Ik haalde meestal maar snelheden rond de 1000kb/sec terwijl ik op 300 meter van de centrale zit. Heb hierover contact opgenomen met de helpdesk van tele2. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze niks doen als de snelheid maar boven de 600kb/sec ligtPietabrow schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:52:
Heb me onlangs geabboneerd op Tele 2 Vision (20 megabit Internet, digitale televisie en telefonie). Na de installatie ervan door een Tele 2 monteur is mijn max. download snelheid onder de 6 megabit! Dit heb ik op verschillende manieren getest: 100 mb .bin bestand van Tele 2 en via een Eweka account, zowel bedraad als draadloos getest (dat geeft dezelfde resultaten).
De afstand tot de wijkcentrale is volgens www.speedtest.nl/adsl 1369 meter, wat goed moet zijn voor haalbare snelheden tussen de 17 en 22 megabit via ADSL2+.
Mijn download snelheid ligt echter tussen de 735 en 745 kilobyte per seconde. Als ik daarbij de TV nog eens aanzet heb ik nog maar 200 kilobyte per seconde over.
Zijn er ook anderen die dergelijke ervaringen hebben? Kan ik dit accepteren van Tele 2 of zou hier iets aan gedaan kunnen worden?
Ze willen wel maar zijn hierin sterk afhankelijk van KPN. KPN zal geen onderzoek starten indien de lijn al zo goed intraint als de jouwe.
https://wren.co/join/Devian
Gister meldde mijn vriendin dat het internet niet meer werkte. Aangezien zij geen verstand van adsl etc heeft ben ik ernaar gaan kijken:
Modem check (zo`n Davolink DV2020)
- Powerled staat aan (constant groen)
- Statusled staat aan (constant groen)
- DSL lampje staat niet aan
- Line lampje staat niet aan
- LAN lampje waarmee de computer aangesloten staat staat wel aan
Computer check;
- Geen ipadres (169.x)
- Windows instellingen nagekeken en stond gewoon op DHCP.
Daarna het modem gereset, waarna het modem in dezelfde toestand kwam als daarvoor.
Daarna in Windows de TCP/IP stack verwijderd (je weet maar nooit, het blijft windows
) en opnieuw geinstalleerd. Daarna kwam ik weer in dezelfde toestand als eerst (169.x als IP adres).
Daarna een laptop aangesloten op dezelfde, en tevens andere LAN poorten, om te kijken of het echt niet aan de computer lag. Ook daarbij kreeg ik een 169.x adres.
Mijn 1e conclusie is dat het modem defect is, aangezien alles donderdag nog werkte en er in de opstelling niets veranderd is.
Daarna toch maar even de helpdesk via de chat gesproken, deze ging vervolgens standaard alles navragen of alles bij de splitter goed aangesloten was en of de lampjes brandden. Tussen de checks door vraag ik of, buiten de beschouwen dat ADSL via de statuslampjes niet werkt, of ik niet op z`n minst een IP adres van de router (192.x) moet krijgen? Hierop krijg ik als antwoord; Als DSL weer werkt dan krijg je op de computer weer een IP adres ....

De helpdesk kon niets doen behalve de storing door te zetten naar de Technische Dienst voor een lijncheck. Na een half uur zou de lijntest afgelopen zijn en kon ik de boel weer aansluiten, waar ik weer uitkwam op dezelfde situatie als in het begin.
De klantenservice zegt dat de TD binnen 10! dagen opgelost moet hebben en dat mijn vriendin tot die tijd dus moet wachten.
Mijn 1e conclusie; Modem kapot, wat denken jullie?
Computer check;
- Geen ipadres (169.x)
Daarna het modem gereset, waarna het modem in dezelfde toestand kwam als daarvoor.
Daarna in Windows de TCP/IP stack verwijderd (je weet maar nooit, het blijft windows
Daarna een laptop aangesloten op dezelfde, en tevens andere LAN poorten, om te kijken of het echt niet aan de computer lag. Ook daarbij kreeg ik een 169.x adres.
Mijn 1e conclusie is dat het modem defect is, aangezien alles donderdag nog werkte en er in de opstelling niets veranderd is.
Daarna toch maar even de helpdesk via de chat gesproken, deze ging vervolgens standaard alles navragen of alles bij de splitter goed aangesloten was en of de lampjes brandden. Tussen de checks door vraag ik of, buiten de beschouwen dat ADSL via de statuslampjes niet werkt, of ik niet op z`n minst een IP adres van de router (192.x) moet krijgen? Hierop krijg ik als antwoord; Als DSL weer werkt dan krijg je op de computer weer een IP adres ....

De helpdesk kon niets doen behalve de storing door te zetten naar de Technische Dienst voor een lijncheck. Na een half uur zou de lijntest afgelopen zijn en kon ik de boel weer aansluiten, waar ik weer uitkwam op dezelfde situatie als in het begin.
De klantenservice zegt dat de TD binnen 10! dagen opgelost moet hebben en dat mijn vriendin tot die tijd dus moet wachten.

Het zou best kunnen dat hij kapot is.
Zover ik de "lampjes" correct interpreteer heeft de router geen dsl verbinding met de telefooncentrale.
Hoe dan ook, moet je pc een ip adres krijgen (192.168.1.x) van de router.
Dat werkt zelfs als er geen verbinding is met de centrale.
Het ip 169.x.x.x is een eigen ip van Windows zelf.
Doe eens de lan kabel in de andere lan poort (3 of 4; 1 en 2 zijn alleen voor de decoder).
Controleer even of je pc staat op automatisch ip verkrijgen.
Je zou ook nog via wlan een verbinding kunnen maken, als dat mogelijk is.
Zover ik de "lampjes" correct interpreteer heeft de router geen dsl verbinding met de telefooncentrale.
Hoe dan ook, moet je pc een ip adres krijgen (192.168.1.x) van de router.
Dat werkt zelfs als er geen verbinding is met de centrale.
Het ip 169.x.x.x is een eigen ip van Windows zelf.
Doe eens de lan kabel in de andere lan poort (3 of 4; 1 en 2 zijn alleen voor de decoder).
Controleer even of je pc staat op automatisch ip verkrijgen.
Je zou ook nog via wlan een verbinding kunnen maken, als dat mogelijk is.
Kun je ipv de standaards Davolink modem niet een eigen adsl 2 modem gebruiken?
Zo ja.. welke?
Zo nee.. waar ligt dat aan?
Zo ja.. welke?
Lijkt mij ook dat modem stuk is. Vreemd dat statuslamp op groen brandt constant.Mattie84 schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:12:
Gister meldde mijn vriendin dat het internet niet meer werkte. Aangezien zij geen verstand van adsl etc heeft ben ik ernaar gaan kijken:
Computer check;
- Geen ipadres (169.x)
Daarna in Windows de TCP/IP stack verwijderd (je weet maar nooit, het blijft windows) en opnieuw geinstalleerd. Daarna kwam ik weer in dezelfde toestand als eerst (169.x als IP adres).
Daarna toch maar even de helpdesk via de chat gesproken, deze ging vervolgens standaard alles navragen of alles bij de splitter goed aangesloten was en of de lampjes brandden. Tussen de checks door vraag ik of, buiten de beschouwen dat ADSL via de statuslampjes niet werkt, of ik niet op z`n minst een IP adres van de router (192.x) moet krijgen? Hierop krijg ik als antwoord; Als DSL weer werkt dan krijg je op de computer weer een IP adres ....![]()
![]()
Het klopt dat de TD een doorlooptijd heeft van 10 werkdagen, dus dat is langer dan 10 dagen. Bij mij heeft het bijna een maand geduurd tot TELE2 erachter kwam dat het toch mijn modem is die stuk is
Nee, Tele2 geeft de juiste instellingen niet vrij. Je kunt je eigen modem niet configureren voor hun netwerk.BEVEL schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:54:
Kun je ipv de standaards Davolink modem niet een eigen adsl 2 modem gebruiken?
Zo ja.. welke?
Verwijderd
Ok mensen even een vraagje.
Aangezien ik niet echt zin had om die 20+ pagina's hier allemaal door te lezen vraag ik het maar nog een keer.
Ik heb nu 8 jaar planet internet adsl comfort (oud) wat altijd prima gewerkt heeft.
Sinds kort woon ik echter op mezelf en in me nieuwe huis wil ik ook veel voor weinig internet hebben.
Ik zit nu te twijfelen tussen kpn basis: tot 3mb/s down, 512kb/s up € 25,-
en tele2 adsl super: tot 20 mb/s down, 1 mb/s up € 24,95
Alleen lees ik hier dat die 20 mb/s zo goed als nooit gehaald wordt en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
Daarbij hangt het ook nog eens af van hoever je bij de centrale vandaan zit om een beetje snelheid te halen bij tele2, terwijl planet altijd de hoeveelheid kb/s haalt tijdens het downloaden waar je voor betaald heb.
Ik denk dat het och maar planet wordt (kpn) of jullie moeten me om kunnen praten voor tele2?
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor
Aangezien ik niet echt zin had om die 20+ pagina's hier allemaal door te lezen vraag ik het maar nog een keer.
Ik heb nu 8 jaar planet internet adsl comfort (oud) wat altijd prima gewerkt heeft.
Sinds kort woon ik echter op mezelf en in me nieuwe huis wil ik ook veel voor weinig internet hebben.
Alleen lees ik hier dat die 20 mb/s zo goed als nooit gehaald wordt en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
Daarbij hangt het ook nog eens af van hoever je bij de centrale vandaan zit om een beetje snelheid te halen bij tele2, terwijl planet altijd de hoeveelheid kb/s haalt tijdens het downloaden waar je voor betaald heb.
Ik denk dat het och maar planet wordt (kpn) of jullie moeten me om kunnen praten voor tele2?
Ik heb vandaag met de helpdesk gebeld (pre-sales) en die zij dat het geen enkel probleem was, alleen hebben ze liever dat je hun modem gebruikt, omdat dat 'beter' werkt..Edmin schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:20:
[...]
Nee, Tele2 geeft de juiste instellingen niet vrij. Je kunt je eigen modem niet configureren voor hun netwerk.
Ik ga nu voordat ik abbonement bestel de instellingen opvragen, omdat het via een eigen modem als backup lijn moet dienen, en via loadbalancing ook aangestuurd moet worden. De fabrikant (draytek) zegt ook dat het wel kan, maar dat je wel instellingen moet opvragen..
Als er al mensen zijn die het ook gelukt is.. tips zijn welkom!
Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW
Verwijderd
Is helemaal niet waar; qua service durf ik te stellen dat ze 1 van de beste providers van NL zijn.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:37:
.... en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
We praten over nu he, niet 5 jaar geleden. En dat er een paar klagers ziin is logisch; ze hebben nogal veel klanten
Ik zou zeggen, gewoon doen dat Tele2. Ik heb het nu 1,5 jaar (20mbit inet + bellen), ik haal zo'n 12mbit, mij zat voor 30euro in de maand, en het heeft er werkelijk nog nooit uitgelegen. 1x de helpdesk gebeld: mijn telefonie viel soms tijdens het bellen weg (hoorde ik de andere partij niet voor een paar seconden). 's Avonds om half 9 gebeld, gelijk iemand aan de lijn en ook gelijk een goede oplossing (splitter er tussenuit halen, en 't probleem was over, eigenlijk was die ook niet nodig, toch geen analoge lijn meer). Dus tja, ik kan alleen maar zeggen doenVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:37:
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Je vergelijkt twee uitersten aan abonnementsvormen. 3Mbit tegen 15 Mbit download (15 Mbit omdat de meesten klanten een cap hebben op hun lijn). Als je internet niet intensief gebruikt, kan je ook andere providers bij je keuze betrekken en proberen minder uit te geven.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:37:
en tele2 adsl super: tot 20 15 mb/s down, 1 mb/s up € 24,95
Als je alleen op prijs vergelijkt, vind ik het nog veel meer vreemd. Vergelijk het maar zo: je betaalt dezelfde prijs, maar bij de één kan je alleen een glas vol krijgen en bij de ander de hele fles.
Wat mij opvalt bij Tele2 zijn de stabiliteit van het netwerk. Die is uitmuntend.
Wat zeer tegenvalt, is dat als er een technisch probleem is het te lang duurt voor het opgelost is.
Dat is niet zo vreemd omdat menselijke ondersteuning duur is. Vandaar dat bij de goedkopere abonnementen (bv ook Telfort) de oplostijden wat groter zijn. Technisch is het (vrijwel) allemaal gelijk.cornfed99111 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:46:
[...]
Wat mij opvalt bij Tele2 zijn de stabiliteit van het netwerk. Die is uitmuntend.
Wat zeer tegenvalt, is dat als er een technisch probleem is het te lang duurt voor het opgelost is.
Juist het geven van garanties (bv oplossen binnen een dag) zou een abonnement ontzettend duur maken.
Verwijderd
modem defect; no doubt. zonde van de tijd om linemetingen te doen als je niet eens een pc kan connecten met je modem. Succes met dit probleem; 95% v/d 1e lijns medewerkers die je aan de lijn kan krijgen snappen niet eens wat een 169.*.*.* ip adres inhoud.Mattie84 schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:12:
Computer check;
- Geen ipadres (169.x)
Daarna in Windows de TCP/IP stack verwijderd (je weet maar nooit, het blijft windows) en opnieuw geinstalleerd. Daarna kwam ik weer in dezelfde toestand als eerst (169.x als IP adres).
Daarna toch maar even de helpdesk via de chat gesproken, deze ging vervolgens standaard alles navragen of alles bij de splitter goed aangesloten was en of de lampjes brandden. Tussen de checks door vraag ik of, buiten de beschouwen dat ADSL via de statuslampjes niet werkt, of ik niet op z`n minst een IP adres van de router (192.x) moet krijgen? Hierop krijg ik als antwoord; Als DSL weer werkt dan krijg je op de computer weer een IP adres ....![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb al vanaf het begin van de avond een enorm brakke verbinding (10/1 abo, alles werkt nog wel, maar connecten duurt heel lang). Anderen hier ook last van?
Jup, al vanaf de middag al, hierzo.
Mijn eerste 'storing' sinds ik bij Tele2 zit.
Mijn eerste 'storing' sinds ik bij Tele2 zit.
Mijn verbining is ook retetraag sinds gister, daarvoor geen enkel probleem
Zit in Enschede
Zit in Enschede
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Hier in Zwolle zelfde probleem.
Wordt inmiddels ook melding van gemaakt op site Tele2.
Verwijderd
Hier de melding:
Grote landelijke storing instabiele diensten
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met alle diensten van Tele2. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw uw diensten te controleren. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tele2.
Is het forum van Tele2 trouwens offline? Ik zat net even te zoeken maar kon het niet vinden. Of moet je ingelogd zijn om het te kunnen zien (was eerst niet zo dacht ik).
Grote landelijke storing instabiele diensten
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met alle diensten van Tele2. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw uw diensten te controleren. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tele2.
Is het forum van Tele2 trouwens offline? Ik zat net even te zoeken maar kon het niet vinden. Of moet je ingelogd zijn om het te kunnen zien (was eerst niet zo dacht ik).
Hier sinds vrijdag vroeg in de ochtend al problemen, zaterdag proberen te bellen naar de klantenservice maar was niet te doen. Sinds gister zie ik ook op een andere Tele2 lijn erg veel problemen, blijkbaar het probleem zoals gemeld in bovenstaande post alleen op die lijn lijkt het inmiddels wel weer ok te gaan, hier thuis nog niet. Hoe staat het bij jullie inmiddels?
Verwijderd
Jep ook storing hier(denk ik). Hoewel het downloaden niet langzaam gaat is mijn ping met games en websites laden wel traag. Niet lekker surfen zo.
Lijkt weer sneller te gaan nu
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Ik zit zo'n 1200 m van de centrale, maar download rond de 1300/1400.robbertb schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:04:
[...]
Ik haalde meestal maar snelheden rond de 1000kb/sec terwijl ik op 300 meter van de centrale zit. Heb hierover contact opgenomen met de helpdesk van tele2. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze niks doen als de snelheid maar boven de 600kb/sec ligt
Ik ben al lang abonnee, sinds Zonnet. (daarna Versatel). Nooit problemen gehad, haast geen downtime. Aansluiten (met een monteur) was zo geregeld.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:37:
Ik zit alleen te denken aan een switch van provider, ivm HD-kanalen bij Ziggo. (maar met de nodige kinderziektes)
Net maar even contact opgenomen met Tele2 gezien hier berichten verschenen dat de problemen voorbij waren en de melding op de Tele2 site ook weg is maar ik problemen blijf houden. Want een kansloze klantenservice heeft Tele2 zeg, jaren niet nodig gehad dus nooit problemen mee gehad.
Net toen ik erdoor was en ze begon met het kijken waar een probleem kon zitten stotterde ze ineens dat hun eigen systemen problemen gingen geven en dat ze me niet verder kon helpen en dat ik later maar terug moest bellen. Ik weet niet wat die mensen denken maar ik heb ze maar even voorgesteld dat zodra ze kunnen ze mij maar even terugbellen, dat scheen moeilijk te zijn want volgens die mevrouw 'is er een lange wachtrij'. En precies, daarom ga je me terugbellen...
Het scheen erg moeilijk te zijn en ze bleef moeilijk doen maar uiteindelijk heeft ze toch een ticket/call voor me gemaakt, alleen ze weet niet of ik terug gebeld wordt. Daar heb je dus ook lekker veel aan... tot zover mijn tele2 ervaringen
.
Net toen ik erdoor was en ze begon met het kijken waar een probleem kon zitten stotterde ze ineens dat hun eigen systemen problemen gingen geven en dat ze me niet verder kon helpen en dat ik later maar terug moest bellen. Ik weet niet wat die mensen denken maar ik heb ze maar even voorgesteld dat zodra ze kunnen ze mij maar even terugbellen, dat scheen moeilijk te zijn want volgens die mevrouw 'is er een lange wachtrij'. En precies, daarom ga je me terugbellen...
Het scheen erg moeilijk te zijn en ze bleef moeilijk doen maar uiteindelijk heeft ze toch een ticket/call voor me gemaakt, alleen ze weet niet of ik terug gebeld wordt. Daar heb je dus ook lekker veel aan... tot zover mijn tele2 ervaringen

Het forum is al enkele maanden geleden gesloten door Tele2. Er waren te veel negatieve berichten.Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:36:
Dat beviel Tele2 niet zo.
Weet je hier al meer over?Kird03 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:26:
[...]
Ik heb vandaag met de helpdesk gebeld (pre-sales) en die zij dat het geen enkel probleem was, alleen hebben ze liever dat je hun modem gebruikt, omdat dat 'beter' werkt..
Ik ga nu voordat ik abbonement bestel de instellingen opvragen, omdat het via een eigen modem als backup lijn moet dienen, en via loadbalancing ook aangestuurd moet worden. De fabrikant (draytek) zegt ook dat het wel kan, maar dat je wel instellingen moet opvragen..
Ik ben echt razend benieuwd of je die gegevens nog hebt gekregen. Dat modem van Tele2 is zeer beperkt, en ik zou graag een eigen modem gebruiken..Kird03 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:26:
[...]
Ik heb vandaag met de helpdesk gebeld (pre-sales) en die zij dat het geen enkel probleem was, alleen hebben ze liever dat je hun modem gebruikt, omdat dat 'beter' werkt..
Toch kan dit helaas niet zo simpel als je zou verwachten, en zijn deze gegevens niet los verkrijgbaar.Kird03 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:26:
[...]
Met ^^
Ik ben benieuwd of het jou wel lukt, maar ik ben bang dat de sales afdeling je, net als mij, gewoon genept heeft.
Ik ben benieuwd of het jou wel lukt, maar ik ben bang dat de sales afdeling je, net als mij, gewoon genept heeft.
Sinds eind september heb ik een effectieve downloadsnelheid van ca. 178 KB/s i.p.v. 250 KB/s die ik altijd heb gehad (30% minder dus).
De helpdesk zegt dat het aan mijn verbinding ligt terwijl aan mijn configuratie helemaal niets is veranderd al jaren niet, alles is correct aangesloten.
Ik ga dit NIET accepteren. Ik geef ze een maand de tijd en dan stop ik de betalingen en ontbindt de overeenkomst op grond van wanprestatie.
Iemand tips?
De helpdesk zegt dat het aan mijn verbinding ligt terwijl aan mijn configuratie helemaal niets is veranderd al jaren niet, alles is correct aangesloten.
Ik ga dit NIET accepteren. Ik geef ze een maand de tijd en dan stop ik de betalingen en ontbindt de overeenkomst op grond van wanprestatie.
Iemand tips?
Verwijderd
Welke wanprestatie wil je precies gebruiken?Megalodon_67 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:45:
Sinds eind september heb ik een effectieve downloadsnelheid van ca. 178 KB/s i.p.v. 250 KB/s die ik altijd heb gehad (30% minder dus).
Iemand tips?
Ze bieden internet en dat heb je. Ze hebben (voor zover ik weet) nooit een concrete download snelheid aangegeven.. Behalve dat het niet meer dan 20MB is..
Even een update; we zijn een maand verder en er NU pas geconstateerd dat idd het modem defect is
Waarop wij vroegen wanneer er een modem toegestuurd word kreeg ik als antwoord; ze zijn op en we verwachten begin november pas een nieuwe te kunnen toesturen. Dat wil dus zeggen dat er dan dus 6 a 7 weken ! geen internet is geweest in totaal ....
Tele2:

Tele2:

[ Voor 3% gewijzigd door Mattie84 op 20-10-2008 11:58 ]
Ik heb al lange tijd een instap-abonnement van 2Mb/s dat voorheen Tele2 ADSL Basis heette, toen Tele2 ADSL Basis Try before u Buy en nu heet het opeens Medium Internet volgens mijn online gegevens. Misschien hebben ze mijn abonnement een ongevraagde downgrade gegeven. Ik ga ze nog één keer bellen, als het allemaal niet helpt is het over en uit met Tele2.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:30:
[...]
Welke wanprestatie wil je precies gebruiken?
Ze bieden internet en dat heb je. Ze hebben (voor zover ik weet) nooit een concrete download snelheid aangegeven.. Behalve dat het niet meer dan 20MB is..
Vanaf 17 oktober heb ik thuis geen internet en vaste telefonie meer via Tele2 lite, ik vraag me af of er meer mensen last van hebben gezien ik er weinig op internet (op werk) over gelezen heb?
Wat een slechte afhandeling van klachten hebben ze daar zeg, klantenservice tig keer gebeld en elke keer is er minimaal 10 minuten wachttijd. Zelfs nadat het vanaf dinsdag 22 oktober volgens hun opgelost is, en mocht het niet zo zijn dan moet je de router even van het stroom afsluiten en daarna moet alles weer functioneren > NOT!! Ook op mail via het klachtenformulier wordt niet gereageerd binnen de aangegeven tijd die ze opgeven.
En we wachten maar.. maar op wat..?
Iemand dezelfde problemen?
Wat een slechte afhandeling van klachten hebben ze daar zeg, klantenservice tig keer gebeld en elke keer is er minimaal 10 minuten wachttijd. Zelfs nadat het vanaf dinsdag 22 oktober volgens hun opgelost is, en mocht het niet zo zijn dan moet je de router even van het stroom afsluiten en daarna moet alles weer functioneren > NOT!! Ook op mail via het klachtenformulier wordt niet gereageerd binnen de aangegeven tijd die ze opgeven.
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
Helemaal geen verbinding is echt vervelend, daarbij valt mijn klacht (70% snelheid) in het niet.Elboo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:36:
Vanaf 17 oktober heb ik thuis geen internet en vaste telefonie meer via Tele2 lite, ik vraag me af of er meer mensen last van hebben gezien ik er weinig op internet (op werk) over gelezen heb?
Op dit forum http://tele2.gebruikers.eu/forum is wat meer 'beweging', misschien dat je daar je antwoord vindt.
Als het probleem niet snel wordt opgelost moet je de betalingen opschorten, dat is vaak een reden dat ze opeens wel aandacht kunnen geven.
Ik heb sinds 2 oktober internet + bellen van Tele2 maar sinds die tijd geen 24 uur achter elkaar internet gehad.Elboo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:36:
Ik zit via Offnet bij Tele2 en zij kunnen dus niet in de wijkcentrale komen. Helaas waren er verschillende Helpdeskers die dachten dat dit de oorzaak was en dus KPN gingen inschakelen. Ik heb nu gisteren eindelijk een nieuw modem gehad en na aansluiting ging deze updaten.
Na het updaten had ik 30 á 45 minuten internet en daarna weer 'ADSL Link status : FAIL' in het modem.
Echt een geweldig bedrijf.... Ik ga ze in gebreke stellen. Dit is echt te schofterig voor woorden.
Had net een rood lampje op het modem, dus modem eruitgetrokken en weer in het stopcontact gedaan.
Hij begon met updaten van het modem en tadaaaa weer een speedcap van tele2.
Waar ik tot vanmiddag de welbekende 1,55 MB/s speedcap had heb ik nu ineens 155 KB/s.
Dit moeten ze echt oplossen anders ben ik echt weg.
Waar ik tot vanmiddag de welbekende 1,55 MB/s speedcap had heb ik nu ineens 155 KB/s.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Zijn er hier wel mensen die goeie ervaringen hebben met Tele2 of is het echt zo slecht allemaal?
Heb inmiddels al 2 jaar Tele2, nooit problemen mee gehad, altijd een stabiele 1,5 MB p/sec. 2 keer de helpdesk gebeld voor een vraagje en toen ook niet langer dan 1 minuut in de wachtrij gestaan.
Het kan dus ook goed gaan
Het kan dus ook goed gaan
Verwijderd
Heel fijn.. We kregen afgelopen week een brief van Tele 2.
Ze hebben ons het afgelopen jaar te weinig laten betalen (10 euro per maand) en willen dit geld alsnog zien.
De komende maand moeten we dus ineens een hele berg geld gaan betalen omdat zij te weinig rekenden..
Best slecht gezien we Tele 2 lite hebben en gewooon 20 euro per maand betaalden..
Ze hebben ons het afgelopen jaar te weinig laten betalen (10 euro per maand) en willen dit geld alsnog zien.
De komende maand moeten we dus ineens een hele berg geld gaan betalen omdat zij te weinig rekenden..
Best slecht gezien we Tele 2 lite hebben en gewooon 20 euro per maand betaalden..
Verwijderd
Ik heb perfecte ervaringen. 10/1 voor 8,95 eur/mnd. 2x (in een jaar) een kleine hick-up gehad. Telefonisch perfect bereikbaar en lokaal nummer. En een paar dagen na aanvraag al aangesloten.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:30:
Zijn er hier wel mensen die goeie ervaringen hebben met Tele2 of is het echt zo slecht allemaal?
Verwijderd
Logisch toch dat ze dat geld alsnog willen zien? En jij bent er alleen maar beter van geworden omdat jij rente over "die hele berg geld" kon trekken terwijl ze jou geen rente vragen.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:26:
Heel fijn.. We kregen afgelopen week een brief van Tele 2.
Was overigens wel zo correct geweest als jij even had aangegeven dat je te weinig betaalde.
Niet mee eens, tele2 zegt ook niet als ze de prijs verlagen van hun abonnementen want daar moet je zelf ook achteraan.Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:27:
[...]
Was overigens wel zo correct geweest als jij even had aangegeven dat je te weinig betaalde.
En had je die speedcap daarvoor ook al of was het na de update?henkyyyyyyy schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:33:
Had net een rood lampje op het modem, dus modem eruitgetrokken en weer in het stopcontact gedaan.
Verwijderd
Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. We betaalden voor Tele 2 Lite 20 euro per maand wat volgens mij het gewone bedrag was toen we het aanschaften. Dat dit later 30 euro per maand werd konden wij niet weten toen we het abonnement afsloten. Verder hebben wij ook nooit een 20MB/s verbinding gehad (wat je voor die prijs zou krijgen) gezien wij een Lite abonnement hadden (dus 2MB/s, wat hier nooit hoger ging dan 300kb/s)Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:27:
[...]
Logisch toch dat ze dat geld alsnog willen zien? En jij bent er alleen maar beter van geworden omdat jij rente over "die hele berg geld" kon trekken terwijl ze jou geen rente vragen.
Ze vroegen dus 30 euro voor een 2MB/s verbinding terwijl wij het afgesloten hadden voor 20 euro. EN voor 30 euro zou je tegenwoordig een 20MB/s verbinding moeten hebben. (en gezien wij vrij dicht bij de centrale wonen zou dit zeer zeker meer zijn dan 300kb/s) Maargoed, niks aan te doen. Wij zeggen het abonnement nu op en kiezen voor een nieuwe 20MB/s verbinding. Krijgen we iig ook een draadloos modem (hadden we eerst ook niet
Hebben meer mensen problemen met het kunnen internetten en/of bellen wanneer er gedownload wordt. Zodra ik een torrent probeer te downloaden kan ik hier niet meer bellen, gebeld worden of met een andere pc op het internet komen. Dit zelf wanneer er minder dan 75 connections zijn. Met KPN InternetPlusBellen haalde ik makkelijk 400 connections en had niemand ergens last van.
ik heb tele2 Compleet.
ik heb tele2 Compleet.
Verwijderd
Tja dat heb ik over het algemeen met torrent..Lt-Crash schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:02:
Hebben meer mensen problemen met het kunnen internetten en/of bellen wanneer er gedownload wordt. Zodra ik een torrent probeer te downloaden kan ik hier niet meer bellen, gebeld worden of met een andere pc op het internet komen. Dit zelf wanneer er minder dan 75 connections zijn. Met KPN InternetPlusBellen haalde ik makkelijk 400 connections en had niemand ergens last van.
ik heb tele2 Compleet.
Wanneer ik een torrent aanzet kan ik geen internet meer gebruiken (of met een vreselijke lagg)
Ook wanneer ik maar 40kb/s download!
(volgens mij heeft dat meer met torrent te maken dan met Tele 2, maar dat weet ik niet zeker..
Ik krijg nu maar max 150kb/s, super vaag allemaal, heeft hier iemand ook last van?
Lees net dit artikel in de maandelijkse tele2 spam:
Vreemd bericht, want mijn modem kan niet eens WPA aan, alleen WEP! Is er iemand die het cosnumentenbond artikel kan inzien, want ik geloof er geen klap van.Draadloos modem Tele2 als beste getest.
Het modem van Tele2 is één van de best beveiligde modems. Dit blijkt uit de test die de Consumentenbond heeft gedaan op modems van verschillende internetproviders.
De draadloze modems van o.a. Tele2 leverden als enige van de onderzochte providers een goed beveiligd product. Uit het onderzoek van de Consumentenbond blijkt verder dat de modems van Telfort, Zeelandnet, Online en KPN minder goed beveiligd zijn.
Vandaag de dag is draadloos internet erg populair. Het is daarom belangrijk dat uw modem goed beveiligd is. Als het netwerk niet goed beveiligd is kunnen kwaadwillenden inbreken in uw computer en al uw e-mails en documenten lezen. U wist natuurlijk al dat uw Tele2 modem goed beveiligd is, maar we zijn blij dat dit nu ook wordt bevestigd in het onderzoek van de Consumentenbond.
Daarnaast is het natuurlijk belangrijk uw computer te beschermen tegen virussen en spam. Hiervoor kunt u gebruik maken van het Tele2 Veiligheidspakket. U krijgt het pakket de eerste 3 maanden gratis, hierna kost het maar € 3,95 per maand. Meer informatie vindt u in het artikel verderop in deze nieuwsbrief.
Verwijderd
Wist niet dat Tele2 zo'n groot marktaandeel had in NL:
nieuws: 'Ziggo verstevigt koppositie op breedbandmarkt'Met 11.000 nieuwe klanten maakte Tele2 eveneens een forse groei door en met zijn 329.500 abonnees is deze isp nu Online, de vorige nummer vijf, voorbijgestreefd.
* zucht *
2 maanden geleden besloten om over te stappen op 20 Mb ADSL & telefonie van Tele2. Nu heb ik al jaren internet via het netwerk van zonnet/versatel/tele2, alleen de laatste paar jaar geleverd door een andere Internet Service Provider (ISP).
Na 2 maanden wachten en een aantal telefoontjes (altijd netje behandeld, maar inhoudelijk nikszeggend), sta ik met de rug tegen de muur: Tele2 zegt de verbinding niet over te kunnen nemen omdat het op hun EIGEN netwerk is. Mijn vorige ISP moet volgens Tele2 de verbinding laten vervallen (kost paar dagen), zodat Tele2 een "nieuwe verbinding kan inschieten" (kost paar weken). Is dit onkunde? Kent Tele2 maar 1 trucje (nieuwe order inschieten?). Of snap ik er niks van?
IMHO gaat het om een administratieve ISP-hop, en niet om een telco-telco migratie. Kan iemand mij uitleggen waarom Tele2 een bestaande verbing op hun EIGEN netwerk niet kan overnemen, want ik kan het niet bevatten. Evenmin snapt mijn vorige ISP het probleem niet: "...ze kunnen de verbinding zo van ons overnemen, u hoeft niet meer dan een paar uur zonder internet te zitten...".
Voorlopig zit ik zonder telefonie, ADSL werkt nog via mijn vorige ISP en wacht ik op een telefoontje "van de technische afdeling" (die overigens ook op mijn vaste nummer te belt; tja dat is die lijn die Tele2 zou moeten leveren
.
2 maanden geleden besloten om over te stappen op 20 Mb ADSL & telefonie van Tele2. Nu heb ik al jaren internet via het netwerk van zonnet/versatel/tele2, alleen de laatste paar jaar geleverd door een andere Internet Service Provider (ISP).
Na 2 maanden wachten en een aantal telefoontjes (altijd netje behandeld, maar inhoudelijk nikszeggend), sta ik met de rug tegen de muur: Tele2 zegt de verbinding niet over te kunnen nemen omdat het op hun EIGEN netwerk is. Mijn vorige ISP moet volgens Tele2 de verbinding laten vervallen (kost paar dagen), zodat Tele2 een "nieuwe verbinding kan inschieten" (kost paar weken). Is dit onkunde? Kent Tele2 maar 1 trucje (nieuwe order inschieten?). Of snap ik er niks van?
IMHO gaat het om een administratieve ISP-hop, en niet om een telco-telco migratie. Kan iemand mij uitleggen waarom Tele2 een bestaande verbing op hun EIGEN netwerk niet kan overnemen, want ik kan het niet bevatten. Evenmin snapt mijn vorige ISP het probleem niet: "...ze kunnen de verbinding zo van ons overnemen, u hoeft niet meer dan een paar uur zonder internet te zitten...".
Voorlopig zit ik zonder telefonie, ADSL werkt nog via mijn vorige ISP en wacht ik op een telefoontje "van de technische afdeling" (die overigens ook op mijn vaste nummer te belt; tja dat is die lijn die Tele2 zou moeten leveren

Waarom schrijf je de naam niet van de 'andere Internet Service Provider" ?????
Verwijderd
Ik woon in België, heb hier al jaren Tele2, maar de laatste maand ben ik niet tevreden! Goed, er is geen limiet meer sinds 17 oktober (was vroeger 10GB), mooi geste en zéér tof, maar elke avond vanaf 17u +- begint het internet echt traag te gaan, heel de avond. Ligt iedereen nu de lijnen vol te downloaden? Vroeger haalde ik met gemak steeds 400kb/sec, nu haal ik amper 300kb/sec, en dat is zelf nog snel.
Tele2 belgie is van KPN.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:20:
Ik woon in België, heb hier al jaren Tele2, maar de laatste maand ben ik niet tevreden! Goed, er is geen limiet meer sinds 17 oktober (was vroeger 10GB), mooi geste en zéér tof, maar elke avond vanaf 17u +- begint het internet echt traag te gaan, heel de avond. Ligt iedereen nu de lijnen vol te downloaden? Vroeger haalde ik met gemak steeds 400kb/sec, nu haal ik amper 300kb/sec, en dat is zelf nog snel.
Doet dat hier terzake dan? het gaat erom dat 7 weken lang Tele2 communiceert dat het allemaal gesmeerd gaat, en als ik uiteindelijk op de opleveringsdag bel waar het modem blijft, ik te horen krijg dat er "problemen" zijn en ik de lijn volledig moet laten vervallen zodat zij een "nieuwe order kunnen inschieten" en ik een maand zonder internet en telefonie zit.cornfed99111 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:13:
Waarom schrijf je de naam niet van de 'andere Internet Service Provider" ?????
Graag snap ik waarom Tele2 een bestaande verbinding op hun EIGEN netwerk niet kan overnemen. Ik snap het gewoon niet
En oh ja, die vorige ISP is Solcon.
Ik vond het een beetje raar dat je wel een heel uitgebreid verhaal schrijft, maar je vond zulke info dan niet belangrijk. Bijvoorbeeld, wist ik niet dat Solcon ook via Verstatel/Tele2 netwerk abo's verkocht!
Anyway,
Het moet geen enkel probleem zijn voor Tele2 om je te verbinden. Je gebruikt nu immers al de DSLAM van Tele2 al. Anders had je geen netwerkaansluiting met het Versatel/Tele2 netwerk.
Bij andere providers die bijvoorbeeld via het BBNed netwerk werken is dat ook geen probleem.
Volgens mij is het gewoon ongebruikelijk om een migratie op het eigen netwerk te doen voor Tele2.
En nu hebben ze fouten gemaakt en/of de helpdesk begrijpt gewoon het verzoek niet...
Je moet een klacht indienen bij Tele2. Alleen zo kan je druk op de ketel houden.
Bedankt voor je antwoord. Maar weet je toevallig ook:
- hoe ik een klacht kan indienen bij Tele2?
- waar ik meer info kan vinden / aanreiken om aan de helpdesk e.e.a. uit te leggen?
- waar ik meer info kan vinden / aanreiken om aan de helpdesk e.e.a. uit te leggen?
- De enige Tele2 personen die je bellen zijn hele aardige "...zit de stekker er wel goed in.. / ...er staat hier in het systeem dat ..... en dus is het zo...." 1e lijns medewerkers, die je niet kunnen/mogen doorverbinden naar 2e lijns support ("die bellen u binnen 5 werkdagen" * zucht*).
cornfed99111 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:32:
[...]
Ik vond het een beetje raar dat je wel een heel uitgebreid verhaal schrijft, maar je vond zulke info dan niet belangrijk. Bijvoorbeeld, wist ik niet dat Solcon ook via Verstatel/Tele2 netwerk abo's verkocht!
Anyway,
Het moet geen enkel probleem zijn voor Tele2 om je te verbinden. Je gebruikt nu immers al de DSLAM van Tele2 al. Anders had je geen netwerkaansluiting met het Versatel/Tele2 netwerk.
Bij andere providers die bijvoorbeeld via het BBNed netwerk werken is dat ook geen probleem.
Volgens mij is het gewoon ongebruikelijk om een migratie op het eigen netwerk te doen voor Tele2.
En nu hebben ze fouten gemaakt en/of de helpdesk begrijpt gewoon het verzoek niet...
Je moet een klacht indienen bij Tele2. Alleen zo kan je druk op de ketel houden.
Ooka l zou er technisch geen probleem zijn, administratief kan het wel een probleem zijn. Als de systemen binnen Tele2 er niet op berekend zijn, dan kan het gewoon niet. Of je nu hoog of laag springt.
Niemand waarschijnlijk die webmail gebruikt hier, maar mijn moeder wel.
En laat tele2 nou al bijna 2 maanden de mail niet meer te versturen
En als je ze belt of mailt zeggen ze dat er aan gewerkt wordt, en dat het een vreemd probleem is en dat ze dachten het eerst opgelost te hebben etc.
Maar kom nou.... 2 maanden
Wel in staat te zijn duizenden klanten te voorzien van internet, maar niet in staat om een mailserver o.i.d. te configureren
En laat tele2 nou al bijna 2 maanden de mail niet meer te versturen

Maar kom nou.... 2 maanden

Wel in staat te zijn duizenden klanten te voorzien van internet, maar niet in staat om een mailserver o.i.d. te configureren
Dus omdat Tele2 het administratief niet aankan, laten ze 2 x een monteur naar de wijkcentrale gaan. De eerste keer om de stekker uit de DSLAM te trekken en de 2e keer om 'm weer in dezelfde DSLAM te steken? Begrijp ik je zo goed?Devian schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:32:
Ooka l zou er technisch geen probleem zijn, administratief kan het wel een probleem zijn. Als de systemen binnen Tele2 er niet op berekend zijn, dan kan het gewoon niet. Of je nu hoog of laag springt.
Je kan een het beste een brief schrijven. Dan heb je dat in ieder geval zwart op wit.voorstad schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:07:
Bedankt voor je antwoord. Maar weet je toevallig ook:
De helpdesk kan je niet helpen. Ze werken met voorgekauwde menu's en vragen die op hun beeldscherm
verschijnen. Daar mogen ze normaal niet van af wijken. En ik vermoed dat migratie op het eigen netwerk
niet in hun systeem staat. Dus ze kunnen eigenlijk niets voor je doen.
Waarom wil je dan persé naar Tele2?
Is er geen andere provider beschikbaar in je centrale? Ik zat nu al bij een ander, als ik jou was.
Was het maar zo simpelvoorstad schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:59:
[...]
Dus omdat Tele2 het administratief niet aankan, laten ze 2 x een monteur naar de wijkcentrale gaan. De eerste keer om de stekker uit de DSLAM te trekken en de 2e keer om 'm weer in dezelfde DSLAM te steken? Begrijp ik je zo goed?
Consumenten lijnen worden over het algemeen via een automatisch proces opgebouwd, geleverd, etc etc. Administratief moet erg heel erg veel gebeuren, configureren van Dslam Kaarten/Poorten/Bar/Bras/modem configuratie, etc etc, alles word automatisch in orde gemaakt zodat de klant niet 2 maanden hoeft te wachten voor een nieuwe lijn. Het is dan ook niet mogelijk om dit handmatig te doen.
Er zijn verschillende types opleveringen, Telco-Telco, Raw Copper, Line Sharing, Change (up-downgrade) etc etc. Wat jij bent is eigenlijk geen van die. Deze situatie komt ook dusdanig weinig voor dat het best mogelijk is dat het financieel gewoon niet rendabel is om het systeem wat men gebruikt aan te passen.
Je zit bij Tele2 en eigenlijk ook weer niet. Dus word het Telco-Telco, echter gaat dat mis omdat je al bij Tele2 zit indirect. Echter kan het ook geen Change worden, omdat je eigenlijk niet echt klant bent(je staat niet in de systemen van Tele2).
Alles moet tegenwoordig economisch haalbaar zijn, een investering moet zichzelf terugverdienen(lijkt me logisch). Het aanpassen van het systeem voor bovenstaande ordervariant zou misschien zo'n 200k-300k kosten. Het aantal klanten wat er gebruikt van gaat worden is nog geen 100. Dus het is goed mogelijk dat men gezegd heeft van oke, deze variant staan we niet toe, en voor de weinige klanten die er gebruik van willen maken, ja, die kunnen op zich beter opzeggen + dan een nieuwe lijn aanvragen.
Let op: Bovenstaand is allemaal speculatief! Ik weet niet hoe de situatie echt is.
Ik zou misschien achter wat meer info kunnen komen als bvb je Direct Messages aan zouden staan
c ur mail. :-)Devian schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:40:
[...]
Let op: Bovenstaand is allemaal speculatief! Ik weet niet hoe de situatie echt is.
Ik zou misschien achter wat meer info kunnen komen als bvb je Direct Messages aan zouden staan.
"Tele2 is als dat zwarte schaap, wanneer je even niet kijkt zeikt het je hele internetverbinding onder."
Zo, goede binnenkomer, nu de onderbouwing. Een vriendin van me heeft Tele2 gekozen, altijd goed gewerkt, maar kan nu al 1 week niet mailen. Reden: Gefilterd door dul.dnsbl.sorbs.net
Netblock: 87.212.0.0/16 (87.212.0.0-87.212.255.255) Last Seen: Sat Jun 28 07:25:35 2008
en haar (vaste) ip-adres zit toevallig in die range.
De helpdesk stuurt in antwoord op een telefoongesprek een standaardmail:
Later nog een keer bellen levert het klassieke antwoord op: "Ja andere klanten van ons hebben er ook last van, het is een tijdelijk probleem bij ons, en we lossen het op".
Later bellen levert het zo mogelijk nog klassiekere antwoord op: "Nee hoor, er is geen probleem bij ons. Moet u maar mailen naar abuse@versatel.nl, meer kunnen we niet doen".
Die noobs maar even links laten liggen. Ticket ingediend bij sorbs.net, mailen netjes terug dat er op de range nog steeds gespamd wordt door één van de gebruikers van één van de ip-adressen op de range. (zie netblock). Ze gaan het dus nog niet whitelisten.
Conclusie 1: Tele2 netwerk, makkelijk te hacken
Conclusie 2: Tele2 netwerk, makkelijk spam van af te versturen
Conclusie 3: Luie systeembeheerders bij Tele2, die niet weten wat ze tegen spammers moeten doen
Conclusie 4: Een klantenservice die draait en antwoord, maar op geen enkel moment probleemeigenaar bent, hoe boos of verdrietig ze ook werd (m'n vriendin)
sielug hè?
Gelukkig gaat ze overstappen in Maart (hopelijk is het voor die tijd opgelost).
Weet iemand de DNS servers van Tele2? Is het modem zo in te stellen dat je je ip-adres kan wijzigen naar een ander statisch ip-adres?
Iemand nog tips voor een provider die een blacklisted (vast) ip wel serieus neemt? Zelf zit ik bij UPC, dynamisch ip all the way.
Zo, goede binnenkomer, nu de onderbouwing. Een vriendin van me heeft Tele2 gekozen, altijd goed gewerkt, maar kan nu al 1 week niet mailen. Reden: Gefilterd door dul.dnsbl.sorbs.net
Netblock: 87.212.0.0/16 (87.212.0.0-87.212.255.255) Last Seen: Sat Jun 28 07:25:35 2008
en haar (vaste) ip-adres zit toevallig in die range.
De helpdesk stuurt in antwoord op een telefoongesprek een standaardmail:
Prachtig, Met Klem nog wel aanraden een extra product af te nemen (wat niks oplost), draadloos advies geven (ze heeft geen draadloze modem, ken je klant), of je OS ff opnieuw installeren (wat ook niks oplost).Ik heb voor u gecontroleerd of u op een lijst staat, daaruit blijkt dat
u gefilterd bent door dul.dnsbl.sorbs.net. U dient zelf via de website
van dit bedrijf een deblokkering aan te vragen.
Om van deze lijst af te komen adviseer ik u al uw PC's grondig te
controleren op virussen en spyware en te beveiligen met een firewall.
Hiervoor adviseer ik u met klem om het Tele2 veiligheidspakket te
bestellen via mijn Tele2. Dit veiligheidspakket is voorzien van:
* Spam control
* Ouderlijk toezicht
* Firewall
* Anti-virus / Anti spyware
Voor meer info kunt u kijken op
http://www.tele2.nl/shop/veiligheidspakkettotaal
Dit pakket kunt u bestellen op http://www.tele2.nl/mijntele2
Indien u gebruikt maakt van wireless internet raad ik u aan deze met een
WPA2 encryptie te beveiligen. De handleiding kunt u vinden op
www.tele2.nl/handleidingen en kies voor "Handleiding Draadloos Internet
instellen ". Wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van Wireless raad ik
u aan deze funtie uit te schakelen, zodat er geen ongewenst gebruik van
uw internetverbinding gemaakt kan worden.
Als de voorgaande stappen geen oplossing bieden, raad ik u aan op uw
PC's besturingssysteem opnieuw te installeren en hierna direct een goede
beveiliging te installeren om herhaling te voorkomen.
Later nog een keer bellen levert het klassieke antwoord op: "Ja andere klanten van ons hebben er ook last van, het is een tijdelijk probleem bij ons, en we lossen het op".
Later bellen levert het zo mogelijk nog klassiekere antwoord op: "Nee hoor, er is geen probleem bij ons. Moet u maar mailen naar abuse@versatel.nl, meer kunnen we niet doen".
Die noobs maar even links laten liggen. Ticket ingediend bij sorbs.net, mailen netjes terug dat er op de range nog steeds gespamd wordt door één van de gebruikers van één van de ip-adressen op de range. (zie netblock). Ze gaan het dus nog niet whitelisten.
Conclusie 1: Tele2 netwerk, makkelijk te hacken
Conclusie 2: Tele2 netwerk, makkelijk spam van af te versturen
Conclusie 3: Luie systeembeheerders bij Tele2, die niet weten wat ze tegen spammers moeten doen
Conclusie 4: Een klantenservice die draait en antwoord, maar op geen enkel moment probleemeigenaar bent, hoe boos of verdrietig ze ook werd (m'n vriendin)
sielug hè?
Gelukkig gaat ze overstappen in Maart (hopelijk is het voor die tijd opgelost).
Weet iemand de DNS servers van Tele2? Is het modem zo in te stellen dat je je ip-adres kan wijzigen naar een ander statisch ip-adres?
Iemand nog tips voor een provider die een blacklisted (vast) ip wel serieus neemt? Zelf zit ik bij UPC, dynamisch ip all the way.
kleine muisjes hebben grote wensjes: Beschuit Met Gestampte Mensjes
Verwijderd
Mijn moeder heeft sinds vandaag van 09:15 een storing. DSL lichtje brand groen, internet lichtje blijft rood.
Op de website van tele2 gekeken of er een storing was. Niets te vinden.
Klantenservice gebeld, konden ook niets vinden. Ze zal binnen vier dagen teruggebeld worden. Het nare is dat ze dus nu ook geen telefoon + tv heeft. Dan is 4 dagen toch erg lang als je het mij vraagt.
Toevallig hier iemand ook tele2 en geen internet in het centrum van Dordrecht (3311)?
Op de website van tele2 gekeken of er een storing was. Niets te vinden.
Klantenservice gebeld, konden ook niets vinden. Ze zal binnen vier dagen teruggebeld worden. Het nare is dat ze dus nu ook geen telefoon + tv heeft. Dan is 4 dagen toch erg lang als je het mij vraagt.
Toevallig hier iemand ook tele2 en geen internet in het centrum van Dordrecht (3311)?
Trek de stekker even uit de router. Dat helpt soms.
Vandaag kwam het hoge woord er uit, Tele2 heeft na vele mailtjes en telefoontjes letterlijk gezegd dat ze mijn probleem niet gaan oplossen omdat ze dat niet rendabel vinden.
Ik heb lange tijd altijd netjes 1,95 Mbit/s down gehad (op mijn 2 Mbit/s abo) en sinds eind september werd dat 1,37 Mbit/s, oftewel 70% van wat ik altijd heb gehad, aan mijn eigen setup is NIETS veranderd.
Vele eerstelijns-helpdeskmedewerkers hebben mij willen doen geloven dat het aan mijn eigen situatie lag, ik ben er van overtuigd dat ze me gewoon gecapped hebben om in de wijk genoeg snelheid voor nieuwe aansluitingen te hebben.
Weet iemand hier of ik enige kans maak als ik hiertegen in het geweer kom of zorgen de kleine lettertjes in de voorwaarden ervoor dat ze mooi kunnen wegkomen met deze 70% dienstverlening?
Ik heb lange tijd altijd netjes 1,95 Mbit/s down gehad (op mijn 2 Mbit/s abo) en sinds eind september werd dat 1,37 Mbit/s, oftewel 70% van wat ik altijd heb gehad, aan mijn eigen setup is NIETS veranderd.
Vele eerstelijns-helpdeskmedewerkers hebben mij willen doen geloven dat het aan mijn eigen situatie lag, ik ben er van overtuigd dat ze me gewoon gecapped hebben om in de wijk genoeg snelheid voor nieuwe aansluitingen te hebben.
Weet iemand hier of ik enige kans maak als ik hiertegen in het geweer kom of zorgen de kleine lettertjes in de voorwaarden ervoor dat ze mooi kunnen wegkomen met deze 70% dienstverlening?
--- dubbelpost ---
[ Voor 89% gewijzigd door cornfed99111 op 18-12-2008 02:13 ]
Ze delen 20Mbit abonnementen uit als warme broodjes en ze cappen jou 2Mbit verbinding op 1,4Mbit om bandbreedte te sparen? Lijkt me niet erg logisch.Megalodon_67 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Vandaag kwam het hoge woord er uit, Tele2 heeft na vele mailtjes en telefoontjes letterlijk gezegd dat ze mijn probleem niet gaan oplossen omdat ze dat niet rendabel vinden.
Overigens denk ik niet dat Tele2 hun adsl lijnen cappen op snelheden lager dan de geadverteerde snelheid. Wat er wel eens kan voorkomen is dat je modem lager op de DSLAM intraint om de kwaliteit van de verbinding statistisch hoger te houden. ADSL word nl. gemoduleerd op een analoog signaal. Als er omgevingsfactoren zijn (hoeft niet per se bij jou in huis, dat kan ook ergens gebeuren onderweg langs jou gemiddeld 1,5km kabel naar de wijkcentrale) waardoor er meer dan X aantal ErrorSeconds optreden, kan een DSLAM bepalen dat de intrainsnelheid beter wat lager kan zijn, waardoor er minder ES optreden. (Een ES is een electronische interferentie waardoor gemiddeld 8~20ms geen dataverkeer kan plaatsvinden).
Daarnaast maak je geen enkele kans. Je hebt een consumenten-grade internet verbinding zonder enige vorm van garanties. Wil jij per se 2Mbit hebben en de ISP ervoor verantwoordelijk houden, dan betaal je daar bij de ISP ook een rendabel bedrag voor (100E in de maand oid).
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ok, klinkt plausibel. Hoe dan ook, Tele2 wordt binnenkort overboord gezet, ik neem geen genoegen met een snelheidsvermindering zonder opgaaf van reden en zonder kosten verlaging. Met 1,95 Mbit heeft mijn gebruik van internet (weinig downloads) altijd voldoende gewerkt, nu bij 1,37 Mbit heb ik regelmatig bufferende streams en dat is te ergerlijk._DH schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:25:
[...]
Ze delen 20Mbit abonnementen uit als warme broodjes en ze cappen jou 2Mbit verbinding op 1,4Mbit om bandbreedte te sparen? Lijkt me niet erg logisch.
Overigens denk ik niet dat Tele2 hun adsl lijnen cappen op snelheden lager dan de geadverteerde snelheid. Wat er wel eens kan voorkomen is dat je modem lager op de DSLAM intraint om de kwaliteit van de verbinding statistisch hoger te houden. ADSL word nl. gemoduleerd op een analoog signaal. Als er omgevingsfactoren zijn (hoeft niet per se bij jou in huis, dat kan ook ergens gebeuren onderweg langs jou gemiddeld 1,5km kabel naar de wijkcentrale) waardoor er meer dan X aantal ErrorSeconds optreden, kan een DSLAM bepalen dat de intrainsnelheid beter wat lager kan zijn, waardoor er minder ES optreden. (Een ES is een electronische interferentie waardoor gemiddeld 8~20ms geen dataverkeer kan plaatsvinden).
Daarnaast maak je geen enkele kans. Je hebt een consumenten-grade internet verbinding zonder enige vorm van garanties. Wil jij per se 2Mbit hebben en de ISP ervoor verantwoordelijk houden, dan betaal je daar bij de ISP ook een rendabel bedrag voor (100E in de maand oid).
Ik ben (helaas) nieuwe klant aan het worden bij tele2, maar goed.. Die beslissing heb ik nu éénmaal gemaakt. Inmiddels is het aanvragen al 1 x mis gegaan. Tweede keer is nu in aanvraag.. Maar moet 5 weken duren voordat je internet hebt, dat is toch van de gekke
maar goed...
Enige waar ik mij aan erger is dat ik nog geen bevestigingsbrief of iets dergelijks heb gehad. Heb afgelopen maandag de aanvraag gedaan, zou hem binnen een week toch wel verwachten?
We wachten maar weer af!
Enige waar ik mij aan erger is dat ik nog geen bevestigingsbrief of iets dergelijks heb gehad. Heb afgelopen maandag de aanvraag gedaan, zou hem binnen een week toch wel verwachten?
We wachten maar weer af!
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Ik woon er Ermelo, Gelderland en heb de afgelopen maand problemen met mijn Tele 2 internet aansluiting.
De snelheid van het internet is voorheen altijd zeer goed en constant geweest, echter de laatste tijd fluctueert het enorm. Soms kunnen sommige pagina's (zoals tweakers) niet gevonden worden, doordat ik een timeout krijg. Ook download/upload snelheden zakken soms helemaal in naar 2 Mb/s. Hier thuis is helemaal niets aan de installatie veranderd.
Iemand anders dit ook gemerkt?
De snelheid van het internet is voorheen altijd zeer goed en constant geweest, echter de laatste tijd fluctueert het enorm. Soms kunnen sommige pagina's (zoals tweakers) niet gevonden worden, doordat ik een timeout krijg. Ook download/upload snelheden zakken soms helemaal in naar 2 Mb/s. Hier thuis is helemaal niets aan de installatie veranderd.
Iemand anders dit ook gemerkt?
Verwijderd
Beste Tele2 gebruiker,
ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar webservice@tele2.nl te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar webservice@tele2.nl te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.
Mvg,
Webservice Tele2.
Ik heb gereageerd op het bericht van bovenstaande Tele2 medewerker, ik kreeg zeer snel bericht terug:
'Ik wil u bij deze mededelen dat uw snelheid niet meer 1,37 Mbit is,
maar dat ik dit heb weten te vgerhogen naar 1.72 Mbit.
Op dit moment zie ik een verdere verhoging nog niet gebeuren.
Maar ik hoop dat u enigzins verheugt bent dat de snelheid weer
de terugweg naar boven gevonden heeft.'
Helaas is ook deze medewerker van Tele2 in de veronderstelling dat 172 KByte/s 1,72 Mbit/s is.
Er is dus helemaal niets veranderd, behalve dat ik blij ben gemaakt met een dode mus.
Hierbij een tip voor alle eerstelijnshelpdeskmedewerkers:
8 bit is 1 Byte, 1024 KiloByte is 1 MegaByte
Dus als ik het heb over 1,37 Mbit bedoel ik:
1,37 / 8 x 1024 = 175 KB/s.
I rest my case, zucht.
Helaas is ook deze medewerker van Tele2 in de veronderstelling dat 172 KByte/s 1,72 Mbit/s is.
Er is dus helemaal niets veranderd, behalve dat ik blij ben gemaakt met een dode mus.
I rest my case, zucht.
Misschien moet je je PM eens aanzettenMegalodon_67 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:48:
Ik heb gereageerd op het bericht van bovenstaande Tele2 medewerker, ik kreeg zeer snel bericht terug:
I rest my case, zucht.
Tele2 VoIP als beste getest:
http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html
http://www.ad.nl/multi-me...sprek_goed_te_volgen.html
http://www.ad.nl/multi-me...ernet_nog_niet_super.html
http://www.ad.nl/multi-me...sprek_goed_te_volgen.html
Ik ben blij dat ik dit jaar van tele2 af kan. Al vanaf het begin heb ik last van onverklaarbare "hangers". Bv het plots stoppen met bufferen bij steaming video en audio. Terwijl er nog bandbreedte zat over is. Alleen weer verder te laten gaan door het schuifje handmatig tot voorbij het buffer hangpunt te slepen.
Ook downloads willen nog wel eens eenzelfde soort "hangers" vertonen. De download blijft gewoon stil staan. Als je dan op stop en weer op resume duwt gaat ie weer ff. Soms moet je dat wel 5x doen bij een bestand van een paar 100MB. Als resume niet ondersteund is kun je de dl wel vergeten.
Oorspronkelijk 10Mbit verbinding echter kam er later reclame in het email postvak dat het naar 20Mbit verhoogd zou worden. In eerste instantie kon me dat niks schelen maar later (paar maanden) toen bleek dat die verhoging nooit was doorgevoerd maar eens contact opgezocht met tele2 die mij daarop doodleuk vertelde dat de 10Mbit gewoon klopt. Jammer genoeg had ik die verhogingsaankondiging allang niet meer. Dus daar zit ik dan met 10Mbit en telefonie voor 40€ p/m waar andere mensen gewoon 20Mbit voor hebben.
En dan is er nog dat ito modem. Belachelijk dat ze je de login gegevens enzo niet geven en dat je de geavanceerde instellingen niet in mag. Een betere modem in gebruik nemen zit er dus totaal niet in.
De laatste tijd moet ik ook geregeld de modem rebooten omdat ie nogal eens plots op een heel laag pitje z'n werk doet. Zo laag dat een beetje googlen haast niet meer gaat.
Gewoonweg waardeloos dat tele2. Denk dat de volgende XS4ALL of ziggo wordt. Niet dat die 2e zo geweldig is maar daar heb je wel de mogelijkheid voor een DOCSIS 3.0 verbinding.
Ook downloads willen nog wel eens eenzelfde soort "hangers" vertonen. De download blijft gewoon stil staan. Als je dan op stop en weer op resume duwt gaat ie weer ff. Soms moet je dat wel 5x doen bij een bestand van een paar 100MB. Als resume niet ondersteund is kun je de dl wel vergeten.
Oorspronkelijk 10Mbit verbinding echter kam er later reclame in het email postvak dat het naar 20Mbit verhoogd zou worden. In eerste instantie kon me dat niks schelen maar later (paar maanden) toen bleek dat die verhoging nooit was doorgevoerd maar eens contact opgezocht met tele2 die mij daarop doodleuk vertelde dat de 10Mbit gewoon klopt. Jammer genoeg had ik die verhogingsaankondiging allang niet meer. Dus daar zit ik dan met 10Mbit en telefonie voor 40€ p/m waar andere mensen gewoon 20Mbit voor hebben.
En dan is er nog dat ito modem. Belachelijk dat ze je de login gegevens enzo niet geven en dat je de geavanceerde instellingen niet in mag. Een betere modem in gebruik nemen zit er dus totaal niet in.
De laatste tijd moet ik ook geregeld de modem rebooten omdat ie nogal eens plots op een heel laag pitje z'n werk doet. Zo laag dat een beetje googlen haast niet meer gaat.
Gewoonweg waardeloos dat tele2. Denk dat de volgende XS4ALL of ziggo wordt. Niet dat die 2e zo geweldig is maar daar heb je wel de mogelijkheid voor een DOCSIS 3.0 verbinding.
[ Voor 5% gewijzigd door endemion op 22-02-2009 06:01 ]
Tele2 levert geen 10Mbit verbinding met telefonie. Ik denk dat je de verhoging van 4Mbit naar 20Mbit bedoelt?
In het verleden leverde Tele2 wel 10Mbit abo's.Devian schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:43:
Tele2 levert geen 10Mbit verbinding met telefonie. Ik denk dat je de verhoging van 4Mbit naar 20Mbit bedoelt?
Dus Endemion wil daarmee zeggen dat hij Tele2 al jaren niks vindt, maar wel jaren abonnee blijft...

10Mbit internet only werd wel verkocht, maar zover ik weet i.c.m telefonie nooit.
Verwijderd
Wordt de firmware van het Tele2 modem eigenlijk wel eens (automatisch) geupdate?
Ik zat net eens bij het draadloze gedeelte te kijken en volgens mij stonden daar meer opties dan vroeger (kan het ook verkeerd hebben hoor).
Ik zat net eens bij het draadloze gedeelte te kijken en volgens mij stonden daar meer opties dan vroeger (kan het ook verkeerd hebben hoor).
Ja.Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:43:
Wordt de firmware van het Tele2 modem eigenlijk wel eens (automatisch) geupdate?
Ze kunnen ten alle tijden een nieuwe firmware op je router pushen.
Meestal gebeurd dat 's nachts.
Levert Tele2 nog steeds die modems die alleen maar WEP als beveiliging hebben of zijn ze intussen overgestapt op degelijker/moderner materiaal?
Peace is not simply the absence of war.
Het versatel (dus die hebben ze al 2 a 3 jaar) modem van mijn schoonouders kan netjes WPA2 aan dus dat is al hele oude informatie die jij hebt.KroeT schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:55:
Levert Tele2 nog steeds die modems die alleen maar WEP als beveiliging hebben of zijn ze intussen overgestapt op degelijker/moderner materiaal?
Ik heb al een jaar geen Tele2 meer maar die zwarte davolink kon gewoon WPA(2)KroeT schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:55:
Ah klinkt bekend: Viper® in "[TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topi..."Sendar schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:10:
Ik ben (helaas) nieuwe klant aan het worden bij tele2, maar goed.. Die beslissing heb ik nu éénmaal gemaakt. Inmiddels is het aanvragen al 1 x mis gegaan. Tweede keer is nu in aanvraag.. Maar moet 5 weken duren voordat je internet hebt, dat is toch van de gekkemaar goed...
We wachten maar weer af!
Eerste keer ontving ik dus ook geen bevestiging en bleek na navraag van mij dat er idd iets verkeerd was gegaan met huisnr/toevoeging oid.
daarna 5/6 weken wachten voor een nieuwe aansluiting. Ik had bij de tweede keer binnen een week een bevestiging.
Overigens kon ik altijd op tele2/mijntele2 het overzicht zien van de status van mij aanvraag. Op dit moment zie ik bij Abonnementgegevens helemaal niks staan
Hoop niet dat het weer niet goed gaat.
-update-
Feest
Zojuist gebeld, staat een foutcode bij mijn bestelling (nr2 alweer), iets over het niet kunnen localiseren van het isra punt oid.
Melding is doorgestuurd naar de administratie, dit duurt 4-5 werkdagen.
Krijg er wel een punthoofd van. Al bijna 2 maanden bezig om internet te krijgen.
Ik neem straks gewoon f**king upc ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 23-02-2009 11:15 ]
Verwijderd
Ja, maar WEP staat bij het Tele2 modem op een ander (hierarchisch) niveau dan WPA. Je kan WEp aanzetten en daarna wel of geen WPA kiezen.jongentje schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:56:
[...]
Het versatel (dus die hebben ze al 2 a 3 jaar) modem van mijn schoonouders kan netjes WPA2 aan dus dat is al hele oude informatie die jij hebt.
Inmiddels teruggebeld door de adminstratie van Tele2. De mevrouw heeft op mijn voicemail een bericht achtergelaten dat ze het aansluitpunt van kpn niet kunnen localiseren en dat ik op www.aansluitingen.nl een aansluitpunt moet registreren oid.
Nu met KPN aan de lijn om te vragen hoe dit precies zit.
zucht
-update-
Ik heb telefonisch contact gehad met KPN en Tele2. Zoals ik begrepen heb van een monteur van KPN is dat er wel fysiek een ISRA punt aangesloten is in de meterkast (blauwe kabel naar een kpn kastje, 2 lijnen) maar dat de plaats van het ISRA punt bij KPN onbekend is. Dit betekent dat ze een monteur langs moeten sturen om te bepalen waar het ISRA punt zit. Dit kan bij KPN alleen als er een telefoon contract afgesloten wordt welke een contractduur van minimaal 1 jaar heeft. Verder zou een andere provider bij KPN een opdracht moeten plaatsen om het ISRA punt te localiseren. Tele2 vraagt waarschijnlijk het ISRA punt op en krijgt status onbekend.
Tele2 gebeld en ze gaan de melding doorzetten naar de administratie afdeling met de mededeling dat er wel degelijk een ISRA punt aanwezig is.
-update 2-
Contact gehad met Tele2 en KPN. Iets met kluitje en riet, muur en kastje.
KPN zegt dat Tele2 gewoon aan aanvraag bij KPN moet doen om het isra punt op te vragen, Tele2 zegt dat ze dat niet kunnen, ze kunnen alleen een opdracht geven om het punt op te zoeken maar de plaats is bekend, de meterkast.
Wie hier nu uiteindelijke de blokkerende factor is weet ik niet maar ik word er persoonlijk behoorlijk depri van.
Nu zelfs al met de aannemer gebeld om het te regelen.
Nu met KPN aan de lijn om te vragen hoe dit precies zit.
zucht
-update-
Ik heb telefonisch contact gehad met KPN en Tele2. Zoals ik begrepen heb van een monteur van KPN is dat er wel fysiek een ISRA punt aangesloten is in de meterkast (blauwe kabel naar een kpn kastje, 2 lijnen) maar dat de plaats van het ISRA punt bij KPN onbekend is. Dit betekent dat ze een monteur langs moeten sturen om te bepalen waar het ISRA punt zit. Dit kan bij KPN alleen als er een telefoon contract afgesloten wordt welke een contractduur van minimaal 1 jaar heeft. Verder zou een andere provider bij KPN een opdracht moeten plaatsen om het ISRA punt te localiseren. Tele2 vraagt waarschijnlijk het ISRA punt op en krijgt status onbekend.
Tele2 gebeld en ze gaan de melding doorzetten naar de administratie afdeling met de mededeling dat er wel degelijk een ISRA punt aanwezig is.
-update 2-
Contact gehad met Tele2 en KPN. Iets met kluitje en riet, muur en kastje.
KPN zegt dat Tele2 gewoon aan aanvraag bij KPN moet doen om het isra punt op te vragen, Tele2 zegt dat ze dat niet kunnen, ze kunnen alleen een opdracht geven om het punt op te zoeken maar de plaats is bekend, de meterkast.
Wie hier nu uiteindelijke de blokkerende factor is weet ik niet maar ik word er persoonlijk behoorlijk depri van.
Nu zelfs al met de aannemer gebeld om het te regelen.
[ Voor 73% gewijzigd door Viper® op 24-02-2009 13:07 ]
Mensen , ik heb sinds kort een tele2 abbo met tele2 tv. Ik heb vanuit mn werk een 2de decoder kunnen regelen. maar deze is van versatel. Het gaat wel om het zelfde type decoder, maar als ik deze wilt gaan vervangen / testen blijkt hij niet te werken. Klopt dit ? ik wil het namelijk gebruiken als een 2de decoder.
De tweede decoder moet worden aangemeld in het netwerk.soundtrack schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:00:
Mensen , ik heb sinds kort een tele2 abbo met tele2 tv. Ik heb vanuit mn werk een 2de decoder kunnen regelen. maar deze is van versatel. Het gaat wel om het zelfde type decoder, maar als ik deze wilt gaan vervangen / testen blijkt hij niet te werken. Klopt dit ? ik wil het namelijk gebruiken als een 2de decoder.
Dus eerst bellen met Tele2.
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wil ik een telefonie + internet abonnement. Tele2 kwam, samen met Online en Alice, als beste bij mijn wensen passend uit de bus. Als ik echter al deze verhalen hier lees ga ik twijfelen of Tele2 wel waar kan maken wat ik wil. Het is niet allemaal echt lovend.
Als ik ergens een hekel aan heb is het internet dat er uit ligt of lange wachttijden en de kastje / muur verhalen en daar lijkt Tele2 erg goed in te zijn gezien de comments. Iemand die dit kan ontkrachten (of bevestigen).
Vaak is het namelijk dat je sneller je negatieve ervaringen post omdat je je frustratie kwijt moet ipv de positieve ervaringen te posten omdat je dat eigenlijk als vanzelfsprekend ervaart.
Als ik ergens een hekel aan heb is het internet dat er uit ligt of lange wachttijden en de kastje / muur verhalen en daar lijkt Tele2 erg goed in te zijn gezien de comments. Iemand die dit kan ontkrachten (of bevestigen).
Vaak is het namelijk dat je sneller je negatieve ervaringen post omdat je je frustratie kwijt moet ipv de positieve ervaringen te posten omdat je dat eigenlijk als vanzelfsprekend ervaart.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
- update 3 -
Inmiddels Hetnet ook gebeld, en die geven aan dat het Aansluitpunt niet bekend is. Goh, daar hoor ik wat nieuws. Onze lift schijnt ook verbonden te zijn d.m.v. een KPN lijn dus het moet toch mogelijk kunnen zijn.
Probleem voor mij is dat ik niet weet bij wie ik nu stennis moet gaan scheppen, of bij Tele2 of bij KPN. De aannemer liet weten dat zij alleen de kpn kastje plaatsen en aanvragen bij KPN, ze melden verder niets aan.
Kreeg nog een PM van iemand van Tele2, hopelijk brengt mij dat iets verder
- update 4+ -
Zojuist 2 keer KPN klantenservice gebeld, beide met de mededeling "ik ga u doorverbinden" en vervolgens de lijn die verbroken is. Bij KPN kom ik geen steek verder, "geen klant = geen service" schijnt hun motto te zijn. Op zich heel leuk maar het kastje van mijn telefoonlijn zegt toch echt KPN, daar heb ik niet zelf voor gekozen.
Hierna weer contact opgenomen met Tele2, hele verhaal nogmaals uitgelegd. In principe wil ik een dienst afnemen van Tele2, en zouden zij het met KPN moeten regelen. Het is al van de zotte dat ik als 'klant' zijnde met KPN en Tele2 zit te bellen.
Ongeacht waar het probleem nu zit, toch wel dips voor Tele2, klantenservice goed te bereiken, wordt netjes teruggebeld, zelfs tussen 6 en 7 's avonds en krijg reactie over de email.
Al met al lijk ik een gestreden strijd te houden en ga ik internet & bellen van UPC aanvragen op het moment dat Tele2 mij niet verder meer kan helpen.
Telecomproviders, alvast vriendelijk bedankt.
Inmiddels Hetnet ook gebeld, en die geven aan dat het Aansluitpunt niet bekend is. Goh, daar hoor ik wat nieuws. Onze lift schijnt ook verbonden te zijn d.m.v. een KPN lijn dus het moet toch mogelijk kunnen zijn.
Probleem voor mij is dat ik niet weet bij wie ik nu stennis moet gaan scheppen, of bij Tele2 of bij KPN. De aannemer liet weten dat zij alleen de kpn kastje plaatsen en aanvragen bij KPN, ze melden verder niets aan.
Kreeg nog een PM van iemand van Tele2, hopelijk brengt mij dat iets verder
- update 4+ -
Zojuist 2 keer KPN klantenservice gebeld, beide met de mededeling "ik ga u doorverbinden" en vervolgens de lijn die verbroken is. Bij KPN kom ik geen steek verder, "geen klant = geen service" schijnt hun motto te zijn. Op zich heel leuk maar het kastje van mijn telefoonlijn zegt toch echt KPN, daar heb ik niet zelf voor gekozen.
Hierna weer contact opgenomen met Tele2, hele verhaal nogmaals uitgelegd. In principe wil ik een dienst afnemen van Tele2, en zouden zij het met KPN moeten regelen. Het is al van de zotte dat ik als 'klant' zijnde met KPN en Tele2 zit te bellen.
Ongeacht waar het probleem nu zit, toch wel dips voor Tele2, klantenservice goed te bereiken, wordt netjes teruggebeld, zelfs tussen 6 en 7 's avonds en krijg reactie over de email.
Al met al lijk ik een gestreden strijd te houden en ga ik internet & bellen van UPC aanvragen op het moment dat Tele2 mij niet verder meer kan helpen.
Telecomproviders, alvast vriendelijk bedankt.
[ Voor 48% gewijzigd door Viper® op 25-02-2009 13:01 ]
Verwijderd
Geachte Viper,
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl
Met vriendelijke groeten,
Tele2 webservice
^^
Mailtje gestuurd.
Ik kan niet zeggen dat Tele2 er niet mee bezig is. Als KPN nou ook eens meewerkt.
-updatetje-
Inmiddels meerdere malen gebeld door mensen van Tele2. Volgens mij heb ik al een dossier van meedere pagina's
en ik ben nog niet eens officieel klant.
Op dit moment hebben we waarschijnlijk een stappenplan wat gaat werken.
Nogmaals dips richting Tele2 voor hun inzet en updates, zaken worden netjes bijgehouden in een dossier
Mailtje gestuurd.
Ik kan niet zeggen dat Tele2 er niet mee bezig is. Als KPN nou ook eens meewerkt.
-updatetje-
Inmiddels meerdere malen gebeld door mensen van Tele2. Volgens mij heb ik al een dossier van meedere pagina's
Op dit moment hebben we waarschijnlijk een stappenplan wat gaat werken.
Nogmaals dips richting Tele2 voor hun inzet en updates, zaken worden netjes bijgehouden in een dossier
[ Voor 61% gewijzigd door Viper® op 26-02-2009 13:01 ]
Verwijderd
Ik heb een probleem met port forwarding.
heeft iemand al eens een poort proberen open te zetten via de zwarte davolink.
soulseek geeft continue de melding dat de poort gesloten is
heeft iemand al eens een poort proberen open te zetten via de zwarte davolink.
soulseek geeft continue de melding dat de poort gesloten is