wel raid 1 nemen, het is je enige server en als die hdd kapot gaat ben je echt de sjaak
Pardon ?Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:59:
idd beloof de mensen 100fps en lage ping ipv 300fps en geef ze 100mbyte meer ruimte ofzo
op mijn pc kan ik al voor 500man aan server's draaien dusjah tis ook ma ne intel 3.4 @ 4.2 met 1gig ddr2 das meer dan genoeg
ten eerste leer eens typen
ten tweede je hebt GEEN idee waar je over praat vriend!
Als jij het voor elkaar krijgt om 500 slots te vullen op een machine zoals die van jouw be my guest! Shit ik geef je zelf 5000 euro als het dan nog speelbaar is !
Op een dual opteron zoals hierboven is dat nog niet eens goed te realiseren! Een piv 3ghz gb ram windows 2k3 of linux kan nog maar net 95 slots aan dan begint het te laggen, ik draai dan 80 slots als maximum incl elk denkbare mod en plugins. Dit zijn de active slots he! Dus mensen die dan ook op dat moment aan het gamen zijn.
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
tjah, als je HD kapot gaat moet je er zowiezo een nieuwe instoppen. en de mogelijke downtime weegt voor mij althans niet op tegen de zowiezo vaste prijs van 2de HD. Darenboven zit je op de server zowiezo op een snelle lijn, dus na een reinstall je zooitje opnieuw downloaden en installeren gaat een stuk sneller dan bij een gewone thuisverbinding...DaMorpheus schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:31:
wel raid 1 nemen, het is je enige server en als die hdd kapot gaat ben je echt de sjaak
zoals ik zei met die opteron <=> athlonXP/MP ik had geen rekening gehouden met beschikbaarheid/prijs, dus uiteindelijk zal een opteron wel de betere beslissing zijn...
@DaMorpheus
ik duik meteen het register in...
edit:
ik zocht eerst in de registerwaarden van Valve/hlds maar daar staat niets... heb dan ook maar meteen Google geraadpleegd, en die geeft enkel restartscriptjes(die ik zelf ook wel kon gemaakt hebben) maar daar staat ook lekker bij: dit helpt enkel wanneer er geen error messagebox gegeven wordt. Ik ben dus even radeloos waar ik moet zoeken. is het een windows setting of zo?
[ Voor 21% gewijzigd door H!GHGuY op 25-04-2005 11:11 ]
ASSUME makes an ASS out of U and ME
@highguy: geheim van de smid, maar zoek wie die restartboxjes maakt en niet welk programma. Die boxjes kunnen namelijk voor elke applicatie komen 
Raid 1 is wel belangrijk. Het herinstalleren van een server mag dan binnen het uur klaar zijn, je hebt dan ook nog de configuratie. Plus raid 1 is hogere leessnelheid (mapchanges!) en die kast is hot swappable (indien juiste backplane), dus kapotte hdd = vervangen zonder server uit te zetten.
Raid 1 is wel belangrijk. Het herinstalleren van een server mag dan binnen het uur klaar zijn, je hebt dan ook nog de configuratie. Plus raid 1 is hogere leessnelheid (mapchanges!) en die kast is hot swappable (indien juiste backplane), dus kapotte hdd = vervangen zonder server uit te zetten.
nogal cryptisch heDaMorpheus schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:59:
@highguy: geheim van de smid, maar zoek wie die restartboxjes maakt en niet welk programma. Die boxjes kunnen namelijk voor elke applicatie komen
zit nu alweer een uur te googlen, en nog steeds niets...
we praten toch wel over dezelfde error boxjes he (bvb xxx.wad is missing... met 1OK knop)
het is de windows API MessageBox() die dat doet, maar ik kan toch moeilijk die uitschakelen dmv een wrapper of zo...
zal nog wel wat verder zoeken ...
edit: het enige wat'k tegenkwam is de "disable error reporting" bij system properties, dit staat nu af, maar dit gaat toch geen system-wide effect hebben op algemene fouten? dat's toch enkel om het verzenden van fout/crashboodschappen naar de fabrikant over te slaan?
edit2: we hebben dit getest, zonder resultaat ...
[ Voor 24% gewijzigd door H!GHGuY op 25-04-2005 12:52 ]
ff tussendoor, is dit niks voor jullie? Lijkt me veel makkelijker en tis nog goedkoper ook. http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/9429
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
In de winkel koop je hem voor 200 euro goedkoper maar dan met 2,8 Ghz processoren (2x) en 2 GB ram en verder elk component ook beterNBK schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:38:
ff tussendoor, is dit niks voor jullie? Lijkt me veel makkelijker en tis nog goedkoper ook. http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/9429
* H!GHGuY kijkt nog eens lief naar DaMorpheus
kun je me iets meer op weg helpen?
kun je me iets meer op weg helpen?
Ik heb altijd gedacht dat RAID 1 gewoon mirroring was en verder niets extra's. De pc ziet de 2 hdds als 1 hdd. Weet je zeker dat je met RAID 1 een hogere leessnelheid hebt? Het klinkt wel logisch maar ik heb het nooit zo begrepen uit andere bronnen.DaMorpheus schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:59:...Plus raid 1 is hogere leessnelheid (mapchanges!) en die kast is hot swappable (indien juiste backplane), dus kapotte hdd = vervangen zonder server uit te zetten.
Afgezien van het feit dat het me nogal duur lijkt, zekker voor een 2ehandsje, vinden we Xeons zonde van het geld. We blijven bij Dual Opterons.NBK schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:38:
Kijk maar eens in de RAID FAQ-Moondust- schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:52:
[...]
Ik heb altijd gedacht dat RAID 1 gewoon mirroring was en verder niets extra's. De pc ziet de 2 hdds als 1 hdd. Weet je zeker dat je met RAID 1 een hogere leessnelheid hebt? Het klinkt wel logisch maar ik heb het nooit zo begrepen uit andere bronnen.
0,5% sneller is natuurlijk ook sneller, maar we hebben het hier natuurlijk wel over een 20-25% sneller op zijn minst. De vraag is of dat het geval is. Ik betwijfel het. Dat een mapchange sneller zal verlopen lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
* H!GHGuY lonkt nog eens naar DaMorpheus ...
kun je me nog een tipje geven? Ik en zo'n 500000 mensen/maand zouden je dankbaar zijn...
kun je me nog een tipje geven? Ik en zo'n 500000 mensen/maand zouden je dankbaar zijn...
Als al die mensen mij 1 euro overmakenHIGHGuY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 18:19:
* Stewie! lonkt nog eens naar DaMorpheus ...
ik zal het hen vragen
Verwijderd
Naar aanleiding van deze post wilde ik eens polshoogte nemen van deze goedkope manier van een legale licentie krijgen. Alleen kom ik niet op members.microsoft.comDaMorpheus schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 09:14:
[...]
members.microsoft.com => gratis aanmelden, spla nemen, dan heb je Win2k3 voor 12,50 per maand, betaalbaar voor iedereen
---
Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.
---
Ik gebruik Opera 8.51
Iemand een andere optie om hier te geraken?
probeer eens partner.microsoft.com?
Verwijderd
Mijn dank is groot.Kippenijzer schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:42:
probeer eens partner.microsoft.com?