Toon posts:

[HTML/JS] Hoogte iframe aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, weer diezelfde vraag, maar na google/GoT zoeken, en uren proberen heb ik nog steeds niet de juiste oplossing:

Heb eigen site, wil een andere pagina (waar ik niets aan kan veranderen, bijvoorbeeld http://nu.nl) met een variabele hoogte, zonder scrollbars in mijn pagina zien, dus de iframe.height moet zich aanpassen aan de variabele hoogte van de andere site.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><head></head>
<body>
<div id="iframe">
        <iframe id="ifrm" frameborder="0" src="http://nu.nl"></iframe>
      </div>

</body>
</html>

Kan iemand bovenstaande code uitbreiden zodat dit in IE en Mozilla Firefox werkt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 20:40 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bovenstaande code uitbreiden? Er staat nog geen script :?

In ieder geval moet je eerst de clientHeight opvragen van het document dat je wil gaan weergeven in de IFRAME. De uitkomst kun je dan toepassen op de hoogte van de IFRAME.

Tip: Check wel eerst de availHeight voordat je de IFRAME resized zodat je evt. alsnog scrollbars kunt invoegen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 27 september 2004 @ 20:41:
Bovenstaande code uitbreiden? Er staat nog geen script :?

In ieder geval moet je eerst de clientHeight opvragen van het document dat je wil gaan weergeven in de IFRAME. De uitkomst kun je dan toepassen op de hoogte van de IFRAME.

Tip: Check wel eerst de availHeight voordat je de IFRAME resized zodat je evt. alsnog scrollbars kunt invoegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<html>
<head>
<script>
<!-- 
function setHeight(){
  var x= HoeBepaalIkHoogte Nu.nl???
  document.getElementById('ifrm').height = x; ???Of moet dit anders???
}
 -->

</script>  

</head>
<body onload="setHeight()">
<div id="iframe">
        <iframe id="ifrm" frameborder="0" src="http://nu.nl"></iframe>
      </div>

</body>
</html>

Verwijderd

Topicstarter
Ben al weer een stukje verder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<html>
<head>
<script>
<!-- 
function setHeight(){
  var x=document.getElementById('ifrm').contentWindow.document.body.scrollHeight;
  alert(x);
  document.getElementById('ifrm').style.height = x + "px";
}
 -->
</script>  
</head>
<body onload="setHeight()">
      <div id="iframe">
        <iframe id="ifrm" frameborder="0" width="100%" src="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/960137"></iframe>
      </div>
</body>
</html>

Maar krijg dan 'access denied' (line 5, char 3)... :?

Verwijderd

cross-domain security. Je kan content van een ander domein wel in je frame laden, maar vervolgens niet de inhoud opvragen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:33:
cross-domain security. Je kan content van een ander domein wel in je frame laden, maar vervolgens niet de inhoud opvragen.
Dat is me inmiddels ook duidelijk geworden, is er niet een andere manier om dit te doen? Bijvoorbeeld op een of andere manier kijken of het frame een scrollbar heeft? Kan je het iframe vergroten totdat er geen scrollbar meer is.

Iemand een idee??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 12:45:
[...]

Dat is me inmiddels ook duidelijk geworden, is er niet een andere manier om dit te doen? Bijvoorbeeld op een of andere manier kijken of het frame een scrollbar heeft? Kan je het iframe vergroten totdat er geen scrollbar meer is.

Iemand een idee??
Nee, omdat je dus van dat iframe zo goed als niets op kunt vragen kun je ook niet checken of er een scrollbar is.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 14:25
Ik heb het script wat hierboven staat geprobeert en het werkt perfect. Ik heb alleen 1 nadeel: als ik via een link de inhoud van het frame aanpas veranderd de hoogte niet hoe kan ik dit oplossen?
Pagina: 1