Tele2 ADSL ervaringen

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 83.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diverse_Reality
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02-2006
Binnetie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:57:
Mijn vriendin gaat uit huis, en ik ben voor haar opzoek naar een leuke adsl aanbieder. Zo veel eisend is ze toch niet. De telefoonlijn wordt volgende week geactiveerd en dan wil ik voor haar Tele2 aan gaan vragen. Het gekke is dat ik op de website van hun helemaal geen 6 mbit zie staan alleen 2 en 4 kan je kiezen.... ik neem aan als je erheen belt dat je dan ook wel die 6 mbit kan krijgen...
Zou je niet beter gewoon Quicknet kunnen nemen? ;).

wees realistisch, eis het onmogelijke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nou, ik zie een hoop nieuwe aanmeldingen ...

Bij mij is de snelheid nog steeds slecht .... 55kbyte/s down en 25kbyte/s up ... :(

Ze hebben aangegeven bij Tele2 dat er een netwerk update zou komen. Aan het eind van Maart is de deadline ...

Ik heb afsproken met de helpdesk dat ik niet betaal voor mijn verbinding tot dat ik 3mbit heb ...

en eigenlijk is dat nog niet helemaal eerlijk!

Er is nu reclame van Compleet, voor iets van 29 euro per maand? En nu is er op de reclame iets van 1mb meer voordezelfde prijs ... :( bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Er is nu idd Tele2 Compleet, met 4mbit + VoIP, en je hebt niet meer dat smerige koppelverkoop BelBasis abbo voor KPN nodig (a 18 euro pm). Het vreemde is alleen dat als ik de postcode-check voor mn ouders adres doe, dat er dan staat dat het 4mbit pakket niet te op dat adres te leveren is, maar 3mbit wel, wat ook 29 euro pm is.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 14:12
Dat is omdat je daar alleen adsl via kpn hebt, dat kost tele2 meer dus bieden ze een lagere snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

clem schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:
Belangrijkste reden om niet over te stappen op Tele2 Compleet: Je zit er 24 maanden = 2 jaar aan vast! Realiseert iedereen zich dat wel?
Prijzenoverzicht Tele2 ADSL
Maandelijkse kosten € 29,95 per maand
Aansluitkosten € 0,-
Installatie door monteur (optioneel) € 79,95
Huur Multimedia Modem € 0,- per maand

Contractduur
Contractduur 24 maanden

Idd, had ik nog niet gezien tbh die 2 jaar :X

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:52

EraZor

Don't mention the war

Ikke wel hoor...boeit me ook niks...neem mn telefoon abbo ook altijd voor 2 jaar...
Zit overigens al bij versatel en ben zeer te spreken over de service en de snelheiod (nu 1 Mb family en kom vrijwel altijd aan/boven m'n snelheid (utrecht centrum))

Heb dan ook volledig vertrouwen in de goede afloop. uitzonderingen zal je altijd houden, ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik kan ook geen info vinden over het modem dat ze leveren, ik neem aan dat je een speciaal modem krijgt, omdat je daar ook via belt, of is dat weer een ander kastje? En heeft het modem meerdere UTP-poorten?

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:26

Osxy

Holy crap on a cracker

Zijn er al mensen die bellen via tele2? Werkt het goed, en hoe is de snelheid nu?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

HyperMan schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:16:
Ik kan ook geen info vinden over het modem dat ze leveren, ik neem aan dat je een speciaal modem krijgt, omdat je daar ook via belt, of is dat weer een ander kastje? En heeft het modem meerdere UTP-poorten?
Volgens mij krijg je hetzelfde modem bij adsl compleet als die bij Versatel -> http://www.tele2.nl/klantenservice/ daar kom je bij adsl compleet bij http://www.versatel.nl/klantenservice/1,,switch-2.html
en dan weer handleidingen. [url]http://versatelservice.he...r55uxf2jh2c)/p_sn_li.aspx?[/url]
Dit werd door tele2 helpdesk bevestigd.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
Ik heb een vraagje voor de adsl2 compleet gebruikers, is het mogelijk om zonder al te veel moeilijkheden, en zonder perse gebruik te maken van draadloos internet, meer dan 2 computers gebruik te laten maken van dit internet?

Ik krijg dit niet voorelkaar met tele2 basis (alleen adsl), en vraag me af of dit wel mogelijk is met Compleet. Tele2 ondersteund helaas geen internet op meer dan 1 pc i.c.m. tele2 basis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Als ik een router aansluit word die toch al computer 1 gezien, en dan moet ik daaraan de rest kunnen koppelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

osxy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:39:
Als ik een router aansluit word die toch al computer 1 gezien, en dan moet ik daaraan de rest kunnen koppelen toch?
yep

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mooi, dan komt hier binnenkort tele2 compleet lite. Wij hebben hier zo'n alarm centrale zoals die je bij essent krijgt en we hebben toestemming van onze meldkamer om via adsl in te bellen, het kan ook met een kleine aanpassing in de thuis centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Zo, vandaag een pakket ontvangen van tele2, de inhoud:
-Vood 422 A modem, dus geen wireless
-Adapter
-Telefoonsnoer
-Netwerkkabel

Ik zal dus nog zelf een mooie telefoonaansluiting bij het punt waar de lijn binne.komt moeten maken, want ik wil graag de telefoons die in serie staan allemaal aansluiten op het modem. Nou ja, voor nu maar alles even snel aangesloten via een contactdoos maar helaas, geen line-sync. Tele2 gebeld, adsl is blijkbaar technisch nog niet aangevraagd. Lekker dan, wel een doos opsturen maar nog helemaal niet de mogelijk om te internetten en bellen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jebbers/IMG_4828.jpg

• Spice

Spice

Ebbie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:26:
-Adapter
-Telefoonsnoer
-Netwerkkabel

Ik zal dus nog zelf een mooie telefoonaansluiting bij het punt waar de lijn binne.komt moeten maken, want ik wil graag de telefoons die in serie staan allemaal aansluiten op het modem. Nou ja, voor nu maar alles even snel aangesloten via een contactdoos maar helaas, geen line-sync. Tele2 gebeld, adsl is blijkbaar technisch nog niet aangevraagd. Lekker dan, wel een doos opsturen maar nog helemaal niet de mogelijk om te internetten en bellen.

[afbeelding]
Welk pakket heb je?

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

EraZor schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:58:
Ikke wel hoor...boeit me ook niks...neem mn telefoon abbo ook altijd voor 2 jaar...
Zit overigens al bij versatel en ben zeer te spreken over de service en de snelheiod (nu 1 Mb family en kom vrijwel altijd aan/boven m'n snelheid (utrecht centrum))

Heb dan ook volledig vertrouwen in de goede afloop. uitzonderingen zal je altijd houden, ben ik bang....
Als er nu alleen maar positieve reacties stonden hier over Tele2 Compleet zou ik dat waarschijnlijk ook geen probleem vinden. Maar zowel de positieve als negatieve reacties blijven behoorlijk uit dus vandaar ... ach ja mijn huidige KPN ADSL kan ik tot 31-03-2005 opzeggen. :)

Verwijderd

Zit er ook over na te denken om de tele2 compleet lite te nemen.
Kom alleen dit tegen tijdens het aanmelden:

Aanvullende informatie

Met Tele2 Compleet Lite bent u altijd online
zonder dat u zich iedere keer opnieuw hoeft aan te melden met een gbruikersnaam en wachtwoord.
Na ontvangst van het startpakket kunt u vrijwel meteen van start gaan met bellen en internetten.

Tele2 Compleet Lite wordt standaard geleverd met een gratis Digitaal box (i3 micro Vood 422).
Naast deze digitaal box vindt u in het startpakket ook een duidelijke uitleg
die u helpt met installeren van Tele2 Compleet Lite.

Het pakket wordt bij u thuis bezorgd, de levertijd is maximaal 4 weken.
Nadat u de bestelling van Tele2 Compleet Lite heeft afgerond,
kunt u de status hiervan volgen via www.tele2.nl/status

Dat is niet de de draadloze versie en dat is ook niet aan te geven bij de bestelling.
Ik wacht daarom nog met aanmelden en wacht wel af.

• Spice

Spice

Zit er ook over na te denken om de tele2 compleet lite te nemen.
lite?
Waar staat dat op de site dan????
Enfin wacht wel af, ik heb niet zo'n mail gekregen voor tele2 compleet, 20 maart is de opleverdatum, modem is door tele2 besteld en onderweg naar ons, ik laat wel horen hoe het afloopt.

[ Voor 44% gewijzigd door Spice op 23-02-2006 10:57 ]

Verwijderd

Als ik een postcode check komt eruit dat ik lite kan krijgen.
Hier is verder niks over te vinden op de site, maar je krijgt lite als je op een centrale zit waar alleen kpn adsl op zit.

• Spice

Spice

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:21:
Als ik een postcode check komt eruit dat ik lite kan krijgen.
Hier is verder niks over te vinden op de site, maar je krijgt lite als je op een centrale zit waar alleen kpn adsl op zit.
ok, snap het.
bedankt

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ebbie schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:26:
-Adapter
-Telefoonsnoer
-Netwerkkabel

[afbeelding]
Geen wireless?? staat toch op de site dat dat het wél is?

edit:
lees net dat je 6 mbit alleen adsl via kpn hebt..ik dacht tele2compleet...mea culpa
JeanJeremy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:08:
[...]
Als er nu alleen maar positieve reacties stonden hier over Tele2 Compleet zou ik dat waarschijnlijk ook geen probleem vinden. Maar zowel de positieve als negatieve reacties blijven behoorlijk uit dus vandaar ... ach ja mijn huidige KPN ADSL kan ik tot 31-03-2005 opzeggen. :)
Och heb al 2 jaar versatel naar volle tevredenheid, dus voorzie geen problemen...

[ Voor 27% gewijzigd door EraZor op 23-02-2006 13:27 ]

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Stelt die FUP nog iets voor?
Ik ben daar bij een andere provider ooit eens ingetrapt, dat ze ook een FUP ahdden, maar ondertussen wel een limiet van xGB hanteerden.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb mijn aanmelding voor het Compleet pakket geannuleerd, die 24 maanden contractermijn stond me niet aan, en is ook NIET wat er in de algemene voorwaarden, die je bij online bestelling te zien krijgt, vermeld staat. Het staat wel in de aanmeldingsbrief.

Afijn, ik heb mijn Demon-lijntje wat opgekrikt, kan er dan wel weer even tegenaan. :)

• Ebbie
Compleet lite

• Ebbie
EraZor schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:24:
[...]

Geen wireless?? staat toch op de site dat dat het wél is?

edit:
lees net dat je 6 mbit alleen adsl via kpn hebt..ik dacht tele2compleet...mea culpa

[...]

Och heb al 2 jaar versatel naar volle tevredenheid, dus voorzie geen problemen...
Ik heb wel degelijk tele2 compleet in de lite versie, dat 6 mbit abonnement is plotseling opgehouden te bestaan, daarom heb ik compleet lite besteld.Vind het zelf ook raar dat het modem niet wireless is.

• Blasterxp
  • Niet online
Nog steeds 55kb/s down en 25kb/s up ... en een haperende telefoonlijn (ben soms niet bereikbaar en als er geinternet wordt gaat de spraak haperen)...

En toch een fijne rekening gekregen ....

3mbit ?? jaja ... kl*ten zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Zijn er mensen met andere ervaringen dan 55 KB/sec down en 25 KB/sec up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ebbie schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:55:
[...]

Ik heb wel degelijk tele2 compleet in de lite versie, dat 6 mbit abonnement is plotseling opgehouden te bestaan, daarom heb ik compleet lite besteld.Vind het zelf ook raar dat het modem niet wireless is.
Hmm da's raar... ze adverteren toch duidelijk met een wireless modem...al contact over opgenomen?
Blasterxp schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:58:
Nog steeds 55kb/s down en 25kb/s up ... en een haperende telefoonlijn (ben soms niet bereikbaar en als er geinternet wordt gaat de spraak haperen)...

En toch een fijne rekening gekregen ....

3mbit ?? jaja ... kl*ten zooi
Heb je zelf al iets ondernomen behalve het hier te posten? ik heb zeer goede ervaringen met de helpdesk van (destijds) versatel.

[ Voor 37% gewijzigd door EraZor op 27-02-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zou iemand die via Tele 2 connected is (bij voorkeur Tele 2 compleet) even willen pingen naar startpagina.nl en de resultaten hier neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
feekless schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:03:
Zou iemand die via Tele 2 connected is (bij voorkeur Tele 2 compleet) even willen pingen naar startpagina.nl en de resultaten hier neerzetten?
Op het moment kan ik google niet eens pingen met m'n "tot 20Mb/s" abbonement...

/edit... hij doet het weer (met tegenzin)
Pinging startpagina.nl [62.69.168.6] with 32 bytes of data:

Reply from 62.69.168.6: bytes=32 time=51ms TTL=123
Reply from 62.69.168.6: bytes=32 time=176ms TTL=123
Reply from 62.69.168.6: bytes=32 time=55ms TTL=123
Reply from 62.69.168.6: bytes=32 time=110ms TTL=123

Ping statistics for 62.69.168.6:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 51ms, Maximum = 176ms, Average = 98ms

[ Voor 45% gewijzigd door Da.Rock op 27-02-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

is het al gezegd offe ontgaat nu IEDEREEN dat tele2 versatel heeft overgenomen... kom op mensen versatel is niet overgenomen voor het aantrekkelijke voetbal deal :) maar voor zijn ADSL netwerk en tadaa tele2 komt met adsl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Joh?! echt waar?! :z

Maar wat is het neiuwtje nou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb nu Versatel Family 1Mb maar zovaak storingen gehad dat ie in mei de deur uitgaat (loopt 1e jaar af), en vraag me af op welk netwerk Tele2 Adsl (die 2Mb voor 19,95) geleverd wordt... Later tuurlijk Versatel, maar was altijd KPN - hoe gaat dat nu?

En die binaries, die bij Versatel nogal schommelend en officieel niet-ondersteund waren, wil ik evt wel terugzien bij Tele2. Iemand daar (al) ervaringen mee?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
IK heb eneele jaren geleden ooit een zonnet adsl abbonement genomen.
Nooit problemen mee gehad, toen werd het versatel en toen had ik zelden een probleem (het was altijd de volgende dag weer ongeveer in orde) alleen mijn upload snelheid veranderde iedere week.
Maar dinsdag rond 11 uur zat ik met 2 vrienden online te gamen op mijn 3 mbit lijntje en ineens kregen we gigantische lag en hoge ping en viel de lijn uit.
Dus na router reset weer online weer hoge ping.
Toen deed ik speedtest was me download ongeveer 1500 en upload ongeveer 300. (normaal 2800 en 512) nou toen keek naar de lijn status op de router en zag ik dat me speeds gewoon de helft waren geworden.
Nu was ik hier niet zo blij mee want ik had toendertijd een redelijk snel zonnet pakket gekocht met multi pc modem om in de toekomst goed online te kunnen gamen en surfen tegelijk en nu ging geen van beiden goed.
Adsl deed het altijd goed maar toen werd mijn upload zomaar iedere week een klein beetje veranderd en nu word mijn down en up stream een paar keer per dag gewoon totaal verander ik heb nu soms gewoon 75 % lagere speeds..
Ik kan zelfs in mijn eentje niet meer stabiel online gamen (oude bf 2 ping 15 tot 40 nieuwe ping 80 tot disconnect)
En als ik speedtest doet varieert het resultaat iedere keer een kleine variatie is normaal maar de ene keer 1500 up en meteen daarna 300 up en daarna 700 up lijkt me niet normaal.
Down verander ook maarv dan iets minder 500 (vroeger) 400 (is nu max) en soms is het 100 op speedtest

Kortom mijn ervaring is zeer slecht

Nu had ik bij versatels upload kuren al de neiging om over te stappen (ik bleef vanwege de 15 euro per maand) maar nu weet ik toch wel zeker dat ik een andere provider wil.
Ik vroeg mij af of meerdere mensen deze problemen hebben en of dit is opgelost.

En ik zit te twijfelen om over te stappen op xs4all of tweakdsl. Ik wlde graag een abbonement met minimaal 2 mbit download en minimaal 700 kbit upload. Welke van de 2 providers zouden jullie aanraden en kan ik voor onder de 30 euro betere snelheden krijgen.

Groeten Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Niet online
Da.Rock schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:16:
[...]

Op het moment kan ik google niet eens pingen met m'n "tot 20Mb/s" abbonement...
Oh maar dat is ADSL 2; is Tele 2 Compleet ook via adsl 2 dan?
Kan iemand met Tele 2 compleet ff een ping log naar startpagina.nl posten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 1 januari bij Tele2. Het is een drama. Ik heb in januari ongeveer 180 kbps download snelheid gehad, in februari zelfs 400 kbps. Helaas zou ik 2 Mbps moeten hebben. Ook heb ik er al 3 dagen uitgelegen.

Tele2 geeft woor reactietijden van de technici 4-5 werkdagen op. Voor alles waar je tegenaan loopt moet je de helpdesk bellen. Deze mag niets, kan niets en doet niets behalve je gesprek aannemen. Als het echt lastig wordt moet je een brief naar het hoofdkantoor sturen. Omdat ik hier niets over hoorde heb ik ook hier weer achteraan gebeld. De reactietijd op brieven ligt op 25-30 dagen. Dit durven ze gewoon per mail te schrijven anno 2006.

Op 6 februari heb ik in overleg met de consumentenbond een aangetekende brief verstuurd. Ook hier heb ik tot nu toe niets gehoord. Ze hebben 4 weken gekregen om mijn dienstverlening op peil te brengen. Tot nu toe is er voor mij niets zichtbaar gebeurt. 6 maart ben ik dan hopenlijk vrij om naar een andere provider te gaan. Ik hoop allleen dat ze de lijn vrijgeven aan een andere provider. Recht hebben is iets anders dan recht krijgen. Gezien de helpdesk reacties heb ik daar nog wel een hard hoofd in.

Ik ben dan ook blij dat ik geen voip heb via tele2. Ik zou zelfs zonder telefoonverbinding komen te zitten op 6 maart als ze de dienstverlening de komende dagen niet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

GieltjE

Niks te zien...

Bij een kennis van mij krijgen ze dat tele2 met internet bellen ofzo.

Kan ik daar een normaal router voor kopen (hoe loopt de telefonie zodadelijk), heb geen zin het internet direct op de netwerk kaart te hebben. (zoiets erachter hangen als de sitecom 202?)

[ Voor 10% gewijzigd door GieltjE op 06-03-2006 21:23 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

GieltjE schreef op maandag 06 maart 2006 @ 21:04:
Kan ik daar een normaal router voor kopen (hoe loopt de telefonie zodadelijk), heb geen zin het internet direct op de netwerk kaart te hebben. (zoiets erachter hangen als de sitecom 202?)
De modem is zelf al een router met 4 poorten, je kan daar dus direct een pc op aansluiten. 2 poorten zijn voor de decoder die niet met dit pakket wordt meegeleverd. (Waarschijnlijk is in de toekomst een digitaal TV abonnement te nemen). De andere 2 zijn voor het aansluiten van 2 pc's of een switch/hub om nog meer apparaten aan te sluiten. Ook zitten er 2 telefoon aansluitingen op met elk een eigen nummer. Hier sluit je de bestaande telefoonlijn op aan, bellen gaat voortaan via de modem dmv VOIP.
Router is dus niet nodig, zou je dat wel doen dan heb je alleen maar kans op DHCP conflicten en moet je de router gebruiker zonder eigen DHCP waardoor het eigenlijk gewoon een switch wordt.

[ Voor 57% gewijzigd door Phrenetic op 07-03-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Zijn er inmiddels ook mensen met goede ervaringen met tele2 eventueel + bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

^^ idd, eind deze maand moet ik beslissen en wat ik nu lees wordt het gewoon TweakDSL en geen Tele2 Compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
@EraZor

Voor T2 Lite wordt niet geadverteerd met een Wireless modem, wordt geleverd meet Speedtouch modem. Dit is ook het enige T2 abo wat nog op KPN netwerk loopt. Dit abo is voornamelijk bedoelt voor de mensen buiten het dekkingsgebied van het T2 (Versatel) netwerk. Goed lezen is het halve werk, kan zoveel vragen in een keer wegnemen zonder dat daarover misverstanden op dit soort fora ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Gadgeteer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:00:
@EraZor

Voor T2 Lite wordt niet geadverteerd met een Wireless modem, wordt geleverd meet Speedtouch modem. Dit is ook het enige T2 abo wat nog op KPN netwerk loopt. Dit abo is voornamelijk bedoelt voor de mensen buiten het dekkingsgebied van het T2 (Versatel) netwerk. Goed lezen is het halve werk, kan zoveel vragen in een keer wegnemen zonder dat daarover misverstanden op dit soort fora ontstaan.
Correctie, het is een vood 422 modem dat ik hier nog steeds op de kast heb liggen omdat het niet werkt. Geen speedtouch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Nou, slecht nieuws m.b.t. onze tele2 compleet ervaring.
10 februari besteld, gewenste oplevering 11 maart.
Ik kon vanaf de 10e mijn orderstatus volgen op een orderoverzicht (je krijgt een versatel emailadres).
Dat ging allemaal goed, overal verschenen er steeds meer groene vinkjes.
Ik had in mijn hoofd 14 maart zitten dus vanmorgen nog een keer kijken.
De layout van de orderstatus is totaal veranderd en er stond alleen nog maar: order ontvangen en geaccepteerd, bij de order is technisch opgeleverd door Tele2 stond een streepje hetgeen betekent dat de order in behandeling is.
Nou bellen dan maar, ging niet want er was vanmorgen een grote computerstoring bij tele2.
Vanmiddag maar weer, om een lang verhaal kort te maken (protocolmuts) 20 maart is de waarschijnlijke opleverdatum en u krijgt daarvoor een modem thuis gestuurd.
Ze bood nog een analoge inbelmogelijkheid aan maar na overleg met haar collega werd dat weer ingetrokken.
Affijn dat wordt dus weer 10 dagen wachten en dan hopen dat het wel gaat lukken.
Ondertussen internetten met T-mobile, kijken of ik die gemakkelijk als modem kan gebruiken.
De analoge kpn-lijn blijft tot de opleverdatum werken, dat is alvast iets.

Tsja wat valt er meer te zeggen, aan die helpdesk heb je niet veel, alleen dat ze een opleverdatum kunnen geven. Wat raar is want elke keer als je tele2 belt wordt je geadviseerd je orderstatus per internet te volgen bovendien moet je dan ook internet hebben want ze informeren je niet op een andere manier >:)
Wat dus niet waar is, is de gehanteerde leverdatum van 4 weken, ga daar niet van uit, hou 6 of meer weken aan.
Zodra ik meer weet, meld ik me weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Phrenetic schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:49:
[...]

De modem is zelf al een router met 4 poorten, je kan daar dus direct een pc op aansluiten. 2 poorten zijn voor de decoder die niet met dit pakket wordt meegeleverd. (Waarschijnlijk is in de toekomst een digitaal TV abonnement te nemen). De andere 2 zijn voor het aansluiten van 2 pc's of een switch/hub om nog meer apparaten aan te sluiten. Ook zitten er 2 telefoon aansluitingen op met elk een eigen nummer. Hier sluit je de bestaande telefoonlijn op aan, bellen gaat voortaan via de modem dmv VOIP.
Router is dus niet nodig, zou je dat wel doen dan heb je alleen maar kans op DHCP conflicten en moet je de router gebruiker zonder eigen DHCP waardoor het eigenlijk gewoon een switch wordt.
Het lijkt mij niet echt een router, het internet ip hangt direct op hun netwerkaart :r

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

GieltjE schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:28:
[...]

Het lijkt mij niet echt een router, het internet ip hangt direct op hun netwerkaart :r
Wat voor modem hebben ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Phrenetic schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:25:
[...]

Wat voor modem hebben ze dan?
zo'n ding
[afbeelding][/quote]

Weet niet of ut de 2 of 4 poorts is moet ik even navragen

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Als het zo'n i3 ding is dan is het inderdaad een 2 poorts, maar nog wel steeds een router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Hmm, wat voor ip range zou hij normaal in moeten zitten?

En welk ik heeft ut routert dan?
Dan kan ik de volgende keer als ik daar ben het verhelpen....

Edit;
Het is een 1 poorts, maar ziet er wel zo uit 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door GieltjE op 10-03-2006 19:59 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou begin februari upgrade aangevraagd,2 maart idd is de lijn omgezet, nu heb ik dus vanaf 2maart geen verbinding meer omdat ik nog geen modem heb.kl....en.
Vandaag 11-03-2006 gaat er een aangetekende brief weg waarin ze de tijd krijg tot 1 april en daarna word de incasso stop gezet en gaat de hele boel naar de rechtsbijstands verzekring.

moeilijk he een modem versturen

Nou dan maar even edit hier komt die dan.

10 uur smorgens op 11-03-2006 aangetekende brief weg 11uur smorgens (op zaterdag) modem binnen.
Ik heb de brief nog kunnen op halen.
Alleen de verbinding is vele malen sneller ik zou het 4mb down en 1 mb up krijgen maar ik download nu met 998 KB per sec,upload klopt wel.
Nou ja ik ben toch nog blij.
Het is trouwens een davolink modem (draadloos)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem nu 24 uur aan staan,kan iemand mij uit leggen waarom ik gisteren toen ik alles voor het eerst aangesloten had nog met 998 kb per sec downloaden,en nu 24 uur later zo rond de 400kb overigens klopt dit wel met mijn abbo 4mb down en 1mb up.
Maar hoe doen ze dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Als je Tele2 Compleet neemt, dan heb je voor 29,95 ADSL+Telefonie en heb je geen KPN meer nodig.
Ik ben niet zo geinteresseerd in telefonie en vraag me dus af als je ADSL Plus neemt voor 24,95 je dan ook geen KPN meer nodig hebt? Of komt er dan nog gewoon de KPN abbo kosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutch_warrior schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:23:
IK heb eneele jaren geleden ooit een zonnet adsl abbonement genomen.
Nooit problemen mee gehad, toen werd het versatel en toen had ik zelden een probleem (het was altijd de volgende dag weer ongeveer in orde) alleen mijn upload snelheid veranderde iedere week.
Maar dinsdag rond 11 uur zat ik met 2 vrienden online te gamen op mijn 3 mbit lijntje en ineens kregen we gigantische lag en hoge ping en viel de lijn uit.
Dus na router reset weer online weer hoge ping.
Toen deed ik speedtest was me download ongeveer 1500 en upload ongeveer 300. (normaal 2800 en 512) nou toen keek naar de lijn status op de router en zag ik dat me speeds gewoon de helft waren geworden.
Nu was ik hier niet zo blij mee want ik had toendertijd een redelijk snel zonnet pakket gekocht met multi pc modem om in de toekomst goed online te kunnen gamen en surfen tegelijk en nu ging geen van beiden goed.
Adsl deed het altijd goed maar toen werd mijn upload zomaar iedere week een klein beetje veranderd en nu word mijn down en up stream een paar keer per dag gewoon totaal verander ik heb nu soms gewoon 75 % lagere speeds..
Ik kan zelfs in mijn eentje niet meer stabiel online gamen (oude bf 2 ping 15 tot 40 nieuwe ping 80 tot disconnect)
En als ik speedtest doet varieert het resultaat iedere keer een kleine variatie is normaal maar de ene keer 1500 up en meteen daarna 300 up en daarna 700 up lijkt me niet normaal.
Down verander ook maarv dan iets minder 500 (vroeger) 400 (is nu max) en soms is het 100 op speedtest

Kortom mijn ervaring is zeer slecht

Nu had ik bij versatels upload kuren al de neiging om over te stappen (ik bleef vanwege de 15 euro per maand) maar nu weet ik toch wel zeker dat ik een andere provider wil.
Ik vroeg mij af of meerdere mensen deze problemen hebben en of dit is opgelost.

En ik zit te twijfelen om over te stappen op xs4all of tweakdsl. Ik wlde graag een abbonement met minimaal 2 mbit download en minimaal 700 kbit upload. Welke van de 2 providers zouden jullie aanraden en kan ik voor onder de 30 euro betere snelheden krijgen.

Groeten Martijn.
Klinkt als een bekabelings of splitter probleem, het modem traint niet optimaal in wegens storingen op de lijn, dit leidt ook tot instabiliteit.

- Heb je het modem wel echt met een hele korte kabel op het ISRA punt aangesloten ?
- Heb je alle telefonie apparatuur in huis wel via de splitter aangesloten ?
- Zitten er geen (ook geen ongebruikte!) aftakkingen voor het modem/de splitter ?
- Als je zonder splitter met een korte kabel op ISRA test, heb je dan dezelfde problemen en op wat voor snelheid traint het modem dan ?

Succes met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
superjohn schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:17:
Als je Tele2 Compleet neemt, dan heb je voor 29,95 ADSL+Telefonie en heb je geen KPN meer nodig.
Ik ben niet zo geinteresseerd in telefonie en vraag me dus af als je ADSL Plus neemt voor 24,95 je dan ook geen KPN meer nodig hebt? Of komt er dan nog gewoon de KPN abbo kosten bij?
ja dan heb je minimaal een belbudget nodig (iets van kleine 9 euro). Ben je dus duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Vreemd, ik zou vrijdag worden afgesloten van mijn huidige verbindig, maar alles werkt nog en de 20e komt tele2 erop te staan.
Voor zover ik weet gaat het dan niet werken, iemand anders met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Kan alleen maar zeggen dat 't inmiuddels top werkt bij mij. KPN is nog niet afgesloten, maar kan al wel bellen met het extra nummer. 4mb internet is idd gewoon 4 mb. Ben zeer tevereden, vooralsnog.
Vreemd alleen wel dat de orderstatus erg vaag is en steeds verandert bij tele2, maar goed: 't werkt! Nou nog even afwachten hoe 't gaat als kpn afgesloten is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Van dat TV pakket had ik toch wat meer verwacht. Het is een erg mager pakket van zenders voor een normale prijs (14,95 per maand na de introductie periode). Dat kost m'n Casema abo nu ook met daarin meer zenders een een analoog signaal dat gewoon op elke tv te ontvangen is terwijl je hier een decoder nodig hebt en naar elke decoder een UTP kabel aan moet leggen (als het al mogelijk is meerdere decoders aan te schaffen, nog niet meegeteld wat de impact is op je ADSL lijn als je naar 2 zenders kijkt...!)
Bij het aantal zenders dat nu wordt aangeboden kan je net zo goed voor een digitenne variant gaan, ben je nog goedkoper uit ook. Ben je alleen wel weer terug bij KPN :P

De toekomst van IP-TV kan mooi zijn, maar dan moeten ze zeker wat aan het zenderpakket doen. Zodra je je eigen pluspakket kan samenstellen kan het wat worden, bij Casema betaal ik nu 7,50 extra voor een hele rits zenders die ik toch nooit kijk. Jammergenoeg zijn er een paar zenders die wel de moeite waard zijn, maar om daar dat extra maandbedrag voor neer te blijven leggen, ik denk het niet.
Ook de aangekondigde 'uitzending gemist' functionaliteit is geen killer app, het is leuk, maar het ziet er naar uit dat er straks tussen 0,99 en 4,99 per aangevraagd programma gefactureerd gaat worden, dan is de lol er ook heel snel vanaf.

Persoonlijk denk ik niet dat ze met het huidige aanbod op TV gebied veel (nieuwe) abonnees zullen trekken. Maar omdat de aandeelhouders niet tevreden zijn met enkele tienduizenden TV klanten vermoed ik wel dat er nog erg veel aan gesleuteld gaat worden om meer mensen over de streep te trekken. En wie weet doe ik het straks ook wel, maar voorlopig mag Casema mij nog tot hun klantenbestand rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik heb nu 1week die davolink modem 201 AMR en het werk verder goed ook de snelheden (700-1000 KB)dus niet slecht.
Mijn provider is tele 2.
Maar als ik BV 24 uur aan het downloaden ben torrent bestanden,dan loopt de modem vast,waarna ik de stekker eruit moet halen en daarna doet hij het weer,(iemand een oplossing)
Ik gebruik utorrent.ook met azureeus hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33

FlyEragon

Alien Monkeys

Is er iemand die Tele2 Compleet kan aanraden/afraden ? 29,95 voor een 4mb/1mb lijntje en telefoonverbinding zodat je KPN weg kan doen lijkt mij niet zo slecht.

Ik heb nu een Planet abo 3mb/512kb van €35,- p/maand en betaal ongeveer €30,- p/maand aan KPN (abo kosten + belkosten). Enige waar ik over zit te twijfelen is de kwaliteit van Tele2. Met KPN of Planet heb ik zelden te maken met een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik vermoed dat je in dit draadje met name de negatieve verhalen zult horen (die er ook echt wel zullen zijn). Mensen gaan niet zo snel een heel verhaal intypen over dat alles werkt naar behoren.
Laat ik dan ook maar de eerste zijn ;)
Alles werkt perfect. KPN is inmiddels afgesloten en ik merk nog geen enkel verschil met vroeger (buiten de telefoonrekening en de downloadsnelheid ;)).

Wat MIJ betreft een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Ruim een maandje geleden heb ik mijn XS4ALL abbo na 5 jaar opgezegt en de stap genomen naar tele2. Omdat telco-telco migraties standaard fout lopen als je de verhalen leest hield ik al rekening met het ergste, maar alles is mee gevallen gelukkig. Vanmorgen smsde mijn vriendin dat het internet er uit lag en toen ik vanmiddag thuis kwam heb ik voor de vorm maar het tele2 modem aangesloten. Tot mijn verbazing had ik meteen verbinding en begon het modem de firmware te updaten. Na een minuut of 10 was dat klaar en branden alle lampjes groen.

Toen ben ik maar langzaam begonnen de rest van het netwerk op te zetten (switch, printserver, draadloze netwerk) en met wat kleine missertjes van mijn kant (per ongeluk op 'deny' ipv 'accept' drukken in de MAC table van de router is altijd leuk :P) draaide het allemaal naar behoren met een klein half uurtje.

Even de snelheid gecheckt (tegen de 8Mbit nog steeds) en even gebeld via VOIP (kwaliteit is beter dan GSM) en tot nu toe bevalt het me allemaal prima. Nu nog even afwachten of de nummerportering een beetje snel wil komen en dan ben ik helemaal tevreden.

Update: vandaag nog even de snelheid goed getest met een 100mb.bin bestand en het blijkt dat er toch een cap op de snelheid zit. In eerste instantie begin ik rond de 1MB/s maar dat loopt langzaam terug naar een stabiele 485 kB/s. Toch niet slecht voor een 4Mb abbo dacht ik :)

Tot nu toe een groot succes dus :D

[ Voor 12% gewijzigd door Chemist op 18-03-2006 18:27 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Chemist: poorten forwarden gaat ook prima? Omdat ik las dat dat met dit modem niet kon :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:35:
Even een vraagje, ik heb nu 1week die davolink modem 201 AMR en het werk verder goed ook de snelheden (700-1000 KB)dus niet slecht.
Mijn provider is tele 2.
Maar als ik BV 24 uur aan het downloaden ben torrent bestanden,dan loopt de modem vast,waarna ik de stekker eruit moet halen en daarna doet hij het weer,(iemand een oplossing)
Ik gebruik utorrent.ook met azureeus hetzelfde probleem
Aantal connecties verminderen; is bekend p2p probleem.
En nog een vraagje; ondersteunt het modem alleen WEP? Geen WPA2 of zelfs WPA?

http://www.tele2.nl/klantenservice/support.xml?x=2&n=0

[ Voor 11% gewijzigd door VonFoX op 21-03-2006 11:22 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Begin dit jaar een abo aangevraagd met aktiecode 568, gekregen alleen mijn centrale is pas per 1 juli weer geschikt :( (zal wel vol zitten)

duurt nog zo lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

VonFoX schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:12:
[...]

En nog een vraagje; ondersteunt het modem alleen WEP? Geen WPA2 of zelfs WPA?

http://www.tele2.nl/klantenservice/support.xml?x=2&n=0
Gewoon WPA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het davolink modem is het alleen mogelijk om een wep beveiliging te kiezen. De wpa is geblokkerd in de settings van het modem. Dit is met bijna alle functies in het modem. Wanneer je wilt vpn met een netscreen/juniper, cisco of checkpoint client kan je wanneer de beveiliging hiervan hoog is het wel vergeten. De klantenservice wat je geen klantenservice mag noemen zal je niet hiermee helpen omdat het volgens hun een zakelijke toepassing is. Het modem (de davolink ) is een zeer groot pruts apparaat, zit sinds november bij versatel en ga in november weer terug naar xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
port forwarden is geen probleem; mijn ftp server is gewoon te benaderen (via een dyndns).
WPA is wel te selecteren in de modem, maar ik heb er geen ervaring mee, ik heb gewoon een mac list en verder niks, zit toch relatief veilig op 5 hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Nou 20 maart zou de lijn worden opgeleverd, zooitje aangesloten (zyxxel wegehaald en davolinkding ingeplugd, telefoonstekker erin en sweexrouter gereset).
Plop internet ok en bellen van ons naar buiten ok.
Bellen naar ons kan ook maar nog niet naar het toestel waar de davolink aanhangt. Die gaat gewoon niet over, andere telefoons horen we wel.
We hebben 5 siemens dect-toestellen en 2 basisstations, moet ik die resetten?
Dus bijna tevreden :). Lijntje is ook lekker snel btw.

edit: gefixt, alles werkt naar behoren we zijn hier dus tevreden over tele2 compleet.

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 22-03-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:06:
Bij het davolink modem is het alleen mogelijk om een wep beveiliging te kiezen. De wpa is geblokkerd in de settings van het modem. Dit is met bijna alle functies in het modem. Wanneer je wilt vpn met een netscreen/juniper, cisco of checkpoint client kan je wanneer de beveiliging hiervan hoog is het wel vergeten. De klantenservice wat je geen klantenservice mag noemen zal je niet hiermee helpen omdat het volgens hun een zakelijke toepassing is. Het modem (de davolink ) is een zeer groot pruts apparaat, zit sinds november bij versatel en ga in november weer terug naar xs4all
WPA beveiliging staat standaard niet in de tot op het bot uitgeklede settingspagina's maar als je deze handleiding volgt dan kan je het wel aanzetten.
VPN verbinding opzetten met de Checkpoint client heeft bij mij nog niet voor problemen gezorgd, heb er verder ook niks voor in hoeven stellen wat betreft portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Phrenetic schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:04:
[...]
WPA beveiliging staat standaard niet in de tot op het bot uitgeklede settingspagina's
Bij mij staat de optie er gewoon tussen hoor en ik kan kiezen tussen TKIP, AES of TKIP+AES.
Wel lijkt het er op dat je een RADIUS server moet hebben, maar ik weet niet precies hoe dat zit (zoals gezegd heb ik alleen een MAC filter draaien en verder niks.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik kon oook gewoon wpa selecteren. Niks aan 't handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
VonFoX schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:12:
Beter zou zijn: Is een bekend router probleem. IMHO zegt dit veel over de kwaliteit van de router. Dit probleem is al erg oud en de meeste fabrikanten hebben hun apparatuur (software eigenlijk) aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
*zucht* .. gaat voor de verandering het technische deel in 1 keer goed, lukt het allemaal administratief niet ...
Ik heb nu dus al een week een werkende tele2 verbinding (incl bijbehorende snelheid en voip) maar volgens de KPN leveren ze nog steeds en wordt ik de 14e pas afgesloten. Verder heeft xs4all mijn lijn de 17e maart al afgesloten, maar in hun systemen staat mijn abbonement nog steeds actief ..

Ach ja .. ik zie het allemaal wel, zullen wel weer een hoop telefoontjes overheen moeten voor het geregeld is vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag aan de Tele2 gaan. Alleen heb ik nog twee vragen: Moet ik eerst een KPN telefoonaansluiting hebben? Die heb ik namelijk niet. En als ik al een KPN aansluiting neem. Moet ik dan ook een abbo nemen? Of is de aansluiting voor 50 euro voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Je hebt een (analoge) KPN aansluiting nodig die tele2 vervolgens porteert. Je moet dus de aansluitingskosten + goedkoopste abbonement (10 euro / maand) nemen en zodra die opgelevert is je aanmelden bij tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Chemist schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:35:
Verder heeft xs4all mijn lijn de 17e maart al afgesloten, maar in hun systemen staat mijn abbonement nog steeds actief ..
Ik heb destijds ook een moeilijke (en nare smaak) ervaring gehad met Xs4all.
Je zegt je ADSL abbonement op maar zij vonden dat ik nog steeds belang had aan een inbel-abbonement met mijn oude email-adressen. Heel aardig natuurlijk van ze, alleen het feit dat ze me hiervoor begonnen te factureren was wat minder.

Kostte me ook 3 maanden om dit geregeld te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Chemist schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:10:
Je hebt een (analoge) KPN aansluiting nodig die tele2 vervolgens porteert. Je moet dus de aansluitingskosten + goedkoopste abbonement (10 euro / maand) nemen en zodra die opgelevert is je aanmelden bij tele2.
Als je bij KPN een telefoonlijn hebt, heb je een jaarcontract, kun je daar onderuit komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Nope :) Tenzij ze je vergeten de eindafrekening te sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Op dit moment hebben wij hier ADSL van XS4all > 24 Euro en betaal je dus nog een gedeelte aan KPN a 24 Euro. Daarbij komt nog het basis abo van KPN voor het bellen a 18 Euro. Dat komt neer op 66 Euro vaste kosten. Daarbij komen nog de gesprekskosten overheen. Dan is deze combinatie toch de oplossing? Aangezien je 30 Euro kwijt bent bij TELE2. Meer dan de helft goedkoper en ook nogeens de gesprekskosten voor niks savonds en in het weekend (exclusief de startkosten). Ik zit nog buiten het postcodegebied van @home. Dan is deze combinatie toch fantastisch? Of ben ik nu te enthousiast?

En als ik het goed begrijp blijf je nog steeds je vaste lijn betalen aan KPN a 18 Euro? Dus je blijft betalen totdat TELE2 hem voor je op heeft gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag, ik heb Tele2 compleet besteld en dit moet 6 april gaan werken. Maar bij het aanmelden kon je een extra telefoon nummer opgeven, waarvoor is die dan. Ik ga ervanuit dat mijn adsl en voip gewoon over mijn oude KPN nummer gaat.

Ik kan hierover geen goede info vinden bij de online hulp van tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Je oude nummer wordt idd geporteerd naar voip. je krijgt gewoon een extra nummer. kan je bijv. een fax aanmikken ofzo... je kan d'r ook niks mee doen; maakt niet uit.

Overigens: je betaalt GEEN kpn meer, nadat tele2 het voor je opgezegd heeft. 29,95 + evt. belkosten (starttarieven). That's it! ben dik tevereden (haal op mijn 4Mb lijntje rgelmatig 10-12 Mb trouwens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Nou ik wou het dus gaan bestellen maar na de postcode check had ik nog niet de juiste snelheid en moest ik voor een Lite abonnement gaan. Dit is dus i.c.m een digitale box. Die is niet wireless. En dat is een vereiste. Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen? Een router erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
JeanJeremy schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:04:
[...]

Ik heb destijds ook een moeilijke (en nare smaak) ervaring gehad met Xs4all.
Je zegt je ADSL abbonement op maar zij vonden dat ik nog steeds belang had aan een inbel-abbonement met mijn oude email-adressen. Heel aardig natuurlijk van ze, alleen het feit dat ze me hiervoor begonnen te factureren was wat minder.

Kostte me ook 3 maanden om dit geregeld te krijgen :/
Hmm .. nou ik ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren dan. De migratie is technisch helemaal opgeleverd, de verbinding werkt prima en mijn tel nr is ook geporteerd. Verder zit er geen tel signaal meer op mijn oude kpn lijn, maar volgens xs4all en kpn gaan ze 14 april de boel afbreken en overhevelen naar tele2 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awwexl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:32:
Nou ik wou het dus gaan bestellen maar na de postcode check had ik nog niet de juiste snelheid en moest ik voor een Lite abonnement gaan. Dit is dus i.c.m een digitale box. Die is niet wireless. En dat is een vereiste. Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen? Een router erachter?
Access point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik heb sinds gisteren het zwikje aangesloten (tele2 compleet). Top. Keurige doos, handleiding, en een goede snelheid. MAAR nu heb ik zojuist mijn fax op het modem aangesloten, en er komt prompt niets binnen! Als ik de fax op de splitter zet (dus nog opd e oude KPN lijn) komt het wel goed binnen. Ik heb me keurig gehouden aan het omnummerings systeem (fax gaat nl. ook wel over, maar stopt dan).

Heeft iemand ervaring met Tele2 Compleet icm fax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als ik nu de postcode check doe staat er dat ze voor 1 mei kunnen leveren, als ik in mijn orderstatus kijk is de opleverdatum half juli :(
(wat ik begreep begin van het jaar omdat de centrale geschikt gemaakt moet worden\uitgebreid)

Benieuwd of ik nu ook mijn order eerder krijg, gelijk maar even gevraagd via zo'n contact formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

456 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:32:
Ik heb sinds gisteren het zwikje aangesloten (tele2 compleet). Top. Keurige doos, handleiding, en een goede snelheid. MAAR nu heb ik zojuist mijn fax op het modem aangesloten, en er komt prompt niets binnen! Als ik de fax op de splitter zet (dus nog opd e oude KPN lijn) komt het wel goed binnen. Ik heb me keurig gehouden aan het omnummerings systeem (fax gaat nl. ook wel over, maar stopt dan).

Heeft iemand ervaring met Tele2 Compleet icm fax?
Niet precies maar had wel een soortgelijk probleem. Het telefoonantwoordapparaat werkte niet, aangesloten op tel2 en nog niks, een telefoonsplitter op tel1 en daar telefoon en telefoonantwoordapparaat aangesloten en alles ok, tele2 heeft ook een aardige faq waar veel info is te vinden btw. Daar had ik het splitter-verhaal vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Ik heb nu bij 2 mensen wireless werkend proberen te krijgen met een Tele2 adsl light, die vood modem en een linksys wireless router. Als je 1 pc vast aansluit krijgt hij wel een ip dmv bridge toegewezen, maar de wan van de linksys krijgt helemaal niks. 1 keer heeft het 1 uur gewerkt toen ik de toegewezen adressen handmatig in de linksys heeft geklopt. Ook Mac adres spoofing en hostnamen etc. wilde niet baten. Gaan we nu weer terug naar de casema/@home tijd en weer 2 netwerkkaarten in 1 machine met connection sharing :?

Heeft iemand dit al werkend gekregen ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Laatst online: 10-09 00:01
heb net tele2 compleet lite pakket binnengekregen. heb gebeld met klantenservice voor het volgende: kan ik alles in de oude situatie herstellen als ik dit wil? ik wil namelijk wel ff testen of het werkt, maar wil er nu nog geen gebruik van maken, omdat je dan met het tijdelijke nummer zit.
(eerder is mij verteld door de klantenservice dat het tijdelijk nummer alleen gebruikt wordt voor uitgaande oproepen en dat anderen je gewoon op je eigen nummer kunnen bereiken. dit blijkt dus niet waar te zijn).
volgens de klantenservice is dit mogelijk. kunnen meer mensen dit verifieren?

ps wanneer weet je dat tele2 je nummer heeft overgezet? wanneer de lijn dood is, je een brief van tele2, kpn krijgt?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wiljums schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:07:
heb net tele2 compleet lite pakket binnengekregen. heb gebeld met klantenservice voor het volgende: kan ik alles in de oude situatie herstellen als ik dit wil? ik wil namelijk wel ff testen of het werkt, maar wil er nu nog geen gebruik van maken, omdat je dan met het tijdelijke nummer zit.
(eerder is mij verteld door de klantenservice dat het tijdelijk nummer alleen gebruikt wordt voor uitgaande oproepen en dat anderen je gewoon op je eigen nummer kunnen bereiken. dit blijkt dus niet waar te zijn).
volgens de klantenservice is dit mogelijk. kunnen meer mensen dit verifieren?

ps wanneer weet je dat tele2 je nummer heeft overgezet? wanneer de lijn dood is, je een brief van tele2, kpn krijgt?
Ze mailen je wanneer je portering rond is (rond de 5 werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Nou, het heeft wat telefoontjes gekost, maar het is eindelijk duidelijk hoe het administratief 'fout' is gegaan bij mijn portering. (voor degenen die geen zin hebben terug te lezen; ik ben op 17 maart technisch gemigreerd, maar administratief sta ik nog steeds in de systemen van xs4all/kpn).

Het blijkt dus dat tele2 keurig de procedure heeft gevolgd voor de migratie (vandaar ook dat het technisch goed is gegaan) alleen dat xs4all ook een 'wij zijn klaar' bericht wil ontvangen voordat ze me afsluiten (ook al kunnen ze zien dat ik over ben). Tele2 doet dit niet omdat het niet in de procedure staat. Het gevolg is dus dat je 23 werkdagen in het systeem bij kpn/xs4all blijft staan voordat ze je administratief afmelden (OPTA regel).

Xs4all verzekerde me echter wel dat er na die 23 dagen met terugwerkende kracht gecrediteerd wordt (ze kunnen immers zien wanneer ik technisch was afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Enthousiasme is iets minder, zat ik in week 1 nog aan 6000 kbps down nu is het evenveel als de up al een week lang rond de 1000 kbps. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hjs schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:42:
Als ik nu de postcode check doe staat er dat ze voor 1 mei kunnen leveren, als ik in mijn orderstatus kijk is de opleverdatum half juli :(
(wat ik begreep begin van het jaar omdat de centrale geschikt gemaakt moet worden\uitgebreid)

Benieuwd of ik nu ook mijn order eerder krijg, gelijk maar even gevraagd via zo'n contact formulier.
mail terug gekregen
Uw upgrade is teruggezet naar een eerdere datum. De verwachte opleverdatum zal omstreeks eind april plaatsvinden ipv de eerdere datum van july.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Spice schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:15:
Enthousiasme is iets minder, zat ik in week 1 nog aan 6000 kbps down nu is het evenveel als de up al een week lang rond de 1000 kbps. :(
Ksnap er ook geen reet van. Mijn upload is nog maar 150kbps, ipv de beloofde 1mbps

Al gebeld met ze, ze konden niets vinden (hij adviseerde me, om na de nummerportering de splitter er tussenuit te halen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kan gelukkig zeggen dat alles bij mij goed is gegaan.

De datum van levering versprong steeds verder naar achter :(, maar is is later weer terug gezet naar
6 april. Ik kreeg op 6 april netjes de modem geleverd (de 20MB type. ik heb 4/1), alles aangesloten de moedem software geinstalleerd (Ja dat staat er echt in het installatie scherm) 8)7

De portering in werking gezet en alle lampjes op groen. Alleen geen internet |:( . Modem gereset en bingo, internet :+ . Goede snelheid iets hoger dan 4/1. Duzzz tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Hier ook al week prima up en download! Erg steady!
Alleen de fax wil niet werken. Ben toch bang dat ie geen T38 protocol ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik heb momenteel (als het goed is alleen vandaag nog) versatel family en morgen als het goed is van tele2 adsl basis (2Mb) maar hoe weet ik zeker dat het ADSL van tele2 al werkt. Voordat ik straks alle kasten op zei trek om de splitter te vervangen en het allemaal niet blijkt te doen. Kapt het adsl via Versatel er gewoon mee??? En in hoeverre is het waar dat het huidige modem niet werkt. Als ik namelijk alleen maar wat instellingen van mijn huidige modem hoef te veranderen doe ik dat voorlopig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

456 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:00:
Hier ook al week prima up en download! Erg steady!
Alleen de fax wil niet werken. Ben toch bang dat ie geen T38 protocol ondersteunt...
Van de tele2 site: Om te kunnen faxen via telefonie over ADSL heeft u een Groep 3-fax nodig die de T.38-standaard ondersteunt. In de handleiding van uw fax moet vermeld staan of het een Groep 3-fax betreft. Ook kunt u dit navragen bij de leverancier of fabrikant van uw fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:06
Hmmm tot nu toe verloopt alles prima bij mijn overstap van versatel family naar tele2 basis. Heb zojuist modem en zo geinstalleerd en alles werkt snelheid is 4Mbit down ipv 2Mbit. Maar heb ergens gelezen dat dit waarschijnlijk morgen wel weer over zal zijn. Maar opleverdatum zou 14 april zijn en het werkt ook. en mijn versatel werkt niet meer. Dus nogmaals het verloopt nu nog perfect.

EDIT
Ik blijk nu alleen een ander telefoonnummer te hebben??? Me oude telefoonnummer gaat wel over, maar er wordt niet opgenomen. Volgens mij hebben ze iets verkeerd gedaan bij tele2 of kpn.

EDIT2
KPN belde me 's avonds met de mededeling dat de telefoonnummers weer klopte. Internet lag er even uit. Uurtje later werkte alles perfect

[ Voor 33% gewijzigd door silencedead op 16-04-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje heb sinds een maand tele2 copleet lite.
alles aangesloten hoop gezeik maar nu doet het, het eindelijk.
kan internetten mailen en bellen.
maar op het momnet dat ik een downlaod programma aan zet bv shareaza of limewire verbreekt hij steeds de verbinding meld zich na een poos zelf weer aan en verbreekt na een poos weer de verbinding en dat ga steeds zo door wie kan mij HELPEN!!!!!!! :( :( :(
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste