Even een schopje in het schaaktopic. Ik begon als slechte/middelmatige speler, maar na het lezen van enkele boeken over schaken ben ik een veel betere speler geworden, getuige mijn laatste 18 niet verloren partijen (1 draw de rest winst) op Gameknot. Rating is in een week of 2 van onder de 1300 tot nabij de 1450 gestegen.
Nu heb ik een vraag over de gameknot toernooien, als sommige speler uit het toernooi teruggetrokken worden vanwege een dramtische daling in rating worden dan ook de punten tegen andere spelers weggescharpt ?
Voorbeeldje :
http://gameknot.com/mt.pl?id=7754
Ik ben torr3nte in dit toernooi en sta op een gedeelde eerste plaats. Ik heb echter 1x verloren van een speler die later gestopt is met spelen. Ik heb zeg maar "eerlijk" gewonnen van hem.
De nummer 1 heeft 2x gewonnen op time-out (en niet in een gewonnen situatie), dus vind ik dat ik het voordeel zou moeten krijgen tov de nummer 1, omdat hij feitelijk de 2 punten kado heeft gekregen en ik er wel voor heb moeten spelen. Of is dit gewoon vette pech hebben
Nu heb ik een vraag over de gameknot toernooien, als sommige speler uit het toernooi teruggetrokken worden vanwege een dramtische daling in rating worden dan ook de punten tegen andere spelers weggescharpt ?
Voorbeeldje :
http://gameknot.com/mt.pl?id=7754
Ik ben torr3nte in dit toernooi en sta op een gedeelde eerste plaats. Ik heb echter 1x verloren van een speler die later gestopt is met spelen. Ik heb zeg maar "eerlijk" gewonnen van hem.
De nummer 1 heeft 2x gewonnen op time-out (en niet in een gewonnen situatie), dus vind ik dat ik het voordeel zou moeten krijgen tov de nummer 1, omdat hij feitelijk de 2 punten kado heeft gekregen en ik er wel voor heb moeten spelen. Of is dit gewoon vette pech hebben
Al gevonden, dus ik heb gewoon pechIf over time player's rating falls 200 or more points below the low limit or rises 200 or more points above the high limit, that player will be automatically withdrawn from the mini-tournament. All games that haven't been started for the player yet are considered to be forfeited in their opponent's favor for the purpose of calculating the mini-tournament score, without affecting anyone's rating nor stats. All completed and still active games are counted towards the mini-tournament score as usual. Excluding mini-tournaments with no rating limits.
[ Voor 24% gewijzigd door KaMiKaZe op 27-08-2005 18:10 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.