3D groepsproject [Pimp My Ride]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 22:15

mymind*

A Beautiful Mind

Ondanks het chronische gebrek aan tijd toch nog een paar kleine dingetjes kunnen doen. WIP:

Afbeeldingslocatie: http://803d.nl/got/3dgroepsp/pimpmyride5.jpg

Valt dit nog onder '"pimpen" of gaat dit te veel naar de hotrod achtige dingen toe?
Iemand nog tips, ideetjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

mymind* schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:35:
Ondanks het chronische gebrek aan tijd toch nog een paar kleine dingetjes kunnen doen. WIP:

[afbeelding]

Valt dit nog onder '"pimpen" of gaat dit te veel naar de hotrod achtige dingen toe?
Iemand nog tips, ideetjes, etc.
Body kit ;)
Neon
Spoiler
ff denke ;)
Ruige vorm wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.ezhostserver1.co.uk/~wwwcabl/Testwip.jpg
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Cablekevin op 21-04-2005 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat een skyline worden of een amerikaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:44:
Door mijn vriendin geinspireerd heb ik besloten om mijn 3 uur werk van gisteren bijna helemaal teniet te doen en te gaan voor een andere mask... wel een veel moeilijkere :)

Hier snel even een wip om te laten zien wat ik bedoel:
[afbeelding]

Lijkt me duidelijk :)
mm dit is ook wel te projecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 08:58
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:39:
[...]

Erg mooi allemaal die wagens hier.
Ik ben toevallig ook met HDRI aan het spelen.
Alleen als ik iets render dan is die HDRI map als environment. Nu wil ik die achtergrond gewoon wit hebben.

Hoe krijg je zoiets voor elkaar ? (zoals te zien is bij Michel's A3). De HDRI is er wel maar word niet gerenderd als achtergrond.

Bedankt iig..

Jajnemajn
Ik heb het als volgt gedaan:
Als environment gewoon een lichtgrijze kleur gekozen
Een grote sphere gemaakt om de auto, hiervan alle polygonen "geflipt" zodat deze naar binnen wijzen. Hier heb ik de HDRI op gemapt. Via properties kun je dan instellen dat ie niet zichtbaar is voor de camera (visible to camera), maar wel in reflecties (visible to reflections oid).

Beetje jammer trouwens dat Yanik nu al mijn Audi loopt af te branden (en de overige deelnemers ook trouwens, maar dan niet bij naam). Dit werkt namelijk niet erg motiverend.
Mijn persoonlijke doel van de deelname aan dit project is om mijn modelling skills te verbeteren, aangezien dit de eerste auto is die ik heb afgemaakt.
Geef dus liever commentaar waar men wat mee kan. Zoals ideeën voor de velgen of de body kit, gebruikte materialen, oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Michel551813 op 21-04-2005 10:33 ]

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:32:
ben nog niet eens aan 't detailen + extreme tweaking en heb al de zegen gehad van ongeveer iedereen van dit forum waar ik tegenop kijk, sweet :P

anyway, updateje:

[afbeelding]

[afbeelding]

heb de tire en rim materials getweaked, en de remklauw/binnenkant van de remschijf zwart gemaakt. (ook de band is wat dikker, zoals jullie aanraadden)

en dan de horror:

[afbeelding]

ben begonnen met de achterlichten, maar met een rode kap is het in ieder geval als kots, gezien die vloekt met de rood van de auto, dus heb ik die ernaast eraf gehaald voor een iets meer "tuned"-achterlicht.
anyway, ik denk dat ik achterlichten in 3dstijl ga doen (die er wat uit komen te zien als de koplampen, maar dan rood :P) zodat de auto meer een geheel lijkt.

ennuhm, daaronder zit een veeeel te groot leeg stuk, iemand suggesties wat ik ermee kan doen?
Die achterlichten zou ik zeker overdoen ja, en over dat grote lege stuk, doe er gaas in ofzo? neon erbij etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:51:
[...]

mm dit is ook wel te projecteren :)
De mask word niet symetrisch en loopt van de linkerdeur die je nu ziet over de hele auto. Aan de andere kant van de auto zie je dus alleen nog een paar hele dikke strepen. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten projecteren... zou jij misschien effe uit kunnen leggen hoe ik dat ongeveer moet doen of een link naar een tutorial, zodat ik een beetje op weg geholpen word. Want om dit allemaal uit te puzzelen ben ik nog wel even bezig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Je kunt een composite material gebruiken, met een zwart/wit mask. Bijvoorbeeld, planar map orthogonaal van bovenkant, daarop de zijkanten van je auto zwart maken en de rest wit (gewoon in photoshop oid), dan de zwarte delen weer een composite geven met bijvoorbeeld links zwart en rechts wit. Van dat niveau de zwarte kant planar map geven van zijkant1 en de witte kant een planar map van zijkant2 (aparte bitmaps) etc. Op deze manier kun je je hele auto met geprojecteerde bitmaps mappen. Let alleen op overgangen tussen de zwarte en witte gebieden van je masks, daar zit gevaar voor stretch marks.

Ik hoop dat deze uitleg te volgen is... Heb er zelf moeite mee nu ik em teruglees :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Michel551813 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:19:
[...]

