Let op: de topicstarter wilt GAMESERVERS draaien, dan ga je niet bij KDIS zitten. Je wilt namelijk wel dat je server online is en dat de spelers een ping ONDER de 60 hebben. Beide zaken gaan moeilijk bij kids, ze hebben gewoon geen goede routers en geen goed netwerk.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:15:
Kdis is 1 van de betere server parken in amsterdam.
Waar je op moet letten bij server parken is data limiet
Meestal krijg je bv 100 gig en moet je voor elke gig die je er erover heen gaat een eurie lappen bv net als met een telefoon abbonement.
http://www.kdis.nl/
Ik denk dat je voor een aantal CSS servers iets van 200-300 per maand nodig hebt.
Je moet zeker video onboard hebben en 1U is errug krap voor al die rommel die je erin wilt hebben.
Ik denk dat je aan 2U wel voldoende hebt.
En die chieftec: daar kan je een P4 of Athlon indoen, maar geen dual CPU. Sowieso trekt de voeding dat nooit. Neem voor de opteron een chenbro kast met kwaliteitsvoeding.
500 op 1 single CPU servertje? En die server werd zeker thuisbezorgd door de paashaas? Kom kerel, dat is net zoiets zeggen als: mijn thuis PC is sneller dan IBM's nieuwe mainframeVerwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:59:
idd beloof de mensen 100fps en lage ping ipv 300fps en geef ze 100mbyte meer ruimte ofzo
op mijn pc kan ik al voor 500man aan server's draaien dusjah tis ook ma ne intel 3.4 @ 4.2 met 1gig ddr2 das meer dan genoeg

Goede inschatting:
P4 3,0 ghz met 1024 mb ram: 30 tot 40 slots zonder lag, licht boosted
Dual Opteron: 80 slots, licht boosted.
Als je toch voor een opteron gaat, neem dan iets krachtigere processoren, die worden het zwaarst belast. Het is zonde als je over 1 jaar 2x een nieuwe Opteron moet kopen, kan je beter nu 200 euro meer uitgeven
Dataverkeer: reken zo'n 70 kbit/seconde per speler.
Helaas, die bestaan niet.
Als je een dual CPU neemt: pak dan WD 10k rpm schijven van 37 of 73 GB
Als je single CPU neemt: pak dan een raid 1 van maxtor 80 GB 8mb cache HDD's
Overigens denk ik dat je budget van 1000 euro te weinig is voor die dual opteron. Je kan ook simpel beginnen en dan uitbreiden:
1u kast
P4 3,0 Ghz
1024 mb ram
80 Gb hdd met 8 mb cache
Kosten: 500 euro bij bijvoorbeeld: www.server4fun.nl
Die machine heb je 3x voor de prijs van een opteron.
[ Voor 50% gewijzigd door Stewie! op 04-04-2005 17:22 ]