Toon posts:

[DHTML] Size IFRAME aanpassen aan source

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen aan een oplossing voor het volgende probleem (als het kan tenminste):

Ik heb in een pagina een iframe geplaatst met een bepaalde breedte. Kan ik op de een of andere manier zorgen dat de hoogte van dit iframe zo wordt ingesteld dat de hele pagina die erin geladen wordt te zien is. Ik wil liever geen scrollbalken hebben in het iframe, vandaar. De pagina waarin het iframe staat mag uiteraard best scrollen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :o

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ff denken.

iframe is W3 compliant html.
je set de breedte van iframe met <iframe width= "argument" >... </iframe>
en volgens het DOM model is deze te benaderen.
dus als alles goed is moet je de breedte dynamisch kunnen aanpassen via Javascript dmv
( ff uit me hoofd )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script type="text/javascript" type="text/javascript">
<!--

function resizeWidth()
{
document.getElementById("nameofIFRAME").width="500";
}

//-->
</script>

misschien werkt dit? :)
hoef je alleen nog maar te weten hoe breed je source pagina dan is.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja dat is het-em nou juist. Dat aanpassen van die breedte lukt op zich wel, maar hoe kom ik aan de hoogte van m'n sourcepagina bij een bepaalde breedte. ;)

Het zal sowieso na het inladen van de sourcepagina opgevraagd moeten worden, dan pas weet de browser (hoop ik) hoeveel pixels m'n sourcepagina hoog is.

Het probleem is dus dat ik niet weet waar/hoe/of ik dit op kan vragen.

Verwijderd

Mmmhh... Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Ik kick 'm ff naar boven op de lijst in de hoop op antwoorden... ;)

Weet iemand de oplossing?

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Kan je niet in de source pagina "parent.document.all('IFrameName').width = Variabele" doen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

MSDN is your friend :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:11 schreef XLerator het volgende:
Kan je niet in de source pagina "parent.document.all('IFrameName').width = Variabele" doen?
En NS dan..

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op woensdag 17 april 2002 17:28 schreef Tizzwat het volgende:

[..]

En NS dan..
NS en iframe?

hier staat je oplossing, ik heb hem daarstraks al in een ander topic gepost. http://www.nvlf.nl/beehive/blaat.html

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 19:47 schreef papa_eend het volgende:
NS en iframe?
Jah :?
NS 6 ondersteunt dat toch ?!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 07 juni 2001 22:46 schreef oh,when? het volgende:
document.getElementById("nameofIFRAME").width="500";
Op woensdag 17 april 2002 11:11 schreef XLerator het volgende:
hier vergeten wat mensen het bestaan van het style-object, een interssant concept dat ale layout gerelateerde properties in zijn eigen object indeelt:

thisObject.style.width = 500

dus.

wat echter eerder een probleem zal zijn is hoe te ontdekken of je iframe een inline scrollbar heeft:
je zou de object.clientWidth kunnen vergelijken met de body.offsetWidth: het verschil is de mogelijk aanwezige scrollbar (zie de pagina over measurement properties op msdn)
anders moet je een extra div om je gehele content in je iframe-pagina zetten en de hoogte van deze opvragen, immers van een window (wat een iframe is) de hoogte opvragen retourneert enkel de geclippede grootte

eventueel kun je ook kijken of misschien de style-propertie
code:
1
overflow: resize;

werkt

edit hmm nee, resize is geen officiele propertie en msie ondersteund het ook niet, misschien dat clip: auto wel het gewneste resultaat geeft (niet de height definieren dan)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1