[IFRAMES] hoogte Iframe net zo groot als de source

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• mike643
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 09:11
Tweakers,

Ik wil graag binnen een pagina een iframe maken met daarin een andere pagina. Nu vind ik de scrollbar die de Iframe laat zien niet mooi. Het liefst zou ik de scrollbar van de hele pagina willen gebruiken.

Is het dus enigsinds mogelijk om de hoogte van de Iframe aan te passen aan de source pagina?

Ik heb gezocht, maar ik kan nog steeds het antwoord niet vinden.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Dan moet je een "gewoon" frame gebruiken en geen iframe 8)7

Verwijderd

Je schijnt het met javascript op te kunnen lossen, volgens mij staan er ergens in de search nog wel een paar voorbeeldjes.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

height="100%"?

Verwijderd

Sowieso kun je dit een stuk beter oplossen met een <div> en een serverside include lijkt me.

Verwijderd

Ehm... of height="70%" ... of 80% ... of 50% ... bij mijn weten kan dat toch gewoon....? of ben ik nou gek...?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
height="100%" is niet de oplossing. dan krijgt het iframe weliswaar de hoogte van de pagina waarin het iframe staat, maar dat zegt niks over de hoogte van de pagina die in het iframe geladen wordt. als die hoger is dan de parent-pagina, krijg je alsnog een scrollbarrie™.

wat je moet doen is in de onload van de pagina in het iframe de hoogte opmeten (document.body.clientHeight(IE) innerHeight(FF)), en dan tegen de parent-pagina zeggen dattie het iframe zo hoog moet maken.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
^^ Zie Cheatah :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.