nieuws: AnandTech vergelijkt hardware Xbox 360 en Playstation 3
Hoewel de hardware van de console vaak niet bepalend is voor het succes, zoals in het artikel ook wordt benadrukt, kunnen echte Tweakers het toch niet laten om diep in de hardware te duiken en te bepalen welke in potentie beter of sneller is dan de andere.
- welke in --> welke console in
- ik twijfel over: andere --> ander
echter voorziet de Cell processor over slechts p
Is het niet Cell-processor? Ik weet niet wat de voorkeuren hierbij zijn? In het artikel wordt namelijk wel PPC-processor gehanteerd
Hierdoor zal het voor ontwikkelaars een omschakeling vergen in hun denkpatroon.
Niet alleen hun denkpatroon, maar meer hun manier van ontwikkelen (denkpatroon dus

) en hun producten.
Het is echter zeker mogelijk om hoge prestaties te halen met deze architectuur ondanks dat critici anders beweren, volgens AnandTech.
Beter lopend zou zijn:
Volgens AnandTech is het echter zekerer mogelijk om hoge prestaties te halen met deze architectuur, ondanks dat critici anders beweren.
- zeker mogelijk --> zeker goed mogelijk

Misschien persoonlijke voorkeur, maar goed.
De SPE's van de Sony Playstation 3 kunnen goed benut worden voor het verwerken van de natuurkundige berekeningen in een game en daarnaast voor het decoderen van video- en audiostreams.
De afkorting SPE wordt niet in het artikel uitgelegd, PPC wel
De Xbox gebruikt hier een systeem van ATi, wat bestaat uit twee cores die zijn verbonden met een sneller connectie.
- een komma toegevoegd
- wat --> welke
- sneller --> snelle
Overigens: dat het een snelle connectie is, boeit niet echt. Naar mijn menig zou het volgende beter zijn:
De Xbox gebruikt hier een systeem van ATi, welke bestaat uit twee met elkaar verbonden cores.
Sneller betekend dat je het met iets vergelijkt. Met een concurrent, een andere techniek, andere videokaart. Of snel genoeg voor de gevraagde toepassingen. Maar dat is allemaal speculatie nog
De eerste core verzorgt de standaard GPU-zaken, terwijl de tweede core beschikt over 10MB geheugen en een aantal elementaire operaties die dus niet door de andere core hoeven te worden uitgevoerd
Mij is altijd geleerd dat een 'dus' altijd uit den boze is

. Deze dus kan gewoon worden weggelaten.
Zoals wellicht bekend komt de Xbox 360 wederom met een ingebouwde harddisk van 20GB
- bekend komt --> bekend, komt
Vind ik de zin nog niet lekker lopen:
- mogelijk zelfs: bekent komt --> bekend is, komt
- mogelijk zelfs: wellicht weglaten
In tegenstelling tot de huidige Playstation 2 en de Xbox is de Playstation 3 niet voorzien van een standaard DVD-speler maar van een BD-ROM speler (Blu-ray Disc).
- DVD-speler maar --> DVD-speler, maar
nieuws: Trolltech brengt nieuwe versie Qt-toolkit uit
De netwerk-module, SQL-module, thread-ondersteuning en de toegankelijkheid voor minder-valide zijn verbeterd in de nieuwe versie van QT
- minder-valide --> minder-valide mensen
Tot die tijd zal uiteraard de huidige versie van KDE worden verderontwikkeld op basis van QT3.
- verder worden ontwikkeld
nieuws: Blu-ray-spelers zullen standaard Java ondersteunen
Deze features zullen eveneens in Java moeten worden otnwikkeld.
- otnwikkeld --> ontwikkeld
[
Voor 160% gewijzigd door
Motrax op 29-06-2005 16:59
]