Tele2 ADSL ervaringen

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 83.353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 4/1 abbo en de 20/1 modem deze
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Nu heb ik de wireless ingesteld via WEP maar wil dit natuurlijk WPA instellen.
Maar hier kom ik dus niet uit. De gegevens die je moet ingeven zijn geheel anders dan ik via google of op GOT kan vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.basandra.nl/WPA.jpg
Hebben jullie hier ervaring mee

@marssil Poorten ingesteld op je router/modem ???

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo freaky_revolt.

hoe doe je dat de poorten in stellen op je modem???
ik heb de vood 422-a van i3 micro
ik heb er niet zo veel verstand van :'( :'(

ik hoop gauw wat te horen je kunt me ook mailen op marssil@tele2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De poorten instellen op die Vood daar heb ik geen ervaring mee, maar het staat vast wel in je handleiding. Mocht je die er niet bij hebben gekregen dan heb ik hier wel een linkje naar de engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:32:
Ik heb de 4/1 abbo en de 20/1 modem deze
[afbeelding]
Nu heb ik de wireless ingesteld via WEP maar wil dit natuurlijk WPA instellen.
Maar hier kom ik dus niet uit. De gegevens die je moet ingeven zijn geheel anders dan ik via google of op GOT kan vinden.
[afbeelding]
Hebben jullie hier ervaring mee

@marssil Poorten ingesteld op je router/modem ???
Om gebruik te maken van WPA bij versatel moet je een raduis server hebben. Wanneer je deze niet heb is alleen WEP mogelijk. Of je moet even zoeken op dit forum naar uitleg hoe je via een omweg kan komen op de andere WPA pagina's die afgeschermt zijn door Tele2. Volgens mij het het onderwerp iets met tips en trucs versatel modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:07:
[...]

Volgens mij het het onderwerp iets met tips en trucs versatel modem.
Versatel 20MB modem tips & tricks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer die optie is al dicht gemaakt met latere firmware.
Nou ja dan maar wep en vaker een nieuwe key.

FF wat anders
Ik las wel dit op het site van Tele2
quote: Site Tele2
Tele2 ADSL klanten kunnen één (1) keer per contractjaar de abonnementskosten van het betreffende ADSL-abonnement laten wijzigen naar de op dat moment geldende actieprijs/voorwaarden (maandkosten). Dit kunt u aangeven door contact te zoeken met de klantenservice via het contactformulier te vinden op http://www.tele2.nl/klantenservice.

Let op! Dit is alleen mogelijk wanneer u als klant:

* Minimaal 1 jaar lid bent en alle facturen heeft betaald.
* In het huidige contractsjaar nog niet eerder een prijswijziging heeft aangevraagd.
Maar ff onthouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan, gisterochtend deed mijn internet het opeens niet meer. Ik dacht zal wel weer een storing zijn en zal het vanavond wel weer doen. Overdag was mn Ma dus thuis alleen die kon de hele dag niet internetten.

Wat blijkt nou, Tele2 heeft mijn modem gereset en heeft er volgens mij nieuwe firmware in gepropt. Ik zie althans nieuwe optie's die ik voorheen niet had. Maar gevolg is dus dat mijn wireless het compleet niet meer deed, al mijn port mappings waren verwijdert. Alles deed het niet meer dus.

Dit mag toch niet zomaar? Kijk als Tele2/Versatel nieuwe firmware in de modem wil doen. Prima. Als ze nieuwe firmware willen installeren waarbij de settings worden gewist is dit wat mij betreft ook niet zo'n probleem, mits ik hier van te voren voor wordt gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het mag vast wel, lees de algemene voorwaarden er maar eens op na ;) Netjes is het uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:55:
Lekker dan, gisterochtend deed mijn internet het opeens niet meer. Ik dacht zal wel weer een storing zijn en zal het vanavond wel weer doen. Overdag was mn Ma dus thuis alleen die kon de hele dag niet internetten.

Wat blijkt nou, Tele2 heeft mijn modem gereset en heeft er volgens mij nieuwe firmware in gepropt. Ik zie althans nieuwe optie's die ik voorheen niet had. Maar gevolg is dus dat mijn wireless het compleet niet meer deed, al mijn port mappings waren verwijdert. Alles deed het niet meer dus.

Dit mag toch niet zomaar? Kijk als Tele2/Versatel nieuwe firmware in de modem wil doen. Prima. Als ze nieuwe firmware willen installeren waarbij de settings worden gewist is dit wat mij betreft ook niet zo'n probleem, mits ik hier van te voren voor wordt gewaarschuwd!
ah, dat was het. Had wireless nog niet ingesteld dus niks gemerkt, kon inderdaad gisterenochtend niet zomaar online.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 18:51
Kijk allemaal ook even HIER want op dit moment staat wlan open voor de rest van je buurt door een firmwareupdate vannacht!
Weer mooi wanbeheer van Tele2 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 13:06
Sinds vrijdag zit ik zonder internet. Inet lampje rood. Heb alleen even de adapter op een ander stopcontact gezet en sindsdien helemaal niks noppes nada. Al 5 keer gebeld en zijn er mee bezig. al 10 keer modem gereset nog niks. Zit nu al 3 dagen via het internet van de buren met een telkens wegvallende verbinding. Hoop dat het morgen toch wel is opgelost. Of hebben jullie dit al eens mee gemaakt en weten jullie een oplossing?

Ik begin dus steeds negatiever over tele2 te worden.

EDIT:
Vandaag 24 april nog maar eens gebeld, en ze sturen me een nieuw modem op. Mij lijkt niet dat dit het probleem gaat oplossen. Een paar uur later volgt hierop mijn bevestiging, ik heb weer internet. Maar laat ze dat modem maar lekker opsturen en zo. Doen ze tenminste iets goed voor hun geld

[ Voor 24% gewijzigd door silencedead op 24-04-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vandaag wordt mijn 4mbit opgeleverd volgens de status pagina, wat kan ik nu precies verwachten vandaag en de komende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kwam op die datum de Modem binnen en was het plug & play.
En als het werkt kan je het porteren van je kpn nummer naar tele2 starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
hjs schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:05:
Vandaag wordt mijn 4mbit opgeleverd volgens de status pagina, wat kan ik nu precies verwachten vandaag en de komende dagen?
Hopen dat het allemaal perfect verloopt de komende dagen. Dat ze je telefoonnummer niet omgooien en dat die het een week later ook gewoon nog doet. Gaat dat allemaal goed, dan heb je meer geluk dan mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik wacht nog steeds op mijn modem :(

Ik had het al zien aankomen eigenlijk en 2x gemeld via het formulier op de site. Mijn aansluiting zou oorspronkelijk eind juli opgeleverd worden maar opeens zag ik bij de postcode check dat er eerder ruimte was in de centrale. Bij mijn abo-history stond alles naar voren gehaald behalve het opsturen van het modem en dat had ik dus 2x gemaild.

Vandaag maar weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat opstart problemen gehad met compleet lite maar het draait nu vanaf 5 mei.
Weet iemand ook hoe lang het gaat duren voordat je nummer geporteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

bij mij duurde het een week ongeveer.
Wat wel van belang is dat je wel een keer gebeld heb via het modem geloof ik, dan begint de KPN.
Ik had vrij snel een briefje van de KPN binnen met de datum waarop het zou gebeuren en dat ging zonder problemen en snel (dat ik merkte dat er geen signaal meer op de lijn zat, kon ik gelijk via het modem bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Ben overgestapt van Zonnet/Versatel Family naar Tele2 Compleet en moet zeggen dat het allemaal perfect is gegaan.

Op de dag van oplevering deed het oude modem het niet meer. Nieuwe ingeplugd en na 20 minuutjes alles weer voor elkaar. Telefoon ook geactiveerd volgens het boekje en een week later was dat ook allemaal geregeld.

Haal 500 Kb/sec met het 4 Mbit abbo, dus dat is ook dik in orde. Kwaliteit van telefoon ook niets over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:26:
bij mij duurde het een week ongeveer.
Wat wel van belang is dat je wel een keer gebeld heb via het modem geloof ik, dan begint de KPN.
Ik had vrij snel een briefje van de KPN binnen met de datum waarop het zou gebeuren en dat ging zonder problemen en snel (dat ik merkte dat er geen signaal meer op de lijn zat, kon ik gelijk via het modem bellen)
Ik heb al meerdere keren gebeld via het modem, is het niet zo dat als je belt met *9*32 (ofzo iets) je portering gaat beginnen?
Heb namelijk nog niks gehoord van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Toen ik op 10-05-2006 mijn "Mijn Tele2" pagina check zag ik dit als status voor mijn 4mb Tele2 Compleet oplevering.:

1. De bestelling is ontvangen door Tele2. (checked)
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken. (checked)
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2. (checked)
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding. (op dit moment mee bezig)
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 29 april 2006
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per email.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.

Uit dit blijkt dat ze hun pagina's niet echt bijwerken of we dus alweer hopeloos achterlopen. 21 Mei zou het zaakje worden opgeleverd ... zeiden ze 2 maanden terug dus ben benieuwd.
Maar DIT begreep ik dus helemaaaaal niet:

Abonnementhistorie
1. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 04 mei 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd

4. 29 april 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 29 april 2006 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 28 april 2006 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
7. 18 april 2006 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 18 april 2006 Tele2 heeft order geregistreerd.

Wat blijkt nu het geval (na contact met de helpdesk):

Tijdens mijn aanvraag op 18-04-2006 had ik een KPN ADSL abbo. van Planet wat op 01-05-2006 afliep. Toen Tele2 een check deed op 4 mei naar mijn lijn kwamen ze er achter dat er geen ADSL op de koperlijn zat. (logisch want planet had het netjes afgeschakeld).
Bij Tele2 gaat je order dan in error-state en wordt je aanvraag simpelweg geannuleerd.
De dame vertelde me dat ze de order kan omzetten naar een "new adsl" ipv "move adsl" aanvraag en dat het dan goedkomt.

Ik ga er nog eens een dagje over nadenken of ik dit nog wel wil..... :/

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik heb niks bijzonders gebeld eigenlijk, ff naar mijn werk geloof ik en er werd niet eens opgenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
JeanJeremy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 11:53:

Ik ga er nog eens een dagje over nadenken of ik dit nog wel wil..... :/
NIET DOEN. Betaal maar wat meer voor een abbonnement dat het wel goed doet. Ik heb al meerdere problemen gehad in een maand tijd. (zie vorige berichten en dat zijn niet alle problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
OPGELET VOOR ALLE TELE2 GEBRUIKERS MET NUMMER PORTERING

Indien je abbo wordt opgezegd ben je het telefoonnummer van KPN kwijt! Deze moet je dan inporteren bij de KPN, als je dit wenst.

Hoe ben ik hier achter gekomen zul je wel denken...

Vorige week donderdagmiddag bleek er opeens geen signaal meer op mijn lijn aanwezig. Ik bel dus de helpdesk en die zij dat mijn abbo was opgezegd. Ik wist hier niets van en was dus de klos (Foutje, bedankt!). Verder wisten ze niet hoe ze met dit probleem om moesten gaan omdat het nog niet was voorgekomen. De helpdesk kon mij alleen vertellen een klachtenbrief te schrijven en een abbo bij de kabelboer te nemen of een nieuwe lijn en daar ADSL op aanvragen.

Via een achterdeur heb ik het bij Tele 2 hoger opgezocht en zelfs zij vertelden mij dat met een nieuwe lijn de enige mogelijkheid was. Inmiddels heb ik dat gedaan en een nieuwe "spoed" order geplaatst via dezelfde achterdeur.

Nu heb ik dus 2 contracten met de KPN en mijn nummer kwijt. Ik kan deze wel inporteren maar dat kost nog eens 2 weken voordat het behandeld is, laat staan uitgevoerd. KPN wist niet zo goed waar Tele 2 mee bezig is. Zij hebben het nummer immers gekocht van KPN en kunnen doen en laten wat zij er mee willen. Waarschijnlijk weten de mensen dit bij Tele 2 ook niet op de technische mensen na maar daar kom je nooit mee in aanraking, helaas? De KPN gaat voor mij toch nog het een en ander uitzoeken hoe de vork in de keel steekt, zeggen ze.

Al met al een nare bijkomstigheid. Ook al krijg ik compensatie, daar waren ze erg snel mee, leuk is het niet. Verder waren de diensten prima inorde. Dit ter informatie en misschien handig voor de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik zou je verhaal ook neer leggen bij de tele2klachten groep, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
Pascal Saul schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:20:

Al met al een nare bijkomstigheid. Ook al krijg ik compensatie, daar waren ze erg snel mee, leuk is het niet. .
Ja leuk die compensatie, stuur zo'n contactformulier. Antwoord. Wacht hiermee totdat u de eerste rekening heeft ontvangen. Je blijft maar bezig op die manier, constant bellen mailen en doen, maar ze doen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Indien je abbo wordt opgezegd ben je het telefoonnummer van KPN kwijt! Deze moet je dan inporteren bij de KPN, als je dit wenst
Heb hier totaal geen last van gehad, wel last van een langzame dl, ul is super, erg merkwaardig.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets over het ip adres die je bij Tele2 krijgt of is dit een dynamisch adres die telkens veranderd. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 08:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik heb ook zo'n Vood 422 modem van Tele2 voor Tele2 compleet lite. Nu kon ik voorheen via http://192.168.1.1 altijd in de Vood komen, als ik dat adres nu gebruik kom ik op een E-Tech Router setup pagina terecht.

Is er een manier om toch nog op de Vood configuratiemanager te komen?

Ik heb momenteel erg veel last van time-outs, geen internet(dus ook geen voip).Ik word er een beetje gestoord van. Kan het zijn dat het modem zelf kaduuk zijn, bij zo'n time out is het modem zelf ook niet bereikbaar op http://192.168.1.1 .

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52

EraZor

Don't mention the war

Zit jij niet op een netwerk van de buren te klooien?
kan me niet voorstellen dat er een e-tech firmware in je Vood zit :)

Ik gebruik hier tele2 compleet sinds feb. en nog steeds geen enkele klacht. Goeie upload, goie download, uitstekend bellen en geen downtime (utrecht). Overgestapt van zonnet family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik ben gisteren weer aangesloten... terwijl er op de pagina 1 juni staat. Al met al is het nu in 4/5 werkdagen opgelost nadat de KPN vorige week maandag de lijn heeft opgeleverd.

Ben benieuwd of de installatiepartner nog contact gaat opnemen voor reserve onderdelen :D

Over het IP-adres. Ik ben nu twee weken offline geweest en heb een ander IP gekregen met hetzelfde modem. De DHCP-lease is dus minder dan twee weken maar zolang je modem online blijft houd je het IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik zit nu bij Demon maar aangezien die overgenomen worden ben ik opzoek naar iets anders..
Nu lees ik hier positieve en negatieve over Tele2. Aangezien negatieve altijd sneller geuit worden denk ik dat dat wel snor zit ;)
Maar nu vraag ik mij af of er al mensen ervaring hebben met het draaien van een webserver en mailserver bij Tele2? Staan deze poorten wel of niet open? Ik heb hier meerdere dingen over gelezen...
En hoe zit het met het dymanische IP adres? Ik lees dat sommigen al een tijd dezelfde lease hebben maar anderen ook vaak een andere krijgen... Iemand meer duidelijkheid hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik had ook een paar weken geleden opeens geen internet meer, dag erna Tele2 gebeld, werd "z.s.m. verholpen, in de praktijk volgende ochtend". (ze zeiden ze hadden me per ongeluk afgesloten) Ze zouden bellen als het verholpen was

Was inderdaad ook zo, alleen hadden ze toen m'n snelheid terug gezet naar 128 kbps downstream, ik de dag erna weer gebeld, werd een paar uur erna gefixt gelukkig. (terug naar 1024)

Nog steeds geen telefoontje gehad maargoed.

Een paar mensen bij mij uit de klas die ook Tele 2 hebben, hadden een week eerder geen internet. Blijkbaar hadden ze een minder inventief iemand aan de lijn bij de helpdesk, want die stuurde een monteur langs om het modem te vervangen, terwijl het daar dus waarschijnlijk niet aan lag.

Per augustus stap ik over op Wanadoo 20Mbit :D

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_Razor op 25-06-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Dutch_Razor schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:38:
Ik had ook een paar weken geleden opeens geen internet meer, dag erna Tele2 gebeld, werd "z.s.m. verholpen, in de praktijk volgende ochtend". (ze zeiden ze hadden me per ongeluk afgesloten) Ze zouden bellen als het verholpen was

Was inderdaad ook zo, alleen hadden ze toen m'n snelheid terug gezet naar 128 kbps downstream, ik de dag erna weer gebeld, werd een paar uur erna gefixt gelukkig. (terug naar 1024)

Nog steeds geen telefoontje gehad maargoed.

Een paar mensen bij mij uit de klas die ook Tele 2 hebben, hadden een week eerder geen internet. Blijkbaar hadden ze een minder inventief iemand aan de lijn bij de helpdesk, want die stuurde een monteur langs om het modem te vervangen, terwijl het daar dus waarschijnlijk niet aan lag.

Per augustus stap ik over op Wanadoo 20Mbit :D
Dus ga/moet je voor de resterende maanden van het 2 jarig Tele2 contract betalen..?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Hier is het ook 10x niks, upload is sinds begin ok, download is 10x niks, bellen, mailen niks helpt, wordt er een beetje moe van. Alles sinds april 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

rattenfanger schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:32:
Ik zit nu bij Demon maar aangezien die overgenomen worden ben ik opzoek naar iets anders..
Nu lees ik hier positieve en negatieve over Tele2. Aangezien negatieve altijd sneller geuit worden denk ik dat dat wel snor zit ;)
Maar nu vraag ik mij af of er al mensen ervaring hebben met het draaien van een webserver en mailserver bij Tele2? Staan deze poorten wel of niet open? Ik heb hier meerdere dingen over gelezen...
En hoe zit het met het dymanische IP adres? Ik lees dat sommigen al een tijd dezelfde lease hebben maar anderen ook vaak een andere krijgen... Iemand meer duidelijkheid hierover?
Ik zit op het moment bij Demon en zijn bezig om naar Tele2 te gaan, eind deze week zou het allemaal moeten gebeuren. Opzegging bij Demon is gedaan op de datum dat Tele2 aangaf en alles ok. Nu zegt Tele2 dus dat ze pas een week later opleveren. Maargoed eens kijken wat Tele2 gaat zeggen aan de telefoon, het begint dus al slecht :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
rattenfanger schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:32:
Waarom ?
Als je hoort dat het kan gaan regenen, doe je dan nu ook alvast je regenjas aan ? Zelfs al weet je niet eens of het wel bij jou gaat regenen ?

Als je tevreden bent over Demon, blijf daar dan, en bekijk tegen de tijd dat er veranderingen aan zouden komen, wat de impact is, en dan kun je dan alsnog overstappen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Speed_Sheep schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:43:
[...]

Dus ga/moet je voor de resterende maanden van het 2 jarig Tele2 contract betalen..?
Ja, 24 augustus loopt het abo aff, dus die 3 weken wil ik wel dubbel zitten voor de zekerheid dat ik ook echt niet zonder internet kom te zitten.

(ik heb een thuiscentrale in m'n huis zitten, dus een berg uitgaande telefoonlijnen, en een telefoonlijn in en een faxlijn in, dus zet ik Wanadoo ADSL op de faxlijn :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
09-07-06 Analoge Telefoonlijn aangevraagd bij de KPN
17-07-06 Analoge Telefoonlijn geactiveerd door de KPN
17-07-06 Tele2 ADSL Compleet aangevraagd.
Ben voornamelijk benieuwd naar de uiteindelijke levertijd. Volgens de Tele2 site kan het nog wel even duren. 14 augustus wordt als peildatum opgegeven. Denk dat het hele verhaal nog wel even gaat duren. Als voorbereidende handelingen alvast telefoonkabel doorgeknipt en mooie stekkertjes er op gezet.
Vanavond maar vast even een UTP kabeltje naar boven trekken zodat dat iig klaar is...

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft 3 maanden geduurd maar nu is eindelijk ook mijn nummer geporteerd.
Over de kwaliteit ben ik zeer tevreden maar dat porteren had wel wat sneller gekund.
Tele2 betaald wel de kosten die ik gemaakt heb omdat het KPN abbonnement langer doorliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ben nu ook zeer tevreden. Na een tweede technisch onderzoek (en 2 modems verder) moest het volgens tele2 aan mijn telefoon aansluiting (contactdoos) liggen. Nu kan ik daar 1-2-3- niet bij maar nu ivm opknappen woonkamer wel. Daar hing een gedrocht half uit de muur, los gemaakt, allerelei overbodige zooi afgeknipt, nieuw doosje twee draadjes er aan en perfekt!
Voorheen kom ik max 1/4 van mijn download halen en viel telefonie vaak uit en nu werkt het uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:10
Momenteel heb ik direct ADSL van KPN, dus zonder vaste telefoon. Ik wil graag de tele2 adsl+telefonie gaan gebruiken. Wat zijn de stappen die ik moet nemen om z.s.m. adsl via tele2 te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Tele2 aanvraag indienen op de website
Telefoon niks mee doen !! Dat regelt Tele2 incl nummerportering
ADSL zelf opzeggen en DUIDELIJK aangeven dat het hier om een telco-telco migratie gaat en de lijn dus wordt overgenomen (anders wordt je lijn gesloopt en zit je een tijd zonder ADSL).

Zelf draai ik al een paar maanden op tele2 en ik ben zeer tevreden. De migratie is technisch zeer soepel en goed gegaan. Administratief heeft xs4all de boel behoorlijk opgehouden (prima provider tot je weg wil kennelijk), maar ook dat is allemaal goed gekomen.

De download is meer dan goed (regelmatig nog steeds >4Mbit), de upload blijft een beetje hangen (zit rond de 800 kbit ipv 1Mbit) maar daar kan ik mee leven.
Kwaliteit van de telefonie wisselt, maar is over het algemeen goed. Af en toe wat last van echo of GSM-kwaliteit, maar als het erg hinderlijk is, is ophangen en nogmaals bellen meestal voldoende om de problemen op te lossen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:10
hmm de website zegt iets anders:

Ik heb nu geen vaste telefoonaansluiting bij KPN, kan ik dan ook Tele2 ADSL bestellen?
Tele2 ADSL kunt u alleen bestellen als u nu een vaste, analoge telefoonaansluiting van KPN heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
nee, als je tele2 hebt betaal je niks meer aan de kpn (ik zit ook nog steeds te wachten op het bericht van de kpn dat ik geen recht meer heb op het goedkope abbo voor kpn digitale tv ;)).
Je betaalt alleen de 29,95 + gesprekskosten en verder niks.

verder heb je inderdaad wel een vaste lijn nodig die tele2 over kan nemen anders kan je het niet bestellen. Waarom snap ik niet helemaal want je krijgt gratis een 2e vaste nummer (met kengetal van je woonplaats) dus daar is het ze niet om te doen. Waarschijnlijk is het omdat ze anders de koperlijn technisch moeten overnemen en dat is lastig denk ik, maar dat is maar een gok.
simsi000 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:15:
Momenteel heb ik direct ADSL van KPN, dus zonder vaste telefoon.
Weet je zeker dat je dan ook niet een vaste lijn hebt ?? Volgens mij levert KPN geen ADSL over kaal koper, maar zeker weten doe ik dat niet (en als je geen abbo betaalt voor de tel dan zal het inderdaad wel niet ;) :P)
Dan vrees ik dat je tele2 moet laten schieten; een vaste lijn zit je minimaal 1 jaar aan vast, dus aanvragen en over laten nemen is ook geen optie ...

[ Voor 73% gewijzigd door Chemist op 29-08-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Welk modem levert Tele2?

Net navraag gedaan bij Tele2 maar daar zeer onbeschoft geholpen, toen ik mijn telefoonnummer niet wilde zeggen kreeg ik te horen dat ik een ban (?) kreeg voor 3 maanden en de hoorn werd er op gesmeten. (bad day medewerkster ??)
Lijkt me niet echt klantvriendelijk als je informatie opvraagt over het modem en je dan meteen een ban (?) krijgt. :(

Ik hoop niet dat deze werkwijze typerend is voor Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Haha, als je daar nog mee in zee wilt gaan.... Mijn ouders hebben gekozen om bij Het Net te blijven, dezelfde prijs, alleen maar 1,5Mbps ipv 4Mbps... Maarja, minder kans op gezeik en de snelheid hebben ze toch niet nodig, ze willen gewoon zo goedkoop mogelijk internet + bellen. En de Het Net helpdesk is wel duur, maar ze zullen hem haast nooit nodig hebben omdat ik het meeste kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

boomsma schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:46:
Welk modem levert Tele2?

Net navraag gedaan bij Tele2 maar daar zeer onbeschoft geholpen, toen ik mijn telefoonnummer niet wilde zeggen kreeg ik te horen dat ik een ban (?) kreeg voor 3 maanden en de hoorn werd er op gesmeten. (bad day medewerkster ??)
Lijkt me niet echt klantvriendelijk als je informatie opvraagt over het modem en je dan meteen een ban (?) krijgt. :(

Ik hoop niet dat deze werkwijze typerend is voor Tele2
Davolink DV-201AMR

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
woekele schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:57:
Mijn ouders hebben gekozen om bij Het Net te blijven, dezelfde prijs, alleen maar 1,5Mbps ipv 4Mbps...
En bij tele2 betaal je na 19:00 standaard alleen starttarief voor bellen naar vaste nummers; dat kost bij Het Net weer 10 euro extra ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat Voip bellen bij de KPN komt ook nooit in het nieuws en werkt altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

TheVMaster

Moderator WOS
hjs schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:17:
Dat Voip bellen bij de KPN komt ook nooit in het nieuws en werkt altijd :)
Sure...hoevaak ik afgelopen weken wel niet heb gelezen dat KPN Internetplusbellen (da's dus met voip) niet werkt. :)
Mijn VOIP van Tele2 werkt sinds de oplevering in januari 2006 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18
Hallo,

Ik denk erover om DSL van tele2 aan te schaffen. Waar ik benieuwd naar ben zijn de latency's (ping).

Wat zijn jullie ervaringen? Bv. ping naar 213.46.183.5 (AMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

NeoK schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:16:
Hallo,

Ik denk erover om DSL van tele2 aan te schaffen. Waar ik benieuwd naar ben zijn de latency's (ping).

Wat zijn jullie ervaringen? Bv. ping naar 213.46.183.5 (AMS)
Pinging 213.46.183.5 with 32 bytes of data:

Reply from 213.46.183.5: bytes=32 time=23ms TTL=249
Reply from 213.46.183.5: bytes=32 time=22ms TTL=249

Ping statistics for 213.46.183.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 22ms, Maximum = 23ms, Average = 22ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PAS OP!
Deze brief heb ik uit een topicje van een ander forum waar ik ook op zit gehaald:

Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Inderdaad is er een week geleden een update naar de modems van onze klanten
verzonden. Het bijgevolg hiervan is dat de router functie in het modem niet
meer werkt in combinatie met het wachtwoord. Aangezien het sowieso niet de
bedoeling is dat de routerfunctie in het modem gebruikt wordt, kunnen wij u
hierover helaas ook geen verdere informatie verstrekken.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag
t/m zaterdag geopend van 08:00 uur tot 22:00 uur en zondag van 09:00 uur
tot 18:00 uur. Voor algemene informatie over Tele2 kunt u terecht op onze
website www.tele2.nl.

Indien u antwoordt op deze e-mail willen wij u vragen dit te doen met de
inhoud van de voorgaande e-mail erbij.

Met vriendelijke groet,

Maryan Postma
Tele2 Nederland BV

Het is dus zo dat je bij tele2 niks kunt veranderen in je modem.Was dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:33:
Het is dus zo dat je bij tele2 niks kunt veranderen in je modem.Was dit al bekend?
Nou, niks is ook weer overdreven, maar het is wel beperkt ja. De basisfuncties zijn gewoon beschikbaar (port forwarding, MAC filter, IP range DHCP, SSID, WEP), maar meer geavanceerde functionaliteiten (DHCP uitzetten, QoS, WPA) zijn niet beschikbaar met de standaard gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb van de week weer eens in mijn modem zitten kijken en ik dacht bij het draadloze gedeelte WPA te zien staan. Nu heb ik er verder niet zo opgelet ik heb een linksys voor het draadloze, maar misschien intressant om ff te bekijken.

de pagina zag er weer heel anders uit dan de laatste keer dat ik gekeken heb :)
(firewall aan/uit zetten bv vond ik niet meer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:27
Hallo
Ik heb hier sinds vandaag adsl van tele2 samen met de wireless modem.
Alles netjes geinstaleerd in de meterkast, en het via de UTP kabel alles op de laptop geinstaleerd.
Alles werkte, alleen we konden niet in de de modem komen.
We konden niet inlogen omdat we geen wachtwoord of gebruikers naam hadden gekregen.
Toen maar even naar de service balie gebelt.
Deze man wist ons te vertellen dat we in konden logen met de gegevens van de oude provider.
Dit lukte dus niet, en toen moesten we alles opnieuw instaleren( driver van netwerkkaart).
Na dit gedaan te hebben lukte het nog niet.
Toen maar eens even het boekje van de modem erbij gepakt, stond er een plaatje met als inlognaam en wachtwoord: user . Hier hebben wij al met al een uur over gedaan :+ .
Ik snap het ook niet waarom deze man van tele2 ons dit niet wist te vertellen.
Maargoed, na het wireless ingesteld te hebben, zijn we gaan proberen verbinden te maken.
Hij maakt nu verbinding maar internet ho maar.
Na van alles geprobeert te hebben nog geen internet.
Zou het kunnen zijn dat de router de usb wifistick niet pakt?
Maar dit lijkt mijzelf onwaarschijnelijk omdat er wel verbinding is.
Weet iemand michien hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Inloggen op een nieuw modem met de gebruikersnaam van de oude provider? Right :D Netwerkkaart her-installeren als dat niet werkt? LOL. Anyway,

Doet internet het met de draad het nu al? Dat zou ik eerst eens proberen te fixen, daarna kijken naar wireless.

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

De minimale contract duur is 2 jaar, beetje té lang..

Las ergens dat ze dit gingen veranderen, weet iemand hier meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
hjs schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:44:
Ik heb van de week weer eens in mijn modem zitten kijken en ik dacht bij het draadloze gedeelte WPA te zien staan. Nu heb ik er verder niet zo opgelet ik heb een linksys voor het draadloze, maar misschien intressant om ff te bekijken.
WPA staat er al tijden tussen, alleen met de standaard instellingen moet je dan een RADIUS server opgeven... Als je die dus niet hebt draaien kan je geen WPA instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wij willen een internet+telefonie abo gaan afsluiten bij Tele2, maar vinden het volgende vreemd:
het supersnelle 20Mb/s Compleet pakket (a 29,95) is niet mogelijk op onze postcode, dus biedt Tele2 een alternatief langzamer pakket aan, het Compleet Lite (3072/512).
Echter wat wel gelijk blijft is het maandbedrag van 29,95 euro per maand. Vreemd dat ze dit dan niet verlagen, je krijgt immers een langzamere verbinding.
Hebben mensen hier ervaring mee? Ik wil Tele2 gaan bellen of mailen hierover, maar dacht eerst even op GoT te peilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
BonBon schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:36:
Wij willen een internet+telefonie abo gaan afsluiten bij Tele2, maar vinden het volgende vreemd:
het supersnelle 20Mb/s Compleet pakket (a 29,95) is niet mogelijk op onze postcode, dus biedt Tele2 een alternatief langzamer pakket aan, het Compleet Lite (3072/512).
Echter wat wel gelijk blijft is het maandbedrag van 29,95 euro per maand. Vreemd dat ze dit dan niet verlagen, je krijgt immers een langzamere verbinding.
Hebben mensen hier ervaring mee? Ik wil Tele2 gaan bellen of mailen hierover, maar dacht eerst even op GoT te peilen...
Vriend van me heeft ook die Tele2 Lite versie (3 mbit) en haalt vaak de 240 kbps nog niet eens... Zijn verbinding ligt er ook steeds uit :( Daarom kan ie niet meer normaal gamen

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

BonBon schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:36:
Tele2 heeft niet door heel nederland dekking. Als je op een andere plaats ADSL van Tele2 wilt, ga je via het netwerk van een concurent. Ik denk KPN of BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wat ons verbaast is het maandbedrag dat hetzelfde blijft terwijl je 3Mb/s krijgt ipv 20Mb/s.
Waarom verlaagt Tele2 die prijs dan niet zodat het in verhouding staat tot wat je ook echt krijgt aan snelheid ?
Op zich kunnen we leven met die 3Mb/s, dat is geen probleem.
Maargoed, ik zal eens contact opnemen en uitleg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boomsma : bij tele2 compleet lite wordt de Vood 422 bijgeleverd.

_DH : indien tele2 compleet niet leverbaar is dan kun je meestal wel tele2 compleet lite nemen, dit gaat dan via het netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier er ook last van dat zn upload ineens gehalveerd is? ZIt nu te poepen op 512kbit ipv 1 mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 11:27
toevallig ik ook....
zit net tegen mn zwager op te scheppen dat ik 1500 kbps haalde, nu kom ik niet verder dan 612 :P

wijze woorden

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:02:
Iemand hier er ook last van dat zn upload ineens gehalveerd is? ZIt nu te poepen op 512kbit ipv 1 mbit :(
op het moment zijn er problemen met trage verbindingen, we zijn dit aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgelmuil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 09:23
sinds kort adverteert Tele 2 met "Tele2 ADSL Super"..

Als je naar de voorwaarden kijkt, dan lijkt het erop alsof het stinkt. Actieprijs is €19,95 per maand, maar even verderop in de bestelprocedure geef je ergens aan dat je accoord gaat met afboeking van 24,95 per maand..

Algemene voorwaarden ook nagelezen, de opzegtermijn lijkt 1 maand te zijn, contract per 12 maanden verlengd..

Heeft iemand hier ervaring mee? (met dit abbo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tele2 ADSL ervaring(zaterdag 9 dec 06):
Ik heb sinds vandaag Tele2 Compleet. Het werkte in eerste instantie niet.
Ik heb toen de helpdesk gebeld. Tot 3 x toe om 8:30 - 9:30 en 10:00 uur.
Na het derde belletje werd de technische dienst ingeschakeld (werken ook op zaterdag). Wachten dus.
Ik werd er prima geholpen. Vanmiddag om 15:00 uur zag ik dat alle ledjes groen waren.
Nu kan ik met +/- 500 KBytes down en 100 KBytes up het internet op.
De telefoon werkt ook prima.
Het geheel internet + 2 telefoonlijnen met nummermelding etc. voor 30 euro per maand, een aanrader dunkt me! 's avonds en in het weekend betaal ik alleen start-tikken! Dat scheelt overigens maar een paar euro per maand.
NB. ik gebruik mijn eigen wireless router. De wireless op de ADSL modem is uitgeschakeld.
Updates :
- zondag 10 dec: inmiddels 1x hangup gehad van mijn ADSL-modem. Stroom eraf+erop: werken.
- maandag 18 dec: mijn telefoon is doorgeschakeld naar Tele2. Zonder problemen, niets van gemerkt.
- dinsdag 19 dec: Tele2 heeft bevestigd dat de lijn wordt ge-upgrade naar 20 MBit (op 18-jan).
- maandag 1 jan 0:15 u. : geen kiestoon, na modem reset werkt alles weer.
Wireless ook in gebruik genomen, dat werkt ook correct.
- maandag 15 dec. Tot hier geen verdere problemen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:03:
Mijn Tele2 ADSL ervaring(zaterdag 9 dec 06):
Ik heb sinds vandaag Tele2 Compleet. Het werkte in eerste instantie niet.
Ik heb zowaar de handleiding gelezen: stond dat het 10 minuten kon duren de eerste x voordat je verbinding zou krijgen.
Na die 10 minuten had ik even verbinding en toen ging het modem updaten (2 knipperende PWR en INET lampjes).
Duurde ook nog is 5 min en daarna werkte alles perfect :)

Had hem al ingesteld met alle port forwards / triggers en IP veranderd (anders kan ik niet thuiswerken met VPN).

Gek genoeg staat port 25 gewoon open? Werd mij verteld dat deze potdicht zou zitten maar ik kan alles doen via 25.

Ik had als uitschieter een update via de Apple site: 2,1MB/s duurde 30 seconden en daarna werd het 1,6MB/s
En mijn nummerweergave doet het eindelijk met de telefonie via Tele2: bij de KPN heb ik nooit een nummertje gezien (bleek aan de splitter te liggen maar ja had ik wel nodig...)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Dat komt omdat je bij de KPN een abonnement op nummerweergave moet nemen... Kost een paar euro per maand, en anders zie je geen nummer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 15:50 ]

• Elboo
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Ik wilde me ook aanmelden voor Tele2, de lite versie gezien compleet niet mogelijk is voor me. Moet natuurlijk eerst mn oude provider afzeggen en gezien 31 januari het Wanadoo Free abonnement afloopt was ik nog mooi optijd. Ik had al gehoord dat je 1 maand van tevoren je nog kan afmelden dus dat wilde ik vanmiddag doen.

het begon al 'leuk', de helpdesk van het oude Free abonnement waar ik bij zit is 2.5 tot 5x duurder t.o.v. de andere nieuwere abonnementvormen.
voor Orange ADSL bel je via nummer 0900 9515 (€ 0,20 per minuut)
voor Smartpack, Budget, Hometime en Free bel je via nummer 0900 0134 (€ 0,50 per minuut)
voor Orange Cable bel je Casema via nummer 0900 8896 (€ 0,10 per minuut)
onze verkoopafdeling bel je via nummer 0900 1480 (€ 0,10 per minuut)

Ik werd snel geholpen door de Orange helpdesk (heeft Wanadoo overgenomen) en moest even doorverbonden worden om de afzegging van het internetabonnement af te ronden. Even.. 10 minuten gewacht, kosten € 5,-. 20 minuten gewacht, kosten € 10,-. Ondertussen dacht ik, k hang maar niet op want dan zijn die belachelijk hoge kosten voor niets geweest. 30 minuten… al onze medewerkers zijn nog in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft… 45 minuten gewacht, kosten € 22.50. In totaal heb ik na 60 minuten en 28 seconden de verbinding verbroken na de zoveelste al onze medewerkers zijn nog in gesprek :( een ogenblik geduld alstublieft…kosten dik € 30,- zonder definitief van het abonnement afgemeld te zijn. Ik laat het hier natuurlijk niet bij zitten en ga diverse fora bij langs om even te melden hoe Orange te werk gaat. De kosten zal ik terug eisen zoniet dan zal ik programma's als Opgelicht en Kassa op de hoogte stellen, misschien doe ik dat sowieso wel want hier word ik niet vrolijk van :X

Afmelden via de telefoon klinkt veel handiger dan een brief maar dit kan dus wel gebeuren.

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 19:45

Remco2001

Ehm, ok...

Ik zag op de site van Tele2 dat de download van Tele2 Compleet verlaagd is van 20mb naar 4mb? Is dit dus echt zo (om bijvoorbeeld kosten te drukken) of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco2001 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:00:
Ik zag op de site van Tele2 dat de download van Tele2 Compleet verlaagd is van 20mb naar 4mb? Is dit dus echt zo (om bijvoorbeeld kosten te drukken) of...
Tele2 Compleet is altijd al een 4mb pakket geweest. Het 20mb pakket was een tijdelijke actie.
Tele2 werkt niet zoals de reguliere DSL providers. Er zijn geen snelheidsverhogingen zoals bij bijvoorbeeld KPN waardoor alle klanten er op vooruit gaan.
Bij Tele2 ga je een contract aan voor de duur van de actievoorwaarden. In die tijd veranderd er niks voor jou als klant. Geen automatische snelheids wijzigingen maar ook geen automatische prijswijzigingen. Tele2 dsl produkten zijn net zoals de mobiele telefoon abonnementen. Je weet dus voor de duur van je contract wat je hebt. (als het allemaal natuurlijk werkt :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 19:45

Remco2001

Ehm, ok...

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:57:
[...]

Tele2 Compleet is altijd al een 4mb pakket geweest. Het 20mb pakket was een tijdelijke actie.
Tele2 werkt niet zoals de reguliere DSL providers. Er zijn geen snelheidsverhogingen zoals bij bijvoorbeeld KPN waardoor alle klanten er op vooruit gaan.
Bij Tele2 ga je een contract aan voor de duur van de actievoorwaarden. In die tijd veranderd er niks voor jou als klant. Geen automatische snelheids wijzigingen maar ook geen automatische prijswijzigingen. Tele2 dsl produkten zijn net zoals de mobiele telefoon abonnementen. Je weet dus voor de duur van je contract wat je hebt. (als het allemaal natuurlijk werkt :X)
Hm, ok. Net er naast gegegrepen dus -O-
Thx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik ga eindelijk op mezelf en ben nog steeds aan het twijfelen over welke internet provider ik neem.

Mijn voorkeur gaat/ging uit naar een kabel verbinding van @Home met ook telefonie van @Home. Echter kwam ik er zojuist achter, dat ik op ongeveer 250 meter van de centrale zit. ADSL zou dus ook goed kunnen uitpakken. Tele2 levert een net totaal pakket voor een goede prijs. Ik heb dan ook een veel hogere snelheid dan bij @Home. Waar ik mee zit is, dat mijn appartementje gewoon een dood normale 4 pins telefoon stekker in de muur heeft. Kan ik dan gebruik maken van een ADSL provider als Tele2 / is dat voor normaal gebruik zo aan te sluiten?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Heb je een eigen telefoonnummer op jouw naam? Is de telefoonstekker het ISRA-punt of zit dat ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Nee er is nog helemaal geen telefoonlijn in gebruik, ik ga er dan even vanuit dat de vorige bewoner alles netjes heeft opgezegd. Het ISRA-punt zal wel ergens anders zitten, het is een appartementen complex. Voor mij komt de telefoonlijn in ieder geval via zo'n telefoonstekker de woning binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
OK, dan zou ik het niet helemaal zeker weten. Is er iemand anders in het complex met een ADSL-aansluiting? Normaal zou het geen probleem moeten zijn, als je een eigen telefoonlijn kan krijgen, maar je bent wel afhankelijk van hoe goed het telefoonnetwerk in het appartementscomplex is. Daar heb ik wel eens wisselende ervaringen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja daar ben ik ook bang voor, ik kan de telefooncentrale bijna zien liggen vanaf mijn balkon bij wijze van spreken maar wanneer het telefoonnetwerk in het gebouw slecht is, ben ik nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vanaf het begin mxstream gehad (later gewoon KPN ADSL via Planet) Nu wilde mn pa al een hele tijd tele2, dus heeft hij dat maar genomen. Op die router branden wel alle lampjes, als ik in de handleiding kijk brandt alles dus wel zoals het goed zou moeten zijn. Maar ik heb dus nog geen verbinding. Baal daar wel van, want ik zit dus al 3 dagen op een laptop, andermans wifi af te tappen..

Ik vind het wel vreemd dat je in die router helemaal geen usernames en passwords voor je dslverbinding moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
  • Laatst online: 25-07-2023
Hoe lang duurt nu de periode tussen aanvraag en aansluiting. Lees op internet veel slechte berichten zo omstreeks december 2006 - januari 2007. Hoop dat het nu in ieder geval niet meer 2-3 maanden duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen idee hoe lang het duurt, heb zelf nu nog geen verbinding.

Wat ik wel slecht vind is dat ze je afsluiten bij KPN terwijl ze een week later pas een monteur langs sturen. Zo zit ik al bijna een week zonder telefoon/internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, surf vanaf gisteravond met tele2. Was een weekje naar zweden geweest dus lag er een briefje dat er een pakje bij de buren lag, dus meteen opgehaald. Zag ook op mijn demon modem dat die het niet meer deed. Ding eraf en stekkertjes in de nieuwe en met 30 seconden was ik weer online. Zal van de week eens naar de wireless functie kijken dan kan mijn sweex wireless routertje ook weg. Al met al een pijnloze overgang van 6mb voor 39,95 naar 20 mb voor 24,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Joe-star schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:27:
Ik heb vanaf het begin mxstream gehad (later gewoon KPN ADSL via Planet) Nu wilde mn pa al een hele tijd tele2, dus heeft hij dat maar genomen. Op die router branden wel alle lampjes, als ik in de handleiding kijk brandt alles dus wel zoals het goed zou moeten zijn. Maar ik heb dus nog geen verbinding. Baal daar wel van, want ik zit dus al 3 dagen op een laptop, andermans wifi af te tappen..

Ik vind het wel vreemd dat je in die router helemaal geen usernames en passwords voor je dslverbinding moet invullen.
De username en password worden geprovisioned vanuit Tele2. Er word nl. ingelogd middels PPPoE (over RFC1483). Heb je je PC wel aangesloten op poortje 3 of 4? 1 en 2 zijn namelijk voor de STB. Als het dan nog niet werkt, moet je even de helpdesk bellen.
poepoog schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:40:
Hoe lang duurt nu de periode tussen aanvraag en aansluiting. Lees op internet veel slechte berichten zo omstreeks december 2006 - januari 2007. Hoop dat het nu in ieder geval niet meer 2-3 maanden duurt...
Ongeveer 2a3 weken. (in dec/jan waren de modems op bij de leverancier, vandaar de vertragingen)
Joe-star schreef op zondag 17 juni 2007 @ 01:32:
Geen idee hoe lang het duurt, heb zelf nu nog geen verbinding.

Wat ik wel slecht vind is dat ze je afsluiten bij KPN terwijl ze een week later pas een monteur langs sturen. Zo zit ik al bijna een week zonder telefoon/internet...
Dat heeft er mee te maken dat een KPN mannetje de sipstiften moet ompatchen in de MDF, terwijl iemand van Imtech de modem/stb komt aansluiten. Dat krijg je never-nooit-niet op het zelfde tijdstip geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
Dank voor je antwoord. 2-3 weken moet wel te doen zijn denk ik... Ze geven nu als streefdatum aan dat ze het voor 20 juli willen aansluiten, ik hoop dat ze het wat eerder lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag over het maken van een eigen website dat gratis moet kunnen via tele2.

Sinds wij namelijk sinds 3/4jaar gebruik maken van zonnet is het al een aantal keren van naam verandert. maar er staat overal nog steeds dat het mogelijk is met je zonnet-account een gratis website te starten. Ik wil nu uitvinden hoe je dat moet activeren, maar dan staat er weer dat je op allerlei plaatsen moet zijn en als ik daar dan heen surf staat er dat die pagina wellicht veroudert is en dus misschien niet meer in gebruik..

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik met één simpele link bij de pagina aankom waarmee ik mijn website kan activeren?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepoog
Vorige week binnen, super snel, en super makkelijk te installeren, zelfs voor een debiel als ik.

Aanrader 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:42:
....
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik met één simpele link bij de pagina aankom waarmee ik mijn website kan activeren?
Staat gewoon op de tele2 site bij klantenservice:

directlink: http://versatel.helptu.nl/
Klik op "Eigen homepage"
Klik bovenin de pagina op bij "Startpunt > Eigen homepage >" op "Eigen homepage"

Is idd niet echt overzichtelijk hoe je er moet komen. Succes met je homepage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig nog iets nieuws te melden over hun FUP? Ik zit nu op circa 85-90 gig bandwidth (upload en download opgeteld) en ik weet niet of ik voor deze maand nog in dit tempo door wil gaan om dat te vergroten. Misschien niet zo handig om in de eerste maand gelijk heel veel te downloaden, of ben ik nu gewoon een beetje te paranoid?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Afaik hebben ze geen FUP meer, maar zeggen ze nu gewoon geen datalimiet.

In de tijd van Zonnet/versatel hadden ze een FUP, maar zover bekend heeft nooit iemand te horen gekregen dat hij teveel gedownload had. Ik denk dus dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken over je downloadgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hapSnap schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:32:
Afaik hebben ze geen FUP meer, maar zeggen ze nu gewoon geen datalimiet.

In de tijd van Zonnet/versatel hadden ze een FUP, maar zover bekend heeft nooit iemand te horen gekregen dat hij teveel gedownload had. Ik denk dus dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken over je downloadgedrag.
Hehe, zoiets moet je altijd met een korreltje zout nemen eigenlijk :)
Tele2 heeft geen vaste maandelijkse datalimiet vastgesteld op de hoeveelheid dataverkeer door de klant (het uploaden en/of downloaden) omdat de klant dan een rekening zou krijgen voor al het maandelijks gegenereerde dataverkeer boven die limiet. Tele2 kan evenwel geen ongelimiteerd dataverkeer aan de klant aanbieden tegen het maandelijks tarief dat Tele2 nu hanteert.

Indien de door de klant gegenereerde hoeveelheid dataverkeer regelmatig significant meer is dan het gemiddelde van andere klanten die hetzelfde ADSL pakket van Tele2 afnemen, zal Tele2 de klant hierover informeren. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Indien het dataverkeer ook na het informeren door Tele2 bovengemiddeld blijft, behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee verbandhoudende kosten aan de klant in rekening te brengen en/of (ii) de dienstverlening aan de klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Door dit beleid van Tele2 mag de klant veel dataverkeer genereren, zolang het door de klant gegenereerde dataverkeer over langere periodes maar niet hoger
is dan het gemiddelde dataverkeer door andere klanten van ADSL van Tele2.
Nu de vraag hoeveel dat ongeveer is. Gemiddeld gezien vrees ik dat het een stuk lager is dan 80 gig. Een heel stuk lager zelfs. En in principe hanteren alle ADSL "zonder datalimieten" wel zoiets, maar voor deze betaal ik minder, dus ik ben benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Wat dat dan gaat er zijn maanden waar ik dik over de 500gb heenga O-), en nog nooit iets over gehoord . Ik denk dat je je dus echt geen zorgen hoeft te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hapSnap schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:14:
Wat dat dan gaat er zijn maanden waar ik dik over de 500gb heenga O-), en nog nooit iets over gehoord . Ik denk dat je je dus echt geen zorgen hoeft te maken ;)
I see, dat klinkt goed :)

In dat geval ga ik toch een paar torrents starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Nou, lekker dan....

Mijn oom en tante bestellen adsl 10mbit van Tele2 en zouden gewoon via de KPN lijn, met preselect van Tele2 blijven bellen. Afijn, of ik alles ff kon installeren en instellen...

Wat blijkt afglopen dinsdag bij oplevering? Telefoon helemaal dood, adsl werkt wel.

Had vandaag pas tijd om ergens achteraan te gaan. Tele2 zegt geen idee te hebben, KPN geeft aan dat op 01-06-2007 al uitportering van telefoon is aangevraagd en dat dit 25-06-2007 uitgevoerd is, door wie kunnen ze niet zien, maar oom en tante zijn geen klant meer van KPN. Dus nog geen oplossing....

Dit terwijl er bij mijn oom en tante 12-07-2007 nog een brief van KPN binnen is gekomen met vermelding van gecombineerde breedbandverbinding met behoud van de KPN telefoonlijn en dat zei dus degene zijn tot wie je je moet wenden met telefoonstoring en dergelijke.

Dus nu nog steeds geen telefoon, en morgen maar afwachten wat de technische dienst van Tele2 me kan vertellen, als die tenminste zoals beloofd terugbellen...

Ik moet het dus nog zien met Tele2.... vind dit echt geen stijl zo.

Overigens, ik kan in die modem/router van Tele2 niet de wireless modus op 802.11b modus of op mixed 802.11b/802.11g, hij kan alleen op 802.11g blijkbaar, waarom is dit? Behoorlijk onbruikbaar icm laptop met ingebouwde 802.11b module |:(

[ Voor 0% gewijzigd door woest85 op 19-07-2007 22:59 . Reden: typo ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou heel graag de Tele2 adsl router vervangen met een andere adsl router is het mogelijk ??
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste