Je hebt sowieso een week de tijd (koop op afstand) om te annuleren. Ze nemen je aanvraag zelfs niet eerder in behandeling. Ze wachten standaard al een week.funrider schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:52:
[...]
Nou mijn ervaringen met Telfort zijn dramatisch en juist met Tele2 prima. Mag hopen voor je dat als je nog hebt kunnen wijzigen je niet VOIP telefonie van Telfort wilde af gaan nemen dat is DRAMA. Mijn ouders hebben t en werkt voor geen meter. Vrijwel dagelijks storingen en problemen op lijn. Bij mijn Tele2 Compleet nergens last van.
Verwijderd
Nou, 3 dagen na de afkoelperiode (heeft iedere provider hoor, heeft niets te maken met Tele2 specifiek) was bij mij de aansluiting opgeleverd en had ik het modem in huis. En alles werkte gelijk goed. Ik had niet durven dromen dat het zo snel opgeleverd werd.Darth Malak schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:02:
Zelden zo'n dramatische ervaringen met een provider gehad als met tele2. Sinds vorige week zou mijn verbinding zijn opgeleverd voglens de systemen van tele2. Let wel: dit is een nieuwe aanvraag, geen verhuizing en geen overstap van dsl->dsl... Ik kwam van ziggo af en heb daar eerst mijn zaken opgezegd en daarna tele2 aangevraagd.... Na dagen heen en weer gebel zit ik nog steeds met een dode lijn.. Geen internet en geen telefonie.
Als je het zo erg nodig hebt dan had je je Ziggo account toch even een weekje langer aan kunnen houden? Je weet ongetwijfeld dat een ADSL aanvraag niet altijd vlekkeloos verloopt (heeft vaak te maken met KPN). Dit is dus echt gezeur.En tele2 verzuimt in hun voorwaarden te zetten dat ze 1 week de tijd nemen voordat ze uberhaupt iets met je call gaan doen. Vanwege mijn werk heb ik internet absoluut nodig en is iedere dag zonder een groot probleem.
En wees blij dat Tele2 i.i.g. een gratis helpdesk heeft waar ook snel opgenomen wordt. Dit is bij de meeste providers wel anders.
Probleem is dat ziggo mijn account heeft gecanceled zonder miij te informeren. Ik heb de opzegging 2 maanden geleden via hun website gedaan waarna ik de melding kreeg dat het alleen schrifitelijk kon. Verder maar laten zitten tot 1 juli mijn verbinding foetsie was.. Geen briefje niks.. Toen dus pas kunnen aanvragen.
En daar gaat het ook niet om: feit is dat tele2 de verbinding zegt vorige week opgeleverd te hebben maar dat deze nooit heeft gewerkt en ze gewoon op hun sloffen verder gaan. Je zou toch mogen verwachten dat ze ff controleren of hun dienst dan ook daadwerkelijk werkt.
En ik heb niks met KPN te maken dude, ik had n.l. al helemaal geen KPN lijn meer dus... volgens mij geen gezeur.. Je lijkt bijna die gast van tele2 wel die doodleuk vertelde dat ik dan maar een zakelijk abonnement had moeten nemen en het binnen 24h zou worden opgelost!!!
En de helpdesk is niet gratis... je betaalt gewone lokale+mobiele tarief... Aangezien ik vanzelfsprekend ook geen werkende telefoon heb nu loopt het aardig op.
En daar gaat het ook niet om: feit is dat tele2 de verbinding zegt vorige week opgeleverd te hebben maar dat deze nooit heeft gewerkt en ze gewoon op hun sloffen verder gaan. Je zou toch mogen verwachten dat ze ff controleren of hun dienst dan ook daadwerkelijk werkt.
En ik heb niks met KPN te maken dude, ik had n.l. al helemaal geen KPN lijn meer dus... volgens mij geen gezeur.. Je lijkt bijna die gast van tele2 wel die doodleuk vertelde dat ik dan maar een zakelijk abonnement had moeten nemen en het binnen 24h zou worden opgelost!!!

En de helpdesk is niet gratis... je betaalt gewone lokale+mobiele tarief... Aangezien ik vanzelfsprekend ook geen werkende telefoon heb nu loopt het aardig op.
[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 30-07-2008 15:00 ]
Verwijderd
KPN is de netwerkbeheerder van jouw lijn dus daar heb je zeker wel mee te maken. En ik denk dat werkzaamheden in jouw telefooncentrale (om jou aan te sluiten) ook gebeuren door KPN (wellicht in opdracht van Tele2).Darth Malak schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:59:
En ik heb niks met KPN te maken dude, ik had n.l. al helemaal geen KPN lijn meer dus... volgens mij geen gezeur.. Je lijkt bijna die gast van tele2 wel die doodleuk vertelde dat ik dan maar een zakelijk abonnement had moeten nemen en het binnen 24h zou worden opgelost!!!![]()
Begrijp ik goed dat jij hiervoor geen analoog/ISDN abo had bij KPN? Zo ja, weet jij of de lijn in het verleden wel gewerkt heeft?
Ja... ik heb een lijn gehad die gewerkt heeft.. Toen ik ook telefonie erbij nam bij ziggo heb ik mijn traditionele KPN telefoonlijn opgezegd. En ja, tuurlijk heb je uiteindelijk de netwerk beheerder KPN nodig maar ik dacht dat je bedoelde in het geval van overstappen van een andere DSL provider wat hier helemaal niet ter sprake is.
En mijn vermoeden is dat het gewoon in de wijkcentrale mis zit aangezien de lijn totaal dood is... Anyway, zou toch niet al te ingewikkeld moeten zijn deze gewoon te activeren...
In het verleden ook al dsl op deze locatie gehad en werkte prima.
En mijn vermoeden is dat het gewoon in de wijkcentrale mis zit aangezien de lijn totaal dood is... Anyway, zou toch niet al te ingewikkeld moeten zijn deze gewoon te activeren...
In het verleden ook al dsl op deze locatie gehad en werkte prima.
Verwijderd
Is het niet toevallig op het tweede aderpaar opgeleverd? Kan niet uit je posts achterhalen wat de precieze oorzaak is (als die je gecommuniceerd is tenminste) dat je geen signaal krijgt. Als jij het aansluit op het eerste paar en het zit op het tweede paar is het zo opgelost.
Mijn lijn komt binnen als een een telefoon (stekker) contactdoos.. Ik heb geen lijn waarbij ik met draden aan de slag moet. Inprikken telefoon stekker, plug in splitter, andere telefoonstekker naar dsl router en voila... dacht ik...
Ik heb zowel op mijn 1ste als 2e verdieping (slaapkamer) een contactdoos zitten..
Beide dozen geprobeerd en geen andere telefoons aangesloten. Met de telefoonstekker dozen is niets gebeurd of veranderd sinds mijn vorige DSL abonnement (planet geloof ik zo'n 6 jaar geleden).
Maar tegenwoordig hebben we geloof ik ADSL 2 dus ik weet niet of dit erg andere eisen aan de bekabeling stelt.
Mijn status lampje knippert eerst met een 0.1 seconden frequentie... Daarna blijft deze om de seconde aan/uit gaan. Het DSL lampje blijft altijd gewoon uit... Geen enkel teken van leven.
Ik heb zowel op mijn 1ste als 2e verdieping (slaapkamer) een contactdoos zitten..
Beide dozen geprobeerd en geen andere telefoons aangesloten. Met de telefoonstekker dozen is niets gebeurd of veranderd sinds mijn vorige DSL abonnement (planet geloof ik zo'n 6 jaar geleden).
Maar tegenwoordig hebben we geloof ik ADSL 2 dus ik weet niet of dit erg andere eisen aan de bekabeling stelt.
Mijn status lampje knippert eerst met een 0.1 seconden frequentie... Daarna blijft deze om de seconde aan/uit gaan. Het DSL lampje blijft altijd gewoon uit... Geen enkel teken van leven.
Verwijderd
De splitter is sowieso al overbodig. Dit is enkel om het analoge KPN signaal te splitsen in het spraakgedeelte en het internetgedeelte. Omdat je ergens in je andere posts al aangaf geen KPN meer te hebben kan je het kabeltje van je hoofdaansluiting rechtstreeks in je adsl-poort in het modem prikken.
Uiteraard moet je wel de hoofdaansluiting hebben. Dus voor alle vertakkingen (die je zo te zien hebt omdat je nog een punt in een slaapkamer hebt).
Om nog even terug te komen op dat tweede aderpaar, als je één telefoonstekker in/op de muur hebt, kan het alsnog zijn dat er nog een tweede aderpaar ongebruikt in verwerkt zit. Meestal wordt rood/blaauw gezien als het eerste paar en de andere kleuren (vaak wit en oranje) als tweede. Mocht je het aandurven kan je altijd dat proberen.
Heb je van de Klantenservice ook iets van indicatie gekregen wat het probleem is/kan zijn?
Uiteraard moet je wel de hoofdaansluiting hebben. Dus voor alle vertakkingen (die je zo te zien hebt omdat je nog een punt in een slaapkamer hebt).
Om nog even terug te komen op dat tweede aderpaar, als je één telefoonstekker in/op de muur hebt, kan het alsnog zijn dat er nog een tweede aderpaar ongebruikt in verwerkt zit. Meestal wordt rood/blaauw gezien als het eerste paar en de andere kleuren (vaak wit en oranje) als tweede. Mocht je het aandurven kan je altijd dat proberen.
Heb je van de Klantenservice ook iets van indicatie gekregen wat het probleem is/kan zijn?
Hee bedankt mosquito, je hebt me nu al veel meer geholpen dan die 6 telefoongesprekken met tele2.
Nee, tele2 helpdesk heeft alleen het probleem gelogged en me verteld dat de technische dienst 7 dagen de tijd heeft om het probleem op te pakken. Vandaag een week geleden zou alles geactiveerd moeten zijn. Volgens hun zou er 'prik' op moeten staan maar ook zij constateren dat mijn modem niet te benaderen is... duh...
Nog even dat aderpaar... Zowel beneden als boven heb ik dus een telefoon stekker doos, verder nergens geen aansluitingen. Is het voldoende alleen naar de draden beneden te kijken of moeten ze in dat geval beiden aangepast worden?
Ik zal hem straks eens openschroeven en kijken hoe e.e.a. zit aangesloten... Goeie tip.
Enne::: hoe kan het dan zijn dat e.v.t. toch de aders verkeerd om zitten (of de verkeerde aders aangesloten) als ik al een werkende dsl verbinding heb gehad?
Gebruikt adsl2 mogelijk andere aders?
Nee, tele2 helpdesk heeft alleen het probleem gelogged en me verteld dat de technische dienst 7 dagen de tijd heeft om het probleem op te pakken. Vandaag een week geleden zou alles geactiveerd moeten zijn. Volgens hun zou er 'prik' op moeten staan maar ook zij constateren dat mijn modem niet te benaderen is... duh...
Nog even dat aderpaar... Zowel beneden als boven heb ik dus een telefoon stekker doos, verder nergens geen aansluitingen. Is het voldoende alleen naar de draden beneden te kijken of moeten ze in dat geval beiden aangepast worden?
Ik zal hem straks eens openschroeven en kijken hoe e.e.a. zit aangesloten... Goeie tip.
Enne::: hoe kan het dan zijn dat e.v.t. toch de aders verkeerd om zitten (of de verkeerde aders aangesloten) als ik al een werkende dsl verbinding heb gehad?
Gebruikt adsl2 mogelijk andere aders?
[ Voor 19% gewijzigd door Darth Malak op 30-07-2008 16:30 ]
Verwijderd
Uit ervaring weet ik dat het vaak een kwestie is van een aderpaarswap (dus omwisselen van de draden). Ik heb hier zelf twee van die stekkers, eentje is mijn adsl op aangesloten (rood-blauw), eerste paar en het andere is dus mijn tweede aderpaar (wit-oranje). Als ze aangeven dat er signaal op de lijn staat dan heb je gewoon grote kans dat het dus op het andere paar opgeleverd is. Het is dan inderdaad een kwestie van de draden wisselen zodat je contact legt met het tweede aderpaar. Ik weet natuurlijk niet of dat jouw probleem oplost, maar zou jammer zijn als je zit te wachten op iets wat je zelf ook al kunt proberen/uitsluiten.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar meestal is de hoofdaansluiting in je meterkast (nieuwere woningen) of in je woonkamer. Richt je hier dus op. De slaapkamer is meestal een aftakking die doorgelust wordt vanaf de hoofdaansluiting.
Het is raadzaam om eerst te kijken hoe jouw situatie is en eventueel hier te beschrijven als je het niet vertrouwt zodat men je hier van advies kan voorzien. Succes in ieder geval!
Edit n.a.v. jouw edit: Het platform waarop je zit, ADSL1, ADSL2 of ADSL2+ (en eventueel SDSL) heeft niks met de aderparen te maken. Dit komt voort uit de aansluiting die gerealiseerd wordt in de centrale. Ze sluiten het ADSL gedeelte aan op de KPN lijn, wordt dat gedaan op de 2 aders die bij jou rood-blauw zijn krijg je signaal. Wordt het aangesloten op wit-oranje zal jij daar ook op moeten aansluiten.
Hoe het in de centrale aangesloten wordt heeft eigenlijks niemand sturing op. Je geeft aan dat je voorheen adsl had, het kan zomaar zijn dat er nog een koppeling op zit (weliswaar inactief), wat aanleiding is om het tweede paar te gebruiken. Het kan ook zijn dat het per ongeluk is geweest. Concreet kan ik je daar dus helaas geen antwoord op geven.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar meestal is de hoofdaansluiting in je meterkast (nieuwere woningen) of in je woonkamer. Richt je hier dus op. De slaapkamer is meestal een aftakking die doorgelust wordt vanaf de hoofdaansluiting.
Het is raadzaam om eerst te kijken hoe jouw situatie is en eventueel hier te beschrijven als je het niet vertrouwt zodat men je hier van advies kan voorzien. Succes in ieder geval!
Edit n.a.v. jouw edit: Het platform waarop je zit, ADSL1, ADSL2 of ADSL2+ (en eventueel SDSL) heeft niks met de aderparen te maken. Dit komt voort uit de aansluiting die gerealiseerd wordt in de centrale. Ze sluiten het ADSL gedeelte aan op de KPN lijn, wordt dat gedaan op de 2 aders die bij jou rood-blauw zijn krijg je signaal. Wordt het aangesloten op wit-oranje zal jij daar ook op moeten aansluiten.
Hoe het in de centrale aangesloten wordt heeft eigenlijks niemand sturing op. Je geeft aan dat je voorheen adsl had, het kan zomaar zijn dat er nog een koppeling op zit (weliswaar inactief), wat aanleiding is om het tweede paar te gebruiken. Het kan ook zijn dat het per ongeluk is geweest. Concreet kan ik je daar dus helaas geen antwoord op geven.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:41 ]
Je moet achterhalen waar de telefoonlijn in je huis binnenkomt. Bij oudere huizen gaat hij direct vanuit de kruipruimte naar een WCD in de huiskamer. Bij recentere huizen komt hij eerst binnen in de meterkast. Vandaar uit wordt hij vertakt naar de betreffende ruimtes waar je telefoon wilt hebben.
Het is belangrijk om vóór de eerste aftakking je router aan te sluiten. Als je WCD in de muur je eerste aansluiting/vertakking is, moet je je router daar op aansluiten. Als hij binnenkomt in een meterkast, dan moet de router daar verbonden worden. Een splitter is alleen nodig als er ook nog een analoog KPN abonnement is op de lijn.
Dat gedoe met de gekleurde kabeltjes (rood/blauw - wit/oranje) heeft te maken dat elke aansluiting uit twee aderparen bestaat. In feite dus twee afzonderlijke telefoonlijnen. De meeste aansluitingen hebben die. Meestal wordt de rood/blauw aderpaar gebruikt voor je telefoon/ADSL, maar sommige moeten de wit/oranje gebruiken. Dat moet je zelf uitzoeken. Voor de duidelijkheid: ADSL en analoge telefonie gebruiken hetzelfde draadje.
Het is belangrijk om vóór de eerste aftakking je router aan te sluiten. Als je WCD in de muur je eerste aansluiting/vertakking is, moet je je router daar op aansluiten. Als hij binnenkomt in een meterkast, dan moet de router daar verbonden worden. Een splitter is alleen nodig als er ook nog een analoog KPN abonnement is op de lijn.
Dat gedoe met de gekleurde kabeltjes (rood/blauw - wit/oranje) heeft te maken dat elke aansluiting uit twee aderparen bestaat. In feite dus twee afzonderlijke telefoonlijnen. De meeste aansluitingen hebben die. Meestal wordt de rood/blauw aderpaar gebruikt voor je telefoon/ADSL, maar sommige moeten de wit/oranje gebruiken. Dat moet je zelf uitzoeken. Voor de duidelijkheid: ADSL en analoge telefonie gebruiken hetzelfde draadje.
[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 30-07-2008 17:50 ]
Nog even ter verduidelijking: de stekker dozen zijn mijn 1ste aansluiting... Ik woon in een stapelwoning.. (begint op de 1ste verdieping) maar is wel een complete 2 verdieping+zolder woning.
Ik heb niets in de meterkast zitten.
Ik heb gisteren de dozen opgeschoeft... Blauw/rood was aangesloten... Heb nog oranje/wit geprobeert maar de lijn blijft zo dood als een pier... heb nog wel even gechecked of alles ook goed vast zat.. Dit was niet helemaal zo maar nu weer wel.
Alles lijkt dus gewoon goed aangesloten aan mijn kant en het switchen van blauw/rood naar wit/oranje heeft helaas geen resultaat gehad..
het lijkt er dus sterk op dat Tele2 eindelijk eens KPN ervan moet gaan overtuigen mijn lijntje goed te patchen.. Binnen een week zou tele2 contact met me opnemen maar gisteren zoals verwacht niets gehoord...
Ik kan er gewoon niet bij dat wanneer een bedrijf een dienst levert en ze het in hun systemen als opgeleverd melden, dat ze niet even checken of klant ook daadwerkelijk een werkende dienst heeft...
Ik heb niets in de meterkast zitten.
Ik heb gisteren de dozen opgeschoeft... Blauw/rood was aangesloten... Heb nog oranje/wit geprobeert maar de lijn blijft zo dood als een pier... heb nog wel even gechecked of alles ook goed vast zat.. Dit was niet helemaal zo maar nu weer wel.
Alles lijkt dus gewoon goed aangesloten aan mijn kant en het switchen van blauw/rood naar wit/oranje heeft helaas geen resultaat gehad..
het lijkt er dus sterk op dat Tele2 eindelijk eens KPN ervan moet gaan overtuigen mijn lijntje goed te patchen.. Binnen een week zou tele2 contact met me opnemen maar gisteren zoals verwacht niets gehoord...
Ik kan er gewoon niet bij dat wanneer een bedrijf een dienst levert en ze het in hun systemen als opgeleverd melden, dat ze niet even checken of klant ook daadwerkelijk een werkende dienst heeft...

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 31-07-2008 10:23 ]
Verwijderd
Hoe moeten ze dat checken dan? Door jou te bellen om te vragen of het werkt? Als ze vervolgens horen dat het niet werkt zijn ze even ver als nu. Jij hebt hen toch direct gemeld dat het niet werkt?Darth Malak schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:22:
Je hebt bij ADSL nu eenmaal te maken met meer dan 1 partij. En met een heleboel technische systemen. Tuurlijk zou het allemaal perfect moeten werken. Maar dat is nu eenmaal niet zo (net zoals bij een heleboel andere zaken in het dagelijks leven) en dat is al het geval sinds de start van ADSL in NL.
Dus gewoon even een paar telefoontjes richting Tele2 en KPN en waarschijnlijk werkt het binnen een paar dagen.
Yep, door e.v.t. mij te bellen.. Lijkt me een prima manier... Geeft de klant in ieder geval het gevoel dat het de provider uberhaupt iets interesseert of hun dienst wel werkt.
Net weer te woord gestaan door een onbeschofte tele2 medewerker... Wat een stopdas pikkies zitten daar achter de telefoon zeg. IQ van 50 en het enige wat deze personen doen is een briefje oplezen en 1000 keer dezelfde standaard antwoorden uitspugen.
En ja, na 7 telefoontjes richting tele2 ben ik nog geen steek verder. Het kan ze kennelijk ook worst wezen of ze klanten vasthouden. Mij zijn ze 100% zeker na de termijn weer kwijt.
Net weer te woord gestaan door een onbeschofte tele2 medewerker... Wat een stopdas pikkies zitten daar achter de telefoon zeg. IQ van 50 en het enige wat deze personen doen is een briefje oplezen en 1000 keer dezelfde standaard antwoorden uitspugen.
En ja, na 7 telefoontjes richting tele2 ben ik nog geen steek verder. Het kan ze kennelijk ook worst wezen of ze klanten vasthouden. Mij zijn ze 100% zeker na de termijn weer kwijt.
Verwijderd
En dan? Naar Telfort ofzo? Daar zijn ook genoeg klachten over hoor...
Je moet gewoon even KPN bellen en daarmee de zaken regelen. Waarschijnlijk kan Tele2 hier helemaal niets aan doen. Vooralsnog is al die zwartmakerij in jouw bovenstaande posts behoorlijk overtrokken. Of probeer jij hen via dit medium onder druk te zetten?
Je moet gewoon even KPN bellen en daarmee de zaken regelen. Waarschijnlijk kan Tele2 hier helemaal niets aan doen. Vooralsnog is al die zwartmakerij in jouw bovenstaande posts behoorlijk overtrokken. Of probeer jij hen via dit medium onder druk te zetten?
Ach.... ik hoop misschien dat er iemand van tele2 meekijkt en de problemen serieus neemt. Maar verder heb ik geen illusies over het nut van mijn posts. Vind het gewoon bedroevend dat dit soort bedrijven zich continue maar verschuilt achter hun (ongeschreven) regeltjes en algemene voorwaarden en niet daadwerkelijk luistert naar de klant die hun salarissen betaald. Alsof het ze geen barst interesseert of je nu klant bent, blijft of niet.
En KPN bellen... ik ben er vrijwel zeker van dat zij me gewoon terugverwijzen naar tele2. Ik heb n.l. direct niets met KPN te maken. Dat KPN de kabel provider is ok, maar ik heb als klant geen connectie met hun direct. Zou niet weten wat ik zou moeten zeggen.
En KPN bellen... ik ben er vrijwel zeker van dat zij me gewoon terugverwijzen naar tele2. Ik heb n.l. direct niets met KPN te maken. Dat KPN de kabel provider is ok, maar ik heb als klant geen connectie met hun direct. Zou niet weten wat ik zou moeten zeggen.
[ Voor 25% gewijzigd door Darth Malak op 31-07-2008 11:51 ]
KPN opbellen heeft inderdaad geen zin. Tele2 beheert administratief de lijn en moet zo nodig KPN aansturen als er problemen zijn.
Normaal hoef je pas te betalen als er een verbinding is die werkt. Als er wel al geld wordt afgeschreven, wordt dat verwerkt in je maandbedrag. Het duurt wel soms enkele maanden tot alles financieel geregeld is.Je moet altijd veel geduld hebben bij Tele2. Dat heb je nu wel gemerkt.
Ik kan niet geloven dat een medewerker zomaar onbeschoft wordt aan de telefoon.
Meestal is dat een reactie op een actie van jouw kant, begrijp je?
Emoties tonen heeft geen nut in zulke zaken. Werkt alleen tegen je en je wordt na afloop gewoon uitgelachen.
Normaal hoef je pas te betalen als er een verbinding is die werkt. Als er wel al geld wordt afgeschreven, wordt dat verwerkt in je maandbedrag. Het duurt wel soms enkele maanden tot alles financieel geregeld is.Je moet altijd veel geduld hebben bij Tele2. Dat heb je nu wel gemerkt.
Ik kan niet geloven dat een medewerker zomaar onbeschoft wordt aan de telefoon.
Meestal is dat een reactie op een actie van jouw kant, begrijp je?
Emoties tonen heeft geen nut in zulke zaken. Werkt alleen tegen je en je wordt na afloop gewoon uitgelachen.
Tuurlijk, snap ik... Mijn geduld is ook op en het een zal ongetwijfeld het ander uitlokken. Dat ze na afloop laggen zal me echt worst wezen. Ik lach net zo hard terug... maar niet heus... Het lachen is me inmiddels vergaan.
Kennelijk meten ze bij tele2 ook met meerdere maten. Ze blijven vertellen dat ze je niet met de technische dienst kunnen doorverbinden terwijl collega's doodleuk doorverbonden worden. Tele2 maakt in ieder geval een bagger slechte indruk op mij. Tot op heden nog steeds geen verbinding... nooit gehad en ik vraag me af of ik voor kerst een werkende lijn heb. Kennelijk is het net rocketscience zo ingewikkeld om een simpel lijntje actief te krijgen.
Ik ben er helemaal zeker van dat dat niks zal oplossen. Tele2 beheert namelijk zelf hun lijnen en zal hooguit "vaste net" aansturen als een van hun eigen monteurs een kortsluiting in de lijn ontdekt. Verder dan dat heeft tele2 niks met KPN te makenDarth Malak schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:48:
EDIT:
Wij noemen het intern "Testen & Labelen" en ik weet eigenlijk wel zeker dat Tele2 een soortgelijke methode heeft. Dat is een methode waarbij er een monteur vanuit Tele2 de complete lijn gaat doorkijken totaan het punt waar hij op jouw IS/RA binnenkomt en dan het aderpaar labelt. (Je hebt al je eigen rood/blauw gevonden dus dat is dan jouw is/ra punt en tot daar moet het geleverd worden
[ Voor 24% gewijzigd door MazeMouse op 01-08-2008 11:23 ]
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Zie FP:Darth Malak schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:13:
Tot op heden nog steeds geen verbinding... nooit gehad en ik vraag me af of ik voor kerst een werkende lijn heb.
Tele2 levert adsl-abonnement binnen 24 uur op
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 16:38 ]
klopt dus niks van. Elke andere niet-KPN provider moet doodleuk bij KPN melden of ze de lijn willen nakijken vanaf MDF totaan ISRA en het willen labelen.... door een monteur met GROENE auto! KPN dus. . Tele2 moet je dus bellen of ze dit willen doen met kosten voor jouw als klant ( als je zeker weet dat je lijn goed is aangesloten, om een bon te voorkomen )MazeMouse schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:21:
[...]
Ik ben er helemaal zeker van dat dat niks zal oplossen. Tele2 beheert namelijk zelf hun lijnen en zal hooguit "vaste net" aansturen als een van hun eigen monteurs een kortsluiting in de lijn ontdekt. Verder dan dat heeft tele2 niks met KPN te maken
EDIT:
Wij noemen het intern "Testen & Labelen" en ik weet eigenlijk wel zeker dat Tele2 een soortgelijke methode heeft. Dat is een methode waarbij er een monteur vanuit Tele2 de complete lijn gaat doorkijken totaan het punt waar hij op jouw IS/RA binnenkomt en dan het aderpaar labelt. (Je hebt al je eigen rood/blauw gevonden dus dat is dan jouw is/ra punt en tot daar moet het geleverd worden)
even voor Darth Malak: Je hebt toch geen toevoeging op je adres zoals III hoog, 645C etc? Als dat wel zo is moet je even nagaan op wel adres je je Tele2 abbo hebt opgegeven. Indien je de toevoeging niet hebt gemeld heb je de zak idd. KPN sluit het aan op het gene wat gevraagd is.
[ Voor 14% gewijzigd door freedzed6 op 04-08-2008 22:30 ]
Nope... Het probleem is vrijdag opgelost... Het bleek dat er toch op een verkeerd aderpaar was opgeleverd en ik had zelf ook niet helemaal goed gekeken.... Telefoon werkt nog steeds niet maar het belangrijkste, internet werkt gelukkig wel.
Verwijderd
En dat meldt je hier dan niet??? Vreemd, want als het niet werkt post je hier wel om de 5 minuten (uitsluitend om te zeggen dat Tele2 klote is).Darth Malak schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:38:
Nope... Het probleem is vrijdag opgelost...
Ha, ha. Die is goed, zeg..Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:36:
[...]
En dat meldt je hier dan niet??? Vreemd, want als het niet werkt post je hier wel om de 5 minuten (uitsluitend om te zeggen dat Tele2 klote is).
Maar zulk gedrag is van alle dagen, hoor. Doe je weinig tegen.
Als tegengewicht zal ik eens melden dat ik al 9 maanden een ADSL abonnement heb bij Tele2 en
tot nu toe geen problemen heb ondervonden. Alles werkt, niets van een downtime gemerkt en de facturering klopt nog steeds als een bus.
Dus zo kan het ook.
Verwijderd
Hier dus hetzelfde. Echt nog nooit zo'n prettige provider gehad (heb eerdere ervaringen met Xs4all, HCCNet, KPN en Tiscali). Ook als ik straks naar 18,95/mnd ga (voor 10/1; zit nu nog op 8,95/mnd) is het nog steeds een zeer goede prijs waartegen de anderen (telfort, Alice, etc.) m.i. niet op kunnen (ik haal op ADSL2 maar iets meer dan 10 Mbit/s vanwege de afstand).
Je hebt hetzelfde abonnement als ik. Ik betaal nu ook €8,95 voor 10/1.
Alleen heb ik geen 10 Mbit, maar een open wide verbinding. Voor mij is dat dus ongeveer 15 Mbit.
Meer zit er niet in qua afstand tot de centrale.
Ik weet alleen niet of dat bedoelt was door Tele2.
Ook heb ik nu onlangs gemerkt dat mijn abovorm verandert is.
Er staat nu bij mijn gegevens op "Mijn Tele2" nu dat ik een 20 Mbit abo heb. Dat was dus eerst 10 Mbit.
Ik zit ook te kijken waar je voor minder geld nog terecht kan. En ik vindt niks meer. We zitten op
een ondergrens van prijs/prestatie. Ik weet zelf ook niet of ik overstap of nog blijf. Tot oktober kan ik nog wachten voor ik moet beslissen.
Alleen heb ik geen 10 Mbit, maar een open wide verbinding. Voor mij is dat dus ongeveer 15 Mbit.
Meer zit er niet in qua afstand tot de centrale.
Ik weet alleen niet of dat bedoelt was door Tele2.
Ook heb ik nu onlangs gemerkt dat mijn abovorm verandert is.
Er staat nu bij mijn gegevens op "Mijn Tele2" nu dat ik een 20 Mbit abo heb. Dat was dus eerst 10 Mbit.
Ik zit ook te kijken waar je voor minder geld nog terecht kan. En ik vindt niks meer. We zitten op
een ondergrens van prijs/prestatie. Ik weet zelf ook niet of ik overstap of nog blijf. Tot oktober kan ik nog wachten voor ik moet beslissen.
Verwijderd
Bij mijn gegevens staat ook 20 Mbit/s (heb een paar dagen geleden daar voor het eerst gekeken, dus ik heb het niet gezien als er vroeger wel 10 stond). Maar ik kan dit niet checken omdat ik maar 10 Mbit/s haal vanwege de afstand (denk ik tenminste, dit geven de tooltjes ook aan als ik mijn PC invul).
Verder zit ik er net zo in als jij: als het goedkoper kan stap ik toch over. Het enige alternatief is op dit moment Studenten-adsl: 14,95/mnd voor 5/1. Maar daar gelden toch wel meer voorwaarden (duur 0900 nummer, administratiekosten, jaarabo, etc.) aan. Dus het blijft voor mij vooralsnog Tele2
Verder zit ik er net zo in als jij: als het goedkoper kan stap ik toch over. Het enige alternatief is op dit moment Studenten-adsl: 14,95/mnd voor 5/1. Maar daar gelden toch wel meer voorwaarden (duur 0900 nummer, administratiekosten, jaarabo, etc.) aan. Dus het blijft voor mij vooralsnog Tele2
Verwijderd
Hahaha..ja die is ook goed.cornfed99111 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:30:
[...]
Ha, ha. Die is goed, zeg..
Maar zulk gedrag is van alle dagen, hoor. Doe je weinig tegen.
Als tegengewicht zal ik eens melden dat ik al 9 maanden een ADSL abonnement heb bij Tele2 en
tot nu toe geen problemen heb ondervonden. Alles werkt, niets van een downtime gemerkt en de facturering klopt nog steeds als een bus.
Dus zo kan het ook.
Dat is bij elke provider zo..als alles goed werkt en je (nog) geen problemen hebt is de provider altijd goed bezig.
Totdat je een keer wel problemen hebt..en dan is het normaal de bedoeling dat het wel goed wordt opgelost en er zoiezo goed naar je wordt geluisterd bij de helpdesk.
Toen ik net mijn verbinding had bij tele2 ging in de eerste instantie ook alles goed.
Tot ik op het gegeven moment problemen kreeg met ze.
Dan wordt je ten eerst als een stuk vreten behandeld bij de klantenservice en uiteindelijk na een half uur heen en weer slap/boos gelul willen ze toch de technische dienst er naar laten kijken.
Die belt uw wel terug binnen 7 dagen...na 3 weken werd ik uiteindelijk gebeld...kunnen we u misschien ergens mee helpen.
Mijn eerste reaktie was...ja hoe kom ik van het contract af van jullie.
Hahaha..dat kon hij niet waarderen...maarja...ik ook sommige dingen niet van hun LOL.
Maar na een hoop gelul en geduw heen en weer werd mijn lijn weer iets stabieler.
Ik had namelijk erg schokkend beeld met mijn adsltv en mijn snelheid werd automatisch steeds minder qua internet.
Nu is alles weer redelijk normaal..maar nog steeds niet goed al zeg ik het zelf.
Maarja in dit gevan..beter iets dan niets.
Maar zoals er al eerder werd gezegt door een gast van dit forum...mij zijn ze na mijn contract echt kwijt...voorheen xs4all gehad en tiscalli, maar die 2 waren verre de betere i.v.m. tele2.
Ik ga nu gewoon een provider nemen waar ik toch wat meer betaal, maar ik wel goed geholpen word.
Dat is bij mij toch belangrijker dan (tot) snelheid voor een lage prijs.
Die lage prijs merk je namelijk op meerdere vlakken kijkhard!
Eigenlijk ben ik heel het weekend ziek geweest dus houd je paranoide beschuldigingen maar voor je beste Tele2 medewerker.Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:36:
[...]
En dat meldt je hier dan niet??? Vreemd, want als het niet werkt post je hier wel om de 5 minuten (uitsluitend om te zeggen dat Tele2 klote is).
Verwijderd
Ik heb hier thuis ook tele 2 en de laatste tijd valt het me op dat ik in de avonduren nauwelijks internet heb. Overdag download ik niet sneller dan 340kb/s, maar dat is nog wel te doen. In de avond uren kan ik gerust 2 minuten wachten voordat een simpele website opent..
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Hoe zit het met het modem bij Tele2?
Stel, ik neem een internet abbo (dus geen telefonie). Krijg ik dan een modem van Tele2 welke ik perse moet gebruiken? Of kan ik ook een ander, eigen modem gebruiken?
Stel, ik neem een internet abbo (dus geen telefonie). Krijg ik dan een modem van Tele2 welke ik perse moet gebruiken? Of kan ik ook een ander, eigen modem gebruiken?
Toevallig wireless??? Beveiligd? Zou zo maar kunnen dat iemand meelift met je.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:19:
Ik heb hier thuis ook tele 2 en de laatste tijd valt het me op dat ik in de avonduren nauwelijks internet heb. Overdag download ik niet sneller dan 340kb/s, maar dat is nog wel te doen. In de avond uren kan ik gerust 2 minuten wachten voordat een simpele website opent..
@flappie: modem is gratis in bruikleen so???
[ Voor 4% gewijzigd door Darth Malak op 07-08-2008 14:39 ]
Verwijderd
Dat dacht ik ook meteen, dus heb ik een Mac filter erop gezet.Darth Malak schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:38:
[...]
Toevallig wireless??? Beveiligd? Zou zo maar kunnen dat iemand meelift met je.
@flappie: modem is gratis in bruikleen so???
Maar gezien je reactie zal het dan wel alleen hier zijn..
@ Flappie
Als een abonnement pakt op het Versatel/Tele2 netwerk krijg je een Davolink router van Tele2.
Maakt niet uit welke diensten je erbij neemt. Je bent verplicht om hem te gebruiken.
Als je een abonnement pakt via bitstream van KPN, dan ben je niet gebonden aan apparatuur.
@ xXMattXx
Beetje meer info zou handig zijn. Hoe zit je netwerk er uit? Wat doe je dan downloaden? Enz..
Als een abonnement pakt op het Versatel/Tele2 netwerk krijg je een Davolink router van Tele2.
Maakt niet uit welke diensten je erbij neemt. Je bent verplicht om hem te gebruiken.
Als je een abonnement pakt via bitstream van KPN, dan ben je niet gebonden aan apparatuur.
@ xXMattXx
Beetje meer info zou handig zijn. Hoe zit je netwerk er uit? Wat doe je dan downloaden? Enz..
Verwijderd
Ik vroeg me gewoon af of andere tele2 klanten hier misschien ook last van hadden. Ik heb het deze week een paar keer gehad, als het echt doorzet ga ik zeker actie ondernemen. Mijn netwerk is echt een ramp:cornfed99111 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:32:
@ Flappie
@ xXMattXx
Modem-> Router met 2 verbindingen. 1 gaat naar de pc, de ander gaat naar een 2e router die voor het draadloos netwerk zorgt (wat ook nog eens onbeveiligd is).
Ik kan mijn draadloos router helaas niet zover krijgen dat ie direct op de modem aangesloten wordt, want dan krijg ik geen internet

Ik ga me er nog wel een keer in verdiepen, ik wilde echter weten of het mss aan Tele2 lag.
Toch bedankt!
Inderdaad, je netwerk is een ramp...
De clou is misschien dat wat jij modem noemt niet alleen een modem is maar ook een router.
Ik ga er nu wel van uit dat je een Davolink dinges daar hebt staan.
Er is altijd maar één vaste vuistregel als je een of meerdere routers achter een Davolink wil zetten:
Zet op de routers altijd de DHCP server uit.
Ook wel handig om alleen te verbinden via LAN naar LAN, geen WAN gebruiken.
Waarom maak je geen gebruik van de Wlan van de Davolink?
De clou is misschien dat wat jij modem noemt niet alleen een modem is maar ook een router.
Ik ga er nu wel van uit dat je een Davolink dinges daar hebt staan.
Er is altijd maar één vaste vuistregel als je een of meerdere routers achter een Davolink wil zetten:
Zet op de routers altijd de DHCP server uit.
Ook wel handig om alleen te verbinden via LAN naar LAN, geen WAN gebruiken.
Waarom maak je geen gebruik van de Wlan van de Davolink?
Verwijderd
Ik heb geen davolink, ik heb een tele2 modem met daarin 2 maal telefoon 1 maal internet en nog een boel dingen waarvan ik zelf niet weet wat het is.
Verwijderd
Deze?Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:32:
Ik heb geen davolink, ik heb een tele2 modem met daarin 2 maal telefoon 1 maal internet en nog een boel dingen waarvan ik zelf niet weet wat het is.

Het merk modem dat Tele2 levert is een Davolink. Nu staat er Tele2 op, voorheen werden ze geleverd met Versatel erop.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 22:38 ]
Je blijft dat ding nog steeds modem noemen....Dat is een router met ingebouwd modem.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:32:
Een appel en een peer zijn niet hetzelfde..
Mosquito is behulpzaam met het juiste plaatje...
En waarom zeg je steeds Tele2 modem als je wel de echte naam weet? (Vood)
Anyway...
Je bent dus niet aangesloten via het versatel netwerk, maar via bitstream van KPN.
Dat is dus andere koek.
Mijn voorgaande uitleg over DHCP servers en zo geldt dan niet.
Sluit je pc bedraad aan direct aan je modem. Meet dan weer de snelheid.
Gebruik een .bin download daarvoor, geen Speedtest dinges..Doe dat enkele keren en trek dan een gemiddelde. http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Als je download normaal is en blijft ('s avonds), dan is je verbinding in orde. Dan heb je thuis ergens een probleem. Ik heb geen Vood hier staan, maar je zou toch de intrainwaardes moeten kunnen zien in dat apparaat? Wat zijn die dan?
Anyway...
Je bent dus niet aangesloten via het versatel netwerk, maar via bitstream van KPN.
Dat is dus andere koek.
Gebruik een .bin download daarvoor, geen Speedtest dinges..Doe dat enkele keren en trek dan een gemiddelde. http://www2.versatel.nl/100mb.bin
Als je download normaal is en blijft ('s avonds), dan is je verbinding in orde. Dan heb je thuis ergens een probleem. Ik heb geen Vood hier staan, maar je zou toch de intrainwaardes moeten kunnen zien in dat apparaat? Wat zijn die dan?
Verwijderd
En dit ^^ is dus de reden dat een post zoveel mogelijk informatie moet bevatten. Er zit namelijk verschil in het netwerk dat gebruikt wordt en dus ook de maximaal haalbare snelheden. Het abonnement dat jij hebt komt niet boven de 4 Mbit uit en denk dat zowel cornfed99111 als ik uitgingen van een verbinding op het eigen netwerk van Tele2. Voor de rest met cornfed99111 eens, download een .bin van de door hem genoemde link en kijk dan verder.cornfed99111 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:59:
En waarom zeg je steeds Tele2 modem als je wel de echte naam weet? (Vood)
Anyway...
Dat is dus andere koek.
Verwijderd
Ik noemde het voorheen Tele2 modem omdat ik de naam niet wist.. Bij het zien van de afbeelden een paar posts terug ben ik maar een gaan kijken wat het was. We hebben hier gewoon een Tele2 compleet pakket (wat niet op de kpn lijn zit, tenminste.. dat hebben ze mij verteld).
Maar de reden dat ik dit postte was niet omdat ik mijn netwerk wil verbeteren, ik wilde gewoon weten of er meer mensen waren die hier last van hebben.. Dan kon ik Tele 2 erop aanspreken.
Maar de reden dat ik dit postte was niet omdat ik mijn netwerk wil verbeteren, ik wilde gewoon weten of er meer mensen waren die hier last van hebben.. Dan kon ik Tele 2 erop aanspreken.
Zijn er hier toevallig nog meer mensen met een Tele2 storing?
Ik heb al sinds zondagavond geen internet en telefoon meer. Maandag natuurlijk meteen gebeld, woensdag teruggebeld wat de status was, waren ze zowat verontwaardig dat ik binnen 10 dagen daar weer over terugbelde. Want dat is de doorloop tijd.
Ik had sowieso al van begin af aan dat het moeite kostte om mijn modem online te laten komen na een stroom uitval. Ik moest vaak wel stuk of 4 keer resetten voordat hij de verbinding zag.
De snelheid is ook nooit in de buurt geweest van wat ze beloven.. ik mag blij zijn als ik 10mbit haal, maar heb dus een 20mbit verbinding. Ik zit 300 meter van de centrale en mijn modem zit ongeveer 50cm van het ISRA-punt.
Ik heb al sinds zondagavond geen internet en telefoon meer. Maandag natuurlijk meteen gebeld, woensdag teruggebeld wat de status was, waren ze zowat verontwaardig dat ik binnen 10 dagen daar weer over terugbelde. Want dat is de doorloop tijd.
Ik had sowieso al van begin af aan dat het moeite kostte om mijn modem online te laten komen na een stroom uitval. Ik moest vaak wel stuk of 4 keer resetten voordat hij de verbinding zag.
De snelheid is ook nooit in de buurt geweest van wat ze beloven.. ik mag blij zijn als ik 10mbit haal, maar heb dus een 20mbit verbinding. Ik zit 300 meter van de centrale en mijn modem zit ongeveer 50cm van het ISRA-punt.
Verwijderd
Wellicht even handig om aan te geven welke telefooncentrale.
Is dat laatste ook na die stroomstoring? Ik neem aan dat je toch ook wel ervaringen hebt voor die stroomstoring. Was het toen anders?robbertb schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:42:
Locatie: Groningen-CentrumVerwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:17:
Wellicht even handig om aan te geven welke telefooncentrale.
[...]
Is dat laatste ook na die stroomstoring? Ik neem aan dat je toch ook wel ervaringen hebt voor die stroomstoring. Was het toen anders?
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 158 meter.
Ik denk dat de laatste stroomstoring (aarlekschakelaar stond uit) gewoon toeval was en opzich niks met de router te maken heeft.Tele2 liet mij ook weten dat ze een test gedaan hebben en dat het signaal gewoon niet bij mij naar binnenkomt, dus dat het al ergens voor mijn modem mis is..
Hoi,
Ik heb gister een bericht van tele2 gekregen dat mijn ie verbindingen actief is gezet.
Nu had ik de hoop dat mijn experiabox de instellingen auto zou overpakken maar dat is dus niet zo.
Wie kan mij helpen met het instellen van tele2 in de experia dit omdat ik de modem nog niet binnen heb maar wel zonder ie etc zit
Ik heb gister een bericht van tele2 gekregen dat mijn ie verbindingen actief is gezet.
Nu had ik de hoop dat mijn experiabox de instellingen auto zou overpakken maar dat is dus niet zo.
Wie kan mij helpen met het instellen van tele2 in de experia dit omdat ik de modem nog niet binnen heb maar wel zonder ie etc zit
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Het is al meerdere malen naar voren gekomen in dit topic: Tele2 ADSL is alleen te gebruiken met het Tele2 modem. Alle andere modems werken niet. Voor meer informatie, zie dit topic
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb op het moment een Vood modem van Tele2

Zou ik via marktplaats een DV-2020 modem van Tele2 (er staat nog versatel op) kunnen kopen en deze gebruiken met mijn huidige internetabonnement van Tele 2?
Of werken die dingen alleen als je ze thuis krijgt gestuurd van Tele 2 zelf?
BvD,
Matt
Ik heb op het moment een Vood modem van Tele2

Zou ik via marktplaats een DV-2020 modem van Tele2 (er staat nog versatel op) kunnen kopen en deze gebruiken met mijn huidige internetabonnement van Tele 2?
Of werken die dingen alleen als je ze thuis krijgt gestuurd van Tele 2 zelf?
BvD,
Matt
Rekent Tele2 eigenlijk nog aansluitkosten (Newline service)? Ik kom het nergens in de aanvraag tegen namelijk. Er ligt hier wel een ISRA punt in huis, maar aansluiten in de centrale moet dan nog wel gebeuren.
Via internetten.nl een mooie actie van Tele2 gevonden voor E 8,95 het eerste jaar (http://www.internetten.nl...Mb-(exclusieve-actie).htm
Aangezien ik internet niet veel gebruik en mobiel bel lijkt me dit een mooie oplossing
Via internetten.nl een mooie actie van Tele2 gevonden voor E 8,95 het eerste jaar (http://www.internetten.nl...Mb-(exclusieve-actie).htm
Aangezien ik internet niet veel gebruik en mobiel bel lijkt me dit een mooie oplossing
@ xXMattXx
Je kan elk modem aansluiten die je wilt. Het enige van belang is dat het werkt op het bitstream netwerk van KPN. Dat zullen de meeste modems/routers zijn die te koop zijn.
Alle Davolink's van Tele2/Versatel werken alleen op het eigen Versatel/Tele2 netwerk.
Op het netwerk van Versatel/Tele2 werken alleen routers van Versatel/Tele2.
Duidelijker kan ik het niet meer maken.
@ Zerobase
Die aanbieding bestaat al meer dan één jaar lang. Ik heb hem zelf besteld in augustus 2007.
Daar zit geen lijnhuur of aansluitkosten in verwerkt.
Als het nergens wordt aangegeven, kan je ook bellen met Tele2: 0800-1602 (gratis)
Of je laten bellen door Tele2: http://www.tele2.nl/webwinkel/bel-me-terug/
Of je gaat chatten met de helpdesk van Tele2: http://www.tele2.nl/klantenservice/contact.htm#tabChat
Je kan elk modem aansluiten die je wilt. Het enige van belang is dat het werkt op het bitstream netwerk van KPN. Dat zullen de meeste modems/routers zijn die te koop zijn.
Alle Davolink's van Tele2/Versatel werken alleen op het eigen Versatel/Tele2 netwerk.
@ Zerobase
Die aanbieding bestaat al meer dan één jaar lang. Ik heb hem zelf besteld in augustus 2007.
Daar zit geen lijnhuur of aansluitkosten in verwerkt.
Als het nergens wordt aangegeven, kan je ook bellen met Tele2: 0800-1602 (gratis)
Of je laten bellen door Tele2: http://www.tele2.nl/webwinkel/bel-me-terug/
Of je gaat chatten met de helpdesk van Tele2: http://www.tele2.nl/klantenservice/contact.htm#tabChat
Verwijderd
Heel erg bedankt cornfed99111!
Ik neem aan dat verschillende abbonnementstypen geen verschil maakt hierbij..
Verwijderd
Sorry, maar ik snap deze opmerking niet helemaal.cornfed99111 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:
@ xXMattXx
Hoe kan je dan Tele2 krijgen via het Bitstream netwerk van KPN? Is dat een keuze die je kan maken (neem aan van niet)? Of kan dit alleen als het versatel netwerk niet beschikbaar is?
@ xXMattXx
Nee, dat is niet van belang. Het gaat puur om op welke netwerk je bent aangesloten in de centrale.
@ grizzlybeer
Inderdaad. Waar geen Versatel netwerk beschikbaar was, kon je ook kiezen voor abonnementen via het netwerk van KPN. De zogenaamde Lite abo's (meen ik).
Die mogelijkheid is al langer niet meer mogelijk. Nu zijn er alleen maar Versatel netwerk abo's.
Nee, dat is niet van belang. Het gaat puur om op welke netwerk je bent aangesloten in de centrale.
@ grizzlybeer
Inderdaad. Waar geen Versatel netwerk beschikbaar was, kon je ook kiezen voor abonnementen via het netwerk van KPN. De zogenaamde Lite abo's (meen ik).
Die mogelijkheid is al langer niet meer mogelijk. Nu zijn er alleen maar Versatel netwerk abo's.
Voor nieuwe klanten geldt dat, ja. Maar er zijn dus nog oude klanten die nog steeds een oude abonnementsvorm hebben. Die blijven (voorlopig?) nog aangesloten.
Even een rectificatie!
Ik even getest met een adres en de beschikbaarheid daarvan.
Via de Tele2 site zelf is geen abonnement mogelijk op een KPN netwerk.
Maar via adsl vergelijkingssites wordt wel een 4 Mbit KPN netwerk aangeboden.
Dus je kan nog steeds een Tele2 abonnement afsluiten op een KPN netwerk!
Even een rectificatie!
[ Voor 54% gewijzigd door cornfed99111 op 19-08-2008 00:50 ]
Verwijderd
Daar ga ik maar even naar kijken dan (niet voor mezelf hoor maar voor iemand anders die nu nog via HetNet zit).cornfed99111 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:34:
Geef anders even de site(s) waar je dit op gevonden hebt.
Je moet het pakket pakken van Tele2 dat via www.internetten.nl bijvoorbeeld wordt aangeboden.
Het befaamde 10/1 pakket voor €8,95.
Ik heb een willekeurig adres gebruikt op Terschelling.
Daar was ik zeker dat er een kleine telefooncentrale was en ook een goede kans dat Versatel/Tele2 er niet aanwezig in was.
In de aanmeld procedure wordt je een alternatief aangeboden, omdat de normale pakketten niet beschikbaar zijn.
Daar was ik zeker dat er een kleine telefooncentrale was en ook een goede kans dat Versatel/Tele2 er niet aanwezig in was.
In de aanmeld procedure wordt je een alternatief aangeboden, omdat de normale pakketten niet beschikbaar zijn.
Even mijn frustraties uiten. We zijn thuis al jaren klant via Zonnet naar Versatel om dan nu bij Tele2 terecht te komen. Omdat er betere aanbiedingen op de site van tele2 stonden dan de voorwaarden waar we nog onder vielen begin juli gebeld met Tele2 om een abonnementsoverzetting te laten plaatsvinden naar een internet + bellen ADSL 2 oplossing.
Nu blijkt dat ze de lijn hebben overgezet, van ADSL 1 naar ADSL 2 en dat mijn oude modem hier logischerwijs niet mee overweg kan. Tot nu toe heel begrijpelijk en logisch, maar ze zijn bij Tele2 zo stom geweest het pakket met het nieuwe modem te laat op te sturen (dit doe je toch een dag of 10 voor je de lijn overzet, of is dat niet logischer?), waardoor het goed kan dat ik nu een week zonder internet zit. Een migratie binnen het bedrijf kunnen ze blijkbaar al niet goed coördineren, ik vraag me af wat me in de toekomst nog te wachten staat...
Nu blijkt dat ze de lijn hebben overgezet, van ADSL 1 naar ADSL 2 en dat mijn oude modem hier logischerwijs niet mee overweg kan. Tot nu toe heel begrijpelijk en logisch, maar ze zijn bij Tele2 zo stom geweest het pakket met het nieuwe modem te laat op te sturen (dit doe je toch een dag of 10 voor je de lijn overzet, of is dat niet logischer?), waardoor het goed kan dat ik nu een week zonder internet zit. Een migratie binnen het bedrijf kunnen ze blijkbaar al niet goed coördineren, ik vraag me af wat me in de toekomst nog te wachten staat...
Ik ben best geinteresseerd in adsl, maar wil graag weten hoe ver ik van de telefooncentrale zit bij mijn adres. De telefoonmiep van tele2 kon het mij niet vertellen, weet iemand waar ik zoiets kan uitzoeken?
nvm, de afstand is 1718 meter, vind ik toch vrij veel. Haal ik dan de 20mbit? En is dit voor kpn hetzelfde?
nvm, de afstand is 1718 meter, vind ik toch vrij veel. Haal ik dan de 20mbit? En is dit voor kpn hetzelfde?
[ Voor 22% gewijzigd door DarkShadow op 20-08-2008 10:46 ]
nee haal je niet, ik zit 2300 meter en haal maar net 1mb/sec
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
De afstand kan een indicatie zijn voor de snelheid, maar hoeft verder niks te zeggen.DarkShadow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:43:
Ik ben best geinteresseerd in adsl, maar wil graag weten hoe ver ik van de telefooncentrale zit bij mijn adres. De telefoonmiep van tele2 kon het mij niet vertellen, weet iemand waar ik zoiets kan uitzoeken?
Heb mensen gezien op 2,5km met een snelheid van 14-15Mbit...
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
Migreren van het ene bedrijf naar het andere is al een ramp. Dat overzetten ook zo zou zijn had ik niet echt verwachtSandaX schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 09:12:
Even mijn frustraties uiten. We zijn thuis al jaren klant via Zonnet naar Versatel om dan nu bij Tele2 terecht te komen. Omdat er betere aanbiedingen op de site van tele2 stonden dan de voorwaarden waar we nog onder vielen begin juli gebeld met Tele2 om een abonnementsoverzetting te laten plaatsvinden naar een internet + bellen ADSL 2 oplossing.
ik heb vandaag de router mogen ontvangen en heb alles aangesloten en werkt perfect.
Maar nu wil ik boven de oude Experiabox gebruiken als 2de router is dit mogelijk?
Maar nu wil ik boven de oude Experiabox gebruiken als 2de router is dit mogelijk?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Welke Experiabox en waarvoor wil je hem gebruiken?
de siemens ik wil hem gebruiken voor het aansluiten voor mijn pc en ps3 maar heb geen zin om extra geld uit te geven.
Maar de inkomede lijn is smaller als de gewone RJ-45
Maar de inkomede lijn is smaller als de gewone RJ-45
Een wan poort is dan ook geen lan poort.
Je kan de router alleen bedraad aansluiten aan de Davolink.
Sluit een normale netwerkkabel aan tussen de Davolink en de Siemens.
Gebruik daarvoor dus de lan poorten, geen wan.
Bij de Davolink kan je alleen lan3 en lan4 gebruiken voor pc's e.d.
Zorg er wel voor dat de DHCP server uit staat in de Siemens.
Ook handig om het ip adres van de Siemens te veranderen, zodat hij in de range ligt van de Davolink. Dan kan je altijd nog in het menu van de Siemens als je netwerk loopt.
Edit:
Als je er maar twee apparaten hebt die je wilt verbinden, waarom dan niet alles direct aansluiten op de Davolink?
Ook handig om het ip adres van de Siemens te veranderen, zodat hij in de range ligt van de Davolink. Dan kan je altijd nog in het menu van de Siemens als je netwerk loopt.
Edit:
Als je er maar twee apparaten hebt die je wilt verbinden, waarom dan niet alles direct aansluiten op de Davolink?
[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 20-08-2008 21:46 ]
Verwijderd
Ik gok dat het voor KPN en Tele2 ongeveer hetzelfde is (zelfde technologie).DarkShadow schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:43:
Ik zit zelf 2 km van de centrale en haal 10 Mbit/s.
Verwijderd
Ik denk dat hij de siemens als router wil gebruiken tussen de pc en ps3.cornfed99111 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:43:
Een wan poort is dan ook geen lan poort.
Edit:
Dat kan uiteraard alleen als er 2 lan poorten aanwezig zijn..
Verwijderd
Als ik via Internetten.nl naar de beschikbaarheid kijk is het 10 Mbit/s pakket op veel plekken niet beschikbaar, vaak wel het 20 Mbit/s abo. Als je vervolgens doorklikt wordt gezegd dat er alleen het KPN netwerk beschikbaar is met 4 Mbit/s. Wat ze daar laten zien is dus absoluut niet wat er daadwerkelijk beschikbaar is, maar slechts een commerciele optimalisatie.cornfed99111 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:50:
Je moet het pakket pakken van Tele2 dat via www.internetten.nl bijvoorbeeld wordt aangeboden.
(ik heb mij abo zelf ook via internetten.nl besteld, voor plekken waar veel concurrentie in de centrale is is dit een goede site)
@ xXMattXx
De Davolink heeft toch twee lan poorten?
@ grizzlybeer
De term "commerciele optimalisatie" kende ik nog niet...
Ik heb hem ook besteld via die site. Er was nergens zo goedkoop voor zo snel. Nog steeds niet.
De Davolink heeft toch twee lan poorten?
@ grizzlybeer
De term "commerciele optimalisatie" kende ik nog niet...

Ik heb hem ook besteld via die site. Er was nergens zo goedkoop voor zo snel. Nog steeds niet.
klopt maar nu heeft de experia zich eigen ingesteld en werkt het.Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat hij de siemens als router wil gebruiken tussen de pc en ps3.
Dat kan uiteraard alleen als er 2 lan poorten aanwezig zijn..
Maar hoe kom ik nu in de experia weet het ip niet

Ben niet zo handig met netwerken
Ik heb geen Siemens router. Maar elke router heeft een eigen ip adres om in te loggen.
De Davolink zelf heeft 192.168.1.1. Je moet zorgen dat de Siemens een ip heeft zoals 192.168.1.200 of zoiets dergelijks. Deze info heb ik gevonden over de Siemens, misschien heb je wat eraan:
siemens experiabox (zilver/grijze experiabox 2 antenne's)
webinterface: 192.168.2.1
gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: admin
De Davolink zelf heeft 192.168.1.1. Je moet zorgen dat de Siemens een ip heeft zoals 192.168.1.200 of zoiets dergelijks. Deze info heb ik gevonden over de Siemens, misschien heb je wat eraan:
siemens experiabox (zilver/grijze experiabox 2 antenne's)
webinterface: 192.168.2.1
gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: admin
Verwijderd
Ik kan je wel even uitleggen hoe je dat kunt vinden. Ik hoop dat je windows XP hebt.. Zelf heb ik een engelde versie dus misschien moet je vene zoeken naar de nederlandse functie.the squaler1 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:17:
[...]
klopt maar nu heeft de experia zich eigen ingesteld en werkt het.
Maar hoe kom ik nu in de experia weet het ip niet![]()
Ben niet zo handig met netwerken
Ga naar start > Run...
Er komt nu een klein schermpje tevoorschijn wat als een soort van browser in windows dient.
Typ "cmd" en klik op OK.
Er verschijnt nu een zwart scherm met DOS achtige tekst erin.
Typ hierin: "ipconfig" en klik ok.
Er verschijnen nu verschillende soorten informatie, maar als het goed is wordt er duidelijk aangegeven welke informatie waarbij hoort. Ik kijk bijvoorbeeld bij "Wireless Network Connection 2". Daaronder staat dan IP Address en Sub net Mask e.d.
Typ het IP adress dat je vind in je browser en wss moet je ook het wachtwoord invullen en thats it!
Standaard wachtwoorden zijn vaak: Admin, 1234 of admin, 1234 of admin, admin of Admin, Admin...
Probeer het een en het ander, meestal werkt er wel een..
Als je het standaard wachtwoord niet kunt raden moet je even googlen. Er zijn webpagina's genoeg met standaard wachtwoorden..
Succes!
Juist, het is compleet afhankelijk van het koper dat tussen jou en de centrale ligt.Devian schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:04:
[...]
De afstand kan een indicatie zijn voor de snelheid, maar hoeft verder niks te zeggen.
Heb mensen gezien op 2,5km met een snelheid van 14-15Mbit...
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Ik weet niet of dit wel zo slim is. Ik heb gister een dv 2020 tele2 modem gekocht. Hij werd verkocht omdat ze een tele 2 abonnement afgesloten hadden op een plek waar geen kpn lijnen lagen. Ze hebben daar dus nooit fatsoenlijk internet gehad van tele 2, maar konden het wel bestellen.cornfed99111 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:50:
Je kunt het via een omzeiling dus misschien wel bestellen, maar dat wil dan dus niet altijd zeggen dat je probleemloos internet krijgt. Misschien krijg je wel helemaal geen internet..!
Waarom probeer je niet gewoon een provider die wel beschikbaar is in jou buurt?

edit: Ik heb net geprobeerd om de DV2020 modem aan te sluiten (voorheen hadden we een Vood modem). Helaas ging dit niet echt vlekkeloos.. De power led bleef rood, de status led bleef knipperen en toen ik in de configuraties wilde kreeg ik dit:

Iemand hier ervaring mee? Het lijkt alsof ie stuk is..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 13:05 ]
[quote]cornfed99111 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:
De Davolink zal nooit werken via je aansluiting. Ik zal mezelf nog eens quoten:
@ xXMattXx
Waarom koopt je zo een ding dan? Geloof je me niet?
@ xXMattXx
Verwijderd
Ik heb gewoon internet en bellen van Tele 2..cornfed99111 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:53:
[quote]cornfed99111 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 22:51:
@ xXMattXx
Sorry, maar ik snap je niet meer.
Werkt de Davolink nu met je verbinding?
Positief bericht over tele2.
Vanochtend was de monteur aan de deur om alles aan te sluiten.
Hij heeft netjes een nieuw stukje kabel tussen isra en modem gemonteerd en rj45 pluggen op de utp kabel naar de woonkamer gezet.
Modem en decoder aangesloten, en ja hoor, alles werkt in 1 keer.
Ik had nog een vraag voor de helpdesk, op het formulier wat we deze week binnenkregen stond niet vermeld dat ons huidige nummer overgenomen zou worden door tele2, terwijl ik dit wel vermeld had bij de aanvraag.
Kreeg hier via de livechat binnen 1 minuut netjes antwoord op, dat de omzetting in behandeling was (gebeurt automatisch na het 1e telefoontje via tele2)
Kreeg ook hier weer een mailtje en een sms over, net als de smsjes over de status van de adsl levering.
Tot nu toe een zeer tevreden gebruiker.
(decoder verhuist binnenkort naar de slaapkamer, er komt voor de woonkamer een schotel aan de muur met een dreambox)
Vanochtend was de monteur aan de deur om alles aan te sluiten.
Hij heeft netjes een nieuw stukje kabel tussen isra en modem gemonteerd en rj45 pluggen op de utp kabel naar de woonkamer gezet.
Modem en decoder aangesloten, en ja hoor, alles werkt in 1 keer.
Ik had nog een vraag voor de helpdesk, op het formulier wat we deze week binnenkregen stond niet vermeld dat ons huidige nummer overgenomen zou worden door tele2, terwijl ik dit wel vermeld had bij de aanvraag.
Kreeg hier via de livechat binnen 1 minuut netjes antwoord op, dat de omzetting in behandeling was (gebeurt automatisch na het 1e telefoontje via tele2)
Kreeg ook hier weer een mailtje en een sms over, net als de smsjes over de status van de adsl levering.
Tot nu toe een zeer tevreden gebruiker.
(decoder verhuist binnenkort naar de slaapkamer, er komt voor de woonkamer een schotel aan de muur met een dreambox)
het is geen probleem, het is een uitdaging
Verwijderd
Zoals je een paar posts hierboven kunt lezen doet de modem zelf een beetje raar.. Hij blijft rood, en de software die erop zit lijkt het niet goed te doen.cornfed99111 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:31:
Sorry, maar ik snap je niet meer.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem en of een firmware upgrade o.i.d. mss zin heeft.
Ik begrijp je steeds slechter.
Ik heb nu al meerdere keren geschreven dat een Davolink router alleen werkt op het eigen netwerk. Jij zit op het bitstream netwerk van KPN. Begrijp je de verwarring?
Ik heb nu al meerdere keren geschreven dat een Davolink router alleen werkt op het eigen netwerk. Jij zit op het bitstream netwerk van KPN. Begrijp je de verwarring?
Verwijderd
Dus ik heb internet van Tele 2, maar ik zit op het netwerk van KPN. En daardoor kan ik het modem van Tele 2 niet gebruiken?cornfed99111 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:06:
Ik begrijp je steeds slechter.
Verwijderd
Ah.. tja toen ik vroeg of het mogelijk was om de davolink te gebruiken met andere abonnements types vertelde je me dit:
edit: Ik zal eens navragen of we nou op de bitstream van kpn zitten of niet.. Ik weet iig zeker dat we niets meer aan kpn betalen..
Ik ging er dus vanuit dat het wel ging..cornfed99111 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 00:18:
@ xXMattXx
@ grizzlybeer
edit: Ik zal eens navragen of we nou op de bitstream van kpn zitten of niet.. Ik weet iig zeker dat we niets meer aan kpn betalen..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2008 16:49 ]
Nee, vroeg naar iets anders! Je wilde weten of het uitmaakte welk abo type je hebt.
Van belang is welk netwerk je bent aangesloten!
Ten overvloede zal ik je vragen en mijn antwoorden op een rij zetten:
@ xXMattXx
@ cornfed99111
@ xXMattXx
Van belang is welk netwerk je bent aangesloten!
Ten overvloede zal ik je vragen en mijn antwoorden op een rij zetten:
@ xXMattXx
@ cornfed99111
@ xXMattXx
Verwijderd
Ah ok, een misverstand van mijn kant. Ik had toch iets beter moeten lezen..
Bedankt voor de informatie in ieder geval.
Bedankt voor de informatie in ieder geval.
Hoe weet je bij Tele2 eigenlijk op wel netwerk je zit. Is dit afwachten of kan je dit kiezen?
Verwijderd
Dat vraag ik me ook af aangezien we het hier niet helemaal zeker weten..Flappie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:35:
Hoe weet je bij Tele2 eigenlijk op wel netwerk je zit. Is dit afwachten of kan je dit kiezen?
Tele2 heeft 1 netwerk, waarmee ze +/- 70% dekking hebben in nederland. Dit zgn. triple-play netwerk is het netwerk met de davolink modems. Als je dus een davolink-modem hebt en een 10 of 20mbit abonnement, zit je WEL op het Tele2 netwerk.Flappie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 22:35:
In de overige 30% van nederland waar ze geen dekking hebben verkopen ze wholesale mxstream-dsl. Dit is het netwerk met de vood-modems. Als je dus het vood-modem hebt met een 4mbit abonnement zit je NIET op het Tele2 netwerk.
Tele2 zal je ALTIJD op hun eigen netwerk aansluiten indien mogelijk. Alleen als Tele2 dus in een gebied geen dekking heeft krijg je whitelabel dsl van KPN. Je kan dus niet kiezen.
[ Voor 11% gewijzigd door JackBol op 24-08-2008 23:08 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Die informatie is niet correct
. Alle recente abbo's over het KPN netwerk lopen ook over een Davolink modem. Voordat mensen allemaal in 1x verkeerde modems aan gaan sluiten.
Volgens mij is daar ook het onderscheid niet meer mee te zien... dus is het moeilijker te raden of je op het Tele2 netwerk of het KPN netwerk zit..
Volgens mij is daar ook het onderscheid niet meer mee te zien... dus is het moeilijker te raden of je op het Tele2 netwerk of het KPN netwerk zit..
[ Voor 49% gewijzigd door Devian op 25-08-2008 02:55 ]
https://wren.co/join/Devian
Hoe weet je dat Davolink's ook voor KPN abo's worden gebruikt?
Ik heb al sinds 10 augustus geen internet/telefonie. 11 augustus gemeld. Er werd toen verteld dat er een doorlooptijd was van 10 werkdagen(ik had al een aantal keer alle kabels gecheckt/modem gereboot etc). Na een aantal dagen eens opgebeld wat nu de voortgang was. Dat wilden ze mij niet vertellen. Uiteindelijk belden ze mij op 20 augustus om wat basistesten (hierdoor werd het gevoel versterkt dat er gewoon sinds 10 augustus niets/nauwelijks is gebeurd, versterkt) met het modem uit te voeren waarvoor ik thuis moest zijn. Ik was toen nog aan het werk en zei dat ik met een uurtje thuis was en vroeg vriendelijk of ze mij dan terug konden bellen. Dat was niet aan de orde, dat konden ze niet garanderen en dat gebeurde dus ook niet. 
21 augustus belden ze mij weer (denk ik, was onbekend nummer) maar ik was op dat moment aan het koken en kon dus de telefoon niet op tijd opnemen. Vrijdagavond (22 augustus) belde ik na werktijd zelf maar weer eens op. Toen konden ze mij vertellen dat de case afgesloten was (en een brief onderweg is) omdat ze geprobeerd hadden mij te bereiken en ze het na 3x hadden opgegeven
Ze hadden de case weer aangemaakt maar konden mij niet doorverbinden met de technische dienst omdat daar een wachttijd was van langer dan 10 minuten, ik moest vrijdag avond tussen 20:30 en 21:00 bellen want dan zou de technische dienst het weer rustiger hebben. Dus ik bel om 20:45. Na een tijdje gewacht te hebben wist de telefoniste mij te vertellen dat de technische al naar huis was 
23 augustus weer gebeld, nu overdag, technische dienst weer te druk, kon dus weer niks. Verder ben ik dit weekend niet thuis geweest. Ik moet ook thuis zijn hiervoor omdat ze metingen willen verrichten.
Vandaag maar in mijn pauze naar huis gegaan met de hoop dat Tele2 nu eindelijk eens tijd voor mij had om wat verder te kijken dan of de snoertjes wel in de contactjes zitten. Eindelijk gelukt, 2 metingen gedaan (eerst op isra punt draadjes los en daarna alle 4 draadjes aan elkaar gebonden), conclusie tele2 medewerker: probleem ligt in mijn huis, case weer gesloten. Ik reageerde teleurgesteld omdat ik mij niet kon voorstellen dat mijn kabeltje van 50 cm tussen het israpunt en de modem het probleem zou zijn. Waarop de mevrouw mij waarschuwde dat als er een monteur langs moet komen dit hoogstwaarschijnlijk op mijn kosten zal zijn
Toch maar het kabeltje vervangenen gaf (zoals ik al verwachtte) geen verandering, nog steeds geen verbinding). Vervolgens heb ik teruggebeld dat dit toch echt niet werkte. De tele2medewerker zou mij doorverbinden met de technische dienst. Kennelijk ging er iets mis (dat neem ik dan maar aan) want de verbinding werd zonder pardon verbroken. Later nog een keer gebeld en eindelijk weer iemand van de technische dienst kunnen spreken en de afspraak gemaakt dat een Tele2 medewerker van de technische dienst mij vanavond tussen 19:00 en 20:00 zal bellen.. ik ben benieuwd, want ik begin het aardig zat te worden 
Waar ik trouwens ook echt zat van wordt is dat ALLE Tele2 medewerkers meteen om postcode en huisnummer vragen, zodat ze je gegevens erbij kunnen halen en dan vervolgens vragen wat ze voor mij kunnen doen
Als het goed is zou er zo langzamerhand het scherm vol moeten staan met meldingen van mij. Verder word ik ook regelmatig aangesproken met de naam van de vorige bewoner die kennelijk ook ooit een abonnement bij tele2 heeft gehad.. Wat een ongeregeld zooitje is het bij Tele2 zeg 
Update 25 augustus 20:04:
Ik werd net gebeld, 2e meting gedaan. Uitslag van verbinding is niet helemaal wat medewerker verwacht had. Ik word nog teruggebeld of er iemand van Tele2/KPN langskomt.
Update 27 augustus 08:45
Ik zou uiterlijk gisteravond worden teruggebeld, tot op heden nog niks van gehoord. Omdat ik gisteravond wat druk was heb ik zelf ook nog even gebeld om 17:45 maar toen was de technische dienst te druk om mij te woord te staan
Update 13:00
Zelf maar weer contact opgenomen met Tele2. Ik kon niet worden doorverbonden met de technische dienst, weer een te lange wachttijd. Ook zij de medewerkster dat op 22 augustus de case was afgesloten dus dat ik eigenlijk weer opnieuw een doorloop tijd heb van 10 werkdagen
Mijn probleem ligt ook volgens haar inmiddels bij een andere afdeling (dus niet technische dienst) maar daarmee kan ik helaas niet worden doorverbonden..
Update 28 augustus 13:00
Morgen komt er een KPN-monteur
Update 29 augustus 11:30
KPN-monteur is geweest en heeft geconstateerd dat de lijn in orde is t/m het stekkertje die de modem in gaat. Conclusie modem defect (komt niet online, kabel is prima). Daarnaast zei de monteur dat hij een verbinding mat van ongeveer 15mbit/sec, die snelheid heb ik nooit gehaald.. De KPN-monteur was ook verbaasd dat ze niet eerst een nieuw modem hadden gestuurd.
Dus erna heb ik Tele2 gebeld maar ze gaan eerst afwachten op terugkoppeling van de monteur, dat gaat dan naar de technische dienst en zij gaan dan kijken wat er aan de hand is en wat de volgende stap is. Zodra dat bekend is wordt er weer contact opgenomen met mij...
Update 1 september 10:40
Ik heb zaterdagmiddag zelf gebeld naar Tele2 wat de status was, maar de medewerkster zei dat ze moeten afwachten tot ze met KPN hebben gesproken. Ik heb haar geprobeerd te overtuigen dat mijn modem stuk moet zijn en als het goed is wordt er nu een opgestuurd. Ook zou ik nog worden gebeld door de technische dienst.
Update 3 september 19:00
Vandaag modem ontvangen. Alle diensten werken weer (telefonie en internet). Internet is ook sneller (nu 1,5 mb/sec) dan dat het was. Daarnaast komt modem nu meteen online, voorheen moest ik regelmatig modem een aantal keer resetten voordat hij online kwam. Ik krijg 23 euro abonnementsgeld terug (van de 29,95).
Iemand hier met soortgelijke ervaringen?
21 augustus belden ze mij weer (denk ik, was onbekend nummer) maar ik was op dat moment aan het koken en kon dus de telefoon niet op tijd opnemen. Vrijdagavond (22 augustus) belde ik na werktijd zelf maar weer eens op. Toen konden ze mij vertellen dat de case afgesloten was (en een brief onderweg is) omdat ze geprobeerd hadden mij te bereiken en ze het na 3x hadden opgegeven

23 augustus weer gebeld, nu overdag, technische dienst weer te druk, kon dus weer niks. Verder ben ik dit weekend niet thuis geweest. Ik moet ook thuis zijn hiervoor omdat ze metingen willen verrichten.
Vandaag maar in mijn pauze naar huis gegaan met de hoop dat Tele2 nu eindelijk eens tijd voor mij had om wat verder te kijken dan of de snoertjes wel in de contactjes zitten. Eindelijk gelukt, 2 metingen gedaan (eerst op isra punt draadjes los en daarna alle 4 draadjes aan elkaar gebonden), conclusie tele2 medewerker: probleem ligt in mijn huis, case weer gesloten. Ik reageerde teleurgesteld omdat ik mij niet kon voorstellen dat mijn kabeltje van 50 cm tussen het israpunt en de modem het probleem zou zijn. Waarop de mevrouw mij waarschuwde dat als er een monteur langs moet komen dit hoogstwaarschijnlijk op mijn kosten zal zijn
Waar ik trouwens ook echt zat van wordt is dat ALLE Tele2 medewerkers meteen om postcode en huisnummer vragen, zodat ze je gegevens erbij kunnen halen en dan vervolgens vragen wat ze voor mij kunnen doen

Update 25 augustus 20:04:
Ik werd net gebeld, 2e meting gedaan. Uitslag van verbinding is niet helemaal wat medewerker verwacht had. Ik word nog teruggebeld of er iemand van Tele2/KPN langskomt.
Update 27 augustus 08:45
Ik zou uiterlijk gisteravond worden teruggebeld, tot op heden nog niks van gehoord. Omdat ik gisteravond wat druk was heb ik zelf ook nog even gebeld om 17:45 maar toen was de technische dienst te druk om mij te woord te staan
Update 13:00
Zelf maar weer contact opgenomen met Tele2. Ik kon niet worden doorverbonden met de technische dienst, weer een te lange wachttijd. Ook zij de medewerkster dat op 22 augustus de case was afgesloten dus dat ik eigenlijk weer opnieuw een doorloop tijd heb van 10 werkdagen
Update 28 augustus 13:00
Morgen komt er een KPN-monteur
Update 29 augustus 11:30
KPN-monteur is geweest en heeft geconstateerd dat de lijn in orde is t/m het stekkertje die de modem in gaat. Conclusie modem defect (komt niet online, kabel is prima). Daarnaast zei de monteur dat hij een verbinding mat van ongeveer 15mbit/sec, die snelheid heb ik nooit gehaald.. De KPN-monteur was ook verbaasd dat ze niet eerst een nieuw modem hadden gestuurd.
Dus erna heb ik Tele2 gebeld maar ze gaan eerst afwachten op terugkoppeling van de monteur, dat gaat dan naar de technische dienst en zij gaan dan kijken wat er aan de hand is en wat de volgende stap is. Zodra dat bekend is wordt er weer contact opgenomen met mij...
Update 1 september 10:40
Ik heb zaterdagmiddag zelf gebeld naar Tele2 wat de status was, maar de medewerkster zei dat ze moeten afwachten tot ze met KPN hebben gesproken. Ik heb haar geprobeerd te overtuigen dat mijn modem stuk moet zijn en als het goed is wordt er nu een opgestuurd. Ook zou ik nog worden gebeld door de technische dienst.
Update 3 september 19:00
Vandaag modem ontvangen. Alle diensten werken weer (telefonie en internet). Internet is ook sneller (nu 1,5 mb/sec) dan dat het was. Daarnaast komt modem nu meteen online, voorheen moest ik regelmatig modem een aantal keer resetten voordat hij online kwam. Ik krijg 23 euro abonnementsgeld terug (van de 29,95).
Iemand hier met soortgelijke ervaringen?
[ Voor 38% gewijzigd door robbertb op 03-09-2008 18:56 . Reden: update ]
Die Versatel/Tele2 modems zijn bij ons thuis niet stabiel. Wij hebben vaak echt een supersnelle verbinding. Klik en de webpagina is er. Zelfs als we met z'n 4en online zijn. En dan ineens (soms als ik alleen zit, soms met meerdere) wordt de verbinding heel langzaam. Dus een paar minuten (tot een half uur) en dan is hij weer super snel.
Heel raar, ook het wireless gedeelte laat het vaak afweten. Dan is ineens het bereik weg
Heel raar, ook het wireless gedeelte laat het vaak afweten. Dan is ineens het bereik weg
Verwijderd
Hier hebben wij ook last van. Wij hebben gewoon een vood modem, maar soms is de verbinding ineens ontzettend traag. De laatste tijd hebben we vooral veel last van dat het internet plotseling weg is.Maeslant schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:13:
Die Versatel/Tele2 modems zijn bij ons thuis niet stabiel. Wij hebben vaak echt een supersnelle verbinding. Klik en de webpagina is er. Zelfs als we met z'n 4en online zijn. En dan ineens (soms als ik alleen zit, soms met meerdere) wordt de verbinding heel langzaam. Dus een paar minuten (tot een half uur) en dan is hij weer super snel.
Ik heb er net met iemand naar gekeken en we denken dat ons modem stuk is.
Morgen dus maar even bellen om een nieuwe te krijgen...
Hier zeer tevreden over tele2 compleet. Weliswaar geen 20MB download maar toch zeker 8 en dat is voor 2.5 km van wijkkast best netjes. Altijd goed geholpen via helpdesk en lokaal tarief is niet onbelangrijk. Hebben bij mn ouders nog veel gezeur met Telfort en daar zitten weinig snuggere mensen bij helpdesk maar wel mooi 0,30 ct/pm en nog je mobiele kosten erop.
Ik heb tele2 compleet met 20mbit internet.. Ik zit ongeveer 300 meter van de centrale en qua snelheid nooit boven 10mbit/sec (50cm van isra punt en uiteraard gemeten via tele2 bins over een 100 mbit bedraad netwerk) gehad.
[ Voor 17% gewijzigd door robbertb op 26-08-2008 13:57 ]
Na een plotselinge afsluiting door Speedlinq (KS: foutje van de administratie , kan helaas niet meer teruggedraaid worden....) ben ik overgestapt op Tele2 , ik zou vandaag aangesloten worden , kreeg zaterdag de modem binnen , gelijk aangesloten en meteen al werken, krijg gewoon 10MB ( via speedtest.net) , terwijl ik 2200 meter van de centrale zit , heb het ADSL plus abo afgesloten ( 10 MB voor 8,95 per maand) , volgens helpdesk wordt het signaal met 15MB vanaf de centrale "ingeschoten" . Zeer vriendelijke en vlotte helpdesk , er wordt echt goed meegewerkt , geen lange wachttijden , een hele verademing na ervaringen met "help"desken van HetNet , Speedlinq, Telfort !
Tot nu toe erg tevreden over Tele2 , alleen jammer dat ik de voipconfiguratie in het modem niet kan benaderen om Voipcheap in te stellen , zal er toch een ATA bij moeten komen.
Tot nu toe erg tevreden over Tele2 , alleen jammer dat ik de voipconfiguratie in het modem niet kan benaderen om Voipcheap in te stellen , zal er toch een ATA bij moeten komen.
Heb me onlangs geabboneerd op Tele 2 Vision (20 megabit Internet, digitale televisie en telefonie). Na de installatie ervan door een Tele 2 monteur is mijn max. download snelheid onder de 6 megabit! Dit heb ik op verschillende manieren getest: 100 mb .bin bestand van Tele 2 en via een Eweka account, zowel bedraad als draadloos getest (dat geeft dezelfde resultaten).
De afstand tot de wijkcentrale is volgens www.speedtest.nl/adsl 1369 meter, wat goed moet zijn voor haalbare snelheden tussen de 17 en 22 megabit via ADSL2+.
Mijn download snelheid ligt echter tussen de 735 en 745 kilobyte per seconde. Als ik daarbij de TV nog eens aanzet heb ik nog maar 200 kilobyte per seconde over.
Zijn er ook anderen die dergelijke ervaringen hebben? Kan ik dit accepteren van Tele 2 of zou hier iets aan gedaan kunnen worden?
De afstand tot de wijkcentrale is volgens www.speedtest.nl/adsl 1369 meter, wat goed moet zijn voor haalbare snelheden tussen de 17 en 22 megabit via ADSL2+.
Mijn download snelheid ligt echter tussen de 735 en 745 kilobyte per seconde. Als ik daarbij de TV nog eens aanzet heb ik nog maar 200 kilobyte per seconde over.
Zijn er ook anderen die dergelijke ervaringen hebben? Kan ik dit accepteren van Tele 2 of zou hier iets aan gedaan kunnen worden?