Ook firewall open gezet?
Hier nooit problemen gehad met portforwarding op de davolink.
Hier nooit problemen gehad met portforwarding op de davolink.
https://wren.co/join/Devian
Nee, ik bedoel DLAN, Direct local area network ofwel utp kabel in een stopcontact.Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:33:
WLAN bedoel je wellicht?
Anoniem: 9449
Digitale TV via internet zal natuurlijk niet meer snelheid nodig hebben dan het internet zelfsoundtrack schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:28:
Is DLAN alleen bedoeld voor internet of ook voor digitale tv, heb zo mijn twijfels hierover.
3 fasen, meterkast is vorig zomer vernieuwdAnoniem: 9449 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:46:
[...]
Digitale TV via internet zal natuurlijk niet meer snelheid nodig hebben dan het internet zelfMaar 1 - 1,5 Mbit is zo weinig dat ze dat echt wel moeten kunnen halen natuurlijk...
Heb je trouwens een E aansluiting met 1 of 3 fasen?
[ Voor 13% gewijzigd door soundtrack op 28-02-2009 12:53 ]
Wat ik weet van mjn tijd bij Tiscali is dat soms er herstelwerkzaamheden aan een lijn gedaan moeten worden, waarschijnlijk in dit geval misschien alleen zoals je al eerder zegt gewoon een monteur langs moet komen om het een en andere te controleren/herstellen. Dit kost een ADSL provider veel geld als ze dit willen laten doen door de KPN voor een aansluiting zonder telefonie erop. Als je gewoon een BelBudget abonnement bij de KPN aanvraagt voor 10 euro per maand komt de KPN het herstellen zonder extra kosten en kan de provider simpel de aanvraag op je kpn telefoonnummer doen. Je kan dus eindeloos rond gaan zitten bellen, maar mijn advies is gewoon een KPN belbudget abo te nemen, kost je eenmalig wat plus 10 euro per maand voor een jaar, het alternatief is kabel.Viper® schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 11:52:
- update 3 -
Telecomproviders, alvast vriendelijk bedankt.
klopt als het op dezelfde fase zit is er niks aan de hand, maar zit ik bijvoorbeeld op zolder (wat ook het geval moet zijn) dan werkt het wel , maar is enorm traag. Wat ik ook van een aantal mensen hier te horen heb gekregen dat het niet uitmaakt op welke fase je zit.Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:56:
Dan zit je waarschijnlijk met je 2 DLAN adapters op verschillende fasen. Dat kan je dus alleen oplossen door ze op dezelfde fase te zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door soundtrack op 28-02-2009 12:58 ]
Je bedoelt hier op GoT?soundtrack schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 12:57:
Wat ik ook van een aantal mensen hier te horen heb gekregen dat het niet uitmaakt op welke fase je zit.
Nou, ale je je modem in de meterkast kan hangen is er natuurlijk niet zo'n probleem. Je kan in de meterkast makkelijk een aansluiting maken voor een bepaalde fase. Heb je wel 2 DLAN adapters nodig in de meterkast (voor beide fasen 1).Als het niet werkt moet ik namelijk een kabel van 30 meter gaan trekken/boren etc.
decoders werken niet met WLAN. Dus ik moet 2 dlan adapters beiden aansluiten op 1 fase ? en vanuit die fase internet kabels gaan trekken?Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:12:
[...]
Je bedoelt hier op GoT?
[...]
Nou, ale je je modem in de meterkast kan hangen is er natuurlijk niet zo'n probleem. Je kan in de meterkast makkelijk een aansluiting maken voor een bepaalde fase. Heb je wel 2 DLAN adapters nodig in de meterkast (voor beide fasen 1).
Makkelijker lijkt me echter gewoon met WLAN. Waarom doe je dat niet?
Tussen poort 3 of 4 mag er niets tussen zitten geen switch niets.Anoniem: 9449 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:50:
Dat is toch gewoon hetzelfde principe maar dan een ander merk? Dan hou je toch het 3 fasen probleem?
En wat ik ook niet snap is waarom decoders niet via WLAN zouden werken. Met een AP ertussen kan die decoder toch niet zien wat voor soort LAN er gebruikt wordt?
[ Voor 15% gewijzigd door soundtrack op 28-02-2009 14:14 ]
Zonde zeg. Maar even een newbie vraag, waarop moet ik zoeken als switch? Want ik weet er echt niet veel vanaf dus ja... Bij voorbaat dankcornfed99111 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 18:40:
@ rCk
Koop een switch. Dat is de enig oplossing.
De eerste twee LAN poorten zijn gereserveerd voor de decoder. Onafhankelijk of je ze ook gebruikt.
Door de gelockte firmware is daar aan user kant niets aan te doen.
Met een switch kun je de poorten op de router uitbreiden, soort ethernet poort verdeeldoos (op zijn Jip en Janneke's). Deze sluit je aan op een ethernetpoort waar je nu je pc op zit. Die pc en XBOX etc. sluit je dan aan op je switch en deze verdeeld dan het signaal.rCk schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:27:
[...]
Zonde zeg. Maar even een newbie vraag, waarop moet ik zoeken als switch? Want ik weet er echt niet veel vanaf dus ja... Bij voorbaat dank
Heb ik inderdaad gedaan. De poorten die gereserveerd zijn voor de set-top boxen was me inderdaad ook bekend. Inmiddels vraagt het modem om de firmware te uploaden maar dit kan alleen door tele2 medewerkers op afstand worden gedaan.cornfed99111 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:39:
@ j0eyv
Heb lang genoeg de INIT knopje vastgehouden? Zeker 20-30 seconden vast blijven houden.
En gebruik LAN3 of LAN4, de eerste twee zijn alleen voor de decoder.
Anoniem: 28926
Ik kan voor 30 euro bellen en internetten met 20 Mbit, dus zal jij dat de eerste half jaar met 50% korting kunnen denk ik? Hoever je van de centrale afzit weet ik niet, maar daar zul je bij elke ADSL-provider dezelfde last van hebben toch? Haal zelf 15 Mbit, maar ja da's op zo'n 900 meter afstand...Anoniem: 28926 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:55:
Wij zijn op zoek naar n nieuw abonnement.
Ik zie veel irritaties voorbij komen, maar die zijn veelal van lang terug. Hoe is de status van deze provider ondertussen? Ik vermoed dat wij in het boerenland erg ver van een centrale af zullen zitten. Hoe veel effect heeft dat tegenwoordig op de 'maximaal 20 mb' die ze aanbieden?
En:
voor 14,95 kun je internetten en bellen, voor een half jaar. weet iemand of dit met 20 mb of met , zoals hier aangegeven, 4 mb internet is? Op Tele2.nl staat namelijk 20 mb.
Anoniem: 28926
[ Voor 74% gewijzigd door Viper® op 11-04-2009 11:46 ]
Anoniem: 147126
[ Voor 12% gewijzigd door the squaler1 op 10-07-2009 16:29 ]
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
is dat niet gewoonAnoniem: 147126 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:11:
Een vriend van me heeft zijn modem (speedtouch 510) gereset naar fabrieksinstellingen. Nu heeft hij alles weer goed ingesteld op PPPoA en VPI/VCI op 8/48 gezet, maar nu komt hij uit op de KPN vangpagina voor Adsl. Blijkbaar zijn de gebruikersnaam en wachtwoord incorrect. Het gaat nog om een oud zonnet abbonement, en de gebruikersnaam van het emailadres eindigt op @zonnet.nl dus ik vermoed dat de gebruikersnaam van de adsl dan moet eindigen op @zonnet-lite
Toch werkt het niet. Iemand enig idee wat de gebruikersnaam / password moet zijn?
Anoniem: 303992
Anoniem: 303992
Bel of laat hem de Tele2 klantenservice bellen. Zij fixen het op afstand in enkele minuten.
Anoniem: 147126
Het is inmiddels opgelost. De username en pass waren de zelfde gegevens als het emailadres. De fout waarom het niet werkte zat in het wachtwoord (hoofdletters/kleine letters gebruik)cornfed99111 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:58:
Login user/user is voor toegang tot de Davolink router.
De login voor het Bitstream netwerk zit bij je brief met abonnementsgegevens.
Stond ook in de oud config van de router.
Daarom altijd een backup maken van de instellingen voor je alle gegevens eruit gooit.
Heb je wel bedraad getest? En heb je TCP optimizer gedraaid? Verder zou ik speedtest.net nemen, die is wat betrouwbaarder.Anoniem: 303992 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:27:
Punt is dat Tele2 adverteert met tot 20 MB p/s. Volgens een Tele2 medewerkster is de afstand tussen mijn woning en de wijkcentrale 650 meter. De buren die over hetzelfde abonnement beschikken halen vrijwel constant een 15Mbit signaal. Echter haal ik de volgende download ‘snelheden’:
Speedtest.nl
12.3 KByte/sec
Ja hier inderdaad hetzelfde... Moet wel eerlijk zeggen dat dit draadloos is (maar dit maakte eerst ook niks uit) zal van de week eens bekabeld proberen...Anoniem: 303992 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:15:
TCP optimizer gedraaid, maar daar verandert bij mij niets mee. Resultaat Speedtest.net:
[afbeelding]
Ik zou dus 1,4 / 1,5 mb p/sec moeten halen. Het internet is niet snel te noemen en ook downloads gaan traag.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
[ Voor 15% gewijzigd door Evos op 10-08-2009 22:34 ]
ja dit heb ik inmiddels al gedaan maar op afstand heb ik nog geen toegang tot de website.Evos schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:34:
Je kunt op het tele2 modem poorten open zetten, is te vinden in de handleiding en via de search
Anoniem: 8083
Ik ervaar hetzelfde probleem. Afstand naar centrale is 436 meter en snelheden zijn 12 Mb down en 0,85 up. Niet echt snel te noemenIk zou dus 1,4 / 1,5 mb p/sec moeten halen. Het internet is niet snel te noemen en ook downloads gaan traag.
Anoniem: 225791
Hi Gbooster,geertb schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:09:
Alles draait... Maar, als ik vanaf buiten een SSH verbinding openzet naar een machine achter mijn Tele2 lijn (poort is geforwarded in het Davolink modem) dan hangt de SSH verbinding telkens als er 'veel' data over de lijn gaat (bijv. een cat, of het reattachen van een screen sessie, etc.)
Vroeger had ik ook last van SSH naar binnen, tot ik SIPSPOOF ging gebruiken. Toen verbraken echter de verbindingen, nu blijven ze echt hangen.
Het gekke is wel dat keyboardinput nog wel door lijkt te komen: Als ik in een screen van window wissel, zie ik dit niet meer op het scherm, maar nadat ik een nieuwe SSH sessie heb opgestart lijkt het wel alsof de keyboardinput verwerkt is..
Iemand die meer weet? Anders Tele2 Support maar eens vragen, maar die zullen vast niet willen reageren op het gebruik van serverachtige zaken op de lijn.
Ik leg altijd eerst een OpenVPN verbinding naar mijn clarkconnect server en daaroverheen gebruik ik ssh, sftp en gewoon http. Daarnaast ook zonder vpn http verkeer naar de server en vnc-sc inbound verkeer naar een workstation. Werkt allemaal als een tierelier. Geen vertraging of onderbrekingen. Ik heb het oude 2mbit starter abonnement.Anoniem: 225791 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:31:
[...]
Gisteren en vandaag op het werk naar een thuis-server ge-ssh'd: een simpele 'ls -alrt' duurde minuten. Daarnaast connect ik via een ssh-tunnel naar Squeezeserver, maar om de zoveel tijd wordt dat ook minutenlang onderbroken.
[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 02-12-2009 16:26 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Anoniem: 217341
Anoniem: 225791
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 225791 op 08-12-2009 11:09 ]
Anoniem: 294759
Ja, ikAnoniem: 294759 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:29:
Hoi,
Heeft iemand ervaring met het gebruik van eigen router op het netwerk van Tele2?
1
| sh.-c.pppd -c 0.32.1 -i nas_0_32 -u (username)@3p.versatel.nl -p (wachtwoord) -f 0 &. 146 |
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 31-03-2010 19:18 ]
Mijn gebruikersnaam eindigd ook op @3p.versatel.nlAnoniem: 294759 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:15:
code:
1 sh.-c.pppd -c 0.32.1 -i nas_0_32 -u (username)@3p.versatel.nl -p (wachtwoord) -f 0 &. 146
Zou iemand voor mij kunnen verifiëren of dat de daadwerkelijke gegevens zijn?
Ik kan dus bevestigen dat het eigen gebruikersnaam en wachtwoord is die in plaintext in de logs te vinden vinden is.Pingelmonster schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 19:26:
[...]
Mijn gebruikersnaam eindigd ook op @3p.versatel.nl
Ik vermoed dat dit je gebruikersnaam/wachtwoord is maar daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 31-03-2010 21:29 ]
[ Voor 22% gewijzigd door summetje op 21-04-2010 11:44 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Quipeace op 23-04-2010 08:04 ]
zou ik ook wel eens willen weten. Of een nieuwe router met telefonie erin want de snelheid van internet + bellen (20mb) is wel betreurend haal ongeveer 9.6MB kan wel meer denk ik.Quipeace schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:01:
@pingelmonster, Ik probeer hier hetzelfde te bereiken, ik heb echter ook telefonie in het pakket zitten. Zou het mogelijk zijn om de davolink te houden voor de telefonie, maar het internet te laten lopen via de linksys?
Ik weet vrij weinig af van het onderwerp, helaas...
Hier trouwens ook een snelheid die capped lijkt op 12 tot 13 Mbit, 1.2km van het kastje vandaan. Dat zou hoger moeten kunnen toch!?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Als hij een verschil in metingen meet dan houd het dus in dat het signaal aankomt op je ISRA. Ik begrijp dat je adsl lampje uit is? probeer anders een eigen modem dan kan je meteen zien of die wel signaal oppakt en kijk nog ff de aansluiting na tussen isra en modem geen splitters etcPinobigbird schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:57:
Toen ik vanmiddag thuiskwam deed de telefoon en internet het niet. Eerst maar alles controleren voordat ik ga bellen. Ik heb de Tele2 Davolink modem.
Power-lampje brandt groen, status-lampje knippert om de seconde groen, maar dsl- en line-lampjes zijn uit. De webinterface van het modem geeft ADSL Link Status: FAIL.
• Stroom er af/op: geen resultaat.
• Hard-reset: geen resultaat.
• Direct op IS/RA-punt aansluiten: geen resultaat.
• Nieuwe telefoonkabel tussen IS/RA-punt en modem: geen resultaat.
De buren hebben ook Tele2 met de Davolink-modem. Als ik met hun draadloos netwerk verbinding maak () zie ik dat zij wel een werkende adsl-verbinding hebben. Het lijkt er dus op dat er geen algemene storing is.
Dan toch maar de klantenservice bellen. Na 5 minuten krijg ik een vriendelijke jongen aan de lijn die gelukkig meteen begrijpt wat ik al geprobeerd heb en me niet onnodig dit laat herhalen. Hij zegt te gaan kijken wat hij op afstand kan doen.
• Hij kan geen verbinding met de modem maken.
• Hij doet een lijnmeting met de modem aangesloten, vervolgens met de modem losgekoppeld: hij zegt dat er een verschil in de metingen zit en concludeert dat het modem dus goed zit aangesloten.
• Hij "reset de wijkcentrale" (dat zijn zijn letterlijke woorden).
• Hij kan geen verklaring geven waarom er geen adsl-verbinding is.
• Volgens hem is de modem niet stuk, omdat de power- en status-lampjes groen zijn.
Gevolg: er komt een monteur, over 9(!!!) dagen.![]()
![]()
![]()
Same here, gelukkig is er weer internetxost schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:41:
Zo, dat was ff anderhalf uur storing! maar het werkt weer
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Dat komt inderdaad overeen met de uitleg van de helpdeskmedewerker.Dewaterweg schreef op zondag 09 mei 2010 @ 13:37:
[...]
Als hij een verschil in metingen meet dan houd het dus in dat het signaal aankomt op je ISRA.
Ik heb een Thomson SpeechTouch modem aan het IS/RA-punt aangesloten, maar ook hier alleen een power-lampje dat gaat branden. Nu is dat ook te verwachten, aangezien Tele2 alleen eigen geconfigureerde modems toestaat.Ik begrijp dat je adsl lampje uit is? probeer anders een eigen modem dan kan je meteen zien of die wel signaal oppakt
Ik heb tussen het IS/RA-punt en het modem alleen 1 meter telefoonkabel zitten, dus daar kan het niet aan liggen. De kabel is niet kapot, want ook 2 andere nieuwe kabels hebben geen resultaat.en kijk nog ff de aansluiting na tussen isra en modem geen splitters etc
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
oke dat is raar dan, een ander modem zal inderdaad niet kunnen inloggen op het netwerk maar zal wel linesync aangeven met de dslam.Pinobigbird schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:22:
[...]
Dat komt inderdaad overeen met de uitleg van de helpdeskmedewerker.
[...]
Ik heb een Thomson SpeechTouch modem aan het IS/RA-punt aangesloten, maar ook hier alleen een power-lampje dat gaat branden. Nu is dat ook te verwachten, aangezien Tele2 alleen eigen geconfigureerde modems toestaat.
[...]
Ik heb tussen het IS/RA-punt en het modem alleen 1 meter telefoonkabel zitten, dus daar kan het niet aan liggen. De kabel is niet kapot, want ook 2 andere nieuwe kabels hebben geen resultaat.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
[ Voor 14% gewijzigd door Tony1986 op 10-05-2010 11:40 . Reden: Wijkcentrale toevoeging. ]
Je zou je bekabeling eens na kunnen kijken. Zorg dat de kabel tussen het modem en het ISRA punt zo kort mogelijk is en dat deze van goed kwaliteit is. Dat scheelt vaak al een hoop. En ik weet niet of je wireless gebruikt of bedraad, maar ook dat heeft invloed op de snelheid van je verbinding. Tot slot, vergeet niet dat ze adverteren met snelheden tot 20Mbit. Dat je deze snelheid ook daadwerkelijk zult behalen is niet te garanderen.Tony1986 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:37:
Ik heb Tele 2 sinds Oktober 2008 en ben tevreden, echter haal ik nooit de snelheid die mij werd beloofd toen ik het telefonisch aanschafte, hier ook meerdere malen telefonisch contact over gehad. Uiteindelijk maar mee gestopt. Mijn Max download ligt op 1.4MB/s (8-12MBIT), dat terwijl toen ik het besteld ik volgens de medewerker 16-20 zou moeten kunnen halen! Beetje een domper. Echter voor 35 euro internet&bellen avond en weekend blijft het weinig geld. Daarnaast heb ik pas 1x storing gehad in anderhalf jaar tijd (onlangs, en die was dezelfde middag opgelost).
Wijkcentrale staat hier trouwens op de hoek, als ik de achterdeur uitloopt zie ik het kastje. Dus dat moet zeker sneller kunnen, ik heb het idee dat ze de verbinding gewoon afknijpen.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Een wijkcentrale is een best groot "kastje". Kan zelfs meerdere verdiepingen zijn.... Weet je zeker dat het kastje dat jij ziet de wijkcentrale is?Tony1986 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:37:
Ik heb Tele 2 sinds Oktober 2008 en ben tevreden, echter haal ik nooit de snelheid die mij werd beloofd toen ik het telefonisch aanschafte, hier ook meerdere malen telefonisch contact over gehad. Uiteindelijk maar mee gestopt. Mijn Max download ligt op 1.4MB/s (8-12MBIT), dat terwijl toen ik het besteld ik volgens de medewerker 16-20 zou moeten kunnen halen! Beetje een domper. Echter voor 35 euro internet&bellen avond en weekend blijft het weinig geld. Daarnaast heb ik pas 1x storing gehad in anderhalf jaar tijd (onlangs, en die was dezelfde middag opgelost).
Wijkcentrale staat hier trouwens op de hoek, als ik de achterdeur uitloopt zie ik het kastje. Dus dat moet zeker sneller kunnen, ik heb het idee dat ze de verbinding gewoon afknijpen.
https://wren.co/join/Devian
Update:Pinobigbird schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:57:
Toen ik vanmiddag thuiskwam deed de telefoon en internet het niet. Eerst maar alles controleren voordat ik ga bellen. Ik heb de Tele2 Davolink modem.
Power-lampje brandt groen, status-lampje knippert om de seconde groen, maar dsl- en line-lampjes zijn uit. De webinterface van het modem geeft ADSL Link Status: FAIL.
• Stroom er af/op: geen resultaat.
• Hard-reset: geen resultaat.
• Direct op IS/RA-punt aansluiten: geen resultaat.
• Nieuwe telefoonkabel tussen IS/RA-punt en modem: geen resultaat.
De buren hebben ook Tele2 met de Davolink-modem. Als ik met hun draadloos netwerk verbinding maak () zie ik dat zij wel een werkende adsl-verbinding hebben. Het lijkt er dus op dat er geen algemene storing is.
Dan toch maar de klantenservice bellen. Na 5 minuten krijg ik een vriendelijke jongen aan de lijn die gelukkig meteen begrijpt wat ik al geprobeerd heb en me niet onnodig dit laat herhalen. Hij zegt te gaan kijken wat hij op afstand kan doen.
• Hij kan geen verbinding met de modem maken.
• Hij doet een lijnmeting met de modem aangesloten, vervolgens met de modem losgekoppeld: hij zegt dat er een verschil in de metingen zit en concludeert dat het modem dus goed zit aangesloten.
• Hij "reset de wijkcentrale" (dat zijn zijn letterlijke woorden).
• Hij kan geen verklaring geven waarom er geen adsl-verbinding is.
• Volgens hem is de modem niet stuk, omdat de power- en status-lampjes groen zijn.
Gevolg: er komt een monteur, over 9(!!!) dagen.![]()
![]()
![]()
Datum | Wie/wat | Opmerking |
---|---|---|
za 08-05-10 | Gebeld naar Tele2 | Eerste melding dat we geen internet en telefonie hebben. Afspraak gemaakt voor Tele2-monteur op 17-05-10. |
ma 17-05-10 | Tele2-monteur | Monteur constateert dat er geen signaal is. Monteur zegt dat hij Tele2 op de hoogte stelt, en zij KPN inschakelen. Zal in 3 werkdagen gebeuren. |
vr 21-05-10 | Gebeld naar Tele2 | Gevraagd waarom er na 4 dagen nog niets is gebeurd. Telefonist zegt dat KPN nog nooit ingeschakeld is, maar gaat dat meteen doen. |
" | Gebeld door KPN | Afspraak gemaakt voor dezelfde middag tussen 12:00 en 14:00 |
" | KPN-monteur | Komt om 11:30. Hij zet een meter aan het IS/RA-punt en rijdt naar de wijkcentrale. Even later komt hij terug en zegt dat er geen signaal binnenkomt, wat duidt op een kabelbreuk. Ik merk op dat er 1 huis verder de grond verzakt was en er graafwerkzaamheden zijn geweest in het weekend dat de storing optrad. Volgens de monteur is het aannemelijk dat hierbij een kabel beschadigd is. Hij verklaart dat KPN hiermee verder aan de slag zal gaan, maar kan geen indicatie geven wanneer. |
" | Gebeld door KPN | 12:30: Een monteur belt of hij langs kan komen. Ik stem toe, en meldt dat er net een kwartier geleden de vorige monteur vertrokken is. De monteur aan de telefoon is verbaasd dat er al iemand langs was geweest en gaat eerst kantoor bellen of er een vergissing is gemaakt. Van deze monteur heb ik niks meer vernomen. |
wo 26-05-10 | Gebeld door KPN | KPN wil weer een monteur langs laten komen. Ik vraag of ze de kabel komen maken, maar de telefoniste zegt dat ze eerst moeten meten. Ik merk op dat er al een kabelbreuk was geconstateerd, maar ze zegt dat de meting niet goed uitgevoerd was en opnieuw moet. We spreken af voor de volgende dag tussen 08:00 en 10:00. |
do 27-05-10 | - | Om 10:15 ben ik vertrokken van huis nadat er geen KPN-monteur was komen opdagen. |
" | Gebeld naar KPN storingsnummer. | Na 2 keer te zijn doorverbonden waarbij de verbinding verbroken werd, werd gemeld dat ik met Tele2 contact op moet nemen i.p.v. met KPN zelf. |
" | Gebeld naar Tele2 | Gevraagd waarom de KPN-monteur niet is komen opdagen en gevraagd naar de status. De telefonist ging informeren bij KPN. Even later meldt hij dat KPN doorgeeft dat de storing niet bij KPN ligt. (WTF!! Gezegd dat dit absolute onzin is en dat ik niet van het kastje naar de muur wens te worden gestuurd. De telefonist meldt dat hij het dossier naar "het hoofdkantoor" van Tele2 zal sturen en dat zij in 3 werkdagen contact op zullen nemen. Zelf kan hij me niet doorverbinden met het hoofdkantoor, omdat ze het nummer ervan niet zouden hebben. ( ![]() |
wo 02-06-10 | Gebeld naar Tele2 | Gevraagd waarom ik na 6 dagen nog niks heb gehoord. De telefoniste zegt dat omdat het dossier bij het hoofdkantoor ligt zij niets kan doen. Ze kan alleen een aantekening maken dat we op de hoogte gehouden willen worden. Ook na aandringen blijft ze volhouden dat ze geen contact met het hoofdkantoor kunnen maken ( ![]() ![]() |
[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 06-06-2010 23:51 . Reden: Schoot me nog iets te binnen! ]
Eigenlijk heel simpel, kpn is netwerkbeheerder en moeten de lijn in opdracht van tele 2 herstellen.Pinobigbird schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:16:
[...]
Update:
Het ziet ernaar uit dat er een kabelbreuk voor het huis bij de buren is opgetreden. Echter trekt KPN zijn handen ervan af en doet Tele2 al 1,5 week er niets aan. Bovendien is Tele2 intussen niet meer bereikbaar voor onze problemen.
Een overzicht, waarbij alle menselijke fouten rood gemarkeerd zijn:
Datum Wie/wat Opmerking za 08-05-10 Gebeld naar Tele2 Eerste melding dat we geen internet en telefonie hebben.
Afspraak gemaakt voor Tele2-monteur op 17-05-10.ma 17-05-10 Tele2-monteur Monteur constateert dat er geen signaal is.
Monteur zegt dat hij Tele2 op de hoogte stelt, en zij KPN inschakelen. Zal in 3 werkdagen gebeuren.vr 21-05-10 Gebeld naar Tele2 Gevraagd waarom er na 4 dagen nog niets is gebeurd. Telefonist zegt dat KPN nog nooit ingeschakeld is, maar gaat dat meteen doen. " Gebeld door KPN Afspraak gemaakt voor dezelfde middag tussen 12:00 en 14:00 " KPN-monteur Komt om 11:30. Hij zet een meter aan het IS/RA-punt en rijdt naar de wijkcentrale.
Even later komt hij terug en zegt dat er geen signaal binnenkomt, wat duidt op een kabelbreuk.
Ik merk op dat er 1 huis verder de grond verzakt was en er graafwerkzaamheden zijn geweest in het weekend dat de storing optrad. Volgens de monteur is het aannemelijk dat hierbij een kabel beschadigd is.
Hij verklaart dat KPN hiermee verder aan de slag zal gaan, maar kan geen indicatie geven wanneer." Gebeld door KPN 12:30: Een monteur belt of hij langs kan komen. Ik stem toe, en meldt dat er net een kwartier geleden de vorige monteur vertrokken is. De monteur aan de telefoon is verbaasd dat er al iemand langs was geweest en gaat eerst kantoor bellen of er een vergissing is gemaakt. Van deze monteur heb ik niks meer vernomen. wo 26-05-10 Gebeld door KPN KPN wil weer een monteur langs laten komen. Ik vraag of ze de kabel komen maken, maar de telefoniste zegt dat ze eerst moeten meten. Ik merk op dat er al een kabelbreuk was geconstateerd, maar ze zegt dat de meting niet goed uitgevoerd was en opnieuw moet. We spreken af voor de volgende dag tussen 08:00 en 10:00. do 27-05-10 - Om 10:15 ben ik vertrokken van huis nadat er geen KPN-monteur was komen opdagen. " Gebeld naar KPN storingsnummer. Na 2 keer te zijn doorverbonden waarbij de verbinding verbroken werd, werd gemeld dat ik met Tele2 contact op moet nemen i.p.v. met KPN zelf. " Gebeld naar Tele2 Gevraagd waarom de KPN-monteur niet is komen opdagen en gevraagd naar de status. De telefonist ging informeren bij KPN.
Even later meldt hij dat KPN doorgeeft dat de storing niet bij KPN ligt. (WTF!!)
Gezegd dat dit absolute onzin is en dat ik niet van het kastje naar de muur wens te worden gestuurd.
De telefonist meldt dat hij het dossier naar "het hoofdkantoor" van Tele2 zal sturen en dat zij in 3 werkdagen contact op zullen nemen. Zelf kan hij me niet doorverbinden met het hoofdkantoor, omdat ze het nummer ervan niet zouden hebben. ()
wo 02-06-10 Gebeld naar Tele2 Gevraagd waarom ik na 6 dagen nog niks heb gehoord. De telefoniste zegt dat omdat het dossier bij het hoofdkantoor ligt zij niets kan doen. Ze kan alleen een aantekening maken dat we op de hoogte gehouden willen worden. Ook na aandringen blijft ze volhouden dat ze geen contact met het hoofdkantoor kunnen maken ( ![]()
)
Zoals je ziet is het een aaneenschakeling van niet nagekomen afspraken en het doorsturen van het kastje naar de muur. Op dit punt kan ik dus én niet KPN aanspreken, maar Tele2 óók niet meer!
Iemand een idee hoe ik dit verder aan kan pakken? Tele2 opzeggen is geen optie; daarmee wordt de kabelbreuk niet gerepareerd en zal overstappen naar een andere provider alleen maar extra lang duren. Intussen zit ik nu al 30 (!!!) dagen zonder internet en telefonie.
Anoniem: 348387
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
[ Voor 3% gewijzigd door Busy-Today-88 op 20-06-2010 20:42 ]
Ik ga de router die ik nu heb een linksys configuren naar switch, door dhcp uit te zetten. :-) En laat de tele2 router de dhcp uitdelen.cornfed99111 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 00:06:
Ja, mag geen probleem zijn. Mits er een netwerkkabel gebruikt wordt tussen de Tele2 router en de extra router.
[ Voor 6% gewijzigd door IffyIffy op 09-09-2010 00:39 ]
Anoniem: 272379
[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 272379 op 09-11-2010 12:17 . Reden: verkeerde topic ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq