Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 7

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144937

Ik heb (zoals meer mensen) de nodige problemen met mijn XFX 6600 GT gehad. Uiteindelijk blijkt het toch allemaal door de temperatuur te komen. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de eerste serie XFX kaarten een beroerde koeling hebben.

Daarom heb ik een Zalman VF700 koeler gekocht. Vanmiddag probeerde ik die te gaan plaatsen, maar ik krijg de oude koeler er niet af. Daar was ik al een beetje bang voor, want daarvoor zie je nooit een handleiding. Ik ben niet echt een hard-core bouwer, maar dit klusje durfde ik toch nog wel aan.

Wat is het probleem: de oude koeler zit vast met twee plastic schroefjes. Of althans, ik denk dat het schroefjes zijn, maar ze hebben geen sleuf voor een schroevendraaier of zo. Aan de onderkant van de kaart zitten kegelvormige contra-dingetjes. Als je met een pincet het schroefje draait, dan draait het contra-dingetje mee, en dus gebeurt er niet veel.
Maar misschien is het wel helemaal geen schroef-systeem, en moet ik het contra-dingetje er gewoon afknijpen

Afijn, ik heb het maar even opgegeven, en de kaart weer terug gezet.
Kan iemand mij helpen (bijvoorbeeld iemand die dit klusje met dit merk al eens geklaard heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:03

mr_petit

opperprutser

Die kegeltjes hebben borg clipjes. Aan beide zijden zitten weerhaakjes (aan de onderkant van de pcb dus). Als je die tegelijk indrukt (met een pincet of je nagels ofzo) kan je de pinnetjes eruit halen.(waarschijnlijk springen ze er dan vanzelf uit; er zit een veertje tussen het kopje van de 'schroef zonder schroefkop' en de koeler als het goed is.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
mr_petit schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:34:
Die kegeltjes hebben borg clipjes. Aan beide zijden zitten weerhaakjes (aan de onderkant van de pcb dus). Als je die tegelijk indrukt (met een pincet of je nagels ofzo) kan je de pinnetjes eruit halen.(waarschijnlijk springen ze er dan vanzelf uit; er zit een veertje tussen het kopje van de 'schroef zonder schroefkop' en de koeler als het goed is.
Jep, soms moet je wel beetje porren want die pinnetjes kunnen wel es weerbarstig zijn ;)
Heb nu zelf metalen vijzen eringestopt zodat ik de koeler mooi kan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144893

DeNB3rt schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:40:
[...]

ik met de goedkoopste 6600gt van gigabyte, 636Mhz core, 1330 mem :Y)
Die extreme, ultra en andere bijvoegsels betekenen niks :9
price:170€ >:)
Niet iedereen is een soldeerwonder ;)

Het betekent genoeg, ze zijn standaard hoger geclocked. Mijn interesse lag in eerste instantie niet bij overclocken dus heb ik voor een extreme gekozen.

Ik neem iig geen risico's met dingen te gaan lopen solderen op een kaart van 200 eurie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Anoniem: 144893 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:46:
[...]

Niet iedereen is een soldeerwonder ;)

Het betekent genoeg, ze zijn standaard hoger geclocked. Mijn interesse lag in eerste instantie niet bij overclocken dus heb ik voor een extreme gekozen.

Ik neem iig geen risico's met dingen te gaan lopen solderen op een kaart van 200 eurie :X
is wel waar, maar zonder voltmod raak je voor je gpu 75Mhz hoger en voor je mem al snel 150 a 200 mhz hoger, dus niet echt een probleem denkik :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hm beetje laat maar alsnog vol.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.