Ik denk dat je inderdaad moet gaan denken aan een Raid setup. Parren gaat namelijk veel sneller omdat er sneller kan worden weggeschreven.Mental76 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:15:
[...]
Wat mij irriteert aan het systeem is dat vnl. het parren, unrarren en kopieeren veel te lang duurt. Tevens zijn de nieuwste (snelle) games niet altijd meer lekker te spelen. Dit is vnl. te wijten aan de verouderde grafische kaart.
[...]
In dat geval is het zeker ook beter om de systeemschijf los van de RAID config te creeeren?cardinal808 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:18:
[...]
Ik denk dat je inderdaad moet gaan denken aan een Raid setup. Parren gaat namelijk veel sneller omdat er sneller kan worden weggeschreven.
Gewoon even zelf de pagefile instellen, dan zeurt ie ook. En bovendien als windows de pagefile gaat vergroten kan dat nogal wat processorkracht vragen. Vooral als je een spel aan het spelen bent is dat vervelend.amour021 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:38:
[...]
Als ik met Photoshop bezig ben wil Windows wel eens mekkeren dat de pagefile vergroot moet worden. De pagefile staat op het moment op een tweede partitie en staat ingesteld op "door het systeem beheerde grootte".
Verwijderd
huidige specs:
amd athlon 1.4ghz
geforce gts pro 64mb ddr
2*256 133, 1*128 133 sdram
msi MS-6330 moederbord (agp)
Maxtor 6Y120P0 120gig
ST340824A 20 gig
sblive 5.1
300 wat voeding
dvdr nec
Ik gebruik de computer voor photoshop,office ,internet en games. Games hoeven niet super snel te spelen en alles op max detail is ook niet verreist als het maar wel goed speelbaar is.
Na de aanschaf van een leadtek geforce 6600gt tdh 128mb ddr3 (169euro)kwam ik erachter dat mijn moederbord een aantal defecte transistors heeft. In de oude opstelling werkt alles goed maar zodra ik de nieuwe kaart erin doe en een spel speel reboot de pc zonder waarschuwing. In de pc zaak is mijn voeding vervangen voor 400 wat ipv 300 maar dat hielp ook niet. Geen idee wat voor moederbord ik moet pakken socket is voor mij een nieuw begrip
Bedacht
eigen:
hd geluidskaart dvdr etc
nieuw:
leadtek geforce 6600gt/xfx 6600 gt (199,- max)
moederbord amd rest geen idee
amd 64 ?
paradigit kast black
voeding 350/400 wat
512 ddr/(1024 mb ddr)
max budget 500/600euro
amd athlon 1.4ghz
geforce gts pro 64mb ddr
2*256 133, 1*128 133 sdram
msi MS-6330 moederbord (agp)
Maxtor 6Y120P0 120gig
ST340824A 20 gig
sblive 5.1
300 wat voeding
dvdr nec
Ik gebruik de computer voor photoshop,office ,internet en games. Games hoeven niet super snel te spelen en alles op max detail is ook niet verreist als het maar wel goed speelbaar is.
Na de aanschaf van een leadtek geforce 6600gt tdh 128mb ddr3 (169euro)kwam ik erachter dat mijn moederbord een aantal defecte transistors heeft. In de oude opstelling werkt alles goed maar zodra ik de nieuwe kaart erin doe en een spel speel reboot de pc zonder waarschuwing. In de pc zaak is mijn voeding vervangen voor 400 wat ipv 300 maar dat hielp ook niet. Geen idee wat voor moederbord ik moet pakken socket is voor mij een nieuw begrip
Bedacht
eigen:
hd geluidskaart dvdr etc
nieuw:
leadtek geforce 6600gt/xfx 6600 gt (199,- max)
moederbord amd rest geen idee
amd 64 ?
paradigit kast black
voeding 350/400 wat
512 ddr/(1024 mb ddr)
max budget 500/600euro
Huidige Config :
Bezigheden :
- Dvd's downloaden, kijken, branden
- Games downloaden, spelen, branden
- 3d tekenwerk
- 2d tekenwerk (voornamelijk CAD)
- Photoshop
(kortom grafisch veel werk)
In principe mist r nix aan dit systeem, alleen dat ik t setje op 1 lijn wil maken.
Dit is meer van een soort check, of alles "klopt" of niet (bottleneck, etc)
Zit zelf voornamelijk te kijken naar Geheugen (huidig is pc2700) en wil eventueel graag pc3200. Maar welke?
uitgaven zijn niet zo'n prob, maar niet meer dan 200 Euro
Processor AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed) |
Moederbord Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) |
Geheugen Intern 2x 512MB PC2700 DDR |
Videokaart Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB DDR (AGP, DVI) |
Harde schijven 2x Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ |
CD-ROM & DVD-ROM drives BenQ 52x, CD 652A (Retail) |
CD & DVD branders NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zilver) |
Geluidskaart Creative SoundBlaster Audigy |
Behuizing Cooler Master Wave Master TAC-T01-E1C (No PSU, Zilver) |
Voeding Aerocool Aeropower Black/Silver, 350W (ATX) |
Overclocking & Cooling Arctic Cooling ATI Silencer 1 ARC-ATI-1 (Rev. 2) |
2x Cooler Master Copper Memory Heat Spreader CRC-U02 (Koper) |
2x Cooler Master AFP-U01 Front Bezel (Aluminium) |
Cooler Master Sidepanel (aluminium, wit plexi) |
Arctic Cooling Freezer 64 (Socket 754/939/940) |
Bezigheden :
- Dvd's downloaden, kijken, branden
- Games downloaden, spelen, branden
- 3d tekenwerk
- 2d tekenwerk (voornamelijk CAD)
- Photoshop
(kortom grafisch veel werk)
In principe mist r nix aan dit systeem, alleen dat ik t setje op 1 lijn wil maken.
Dit is meer van een soort check, of alles "klopt" of niet (bottleneck, etc)
Zit zelf voornamelijk te kijken naar Geheugen (huidig is pc2700) en wil eventueel graag pc3200. Maar welke?
uitgaven zijn niet zo'n prob, maar niet meer dan 200 Euro
Verwijderd
@Mental76
Ik heb nu net een nieuwe Athlon64-3200+ en die is erg snel met parren. Parren is echter vooral schijfintensief. Een RAID0 stripe kan het zaakje waarschijnlijk nog sneller maken. Aangezien RAID0 natuurlijk wel wat minder veilig is dan een single disk, zou ik je aanraden een lossen schijf als systeemschijf te gebruiken. Hieronder vind je mijn suggesties (prijzen op basis van azerty.nl). Je schrijft dat je een 256Mb VGA kaart wil hebben. Ik denk dat de hoeveelheid video-ram (128 vs. 256) minder zal uitmaken dan de snelheid van dat geheugen. De kaart in het lijstje heeft een 1000 Mhz geheugensnelheid. (Prijzen op basis van azerty.nl)
Als je budget het toelaat kun je natuurlijk ook een 3800+ of 4000+ processor kiezen. De prijs/snelheid verhouding ligt bij die cpu's wel minder gunstig dan bij de 3200+, 3400+ of 3500+.
Ik heb nu net een nieuwe Athlon64-3200+ en die is erg snel met parren. Parren is echter vooral schijfintensief. Een RAID0 stripe kan het zaakje waarschijnlijk nog sneller maken. Aangezien RAID0 natuurlijk wel wat minder veilig is dan een single disk, zou ik je aanraden een lossen schijf als systeemschijf te gebruiken. Hieronder vind je mijn suggesties (prijzen op basis van azerty.nl). Je schrijft dat je een 256Mb VGA kaart wil hebben. Ik denk dat de hoeveelheid video-ram (128 vs. 256) minder zal uitmaken dan de snelheid van dat geheugen. De kaart in het lijstje heeft een 1000 Mhz geheugensnelheid. (Prijzen op basis van azerty.nl)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| mobo Asus A8N-E (nForce4-ultra) 103 cpu Athlon64-3500+ (Venice) 271 geheugen 2x512Mb PC3200 (Corsair CAS 2.5) 96 vga Asus EN6600GT/TD (128 Mb) 172 hdd's 1x Deskstar 7K80 (80Gb SATA II) 59 2x Deskstar T7K250 (250Gb SATA II) 250 (2x125) kast Coolermaster Stacker 137 voeding Cooler Master RS-450-ACLY (450W) 76 DVD je huidige - totaal 1164 |
Als je budget het toelaat kun je natuurlijk ook een 3800+ of 4000+ processor kiezen. De prijs/snelheid verhouding ligt bij die cpu's wel minder gunstig dan bij de 3200+, 3400+ of 3500+.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 17:59 ]
Verwijderd
@renevdv
Als je een snel AMD systeem wil, is het Socket 939 platform de beste keuze. (Prijzen op basis van azerty.nl)
Qua geluidskaart zou de onboard kiezen ipv je huidige.
Als je een snel AMD systeem wil, is het Socket 939 platform de beste keuze. (Prijzen op basis van azerty.nl)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| mobo Asus A8N-E (nForce4-ultra) 103 cpu Athlon64-3000+ (Venice) 143 geheugen 2x512Mb PC3200 (Corsair CAS 2.5) 96 vga Asus EN6600GT/TD (128 Mb) 172 hdd's je huidige - kast Coolermaster Centurion 5 55 voeding Cooler Master RS-450-ACLY (450W) 76 DVD je huidige - totaal 595 |
Qua geluidskaart zou de onboard kiezen ipv je huidige.
Verwijderd
@HyperTrophy
Je hebt een heel courant systeem. Ik zou er op dit moment geen upgrade aan doen. Voor 200 euro kun je in jouw geval weinig snelheidswinst boeken (je hebt immers al een behoorlijk snel systeem).
Naar mijn idee kun je beter doorsparen en over een jaar een grote upgrade doen (mobo/cpu/mem/vga).
Je hebt een heel courant systeem. Ik zou er op dit moment geen upgrade aan doen. Voor 200 euro kun je in jouw geval weinig snelheidswinst boeken (je hebt immers al een behoorlijk snel systeem).
Naar mijn idee kun je beter doorsparen en over een jaar een grote upgrade doen (mobo/cpu/mem/vga).
Als eerster even, deze computer is gekocht bij de Albert Heijn. Was toen 12 jaar kon geen eigen computer ofzo maken dus die van de AH maar gekocht, nu ik 2 jaar later er wat meer verstand van heb zie ik toch wel dat sommige dingen niet echt goed zijn. MB merk is Héél raar bios upgrade valt ook nergens meer te vinden etc etc. Tijd voor een wat proffesionelere computer dagt ik.
specs:
proc: intel pentuim 4 2.56 ghz
mb: DFI NS-30-FS socket 478, er past 1 vga in. wijzer word ik er niet van.
vga: Nvidia TI4200 128mb merknaam ...
HDD: 120 gb seagate
512MB pc2100 DDR SDRAM
DVD 16x en CD RW
Ik gebruik me pc het meest voor game's, meestal ook de nieuwere dus daarom von ik het ook tijd worden voor een update want die spellen willen steeds meer van je pc hebben.
Ik wil eigenlijk een systeem dat mooie grapics brengt en niet happert!
optie 1:Ik dagt zelf eerst aan me geheugen te verhogen naar 1 gb
optie 2: ik dagt later toch dat misschien een nieuw moederbord wel erg handig is want deze die er nu in zit is echt ronduit slecht, ik doe niet gek veel met me computer of me houder van me 478 socket breekt al weer, me koeler hangt er nu maar gammel aan. Ook passen er maar 2 reepjes geheugen op en er zijn voor extra dingen zoals fans erg weinig aansluitingen.
Toen kwam ik tot het punt socket 939 of 478? Het lievst hou ik me eigen proc nog een jaar, maar ik kan niet straks overstappen naar 939 als ik 478 heb, ik wil liever verder met AMD omdat die tog goedkoper zijn. Plus dat ik met dit MB niet kan overklokken wat ik tog graag een keer wou gaan proberen!
optie 3: Of dan toch maar me VGA vernieuwen?
kortom ik zit te twijfelen tussen die 3 opties.
me budget is rond de 200 euro maar daar koop je niet zomaar een snellere proc en moederbord voor dus met optie 2 zou ik nog even moeten doorsparen wat kan. Het lievst optie 2 omdat ik denk dat je daar het meeste verschil mee merkt maar die is wel erg duur, of is me proc nog wel te verkopen?
specs:
proc: intel pentuim 4 2.56 ghz
mb: DFI NS-30-FS socket 478, er past 1 vga in. wijzer word ik er niet van.
vga: Nvidia TI4200 128mb merknaam ...
HDD: 120 gb seagate
512MB pc2100 DDR SDRAM
DVD 16x en CD RW
Ik gebruik me pc het meest voor game's, meestal ook de nieuwere dus daarom von ik het ook tijd worden voor een update want die spellen willen steeds meer van je pc hebben.
Ik wil eigenlijk een systeem dat mooie grapics brengt en niet happert!
optie 1:Ik dagt zelf eerst aan me geheugen te verhogen naar 1 gb
optie 2: ik dagt later toch dat misschien een nieuw moederbord wel erg handig is want deze die er nu in zit is echt ronduit slecht, ik doe niet gek veel met me computer of me houder van me 478 socket breekt al weer, me koeler hangt er nu maar gammel aan. Ook passen er maar 2 reepjes geheugen op en er zijn voor extra dingen zoals fans erg weinig aansluitingen.
Toen kwam ik tot het punt socket 939 of 478? Het lievst hou ik me eigen proc nog een jaar, maar ik kan niet straks overstappen naar 939 als ik 478 heb, ik wil liever verder met AMD omdat die tog goedkoper zijn. Plus dat ik met dit MB niet kan overklokken wat ik tog graag een keer wou gaan proberen!
optie 3: Of dan toch maar me VGA vernieuwen?
kortom ik zit te twijfelen tussen die 3 opties.
me budget is rond de 200 euro maar daar koop je niet zomaar een snellere proc en moederbord voor dus met optie 2 zou ik nog even moeten doorsparen wat kan. Het lievst optie 2 omdat ik denk dat je daar het meeste verschil mee merkt maar die is wel erg duur, of is me proc nog wel te verkopen?
[ Voor 9% gewijzigd door Masioni op 05-05-2005 20:19 ]
Verwijderd
@Masioni
Je bent dan welliswaar pas 14, maar je moet toch echt proberen wat beter Nederlands te schrijven. Er is nauwelijks een touw aan vast te knopen.
Of dagt je daar zelf anders over?
Voor 200 Euro, is een moederbord + processor upgrade out of the question. Je kan voor dat bedrag wel een GeForce 6600GT kaartje kopen. Dit zal je gaming prestaties wel verbeteren.
Je kan ook doorsparen tot je wat meer Euro's hebt en dan een grote upgrade maken (mobo, cpu, mem, vga ineens).
Enkel de hoeveelheid geheugen uitbreiden zal je weinig winst opleveren.
Weet niet wat je precies aan de bevestiging van je koeler vernachelt hebt, maar als je wil overklokken is het toch wel belangrijk dat je koeler goed bevestigd is.
Je bent dan welliswaar pas 14, maar je moet toch echt proberen wat beter Nederlands te schrijven. Er is nauwelijks een touw aan vast te knopen.

Voor 200 Euro, is een moederbord + processor upgrade out of the question. Je kan voor dat bedrag wel een GeForce 6600GT kaartje kopen. Dit zal je gaming prestaties wel verbeteren.
Je kan ook doorsparen tot je wat meer Euro's hebt en dan een grote upgrade maken (mobo, cpu, mem, vga ineens).
Enkel de hoeveelheid geheugen uitbreiden zal je weinig winst opleveren.
Weet niet wat je precies aan de bevestiging van je koeler vernachelt hebt, maar als je wil overklokken is het toch wel belangrijk dat je koeler goed bevestigd is.
Verwijderd
Hallo
Ik heb nu nog een oude pc pentium 60mhz
met nog meer oude troep erin
Nu wil ik een pc gaan kopen met een budget van 800,- euro
Ik gebruik het alleen voor games en huiswerk (office)
Ik heb niet zoveel verstand ervan
Ik wil het liefst weer intel
groeten immune
groeten immune
Verwijderd
Wat kan ik het beste aan dit systeempje upgraden?
Intel Pentium 4 2.00 Ghz
512 MB DDR SDRAM
ASUS p4s533
Geforce 6600 GT (AGP)
120 GB HDD
Dit alles draait op een 300 Watt voedinkje.... volgens mij werkt de videokaart hierdoor niet optimaal
Intel Pentium 4 2.00 Ghz
512 MB DDR SDRAM
ASUS p4s533
Geforce 6600 GT (AGP)
120 GB HDD
Dit alles draait op een 300 Watt voedinkje.... volgens mij werkt de videokaart hierdoor niet optimaal
Verwijderd
Hoeveel wil je uitgeven?Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:01:
Wat kan ik het beste aan dit systeempje upgraden?
Intel Pentium 4 2.00 Ghz
512 MB DDR SDRAM
ASUS p4s533
Geforce 6600 GT (AGP)
120 GB HDD
Verwijderd
er zit niet echt een budget achter....
ik zat zelf te denken aan nieuw mobo en amd 64 proc en nog eens 512 mb geheugen erbij
ik zat zelf te denken aan nieuw mobo en amd 64 proc en nog eens 512 mb geheugen erbij
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:18:
er zit niet echt een budget achter....
- Wil je je vga kaart houden? Dan ben je dus aan een AGP systeem gebonden.
- Wil je je geheugen houden? (Waarschijnlijk heb je nu PC2100 of PC2700) Dan haal je waarschijnlijk niet het maximale uit je AMD64 systeem (daar het je Dual Channel PC3200 voor nodig).
code:
Een iets zwaardere voeding (zeker als je een "noname" 300W hebt nu) is denk ik wel aan te raden.1
2
3
4
| mobo Asus A8V Deluxe (VIA K8T800 Pro) 95 cpu Athlon 64 3200+ (Venice) 196 mem Corsair Value Select 1x512Mb 48 totaal 339 |
Als je je mem en vga ook wil upgraden is een nForce4 systeem wellicht interessanter (zie configs die ik op 1 mei aan Mental76 of renevdv suggereerde).
Verwijderd
Je geeft aan dat je er niet zoveel verstand van hebt. Misschien is het dan voor jou het makkelijkst om een kant-en-klaar systeem te kopen. Hoef je het niet in elkaar te schroeven en Windows te installeren en weet je zeker dat het werkt. Ook heb je een prima garantie.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 12:40:
Hallo
groeten immune
Misschien is een Dell Dimension 3000 wat voor je.
Als je de standaard configuratie wat wijzigt heb je een mooi systeem voor jouw budget.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Processor Pentium 4 - 2.8 GHz Geheugen 512 Mb DDR333 (PC2700) geheugen Harddisk 80 Gb 7200 rpm CD-ROM 48X DVD/CD-ReWriter Combo Drive Monitor Dell E173FP 17" TFT Windows XP Home Edition NL Garantie 3 Year Next Business Day onsite support Eindprijs 807 Euro (incl BTW, excl. verzendkosten) |
die zou ik niet nemen:Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:33:
[...]
Je geeft aan dat je er niet zoveel verstand van hebt. Misschien is het dan voor jou het makkelijkst om een kant-en-klaar systeem te kopen. Hoef je het niet in elkaar te schroeven en Windows te installeren en weet je zeker dat het werkt. Ook heb je een prima garantie.
Misschien is een Dell Dimension 3000 wat voor je.
Als je de standaard configuratie wat wijzigt heb je een mooi systeem voor jouw budget.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Processor Pentium 4 - 2.8 GHz Geheugen 512 Mb DDR333 (PC2700) geheugen Harddisk 80 Gb 7200 rpm CD-ROM 48X DVD/CD-ReWriter Combo Drive Monitor Dell E173FP 17" TFT Windows XP Home Edition NL Garantie 3 Year Next Business Day onsite support Eindprijs 807 Euro (incl BTW, excl. verzendkosten)
Grafische mogelijkheden
Geïntegreerde Intel® Extreme Graphics 2
kun je dus niet goed spellen mee spelen
voor de prijs van 800 euro is trouwens weinig te vinden met een beetje videokaart.
Of je moet zelf bouwen of geen nieuw beeldscherm nodig hebben
[ Voor 8% gewijzigd door marteltor op 08-05-2005 23:13 ]
nu
Ik maak gebruik van onboard audio opties hoewel ik ook nog een Creative 5.1 Digital op de plank heb liggen. Dit is aangesloten op een Kenwood stereo versterker met 2 Tannoy speakers. Geeft prima geluid waar ik zeer over te spreken ben.
Waar ik echter steeds meer aan denk is een upgrade naar een andere cpu en beter geheugen.
Deze 2500+ draait op 1837.5 Mhz met 11 als MP en 167 FSB ( bus speed 334.Mhz)
Ik ben geen echte overklokker en vraag me af of dit systeem niet gewoon sneller moet kunnen lopen dan het momenteel doet. Ik erger me regelmatig aan de tijd die het nodig heeft om dvd om te zetten naar iso ed. de snelheid waarmee rar & par bestandne worden verwerkt zou mi ook beter kunnen.
Zou het niet op 400 Mhz moeten kunnen draaien ? Ik heb destijds 120 eurie voor dit bord betaalt en volgens mycom was dit de beste cpu die er bij paste. HHeb me daar toen gewoon bij aangesloten en vraag me nu af of het toen niet beter kon maar in ieder geval NU niet beter.
Wat ik wil behouden is iig dit bord met de videokaart. De rest staat open voor verandering. Budget is ongeveer een 200 tot 400 eurie.
- Asus A7N8x E deluxe
- Asus 9600 XT/TVD 128
- samsung pc2700 512
- Twinmos pc2700 512
- WDC WD204BA
- WDC WD800JB-00ETAO
- NEC DVD RW ND 1300a
- LG DVD GDR8161b
- Ilyama Pro Lite E413S
- AMD Athlon XP2500+
Ik maak gebruik van onboard audio opties hoewel ik ook nog een Creative 5.1 Digital op de plank heb liggen. Dit is aangesloten op een Kenwood stereo versterker met 2 Tannoy speakers. Geeft prima geluid waar ik zeer over te spreken ben.
Waar ik echter steeds meer aan denk is een upgrade naar een andere cpu en beter geheugen.
Deze 2500+ draait op 1837.5 Mhz met 11 als MP en 167 FSB ( bus speed 334.Mhz)
Ik ben geen echte overklokker en vraag me af of dit systeem niet gewoon sneller moet kunnen lopen dan het momenteel doet. Ik erger me regelmatig aan de tijd die het nodig heeft om dvd om te zetten naar iso ed. de snelheid waarmee rar & par bestandne worden verwerkt zou mi ook beter kunnen.
Zou het niet op 400 Mhz moeten kunnen draaien ? Ik heb destijds 120 eurie voor dit bord betaalt en volgens mycom was dit de beste cpu die er bij paste. HHeb me daar toen gewoon bij aangesloten en vraag me nu af of het toen niet beter kon maar in ieder geval NU niet beter.
Wat ik wil behouden is iig dit bord met de videokaart. De rest staat open voor verandering. Budget is ongeveer een 200 tot 400 eurie.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Een upgrade van je CPU zal heel weinig prestatie winst leveren. Ik zou eerder proberen je huidige CPU en MEM over te clocken, desnoods met behulp van wat extra koeling. In de tussentijd kan je lekker doorsparen voor een mooi socket 939 AMD64 setje met PCIe videokaart!!!
Omdat de GF2mx van mijn vader een beetje brak begint te worden (tft doet steeds auto adjusting, beeld wordt donker voor 2 seconde, op andere pc nix aan de hand met monitor) wil ik dr een andere videokaart in plaatsen.
Computer wordt voornamelijk gebruikt voor office toepassingen, maar af en toe een fps spelletje (call of duty, mohaa, enz) is wel leuk, maar heeft geen prioriteit.
Korte spec. is als volgt:
Cpu: AMD Athlon XP 2400+
Mobo: MSI KT4v
Memory: 512MB PC400 Dane-Elec
HD: 60gb
Het budget ligt rond de €80 ongeveer...
Heb zelf al naar de ATI 9250 gekeken en de Nvidia FX5200, maar weet niet of iemand een beter alternatief heeft
Alvast bedankt!
Computer wordt voornamelijk gebruikt voor office toepassingen, maar af en toe een fps spelletje (call of duty, mohaa, enz) is wel leuk, maar heeft geen prioriteit.
Heb zelf al naar de ATI 9250 gekeken en de Nvidia FX5200, maar weet niet of iemand een beter alternatief heeft
Alvast bedankt!
Sowieso geen fx5200 halen
. Haal een radeon 9600 (xt) of geforce 6200 agp
Is tweedehands een optie? Dan heb je al een Radeon 9700, nog steeds een goede kaart, gezien de spellen die je speelt.Conan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:03:
Omdat de GF2mx van mijn vader een beetje brak begint te worden (tft doet steeds auto adjusting, beeld wordt donker voor 2 seconde, op andere pc nix aan de hand met monitor) wil ik dr een andere videokaart in plaatsen.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Mijn specs,
Asus p48x-x mobo so478 met ssata lan en raid, 8x agp en max 3x pc3200 geheugen
256mb takems pc2700 geheugen.
celeron d315 2.26ghz so478
boxed koeler
saphhire radeon 7000 64mb videokaart.
Celerons zijn goed over te clocken en dat wil ik dus ook doen maar volgens mij werkt mijn geheugen niet mee want ik kom maar tot 2.48ghz.
Ik heb een budget van 100 euro en zat zelf te denken 2 opties.
1. 512mb goed geheugen kopen en een zalman 7700cu.
2. Thermaltake bigwater setje.
Zou het aan mijn geheugen liggen dat ik niet goed kan overclocken en als ik dan nieuw geheugen koop kan ik het oude er dan nog in laten?
Of maakt dat geheugen niks uit en moet ik gewoon wat betere koeling hebben zoals een waterkoelingsetje?
En wat zou dan goed(koop) overclock geheugen zijn?
Alvast bedankt.
Asus p48x-x mobo so478 met ssata lan en raid, 8x agp en max 3x pc3200 geheugen
256mb takems pc2700 geheugen.
celeron d315 2.26ghz so478
boxed koeler
saphhire radeon 7000 64mb videokaart.
Celerons zijn goed over te clocken en dat wil ik dus ook doen maar volgens mij werkt mijn geheugen niet mee want ik kom maar tot 2.48ghz.
Ik heb een budget van 100 euro en zat zelf te denken 2 opties.
1. 512mb goed geheugen kopen en een zalman 7700cu.
2. Thermaltake bigwater setje.
Zou het aan mijn geheugen liggen dat ik niet goed kan overclocken en als ik dan nieuw geheugen koop kan ik het oude er dan nog in laten?
Of maakt dat geheugen niks uit en moet ik gewoon wat betere koeling hebben zoals een waterkoelingsetje?
En wat zou dan goed(koop) overclock geheugen zijn?
Alvast bedankt.
hmm...die vallen toch net iets boven het budget...is een radeon 9550 aan te raden??Brainless-NL schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:07:
Sowieso geen fx5200 halen. Haal een radeon 9600 (xt) of geforce 6200 agp
@Spleasure: 2e hands is geen optie..
Huidig systeem:
- Celeron 2,4 (128kb cache)
- 256mb-ddr (snoept de onboard nog is 64mb vanaf
)
- Onboard 64mb video (150mhz gpu)
- 40gb maxtor 7200rpm
- Asrock p4s61
- Samsung dvd-rom (16x)
- Nec cd-rom (52x)
Wat ik er mee wil doen:
- Gamen (hoeft echt niet alles op high detail)
- Photosoepen
- Office
- Internetten
Wat er naar mijn mening mis mee is:
Ik denk niet dat ik dat hoef te vertellen
, maar toch.
- Opstarten duurt te lang
- Gamen gaat voor geen meter
- Photosoep gaat vervelend doen bij grote bestanden
- Alles duurt lang
Waar ik zelf aan heb gedacht:
- 6600gt videoplank
- 512mb-ddr erbij
- Hd erbij
Ik heb voorkeur aan euromaxi.nl, omdat die dichtbij is
Het grote probleem:
- Mijn budget van €300 - 350
- Celeron 2,4 (128kb cache)
- 256mb-ddr (snoept de onboard nog is 64mb vanaf
- Onboard 64mb video (150mhz gpu)
- 40gb maxtor 7200rpm
- Asrock p4s61
- Samsung dvd-rom (16x)
- Nec cd-rom (52x)
Wat ik er mee wil doen:
- Gamen (hoeft echt niet alles op high detail)
- Photosoepen
- Office
- Internetten
Wat er naar mijn mening mis mee is:
Ik denk niet dat ik dat hoef te vertellen
- Opstarten duurt te lang
- Gamen gaat voor geen meter
- Photosoep gaat vervelend doen bij grote bestanden
- Alles duurt lang
- 6600gt videoplank
- 512mb-ddr erbij
- Hd erbij
Het grote probleem:
- Mijn budget van €300 - 350

DFI Lanparty NF II Ultra B
Amd 2500+ @ 3200+
2 X 256 Twinmos DDR 400 CH-5 Chips
160 GB WD JB
Geforce 6 6800 Le Aopen 16*1*6
Coolermaster 450 Watt
Ga iedergeval de voeding ruilen tegen de 550
Budget 300 - 400
Zat zelf te denken om Amd Mobile Proccesor te kopen om verder te komen met overklokken
Iemand andere iedeeen
Wil wel bij Amd blijven
Systeem is bij games goed maar af en toe wat traag bij veel voudig office/msn/internet/leechen tegelijk
Amd 2500+ @ 3200+
2 X 256 Twinmos DDR 400 CH-5 Chips
160 GB WD JB
Geforce 6 6800 Le Aopen 16*1*6
Coolermaster 450 Watt
Ga iedergeval de voeding ruilen tegen de 550
Budget 300 - 400
Zat zelf te denken om Amd Mobile Proccesor te kopen om verder te komen met overklokken
Iemand andere iedeeen
Wil wel bij Amd blijven
Systeem is bij games goed maar af en toe wat traag bij veel voudig office/msn/internet/leechen tegelijk
[ Voor 5% gewijzigd door ZandBak op 12-05-2005 08:30 ]
1337
Verwijderd
Dat zou pleiten voor een geheugenuitbreiding.Systeem is bij games goed maar af en toe wat traag bij veel voudig office/msn/internet/leechen tegelijk
Wat is er trouwens mis met je voeding? Een 450W Coolermaster moet toch ruim voldoende zijn voor jouw systeem. Je hebt er bijv. maar 1 schijf in zitten. Tenzij je de voeding te luidruchtig vind of hij geen stabiele spanningen meer aflevert, zou ik hem lekker laten zitten.
Je kan inderdaad kiezen voor een XP-M 2800+, maar misschien kun je net zo goed een gewone XP3200+ halen. Die laatste is relatief gezien misschien minder ver te overklokken, maar je 'startpunt' is al wel sneller. Bovendien kosten ze bijna even veel.
Verwijderd
Dat lijkt me inderdaad een goede optie.jessevl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:03:
- 6600gt videoplank
- 512mb-ddr erbij
- Hd erbij
Een 6600GT kaart kost je zo'n EUR 175
En 512 Mb DDR400 geheugen EUR 55
Totaal dus EUR 230
Een upgrade naar een P4-3.0 zal niet meer in je budget passen (~ EUR 160), maar dan heb je nog geld over voor een flinke Hdd (een DiamondMax 10 ATA133 200Gb kost zo'n EUR 95).
Wat mij wel opvalt aan euromaxi, is dan ze nogal weinig garantie geven. 1 jaar op de meeste videokaarten, 2 of 3 jaar op geheugen en 2 jaar op schijven. De meeste andere winkels geven 2-3 jaar op videokaarten, 3-levenslang op geheugen en 3-5 jaar op schijven. Aangezien de koelers van videokaarten het nog wel eens willen begeven (met alle gevolgen van dien; is mij al 3 keer gebeurd

Huildig systeem
Processor :Pentium 3 1000EB 133mhz
Mobo :ASUS CUV4X-CM
RAM :256MB PC-100, Geregistreerd, ECC, IBM
Harddisk :1X 20gig Quanticum Fireball 5400rpm IDE
Harddisk :1X Hitachi 7200RPM IDE
Vid. Kaarten:RIVA TNT 2 64 MB en S3 Viagre + 4MB
Brander :LG 12X4X32
Lezer :52X CD no-name
Geluid :Onboard Creative SB128
Netwerk :3Com EtherLink XL 10/100 for Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
Boxen : Philips FW21 Stereo set
Toetsenbord : Standaart Compaq ding
Muis : Logitech optich bedraade muis OEM
Voeding : Delta Electronics 180watt max.
Monitoren :Compaq V700 17'' en No-name ding 15''
Wat doe ik er mee?
Van alles, veel multitasking, 3 IE vensters, muziek, Totalcommander, msn. Maar dat gaat allemaal wat traagjes. Ik heb server versie genomen voor de Terminal Server in Admin mode voor het bestanden delen met vrienden (Active Directory voor het testen met rechten enzo ) en voor beheer op afstand ( op school ofzo via SSH tunnel
). Deze machine download ook (Emule) maar als ik er achter zit niet. Er staan en komen geen spellen op wel draai ik wel eens een gameserver (Battlefiels 1942 DC) en dat laggt ook een beetje.
Wat had ik zelf in gedachten?
Ik dacht zelf aan meer geheugen, 512 ofzoiets maar dan niet ECC en geregistreerd.
Kingston 512MB PC133 ValueRAM €99,-
Of kan ik beter op een computer beurs wat geheugen opscharelen
budget €150-200
Maar wat denken jullie ervan?
...
Processor :Pentium 3 1000EB 133mhz
Mobo :ASUS CUV4X-CM
RAM :256MB PC-100, Geregistreerd, ECC, IBM
Harddisk :1X 20gig Quanticum Fireball 5400rpm IDE
Harddisk :1X Hitachi 7200RPM IDE
Vid. Kaarten:RIVA TNT 2 64 MB en S3 Viagre + 4MB
Brander :LG 12X4X32
Lezer :52X CD no-name
Geluid :Onboard Creative SB128
Netwerk :3Com EtherLink XL 10/100 for Complete PC Management NIC (3C905C-TX)
Boxen : Philips FW21 Stereo set
Toetsenbord : Standaart Compaq ding
Muis : Logitech optich bedraade muis OEM
Voeding : Delta Electronics 180watt max.
Monitoren :Compaq V700 17'' en No-name ding 15''
Wat doe ik er mee?
Van alles, veel multitasking, 3 IE vensters, muziek, Totalcommander, msn. Maar dat gaat allemaal wat traagjes. Ik heb server versie genomen voor de Terminal Server in Admin mode voor het bestanden delen met vrienden (Active Directory voor het testen met rechten enzo ) en voor beheer op afstand ( op school ofzo via SSH tunnel
Wat had ik zelf in gedachten?
Ik dacht zelf aan meer geheugen, 512 ofzoiets maar dan niet ECC en geregistreerd.
Kingston 512MB PC133 ValueRAM €99,-
Of kan ik beter op een computer beurs wat geheugen opscharelen
budget €150-200
Maar wat denken jullie ervan?
...
...
Verwijderd
volgnes mij valt er niet zo veel van te bakken, als je n btje wil upgraden moet je toch minimaal 400/500 euri hebben (dan is het nog HEEL krap)
foutje
[ Voor 103% gewijzigd door Edje040 op 12-05-2005 22:23 ]
Naar mijn mening is dat zwaar zonde van je geld. 100 euro pompen in een zwaar verouderd systeem is gewoon zonde. Komt daarbij dat je niet de garantie hebt dat het nieuwe geheugen gaat werken laat staan samen met je huidige geheugenreepje!!!
Verwijderd
huidige specs:
-AMD Athlon(tm) XP 2600+ fsb 333 / 166
-msi MS-7027
-VIA VT8377 Apollo KT400/A/600 fsb 400 / 200
-80 gb hdd 7200rpm
-512 mb geheugen. ddr 400 fsb 400 / 200
-geforce fx 5200 met 128 mb geheugen
-creative audigy 2 ZS
-geen idee welke voeding
gebruik
-gamen (o.a. mohaa,sim city en the sims deluxe editie)
-office (word en powerpoint)
problemen
- ik heb last van vertraging in games online (terwijl ik wel een 11mb p/s verbindingen heb)
- ik wil dat mijn pc sneller opstart
- ik wil gewoon sneller
budget
het budget is het probleem: maximaal €250,-
en ik dacht aan een nieuwe videokaart met extra geheugen
-AMD Athlon(tm) XP 2600+ fsb 333 / 166
-msi MS-7027
-VIA VT8377 Apollo KT400/A/600 fsb 400 / 200
-80 gb hdd 7200rpm
-512 mb geheugen. ddr 400 fsb 400 / 200
-geforce fx 5200 met 128 mb geheugen
-creative audigy 2 ZS
-geen idee welke voeding
gebruik
-gamen (o.a. mohaa,sim city en the sims deluxe editie)
-office (word en powerpoint)
problemen
- ik heb last van vertraging in games online (terwijl ik wel een 11mb p/s verbindingen heb)
- ik wil dat mijn pc sneller opstart
- ik wil gewoon sneller
budget
het budget is het probleem: maximaal €250,-
en ik dacht aan een nieuwe videokaart met extra geheugen
Vertragingen in die spellen hoeven niet voor te komen met deze hardware. Misschien is een defrag of een ad-aware scan voldoende. Als je dan gaat kijken naar bottlenecks in je systeem kunnen dat de volgende zijn:
- HDD, hoeveel cache heeft deze? 2MB of 8MB?
- Geheugen, voor deze toepassingen moet 512 MB voldoende zijn, 512 MB extra zal je niet erg merken
- Videokaart, deze kaart moet de spellen die je noemt aankunnen. Maar ik denk wel dat je de overstap naar bijvoorbeeld een 9800Pro zeker gaat merken!!!
- HDD, hoeveel cache heeft deze? 2MB of 8MB?
- Geheugen, voor deze toepassingen moet 512 MB voldoende zijn, 512 MB extra zal je niet erg merken
- Videokaart, deze kaart moet de spellen die je noemt aankunnen. Maar ik denk wel dat je de overstap naar bijvoorbeeld een 9800Pro zeker gaat merken!!!
Verwijderd
De videokaart is het probleem bij jou.Een vriend van mij draaide met een 5700 met 256 mb en die kon die spellen zelfs nog niet draaien, dus dan weet ik wel zeker dat je met een 5200 het al helemaal niet aankan. Dus een 9800 pro of een 6600 gt kun je beter
P-IV 2.8 Ghz
Chaintech Summit 9ejl1 Mobo
1 GB DDR
Geforce 4200 Ti 4200
120 GB HD
300 W Voeding (no name)
Ik wil mn pc voornamelijk om wat vloeiender spellen te kunnen spelen!
Een nieuwe videokaart lijkt me nogal logisch, een x800xt of een 6800 Ultra.
Of een compleet nieuw moederbord met een AMD 3500+, SLI en 1 6600 GT?
Of hebben jullie nog andere mogelijkheden?
Budget is 450 Euro, er mag een paar Euro overheen! Het liefst wil ik wel een videokaart die ff meekan
1 GB DDR
Geforce 4200 Ti 4200
120 GB HD
300 W Voeding (no name)
Budget is 450 Euro, er mag een paar Euro overheen! Het liefst wil ik wel een videokaart die ff meekan
Als je nieuwe hardware koopt zoals wat je ongeveer noemt, neem dan in godsnaam een nieuwe sterke voeding. Die voeding kan nooit zulke hardware trekken, waarbij kans is dat hij je nieuwe setup gewoon meeneemt in zijn val. Neem dan dus een tagan 480 watt bijvoorbeeld of een goede 400 watt voeding.Jostheking schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:12:
P-IV 2.8 Ghz
1 GB DDR
Geforce 4200 Ti 4200
120 GB HD
300 W Voeding (no name)
zo slecht is die videokaart niet maar kan beter
zou liver upgraden naar :
3500+
a8n - sli
6600 gt
480 Watt tagan of 450 coolermaster
eventueel low latency geheugen
3500+
a8n - sli
6600 gt
[ Voor 3% gewijzigd door ZandBak op 14-05-2005 11:03 ]
1337
Idd moest ik zeker al een nieuwe voeding (deze zat er standaard bij).
Deze kaart is zo heel slecht nog niet, maar CSS kan toch altijd iets soepeler, nogal wat framedrops tijdens firefights.
Met een 3500+ en een SLI mobo met een 6600GT weet ik iig wel zeker dat ik klaar ben voor de toekomst, maar alleen een X800XT (of 6800 Ultra) is een tikje goedkoper, daarom vroeg ik naar jullie mening
(sorry voor de onduidelijke indeling van mn zinnen, zaterdag ochtendmiddag he
)
Deze kaart is zo heel slecht nog niet, maar CSS kan toch altijd iets soepeler, nogal wat framedrops tijdens firefights.
Met een 3500+ en een SLI mobo met een 6600GT weet ik iig wel zeker dat ik klaar ben voor de toekomst, maar alleen een X800XT (of 6800 Ultra) is een tikje goedkoper, daarom vroeg ik naar jullie mening
(sorry voor de onduidelijke indeling van mn zinnen, zaterdag ochtendmiddag he
Alleen een 6600GT AGP en een nieuwe voeding scheelt je minstens €200 en dan kan je ook prima gamenZandBak schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:02:
zo slecht is die videokaart niet maar kan beter
3500+
a8n - sli
6600 gt

Gewoon nieuwe videokaart + voeding nemen
Ik kan me vergissen maar de X800XT is er dacht ik alleen in PCI-E uitvoering. De AGP variant komt wel geloof ik, maar is er nog niet.Jostheking schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:33:
Idd moest ik zeker al een nieuwe voeding (deze zat er standaard bij).
(sorry voor de onduidelijke indeling van mn zinnen, zaterdag ochtendmiddag he)
[ Voor 46% gewijzigd door MarcoC op 14-05-2005 13:03 ]
Hmm ik wil eigenlijk toch wel een kaart die een hele tijd mee kan gaan...
Een X800XT is wel beschikbaar in AGP, in denk dat jij in de war bent met de X850, maar die is er inmiddels ook in AGP
Een X800XT is wel beschikbaar in AGP, in denk dat jij in de war bent met de X850, maar die is er inmiddels ook in AGP
Ah, dacht dat deze nog niet uit waren. Niet dusJostheking schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:39:
Hmm ik wil eigenlijk toch wel een kaart die een hele tijd mee kan gaan...
Ik zag net dat er ook PCI-E moederborden voor socket-478-moederborden waren. Eventueel kan ik dus ook een nieuw mobo kopen, met een redelijke kaart, zodat ik nog kan upgraden voor de toekomst!
EDIT: net ff rondgekeken, zag ik dit moederbord staan:
http://www7.alternate.nl/prodpic/450x450/g/gqem63.jpg
met deze specs:
Slots: 3x PCI (32 Bit)
2x PCI (64 Bit)
Is dat PCI-e? Ook SLI?
met deze specs:
2x PCI (64 Bit)
Is dat PCI-e? Ook SLI?
[ Voor 35% gewijzigd door j86 op 15-05-2005 20:21 ]
Verwijderd
PIII 450 MHz
Abit BH6
256 MB SDRAM
Voodoo Banshee
Ik zou graag een nieuwe computer kopen inclusief scherm, toetsenbord en muis voor 200 euro.
Ik ben niet echt een gamer, alhoewel dat wel mogelijk moet zijn (racegames).
Ook moet Linux alle hardware ondersteunen.
Ik wil een AMD64 met Asus A8N moederbord (welke?) en Raptor als harde schijf.
Dank bij voorbaat.
Abit BH6
256 MB SDRAM
Voodoo Banshee
Ik zou graag een nieuwe computer kopen inclusief scherm, toetsenbord en muis voor 200 euro.
Dank bij voorbaat.
Verwijderd
Nee, dat is geen PCI-E, dat zijn 64 bits PCI sleuven. Deze worden voor snelle RAID, SCSI en Gbit Lan kaarten gebruikt (serverdoeleinden dus). Er zijn geen grafische kaarten voor.Jostheking schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:13:
Ik zag net dat er ook PCI-E moederborden voor socket-478-moederborden waren. Eventueel kan ik dus ook een nieuw mobo kopen, met een redelijke kaart, zodat ik nog kan upgraden voor de toekomst!
met deze specs:
2x PCI (64 Bit)
Is dat PCI-e? Ook SLI?
Verwijderd
Een Athlon64 + mobo + mem + schijf ga je natuurlijk nooit redden voor EUR 200. Reken minimaal EUR 100 voor een S939 mobo en EUR 150 voor de geodkoopste A64-S939 en je bent al over budget. Moet je ook nog eens EUR 50 voor 512 Mb PC3200 rekenen, en minimaal EUR 100 voor een compatibele videokaart, kom je dus op minimaal EUR 400. En dan hebben we het nog niet eens over een monitor, toetsenbord, muis of harde schijf gehad. Een raptor alleen kost je al minimaal EUR 100.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:49:
PIII 450 MHz
Abit BH6
256 MB SDRAM
Voodoo Banshee
Dank bij voorbaat.
Dus: doorsparen en verder dromen

Verwijderd
Ik bedoelde 2000 euro.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:11:
[...]
Een Athlon64 + mobo + mem + schijf ga je natuurlijk nooit redden voor EUR 200. Reken minimaal EUR 100 voor een S939 mobo en EUR 150 voor de geodkoopste A64-S939 en je bent al over budget. Moet je ook nog eens EUR 50 voor 512 Mb PC3200 rekenen, en minimaal EUR 100 voor een compatibele videokaart, kom je dus op minimaal EUR 400. En dan hebben we het nog niet eens over een monitor, toetsenbord, muis of harde schijf gehad. Een raptor alleen kost je al minimaal EUR 100.
Dus: doorsparen en verder dromen. Kijk ook maar eens in de best buy guide, daar zie je een compleet Athlon64 basissysteem voor EUR 750, wat een wat realistischer bedrag is.
Zijn er wel moederborden met PCI-e en socket 478?
EDIT: http://nl.asus.com/produc...t478/p4gpl-x/overview.htm
Zijn socket 478 moederborden met PCI-e eigenlijk nog een beetje goed te verkrijgen? Want de helft van de links van pricewatch, kwamen op site's uit die deze moederborden niet meer verkopen...
EDIT: http://nl.asus.com/produc...t478/p4gpl-x/overview.htm
Zijn socket 478 moederborden met PCI-e eigenlijk nog een beetje goed te verkrijgen? Want de helft van de links van pricewatch, kwamen op site's uit die deze moederborden niet meer verkopen...
[ Voor 73% gewijzigd door j86 op 16-05-2005 12:07 ]
Verwijderd
Na het zoeken op GoT toch maar even posten omdat ik een antwoord op mijn vraag niet heb kunnen vinden, ik hoop dat iemand mij wil adviseren.
Huidige omgeving (pc1)
Asus A7V333 Audio + Raid + Firewire + USB2.0
AMD Athlon 2000+
512 MB SDRAM
Nvidia GeForce4 Ti 4200 (64mb)
Windows XP Prof.
Maxtor 5T030H3 (30 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Audiophile 2496
CD-RW LG GCE-8480B
functie (pc1)
Grafische vormgeving / multimedia...
waarom upgraden
ik wil graag deze computer upgraden en gaan gebruiken als fileserver, tevens wil een oude p3 gaan gebruiken als webserver. Voor mijn grafische werkzaamheden wil ik een nieuwe pc aanschaffen.
Wat heb ik in gedachte
Pc1 / Fileserver:
AMD Athlon 2000+
512 MB SDRAM
Linux
Maxtor 91361U3 10GB (5400RPM, ATA)
Maxtor DiamondMax Plus 9, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Chieftec UNC-410S-B 19" Rack Mount Chassis
Pc2 / Webserver:
ABIT BH6 Motherboard
Intel Pentium III (300MHZ)
256 SDRAM
Linux (met apache / php / mysql)
Maxtor 91000D8 10GB (5400RPM, ATA)
Nvidia Riva TNT2 model 64
IOMEGA Zip-Drive 250MB
Standaard behuizing
Pc3 / Workstation:
Motherboard nog in te vullen
Processor nog in te vullen
Geheugen nog in te vullen
Graphiccard nog in te vullen
Windows XP Professional
Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Audiophile 2496
CD-RW LG GCE-8480B
LianLi Pc-Case
Klopt het dat ik nu met een probleem zit i.v.m. de ATA / SATA ondersteuning op de moederboarden?
Bij voorbaat dank.
Huidige omgeving (pc1)
AMD Athlon 2000+
512 MB SDRAM
Windows XP Prof.
Audiophile 2496
CD-RW LG GCE-8480B
functie (pc1)
Grafische vormgeving / multimedia...
waarom upgraden
ik wil graag deze computer upgraden en gaan gebruiken als fileserver, tevens wil een oude p3 gaan gebruiken als webserver. Voor mijn grafische werkzaamheden wil ik een nieuwe pc aanschaffen.
Wat heb ik in gedachte
Pc1 / Fileserver:
AMD Athlon 2000+
512 MB SDRAM
Linux
Maxtor 91361U3 10GB (5400RPM, ATA)
Chieftec UNC-410S-B 19" Rack Mount Chassis
Pc2 / Webserver:
ABIT BH6 Motherboard
Intel Pentium III (300MHZ)
256 SDRAM
Linux (met apache / php / mysql)
Maxtor 91000D8 10GB (5400RPM, ATA)
Nvidia Riva TNT2 model 64
IOMEGA Zip-Drive 250MB
Standaard behuizing
Pc3 / Workstation:
Motherboard nog in te vullen
Processor nog in te vullen
Geheugen nog in te vullen
Graphiccard nog in te vullen
Windows XP Professional
Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
Audiophile 2496
CD-RW LG GCE-8480B
LianLi Pc-Case
Klopt het dat ik nu met een probleem zit i.v.m. de ATA / SATA ondersteuning op de moederboarden?
Bij voorbaat dank.
Verwijderd
Ja, in PC1 zul je geen SATA schijven kunnen gebruiken omdat je A7V333 geen SATA controller heeft. Er zijn 2 oplossingen mogelijk: 1) je kan een losse SATA controller toevoegen (PCI), of 2) je kan voor P-ATA schijven kiezen.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:39:Klopt het dat ik nu met een probleem zit i.v.m. de ATA / SATA ondersteuning op de moederboarden?
Huidige moederborden ondersteunen zowel SATA als P-ATA, dus in PC3 heb je geen probleem.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:49:Ik zou graag een nieuwe computer kopen inclusief scherm, toetsenbord en muis voor 200 euro.
2000 Euro is inderdaad een heel ander verhaalVerwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:23:Ik bedoelde 2000 euro.
Je omschrijft je computer slechts heel sumier (misschien is voor jouw gebruikt een hele grote monitor of heel veel diskruimte wel van belang...), ik ga vooralsnog maar van "standaard gebruik" uit. Misschien is de volgende config iets voor je (prijzen op basis vanazerty.nl). Allemaal A-componenten zoals je ziet. Sommige zaken, zoals monitor en kast zijn natuurlijk wel smaakgevoelig. Je hebt op deze config nog 257 Euro aan budget over, dus je kan eventueel nog wat dingen opleuken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| moederbord Asus A8N-E (nForce 4 ultra) 105 cpu Athlon 64 Venice 3800+ (Boxed) 357 geheugen Corsair 2x512Mb PC3200 CAS 2.5 96 harddisk1 WD Raptor 36Gb 100 harddisk2 Hitachi Desktstar T7K250 250Gb 130 videokaart Asus EN6600GT /TD 174 dvd-r/w Plextor PX-716A 106 dvd-rom Plextor PX-130A 37 kast Coolermaster Stacker zwart 144 voeding Cooler Master RS-450-ACLY 76 floppy 7 monitor Xerox XA7-19i 19" TFT 411 totaal 1743 |
Verwijderd
Ik ben ook bezig met het upgraden van m'n pc, maar nu vraag ik me af of er veel verschil zit tussen:
Corsair ValueSelect Value Serie (2x 512 MB) 1 GB 2,5 non-ECC PC3200, 400 MHz € 96,-
en
Corsair ValueSelect - 1 GB 3 non-ECC PC3200, 400 MHz € 97,-
Dit icm een Asus A8N-E met AMD 64 3500+ Venice
Corsair ValueSelect Value Serie (2x 512 MB) 1 GB 2,5 non-ECC PC3200, 400 MHz € 96,-
en
Verwijderd
Ja, op een nForce4 Athlon64 moederbord moet je dual channel geheugen gebruiken. Dit houdt in dat 2 identieke geheugenreepjes gelijktijdig worden aangesproken. Hiermee kun je de dubbele bandbreedte bereiken.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:55:
Ik ben ook bezig met het upgraden van m'n pc, maar nu vraag ik me af of er veel verschil zit tussen:
en
Tussen de geheugenreepjes die je hier noemt zal an sich geen heel groot verschil zijn (afgezien van de iets kortere latency (cas2.5) van de 512 Mb reepjes). Omdat je op een A8N-E dus 2 reepjes tegelijk moet gebruiken, heb je niks aan 1 reepje van 1Gb (of wilde je 2x1Gb nemen
Sinds waneer bestaat er iets als een pIII 300?????
1337
Verwijderd
uuh.... 450ZandBak schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:40:
Sinds waneer bestaat er iets als een pIII 300?????
Mijn systeem:
- Asus A7V266-C
- AMD Athlon XP 2000+
- 2x 256 = 512 MB DDR PC2100
- Maxtor 120GB Diamond Plus
- Sapphire Radeon 9500NP
Ben opzich tevreden met dit systeem behalve dat ik niet soepel HD video (1080p) kan afspelen.
Nou krijg ik binnenkort de beschikking over een Asus socket A moederbord met 333Mhz geheugen kloksnelheid als ik me niet vergis (weet het exacte model nog niet).
Dat zou dus betekenen dat ik me processor en het geheugen kan upgraden naar nieuwe een proc. en geheugen die 333 Mhz aankan.
Wat zal de goedkoopste manier zijn om met dit nieuwe moederbord het mogelijk kunnen maken om HD video soepel te kunnen afspelen?
(ps. als er upgrade adviezen zijn met het oude moederbord hoor ik dat ook graag, maar dat gaat niet lukken vermoed ik)
- Asus A7V266-C
- AMD Athlon XP 2000+
- Sapphire Radeon 9500NP
Ben opzich tevreden met dit systeem behalve dat ik niet soepel HD video (1080p) kan afspelen.
Nou krijg ik binnenkort de beschikking over een Asus socket A moederbord met 333Mhz geheugen kloksnelheid als ik me niet vergis (weet het exacte model nog niet).
Dat zou dus betekenen dat ik me processor en het geheugen kan upgraden naar nieuwe een proc. en geheugen die 333 Mhz aankan.
Wat zal de goedkoopste manier zijn om met dit nieuwe moederbord het mogelijk kunnen maken om HD video soepel te kunnen afspelen?
(ps. als er upgrade adviezen zijn met het oude moederbord hoor ik dat ook graag, maar dat gaat niet lukken vermoed ik)
Verwijderd
Mijn pc:
mobo: Columbia II GA-8SIML met 133 mhz fsb, ata100
processor: intel pentium 4 2,53 ghz
geheugen: 1x 256 mb pc2100 en 1x 512 mb dane elec pc3200 (die dus op 2100 speed draait)
videokaart: ati radeon 9700 @ 350/290
harde schijf: 1x seagate 120 gb 2mb cache en 1x maxtor 80 gb 8mb cache
voeding: 250 watt no name
dvd brander en cd rom speler
Het is dus de bekende legend computer, maar dan met andere videokaart, extra geheugen en harde schijf.
Ik game vooral met mijn pc, daarnaast internet. Met de upgrade wil ik puur een fps winst bereiken zodat de games soepeler lopen.
De voeding moet bij een upgrade sowieso vervangen worden denk ik. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik zat daarnaast te denken aan een athlon xp 2600+ en een nforce 2 moederbord. Volgens mij is hier wel aardig mee over te clocken.
Ik wil er niet zo heel veel aan uit geven, het meeste wil ik dan ook 2e hands kopen. Wat is een goedkope manier om mijn systeem te verbeteren?
geheugen: 1x 256 mb pc2100 en 1x 512 mb dane elec pc3200 (die dus op 2100 speed draait)
Het is dus de bekende legend computer, maar dan met andere videokaart, extra geheugen en harde schijf.
Ik game vooral met mijn pc, daarnaast internet. Met de upgrade wil ik puur een fps winst bereiken zodat de games soepeler lopen.
De voeding moet bij een upgrade sowieso vervangen worden denk ik. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik zat daarnaast te denken aan een athlon xp 2600+ en een nforce 2 moederbord. Volgens mij is hier wel aardig mee over te clocken.
Ik wil er niet zo heel veel aan uit geven, het meeste wil ik dan ook 2e hands kopen. Wat is een goedkope manier om mijn systeem te verbeteren?
Ik heb inmiddels een upgrade achter de rug zitten, maar ik wil graag weten of ik wel de goede spullen heb gekocht (is daar dit het goede topic wel voor?)..
mijn ouwe pc was:
AMDXP 1900+
MSI K7T Turbo
768MB ram (3x 256 PC133 van kingston)
Geforce4 Ti 4200 64 MB
Maxtor 60GB ATA133 (bootschijf) + Samsung 160GB ATA100
Sony DVD Brander (DVD+- op 16x)
LG DVD speler
Soundblaster Live! 5.1
Dit is er geupgrade:
AMD64 3000+ S754
2x256MB Dane-Elec DDR400
Asus K8N-E Deluxe (nForce3 250GB)
de rest is dus hetzelfde gebleven
Ik koop meestal PC's met een oog op de toekomst, dus pc's die makkelijk te upgraden zijn naar een hogere processor bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of dit, met het oog op dit punt, een verstandige upgrade is geweest.
Ik gebruik mijn pc vooral voor downloads uit newsgroepen, internetten, e-mail en news lezen, muziek luisteren en af en toe Call of Duty online.
mijn budget was toendertijd max. 300 euro.. had ik daar ook andere/betere spullen voor kunnen halen?
mijn ouwe pc was:
AMDXP 1900+
MSI K7T Turbo
Geforce4 Ti 4200 64 MB
LG DVD speler
Soundblaster Live! 5.1
Dit is er geupgrade:
AMD64 3000+ S754
2x256MB Dane-Elec DDR400
Ik koop meestal PC's met een oog op de toekomst, dus pc's die makkelijk te upgraden zijn naar een hogere processor bijvoorbeeld. Ik vraag me alleen af of dit, met het oog op dit punt, een verstandige upgrade is geweest.
Ik gebruik mijn pc vooral voor downloads uit newsgroepen, internetten, e-mail en news lezen, muziek luisteren en af en toe Call of Duty online.
mijn budget was toendertijd max. 300 euro.. had ik daar ook andere/betere spullen voor kunnen halen?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Verwijderd
Wat is wijsheid voor dit systeem om te upgraden?
- Specs (...een wat ouder, vaag systeem qua specs, dus ik hoop het kloppend te hebben...) ;
Windows ME
Intel Celleron 735 mhz
128 mb sdram (inmiddels naar totaal 384 opgeschroefd)
40 GB hardisk
S3 2mb videokaart
MoBo; Toshiba / GVC (?) MR824
- Wordt voornamelijk gebruikt voor tekstverwerking en matig internet gebruik.
- Het systeem is bijzonder traag, zowel op interent als met offline werkzaamheden. Het geheugen staat bij gebruik op 99% (bij 128 mb). Er is inmiddels 254 MB aan toegevoegd.
Snelheid niet noemenswaardig verbeterd.
Mij lijkt (de pas achteraf ontdekte kleine) videokaart de bottleneck bij de beeldopbouw en is dus imho de (grootste) vertragende factor.
- Een uitbreiding met een videokaart, zoals bijvoorbeeld een Ati Radeon 7000 64mb , lijkt mij een redelijke opkikker voor het spulletje.
Eventueel een andere processor, maar gezien de vage specs van het MoBo zou ik effe niet weten welke.
-Wil er zeker niet teveel aan uitgeven, en de ongeveer 30 euro voor het genoemde kaartje lijkt mij dan ook goed te doen. Voor de processor eventueel ook een klein aantal tientjes.
- Specs (...een wat ouder, vaag systeem qua specs, dus ik hoop het kloppend te hebben...) ;
Windows ME
Intel Celleron 735 mhz
40 GB hardisk
S3 2mb videokaart
- Het systeem is bijzonder traag, zowel op interent als met offline werkzaamheden. Het geheugen staat bij gebruik op 99% (bij 128 mb). Er is inmiddels 254 MB aan toegevoegd.
Mij lijkt (de pas achteraf ontdekte kleine) videokaart de bottleneck bij de beeldopbouw en is dus imho de (grootste) vertragende factor.
- Een uitbreiding met een videokaart, zoals bijvoorbeeld een Ati Radeon 7000 64mb , lijkt mij een redelijke opkikker voor het spulletje.
Eventueel een andere processor, maar gezien de vage specs van het MoBo zou ik effe niet weten welke.
-Wil er zeker niet teveel aan uitgeven, en de ongeveer 30 euro voor het genoemde kaartje lijkt mij dan ook goed te doen. Voor de processor eventueel ook een klein aantal tientjes.
Verwijderd
normaal zal ie daardoor wel sneller gaan merkte bij een oude bak hier ( 667 mhz p3 256 mb ram en 1.6 gb hd'tje) ook merkbare snelheid verbetring toen de 8 mb kaart door men nvidea g-force 4 64 mb vervangen werd heb er ook wat extra ram aan toegevoegdVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:30:
Wat is wijsheid voor dit systeem om te upgraden?
Windows ME
Intel Celleron 735 mhz
40 GB hardisk
S3 2mb videokaart
Kan iemand me ook is vertellen of dit goeie upgrade word.
2.8 ghz clocken naar 3.6 ghz
512 mb -> 2 gb
120 gb ide pata -> 2* sata 120 gb
fx 5600 256 mb voldoet nog prima vind ik
daarom w8 ik liever wat tot dat 512 mb mainstream word. of beter 6800gt?
doom 3 gaat nog vlot half life en cs ook
gebruik pc vooral voor gamen Maar broer gebruikt hem voor videobewerking
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 20:28 ]
je zult als je het moederbord hebt moeten denken aan een:Dude86 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 01:12:
Mijn systeem:
- Asus A7V266-C
- AMD Athlon XP 2000+
- Sapphire Radeon 9500NP
Wat zal de goedkoopste manier zijn om met dit nieuwe moederbord het mogelijk kunnen maken om HD video soepel te kunnen afspelen?![]()
2800+ of 2600+ in die reeks maar die gaan eruit en datworden alleen maar Sempron
en dan twijfel ik nog of je het kan afspelen en je zal dan tevens nieuw geheugen nodig hebben wat op 333 FSB loopt dus je kan beter dit verkopen en een nieuw systeem kopen
1337
wat je ook gaat doen en dat is eigenlijk nu al je voeding is niet sterk genoeg,Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:47:
Mijn pc:
en als je wil gaan overklokken
neem een DFI Infinity bord met een Amd Mobile Proccesor
1337
Je had veel beter voor het socket 939 van AMD kunnen gaan, daar zit veel meer toekomst in, maar helaas gekocht is gekocht...Jassy schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:00:
Ik heb inmiddels een upgrade achter de rug zitten, maar ik wil graag weten of ik wel de goede spullen heb gekocht (is daar dit het goede topic wel voor?)..
mijn ouwe pc was:
AMDXP 1900+
MSI K7T Turbo
Geforce4 Ti 4200 64 MB
LG DVD speler
Soundblaster Live! 5.1
Dit is er geupgrade:
AMD64 3000+ S754
2x256MB Dane-Elec DDR400
Overclocken is altijd een goede upgrade, aangezien deze gratis is... Misschien is wat extra koeling niet onverstandig. De andere keuzes zijn echter vreemd:Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:17:
[...]
Kan iemand me ook is vertellen of dit goeie upgrade word.
2.8 ghz clocken naar 3.6 ghz
512 mb -> 2 gb
120 gb ide pata -> 2* sata 120 gb
fx 5600 256 mb voldoet nog prima vind ik
daarom w8 ik liever wat tot dat 512 mb mainstream word. of beter 6800gt?
doom 3 gaat nog vlot half life en cs ook
gebruik pc vooral voor gamen Maar broer gebruikt hem voor videobewerking
- Van 512 MB naar 1 GB kan ik nog begrijpen, maar 2 GB is zware overkill en het geld echt niet waard!
- De overgang naar die andere schijven zal je ook niet veel van merken, tenzij je ze in een RAID opstelling neerzet. Je zegt niet wat voor moederbord je hebt, dus dat kunnen we niet raden.
- Die videokaart is verder echt een prutding en vrij zeker de bottleneck bij het spelen van games. Een voerstap naar bijv. een 6600GT zou bijv. verstandig zijn.
Maar goed, zolang jij niet je hele systeem post en geen budget (tip: lees de startpost of de waarschuwing nog eens door..., kunnen wij je niet echt goed adviseren!!!
Verwijderd
Als ik mijn computer upgrade en alleen kast, voeding, dvd/rw en harde schijf behoud, moet ik dan mijn harde schijf formatteren, of gaat het ook gewoon zonder dat te doen?
Gaat op zich ook zonder dat te doen, maar een nieuwe Windows config zal waarschijnlijk wel moeten ivm alle andere drivers. En als je dat doet kan je net zo goed helemaal opnieuw beginnen met een format!!! komt de prestaties alleen maar ten goede!!!
Verwijderd
@aj1815
moederbord is een abit ic7-G
ik had er een boxed opzitten maar heb van een maat die van p4 afgestapt is een zallman gekregen daarmee overclocken.
die 2 gb men broer doet nu wel eens aan videobewerking ofzo en soms geeft zen programma not enough system memory.
niet erg leuk voor hem
qua fps ben ik niet erg veel eisend daarmee dat ik waarschijnlijk niet meteen men videokaart ga vervangen.
budget: €120 heb nog een latje van ( 512 mb liggen + 512 mb in men pc)
systeem nog eens
pentium 4 2.8 ghz
zallman koeler welke weet ik niet juist krijgt het doosje wanneer ie het terug vind.
512 mb pc 3200 ram
120 gb maxtor schijf 8mb buffer (te traag)
abit ic7-g
dvd-rom 16x
cd-rw 52x phillip^s ofzo
externe dvd schrijver
voeding van 350 watt
ik had er een boxed opzitten maar heb van een maat die van p4 afgestapt is een zallman gekregen daarmee overclocken.
die 2 gb men broer doet nu wel eens aan videobewerking ofzo en soms geeft zen programma not enough system memory.
niet erg leuk voor hem
qua fps ben ik niet erg veel eisend daarmee dat ik waarschijnlijk niet meteen men videokaart ga vervangen.
systeem nog eens
pentium 4 2.8 ghz
zallman koeler welke weet ik niet juist krijgt het doosje wanneer ie het terug vind.
512 mb pc 3200 ram
abit ic7-g
dvd-rom 16x
cd-rw 52x phillip^s ofzo
externe dvd schrijver
voeding van 350 watt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 18:05 ]
Nou na weer een tijdje dit systeem te hebben gehad word het tijd voor een upgrade.
Vooraf aan alles zullen mijn behuizing en voeding zowiezo al vervangen worden.
Maar dan nu de spulletje die erin zitten:
De specs
ABIT NF7-s
AMD XP 2800+ (Barton)
1024 (2x512 pc3200 @ 333 MDR Valueram) (in dual channel)
Radeon 9700 PRO 128MB
Soundstorm (onboard)
WD 10K rpm 32 gig.
Samsung 160 gig ATA133
CD-RW
DVD-RW
Wat doe ik ermee
Gamen; Zowel games die CPU intensief zijn (Grootschalige landschappen, Joint Operations) alsmede GPU intensieve (Halflife 2).
Mijn games hoeven er niet picco bello uit te zien met 8xaa en 16xaf maar wel wil ik dat ze perfect lopen zonder ook maar 1 happerinkje op redelijke kwaliteit. Verder wil ik een stap maken in de richting van UT2007, Battlefield 2 en andere opkomende games.
Alle office toepassingen maar minimaal, surfen muziek etc. Wel pak ik regelmatig grote bestanden uit
En af en toe wat lichte videobewerking.
Wat is er traag
Ik weet het niet, laadtijden duren me soms wat lang, en verder wil ik zowiezo van me oude troep af voordat het niets meer waard is.
mijn ideeen
1: Het opwaarderen van Mobo, & cpu. Naar een mooie athlon 64 3200+ en een mooi nforce4 boordje.
maar ik heb nu een agp kaart. Dus moet ik een agp board kopen. En dan moet ik later weer me nieuwe board verkopen als ik een sli videokaart wil.
2: Nieuwe agp videokaart kopen. Zelfde als bij optie 1. Weer die gare sli die ooit alles overneemt
3: Overklokken. Ik heb nooit geen bezwaar tegen overklokken. Alleen wil ik geen extra koelers inbouwen. Tot hoever kan ik gaan met mijn boxed koelers.
4: wachten tot na de zomer (zoveel computer je toch niet in de zomer), 300 euro extra verdienen en in 1 keer een groot schalige update doen.
Eigenlijk geef ik mezelf net wel een heel goed antwoord, nummer 4, maar toch vraag ik me af wat jullie zouden doen.
Sorry: mijn budget momenteel zal liggen op 200~250 euro exlusief opbrengsten oude hardware
De specs
ABIT NF7-s
AMD XP 2800+ (Barton)
Radeon 9700 PRO 128MB
Soundstorm (onboard)
WD 10K rpm 32 gig.
Samsung 160 gig ATA133
CD-RW
DVD-RW
Wat doe ik ermee
Gamen; Zowel games die CPU intensief zijn (Grootschalige landschappen, Joint Operations) alsmede GPU intensieve (Halflife 2).
Mijn games hoeven er niet picco bello uit te zien met 8xaa en 16xaf maar wel wil ik dat ze perfect lopen zonder ook maar 1 happerinkje op redelijke kwaliteit. Verder wil ik een stap maken in de richting van UT2007, Battlefield 2 en andere opkomende games.
Alle office toepassingen maar minimaal, surfen muziek etc. Wel pak ik regelmatig grote bestanden uit
Wat is er traag
Ik weet het niet, laadtijden duren me soms wat lang, en verder wil ik zowiezo van me oude troep af voordat het niets meer waard is.
mijn ideeen
1: Het opwaarderen van Mobo, & cpu. Naar een mooie athlon 64 3200+ en een mooi nforce4 boordje.
maar ik heb nu een agp kaart. Dus moet ik een agp board kopen. En dan moet ik later weer me nieuwe board verkopen als ik een sli videokaart wil.
2: Nieuwe agp videokaart kopen. Zelfde als bij optie 1. Weer die gare sli die ooit alles overneemt
3: Overklokken. Ik heb nooit geen bezwaar tegen overklokken. Alleen wil ik geen extra koelers inbouwen. Tot hoever kan ik gaan met mijn boxed koelers.
4: wachten tot na de zomer (zoveel computer je toch niet in de zomer), 300 euro extra verdienen en in 1 keer een groot schalige update doen.
Eigenlijk geef ik mezelf net wel een heel goed antwoord, nummer 4, maar toch vraag ik me af wat jullie zouden doen.
Sorry: mijn budget momenteel zal liggen op 200~250 euro exlusief opbrengsten oude hardware
[ Voor 4% gewijzigd door ErA op 20-05-2005 14:50 ]
Je hele verhaal valt of staat eigenlijk met het bedrag wat je nu te besteden hebt, maar dat geef je niet. Als ik dan naar je opties kijk, zou ik het meeste voelen voor optie 4 dan 3 dan 2 en nooit 1.ErA schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:21:
Nou na weer een tijdje dit systeem te hebben gehad word het tijd voor een upgrade.
De specs
ABIT NF7-s
AMD XP 2800+ (Barton)
Radeon 9700 PRO 128MB
Soundstorm (onboard)
WD 10K rpm 32 gig.
Samsung 160 gig ATA133
CD-RW
DVD-RW
Wat doe ik ermee
Wat is er traag
mijn ideeen
@sebbezoran: ik snap echt niets van het bovenstaande. Er is niets van de nederlandse taal of ook maar een beetje opmaak of lay-out te ontdekken... Sorry...Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:56:
@aj1815
niet erg leuk voor hem
systeem nog eens
pentium 4 2.8 ghz
512 mb pc 3200 ram
abit ic7-g
dvd-rom 16x
cd-rw 52x phillip^s ofzo
externe dvd schrijver
voeding van 350 watt
Haha inderdaad ik schoot er gewoon van in de lach, niet lullig bedoelt trouwens.
Huidige specs:
Proc: Intel pentium 4 2.67ghz 533fsb(@3ghz)
Cooler: Zalman 7000b-AlCu
Mem1: infineon 512mb ddr 2700
Mem2: corsair 512mb ddr 3200
VGA: Leadtek 6600gt agp
Mobo: MSI PT8 Neo-V
Kast: CoolerMaster Centurion 5
Voeding: Coolermaster 350watt
HD1: WD 120gb 7200 rpm 8mb cache
HD2: Hitachi 160gb SATA
DVD-RW: Nec 1300a
Sound: SB live! 5.1
Mon: iiyama vision master pro452
Gebruik:
Gamen
Overclocken
Waarom?:
Als ik van onderdelen van mijn pc en verdere onderdelen( die ik zelfs nog over heb) een pc bouw en die verkoop kan ik met eigen inbreng upgraden. Ik ben het er alleen zelf nog niet over uit of dit wel de juiste tijd is om up te granden. Waar ik mee zit:
- Op dit moment zijn er niet veel games die ik de moeite vind maar eind dit jaar komen er wel een paar.
-Als ik nu upgrade kan ik aan het eind van het jaar voor hetzelfde geld snellere onderdelen kopen. Maar aan het eind van het jaar krijg ik ook minder voor het systeem dat ik wil gaan verkopen.
wat ik zelf heb bedacht?
Proc: een s939 Amd64 (venice?) 3000-3500+, het moet een redelijke overclocker zijn
Cooler: 7000b-Alcu houden. Koelt volgens mij wel goed genoeg voor overclocken.
Mobo: s939 mobo met goede OC mogelijkheden. Verder firewire, sata-raid. SLI hoeft niet persee.
Geheugen: Ik wil zoiezo minimaal 1gb in totaal en dual-chan. Ik kan 1 corsair reep houden en een 2de corsair reep er bij zoeken (waar moet ik op letten voor dual-chan). Of een dual-chan set geheugen kopen met snel geheugen.
VGA: Ik zat zelf te denken aan een Club3d x800xl 256mb. Ik heb deze al gezien voor €259,-.
HD: Ik wil de PATA WD hd weg doen en nog een 2de hitachi SATA 160gb er bij doen om in raid te draaien.
Voeding: Ik hoop dat mijn 350watt coolermaster nog sterk genoeg is. In het systeem hier boven bij de specs doet ie het iig 'rete-stabiel'.
Verder wil ik mijn kast, dvd-rw,soundcard en monitor houden
budget:
zo'n 800euro
Cooler: Zalman 7000b-AlCu
Mem1: infineon 512mb ddr 2700
Mem2: corsair 512mb ddr 3200
VGA: Leadtek 6600gt agp
Mobo: MSI PT8 Neo-V
Kast: CoolerMaster Centurion 5
Voeding: Coolermaster 350watt
HD1: WD 120gb 7200 rpm 8mb cache
HD2: Hitachi 160gb SATA
DVD-RW: Nec 1300a
Sound: SB live! 5.1
Mon: iiyama vision master pro452
Gebruik:
Gamen
Overclocken
Waarom?:
Als ik van onderdelen van mijn pc en verdere onderdelen( die ik zelfs nog over heb) een pc bouw en die verkoop kan ik met eigen inbreng upgraden. Ik ben het er alleen zelf nog niet over uit of dit wel de juiste tijd is om up te granden. Waar ik mee zit:
- Op dit moment zijn er niet veel games die ik de moeite vind maar eind dit jaar komen er wel een paar.
-Als ik nu upgrade kan ik aan het eind van het jaar voor hetzelfde geld snellere onderdelen kopen. Maar aan het eind van het jaar krijg ik ook minder voor het systeem dat ik wil gaan verkopen.
wat ik zelf heb bedacht?
Proc: een s939 Amd64 (venice?) 3000-3500+, het moet een redelijke overclocker zijn
Cooler: 7000b-Alcu houden. Koelt volgens mij wel goed genoeg voor overclocken.
Mobo: s939 mobo met goede OC mogelijkheden. Verder firewire, sata-raid. SLI hoeft niet persee.
Geheugen: Ik wil zoiezo minimaal 1gb in totaal en dual-chan. Ik kan 1 corsair reep houden en een 2de corsair reep er bij zoeken (waar moet ik op letten voor dual-chan). Of een dual-chan set geheugen kopen met snel geheugen.
VGA: Ik zat zelf te denken aan een Club3d x800xl 256mb. Ik heb deze al gezien voor €259,-.
HD: Ik wil de PATA WD hd weg doen en nog een 2de hitachi SATA 160gb er bij doen om in raid te draaien.
Voeding: Ik hoop dat mijn 350watt coolermaster nog sterk genoeg is. In het systeem hier boven bij de specs doet ie het iig 'rete-stabiel'.
Verder wil ik mijn kast, dvd-rw,soundcard en monitor houden
budget:
zo'n 800euro
Verwijderd
Het is hier misschien niet de meest geschikte plek voor, maar ook weer te stom om een nieuw draadje te openen. Ik zat dus met de vraag wat de vooruitgang is met een raptor? Bij mij weten draait deze op 10k rpm maar dit wilt niet altijd (een enorme) snelheidswinst opleveren. Ook heeft mijn huidige sata schijf niet de noemenswaardige snelheidswinst (is btw een Maxtor). 'k heb al wel gehoord dat deze Raptor wel snel is, maar is deze zijn prijs wel waart? Ook als je deze als bootdisk gebruikt, is Windows dan zoveel sneller opgestart?Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 08:49:
Dank bij voorbaat.
Ik bezit een P4 2,8 en 512 mb ram (kan mss nog een reepje bijkomen)
EDIT: Is die Raptor een wat stille harde schijf, want ook een ander belangrijk aspect aan een pc is de geluidsproductie. De moeite die ik in het stil maken steek zou mss door 'n raptor volledig teniet gedaan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 12:16 ]
Verwijderd
Intel Pentium III 667 mhz
NVIDIA riva TNT2 64 mb
60 GB
256 mb
200 W
Mijn budget zit rond de 250 euro ,en ik wil deze computer vooral voor office/internet/webdesign gebruiken. Soms speel ik een spelletje ,maar dit zijn zoieso geen supermoderne spellen (denk aan Medal of honor allied assault/Call of duty). De voeding zal zoieso geupgrade moeten worden. Ik zelf zat te denken aan een AMD athlon/semphron 2800+/3000+ ,moederbord ,geheugen (512?) ,en voeding. Die 60 Gb lijkt me genoeg. Daarbij kan ik goedkoop aan een aopen FX5200 128 mb kaart komen. Iemand tips?
NVIDIA riva TNT2 64 mb
60 GB
256 mb
200 W
Mijn budget zit rond de 250 euro ,en ik wil deze computer vooral voor office/internet/webdesign gebruiken. Soms speel ik een spelletje ,maar dit zijn zoieso geen supermoderne spellen (denk aan Medal of honor allied assault/Call of duty). De voeding zal zoieso geupgrade moeten worden. Ik zelf zat te denken aan een AMD athlon/semphron 2800+/3000+ ,moederbord ,geheugen (512?) ,en voeding. Die 60 Gb lijkt me genoeg. Daarbij kan ik goedkoop aan een aopen FX5200 128 mb kaart komen. Iemand tips?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 16:20 ]
@remczero:
Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) 61euro
Ik zou niet besparen om deze goede mobo.
CPU: AMD Sempron 2800+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) 76 euro
De koeler zit erbij, voor paar euro's zou ik niet op de processor besparen.
Voeding: Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) 55 euro
Hier kan je besparen door een Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX) van 29 euro te kiezen.
RAM: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) 83 euro
Veel ram voor webdesign, als je Flash, Photoshop, Dreamweaver,... tegelijkertijd draait. Als je maar 512MB ram pakt, dan kost het 40 euro.
Grafische kaart: Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 39 euro
presteert zoals een GeForce 4 Ti 4400
Totaal 314 euro, beetje over het budget. Als je wat bespaart, dan zakt de prijs naar 245 euro (pricewatchprijzen, exclusief verzendingskosten)
Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) 61euro
Ik zou niet besparen om deze goede mobo.
CPU: AMD Sempron 2800+ (S-A, 2,00GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) 76 euro
De koeler zit erbij, voor paar euro's zou ik niet op de processor besparen.
Voeding: Tagan TG380-U01 (ATX, 380W) 55 euro
Hier kan je besparen door een Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX) van 29 euro te kiezen.
RAM: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) 83 euro
Veel ram voor webdesign, als je Flash, Photoshop, Dreamweaver,... tegelijkertijd draait. Als je maar 512MB ram pakt, dan kost het 40 euro.
Grafische kaart: Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 39 euro
presteert zoals een GeForce 4 Ti 4400
Totaal 314 euro, beetje over het budget. Als je wat bespaart, dan zakt de prijs naar 245 euro (pricewatchprijzen, exclusief verzendingskosten)
[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 22-05-2005 17:00 ]
Verwijderd
Heel erg bedankt voor je reactie.
Nog even over de CPU. Is het voor het geringe prijsverschil niet beter om meteen athlon te pakken (helaas weet ik het verschil niet goed met semphron ,maar als het in snelheid nog wat scheeld is over die 20-30 euro wel te komen ,er vanuit gaande dat hetzelfde socked A moederbord dan nog te gebruiken is).
Nog even over de CPU. Is het voor het geringe prijsverschil niet beter om meteen athlon te pakken (helaas weet ik het verschil niet goed met semphron ,maar als het in snelheid nog wat scheeld is over die 20-30 euro wel te komen ,er vanuit gaande dat hetzelfde socked A moederbord dan nog te gebruiken is).
Ik zou dan een Athlon XP mobile pakken, deze verbruiken een pak minder (op default snelheid) en zijn zwaar over te klokken.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:57:
Heel erg bedankt voor je reactie.
AMD Athlon XP-M 2400+ (S-A, 1,80GHz, 512KB, 266MHz FSB) 89 euro
De FSB van 133MHz DDR naar 166MHz (333MHz effectief) DDR overklokken en hoger
Verwijderd
Cooler: Water
Mem1: Kingstong 512 MB PC2700
Mem2: Kingstong 512 MB PC2700
VGA: Club3D Radeon 9600 Pro
Mobo: Asus P4P800
Kast: Coolermaster Stacker (modded)
Voeding: Coba 350watt
HD1: Maxtor 80 GB IDE 2mb Cache
HD2: Maxtor 160gb SATA 8mb Cache
DVD-RW: Nec 2500a
Sound: Hercules XPS 510
Mon: Samsung Sncmaster 710
Wat kan ik hier het beste aan upgraden?
Mijn budget ligt rond de € 300,-
Hele systeem is verder watergekoeld
Ik programmeer veel en game vooral op dit systeem. Ik zit eraan te denken mijn 80 GB schijf te vervangen voor een Raptor 36 GB, en een 160 GB Maxtor erbij te halen en deze in RAID te zetten
Cooler: Water
Mem1: Kingstong 512 MB PC2700
Mem2: Kingstong 512 MB PC2700
VGA: Club3D Radeon 9600 Pro
Mobo: Asus P4P800
Kast: Coolermaster Stacker (modded)
Voeding: Coba 350watt
HD1: Maxtor 80 GB IDE 2mb Cache
HD2: Maxtor 160gb SATA 8mb Cache
DVD-RW: Nec 2500a
Sound: Hercules XPS 510
Mon: Samsung Sncmaster 710
Wat kan ik hier het beste aan upgraden?
Mijn budget ligt rond de € 300,-
Hele systeem is verder watergekoeld
Ik programmeer veel en game vooral op dit systeem. Ik zit eraan te denken mijn 80 GB schijf te vervangen voor een Raptor 36 GB, en een 160 GB Maxtor erbij te halen en deze in RAID te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:50 ]
Dat lijken mij goede keuzes voor wat betreft de snelheden van je schijven te verhogen. Al denk ik dat beide opties wat dubbelop is. Ik zou alleen een Raptor 36 GB nemen en daar je OS op zetten. Hogere snelheden van je back-up schijven zijn vrij zinloos, niet waar? Voor de 200 euro die je overhebt zou ik dan een mooie 6600GT halen. Dan kan je er op alle fronten weer flink op vooruit!!!
Verwijderd
Ja maar ik ben ook nogal een grote leechert
dan houd ik wel van een beetje ruimte
heb nu mn hdd's al vol 
En ik zit eraan te denken als ik nog wat anders vervang, maar dan spreek ik ook over een hoger budget, te gaan voor een athlon 64, een venice ofzo. Heb waterkoeling tenslotte niet voor nix
En ik zit eraan te denken als ik nog wat anders vervang, maar dan spreek ik ook over een hoger budget, te gaan voor een athlon 64, een venice ofzo. Heb waterkoeling tenslotte niet voor nix
Verwijderd
Mijn ouders willen altijd al beetje leren computeren, maar ze zijn altijd beetje bang dat het kapot kan enzo!
Nu hebben we onze oude pc:
400 Watt voeding
pIII 450mhz
512mb SD-ram
Slot 1 mobo van jetway
8 gig HDD (umda 33
)
Geforce 2 GTS 32mb DDR
10/100 realtek netwerk kaartje
Sound blaster Live! value
cd-brander
en voor de rest natuurlijk monitor en boxjes die prima zijn.
Nu is de bedoeling dat ze hier beetje op kunnen rommelen met XP, en dit is gewoon net iets te traag om het lekker voor ze te laten lopen (ik wil niet om de 10 minuten moeten komen omdat iets vast loopt uit traagheid of dat iets "eng" lang duurt).
Nu moet het een upgrade krijgen, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk! (d'r zal op geinternet worden en beetje ge-word en misschien later simpele spelletjes en dvd's kijken).
Omdat een slot 1 upgrade geen zin heeft (kost teveel). Dacht ik aan iets simpels als een budget socket a ( of intel met celeron? maar denk dat ik met een duron beter uit ben) mobo (a 40 euro oid?) met daarop LAN + 5.1 sound (neem aan dat dat op deze mobo's onderhand wel beter is dan de sound blaster live! value, of zou ik deze er gewoon in houden?) en een Duron 1800 mhz (staat voor +/- 45 euro nog in de pricewatch, en is stukken goedkoper dan een athlon XP, aangezien de semprons rating onzin is en de bartons gewoon echt stukken duuder zijn!).
Verder hoop ik dat iemand hier misschien een goed (dus geen val uit elkaar kwaliteit) mobo weet met degelijke onboard vga (misschien beter dan een geforce 2gts, zodat ie lekker stil kan blijven en ik die weer 2ehands kan door verkopen om kosten te drukken). En 512mb DDR400 (aangezien onboard vga toch wel shared zou zijn en xp op <256mb weer pokketraag word). Misschien nog een el cheapo DVD speler erbij en dat lijkt me voorlopig genoeg!
Later kan ik er dan eventueel een nieuwe hardeschijf bij kopen.
Edit: Voor het mobo zou het wel fijn als hij DDR400 ondersteund en iig 333fsb procs ondersteund (als upgrade, en misschien ook handig bij overclocken van de duron
)
Kwa kosten is de bedoeling ongeveer dat het verkopen van de 512mb Sd-ram (brengt gelukkig nog redelijk wat op 2ehands
) en misschien de geforce2gts + bord/proc voor dumpprijs ik de kosten van het upgrade setje er grotendeels uit kan halen.
Nu hebben we onze oude pc:
400 Watt voeding
pIII 450mhz
512mb SD-ram
Slot 1 mobo van jetway
8 gig HDD (umda 33

Geforce 2 GTS 32mb DDR
10/100 realtek netwerk kaartje
Sound blaster Live! value
cd-brander
en voor de rest natuurlijk monitor en boxjes die prima zijn.
Nu is de bedoeling dat ze hier beetje op kunnen rommelen met XP, en dit is gewoon net iets te traag om het lekker voor ze te laten lopen (ik wil niet om de 10 minuten moeten komen omdat iets vast loopt uit traagheid of dat iets "eng" lang duurt).
Nu moet het een upgrade krijgen, maar natuurlijk zo goedkoop mogelijk! (d'r zal op geinternet worden en beetje ge-word en misschien later simpele spelletjes en dvd's kijken).
Omdat een slot 1 upgrade geen zin heeft (kost teveel). Dacht ik aan iets simpels als een budget socket a ( of intel met celeron? maar denk dat ik met een duron beter uit ben) mobo (a 40 euro oid?) met daarop LAN + 5.1 sound (neem aan dat dat op deze mobo's onderhand wel beter is dan de sound blaster live! value, of zou ik deze er gewoon in houden?) en een Duron 1800 mhz (staat voor +/- 45 euro nog in de pricewatch, en is stukken goedkoper dan een athlon XP, aangezien de semprons rating onzin is en de bartons gewoon echt stukken duuder zijn!).
Verder hoop ik dat iemand hier misschien een goed (dus geen val uit elkaar kwaliteit) mobo weet met degelijke onboard vga (misschien beter dan een geforce 2gts, zodat ie lekker stil kan blijven en ik die weer 2ehands kan door verkopen om kosten te drukken). En 512mb DDR400 (aangezien onboard vga toch wel shared zou zijn en xp op <256mb weer pokketraag word). Misschien nog een el cheapo DVD speler erbij en dat lijkt me voorlopig genoeg!
Later kan ik er dan eventueel een nieuwe hardeschijf bij kopen.
Edit: Voor het mobo zou het wel fijn als hij DDR400 ondersteund en iig 333fsb procs ondersteund (als upgrade, en misschien ook handig bij overclocken van de duron
Kwa kosten is de bedoeling ongeveer dat het verkopen van de 512mb Sd-ram (brengt gelukkig nog redelijk wat op 2ehands
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 21:11 ]
Ik wil graag mijn geheugen upgraden van 256 naar 1024
ik ben op zoek naar 2 reepjes van 512 voor op mn MSI K8N neo platinum
Kan ik beter voor de budget reepjes gaan van rond de 35 euro gaan, deze hebben vaak CL3 (of OEM?? niet bekend dus). Of voor iets beter, ongeveer tien euro duurder, merk met CL3 voorbeeld of zowie zo gaan voor voor CL2.5 voor 40euro onbekend merk bijvoorbeeld deze of voor een merk cl 2.5 gaan, deze bijvoorbeeld.
Mijn richtprijs is 80euro.
ik ben op zoek naar 2 reepjes van 512 voor op mn MSI K8N neo platinum
Kan ik beter voor de budget reepjes gaan van rond de 35 euro gaan, deze hebben vaak CL3 (of OEM?? niet bekend dus). Of voor iets beter, ongeveer tien euro duurder, merk met CL3 voorbeeld of zowie zo gaan voor voor CL2.5 voor 40euro onbekend merk bijvoorbeeld deze of voor een merk cl 2.5 gaan, deze bijvoorbeeld.
Mijn richtprijs is 80euro.
Hallo iedereen,
Ik wil mijn pc upgraden, ik internet en speel graag games. En zoals jullie kunnen voorstellen is dit met het huidige systeem steeds moeilijker:
Processor : Intel(R) Celeron(TM) CPU 1200MHz (Overclock 1.34GHz)
Moederbord : VIA VT82C694X (Socket 370)
Geheugen : 320 mb SDRAM
Voeding : 350 Watt Maxpower
Grafische Kaart : GeCube Ati Radeon 9600XT 256MB AGP
Geluidskaart : Creative SB Live! 5.1
Harde Schijf : Maxtor 6Y120L0 (114.5GB)
Harde Schijf : QUANTUM FIREBALLlct08 13 (12.1GB)
CD-ROM : HP CD-Writer+ 9300
DVD : NEC DVD-RW ND-3520A
Om er voorlopig (+/- 2 jaar) weer even tegen aan te kunnen wil ik mijn pc upgraden met het volgende:
Processor : ASUS MB K8V SE DELUXE AMD 64
Moederbord : AMD ATHLON64 3200+ S939
Geheugen : 2x DDRAM 512MB PC3200 400MH
Bij Funprice kom ik op een bedrag van 344,85
Met dus in de huidige kast:
Mijn vragen:
Kies ik voor de goede componenten (budget MAX 400) en kan mijn voeding dit aan? Daarnaast vraag ik mij af of mijn grap. kaart (AGP) niet de bottleneck wordt.
Ik wil mijn pc upgraden, ik internet en speel graag games. En zoals jullie kunnen voorstellen is dit met het huidige systeem steeds moeilijker:
Om er voorlopig (+/- 2 jaar) weer even tegen aan te kunnen wil ik mijn pc upgraden met het volgende:
Mijn vragen:
Kies ik voor de goede componenten (budget MAX 400) en kan mijn voeding dit aan? Daarnaast vraag ik mij af of mijn grap. kaart (AGP) niet de bottleneck wordt.
Je grafische kaart wordt inderdaad de bottleneck. Probleem van je huidige keuzes is dat je bij een upgrade van je GPU weer aan een AGP kaart vast zit. Daarom zou mijn advies nu zijn: spaar nog even door en schaf dan een socekt 939 AMD64 aan op een NForce4 bordje met 2x512MB RAM en een mooie PCIe kaart (6600GT bijvoorbeeld!)Tommelsch schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:52:
Hallo iedereen,
Mijn vragen:
Bedankt voor de reply!! Dat wordt sparen dus!
Verwijderd
Huidige systeem:
Standaard Behuizing + 300W voeding
P4 2.0A GHz @ 2.67 Ghz Northwood
Asus P4S533 478
Samsung 512 MB DDR PC2700
Twinmos 256 MB DDR PC2700
Asus Geforce 4 TI4400 128MB
IBM 40GB 7200rpm
Maxtor 120 GB 720rpm
3com 100mbit netwerkkaart
Plextor CD-R\W brander 40x
Lite-on 16x DVD speler
Creative SB Live 1024 5.1
Standaard toetsenbord
Logitech mouseman optical
Creative Speakerset 4.1
19 INCH CRT Medion monitor
Ik wil graag upgraden of een compleet nieuw systeem aanschaffen, nu gebruik ik mijn pc voor gamen, school (office) en internetten.
Ik denk dat mijn grote bottleneck mijn videokaart, cpu en moederbord + geheugen
Ik zat zelf te denken aan een nieuwe videokaart Geforce 6600 GT AGP
Wat stellen jullie voor wat ik het beste kan upgraden?
Ik heb rond de € 300,- te besteden.
Asus P4S533 478
IBM 40GB 7200rpm
Maxtor 120 GB 720rpm
Lite-on 16x DVD speler
Standaard toetsenbord
Creative Speakerset 4.1
Ik wil graag upgraden of een compleet nieuw systeem aanschaffen, nu gebruik ik mijn pc voor gamen, school (office) en internetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 14:31 ]
Je bottleneck is inderdaad je videokaart. Volgens mij heb je dan twee opties:Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:24:
Huidige systeem:
Asus P4S533 478
IBM 40GB 7200rpm
Maxtor 120 GB 720rpm
Lite-on 16x DVD speler
Standaard toetsenbord
Creative Speakerset 4.1
- Nu alleen je videokaart upgraden (zit je dus vast aan AGP en moet je dus bij een toekomstige upgrade ook je videokaart upgraden --> tussen upgrade, maar voor hoe lang?)
- Door sparen voor een AMD64 socket 939 systeempje met PCIe, kan je voorlopig weer vooruit.
Persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan omdat met een 6600GT je systeem weer een hele tijd vooruit kan!!!
Hallo beste mensen!
Mijn systeem is als volgt:
Asus P4P800 mobo
Intel P4 2.8 Ghz (OC naar 3.1)
4x 256 MB Dual Channel DaneElec PC3200
Ati Radeon 9700 Pro
2 x Maxtor DiamondPlus 9 120 GB (in Raid, dus 240 GB)
Soundblaster Audigy 2 bulk
Logitech MX draadloze muis+keyboard
Logitech Z-640 speaker setje
Zalman passieve VGA koeler + fan
Zalman 7000B-CU CPU koeler
1 papst case fan 80mm
1 DVD speler en 1 CDRW brander (niet relevant)
Ik gebruik mijn PC voornamelijk om te gamen.
deze PC heb ik in september 2003 aangeschaft en ben nu wel benieuwd wat jullie me aanraden om up te graden?
ik denk voornamelijk dat m'n videokaart het knelpunt is, zeker met BF2 in de aantocht e.d.
ben niet echt van plan spoedig een grote aanschaf te gaan doen, dus upgrades van boven de 400 E overweeg ik uberhaupt niet.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Asus P4P800 mobo
Ati Radeon 9700 Pro
1 papst case fan 80mm
deze PC heb ik in september 2003 aangeschaft en ben nu wel benieuwd wat jullie me aanraden om up te graden?
ik denk voornamelijk dat m'n videokaart het knelpunt is, zeker met BF2 in de aantocht e.d.
ben niet echt van plan spoedig een grote aanschaf te gaan doen, dus upgrades van boven de 400 E overweeg ik uberhaupt niet.
Verwijderd
Mijn PC is nu ongeveer 4/5 jaar oud (weet het niet meer precies) en begint een beetje zijn leeftijd te tonen. Tijd voor een upgrade:
Kast en voeding: antec sonata (350W) 1 jaar oud
videokaart: GeForce4 MX 440 AGP 8x
CPU: Pentium 4 1,5Mhz
Moederbord: AOpen xxxxxxxx
RAM: 256
HDD: 2x 40g
CDrom + DVD
TV kaart: Hauppauge PVR250
Gedacht:: Asus A8V Deluxe €106,95
2x Kingston DDR 512Mb 400MHz NonECC CL3A €110,00
AMD Box Athlon 64 3200+ Box (S939) €188,99
Budget ongeveer E400,-
PC word gebruikt voor internet, spelletjes (alleen (X)MAME), wat videobewerking (heel simpele dingen), HTPC.
Mijn huidige PC kan dit ook allemaal dus met de nieuwe onderdelen zal het alleen maar beter gaan verwacht ik. Alleen ik vroeg me af of er niet ook nog andere mogelijkheden zijn (en of ik iets over het hoofd zie
)
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Kast en voeding: antec sonata (350W) 1 jaar oud
videokaart: GeForce4 MX 440 AGP 8x
CPU: Pentium 4 1,5Mhz
Moederbord: AOpen xxxxxxxx
RAM: 256
HDD: 2x 40g
CDrom + DVD
TV kaart: Hauppauge PVR250
Gedacht:: Asus A8V Deluxe €106,95
2x Kingston DDR 512Mb 400MHz NonECC CL3A €110,00
AMD Box Athlon 64 3200+ Box (S939) €188,99
Budget ongeveer E400,-
PC word gebruikt voor internet, spelletjes (alleen (X)MAME), wat videobewerking (heel simpele dingen), HTPC.
Mijn huidige PC kan dit ook allemaal dus met de nieuwe onderdelen zal het alleen maar beter gaan verwacht ik. Alleen ik vroeg me af of er niet ook nog andere mogelijkheden zijn (en of ik iets over het hoofd zie
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Wat voor geheugen heb je nu???
Wat voor Moederbord heb je???
Welk Socket is je moederbord????
Wat vind je te Langzaam???
Geef is info
Wat voor Moederbord heb je???
Welk Socket is je moederbord????
Wat vind je te Langzaam???
Geef is info
1337
Ziet er goed uitroadcee schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:31:
Hallo beste mensen!
Asus P4P800 mobo
Ati Radeon 9700 Pro
1 papst case fan 80mm
Mischien een upgrade naar een P4GD1 van asus + een x800pro
of 2 X 256 verkopen en 2 X 512 nemen erbij
1337
P4GD1 kon ik niet vinden, maar de Asus P5GD2 wel. lijkt me een mooi mobo. ik wacht nog lekker even af, maar denk je dat ik met switchen naar dit MB veel erop vooruit ga? ik neem aan dat je er dan vanuit gaat dat ik ook binnen onafzienbare tijd een PCI-E kaart neem?ZandBak schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:36:
[...]
Ziet er goed uit
Mischien een upgrade naar een P4GD1 van asus + een x800pro
of 2 X 256 verkopen en 2 X 512 nemen erbij
Beste mensen, mijn systeem ziet er nu zo uit:
CPU: AMD Athlon XP 2600+ (Barton/333MHz FSB) Stock cooler
MEM: Samsung 512MB DDR-SDRAM (CL3/DDR400) Draait momenteel 1:1 met FSB
HDD: WD400JB 40GB 7200rpm 8Mb cache ATA100
DVD: Pioneer DVD-ROM 16x/40x
CDRW: Lite-On CDRW 40x/12x
MOBO: Asus A7V8X (Bios 1014 Final)
SOUND: SoundBlaster Live! Player 1024
VIDEO: Club3D GeForce 4 Ti4600 128MB AGP4X
VOEDING: Zalman ZM400B-APS voeding
En dit alles in een Kingwin KT-424-BK behuizing
Deze machine gebruik ik om sporadisch een spel te spelen, en voor de rest is het internetten en met VIrtualPC spelen/studeren.
Gezien de configuratie zou een complete vernieuwing net iets te duur zijn. Daarom mijn post hier.
Als ik met VirtualPC bezig ben word de machine behoorlijk traag. En met downloaden loop ik tegen de capaciteit van mijn HDD aan. Spellen draaien nog prima dat is geen probleem.
Ik dacht zelf aan een nieuwe harddisk en een extra 512MB aan geheugen.
Dit alles mag dan ook niet meer gaan kosten dan zo'n €150 tot €200.
Deze machine gebruik ik om sporadisch een spel te spelen, en voor de rest is het internetten en met VIrtualPC spelen/studeren.
Gezien de configuratie zou een complete vernieuwing net iets te duur zijn. Daarom mijn post hier.
Als ik met VirtualPC bezig ben word de machine behoorlijk traag. En met downloaden loop ik tegen de capaciteit van mijn HDD aan. Spellen draaien nog prima dat is geen probleem.
Ik denk ook aan extra MEM en een nieuwe HDD. Probeer nog zo'n zelfde reepje MEM aan de haak te slaan en kijk dan hoeveel je voor een HDD overhoudt. Ikzelf zou een Maxtor nemen, maar als jij een WD fan bent, kan dat ook prima! Succes!Daantje20 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:49:
Beste mensen, mijn systeem ziet er nu zo uit:
- AOpen H500
- Asus A7V333 / Raid / USB2 / IEE1394 / Audio on board
- AMD AthlonXP 2000+ / Zalman waaierkoeler
- 1024MB PC2700
- Creative SBLive! Platinum (breakout)
- Sapphire Radeon 9000Pro 128MB
- 1x WD600, 4xWD1200
- NEC 1300a
- PioneerA106
- Sitocem 10/100 netwerkkaart
Ik heb er Win2K, WinXPpro of Win2K3 voor en ik wil hier een server van maken, aangezien ik qua werkstation helemaal op de Mac over ben. Upgrades in die richting dus...
Any ideas? Ik geloof dat ik qua proc beperkt ben tot een 3000+ op dit mobo. 'As is' wordt-ie best warm, en blaast als een straaljager
a) Hoe maak ik hier een server van (netwerk met meerdere mac's), Linux/welke?
b) Ik wil van oergebleven onderdelen een game-pc maken en voor mijn zoontje om met pc te leren om te gaan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
@AJ1815 
De vraag is alleen waar ik zo'n reepje nog op de kop kan tikken. Of zou elk ander PC3200/CL3 reepje met de zelfde enkel of dubbelzijdig config goed zijn?
Voor hdd weet ik nog niet goed wat ik doe. Erg veel vertrouwen heb ik niet in Maxtor, meer in WD en Seagate.... maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Dat word dus zoeken.
De vraag is alleen waar ik zo'n reepje nog op de kop kan tikken. Of zou elk ander PC3200/CL3 reepje met de zelfde enkel of dubbelzijdig config goed zijn?
Voor hdd weet ik nog niet goed wat ik doe. Erg veel vertrouwen heb ik niet in Maxtor, meer in WD en Seagate.... maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Dat word dus zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Daantje20 op 27-05-2005 15:31 ]
Verwijderd
Specs
Intel Pentium 4 2,53 ghz
GeForce ti 4200
mobo: MSI MS-6701
2x 256 DDR
Ik game er erg veel mee, soms ook wat schoolwerk.
Ik vind hem te traag als ik opstart ( ja, ik weet wat er automatisch opstart
) en de vga is minimaal bij games zoals CoD. Ik zat zelf te twijfelen of ik nou wel of niet een AMD 3500+, nieuw mobo, 1 gig intern, kast en pci-e kaart eigenlijk de hele mik-mak, of alleen intern vervangen en en nieuwe AGP kaart?
Het kan zo 800 a 900 euro zijn maar dat is dan over een aantal maanden... op het moment misschien 200 a 300 euro,
graag advies
ps. ik heb gelezen dat agp uitstaat?
hoe kan ik dit inschakelen?
Intel Pentium 4 2,53 ghz
GeForce ti 4200
mobo: MSI MS-6701
2x 256 DDR
Ik game er erg veel mee, soms ook wat schoolwerk.
Ik vind hem te traag als ik opstart ( ja, ik weet wat er automatisch opstart
Het kan zo 800 a 900 euro zijn maar dat is dan over een aantal maanden... op het moment misschien 200 a 300 euro,
graag advies
ps. ik heb gelezen dat agp uitstaat?
Verwijderd
Behuizing: Aopen HQ48Pro
Processor : Pentium 4 2,67 Ghz
Moederbord : Asus P4PE-X Socket 478 6x AGP
Geheugen : Twinmos 512 DDR PC2700
Voeding : Aopen FSP 300Watt
Grafische Kaart : Sapphire Radeon 9600PRO
Geluidskaart : Onboard
Harde Schijf : Maxtor 6 80gig
CD-ROM : Litonit 52x32x52
DVD : 16X, merk: Al sla je me dood
Nou game ik dus redelijk wat af (RTCW:ET, CS 1.6, RCT) en ik ben niet meer tevreden over dit systeem.
Ook wordt alles wel erg warm...ik zit nu rond de 40 graden...met speedfan gemeten, en 1 kant open.
Ik wil meer snelheid in het werken met xp, en meer fps bij games (draai nu steady 70fps bij RTCW:ET).
Aangezien dit nu nog onze "thuiscomputer" is, en ik na volgend jaar op kamers ga krijg ik deze mee, dus moet ik er wel wat mee kunnen dan.
Budget ligt zo rond de €200/€250 euro...het wordt dan wel volgende maand maar dat maakt nie zo veel uit.
Ik ben ook wel bereid om voor een andere kast te gaan, voor het bevestigen van casefans, omdat hij toch slecht gekoeld wordt tijdens LAN's, met 1 kant open 45 graden...:*)
Mijn idee:
Q-Tec TL-MD02 Silver Transparent

Nieuw reepje 512 DDR PC2700
Sounblaster kaartje (2dehands denk ik)
Voor de rest geen idee
Processor : Pentium 4 2,67 Ghz
Moederbord : Asus P4PE-X Socket 478 6x AGP
Geheugen : Twinmos 512 DDR PC2700
Voeding : Aopen FSP 300Watt
Grafische Kaart : Sapphire Radeon 9600PRO
Geluidskaart : Onboard
Harde Schijf : Maxtor 6 80gig
CD-ROM : Litonit 52x32x52
DVD : 16X, merk: Al sla je me dood
Nou game ik dus redelijk wat af (RTCW:ET, CS 1.6, RCT) en ik ben niet meer tevreden over dit systeem.
Ook wordt alles wel erg warm...ik zit nu rond de 40 graden...met speedfan gemeten, en 1 kant open.
Ik wil meer snelheid in het werken met xp, en meer fps bij games (draai nu steady 70fps bij RTCW:ET).
Aangezien dit nu nog onze "thuiscomputer" is, en ik na volgend jaar op kamers ga krijg ik deze mee, dus moet ik er wel wat mee kunnen dan.
Budget ligt zo rond de €200/€250 euro...het wordt dan wel volgende maand maar dat maakt nie zo veel uit.
Ik ben ook wel bereid om voor een andere kast te gaan, voor het bevestigen van casefans, omdat hij toch slecht gekoeld wordt tijdens LAN's, met 1 kant open 45 graden...:*)
Mijn idee:
Q-Tec TL-MD02 Silver Transparent

Nieuw reepje 512 DDR PC2700
Sounblaster kaartje (2dehands denk ik)
Voor de rest geen idee
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 11:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Opbouw upgrade-vraag
- Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
- Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?)
- Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?)
- Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra MEM? Nieuwe videokaart?)
- Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven
- Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
- Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?)
- Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?)
- Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra MEM? Nieuwe videokaart?)
- Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven