Als je wilt weten hoeveel volts je kaart krijg moet je op dit punt meten:
Je rode pen van je multimeter hou je ertegen, de zwarte hou je ergens tegen het metaal van je kast.
Er zijn meerdere voltages meetbaar;
Het opstart voltage (als je in je boat zit naar windows): Deze is afhankelijk van de kaart 1.2V~1.4V
Je windows voltage:1.4V~1.55V
Je game voltage:1.45V~1.55V
Bij mijn orginele kaart was dit 1.2 bij het opstarten, 1.36 in windows en ingame 1.45.
Bij de XFX heb ik ergens gevonden dat die waarden telkens 0.1V hoger liggen,dus heb ik mijn kaartje gemod zodat hij de voltages kreeg van een XFX, resultaat, hogere speeds
Nu heb ik ingame 1.55V staan, maar ik heb ook al 1.6V gedaan (allemaal met waterkoeling) en kon mijn core 646Mhz aan ipv 636 @ 1.55.
Wat je nu moet doen om meer volts te geven aan je kaart (0.1 a 0.15V extra kan echt geen kwaad

, net als bij je CPU)
De weerstand die je hieronder in het plaatje zit kan je modden door met een B2 potlood rond te kleuren en zo de weerstand te verlagen van ~550Ohm naar 500Ohm of 475Ohm.
Per 25 Ohm dat je hem laat zaken (meet je met multimeter), stijgt het voltage 0.05V.
Nu heb ik ondervonden dat ik met een potloodje niet lager dan 530Ohm raakte, wat toch al een kleine performance winst gaf. en heb ik er maar een potentionmeter erover gesoldeerd van 10K, zo kon ik alles afregelen op 475Ohm (de totale weerstand) Maar ben nu niet zo'n voorstander van die potentionmeter meer en heb gewoon een vaste weerstandswaarde paralel erop gesoldeerd (die in totaal nu 490 Ohm is voor mijn kaartje en ingame dus 1.55V levert).
Als je een vaste waarde weerstand erover wilt zetten (wat ik veliger vind) haal je best een 5500 Ohm weerstand bij de elektronica boer. Dit maakt van je standaard weerstand op je kaartje een 500 Ohm ipv 550 Ohm, 0.1V meer dus
Het plaatje waar de weerstand zit op mijn bordje(is bij meeste kaartjes dezelfde plaats)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd
Altijd als je je kaart gemod hebt, eerst het aantal Ohm meten, dan in je pc rammen en het voltage meten
Excuses voor de grote foto's, maar het moet toch duidelijk zijn waar het juist zit
Veel succes!