---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Denk dat je het woordje "in" vooraan die zin moet zetten, zodat er: "In Total Commander is het zeer configureerbaar en volledig naar eigen hand te zetten" staat. Dat sluit beter aan bij de vorige zin.
Zo klopt het beter met de zin ervoor (die ook grammatikaal niet helemaal klopt). Ik denk dat er dit moet staan (incl. de zin ervoor):
Ook kan het bestanden vergelijken, folders synchroniseren, meerdere bestandsnamen eenvoudig hernoemen; de lijst houdt niet op. En in Total Commander is het zeer configureerbaar en volledig naar eigen hand te zetten.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 09:38 ]
Ik heb 'het' gewoon weggehaaldVerwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:32:
in het artikel Software updates / Total Commander 6.53 staat een schrijffoutje: Total Commander is het zeer configureerbaar en volledig naar eigen hand te zetten.
En wil je voortaan ajb een linkje meeleveren? Dat scheelt ons weer zoekwerk.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Caption bij plaatje: Casual Executive Officer moet zijn Chief Executive Officer volgens mij.
Ik vind de man anders tamelijk casual gekleedintGod schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:05:
nieuws: nVidia: 'Centrino niet goed voor marktontwikkeling'
Caption bij plaatje: Casual Executive Officer moet zijn Chief Executive Officer volgens mij.
(zin boven het plaatje)speler
geen spelfout, maar het lijkt me dat dit bedoeld wordt?wat heen en weer gepraat doormet Apple-medewerkers
"ze heten" of "ze zijn gedoopt", dit is dubbelopheten respectievelijk Super Tangent, Top Tangent en EZ Tangent gedoopt
aanpassingen kunnen zich niet onderscheiden. het moet (bijv) zijn "aanpassingen, waarmee hij zich hoofdzakelijk van de iPod onderscheidt".aanpassingen, die zich van de iPod shuffle hoofdzakelijk onderscheidt
hier mist een spatie (in de zin over de review van de taiwanees)verschrikkelijk'en
Over de geluidskwaliteit van de met de ingebouwde microfoon (op 32KHz) opnamen? was hij aangenaam verrast
die komma is daar niet nodigDuidelijk tot zover is dat LuxPro de iPod in conceptueel opzicht heeft willen verbeteren, door features toe te voegen die sommige gebruikers zeggen te missen.
nieuws: Patent op webbased uploaden verleendIn de VS en Europa is het product vooralsnog niet op de markt te koop / te vinden/ verschenen
hier moet nog een ' op het eind'We zullen in onze producten, die van dit patent gebruik maken, blijven investeren', aldus Pate, 'maar daarnaast gaan we op zoek naar mogelijkheden om licenties uit te geven.
de komma voor de laatste 'en' hoort daar volgens mij nietHieronder vallen advertenties, e-mail, foto-uitwisselings en -afdruksites, en zelfs portal- en blogsites.
* Rac-On nu eerst naar huis gaat
[ Voor 105% gewijzigd door Rac-On op 03-06-2005 17:49 ]
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Als ik jullie was zou ik deze link trouwens even aanpassen naar ditGoogle experimenteert met menselijke inspraak op de zoekindex.
Searchbistro is/wordt namelijk een blogsite waarmee de huidige link met de eerst volgende blogentry redundant wordt
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
...check, mij ook, check...
Da's selectief quotenaanpassingen, die zich van de iPod shuffle hoofdzakelijk onderscheidt
aanpassingen kunnen zich niet onderscheiden. het moet (bijv) zijn "aanpassingen, waarmee hij zich hoofdzakelijk van de iPod onderscheidt".
en aangezien 'die' wmb terugslaat op hetzij 'De Super Tangent', hetzij 'de voormalige Super shuffle met lichte aanpassingen', is dit gewoon goed en laat ik het staan.De Super Tangent is in feite de voormalige Super Shuffle met lichte aanpassingen, die zich van de iPod shuffle hoofdzakelijk onderscheidt
...check, gemaakte opnamen zelfs, wel overbodig maar zeker niet fout, en 'op de markt zijn' is ook niet fout maar vooruit, daar heb ik wat achter geplakt.
Die apostrof staat een zin verderop, en ook die laatste komma is misschien niet keihard verplicht maar staat wmb tussen driemaal 'en' heel functioneel zinsdelen te scheiden. Zónder vind ik het er niet leesbaarder op worden, én er zit een duidelijke rust op die plek - en dan mag het gewoon
...wat een lijst, thanks
Sir! Yes! Sir!
[ Voor 29% gewijzigd door Rataplan op 03-06-2005 21:23 ]
reperatie --> reparatieDaarnaast bleken sommige accu's het snel na de garantieperiode van een jaar op te geven, waarna voor reperatie hoge kosten gevraagd werden.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Een goede grap mag vrienden kosten.
De verkoop van notebook computers wat de afgelopen maand groter dan ...
Zie je hoe snel zoiets fout kan gaanRataplan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:14:
[...]
Sir! Yes! Sir!edit:Herstel! No way! Het moet deze zijn
---
Die zin loopt niet lekker; ik zou overigens niet weten wat het wel moet worden, maar dit loopt niet lekker.Deze varianten verschillen onderling weinig, ze zijn echter goed te bestrijden op basis van de algemene kenmerken.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
"De e-mail is ondertekent als zijnde afkomstig van de bank." => "ondertekend" in plaats van "ondertekent" en "als zijnde" is een tautologie/pleonasme-achtig iets, maar in ieder geval niet goed
Uit de vorige post:
"Deze varianten verschillen onderling weinig, ze zijn echter goed te bestrijden op basis van de algemene kenmerken." => het woord 'echter' is hier niet op zijn plaats - je bevestigt immers gewoon het eerder genoemde. Iets als "Deze varianten verschillen onderling weinig, waardoor ze goed te bestrijden zijn op basis van hun gemeenschappelijke kenmerken."
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
De vetgedrukte 'de' weg?VR-Zone heeft op de Computex beurs in Taiwan vernomen dat de op 26 juli de ATi R520-GPU zal worden aangekondigd.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2005 22:06 ]
de <br%20/> in de link staat vrij slordigOok Iwill heeft een klein krachtpatsertje ontwikkeld
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Verwijderd
Ik zou verkoper veranderen in verkoop.een grote verkoper aan de haak moeten slaan

http://www.tweakers.net/nieuws/37552
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 11:03 ]
http://www.tweakers.net/nieuws/37576heeft besloten om te stoppen met de verdere ontwikkeling van en ondersteuning van zijn dvd-ripprogramma.
Al met al wordt verwacht dat het kernel-testproces op deze manier sneller en accurater doorlopen kan worden.
moet uiteraard MB zijn
nieuws: MSI Geminium VIII geschikt voor PCI Express én AGP
Iets dat niet het geval is...Om gebruik te maken van RIM's software is het noodzakelijk extra serversoftware aan te schaffen, iets niet het geval is voor het grootste deel van de zakelijke 'Outlook in combinatie met Exchange'-gebruikers.
[edit]
Done en zie ook http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.html
[ Voor 42% gewijzigd door Harm op 06-06-2005 19:55 ]
zijn -> isDe Pocket PC volgt de trend die al gezet zijn door enkele Ferrari-notebooks van Acer.
Bleutooth -> BluetoothEvenals de standaard N50 is de Ferrari N50 uitgerust met een 520MHz Intel PXA272-processor, 128MB geheugen, WiFi en Bleutooth
[ Voor 27% gewijzigd door Eegee op 06-06-2005 20:03 ]
't Is natuurlijk wel een Franse review, hm
Mais oui, bien sur!
ne pas oublie la première erreur (later toegevoegd, maar nog net voor jouw eerdere berichtje):
zijn -> isDe Pocket PC volgt de trend die al gezet zijn door enkele Ferrari-notebooks van Acer.
(de trend is gezet door ...)
[ Voor 39% gewijzigd door Eegee op 06-06-2005 20:11 ]
Mais non! J'ai seulement oublie par presser en submit! Ouioui!Eegee schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:07:
zijn -> is
Daar twijfelde ik dus ook aan, bedankt voor de infoHarm schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:52:
Wat, dan nog volgens mij, omdat 'iets' onbepaald is.
[edit]
Done en zie ook http://www.onzetaal.nl/advies/watdat.html.
Bijna onderaan:
Er mist een woord tussen 'de' en 'kunnen'Hierdoor zou het bestaansrecht van de kunnen verdwijnen.
aldus een woordvoerder van het bedrijf maandag.
Het vinden van het lek koste De Vries anderhalf uur
kostte plz
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
s-je tussenDuitse firma vandaag bekend. Siemens was al een tijdje op zoek naar een geschikte kandidaat om de verliegevende dochter des huizes de kans op een beter leven te bezorgen.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Moet 'van' tussen...aanzienlijk langer dan het vinden van vergelijkbare lekken op enkele andere sites
Sign here against sigs
/s/repositery/repository
'repository' a facility where things can be deposited for safekeeping.
Nederlands:bergplaats, bewaarplaats, depot
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 07-06-2005 16:24 ]
of hebben gesuggereerdHet lijkt er nu op alsof Apple tegemoet wil komen aan de KHTML-ontwikkelaars die via een open brief aan Apple enkele oplossingen gesuggereerd hebben??
In versie 4.2.1 beta is naast de trackerless torrent code
4.2.1 moet 4.1.2 zijn ;-)
Deze 90nm 'Venice'-core bezittende cpu mag de op 30nm gebakken Athlon 64 FX-55 opvolgen en zou geklokt zijn op een frequentie van 2,8GHz.
130 nm?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
The Inquirer heeft het inderdaad over de Venice, maar the Inquirer beweert nergens dat de FX-57 is voorzien van de Venice core. The Inquirer geeft slechts aan dat de Venice core uitblonk qua yields en kloksnelheden, zodat het niet echt een verbazing is dat de FX-57 (dus met de San Diego core, in wezen een Venice core met extra L2 cache) lekker ver overgeklokt kan wordenThe Inquirer heeft het over een 'Venice'-core, maar AMD's laatste officiële roadmap laat zien dat de Athlon 64 FX-serie de San Diego-core bezit.
Klopt, maar ik beweer ook nergens dat The Inquirer beweert dat het bij de FX-57 om een Venice-core gaat, alleen dat The Inquirer de Venice-core erbij sleeptBalusC schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:25:
Niet echt een spelfout, maar ik heb commentaar op de volgende kreet:
[...]
The Inquirer heeft het inderdaad over de Venice, maar the Inquirer beweert nergens dat de FX-57 is voorzien van de Venice core. The Inquirer geeft slechts aan dat de Venice core uitblonk qua yields en kloksnelheden, zodat het niet echt een verbazing is dat de FX-57 (dus met de San Diego core, in wezen een Venice core met extra L2 cache) lekker ver overgeklokt kan worden
Het engelse "to port" is in het Nederlands "porteren" en niet "poorten".De mogelijkheid bestaat immers dat de nieuwste games gemakkelijker te poorten zijn naar het Apple-platform.
Signatures zijn voor boomers.
onthuld
'Tijdens TechEd demonstreerd Microsoft'
demonstreert
'geímplementeerd'
geïmplementeerd
'volldig'
volledig
nieuws: Microsoft presenteert langetermijnplannen Indigo
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
inhoudt
niet...
Yohan schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:43:
'onthult'
onthuld
'Tijdens TechEd demonstreerd Microsoft'
demonstreert
'geímplementeerd'
geïmplementeerd
'volldig'
volledig
nieuws: Microsoft presenteert langetermijnplannen Indigo
Knockwurst.
Verwijderd
Voor het openend haakje is een spatie te veel en na het sluitend haakje een spatie te weinig.Deze van een op 90nm gebakken 'San Diego'-core (1MB L2-cache)voorziene cpu mag de op 130nm gebakken Athlon 64 FX-55 opvolgen.
Die spatie 'teveel' is 1 spatie, maar breder door het uitlijnen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:48:
nieuws: 'AMD Athlon 64 FX-57 verwacht binnen twee weken'
[...]
Voor het openend haakje is een spatie te veel en na het sluitend haakje een spatie te weinig.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Je bent in nieuws: Microsoft presenteert langetermijnplannen Indigo vergeten:testcase schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:13:
fiks fiks fiks
Volgens het artikel <...> nu precies inhoud en wat voor voordelen dit biedt.
-->
Volgens het artikel <...> nu precies inhoudt en wat voor voordelen dit biedt.
Knockwurst.
De softwaregigant heeft in het programma Excel code gebruikt dat die door de rechtbank toegewezen is aan Carlos Armando Amado. Volgens de rechter zijn overigens niet alle claims zijn terecht.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Bestaat het woord 'porteren' in het NederlandsMaasluip schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:22:
Ook niet echt een spelfout, maar in nieuws: Mac-gamedesigners denken hardop over x86-transitie Apple wordt gesproken over
[...]
Het engelse "to port" is in het Nederlands "porteren" en niet "poorten".
[ Voor 10% gewijzigd door Cookie op 08-06-2005 17:01 ]
nieuws: Nieuwe informatie over IE7 bekendgemaakt
1ste alinea
Moet denk ik phishing zijn.De nieuwe uitvoering van IE zal onder andere antispoofing en antiphisingtechnologie bevatten waardoor gebruikers eenvoudig eventuele phisingaanvallen kunnen identificeren.
http://www.tweakers.net/nieuws/37608
Ik weet het niet zeker, maar ik vind copyrightrechten dubbelop klinkenvoor het schenden van copyrightrechten is vandaag
moet zijn: gecontroleerdafgelopen jaar nauwkeuriger geconroleerd
nieuws: Stichting Thuiskopie controleert Zwarte Markt Beverwijk
[ Voor 9% gewijzigd door TweakBoy op 08-06-2005 21:23 . Reden: aangepaste link :Y) ]
---
Seagate geeft vandaag maar liefst tien nieuwe harde schijven aangekondigd
geeft --> heeft
Knockwurst.
LG.Philips (met punt dusDe komende drie jaar, van juni 2005 tot en met mei 2008 om precies te zijn, mag LG Philips LCD aan HP
Een komma na "ST1" lijkt me toch beter voor de leesbaarheidEen retail-versie van de ST1 de Compact Flash Photo Hard Drive, komt ook beschikbaar.
Sorry btw.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Denk aan bijv. nummerportering bij mobiele telefonie.testcase schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:00:
[...]
Bestaat het woord 'porteren' in het Nederlands? Ik tref het niet aan in het Elektronische Groene Boekje en ook niet bij Van Dale. Over- of omzetten is wellicht een beter alternatief.
klik
Dat zijn niet 21.000 spelfoutjes.
klikYohan schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:45:
[...]
Denk aan bijv. nummerportering bij mobiele telefonie.
klik
Dat zijn niet 21.000 spelfoutjes.
Dat zijn 113.000 spelfoutjes
Om maar aan te geven, google is niet helemaal heilig met dit soort dingen
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 09-06-2005 03:23 ]
Nee, maar om van Dale of het Groene Boekje aan te halen als alleenrechthebbers op mogelijke woorden is ook een beetje kort door de bocht. Porteren mag dan niet in van Dale staan, het is normaal Nederlands. Poorten in deze context niet.W3ird_N3rd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 03:22:
[...]
klik
Dat zijn 113.000 spelfoutjes
Om maar aan te geven, google is niet helemaal heilig met dit soort dingen
[edit]Om nog maar niet te spreken van het kunststukje "poortbaar". Google vindt welgeteld drie voorkomens, een keer (dubbel) op Tweakers, een keer op het Linux/BSD forum. Dan wordt porteerbaar toch vaker gebruikt.
Doe gerust iets met omzetten of converteren als je porteerbaar niet kunt pruimen, maar poortbaar is zo verschrikkelijk fout dat je nog bijna een nieuw woord hebt uitgevonden.
[ Voor 33% gewijzigd door Maasluip op 09-06-2005 08:00 ]
zo lezen we in op de nieuwspagina van de organisatie
nieuws: Toch vergunning voor What The Hack
Is een type vout in de tags... darom post ik hem hier
[ Voor 24% gewijzigd door ge-flopt op 09-06-2005 12:48 ]
Ik had het ook al gezien, en inmiddels is het opgelostge-flopt schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:48:
De url verwijzing in de what the hack post klopt niet:
nieuws: Toch vergunning voor What The Hack
Is een type vout in de tags... darom post ik hem hier
Bedankt voor het melden
En deze ook verholpen
Hm.. in die post over Indigo had ik wel ff een zwak moment met betrekking tot d's en t's

[ Voor 39% gewijzigd door Martin Sturm op 09-06-2005 15:45 . Reden: nog een typo verholpen ]
Er zijn echter ook een voorzichtiger geluiden,
[ Voor 68% gewijzigd door Ateq op 09-06-2005 15:57 . Reden: foutje toegevoegd ]
moet natuurlijk geëmuleerde zijnhttp://tweakers.net/nieuws/37621
neemt de snelheid van de gemuleerde software echter sterk a
wordt dat alleenWanneer een programma gestart wordt alleen voor de PowerPC is gecompileerd,
http://www.tweakers.net/nieuws/37622
Als gevolg van deze bug kan door een simpele html-pagina van een paar regels er voor zorgen dat het volledige besturingssysteem crasht.
de -> die[...] omdat de kosten voor dergelijke software hoger liggen dan de schade de veroorzaakt wordt door een virus.
worden terugverdiend....Dit geld kan echter snel terug verdient worden indien hierdoor meer chips uit één wafer.....
[ Voor 20% gewijzigd door Harm op 10-06-2005 13:01 ]
Verwijderd
Men moet erop letten dat er ook daadwerkelijk wat veranderdt in het bedrijf
Verwijderd
Dit topic bevat een, in mijn ogen, stijlfout. Er staat in de laatste alinea dat een chip ongeveer 100 duizend keer herbeschreven kan worden. Gebruik gewoon honderd-duizend of 100.000, maar gebruik de notatie van getallen in letters of cijfers wel consequent, vooral binnen hetzelfde getal
eerstOptware heeft nu voor het eerste een prijs en datum aan het product gekoppeld
Headertje over de toekomst van de pentium M:
Staan?maar we slechts aan het begin van de plannen die Intel met de core heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Juup op 11-06-2005 11:57 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Als gevolg van het besluit moesten de plannen voor de komende jaren moesten rigoreus worden hierzien
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Een (1, enkelvoud) aantal dat veel gebruikt wordt ... is ... en heeftEen aantal instructies die veel gebruikt worden door toepassingen op het gebied van multimedia zijn door de ontwerpers geoptimaliseerd en hebben daardoor een veel lagere doorlooptijd gekregen.
[ Voor 39% gewijzigd door Juup op 11-06-2005 12:07 ]
denderendverschilt de core op zich niet denderd veel
Dit topic is gesloten.
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten;
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven;
- Opmerkingen over plaatjes, links, advertenties, Pricewatch-koppelingen, etc.;
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.).