You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Geen dode pixels
En spellen gaan goed
Verwijderd
Die Vga driver is het niet helemaal he, maar detonators en omegacorner drivers pakt hij niet das idd jammer!Guidance schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:55:
Kan best kloppen, hij start bij mij prima snel op. Ik heb alleen 3dmark 05 gedraaid en daar wordt je toch wel een beetje treurig van. 2500 punten. Ik hoop snel een betere driver te vinden.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
De bestanden van op drive E benodig je ook, op basis van ext. lijkt het dat men voor een recovery gekozen heeft (lijkt drive Image). Deze heb ik nog niet getest/nodig gehadTheGeneral schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:02:
Dus met andere woorden, XP Pro kan erop zolang je de E partitie (Recovery) maar niet deleted. Of kan die ook nog weg en is de CD voldoende voor een recovery?
Bij de oudere versies maakte men gebruik van HDCOPY.
Als je een nwe HD gebruikt moet je bijvoorkeur aan het eind een FAT32 partitie maken, waar je recovery bestanden van DVD in passen. De rest kun je naar wens partiotioneren, als je gebruik maakt van partition magic moet je na afloop de HD weer vrijgeven door de flag terug te zetten. Hiervoor kun je een bootfloppy gebruiken van win98 die je aanpast met de gratis versie van HDCOPY.
Van floppy booten en HD vrijgeven voor recovery. (In de meeste gevallen werkt een USB floppy drive ook, zoals by de MD6200)
Daarna applicatie CD erin en booten en recovery starten.
Is je C partitie te klein dan wordt recovery afgebroken (partitie moet overeen komen de oorspronkelijke grote, dus fabrieks partionering ergens op schrijven), is je partitie te groot gekozen dan krijg je na de herstart kort een blauw scherm met foutmelding die eindigd op 24.
Op nwe booten van WinXP CD en voor reparatie kiezen R, aanmelden bij windows sessie
1 en eventueel administrator password van installatie CD ingegeven anders enter. Administrator password van je installatie CD niet bekend een ander Win XP installatie CD gebruiken, kan ook Win XP Pro zijn.
Laat nu CHKDSK /R lopen als deze klaar is dan is je systeem weer in afleveringstoestand aldan niet met gewijzigde partitie grote.
De applicatie CD start alleen de HDCOPY die Medion afgenomen heeft, verder niets, image moet in een FAT32 partitie staan (retten.??)
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Ik heb hem natuurlijk even getest op eventuele gebreken maar het ding scheen perfect in orde te zijn. Geen dode pixels etc. Ik had van te voren al best redelijke verwachtingen en een deel daarvan zijn al uitgekomen:
- Werksnelheid moet goed zijn.
Nou dat zat zeker wel goed. Ik merkte in gewone desktop snelheid iig geen verschil met mijn desktop. (zie sig voor specs). Ook de schijf met 5200 rpm hield zich keurig. De laad tijd bij Brothers in Arms was iig niet zichtbaar langer. Ook had ik nog voldoende fps op de hoogste kwaliteit in BIA.
-Werk comfort moet goed zijn.
Dat zit ook wel goed. Zo´n groot scherm werkt lekker makkelijk en de meergeleverde muis vindt ik wel wel fijn licht. Ook de afstandbediening en de knoppen op de voorkant zijn ideaal. Je hebt je hele mediacenter stuff zo onder de knop.
-Hij moet niet al te zwaar en log zijn.
Eerder zeiden mensen dat ze hem veel te zwaar en te log vonden. Hij is natuurlijk ook wel zwaarder dan een notebook met een kleiner scherm of mindere specs maar voor een notebook als dit vindt ik het gewicht prima en het formaat is echt niet groter dan hoeft. Geen grote randen om het scherm ofzo. Maar bij mij weegt het werkcomfort zwaarder dan het vervoercomfort en ik denk dat medion daarin wel een goede afeweging heeft gemaakt.
-Hij moet een redelijke accutijd hebben
Heb ik nog niet echt kunnen testen maar dat zit zeker voor een notebook van deze prijs en specifacties wel goed. Als ie inderdaad ongeveer 2,5 uur haalt is dat goed genoeg. Volgens mij kunnen zelfs de dure Toshiba laptops met deze specificaties het niet zolang uithouden.
Verder moest ie natuurlijk ook degelijk en stabiel zijn maar dat heb ik nog niet kunnen testen. De notebook gaat namelijk uit veiligheidsoverwegingen eerst een weekje naar opa en oma totdat het examen afgelopen is
Verwijderd
2,5 uur?The_nv40_man schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:06:
Ik heb deze laptop ook sinds gister. Ik had nog heel veel geluk dat ze hem bij de desbetreffende aldi niet in het zicht hadden en er nog een paar waren om een uur of 2.![]()
Ik heb hem natuurlijk even getest op eventuele gebreken maar het ding scheen perfect in orde te zijn. Geen dode pixels etc. Ik had van te voren al best redelijke verwachtingen en een deel daarvan zijn al uitgekomen:
- Werksnelheid moet goed zijn.
Nou dat zat zeker wel goed. Ik merkte in gewone desktop snelheid iig geen verschil met mijn desktop. (zie sig voor specs). Ook de schijf met 5200 rpm hield zich keurig. De laad tijd bij Brothers in Arms was iig niet zichtbaar langer. Ook had ik nog voldoende fps op de hoogste kwaliteit in BIA.
-Werk comfort moet goed zijn.
Dat zit ook wel goed. Zo´n groot scherm werkt lekker makkelijk en de meergeleverde muis vindt ik wel wel fijn licht. Ook de afstandbediening en de knoppen op de voorkant zijn ideaal. Je hebt je hele mediacenter stuff zo onder de knop.![]()
-Hij moet niet al te zwaar en log zijn.
Eerder zeiden mensen dat ze hem veel te zwaar en te log vonden. Hij is natuurlijk ook wel zwaarder dan een notebook met een kleiner scherm of mindere specs maar voor een notebook als dit vindt ik het gewicht prima en het formaat is echt niet groter dan hoeft. Geen grote randen om het scherm ofzo. Maar bij mij weegt het werkcomfort zwaarder dan het vervoercomfort en ik denk dat medion daarin wel een goede afeweging heeft gemaakt.
-Hij moet een redelijke accutijd hebben
Heb ik nog niet echt kunnen testen maar dat zit zeker voor een notebook van deze prijs en specifacties wel goed. Als ie inderdaad ongeveer 2,5 uur haalt is dat goed genoeg. Volgens mij kunnen zelfs de dure Toshiba laptops met deze specificaties het niet zolang uithouden.
Verder moest ie natuurlijk ook degelijk en stabiel zijn maar dat heb ik nog niet kunnen testen. De notebook gaat namelijk uit veiligheidsoverwegingen eerst een weekje naar opa en oma totdat het examen afgelopen is
Pfff triest.
Acer Aspire 1522 heeft veel interesantere specs op missch de vid kaart na en heefd een accuduur van iig 3 uur.
En dat met een Athlon 64 3400+
Best triest als je dat meteen als triest afdoetVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:11:
[...]
2,5 uur?
Pfff triest.
Acer Aspire 1522 heeft veel interesantere specs op missch de vid kaart na en heefd een accuduur van iig 3 uur.
[ Voor 9% gewijzigd door wdekreij op 26-05-2005 12:18 ]
Verwijderd
Ik heb al rond gekeken maar krijg het niet gevonden waar ik dit kan instellen. De desktop is de internet deler..
Beide kunnen trouwens 54 Mbps aan..
Ik heb overigens niet veel verstand van draadloos maar goed
Verwijderd
je kan wel zonder porto opsturen.
Een beetje jammer, want nu kan ik hem dus niet erg testen
Dit kan max maar op 11mbit.. moet je toch een Wlan router kopen...Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:39:
Waar ik trouwens wel een probleem mee heb is dat ik mijn Wlan ( gewoon van desktop naar laptop zonder access point of router ) niet op 54 Mbps kan zetten .. hij pakt 11 Mbps.
Ik heb al rond gekeken maar krijg het niet gevonden waar ik dit kan instellen. De desktop is de internet deler..
Beide kunnen trouwens 54 Mbps aan..
Ik heb overigens niet veel verstand van draadloos maar goed
Linksys WRT54G heb ik zelf ook...wdekreij schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:39:
Zijn er ook Wlan hubs/switches zeg maar ? Ik heb al een vast netwerk met router etc, wil enkel een draadloze link naar de laptop terwijl ik dus al een router heb ? Of loop ik nu erg scheef te lullen?
4 poorts router/switch incl. wireless
www.actiecom.nl
Is hij in de aanbieding zie frontpage 70 E
http://www.actiecom.nl/product_info.php?products_id=890
[ Voor 12% gewijzigd door Daros op 26-05-2005 12:44 ]
Hoever rijkt zoiets?VerkerkSander schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:43:
[...]
Linksys WRT54G heb ik zelf ook...
4 poorts router/switch incl. wireless
www.actiecom.nl
Is hij in de aanbieding zie frontpage 70 E
http://www.actiecom.nl/product_info.php?products_id=890
Ja, ik zei toch ook nergens dat dat niet beter kan. En ja die videokaart maakt best wat uit op de accutijd. Maar ik vekies voorlopig iig werkcomfort boven vervoercomfort en ook vast werkcomfort boven mobiel werkcomfort. Dat half uurtje wat je met die ene langer kan werken scheelt voor mij niet genoeg...Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:11:
[...]
2,5 uur?
Pfff triest.
edit: k heb even op de site van acer gekeken en degene met de AMD Athlon 64 3400+ is iig de 1524 en niet de 1522. Bovendien is het ook een zeer kromme vergelijking omdat de acer geen 17 inch scherm heeft en met de Geforce 5700go ook een veel mindere videokaart. Dan vindt ik een half uurtje veschil nog te weinig eingelijk

[ Voor 22% gewijzigd door The_nv40_man op 26-05-2005 13:59 ]
3D Mark 2001 test van MD95500Guidance schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:55:
Kan best kloppen, hij start bij mij prima snel op. Ik heb alleen 3dmark 05 gedraaid en daar wordt je toch wel een beetje treurig van. 2500 punten. Ik hoop snel een betere driver te vinden.
wil jij dit "her"testen met jouw eigen laptop?
Verwijderd
Score 3DMARK 2003: 5.680 !!!!
Score 3DMARK 2005: 2.300 !!!!
Aldus: http://forum.hardware.fr/...MD95500-sujet-14594-1.htm
jaahaa dat had ik zelf ook al gezien! maar de scores hangen toch af van de drivers die zijn gebruikt?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:12:
Score 3DMARK 2001: 15.200 !!!! (Excellent)
Score 3DMARK 2003: 5.680 !!!!
Score 3DMARK 2005: 2.300 !!!!
Aldus: http://forum.hardware.fr/...MD95500-sujet-14594-1.htm
Dát wil ik weten!
t zal denk ik niet zoveel uit maken? bespaar je de moeite en ga weer verder gamen!
[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 26-05-2005 19:51 ]
Stevig vast pakken laat je wel uit je hoofd, je laat graag weer los temp is ruim 50 graden.
Is dat gewoon of is een RMA opkomst.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
ingeleverd bij aldi gelijk een nieuwe meegekregen... Ow en ik werd bedankt voor het afvies
Het scherm is groooooot
Hij is stil en de prestaties vallen me niet tegen!
Hij wordt ook niet heet => Centrino.
Het enige probleem dat ik tot nu toe heb is dat ik een probleem heb
met het klikken op mijn netwerk omgeving, hij geeft dan een foutmelding.
Ik kan pingen naar andere PC's en ik kan in de IE de andere PC's wel
benaderen \\192.168.0.x dan kom ik er wel op. Heb van alles al geprobeerd.
Het ligt niet naan SP2 wat de bestandsdeling enzo staan allemaal op
uitgezonderd
Voor de rest het modem werkt, KPN gratis internet even getest voor als
mijn ipcop het mag begeven en ik ben er even niet
perfect. TV kijken wil ook prima, helemaal top.
Heeft iemand anders ook dat netwerk probleem? Dus het klikken op
zoeken naar andere PC's in werkgroepen en dan foutmelding?
ik had iig geen probleem met netwerk. ik had boven op de medion pc Wlan ingeschakeld , en beneden in mijn eigen kamer via die Wlan verbinding kunnen internetten. ik vond het wel prachtig werken.
adapter niet uitgeprobeerd, ik heb de accu er in gestoken en ben 3 kwartier er mee gaan spelen.
beeld vond ik niet zoo super, mijn CRT geeft mooier beeld vond ik. onderaan mijn scherm was het beeld lichter.. andere kijkhoek gaf mij in de andere hoeken lichtere vlekken. waarschijnelijk stond mijn beeld bol oid ?

grafics vond ik geweldig! Op mijn desktop heb paar maanden geleden NFSU uitgespeeld, en die grafics waren soep

ook het geluid vond ik best mooi, lkkr scherp en helder. ook de "subwoofer"n de onderkant!
hopelijk word de volgende laptop nog geiler!
Zijn je werkgroepnamen gelijk, de mijne stond van fabriek af op werkgroup (nog Engels nog Nederlands), het is een home editionJWR schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:21:
Heeft iemand anders ook dat netwerk probleem? Dus het klikken op
zoeken naar andere PC's in werkgroepen en dan foutmelding?
Ja alles staat goed verder, ik had gedacht dat het met SP2 te maken had.Domba schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:32:
[...]
Zijn je werkgroepnamen gelijk, de mijne stond van fabriek af op werkgroup (nog Engels nog Nederlands), het is een home edition
Ik kwam heel veel van de soort gelijke foutmelding wat ik had tegen hier op GoT.
Alleen elke link waar ik op klikte zat geen antwoord in

Ja bij word dat ding ook erg heet....Domba schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:02:
Heb de accu inmiddels opgeladen van de MD95500, maar de externe voeding blijft even warm.
Stevig vast pakken laat je wel uit je hoofd, je laat graag weer los temp is ruim 50 graden.
Is dat gewoon of is een RMA opkomst.
Ach zolang er geen plasje vloeibaar plasic op de grond ligt vind ik het best,.. of dat als je 'm op pakt dat ie aan je handen en de vloer blijft kleven, met van die slierten er aan..
Ik zelf gebruik dit nooit vanwege een Samba-server, maar ik heb er naar gekeken.JWR schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:02:
Ja alles staat goed verder, ik had gedacht dat het met SP2 te maken had.
Ik kwam heel veel van de soort gelijke foutmelding wat ik had tegen hier op GoT.
Alleen elke link waar ik op klikte zat geen antwoord in
Ik snap te weinig van dit deel voor een kant en klaar antwoord.
Allereerst, ik vind het vreemd dat je er wel via de browser bij kunt.
Dit betekent dat je geen paswoord op de accounts gebruikt, of wel aan het login scherm komt voor de user.
Standaard staat in SP2 externe toegang uit, ook voor de gedeelde mappen.
Kun je instellen via eigenschappen map, tabblad delen, lees zeker de risico's van delen als je geen paswoord op je accounts gebruikt.
Bij verbindingen staat standaard printer en bestands service aan, maar in de firewall van de verbinding uit, daar dit geen uitzondering is, onder tab-blad geavanceerd kun je nog een aantal
functie beschikbaar stellen voor de gebruikers (verbinding>eigenschappen>geavanceerd>instellingen--> tab-bladen)
Als je tijdelijk je firewall uitschakelt op de draadloze verbinding nadat je via Fn F2 je zender uitgeschakeld en geen lan kabel aangesloten hebt, moet je minimaal je eigen computernaam zien in mijn netwerklocaties> zoek naar computers in werkgroep
Als op de andere computer accounts zijn met een paswoord, dan is het volgens mij makkelijker,
XP SP2 is soms langzaam, herkent niet meteen een nieuwe computer in het netwerk en als de eerste keer de inlog gemist is, kost het vaak moeite om de verbinding aan te praat te krijgen, inlog scherm weer naar boven te halen beter gezegd.
Ik gebruik mijn Win XP computers standaard met verbergen in netwerk aan, dan reageren zij ook niet op een ping
Edit: Bij win2000 kan je gewoonlijk geen vol,waardige verbinding opbouwen als een account niet voorzien is van paswoord bescherming. Firewall van XP beperkt, maar voorkomt dat van buiten af verbindingen kunnen worden gestart, die niet vrijgegeven zijn door de gebruiker.
[ Voor 8% gewijzigd door Domba op 27-05-2005 11:20 ]
Verwijderd
En dat hij na het opstarten soms nog bezig met iets blijkt te zijn. Dan dubbel klik ik bijvoorbeeld op mijn documenten en dan duurt het vrij lang voordat hij de map opent..
Ergens moet toch je harddisk zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:15:
Hebben jullie ook dat na een tijd het wat warm wordt links naast de touchpad?
En dat hij na het opstarten soms nog bezig met iets blijkt te zijn. Dan dubbel klik ik bijvoorbeeld op mijn documenten en dan duurt het vrij lang voordat hij de map opent..
Als het bureaublad beschikbaar is, betekent nog niet dat de opstart volledig gereed is.
Er wordt gecontroleerd op de achtergrond of er nog updates beschikbaar zijn
Domba beat me to it
traagheid komt waarschijnlijk door de crappy installatie van medion.
laat wel weten als ik 'm geherinstalleerd heb. eerst die extra partities voor de zekerheid backuppen 8GB!?
Hebben jullie al in de BIOS gekeken?... daar zit bijna nix in!! vaag hoor
[ Voor 29% gewijzigd door Snarenplank op 27-05-2005 11:36 ]
Verwijderd

zal deze proberen te herstellen en bios opdate uitvoeren.
tja als 't niet lukt kan ik m nu nog inleveren.
Alleen soms is het toch dat een bepaalde nieuwere bios update juist minder werkt dan een oudere versie? al eens ervaring mee gehad???
Ik zie niet staan dat een intacte recoverypartitie nodig is, je hebt alleen een fat32 partitie nodig.SithWarrior schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:34:
Hmm over bios en gesproken, heeft iemand al die bios update gedaan die op die medion site staat? (daar heb je volgens de omschrijving wel die recovery partitie nodig)
Dos heeft geen toegang tot NTFS
[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 27-05-2005 13:52 ]
woohoo als je winxp home opnieuw wilt installeren (wilde ik om in dos modes te komen) krijg je "system not authorised" melding, dit is waarschijnlijk die bios lock? en zoekt hij naar die recovery disk?
Dit wil dus eigenlijk zeggen dat je de harddisk niet mag instellen zoals je 'm zelf wilt.
[ Voor 65% gewijzigd door Snarenplank op 27-05-2005 14:47 ]
Waarvoor heb je een support-CD voor?Snarenplank schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:28:
hmm geen floppy drive hoe kom ik nu in dos, heb ook geen memory stick bij de hand.
Kun je iets meer je partitieverdeling toelichten.
Welk programma wordt opgestart bij optie 1 dan, ben nog niet toe om dit uit te proberen?
Toelichting bij BIOS update iets minder in babelvis vertaling
1. Pak de BIOS-update in de gekozen dir uit op partitie E:.
geen windows meer dan al uitgepakt er na toe copieren
2. Herstart notebook met externe voeding aangesloten (minimale kans op stroomuitval) met support- CD
3. Kies "start van CD-ROM"
3. Kies Taal D voor Nederland
4. Kies 2 naar DOS prompt (1 start gewoonlijk recovery)
5. Partitie E is nu C: zoek dir met uitgepakte bestanden
6. Na de update is één nieuwe start van de system nodig.
Aanwijzing: Om de gedownloaded files uit te pakken, klik a.u.b. op de button "Extract".
Deze files worden nu in een folder uitgepakt die U onder "Folder" aangegeven hebt.
Als deze folder niet voorhanden is, wordt deze aangemaakt.
Belangrijke Informatie: Voor eventuele fouten, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade of het verliezen van data.
De klant gaat accoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.
[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 27-05-2005 15:04 ]
Ja dat is het hele eieren eten dus ook. Wel in de explorer en niet in de netwerkomgeving.Domba schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:02:
[...]
Ik zelf gebruik dit nooit vanwege een Samba-server, maar ik heb er naar gekeken.
Ik snap te weinig van dit deel voor een kant en klaar antwoord.
Allereerst, ik vind het vreemd dat je er wel via de browser bij kunt.
Dit betekent dat je geen paswoord op de accounts gebruikt, of wel aan het login scherm komt voor de user.
Standaard staat in SP2 externe toegang uit, ook voor de gedeelde mappen.
Kun je instellen via eigenschappen map, tabblad delen, lees zeker de risico's van delen als je geen paswoord op je accounts gebruikt.
Bij verbindingen staat standaard printer en bestands service aan, maar in de firewall van de verbinding uit, daar dit geen uitzondering is, onder tab-blad geavanceerd kun je nog een aantal
functie beschikbaar stellen voor de gebruikers (verbinding>eigenschappen>geavanceerd>instellingen--> tab-bladen)
Als je tijdelijk je firewall uitschakelt op de draadloze verbinding nadat je via Fn F2 je zender uitgeschakeld en geen lan kabel aangesloten hebt, moet je minimaal je eigen computernaam zien in mijn netwerklocaties> zoek naar computers in werkgroep
Als op de andere computer accounts zijn met een paswoord, dan is het volgens mij makkelijker,
XP SP2 is soms langzaam, herkent niet meteen een nieuwe computer in het netwerk en als de eerste keer de inlog gemist is, kost het vaak moeite om de verbinding aan te praat te krijgen, inlog scherm weer naar boven te halen beter gezegd.
Ik gebruik mijn Win XP computers standaard met verbergen in netwerk aan, dan reageren zij ook niet op een ping
Edit: Bij win2000 kan je gewoonlijk geen vol,waardige verbinding opbouwen als een account niet voorzien is van paswoord bescherming. Firewall van XP beperkt, maar voorkomt dat van buiten af verbindingen kunnen worden gestart, die niet vrijgegeven zijn door de gebruiker.
Terwijl ik binnen andere PC's binnen dit netwerk allemaal winxp met SP2 heb draaien en daar werkt het allemaal wel.
Maar goed ik kan me redden, ik ben de degene die het netwerk hier onderhoud, mijn pa gebruikt alleen het netwerk voor internet met het netwerk en de rest is voor mijn rekening.
dus ik kan wel gewoon \\192.168.0.x gebruiken als het moet.
Had die partitie om zeep geholpen een paar posts terugDomba schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:49:
[...]
Waarvoor heb je een support-CD voor?
Toelichting bij BIOS update iets minder in babelvis vertaling
1. Pak de BIOS-update in de gekozen dir uit op partitie E:.
geen windows meer dan al uitgepakt er na toe copieren
wel een backup gemaakt, deze terug gezet. geen succes.
die recovery cd heeft de recovery partitie ECHT nodig, maar wie wil daar 13gb aan op offeren??? das 13% van je totale HD capaciteit! dan ook nog zo een partitie voor tools en drivers daar gaat 20-25% dat wilt toch niemand??

Nog eens gekeken die 2 partities zijn samen ruim 40%

[ Voor 6% gewijzigd door Snarenplank op 27-05-2005 15:09 ]
Heb je nog een E partitie nog in FAT32.Snarenplank schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:00:
[...]
Had die partitie om zeep geholpen een paart posts terug![]()
wel een backup gemaakt, deze terug gezet. geen succes.
die recovery cd heeft de recovery partitie ECHT nodig, maar wie wil daar 13gb aan op offeren??? das 13% van je totale HD capciteit! dan ook nog zo een partitie voor tools en drivers daar gaat 20-25% dat wilt toch niemand??
Dan moet je wel de bestanden terugzetten.
Zet in root van E: ook SWCONFIG.DAT file en in de RECOVER DIr Factory.?? images
ander maak met kladblok het bestandje aan
------------------
NL
MD 95500
18_04_05
01
---------------------

even die backup terug copieeren 10 min remaining, die hd is niet zo snel he? ach das alleen maar hinderlijk bij het copieeren van grote bestanden.
Dat bestandje had ik ook gebackupped maar dankje voor je support
Ok nu loopt ie wel door maar ik krijg andere opties:
1.opstartbestanden herstellen
2.systeem en driverbestanden herstellen
3. fabrieks instellingen.
Dus niets over dos
er zijn 2 cd's 1 voor product recovery (die gaat bij mij nog steeds zeuren over die "system not authorised" melding) en een app. & support disk. waar ik bovenstaande opties krijg.
ff gechecked heb de juiste cd maar ander menu,... toch maar een memory stickje gebruiken als ik weer thuis ben
[ Voor 74% gewijzigd door Snarenplank op 27-05-2005 16:43 ]
Een aantal zijn gewoon al geinstalleerd en staan op de support-CD, het is een soort extra support.SithWarrior schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:09:
Maar is het ook echt een bios update? er staan allemaal datums bij die driver versies op die medion site die totaal niet kloppen, zou het de huidige bios versie zijn?
Als de HD crasht door eigen toedoen dan is dat natuurlijk geen RMA of hulp bij herstel in principe, maar wel de support die je goed kunt gebruiken.
Het is alleen jammer dat de toelichting zo beperkt erbij is, welke verbeteringen of bugs eruit gehaald zijn.
Ik wil weten hoe 't komt dat je "system not authorised" krijgt. Komt het door windows xp prof? Moest je alles laten zoals het was? Schijf C heeft ook een andere naam na het formatteren dus geen "BOOT". Misschien daardoor?Snarenplank schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:28:
woohoo als je winxp home opnieuw wilt installeren (wilde ik om in dos modes te komen) krijg je "system not authorised" melding, dit is waarschijnlijk die bios lock? en zoekt hij naar die recovery disk?
Dit wil dus eigenlijk zeggen dat je de harddisk niet mag instellen zoals je 'm zelf wilt.
En wat heeft de biosupdate te bieden?
Verwijderd
Gisteren de laatste meegenomen bij Aldi Hillegersberg (R'dam). Mijn eerste
indruk is: prima bak! Alles doet het. Hij is inderdaad stil (in elk geval
véél stiller dan mijn oude desktop) en het scherm is lekker groot.
Misschien kan iemand me nog even helpen met het volgende: de TV-tuner heb
ik automatisch de kanalen laten scannen. Maar nu zoek ik me een ongeluk
naar de kanalen, pas na veel zoeken vind ik Ned 1 op kanaal 67, RTL4 op 43,
enz. Ik zou het graag gewoon instellen als op de TV, dus Ned 1 op 1, Ned 2
op 2, enz. Hoe doe ik dat?
Verder heb ik nog een newbie vraag over draadloos internetten. Ik heb een
Wanadoo ADSL Direct abonnement, met een USB-modem. Voor 3,95 extra per
maand kun je een "Live Box" huren voor draadloos internet, dan krijg je een
draadloze modem die werkt met WiFi en een USB-adapter voor in de laptop
(dongle). Maar deze laptop is dus al voorbereid voor draadloos. Zo'n
'dongle' zit ik eigenlijk niet op te wachten. Bovendien geef ik in het
algemeen de voorkeur aan kopen in plaats van huren (je weet wat je koopt,
en bij huur altijd gedoe met prijsverhogingen, later weer inleveren, etc).
Wat raden jullie me aan: deze "Live Box" huren of gewoon in de winkel een
setje met acces point plus andere modem of iets dergelijks kopen? (huidige
Speedtouch 330 modem heeft maar één aansluiting, alleen voor USB).
P.S. Telefonie via Wanadoo wil ik niet. TV evenmin. Het gaat me puur om
draadloos internet in en om het huis.
Je hebt 2 DVD's: Medion product recovery en Application & Support-Disc.Snarenplank schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:28:
hmm geen floppy drive hoe kom ik nu in dos, heb ook geen memory stick bij de hand.
Wanneer je boot met de Medion product recovery, kun je in dos komen door daar ergens onder console of iets te klikken.
In de handeling staat, dat je de Application & Support-Disc moet gebruiken om de fabrieksinstellingen te herstellen. ( net uitgeprobeert, het werkt)
En welke Drive Image gebruiken ze van PowerQuest.Caboman schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:12:
[...]
In de handeling staat, dat je de Application & Support-Disc moet gebruiken om de fabrieksinstellingen te herstellen. ( net uitgeprobeert, het werkt)
Want het is dan het knutsel waard om een bootable CD te maken met Factory.PQI en de rest op gewone CD's dan kan de E partitie geminimaleerst worden, kan deze info niet uit de bin bestand halen van support-CD
Verwijderd
Ik zie allemaal wel positieve berichte, maar mijn twijfeling is het gewicht en de grootte.
Bovendie...hoe zit het met de processor? Bij de Lidl is nu notebook en super notebook 3000 te koop.
Deze gebaseerd op AMD 64 processors lijken me beter. Of denken jullie van niet?
Als straks veel op 64 bit gebaseerd is binnen een jaar (of 2 of 3), werkt de lidl notebook wel sneller.
Met het oog op de toekomst lijkt me deze dus beter.......Groot nadeel van super notebook is wel dat ie maar 64mb videokaart heeft. En voor grafische programmas en enkele games en wellicht tv kijken lijkt me dit ook wat weinig?!
Touchpad drivers 1 standje sensitiver zetten deed de truuk voor mijwdekreij schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:50:
M'n touchpad werkt niet naar behoren (vind ik)Bij de vorige (die ik in heb gerolen vanwege dode pixel) was dit volgens mij niet zo, maar nu is het iig zo dat hij soms staakt, alsof je een verrote balmuis hebt waar je de muis wel kunt bewegen op je bureau maar het icoon doodleuk stil blijft staan.. Zo ook met mn touchpad dus.. Iemand hier een mogelijke oplossing voor?
Verwijderd
Maar wat wel een probleem is ik vind deze laptop niet stabiel draaien. Toen ik een cue bestand wou openen probeerde ik hiervoor alchohol soft te installeren maar dit zorgtte voor een blauwe scherm
Telkens als ik dus alchohol soft wil installeren krijg ik last van blauwe schermen en word de sata driver eraf geknikkerd.
Kunnen jullie A.U.B een snelle reactie geven wat ik moet ondernemen want weet geen raad meer

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 22:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hey grote vriend ik weet niet wat je precies hiermee wilt bereiken maar ik vraag alleen maar voor een oplossing ik wil totaal geen misbruik van de garantie maken ik wil dit gewoon meedelen zodat andere mensen er ook wat aan hebben en als je dit niet waardeert hoef ik jouw mening niet over deze probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:34:
Jullie gaan daar wel lekker makkelijk mee om trouwens, met die coulante mogelijkheid om hem weer om te ruilen en je geld terug te krijgen. Eerst lopen rommelen (denkend dat je er verstand van hebt) en als het dan niet lukt (kennelijk weet je er toch minder vanaf dan je dacht) en je hebt dat ding verkloot, breng je hem gewoon vernaggeld en al weer terug en koop je weer wat anders om te verzieken. Is dat gebruik maken van een regeling of misbruik maken?
Ik verwacht gewoon nette prima werkende laptop en dat mag ook wel want 1549 euro is geen weinig bedrag.
Ik wil gewoon een goed wekend laptop en een stabiel laptop.
En btw voordat je je mening geeft verzoek ik je graag om ff goed mijn probleem door te lezen voordat je onzin uit kraamt.
Het is niet zeker of ik hem ga terug brengen, maar ben het wel van plan als het zo doorgaat.
Want een laptop kan wel gevoelig zijn maar als ie problemen geeft bij het installatie van alchohol wil ik eens niet weten wat voor problemen ik straks krijg als ik hem langer ga gebruiken.
Wat wil je hiermee doen dan een niet 100% betrouwbare laptop houden en hopen dat iets goed gaat als je een bepaalde proces wilt gaan uitvoeren op je notebook.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 22:52 ]
[Offtopic]Dit noem ik nauw rommelen, dit is geen tweaken meer, [Offtopic]Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 22:20:
Maar wat wel een probleem is ik vind deze laptop niet stabiel draaien. Toen ik een cue bestand wou openen probeerde ik hiervoor alchohol soft te installeren maar dit zorgtte voor een blauwe schermwaar hierdoor de SATA driver eraf word geknikkerd en telkens als ik deze driver wil configureren kom ik er eens niet aan toe krijg ik weer blauwe schermen heb hem vervolgens helemaal geformatteerd windows XP pro geinstalleerd want wil hem later in een domein hangen.
.
Waar staat SATA voor?
Misschien kun je de device manager van XP eens zoeken om te kijken wat voor hardware je hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 28-05-2005 00:01 ]
Verwijderd
Inderdaad was ik ook van plan ga hem niet terug brengen ga gewoon een soortgelijk programma gebruiken zoals deamon tools en nero zat er trouwens bij gebruik dit wel. Maar ik wou gewoon ff laten weten of deze laptop wel 100% betrouwbaar is hebben jullie wel is dit soort vergelijkbare incidenten gehad.SithWarrior schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:01:
Tja misschien klinkt het wel te simpel voor een tweaker maar, waarom installeer je een niet een soortgelijk programma als alchohol, ik noem D-tools bijvoorbeeld?
OkeVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:20:
[...]
Inderdaad was ik ook van plan ga hem niet terug brengen ga gewoon een soortgelijk programma gebruiken zoals deamon tools en nero zat er trouwens bij gebruik dit wel. Maar ik wou gewoon ff laten weten of deze laptop wel 100% betrouwbaar is hebben jullie wel is dit soort vergelijkbare incidenten gehad.
SATA staat voor Seriele ATA neem ik aan, terwijl je een Intel(R) 82801FBM Ultra ATA controler hebt.
Waarom wil je perse een SATA driver installeren/aanpassen.
Kun je omschrijven waarom je daar terecht komt, als je een probleem hebt los je dat niet met/via de SATA driver op.
Verwijderd
Volgens mij is er een misverstand want ik bedoel met de SATA de SATA controller en deze controller flikkert eruit hij staat duidelijk in de apparaatbeheer maar verder weet ik heus wel wat ik doe en rommel niet zomaar. Ik weet niet hoe ik hierbij kom hij geeft het zelf aan maar ik ga het even onderzoeken.Domba schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:49:
[...]
Oke
SATA staat voor Seriele ATA neem ik aan, terwijl je een Intel(R) 82801FBM Ultra ATA controler hebt.
Waarom wil je perse een SATA driver installeren/aanpassen.
Kun je omschrijven waarom je daar terecht komt, als je een probleem hebt los je dat niet met/via de SATA driver op.
Heb zelf niet zo veel verstand van laptopts want dit is me eerste. Ik ga namelijk op kamers wonen dus heel ideaal zo een ding met een groot scherm hij is verde r ook prima heb nu weer alles hergeinstalleerd en ZONDER alchohol soft voorlopig loopt ie prima als een zonnetje.
Deze SATA controller staat in je apparaatbeheer ???Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 09:08:
[...]
Volgens mij is er een misverstand want ik bedoel met de SATA de SATA controller en deze controller flikkert eruit hij staat duidelijk in de apparaatbeheer maar verder weet ik heus wel wat ik doe en rommel niet zomaar. Ik weet niet hoe ik hierbij kom hij geeft het zelf aan maar ik ga het even onderzoeken.
Staat er ook nog eeen IDE ATA/ATAPI controller in?
Wat is je HD, een ST9100823A is een PATA/100 harddisk en geen SATA harddisk.
Leuk, hier valt wat uit te zoeken, maar ik ben bang dat de snelste manier een driver recovery is of een volledige RESET naar fabrieksinstellingen.
[ Voor 12% gewijzigd door Domba op 28-05-2005 11:50 ]
Verwijderd
De TV tuner werkt bij mij voor geen meter. Wou gisteren ff op de slaapkamer kijken, maar niks. De handleiding is op dit punt zo summier, dat slaat nergens op.
Na twee uur pielen hoorde ik opeens geluid (ruis) en ziedaar, op enkele kanalen had ik beeld. Maar een paar dus, tussen 99 lege plekken. TV-mozaïek deed het niet, moest ik eerst kanalen scannen. Gedaan (duurt erg lang eer hij klaar is), maar daarna hetzelfde resultaat.
Wat kan dat nou zijn? Kabel deed het prima als ik hem in de gewone tv plugde. Zou Power Cinema een heel sterk signaal nodig hebben of zo?
Is er hier iemand die gewoon de kabel aansluit op de Medion en direct tv kan kijken?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 13:05 ]
Verwijderd
Alleen het scannen van alle kanalen lijkt niet te werken, maar na een aantal minuten vindt hij toch wel alle kanalen
en die TV-mosaic, moet je gewoon even wachten , dan laadt hij ze wel.
Maar erg snel gaat het niet . . .
Verwijderd
Of is het niet mogelijk om op een normale manier deze symbolen te krijgen (zou een beetje zonde zijn om HIERVOOR een laptop te moeten ruilen, maar ja!)?
Slave of Thieves
Heeft te maken met keyboard instellingen en taalkeuze, gebruik " gevolgd door spatie als simpele oplossing.IDtenT schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:36:
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag, maar weet iemand toevallig hoe je normale keyboard functionaliteit kan krijgen? Als ik op de ' ' ' en op de ' ~ ' knop druk krijg ik de eerste keer niets en pas als ik de 2e keer druk krijg ik ' '' ' (en ' ~~ '), 2 keer het gewenste karakter dus. Ik kon in de handleiding en de instellingen niets vinden.
Of is het niet mogelijk om op een normale manier deze symbolen te krijgen (zou een beetje zonde zijn om HIERVOOR een laptop te moeten ruilen, maar ja!)?
Edit: kijk bij Windows operating Systems- FAQ rariteiten
[ Voor 14% gewijzigd door Domba op 31-05-2005 11:11 ]
Ik heb net wat zitten spelen met de landen instellingen, maar bij NL/US blijft het zo dat ik 2 keer moet klikken. Als ik UK instel kan ik wel door 1 keer te drukken de characters maken, maar dan heb ik een Engelse keyboard layout (die dus niet over eenkomt met de plaatjes op de actual toetsen) en aangezien er ook mensen die de UK layout niet kennen gebruik moet maken van de laptop, is deze optie ook verre van ideaal.Domba schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:52:
[...]
Heeft te maken met keyboard instellingen en taalkeuze, gebruik " gevolgd door spatie als simpele oplossing.
De spatie 'truc' werkt inderdaad wel, maar is natuurlijk nog niet perfect. Toch bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door IDtenT op 30-05-2005 00:41 ]
Slave of Thieves
Verwijderd
Dus bijvoorbeeld om de Windows Media Player besturen?
[Wat ik eigenlijk wil is de afstandsbediening + USB-dongle in een andere computer gebruiken om GBPVR te besturen, maar dat terzijde]
Postive punten:
SUPER stil! en Word niet Warm
graphics zijn geweldig
100 gb is erg fijn.
Negative punten:
Beeld is niet echt scherp
hij lijk niet VEEL sneller dan mijn 1.4ghz AMD desktop
Mee geleverde installatie is onstabiel (herinstallatie lost dit op)
!!Defecten!!: dit is de 3e laptop en telkens is er wel iets defect tot nu toe heb ik de volgende defecten
gezien:
- Wireless werkt niet (kan geen verbinding maken)
- Lan aansluiting defect werk alleen op full10mbit
- tochpad reageert niet zoals het moet
- sommige toesenbord knoppen werken niet
DUS: als je voor deze laptop kiest CHECK YOUR HARDWARE!!
Persoonlijk vind ik 'm te duur als hij zo onbetrouwbaar is. daarbij had ik meer preformance verwacht van de 1.7 centrino..... Ik breng 'm terug.
Waaraan merkte je dat het systeem instabiel was, ik heb dit nog kunnen vinden.Snarenplank schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:09:
Negative punten:
Beeld is niet echt scherp
hij lijk niet VEEL sneller dan mijn 1.4ghz AMD desktop
Mee geleverde installatie is onstabiel (herinstallatie lost dit op)
Wel ontdekt dat gelijktijdig surfen en TV niet goed samengaat.
Herinstallatie van de meegeleverde image of een volledig nieuwe Win XP
In eerste instantie kon ik ook geen verbinding maken, daar kanaal 1-11 beschikbaar zijn en mijn!!Defecten!!: dit is de 3e laptop en telkens is er wel iets defect tot nu toe heb ik de volgende defecten
gezien:
- Wireless werkt niet (kan geen verbinding maken)
router op kanaal 12 ingesteld stond.
Ook na de gevoeligheid iets verhoogt te hebben zoals hiervoor iemand opmerkte- Lan aansluiting defect werk alleen op full10mbit
- tochpad reageert niet zoals het moet
Welke toetsen? Mijn stuurprogramma is van Microsoft standaard (101/102 toetsen) uit windows- sommige toesenbord knoppen werken niet
US internationaal aangeven als keyboard zou je probleem op moeten lossen volgens mij.IDtenT schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:40:
[...]
Ik heb net wat zitten spelen met de landen instellingen, maar bij NL/US blijft het zo dat ik 2 keer moet klikken. Als ik UK instel kan ik wel door 1 keer te drukken de characters maken, maar dan heb ik een Engelse keyboard layout (die dus niet over eenkomt met de plaatjes op de actual toetsen) en aangezien er ook mensen die de UK layout niet kennen gebruik moet maken van de laptop, is deze optie ook verre van ideaal.
De spatie 'truc' werkt inderdaad wel, maar is natuurlijk nog niet perfect. Toch bedankt.
Verwijderd

de accu gaat namelijk niet zó makkelijk er uit. wanneer je de adapter erin stopt dan zal de accu daarop leven, en daarnaast laad hij de accu op.
Verwijderd
Dat advies werd vroeger inderdaad gegegen, om te voorkomen dat de accu werd overladen. Is bij deze 95500 echter niet nodig, omdat de "accu-laad-electronica" door heeft dat-ie niet moet laden als de accu vol is, ZELFS als je de adapter er uit trekt, en daarna er weer in stopt.Misschien een noob vraag maaruh als ik werk met de adapter erin, is het dan verstandiger om mn accu er uit te halen voor langere levensduur? Of maakt het geen fuck uit?
Ik heb onlangs de 95500 laptop gekocht, en heb een vraag omtrent de garantie: Als ik de bestaande partities (met de recovery bestanden) weghaal (zodat ik een groter deel van mijn harde schijf kan gebruiken), blijft de 3-jarige garantie dan van kracht of vervalt deze?
U zegt, dat na verwijdering van de partities, het mogelijk is dat u geen ondersteuning meer kunt verlenen. Dit lijkt mij een (te) breed antwoord, gezien het nogsteeds beide kanten op kan.. Ik verwacht geen software-matige ondersteuning, maar indien er een hardwarematig deffect is aan de notebook, kan ik dan (na verwijdering van de partities) nog garantie verwachten?Als de partities op het notebook gewijzigd worden, dan is het niet meer mogelijk deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat wij geen ondersteuning meer kunnen verlenen.
Bij een mogelijk defect verzoeken wij om het notebook terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, Dit omdat zo voorkomen kan worden, dat het defect door software veroorzaakt wordt. Het gevolg van het verwijderen van de partities is als volgt: Doordat het notebook niet meer terug gezet kan worden naar de fabrieksinstellingen, kunnen wij een software defct niet uitsluiten. Bij een mogelijk defect dient het notebook in dat geval naar ons verzonden te worden. Hier wordt het notebook ge-imaged. De kosten hiervoor zijn voor de kosten van de klant. Mocht hierna blijken dat er een hard ware matig defect aan het notebook is, dan zal dit onder de garantie vervangen worden.
Verwijderd
- Bij de eerste deden een aantal toetsen het niet
- De tweede ging na 5 dagen al niet meer aan en daarbij deed de afstandbediening het niet
- De derde had een dode pixel
Hebben jullie ook zoveel problemen, of heb ik gewoon een paar keer pech gehad?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 19:40 ]
Verwijderd
Power Cinema. Het werkt nog steeds niet en al zou het werken, dan vind ik
de hele vormgeving en bediening echt niks.
Kan ik ook gewoon ergens alternatieve software downloaden om Power Cinema
te vervangen, zoals K!TV XP 1.2.6.0? Of moet ik dan ook weer allerlei
andere dingen aanpassen?
Ik lees deze tekst:
Een TV-applicatie die een betere vervanger is voor het programma dat
standaard is meegeleverd bij uw tuner TV kaart. K!TV XP 1.2.6.0 is goed
aangepast aan de meeste TV kaarten PCI met chipset Brooktree / Conexant BT
8X8 (Familie van de BT848 en BT878).
Of hebben jullie andere tips? Dscaler?
Doet de afstandsbediening het dan nog, of moet ik daar ook mee aan de slag?
Ik ben niet zo zeker dat het een BT chip is, voor BT878 zijn veel programma's.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:49:
Ik lees deze tekst:
Een TV-applicatie die een betere vervanger is voor het programma dat
standaard is meegeleverd bij uw tuner TV kaart. K!TV XP 1.2.6.0 is goed
aangepast aan de meeste TV kaarten PCI met chipset Brooktree / Conexant BT
8X8 (Familie van de BT848 en BT878).
Ik ben ook nog niet helemaal zeker van, maar volgens mij is het LifeView FLYDVB-T duo mini PCI met een SAA7133 van philips, voor de zekerheid moet ik waarschijnlijk binnen in kijken
edit: blanko mini PCI kaartje onder klepje achter midden.
[ Voor 5% gewijzigd door Domba op 30-05-2005 21:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Zou je het artikel kunnen scannen, ben wel benieuwd naar de overige laptopsVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:27:
Er staat een review van game laptops in de Power Unlimited van juni. Daar staat deze ook bij, samen met een Vaio, Dell en nog een (weet k niet meer) Hij kon aardig met de rest meekomen, hij was alleen redelijk zwaar (zijn ze alleen allemaal). Voordeel van deze is de prijs/kwaliteit verhouding.
Verwijderd
Probeer nu in veilige modus een systeemherstel te doen, zou toch moeten werken (hopelijk)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 22:11 ]
Ik had met m'n desktop ook al problemen met d-tools. Ook telkens een blauw scherm. Kennelijk heeft d-tools toch een conflict met bepaalde moederborden en/of chipsets. iig heb ik het toen zo weer werkend gekregen.
Verwijderd
Hmm... Ik heb ook DaemonTools geinstalleerd, en dat ging eigenlijk zonder problemen. Al moet ik wel zeggen dat de laptop bij de eerste keer booten verdacht lang bleef "hangen", maar uiteindelijk toch doorstartte en nu gewoon prima werkt...Ik heb net daemon tools geisntalleerd op mn laptop.... *BANG!* blue screen, en nu elke keer weer als ik windows opstartBen er nu nog mee bezig, snap niet hoe ik het weer goed moet krijgen.
Verwijderd
Waarschijnlijk een ontzettende dumbo-vraag, en waarschijnlijk helemaal in het verkeerde forum, maar toch:Bij verbindingen staat standaard printer en bestands service aan, maar in de firewall van de verbinding uit, daar dit geen uitzondering is, onder tab-blad geavanceerd kun je nog een aantal
Ik heb bovenstaande acties uitgevoerd. Als ik daarna "netwerk omgeving" aanklik zie ik de werkgroep waar ik deel van ben. En in deze werkgroep zie ik ook de andere computers, maar zodra ik op zo'n andere computer klik krijg ik de foutmelding dat ik geen toegang heb.
- Uiteraard is mijn gebruikersnaam zodanig dat ik wel toegang zou moeten hebben
- Ik heb ook al geprobeerd op die andere computer "Everyone" toegang te geven op een van de shares, maar dat hielp niet
Welke instelling is nu nog verkeer?
Nog een andere vraag:
Als ik de laptop niet via UTP met het netwerk verbind, maar via wifi zie ik alleen mijn eigen computer in "netwerk omgeving". Ik heb de wifi-router (Medion 40900) ingesteld als bridge, niet als router. En verder de wifi-DHCP uitgeschakeld. Het geheel zit achter een standaard Sweex routertje (LB000021), die ook als NAT en DHCP server fungeert.
Welke instelling moet ik veranderen?
Of waar kan ik info vinden over bevenstaande probleempjes?
Waarschijnlijk zijn je locale IP's niet als trusted aangemerkt zijn in de firewallVerwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:08:
Waarschijnlijk een ontzettende dumbo-vraag, en waarschijnlijk helemaal in het verkeerde forum, maar toch:
Ik heb bovenstaande acties uitgevoerd. Als ik daarna "netwerk omgeving" aanklik zie ik de werkgroep waar ik deel van ben. En in deze werkgroep zie ik ook de andere computers, maar zodra ik op zo'n andere computer klik krijg ik de foutmelding dat ik geen toegang heb.
- Uiteraard is mijn gebruikersnaam zodanig dat ik wel toegang zou moeten hebben
- Ik heb ook al geprobeerd op die andere computer "Everyone" toegang te geven op een van de shares, maar dat hielp niet
Of waar kan ik info vinden over bevenstaande probleempjes?
Meer informatie zou te vinden moeten zijn in WOS Windows Operating System.
Staat de firewall van de medion 40900 misschien aan in bridge mode?
Ik heb nog geen draadloos router.
Wanneer je de "draadloze netwerken selecteren" inschakeled en zoekt naar draadloze netwerken. Zou hij dan wat moeten vinden als er een accespoint in de buurt is? Of moet ik nog wat instellen?
Bijvoorbeeld, stel me buurman heeft een accesspoint die niet beveiligd is. Zou ik op zijn internet komen door naar draadloze netwerken te scannen? Of moet ik eerst iets enablen voordat hij daadwerkelijk wat vind?
Ik wil gewoon even weten als er een accespoint in de buurt is, dat mijn wifi werkt..
( ben nieuw in dit alles)
[ Voor 9% gewijzigd door Cabo op 01-06-2005 15:52 ]
Verwijderd
Dat is alles.Wanneer je de "draadloze netwerken selecteren" inschakeled en zoekt naar draadloze netwerken. Zou hij dan wat moeten vinden als er een accespoint in de buurt is? Of moet ik nog wat instellen?
Bij mij in de buurt schijnen nog twee mensen een WLAN te hebben, waarvan 1 onbeveiligd... zo bleek vorige week woensdag...
Verwijderd
Bij mij zelfs 4 en 3 onbeveiligd ..Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:02:
[...]
Dat is alles.
Bij mij in de buurt schijnen nog twee mensen een WLAN te hebben, waarvan 1 onbeveiligd... zo bleek vorige week woensdag...
De beveiligde heet trouwens wel Alcatraz
en een van de onbeveiligde : Default ..
Ik wil namelijk m'n laptop opnieuw gaan installeren en zou fijn zijn als ik dan meteen betere drivers kan installeren
Ik heb wel een hele hoop driver updates gevonden voor andere hardware in dat ding:
Chipset drivers
TV kaart
Audio
NIC
BT
Modem
Touchpad
[ Voor 55% gewijzigd door SithWarrior op 01-06-2005 21:54 ]
Verwijderd
Zou het niet zo kunnen zijn dat jij exemplaren hebt meegekregen die door een ander al eens ingeruild zijnVerwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:20:
Even een vraagje... ik heb ook deze laptop gekocht. Heb er inmiddels al 3 gehad:
- Bij de eerste deden een aantal toetsen het niet
- De tweede ging na 5 dagen al niet meer aan en daarbij deed de afstandbediening het niet
- De derde had een dode pixel
Hebben jullie ook zoveel problemen, of heb ik gewoon een paar keer pech gehad?
Dat zou niet netjes zijn, maar zomaar kunnen toch
OK, toen ik SP2 installeerde op mijn P4 moest ik deamon tools verwijderen. Anders werd SP2 niet goed geinstalleerd. Het kan er dus mee ta maken hebben dat SP2 deamon tools als onveilig beschouwd.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:10:
Ik heb net daemon tools geisntalleerd op mn laptop.... *BANG!* blue screen, en nu elke keer weer als ik windows opstartBen er nu nog mee bezig, snap niet hoe ik het weer goed moet krijgen.
Probeer nu in veilige modus een systeemherstel te doen, zou toch moeten werken (hopelijk)
Geen problemen met deamon tools....JWR schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:49:
[...]
OK, toen ik SP2 installeerde op mijn P4 moest ik deamon tools verwijderen. Anders werd SP2 niet goed geinstalleerd. Het kan er dus mee ta maken hebben dat SP2 deamon tools als onveilig beschouwd.
moet je ff de goede inf file downloaden van http://www.laptopvideo2go.com/SithWarrior schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:50:
Hm mja nee, de laatste versie van Nvidia's ForceWare 71.89 doet het mooi niet.
ben wel benieuwd wat voor score hij haalt met de laatste detenator drivers...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
Ik heb medion gebeld ik kreeg gelijk iemand aan de telefoo ze zijn em gelijk op wezen halen.
Achteraf had ik beter naar de aldi kunnen gaan had ik mischien gelijk een nieuwe mee gekregen .
Eerste indruk is dus gewoon klote
Waar heb je die allemaal vandaan als ik vragen mag, of gewoon de drivers van medion.com?SithWarrior schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:50:
Hm mja nee, de laatste versie van Nvidia's ForceWare 71.89 doet het mooi niet.
Ik heb wel een hele hoop driver updates gevonden voor andere hardware in dat ding:
Chipset drivers
TV kaart
Audio
NIC
BT
Modem
Touchpad
[ Voor 6% gewijzigd door wdekreij op 02-06-2005 18:15 ]
Audio bijvoorbeeld: http://www.realtek.com.tw...title=HD%20Audio%20CODECs
Touchpad van: http://www.synaptics.com/support/drive.cfm
NIC: http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3
Chipset drivers: http://downloadfinder.int...P%20Professional&lang=eng
Of de TV kaart: http://www.lifeview.com.t...v/flydvbt_duo_cardbus.htm
Kortom gewoon beetje op merknaam van hardware zoeken vind je het van zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door SithWarrior op 02-06-2005 18:58 ]