Tele2 ADSL ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 83.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:29:
bij "mijn Tele2"; ik begrijp trouwens sowieso niet waarom ik @versatel zou hebben want ik ben klant bij Tele2
Dat is onder andere het netwerk van tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 00:55
@ grizzlybeer

Dan rest niks anders dan met Tele2 te bellen. Normaal is "Mijn Tele2" al actief tijdens de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft het met onderstaand bericht te maken dat het opleveren van mijn aansluiting maar een paar dagen duurde:
woensdag 12 december 2007

Tele2 neemt overstapdrempels weg

Tele2 zegt als eerste marktpartij alle overstapdrempels weg te nemen voor consumenten die van of naar Tele2 willen overstappen. Het communicatiebedrijf wil voorkomen dat klanten die overstappen langere tijd zonder telefoon en internet komen te zitten en neemt daarom dit initiatief.

Tele2 reageert met dit initiatief op de oproep van staatssecretaris Heemskerk die van de ISP's verwacht dergelijke overstapmoeilijkheden voor de consument weg te nemen. Naar eigen zeggen is het bedrijf al jaren een voorvechter van het beslechten van overstapproblemen en strijdt voor optimale keuzevrijheid voor consumenten. Naast prijs wil Tele2 nu ook op kwaliteit en service concurreren.

Aangemoedigd door de vele aanbiedingen in de markt, overwegen veel consumenten over te stappen naar een andere ADSL- of kabelaanbieder. Uiteindelijk doen veel consumenten het toch niet vanwege de ‘zogenaamde’ overstapdrempels. Consumenten zijn bang voor problemen bij de overstap en blijven daardoor, tegen hun wil, bij hun oude, vaak duurdere aanbieder. De ADSL-aanbieders in de markt zijn met elkaar in overleg om ervoor te zorgen dat een consument zorgeloos en eenvoudig kan overstappen.

Tele2 zou graag zien dat dit overleg snel resultaat oplevert, zodat consumenten zich geen zorgen hoeven te maken over problemen bij een eventuele overstap. Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2, legt uit: “Consumenten worden nu als het ware gegijzeld door hun huidige internetaanbieder. Ze stappen niet over uit angst dat zij langdurig hun internet verbinding verliezen of technische aansluitproblemen zullen ondervinden. Tele2 wil dat hier snel een einde aan komt.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faxproblemen met tele2:

In het 1e jaar dat ik tele2 compleet had (met versatel-modem) kon ik gewoon faxen met mijn analoge brother-fax.
Plotseling echter kon ik geen faxen meer versturen. Het modem ging dan hangen en er was een harde reset voor nodig om de boel te herstellen.
Ik dacht dat het aan de fax lag want die was al best wel oud (en op de tele2-site staat bij de FAQ dat een fax gewoon moet werken) dus heb ik een nieuwe (analoge) brother T106 fax gekocht.

Echter het probleem bleef. Brother gebeld, die vertelde dat het probleem bij Tele2 lag.
Tele2 gebeld en die vertelde dat alleen het T38-fax-protocol wordt ondersteund en helaas kunnen ze me niet helpen.
Op de vraag waarom het eerder dan wel werkte konden ze geen antwoord geven.
Wel wisten ze me te vertellen dat er een 'tussenstukje' ergens is te krijgen dat het signaal van analoog naar digitaal omzet.
Waar dat ding te verkrijgen is en hoe het heet wisten ze ook niet.

Heeft een van jullie een idee waar ze het over hebben of hoe ik mijn fax aan de praat krijg?

Is het een VOIP-adapter of zo ?

Bedankt

Sabrina Horst

PS Ik heb deze vraag ook als aparte topic gepost maar kreeg geen respons vandaar dat ik het hier maar eens vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Zou kunnen maar dan zal die toch helemaal niks meer doen?
Maar de technische dienst zal me binnen 12 dagen bellen!
Op hoop van zegen! :)
Ik ben zeer benieuwd wat je te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Iets snap ik niet helemaal.

De aanbieding volgens internetten.nl
adsl+telefonie voor 29,95 (na 6 maanden zelfs 39,95) per maand - verbinding is 4Mbps/1Mbps

De aanbieding volgens adslwinkel.nl EN tele2.nl is:
adsl+telefonie+visionbox voor 29,95 vaste prijs - verbinding is 20Mbps/1Mbps.

Hoe kan dit nu?
Volgens internetten.nl krijg ik omgerekend voor 898,80 2 jaar lang een 4mb-lijn
volgens adslwinkel omgerekend voor 718,80 2 jaar lang een 20mb-lijn.

Het enige extra bij het aanbod van internetten is het onbeperkte bellen, want bij de andere kan je alleen s avonds en in t weekend gratis bellen.
Wat is de adder achter de 20mb-aanbieding?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem ne niet gewoon 10/1 voor 8,95 eur/mnd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:35:
Waarom neem ne niet gewoon 10/1 voor 8,95 eur/mnd?
Omdat dat maar voor een paar maanden is.
Daarna betaal je 18,95 + 10 euro aan de kpn = 28,95.
Dan nog 10 euro voor een telefoonabonnement (via voip) = 38,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is voor 1 jaar. Maar voor die abo's die jij noemt moet je toch ook nog KPN betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:01:
Is voor 1 jaar. Maar voor die abo's die jij noemt moet je toch ook nog KPN betalen?
nope. Is inclusief.
"Nee, u heeft geen telefonie abonnement van de KPN nodig. U krijgt een nummer toegewezen door Tele2, heeft u wel een KPN telefonie abonnement dan neemt Tele2 deze (en uw huidige kosten) van u over, u behoudt dan wel uw huidige telefoonnummer "

Zelfs geen aansluitkosten, in tegenstelling tot 8,95-abonnement.
Daar betaal je in het 1e jaar 8,95+10,50 (kpn) = 19,45 (+evt aan je voip-provider nog 10 euro), maar als je geen kpn hebt, dan kost het 47,55 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Is toch normaal?
Veel providers, niet alleen Tele2, doen speciale aanbiedingen over meerdere kanalen.
Vaak staat op de site van de provider zelf de duurste variant en kan je ergens anders (telecom winkel of internet site) een betere aanbieding vinden.
Oftewel, luie mensen die alleen op de site kijken van de provider worden genaaid,
slimme mensen die langer zoeken worden beloont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Om 1 of andere reden is adsl gewoon duurder als adsl2.
Ben net overgestapt naar de kabel omdat ik hier geen adsl2 kan krijgen (zit niet in de centrale).
Voor mn 6mbit/786kbit betaalde ik in totaal iets van 40 euro + vast recht voor de kpn, en voor 29,95 kun je bij tele2 een 20mbit lijn krijgen. (en dat zou ik moeten kunnen halen aangezien ik de centrale bijna in de tuin heb staan). Maar helaas pindakaas ging niet door, nu maar alles via de kabel, ben ik nog goedkoper uit ook omdat dan mn telefoon abbo gratis is, en mn tv signaal ook. (En dit had ik ook al bij mijn oude adsl abbo dus die kosten kwam er nog s bij)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arbraxas schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:40:
Om 1 of andere reden is adsl gewoon duurder als adsl2.
Ben net overgestapt naar de kabel omdat ik hier geen adsl2 kan krijgen (zit niet in de centrale).
Voor mn 6mbit/786kbit betaalde ik in totaal iets van 40 euro + vast recht voor de kpn, en voor 29,95 kun je bij tele2 een 20mbit lijn krijgen. (en dat zou ik moeten kunnen halen aangezien ik de centrale bijna in de tuin heb staan). Maar helaas pindakaas ging niet door, nu maar alles via de kabel, ben ik nog goedkoper uit ook omdat dan mn telefoon abbo gratis is, en mn tv signaal ook. (En dit had ik ook al bij mijn oude adsl abbo dus die kosten kwam er nog s bij)
Over adsl/adsl2: ik dacht toch dat "tot 20 Mbit/s" (waar zoveel providers tegenwoordig mee adverteren) 8 Mbit/s betekent als jouw centrale geen adsl2 heeft, maar wel tegen dezelfde prijs (bijv. Telfort).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:29:
Ik heb zowel "versatel.nl" als "tele2.nl" geprobeerd (bij "mijn Tele2"; ik begrijp trouwens sowieso niet waarom ik @versatel zou hebben want ik ben klant bij Tele2).

Maar in beide gevallen werkt het niet (het feit dat ik geen mail naar mijzelf kan sturen geeft volgens mij ook al aan dat het niet werkt).
bounce email!? indien dit niet werkt inderdaad even de helpdesk bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:22:
Ik word nu een beetje geirriteerd door Tele2.
Sinds 1,5 maand heb ik nu een aansluiting bij tele2 en 3,5 week heeft 't goed gewerkt, ik haalde zo'n 14Mbps. Maar sinds 1,5 week ongeveer haal ik nog maar zo'n 3Mbps en dit loopt soms zelfs terug tot minder dan 1Mbps!

Nu heb ik al een aantal keren naar Tele2 gebeld en ben uitgekomen bij de derde lijn ofzo, ik heb hier alleen geen telefonisch contact mee gehad, dit ging via een ticket van de 2e lijn. Volgens metingen van de 2e lijns traint mijn lijn in op 14Mbps (ik kan dit echter niet controleren omdat ik geen ander modem heb)
Ongeveer 2-3 uur nadat de ticket was doorgezet naar de derde lijn ging mijn snelheid ineens weer richting de 12-14Mbps, dit schommelde nogal. dit heeft een dag geduurd en nu zit ik weer op minder dan 1Mbps.

Ik heb niet veel vertrouwen erin om nogmaals een half uur aan de lijn te hangen met hun.
Zelf ik heb het modem gereset, lange tijd uitgezet maar niks lijkt te helpen.
De bekabeling is correct, ook al vervangen voor de zekerheid en meerdere PC's getest.
Het vreemde vind ik zelf dat de upstream perfect is, die zit zo rond de 1Mbps.

Heeft iemand hier misschien een idee wat er aan de hand is?
als je Line Sync 14 Mb is dan MOET je ook deze snelheid kunnen halen. Misschien is het al opgelost maar toch! Eventueel is er iets met de modem of achterliggend netwerk maaruh welke postcode is dit probleem dan of is het al opgelost. Check ook even of je packet loss hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:13:
[...]

als je Line Sync 14 Mb is dan MOET je ook deze snelheid kunnen halen. Misschien is het al opgelost maar toch! Eventueel is er iets met de modem of achterliggend netwerk maaruh welke postcode is dit probleem dan of is het al opgelost. Check ook even of je packet loss hebt.
Het is nog niet opgelost. Eergisteren echter was mijn snelheid rond de 12Mbit.
Maar nu zit ik weer op 3Mbit. Packet loss heb ik geen last van, de bekabeling is ook goed. Het enige wat ik nog kan bedenken is het modem, maar ik heb geen ander modem tot mijn beschikking om dit uit te sluiten helaas.
Postcode waar het om gaat is: 9711NA huisnummer 3-13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:40:
[...]
Mijn internet van tele2 loopt ook steeds terug soms hoog en dan maar 2 a 3 mbit! Zie pagina hiervoor.
Ik zit op postcode 9711JL, misschien ligt het aan de centrale want ik heb net gekeken en we zitten dus op precies dezelfde namelijk: Reitemakersrijge 13 9711HT
Jij zit op +/- 500 meter afstand en ik zit op 130 meter afstand van de centrale!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
hmz das wel erg toeval! Misschien dat er nog gekeken kan worden maaruh tele2 stuurt wel degelijk een nieuwe router of misschien ken je iemand die er ook een heeft ... kan je opzich uitwisselen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 15:39
Ik merk regelmatig als ik game dat een verbinding wordt gemaakt via de volgende node: nyc9-core-1.pos6-0-0.swip.net [130.244.218.142]. Hierdoor is een hoge pingtijd meestal het geval. Is dat bij jullie ook? De pingtijd gaat direct met 75ms omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die al 3 maanden op hun visionbox zitten te wachten? Dat het even duurt daar heb ik best begrip voor maar 3 maanden wachten voordat ik de dienst kan gebruiken die ik heb aangevraagd vindt ik wat zuur.

[ Voor 49% gewijzigd door Seth_Chaos op 14-01-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 18:48:
hmz das wel erg toeval! Misschien dat er nog gekeken kan worden maaruh tele2 stuurt wel degelijk een nieuwe router of misschien ken je iemand die er ook een heeft ... kan je opzich uitwisselen en testen.
Laat even weten of het nieuwe modem heeft geholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, net een hick-up gehad van 15 minuten (1.30 tot 1.45, modemlampje van power werd oranje; hij schakelde zelf weer in).

Mijn eerste sinds 1,5 week Tele2.

Edit: en om 2.00 uur opnieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:44:
[...]

Laat even weten of het nieuwe modem heeft geholpen! :)
ik heb geen nieuwe modem nodig. Hier werkt alles goed. Er speelt wat noord nederland lijkt wel... eens zien wat ze kunnen doen.

[ Voor 14% gewijzigd door freedzed6 op 16-01-2008 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer van jullie Tele2-gebruikers een aanbieding gekregen om de compleet abbo van 4Mb om te laten zetten tot 20Mb en een vision box voor het eenmalige bedrag van 29,95 waarbij het abbo bedrag 29,95 blijft?

Zelf heb ik wel toe gehapt. Mij 2 jaar was toch al bijna verlopen en wou zelf al bellen of ze een aanbieding konden doen voor als ik bij hun wou blijven. Aan die visionbox heb ik niet veel omdat ik via de schotel kijk maar ja misschien dat ik hem aan de PC koppel.

Natuurlijk wordt de abbo looptijd weer op 24 maanden gezet, maar aangezien ik geen problemen heb gehad bij Tele2 maakt mij dit ook niet zo veel uit. Zeker nu de WPA2 weer terug is in de router is alle ok bij mij.

Bij de aanvraag via mijn Tele2 staat er nu Vision Box Gold, dat zou de 44,95 abbo zijn maar er staat ook duidelijk dat ik maandelijks 29,95 ga betalen.

Dus heeft iemand hier nog wat over te zeggen/waarschuwen aangezien ik nog 6 dagen respijt heb en het nog af kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik had laatste een mailtje gestuurd met de vraag of ze een leuke aanbieding hadden (mei is mijn contract voorbij). Toen werd ik dus gebeld door Tele2 en wezen ze me ook op die Visionbox aanbieding.

Denk alleen dat ik helemaal niks ga doen. Ik heb nu een abo incl gratis bellen (zonder starttarief) voor 30 euro p.m. Bij dat visionbox abo veranderd mijn maandprijs dan wel niet, maar ik moet wel gaan betalen voor het bellen, Denk dat ik dus maar gewoon niks verander, kan ik strals per maand opzeggen als ik weg wil en 4mbit is eigenlijk snel zat. (Telefonie werkt niet altijd helemaal lekker, als we het echt zat zijn zit ik nergens meer aanvast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb al een starttarief dus dat maakt volgens mijn bij mij niet uit.
En ik heb zelf totaal geen problemen gehad met internet / telefonie dus dat is voor mij de reden dat die 24 maanden geen probleem zijn.
Gesprekskosten € 0 ct/pm naar vaste nummers in Nederland ’s avonds, ’s nachts en in het weekend met uitzondering van betaalde servicenummers. U betaalt voor deze gesprekken uitsluitend het starttarief. Contractduur 24 maanden.
Maar wel goed dat je het aangaf van die telefonie dat had ik helemaal nog niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Precies, je betaald dus voor ieder gesprek, al is het maar het starttarief.
Telfort, Alice en wie weet nog een paar aanbieders bieden dus hetzelfde incl echt gratis bellen.
(dan wel zonder die TV decoder, maar die zou bij mij toch in een kast verdwijnen)

En van de week een mailtje gehad van Tele2 over dat ze niet moeilijk doen als je wil overstappen :+

Voor mij dus geen nieuwe Tele2 contract, ik kijk de kat nog even uit de boom.

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 16-01-2008 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:40:
[...]

Het is nog niet opgelost. Eergisteren echter was mijn snelheid rond de 12Mbit.
Maar nu zit ik weer op 3Mbit. Packet loss heb ik geen last van, de bekabeling is ook goed. Het enige wat ik nog kan bedenken is het modem, maar ik heb geen ander modem tot mijn beschikking om dit uit te sluiten helaas.
Vanavond weer volle snelheid lijkt me ;)
anyway ik heb zoiets ooit gehad met UPC! duurde maanden ppffff Tele2 doet dit wel aardig.

[ Voor 8% gewijzigd door freedzed6 op 18-01-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:35
freedzed6 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:13:
[...]

Vanavond weer volle snelheid lijkt me ;)
anyway ik heb zoiets ooit gehad met UPC! duurde maanden ppffff Tele2 doet dit wel aardig.
ja, is dit probleem opgelost? wil dit graag even geverifieerd hebben.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen boven de 12Mbit gezeten, maar vandaag zit ik rond de 6Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
probleem speelt nog steeds lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, het speelt nog steeds. net even weer een test gedaan en ik kom nu uit op 3Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:17
Ik haal nu net de 1Mbit, met een tot 20Mbit abbo, beetje aan de lage kant niet ??

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zonet gebeld door iemand van de technische dienst.
Hij zei tegen me dat ze de software in de wijkcentrale hadden geupdate.
Dus ik een testje draaien > ~15Mbit
Lijkt allemaal goed te gaan nu, hopen dat het ook zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Graag even vanavond testen en bevindingen hier plaatsen. (Groningen) thx voor de input verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ook gebeld en testje gedaan (ook postcode 9711 binnenstad Groningen), nu weer rond de 13/14 Mbit. Ben benieuwd of het ook zo blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was helaas van korte duur. ik zit nu weer op ~3Mbit.
Als ze dus echt een software update hebben gedaan dan zal er wel meer aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:35:
Als ze dus echt een software update hebben gedaan dan zal er wel meer aan de hand zijn.
Hier ook weer rond de 3Mbit!
Wat een bende is het ook! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 09:38

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb van de week nog gebeld of er een aanbieding was die het voor mij interessant zou maken om te blijven. Ik betaal nu namelijk 10Euro voor 10Mbit. En indien ik het zo laat, ga ik voor hetzelfde 24,95 betalen vanaf juni. Uit het verhaal van de betreffende mevrouw kon ik dus alleen maar de conclusie trekken dat ik een andere provider moet zoeken. Jammer, want over de stabiliteit van Tele2 valt hier niets te klagen.

Weet iemand trouwens hoe ik WPA instel? Ik kan nergens een fatsoenlijke handleiding vinden voor de Davolink DV-2020. Het ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1530/naamloosqc3.jpg
Wat moet ik nog meer instellen voordat ik op 'save' klik? Of moet ik iets evt. anders doen?

[ Voor 26% gewijzigd door RaJitsu op 11-02-2008 14:12 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ha bedankt. Dat iig een bevestiging van wat ik dacht. Toch zou ik graag wat meer willen weten wat nu wat is en waar het voor staat... Dus als iemand me aan een handleiding kan helpen of het zo kan uitleggen: graag...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:18:
Ik heb van de week nog gebeld of er een aanbieding was die het voor mij interessant zou maken om te blijven. Ik betaal nu namelijk 10Euro voor 10Mbit. En indien ik het zo laat, ga ik voor hetzelfde 24,95 betalen vanaf juni. Uit het verhaal van de betreffende mevrouw kon ik dus alleen maar de conclusie trekken dat ik een andere provider moet zoeken. Jammer, want over de stabilieteit van Tele2 valt hier niets te klagen.
Maar heb je de mogelijkheid om naar elk ander regulier (dus geen aanbieding) abo van Tele2 te up/downgraden of ben je gebonden aan dat ene abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:35:
Snelheid al verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:19:
[...]

Maar heb je de mogelijkheid om naar elk ander regulier (dus geen aanbieding) abo van Tele2 te up/downgraden of ben je gebonden aan dat ene abonnement?
Mijn contract loopt af, dus ik zou niet weten waarom ik niet een van de reguliere abonnementen naar keuze zou kunnen kiezen...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RaJitsu schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:13:
[...]

Mijn contract loopt af, dus ik zou niet weten waarom ik niet een van de reguliere abonnementen naar keuze zou kunnen kiezen...
Als je dat telefoonnr belt voor het aanvragen, is het misscien zelfs al mogenlijk dat ze je nu gelijk omzetten naar het nieuwe abo.

Tenminste, dat werd mij aangeboden toen ik onlangs belde of er nog wat leuks in de aanbieding was omdat mijn abo afloopt. Helaas was dat er niet ;)
(Ik heb nu een aktie abo met gratis bellen en geen behoefte aan een start tarief als de concurrentie als Telfort en Alice gratis bellen aanbied)

oh, lees nu pas dat je al gebeld heb ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 11-02-2008 14:26 ]

Verwijderd

Ja

3 weken geleden hield ineens mijn modem ermee op, kreeg toen 2 dagen later een nieuw modem.
Deze heb ik echter niet direct aan kunnen sluiten ivm een tour door finland op de dag dat ik het modem kreeg.
Maar goed, deze heb ik nu iets langer dan een week draaien en ik heb nu een vrijwel stabiele lijn rond de 1400Mbps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag wordt mijn Tele2 verbinding opgeleverd, netjes een smsje gehad al, maar ik mis nog het modem als redelijk essentieel onderdeel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwam het modem op dezelfde dag als dat de lijn opgeleverd werd, dus ik zou me maar niet teveel zorgen maken.

Tele2 is echt de beste en goedkoopste provider die ik tot nu toe gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 11:37
Een leuke ervaring gisteren...

Ik ga eind april verhuizen en heb daarom op 16 februari Tele2 gebeld om tegen die tijd mijn contract op te zeggen. Omdat mijn contract afliep op 26 april, kwam dat heel mooi uit en heb ik per die datum opgezegd. Dit staat bij Tele2 ook in de aantekening bij dat bewuste telefoongesprek. Netjes een bevestiging ontvangen van dat mijn verzoek was goedgekeurd.

Gisteren, 28/2 kom ik thuis en wil de TV aanzetten. Geen beeld en een activatieschermpje. Ik probeerde nog in te loggen, maar helaas. Gebruiker onbekend. Direct de klantenservice gebeld, waar men mij doodleuk vertelde dat mijn account was opgeheven en dat de 29e mijn telefoon en internet eruit gaan. En niet alleen eruit; de lijn wordt gedeactiveerd door de KPN en dit is niet terug te draaien. (Ze houdn woord.. net even naar huis geprobeerd te bellen, maar nummer is uit de lucht...)
Gisteren Kpn nog gebeld, maar die konden in hun systeem niets vinden en dus ook niets vertragen/ongedaan maken.

Kortom: vanaf heden, tot na mijn verhuizing (28/4) geen telefoon, tv en internet. Tele2 doet doodleuk sorry, wij kunnen er ook niks meer aan doen roepen, maar die vlieger gaat wat mij betreft niet op. Ik heb met hen een contract tot 26/4, kom nu in de situatie dat ik niet snel aan een alternatief kan komen (geen tel. lijn, dus langere levertijd, dus nooit binnen 6 of 8 weken) en ben voor mijn werk en studie ook afhankelijk van een werkende internetverbinding en telefoonlijn...

Eerst maar eens een aangetekend briefje eraan wijden.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Nou, het is dan wel schrikkeldag maar het werkt allemaal echt goed. Ik lijk (als ik even wat ga downloaden) iets van 15 Mbit/s te halen (ik heb een 10/1 abo). Zit 500 meter van de centrale dus ben zeer tevreden.

had ook nog een oude digitale ontvanger van versatel liggen, deze is inmiddels geupdate (want hij showt tele2 logo) maar ik kom niet langs het activeren van mijn account. eens even kijken of ik die nog aan de praat krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel merk is het volgende (tele2 10/1 abo). Vanavond even 3 Debian DVD's naar binnen aan het halen. Urenlang staan ze alle rond de 70 kB/s, en rond 23.00 uur gaat het naar het max van de lijn (300 kB/s per stuk, samen dus ongeveer 10 Mbps).

Er wordt dus blijkbaar toch geknepen, of de overboeking speelt parten. Was mij i.i.g. nog niet eerder opgevallen bij andere ADSL aanbieders (maar heb ook nog nooit zo'n hoge download gehad). Het maakt mij verder niet uit dat ik tijdelijk iets minder snel kan downloaden, maar het valt wel op.

(uiteraard kan het ook met de server te maken hebben maar daar ga ik niet van uit, het is een Zweedse universiteits-server zie ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

De nieuws-server wordt idd geknepen, is het nog steeds zo dat je bij tweak-news korting krijgt op een abo als tele2 klant?

www.tweakdsl.nl via je Tele2 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 06:17:
De nieuws-server wordt idd geknepen, is het nog steeds zo dat je bij tweak-news korting krijgt op een abo als tele2 klant?
Ja, korting is er nog steeds en standaard heb je bij Tele2 2 draadjes van 30 kB/s per stuk.

Maar ik had het in mijn vorige post over downloaden in het algemeen, niet specifiek over nieuwsgroepen (zie laatste regel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwsgroepen geknepen?
Ik download gewoon met 15 Mbit van nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard Tele2 nieuwsserver (knijpen gebeurt trouwens waarschijnlijk bij TweakNews, niet bij Tele2 zelf; TweakNews herkent ook een Tele2 IP adres, dit zie je als je naar hun site gaat). NNTP wordt uiteraard niet geknepen door Tele2, anders zouden ze niet veel klanten overhouden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Tele2 heeft nu ook 20 mbps voor 20 euro pm

Vergeleken met telfort, komt daar wel TV bij, 0 kanalen, maar die zijn dan weer voor een extra prijsje er bij te halen.
Telefoon is inbegrepen in de 20 euro, bij telfort niet (9.95)

Als ik zo terug kijk naar oude posts, is tele2 echter niet erg geliefd, heeft iemand ervaringen met dit type abonnement van tele2?

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

de eerste 6 maanden 20 euro, daarna ook 30 euro en niet geheel gratis bellen en altijd een starttarief per gesprek waar Telfort en Alice die niet rekeken.

[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 11-03-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 20mb abbo van Tele2 met telefonie( je haalt alleen maar 15Mbps) en ik ben best tevreden.
Ik heb wel problemen gehad met m'n modem, maar sinds die vervangen is heb ik niks te klagen.
De lijn is stabiel en ik haal ~15Mpbs.
De telefonie heb ik nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet toen ik met mijn oude modem nog maar 100 kpbs had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 10:38
Ik ben een paar maanden geleden bij mn vriendin ingetrokken en die heeft een adsl abbo bij tele2 (al sinds versatel). Om dit mogelijk te maken heeft ze ook een telefoon abbo bij kpn voor ik meen een 10 euro per maand. Omdat die laatste niet gebruiken (dehalve voor de dsl dus) willen we die eingelijk opzeggen, dat schijnt bij sommige aanbieders te kunnen maar ik kan er bij tele2 eigenlijk geen duidelijk antwoord op vinden.

Weet iemand of dat kan en of ik tele2 daar nog van op de hoogte moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbr schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:18:
Tele2 heeft nu ook 20 mbps voor 20 euro pm

Vergeleken met telfort, komt daar wel TV bij, 0 kanalen, maar die zijn dan weer voor een extra prijsje er bij te halen.
Telefoon is inbegrepen in de 20 euro, bij telfort niet (9.95)

Als ik zo terug kijk naar oude posts, is tele2 echter niet erg geliefd, heeft iemand ervaringen met dit type abonnement van tele2?
Volgens mij is de abbo ook voor 2 jaar. Bij telfort is dat maar een jaar en bij Alice niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg instabiele verbinding op dit moment (modem wel normaal connected).

Anderen hier ook last van?

====

Edit 23:50: het lijkt inmiddels weer goed te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een korte storing, power lampje ging even op rood maar na 1 minuut werd de verbinding weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:03

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:09:
Net een korte storing, power lampje ging even op rood maar na 1 minuut werd de verbinding weer hersteld.
Ja hier ook zo rond die tijd. Daarvoor slechte verbinding gehad, pagina's die helemaal niet of niet helemaal laden. Sindsdien stabiele verbinding. Het rebooten van de modem zal wel met het oplossen van een storing te maken hebben gehad, gok ik.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Pinobigbird schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:28:
[...]

Ja hier ook zo rond die tijd. Daarvoor slechte verbinding gehad, pagina's die helemaal niet of niet helemaal laden. Sindsdien stabiele verbinding. Het rebooten van de modem zal wel met het oplossen van een storing te maken hebben gehad, gok ik.
Gister aan het einde van de middag tele2 bij een vriend van me geinstalleerd. Die had ook het probleem van een instabiele verbinding, traag laden van pagina's e.d. Zou het een storing geweest zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 21:03

Pinobigbird

doesn't share food!

rotij schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:29:
[...]

Gister aan het einde van de middag tele2 bij een vriend van me geinstalleerd. Die had ook het probleem van een instabiele verbinding, traag laden van pagina's e.d. Zou het een storing geweest zijn dan?
De problemen begonnen zo rond een uur of 17:00 en duurde dus ongeveer 2 uurtjes. Sindsdien geen problemen meer gehad. Het lijkt inderdaad op dat er een kleine storing geweest is.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Pinobigbird schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:46:
[...]

De problemen begonnen zo rond een uur of 17:00 en duurde dus ongeveer 2 uurtjes. Sindsdien geen problemen meer gehad. Het lijkt inderdaad op dat er een kleine storing geweest is.
zal het vanavond even weer proberen! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Iemand vandaag weer dezelfde problemen? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
koen schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:23:
Iemand vandaag weer dezelfde problemen? :{
AMS IX had routeringsproblemen waardoor de hele morgen er problemen (traagheid, packetloss) waren met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

engessa schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:04:
[...]

AMS IX had routeringsproblemen waardoor de hele morgen er problemen (traagheid, packetloss) waren met internet.
de ams-ix loopt al een paar dagen te klooien......

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
_DH schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:55:
[...]

de ams-ix loopt al een paar dagen te klooien......
Er is/was een switch van BT stuk en daardoor moesten ze allemaal verkeer routeren wat weer de nodige problemen opleverde. Kan dus idd al zijn dat het een paar dagen langer speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 26-09 15:19
Zo’n gratis snelheidsverhoging tot 20Mb/s laat u toch niet liggen?

Actievoorwaarden:

* Aanbod geldig tot 25 april 2008.
* Door acceptatie van dit aanbod gaat een nieuw contract in met een minimale contractduur van 24 maanden.
* Door acceptatie van dit aanbod komt een eventueel resterende introductiekorting op uw huidige abonnement te vervallen.
* De snelheidsverhoging wordt binnen ca. 3 weken na aanmelding geactiveerd.
* U ontvangt een bevestiging per brief.
Dus je zit er weer 2 jaar aan vast. Dat doen we dus niet.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Wel raar, voor nieuwe abonnee's is het 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Laat ik ook eens een succesverhaal posten :-)

Gisteravond bij mijn ouders het modem van Compuserve weggehaald en dat van Tele2 ingeplugd. Alles werkte direct. Toegegeven de geadviseerde datum dat het zou werken was 1 dag ervoor en toen was idd het oude signaal van Compuserve van de lijn af. Ik heb niet eerder kunnen checken of Tele2 al werkte maar daar ga ik wel vanuit.

Het standaardwachtwoord werkte niet voor de email, dus 's avonds met de helpdesk gebeld. Na een paar korte controle vraagjes werd het wachtwoord per direct aangepast, telefonisch doorgegeven en gezamenlijk getest.
Alles prima. Dat vind ik keurige service.

Daarna natuurlijk het password gewijzigd via de klantpagina.

Tot zover geen problemen!

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 25-09 19:14
Ik heb nu bijna 2 jaar 20 Mbit Compleet van Tele2 en ik heb inmiddels mijn 2e modem die ook weer gek begint te doen (blokkeert poorten intern van draad => draadloos).

Mensen die een eigen modem hebben draaien?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 23:15
Al jaren fervent gebruiker van XS4all maar nu ik op mezelf ga wonen toch maar besloten om voor het flink goedkopere tele2 te gaan. Telefonie hoef ik eigenlijk niet maar zonder telefonie ben je zoiezo 10euro per maand aan KPN kwijt. Dus maar het 20mbit compleet pakket besteld, oplevering 23 juni pas!!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

key

Ik ben van plan Tele2 of Orange te nemen. Gezien wij altijd gebelt hebben met Tele2 en hier nooit problemen mee hebben gehad ben ik toch meer voor Tele2.

Nu heb ik alleen 1 vraag. Je krijgt van Tele2 een gratis modem met wifi. Ik wil dit echter niet gebruiken en gewoon trouw gebruik blijven maken van mijn Linksys ruter. Weet iemand of dit problemen geeft of leidt tot een lagere snelheid? Ik zweer nogal bij mijn Linksys routertje...

Het abonnement zou zijn internet + telefonie 20 mbit voor € 29.95 per maand (contract 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 00:04

Q-bone

Dusss...

wij hebben ook tele2 compleet aangevraagd. Heb een welkoms sms gehad, en nu maar wachten denk ik ;) hou jullie op de hoogte. Zit 1200meter van de centrale.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Modem werkt prima, scheelt weer een apparaat draaiende te houden (en dus stroom).

Probeer het eens zou ik zeggen, kun je altijd nog je modem in bridge stand zetten en je router gebruiken. Je hebt het modem zo-ie-zo nodig als je telefonie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij is de bridge functionaliteit verdwenen achter het dichtgetimmerde configuratiescherm. Ook heb ik het in telnet niet zo snel gevonden, hoewel ik daar niet meesterlijk veel tijd in heb gestoken.

In mijn geval heb ik gebruik gemaakt van de DMZ functionaliteit, waarin ik het IP van mijn server (die het routeerwerk voor zijn rekening neemt) heb gezet. Dat werkt prima, alleen heb je dus wel een extra hop in plaats van een transparante brug, maar dat maakt hier niet uit.
Modem is verder wel prima stabiel, ik ben daar zeker niet ontevreden over.
En het wireless van het ding doet ook wat het moet doen, maar als je je Linksys wilt gebruiken kan dat prima, je kunt het wireless namelijk gewoon uitschakelen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je krijgt een Davolink router bij je abonnement. Daar zit geen bridge functie in.
Je kan wel nog een andere router gebruiken, maar alleen als een AP/switch/VOIP apparaat.
Je moet wel het een en ander instellen op beide apparaten.
Gebruik eens de 'search' functie. Er is zat info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:49
Tele2 heeft via de site adsl.nl een actie dat je maar 14,95 per maand betaald + 14,95 eenmalig ook als je geen KPN-lijn hebt. In totaal dus 194 euro voor 1 jaar. Daarvoor krijg je tot 20mbit + telefonie.

Ik wilde eerst voor Compuserve/telfort ofzo gaan, omdat die erg goedkoop zijn en gewoon voor 10 euro per jaar een nummer via Budgetphone aanvragen zodat mensen met een gratis-bellen-naar-vast abo mij wel kunnen bellen, maar dit is natuurlijk goedkoper.

Ik lees hier wel heel gevarieerde reacties over het "multimedia" modem. Waarom heet dat ding zo? Het is gewoon een wireless modemrouter toch? Of heeft het ook een USB poort ofzo?

Heeft deze modem een GOED werkende uPnP functie? Want van alle modems die ik ooit heb gehad was had alleen de Motorola kabelmodem (Casema) en de huidige verticale Zyxel modem een echt goed werkende uPnP en hoefde ik dus nooit portforwarding in te stellen voor uTorrent/p2p.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 09-06-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evos
  • Laatst online: 26-09 16:28
Charly schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:10:
Ik ben een paar maanden geleden bij mn vriendin ingetrokken en die heeft een adsl abbo bij tele2 (al sinds versatel). Om dit mogelijk te maken heeft ze ook een telefoon abbo bij kpn voor ik meen een 10 euro per maand. Omdat die laatste niet gebruiken (dehalve voor de dsl dus) willen we die eingelijk opzeggen, dat schijnt bij sommige aanbieders te kunnen maar ik kan er bij tele2 eigenlijk geen duidelijk antwoord op vinden.

Weet iemand of dat kan en of ik tele2 daar nog van op de hoogte moet stellen?
Ik zal sowieso even vragen of dat mogelijk is, op dit moment is het volgens mij verplicht om een kpn lijn er naast te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Evos schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:17:
[...]

Ik zal sowieso even vragen of dat mogelijk is, op dit moment is het volgens mij verplicht om een kpn lijn er naast te hebben.
Dat is onzin. Tele2 was 1 van de 1e aanbieders waarbij je geen KPN abbo meer nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:26
Heb Tele2 Compleet (Internet + Bel) 20MB pakket zeer tevreden over vast bellen met ze en met internet. Slechts 1 keer enkele dagen downtime gehad maar op een heel jaar genomen is dat niks. Hiervoor KPN Internet plus Bellen gehad wat een drama was dat en dat koste me nog 5 euro meer per maand. Nee ik ben tevreden. :*) Vriend van me heeft al jaar en dag Internet en ook zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
funrider schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:11:
"Slechts 1 keer enkele dagen downtime gehad..."
En dat vind je normaal? Bij mij heeft IPB naar mijn weten er in 1,5 jaar nog nooit uitgelegen.

Maar goed. Ik ben wel aan het kijken naar een overstap van IPB Planet naar Tele2. Ik vul net het bestelformulier in, krijg ik de volgende melding:

"Helaas kun je Tele2 Compleet niet bestellen zonder analoge telefoonlijn. Tele2 Compleet is echter wel beschikbaar. Dit kun je bestellen via 0800-1602."

Wat betekend dit? Ik zal ze vanmiddag maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik heb net gebeld met Tele2. Afdeling verkoop nam onmiddelijk telefoon op. Grappig hoe snel je iemand aan de lijn hebt als het gaat om nieuwe contracten, maar dat terzijde...
De medewerkster vertelde mij - nadat ik mijn gegevens doorgaf - dat ik wel degelijk Tele2 Compleet kan krijgen. Ze kon het direct doen alleen één maar... niet met behoud van mijn IPB tel. nummer.

Is dit normaal? Ik lees dit niet op hun web site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ComaKip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:38:
[...]

En dat vind je normaal? Bij mij heeft IPB naar mijn weten er in 1,5 jaar nog nooit uitgelegen.
Uiteraard was ik er niet blij mee en heb die dagen paar keer mobiel gebeld met helpdesk voor uitleg t was overigens plaatselijk storing (tegen lokaal tarief kan kpn,telfort e.d. nog wat van leren)
Sowieso jammer als er storing is zeker als het dagen is (kijk maar naar recentelijke KPN storing) maar op een jaar gezien is het niks.

Als ik nu naar de VOIP Bel ellende van mijn ouders bij Telfort kijk dat heeft om de haverklap problemen/storingen enz. nee dan mag ik niet klagen bij Tele2. Als hun contract daar afloopt haal ik ze ook over om naar Tele2 te gaan.
ComaKip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:23:
Ze kon het direct doen alleen één maar... niet met behoud van mijn IPB tel. nummer.

Ik kreeg toendertijd wel de optie om nummer mee te nemen maar zou zo'n 6 weken langer duren en zou eerst tijdelijk Tele2 nummer krijgen. Heb uiteindelijk maar voor gekozen een nieuw nummer te krijgen van Tele2.

[ Voor 31% gewijzigd door funrider op 13-06-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Heeft iemand ervaring met het overstappen van Xs4all Only naar Tele2? Mijn kpn lijn heb ik opgezegd, nu weet ik niet of ik zonder problemen kan overstappen of dat een kpn lijn verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 18:26
Ik heb net gebeld met Tele2. Afdeling verkoop nam onmiddelijk telefoon op. Grappig hoe snel je iemand aan de lijn hebt als het gaat om nieuwe contracten, maar dat terzijde...
De medewerkster vertelde mij - nadat ik mijn gegevens doorgaf - dat ik wel degelijk Tele2 Compleet kan krijgen. Ze kon het direct doen alleen één maar... niet met behoud van mijn IPB tel. nummer.

Ik ben zelf een jaartje geleden ook overgestapt van ipb naar Tele2. Ik heb in eerste instantie bij KPN opgezegd en het verzoek gedaan om mijn lijn weer om te zetten naar een analoge lijn, nadat dit had plaatsgevonden kon ik de overstap naar Tele2 aanvragen. Duurt iets langer, maar ik vond het behouden van mijn nummer wel belangrijk. Het is dus zeker mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33

FlyEragon

Alien Monkeys

Met de normale service afdeling heb ik ook nooi langer dan 1 minuut hoeven te wachten hoor. Petje af voor tele2 service desk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gister tele2 compleet aangevraagd maar wil de bestelling nu annuleren omdat ik gehoord heb over lage snelheden, maar ik kan nergens zien waar ik de bestelling kan annuleren dus als iemand het weet zeg het maar. en ik had ook al besteld bij Telfort internet maar die lieten me na 2 weken weten dat het niet mogelijk was om de een of andere reden :S weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:37:
ik heb gister tele2 compleet aangevraagd maar wil de bestelling nu annuleren omdat ik gehoord heb over lage snelheden, maar ik kan nergens zien waar ik de bestelling kan annuleren dus als iemand het weet zeg het maar. en ik had ook al besteld bij Telfort internet maar die lieten me na 2 weken weten dat het niet mogelijk was om de een of andere reden :S weet iemand hoe dit kan?
Je kunt het binnen respijt annuleren door te bellen met de klantenservice op 0900-2411602. Denk niet dat er iemand is die in zijn/haar glazen bol kan zien waarom je aanvraag door Telfort geannuleerd is. Korste klap is om te bellen met de klantenservice. Lijkt me sowieso wenselijk om de reden van annulering te weten, dit omdat je bij een andere ADSL-aanbieder misschien tegen het zelfde probleem aan kunt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 05:50
Ik denk dat Telfort je heeft afgewezen omdat je al een aanvraag bij Tele2 hebt lopen.

Laat maar je had nog geen aanvraag gedaan..

[ Voor 4% gewijzigd door Goscinny op 14-06-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
Weet niet of dit het juiste topic is, maar sinds vorig weekend al problemen met de verbinding, steeds 404's en vertraagde snelheid, ook wat dagen downtime gehad, maar nadat op de site van Tele2 de melding "storing opgelost" gezet is werkt het nog steeds redelijk bagger met time-outs enzo.

Regio Noord Holland, nog meer mensen last van?

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Fenderman schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:39:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar sinds vorig weekend al problemen met de verbinding, steeds 404's en vertraagde snelheid, ook wat dagen downtime gehad, maar nadat op de site van Tele2 de melding "storing opgelost" gezet is werkt het nog steeds redelijk bagger met time-outs enzo.

Regio Noord Holland, nog meer mensen last van?
Uh nee geen storingen dus het lijkt me raar dat het aan Tele2 ligt! Anyway doe altijd de standaard checks ( ga ze niet herhalen want dat is al 100x langs gekomen) ;)

ps: hoe zijn je ping tijden dan? normaal ligt dit rond de 30ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Laatst online: 06-05-2022
freedzed6 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:37:
[...]

Uh nee geen storingen dus het lijkt me raar dat het aan Tele2 ligt! Anyway doe altijd de standaard checks ( ga ze niet herhalen want dat is al 100x langs gekomen) ;)

ps: hoe zijn je ping tijden dan? normaal ligt dit rond de 30ms.
Tsja, de standaard checks. Als je een 100mb.bin downloaden bedoelt en modem/router resetjes enzo, ja been there done that.
Ping is inderdaad 30 of 31ms, dus dat is ook ok.

Het is ook bijzonder wisselend. Heb er al een ander Versatel modem aangehangen, maar dat helpt ook niet echt.

Nou ja. Goed om te weten dat ik uiteraard de enige ben ;)

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post je s/r- en intrain waarden van het modem anders eens? Wellicht ligt het probleem een niveautje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Nou mijn ervaringen met Telfort zijn dramatisch en juist met Tele2 prima. Mag hopen voor je dat als je nog hebt kunnen wijzigen je niet VOIP telefonie van Telfort wilde af gaan nemen dat is DRAMA. Mijn ouders hebben t en werkt voor geen meter. Vrijwel dagelijks storingen en problemen op lijn. Bij mijn Tele2 Compleet nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
Fenderman schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:29:
[...]

Tsja, de standaard checks. Als je een 100mb.bin downloaden bedoelt en modem/router resetjes enzo, ja been there done that.
Ping is inderdaad 30 of 31ms, dus dat is ook ok.

Het is ook bijzonder wisselend. Heb er al een ander Versatel modem aangehangen, maar dat helpt ook niet echt.

Nou ja. Goed om te weten dat ik uiteraard de enige ben ;)
Zet wireless eens uit ( als die aanstaat) en test eens een tijdje met UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Zelden zo'n dramatische ervaringen met een provider gehad als met tele2. Sinds vorige week zou mijn verbinding zijn opgeleverd voglens de systemen van tele2. Let wel: dit is een nieuwe aanvraag, geen verhuizing en geen overstap van dsl->dsl... Ik kwam van ziggo af en heb daar eerst mijn zaken opgezegd en daarna tele2 aangevraagd.... Na dagen heen en weer gebel zit ik nog steeds met een dode lijn.. Geen internet en geen telefonie.

En tele2 verzuimt in hun voorwaarden te zetten dat ze 1 week de tijd nemen voordat ze uberhaupt iets met je call gaan doen. Vanwege mijn werk heb ik internet absoluut nodig en is iedere dag zonder een groot probleem.

Niet dat tele2 daar oren naar heeft want de heren dames werken immers hun no-brainer checklist af en wrijven fijn je neus in het feit dat je hun algemene voorwaarden maar beter had moeten lezen.

Helaas kan ik kennelijk ondanks deze leveringsproblemen wel fijn betalen want de bank incasso is vlekkeloos en snel verwerkt. Triest dat ik nu een jaar vast zit aan deze drama toko want de service gerichtheid van tele2 is bedroevender dan alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt.

"Why pay more??" Is dat niet hun slagzin? Kennelijk betekent dit bij tele2 ook een laag service en kwaliteits niveau want je zou op zijn minst toch vewachten dat ze bij oplevering even checken of hun dienst daadwerkelijk functioneert?! :(
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste