Hoi,
Ik zit nu al de hele avond te zoeken om het volgende gedaan te krijgen :
Ik wil in mijn hoofdpagina een iframe (zonder scrollbalken) gebruiken om mijn forum in te zetten zodat ik rond het forum nog steeds mijn eigen banners kan plaatsen en het bovendien dezelfde look & feel blijft behouden.
Hoe ik het aan het proberen ben :
Ik probeer nu via javascript om dynamisch de hoogte van het iframe aan te passen aan de weer te geven inhoud hiervan.
In IE6 en firefox wordt het iframe netjes uitgerokken naar inhoudgrootte maar in opera krijgt hij steeds de hoogte 0.
Is er een andere manier om de hoogte van de inhoud te krijgen in opera?
Thx
Ik zit nu al de hele avond te zoeken om het volgende gedaan te krijgen :
Ik wil in mijn hoofdpagina een iframe (zonder scrollbalken) gebruiken om mijn forum in te zetten zodat ik rond het forum nog steeds mijn eigen banners kan plaatsen en het bovendien dezelfde look & feel blijft behouden.
Hoe ik het aan het proberen ben :
Ik probeer nu via javascript om dynamisch de hoogte van het iframe aan te passen aan de weer te geven inhoud hiervan.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function calcHeight() { if (window.opera) { //Opera var the_height=document.getElementById('the_iframe').offsetHeight;//find the height of the internal page alert('hoogte van element gevonden / hoogte = ' + the_height); document.getElementById('the_iframe').height=the_height +"px";//change the height of the iframe alert('hoogte aangepast'); } else { var the_height=document.getElementById('the_iframe').contentWindow.document.body.offsetHeight;//find the height of the internal page document.getElementById('the_iframe').style.height=the_height +"px";//change the height of the iframe alert('hoogte aangepast'); } } |
In IE6 en firefox wordt het iframe netjes uitgerokken naar inhoudgrootte maar in opera krijgt hij steeds de hoogte 0.
Is er een andere manier om de hoogte van de inhoud te krijgen in opera?
Thx