"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Thanks! Ik zie het nu ook. Pipelines is belangrijker dan een iets hogere core/memory speed,
weet ik inmiddels van de vele toppics hiero.
Neem dus een XL versie van ATI. Inderdaad heeft die 16 pipelines wat een hoop scheelt.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html.
XT is helemaal lekker, maar net wat te duur :'(

En inderdaad, die 80 euro is inderdaad wel een hoop.
Later wanneer de dualcore processors minder duur zijn kan ik alsnog upgraden.
En de combi XP3200+ met ASUS A7N8X-E is zoiezo al een stuk minder snel
als de AMD64 3200+ met Asus A8N-E.
Ik wil nu games als Far Cry gewoon op de hoogste settings kunnen spelen zonder haperingen.
Ook Battlefield 2.

Ben benieuwd naar de onboard raid controller van de A8N-E. Is die nu ook sneller?

De huidige setup wordt dus
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB)
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI)

[ Voor 37% gewijzigd door JohnB op 06-07-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:19

Tys

Huidige systeem:

- Epox 4PEAD Rev. 1
- Intel Pentium 4 CPU 2.53GHz (Northwood)
- 512 MB DDR 333
- Sapphire Radeon 9800 XT (R360, 256 Bit), 128 MB op AGP 4x
- Maxtor 40 GB IDE, 7200 RPM
- OEM DVD Speler (16x / 48x)
- RETAIL LiteOn (32x / 12x / 40x)
- EIZO 21" CRT & 17" Dell CRT

Taken:

Wordt gebruikt voor van alles en nog wat, van Gamen, Development tot normaal Office en Zakelijk gebruik, Internetten, etc.

Vereiste:
- Bij de tijd (Moet er zeker een jaar of 3 tegen kunnen)
- Veel werkgeheugen
- Snelle harde schijven
- "Goed beeld"

Gepland:
- AMD 64 Processor
- 2 GB+ DDR 400
- Iets in de trend van een ATi X850T XT
- 2 of 4 WD Raptors in RAID (1+)0 en evt. een losse (120 GB) schijf voor "data".
- Midi Tower (Zwart)
- 1x 17" TFT (Zwart) of 2x 15" TFT (Zwart)

Op voorraad:
- 1x WD Raptor (37 GB)

Budget:
- ~2100 Euro, waarschijnlijk aan de lage kant.

Aanschaf rond eind juli, maar moet wel vanaf 1 leverancier komen eigenlijk.
Waarschijnlijk is het ook meer een nieuw systeem dan een upgrade, maargoed, wie weet wat er nog te gebruiken valt.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een msi ms 7027 mobo
amd xp 2800+ barton
gf 5200
512 mb ram
pioneer dvd-brander
en oem dvd-lezer

mijn budget is 300 euri en nu is de vraag simpel, moet ik w8ten met upgraden, of juist NU upgraden naar bijvoorbeeld:

gainwald 6600 gt
512 mb ram
7000b zalman cooler
700 cu vga cooler
leuke voeding (geen idee welke)

EDIT: ik speel met name games maar als het beter is dan wacht ik wel nog een jaartje

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:33:
ik heb een msi ms 7027 mobo
amd xp 2800+ barton
gf 5200
512 mb ram
pioneer dvd-brander
en oem dvd-lezer

mijn budget is 300 euri en nu is de vraag simpel, moet ik w8ten met upgraden, of juist NU upgraden naar bijvoorbeeld:

gainwald 6600 gt
512 mb ram
7000b zalman cooler
700 cu vga cooler
leuke voeding (geen idee welke)

EDIT: ik speel met name games maar als het beter is dan wacht ik wel nog een jaartje
niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Shapeshifter schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:58:
Ik had een tijdje geleden al aangegeven na de grote vakantie mijn pc te willen upgraden. Inmiddels heb ik een baantje gevonden en begint het geld binnen te stromen, dus kan ik een volgende stap in die richting nemen.

Sinds die post (een maand of wat terug) is er natuurlijk wel wat veranderd in hardwareland. Daarom vroeg ik mij af of er aan mijn vorige advies (die goed genoeg bleek te zijn voor een TS :P) nog wat te verbeteren viel.

Nogmaals mijn specs:

Huidig Systeem
Moederbord: Asus A7V8X-SA
Proc: AMD Athlon XP 2400+
Mem: 1024 MB DDR (333 MhZ) van het merk "Nanja"
HD: 200 GB Maxtor 7200 RPM AT133 HD (8MB Cache)
Video: Gigabyte ATi Radeon 9800 Pro
Sound: Onboard Realtec chip
DVD: Liteon (verder niet boeiend)
DVD Brander: NEC ND-2510
Monitor: Iiyama HM-704UTC-A 17" CRT

Wat doe ik er mee?
Internetten, Gamen, Films kijken, Office, Photoshoppen e.d. Flashen...

Waar ik aan zat te denken:
Ik ga mijn harde schijf aan een vriend verkopen en om het gat te compenseren schaf ik tweemaal de Maxtor 250Gb S-ATA aan. Ook denk ik dat het handig is om de meegeleverde voeding (een chieftec ding) te vervangen door de Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe) Zodat ik gelijk een stabiele voeding met wat meer stekkers en s-ata stekkers heb.

Omdat ik besloten heb om toch een geluidskaart te nemen volg ik jullie vorige raad op en ga voor de Creative Soundblaster Audigy 2 ZS. Ik zit nog een beetje te weifelen of ik mijn videokaart een upgrade zal geven. Ik merk dat de nieuwste games (bijv. Battlefield 2) lang niet meer zo soepel draaien, dus misschien is het een goed idee. Mocht dit het geval zijn dan denk ik aan een X800 (Pro) om dit later nog eens naar Crossfire uit te kunnen breiden.

Randapparatuur hoeft niet vervangen te worden, hoogstens de monitor. Ik zat te denken aan een 19" TFT zoals de Benq FP937s+ of de Viewsonic VX924. Dit blijft buiten het gestelde budget

Als laatste vraag ik me af wat een goede moederbord / processor / geheugen combo is. Ik zat zelf aan een Athlon 64 te denken, maar die zijn nu al een stuk goedkoper, dus misschien een 3400 of 3500 of nog beter. Ik zie net dat de AMD Athlon 3500+ (Venice) er heel aantrekkelijk uitziet ;) Het zou handig zijn als het moederbord PCI-X ondersteunde voor het geval ik toch een nieuwe videokaart koop. Onboard S-ATA is ook een must net als onboard Lan. Sound, Wireless en andere dingen zijn niet verplicht, wel handig ;)

Onderstaande hardware werd mij destijds aangeraden, bij een budget van €500. Ik heb beschikking tot iets meer dit jaar, dus ik maak er €750 - €1000 van (het liefst richting de €750 ;)) Als ik alvast optel wat ik al bedacht had kom ik op ongeveer €400. Dat zou betekenen dat er ongeveer €350 tot €600 overschiet voor een moederbord, processor en geheugen. (en misschien een videokaart)

* Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394)
* AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB, Boxed)
* 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos, Speed Premium)
* Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

Alvast bedankt!
martijn- schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:51:
[...]

als je een andere videokaart neemt zou ik voor een PCI-E moederbord en videokaart gaan
dan heb je in de toekomst meer uitbreidings mogelijkheden
Bedankt voor je advies...

Het enige waar ik over twijfel is het moederbord.

Ik heb ergens gelezen dat de Maxtor DiamondMax 10 250Gb SATA in combinatie met een NForce4 chipset nogal wat problemen kan opleveren. Wat voor problemen zijn dit precies, en kan ik de gok wagen?

Daarnaast vraag ik me af of het mogelijk is een crossfire setup te draaien met een NForce4 chipset, of is daa die speciale chipset van ATi voor nodig?

---
In setup komen sowieso:

- 2X Maxtor 250Gb SATA
- AMD Athlon 64 3500+
- Creative Audigy 2 ZS

Moederbord moet ik nog uitzoeken, videokaart is nog een twijfelgeval en geheugen is nog een struikelblok (merk, type...) Ik wil niet echt gaan overclocken, maar ook geen brakke zooi. Welk geheugen kan ik dan het beste nemen (wat een goede prijs / kwaliteit verhouding heeft)?

Als jullie me met bovenstaande een eindje op weg zouden kunnen helpen zou ik jullie zeer erkentelijk zijn. Alvast bedankt.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 19:27
Huidige specs:

Intel Pentium 4 3.0 GHz
2x512MB DDR400 PC3200 (weet het merk niet)
Asus P4P800-E Deluxe
Club3D Radeon 9800SE
Sweex 350 watt

Wat doe ik met deze PC:

Ik doe vooral games die wat vragen. Zoals: BF2, HL2, Doom3, Prey (als ie uit is, gaat ook op de Doom3 engine als ik me niet vergis). Af en toe doe ik wat aan webdesign. Ik gebruik dan Photoshop CS2 en Dreamweaver MX.

Wat is er 'mis' is volgens mij:

Ik merk gewoon dat de games steeds meer gaan vragen. M'n videokaart wil dus niet altijd laten zien wat ik graag wil dat ie doet.
Af en toe merk ik ook dat ik als ik veel programma's open heb staan (Photoshop, Dreamweaver, kleinere programma's als Skype, MSN, Daemon Tools etc) dat hij wat trager gaat doen..

Wat ik zelf bedacht heb:

Een nieuwe videokaart. Het moet wel een AGP zijn omdat dit moederbord nog niet oud is en perfect werkt (heb hem sinds December). Alleen als ik dit wil dan moet ik ook een andere voeding omdat ik niet denk dat 'ie het gaat trekken.

Hoeveel uitgeven:

Zo min mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ Rhapsody
300W AOpen voeding is nog voldoende, de volgende schatting is gebaseerd op getallen van een voedingreview van tomshardware:
- Athlon64 max 90W
- mobo 20W
- ventilators 10W
- 2 latjes ram 20W
- radeon ?30?W
- 2 harde schijven 60W
- onboard spul op het mobo 10W
- 2 dvd-romspelers/branders 30W
=> totaal: 270W
Zolang je geen stapels harde schijven en een zware gamers grafische kaart erin steekt, dan is de voeding voldoende.

@ BizonKid
Ik zou die VIA-chipset niet pakken, ineens een nForce3 (AGP) mobo pakken, AGP mobo's blijven duurder tov hun vergelijkbare PCI-Express tegenhangers:
Epox EP-9NDA3+, nForce 3 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 107

Athlon 3500+ zal je voelen met de schaakanalyse, deze zal het extra processorkracht gebruiken en de boxed-versie spaart de koeler uit:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 268

Eerst zien welke ram je hebt, als je PC2700 hebt, dan moet je nieuwe latjes gaan halen, terwijl je PC3200 kan herbruiken. 1GB ram ga je eerder met het Photoshoppen voelen, er zijn geen verdere plannen om naar 2GB te gaan?
512MB PC3200 DDR (TwinMos) 2 * 40 = € 80
totaal: vanaf € 455 (exclusief verzendingskosten)
=> Azerty Hardware levert dat inclusief verzendingskosten voor € 482

@ Shapeshifter
Vermogen van de huidige Chieftec-voeding (het is ook een A-merk)?

SLI/Crossfire is alleen interessant als je in 1 keer 2 duurste grafische kaarten kan betalen, dan kan je performance halen, waar men een jaar lang op lans naar kan gapen. 2 midend kaarten is samen theoretisch even snel als 1 highend, alleen is de prijs van het geheel ongeveer hetzelfde en dubbel stroom verbruik van 2 midend kaarten. Als je nu een highend koopt en later een 2de kaart bijzet, tegen dat je een 2de kaart kan betalen, dan is het geheel al trager dan de single highend kaarten.

Een krachtige voeding met zelfs stekkertjes voor de PCI-Express grafische kaarten:
Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe) € 92

Maxtor DiamondMax 10 serie ga ik boycotten wegens slechte firmware, je moet die schijven op eigen risico flashen en er zijn in GoT al veel naar de kloten geholpen. Ze zeggen dat de nieuwe goed zijn, wie zegt dat de winkel geen schijven half jaar laten liggen. Hitachi's zijn de snelste in de klasse (7200 rpm harddisks) en betaalbaar:
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) 2 * 124 = € 248

Als geluidskwaliteit ook belangrijk is, dan zou ik eerder naar Terratec kijken:
Terratec Aureon 7.1 Space € 81

PCI-X is geen PCI-Express, terwijl een grote hoop computerswinkels zulke dingen op hun prijslijsten durft te zetten. De VIA-chipset vermijden en ineens voor PCI-Express gaan als je nu een nieuwe grafische kaart koopt, AGP is een doodlopend pad voor mensen die hun ouwe kaart nog moeten "op" gebruiken.
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 91

2 latjes van 512MB als je in totaal op 1GB wilt eindigen, 1 latje van 1GB als je later naar 2GB wilt gaan.

Goedkoopste Venice-core om wat geld voor de grafische kaart vrij te houden:
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 148

subtotaal: € 740 en moeten nog een processor en grafische kaart uitkiezen.

Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD € 160 => totaal: vanaf € 900 (exclusief verzendingskosten)

Asus Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), AX800XL/2DTV € 297 (deze heeft 16 (X800 XL) ipv 12 (X800 pro) pipelines => totaal: vanaf € 1037 (exclusief verzendingskosten)

@ hmr
Die Socket 754 oplossing heeft hetzelfde probleem als die Athlon Mobile oplossing, investeren in een doodlopend pad. Socket 939 is interessant, maar duurder.

@ Winnetou
Een moderne native-PCI-Express-kaart op een AGP-poort laten draaien, draait daar met een handrem op (performance verlies door een omzetchipje). Athlon XP's zijn trager in games dan de Athlon 64, de processor moet de grafische kaart nog kunnen commanderen. Een dure AGP grafische kaart kopen, dat kan je later niet meenemen naar het volgende mobo. De sprong van Radeon 9800 pro naar X800 is niet zo groot, van 380MHz / 8 pipelines naar 400MHz / 12 pipelines, 50% theoretische winst (praktijk winst, zie vga charts van tomshardware). De sprong naar X850 XT PE is verdubbeling van pipelines en bijna 50% hoger geklokt => bijna 300% theoretische winst, maar de processor moet een trap kunnen uitdelen aan de kont van zo'n kaart, anders zal het niks presteren.
En je kan beter een X800XL nemen, inplaats van de X850Pro, 16 pixel Piplines vs 12, alleen de clock is iets sneller, waarbij de pixel piplines net iets belangrijker zijn.
Veel games profiteren van de hoge klok, terwijl ze van de pipelines niet veel aantrekken. Vandaar zijn hooggeklokte kaarten zoals GeForce 6600 GT in veel games zo snel als een GeForce 6800.

Maar een laaggeklokte kaart met veel pipelines kan je gemakkelijk overklokken om meer performance te halen, terwijl hooggeklokte kaarten al op hun max zitten.
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB)
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI)
Een goede combinatie, als je voor dualcore wilt gaan, dan kan je nu besparen op de processor door een 3000+ Venice-core te pakken. De grafische kaart kan je nog overklokken om de XT performance te benaderen.

@ The Answer
Exacte typenummer van je grafische kaart? De sprong naar een Radeon 9800 pro is groot, tot 300% theoretische winst (praktijk winst, zie vga charts van tomshardware). Check je mobo op een AGP-poort. De processor blijft te traag om games goed te trekken. Een te snelle grafische kaart wordt door je huidige processor niet benut.
ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 99

Is het huidige ram PC3200 of PC2700? een latje van 512MB erbij gaat het goed doen voor de games.
512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 40

Harddisks zijn nooit groot genoeg, schijfje kiezen met goede GB's per euro verhouding:
Western Digital Caviar WD2000JD, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 98
Totaal : vanaf € 237 (exclusief verzendingskosten)
€ 100 voor MyCom (die vragen nog 9 euro extra verzending) voor je grafische kaart en voor € 147 brengt HBit de harde schijf en ram tot aan je voordeur.

@ Thiaz
Van 1 leverancier komen? Dat is een vrij moeilijke eis als er exotische onderdelen gekozen wordt en lage prijzen vereist zijn.

€ 2100 is eerder "pimp my computer budget", sinds de introductie van de Athlon is er veel gebeurd in de hardwarewereld. Voor € 1000 kan ik ook wat moois berekenen.

Huidige kast/voeding?

Een degelijk nForce4 mobo:

Een processor die nog een redelijke prijs/kwaliteitverhouding heeft, boxed spaart een koeler uit:
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed) € 268

2 latjes van 1GB, er blijft nog wat rambankjes vrij voor verdere upgrades:
1GB PC3200 DDR (TwinMos) 2 * 93 = € 186

Een X850 XT met ineens 2 aansluitingen voor schermen
Sapphire Radeon X850 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) € 415

Kasten zijn persoonlijke keuze's, AOpen levert degelijke kasten zonder overdreven kosten:
AOpen H600B (ATX, 350W 24-Pins PSU, Zwart) € 75

DVD-rom speler en CD-brander meenemen. DVD-branders zijn interessante dingen zeker door hun lage prijs van tegenwoordig:
optioneel: NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) € 45

Als geluidskwaliteit van belang is, dan voor Terratec ipv Creative (durft weleens te liegen over hun specs op de doos en het resampleprobleem) kiezen:

Muis en toetsenbord kan je nog blijven gebruiken. De huidige schermen kan je blijven gebruiken, TFT's blijven inferieur en duurder dan de CRT's. Zwart ziet nooit echt zwart eruit en ghostingprobleem wordt opgelost door methoden die het beeldkwaliteit verlagen. Volgens http://graphics.tomshardw...y/20041123/17_lcd-40.html is die Samsung een goeie all-round, die ook gamebaar is:
Samsung SyncMaster 710T (17", 12ms, D-sub/DVI-D) 2 * 295 = €590

Die Raptor op voorraad kunnen we als boot-schijf gebruiken, ik zou geen verouderde 36GB Raptor (de 74GB versie presteert beter met minder kabaal) bijkopen voor RAID 0.

subtotaal: € 1706, nu nog harde schijven uitkiezen:

Ik zou voor 2 harde schijven van 250GB gaan, lekker veel storage. Als het teveel giegs is, dan kan je het nog altijd in RAID 1 zetten zodat je maar 250GB overhoud, maar deze is wel veilig.

totaal: vanaf € 1954 (exclusief verzendingskosten) en als je het bij 1 computerwinkel moet kopen, dan gaat de prijs snel richting € 2100 stijgen.

@ Onno F
Met die grafische kaart en te weinig ram zal je geen Battlefield 2 kunnen draaien, zelfs de tekst "Battlefield 2" kan niet getoond worden. Laat staan dat we spreken over de fps.
ik speel games
ja, we hebben games en games. Van CS 1.6 tot Battlefield 2, van Tiberian Sun tot Act of War, van Diablo 2 tot WoW.

geef eens exacte informatie van je ram en voeding, ja je mag de computer eens openschroeven en goed rondkijken.

extra ram en snellere grafische kaart zal de games doen draaien, maar de processor blijft wel een beperkende factor.

@ Dekay
Veel programma's durven weleens veel ram te vragen. De voeding zou ik vervangen voordat je met upgrades begint:
Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) € 54

De grafische kaart is sterk budget afhankelijk, een GeForce 6600 GT heeft 50% meer MHz en dubbel zoveel pipelines, dus theoretisch een sprong van 300%. Doom3-engine en andere OpenGL-games zijn verzot op nVidia grafische kaarten, terwijl Direct3D games zoals HL² eerder op ATI kaarten verzot zijn.
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD € 160

[ Voor 64% gewijzigd door rapture op 09-07-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel:
Amd Athlon 2400 XP
Asus A7N8X-X
512 mb ddr ram @ 3200
Nvidia Geforce 5900 XT

Ik was van plan mijn pc ietwat te upgraden voor +- 200 Euro

Ik gebruik de pc vooral voor games.

Wat zal ik upgraden om bv BF2 goed te kunnen spelen?

Ik draai namelijk nu BF2 op 1280x1024 alles op low maar effects op high, maar ik heb de hd al een jaar niet geformateerd :| .

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

rapture schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:05:
@ Shapeshifter
Vermogen van de huidige Chieftec-voeding (het is ook een A-merk)?

SLI/Crossfire is alleen interessant als je in 1 keer 2 duurste grafische kaarten kan betalen, dan kan je performance halen, waar men een jaar lang op lans naar kan gapen. 2 midend kaarten is samen theoretisch even snel als 1 highend, alleen is de prijs van het geheel ongeveer hetzelfde en dubbel stroom verbruik van 2 midend kaarten. Als je nu een highend koopt en later een 2de kaart bijzet, tegen dat je een 2de kaart kan betalen, dan is het geheel al trager dan de single highend kaarten.

Een krachtige voeding met zelfs stekkertjes voor de PCI-Express grafische kaarten:
Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe) € 92

Maxtor DiamondMax 10 serie ga ik boycotten wegens slechte firmware, je moet die schijven op eigen risico flashen en er zijn in GoT al veel naar de kloten geholpen. Ze zeggen dat de nieuwe goed zijn, wie zegt dat de winkel geen schijven half jaar laten liggen. Hitachi's zijn de snelste in de klasse (7200 rpm harddisks) en betaalbaar:

Als geluidskwaliteit ook belangrijk is, dan zou ik eerder naar Terratec kijken:

PCI-X is geen PCI-Express, terwijl een grote hoop computerswinkels zulke dingen op hun prijslijsten durft te zetten. De VIA-chipset vermijden en ineens voor PCI-Express gaan als je nu een nieuwe grafische kaart koopt, AGP is een doodlopend pad voor mensen die hun ouwe kaart nog moeten "op" gebruiken.

2 latjes van 512MB als je in totaal op 1GB wilt eindigen, 1 latje van 1GB als je later naar 2GB wilt gaan.

Goedkoopste Venice-core om wat geld voor de grafische kaart vrij te houden:
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 148

subtotaal: € 740 en moeten nog een processor en grafische kaart uitkiezen.

Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD € 160 => totaal: vanaf € 900 (exclusief verzendingskosten)

Asus Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), AX800XL/2DTV € 297 (deze heeft 16 (X800 XL) ipv 12 (X800 pro) pipelines => totaal: vanaf € 1037 (exclusief verzendingskosten)
Dit ziet er erg goed uit :)

Het gaat er denk ik zo uitzien:

Asus A8N-E (Sorry van PCI-X fout, ik dacht er later ook nog aan :P)
Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe)
AMD Athlon 64 3500+ Venice (Boxed)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (Ik wil gewoon van onboard sound af, het hoeft nog net niet semi-professioneel te worden ;))
2 X Maxtor / Hitachi / Samsung 250Gb Sata Hd's (Ben ik nog niet helemaal over uit)
Asus Radeon X800 XL 256MB DDR3

en geheugen... Heb ik matched geheugen nodig? en wat voor voordelen levert het op?

Welk geheugen zouden jullie mij aanraden uit de aangeboden producten bij PC Megastore omdat ik alles ga kopen bij desbetreffende zaak.

Wat mij betreft ben ik er dan uit. Ontzettend bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door Shapeshifter op 09-07-2005 16:32 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
rapture schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:05:

@ The Answer
Exacte typenummer van je grafische kaart? De sprong naar een Radeon 9800 pro is groot, tot 300% theoretische winst (praktijk winst, zie vga charts van tomshardware). Check je mobo op een AGP-poort. De processor blijft te traag om games goed te trekken. Een te snelle grafische kaart wordt door je huidige processor niet benut.
ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 99

Is het huidige ram PC3200 of PC2700? een latje van 512MB erbij gaat het goed doen voor de games.

Harddisks zijn nooit groot genoeg, schijfje kiezen met goede GB's per euro verhouding:
Western Digital Caviar WD2000JD, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB) € 98
Totaal : vanaf € 237 (exclusief verzendingskosten)
€ 100 voor MyCom (die vragen nog 9 euro extra verzending) voor je grafische kaart en voor € 147 brengt HBit de harde schijf en ram tot aan je voordeur.
Thnx voor antwoorden Rapture

Ik heb een programma gedownload ( Everest )
Waarmee je precies alle specs kan zien,

Ik zag dat ik een AGP moederbord had dus de Radeon 9800 pro gaat door :D € 100,-

Maar ik zag ook dat ik nu een 512 mb PC2100 :r had....., één voordeel uitbreiden is wel goedkoop
50 euro voor 1Gig :+,
Dus daar moet ik nog even naar kijken.

Over die harde schijf ja dat is wel handig, maar ik koop liever alles in één winkel ( mycom zal wel iets duurder zijn ) Western Digital 250 GB harde schijf € 105,-

Wat bedoelde je eigenlijk met het exacte typenummer ?
Ik heb even gekeken in die VGA charts waar je het over had en inderdaad hij presteert 300% beter :D
Toch is het best vreemd er zit ongeveer 100% verschil in de 9800pro en de beste kaart, maar voor de beste betaal je wel 5x zoveel :| Maarja zo gaat het nou eenmaal..

PS: Is het een erg probleem tussen mijn Processor en de Radeon 9800pro? zo er anders een andere goedkope processor moeten worden gekocht ?

Bij voorbaat dank!!

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Niemand die ervaring heeft met het geheugen uit dit lijstje?

Ik wilde graag weten of matched geheugen een goed idee is. En welk geheugen ik het best kan nemen als je naar prijs en kwaliteit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ sebazo
trage processor, te weinig ram en de grafische kaart is niet bepaald snel meer.

1GB is voor Battlefield 2 een must-have. Extra latje PC3200 512MB ram is goed voor 1GB en later om dual channel te draaien als je naar Socket 939 platform overstapt.

Is de processor de beperkende factor? Is het spel nu nog speelbaar (voldoende fps?) op low graphics? Als je altijd belachelijk lage fps (toestanden zoals 6fps in combat) haalt bij alle mogelijk resoluties (en grafische kaarten), dan is de processor te traag. Als de fps speelbaar is op lage graphics, dan zal een snellere grafische kaart helpen. Je zit dan wel te investeren in het doodlopend pad AGP.
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD € 165
Totaal: vanaf € 205 (exclusief verzendingskosten)
=> voor € 219 kan je dat bij de 2 winkels bestellen (inclusief verzending), er zijn duurdere winkels die wel de beide producten aanbieden.

formatteren is afhankelijk van "hoe erg je de computer zit te vervuilen": kruipt het ongedierte al over het scherm (paarse aapjes,...), is je computer zo traag dat die niet sneller dan 4mbps kan downloaden van een lanparty (ik heb effectief bij een vriend een zodanig vervuilde Centrino laptop gezien), wordt je computer al overbelast als je kladblok & msn messenger tegelijkertijd draait (zo'n laptop heb ik eens mogen uitmesten),... ?

@ Shapeshifter
Maxtor DiamondMax 10 serie kan je al schrappen, Hitachi levert de snelste harde schijven van de klasse 7200rpm en Samsung wordt voor de stilte omhoog geprezen.

Matched geheugen is niet meer dan een verpakking met 2 dezelfde latjes ram, dus gewoon 2 latjes ram bestellen, de verkoper grabbelt 2 latjes uit de doos en zien dat ze identiek zijn. 2 zulke latjes ram doen gaan het goed doen in dual channel samen kosten ze € 110 : Kingston DDR 512Mb 400MHz NonECC CL3A

@ The Answer
Programma's zullen altijd vertellen dat er een AGP-poortje is, maar de mobo-fabrikant durft dat te vergeten te solderen, dus openschroeven en zien dat er echt wel een bruine AGP-poort erin steekt. Vooral merkcomputers hebben dat probleem.

Een PC2100 latje kan je nergens meenemen naar upgrades, als je naar 1GB wilt, dan gewoon PC3200 latjes kopen, deze zijn goedkoper omdat ze nog gemaakt worden.

Exacte typenummer? Je zegt 9000 series, er bestaat een heel familie van Radeon 9000's.
PS: Is het een erg probleem tussen mijn Processor en de Radeon 9800pro? zo er anders een andere goedkope processor moeten worden gekocht ?
Check eens hoe en waarom dat een game traag draait, als de games altijd traag draaien, ookal probeer je 640*480 en 1600*1200 resoluties en de snelste grafische kaart dat er bestaat, zelfs dan nog belachelijk lage fps (zoals 6 fps in combat, het kan mij weinig schelen hoeveel fps je op de spawn hebt, in combat is het belangrijkste). Dan is de processor te traag, als de fps verandert als je de resolutie verandert, dan ligt het aan de grafische kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 10-07-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

oud systeem
pIII 800 mhz
512mb pc 133 Ram
Geforce 1
..naja, die gaat er dus uit en hier ga ik niks meer aandoen.

planning
een heel nieuw systeem dus:

Asus A8N-E (socket 939) €87.55 (1 x €87.55)
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB,) ADA3200DIK4BI Tray OP=OP
€170.00 (1 x €170.00)
Spire SP708B3 KestelKing II™ ( Socket 754 / 940 / 939 ) €8.49 (1 x €8.49)
DIMM 512 Mb DDR/400 PC-3200 Infineon €90.00 (2 x €45.00)
DVD Philips PCDV016G 16x50 IDE White €20.49 (1 x €20.49)
Zalman ZM400B-APS 400W voeding €64.59 (1 x €64.59)
Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, 8MB, SATA) €55.90 (1 x €55.90)
NEC ND-3540 DVD±RW BLACK (OEM) 16x (Dual-layer) OP=OP €41.35 (1 x €41.35)
Case Mideltower Black ATX GEEN voeding €28.00 (1 x €28.00)
Floppydrive 1.44 BLACK NEC €8.25 (1 x €8.25)

is dit wat, bij www.1to0.nl

[ Voor 92% gewijzigd door thejoker80 op 22-07-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:17
AMD 2400+ 166fsb (@2800+)
Asus A7N8X Deluxe
1024mb pc3200 Kingston dual channel
Asus v9999 6800GT (komt morgen binnen)
2x Maxtor 120gb sata raid0
Coolermaster 450W PSU

Ik speel veel zware games, ik internet/chat en download gigantische hoeveelheden films. :)

Nu zat ik dus te denken mn cpu te upgraden naar een 3200+ Barton omdat die sneller is maar ook een 200mhz fsb heeft. Mn 2400+ wil dat helaas niet zonder instabiel te worden. Een 3200+ kost me 120,-. Mn vraag is dus, is de increase in performance m'n geld waard? BalusC verwees me in mijn eerdere topic naar een mooie vergelijking: http://www23.tomshardware.com/index.html
Deze geeft me een increase van 43fps in Farcry, 24fps in doom3 en 1200 punten in 3dmark05 CPU. Nu is dit natuurlijk in de theorie, zijn er mensen met echte ervaringen die een duidelijk verschil hebben gemerkt?

Ik kan zelf helaas geen benchmarks\games laden omdat mn 9800PRO is gefrituurd, heb er nu een TNT2 in hangen die het maar net volhoud met msn.

[EDIT]
ff wat waarden veranderd

[ Voor 3% gewijzigd door Feni op 14-07-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Specs
Intel Pentium 4 2,66 / 512 kb l2 / 533 mhz FBS
1 gig Ram (2*256 infineon pc 2700 + 512 mb Kingston pc 3200
XFX 6600gt / agp / dual dvi out / tv-out
120 Gb hdd (onbekend merk) IDE
Creative Soundblaster Audigy ZS
CD Reader
DVD +R/RW Writer
300 Watt Voeding (dell, de voeding trekt het nog prima)
Het is een hevig gemodificeerde Dell Dimension 4600

Wat ik ermee doe?
Ik speel nu de games:
BF2 / Homeworld 2 / Battle For Middle Earth / UT 2004 / Republic Commando
Wat ik van plan ben om te spelen:
UT 2007 / Spore / Fable / Empire At War / Age Of Empires 3 / Cod 2
Standaard office werk
Videoediting (voor school en met fraps opnemen ingame)
Soundediting (heel soms voor school)

Wat er mis is met mijn Systeem?
Ik vind dat de laadtijden veels te lang duren en de proc begint ook een tikje langzaam te worden maar dat komt later wel.
Met name in BF2 Duren de laadtijden 30+ seconden en ik speel nu op 1024*768 met alles op medium en aa op 2* en als ik ook maar 1 ding hoger zet gaat hij stotteren terwijl er gewoon 30+ fps wordt gehaald. Ik denk dat dat komt door het ingame laden dus ik zat te denken aan een snellere hdd (nu hebben we een standaard oem dinkie)

Hier is mijn Hd Tach Bench, weet niet wat jullie er mee kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/3755/hdtune5li.png

Wat ik heb bedacht?
Een nieuwe hdd, misschien een wd raptor 74 gb maar dat is denk ik overkill, (hij hoeft niet groot te zijn, iets van 80 gb, maar wel zeer snel: ik heb op die ik nu heb nog 70 gb vrij, maar het is vooral om windows en games op een aparte hdd te hebben en games hebben de prioriteit) en misschien nieuw ram (miss 512 mb kingston pc 3200 voor dual channel) maar kan ik dan beter dual channel nemen of het er gewoon bijprikken?

Budget
100/200 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Mijn specs:
Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
Memory: 512MB RAM 3200
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
---------------
Videokaart
---------------
Card name: MEDION RADEON 9600 TX
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: RADEON 9600 TX AGP (0x4E46)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Display Memory: 128.0 MB

Nu speel ik BF2. Nu wil ik dit ff wat beter spelen door niet al te veel uit te geven. Zelf denk ik eraan om nog is 512mbram erbij te pluggen. Had namelijk gehoord dat dualchannel goed werkt met P4. Goede suggestie? Zo ja, welk geheugen kan ik er dan het beste in doen?

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Wat ik nu heb:
A7N8X Deluxe revisie 2.0
2x 512mb Dane-Elec PC3200
Sapphire Radeon X800 Pro 256mb AGP
AMD XP 2800+
Zalman 7000cnps cpu koeler

Waar ik aan zit te denken:
Socket 939 moederbord
Amd64 cpu (zalman koeler houden)
2x 1gb mem met lage latencies
Misschien een X850XT PCI-Express

Hoeveel te besteden:
Rond de 800 max. Ik ga er vanuit dat ik voor mn moederbord, cpu en geheugen nog wel 150 kan krijgen en voor mn radeon x800 pro agp ongeveer 250.

Ik had eerst dit in gedachte:
Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048MB PC3200,400MHz Kit of 2 € 261,00
ASUS A8V Deluxe VIA K8T800Pro 2000 MHz € 92,00
AMD Athlon 64 4000+ San Diego 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed € 511,00
X800 Pro AGP houden
-------+
€ 864 (min 150 oude spullen) = € 714

Maar dit zou dus eventueel ook kunnen:
Corsair TWINX 2048-3200C2PT 2048MB PC3200,400MHz Kit of 2 € 261,00
een PCI-Express moederbord (nog ff kijken welke) ongeveer € 92,00
AMD Athlon 64 3800+ Venice 2.4 GHz, 2000 MHz, Boxed € 391,00
Sapphire Radeon X850 XT 256 MB € 423,00
-------+
€ 1167 (min ongeveer 250 voor x800 en 150 voor moederbord/cpu/mem) = € 767

Wat is nou wijsheid? AGP houden of toch m'n net splinternieuwe x800 van 410 euro 3 maanden later verkopen voor 250 en voor PCI-Express gaan?

Wat doe ik er eigelijk mee :?
Gamen, veel dingen tegelijk.. dual monitor staat altijd open, ftp server/mozilla etc altijd aan, dus standaard 'vreet' mn bakkie al 500meg geheugen. Een spel daarbij en je komt zo over de 1gb heen. Plus dat ik nu toch 'gaar' dane-elec geheugen heb met niet al te beste timings, dus dat wil ik sowieso kwijt.

Games als GTA:San Andreas gaan gewoon niet soepel met graphical detail meer dan high. Dat komt ook omdat ik een anti aliasing freak ben... maar ik denk dat het ook voornamelijk aan de cpu ligt die ik nu heb.

Ik kan wel een amd64 3000+ nemen maar daarvan weet je nooit zeker hoe ver je die kan overclocken, dus ik doe het liever in 1x goed, mede omdat m'n bak best heet is (weinig aan te doen, veel hdds en ook veel fans maar toch heet.. idle 41 graden).

Of is misschien toch een san diego 3700+ een betere keuze? Die is namelijk nog niet beschikbaar bij Salland waar ik het wil gaan kopen... :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
Huidig systeem, iets meer dan 1 jaar oud.

Specs

Voeding Zalman 400B-APS
Moederbord MSI K8T NEO FSR
Processor AMD 64 3200+ (clawhammer)
Geheugen 2x 512 Corsair 400/pc3200 cl2
Hard Disk(s) Western Digital Raptor 74G, Seagate Barracuda 160G
Videokaart ASUS 9800 XT
Monitor(en) Philips Brilliance 200P 21 inch
Brander NEC ND3500
CD/DVD-Drive(s) Lite-on, Asus quietrack
Speakers Logitech Z680
Geluidskaart(en) Audigy 2
Netwerkkaart(en) onboard
Video in/out Hauppauge PVR350

Met deze pc game ik vooral, incidenteel gebruikt voor het bewerken van zelfgemaakte video opnames.

Omdat ik veel speel (HL², CS:S etc.) zou ik graag een sli opzet willen hebben, dit is de voornaamste reden voor het upgraden (of het nodig is betwijfel ik nog een beetje). Liefst een AMD (persoonlijke voorkeur).

Budget: +/- €750 ( mag meer worden bij gelijktijdige aanschaf van 2 identieke videokaarten)

[ Voor 4% gewijzigd door cyruzz op 17-07-2005 03:20 ]

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn systeem(pje) :

moederbord : Asus K8N, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID)
processor : AMD Athlon 64 2800+
geheugen : no-name 512mb pc3200
videokaart : asus FX5200 128mb
harde schijf : maxtor 120gb IDE + 250gb IDE
behuizing : Aopen QF50C
voeding : aopen 300W bijgeleverd bij de kast
cd-rw/dvd : aopen standaard dingetje
monitor : oude 15'' CRT samsung monitor

wat doe ik er mee ?
vooral office, gamen , internet en msn'en

wat wil ik ermee gaan doen ?
zelfde als wat ik nu doe maar dan wat sneller ;)

wat is er mis mee ?
met games blijft hij vaak hangen en soms slaat ie gewoon uit ,

aan wat had ik zelf al gedacht ?
DFI SLI-DR of gelijkwaardig mobo
AMD FX-xx proc
2gb ram pc 4000 of sneller
een 7800GTX in single of SLi opstelling :9
minstens 1TB aan opslag in Raid 0 of 1
nieuwe monitor TFT

budget ???
ong 4500 a 5000 euro :+ dit is me spaargeld van 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Huidige systeem:
AMD 2400+ @2000mhz
1 Gig ram
200 gb interne hdd (1maxtor 80gb, 1maxtor 120gb)
MSI KT4V mobo
9800pro 128mb
--------------------------------------------------------------------------

Nu wil ik een goede gamepc hebben. Vooral voor de nextgeneration games te kunnen spelen.
Bestedings ruimte 1000euro kan iets meer zijn maar mag ook minder natuurlijk ;).

Welke moederbord kan ik het beste nemen? ASUS? En is PCI express beter als AGP?
Als videokaart wil ik een ATI x800 of ATI x850 (pci of agp??) wat is dus beter??

Als processor wil ik graag een AMD maar welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer. In de pricewatch alleen staan al 600+ mobo's en welke daarvan is nou 1 van de betere? + welke processor kan er goed op.

Dan moet er nog snel werkgeheugen bij! welke kan ik daar het best voor kiezen? En voor de hardeschijven? Hoe zit dat met SATA kunnen de huidige schijven van mij daarop of moet ik SATA schijven kopen? Mischien wel een Raptor om me games op te zetten ivm sneller laden.

Alvast bedankt voor jullie ingevingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een pc van ongeveer 6 maanden

amd sempron 2400 1.7 ghz oc naar 1.90 ghz
asrock k7s41gx moederbord
1*265 1*512 PC270 mb geheugen
ATI saphire 9600xt video
onboard geluid
80 gb maxtor 7200 rpm
dvd rw 16x
ik heb niet veel geld te besteden maar is het slimmer om deze wat te upgraden of voor een nieuw amd
athlon syteem te sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Mijn specificaties:

CPU: Intel P4 3.2GHz Northwood
Mem: 2x512MB Kingston HyperX (333mhz, PC2700)
Mobo Asus P4C800-E Deluxe
HDD's 1x WD Raptor 74GB, 2x Samsung Spinpoint 1614C in RAID0.
Videokaart: Asus V9980 (fx5950ultra)
Behuizing: Chieftec Dragon Miditower Blue

Waar wordt deze PC voor gebruikt?
1. Gamen
2. Internet, MSN Messenger, FTP server
3. Multimedia (muziek, films, videoclips)
4. Office werk voor school

Wat schort eraan?
1. Ik merk dat ik in de nieuwste games als BF2 lage framerates haal. Ook zijn de laadtijden bijzonder lang (vreemd, aangezien alle spellen op de 10.000 rpm disk staan). De schijven worden wekelijks gedefragmenteerd en zijn dus schoon.

Oplossing:
- Nieuwe videokaart
(Als ik er echt op vooruit wil gaan moet ik minstens een 6800 aanschaffen, die zijn vrij duur en dalen razendsnel in waarde, doe ik dus liever niet)
- Geheugen verdubbelen naar 4x 512MB
(HyperX is state-of-the-art DDR1 geheugen en dat kan ik nu relatief goedkoop kopen. Voor 135 euro heb ik nog een 2x512MB kit. Ik heb hetzelfde geheugen in maart 2004 voor 220 euro gekocht! Met de opkomst van DDR2 lijkt DDR1 weer duurder te gaan worden in de toekomst, net zoals SD ram nu ook duurder is geworden.)

2. Ik heb nu 2 schermen op mijn pc aangesloten: een 19'' CRT en een TV'tje op de TV-out vor multimedia. De TV heeft echter een dermate lage resolutie dat je er alleen videclips op kunt afspelen. Tekst is volledig onleesbaar. Ik wil graag een 17'' TFT erbij kopen (liefst 2e hands) zodat ik die kan gebruiken voor multimedia (medialibrary, videoclips)

Oplossing:
- Een 2e hands (iig goedkoop mogelijk, minder dan 150 euro) 17'' TFT kopen. Hoeft geen super lage refresh of grote inkijkhoek te hebben, gewoon goedkoop en een lekkere resolutie (liefst 1280x1024).

Budget?

150 euro. Daar kan ik dus dat geheugen voor kopen of een 17'' TFT. Videokaart ga ik niet op vooruit met een exemplaar van 150. :P

Wat raden jullie me aan? Is het geheugen een zinvolle investering of kan ik beter een multimedia TFT nemen? Of zal ik, gezien het feit dat ik de pc voornamelijk voor games gebruik, toch maar even doorsparen voor een nieuwe videokaart?

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 17-07-2005 20:50 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Laatst online: 00:20
Ik zou voor de 17" TFT gaan.
1 GB geheugen zou moeten volstaan voor de meeste games.
En de videokaart: nog even doorsparen... (denk dat ze de grootste bottleneck is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specs
asus a8v deluxe
amd 64 3500+ (winchester), socket 939
1 GB DDR 400 (2 x 512)
iiyama e435S 17" LCD
pioneer A-05 dvd brander
asus 9520-x/td grafische kaart
adaptec 29320 LP ultra 320 scsi met hostraid aan
2 seagate 36lp 15rpm ultra 320 scsi schijven, 18 GB per stuk
350 watt voeding

wat doe ik er mee
internet, office, foto en videobewerking. Geen games. Wil vooral een snelle pc

wat is er mis
systeem af en toe traag, vooral bij videobewerking (conversie van het ene naar het andere formaat).

heb ik zelf bedacht
heb niet echt een voorkeur voor AMD of intel. Speel ook geen games dus hoef ook geen dure grafische kaart. Zit zelf te denken aan snel geheugen met extra lage latency. Liefts ook weer scsi schijven, wellicht SAS. Gebruik nu de schijven als RAID 0 en gaat prima. Geen adviezen in de zin van RAID 5 array's, doe ik niks mee. Geluidskaart onboard of apart met coaxiaal SPDIF.

budget
tot 2000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Laatst online: 16-02-2024
Specs

P4 3.06 ghz HT
Aopen Ax4b-533
Maxtor Diamondmax10 200 gig
MSI Geforce TI4800SE (is in feite een TI4400)
512 mb geheugen (merk onbekend)
Antec Lifestyle Sonata case met 380w voeding.
onboard sound

Ik gebruik m'n pc vooral voor internet, muziek en games (UT2004 en als ik hem kon draaien Battlefield2). Af en toe ben ik nog wat aan het klooien met video encoden.

Het enigste waar ik nu problemen mee heb is dat m'n grafische kaart een beetje traag wordt en 512mbis tegenwoordig gewoon niet goed genoeg meer. Omdat mijn processor nog redelijk goed mee kan komen vind ik het zonde om een heel nieuw systeem te kopen. Probleem is wel dat hij s478 is en met een blik op de toekomst lijkt het me niet echt handig om nu een AGP videokaart te kopen. Gelukkig heeft Asus 2 moederborden uitgebracht die s478 en PCI-E ondersteunen, daar wil ik dan ook graag gebruik van maken.

Wat ik heb bedacht is dit
Mobo Aopen Ax4b-533 upgraden naar
-Asus P4GD1, 915P (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID)
of
-Asus P4GPL-X, 915P (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID)

Deze zijn allebei rond de 90€

Videokaart: TI4800SE upgraden naar
-Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI)
Ong 290€

Geugen: 512 mb, gebruiken voor een andere pc en een 2x 512mb setje kopen
-512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM)
ong. 95 euro

Van de beide moederborden heb ik echt geen idee welke beter is, er is zijn weinig reviews van te vinden. Wat ik wel weet is dat de p4gd1 de oudere variant is dus ik denk dat de -Asus P4GPL-X iets beter is. Bij de videokaarten heeft de x800xl volgens mij beste prijs/prestatie verhouding van dit moment en van het geheugen heb ik geen enkel idee welk merk ik moet nemen, de naam kingston klinkt als kwaliteit.

Het budget is ong. gelijk aan de prijzen die hier zijn genoemd bij elkaar opgeteld zo rond de 450-500€, als mensen aanvullingen of verbeteringen hebben zou ik dat erg apprecieren.

[ Voor 11% gewijzigd door Cold Shadow op 21-07-2005 19:40 ]

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:42:
specs
asus a8v deluxe
amd 64 3500+ (winchester), socket 939
1 GB DDR 400 (2 x 512)
iiyama e435S 17" LCD
pioneer A-05 dvd brander
asus 9520-x/td grafische kaart
adaptec 29320 LP ultra 320 scsi met hostraid aan
2 seagate 36lp 15rpm ultra 320 scsi schijven, 18 GB per stuk
350 watt voeding

wat doe ik er mee
internet, office, foto en videobewerking. Geen games. Wil vooral een snelle pc

wat is er mis
systeem af en toe traag, vooral bij videobewerking (conversie van het ene naar het andere formaat).

heb ik zelf bedacht
heb niet echt een voorkeur voor AMD of intel. Speel ook geen games dus hoef ook geen dure grafische kaart. Zit zelf te denken aan snel geheugen met extra lage latency. Liefts ook weer scsi schijven, wellicht SAS. Gebruik nu de schijven als RAID 0 en gaat prima. Geen adviezen in de zin van RAID 5 array's, doe ik niks mee. Geluidskaart onboard of apart met coaxiaal SPDIF.

budget
tot 2000 euro ;)
Verkoop je 2x512 koop 2x 1 gb van Twinmos bijvoorbeeld:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) euro € 207,-

Koop daarbij(Je 3500+ verkopen):
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 533,-

Dan kan je wat meer vooruit, c.q je hebt meer performance, als het goed is ondersteund je moederbord het door middel van een bios update, anders zou je een nieuw mobo moeten kopen.

Over hardeschijven heb ik niet veel verstand, maar misschien is het handig om nog een of twee grote HDD's te kopen en die RAID zetten, waar je dan je video's opzet, en je OS + programma's op je 15k schijfjes, anders is een Raptor geen idee?
Cold Shadow schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:56:
Specs

P4 3.06 ghz HT
Aopen Ax4b-533
Maxtor Diamondmax10 200 gig
MSI Geforce TI4800SE (is in feite een TI4400)
512 mb geheugen (merk onbekend)
Antec Lifestyle Sonata case met 380w voeding.
onboard sound
Koop nu voor €250 een 6800 GT, of anders een 2e hands 6800 Ultra, X850XT, X800XT en spaar de rest uit, lijkt me een beetje zonde om nu een nieuw systeem te kopen, wacht dan nog liever en koop een Athlon 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Aight! schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:12:
[...]

Verkoop je 2x512 koop 2x 1 gb van Twinmos bijvoorbeeld:
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) euro € 207,-

Ziet er wel goed uit.. denk dat ik nog wel even verder zoek naar nog beter geheugen, zag op Anandtech een test met DDR500 op native 2-2-2-5, dat lijkt me wel wat

Koop daarbij(Je 3500+ verkopen):
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 533,-

Zat idd te twijfelen tussen deze of de 4800 maar volgens mij maakt de performance het prijsverschil niet goed, dus ik zal wel voor de 4200 gaan

Dan kan je wat meer vooruit, c.q je hebt meer performance, als het goed is ondersteund je moederbord het door middel van een bios update, anders zou je een nieuw mobo moeten kopen.

Over hardeschijven heb ik niet veel verstand, maar misschien is het handig om nog een of twee grote HDD's te kopen en die RAID zetten, waar je dan je video's opzet, en je OS + programma's op je 15k schijfjes, anders is een Raptor geen idee?

Volgens mij zijn twee 36 GB scsi disks redelijk goedkoop..dan kunnen ze nog aan dezelfde controller blijven hangen
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Wat heb ik nu:

Kast: Aopen HQ-08
Voeding: Aopen 300 Watt Noisecontrol (FSP300-60ATF (PF) )
Mobo: Asus TUA 266
Proc: Celeron 1 Ghz
Geheugen: 2x 256 MB PC2100
Videokaart: GF 4 MX
Geluid: SB Audigy 1 (met Firewire)
Schijfcontroller: Promise Ultra 100 TX2
Harde schijven (allemaal IDE/P-ATA):
WD 80 GB
Maxtor D740X 40 GB
Maxtor DM 10 200 GB

ASUS DVD speler
LG GSA 4120B DVD brander.

Wat doe ik er mee:
Momenteel van alles: Office, internetten, Winamp, downloaden, films kijken, af en toe Photoshop, Autocad en Indesign.

Wat wil ik gaan doen:
Hetzelde, maar dan een stuk sneller :P
En ik wil weer spellen kunnen spelen, maar dat hoeft niet op de allerhoogste instellingen.

Wat wil ik hebben:
Ik zat zelf te denken om een upgrade te doen naar het AMD 64 platform (socket 939)
De volgende hardware lijkt mij wel wat:

2x 512MB PC3200 DDR (Kingston) totaal € 89,-
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) € 147,90
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 87,55

Totaal € 324,45

Wat ik van mijn oude hardware mee zou kunnen nemen (is dit verstandig?)
-Kast
-Voeding (voldoet deze nog?)
-SB Audigy (geeft dit ook een mindere belasting op de processor?)
-Promise Ulta 100 TX2
-De HD's en DVD's

Indien het niet handig is om mijn Audigy over te zetten in het nieuwe systeem, kan ik dan nog wel normaal gebruik maken van mijn Logitech Z-560 (4.1, analoge aansluitingen)? Hier ben ik nog wel tevreden mee. (De buren wat minder denk ik ;) )

De nieuwe videokaart die er in moet komen weet ik nog niet. Mijn voorkeur gaat uit naar een kaart van Nvidia, omdat die qua drivers ook beter werken onder linux (Heb ik ergens gelezen). Ik ben op zoek naar een kaart met een goede prijs/prestatieverhouding, maar door alle verschillende merken en typen is het nogal lastig om een goede keus te maken. Overklokken, unlocken en dergelijke geen bezwaar.

Mijn budget:
700, max 800 euro, en het hoeft niet allemaal op natuurlijk.

Zoals je ziet is er nog wel ruimte over in het budget met de hardware die ik eerder genoemd heb.
Een gedeelte gaat natuurlijk op aan een nieuwe videokaart, alleen weet ik nog niet hoeveel. Met een minder dure videokaart is het natuurlijk ook mogelijk om ipv een 3000+ een 3200+ of hoger te nemen.

Ik zou graag willen horen wat jullie hiervan vinden, en of jullie nog tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:46
het bovengenoemde icm een NVidia 6600GT en een 400+ Watt voeding zou moeten voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 01:34:
Aight! schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:12:
[...]

Ziet er wel goed uit.. denk dat ik nog wel even verder zoek naar nog beter geheugen, zag op Anandtech een test met DDR500 op native 2-2-2-5, dat lijkt me wel wat

Zat idd te twijfelen tussen deze of de 4800 maar volgens mij maakt de performance het prijsverschil niet goed, dus ik zal wel voor de 4200 gaan

Volgens mij zijn twee 36 GB scsi disks redelijk goedkoop..dan kunnen ze nog aan dezelfde controller blijven hangen
[...]
SCSI weet ik niet veel van.Helaas :P.
Maar ik zou toch voor de 4400+ gaan, 60 euro extra voor 2x1mb inplaats van 2x512 kb. Ze overlocken ongeveer hetzelfde 2,5/2,6 moet er wel inzitten. Maar ik geloof niet dat er al reepjes zijn van 2x 1 GB die op 2-2-2-5 lopen. Eventjes zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat ie http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2416&p=1

maar dan moet ik nog een voltage booster hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowman39
  • Laatst online: 05-08 22:16
Mijnn huidig systeem is zwaar verouderd, het betreft een:
Pentium III 600 Mhz
512 MB Sdram intern
GF4MX grafische kaart
160 GB PATA 7200 rpm harddisk
DVD brander

Ik gebruik deze hoofdzakelijk voor Office, Gamen en in de toekomst wil ik gaan videobewerken (dus Firewire is wenselijk).

Het systeem start langzaam op, en zoals ik al eerder zei behoorlijk verouderd.
Ik wil een nieuw systeem die weer voor paar jaar mee kan gaan.

Ik dacht zelf aan:
AMD Athlon 64 S939
2x 512 MB intern
Radeon X700 of een GF6600 grafisch kaart

Budget is tussen de 400 en 500 euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dat is nog altijd 2x512, voor jou zou 2 gig ideaal zijn inplaats van 1 gig. 4x512 is ook een optie en dan overlocken, maar weet alleen niet of dat helemaal werkt, en in verhouding betaal je veel, 100 euro voor 512 mb 'overlock' geheugen of 1 gig voor 100 euro 'normaal' geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
Aight! schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:12:

Koop nu voor €250 een 6800 GT, of anders een 2e hands 6800 Ultra, X850XT, X800XT en spaar de rest uit, lijkt me een beetje zonde om nu een nieuw systeem te kopen, wacht dan nog liever en koop een Athlon 64.
Dat lijkt me niet echt een handige optie aangezien ik mijn videokaart dan weer nutteloos is. Dit is juist een upgrade zodat ik later weer naar de nieuwere p4's kan upgraden zonder dat ik mijn videokaart weg hoef te gooien. Verder heb ik waarschijnlijk de eerste komende jaren niet genoeg geld om een Athlon 64 setje te kopen. Mijn ouders sponseren mij nu een beetje zodat ik de pc kan blijven upgraden zonder een heel nieuw systeem te kopen, daarom kan ik het geld ook niet bijvoorbeeld opsparen..

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dan zou je het plan wat je in gedachte kunnen doen, maar dan is je CPU nog altijd langzamer dan de rest :), geheugen ook. Athlon 64 is het platform om te gamen, na een console dan.

Keuze die je zelf moet maken, nu alleen je 3dkaart, of alles. Ik zou gewoon voor een 6800GT gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
Ohja nog wat info dat ik was vergeten te melden en volgens mij wel belangrijk is. Ik wil de 'oude' onderdelen gebruiken om een nieuwe pc te maken en dan steeds als ik mijn nieuwe pc upgrade krijgt mijn tweede pc de oude onderdelen van mijn eerste pc. Ook een reden waarom het me niet handig lijkt om nu een agp kaart te kopen is dat mijn moederbord nogal oud is (max 4x agp)

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verschil tussen 4x AGP en 8x AGP is te verwaarlozen.

Als je nu een nieuw moederbord gaat kopen, heb je nog altijd een langzame processor, 133 mhz bus. Zelfde geld voor het geheugen, als je nu gewoon een nieuwe 3dkaart koopt, en dan doorspaart voor een heel nieuw systeem, en je oude helemaal verkopen.

Maar dat moet je eigenlijk zelf weten, ik zou het zo doen, je kan het ook goed doen hoe jij het zei, je bent alleen meer geld kwijt :P, X800XL presteert hetzelfde of zelfs iets beter dan de 6800GT Pci-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Laatst online: 07-09-2023
...in herhaling...

Specs

Voeding Zalman 400B-APS
Videokaart ASUS 9800 XT
Brander NEC ND3500
Speakers Logitech Z680
Netwerkkaart(en) onboard

Met deze pc game ik vooral, incidenteel gebruikt voor het bewerken van zelfgemaakte video opnames.

Omdat ik veel speel (HL², CS:S etc.) zou ik graag een sli opzet willen hebben, dit is de voornaamste reden voor het upgraden (of het nodig is betwijfel ik nog een beetje). Liefst een AMD (persoonlijke voorkeur).

Budget: +/- €750 ( mag meer worden bij gelijktijdige aanschaf van 2 identieke videokaarten)

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:46:
[...]

Dat is nog altijd 2x512, voor jou zou 2 gig ideaal zijn inplaats van 1 gig. 4x512 is ook een optie en dan overlocken, maar weet alleen niet of dat helemaal werkt, en in verhouding betaal je veel, 100 euro voor 512 mb 'overlock' geheugen of 1 gig voor 100 euro 'normaal' geheugen.
Denk dat ik dan toch voor die 4400+ ga. Veel zin heeft het geloof ik niet nu socket 939 al weer binnen een jaar uitgefaseerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

cyruzz schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:32:
...in herhaling...

Specs

Voeding Zalman 400B-APS
Videokaart ASUS 9800 XT
Brander NEC ND3500
Speakers Logitech Z680
Netwerkkaart(en) onboard

Ik zou niet voor SLI gaan, maar voor een Pci-Express mobo, bijvoorbeeld van Gigabyte en daarbij een 7800GTX. Kijken wat je nog voor je oude mobo en processor kan vangen, dat bij het budget wat je nog overhoud houden en een betere processor kopen, eventueel Dual Core als je budget het toelaat.

SLI is onintressant, een 7800GTX presteert beter dan 2x6800 Ultra en zijn ook nog eens duurder, 2x 7800GTX in SLI is al helemaal onintressant, zonde van je geld, en dan moet je op resoluties spelen van 20xx X 14xx of zo. Eentje voldoet :)

Je hebt een mooie monitor die wel 1600x1200 aankan, met die 3dkaart kan je ook nog eens FSAA en AF vol zetten, of SSAA of MSAA, of HDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Hey!

De tijd is voor mij gekomen om de overstap te wagen naar een 64 bit systeempje.
Op dit moment:

AMD Athlon XP 2000+
Asus moederbordje (erg tevreden mee)
Geforce 4200TI videokaart
512 intern geheugen
HD: ATA DiamondMax9 200Gig (7200rpm)

Ik gebruik mijn pc voor photoshop, games, en het gebruikelijke internetten en office gebeuren.

Ik zit erg te kijken naar de nieuwe AMD processors, met de Venice core.(Intel ben ik niet zo'n fan van, is nu toch ook niet de betere keus?)

Qua plankje zit ik te twijfelen tssn de A8N-E of de A8N-SLI versies van ASUS, of misschien zelfs de DFI LANPARTY, maar laatstgenoemden zijn natuurlijk wat duurder dan de A8N-E. Toch betwijfel ik of ik ooit voldoende geld zal hebben om van de SLI opties gebruik te maken. Zijn er nog andere voordelen aan de duurdere motherboards? Of zijn er nog betere opties?

Dan nog het probleem van de nieuwe videokaart. Daar weet ik helemaal niet waar ik moet beginnen. Ik weet nog steeds niet goed wat nu precies het verschil is tssn een LE, PRO of GT editie...dus alle hulp hier is welkom.

Mijn budget is ongeveer 500 euro, hier moet dus een processor, moederbord en videokaart voor gekocht worden.

Thnx alvast voor het lezen vd topic, ben benieuwd naar jullie meningen!

Grt,

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 03:59:
mijn systeem(pje) :

moederbord : Asus K8N, nForce 3 (Sound, LAN, SATA-RAID)
processor : AMD Athlon 64 2800+
geheugen : no-name 512mb pc3200
videokaart : asus FX5200 128mb
harde schijf : maxtor 120gb IDE + 250gb IDE
behuizing : Aopen QF50C
voeding : aopen 300W bijgeleverd bij de kast
cd-rw/dvd : aopen standaard dingetje
monitor : oude 15'' CRT samsung monitor

wat doe ik er mee ?
vooral office, gamen , internet en msn'en

wat wil ik ermee gaan doen ?
zelfde als wat ik nu doe maar dan wat sneller ;)

wat is er mis mee ?
met games blijft hij vaak hangen en soms slaat ie gewoon uit ,

aan wat had ik zelf al gedacht ?
DFI SLI-DR of gelijkwaardig mobo
AMD FX-xx proc
2gb ram pc 4000 of sneller
een 7800GTX in single of SLi opstelling :9
minstens 1TB aan opslag in Raid 0 of 1
nieuwe monitor TFT

budget ???
ong 4500 a 5000 euro :+ dit is me spaargeld van 2 jaar
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja wat wil je horen? voor 5000 euro zoek je een heel nieuw systeem uit met gewoon van alles het duurste.. klaar...

Als je alleen iets tegen vastlopers en uitvallers wil gaan doen moet je even uitvinden waardoor dat komt (misschien een nieuwe voeding?)
Voor gamen een nieuwe videokaart (5200 zuigt) 6800GT oid ?
en een reepje 512mb ddr400 erbij zodat je dual channel hebt en 1 gig ram.. dan moet je weer redelijk kunnen gamen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Mijn huidige systeem:
Processor: Amd Athlon xp 1600+
Moederbord: Abit KR7A-133
Geheugen: 2 x 256MB PC2100 DDR
Videokaart: Geforce 4 ti 4200
Hardeschijf: Maxtor 250 GB 7200PRM 8MB cache
Behuizing: Chieftec Dragon mid tower
Voeding: Chieftec 360watt atx
Monitor: EIZO 21" F78 CRT
Geluidskaart: Audigy2
Speakers: Creative inspire 5300
cdrom/dvd: Lite-On 48x cd brander

Wat doe ik met me PC:
Office, Leechen, Games (hoge details is niet zo belangrijk zolang ik maar in een resolutie van 1256x1024 of hoger kan spelen (30fps of hoger)(zodat ik niet al te veel word gestoord door kartels) klooien met VMware.

Wat is er mis:
Games spelen die recent zijn uitgekomen is niet meer te doen (te traag, lage framerate), me pc lust nog wel wat RAM.

Wat heb ik zelf in gedachte:

Processor: AMD Athlon 64 3000+
Moederbord: Asus A8N-E
Geheugen: EDIT:(ivm reactie hier onder) 2 1 x 1GB PC3200 DDR
Videokaart: een videokaart van rond de 130 210 euro heb ik in gedachte.
Ik wil rond de 500 euro uitgeven :)
EDIT: ik weet niet of mijn voeding voldoende vermogen heeft voor zo'n systeem.

als ik kijk naar videokaarten van rond 210 euro in de pricewatch, kan ik volgens mij niet veel beters krijgen dan een geforce 6600GT??? 6800 LE is trager dan een 6600GT staat me iets van bij?

[ Voor 24% gewijzigd door Icingdeath op 25-07-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe liever 1x 1gb ram (dual channel maakt niet zo verschikkelijk veel uit, en dan kan je altijd nog upgraden met nog 1x 1gb erbij). en stop dat geld in een iets betere videokaart. Voor 130 euro heb je wel iets beters dan dat je nu hebt, maar het verschil is niet geweldig.. je zit zowiezo aan pci-e kaarten vast.. en alles rond de 130 euro daarvan is niet geweldig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Processor:Athlon 64 X2 4800+
Geheugen: 2x 1 GB Pc/3200
Moederbord: DFI Lanparty NF 4 SLI-D
Videokaart: 7800GTX
Voeding: Tagan 520 watt

Voor de rest zou ik kijken voor nog een paar HDD's, en met de rest van het geld, sparen, in een auto steken, huis, studie, vakantie, etc.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

quelake schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:46:
Hey!

De tijd is voor mij gekomen om de overstap te wagen naar een 64 bit systeempje.
Op dit moment:

AMD Athlon XP 2000+
Asus moederbordje (erg tevreden mee)
Geforce 4200TI videokaart
512 intern geheugen
HD: ATA DiamondMax9 200Gig (7200rpm)

Ik gebruik mijn pc voor photoshop, games, en het gebruikelijke internetten en office gebeuren.

Mijn budget is ongeveer 500 euro, hier moet dus een processor, moederbord en videokaart voor gekocht worden.

Thnx alvast voor het lezen vd topic, ben benieuwd naar jullie meningen!

Grt,

Michiel
Moederbord: Gigabyte GA-K8N Pro-SLI, nForce4 SLI (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID,FW/b) € 109,-
Processor:AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 188,50
Geheugen:512MB PC3200 DDR (TwinMos) € 46,86
Videokaart: Leadtek GeForce PCX6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH € 139,-

Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn huidige systeem:
Processor: Amd Athlon 64 3200+ socket 754
Moederbord: Asus K8N-E deluxe
Geheugen: 2 x 512MB PC3200 DDR
Videokaart: Geforce 6800LE ongeveer op normale 6800 snelheden + pipelines enz
Netwerk kaart: Onboard + 100Mbit realtek kaartje (sitecom)
Hardeschijf: 2x120GB Raid-0 S-ATA op de onboard raid controller (sillicon 3114) + 1x120gb ATA
Behuizing: Lian-Li PC-61
Voeding: Zalman 400 Watt
Geluidskaart: Onboard
DVD-rom: Asus DVD-rom 16x
DVD-brander: Benq dw-1620
TV-kaart: Hauppauge pvr-150

Wat doe ik met me PC:
Office, Spellen, Renderen, af en toe Vmware

Wat is er mis:
Opstarten gaat me net wat te langzaam. het lijkt net alsof ik iets tekort kom in veel dingen die ik doe.

Misschien ram erbij ik weet niet goed

Budget:
ongeveer € 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zit al een tijdje te pijzen over het in elkaar zetten van een nieuwe pc maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn op het moment zoveel verschillende moederborden, videokaarten, processoren etc...

Ik zoek dus nieuwe onderdelen voor mijn pc want de onderdelen die er nu inzitten zijn al aan het aftakelen (na 4 á 5 jaar).
Ik heb nodig een nieuw moederbord/processor/videokaart/voeding optioneel een HD, in mijn comp zitten een dvd-brander/speler diskette drive, hd (28GB) ik heb ook een RAM stickje waar ik het wel even mee uithou, mocht het niet zijn kan ik hier nog altijd 1tje van bijkopen. Een monitor + kast heb ik ook nog dus dat hoef ik niet .En ik heb ook geen voorkeur voor bepaalde merken, bv, Nvidia of Readon, Asus of MSI, etc ik wil gewoon de beste prijst kwaliteit ratio.

Ik heb 700euro te besteden, ik werk vrij veel met flash/photoshop maar niet echt met supergrote bestanden. Ik speel erg veel wow, en ik wil het nou wel eens spelen zonder bang te zijn dat die crasht!

Dus ik heb 700 euro te besteden voor moederbord/processor/videokaart/voeding en mocht het mogelijk zijn, een HD als het uit kan, maar ik besteed liever het geld aan een betere PC dan een grotere HD.. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Spacejam schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:39:

Wat doe ik met me PC:
Office, Spellen, Renderen, af en toe Vmware
Wat is er mis:
Opstarten gaat me net wat te langzaam. het lijkt net alsof ik iets tekort kom in veel dingen die ik doe.
Misschien ram erbij ik weet niet goed

Budget:
ongeveer € 300
Heb je al eens je windows helemaal opnieuw geinstalleerd, alles spy/adware vrij, defragmetatie?
Anders zou je een Wester Digital Raptor 10k kunnen kopen als opstart schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MrVegeta schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:58:
Ik zit al een tijdje te pijzen over het in elkaar zetten van een nieuwe pc maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn op het moment zoveel verschillende moederborden, videokaarten, processoren etc...

Ik zoek dus nieuwe onderdelen voor mijn pc want de onderdelen die er nu inzitten zijn al aan het aftakelen (na 4 á 5 jaar).
Ik heb nodig een nieuw moederbord/processor/videokaart/voeding optioneel een HD, in mijn comp zitten een dvd-brander/speler diskette drive, hd (28GB) ik heb ook een RAM stickje waar ik het wel even mee uithou, mocht het niet zijn kan ik hier nog altijd 1tje van bijkopen. Een monitor + kast heb ik ook nog dus dat hoef ik niet .En ik heb ook geen voorkeur voor bepaalde merken, bv, Nvidia of Readon, Asus of MSI, etc ik wil gewoon de beste prijst kwaliteit ratio.

Ik heb 700euro te besteden, ik werk vrij veel met flash/photoshop maar niet echt met supergrote bestanden. Ik speel erg veel wow, en ik wil het nou wel eens spelen zonder bang te zijn dat die crasht!

Dus ik heb 700 euro te besteden voor moederbord/processor/videokaart/voeding en mocht het mogelijk zijn, een HD als het uit kan, maar ik besteed liever het geld aan een betere PC dan een grotere HD.. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen.
Wat voor ram is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Mijn huidige systeem:
Processor: AMD AthlonXP 3200+
Moederbord: Asus A7V600
Geheugen:Kingston 512MB PC3200 DDR
Videokaart: Club3D Radeon 9600 SE 128MB
Netwerk kaart: Onboard
Hardeschijf:Maxtor 120 GB 8 MB cache + Maxtor 25 GB 2mb cache
Behuizing: Don't start :P
Voeding: Tagan TG380-U01 (ATX, 380W)
Geluidskaart: Onboard + Creative soundblaster Live!
DVD-rom: Lite on 12 X
DVD-brander: Sony DRU510A

Wat doe ik met me PC:
Alles! Gamen , office, surfen, irc, Photoshop en prutsen

Wat is er mis:
Gamen gaat sinds kort niet meer nadat ik een 21" monitor heb gekocht aangezien hoge resoluties (lees alles behalve 800 x 600) niet draaien met mijn graka

Nieuwe graka en misschien nog wat geheugen.

Budget:
ongeveer € 300

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Koop je een X850XT bij Alternate.de

Asus X850XT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even nog iets is het trouwens niet slimmer om gewoon nog ff door te sparen en voor een nette PCI-e setup ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aight! schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:13:
[...]

Wat voor ram is het eigenlijk?
512MB Ram - DDR - B merkje geloof ik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aight! schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:12:
[...]

Heb je al eens je windows helemaal opnieuw geinstalleerd, alles spy/adware vrij, defragmetatie?
Anders zou je een Wester Digital Raptor 10k kunnen kopen als opstart schijf :)
Windows is helemaal vers. ik heb een ghost die er iedere week opkomt. maar het duurd me allemaal net wat te lang de handelingen. bijvoorbeeld een film backuppen met dvd shrink vind ik te lang duren. en vmware gaat toch wat langzaam.

misschien 2x raptor 36Gb in in raid-0
of 2x 74Gb in raid-o

zal dat veel performence boost geven inplaats van die 2x120gb in raid-0
of wordt dat dan zwaar beperkt door mijn onboard raid-controller?

Zit er nu veel verschil in geluid tussen de 36gb versie en de 74gb versie.
ilde zijn ze schijnbaar stil heb ik gelezen maar seekend niet. maakt deze seekend meer geluid als de normale 120gb WD schijf? (Caviar SE). ik heb nou namelijk een zalman reserator met een zalman voeding dus zo goed als geen geluid. ga ik dit dat helemaal verpesten met die schijven? alleen seekend hoor ik mijn computer duidelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Avvd op 26-07-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

HerbyNL schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:38:
[...]

Even nog iets is het trouwens niet slimmer om gewoon nog ff door te sparen en voor een nette PCI-e setup ?
Dat zou je ook kunnen doen, maar dan moet je het wel nog uithouden met jezelfde systeem, je zou nog ongeveer 2 jaar verder kunnen na die upgrade. Je merkt dan wel dat je wat naar beneden moet schroeven aangezien je CPU neit meer het nieuwste van het nieuwste is.

Met een fatsoenlijk CPU/MOBO/MEM/Videokaart, reken maar op de 600 a 800 euro.
MrVegeta schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:50:
[...]

512MB Ram - DDR - B merkje geloof ik.
PC/3200?Zo nee, dan moet je dus ook nog nieuw geheugen aanschaffen :)
Spacejam schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:33:
[...]

Windows is helemaal vers. ik heb een ghost die er iedere week opkomt. maar het duurd me allemaal net wat te lang de handelingen. bijvoorbeeld een film backuppen met dvd shrink vind ik te lang duren. en vmware gaat toch wat langzaam.

misschien 2x raptor 36Gb in in raid-0
of 2x 74Gb in raid-o

zal dat veel performence boost geven inplaats van die 2x120gb in raid-0
of wordt dat dan zwaar beperkt door mijn onboard raid-controller?

Zit er nu veel verschil in geluid tussen de 36gb versie en de 74gb versie.
ilde zijn ze schijnbaar stil heb ik gelezen maar seekend niet. maakt deze seekend meer geluid als de normale 120gb WD schijf? (Caviar SE). ik heb nou namelijk een zalman reserator met een zalman voeding dus zo goed als geen geluid. ga ik dit dat helemaal verpesten met die schijven? alleen seekend hoor ik mijn computer duidelijk.
Ik zou gewoon voor 1x 74 GB versie gaan, hij moet sneller zijn zeggen de meeste benchmarks op:
www.anandtech.com
www.xbitlabs.com
www.tomshardware.com

Raid heb ik niet zoveel verstand van, maar vind ik zelf altijd een geld verspilling, zelfde geld voor SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
MrVegeta schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:58:

Heb je de BBG van juli en mei al bekeken?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
Systeem     
Mobo    Asus A8V-E Deluxe 939.                    95     [url=http://www.icomputers.nl/product_detail.asp?A_ID=2324&SS_ID=874&S_ID=411]site[/url]
Ram CORSAIR ValueSelect DIMM 1 GB Kit           110 
Gpu LeadTek WinFast PX6800 256 MB               25     [url=http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=13816&ref=2]site[/url]
Cpu AMD Athlon 64 3200+ FSB2000 512K S939 Box   212 [url=http://www.wintelco.nl/catalog/product_info.php?cPath=112_114&products_id=773]site[/url]
                                                    667

Ik heb zelf ook maar wat in elkaar gezet door wat te vergelijken etc, ik kwam met dit systeempje, hebben jullie hier nog wat over te zeggen? Bijvoorbeeld wat voor voeding er bij moet!

Btw, waarom doen mijn linkjes het niet?

Edit// Ja ik heb de BBG van juni nu wel gelezen, ben er niet veel wijzer van geworden omdat er ook allemaal apparatuur bij zit die ik helemaal niet nodig heb.

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 27-07-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Laatst online: 05-08 08:25
Ziet er best goed uit alleen waarom geen nforce4?? Ik heb toch wel gelezen dat die vaak beter presteert dan de VIA chipset.

Wat voeding betreft moet je wel gaan denken richting de 400W volgens mij. Als je niet zoveel geld hebt kan ik je zeker een Huntkey voeding aanraden. Heb ik zelf ook en presteert zeer goed. Als je budget het nog toelaat zou ik toch gaan voor de bekende merken.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, ik zit er dus over te denken om mijn systeem ook wat uit te breiden/upgraden. Ik zal even kort uitleggen wat ok vooral doe met mijn pc:

Het meest van de tijd achter de pc verdoe ik met het leechen van media, dit alles is gewoon goed te doen met mijn huidige pc, dus hdd ruimte genoeg!
Hetgeen waar ik op dit moment eigelijk alleen een probleem mee heb is met gamen. Ik moet toegeven dat ik geen diehard gamer ben die urenlang achter de pc spellen speelt. Het is hooguit een aantal uurtjes in de week. Hetgeen ik dan speel op dit moment is Battlefield 2 en Grand Theft Auto San Andreas. Deze eerste game (bf2) is amper te spelen en schokt enorm op low specs (800*600) vooral wanneer je in gebouwen loopt of stukken gebied waar veel bewegende voertuigen zijn etc.
Gta:sa daarintegen is redelijk tot goed te spelen op een voor mij aardige resolutie (1024*768)...
Echter vanwege de erg slechte prestaties van mijn pc bij BF2 zou ik er wel een kleine upgraden tegen aan willen gooien, zelf heb ik het vermoeden dat een geheugenuitbreiding al een grote zet in de goede richting is en dat mijn GFX kaart wellicht nog even mee kan ??

So... dat brengt ons tot het volgende punt, wat zit er zoal in mijn pc, dat is het volgende:
Chieftec Dragon miditower zilver metallic, 360W
Intel pentium 4 2.6ghz, 800mhz, s-478, 512kb, box
Corsair twinx dchannel, 2*256mb DDR, 400mhz, cl222
Western digital 120gb, 7200rpm, ATA100, 8mb cache
Western digital 200gb sata, 7200rpm ..
Asus p4p800, s478, i865pe, 4x ddr, audio, sata, glan
msi geforce fx 5600-TD, 256mb ddr, dvi, tv-out
creative soundblaster audigy 2 player, pci, bulk

Ok dat was dus even het lijstje zo ongeveer, ik wil even erbij melden nog dat het corsair geheugen verkocht kan worden voor 65 euro (was een bod gedaan op een online veiling)...dit omdat ik het vermoeden heb dat ik dit geheugen helemaal niet nodig heb en omdat het zo duur is, misschien beter dit setje kan verkopen en er 1gig kingston ddr er beter in kan proppen misschien? of heb jij betere ideeën ???

Ik hoop dat jullie een beeld hebben kunnen krijgen van mijn "behoefte" aan upgrade(s) en als laatste zal ik mijn budget vermelden, dit ligt tussen de 100 en 200 euro. Dat was het zo ongeveer, ben zeer benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack -
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam KINDEREN (TUINKAMER)
Naam gebruiker Toon

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon, 1333 MHz
Moederbordnaam Epox EP-8KTA3(+)Pro (1 ISA, 6 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8363A Apollo KT133A
Systeemgeheugen 256 MB
BIOS Type Award Modular (08/02/01)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce FX 5200

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Audio Controller

Opslag:
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf IC35L040AVER07-0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station HP CD-Writer+ 8200 (4x/4x/24x CD-RW)
Optische Station TOSHIBA DVD-ROM SD-M1502 (16x/48x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf Onbekend

Partities:
C: (FAT32) 5488 MB (173 MB vrij)
D: (FAT32) 9991 MB (6301 MB vrij)
E: (FAT32) 8996 MB (1289 MB vrij)
F: (FAT32) 9991 MB (9361 MB vrij)
G: (FAT32) 4744 MB (695 MB vrij)
Geheugencapaciteit 38.3 GB (17.4 GB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis HID-compliant muis
Spel Besturing Microsoft pc-joystickstuurprogr

Netwerk:
Netwerkkaart 3Com EtherLink III ISAPNP Ethernet Adapter (Generic 3C509b) (10.10.10.11)
Modem Generic 56K HCF Data Fax Modem

Peripherieapparaten:
Printer Automatisch Canon Bubble-Jet BJC-3000 op KANTOOR
Printer Automatisch HP LaserJet 4050 Series PCL6 op KANTOOR
Printer Automatisch Microsoft Office Document Image Writer op KANTOOR
Printer Brother MFC-9050
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB-apparaat USB-HID

Wat kan ik hier het beste aan upgraden voor games? Ik dacht het geheugen, maar de proc en graka zijn ook niet echt... nou ja, ik had gedacht aan 512 mb mem erbij, want de swapfile loopt te vaak vol tijdens UT2004. De graka draait trouwens op 5600 speeds. Mijn budget is trouwens 100 euro.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik voor een extra reepje 512mb gaan, en het geld wat je over hebt bewaren en straks in een wat betere videokaart steken :)

FX is nou niet echt de 1 van de beste lowbudget kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:31:

So... dat brengt ons tot het volgende punt, wat zit er zoal in mijn pc, dat is het volgende:
Chieftec Dragon miditower zilver metallic, 360W
Intel pentium 4 2.6ghz, 800mhz, s-478, 512kb, box
Corsair twinx dchannel, 2*256mb DDR, 400mhz, cl222
Western digital 120gb, 7200rpm, ATA100, 8mb cache
Western digital 200gb sata, 7200rpm ..
Asus p4p800, s478, i865pe, 4x ddr, audio, sata, glan
msi geforce fx 5600-TD, 256mb ddr, dvi, tv-out
creative soundblaster audigy 2 player, pci, bulk

Ok dat was dus even het lijstje zo ongeveer, ik wil even erbij melden nog dat het corsair geheugen verkocht kan worden voor 65 euro (was een bod gedaan op een online veiling)...dit omdat ik het vermoeden heb dat ik dit geheugen helemaal niet nodig heb en omdat het zo duur is, misschien beter dit setje kan verkopen en er 1gig kingston ddr er beter in kan proppen misschien? of heb jij betere ideeën ???
Als je nog 65 euro krijgt voor je 2x512 mb zou ik dat doen. Voor 80 euro heb je al 2x 512 :).
Koop van de rest van je geld een 6600 GT of een X800 als je dat red.

@Geforce Guy, UT2004 is ook heel CPU intensief.

[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 28-07-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Wat is het verschil tussen deze twee videokaarten (behalve merk uiteraard)?

Leadtek GeForce PCX6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI), WinFast PX6600 GT TDH (€ 139)?
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCIe, DVI), CGNX-G668TVD (€159)?

Zelfde prestaties? En kunnen ze beide in SLI?

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil tussen die twee kaarten is minimaal, en zou voor de gewone gebruiker niet veel uitmaken. Het is puur merkverschil, voor een XFX 6600 GT word ook wel een paar tientjes meer gerekend. Club 3D over het algemeen gezien als een fabrikant met wel wat minder productiefoutjes dan Leadtek, maar de kans dat jou dat gebeurd is minimaal.

Tenzij je wil gaan overclocken maakt het niet uit.....

JA, alle 6600GT kaarten kunnen in SLI....dit is echter niet echt effectief. Ik zou eerder dan een 6800 GT kopen, voor minder geld, maar over het algemeen betere prestaties....zeker overgeclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

tnx voor je reply, sli is nu nog niet van toepassing. Misschien over een jaartje, dan wil ik er dus 1 bij kunnen prikken :)

En wilde even weten of 1 van de 2 64bit, of minder pipelines versie o.i.d. was...

[ Voor 26% gewijzigd door BitBit3r op 28-07-2005 14:33 ]

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
7
Gigabyte MB K8NF-9 AMD (socket 939)            € 105,00
AMD Athlon64 3500+ 2000MHz (socket 939)        € 259,00
2x DDRAM 512Mb PC3200 400MHz                   € 118,00
Asus Geforce 6600 GT 128Mb (PCI-Express)       € 209,00
Asus 450 watt ATX voeding                      €  69,50 

€ 760

http://www.norrod.nl/ws_a...scroll=1&aanbieding=&vk=v

Ook een voeding uitgezocht. Ik heb nog gekeken naar een 6800GT Pci kaart, maar die krengen zijn echt wel stukken duurder, dus ik hou het eerst op een 6600GT Pci kaar en dan volgend naar deze proberen te verkopen en een 6800GT kopen, mocht het nodig zijn.

Dus nu nog even voor 760 euro gaan sparen en dan ga ik de bestelling plaatsen bij norrod.nl.

[ Voor 70% gewijzigd door MrVegeta op 01-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Is wel netjes, als het een 3500+ is, aangezien een 3200+ op 2000 mhz loopt een 3500+ loopt op 2,2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zal wel een typo zijn op de norrod.nl site.

Technische specificaties:
Merk en type
Merk AMD
Type Athlon 64 3500+ socket 939
Specificaties
Socket 939
Gigahertz 2.20GHz

Heeft iemand anders er nog wat op te zeggen? Want anders ga ik hem in de loop van de week halen en dan wil ik het liefst later nog niet voor een verasssing staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:41
Specs

DFI Nforce 3 250 moederbord (S754)
Amd Sempron 2600+ ( @ 2,4 Ghz 1.65V)
2 x 512 Mb pc 3200 USI
Maxtor 250 Gb 16 MB ata 133
XFX 6800le @ 12 x 6

Wat doe ik met mijn pc?

Beetje leechen maar vooral gamen.

Wat is er traag?
Ik zit er hard aan te twijfelen om mijn cpu te vervangen voor een 3700+ Ik vraag me echter af of het de performanceboost geeft die ik zoek. Ik merk bijvoorbeeld dat BF2 toch niet altijd even lekker loopt. Is mijn 1 Gb ram te weinig?

Wat heb ik zelf bedacht?

Zie boven :Y)

Wat is mijn budget?

Mijn budget is maximaal 300 euro O-)

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

skaffa.
je zal het zeker wel gaan merken als je van een sempron naar een normale 64 gaat.
zal toch iets lekkerder lopen.
maar bij bf2 heb je toch het liefst iets meer dan 1GB geheugen nodig, dan loopt ie meestal wat makkelijker.
dus het idee mischien :
512mb erbij en een iets lagere 64 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skaffa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:11:
Specs

DFI Nforce 3 250 moederbord (S754)
Amd Sempron 2600+ ( @ 2,4 Ghz 1.65V)
2 x 512 Mb pc 3200 USI
Maxtor 250 Gb 16 MB ata 133
XFX 6800le @ 12 x 6

Wat doe ik met mijn pc?

Beetje leechen maar vooral gamen.

Wat is er traag?
Ik zit er hard aan te twijfelen om mijn cpu te vervangen voor een 3700+ Ik vraag me echter af of het de performanceboost geeft die ik zoek. Ik merk bijvoorbeeld dat BF2 toch niet altijd even lekker loopt. Is mijn 1 Gb ram te weinig?

Wat heb ik zelf bedacht?

Zie boven :Y)

Wat is mijn budget?

Mijn budget is maximaal 300 euro O-)
tja.. ik zou het er niet voor over hebben.. je systeem is al best snel .. maja. jij dus wel ;)

ga dan voor een s939 mobo + venice core a64 ... kan je je 2 reepjes die je nu hebt mooi in dual channel zetten :)
Als je meer geheugen wilt hebben moet je gelijk voor 2x 1 gb gaan om dual channel te behouden.. (of 1 reepje van 1gb erbij en dan 2gb totaal zonder dual channel.. wat geen gigantische ramp is voor een a64.. maar wel beetje zonde )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Huidig:
ECS k7s5a pro
AMD Athlon XP 1800+
1024MB 266 mhz
Radeon 9700 pro (AGP!)
Standaard case met 300 W voeding..

Doel: beetje gamen, iig iets vlotter als het nu gaat.. Verder wat office en downloaden.. :)
Mobo + proc. blijven in de case waar ze nu in zitten, wordt een servertje..
Geheugen en videokaart moeten wel mee naar upgrade, dus wat ik eigenlijk moet hebben, denk ik, is een nieuwe case + processor + mobo. Ik denk zelf dat de overstap naar sneller geheugen niet zoveel uit zal gaan maken, evenals naar een nieuwe videokaart (ook gezien het budget ;) ) maar als jullie mij van het tegendeel kunnen overtuigen.. :P
Iemand een suggestie wat te updaten, misschien toch verstandig sneller geheugen of andere videokaart te nemen..?

Budget: rond de 5-600 euro.. Alvast bedankt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:56:
Huidig:
ECS k7s5a pro
AMD Athlon XP 1800+
1024MB 266 mhz
Radeon 9700 pro (AGP!)

Doel: beetje gamen, iig iets vlotter als het nu gaat.. Verder wat office en downloaden.. :)
Geheugen en videokaart moeten wel mee naar upgrade, dus wat ik eigenlijk moet hebben, denk ik, is een nieuwe case + processor + mobo. Ik denk zelf dat de overstap naar sneller geheugen niet zoveel uit zal gaan maken, evenals naar een nieuwe videokaart (ook gezien het budget ;) ) maar als jullie mij van het tegendeel kunnen overtuigen.. :P
Iemand een suggestie wat te updaten, misschien toch verstandig sneller geheugen of andere videokaart te nemen..?

als je een upgrade van betekenis wilt doen (naar athlon64) dan zal je je geheugen ook moeten vervangen (pc2100 > pc 3200)

de snelste processor die nog pc2100 geheugen gebruikt is geloof ik een 2600+ athlonXP .. dat ga je dus niet erg merken.

En watvoor merk is die 300 watt voeding? als het sweex is of een ander b-merk kan het zijn dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
xxxneoxxx schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:56:
Huidig:
ECS k7s5a pro
AMD Athlon XP 1800+
1024MB 266 mhz
Radeon 9700 pro (AGP!)

Voor dat budget kan je best een leuk s939 systeempje in elkaar zetten. Het enige probleem is je videokaart, ik ken geen een s939 board met een AGP aansluiting. Maar het zou ook zonde zijn om alleen wegens je videokaart voor s754 te kiezen.

Je geheugen is iig te langzaam voor een Athlon64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Voeding is inderdaad een beetje crappy (standaard in een no-brand kast), die videokaart heb ik nog niet zo lang, en naar mijn idee kan deze ook nog wel even mee.. Alleen jammer dattie AGP is. Dan zit ik denk ik aan een Nforce 3 chipset vast lijkt me..

Nieuwe kast + zwaardere voeding zit er dus sowieso aan te komen.. AMD64 kan niet om gaan met dat geheugen? Of is het gewoon echt te traag? Collega van me heeft het hier ook draaien (volgens eigen zeggen) en die heeft niet echt verschil gemerkt tussen 266 en 400 mhz memory..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan er prima mee om gaan, maar het gaat echt veelste traag.. (s939 gaat dual channel, dus dan zou jij op 533 mhz fsb zitten ipv 800mhz "fsb" (ja athlon64 heeft geen fsb.. maar komt op hetzelvde neer sue me :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
7
Gigabyte MB K8NF-9 AMD (socket 939)            € 105,00

€ 760

Ook een voeding uitgezocht. Ik heb nog gekeken naar een 6800GT Pci kaart, maar die krengen zijn echt wel stukken duurder, dus ik hou het eerst op een 6600GT Pci kaar en dan volgend naar deze proberen te verkopen en een 6800GT kopen, mocht het nodig zijn.

Dus nu nog even voor 760 euro gaan sparen en dan ga ik de bestelling plaatsen bij norrod.nl.
Dus heeft er nog iemand een opmerking over deze config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Specs
AMD Athlon XP 2800+ Barton
Epox 8rda3+
2 x 512 Mb pc 3200 USI
2 x Maxtor 80 Gb 16 MB ata 133
Club3d Ati Radeon 9700pro
240watt voeding

Wat doe ik met mijn pc?
Eigenlijk alles: gamen, programmeren en alledaagse dingen.
Maar ik ben ook vaak bezig met 3d graphics.

Wat is er mis?
Eigenlijk nu nog niets :), het wordt gewoon weer tijd om te upgraden.

Wat heb ik zelf bedacht?
Nieuwe mobo, geheugen, processor (AMD wil ik bij blijven), videokaart (het liefst blijf ik ook weer bij ATI) en een nieuwe rappe harddisk. Ook een nieuwe PSU is waarschijnlijk.

Wat is mijn budget?
Toch maximaal rond de 900 a 1000 euro

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een vraag voor een vriend van mij.

Huidige specs:
Dell P4 moederbord (AGP)
P4 2.4 GHz
512 MB ram
Geforce 4 MX 440 videokaart
17" CRT monitor

Hij is sinds kort verslaafd aan Need for speed 2 Underground en heeft de hoge kwaliteitsinstellingen ontdekt (AA en AF) Nu wil hij graag gamen op 1024x768 of 1280x1024 met alle kwaliteitsinstellingen zo hoog mogelijk. En dit trekt zijn systeem niet.

Mijn eerste idee was een nieuwe videokaart erin zetten, maar welke kaart is geschikt voor NFS en wat is nog zinnig met een 2.4 GHz?

Budget rond de 100 euro en als extra voorwaarde: Het moet allemaal op standaardsettings lopen. Hij wil niet overklokken of anderszins tweaken.

Mijn eerste gedachte was een Geforce 6600 (geen GT ivm prijs), maar de 6800 LE is ook al voor 120,- te krijgen en die is standaard volgens mij al sneller dan de 6600. Dus dat lijkt me op dit moment de beste keus. Bij ATI zijn er in deze prijsklasse eigenlijk geen vergelijkbare AGP-kaarten te krijgen.

Iemand een beter idee? Of een advies welke van deze 2 kaarten beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KifArU schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:57:

Huidige specs:
Dell P4 moederbord (AGP)
P4 2.4 GHz
512 MB ram
17" CRT monitor

Hij is sinds kort verslaafd aan Need for speed 2 Underground en heeft de hoge kwaliteitsinstellingen ontdekt (AA en AF) Nu wil hij graag gamen op 1024x768 of 1280x1024 met alle kwaliteitsinstellingen zo hoog mogelijk. En dit trekt zijn systeem niet.

Mijn eerste idee was een nieuwe videokaart erin zetten, maar welke kaart is geschikt voor NFS en wat is nog zinnig met een 2.4 GHz?

Budget rond de 100 euro en als extra voorwaarde: Het moet allemaal op standaardsettings lopen. Hij wil niet overklokken of anderszins tweaken.

Mijn eerste gedachte was een Geforce 6600 (geen GT ivm prijs), maar de 6800 LE is ook al voor 120,- te krijgen en die is standaard volgens mij al sneller dan de 6600. Dus dat lijkt me op dit moment de beste keus. Bij ATI zijn er in deze prijsklasse eigenlijk geen vergelijkbare AGP-kaarten te krijgen.

Ik zou dan voor de 6800le gaan, die draait sneller als de 6600 en langzamer als de 6600gt.
Jammer dat hij niet wil overclocken/unlocken want dan maak je van 6800le zo een kaart die de 6600gt eruitdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
7
Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)        € 115,00 

€ 770,50

http://www.norrod.nl/ws_a...scroll=1&aanbieding=&vk=v.

Dit wordt hem dus, na veel gepraat over verschillende onderwerpen, mobo's/processors etc heb ik de laatste verandering gebracht, namelijk! een andere mobo, een asus, die net iets snelller is, net iets meer ubs ports heeft, net iets bekender is, en net 10 euro duurder, dus dat kon wel uit!

Ik hoor links en rechts nog dingen over Dual Channel geheugen reepjes, ik ga daar nog ff naar kijken wat dat inhoud enzo als het wat uitmaakt :).

Natuurlijk sta ik nog open voor suggesties met dit systeem, maar ik kan echt niet hoger dan dit budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dual channel reepjes zijn overrated. 2 dezelfde reepjes werken vrijwel altijd samen, ook als ze niet "Dual Channel" labled zijn :)

Weet je zeker dat je het bij norrod wil kopen? Staan nu niet echt bekend om goede merken (vaak onbekend, niet altijd) en de prijzen niet vaak ook niet optimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KifArU schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:57:

Huidige specs:
Dell P4 moederbord (AGP)
P4 2.4 GHz
512 MB ram
17" CRT monitor

Te weinig budget. Ik zou eerder aan een 6800GT denken. 1024x768 met alles @ high en AA en AF lukt je simpelweg niet met minder als een 6800GT. 1280x1024 al helemaal niet ;)
Of meer budget maken of eisen aanpassen :)
----------------------------------------------------------
Indien het budget niet veel omhoog kan>
Een 6800le voor 116,50 / veel betere kwa prijs/prestatie verhouding als die 6600 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 03-08-2005 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 09-09 17:18
Huidige pc:
Cpu: Amd Barton 3000+
Moederbord: Asus a7n8x-e Deluxe
Grafische kaart: XfX Geforce 6800 Ultra ( AGP )
Geheugen: 2x 512 mb kingston 3200 geheugen (value ram)
Geluidskaart: SB Audigy 2 platium
Voeding: 550w Qtek
HDD 1 Maxtor 300 GB Sata
HDD 2 Maxtor 200GB IDE
HDD 3 Maxtor 100GB IDE
DvdPlextor Dvd brander

Wat doe ik met mijn pc?
  • Gamen ( verschillende spellen, van oude spellen tot de laatste spellen)
  • Designen (photoshop etc)
  • Tv kijken (staat bijna altijd aan :)
  • Programmeren in .Net studio (en Sun One Studio)
  • Op mijn pc zul je altijd de volgende 'draaiende' servers tegenkomen.. Apache & Mysql en Tomcat
  • Heb interesse in 3d graphic design dus zal binnenkort ook intensief 3d Max gaan gebruiken (of andere 3d taal)
  • Vind het ook wel is leuk om een 'virtual pc' dingetje te hebben draaien met bv Linux erin
  • En voor de rest, tjah internetten, chatten, emailen enzo

Waarom de upgrade?:
Voor mijn gevoel is mijn pc verouderd en vind ik het weer eens tijd worden om mijn pc
tje een onderhoudsbeurt te geven. Op zich voldoet mijn huidige pc prima maar merk wel dat sommige programmas niet echt super rap opstarten. Andere reden voor mijn upgrade is dat ik nu wel is het uiterste wil halen uit mijn Videokaart die ik vandaag de dag precies 1 jaar heb _/-\o_ omdat ik het gevoel heb dat ik dat ding nooit tot z'n max heb kunnen pushen terwijl die me wel 550 eurotjes heb gekost toendertijd.
Al met al nog allemaal geen reden om up te graden, maar jah, vind het persoonlijk wel is tijd worden dus die upgrade gaat er toch komen en het is een mooie upgrade voor me 'server' pctje die natuurlijk alle vervangen onderdelen krijgt

Wat mis je?
Eigenlijk het gevoel dat ik een 'krachtige' pc heb, zie boven

Wat heb je zelf bedacht?
Upgrade van CPU, Mobo, Voeding en waarschijnlijk geheugen erbij

Cpu: AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2,2GHz, 2x1MB, Boxed)
MoboDFI Lanparty UT nF3 Ultra-D, nForce3 (Sound, LAN, SATA , RAID, 1394)
Voeding: OCZ PowerStream OCZ600ADJ, 600W (ATX)
Geheugen:1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)

Wat wil ik uitgeven?
Zo weinig mogelijk natuurlijk hehe, maar heb een budget van zo'n 800 / 900 euro beschikbaar gesteld voor deze upgrade

Bedenkingen:
  • Voeding is misschien iets teveel van het goede, zou de 520w van OCZ ook voldoen met de 'nieuwe' setup? aangezien Nvidia 550w aanbeveelde voor de 6800 Ultra
  • Geen NForce4 Ultra mobo ?, nee want ik wil mijn Xfx 6800 Ultra AGP kaart houden en heb geen zin om die te gaan verkopen voor een 'lage' prijs en een PCI-E kaart hiervoor te gaan zoeken.

Dat was het wel, (pfff kost veel tijd zeg zo post in elkaar zetten (8> ).. Wat vinden jullie van de úpgrade? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 02:56:
dual channel reepjes zijn overrated. 2 dezelfde reepjes werken vrijwel altijd samen, ook als ze niet "Dual Channel" labled zijn :)

Weet je zeker dat je het bij norrod wil kopen? Staan nu niet echt bekend om goede merken (vaak onbekend, niet altijd) en de prijzen niet vaak ook niet optimaal..
Ik heb de prijzen wel een klein beetje vergeleken en het scheelt niet erg veel, wat wel raar is, is dat op de site van mycom.com dezelfde processor 60euro duurder is! en de andere onderdelen weer 5, tot 10 euro goedkoper. Erg raar vind ik dat.

Wat bedoel je met onbekende merken? Ik heb toch een
Asus moederbord. Een AMD Athlon64. Een Asus Geforce 6600 GT 128Mb en een Asus 450 watt ATX voeding. Zover ik weet zijn AMD en Asus zeker geen onbekende merken. Of zie ik het verkeerd?

Iig Dual Channel, ik heb gehoord dat als je een mobo hebt die het ondersteunt (heb ik nu dus wel) dat je geheugen tot max 20% beter werkt, en het maakt niet veel uit als het geen twin pair pack is of niet, kunnen ook 2 lossen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gideon82

Ondersteund Nf3 X2 processoren? Volgens mij niet hoor?

Ik begrijp dat je een AGP bordje wil houden, maar het is zonde om op zo'n redelijk outdated bord een supernieuwe X2 dual core neer te zetten. Wat ik zou doen, is op het bestaande mobo een nieuwe socket 754 processor neerzetten, (bijv. de
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed)

die zou nog jaren mee kunnen gaan, en dan voor je toekomstige upgrade, wel een X2 en een Pci-Express kaart gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
}:O
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:29:
@gideon82

Ondersteund Nf3 X2 processoren? Volgens mij niet hoor?

Ik begrijp dat je een AGP bordje wil houden, maar het is zonde om op zo'n redelijk outdated bord een supernieuwe X2 dual core neer te zetten. Wat ik zou doen, is op het bestaande mobo een nieuwe socket 754 processor neerzetten, (bijv. de
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3700+ (S754, 2,4GHz, 1MB, Boxed)

die zou nog jaren mee kunnen gaan, en dan voor je toekomstige upgrade, wel een X2 en een Pci-Express kaart gebruiken
Die zijn er wel!, hebben meestal wel een bios update nodig! En socket 754 hell no! want die ondersteunt tot de 'single' AMD 64 3700+ dacht ik en wat is dat nou voor upgrade |:( niet 800 euro waard...

En ik verwacht met deze upgrade nog zo'n 2 jaar vooruit te kunnen, dan koop ik wel weer een nieuwe videokaart enzo maar nu bewaar ik dus me agp kaart.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
Huidige Systeem:
Asus A7V600
AMD AThlon 2800+ (2,08 GHz Barton Core)
1024 MB DDR Kingston
Gigabyte Radeon 9200
Western Digital 120 GB Serial ATA
Asus 16/48 DVD/CDROM
NEC ND3520
250 Watt no-name voeding

Wat doe ik met me PC?
Gamen (Flight Simulator), en ik wil straks Battlefield 2 kunnen spelen!
Office (Email, Word, Powerpoint)
DVD/CD's kopieeren

Wat is er mis met mijn systeem?
In games loopt het niet lekker
Algemene prestaties mogen hoger

Waar zit ik aan te denken?
Nieuwe VGA kaart. Wat is een goede VGA kaart (AGP) voor mijn systeempje?
Bij een nieuwe VGA kaart trekt me voeding het niet meer. Een nieuwe voeding erin dus.
MIsschien een Western Digital raptor erin zodat alles iets sneller opstart?

Budget
Rond de 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Flappie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:14:
Huidige Systeem:
Asus A7V600
AMD AThlon 2800+ (2,08 GHz Barton Core)
1024 MB DDR Kingston
Gigabyte Radeon 9200
Western Digital 120 GB Serial ATA
Asus 16/48 DVD/CDROM
NEC ND3520
250 Watt no-name voeding

Wat doe ik met me PC?
Gamen (Flight Simulator), en ik wil straks Battlefield 2 kunnen spelen!
Office (Email, Word, Powerpoint)
DVD/CD's kopieeren

In games loopt het niet lekker
Algemene prestaties mogen hoger

Nieuwe VGA kaart. Wat is een goede VGA kaart (AGP) voor mijn systeempje?
Bij een nieuwe VGA kaart trekt me voeding het niet meer. Een nieuwe voeding erin dus.
MIsschien een Western Digital raptor erin zodat alles iets sneller opstart?

Budget
Rond de 300 euro?
Ik zou dan waarschijnlijk de volgende upgrade uitvoeren (paar euro over budget)

Videokaart: -> nVidia GeForce 6 Serie / Aopen GeForce 6800 GT 256MB

Voeding -> Computer Voedingen / Antec True430, 430W (ATX)

Waarom:
Antec produceerd goede voedingen en behoort echt bij de A brands, en de Geforce 6 serie is naar mijn mening de beste AGP grafische kaart die er te verkrijgen is. (behalve de Ultra versie die sneller is)

[ Voor 4% gewijzigd door mrFoce op 03-08-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Huidige Systeem:
MSI K7T Mobo
Athlon XP 2600+
2x512mb DDR, 1x256 ~ 1.25GB
2x75 7200 rpm Harddisk
Radeon 9800 (non-pro) 128mb
24x CD-Brander
17" CRT
Lelijke kast.

Wat doe ik met me PC?
Gamen (BF2, Lineage2, San Andreas, gewoon de top spellen die veel van je pc eisen)
Surfen en andere nutteloze dingen.

Games kunnen niet meer op max high detail wat logisch is en schokt dus in sommige gevallen.
PC is lelijk :)

Eventueel een volledige upgrade, mobo+cpu dan wel te verstaan en wellicht icm videokaart.
TFT Monitor, wil het liefste een zwarte 19"
Nieuwe zwarte case met voldoende koeling en sterke voeding
DVD Brander

Budget
750euro

Slotwoord
Ik kan ook mijn pc verkopen en een nieuwe kopen maar die standaard complete systeem pakketen hebben vaak; te weinig geheugen, slechte videokaart, etc. Dus upgrade trekt mij meer. Suggesties zijn meer dan welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door nudie op 03-08-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 17:58
Hallo

Mijn huidig systeem van alweer 3 jaar oud, is wel toe aan een upgrade

P4 1.7 GHz
2 x 256MB DDR- RAM
Maxtor 40 gb HDD
Voeding van 350 W (is redelijk nieuw)
Geforce FX5600 256 MB

Max budget ong 700 euro
Beeldscherm is een nieuwe 17 inch TFT, dus goed genoeg
Mijn kast is ook goed genoeg, misschien evt nog een ventilatie gat met fan maken
Nieuwe luidsprekers komen later wel, want ze werk nog steeds goed

Wat ik zelf in gedachten had

Moederbord AMD Asus A8N-E S939 Nforce4 Ultra € 99,00
Processor AMD Athlon 64 3200+ S939 box Venice € 199,00
VGA Club3D GF 6600GT 128MB DVI TV-out PCI-E € 178,90
Western Digital 200GB 8MB WD2000JB € 99,00
1024 MB DDR-RAM PC3200/DDR400 € 110,00

Totaal € 685.80

Nou de vraag of dit redelijk goed is om goede nieuwe spellen te kunnen spelen (bijv GTA SA) , photoshoppen en 3D-bewerkings programma's goed te kunnen draaien. En is ook mijn 350W voeding wel genoeg?

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 3,00 Ghz...
512 MB RAM
ati radeon 9800 (128 MB)
harddisk 240 GB

Ik game vooral veel met me pc, maar heb af en toe een beetje last van hangen. Ik vind dit niet zo'n erg probleem, maar denk zelf dat ik me RAM geheugen maar moet verdubbelen? wat is jullie voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nudie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:23:
Huidige Systeem:
MSI K7T Mobo
Athlon XP 2600+
2x512mb DDR, 1x256 ~ 1.25GB
2x75 7200 rpm Harddisk
Radeon 9800 (non-pro) 128mb
24x CD-Brander
17" CRT
Lelijke kast.

Wat doe ik met me PC?
Gamen (BF2, Lineage2, San Andreas, gewoon de top spellen die veel van je pc eisen)
Surfen en andere nutteloze dingen.

Games kunnen niet meer op max high detail wat logisch is en schokt dus in sommige gevallen.
PC is lelijk :)

Eventueel een volledige upgrade, mobo+cpu dan wel te verstaan en wellicht icm videokaart.
TFT Monitor, wil het liefste een zwarte 19"
Nieuwe zwarte case met voldoende koeling en sterke voeding
DVD Brander

Budget
750euro

Slotwoord
Ik kan ook mijn pc verkopen en een nieuwe kopen maar die standaard complete systeem pakketen hebben vaak; te weinig geheugen, slechte videokaart, etc. Dus upgrade trekt mij meer. Suggesties zijn meer dan welkom!
waarschijnlijk het eerste wat bij deze spellen dwarszit is wederom de videokaart. Het is alleen redelijk lastig om voor 750 euro een up to date systeem in elkaar te draaien en ook nog is een tft van 19" erbij te nemen. Daarom raad ik je het volgende aan:

Een nieuwe videokaart, namelijk de Asus 6800 GT , die al vanaf 280 tot 300 euro verkrijgbaar is. Daarnaast een mooi tft scherm, bijvoorbeeld de Samsung Syncmaster 913N, die al vanaf zo'n 330 euro te krijgen is. Geloof me, je wil geen slecht tft scherm kopen, en voor dat geld ook nog is je mobo+cpu proberen te vervangen. Als je voeding de 6800GT trekt, ben je volgens mij snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyPunky schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:23:
Hallo

Mijn huidig systeem van alweer 3 jaar oud, is wel toe aan een upgrade

P4 1.7 GHz
2 x 256MB DDR- RAM
Maxtor 40 gb HDD
Voeding van 350 W (is redelijk nieuw)
Geforce FX5600 256 MB

Max budget ong 700 euro
Beeldscherm is een nieuwe 17 inch TFT, dus goed genoeg
Mijn kast is ook goed genoeg, misschien evt nog een ventilatie gat met fan maken
Nieuwe luidsprekers komen later wel, want ze werk nog steeds goed

Wat ik zelf in gedachten had

Moederbord AMD Asus A8N-E S939 Nforce4 Ultra € 99,00
Processor AMD Athlon 64 3200+ S939 box Venice € 199,00
VGA Club3D GF 6600GT 128MB DVI TV-out PCI-E € 178,90
Western Digital 200GB 8MB WD2000JB € 99,00
1024 MB DDR-RAM PC3200/DDR400 € 110,00

Totaal € 685.80

Nou de vraag of dit redelijk goed is om goede nieuwe spellen te kunnen spelen (bijv GTA SA) , photoshoppen en 3D-bewerkings programma's goed te kunnen draaien. En is ook mijn 350W voeding wel genoeg?
Upgrade is best ok, en zou GTA SA makkelijk moeten kunnen draaien, ik red het al met mijn gewone 6600. Ik zou alleen voor 2 gelijke reepjes van 512 MB gaan, bijvoorbeeld deze: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) al voor 97,50 dan kan je later altijd nog 2 reepjes van 512 erbij prikken, voor 2 GB geheugen. Prima pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:26:
P4 3,00 Ghz...
512 MB RAM
ati radeon 9800 (128 MB)
harddisk 240 GB

Ik game vooral veel met me pc, maar heb af en toe een beetje last van hangen. Ik vind dit niet zo'n erg probleem, maar denk zelf dat ik me RAM geheugen maar moet verdubbelen? wat is jullie voorstel?
Je processor zal het makkelijk moeten trekken, en ik denk dat het ten eerste je videokaart is, een beetje afhankelijk van de spellen die je speelt. De meeste niet al te nieuwe spellen zullen voldoende hebben aan 512MB ram, maar nieuwere zullen toch al wel 1GB nodig hebben. De Radeon 9800 zal waarschijnlijk toch de bottleneck zijn....die kan je vervangen door bijvoorbeeld een 6600GT, of als je een ATI fan bent, een X700XL of iets dergelijks.

Al met al heb je voor zo'n 200 euro denk ik wel een redelijk up to date bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:16:
[...]

waarschijnlijk het eerste wat bij deze spellen dwarszit is wederom de videokaart. Het is alleen redelijk lastig om voor 750 euro een up to date systeem in elkaar te draaien en ook nog is een tft van 19" erbij te nemen. Daarom raad ik je het volgende aan:

Een nieuwe videokaart, namelijk de Asus 6800 GT , die al vanaf 280 tot 300 euro verkrijgbaar is. Daarnaast een mooi tft scherm, bijvoorbeeld de Samsung Syncmaster 913N, die al vanaf zo'n 330 euro te krijgen is. Geloof me, je wil geen slecht tft scherm kopen, en voor dat geld ook nog is je mobo+cpu proberen te vervangen. Als je voeding de 6800GT trekt, ben je volgens mij snel klaar.
thanks, maar voor ~100e heb je toch al een goeie 400w zwarte case? Dan ben ik ook niet binnen budget, en daarbij nog een dvd brander a 50 euro ofzo dan zou t precies kunnen.

Geeft het zoveel performance verschil die nieuwe videokaart, is dat echt mijn grootstestruikelblok qua fps? Ik vind t namelijk wel een hoop geld ervoor.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan inderdaad ook bijvoorbeeld de Geforce 6600 GT nemen, die zou je al gauw 150 euro minder kosten. Daar kan je dan weer makkelijk een goeie kast van kopen!

Een betere videokaart zal je denk ik behoorlijk merken op het gebied van games, vooral als je die 2600+ even flink op zijn staart trapt (overclocken) maar veel mensen hebben Battlefield 2 met minder gespeeld

geheugen heb je waarschijnlijk zat, hoewel het geen PC 3200 zal zijn, toch wel voldoende denk ik.

Edit: Mooie (naar mijn mening) zwarte kast, de Cooler Master Centurion C-5 pricewatch: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, 350W, Zwart)

met 350 watt voeding, voorlopig zat

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
7
Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)        € 115,00 

€ 770,50

Norrod geeft ook nog korting voor student 5%. Toch alweer 40 euro :).

Helaas is het verschil tussen een 6800GT en een 6600GT veel te groot. De enige 6800GT kaarten die ik heb gezien waren boven de 500 euro ofzo.

Zal nog even de pricewatch er bij halen.

//Edit, helaas hoorde ik net dat norrod geen! korting meer geeft op Pc-onderdelen! :(
Dus bye bye korting..

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 04-08-2005 14:06 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opbouw upgrade-vraag

- Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
- Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?)
- Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?)
- Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra MEM? Nieuwe videokaart?)
- Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven