legolas82 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:35:
Opera is juist super relaxt circuit. De meeste bochten kan je keihard nemen, gewoon veel oefenen op je rempunten. ook die chicane kan je zeer hard en in 1 vloeiende beweging door, gewoon de ideale lijn volgen. Maarja.. smaken verschillen he...
Ja, de "normale" kant op is'ie idd leuk, reverse vind ik het echt een kutcircuit, zal wel aan mij liggen dan
GT WK gewonnen

5e in Parijs,. 5e op Suzuka, Grand Valley en nog een race gewoon exit gedaan (0 punten) dus moest ik op Le Mans winnen of iig voor die Peugeot huppeldepup blijven. Effin, de start gaat aardig, ik haal de BMW V12 in en dender richting het sterkste punt van mijn Toyota, het rechte stuk. Voor de 1e chicane lig ik al eerste en ik jakker lekker door, een Mazda 787B achtervolgt mij, maar verliest terrein.
Slome bocht aan het einde van het rechte stuk, ik verrem me een beetje en de 787 komt weer vlakbij. Samen jakkeren we over het volgende rechte stuk en bij de volgende bocht probeert de 787 mij in te halen (nadat'ie mij eerst vol achterin rijdt

) Dat mislukt net

en we jakkeren door. Vlakbij de laaste 2 chicanes maak ik weer een stuurfoutje en nu komt'ie me wel voorbij

Ondertussen sluit ook een Jaguar XJR9 aan. Ik kom als 2e over de streep (3.35.xxx) en we beginnen aan de 2e ronde.
Uiteraard ben ik weer de snelte op het lange rechte stuk en ik lig aan het einde daarvan dan ook weer eerste en de 787 zit weer dicht achter me. Aan het einde van het volgende rechte-stuk-met-2-knikken beukt de 787 mij maar even de zandbak in

en besluit dan om maar gezellig naast me te gaan staan

Sukkel. De Jaguar is de lachende 3e en neemt de kop over. Op start/finish heeft de Jag zo'n 10 seconden voorsprong en hangt de Peugeot mij alweer in de nek te hijgen. Ik lig dan 3e, de 787 was (uiteraard) veel sneller uit het zand.
Tijdens de 3e ronde schudt ik langzamerhand de Peugeot van me af en ga ik op jacht naar de 787. Blijkt niet nodig te zijn want de 787 duikt aan het einde van deze ronde de pits in en valt terug naar de 6e plaats.

De Jaguar heeft ondertussen 17 seconden voorsprong op mij genomen en ik leg me al neer bij een 2e of 3e plaats. Voor de eindstand boeit dat niet omdat ik 3 punten voorlig op de Peugeot en die kan als'ie 2e wordt 2 punten inlopen. Dus ik besluit om ietsie rustiger aan te doen omdat ik toch niet meer lijk te kunnen winnen.
De 4e en laatste ronde gaat voor mij redelijk goed, al doe ik op het laatste stuk redelijk voorzichtig waardoor de Peugeot mij weer lastig valt. Bij de laatste tijdmeting zit ik opeens dat de voorsprong van de Jag nog maar 5 seconden is

En als ik de laatste 2 chicanes zie opdoemen zie ik daar ook een Jaguar die nogal vreemd van de baan vliegt. De Peugeot haalt mij in, de BMW zat opeens ook weer vlak achter me en ik wist even niet wat ik moest doen
Ik besloot zo hard mogelijk door de beide chicanes te gaan en dat bleek een erg goed idee

De Jaguar spinde weer, de Peugeot ramde de Jag, de BMW moet door het zand en ik vlieg ook in het zand, maar kom net als snelste weer uit de bak en finish met anderhalve seconde voorsprong op de BMW als eerste

De Peugeot wordt 3e en de Jaguar nipt 4e omdat de 787 ondertussen in de buurt was Jag amper uit de zandbak kwam. Een Vertigo werd voor de 8e keer 6e.
En als ik de replay had opgeslagen had ik wat plaatjes kunnen maken