Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MicroSE browser] Wat wil jij in een browser?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer
De mensen die momenteel denken dat hun browser perfect is, hoeven niet verder te lezen. ;)

Voor de rest: Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe webbrowser. Wat er al in zit: Favorieten, Tabs, Zoekbalk, Geschiedenis, Pop-up blocker :Y)... Nu ben ik met deze functies klaar en wil ik verder gaan met het uitbreiden van deze functies en het toevoegen van nieuwe functies.

Bij dat laatste heb ik jullie hulp nodig :*), want ik kan me niet veel dingen bedenken die ik in de browser kan bouwen.. Als jullie ideeën hebben, plaats ze dan hier. Ik neem de functies / verbeteringen mee in de ontwikkeling en laat jullie weten als er een nieuwe versie af is.. ;)

http://microse.nl/images/mseunitesm.gif (klikbaar)
Dit is versie 1.0.0.0, de eerste final.

Het programma is in het Engels en Nederlands, het is gemaakt in VB.Net 2008, en gebruikt de render-engine van IE.. (En ik gebruik 'm op dit moment :+)

Er kunnen nu ook Plugins gemaakt worden, ga hiervoor naar de laatste post...

edit:
Nieuwe versie..

[Voor 61% gewijzigd door 90710 op 29-03-2008 11:14. Reden: Final versie 1.0.0.0]

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-02 11:49

André

Analytics dude

CSS2 en XHTML ondersteuning ;)
Ik zal dat aan de lijst toevoegen, al denk ik niet dat ik dat snel voor elkaar zal krijgen :P

• pasta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-01 11:41

pasta

Ondertitel

Ik zou zelf het liefste iets als Netscape in hun laatste beta (afaik) heeft geplaatst. Een combinatie tussen de engine van IE en de engine van bijv. FF, en de functie om hier makkelijk in te kunnen switchen. Verder natuurlijk ingebouwde search engine door middel van keywords*, en de mogelijkheid om het makkelijk uit te breiden met plugins en/of extensions. :)

* Met keywords bedoel ik de manier zoals o.a. Firefox dit afhandelt.
google blaat
wordt automatisch omgezet naar
http://www.google.com/search?q=blaat
:)

Signature

een vorm van keywords (browserfuncties als browser:nieuw, browser:over; browser:afsluiten, etc.) zijn al ingebouwd, dus google:zoekterm zal goed te doen zijn..

En dat switchen tussen engines lijkt mij een zeer grote en best wel goede functie, alleen ben ik beperkt tot de beperkingen van VB...

[Voor 31% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 14:26]

• arno_stolk
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-01-2014
RSS reader in een browser zou ook wel tof zijn. popup killer die bijhoudt van welke sites je WEL popups wilt hebben. Zoomfunctie.

Ik geloof dat er in de nieuwe IE 7 een rss reader komt en popup list bijhouden wordt nu vast ook wel gedaan maar dat lijken me wel handige functionaliteiten.

Sharky

• Battle Bunny
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 12:49
Gecko KUN je ook gebruiken in VB, ook al is mij dat nog niet gelukt. IMHO heeft een browser niet veel meerwaarde (hoe goed de schil al is) als je verder gaat op een brakke engine...

edit:

Na 2 seconden googlen: Gecko ActiveX

[Voor 24% gewijzigd door Battle Bunny op 29-03-2005 14:29]

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Een inline css-editor lijkt mij fijn, welke ook aangepaste css'en onthoudt :)
(Beetje als de editCSS-extensie voor FF)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

lijstje:
RSS reader (was al op m'n lijstje..)
Uitgebreide Popup blocker (ook al op mijn lijstje..)
Zoomfunctie
zoek-keywords
meerdere engines
css2 en XHTML
betere deïnstallaties (volgende versie)
zoeken op halve woorden
pngfix, adblock...

[Voor 25% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 14:52]

• Crazy-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:21

Crazy-

Best life ever

onder windows xp sp2 (iig deze pc) werkt het programma niet

krijg een toepassingsfout

kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135).

6,3kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP - 80l. E-boiler - gasloos - Virtuele Pana WP thermostaat

• Savantas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13-02 11:15
Nog een inkopper? Native SVG en verder goede ondersteuning voor wiskunde- en aanverwante symbolen (probeer maar eens de griekse tekens online te laten zien zonder er plaatjes van te maken of meteen MathML).

Maar goed, dus meer IE-problemen (net als André overigens :+ ) |:(

Verder, de vaste dingen als tabbed browsing(zit er al in |:(), adblock, popup-block...
Misschien kan je een vaste CSS-hack inbouwen, net als een vaste pngfix hack (.htc of javascript)! :9

Hmmm, moet ook niet zolang open laten staan.. mosterd na de maaltijd! :)

Oh ja, skinnable? :P

[Voor 14% gewijzigd door Savantas op 29-03-2005 14:33]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Helmet
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-02 15:18

Helmet

Wijzig mijn usericon!

Het start hier helaas wel een stuk langzamer op dan firefox en ie :)

/l、
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Pick my icon
 じしf, )ノ

Hnmm ik wist nog niet dat er zo'n ActiveX project was....

Een inline css editor zal de zelfde problemen veroorzaken als een zoomfunctie en css2 en XHTML vrees ik.. (misschien in versie 1.0.0 dat ik zulke dingen ingebouwd heb.. misschien niet)
De rss reader is iets wat ik voor versie 0.5.0 af wil hebben... (al moet ik dat nog gaan uitvogelen..)
de uitgebreide pop-upblocker en zoekkeywords staan voor de volgende versies op het programma (uiterlijk 0.1.5)

• .dani.
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-06-2011
Langzamer? Hij start hier in ~2 seconden op.

Icoontje veranderen van het programma (de kleur van die U is nogal, 'apart'). Verder is het natuurlijk nog heel erg basic. Desalniettemin natuurlijk mooi gedaan. Er moeten natuurlijk nog wel aardig wat functies worden toegevoegd, de meeste daarvan zijn al genoemd. Adblock is de belangrijkste.
snelheidsproblemen... tja het is gebasseerd op .Net, dat geld dus ook voor de initialisatie-fout...

Als het programma eenmaal draait, is het wel (ongeveer) even snel als IE...

Adblock is zeker een belangrijke, maar dat vereist dat de pagina in runtime aangepast moet worden.. Dit kan natuurlijk wel, alleen wordt het er dan 800% ingewikkelder om het te maken... maar ok, ik zet 'm op de lijst..

Het icoontje is juist speciaal voor het programmatje gemaakt, ik vond de kleur wel leuk... meningen verschillen nogal :P

[Voor 50% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 14:44]

• .dani.
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-06-2011
Oh en als je het deinstalleert blijft er een register-entry van MicroSE\Unite over in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Voor dit soort beta programma's zoek ik altijd een versie zonder installer. Dus gewoon een zip met alle bestanden er in. Ik hoef geen bende achtergebleven registersleutels en ini files na deinstallatie.
.dani. schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:41:
Oh en als je het deinstalleert blijft er een register-entry van MicroSE\Unite over in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\
Dat bedoel ik dus. Ik ga hem niet eens uittesten.

[Voor 44% gewijzigd door Noork op 29-03-2005 14:43]

die registersleutel is door de applicatie zelf gemaakt... (bewaart de instellingen van de browser, en de installer verwijderd deze nog niet omdat je dan bij een herinstallatie (verwijderen daarna installeren) al je instellingen kwijt bent.

[Voor 62% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 14:46]

• HeepH
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-02 10:41

HeepH

Dope Rapper

je moet kunnen searchen op halve woorden... bijvoorbeeld %lifant voor olifant enzo. als je niet weet hoe je een woord spelt , of als je alle nec 25XX dvd roms wil zoeken.

http://specs.tweak.to/16495

• Bananenplant
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:06

Bananenplant

🍍 Ananas is jammie 🍍

Ik zie graag een up-to-date engine in een browser die cross-platform is en waarin je met regexes kunt zoeken nadat je een / getypt hebt :) .

Speak freely | Tuig sloopt bushokjes, Rutte sloopt het land

hmm, veel van jullie functies eisen een aanpassing van het document wat er geladen is.. of van het control (de browser) zelf. Als ik dat uitgevogeld heb, kan ik er aan gaan werken (maar onthoud, ik heb niet de source code van IE, dus het kan wel even gaan duren voordat ik dat voor elkaar heb..)

• 4ndur1l
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-07-2005
Misschien compatibiliteit met MS applicaties, ...
Bv SUS werkt niet met Firefox....
ucchan schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:53:
Ik zie graag een up-to-date engine in een browser die cross-platform is en waarin je met regexes kunt zoeken nadat je een / getypt hebt :) .
Hellaas maak ik de enigine niet zelf, maar ik gebruik die van MS.... 8)

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-02 12:20
Op www.tweakers.net kun je niet naar beneden scrollen. :)

edit:

Nu lukt het wel. Net was dat niet het geval.

[Voor 40% gewijzigd door magnifor op 29-03-2005 15:01]

Vershillende MS apps werken al (windows update bijvoorbeeld) niet dat me dat enige moeite kostte :P

Scroll problemen kan komen doordat een scrollbaar control geselecteerd is... het handellen van muisevents is al (eenvoudig) aanwezig, dit wordt nog verder uitgebreid.. (klikken en daarna scrollen helpt..)

[Voor 7% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 15:03]

• magnifor
sanderev66 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:02:
Vershillende MS apps werken al (windows update bijvoorbeeld) niet dat me dat enige moeite kostte :P

Scroll problemen kan komen doordat een scrollbaar control geselecteerd is... het handellen van muisevents is al (eenvoudig) aanwezig, dit wordt nog verder uitgebreid.. (klikken en daarna scrollen helpt..)
Net was er bij mij helemaal geen scrollbar te zien. Heb geen flauw idee waarom.

Hier nog even een screenshot:

http://img213.exs.cx/img213/456/browserklein7ac.png

Klikbaar

[Voor 23% gewijzigd door magnifor op 29-03-2005 15:24]

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-02 11:49

André

Analytics dude

En XUL ondersteuning is ook wel mooi, dan kunnen we ook zelf extensies maken :)

• Noork
  • Niet online
Kun je misschien wat screenshots posten?
André schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:09:
En XUL ondersteuning is ook wel mooi, dan kunnen we ook zelf extensies maken :)
Ja ik heb ook aan een soort van extentie-ondersteuning zitten denken.. Al zal dat dan wel geen XUL worden.. En mijn laatste poging om dat voor elkaar te krijgen liep uit op een erg instabiel programma (heel veel crashes..)
Noork schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:10:
Kun je misschien wat screenshots posten?
Ik maak een aantal screenshots als ik wat meer functies toegevoegd heb... Dat zal deze of volgende week worden.
magnifor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:09:
[...]

Net was er bij mij helemaal geen scrollbar te zien. Heb geen flauw idee waarom.

Hier nog even een screenshot:

[afbeelding]

Klikbaar
Heel erg vreemd, ik heb ff de code doorlopen, er is niets in het programma dat iets aan de scrollbar veranderd.. (Het is dus de IE-control die de boel overhoop gooi, dus don't blame me ;)) daarnaast heb ik er zelf geen last van. Welk besturingssysteem / servicepack gebruik je?

O ja, Draadje op mijn eigen forum

[Voor 65% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 15:37]

• magnifor
sanderev66 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Ja ik heb ook aan een soort van extentie-ondersteuning zitten denken.. Al zal dat dan wel geen XUL worden.. En mijn laatste poging om dat voor elkaar te krijgen liep uit op een erg instabiel programma (heel veel crashes..)

[...]

Ik maak een aantal screenshots als ik wat meer functies toegevoegd heb... Dat zal deze of volgende week worden.

[...]

Heel erg vreemd, ik heb ff de code doorlopen, er is niets in het programma dat iets aan de scrollbar veranderd.. (Het is dus de IE-control die de boel overhoop gooi, dus don't blame me ;)) daarnaast heb ik er zelf geen last van. Welk besturingssysteem / servicepack gebruik je?

O ja, Draadje op mijn eigen forum
Windows XP SP2. :)

Ik weet denk ik al waar het aan ligt. De tabblad waar ik tweakers.net ingevoerd had was in feite een popup venster. Volgens mij ondersteunen popup vensters geen scrollbars. :)
Sommige pop-up vensters (JAVASCRIPT) ondersteunen scrollbars niet standaard.

Ik ben al bezig aan een uitgebreide pop-up killer..

[Voor 27% gewijzigd door 90710 op 29-03-2005 16:17]

Nieuwe update...

Download (zelfde URL als in de openingpost)

Aangepast:
Uitgebreide popup killer, je kan nu aangeven van welke websites je popups wilt toestaan.
Verbeterde installer (wist bestanden / registersleutels bij deïnstallatie)
Bug met de favorieten opgelost...

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2020
zit dit allemaal wat je zegmaar wil niet al in firefox met een paar extensies dan erbij? maar het is wel een leuk idee ja!

• mrFoce
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04:49
start erg langzaam op :(
gideon82, Er zijn meer mensen met dat probleem, echter zijn er ook veel mensen (waaronder ikzelf) waarbij het programma wel sneller is... Ik ga echter wel proberen om het wat sneller te maken.

DaannO, er zijn wel meer browsers die zulke functies hebben... Vandaar ook dit topic, voor de functies die de mensen écht in een browser willen zien, ik doe mijn best om er voor te zorgen dat deze zo goed mogelijk geïntergreerd worden...

Ik ben momenteel bezig met een testapplicatie voor het versturen / ontvangen van berichten (dit om ervoor te zorgen dat je een bericht naar de browser kan sturen zodat hij die pagina gaat openen..)

[Voor 19% gewijzigd door 90710 op 30-03-2005 10:05]

• F-Tim
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-02 20:39
misschien zou je ook een Proxy Switcher in kunnen bouwen?
Zowel handmatig als automatisch.

Handmatig gewoon uit een drop down menu selecteren welke proxy je wilt gebruiken (waar je dus van te voren een profiel met naam voor hebt aangemaakt)

En/of automatisch aan de hand van het gebruikte IP-adres/subnet dat ie dat detecteert en dan de proxy instelt....

Lijkt me op zich niet zo bijster moeilijk, maar tis wel superhandig als je bv een laptop meezeult naar je school en/of je werk en ook nog thuis wilt internetten ermee ;)

Wanna play?

Dat is inderdaad een goed idee, dan ga ik maar ff uitzoeken hoe IE die dingen instelt.. (Als dat mbv het register gaat, wordt het een makkie, anders kan het nog erg moeilijk worden ;))

• likkepot
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-01 11:18

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Crazy- schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:29:
onder windows xp sp2 (iig deze pc) werkt het programma niet

krijg een toepassingsfout

kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135).
same here, zelfde systeem.

nikszolekkeralss.exe

• BonzO
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 22:59
Ik zou wel een optie willen zien dat je de tabs kan uitschakelen.

Verder lijkt het me wel geinig dat er iets van plugins/extensies voor gemaakt kunnen worden (en niet al te moeilijk). Ik ken genoeg mensen die graag met VB.NET werken.. (incl. mezelf)

Ik vind ook dat het er wel iets gelikter uit kan zien (vrij lelijk icoontje, maar dat is mijn mening) maar ook bijvoorbeeld zijn er hele mooie icoontjes bij het zoeken gebruikt en vrij lelijke icoontjes voor stoppen/refreshen/previous/next.

• SyS_ErroR
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:02
Goede zoekfunctie binnen een pagina, en een fatsoenlijke downloadmanager (Zoals in FireFox, geen fancy gedoe, maar het werkt gewoon! :))

http://www.syserror.nl/images/foutmelding.jpg

Bovenstaande foutmelding krijg ik als ik de app probeer te starten... moet ik misschien na de installatie rebooten ofzo?

[Voor 46% gewijzigd door SyS_ErroR op 30-03-2005 15:45]

BonzO schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:39:
Ik zou wel een optie willen zien dat je de tabs kan uitschakelen.

Verder lijkt het me wel geinig dat er iets van plugins/extensies voor gemaakt kunnen worden (en niet al te moeilijk). Ik ken genoeg mensen die graag met VB.NET werken.. (incl. mezelf)

Ik vind ook dat het er wel iets gelikter uit kan zien (vrij lelijk icoontje, maar dat is mijn mening) maar ook bijvoorbeeld zijn er hele mooie icoontjes bij het zoeken gebruikt en vrij lelijke icoontjes voor stoppen/refreshen/previous/next.
Optie om tabs uit te kunnen schakelen zal nog heel erg lang op zich moeten wachten (ik ben juist erg lang bezig geweest om ze te maken, dit ga en kan ik niet makkelijk ongedaan maken, en ook een workaround is op dit moment ondenkbaar)

Plug-ins en extenties stonden al op mijn lijst, alleen is me dat tot nu toe nog niet gelukt..

De iconen heb ik allemaal uit IE / VB.Net IDE of Windows XP shell (met uitzondering van het programma-icoon / wis-tabicoon, deze heb ik wel zelf gemaakt... Ik ben niet zo'n super designer ;))

En nog even over die fout... Zorg ervoor dat je het .Net framework 1.1 geïnstalleerd hebt.. (Ik heb ontdekt dat de intergratie van SP2 met .Net niet echt super is, beste oplossing is .Net framework downloaden en daarna installeren.

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Nog miss een leuke:

Ondersteuning voor TV's (soort zoom functie, maar dan anders?) zodat je met je MCE ook eens fatsoenlijk kan browsen :)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:52

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vroeg me iets af :

Waar haal je de inspiratie om zoiets te gaan doen vandaan ??

Ik bedoel er zijn al heel veel "schilletjes om IE heen" en jij bent een van de zoveelsten die dat ook doet. IMHO zijn er al TE veel zowiezo !!! Kunnen jullie niet met zijn allen beter gaan samenwerken ofzo :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Meestal doe je zo iets voor jezelf... en als het eenmaal lekker werkt, breng je het gewoon uit zodat mensen mee kunnen genieten van jouw creatie lijkt me zo?

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Snelle besturing via het toetsenbord zoals bij Opera, daar kan je ongeveer alles met het toetsenbord doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Skaah
  • Laatst online: 03-06-2020
Zoals firefox zoekwoorden in de urlbalk behandelt.

>>Voorbeeld.
Je zoekt de site van webfx, maar je weet niet meer wat de url was. Dan typ je gewoon webfx in de urlbalk en Firefox doet de rest (stuurt je mbv Google door naar webfx.eae.net)

Mollie is op zoek naar developers. Betalingen verwerken voor 16.000 klanten per maand?

Skaah schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:06:
Zoals firefox zoekwoorden in de urlbalk behandelt.

>>Voorbeeld.
Je zoekt de site van webfx, maar je weet niet meer wat de url was. Dan typ je gewoon webfx in de urlbalk en Firefox doet de rest (stuurt je mbv Google door naar webfx.eae.net)
Het aanvullen van de URLs zou met de "I'm feeling lucky"-techniek van Google, echter ben ik al zoekkeywords aan het toevoegen. Bijvoorbeeld: "google:fiets" geeft de google resultaten voor fiets weer.. (althans in de volgende versie..)
Wolfboy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:53:
Snelle besturing via het toetsenbord zoals bij Opera, daar kan je ongeveer alles met het toetsenbord doen.
Dat komt vanzelf als ik de tabindexen / sneltoetsen een beetje bijwerk... (en dat vind ikzelf minder belangrijk want ik gebruik altijd de muis..)
Nieuwe versie... Download hier (zelfde URL als eerst)

Versie: 0.1.2
Kleine bugs opgelost:
Betere intergratie van de browser
Versneld opstarten.
Verbeterde menus.

Aangepast / toegevoegd:
Keywords zoeken "google:zoekterm", "msn:zoekterm", "tweakers:zoekterm", etc.. (alleen voor de zoekmachines die je met de zoekbalk kan gebruiken!)
De mogelijkheid om de zoekbalk uit te schakelen. (de keywords werken dan ook nog steeds)
Tijdelijke uitschakeling popupblocker..

Screenshotje:
http://elfsander.cjb.cc/downloads/images/ss/unite1.jpg
(klikbaar)

[Voor 12% gewijzigd door 90710 op 31-03-2005 19:25]

Weer een update:
Versie 0.1.2.6 bèta:
Informatiebalk bij het blocken van pop-ups
Bugfixes
Systeem > Instellingen

(Er is meer veranderd sinds versie 0.1.2 maar dit is de changelog van de laatste versie ;))

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Leuk initiatief !!! _/-\o_

Ik had wat probleempjes met IE (zie bv. [rml][ IE6] crasht bij openen nieuw venster vanuit IE[/rml]), maar door deze tabbed versie ontdek ik dat IE toch best kan werken op mijn PC (nu kan ik mijn uurtjes voor mijn werk weer thuis invoeren :)).

Thx!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-02 18:25
Een Sage achtige RSS reader.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• RSpliet
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 28-01 22:39

RSpliet

*blink*

Favicon's laden en in de adresbalk/tabs weergeven?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• pven
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:42:
een fatsoenlijke downloadmanager (Zoals in FireFox, geen fancy gedoe, maar het werkt gewoon! :))
Dat zou ik ook erg op prijs stellen!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• robrt
  • Laatst online: 30-03-2017
Een externe .xml waar alle text in staat zodat vertalingen makkelijk gemaakt kunnen worden.
Seven of Nine schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:
Favicon's laden en in de adresbalk/tabs weergeven?
leuk..... en hoe ga ik uitlezen wat het favicoon van een pagina is? Ik bedoel, er is niet een vaststaande locatie waar die geplaatst wordt.. Maar het staat al op mijn to do list voor de verre toekomst.

en in de adresbalk is het simpelweg niet mogelijk ;)
eXoR schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:05:
Een externe .xml waar alle text in staat zodat vertalingen makkelijk gemaakt kunnen worden.
dit ga ik op een íéts andere mannier doen (met klassen)
pven schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:53:
[...]

Dat zou ik ook erg op prijs stellen!
ben ik mee bezig, alleen doet de File_download event het niet goed...

• X-Rey
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-02 15:34
favicons staan in de source van een webpagina, bij GoT is het:
<link rel="shortcut icon" href="http://gathering.tweakers.net/forum/../favicon.ico" type="image/x-icon">
maar
<link rel="icon" href="favicon.ico" />
werkt ook.

En ik *dacht* dat als er een favicon.ico in de root van een website staat deze ook automatisch word neergezet (www.site.nl/favicon.ico bijv)

• Skaah
  • Laatst online: 03-06-2020
sanderev66 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:28:
[...]

leuk..... en hoe ga ik uitlezen wat het favicoon van een pagina is? Ik bedoel, er is niet een vaststaande locatie waar die geplaatst wordt.. Maar het staat al op mijn to do list voor de verre toekomst.

en in de adresbalk is het simpelweg niet mogelijk ;)
Favicons staan altijd op www.example.com/favicon.ico (Simpel toch? Dus met GET /favicon.ico kun je het altijd krijgen).

En is niet mogelijk? Firefox kan het, ik kan het me voorstellen, hell, ik kan het zelfs met HTML + CSS.

Dus verzin maar iets, het kan wel.

Mollie is op zoek naar developers. Betalingen verwerken voor 16.000 klanten per maand?

Skaah schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:49:
[...]

Favicons staan altijd op www.example.com/favicon.ico (Simpel toch? Dus met GET /favicon.ico kun je het altijd krijgen).

En is niet mogelijk? Firefox kan het, ik kan het me voorstellen, hell, ik kan het zelfs met HTML + CSS.

Dus verzin maar iets, het kan wel.
Tja, als het zo simpel was... Kijk eens naar het volgende adres: mijn site...
http://www.wyger.nl/usr/elf_sander/
Ik heb zelf een favicoon geupload naar:
http://www.wyger.nl/usr/elf_sander/favicon.ico

dus gaat die vlieger niet op ;) Maar het staat op de to-do list :D
Yeah.. Goed voor de naamsbekendheid :D

• pven
  • Niet online
Ik vermoed dat ik een soort bugje heb gevonden die nog niet gemeld is.

Als ik bv. een URL a-la http://bla.di.bla in mijn history heb staan, dan wordt die niet automatisch aangevuld als ik bla in het tekstvenster intik; het wordt pas gevonden als ik de http:// ervoor zet. Mij lijkt het handig om dat automatisch aanvullen zo te maken, dat prefixes als http:// of https:// niet nodig zijn.

• 25556
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 26-04-2015
sanderev66 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:16:
Voor de rest: Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe webbrowser.
Je bedoelt te zeggen dat je een nieuwe skin voor IE maakt.

• robrt
  • Laatst online: 30-03-2017
hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:14:
[...]

Je bedoelt te zeggen dat je een nieuwe skin voor IE maakt.
Spammert, dat zei je ook al in de meuktracker reacties. ;)

Verder is TS van plan om ook de Gecko engine te gaan gebruiken, dus ach, wmb is het een webbrowser.
Wellicht dat het handig is om te vermelden in de meuktracker omschrijving dat hij geen eigen engine heeft maar gebruik maakt van IE en Gecko.

• 25556
eXoR schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:36:
Spammert, dat zei je ook al in de meuktracker reacties. ;)
Net zoals de 5 reacties voor mij daar ook al.

't is gewoon dat ik me er een beetje aan kan ergeren dat je de laatste tijd steeds meer mensen ziet die 'de blits' maken met een uitspraak als 'ik programmeer een browser' of 'ik maak een anti-spyware programma', terwijl ze dat helemaal niet doen. Ze maken een skin. Niet meer en niet minder.
Verder is TS van plan om ook de Gecko engine te gaan gebruiken, dus ach, wmb is het een webbrowser.
wmb zeker niet. Zodra hij de Gecko engine er bij in heeft, is het een skin voor naar keuze IE of Gecko.

Het ontwikkelen van een echte browser is echt niet makkelijk en geen sinecure.
pven schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:35:
Ik vermoed dat ik een soort bugje heb gevonden die nog niet gemeld is.

Als ik bv. een URL a-la http://bla.di.bla in mijn history heb staan, dan wordt die niet automatisch aangevuld als ik bla in het tekstvenster intik; het wordt pas gevonden als ik de http:// ervoor zet. Mij lijkt het handig om dat automatisch aanvullen zo te maken, dat prefixes als http:// of https:// niet nodig zijn.
Dat is geen bug... De code die ik voor het autoaanvullen heb gebruikt (een officieel onderdeel van het .MSE framework ;)) leest van voren naar achteren, daardoor moet je dus eerst het protocol intikken.. In de toekomst ga ik dit verbeteren, maar dat zal nog niet in de volgende versie klaar zijn.

Voor de Favicons heb ik een nieuwe klasse gebouwd waarin dat netjes uitgelezen wordt (tenmisnte: zolang er maar een "<link href....>" in de header van het document staat. Dit zal in de komende we(e)k(en) in de volgende versie geïntroduceert worden.
hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:55:
[...]

Net zoals de 5 reacties voor mij daar ook al.

't is gewoon dat ik me er een beetje aan kan ergeren dat je de laatste tijd steeds meer mensen ziet die 'de blits' maken met een uitspraak als 'ik programmeer een browser' of 'ik maak een anti-spyware programma', terwijl ze dat helemaal niet doen. Ze maken een skin. Niet meer en niet minder.

[...]

wmb zeker niet. Zodra hij de Gecko engine er bij in heeft, is het een skin voor naar keuze IE of Gecko.

Het ontwikkelen van een echte browser is echt niet makkelijk en geen sinecure.
Tja.. het is een 'slimme' skin, maar welk programma is dat niet? Zowel FireFox en Opera gebruiken de originele Gecko Engine. Dat FF nou eenmaal door dezelfde makers gemaakt is, staat hier los van. Daarnaast programmeer ik daadwerkelijk wel de browser, want een browser is méér dan alleen een engine.

En je hebt gelijk, het maken van een Engine is zeker niet makkelijk, daarvoor ben ik bezig aan MicroSE UE (Unite Engine) die uiteindelijk de IE engine gaat vervangen. (In de verre toekomst)

[Voor 7% gewijzigd door 90710 op 21-04-2005 19:09]

• 25556
sanderev66 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:07:
Tja.. het is een 'slimme' skin, maar welk programma is dat niet? Zowel FireFox en Opera gebruiken de originele Gecko Engine.
Opera gebruikt helemaal niet de gecko engine?!
Dat FF nou eenmaal door dezelfde makers gemaakt is, staat hier los van. Daarnaast programmeer ik daadwerkelijk wel de browser, want een browser is méér dan alleen een engine.
Je programmeert helemaal geen browser. Een browser is inderdaad meer dan alleen een engine, echter zonder engine is het geen browser.

Het echte harde en moeilijke werk is door anderen gedaan. Ga daar niet mee lopen pronken, maar wees eerlijk.
hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:09:
[...]

Opera gebruikt helemaal niet de gecko engine?!

[...]

Je programmeert helemaal geen browser. Een browser is inderdaad meer dan alleen een engine, echter zonder engine is het geen browser.

Het echte harde en moeilijke werk is door anderen gedaan. Ga daar niet mee lopen pronken, maar wees eerlijk.
Ik loop niet te pronken dat ik mijn eigen engine ingebouwd heb... Ik zeg wel dat ik de skin, oftwel de browser, wel zelf gemaakt heb.

En ja: zowel Opera als IE gebruiken een vorm van de Gecko engine. (Natuurlijk zijn deze engines van Opera en IE zo veel veranderd dat ze nauwelijks nog op de orginele Gecko lijken)

• Resistor
  • Niet online
Simpelheid: websites weergeven zoals de maker het bedoeld heeft.

Geen 1000 dingen die ik in kan stellen, ik zit niet naar de skin te kijken, ik wil de website zien |:(
Ik gebruik 3 browsers naast elkaar (IE, FF, Moz) voor een webspelletje (drugrunners, zie huiskamer) en die zijn allemaal minimalistisch ingesteld, 'vorige, volgende, stop, herlaad, print' zijn de enige knoppen die ik nog heb, hoewel ik ze nooit gebruik (muis voor prev. next, F5) en ctrl-p op het toetsenbord om te printen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Kijk eens of je je op sourceforge kan aanmelden, dat is misschien wel leuk.

www.sourceforge.net

_@/'

• 25556
sanderev66 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:12:
Ik loop niet te pronken dat ik mijn eigen engine ingebouwd heb... Ik zeg wel dat ik de skin, oftwel de browser skin, wel zelf gemaakt heb.
Wat dus gewoon niet waar is. Haal de IE engine of Gecko eens uit je project. Wat blijft er dan over? Dat is wat je gemaakt hebt. Kun je daar mee browsen? Nee? Dacht ik al..
En ja: zowel Opera als IE gebruiken een vorm van de Gecko engine. (Natuurlijk zijn deze engines van Opera en IE zo veel veranderd dat ze nauwelijks nog op de orginele Gecko lijken)
Hoe kom je hierbij? Dit is gewoon pertinent niet waar. Vooral het idee dat IE de gecko engine zou gebruiken, is bijna lachwekkend. Opera gebruikt een geheel eigen geschreven engine.

FYI.. beide engines (die van IE en die van Opera) bestonden al voordat de Gecko engine er was.

Voor alle duidelijkheid.. het is niet mijn bedoeling je werk af te kraken, integendeel. Dit soort initiatieven is altijd goed. Maar wees er eerlijk over, en ga niet lopen opscheppen dat je 'een browser' geprogrammeerd hebt, want dat is gewoon niet waar.

Zie bv. deze:
nieuws: Opera 7 browser bevat herschreven rendering engine
In de bèta versie van Opera 7 is een compleet nieuwe rendering engine gezet. De afgelopen achttien maanden is de complete code van de engine opnieuw geschreven. De bèta die binnenkort vrijgegeven zal worden is het resultaat van Project Presto.

[Voor 38% gewijzigd door 25556 op 21-04-2005 19:49]

hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:43:
[...]

Wat dus gewoon niet waar is. Haal de IE engine of Gecko eens uit je project. Wat blijft er dan over? Dat is wat je gemaakt hebt. Kun je daar mee browsen? Nee? Dacht ik al..
Haal het .Net framework uit je project, en het start niet eens meer... En zo kan je er nog een paar verzinnen: haal windows uit je project en je ziet het niet eens meer... Maar als je mijn toevoegingen uit de browser haalt... heb je hetzelfde als IE.
hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:43:
[...]

Hoe kom je hierbij? Dit is gewoon pertinent niet waar. Vooral het idee dat IE de gecko engine zou gebruiken, is bijna lachwekkend. Opera gebruikt een geheel eigen geschreven engine.

FYI.. beide engines (die van IE en die van Opera) bestonden al voordat de Gecko engine er was.

Voor alle duidelijkheid.. het is niet mijn bedoeling je werk af te kraken, integendeel. Dit soort initiatieven is altijd goed. Maar wees er eerlijk over, en ga niet lopen opscheppen dat je 'een browser' geprogrammeerd hebt, want dat is gewoon niet waar.

Zie bv. deze:
nieuws: Opera 7 browser bevat herschreven rendering engine

[...]
Dat van opera wist ik niet, ik dacht dat het daadwerkelijk de Mozilla engine was :o, maar IE is ooit eens (HEEL LANG GELEDEN) op mozilla (Netscape) gebasseerd. Daar is nu bijna niets meer van te zien...

Overig: mijn Favorieten-iconen klasse doet zijn werk goed... ik krijg nu netjes de icoontjes te zien.

[Voor 4% gewijzigd door 90710 op 21-04-2005 20:01]

• Michali
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-02 20:49
Wat ik wil:
-perfecte PNG ondersteuning
-inline SVG
-goede XUL implementatie met betere javascript funtionaliteit en zonder problemen (dus niet zoals in Firefox)
-Het permantent kunnen verwijderen van objecten in een pagina (uiteraard weer terug te draaien)

Maar ik denk niet dat je dat gaat lukken allemaal :P Of je moet zelf een renderer gaan schrijven natuurlijk, maar dat is niet zo gemakkelijk dacht ik zo.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Michali schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:01:
Wat ik wil:
-perfecte PNG ondersteuning
-inline SVG
-goede XUL implementatie met betere javascript funtionaliteit en zonder problemen (dus niet zoals in Firefox)
-Het permantent kunnen verwijderen van objecten in een pagina (uiteraard weer terug te draaien)

Maar ik denk niet dat je dat gaat lukken allemaal :P Of je moet zelf een renderer gaan schrijven natuurlijk, maar dat is niet zo gemakkelijk dacht ik zo.
Dan moet ik meer dan een renderer maken, maar het zijn zeker goede ideeen.. ;)

• 25556
sanderev66 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:00:
Haal het .Net framework uit je project, en het start niet eens meer... En zo kan je er nog een paar verzinnen: haal windows uit je project en je ziet het niet eens meer... Maar als je mijn toevoegingen uit de browser haalt... heb je hetzelfde als IE.
Je begrijpt dondersbest wat ik bedoel. Hoofdtaak van een browser is browsen, wat de engine doet. Jow applicatie browsed niet, dus is het geen browser. Het weglaten van een library is echt wel iets anders dan het weghalen van de core van een applicatie. Ik kan in Delphi ook een IE component op een form slepen, heb ik dan een browser geschreven? Dacht het niet.
Dat van opera wist ik niet, ik dacht dat het daadwerkelijk de Mozilla engine was :o, maar IE is ooit eens (HEEL LANG GELEDEN) op mozilla (Netscape) gebasseerd. Daar is nu bijna niets meer van te zien...
Weer onzin. Internet explorer is heel lang geleden gebaseerd geweest op Mosaic. Niet Mozilla. Kijk maar eens in het about scherm van je internet explorer. IE is NIET gebaseerd op de mozilla of gecko engine. Het idee is zelfs een beetje lachwekkend, daar dat de grootste concurrenten waren destijds.
Based on NCSA Mosaic. NCSA Mosaic(TM); was developed at the National Center for Supercomputing Applications at the University of Illinois at Urbana-Champaign.
Weet je wat? Ik heb ook even een browser geschreven (volgens jouw definitie). Download

Snap je nu wat ik bedoel?

[Voor 18% gewijzigd door 25556 op 21-04-2005 20:23]

• pven
  • Niet online
hezik schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:04:

[...]

Weet je wat? Ik heb ook even een browser geschreven (volgens jouw definitie). Download

Snap je nu wat ik bedoel?
Die van sanderev66 vind ik toch mooier! :Y)

(Ik vind het overigens een hoop 'gezeur' om niets ... :X)

• pasta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-01 11:41

pasta

Ondertitel

Modbreak:Kunnen we nu weer verder gaan over de applicatie die de TS ontwikkelt? Bedankt. :)

Signature

• sjaakaq
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-10-2020

sjaakaq

It might get loud

Vaagheidje: ik testte mijn site (http://www.mijnogen.net/) in je browser; werkt. Nu klik ik op een link die naar een subdomein gaat (http://disclaimer.mijnogen.net/) en dan roept ie dat er een pop-up is tegengehouden :?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Recursion
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-04-2005
Wat ik graag zou zien is een optie in de settings/preferences waarmee je het vensterbeheer van Windows kunt 'overriden': ik wil namelijk ALTIJD dat mijn browser-venster maximized is, en het vensterbeheer van Windows onthoud dat niet altijd netjes: het venster wordt dan wel op z'n grootst weergegeven, maar nog wel met een kader eromheen, en dat is precies wat ik niet wil. Nou is dit een functie die ik het liefst in Windows zelf zou willen zien, maar als je browser dat zou kunnen, zou ik al heel tevreden zijn!
leokennis schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:14:
Vaagheidje: ik testte mijn site (http://www.mijnogen.net/) in je browser; werkt. Nu klik ik op een link die naar een subdomein gaat (http://disclaimer.mijnogen.net/) en dan roept ie dat er een pop-up is tegengehouden :?
Met popup wordt ieder nieuw venster (dus ook shift+klik, rechstklik > open in nieuw venster en klikken op een link met de inhoud target=_blank) bedoeld... (tijdelijk uitschakelen van popups of de site aan de toegestane lijst toevoegen biedt de oplossing hier)
Recursion schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:18:
Wat ik graag zou zien is een optie in de settings/preferences waarmee je het vensterbeheer van Windows kunt 'overriden': ik wil namelijk ALTIJD dat mijn browser-venster maximized is, en het vensterbeheer van Windows onthoud dat niet altijd netjes: het venster wordt dan wel op z'n grootst weergegeven, maar nog wel met een kader eromheen, en dat is precies wat ik niet wil. Nou is dit een functie die ik het liefst in Windows zelf zou willen zien, maar als je browser dat zou kunnen, zou ik al heel tevreden zijn!
Dat zal helaas niet gaan lukken, vrees ik, of ik moet mijn venster 'borderless' en 'fullscreen' maken.. Alleen vind .Net dat dus niet zo leuk... (daar heb je die window manager van windows weer...) Wat beter is: Opera in kiosk-modus ;) of een programma die de IE activex control in fullscreen laadt..

[Voor 6% gewijzigd door 90710 op 22-04-2005 09:30]

Ok mensen... hij is klaar: versie 0.1.2.7 bèta.

Ik heb het inlezen van de Favorieten-iconen werkend gekregen... dat koste me enkele uurtjes zwoegen ;)

Maar: er is meer..
Verder heb ik de interface nu volledig vertaalbaar gemaakt. Dit kun je gewoon doen door de .csv bestanden te bewerken met Excel of Kladblok. Je kan ook in run-time van taal veranderen (dit wordt in het persoonlijke register (HKEY_CURRENT_USER) opgeslagen zodat iedere pc gebruiker zijn of haar taal gebruikt voor de browser ;)

Verder:
Verschillende bugfixes: het verkeerd weergeven van de informatiebalk (werd te snel gesloten) en wat snelheidsverbeteringen.

En de installer is zelfs wat Kb's kleiner geworden :Y)

• 25556
Als je toch met bugs beziggaat.. zodra ik naar tweakers.net ga, daar wat van die javascript menu's laat opengaan en dan (voordat de menu's gesloten zijn) klik op het witte gedeelte van de adresbalk (dus niet de tekst), dan krijg ik direct een error.
Dat is een bug op Tweakers.Net, vrees ik, ik krijg hetzelfde als ik de pagina met IE open. En de debugger (die ik aan Opera heb gehangen :P) zegt het zelfde..

Ik heb ondertussen nog wat andere bugs gefixed (voornamelijk bugs die door mijn nieuwe functies zijn ontstaan.. het programma heeft geen nieuw versienummer gekregen)

[Voor 35% gewijzigd door 90710 op 23-04-2005 19:46]

• 25556
Nee, Dat is geen bug in IE. Dat is een bug in het javascript van t.net. Echter, in jouw skin krijg ik daarvan een foutmelding te zien, in IE niet (kun je uitzetten)..Je wil iig. het weergeven van javascript errors uit kunnen zetten, aangezien de helft vd websites javascript errors bevat..
Ik zei al dat het een bug van T.Net is... Maar ach. Ik zal na gaan hoe ik scriptfouten uit de engine kan opvangen in mijn 'skin'.

• pven
  • Niet online
offtopic:
Als het een bug in een javascript van T.net is, waarom passen ze dat dan niet aan? :?

offtopic:
Weet ik niet, ik ben niet de webmaster hier ;), laatst crashte Opera ( 8 ) op T.net... Op precies hetzelfde probleem

Ik ben weer met een nieuwe versie bezig :D

[Voor 13% gewijzigd door 90710 op 29-04-2005 19:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Update:
Versie: 0.1.2.8 (1 mei 2005)
Gewijzigd:
Verbeterde herkenning fout URL's.
Verbeterde Zoekfunctie
"Browser:" is vervangen door de tekst uit het taalbestand
CTRL+T in plaats van CTRL+N voor een nieuwe Tab.
Nieuw:
Reverse zoeken
Bugs gefixed:
Verkeerd weergeven van securelock Icon.
(Ook de vertaalfout hiervan is gefixed)
Verkeerd weergeven van de contextmenu van de Informatie Balk
De mogelijkheid om lege adressen aan de popupblokker toe te voegen is verdwenen ;)
Zo dat is dat... hier nog ff de link ;)
Weer een nieuwe update
Versie: 0.1.2.9 (14 mei 2005)
Gewijzigd:
URL van de MSN zoeksite, de oude deed vreemd.. ;)
Het aanta speciale tekens welke bij het zoeken veranderen. (":" is toegevoegd)
Code van de zoekengine verbeterd. (Netter en sneller)
Bug in de infobalk gefixed, hij wordt nu maximaal 1 keer geopend (bij vaker zou de browser crashen)
Overige bugs gefixed
Toegevoegd:
GMail Notify.
Installatie in het windows Register op de MicroSE Methode.
Intergratie met de MicroSE Lader.MSE
Direct URL openen (via commandline)
Linkje, hij werkt echt super :D

[Voor 4% gewijzigd door 90710 op 14-05-2005 15:50]

• pven
  • Niet online
THX!

Ik heb het idee dat de nieuwste versie net iets sneller start, kan dat kloppen of is het psychisch? ;)

• Primer
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-06-2005
Aan het einde vd installatie krijg ik deze error. Installatie voltooid zichzelf daarna wel, maar als ik het prog wil starten weer deze melding.

http://img177.echo.cx/img177/5840/error3on.png

Geïnstalleerd op WinXP UK, SP2

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sanderev66 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:38:
offtopic:
Weet ik niet, ik ben niet de webmaster hier ;), laatst crashte Opera ( 8 ) op T.net... Op precies hetzelfde probleem

Ik ben weer met een nieuwe versie bezig :D
a) Als niemand het officieel meldt dan weten wij daar natuurlijk ook niet vanaf en kunnen we er ook niets aan doen
b) Ik kan het probleem niet reproduceren, dus trek de conclusie dat het een bug in onze JS zou zijn in twijfel
c) Opera 8 heeft nog teveel bugs om het predikaat 'stabiel' te krijgen imho
d) De meeste problemen in IE op onze frontpage worden veroorzaakt door bugs in IE zelf

:Y)

Intentionally left blank

• sjaakaq
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-10-2020

sjaakaq

It might get loud

crisp schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:31:
[...]

[...]
Hoe dat zo? Hij is bij mij nog niet vastgelopen iig :?

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

leokennis schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:54:
[...]

Hoe dat zo? Hij is bij mij nog niet vastgelopen iig :?
wie heeft het over vastlopen? Ik heb het gewoon over een aantal JS en CSS bugs die 7.5x niet had en die zeer vervelend zijn. Daar valt dan wel weer omheen te werken in de meeste gevallen, maar om voor elke nieuwe versie Opera weer tig workarounds te moeten gaan verzinnen is tamelijk vermoeiend.
Mijn ervaring met Opera leert dat je vaak beter even kan wachten met upgraden totdat de ergste bugs er uit zijn. Als je cutting edge wilt dan zal je die bugs op de koop toe moeten nemen :)

Maar goed, dit is geloof ik nogal offtopic hier ;)

[Voor 4% gewijzigd door crisp op 14-05-2005 17:24]

Intentionally left blank

• _Gucci_
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09-12-2006
Hij boot hier echt lekker snel :)
Af en toe het scroll probleempje ook zoals magnifor zei maar verder surft hij top :)

Black and white dancing toghether.

Primer schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:59:
Aan het einde vd installatie krijg ik deze error. Installatie voltooid zichzelf daarna wel, maar als ik het prog wil starten weer deze melding.

[afbeelding]

Geïnstalleerd op WinXP UK, SP2
Dat is een .Net bugje... als je .Net goed geïnstalleerd hebt... Dan moet je er voor zorgen dat hier: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework de installatie "InstallRoot" goed ingesteld is (meestal C:\Windows\Microsoft.net) dat moet het probleem oplossen, zo niet, herinstalleer .net
pven schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:57:
THX!

Ik heb het idee dat de nieuwste versie net iets sneller start, kan dat kloppen of is het psychisch? ;)
Ja :P, ik ben een tijd bezig geweest met het versnellen van het opstarten van de browser
crisp schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:31:
[...]

a) Als niemand het officieel meldt dan weten wij daar natuurlijk ook niet vanaf en kunnen we er ook niets aan doen
b) Ik kan het probleem niet reproduceren, dus trek de conclusie dat het een bug in onze JS zou zijn in twijfel
d) De meeste problemen in IE op onze frontpage worden veroorzaakt door bugs in IE zelf

:Y)
a: ok.. dat is waar.
b: het gebeurt niet altijd (meestal niet zelfs)
c: dat klopt helaas wel.. Maar toch, Opera liep op dezelfde plaats vast, dat is, denk ik, geen toeval.
d: je slaat de spijker op z'n kop, zal ik maar zeggen. De manier van uitvoeren van JS is niet echt veranderbaar als je engine van IE in .Net gebruikt.. Ik zet het iig op mijn todo lijst voor wanneer ik wat meer 'controle' over de IE control heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@c: een browser zou nooit of te nimmer mogen crashen op een stuk code. Foutmelding ok, maar crashen is very bad en altijd een bug in de browser zelf.
Ik geef trouwens toe dat de JS voor de menu's op de frontpage niet optimaal is; dat gaat in de toekomst zeker nog verbetert worden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!
In dat kan ik je niet zo veel helpen (ik ben niet echt een ster in JS.. ;)) Ik ben meer hardcore VB.Net, nu komen PHP, Java (vreemd, mijn kennis van standaard java gaat sneller dan mijn kennis van JS) en C# daar steeds meer bij. Maar als het af is, zal ik het wel gaan testen en debuggen ;)

Voor de door mij gemaakte JS scripts verwijs ik je naar mijn site.

[Voor 31% gewijzigd door 90710 op 15-05-2005 01:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23-02 11:07
Ik wil:

- Mouse gestures;
- Snel op verschillende bronnen kunnen zoeken (zoals met Firefox waar je zoekbronnen kan toevoegen)
- Tabs;
- Goede ondersteuning voor de standaarden;
- Snel;
- Uitgebreide geschiedenis en bookmarks managers;
- RSS support;
- etc...

Eigenlijk dus Firefox met een grote hoeveelheid extensies. :)
Het zorgt er gewoon voor dat ik sneller kan zoeken en surfen.