Ik ben gister ook maar eens begonnen met het modellen van een autootje. Het is gelijk het tweede model wat ik ooit gemaakt heb (1e was een tafel

), maar verder valt het wel mee hoe lastig het is. Ik ben in iedergeval bezig met een Audi TT in max, naderhand niet de handigste auto aangezien hij veel leuke rondingen heeft.
Wat ik me alleen afvroeg welke techniek jullie hier gebruiken om de auto's mee te maken. Ikzelf gebruik nu boxmodeling, maar ik kom af en toe iets tegen waarvan ik denk dat het handiger zou moeten kunnen, zoals ik nu last heb van een zooi aan vertexen, waardoor ik soms het overzicht kwijt raak. Ook zijn er talloze kleine vakjes met de raarste vormen.
Dus welke methodes/technieken gebruiken jullie om auto's/andere objecten te modelleren, en kunnen jullie misschien wat pro's/cons opnoemen. Desnoods een tutorial erbij, zodat lezers van deze thread misschien net de drempel worden overgehaald om ook te beginnen?
Methode: Boxmodeling
Tutorial:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=156460 (ik heb hem in pdf, telt 117 pagina's)
Pro's: Op zich niet moeilijk te leren, werkt in het begin wel lekker.
Con's: Ik heb het gevoel dat het een echt ongelooflijke zooi wordt met al die vertexen.
Andere technieken heb ik nog niet echt geprobeerd, dus mijn con's kunnen ook op andere methodes van toepassing zijn.
Overigens heb ik geen renders nog, aangezien het nog niet goed zichtbaar is als hij gerendered is

.