Klopt niet helemaal, het downloaden opzich is niet strafbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:32:
[...]
Software downloaden is illegaal. Software kraken is ook illegaal. Staat allemaal netjes in de wet. Alleen het downloaden van muziek mag (mits je het niet upload)
Het feitelijk kraken van software is wel strafbaar, maar wat ik dus zeg is dat ik wel een no-cd patch mag gebruiken, als ik daarna geen key meer hoef in te vullen, daar kan ik toch niets aan doen?
Hoe moet ik dat (als domme gebruiker) weten?
Het downloaden van MP3 opzich is niet strafbaar, omdat het als data gezien wordt, het gebruik is feitelijk wel strafbaar, maar wordt gezien als zeer ligt misdrijf, het distribueren is een veel zwaarder misdrijf en als je er geldelijk gewin bij hebt, dan zit iedereen je op je nek...
Kijk maar na.
En nu koop ik een CD, geef hem aan jou, jij gebruikt hem en jij geeft hem terug.. mag het dan?Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 16:35:
[...]
Als je de cd van iemand krijgt (gebrand) ben je ook illegaal bezig. Als je de cd in de winkel koopt niet, je hebt er immers voor betaald.
Als je de cd niet gebruikt, maar wel in je bezit hebt, ben je ook illegaal bezig.
Of een muziek CD lenen aan iemand? Degene die hem leent heeft er ook niet voor betaald !
Volgens het auteursrecht zou dat feitelijk al een overtreding zijn en als je hem aan iemand leent, die het op zijn verjaardags feestje (die hij toevallig in de kantine van de voetbal vereniging viert) draait.
FOEI !!! Je bent verschrikkelijk strafbaar hoor !! PAS MAAR OP !! (dit is cynisch bedoelt)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 16:41 ]