Toon posts:

Grote isp's helpen Brein met vorderingen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:24:
[...]
Ow? Het eerste wat ik altijd te horen krijg is hoe groot en zwaar de PC is, zeker gevolgd door hoe snel de verbinding is.. Dus dat is wel zeker een patsfactor, want wat heeft iemand dan aan een 8mbit verbinding? (bijna) niemand trekt zoveel data binnen en op die paar minuten verschil voor het klaar is, merk ik persoonlijk ook niet. De rekening aan het eind van de maand wel overigens :P
Dat zal dan waarschijnlijk komen doordat jij een beetje vreemde vrienden hebt, normale mensen hebben het over andere dingen. :+

🌞🍃

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Overal lees ik trouwens dit:
Brein stuurt vorderingen aan verspreiders van illegale muziek en films
op peer-to-peer netwerken.
Hebben ze alleen muziek en film uitwisselaars als doel dan of pakken ze ook de software kant?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Denk het niet, dat zal wel een andere organisatie zijn, de biggetjes ofzo... :P

Maar wat ik me nog steeds afvraag als je bv alleen delen upload, ben je dan ook strafbaar? BV 3kb van een nummer kan je nog niet eens afspelen....

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15
Mr_gadget schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:19:
Denk het niet, dat zal wel een andere organisatie zijn, de biggetjes ofzo... :P

Maar wat ik me nog steeds afvraag als je bv alleen delen upload, ben je dan ook strafbaar? BV 3kb van een nummer kan je nog niet eens afspelen....
voor muziek mag tot 1 minut en 25 seconde gedeeld worden, op een bepaalde kwaliteit (vergelijkbaar met casette) afaik.

|>

• Bor

Bor

Simon schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:24:
[...]

voor muziek mag tot 1 minut en 25 seconde gedeeld worden, op een bepaalde kwaliteit (vergelijkbaar met casette) afaik.
Heb je een bronvermelding?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[...]
Brein en buma/stemra is het niet eens met die redenering 8). je moet volgens hen ongeacht de lengte & kwaliteit toestemming hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Oud artikel waar brein het niet mee eens is ( logisch ook als ik 100kb upload van een mp3'tje aan 100 personen dan zou ik niet strafbaar zijn, wat is bitttorent toch een mooi protocol )

Probleem is gewoon dat wet achterloopt p2p. Huidige p2p-progjes delen alles op in stukjes en niemand weet meer wat hij aan wie upload.

Verwijderd

Topicstarter
Datafeest schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:11:
[...]

Dat zal dan waarschijnlijk komen doordat jij een beetje vreemde vrienden hebt, normale mensen hebben het over andere dingen. :+
En daarom zit jij op internet te posten ? :+ :+ :+
Klinkt overtuigend 8)7

Overigens heb ik geen vrienden :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 10:02 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bor_de_Wollef schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:01:
Hebben er nu mensen al wat ontvangen? Brein zou in Maart al zijn begonnen met het versturen.
Ik heb alleen een mailtje gekregen van de abuse afdeling van m'n provider dat zij een klacht hebben gekregen dat ik een film illegaal share... Maar is een Amerikaanse film, dus lijkt me niet dat dat Brein is...

Was trouwens m'n huisgenoot he, ik niet ;). Dus ik heb dat filmpje maar even uit de shared folder gehaald, ik wil natuurlijk niet m'n verbinding kwijt raken zo vroeg in het seizoen 8)7

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Wat ik nog niet helemaal begrijp is WAT Brein nu eigenlijk aan informatie over het dataverkeer kan hebben/heeft...

Stel:
- Ik heb een (evt. slechtbeveiligd) wifi netwerkje en mijn buurjongen heeft daarop tijden zijn bestandjes geshared 8)7
- Ik heb een paar null-bestanden gerenamed naar <artist>-<song>.MP3 en die geshared 8)
- Iemand heeft ooit mijn IP-adres misbruikt (8>
...en zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

M.a.w. WELKE gegevens heeft Brein van ons en in hoeverre kunnen zij daarmee ONOMSTOTELIJK bewijzen dat IK de BESTANDEN heb geshared met de INHOUD die zij in hun brief vermelden.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

JHMvP schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:27:
M.a.w. WELKE gegevens heeft Brein van ons en in hoeverre kunnen zij daarmee ONOMSTOTELIJK bewijzen dat IK de BESTANDEN heb geshared met de INHOUD die zij in hun brief vermelden.
Breind heeft alleen een datum en tijd, een ip-adres en een filename van wat geshared wordt. Misschien hebben ze zelf wel die file geleeched, dan weten ze dus ook zeker dat die inhoud erin zat.

Maar bewijzen dat jíj dat was, en niet iemand anders achter jouw verbinding, kunnen ze volgens mij nooit voor elkaar krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:14:
[...]

Ik heb alleen een mailtje gekregen van de abuse afdeling van m'n provider dat zij een klacht hebben gekregen dat ik een film illegaal share... Maar is een Amerikaanse film, dus lijkt me niet dat dat Brein is...

Was trouwens m'n huisgenoot he, ik niet ;). Dus ik heb dat filmpje maar even uit de shared folder gehaald, ik wil natuurlijk niet m'n verbinding kwijt raken zo vroeg in het seizoen 8)7
Hoe reageerde je? "Ik heb klachten ontvangen dat jullie via nieuwsgroepen 1 terrabyte aan illegale films aanbieden" ? :)
eamelink schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:45:
[...]
Brein heeft alleen een datum en tijd, een ip-adres en een filename van wat geshared wordt. Misschien hebben ze zelf wel die file geleeched, dan weten ze dus ook zeker dat die inhoud erin zat.

Maar bewijzen dat jíj dat was, en niet iemand anders achter jouw verbinding, kunnen ze volgens mij nooit voor elkaar krijgen :)
Dat is idd ook nog een mooie jah... Want een naam zegt dus helemaal niets...
Ben benieuwd hoe ze dit zouden willen oplossen bij Brein

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 10:55 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:49:
Hoe reageerde je? "Ik heb klachten ontvangen dat jullie via nieuwsgroepen 1 terrabyte aan illegale films aanbieden" ? :)
Ik heb er verder niet op gereageerd, alleen die ene film uit de shared folder gehaald, wat al niet eens meer hoefde, want dat had m'n huisgenoot al gedaan.

Overigens heeft interNLnet nauwelijks nieuwsgroepen, dus dat gaat ook niet werken :P

• Bor

Bor

Dat zijn de normale waarschuwingen die volgens mij niets met Brein te maken hebben. Vaak zijn het zelfs automatisch gegenereerde berichten.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 07:53

Paladin

Play Ball!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:43:
Tsja, dat niet helemaal een geweldige vergelijk imo. Ik zou het eerder vergelijken dat er dus ergens een auto staat van een garage, met de sleutels erin die je voor testritje meeneemt en vervolgens besluit of je hem wel of niet koopt (nu geef ik toe dat soms de restritjes wel erg lang duren... maargoed het gaat om het idee :P)
Hmz telkens maakt iedereen de fout met die auto, het gene men eigenlijk doet is je ziet een auto staan met sleutel erin,je hebt een ingenieus kopieer apparaat en maakt een exacte kopie van de auto en gaat er vervolgens mee rijden zonder er voor betaald te hebben, oftewel de auto industrie heeft tijd en geld gestoken in het ontwikkelen en ontwerpen van de auto en jij maakt daar een kopie van.

de reden dat een copie niet vergeleken mag worden met het stelen van een auto is omdat bij het stelen van een auto de auto ook daadwerkelijk weg is, bij het muziek bestand of software blijft de software in het bezit van de verkopende partij.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

en nu weer back on-topic ;)

Ik ben het er niet mee eens dat grote ISP's brein helpen... ik begrijp waar brein heen wilt, maar dit doel is onmogelijk zonder inbreuk van privacy o.i.d.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat dit soort stichtingen je gewoon proberen af te schrikken (terecht of onterecht).

En is het niet zo dat wanneer een ISP jouw gegevens aan derden zouden verstrekken zij op hun beurt weer strafbaar zijn en jij de ISP weer kan aanklagen (staat als het goed is in je contract).

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
The_Savage schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:38:

En is het niet zo dat wanneer een ISP jouw gegevens aan derden zouden verstrekken zij op hun beurt weer strafbaar zijn en jij de ISP weer kan aanklagen (staat als het goed is in je contract).
Een hoop providers hebben inmiddels al deze herzien / veranderd.. Soms zelfs stil of op een *nette* wijze zo geschreven dat ze zich ZO kunnen indekken.

Er staat altijd in: bij misbruik van uw internet verbinding....... Het is maar de vraag waarneer uploaden van MP3 / films / software ECHT officieel verboden is bij de wet (als dat al niet is). Zodra dat echt zo is, kan de ISP het gewoon over die boeg gooien : misbruik van je internet lijn.
OOK xs4all gaat echt niet alle claims / zaken *tegenhouden* voor hun klanten. Ze zijn gewoon koppig qua uitingen op dit moment, puur om klanten te trekken.

Ik vind et geheel een hoop Poehaaaa. Dreig Dreig.. Paniek Peeuw..

Ik ga dit rustig afwachten en zeker niet minder downen / uppen.

Maarja das mijn mening :)

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Maar kan iemand dan vertellen hoe ze precies aan je IP komen?? Ze zeggen dat ze speciale mensen hiervoor hebben gehuurd, maar hoe doen ze dat dan...??
Ik ben zelf niet zo bang heb een 512kbit abbo alhoewel ik hier ook megaveel op download/upload :P

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijoki schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:47:
Maar kan iemand dan vertellen hoe ze precies aan je IP komen?? Ze zeggen dat ze speciale mensen hiervoor hebben gehuurd, maar hoe doen ze dat dan...??
Ik ben zelf niet zo bang heb een 512kbit abbo alhoewel ik hier ook megaveel op download/upload :P
als je download kan je precies zien met tools als active ports (bijvoorbeeld) op welke IP's je connected bent, dus waar je het vandaan haalt. Peer to Peer. Incl. IP's. Dus het is erg gemakkelijk IP's te achterhalen Was et altijd al, alleen de gegevens achter het IP daar gaat dit dus over.

Ps snelheid maakt niet uit: mening van brein, als je ook maar 1 MP3 (film wat dan ook) shared (upload) ben je al schuldig. Zolang die mp3 auteurs rechtelijk beschermt is wat natuurlijk voor 99,9 % het is.

En daarbij bijvoorbeeld van die sites als Supernova was, die hielden logfiles bij van wie welke files downen / uppen en welke IP's daarbij horen.
Erg handig bij een inval.! NOT :) Van deze fout hebben een hoop torrent sites geleerd tegenwoordig.

[ Voor 23% gewijzigd door Sumuhtsop op 04-04-2005 21:28 ]

• Bor

Bor

Postjuh schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:23:
[...]
Ps snelheid maakt niet uit: mening van brein, als je ook maar 1 MP3 (film wat dan ook) shared (upload) ben je al schuldig. Zolang die mp3 auteurs rechtelijk beschermt is wat natuurlijk voor 99,9 % het is.
Dat is wel zo maar Brein wil natuurlijk ook een goede slag slaan. Dit komt hoe dan ook in het nieuws. Als ze dan personen aanschrijven die 1 nummer hebben gedeeld (vaak ook nog zonder dat men dit weet) dan slaan ze een behoorlijk dom figuur. Zo ging het in de states ook, mensen werden aangeklaagd die bejaard waren, kleine kinderen etc. Ik denk dat Brein er verstandig aan doet om de "grootgebruikers" aan te pakken en niet het kleine grut. De schadevergoeding die een rechter in dat laatste geval zal toekennen mocht Brein ooit gelijk krijgen zal namelijk ook veel lager uitvallen dan bij iemand die 1000-en mp3's heeft geshared lijkt mij.

Maar wanneer verwacht men de eerste lichting brieven te bezorgen dan?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
@home was net op action radio op FOK.
Daar vertelde de woordvoerder, dat @home de brief van BREIN niet heeft doorgestuurd.
Maar alleen aan de klant heeft verteld dat er een vordering is binnen gekomen.
@home stelt ook in die brief dat ze nooit aan Brein NAW bekend maken, alleen naar gerechtelijke uitspraak.
Er zijn 10 vorderingen per grote isp verstuurd.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Uhh is er niemand opgevallen dat er boven de nieuwsbrief het volgende staat...

BITS OF FREEDOM NIEUWSBRIEF

Nr. 3.6 - 1 april 2005

Het zou toch niet waar zijn he ?

My favorite programming language is solder.

• Bor

Bor

Tito schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:44:
@home was net op action radio op FOK.
Daar vertelde de woordvoerder, dat @home de brief van BREIN niet heeft doorgestuurd.
Maar alleen aan de klant heeft verteld dat er een vordering is binnen gekomen.
@home stelt ook in die brief dat ze nooit aan Brein NAW bekend maken, alleen naar gerechtelijke uitspraak.
Er zijn 10 vorderingen per grote isp verstuurd.
En dat is met absolute zekerheid te stellen? Die mensen hebben al bericht gehad nu dan? Wie was die woordvoerder van @home?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
dhr bakker, is deze week wel na te luisten op fok
en idd @home heeft ze al verstuurd, net als tiscalli

• Bor

Bor

Weet je ook wanneer ze verstuurd zijn dan? Dan weten de mensen hier of ze nog "kans maken".

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik volg ook in NST de discussie en ik zag net deze oude koe: PvdA heeft twijfels over werkwijze Stichting Brein

Weer hoop praatjes, maar er is weer eens niks uitgekomen,of wel (politiek hè...)?

• simon
Brein zal waarschijnlijk niet wijken, nee, daarvoor zijn er teveel grote organisaties met belangen in brein.

|>

• Kijoki
  • Laatst online: 29-11-2016
Postjuh schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:23:
[...]

als je download kan je precies zien met tools als active ports (bijvoorbeeld) op welke IP's je connected bent, dus waar je het vandaan haalt. Peer to Peer. Incl. IP's. Dus het is erg gemakkelijk IP's te achterhalen Was et altijd al, alleen de gegevens achter het IP daar gaat dit dus over.
Maar hoe doen ze dat precies? Ik bedoel hoe kunnen ze weten dat die ene IP nou een nederlandse is en moeten ze dan zelf ook niet op p2p-software zitten om je ip te vinden???... Mogen ze dat wel dan zomaar gewoon je IP ofzo scannen.. (sorry weet echt niet hoe het in elkaar zit maar vind et zo vaag over hoe ze nou precies je IP kunnen achterhalen...)
Overigens denk ik dat meeste tweakers niet bang hoeven te zijn.. We zitten toch allemaal op usenet hier? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kijoki op 05-04-2005 11:35 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kijoki schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:34:
We zitten toch allemaal op usenet hier? :P
YES! SIR :*)

Overigens blijf ik het een hele goeie 1 April grap vinden...

/EDIT :
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:25:
Wat vind je een goede 1 april grap? Als dit een grap is is het wel heel goed gedaan. Ik heb nu al meerdere woordvoerders van grote isp's gezien en gehoord over deze zaak.
Elk Jaar is een grote 1 April grap hier op Tweakers en ik vind dit Topic wel een goed kandidaat, maar ja goed we zien het vanzelf wel...

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 05-04-2005 15:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bor

Bor

nero355 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:09:
[...]

Wat vind je een goede 1 april grap? Als dit een grap is is het wel heel goed gedaan. Ik heb nu al meerdere woordvoerders van grote isp's gezien en gehoord over deze zaak.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

nero355 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:09:
[...]

/EDIT :

[...]

Elk Jaar is een grote 1 April grap hier op Tweakers en ik vind dit Topic wel een goed kandidaat, maar ja goed we zien het vanzelf wel...
Ik snap niet waarom je 1 april erbij haalt? Dit topic is op 2 april geopend en het artikel is op 2 april op webwereld geplaatst. Waarom zou het dan een 1 april grap zijn 8)7 ?!

• Bor

Bor

Wat ik wel vreemd vind is dat we nog niemand horen die iets ontvangen heeft, of iemand kent die iets ontvangen heeft. @home zou de "getroffen" abonnees toch al hebben ingelicht? Tenminste, dat begreep ik uit een eerdere post in dit, of het andere brein topic.

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:38:
Wat ik wel vreemd vind is dat we nog niemand horen die iets ontvangen heeft, of iemand kent die iets ontvangen heeft. @home zou de "getroffen" abonnees toch al hebben ingelicht? Tenminste, dat begreep ik uit een eerdere post in dit, of het andere brein topic.
10 Vorderingen per ISP. @Home heeft 425.000 klanten. De kans is dus erg klein dat iemand hier reageert.

• Bor

Bor

Maar je hoort uberhaubt niets, ook niets op andere fora of in het nieuws.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van mij mogen die vorderingen buiten mijn deur blijven. :)

• Bor

Bor

Ik heb net bij @home en andere grote isp's gekeken maar geen enkele maakt er rapport van iets te hebben ontvangen of doorgestuurd. De meeste reppen niet eens over de brein actie eigenlijk.

• Bor

Bor

Meer nieuws:
Het Parool meldt dat Stichting Brein morgen een toelichting zal geven over zijn mailacties die gericht waren tegen verspreiders van illegale muziekbestanden. De stichting, die opkomt voor de belangen van auteursrechthebbenden, kondigde in maart aan via enkele internetproviders internetters te gaan benaderen die dergelijke bestanden aanbieden. De providers werd gevraagd een vordering door te sturen naar de abonnee die verbonden was aan de door Brein aangemerkte ip-adressen. In de vordering werden de abonnees gesommeerd te stoppen met overtredingen, zich bekend te maken aan de stichting, een onthoudingsverklaring te tekenen en een schikking te treffen over de geleden schade.

Stichting BreinDe vordering van persoonsgegevens en schade, ook nadat illegale activiteiten gestopt zijn, kan gezien worden als een hardere opstelling dan Brein in het verleden innam. Directeur Tim Kuik schreef eerder nog dat klanten die hun onrechtmatig handelen gestaakt hielden niet met verdere eisen geconfronteerd zouden worden. De reactietermijn die Brein de aangeschrevenen gunde was vijf dagen. Een enkele provider, zoals XS4All, weigerde medewerking te verlenen aan het doorsturen van de vorderingen. Waar de toelichting van morgen precies over zal gaan is niet bekend. Mogelijk zal Brein na afweging van de reacties op de brieven besloten hebben tot juridische acties, zoals het afdwingen van persoonsgegevens van de providers via de rechter.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nieuws: Morgen hebben we meer nieuws 8)

Je ip wordt NU gelogd bij brein:
Afbeeldingslocatie: http://www.anti-piracy.nl/Images/watmagniet_button.gif
moet je nu bang zijn? [/small]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

horen we eigenlijk nog iets van BIG?

met peter RRRR de vries enzo?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Volgens mij is het een beetje nutteloos dit.
Mensen die écht veel bandbreedte gebruiken van hun abbo (en ja, daar ben ik er een van, ik geef het gewoon open toe) werken vaak niet eens met p2p netwerken (waar brein vooral op doelt met die acties).
Deze grootverbruikers hebben vaak diverse Ftp's, downloaden via nieuwsgroepen en/of soms bittorent.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

dat dacht ik een paar jaar geleden ook, p2p is voor naabs.
totdat ik dc++ ontdekte :P

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik zit bij Tiscali en heb nog niks ontvangen en vraag me af of de zaken niet zo georkestreerd zijn dat morgen als het in de krant staat het in de (mail)brievenbussen rolt? Het is maar een gedachte.. :+ 8)7

• Bor

Bor

El Snorro schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:46:
Volgens mij is het een beetje nutteloos dit.
Mensen die écht veel bandbreedte gebruiken van hun abbo (en ja, daar ben ik er een van, ik geef het gewoon open toe) werken vaak niet eens met p2p netwerken (waar brein vooral op doelt met die acties).
Deze grootverbruikers hebben vaak diverse Ftp's, downloaden via nieuwsgroepen en/of soms bittorent.
Bittorrent is ook p2p hoor in een bepaald opzicht.

Verwijderd

Achja, ik blijf gewoon downloaden+uploaden.. :>

• MrBucket
  • Laatst online: 29-10-2022
En het ergste is nog dat elk klein wissewasje (zoals nu ook weer: we melden nu al vast dat we morgen weer in het nieuws zullen zijn) helemaal breed wordt uitgemeten. Allemaal gratis publiciteit voor Brein.

• dread
  • Laatst online: 02-01 18:49

dread

Sluwe vlaming

iemand een idee welke proggies ze in de gaten houden?

Iemand een idee hoe in welk kamp demon zit?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
dread schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:01:
iemand een idee welke proggies ze in de gaten houden?

Iemand een idee hoe in welk kamp demon zit?
alle p2p (dus ook D++ ook al denken veel mensen dat ze daar veilig zijn) ..de "detectivebureau's" die Brein beweert te gebruiken zijn volgens mij gewoon lijsten die de MPAA en de RIAA aanleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 12-04-2005 10:38 ]

• Bor

Bor

We zullen het nieuws vandaag wel horen denk ik. Het is nog aardig stil.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:37:
[...]

alle p2p (dus ook D++ ook al denken veel mensen dat ze daar veilig zijn) ..de "detectivebureau's" die Brein beweert te gebruiken zijn volgens mij gewoon lijsten die de MPAA en de RIAA aanleveren.
Dus denk aan Kazaa, Grokster, Torrent etc. :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:42:
We zullen het nieuws vandaag wel horen denk ik. Het is nog aardig stil.
Om 10:00 vanmorgen hoorde ik op het 3FM nieuws hier iets over en die dude van Brein was ook aan het woord.

Volgens mij hadden ze nog geen NAW gegevens, en moesten ze daarvoor naar de rechter?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:00
Ik hoor net op het nieuws van 538 dat BREIN rechtzaken gaat beginnen tegen 32 mensen..

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:53
ik vraag me trouwens af of brein bittorrent in de gaten *kan* houden. tuurlijk kunnen ze een torrent starten en daar dan bij kijken wiens ip ze tegenkomen, maar dit betekend dat ze iedere torrent individueel moeten bemachtigen, en uitpluizen. Volgens mij gaan ze nog steeds voor de makkelijkste weg namelijk Kazaa en consorten, aangezien het voor bangmakerij niet uitmaakt wie je te gerazen neemt als het er maar veel en snal zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb het net op Fok! (schaam :P) gelezen en vraag me af hoe ze die mensen voor de rechter willen krijgen. Hebben die dan hun adres bekend gemaakt ??? Dit zou wel erg dom zijn maar eigenlijk de enige manier zijn waarop Brein aan hun NAW gegevens is gekomen.

Mocht Brein de ISP's ook gaan dagen dan kan het nog interessant worden. Het zou van de zotte zijn dat een Stichting!!!! NAW gegevens zou kunnen vorderen. In ieder geval ben ik blij dat ik bij XS4ALL zit .... Afwachten maar.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

sh4d0wman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:35:
Heb het net op Fok! (schaam :P) gelezen en vraag me af hoe ze die mensen voor de rechter willen krijgen. Hebben die dan hun adres bekend gemaakt ??? Dit zou wel erg dom zijn maar eigenlijk de enige manier zijn waarop Brein aan hun NAW gegevens is gekomen.

Mocht Brein de ISP's ook gaan dagen dan kan het nog interessant worden. Het zou van de zotte zijn dan een Stichting!!!! NAW gegevens zou kunnen vorderen. In ieder geval ben ik blij dat ik bij XS4ALL zit .... Afwachten maar.
Misschien hebben ze er 250 doorgestuurd (die zgn ' contracten') en daarvan zijn er misschien 32 zo dom geweest met naam en adres te reageren. :X
Gunner schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:53:
[...]

Om 10:00 vanmorgen hoorde ik op het 3FM nieuws hier iets over en die dude van Brein was ook aan het woord.

Volgens mij hadden ze nog geen NAW gegevens, en moesten ze daarvoor naar de rechter?
Zie ook http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/004331.html

[ Voor 51% gewijzigd door Waypoint op 12-04-2005 11:37 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je identiteit prijsgeven lijkt inderdaad de enige manier voorlopig om aan NAW gegevens te komen; Brein stuurt ook Instant Messages naar gebruikers (via Kazaa??).

Ze kunnen toch nooit bewijzen dat die daadwerkelijk ontvangen dan wel gelezen zijn?

• Bor

Bor

Ik neem aan dat de mensen waarover het gaat nu wel bericht van hun provider moeten hebben gehad?
Stichting Brein, de Nederlandse vertegenwoordiger van de muziekindustrie op het gebied van auteursrechten, is 32 rechtszaken gestart tegen internetters die vanaf hun pc illegale muziekbestanden over het internet verspreiden. Van deze 32 gedaagden eist Brein een schadevergoeding.

Directeur Tim Kuik van Brein maakte dinsdag ook bekend dat met zeven internetters de zaak is geschikt. Het schikkingsbedrag bedroeg gemiddeld 2100 euro. De rechtszaken zullen de eerste zijn in hun soort. Nog nooit is in Nederland een zaak aangespannen tegen mensen die illegale muziekbestanden verspreiden.

Brein stuurt haar vorderingen naar de vijf grootste internetaanbieders die deze dan weer doorsturen aan de verdachte klanten. XS4ALL kondigde al eerder aan de sommatie niet door te sturen aan haar gebruikers. Planet, Het Net, @home, Wanadoo en Tiscali sturen braaf de vorderingen door.

In de vordering wordt door Brein een schikking aangeboden. Verder vraagt zij de aangeschrevene zich bekend te maken en te beloven in de toekomst geen inbreuk meer te zullen maken op auteursrechten. Wordt geweigerd zich bekend te maken, dan wil Brein hun persoonsgegevens rechtstreeks bij de internetaanbieders opeisen.

De providers hebben al laten weten geen privacygevoelige informatie van klanten te zullen afstaan. Brein sluit niet uit dat ook internetaanbieders daarom nog worden gedaagd.

[ Voor 88% gewijzigd door Bor op 12-04-2005 12:26 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02 14:29
Gunner schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:43:
Je identiteit prijsgeven lijkt inderdaad de enige manier voorlopig om aan NAW gegevens te komen; Brein stuurt ook Instant Messages naar gebruikers (via Kazaa??).

Ze kunnen toch nooit bewijzen dat die daadwerkelijk ontvangen dan wel gelezen zijn?
de meeste p2p clients hebben IM functionaliteit maar meestal disabled om deze waarschuwingen tegen te gaan.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

m3gA schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:30:
de meeste p2p clients hebben IM functionaliteit maar meestal disabled om deze waarschuwingen tegen te gaan.
Ja dat is duidelijk, maar ik heb ook een post adres, maar als iemand daar wat heen stuurt dan kan ik alsnog zeggen dat ik het niet gehad heb, bewijs maar eens dat ik het wel ontvangen heb (aangetekend natuurlijk uitgezonderd)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

linkje naar een (geanonimiseerde) vordering. Eerste deel is aan ISP, 2e deel is voor gebruiker

http://www.bof.nl/docs/breinvordering.pdf

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bor

Bor

Gunner schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:33:
[...]

Ja dat is duidelijk, maar ik heb ook een post adres, maar als iemand daar wat heen stuurt dan kan ik alsnog zeggen dat ik het niet gehad heb, bewijs maar eens dat ik het wel ontvangen heb (aangetekend natuurlijk uitgezonderd)
Denk je nou echt dat ze het niet aangetekend versturen? :?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:40:
[...]

ja dat lijkt me niet eens heel vreemd

Mijn pa kreeg laatst ook post van een advocaat met een vordering (don't ask ;) ) en die was gewoon verstuurd, niks aangetekend...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:19
Interesting thread hier: http://tinyurl.com/3pbqu

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
wat mensen zitten te zeuren dat ze niet meer kunnen downloaden, nou dat is gewoon LEGAAL hoor, alleen het aanbieden niet (sharen/uploaden) Maarja zit toch nooit op kazaa

De wijzen komen uit het Oosten!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:40:
Weet ik niet, maar ik doelde meer op de Instant messages

• Bor

Bor

NoepZor schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:11:
wat mensen zitten te zeuren dat ze niet meer kunnen downloaden, nou dat is gewoon LEGAAL hoor, alleen het aanbieden niet (sharen/uploaden) Maarja zit toch nooit op kazaa
Ook dat is niet helemaal waar. Bovendien gebruikt tegenwoordig bijna elk p2p programma een upload regel (je MOET uploaden anders kun je niet downloaden), voorbeelden zijn bitttorrent, emule etc.

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik lees net het volgende op nu.nl
DEN HAAG/UTRECHT - Auteursrechtenorganisatie Brein eist in een kort geding tegen vijf internetproviders de gegevens van hun klanten die veel illegale muziekbestanden op internet aanbieden. De vijf grootste consumentenproviders Planet Internet, Chello, @Home, Wanadoo en Tiscali hebben een dagvaarding ontvangen, bevestigde directeur T. Kuik van Brein woensdag.

De stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland (Brein) wil in totaal 42 mensen vervolgen wegens hun illegale muziekaanbod op internet. Brein heeft alleen de ip-nummers van de overtreders en daarom is de internetaanbieders om de naam- en adresgegevens gevraagd.

De providers weigeren die gegevens om privacyredenen af te staan en daarom meent de stichting dat het kort geding noodzakelijk is. De rechtszaak dient op 16 juni in Utrecht.

Kuik is overtuigd van zijn gelijk. "Er is duidelijk sprake van inbreuk op het auteursrecht. Deze mensen hebben de kans gehad om met ons te schikken. In een civiele procedure hebben wij recht op die gegevens", verklaarde hij woensdag.

In april kondigde Brein de acties aan. Zeven internetters hadden hun zaak op dat moment al geschikt voor gemiddeld 2100 euro.
Wanneer @home of een andere isp gegevens van klanten door een gerechtelijk bevel aan brein moet geven, zal ik eens kijken of ik niet ga overstappen naar een andere isp.

Ten eerste waarom alleen deze isp's ? Omdat deze de waarschuwing door hebben gestuurd naar hun klanten...hadden ze nooit moeten doen!

Ten tweede gaat dit gewoon tegen de algemene voorwaarden in, en wie zegt me dat ik straks niet ook door brein wordt aangeklaagt, terwijl toen ik het @home contract tekende ik mezelf in had gedekt voor enig uitlekken van mijn persoonlijke gegevens.

Eerst 16 juni maar afwachten, daarna maar eens zien. Ben zeeeer benieuwd!

Verwijderd

tsja, kan wel tegen de AV in gaan, maar die AV is een afspraak tussen jou en @home. als een rechter @home dwingt die gegevens af te staan is het overmacht.

verder kan je er vergif op innemen dat als brein dit wint, dat ze elke provider die niet meewerkt voor de rechter slepen.

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
heb je inderdaad wel gelijk in, daarom is dit ook best belangrijk voor zowel brein, isp's als consumenten die wel regelmatig eens wat downloaden..

ik hoop op het beste, maar volgens mij heeft brein geen poot om op te staan
is het trouwens ook zo dat de overheid brein (financieel) steunt?

Verwijderd

is het trouwens ook zo dat de overheid brein (financieel) steunt?
Bij mijn weten is Brein gewoon een Stichting, dus krijgen ze ook geen financiële steun van de overheid.

Ik ben eigenlijk maar naar 1 ding benieuwd: "Wat gaat Brein doen na die rechtszaak?" Of ze verliezen of ze winnnen laat ik even in het midden. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:23:
[...]
Bij mijn weten is Brein gewoon een Stichting, dus krijgen ze ook geen financiële steun van de overheid.
Die conclusie is natuurlijk onzin. Er zijn zoveel stichtingen die financieel gesteund worden door de overheid. Het gaat hier om het feit dat Brein een privaatrechtelijke status heeft, en dus in juridische zin gewoon een privépartij, máár als belangenbehartiger van de platenindustrie (net als Buma/Stemra enzo, die hierin participeren) wel 'belanghebbende'. Als belanghebbende kun je bijvoorbeeld wel voor elkaar krijgen dat je nawt-gegevens krijgt, de wet voorziet in een mogelijkheid hiervoor. Maar het fijne weet ik er nu ook weer niet van :+

• simon
Opvallend dat xs4all niet bij dat rijtje staat, zou brein dat niet aandurven :?

|>

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:48:
Opvallend dat xs4all niet bij dat rijtje staat, zou brein dat niet aandurven :?
xs4all stuurde die vorderingen niet door, dus die zijn ff uit beeld verdwenen omdat je dan een net iets andere zaak krijgt. maar zoals ik eerder al zei: als brein deze zaak wint, winnen ze zo'n zelfde zaak tegen iedere willekeurige isp.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Die conclusie is natuurlijk onzin. Er zijn zoveel stichtingen die financieel gesteund worden door de overheid. Het gaat hier om het feit dat Brein een privaatrechtelijke status heeft, en dus in juridische zin gewoon een privépartij, máár als belangenbehartiger van de platenindustrie (net als Buma/Stemra enzo, die hierin participeren) wel 'belanghebbende'.
Ik kan mijzelf ook wel als belangenbehartiger van de platenindustrie bombaderen maar helaas krijg ik daarmee ook geen andere juridische status. Wat gaat er bv met het boetegeld etc gebeuren? Daar krijgen de artisten waar het om gaat vast niets / weinig van te zien. Wie weet daar wat meer over?

Pagina: 1 2 Laatste