blijf gewoon lekker miner engineer alle bars en andere spullen die je nodig hebt kosten je meer dan die spullen die je wilt kopen!! al de dingen die jij noemt zijn ook drops (rare drops) dus die kan je niet zomaar maken. dingen als stones, pearls, moss etc etc heb je ook alemaal nodig. kijk gewoon lekker op de ah voor die spullen is veel goedkoper en minen kan je lekker blijven verdienen
Zijn shield spikes en anti-fear trinkers niet blacksmith only? Volgens mij kan ik ze niet gebruiken, maar ik kan het fout hebben...
Paladin´s zijn manusjes van alles maar voor alles niet effectief genoeg.
Onzin! Dat heb je alleen als je een Retribution Paladin bent (zoals de meesten).
Tanken? Protection
Healen? Holy
Als tank kan je agro moeilijk vast houden, consecrate is het enigste.
In boss fights is het geen enkel probleem.
Talents: Improved Seal of Fury.
Gevecht: Judgement of Fury + Seal of Fury. Rinse & Repeat.
Als je aggro verliest: Hammer of Justice
Moet de mage inderdaad wel een beetje uitkijken met nuken, maar dat spreekt voor zich.
En tegen groepen:
Consecrate, Dynamite (engineer), Fire enchant (of wat dan ook) voor AOE damage. JoF+SoF tegen de hoofdmob. En een beetje wisselen van targets zo nu en dan. Hammer of Justice om runners te stoppen. En bovendien kan je Blessing of Protection gebruiken om in een keer alle aggro van je healer af te halen.
Warriors hebben het in groepen ook niet echt makkelijk. Taunt is ook maar te gebruiken tegen een mob per keer.
De hele key voor aggro maintainen is toch teamwork. Rogues sappen, druids rooten, mages sheepen, Paladin/warrior focussed op een mob, Mage/hunter/ed kijken een beetje uit met hun damage. Indien dit consequent wordt toegepast zouden er weinig problemen moeten zijn.
Als healer heb je te weinig mana, en kosten je spells VEEL mana.
Kwestie van je talents benutten. Illumination + Divine Favor = free crit heal. Improved Hand of Light = efficientere heal. Improved Flash of Light = zeer efficiente heal. Improved Seal of Light = zeer handig om te judgen op een mob zodat de rogues/warriors/pallies zichzelf een beetje healen bij elke slag.
En te weinig mana is ook een kwestie van talents, en van gear. +INT gear doet wonderen. En qua talents zijn Improved Blessing of Wisdom en Divine Wisdom zeer handig.
Als je als healer moet fungeren in groepen heb je mogelijkheden genoeg:
BoW op jezelf
JoL op de mob
FoL spammen
indien een grotere heal nodig is: BoL -> HoL
en als je mana low is: Divine Favor -> HoL
en als dan je mana nog low is: LoH
Inderdaad kan je nooit zo goed healen als een holy priest of een restoration druid, maar een holy paladin is een uitstekende back-up healer, en indien je een goede groep hebt zelfs een primaire healer (zo heb ik primairy healer gespeeld in een groep met paladin, paladin, paladin, rogue, mage in Uldaman, ging geweldig).
wat ook wel jammer is dat je buff maar 5 minuten duren. praktisch voor elke gevecht eerst weer buffen.
En dat is ook zo veel moeite?

Insta-cast buffs casten duurt ook zo lang ja.

Maak gewoon een macro ofzo. En als je echt lui bent kan je Improved Blessing of Salvation nemen zodat in ieder geval die blessing langer duurt.

Ben ook van mening dat de paladin de slechtste class is die er is in de wereld van pvp.
WTF?

Dan doe je echt iets verkeerd hoor

Vind je werkelijk dat een Paladin slechter in pvp is dan bv een warrior? LOL
Oh tuurlijk kan een pala healen, maar what good is it if you cant get near the opponent.
Dan kies je de verkeerde talents en profession.
Talents:
Repentence -> ranged sleep
Holy Shock -> ranged holy attack
Engineer:
Net Gun -> ranged root
Death Ray -> ranged DOT (channeling)
Mortars/Dynamite -> ranged AOE damage
Mijn advies aan alle Paladins die klagen dat ze niet kunnen tanken, healen of kiters kunnen stoppen: Verlaat de Retribution tree en respec in Holy of Protection.