Beetje jammer trouwens dat Yanik nu al mijn Audi loopt af te branden (en de overige deelnemers ook trouwens, maar dan niet bij naam). Dit werkt namelijk niet erg motiverend.
Mijn persoonlijke doel van de deelname aan dit project is om mijn modelling skills te verbeteren, aangezien dit de eerste auto is die ik heb afgemaakt.
Geef dus liever commentaar waar men wat mee kan. Zoals ideeën voor de velgen of de body kit, gebruikte materialen, oid.
Ik heb niet gezegd dat je model lelijk was ofzo. Ik vind je modelling heel erg goed, ik vind gewoon dat de auto zelf niet echt een "Underground" sfeer heeft en omdat ik al 1000x iemand een audi a3 heb zien modellen via een tut.

Als je crits/tips wil dan heb ik er wel een paar:
-Kies een andere kleur(ik zou het een donkerrode kleur geven met goud/oranje er door heen),
-werk het stukje tussen de motorkap en lichten beter af, het chroom valt op
-een paar bouten in velgen
-Het gedeelte onder de grill is een beetje te gesmooth
-Als je het kunt zou ik neon lichten of ledjes voor de koplampen maken
-Vind de kentekenplaat een beetje vloeken met de rest, kwa kleur.
-Zou een beetje chroom toevoegen rond de ramen
-Misschien een scoop op de motorkap?
-Verder is alles goed!

De anderen vind ik gewoon wat minder, maar ik zeg niet dat ze moeten stoppen. Of mag ik dat niet zeggen dat ik ze minder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 05-09 12:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ben nog niet eens aan 't detailen + extreme tweaking en heb al de zegen gehad van ongeveer iedereen van dit forum waar ik tegenop kijk, sweet :P

anyway, updateje:

[afbeelding]

[afbeelding]

heb de tire en rim materials getweaked, en de remklauw/binnenkant van de remschijf zwart gemaakt. (ook de band is wat dikker, zoals jullie aanraadden)

en dan de horror:

[afbeelding]

ben begonnen met de achterlichten, maar met een rode kap is het in ieder geval als kots, gezien die vloekt met de rood van de auto, dus heb ik die ernaast eraf gehaald voor een iets meer "tuned"-achterlicht.
anyway, ik denk dat ik achterlichten in 3dstijl ga doen (die er wat uit komen te zien als de koplampen, maar dan rood :P) zodat de auto meer een geheel lijkt.

ennuhm, daaronder zit een veeeel te groot leeg stuk, iemand suggesties wat ik ermee kan doen?

verder:
@Barracuda ziet er sweeeet uit zover. misschien is het mooi om je sideskirt helemaal in 't rood te doen? verder is t mayb cool om t japanse teken op de motorkap heel overdreven over de hele auto te laten gaan.

@Chester strak man, hopelijk mogen we de animatie helemaal in vray renderen, want zover hebben jij barracuda en ik alle mats in vray :]

nog bedankt voor de comments iedereen! Stel ik erg op prijs en ik zal veel van de tuning-tips zeker gebruiken in een net iets later stadium :]
Misschien als tip (en als kennis van auto tuning...), de sideskirts zijn kwa streetstyle en tunestyle veel te hoog....

Om een beter en realistischer effect te krijgen zou ik in eerste instantie de spoilers/bumperkits/sideskirt eraf halen, daarna de auto verlagen op maat van de banden (dat de wielen gedeeltelijk wegvallen in de wielkassen....) en dan daarop je skirts afmeten...
Voor de rest ziet het er allemaal erg netjes uit, zal zeker even het eindresultaat in de gaten houden!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Michel551813 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:19:
[...]

Precies daarom heb ik ook mijn opmerking geplaatst paar dagen terug. Ik zie dergelijke topics namelijk ook zoals jij ze ziet (verbetering skills) en loop hier inmiddels lang genoeg rond om te zien dat die vooruit gaan in general (paar jaar geleden zag je dit soort niveau echt niet vaak voorbij komen hier :)). En ik blijf heel erg benieuw naar alle eindmodellen en zoals gezegd ook die van jou. Maar voor we verzanden in off-topic geblaat zal ik er ook maar snel over ophouden...
Smaken verschillen (en dat is gelukkig zo!), maar ik ben het met je eens dat je als deelnemer hier veel meer hebt aan motivatie en opbouwende kritiek dan het posten van personal flavour...

[ Voor 4% gewijzigd door Dexter op 21-04-2005 12:29 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Cablekevin schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:08:
[...]

Body kit ;)
Neon
Spoiler
ff denke ;)
Ruige vorm wip:
[afbeelding]
:)
Chrysler 300C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:48

Dentheman

Zie signature

[ontzettend geil plaatje]

-Je uitlaten uit elkaar doen en een stukje omhoog?
-Iets met gaas?
-Ietsje meer reliëf erin?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render22.jpg

ik denk niet dat ik er gaas in ga doen (niet glimmend gaas iig) want dat is net iets te rice, en dan krijg je teveel chrrom op te auto.
anyway, de auto is wat lager, de achterkant iets hoger, en de achterlichten zijn wat anders! denk er nog over na om die iets te veranderen, maar kom ik nog wel op.

oja, op veler verzoek: uitlaten uit elkaar gehaald, moet die ruimte nog ff weghalen en nieuwe ruimtes voor de uitlaten maken ;) ik denk eraan om ronde gaten in de achterbumper te doen, en dan een stuk zwart plastic of carbonfiber als afdekking voor de rand.
maw: jullie zien 't wel ;)

edit: zou het mooi staan al doe ik het volgende:
1. het honda logo tussen te achterlichten
2. de nummerplaat in die (nu nog) lege ruimte daaronder
het zou wel een "radical mod" zijn als het om echte auto's ging, maar ik denk echt dat dit m'n ruimte-probleem op zou kunnen lossen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:27:
[...]

edit: zou het mooi staan al doe ik het volgende:
1. het honda logo tussen te achterlichten
2. de nummerplaat in die (nu nog) lege ruimte daaronder
het zou wel een "radical mod" zijn als het om echte auto's ging, maar ik denk echt dat dit m'n ruimte-probleem op zou kunnen lossen
1. Ja, goed idee. Wordt het een strakke geheel :) (denk ik, eerst maar s zien :P )
2. Weet niet of dat zal staan.. Je kunt het nummerbord natuurlijk ook gewoon weglaten.. (a la FATF)

En dan nog wat:
- Persoonlijk vind ik je einddempers wat te klein, deze mogen best wat groter in diameter
- Zie geen neon in/onder je car.. Staan deze uit of..? :P
- Die chromen rand bij je achterdeur.. Waar ie aansluit op de raam zegmaar.. Lijkt niet goed aangedrukt :P Of dat lijkt maar zo door de render natuurlijk.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Scipionyx
- die rand stook idd uit, is in t 2e plaatje gefixt ;)
- als die remschijf nog groter wordt past de klauw niet meer in de band :P
- en over die neon, ik heb nog geen idee hoe ik dat maak (in vray). iemand die het weet dus: let me know

anyway, weer een updateje van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render24.jpg

de bumper is wat hoger gemaakt, diffuser eronder (die nog heel ruw is trouwens, niet over oordelen ;)) en nog wat kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
first of all: :o :9~
second: Ik vind eigelijk ook dat die achterramen niet lekker zitten. Je hebt chamfer zitten zodat het mij doet denken dat het een achterdeur is, maar deze loopt totaal niet over in het raam. Als je die deur open zou trekken steekt er een stuk glas uit :P

Voor neon zal je glow moeten gebruiken uit Video Post denk ik... Ik zal even snel een tutorialtje voor je opzoeken ;)
Ik kan dat dus echt niet he, tutorials zoeken... Na 2 sites gezien te hebben ben ik zelf al weer bezig in max en ben ik vergeten dat ik wat aan het zoeken was :P
Anyway, check deze link, mischien kun je dit gebruiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Neejoh op 21-04-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@Preatorian:
Meestal lopen de achterbumpers bij bodykits behoorlijk sterk omhoog. Bij jou loopt de bumper vrij recht naar achter. Als je hem schuiner maakt heb je al een heel stuk minder recht vlak wat je in moet zien te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Zelfbouw ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ezhostserver1.co.uk/~wwwcabl/Test1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Cablekevin op 21-04-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb Cablekevin maar even een Lexus gegeven, zodat we deze fase over kunnen slaan ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer 2 nieuwe WIP's:
Afbeeldingslocatie: http://jurjens-trading.com/3drenders/rx8wip10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://jurjens-trading.com/3drenders/rx8wip11.jpg

@barracuda_82: Ik heb nu een unwrap UVW toegepast nu kan ik alleen .uvw bestanden opslaan hoe zorg ik dat ik deze kan openen in bijv. photoshop of fireworks? of kan ik ook andere bestanden opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:58:
@barracuda_82: Ik heb nu een unwrap UVW toegepast nu kan ik alleen .uvw bestanden opslaan hoe zorg ik dat ik deze kan openen in bijv. photoshop of fireworks? of kan ik ook andere bestanden opslaan?
Goh! Da's toevallig. Wil ik nou nét toevallig een tutorial daarover geschreven hebben! :P ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/items/tum_uvw.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gelukt PreatORiAn_ _/-\o_ mijn respect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:58:
Weer 2 nieuwe WIP's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ok de auto opzich is mooi, maar probeer je AA is aan te zetten. En probeer is een fatsoenlijke render met een Skylight te maken. Zou er al een stuk beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha jullie hadden met die deur helemaal gelijk, ik heb 'm gisteravond gelijk gefixt. komt zsm ff een rendertje van ;)
ik had nog geprobeert een mask te maken voor de texture maar toen crashte die gelijk, en het is nog zo fucking moeilijk ;\ nouja anyway: komt er ook zo snel mogelijk aan.
btw: hoe maak ik 3 materialen op de auto (rood en zwart lak, en witte logootjes) ? bvd

@jorianj probeer 'm eens te renderen, ziet je model er gelijk een heel stuk cooler uit.

@Barracuda_82 mooie tutorial! :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:00:
btw: hoe maak ik 3 materialen op de auto (rood en zwart lak, en witte logootjes) ? bvd
Je moet 2 blendmaps gebruiken.
In 1 blendmap zet je de basislak en de texture met de logo's enzo en als mask dezelfde texture maar dan zwart/wit.
In de 2e blendmap zet je als basismaterial de 1e blendmap en als 2e map de texture die erdoor moet komen. Waar de kleuren erdoorheen komen moet je definieëren in de masktexure.

Beetje lastige uitleg, maar goed... succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@barracuda_82: Mijn dank is groot _/-\o_ , ik ga meteen aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
hmm ik vind die honda toch net te laag bij de grond :P zo scrape je lekker je hele onderkant weg als je gaat rijden, en met en bumpje in de weg ben je meteen je bumper kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net alsof zo'n ding hoeft te gaan rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neon in V-ray is retesimpel. Op een cylinder pletter je een materiaal met een hoge self illumination en als je dan je skylight iets minder fel maakt heb je al een simpel maar toch wel redelijk neon effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Schaamteloze crosspost met het 3d-stuff topic:

Ik heb de smaak te pakken... nieuwe tutorial!

Dit maal over blend materials in 3D Max:

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/items/tum_blend.gif

Commentaar, vragen en kritiek zijn natuurlijk altijd welkom (net zoals een plaatsje in de startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:45:
Neon in V-ray is retesimpel. Op een cylinder pletter je een materiaal met een hoge self illumination en als je dan je skylight iets minder fel maakt heb je al een simpel maar toch wel redelijk neon effect.
Ik zou neon in vray nog wat anders aanpakken :) Wat dacht je van een cilinder met daarop een vraylightmtl? Ik weet alleen niet of deze in de 1.09 ook al zit (1.46 zeker wel). Hierdoor gaat je materiaal echt licht geven (shadows, direct en indirect illumination.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Kun je zoiets ook met mentalray maken ipv Vray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:48:
@Scipionyx
- die rand stook idd uit, is in t 2e plaatje gefixt ;)
- als die remschijf nog groter wordt past de klauw niet meer in de band :P
- en over die neon, ik heb nog geen idee hoe ik dat maak (in vray). iemand die het weet dus: let me know

anyway, weer een updateje van de achterkant:
[afbeelding]

[afbeelding]

de bumper is wat hoger gemaakt, diffuser eronder (die nog heel ruw is trouwens, niet over oordelen ;)) en nog wat kleine dingetjes.
Ziet hij er niet 3x mooier uit als je de wielkasten verbreed? Nu lijken ze zo ver naar binnen te zitten...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render25.jpg

krijg nou de... het is een coupe! (bedankt baraccuda voor de supertip)

@Sluut de wielkasten meer naar buiten als in: dat ze verder uit de auto steken ?

edit: achterste wiel zit een beetje ver naar binnen, zal 'm zo fixxen
ben trouwens bezig met textures maken maar dat ik -moeilijk- gek :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik zou de spoorbreedte van de wielen nog wat breder maken, dat de wielen wat meer op gelijke breedte zijn als de carroserie. Het ziet er op deze manier wat ielig uit.

Voor de rest echt _O_, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:00:
[afbeelding]

@Sluut de wielkasten meer naar buiten als in: dat ze verder uit de auto steken ?

ik sluit me aan bij de rest, ziet er vet uit!
2 opmerkingen heb ik wel; een carbon motorkap glimt niet en de achterkant kan beter zoals je zelf ook al aangaf. Wat je bij getunede of racewagens ziet is dat ze er gewoon een hele hap uithalen of dat de achterkant gewoon niet zo laag is. simpel voorbeeldje

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Sharky schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:33:
[...]

ik sluit me aan bij de rest, ziet er vet uit!
2 opmerkingen heb ik wel; een carbon motorkap glimt niet en de achterkant kan beter zoals je zelf ook al aangaf. Wat je bij getunede of racewagens ziet is dat ze er gewoon een hele hap uithalen of dat de achterkant gewoon niet zo laag is. simpel voorbeeldje
Glimt een carbon motorkap niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.fullcartuning.nl/shop/honda/images/prelude69-00/hoods/OEMhoodPre9701.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:38:
[...]

Glimt een carbon motorkap niet?
[afbeelding]
dacht ik nou ook ;p

die achterkant ga ik nog mee verder, is een biatch om te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
In de optische tuning wereld worden carbon kappen meestal nog gespoten met een flinke laag blanke lak, dan glimmen ze dus wel. Carbon glimt van zichzelf niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:56:
Kun je zoiets ook met mentalray maken ipv Vray?
Ik zou eens deze .mat van mental ray bekijken, zitten veel interesante materials in. http://www.pixelperfectgraphics.biz/cg_files/CGtalk-mr.zip

met de bijbehorende thread: http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=104578

edit:
en een heel interesante link, voor de mental ray gebruikers http://jeffpatton.net/Mental-ray.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:00:
[afbeelding]

De banden mogen inderdaad wel wat verder naar buiten. Ook mogen ze wel een negatief camber hebben. Dit zie je vaak bij extreem verlaagde auto's (en in NFSU:2)

Afbeeldingslocatie: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/all_gifs/Turbo%20page%20gifs/negative%20camber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het rustig in dit topic. Iedereen druk aan het moddelen of sterft het groepsproject een vroege dood?

Ik hoop dat het 1e het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nummer 1 in mijn geval :] zit een beetje vast want 3dsmax crashed soms tijdens zware shizzle -ineens- wat een beetje kut werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

ik had vorige week vrij weinig tijd maar ik zal deze week maar weer eens verder gaan aan mijn RX-8 (voorzover hij op een RX-8 lijkt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb het op het moment ook erg druk en ik heb ook een beetje gebrek aan inspiratie voor het texturen van de auto. Het idee wat ik eerst had met de rising sun over de hele auto is iets te veel van het goede en krijg ik niet voor elkaar om het in minder dan 100 uur netjes over de auto te krijgen. Ik denk dat ik gewoon kies voor een "fast and the furious"-like stickering. Dus wat leuke plaatjes en wat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oja:

@ Barracuda_82: Ben nog steeds bezig met je velg hoor, als ik er tijd voor kan vinden :X

/me gelukkig zit er geen tijdslimiet op dit project

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
KICK!

Heeft iedereen het nu maar gewoon opgegeven of heeft iedereen het druk??

Vraagje... ik ben nog steeds aan het zoeken voor een leuke paintjob/stickering. Aangezien ik lijd aan een ernstig gebrek aan inspiratie ben ik maar op zoek gegaan naar auto's in de DTM, BTCC en WTCC voor een leuke paintjob. Welke is het vetste?

Afbeeldingslocatie: http://www.btccpages.com/gallery/2004/040316don/tc2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.btccpages.com/gallery/2004/040316don/rc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.btccpages.com/gallery/2004/040316don/jp1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.btccpages.com/gallery/ps/2004/040926don/sws1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dtm.de/fotos/2005-04-15/2005-04-15-109.jpg

Ik denk dat ik voor de paintjob van die eerste (Civic) ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik doe niet meer mee

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:03:
KICK!

Vraagje... ik ben nog steeds aan het zoeken voor een leuke paintjob/stickering. Aangezien ik lijd aan een ernstig gebrek aan inspiratie ben ik maar op zoek gegaan naar auto's in de DTM, BTCC en WTCC voor een leuke paintjob. Welke is het vetste?

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er niet mee gestopt, maar heb het druk met school atm.
* Chester votes for the opel

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Zijn er ook plannen om DE streetrace auto te maken? Ik zou het wel willen doen, maar verder als een paar cubusjes kom ik niet in 3D Max... :(

Verder vindt ik het wel allemaal zeer mooie bakken die ik hier zie :Y)

(Over die streetrace wagen, als je niet weet over welke ik het heb, zie nick :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Waarom doe je niet meer mee??

En gelijk maar weer een WIP van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://img187.echo.cx/img187/5550/wip11b5yq.jpg

Edit:
Ik ga het onderste luchtgat voor het achterwiel weer weghalen en daar komt een uitlaat voor in de plaats. Zo is de sideskirt een tikkie te druk. De voorbumper ga ik ook nog aanpassen. Daarvan maak ik de luchtgaten wat kleiner en komen er van die gekromde vleugeltjes op. Ook komen die vleugels op de achterbumper. Zo gaat het geheel iets meer van een BTCC wagen krijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door Barracuda_82 op 28-04-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Het lukt niet en ik heb geen zin meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Wow, echt mooie dingen komen hier voorbij zeg. Ben al een tijdje geleden begonnen met 3dmax maar heb er niet zo veel tijd voor om dit soort mooie dingen te maken. Zijn de meesten van jullie professionele 3d designers?? Dit kost namelijk veel tijd en inzet enzo..keep up the work _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Erkandude schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:22:
Wow, echt mooie dingen komen hier voorbij zeg. Ben al een tijdje geleden begonnen met 3dmax maar heb er niet zo veel tijd voor om dit soort mooie dingen te maken. Zijn de meesten van jullie professionele 3d designers?? Dit kost namelijk veel tijd en inzet enzo..keep up the work _/-\o_ _/-\o_
Ben wel professioneel designer, maar niet in 3D. Het is gewoon een hobby, maar wel eentje die veel tijd kost om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:05:
[...]

[afbeelding]
Ziet er strak uit :) deze ga ik zeker volgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Edit:
Ik ga het onderste luchtgat voor het achterwiel weer weghalen en daar komt een uitlaat voor in de plaats. Zo is de sideskirt een tikkie te druk. De voorbumper ga ik ook nog aanpassen. Daarvan maak ik de luchtgaten wat kleiner en komen er van die gekromde vleugeltjes op. Ook komen die vleugels op de achterbumper. Zo gaat het geheel iets meer van een BTCC wagen krijgen.
Nice bodykit, maar je sideskirt blockt je deur :p Je deur kan niet open ;)
Of ik zie het verkeerd :p

[ Voor 3% gewijzigd door Chester op 28-04-2005 23:22 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Fly Doors :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:21:
[...]

Of ik zie het verkeerd :p
daar is een oplossing voor vlinder deuren of door het raampje klimmen :P
als de bodykit er voor zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Is er misschien nog een leuke tutorial voor dit soort auto's? Ik heb laatst die van de fiat 500 gedaan, maar zou nu wel eentje met splines willen maken, maar vaak maken ze grote stappen in tuts waar ik steeds vastloop..

edit:
Dit was mijn fiat 500 :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/small.jpg

800*600 versie:
http://home.planet.nl/~karab067/fiat.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door FlyEragon op 29-04-2005 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
jongens, hele stoere bakken, maar ik mis de make-up spiegels, subs, 20" plasma displays, kroonluchters, ballenwassers, schoenenrekken, fonteintjes, etc. Oftewel: ik mis de pimp-my-ride factor! Dit zijn gewoon stock wagens met een ander kleurtje, bodykit erop en een leuke spoiler. IMO weinig aan 'gepimpt'. Pimp My Ride is om je auto te onderscheiden van anderen door middel van stijl, klasse en een beetje humor. Niet door met een NOS logo van 2 bij 2 op je achterruit rond te rijden.

Bovendien, als je met een bak loopt te pimpen, heb je toch minstens de trunk, de hood en de deuren open? Anders valt er weinig stoer te doen ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 29-04-2005 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ja, onder pimpen verstaat iedereen iets anders. Smaken verschillen ontzettend veel, zoals je kunt zien in het foute-tuning-topic in de HK. De een houd van heel opzichtige dingen en ik hou zelf bijvoorbeeld meer van racewagens.

Als ik eindelijk een keer tevreden ben over mijn bodykit en als ik eindelijk een mooie paintjob heb gevonden ga ik er waarschijnlijk meer pimp-elementen in brengen. Dus een interieur enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Baraccuda strak werk gek >:) je hebt me gelijk geinspireert om verder te gaan met m'n eigen model ;) (ben nu alleen wel op school achter een mac) maaruhm, ik zal ff wat van een bodykit op schetsen en modellen zodra ik er weer ben

@Over de pro 3d designers; nee ;) zit nog op school, of iemand moet een aanbod hebben voor me :P

@Over de pimp-shizzle; er zijn meerdere "types" pimpwagens, de grote Hummers, Escalades etc, de Klassieke bakken met veel teveel chroom, en de wat strakkere race-auto's (a la NFS:u, the fast and the furious, etc). Het lijkt erop dat de meesten (waaronder ik) het lieft voor die laatste gaan ;) (heeft imo wat meer stijl en staat wat strakker mocht dit ooit in mijn portfolio komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 16:26

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Voor mensen zonder al te veel inspiratie: ik zag pas ergens een aankondiging dat komende zondag TFATF op TV komt. Ik weet niet meer op welke zender maar dat is natuurlijk na te gaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:05:
Voor mensen zonder al te veel inspiratie: ik zag pas ergens een aankondiging dat komende zondag TFATF op TV komt. Ik weet niet meer op welke zender maar dat is natuurlijk na te gaan.
zondag 20:30 - 22:20 The fast and the furious @ Veronica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Chester schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:21:
[...]

Hoeft ook niet. Deze auto word op maat gemaakt voor the dukes of hazard. Die klimmen altijd door het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Laatst online: 05-09 11:00
[...]

[afbeelding]
Wow! Super deze! _/-\o_
Ik denk dat ik ook eens mee ga doen :*)

EDIT: Welke progs gebruiken jullie hiervoor? :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door speek1984 op 29-04-2005 16:37 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@Speek1984
Ik gebruik 3D Studio Max 7, maar je bent natuurlijk vrij om te gebruiken wat je wil.

Als je mee gaat doen, wat voor auto neem je dan? Ga je er zelf een maken of wil je een basismodel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Barracuda, misschien moet die reflectie wat minder? is wel mooi maar heb 'm zo nog niet gezien ;p (misschien cool om een shellac te maken met een 2e identieke material maar die een veel meer blurry reflectie heeft).
en qua die deuren; deuren die omhoog klappen kunnen ook nog ;)

anywayz; ik ga ook maar 'ns verder

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render26.jpg

beetje wat ge-upgrade enzo, whatever
voorwiel lijkt nog wat te zwefen over de grond, fix ik later wel ;p

note: lol ik zie net dat ik 'm nog gerendert heb met die chrome-strips...whoops ;p

edit: t profiel van de banden lijkt ook opeens rubbish te zijn, maarja zal wel ;p

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: Met een dergelijke auto/spoiler zou ik toch niet graag een oneffenheid groter dan laten we zeggen een uitgetrapte sigarettenpeuk tegenkomen :X
......en ik zal hier verder niet meer onnodig posten omdat ik zulke strakke creaties niet kan maken

edit: Die Honda hier boven valt wel mee, maar ik heb eerder in dit topic auto's gezien die zowat over de grond moeten schuiven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Mijn auto is eigenlijk ook veel te laag, maar net als met de deuren die niet open kunnn heb ik daar ook al een oplossing voor bedacht: hydrolics!

Drempel: psssssttt.... broeeemmmmm... psssst..... broemmmm

Zo ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Cool dan moet je dat animeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
idd, is niet eens zo moeilijk te realiseren ook..Het enige lastige is om goede samples te vinden en te synchroniseren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashin schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 10:53:
idd, is niet eens zo moeilijk te realiseren ook..Het enige lastige is om goede samples te vinden en te synchroniseren :9
als in audio?

dan neem je toch wat geluiden op uit NFSU2, of prik even die cd van Dr.Dre (2001) in je cdspeler... intro heeft al zat samples..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:44:
[...]

als in audio?

dan neem je toch wat geluiden op uit NFSU2, of prik even die cd van Dr.Dre (2001) in je cdspeler... intro heeft al zat samples..
internet zit er ook vol mee he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:19:
@Barracuda, misschien moet die reflectie wat minder? is wel mooi maar heb 'm zo nog niet gezien ;p (misschien cool om een shellac te maken met een 2e identieke material maar die een veel meer blurry reflectie heeft).
en qua die deuren; deuren die omhoog klappen kunnen ook nog ;)

anywayz; ik ga ook maar 'ns verder

[afbeelding]

beetje wat ge-upgrade enzo, whatever
voorwiel lijkt nog wat te zwefen over de grond, fix ik later wel ;p

note: lol ik zie net dat ik 'm nog gerendert heb met die chrome-strips...whoops ;p

edit: t profiel van de banden lijkt ook opeens rubbish te zijn, maarja zal wel ;p
ziet er al goed uit

mis ff een plane maken als grond... dan je wielen en bodykit (ff groeperen) selecteren en dan op alt + a drukken... dan kan je em precies goed op de grond zetten zodat ie niet zweeft maar ook niet in de grond zit... mis. dat je dit al wist maar tis ook een tip voor de anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nu met ramen :p

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/supra/wip12m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Phat phat phat :) Blijf maar naar je bumperkitje kijken, echt onwijs netjes gemaakt :) Mag je trots op wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32

Khaine

Python liefhebber

Nu nog de proggers een engine laten maken, wat mensen een gui, en dan de meesterwerkjes implementeren !

En voila ... GOT Racing voor de PC has been born :D

Ontopic :

Ik zou bij de honda dat glimmende spul bij de ramen weglaten, of gewoon zwart later oid. Ik vind het nu teveel opvallen zelf, bij een WIP die zoooo mooi is :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@Chester: Goed werk man! Ziet er echt strak uit! Ik heb alleen één opmerking; in de bumper zit een stukje waar een beetje een te harde knik in zit, misschien kun je die wat vloeiender maken:

Afbeeldingslocatie: http://img133.echo.cx/img133/5241/dingske0ow.jpg

Mijn eigen WIP van een paar uurtjes werk vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://img141.echo.cx/img141/7546/wip12a2iz.jpg

Niet erg veel aan te zien, maar ik heb de sideskirt wat strakker gemaakt, ik heb in de voorste en achterste wielkas een paar luchtgaten gemaakt, ik heb een hele berg meshfouten verwijderd (en vast ook weer gemaakt).
Ik had eigenlijk vandaag veel meer willen doen, maar omdat het zo'n lekker weer was ben ik maar gaan shoppen in Den Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:03:
KICK!

...

bekijk eens een paar creaties van de Aygo Create voor je inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ja, daar zitten best leuke creaties bij.

Maar deze paiintjobs (de mooie althans) zijn allemaal véél te moeilijk om te texturen. Om een all-over paintjob te maken moet je echt uren gaan zitten puzzelen om het mooi passend te maken. Tenminste, als je het op mijn manier doet. Ik ben nog steeds geen goede techniek tegen gekomen om dit makkelijk te doen.

Misschien weet iemand een leuke tutorial... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow zijn jullie daar ff ultrastrak bezig ;p complimenten _/-\o_

edit: IK WEET NIET WAAROM maar als ik jullie wips zie moet ik gewoon ook wat doen :P
en vandaag gaan we voor: materials! (+ wat bugs weggehaalt, bij gemaakt en een sideskirtje)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render27(2).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render27(3).jpg

vind zelf de laatste het strakste, maarja wat vinden jullie t mooiste ervan ;p
oja trouwens: die radiator is niet final, ff een plaatsvervanger tot ik zelf ff een displacement-map heb gemaakt in fotosoep :]

btw: zijn er nog meer mensen bezig met dit project naar Chester, Barracuda en ik ? Lijkt me cool om t echt met veel mensen te doen zegmaar

edit2: Ik ben op de hoogte van die meshfout aan de zijkant van de voorbumper ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Ik wil ook wel een poging wagen, maar eerst een paar vraagjes.

Kan ik het model ook met Lightwave maken/pimpen? En zijn er misschien meer die er mee werken?
Hoelang heb ik nog om mijn creatie in te leveren?

Qwa modeleren ben ik op de goede weg (Iets boven Noob :P ) maar her render/scene opzetten daar het ik nog weinig ervaring/geluk mee.

Het model zou dan een citroën Visa worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mexwall schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:28:
Ik wil ook wel een poging wagen, maar eerst een paar vraagjes.

Kan ik het model ook met Lightwave maken/pimpen? Ja natuurlijk
En zijn er misschien meer die er mee werken?
Hoelang heb ik nog om mijn creatie in te leveren? Er is nog geen einddatum ingesteld, dus je hebt alle tijd

Qwa modeleren ben ik op de goede weg (Iets boven Noob :P ) maar her render/scene opzetten daar het ik nog weinig ervaring/geluk mee. Het renderen en ensceneren wordt voornamelijk door anderen gedaan, zolang je model maar af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
Goe dan ga ik de uitdaging aan en wat dat renderen bertreft, dat is hoofdzakelijk voor mezelf zodat ik er een mooi plaatje aan over hou en mijn progressie can posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet modellers,

Kheb een vraag! Hoe maken jullie die modellen zo dun??? ik vertrek steeds van een box en trek en sleur wat, maar blijf steeds met een massief object achter. Met wat beginnen jullie te poly-en om die dingen zo dunnetjes te krijgen??? Een interieurtje is ook wel vet!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:54:
Gegroet modellers,

Kheb een vraag! Hoe maken jullie die modellen zo dun??? ik vertrek steeds van een box en trek en sleur wat, maar blijf steeds met een massief object achter. Met wat beginnen jullie te poly-en om die dingen zo dunnetjes te krijgen??? Een interieurtje is ook wel vet!

thx
Ik begin meestal met één enkele polygon. Dit heb ik ooit geleerd in de Fiat 500 tutorial en dat doe ik nog steeds. Meestal begin ik bij de wielkassen en ga vandaaruit steeds de polygonen kopieëren tot ik een complete auto heb. Dit is dan een ruwe vorm en daarna ga ik die steeds verder detailleren.

Maar als je uit een box de onderkant knipt en je gooit er een shell-modifier op krijg je ook al een object met dunne randen...

@Preatorian: Het lijkt inderdaad of wij drieën nog de enigste zijn die bezig zijn met het project. Erg jammer vind ik dit, want ik had graag veel meer models gezien. En al helemaal models van bijvoorbeeld Devega.

[ Voor 12% gewijzigd door Barracuda_82 op 02-05-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat we devega moeten -VERPLICHTEN- om mee te doen ;p
misschien kan ik nog wat n0rts van mijn klas overhalen om mee te doen, gezien ze allemaal denken dat ze beter kunnen 3d'en dan ik ( :S )

nouja, ik wip er maar op los:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~henkdam/accord_s-render28.jpg

ben nog niet zeker over de kleur, maar heb ff een radiatortje gefixt (nog niet perfect) en de bovenste grille weggehaalt (erachter krijg je een stukje motor of nog wat radiator te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Dat ding word erg vet Preatorian!

Waarom zijn je renders eigenlijk zo korrelig? Ik vind het jammer dat je zo alle details niet zo goed kunt zien.

Edit:
Zou je ook eens een render kunnen plaatsen van de radiator? Ik zit nog steeds te peinzen hoe ik dat het beste kan aanpakken.

[ Voor 32% gewijzigd door Barracuda_82 op 02-05-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:14:
Dat ding word erg vet Preatorian!

Waarom zijn je renders eigenlijk zo korrelig? Ik vind het jammer dat je zo alle details niet zo goed kunt zien.

Edit:
Zou je ook eens een render kunnen plaatsen van de radiator? Ik zit nog steeds te peinzen hoe ik dat het beste kan aanpakken.
ik zeg 1 woord: displacement-map (oke het zijn er 2)
ik ga 'm nog ff tweaken en dan zal ik zeker ff rondspammen ;p
t korrellige is trouwens het metallic effect,...maar dan heel heel (edit:)SLECHT uitgevoert ;) zal ik nog wel fixxen.

dankje trouwens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Weer een wipje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://img7.echo.cx/img7/3311/wip132mv.jpg

Maar ik ben nog stééds niet tevreden over de voorbumper :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Als iemand een aardig goed gevorderde Skyline of 350Z voor me heeft doe ik mee, maar heb gewoon weg niet de tijd om van begin af aan een auto te maken. Daarbij komt dat ik *schaam* 5 auto's ben gestart en er nog geen één in m'n garage staat ;)

[edit]
Nog even wat, ik snap dat jullie hadden verwacht dat er meer auto's mee zouden doen dan jullie (über) geile auto's, maar geef de rest (en mischien mij?) wat tijd.
Dit is toch wel een van mijn favo topics, sinds ik op GoT kom :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Neejoh op 02-05-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:10:
Weer een wipje van mijn kant:

[afbeelding]

Maar ik ben nog stééds niet tevreden over de voorbumper :|
Wat me door deze hoek opvalt is dat de wielkasten van de voorwielen best breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:07:
[...]

Wat me door deze hoek opvalt is dat de wielkasten van de voorwielen best breed zijn.
Klopt ook wel. Komt door twee dingen. Ten eerste is de camerahoek erg groot, daardoor word alles uit z'n verband getrokken en ten tweede is dat ding ook gewoon erg breed, maar dat moet ook om die 683 PK op de weg te houden he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
Dit is mijn progressie tot nu toe. Het model heb ik enige tijd geleden gemaakt met Lightwave.
Afbeeldingslocatie: http://img83.echo.cx/img83/6126/002re6ts.jpg

Hij is nu gemirrord maar nog niet aan elkaar geplakt en de voor wielen (BMW M3) zouden nog iets naar buiten mogen.

En het is inderdaad een citroën Visa. Een saaie oude roestbak, maar wel een jeugd liefde 8) .

Tips _/-\o_ , hints _/-\o_ , suggesties _/-\o_ en kritiek >:) :Z zijn alleen welkom.

[ Voor 51% gewijzigd door mexwall op 03-05-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 08:58
Ik heb het de laatste tijd een beetje te druk gehad. Vandaar dat dit voor mij even op een laag pitje staat. Om te laten zien dat ik toch nog mee doe, even wat beginselen van een spoiler en een roofscoop:
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s551813/fotobook/fotos/klein/03052005549.jpg

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
mexwall schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:34:
Dit is mijn progressie tot nu toe. Het model heb ik enige tijd geleden gemaakt met Lightwave.
[afbeelding]

Tips _/-\o_ , hints _/-\o_ , suggesties _/-\o_ en kritiek >:) :Z zijn alleen welkom.
Misschien zou je even je model kunnen mirroren, dan krijgen we een beter beeld van wat je aan het maken bent. Ik heb geen idee wat voor auto dit is... Het lijkt op een oude Citroën Visa?
Michel551813 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:41:
Ik heb het de laatste tijd een beetje te druk gehad. Vandaar dat dit voor mij even op een laag pitje staat. Om te laten zien dat ik toch nog mee doe, even wat beginselen van een spoiler en een roofscoop:
[afbeelding]
Misschien kun je iets doen met de grill in de voorbumper. Ik vind het ding zelf foeilelijk en zou hem er meteen uit halen, maar misschien kun je er iets anders mee doen, hem verder door laten lopen ofzo, want het is wel een belangirjk kenmerk voor deze Audi.

Mooie material trouwens.

[ Voor 42% gewijzigd door Barracuda_82 op 03-05-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat vertraging opgelopen :\

mn pc is gejat zaterdag nacht,
inclusied 3x dual proc xeon nodes :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:01:
ik heb wat vertraging opgelopen :\

mn pc is gejat zaterdag nacht,
inclusied 3x dual proc xeon nodes :\
Holy crap! Dat is k*t! Heb je nu niks meer??
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.