[laptop] Medion 95500

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 13.768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Heb nu m'n draadloos netwerk in orde gezet (linksys router).. Internetten etc, perfect, continu.. Maar via windows netwerk is dr om de 60 sec zeg maar een "down-puntje".. Erg vervelend als je grote files over probeerd te zenden, want die mislukken dan.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-07 10:33
Maak er kleine stukje van in winrar, gehehe

[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 03-06-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:55
Krijg je na het down-punt een foutmelding, dat de terugmelding van ontvangst niet gaat of zo?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu m'n draadloos netwerk in orde gezet (linksys router).. Internetten etc, perfect, continu.. Maar via windows netwerk is dr om de 60 sec zeg maar een "down-puntje".. Erg vervelend als je grote files over probeerd te zenden, want die mislukken dan.. Iemand tips?
Probeer eens de "Wireless Zero Configuration Service" te stoppen
(In een DOS-boxje: "net stop wzcsvc" )
't schijnt zo te zijn dat deze service voortdurend zoekt naar wireless access points, maar als je al een access point hebt gevonden, "vergeet" deze service af en toe de huidige verbinding in stand te houden. Als je al verbinding hebt kun je hem dus zonder meer uitschakelen.

Als je hem weer wilt inschakelen om met een ander access point contact te maken: "net start wzcsvc". Als ik me niet vergis moet je deze service stoppen na iedere reboot. [Snelkoppelingetje op de desktop?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al iemand gelukt om gedeelde mappen van andere computers te benaderen met deze Laptop? Om de een of andere reden wil dat mij maar niet lukken. Ik heb het volgende reeds ingesteld & geconfigureerd:

- Zelfde werkgroep naam
- Zelfde user-ID op alle computers. Zelfde password op alle computers
- Windows Networking in de windows firewall ge-enabled
- Complete Windows Firewall uitgeschakeld
- Netbios over TCP/IP ingeschakeld
- 15 minuten gewacht
- UTP-kabel, direct aangesloten op de switch waar ook de andere PCs op zitten.
- (Bestanden delen via wifi doet het ook niet. Internetten via wifi wel)

Het probleem blijft: Internetten is geen probleem, maar in mijn "netwerk omgeving" zie ik alleen mezelf. Soms(???) zie ik ook een of meerdere andere computers, maar als ik die dan aanklik krijg ik een een foutmelding, die ook niet veel hulp geeft.
Overigens, als ik een FTP-servertje op de andere computers installeer, is het geen probleem om bestanden te up/downloaden (via 192.168.2.100, 192.168.2.101, etc.), maar da's toch niet helemaal zoals het hoort he...

Ik probeer trouwens contact te maken met een Windows XP Pro SP2 (Engels) en/of een Windows 2000 SP4 (Engels).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:11:
Is het al iemand gelukt om gedeelde mappen van andere computers te benaderen met deze Laptop? Om de een of andere reden wil dat mij maar niet lukken. Ik heb het volgende reeds ingesteld & geconfigureerd:

- Zelfde werkgroep naam
- Zelfde user-ID op alle computers. Zelfde password op alle computers
- Windows Networking in de windows firewall ge-enabled
- Complete Windows Firewall uitgeschakeld
- Netbios over TCP/IP ingeschakeld
- 15 minuten gewacht
- UTP-kabel, direct aangesloten op de switch waar ook de andere PCs op zitten.
- (Bestanden delen via wifi doet het ook niet. Internetten via wifi wel)

Het probleem blijft: Internetten is geen probleem, maar in mijn "netwerk omgeving" zie ik alleen mezelf. Soms(???) zie ik ook een of meerdere andere computers, maar als ik die dan aanklik krijg ik een een foutmelding, die ook niet veel hulp geeft.
Overigens, als ik een FTP-servertje op de andere computers installeer, is het geen probleem om bestanden te up/downloaden (via 192.168.2.100, 192.168.2.101, etc.), maar da's toch niet helemaal zoals het hoort he...

Ik probeer trouwens contact te maken met een Windows XP Pro SP2 (Engels) en/of een Windows 2000 SP4 (Engels).
toon volledige bericht
Ik heb daar ook mee zitten klooien, kreeg meldingen als: kan netwerkpad niet vinden.
Je kan het best de wizard netwerk instellen gebruiken, toen lukte het mij.
Meestal geeft de firewall problemen, ga daar het eerst zoeken voor oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Het probleem doet zich hier ook voor. Alleen werkt het bij mij wel een x aantal minuten na het opstarten daarna geeft ie een fout melding, Kan netwerkpad niet vinden etc.

Onderstaand een lijstje met huidige instellingen,

Ik heb ipx geïnstalleerd,
Firewall uit,
Virus scanner uit,
De pc en de laptop staan in de zelfde werkgroep zitten op de zelfde switch.

Ik heb nu Wirless aan en de gewone utp er 8)7 , wzcsvc is niet gestopt en dit lijkt te werken. Hij doet de file transfer nu via wireless (ap = staat er nog geen meter van vandaan). Het duurt wat langer maar het werkt nog.

Edit Note: verder heb ik niks aan te merken op de laptop. Ik zeul er elke dag mee van en naar mijn stage plek heb er games opgespeeld dvd gekeken werk met wirless en alles doet het naar behoren (behalve dus bovenstaande). Winamp werkte na een standaard installatie niet naar behoren (reageerde traag bij switchen van mp3) maar na het aanpassen van de priority werkt Winamp ook goed.

[ Voor 25% gewijzigd door WFG op 03-06-2005 22:15 ]

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met jullie ventilator/koeler?

als ik hem aanzet is hij super stil, maar na een minuut gaat hij blazen (klinkt een beetje haperig) en hij houdt er nooit meer mee op . . . hebben er meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:34:
hoe zit het met jullie ventilator/koeler?

als ik hem aanzet is hij super stil, maar na een minuut gaat hij blazen (klinkt een beetje haperig) en hij houdt er nooit meer mee op . . . hebben er meer last van?
Niet hier, ik hoor hem nooit. Ook niet tijdens spelletjes zoals UT 2004, CCS, en sims 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem doet zich hier ook voor. Alleen werkt het bij mij wel een x aantal minuten na het opstarten daarna geeft ie een fout melding, Kan netwerkpad niet vinden etc.
Bij mij werkt alles wel als ik de andere computers niet benader met
\\servername\sharename
maar met
\\ip.ad.dr.es\sharename

Als work around heb ik dus maar in "mijn netwerk locaties" een stuk of wat snelkoppelingen gemaakt naar de shares van de andere computers middels het ip-adres. Mijn routertje geeft gelukkig de verschillende computers altijd hetzelfde IP-adres.
Ik kan nu ook vanuit andere programma's (Word, Powerpoint, etc.) deze shares benaderen.

Een vast netwerk-drive-mapping-dinges (Z: of zo) had natuurlijk ook gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caboman schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:22:
[...]

Niet hier, ik hoor hem nooit. Ook niet tijdens spelletjes zoals UT 2004, CCS, en sims 2
er zijn bij mij 2 versies van geluid.
- als je hem aandoet, dan hoor je heel iets de harde schijf. maar dat is heel zacht.
- als ik MaxPayne bijv speel na een tijdje gaat hij iets meer geluid maken (niet heel veel), maar dan hoor je een soort roffeltje als je je oor linksachter de laptop houdt.
Is dat normaal? of hoort hij gewoon soepel te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb je wel al driver update gedaan van zowel je NIC als je WAN kaart?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Wanneer ik m'n oor bij m'n laptop hiud, hoor zacht iets draaien, althans ik denk dat wat draaid.
En ik hoor een tik tik tik geluid. Het gaat zo.. tik tik tik stop tik tik tik stop.... Niet echt hoorbaar, maar alleen als ik m'n oor wat dichter bij m'n laptop leg.

Verder heb ik gister de WRT54G Linksys router gekocht. Even de setupwizard gedaan, en heb nu vlekkenloos draadloos internet... sweet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm heeft iemand die bios update van 30-05-2005 gedaan?
Ik probeer van versie F0A naar versie F0B te upgraden maar die handleiding op die site is een beetje onduidelijk.

bij stap 2 tot en met 4 eigenlijk:
2. Volgend start de notebook incasseert in de stopcontact met hulp van de Support-CD.

3. Kies de punt "start van CD-ROM" in de MS Windows CD-ROM-startmenu en kies in het taalmenu het gewenste land, kies D voor Dutch.

4. Kies vannu in de Support-CD startmenu punt 2 "MS-DOS Opdrachtprompt".

Ten eerste er zitten drie cd's bij die zich zelf "support cd" er is wel 1 van de 3 cd's die je meteen in een taalmenu knalt en waar je dutch kan kiezen maar vervolgens is optie 2 niet "MS-DOS Opdrachtprompt". maar iets in de geest van "zet de drivers terug" nu vind ik dat een beetje tricky om zo maar te gaan uitvoeren want ik heb er meteen mijn eigen installatie op gezet dus ik zit niet te wachten op drivers die worden terug gezet. dus vroeg ik me af of iemand anders hier al ervaringen mee had?

(trouwens de debiel die die tekst vertaald heeft moeten ze direct ontslaan daar)

[ Voor 19% gewijzigd door SithWarrior op 10-06-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:10:
Ik heb net daemon tools geisntalleerd op mn laptop.... *BANG!* blue screen, en nu elke keer weer als ik windows opstart :S Ben er nu nog mee bezig, snap niet hoe ik het weer goed moet krijgen.

Probeer nu in veilige modus een systeemherstel te doen, zou toch moeten werken (hopelijk)
Ik heb hetzelfde probleem gehad alleen dan niet met D-Tools maar met Achohol 120%. Hij klapte er telkens uit kon eens niet meer booten. Maar onlangs dit probleem heb ik afgelopen week D-Tools geisntalleerd en dit liep prima geen problemen gehad.
Heb zelf Windows XP pro met SP2 al sbesturingsssyteem niet dat dit veel uitmaakt met Windows XP home maar toch ik vermeld het ff.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:30:
Ik heb even gemaild om uitsluitsel te geven over de garantie als de backup-partitie weg zou zijn:

Ik heb onlangs de 95500 laptop gekocht, en heb een vraag omtrent de garantie: Als ik de bestaande partities (met de recovery bestanden) weghaal (zodat ik een groter deel van mijn harde schijf kan gebruiken), blijft de 3-jarige garantie dan van kracht of vervalt deze?

[...]

U zegt, dat na verwijdering van de partities, het mogelijk is dat u geen ondersteuning meer kunt verlenen. Dit lijkt mij een (te) breed antwoord, gezien het nogsteeds beide kanten op kan.. Ik verwacht geen software-matige ondersteuning, maar indien er een hardwarematig deffect is aan de notebook, kan ik dan (na verwijdering van de partities) nog garantie verwachten?

[...]

:(
toon volledige bericht
Heb nu een vraagje?

Hoe moeten we onze besturingsssyteem terug zetten naar fabrieksinstellingen want ik heb ook alle partities verwidjert heb er nu 2 in plaats van 3. En geen WIndows XP home maar Windows XP pro als besturingssysteem.

Als er straks iets gebeurt aan mij laptop hoe moet ik het dan regelen met de garantie, wat zou de beste oplossing of mogelijkheid zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Heb nu een vraagje?

Hoe moeten we onze besturingsssyteem terug zetten naar fabrieksinstellingen want ik heb ook alle partities verwidjert heb er nu 2 in plaats van 3. En geen WIndows XP home maar Windows XP pro als besturingssysteem.

Als er straks iets gebeurt aan mij laptop hoe moet ik het dan regelen met de garantie, wat zou de beste oplossing of mogelijkheid zijn??
de harde schijf een spanning-boost geven }) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:09:
[...]

Heb nu een vraagje?

Had hier gelezen dat als er iets defect is, je de laptop terug moet zetten op fabrieksinstellingen en dan versturen. Ik heb gewoon windows xp pro erop, wil ik terug is dat geen probleem...
Alleen bij jou.... dat is een andere vraag :P

Ik zou 't liefts ook mijn partities veranderen, maar wil ook zkerheid dat ik m'n garantie wil behouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Caboman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:23:
[...]

Had hier gelezen dat als er iets defect is, je de laptop terug moet zetten op fabrieksinstellingen en dan versturen. Ik heb gewoon windows xp pro erop, wil ik terug is dat geen probleem...
Alleen bij jou.... dat is een andere vraag :P

Ik zou 't liefts ook mijn partities veranderen, maar wil ook zkerheid dat ik m'n garantie wil behouden. :)
Same here

Zijn er programma's om zoiets goed te backuppen wellicht?

Want met dvdtjes moet het zo weg te branden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Je moet de bestanden downloaden uitpakken, en dan met 1 van de cds booten daar kun je voor cmd kiesen, in cmd moet je naar de partitie en de map gaan waar je de bestanden hebt uitgepakt en dan moet je het bestand f.bat uitvoeren.

Alleen werkt dit bij mij niet. Het zou geen geldige win32 toepassing zijn. 8)7

(ik heb gekeken bij de engelse handleiding op de site, daar werd het voor mij een stuk duidelijker van)

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai :P

Mijn schoonpa heeft deze laptop ook gekocht.

Maar we krijgen de bijgeleverde afstandbediening maar niet aan de praat. Weet iemand toevallig hoe het wel moet? Alles van Cyberlink is iig al geinstalleerd. De multimediaknoppen onder het touchpad doen het allemaal.

Alleen de afstandbediening niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
wdekreij schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:23:
[...]

Same here
Zijn er programma's om zoiets goed te backuppen wellicht?
Want met dvdtjes moet het zo weg te branden zijn.
Op drive E staat een PQ driveimage die je kunt back-uppen, ik neem aan dat een DriveImage voor zich spreekt.
Voordat je een reimage uitvoert kun je de partities herrangschikken.
Volgens drive manage van XP is C = 49,26 GB D= [BACKUP] 33,21GB en E= [RESTORE] 13,66 GB. Voor zover ik kan zien herstelt de DriveImage alleen drive C.

Het wegbranden van factory.PQI naar een bootable CD met Nero functioneert niet, Caldera DOS start welop maar stopt, daar de settings niet goed zijn.
Vandaar mijn eerdere vraag welke versie van PQ-DI gebruikt is om een goede boot CD van factory.PQI in elkaar knutselen.

Dit heb ik nog niet zelf getest, maar is op basis de ervaring met DI die ik op frequente basis gebruik. DriveImage kan een paswoord protectie hebben en deze kan in de BIN staan van je support-CD, zoals dat bij sommige medion OEM XP's het geval kan zijn.
(dan is de R optie niet beschikbaar omdat je niet aan kunt melden bij de Windows omdat je niet het Admin password hebt)

Nu blijft er maar 1 optie over en dat is de bestanden terugzetten op drive D en E.
Eventueel moet er tijdelijk op C een OS gezet worden met wat drivers om dit te kunnen doen.
Daarna via een REBOOT de van de support CD de recover optie starten.

Het is natuurlijk mogelijk dat je zelf Drive D en E backup met Drive Image op CD/DVD, maar daarvoor zijn ook andere programnma's voor te gebruiken. Dan kun je na een re-partioneringen en re-Image van D en E de recovery starten. Maar het blijft bewerkelijk zonder een bootable factory.PQI op CD

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:29:
Hai :P

Mijn schoonpa heeft deze laptop ook gekocht.

Maar we krijgen de bijgeleverde afstandbediening maar niet aan de praat. Weet iemand toevallig hoe het wel moet? Alles van Cyberlink is iig al geinstalleerd. De multimediaknoppen onder het touchpad doen het allemaal.

Alleen de afstandbediening niet :(
De afstandbedinging is X10, daarvoor moet de meegeleverde USB ontvanger, die lijkt op een USB memory-stick in de PC zitten. Deze wordt automatisch herkent door de computer.

Edit: Als je één knop op de afstandsbediening indrukt licht het knopje met daaronder select blauw op, anders probeer eens andere batterijen.

[ Voor 11% gewijzigd door Domba op 10-06-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

WFG schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:43:
[...]

Je moet de bestanden downloaden uitpakken, en dan met 1 van de cds booten daar kun je voor cmd kiesen, in cmd moet je naar de partitie en de map gaan waar je de bestanden hebt uitgepakt en dan moet je het bestand f.bat uitvoeren.

Alleen werkt dit bij mij niet. Het zou geen geldige win32 toepassing zijn. 8)7

(ik heb gekeken bij de engelse handleiding op de site, daar werd het voor mij een stuk duidelijker van)
Ik heb maar een windows 98 cd tje genomen, daar van geboot en optie 3 ms-dos promt zonder cd rom ondersteuning en toen via die recovery partitie (die is dan c: omdat deze als enige fat32 is) en dan naar die medion dir en f uitvoeren maar en dan gaat het wel goed.

Ik heb hem net geupgrade (spannend moment toch altijd bij laptops :P ) alleen wat er nu verbeterd is dat weet niemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of er ook Digitale tv op de tv-tuner kan. Volgens de duitse medion site zit het er wel op.
Ik heb digitale tv van kpn, dus erg interessant als het zou kunnen. Overal tv kijken in ned.
IWeet iemand hier meer van?

BVD
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Nederland is DVB-T uitgeschakeld volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:13:
Ik vraag mij af of er ook Digitale tv op de tv-tuner kan. Volgens de duitse medion site zit het er wel op.
Ik heb digitale tv van kpn, dus erg interessant als het zou kunnen. Overal tv kijken in ned.
IWeet iemand hier meer van?

BVD
Arno
De aanwezige DVB-T is alleen voor vrije ontvangst geschikt, in tegen stelling tot Duitsland en Belgie zit deze in Nederland achter de decoder of te wel je hebt een kaart die in de ontvanger past bij digitenne. Zit je dicht bij de grens dan kun je simple kamerantenne aanschaffen om te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

<offtopic>
Omdat ik enorm veel problemen heb gehad met m'n ondertussen bijna 2 jaar oude Targa-laptop (lees: onding van de Lidl), heb ik onlangs gebeld met de vraag of het niet mogelijk was m'n geld terug te krijgen. Aangezien ik hem volgens hen al meer dan 1,5 jaar fatsoenlijk heb kunnen gebruiken, boden ze me oorspronkelijk slechts 35 à 40 % van de aankoopprijs aan. 8)7 Na aandringen (ik heb hen gewezen op het feit dat dat ding al vier keer in herstelling is geweest, dat die herstelling - letterlijk - in geen enkel van die vier gevallen deftig verlopen is (meestal kwam ie terug met het oorspronkelijke probleem plus nog een extra probleem er gratis bovenop), dat ze zich niet aan hun afspraken gehouden hebben, etc.) hebben ze daar 65 % van gemaakt. Is dit een redelijk aanbod?
</offtopic>

Omdat ik binnenkort - als ik dat aanbod aanneem - wel wat cash heb (een kleine € 1000) én absoluut niet zonder notebook kan (zit midden in examens en heb tegen half augustus nog een eindverhandeling te maken), overweeg ik nu deze Medion te kopen. Vanaf volgende week ligt ie namelijk weer in de rekken van de Belgische Aldi.

Nu had ik wel een aantal vragen:
  • Sommige mensen klagen hier over het scherm: de hoeken zouden donkerder zijn en aan de onderkant van het scherm zou er een opvallende witte gloed zijn. Heeft iedereen daar last van?
  • Hoe zit het met de resolutie? Is 1440 x 900 een beetje lekker werken op een 17"? (Zijn dat niet wat weinig pixels voor zo'n reusachtig scherm; ik bedoel: wordt het niet wat onscherp of zo?)
  • Klopt het dat ie 4 kg weegt, of is het minder/meer? (Valt het nog te doen daar enkele uren mee rond te zeulen?) En houdt de batterij het daadwerkelijk een volle 2 uur vol?
  • Mijn Lidl-laptop werd enorm heet na een uurtje werken. Op zich niet zo erg, zou je zeggen, ware het niet dat ie ook bijzonder warm wordt op de plaats waar je je (linker)pols legt bij het typen. Heeft deze laptop daar last van? (Ik heb geen zin in nog zo'n kachel als die Targa...)
Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

Of nog: raden jullie me deze laptop aan? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige mensen klagen hier over het scherm: de hoeken zouden donkerder zijn en aan de onderkant van het scherm zou er een opvallende witte gloed zijn. Heeft iedereen daar last van?
Ik heb daar geen last van
Hoe zit het met de resolutie? Is 1440 x 900 een beetje lekker werken op een 17"? (Zijn dat niet wat weinig pixels voor zo'n reusachtig scherm; ik bedoel: wordt het niet wat onscherp of zo?)
Ik vind het prima.
Klopt het dat ie 4 kg weegt, of is het minder/meer?
Hij is zwaar en groot. Ik zou er niet daaglijks mee achterop de fiets willen sjouwen. Maar zo af en toe meenemen gaat prima.
Valt het nog te doen daar enkele uren mee rond te zeulen?
Iedere dag enkele uren? hmmmm....
En houdt de batterij het daadwerkelijk een volle 2 uur vol?
Ik heb er de klok niet bijgehouden, maar iets in die richting ja.
Mijn Lidl-laptop werd enorm heet na een uurtje werken. Op zich niet zo erg, zou je zeggen, ware het niet dat ie ook bijzonder warm wordt op de plaats waar je je (linker)pols legt bij het typen. Heeft deze laptop daar last van? (Ik heb geen zin in nog zo'n kachel als die Targa...)
Nee. 't ding wordt niet warm en is erg stil.
Ja, ik raad hem aan, maar niet als je er de hele dag mee moet sjouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ICX: Ik heb de medion 95500 nu vanaf 25 mei in bezit en kan alleen maar opmerken dat je waar voor je geld krijgt.

De resolutie is goed, geen witte vlekken, stil en wordt niet opvallend warm.
Bijgaand voordeel is de 3 jaar garantie.

Het gewicht: Het is maar wat je wil, de meeste 17 inch laptops zitten allemaal rond dit gewicht.

Succes met je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit toch te denken nu om hem nog in te ruilen . . .

Medion service desk klooit en hij begint bij mij heel snel te blazen, en dan zit er een soort tikje in de ventilator, dus dan is hij niet zo heel stil. (mijn laptop van 5 jaar oud is dan stiller)

het scherm:
is nie tsuper-regelmatig, maar dat merk je alleen als je 1 kleur beeld zit (helemaal wit bijv)

hij is wel echt heel erg stevig, en niet super zwaar eigenlijk. vergeleken met een dell inspiron 9300 is vooral het scherm echt stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik vind het prima laptop, het enige probleem waar ik mee zit is dat ik nergens een laptop RUGtas kan vinden die groot genoeg is waar die in past, ja of hij kost gelijk 200 dollar...

Maar voor de rest ben ik er heel erg blij mee, van blurrie scherm in de hoeken heb ik ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:26

Jimbolino

troep.com

in de advertentie van de aldi stond dat er een tv/radio kaart in zou zitten, de tvkaart werkt, maar van de radio ontbreekt elk spoor. Is dat bij iedereen zo?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als deze uitgeschakeld, is het ook weer aan te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:37:
Hier in Nederland is DVB-T uitgeschakeld volgens mij!
Dan is deze ook weer aan te schakelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De decoder kan ik wel aansluiten via het bijgeleverde verloopstekker op de tv-ingang. Maar dan?\
Domba schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:20:
[...]

De aanwezige DVB-T is alleen voor vrije ontvangst geschikt, in tegen stelling tot Duitsland en Belgie zit deze in Nederland achter de decoder of te wel je hebt een kaart die in de ontvanger past bij digitenne. Zit je dicht bij de grens dan kun je simple kamerantenne aanschaffen om te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 95500 nu 2weken en de genoemde klachten zijn voor mij onbekend.
-Beeldscherm is prima, ik zie geen verschil tussen onderkant/hoeken met de rest.
-Resolutie is prima
-Het gewicht is naar gelang de specificaties van de laptop redelijk. Hoe meer mogelijkheden hoe zwaarder de laptop.
-Batterijduur is afhankelijk van wat je op dat moment er mee doet.Ook de helderheidinstelling van je beeldscherm is van groote invloed op je accu. Tekstverwerken,surfen dan is 2 uur haalbaar.
- Warmte valt enorm mee, die plaats waar jij het over hebt is niet warm. Zit meer aan de onderkant.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:13:
Hey,

<offtopic>
Omdat ik enorm veel problemen heb gehad met m'n ondertussen bijna 2 jaar oude Targa-laptop (lees: onding van de Lidl), heb ik onlangs gebeld met de vraag of het niet mogelijk was m'n geld terug te krijgen. Aangezien ik hem volgens hen al meer dan 1,5 jaar fatsoenlijk heb kunnen gebruiken, boden ze me oorspronkelijk slechts 35 à 40 % van de aankoopprijs aan. 8)7 Na aandringen (ik heb hen gewezen op het feit dat dat ding al vier keer in herstelling is geweest, dat die herstelling - letterlijk - in geen enkel van die vier gevallen deftig verlopen is (meestal kwam ie terug met het oorspronkelijke probleem plus nog een extra probleem er gratis bovenop), dat ze zich niet aan hun afspraken gehouden hebben, etc.) hebben ze daar 65 % van gemaakt. Is dit een redelijk aanbod?
</offtopic>

Omdat ik binnenkort - als ik dat aanbod aanneem - wel wat cash heb (een kleine € 1000) én absoluut niet zonder notebook kan (zit midden in examens en heb tegen half augustus nog een eindverhandeling te maken), overweeg ik nu deze Medion te kopen. Vanaf volgende week ligt ie namelijk weer in de rekken van de Belgische Aldi.

Nu had ik wel een aantal vragen:
  • Sommige mensen klagen hier over het scherm: de hoeken zouden donkerder zijn en aan de onderkant van het scherm zou er een opvallende witte gloed zijn. Heeft iedereen daar last van?
  • Hoe zit het met de resolutie? Is 1440 x 900 een beetje lekker werken op een 17"? (Zijn dat niet wat weinig pixels voor zo'n reusachtig scherm; ik bedoel: wordt het niet wat onscherp of zo?)
  • Klopt het dat ie 4 kg weegt, of is het minder/meer? (Valt het nog te doen daar enkele uren mee rond te zeulen?) En houdt de batterij het daadwerkelijk een volle 2 uur vol?
  • Mijn Lidl-laptop werd enorm heet na een uurtje werken. Op zich niet zo erg, zou je zeggen, ware het niet dat ie ook bijzonder warm wordt op de plaats waar je je (linker)pols legt bij het typen. Heeft deze laptop daar last van? (Ik heb geen zin in nog zo'n kachel als die Targa...)
Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:27:
- Warmte valt enorm mee, die plaats waar jij het over hebt is niet warm. Zit meer aan de onderkant.
Ga maar eens vlink data heen en weer pompen of iets schijf intensief doen, de schijf zit namelijk wel op de plek waar hij het ook over heeft, links naast het touchpad. Dus dat ie warm kan worden daar na loop van tijd kan gebeuren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik heb m'n batery volgens mij echt verneukt. Ik hield hem gewoon altijd erin, en altijd op netsnoer. Als ik even zonder netsnoer werkte, deed ik gewoon de netsnoer weer erin.

Dit schijnt namelijk heel slecht te zijn, want eerst kon ik nog 2,5 uur zonder netsnoer.
Nu is dat een zielige 40 minuten. IK heb nu de battery standaard eruit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:09
Caboman schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:10:
Ik heb m'n batery volgens mij echt verneukt. Ik hield hem gewoon altijd erin, en altijd op netsnoer. Als ik even zonder netsnoer werkte, deed ik gewoon de netsnoer weer erin.

Dit schijnt namelijk heel slecht te zijn, want eerst kon ik nog 2,5 uur zonder netsnoer.
Nu is dat een zielige 40 minuten. IK heb nu de battery standaard eruit :'(
Als er een li-ion accu inzit dan zou dat niet mogen :X .
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:13:
Hey,

<offtopic>
</offtopic>
Op zich is 65 % best netjes, hoe onredelijk het ook klinkt. In dit soort gevallen is het echter veruit het beste om aan te sturen op vervanging. Dus gewoon een nieuw model, dat niet die problemen heeft!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de accu kan als hij op 96% staat 2 uur en 59 minuten aan blijven (zonder wat te doen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor jullie reacties! Wat ik eruit geleerd heb: :)
  • scherm: is blijkbaar maar een klein probleem, aangezien de meeste mensen het niet eens opmerken - ofwel hebben gewoon énkele laptops er last van
  • resolutie: lijkt ook in orde voor iedereen; vroeg me eigenlijk nog af of de meeste games (speel vooral Call of Duty, GTA San Andreas...) in 1400 x 900 draaien, of dat je met zwarte balkjes zit? :?
  • gewicht: moet niet elke dag meegesleurd worden - normaal moet ik hem maar 2 maal per week (op weg naar & terug van studentenkamer) een tijdje meedragen; slechts af en toe ook een dagje mee naar school
  • batterij: 2 uur is voor de meeste situaties waarin ik 'm nodig heb eigenlijk voldoende; nog een vraagje: is het idd het beste je batterij eruit te halen als je altijd op netstroom werkt? :?
  • hitte: aangezien niet iedereen daar last van heeft, zal het (hopelijk) nog wel meevallen
  • lawaai: blijkt ook mee te vallen
Wat die 65 % betreft: ik ben lid van Test Aankoop (= Belgische consumentenvereniging). Ik heb hen eens opgebeld, en zij vinden het ook een vrij redelijk voorstel. Ze zeggen dat ze er misschien nog wel een paar procentjes bij kunnen doen wanneer zij bemiddelen via de Lidl en Targa, maar dan moet ik wel rekenen op ong. 6 weken wachttijd... Daar ga ik waarschijnlijk niet op wachten. Ik denk dat ik voor deze Medion ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop nu bijna een maand in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. Terwijl de start slecht was, want nadat ik de stekker erin gedaan had kreeg ik een totale black-out en kreeg ik het apparaat ook niet meer aan de praat. Ik heb het ding toen teruggebracht naar de Aldi, waar ik zonder problemen een nieuwe kreeg. Prima service van Aldi!

Ik kijk en brand DVD's, speel redelijk zware computerspellen (GTA San Andreas bijvoorbeeld), maar heb nog maar een keer meegemaakt dat hij crashte, maar toen stond er ook wel heel veel tegelijkertijd open. Ik vind hem absoluut niet te zwaar. Natuurlijk is het scherm niet zo mooi als van een Vaio bijvoorbeeld, maar ik vind het beeld best okay. De grafische kaart die erin zit is top. Alles voelt robuust en betrouwbaar aan. Kortom, een zeer goede laptop voor je geld, die naar mijn mening prima als desktop vervanging kan dienen.

Wat mij betreft is Medion een A-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nou, een A-Merk, zo ver zou ik niet willen gaan :P maar wel een van de betere B merken ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

is het idd het beste je batterij eruit te halen als je altijd op netstroom werkt?
ja, als je altijd op netstroom werkt, kun je beter de batt. eruithalen. Als je dat niet doet, blijft ie continu "druppelladen", wat tot gevolg heeft dat je batterij na verloop van tijd (jaar ofzo) uitgeput raakt en nog maar de helft van zijn capaciteit heeft.
Als je hem eruit haalt, blijft ie als zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ondertussen in m'n bezit!

Een vraag die ik zou willen stellen aan de mensen die ook in het bezit zijn van deze Medion: wordt jullie harde schijf ook zo heet? Aan de buitenkant merk je er niet zo veel van, maar HDDlife (alhier gratis te downloaden) meet na een klein uurtje werken temperaturen rond de 45° en meer. :/ Een ander progje, HDD Health, geeft zelfs voortdurend pop-ups om me te waarschuwen dat de temperatuur kritiek is.

Wat nog zorgwekkender is: HDDlife meet ook de health en performance van je HDD, en die bedragen bij mij beide slechts 28 %. :( Dit geeft HDDlife als conclusie:

ATTENTION!

The reliability of this hard drive is within acceptable limits so far, but its performance and/or reliability have fallen to an average level and this does not allow you to use your hard drive to the maximum extent and leads to a further gradual decline in its condition. It is recommended to schedule replacing the hard drive.

(Zie ook m'n topic "Hoe betrouwbaar is HDDlife?".)

Verder was ik totnogtoe vrij tevreden van m'n laptop, op een paar kleinigheden na (de DBV-T doet het niet bij mij, maar dat ligt wsl aan het zwakke signaal & niet aan de laptop zelf; de bijgeleverde hoofdtelefoon-met-micro zuigt nogal - vooral de micro dan (ruis)...). Het scherm vind ik bv. heerlijk, al heb ik één "halfdode pixel": in de linkerbovenhoek heb ik één witte bright pixel. Ik zeg "halfdood", omdat die pixel enkel en alleen op m'n desktop niet werkt; wanneer ik een applicatie openheb, een filmpje speel of wat dan ook, werkt ie wel gewoon mee. (Kan dit aan Windows liggen?) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:51:
Een vraag die ik zou willen stellen aan de mensen die ook in het bezit zijn van deze Medion: wordt jullie harde schijf ook zo heet? Aan de buitenkant merk je er niet zo veel van, maar HDDlife (alhier gratis te downloaden) meet na een klein uurtje werken temperaturen rond de 45° en meer. :/ Een ander progje, HDD Health, geeft zelfs voortdurend pop-ups om me te waarschuwen dat de temperatuur kritiek is.

Wat nog zorgwekkender is: HDDlife meet ook de health en performance van je HDD, en die bedragen bij mij beide slechts 28 %. :( Dit geeft HDDlife als conclusie:

.
Dit meet HDDlife bij mij Seagate ST9100823A 50° ; health 42%, Perfomance 42%.
Dat is bij normaal gebruik, er is nu niet veel HDD activiteit.
Die warmte spot onder je linkerpols voelt niet lekker aan bij veel tekstverwerking.
Verder was ik totnogtoe vrij tevreden van m'n laptop, op een paar kleinigheden na (de DBV-T doet het niet bij mij, maar dat ligt wsl aan het zwakke signaal & niet aan de laptop zelf; de bijgeleverde hoofdtelefoon-met-micro zuigt nogal - vooral de micro dan (ruis)...). Het scherm vind ik bv. heerlijk, al heb ik één "halfdode pixel": in de linkerbovenhoek heb ik één witte bright pixel. Ik zeg "halfdood", omdat die pixel enkel en alleen op m'n desktop niet werkt; wanneer ik een applicatie openheb, een filmpje speel of wat dan ook, werkt ie wel gewoon mee. (Kan dit aan Windows liggen?) :?
DVB-T mini-PCI kaart benodigd een behoorlijk sterk signaal anders vindt deze scannen niet eens het kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Mijn schijf is bijna altijd 50 graden, nu is die 50.
2 dagen geleden speelde ik san andreas met het warme weer, was\ m'n HD 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje i.v.m. de sneltoetsen aan de voorkant van de laptop. Links van het schermpje staan eerst de knoppen " |<< << " en " >> >>| ", wat toch eigenlijk wil zeggen dat je er ook mee zou moeten kunnen terug-/verderspoelen in bv. een mp3 of video, maar dat wil bij mij niet lukken. Alleen vorig/volgend nummer/filmpje werkt... Is dat bij de andere bezitters van deze laptop ook zo?

Nog iets: bij muziekfiles geeft de timer op dat kleine displaytje netjes het aantal minuten en seconden weer dat een muziekfile al bezig is, maar bij videofiles blijft er de hele tijd heel knullig 00:00 staan. :? Bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een heel prettige laptop, alleen deed bij mij de adapter t na 2 weken niet meer, natuurlijk net toen ik Rock am Ring op wilde nemen (enige uren dus) dat is op zich goed opgelost; na veel telefonische discussie overigens; gratis opsturen en n nieuwe adapter binnen 1 week, maar nu wilde ik weer naar de tv kijken/opnemen, krijg ik alleen een zilverachtig scherm, met zwakjes het TV kanaal erdoor... Is dit softwarematig, of moet ik alweer de servicedesk gaan bellen? Want dat is minder, heb al heel wat uurtjes daar gehangen voor m'n 'normale' pc en beide laptops...

Mijn ventilator geeft n zacht lispelend geluid, alsof er water stroomt...
Nog iets, de laptop blijft aardig koel tijdens gebruik, maar deze, en de vorige adapter wordt wel ERG heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 08:59
Dag mensen,

Ik ben ook op zoek naar een laptop. Mijn keus is gevallen op 2 exemplaren. 1 ervan staat in de titel van dit topic. De specs zijn ervan bekend net zoals de prijs.
De andere keus is de HP Pavilion zd8185EA. Deze is voor 1632 € te koop bij bestelhp.nl.

Wat is hier een betere keus?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

In principe die HP Pavilion, die heeft alleen als nadeel dat hij maar een 42000 toeren HD heeft, voor de rest is ie gelijk of beter dan de Medion.

Teminsten er zitten geen dingen als radio / Tv tuner in die Pavilion maar ja of je dat echt allemaal mist, moet je zelf bepalen :)

[ Voor 37% gewijzigd door SithWarrior op 29-07-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Mede MD 95500 eigenaren,

Ik ga deze week mijn schijf formateren, en ik denk dat ik de C schijf ook gelijk ga verkleinen.
Verlies ik hierdoor mijn garantie? Mijn C schijf word dan ongeveer 30G, de rest gaat naar schijf D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Als je echt hardware matig defect hebt kunnen ze er bij mij igg niet mee weg komen dat ze dan gaan zeggen ja maar meneer u hebt die rampen image van ons er af gehaald en de schijf indeling veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

backup die images op een dvdtje, en als je flaptop nou helemaal kapot gaat oid, koop je een converter zodat je je hdd op een normale pc aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je deze laptop nog altijd nabestellen ofzo ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
Je kunt hem niet meer nabestellen nee, dus geen idee waar ze het over hebben :?

Maar even dit:

Ik heb even onderzocht welke barebone Medion heeft gebruikt voor de MD 95500 en het blijkt de Arima W810-DCX te zijn. Probleem is dat er bij de specs op de Arima site staat dat er max 2 GB ram in kan 2 x 1024. Lijkt me ook logisch en volgens mij is dat voor de chipset ook geen probleem. Maar medion zegt in hun specificaties dat maar max 1024 MB mogelijk is dmv 2 x 512. Hoe kan dit 8)7. Een van tweeën kletst onzin en ik denk eerlijk gezegd dat het Arima is die gelijk heeft aangezien zij het moederbord gemaakt hebben. Wat denken jullie hiervan?

Ik heb trouwens 2 x 512 MB DDR2 533 besteld van Kingston dus binnenkort kan ik melden of de performance daar veel van vooruit gaat of dat de schijf de bottleneck blijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33

markvt

Peppi Cola

je kan medion spullen ook in de medion shop bestellen overigens

www.medionshop.de

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen aan de software voor de laptop van de ALDI (Medion MD95500). Omdat deze in Nederland niet meer te koop was heb ik deze in Duitsland gekocht. Echter met Duitse software. Wie kan mij helpen aan de Nederlandse software???????
ad.vgl@hetnet.nl
tel.0165-312423
06-20161199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Welke nederlandse software heb je het over dan??? Windows XP NL zal je toch echt zelf moeten kopen en de drivers kan je downloaden, dan zie ik verder niet in welke software je voor dat ding nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie m.b.t. de nederlandstalige software voor de medion md95500. Ik heb zelf een legale versie van Windows XP home edition, maar ik ben op zoek naar de nederlandstalige recovery-cd om het gehele apparaat met alles erop en eraan aan de praat te krijgen. Graag reactie terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Waarom eigenlijk? Je hoeft die recovery CD helemaal niet te hebben om de MD 95500 goed te kunnen installeren. Op http://www.medion.com/nl/ -> Service en Ondersteuning -> Stuurprogramma's en Updates -> Voer bij modelnummer in 95500 vindt je alle drivers die je nodig hebt. Van sommige daarvan kun je ook al nieuwere vinden op de site van de specifieke fabrikant van dat onderdeel.

Voor nieuwe gemodde drivers voor gebruik met de Geforce go 6600 moet je zijn op http://www.laptopvideo2go.com/

Wat betreft de overige programma's zoals Works en PowerCinema zal je zelf de Nederlands versie moeten aanschaffen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NV 40_man,
Bedankt voor je antwoord. Omdat ik nog maar over weinig specifieke computerkennis beschik heb ik toch nog een vraag. Kun je me zeggen welke downloads(drivers) ik van die site moet halen om de laptop kaal te kunnen laten werken. Zelf heb ik windows xp home edition, dat kan dus geïnstalleerd worden, maar dan heb ik ook nog datgene nodig om met het apparaat te kunnen werken, dus tv-tuner, cardreader enz. dus: alles om het apparaat kaal te laten draaien. De software die ik erop wil hebben staat er nu ook al op, dus die kan ik altijd weer terugzetten.
Bij voorbaat dank.
Ad
The_nv40_man schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:26:
Waarom eigenlijk? Je hoeft die recovery CD helemaal niet te hebben om de MD 95500 goed te kunnen installeren. Op http://www.medion.com/nl/ -> Service en Ondersteuning -> Stuurprogramma's en Updates -> Voer bij modelnummer in 95500 vindt je alle drivers die je nodig hebt. Van sommige daarvan kun je ook al nieuwere vinden op de site van de specifieke fabrikant van dat onderdeel.

Voor nieuwe gemodde drivers voor gebruik met de Geforce go 6600 moet je zijn op http://www.laptopvideo2go.com/

Wat betreft de overige programma's zoals Works en PowerCinema zal je zelf de Nederlands versie moeten aanschaffen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 01:39
Mmm, toevallig wordt die van mij (MD 95500)morgen opgehaald. Accu laat niet meer op en scherm heeft zwakke schermen. Nog meer mensen met problemen? en garantie ervaringen? Die technische dienst bleef namelijk wel zeggen dat eventuele kosten eerst gemeld worden. Maar ik wil niet betalen voor garantie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 21-11-2005 21:01 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:59:
Mmm, toevallig wordt die van mij (MD 95500)morgen opgehaald. Accu laat niet meer op en scherm heeft zwakke schermen. Nog meer mensen met problemen? en garantie ervaringen? Die technische dienst bleef namelijk wel zeggen dat eventuele kosten eerst gemeld worden. Maar ik wil niet betalen voor garantie ;)
Heb alleen maar goede ervaringen met de medion garantie verwerking, alleen dat bellen wordt ik wel s gek van.
Zelf had ik n kapotte laadunit (komt meer voor?) was binnen een week opgelost, zo ook eens met een tft scherm, en m'n 'vaste' pc werd ook binnen notime gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen met het uitpakken van een ARN bestand......ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Vind dat het tijd wordt voor een geheugen upgrade, om te beginnen 1 latje van 256 vervangen door 1gb..

Maakt het nog uit wat voor geheugen ik koop qua prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Schop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
In het begin van de topic zei iemand dat de harddisk tijdens games amper gebruikt wordt, slechts tijdens het laden.

Dat is idd waar, maar:
In games als Bf2 worden nog steeds textures ingeladen tijdens de game, dus het gaat niet altijd op.
Bij mij is het namelijk zo dat Bf2 gaat stotteren als ik ga vliegen dicht over de grond, en ik heb een 5400rpm harddisk.

Note:
Bij meer dan 512mb ram kan het wel veel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

wdekreij schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:54:
Vind dat het tijd wordt voor een geheugen upgrade, om te beginnen 1 latje van 256 vervangen door 1gb..

Maakt het nog uit wat voor geheugen ik koop qua prestaties?
Er zit nu PC4200 DDR2 in dus ik zou wel het zelfde kopen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:30:
[...]

Heb alleen maar goede ervaringen met de medion garantie verwerking, alleen dat bellen wordt ik wel s gek van.
Zelf had ik n kapotte laadunit (komt meer voor?) was binnen een week opgelost, zo ook eens met een tft scherm, en m'n 'vaste' pc werd ook binnen notime gemaakt.
Best grappig die van mij is al 4 keer weggeweest. Eerste keer ook voor de oplader die niet meer opladen. Toen kwam hij terug met duidelijk valschade die ik dus niet gehad had. Toen kwam hij terug met een kapot WLAN (en de schade was niet geheel hersteld). En de laatste keer kwam hij terug en zat het medion logo op de buitenkant heel slecht erop geplakt, bijna helemaal los.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik ben nog steeds tevreden over de laptop en alles doet het nog steeds goed.
Ik heb alleen paar vraagjes;

Ik heb laptop weer eens formatteerd met normale windows xp cd.

Waarom werken de nvidia drivers van nvidia.com niet. Ik krijg een error, stuurpogramma kan niet worden gevonden.

Die afstandbediening kreeg ik alleen werkend in cyberlink ofzo. Kan ik hem ook met winamp gebruiken?

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Zo, ik heb nu 1 latje van 256 MB vervangen door een 1GB latje.. En bevalt super! Kan het echt merken, deze lap is meteen stuk sneller :-)

Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
wdekreij schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:28:
Zo, ik heb nu 1 latje van 256 MB vervangen door een 1GB latje.. En bevalt super! Kan het echt merken, deze lap is meteen stuk sneller :-)

Toppie!
Welk merk/type geheugen heb je erin gedaan? Ik heb namelijk ook wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nou zoals ik hier boven al zei, er zit PC 4200 DDR 2 geheugen in dus als je dan in de PW kijkt kom je 3 reepjes van een gig tegen die je er in kan stoppen :)

1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Dane-Elec) € 99,-

1GB PC4200 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR533D2S4/1G) € 90,-

1GB PC4200 DDR2 SODIMM CL4 (OCZ, OCZ25331024VSO) € 104,53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14
Thanks voor je reactie, ik had inderdaad ook al even gespiekt, was alleen nog even onzeker, aangezien je wel eens hoort dat hij toch een bepaald merk niet pakt.
Dus wdekreij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Caboman schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:08:
Ik ben nog steeds tevreden over de laptop en alles doet het nog steeds goed.
Ik heb alleen paar vraagjes;

Ik heb laptop weer eens formatteerd met normale windows xp cd.

Waarom werken de nvidia drivers van nvidia.com niet. Ik krijg een error, stuurpogramma kan niet worden gevonden.

Die afstandbediening kreeg ik alleen werkend in cyberlink ofzo. Kan ik hem ook met winamp gebruiken?

Wie kan mij helpen?
Drivers van Nvidia werken niet omdat de GO kaarten niet ondersteund worden. Je INF file moet aangepast worden.

Hier kan je de files met aangepast INF file vinden:

http://www.laptopvideo2go.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
@wisey

Ik zou toch echt voor 2x512MB gaan ipv 1GB. Anders benut je de Dual Channel mogelijkheid van dit laptoppie niet. Zou toch zonde zijn, scheelt best een hoop weet ik uit ervaring (dan wel op desktop pc's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sorry voor de kick ;).

Afgelopen weekend is mijn laptoptas, met daarin de ontvanger van mijn afstandsbediening, gestolen. Gelukkig lag de laptop zelf gewoon veilig thuis, dus daar is niets mee.
Alleen.. Nu kan ik geen TV meer kijken. Ik heb meteen Medion gebeld maar deze geven niet thuis; 'losse ontvangers of nieuwe afstandsbedieningen met ontvangers kunnen wij niet leveren'. Nu heb ik een andere afstandsbediening met ontvanger (van een compleet ander merk) getest, maar die werkt maar deels.
Heeft iemand een idee hoe ik weer een volledig functionerende afstandsbediening kan krijgen?

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm mag ik is wat geks vragen, hoe ziet die ontvanger er uit dan? Kan me niet herinderen dat ie er bij zat, die afstands bediening heb ik hier nog wel ergens.

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SithWarrior schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:08:
Hmm mag ik is wat geks vragen, hoe ziet die ontvanger er uit dan? Kan me niet herinderen dat ie er bij zat, die afstands bediening heb ik hier nog wel ergens.
Het is een USB dingetje. Lijkt wel wat op een memory stick.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174523

hebben jullie ook zoveel problemen met het beeldscherm? ik ga nu voor men 3de beeldscherm. K vindt het wel behoorlijk irritant want moet hem telkens formateren en terug zetten naar fabrieksgarantie (omwille van vertrouwelijke informatie van mijn werk) en ben hem dan nog eens telkens 30 dagen kwijt waardoor het nu al de vierde keer is dat hij binnengaat ( eerste keer voor een nietwerkende tv kaart) dus ben ik hem al eigelijk 120dagen kwijt geweest met gevolg dat ik mij intussen al een andere computer gekocht heb ( een betrouwbaardere) maar ze willen de medion(brol) niet terug nemen als hij ouder is dan 1 jaar. k' heb al enorm veel spijt gehad dat ik mij nogmaal een dure laptop gekocht had. en niet een goekope laptop en een desktop komt op dezelfde prijs en is veel sneller en betrouwbaarder nu zit ik met een dure laptop en snelle desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174523

nog een vraagje: mag je zelf je ram vervangen zonder dat je garantie vervalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Lijkt me wel, en als het verkeerd gaat, zet je toch weer die ouwe terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38

Thandor

SilverStreak

SithWarrior schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 18:26:
Lijkt me wel, en als het verkeerd gaat, zet je toch weer die ouwe terug :)
Indien het écht kapot is gegaan is dit dus niet de bedoeling. Je moet een ander niet op laten draaien voor de kosten die je zelf gemaakt hebt :)
Anoniem: 174523 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:42:
nog een vraagje: mag je zelf je ram vervangen zonder dat je garantie vervalt ?
Bekijk de garantievoorwaarden eens zou ik zeggen :). Uiteraard kun je ook even e-mailen of bellen naar de fabrikant.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hij heeft het hier boven over zijn beeldscherm die al paar keer kapot gegaan is, dat heeft neem ik aan weining met het ram geheugen te maken. Al zou het zo maar kunnen dat ze bij Medion beginnen te roepen dat het je eigen schuld is. Vandaar dat ik dat dan altijd maar in orginele staat weer terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Doen ze helemaal niet moeilijk over. Mijn 95500 is net ook even weggeweest voor een reparatie (niet strikt noodzakelijk maar wel irritante problemen: vlekje in het scherm, accu verliest lading spontaan. Is heel goed opgelost: Nieuw scherm, nieuwe accu en nieuwe DVD-brander 8)7 , nou jah mij best :P ) ik had ook gewoon m'n twee reepjes kingston DDR2 512 MB erin zitten. Niet eens meer aan gedacht. Maar niets van gehoord. Ze hadden een stabiliteits testje uitgevoerd en het in het rapportje daarvan stond dat ie de geheugen test gehaald had >:)

Nee maar punt is dat ik Medion nog steeds niets verwijten kan. Enigste wat echt van hen komt er waar ze dus wat aan kunnen doen is de service. En dat doen ze goed.

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 13:38
Weet er iemand of het mogelijk is om 2gb ram te instaleren op deze medion laptop?
Ik heb al wat rondgezocht op google en de meesten zeggen dat 1 GB maximaal is.
Maar wat ik niet goed begrijp is of dat nu 1 GB per latje is of 1gb totaal.

Ik zou graag 2 latjes van 1gb gebruiken om zo nog gebruik te maken van dual channel.

De reden waarom 2 gb ram wil instaleren is omdat ik windows vista ultimate RC2 geinstalleerd heb en dit bevalt mij prima. Geen problemen met de meeste drivers. alleen zelf geluid driver instaleren en zelf een getweakte driverinstallatie van de nvidia videodriver. Aero werkt nu dus vlekkeloos. De windows expirience base score bedraagt nu 2,9 wat ik toch al vrij goed vind voor deze laptop.

de scores zijn:
CPU: 3,6
Memory:2,9
graphics: 4,2
gaming graphics 3,9
hard disk 4,2

Dus mijn geheugen is de beperkend factor.
Vista is wel iets trager als windows xp maar dit komt omdat 86 % van mijn fysiek ramgeheugen wordt gebruikt tijdens normaal gebruik: webbrowsen,teksverwerking.
Dus mijn ervaring zegt dus dat 512 mb ram echt wel te weinig is voor windows vista.
Maar het ziet er allemaal zo fijn uit dat ik toch graag wil upgraden.
Ik kan de RC2 tot juli 2007 gebruiken en daarna wil ik overstappen op de RTM van windows vista

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ikzelf heb er ook meer dan 1gb in :) Heb een latje van 256 vervangen met 1gb, dus er zit 1 x 1gb + 1x256 in momenteel.

Wat is deze laptop 2dehands momenteel ongeveer waard? Iemand die zich duft te wagen aan zo'n waardeoordeel?

Zit er namelijk over te denken om hem weg te doen, gezien ik inmiddels een Macbook erbij heb.

• michielske
Dus de laptop ondersteund 1GB latjes, dan lijkt mij dat 2 latjes van 1gb ook werken.
De waarde van deze laptop zou niet direct weten, ik schat toch dat het meer als 600 € moet zijn.
Aangezien je met een memory update vlekkeloos windows vista kunt draaien in bijna al zijn glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik it met een een probleem, een aantal van mijn toetsen werken niet meer omdat er cola over gemorst is. Ik denk dat sommigen onder jullie dit probleem wel herkennen..

Nu vraag ik het mij af of ik ergens een toetsenbord kan bestelle voor mijn laptop.
Iemand enig idee want ik heb totaal geen ervaring op dit gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 13:52
wdekreij schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:55:
Ikzelf heb er ook meer dan 1gb in :) Heb een latje van 256 vervangen met 1gb, dus er zit 1 x 1gb + 1x256 in momenteel.

Wat is deze laptop 2dehands momenteel ongeveer waard? Iemand die zich duft te wagen aan zo'n waardeoordeel?

Zit er namelijk over te denken om hem weg te doen, gezien ik inmiddels een Macbook erbij heb.
Wat ga je ervoor vragen?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Wat zijn de ervaringen bij jullie omtrent laptop-garantie bij Medion? Wat gebeurd er als het niet gerepareerd kan worden bijvoorbeeld (het zijn immers verouderde laptops), en gaat de garantie ook op bij dode pixels?

Ik heb namelijk sinds vandaan 900 (!!!) dode pixels :(

Edit:
Eerst bovenstande oplossen..

[ Voor 26% gewijzigd door wdekreij op 24-11-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
Ik heb de medion garantie nog niet nodig gehad. Ik werk met deze laptop elke dag bijna 4 uur al 1,5 jaar lang en nog nooit problemen gehad. Ik experimenteer ook heel veel met deze laptop qua besturingsystemen en alles gaat prima. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik em gekocht heb en ik zou em ook niet kunnen missen. Ook lijken er veel te klagen dat ze problemen hebben met dvb-t dat het niet goed werkt nou ik heb hier een versterkende antenne aangehangen en dit werkt perfect wel die home cinema erafgeveegt want daar heb je geen mogelijkheid tot digitale radio met showshifter daarentegen of mediaportal wel en die kwaliteit is zalig om naar te luisteren. Veel van mijn vrienden hebben laptops als je tegen het scherm blaast dan wiebelen ze al of de scharnieren scheuren bij deze laptop staat mijn scherm nog zo vast als toen ik hem gekocht had en het scherm gaat meer dan 10 keer per dag open en dicht. En als er iets zou misgaan je hebt 3 jaar garantie dus met 900 dode pixels zou ik je laptop opsturen en dat valt zeker nog onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

omdat ik ook zo'n laptop heb en nu eindelijk VISTA geistalleerd heb kom ik voor een groot probleem te staan!

de drivers voor de videokaart, GeForce 6600 GO. ik heb geprobeert met de modded inf methode maar krijg iedere keer een fout. heeft iemand werkende drivers liggen of staan die hij ook heeft gebruikt voor zijn laptop? of een andere methode. het maakt niet uit welke versie van de drivers het is, ze moeten gewoon werken!

ik heb nu een deel aan de praat gekregen door de drivers van WinXP te gebruiken, maar ik kan niets van grafische toepassingen starten!

Mvg,

Matthias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn medion 95500. Ik heb mijn E partitie geformatteerd en goed overgeschreven met een file-shredder. Nu wil ik herstellen naar fabrieksinstellingen. De originele cd's heb ik. Maar met applicatie en support cd kom ik niet verder, want o.a. retten.exe (aantal bestanden in map RECOVER op E-partitie bij aankoop) heb ik niet meer. Met de product recovery cd kan ik niks; Krijg constant de melding Medion AG: System not authorized...wanneer ik win xp wil installeren. Kan iemand mij de files retten.exe en andere recovery bestanden sturen o.i.d voor md95500 of een andere oplossing aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ja, op de E schijf stond je "mage'. Die had je moeten backuppen/branden. Hoop dat iemand je kan helpen. Medion al gebeld?

(ben nog steeds blij met deze laptop trouwens na bijna 3 jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag hoor ik wanneer iemand deze laptop nog bezit en tevens de bestanden op de oorspronkelijk E-partitie nog heeft. Bij Medion moet ik er rond de 50 euro voor betalen.
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
Ik ken 4 mensen die deze laptop bezitten inclusief mezelf, en we hebben nog allemaal de originele bestanden van de E partitie. Maar ik weet niet of die bestanden zo maar te kopieren zijn (licentie kwestie?). Maar je mag mij altijd contacteren als je ze nog nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Waarom wil je de origineel back-up partitie hebben? Ik heb die al tijden geleden weggegooid. Je kunt van de meegeleverde windows DVD zelf een XP Home cd maken. Dan kun je daarmee in combinatie met de productkey op de behuizing gewoon legaal XP Home installeren. De drivers zijn op de Medion website te vinden of de oorspronkelijke drivers op de support dvd.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste