[MicroSE browser] Wat wil jij in een browser?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.915 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:32:
[...]

Javascript is toch de scripting versie van java? Zoals VBScript en VB? (en laat ik maar niet beginnen over VBScript en FireFox)
Nee die twee hebben helemaal niets met elkaar te maken. JavaScript heette eerst LiveScript, maar toen Java het nieuwe buzzword werd heeft Netscape het Javascript genoemd om mee te liften op de naam van Java.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat verklaart het, dat was dus vóór mijn tijd ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:32:
[...]
Javascript is toch de scripting versie van java? Zoals VBScript en VB? (en laat ik maar niet beginnen over VBScript en FireFox)
nee dus ;)
Was dat niet Document?
document is gewoon property van window ;)
En daarom is Opera ook beter dan FireFox, omdat niet door een groepje IE bashers gemaakt is. Opera is beter met de standaarden, (Kijk bv naar de Acid2 test) Opera heeft betere functies (standaard), en Opera is de snelste (vaak getest, en bewezen)
Ik hoop dat mijn browser ooit half zo goed is als Opera.
Beetje ongefundeerd als je het mij vraagt. Ik zie zelf wel waarom het Mozilla-team ervoor gekozen heeft om geen propriety sub-optimal extensions van Microsoft over te nemen.

Verder is Opera inderdaad een goede browser, maar heeft het net als Firefox ook z'n bugs en tekortkomingen - ook op het gebied van standards compliance (believe me, ik submit regelmatig bugs aan het Opera team). Acid2 compliance zegt verder ook niet alles aangezien het geen exhaustive testcase is en zelfs geen real-world testcase.
Qua functionaliteit is het een keuze of je kiest voor een browser die standaard al bepaalde functionaliteit aan boord heeft, of kiest voor een basic browser en die aankleedt mbv extensions. Persoonlijk kan ik aardig uit de voeten met de standaard functionaliteit van Firefox; ik gebruik daarbovenop enkel de webdeveloper toolbar.
Over snelheid kan ik mij niet echt uitlaten; er zijn gevallen waarin Firefox sneller is en gevallen waarin Opera sneller is (of IE, of Safari). Snelheid is vaak ook suggestief en (voor mij) niet eens de belangrijkste
maatstaf om voor een bepaalde browser te kiezen.

Maar goed, ik ben zelf allerminst anti-opera; integendeel zelfs.
JavaScript:
1
2
3
4
function navigate(String url)
{
    window.location.href = url;
}

Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
waarom zou je dat willen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuke browser ;) Lekker simpel en functioneel, ik had alleen 1 vaag dingetje gevonden, als ik naar de site van m'n school ga > VLC dan heb ik bij microSE een soort van lagg als ik over de navigatie ga met m'n muis, dit is niet zo bij IE. De site doet het niet in FF dus kon ik het daar niet testen, ik weet ook niet of het aan de brakke site van m'n school ligt of aan microSE maar vond het toch ff het vermelden waard. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

Weet je, ik vond dit best een leuk topic,

En ik vond het hele verhaal van iemand die zijn tijd in een browser stopt ook best aardig, maar kom op zeg.

Je weet het verschil tussen java en javascript niet, je interesseert je werkelijk niet in hoe de standaart in elkaar steekt. maar ondertussen loop je wel over elke andere brower te argumenteren alsof jij de king bent. je hebt werkelijk geen idee.

Jammer dat je je skills niet ergens nuttig wilt gebruiken. De opensource wereld geeft juist iedereen de mogelijkheden om mee te discussieren, en ja ook nieuwe ideen worden goed beluisterd, dat ze niet meteen naar elk onbekend persoon luisteren wil nog niet zeggen dat je ideen per definitie kansloos zijn. (zeker niet als je al wat vaker in contact met devvers bent geweest)

Dat jij nu ook besluit een render engine te gaan bouwen vind ik eerlijk gezegd vreselijk eng.

Ik ben zelf ook bezig met een xhtml/css parser, en het enige wat ik de afgelopen weken gedaan heb is relevante RFC's doorlezen. (en ik hoef alleen maar een subset van xhtml en css goed te ondersteunen.)

Persoonlijk heb ik liever niet nog een brakke render engine op de markt, en je huidige kijk tegen over standaarden en de onderliggende techniek en werking in het algemeen stellen me niet gerust dat jouw engine wel "oke" zal zijn.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:21:
Persoonlijk heb ik liever niet nog een brakke render engine op de markt, en je huidige kijk tegen over standaarden en de onderliggende techniek en werking in het algemeen stellen me niet gerust dat jouw engine wel "oke" zal zijn.
Tja, ik ben er al aan bezig, maar ben natuurlijk nog lang niet klaar. Momenteel heb ik een programma die een opgegeven URL download en de contents van dit bestand (source-code) weergeeft.
Ondersteuning van scripting, e.d. komen later pas. Je hoeft mijn engine niet binnen 5 jaar te verwachten, vrees ik. Tot die tijd gebruik ik IE, en doe ik mijn best om de browser zo goed mogelijk te maken.

En ik weet wél wat het verschil tussen JS en Java is. Ik dacht alleen dat ze op elkaar gebasseerd waren, wat dus niet zo is.
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:17:
Wel leuke browser ;) Lekker simpel en functioneel, ik had alleen 1 vaag dingetje gevonden, als ik naar de site van m'n school ga > VLC dan heb ik bij microSE een soort van lagg als ik over de navigatie ga met m'n muis, dit is niet zo bij IE. De site doet het niet in FF dus kon ik het daar niet testen, ik weet ook niet of het aan de brakke site van m'n school ligt of aan microSE maar vond het toch ff het vermelden waard. :9
IE 7 zorgt er bij mij voor dat de hele site door elkaar loopt, maar probeer het eens in mijn browser in de "safe" of "veilige" modus. Als dat (bijna) geen verschil maakt, dan licht het niet aan mijn browser maar aan de site.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hey,

@ Aham brahmasmi, bedankt voor je reply. Dat ik me soms niet perfect netjes kan houden, ok sorry, dat gebeurt wel eens. Ik snap alleen jouw stand punt niet (Totaal NOFI en IMO !).
Waarom vind jij het een hype om bashen een hype te noemen? Ik geef gewoon mijn mening (heb ik volgens mij duidelijk vermeld...) en that's it. Zoiezo, ik heb nooit gezegd dat ik het een hype vond. Ik zij alleen dat ik het topic nogal negatief vond. In My Opinion is positieve, nette kritiek (zoals die van Crisp) perfect, daar is dit topic voor. Maar negatieve kritiek (zoals bijv. die van killercow) vind ik gewoon irritant (nogmaals vind IK, ik praat zeker niet voor sander, en wil me daar ook niet mee bemoeien, maar IK vind dat nogal topic vervuiling :/ . )
killercow schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:21:
Weet je, ik vond dit best een leuk topic,

En ik vond het hele verhaal van iemand die zijn tijd in een browser stopt ook best aardig, maar kom op zeg.

Je weet het verschil tussen java en javascript niet, je interesseert je werkelijk niet in hoe de standaart in elkaar steekt. maar ondertussen loop je wel over elke andere brower te argumenteren alsof jij de king bent. je hebt werkelijk geen idee.

Jammer dat je je skills niet ergens nuttig wilt gebruiken. De opensource wereld geeft juist iedereen de mogelijkheden om mee te discussieren, en ja ook nieuwe ideen worden goed beluisterd, dat ze niet meteen naar elk onbekend persoon luisteren wil nog niet zeggen dat je ideen per definitie kansloos zijn. (zeker niet als je al wat vaker in contact met devvers bent geweest)

Dat jij nu ook besluit een render engine te gaan bouwen vind ik eerlijk gezegd vreselijk eng.

Ik ben zelf ook bezig met een xhtml/css parser, en het enige wat ik de afgelopen weken gedaan heb is relevante RFC's doorlezen. (en ik hoef alleen maar een subset van xhtml en css goed te ondersteunen.)

Sorry killercow, maar wil je alsjeblieft ophouden met negatief doen? Heb jij zelf wel door hoe negatief je overkomt?
Je zit hier gewoon z'n programmeer skills af te kraken !
Nu zit je gewoon zijn projecten af te kraken!

Dat jij nou zo verschrikkelijk goed bent, OK. Maar val daar aub geen andere mensen op deze manier mee lastig! IK vind dit project al een knappe prestatie!

Sorry voor de vervuiling van je topic sander, maar ik moest dit gewoon even zeggen.
Misschien kunnen we beter ophouden met deze discussie voordat er een slotje op dit topic komt. (Ja, ik weet het, ik discussier zelf ook mee, het is ook alleen maar een voorstel, bij deze dus.)

Sander, wil je even op je forum kijken, ik heb daar een vraagje gepost over jouw browser (zal je er hier niet mee lastig vallen omdat sommige andere mensen dan misschien gaan zeuren...)

Nogmaals, dit is mijn mening en ik wil zeker niet bashen ofzo! :o

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
XplodingForce schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:21:
Waarom vind jij het een hype om bashen een hype te noemen?
Omdat het een hype is. In de t.net newsposts zie je steeds vaker dat n.a.v. een paar bash posts nog veel meer posts komen die allemaal zeggen dat er zoveel gebashed wordt. Het artikel over de nieuwe Intel procs is een goed voorbeeld. Je hoeft trouwens niet 1000 excuses voor alles te maken hoor. ;) Als iemand een negatieve mening over iets/iemand heeft dan mag hij dat best zeggen. Zolang het e.e.a. maar onderbouwd wordt.
Killercows post is niet erg 'diplomatiek', maar het is duidelijk dat Sander zich d'r niet aan stoort dus waarom zou je 'm gaan verdedigen.

[ Voor 29% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-03-2006 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een browser iig die geen Framework eist en ook geen gebruik maakt van de IE render.

Verder mis ik een goede beheer manier voor favorieten.

Geen id hoe die er uit moet zien eigenlijk, volgens mij moet die nog bedacht worden. Maar vind zowel die van IE en Firefox zeer onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:11:
Maar vind zowel die van IE en Firefox zeer onhandig.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

@ Aham brahmasmi,

Ok, gelukkig ben jij wel netjes.
Je hebt gelijk dat sander zich er zo te zien niet aan stoort, en dat het dus niet nodig is om erover te posten. Ik zal het niet meer doen. Ik wou alleen even zeggen dat ik het o.a. killercows toon nogal irritant vond. I

k wil voorstellen om hier in het topic niet meer verder over te posten (je kunt me altijd mailen als je nog iets wilt zeggen tegen me: kiliangrashoff@gmail.com) anders krijgt sander straks nog een slotje en dat zou wel bijzonder onaardig zijn van ons :o

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, klein nieuws updateje.

Zoals eerder gepost, zit er een bug in mijn paste & go code. Ik ga dit zo snel mogelijk herstellen.
Daarnaast heb ik zelf een bug gevonden in het Tab vastzetten. De X op de werkbalk wordt hierbij niet uitgeschakeld, wat wel zal moeten.

Ik ga deze bugs z.s.m. herstellen, echter zullen jullie tot 28 maart op een update moeten wachten. Want dat is een historische dag (zie item 1 in mijn changelog..) ;) Indien ik meer bugs vind, zal ik waarschijnlijk eerder al een update doen. (Dit omdat de bovengenoemde bugs slechts irritant, en niet gevaarlijk, zijn)

edit:
Update: de 2 bovengenoemde bugs zijn gefixed, verder heb ik behoorlijk wat code opgeruimt. (Zoals functies die 2 keer of vaker voorkwamen.. :o) Ook probeer ik het favorieten venster vergroot/verkleinbaar te maken.. Al weet ik niet of ik dat red in deze korte tijd... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

komen er nog updates voor je browser ??

hoor allang niks meer dus maar ff kijken of je nog reageert :)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De browser updates zijn voorlopig stilgelegd. Dit omdat ik druk bezig ben met school én ik mijn andere programma's aan het omzetten naar .Net 2.0 ben.

Hiervan zijn er al wat releases op mijn site te vinden. Momenteel ben ik nog bezig met de vernieuwde Player en Calculator, maar de vervanger van de MicroSE Lader.MSE (MicroSE DTools) is al wel volop beschikbaar :D

Dit betekend echter niet dat de browser dood is en dat er nooit meer nieuwe updates komen. Dus heb nog wat langer geduld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dan toch gebeurd...

Mijn browser gaat door! Ik heb vandaag versie 0.1.5.5 uitgebracht.

http://microse.mihopa.net/downloads/dld.php?d=unite
quote: changelog
Versie: 0.1.5.5 (24 oktober 2006)
Sorry voor de late update.
Veranderd:
- Correcte migratie naar .Net 2.0 en .MSE 1.3.3.0
Hierbij is de GUI nog niet veranderd. Deze volgt in de komende weken (maanden?).
Deze zal dan versie 0.2.0.0 van de browser heten.

Versie: 0.1.5.4 (intern)
Veranderd:
Generalisatie code & verwijdering van dubbele code. (geen GUI verandering)
Bugs:
- Verkeerde werking tabvastzetten icm sluitknop (op werkbalk). (Gefixed)
- Verkeerde werking paste and go to. (Gefixed)
Veel plezier... en tot snel ;)

Edit: Ik ben al begonnen aan het verbouwen van de interface.. dit is moeilijker dan ik gehoopt had.. dus dit gaat nog wel ff duren ;) Maar, de toolbar lukt al aardig... :D Ik verwacht dat ik binnen en week wel klaar ben met het hoofdvenster (misschien! wel meer, maar misschien ook minder).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar is hij dan... MicroSE Unite.MSE 0.2.0.0.

Hier vind je 'm: http://microse.mihopa.net/downloads/dld.php?d=unite
Versie: 0.2.0.0 (1 november 2006)
Nieuw:
- Vernieuwde .Net 2.0 GUI. Met iconen in de menu's en een nieuwe banner in het overscherm.
- De grootte van het Favoriten- / Bookmarks-paneel is nu instelbaaar :+
Veranderd:
- Alle (oude) FileOpens zijn vervangen met StreamReaders en StreamWriters.
- De assemblies zijn nu Strong Named. Wanneer je een plugin maakt moet deze dat óók zijn.
- De broncode viewer slaat niet langer het bestand op de harde schijf op wanneer de broncode weergegeven wordt. Dit gaat nu direct met een Stream.
- Dat geldt ook voor het update systeem.
- Vernieuwd Plugin systeem.
- Voortgangsbalk wordt nu verborgen wanneer het browser control geen nieuwe pagina laadt.
- Tientallen kleine bugs opgelost.
Verwijderd:
- Behoorlijk wat overbodige code. ;)
- De Easter Egg.
Het is allemaal grondig getest. Morgen zet ik de eerste bijgewerkte plugin online. Maar de rest is al volop werkend. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Het werkt prima, dat moet gezegd worden!!

Persoonlijk vind het ik het er kwa lay-out niet uitzien.. maar dat zegt niets over hoe het werkt uiteraard en meer over mijn smaak :Y)

Ergo: een, vast wel eerder genoemde, featurerequest van mij is dan ook skin-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua uiterlijk is het gewoon de Office 2003 look (.Net 2.0 standaard) met wat (knullige) iconen die ik zelf ontwikkeld heb. Skinable support komt er dan ook niet in. Dit maakt het a. trager en b. is het tegen mijn princiepes. Wel is het mogelijk dat verschillende iconen aangepast worden. Hier moet dan wel genoeg animo (en ik moet de verandering ook goed keuren) en resources voor zijn. (Iconen waar ik wel blij mee ben, zijn de Tab-serie iconen :D) die zijn ook helemaal zelf gemaakt en ook niet overgenomen van vorige versies van welk programma van mij dan ook.

Ik heb al wel wat bugs gevonden in de nieuwe versie, niets groots alleen nog 1 dialoog waar een menu-item de interne code weergeeft, en één menu zonder iconen (die ik daar wel voor heb). Release 0.2.0.1 komt dus snel ;)

O, en de Donate-link werkt niet meer.. ben het wachtwoord van dát account kwijt. Wat vreemd is, want ik houd mijn wachtwoorden netjes bij..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze dubbelpost :P Maar updates post ik graag apart.

Ja.. updates.
Versie: 0.2.0.1 (4 november 2006)
Veranderd:
- De url naar de downloadpagina werkte niet meer door een site-change (gefixed)
- Ik was nog wat commentaar dingen vergeten weg te halen (gefixed)
- Vergeten menuitems met iconen uit te breiden (van de URL combobox) gefixed.
Verwijderd:
- Paypal donatie. Werkte niet en was niet veilig genoeg. (alle info kwam in de adresbalk)
Dat is zo ongeveer alles wat in mn vorige post stond.

Zoals altijd kan je 'm hier vinden: http://microse.mihopa.net/downloads/dld.php?d=unite

Ik heb ook een mirror: http://www.box.net/public/s0raeoomnz (mocht mijn site offline zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Site werkt hier niet. En heb je misschien screenshots? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mirror toegevoegd, omdat mn server het nu niet doet.. Maar ze zijn ermee bezig.

Nog eens de URL: http://www.box.net/public/s0raeoomnz

Edit: giga bug gevonden in het update systeem (laat de browser crashen als mijn site niet beschikbaar is.. met Try.. Catch is het opgelost) De file op de bovenstaande link is dan weer geupdate.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer een update (ik zit niet meer stil :Y))

De serverproblemen zijn weer opgelost. Maar het heeft me wel aan het denken gezet, er zit nu dus een MicroSE Mirror systeem in. Hiermee kan je eenvoudig een andere mirror kiezen als mn site offline is. Deze mirror zal dan wel niet volledig up-to-date zijn, maar hij zal wel werken ;)

http://microse.ifastnet.com (toevoegen met de mirror-selectie-combobox in het instellingen venster)
(deze site heeft de nieuwe versie nog niet)
Versie: 0.2.0.2 (12 november 2006)
Met het invoeren van .Net 2.0 in mijn applicatie zijn er een aantal bugs over het hoofd
gezien. Deze zijn in deze versie (zo goed mogelijk) gefixed. Deze fixes staan niet hieronder.
Toegevoegd:
- De mogelijkheid om de ingestelde MicroSE Website te veranderen (mirror)
Veranderd:
- De knop annuleren in het instelvenster is nu ook werkelijk een "Cancel-button".
- Bugfix: handlers aan de menuitems van het plugin venster toegevoegd (sorry ;))
De download staat hier: http://microse.mihopa.net/downloads/dld.php?d=unite

Voor de komende releases staat een nieuw "Fraud"-systeem, betere (altijd optionele) site-intergratie en een code-schoonmaak (en natuurlijk tig andere dingen) gepland

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Updateje..

Dit is de officiele "Kerst"-release. :P Met veel cadeaus. Zoals je in het onderstaande changelog kan lezen:
Versie: 0.2.0.3 (20 december 2006)
Door de veranderingen in deze versie, zullen oude plugins niet meer werken.
De inloggegevens van de gebruiker zullen NIET naar een plugin doorgevoerd worden.
Het wachtwoord wordt niet op de computer opgeslagen. Dit geldt wel voor de
gebruikersnaam en de MicroSE Site Connect Code (MSESCC). Deze gegevens worden in een
beveiligd bestand opgeslagen.
(MicroSE plugins zullen mogenlijk er wel gebruik van gaan maken, dit door het
geencodeerde bestand uit te lezen).
Veranderd:
- Verbeterd plugin-systeem. Nu wordt ook de mirror doorgegeven.
- Bugs in het Favorieten-systeem gefixed.
- Code schoonmaak. Waaronder: oude code, die niet meer gebruikt werd, verwijderd.
- Instellingen Gui is uitgebreid.
- Kleine bugs gefixed.
Toegevoegd:
- Handler voor Unhandled Excepties. Ik hoop dat je deze nooit te zien krijgt ;)
- Whitelist voor Phising (inclusief een website update) Alleen nog geen interface.
- MicroSE Website inlog-GUI (Inloggen op de MicroSE Website is en blijft optioneel).
Ik hoop dat je weer veel plezier hebt met deze release.. En een fijne kerst en
een gezond 2007!
De download staat hier: http://microse.mihopa.net/downloads/dld.php?d=unite

Dit zal de laatste release dit jaar zijn, voor de komende 2 maanden staan er een aantal releases van mijn andere programmas op het menu. Misschien druk ik er nog een Unite-update door (of meerdere zelfs).

Dus... blijf dit topic checken of vertrouw op de auto-update ;)

O vergeet ik bijna: mijn site, tweakers en GoT staan al op de Whitelist, die hoef je dus niet te submitten ;) Ik voeg meerdere sites toe wanneer ik deze tegenkom. Je hoeft niet ingeschreven/ingelogt op de MicroSE site te zijn om een website te rapporteren. Echter is dit voor mij wel handiger als je dat wel bent (dan zie ik aan je nickname wie het gesubmit heeft). Rechtsonderin op het scherm krijg je een groene smilie, zwart vraagtekentje, of een rode cirkel met een x er in te zien. Dit is om aan te geven of een site op één van mijn lijsten staat. Indien het een vraagteken is, is die site nog niet bekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2006 22:44 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ik wil eerst even zeggen dat er een _/-\o_ voor jouw moet komen aangezien je al best lang bezig bent met dit project. En nee niet alleen van mij kant ;) .

Ik zal morgen je niewe update gaan testen en ik hoop dat die bevalt zo dat ik hem echt ga gebruiken.
Kan ik hem nu gewoon installeren of moet ik eerst mijn std ie6 browser dumpen ?.

Dus morgen hoor je als het goed is meer.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ;)

Ik ben zelf van plan om binnenkort met MicroSE Labs te komen, dit met als opzet dat ik sneller meer versies kan uitbrengen. En dat ik dan, beter, de "officiele" releases kan testen.

Ik verwacht dat je je std IE6 niet hoeft te dumpen. Ik heb er iig niets ingebouwd wat dat vereist. ;) Het enige wat mijn prog. nodig heeft is een werkende installatie van IE6/IE7 en XP of Vista en .Net 2.0/3.0. Echter heb ik nog niet de mogelijkheid om 'm op Vista te testen. Ook ben ik bezig om, misschien, de support van Windows 2000 weer terug te krijgen.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

Ik ga hem ook vandaag even testen. de Feel is opzich wel lekker

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al 23 mogelijk irritante bugs gevonden..

1. als de mirror/site niet beschikbaar is, krijg je daar 2 errors van. (Phising)
2. Je krijgt na een update die mislukt is, alsnog "Update is gelukt" te zien. (Phising)
3. Een null-pointer exceptie-mogelijkheid bij het uitschakelen van de Popupblocker. (gefixed)

Alles wat gefixed is, komt in de volgende update.

Ik ga vanavond/morgen aan een fix hiervoor werken. Verder werkt het allemaal goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 14:09 ]

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ik heb nog geen tijd gehad, miss vanavond. :/

Even een onbeschofte vraag ; heb je die update snel af ? anders wacht ik even als je het niet erg vindt ;) .

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ga hem vanavond effe proberen, volgens mij heb je hier aardig wat werk in gestoken: _/-\o_

Verwijderd

Wat ik handig vind is dit: Ik heb een muis met 2 extra knoppen in de zijkant. Hiermee kan ik terug en vooruit in de sites die ik heb bezocht door er op te klikken. Zou dat ook in jouw browser kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Mart Ini, daar ben ik al mee bezig. Ik heb zelf een media-muis. (Met allemaal media-knoppen, en ook een achteruit/vooruit voor browsers). Het heeft iets met APP_WMCOMMAND te doen, en dit is vreemd genoeg moeilijker in VB te doen dan in C++ :P.

Ik heb de updates die hierboven staan ook al af. Je kan nu als extratje ook het phising-filter uitzetten. Ik ga 'm nu compilen, dan de setup compilen en dan uploaden. Ik edit dit bericht met de benodigde info.
quote: Changelog
Versie: 0.2.0.4 (21 december 2006)
Veranderd:
- Betere intergratie van het Phising-systeem met het mirror-systeem.
- Phising-systeem is nu optioneel maar aanbevolen. (Standaard aan)
Bugs:
- Exception bij uitschakelen van popup blocker. (gefixed)
- Dubbele fout bij updaten phising filter (indien MSE site onbereikbaar is). (gefixed)
- Verkeerde status bij bovenstaande bug. (gefixed)
- Cosmetisch: de weergave van het "Log in"-knopje in het instellingenbvenster. (gefixed)
Download-linkje

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 22:11 . Reden: de update.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De lang verwachte update....
quote: Changelog
Versie: 0.2.0.5 (15 januari 2007)
Toegevoegd:
- Nieuw instellingsysteem (Onderdeel van de laatste .MSE)
- Nieuwe graphics voor werkbalk-knoppen.
Veranderd:
- MicroSE.Controls.ScheidingsLijn vervangen door MicroSE.Controls.LijnControl
- Browser-back en forward knoppen van muis en toetsenbord worden ondersteund
(natuurlijk kan ik niet alle muizen en toetsenborden testen)
- Kleine Bugfixes.
Download hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja, er is wéér een nieuwe versie...

De veranderingen zijn deze keer vooral cosmetisch en in de werking van het programma terug te vinden. Ook zijn er een paar andere dingen (ondergronds) veranderd.
Versie: 0.2.0.6 (31 januari 2007)
Laatste build deze maand >> :P
Veranderd:
- Verbeterde interface, de "ga naar" en "herladen" knoppen zijn samengesmolten, en de stopknop is verplaatst
- Alt+Enter op de adres/zoek-balk opent de pagina in een nieuwe tab ipv in de geselecteerde tab.
- De zoekknop en de gaknop krijgen niet langer automatische focus
- Nieuw applicatie-icoontje. (Zelfde maar nu met 256x256 pixels variant)
- Pad waar de bestanden opgeslagen moeten worden (verplaats handmatig de bestanden of schakel de lite modus in)
(%user%\Local Settings\Application Data\MSEUnite -> %user%\Application Data\MicroSE\UniteMSE)
- Uiterlijk van het instellingen venster, deze gebruikt de MS Visuele Stijlen nu beter.
- Achtergrond Over...-venster: wit -> standaard.
Verwijderd:
- Oude "herlaad" en "stop"-knop
En hier kan je 'm downloaden.
Hopelijk vanaf de volgende versie zal ik een nieuw downloadcentrum hebben. Ik moet nog wel behoorlijk wat PHP documenten aanpassen/schrijven maar je merkt het vanzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze update is speciaal voor mijn nieuwe downloadcentrum.. die is eindelijk af :D
Versie: 0.2.0.7 (3 februari 2007)
Veranderd:
Nieuw downloadcentrum op mn site, dus de automatische update-controles zijn anders.
Verwijderd:
Download-plugins link. Dit omdat je de plugins nu op de downloadpagina vind.
En vanaf nukan je 'm hier downloaden: (NIEUWE URL) http://microse.mihopa.net/downloads/?d=1

En tussen 2 haakjes, ik ga nu beginnen aan MicroSE Labs (voor op mn webpagina) het kan nog wel een paar maanden duren voordat dat af is, maar dan kan je vaker nieuwere versies van de browser verwachten (die zullen dan minder getest zijn en onder MicroSE Labs vallen). Vanaf dat moment zal ik 3 soorten releases handhaven: Uiteindelijk (final), Stevig (stable) en Lab.

Als vergelijking met de huidige ontwikkelingen: er zijn nog geen Final versies van de browser geweest, en ook nog geen Lab versies.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update... ja echt wel ;)
Versie: 0.2.0.8 (15 februari 2007)
Toegevoegd:
GradientBar aan de zijkant van het instellingen venster (.MSE 1.3.3.5)
Veranderd:
Update GUI van Instellingen
Mirror toevoegen -> Beheer Mirrors
Nieuwe ondersteuning voor Windows 2000.
Bugfix:
Url wordt in de titelbalk van de browser getoont (gefixed)
Downloadurl: http://microse.mihopa.net/downloads/?d=1

Windows 2000 wordt weer ondersteund. Mocht je toch enige problemen hebben (onder windows 2000).. maak een screenshot en stuur me een PM of email. Of post het hier. Dit geldt ook voor problemen onder Vista. Geef er iig een beschrijving van het probleem bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de redelijk korte changelog is deze update behoorlijk groot.
Versie: 0.2.0.9 (21 februari 2007)
Nieuw:
Stel MicroSE Unite in als standaard browser (zie instellingen > systeem) Administrator rechten vereist.
Afsluitvenster (wordt alleen weergegeven wanneer sessies uit staan en er meer dan 1 tab open is, optioneel)
Application-framework (.Net 2.0 basisonderdeel)
Betere intergratie van .MSE klassen (zodat er minder vertraging optreed)
Veranderd:
Mannier van opslaan/laden sessies.
Bugfix:
Crash bij het downloaden van een bestand zorgt ervoor dat het programma crasht (gefixed)
(Dit gold alleen voor het Source-viewer onderdeel)
Bug in het instellingenvenster
Downloadurl: http://microse.mihopa.net/downloads/?d=1

Ik heb nu ook de browser onder Windows 2000 getest. En de ondersteuning daarvoor vereterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update.. na een paar maanden rust..
Versie: 0.2.1.0 (13 april 2007)
Speciaal voor vrijdag de 13e.. nou ja, niet echt...
Nieuw:
Sluit alle Tabs menu-item
Sluit alle inactieve Tabs menu-item
Context-menu voor het gebied voor het gebied naast de tabknoppen
De MicroSE Unite browser onthoud nu de locatie van de browser wanneer deze gesloten wordt.
Middelste muisknop op laatste tab heropent "about:blank"
Dit geldt ook voor de tabsluit-knop en menuitems.
Updates:
Verbeterd TabControl .MSE 1.3.3.6
Bugfix:
Pop-up blocker werkte niet voor https (gefixed)
Verwijderd:
Links naar het MicroSE forum.
En een release van mn browser brengt geen ongeluk op vrijdag de 13e ;)

en download 'm hier: http://microse.mihopa.net/downloads/?d=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu een update na een hele lange tijd van geen updates..
Hier is de eerste RC..
Versie: 0.5.0.0 (28 oktober 2007)
Ik werk nu toe naar versie 1.0. Dit is de eerste RC.
Veranderd:
Nieuw MicroSE Logo in het Over-scherm
Grote .MSE update (.MSE 1.3.4.0), ALLE instellingenhandelingen zijn veranderd, veel controls hebben nu engelse syntaxen.
Gebruik van enumuratoren ingevoerd. (Niet overal)
Opstraten versneld bij onbereikbaarheid MicroSE server (indien phising/automatische updates aanstaan)
Enkele knoppen zijn vervangen door de Nieuwe MicroSE FlatButtons.
Afhandeling van het Language object is veranderd (alleen intern)
Bugfixes:
Verkeerde controle bij sluit alle inactieve tabs.
Download 'm hier: http://microse.mihopa.net/downloads/?snm=unite

Er zullen nog wel meer RCs komen.. dus stay tuned.

Edit: Ik heb ook even de Gmail notifier geupdated, deze staat op dezelfde pagina. Hij werkt nu met nieuwste veranderingen in het .MSE Framework inc een aantal nieuwe FlatButtons. Ook heb ik wat kleinere bugs gefiixed. Dit programma is een plugin voor de MicroSE Unite.MSE Browser.

edit 2: belangrijk, ik vond een bug die het gebruik van plugins (het opslaan van instellingen daarvan) onmogelijk zou maken. Deze heb ik snel gefixed in een rebuild. Versie nummer blijft 0.5.0.0.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2007 23:30 . Reden: Update Gmail Notifier. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update-tijd! RC nummer 2. Je kan nu een nickname aan een favoriet toevoegen, deze kan je dan gewoon openen door die nickname in de adresbalk te tikken en op "enter" drukken of "ga" te klikken.
Versie: 0.5.0.1 (4 november 2007)
Dit is de tweede RC. :D
[Nieuw] Nicknames voor favorieten. Je kan nu naar een favoriet sufen door de nickname in de adresbalk in te voeren.
[Veranderd] Het favorieten systeem is vernieuwd.
[bug-fix] Verkeerd weergeven van "Opslaan" in het "Broncode Weergeven" venster.
Download 'm hier: http://microse.mihopa.net/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update! RC nummer 3.
Versie: 0.5.0.2 (3 februari 2008)
Dit is de derde RC.
[Verwijderd] Automatische updates, hier is een nieuw systeem voor. MicroSE Connect.
[Verwijderd] Oude registerbewerking, geforceerd installeren in het register.
[Veranderd] Wat oude graphics vervangen.
[Veranderd] Broswer vooruit/achteruit werkt nu correct met multimedia keyboards/muizen.
[Veranderd] Favorieten zonder namen of urls kunnen niet meer toegevoegd worden.
[Veranderd] TabControl gebruikt nu engelse syntaxes.
[Veranderd] Registerafhandelingen werken nu via de nieuwe .MSE klasse.
[Veranderd] Microse.mihopa.net en microse.nl.nu vervangen door microse.nl
[Veranderd] Meer knoppen vervangen door FlatButtons.
[Bug-fix] Verkeerd laden adressenbalk wanneer je het Instellingen scherm sluit.
[Bug-fix] Bugs in de popup-blocker gefixed.
[Build-fix] Waarschuwingen tijdens het builden opgelost.
Download 'm hier: http://microse.nl/downloads/?snm=unite
Of via MicroSE Connect: http://microse.nl/downloads/?snm=connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een nieuwe versie! RC4.
Versie 0.5.1.0
Dit is de vierde RC.
[Nieuw] Alles selecteren in Source Code viewer.
[Nieuw] Sneltoetsen in Source Code viewer.
[Verwijderd] Plug-in systeem, vanwege gebrek aan goede plugins.
[Veranderd] Verschillende verbeteringen in het hoofdvenster.
[Veranderd] Het anti-phising systeem gebruikt niet langer lokale bestanden.
[Veranderd] Het anti-phising systeem werkt nu multi-threaded, zodat deze de browser niet vertraagd.
[bug-fix] Bugs gefixed in het instellingen-venster.
[bug-fix] Javascriptfouten worden niet langer weergegeven.
Het irritante javascript error op tweakers.net is eindelijk opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht... ik heb gister al een nieuwe versie uitgebracht...
Who cares?

Vandaag: 0.5.1.1 RC5
Versie 0.5.1.1 (11 februari 2008)
De vijfde RC.
[Nieuw] Tabs herorderen d.m.v. slepen.
[Nieuw] Tabs vergrendelen worden ook in de sessie opgeslagen.
[Veranderd] Verschillende bugs in .MSE gefixed.
[bug-fix] Vergrendelde tabs konden gesloten worden.
[bug-fix] Verouderde afhandeling taalbestanden in het instellingenvenster is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Wat een relaxte browser, alles laad lekker snel, alle sites werken goed :).
Ik ga vanavond wel ff wat testen, maar tot nu toe vind ik het echt een super project, vooral omdat je hier ook zoveel tijd in stopt.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan 'm op 28 maart te releasen, dan is het precies 3 jaar na de eerste beta.
Nog zo'n mooie datum :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update van MicroSE Unite. Nu is o.a. de werking voor USB flashdrives verbeterd.
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/5690/uniteonusbkj2.png
Dit is de weergave voor wanneer je vanaf een USB drive werkt. Om deze functie gebruiken moet je de inhoud van X:\Program Files\MicroSE\Unite naar je USB drive kopiëren.
Versie 0.6.0.0 (29 februari 2008)
De zesde RC. De Release staat geplanned voor 28 maart.
[nieuw] Context menu voor het zoekveld.
[nieuw] "Alles selecteren" in het contextmenu van de adresbalk.
[nieuw] USB Drive modus.
[verwijderd] Weergave van Windows versie uit het Over scherm.
[verwijderd] Weergave van activatie van Lite modus uit het Over scherm (en lit;Lite uit de taalbestanden).
[verwijderd] Lite modus.
[veranderd] De Browser kan niet als standaard ingesteld worden als deze vanaf een USB drive gestart wordt.
[veranderd] Veel code opgeschoond, dubbele code verwijderd en verouderde code herschreven.
[veranderd] Als de browser met een url wordt geopend, wordt deze na de sessie geladen.
[veranderd] Aanpassingen in .MSE doorgevoerd.
[bug-fix] Verkeerd opnemen van foutpagina's in de adresbalk is gefixed.
[bug-fix] Verschillende bugs met verschillende contextmenu's opgelost.
Download: http://microse.nl/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Versie 0.6.0.1 (4 maart 2008)
De zevende RC.
[veranderd] Hudige pagina wordt gecontroleerd als je de antiphising filter update.
[bug-fix] Lite modus uit de installer gehaald.
[bug-fix] Bestanden op de verkeerde plek opgeslagen. Gefixed.
[bug-fix] Fout in de adresbalk opgelost.
Alleen bug-fixes en kleine veranderingen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is hij dan jongens, de laatste RC. Vandaag uitgebracht omdat het mn verjaardag is :p
Versie 0.9.9.9 (21 maart 2008)
De laaste (achtste) RC.
[nieuw] Aangepaste zoekmachines, deze kan je zelf opgeven in het instellingen menu.
[nieuw] Sneltoets voor vastzetten van actieve tab: ctrl+l
[nieuw] Klik met de middelste muisknop op "Thuis" om de thuispagina in een nieuwe tab te openen. (thx to maikelsteneker van ndss.nl)
[verwijderd] De niet langer nodig zijnde vermelding dat je de browser moet herstarten uit het instellingen-venster.
[veranderd] De adresbalk wordt geselecteerd zodra er een nieuw leeg tab gemaakt wordt.
[veranderd] De sessies worden nu in C:\Settings and documents\all users\application data opgeslagen, voor Vista.
[veranderd] De mannier waarop de infobalk weergegeven wordt.
[veranderd] De browser hoeft niet herstart te worden om het anti-phising filter te activeren/deactivern.
[veranderd] De infobalk is nu een control en niet een usercontrol.
[bug-fix] Geen phisingfilter update als deze uitstaat.
[bug-fix] Dubbele lijn in het menu bestand verwijderd indien het anti-phising filter uitstaat.
[bug-fix] Berichtvenster na updaten anti-phising filter gebruikt niet langer een extra taakbalk knop.
[overig] Veel dubbele code samengevoegd / overbodige code gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies 3 jaar na release van 0.1.0.0 is hier versie 1.0.0.0, de eerste final versie van MicroSE Unite. Er zijn veel functies gekomen en weer gegaan. En het is stabieler geworden. De browser is gemigreerd van .Net 1.0 naar .Net 1.1 en later weer naar .Net 2.0. Hierbij wil ik iedereen bedanken die me de afgelopen drie jaar geholpen heeft!

Maar ik zal je niet langer laten wachten, want hier is hij dan.. De webbrowser die het internet met elkaar gaat verbinden.. Hier is MicroSE Unite!
Versie 1.0.0.0 (28 maart 2008)
Dit is de eerste final release van de MicroSE Unite webbrowser. De afgelopen drie jaar heb ik veel werk
aan deze browser verricht. Hieronder een lijstje met de belangrijkste functies.
- MicroSE Anti-Phising filter.
- Inloggen op de MicroSE Website.
- Sessies.
- Tabs.
- Je kan zelf je zoekmachines opgeven.
- Pop-up blocker.
- en nog veel meer.
Veranderd sinds 0.9.9.9
[nieuw] Niet automatisch naar vernieuwende tab gaan (optioneel).
[nieuw] Taal wijzigen vanuit het instellingen-menu.
[verwijderd] "RC" uit het overscherm ;)
[veranderd] Verder met de intergratie van het nieuwe zoekmachine-systeem.
[veranderd] Anti-phising filter is uitgeschakeld voor fout-pagina's.
[veranderd] Auto-aanvullen in adresbalken is verbeterd (.MSE 1.3.4.6)
[bug-fix] Fout bij design van de TabControl. (.MSE 1.3.4.6)
[verder] Codeschoonmaak.
Download: http://microse.nl/downloads/?snm=unite of via MicroSE Connect
Als je een versie ouder dan 0.9.9.9 gebruikt dan moet je die eerst verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij start bij mij op, maar sluit een seconde later meteen weer af.

Zowel de Engelse als de Nederlandse versie.

Heeft dat met de .Net-versie op mijn PC te maken? Dan moet je dat in de installatie-procedure checken en melden.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan zijn dat .Net 2.0 niet goed geïnstalleerd is (maar dat de map C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727 wel bestaat) het kan ook een ander probleem hebben. Welke versie van Windows gebruik je? Krijg je een foutmelding te zien? Het kan ook komen doordat je mbv. nLite Internet Explorer verwijderd hebt. Maw. laat wat meer systemspecs zien ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb .Net 2 opnieuw geïnstalleerd, maar de browser sluit nog steeds meteen weer af. Zonder foutmelding.

Mijn WXPsp2 staat op partitie D. Zal dat de oorzaak zijn? D:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt niks uit.. Heb je internet explorer wel geïnstalleerd? Probeer anders de browser in de veilige modus (zie startmenu) op te starten. Dan zijn alle extra functies uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt!
Ik heb IE op mijn PC staan, en die werkt gewoon goed. (Gebruik zelf echter FF). Het lukte pas om MicroSE te draaien, nadat ik IE had opengezet. (MicroSE opent nu ook zonder dat IE openstaat).

Ik kan er alleen niet mee surfen, want elke keer als ik een link aanklik verschijnt: "Er is een popup geblokkeerd!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het is dat ik toevallig hier even langskwam, maar ik vind dit wel een mooi stukje software. Lekker licht, snel en redelijk overzichtelijk.

Ik heb alleen wel 1 puntje/bugje: als ik naar een url ga en ik tik er vervolgens iets achter wat niet bestaat en ik ga (iig met mijn muis-terug-knopje) 1 pagina terug (naar de wel bestaande dus, dan krijg ik een 404 en de url wordt dan: res://ieframe.dll/http_404_webOC.htm#http://s2.bitefight.nl/bite/city.phpkldjfgdg

Ik weet niet of dit aan mij ligt of aan jouw software, maar het viel me toevallig op.

Verder puik werk en ik ga deze zeker aan een ander onderzoek onderwerpen! Hulde!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Leuk!
Alleen heeft het geen proxy ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:29:
Gelukt!
Ik heb IE op mijn PC staan, en die werkt gewoon goed. (Gebruik zelf echter FF). Het lukte pas om MicroSE te draaien, nadat ik IE had opengezet. (MicroSE opent nu ook zonder dat IE openstaat).

Ik kan er alleen niet mee surfen, want elke keer als ik een link aanklik verschijnt: "Er is een popup geblokkeerd!"
Popups worden altijd geblockt, je kan dit per pagina/domein aanpassen. Je kan ook kiezen om de popupblocker helemaal uit te zetten. Per klik gaat echter niet lukken want dan moet ik daar events voor hebben, en helaas... zijn die er niet.
WhizzCat schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:53:
Het is dat ik toevallig hier even langskwam, maar ik vind dit wel een mooi stukje software. Lekker licht, snel en redelijk overzichtelijk.

Ik heb alleen wel 1 puntje/bugje: als ik naar een url ga en ik tik er vervolgens iets achter wat niet bestaat en ik ga (iig met mijn muis-terug-knopje) 1 pagina terug (naar de wel bestaande dus, dan krijg ik een 404 en de url wordt dan: res://ieframe.dll/http_404_webOC.htm#http://s2.bitefight.nl/bite/city.phpkldjfgdg

Ik weet niet of dit aan mij ligt of aan jouw software, maar het viel me toevallig op.

Verder puik werk en ik ga deze zeker aan een ander onderzoek onderwerpen! Hulde!
Daar kan ik helaas niks aan veranderen, dit komt door één van de beperkingen van IE. Ik zal kijken of ik er iets aan kan doen. Maar ik denk van niet.
RiCk schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:56:
Leuk!
Alleen heeft het geen proxy ondersteuning :(
Stel je proxies in IE in.
Versie 1.0.0.1 (24 april 2008)
[veranderd] Nieuw MicroSE logo in het Over scherm.
[veranderd] Je kan niet langer de bron van de foutpagina bekijken.
[veranderd] Je kan de foutpagina niet aan de favorieten toevoegen.
[veranderd] Nieuwe iconen voor omhoog/omlaag pijlen.
[bug-fix] Verkeerde afhandeling tabs vergrendelen.
[bug-fix] Verschillende bugs in het anti-phising gedeelte gefixed.
Nieuwe versie dus ;)
Download: http://microse.nl/downloads/?snm=unite of via MicroSE Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ziet er goed uit, en lekker compact. Blijf zelf wel bij Firefox (plugins he :P) maar voor de mensen die een snelle en compacte browser willen ziet dit er leuk uit. ;)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wordt het misschien niet eens tijd om microse.nl een nieuwe look te geven? Met screenshot's e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:49:
Wordt het misschien niet eens tijd om microse.nl een nieuwe look te geven? Met screenshot's e.d.?
Screenshots zijn wel handig, maar ze kosten veel bandbreedte.
Thijs_O schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:35:
Ziet er goed uit, en lekker compact. Blijf zelf wel bij Firefox (plugins he :P) maar voor de mensen die een snelle en compacte browser willen ziet dit er leuk uit. ;)
Ik had er een plugin systeem inzitten, maar die heb ik er uit gehaald door gebrek aan intresse. Er was welgeteld 1 plug-in. Gmail Notifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine maar belangrijke update!
Versie 1.0.0.2 (5 mei 2008)
[veranderd] Sessies zijn nu verschillend per gebruiker, muv USB installaties. (Hierdoor werken sessies voor non-admin gebruikers)
[bug-fix] Fout in de Engelse vertaling (thx Dykam van ndss.nl)
[bug-fix] Kleine bugs in het sessie-systeem gefixed.
Download via MicroSE Connect (die ook geupdated is) en de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe, en nu behoorlijk grote, update!
Versie 1.0.1.0 (6 juni 2008)
[nieuw] MicroSE Unite USB installer, installeer direct naar een USB drive.
[veranderd] Afhandeling sneltoetsen in de webbrowser (ctrl+n opent nu niet langer IE)
[veranderd] Nieuw systeem voor het inlezen van Fav-iconen.
[verwijderd] Oude systeemmodule. Iets wat ik uit de duistere VB6 tijden ken, maar tegenwoordig niet meer gebruikelijk is.
[update] Nieuwe versie MicroSE.MLI.
[bug-fix] Aantal kleine bugs gefixed.
Het belangrijkste nieuws is wel de nieuwe USB installer die er optioneel bij zit.
Download via MicroSE Connect en de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ziet er leuk uit.

Heb het even getest maar het crasht na een paar seconden:
"Artithmetic operation resulted in an overflow", daarna komt windows met "this program requires a missing windows component ... this program requires flash.ocx wich is no longer included in this version of windows"

Komt denk ik omdat ik Vista (Business) 64bit draai, flash is er nog niet in 64 bit dus werkt het alleen in ie32, als je iexplore launcht via cmd krijg je standaard ie64.

Als ik gewoon ie32 gebruik werkt flash prima.

Krijg de error trouwens ook als ik naar sites ga waar geen flash in voorkomt?

Ziet er uit als een leuk project hoop dat je de bug opgelost krijgt.
Moch ik nog iets voor je moetten testen drop me maar een direct message of een mailtje.

[ Voor 5% gewijzigd door martijnve op 06-06-2008 18:39 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is duidelijk een flash-bug, ik lever er geen flash bij. Maar ik denk dat het komt omdat mijn site flash gebruikt. Omdat het een .Net applicatie is, gaat hij standaard naar het beste ondersteunde systeem (64bit in jouw geval) ik zal kijken of ik dat kan veranderen ;) (Ik heb zelf twee 32bit systemen)

Ik heb 'm nu aangepast, met als target CPU x86. Dus hij werkt nu in 32bits mode.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 13:55
Werkt prima nu :-)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, wat 1 selectievakje bij "Advanced Compile Options" al niet te weeg brengt :p Wel grappig dat de programma's het uberhaupt doen op 64 bit (het probleem was idd dat er geen flash voor Windows 64bit bestaad), waar ik met een 32 bit computer alles compile.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer update-tijd!
Versie 1.0.1.1 (11 juni 2008)
[veranderd] Indeling van sommige dialogen is verbeterd.
[veranderd] Nieuwe vesie van het .MSE Framework (1.3.4.7)
- Nieuwe versie van MicroSE.MLI
- Nieuwe versie van MicroSE FlatButton
- Nieuwe versie van LineControl
- Verbeterde afhandeling van properties/interne events.
Voor deze versie heb ik het MicroSE Framework onder handen genomen, al met al wel een grote update maar met een korte changelog.

Download via MicroSE Connect en de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje snel na de vorige update, maar toch... Hier is versie 1.0.1.5!
Versie 1.0.1.5 (16 juni 2008)
MicroSE Unite:
[nieuw] Mogelijkheid om de huidige pagina (actieve tab) als startpagina in te stellen.
[nieuw] Optie om favicons NIET te downloaden. (favicons worden standaard niet gedownload in de veilige modus)
[veranderd] Downloaden van favicons gaat nu threaded.
[veranderd] Favicon wordt niet langer opnieuw gedownload als deze al gedownload was (dat is niet nodig ;))
[veranderd] Instelling van de startpagina wordt automatisch opgeslagen.
[veranderd] Code optimalisatie (oude code verwijderen)
[veranderd] Interne werking van sommige onderdelen verbeterd
[veranderd] De tekst "StartURL:" is nu vervangen door "Thuispagina:" (NL) of "Homepage:" (EN)
[veranderd] Instellingen worden alleen opgeslagen als het programma afgesloten wordt.
(Indien je in de veilige modus werkt, wordt je om een bevestiging gevraagd)
[veranderd] Veilige modus laadt niet langer de standaard thuispagina.
[bug-fix] Bugs in het sessiebeheersysteem gefixed.
USB Installer:
[veranderd] De installer werkt nu met een klein "scriptje", hierdoor kan ik deze in een latere versie aan MicroSE Connect koppelen.
[bug-fix] Verkeerd weergeven berichtvensters gefixed.
[bug-fix] Verkeerde Cross-thread call gefixed.
Behoorlijk grote update, dus. Ook een belangrijke update, want het sessiebeheersysteem had een paar grote bugs. Die zijn nu gefixed. Ook is het gebruik vanaf een USB drive verbeterd. Zelfs de veilige modus heeft een aantal verbeteringen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na ongeveer een maand aan een nieuw project MicroSE NoteIt! gewerkt te hebben is er nu ff tijd voor een update. Ik heb onlangs Vista geïnstalleerd en ik vond dat mn browser niet echt goed thuishoorde in het "WoW" effect. Ook is er een crashbug verholpen die de vorige update introduceerde. (Wel alleen als je tijdens het laden van een pagina de browser afsloot)
Versie 1.0.1.6 (20 juli 2008)
[verwijderd] MicroSE Unite USB Installer, deze wordt nu onderdeel van MicroSE Connect.
[veranderd] Menu help naar links verplaatst.
[veranderd] Aantal dialogen hebben de Vista "look and feel" gekregen. Voel je het WoW effect al? :p
[bug-fix] Crashbug van het inlezen van de favicon bij het afsluiten gefixed.
Download via MicroSE Connect of de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Geweldig werk heb je al gedaan _/-\o_
Zou het nooit kunnen :)

Erg snelle / goede browser vind ik, maar als je iets tijpt in de google-search-balk, en vervolgens op enter drukt komt er zo'n dom geluidje. Dat mag van mij wel weg :+

Wel jammer dat het zo'n Office 2003-look heeft :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is standaard windows-gedrag. En voor de Office 2003 look, dat zit zo in .Net 2.0 :p Het geheel ziet er een stuk mooier uit onder Vista dan onder XP. Waar ik wel blij mee ben.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik ken er niets / erg weinig van hoor.
Maar waarom heb je het in .net geschreven en niet in eum c ++ oid :)
Dan viel er toch meer aan te passen enz, miss ook sneller?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kennis van C++ is nog niet goed genoeg hiervoor. En dat was het al helemaal niet toen ik hier aan begon, ruim 3 jaar geleden. Ik heb geen zin om een heel project overnieuw te moeten doen om misschien 1 a 2 extra functies te kunnen bieden ;)

En veel sneller dan wat het nu is is niet echt mogelijk :p Mijn browser haalt zelfs betere resultaten dan gewoon IE, FireFox of Opera (qua snelheden).

Maar nu we het toch over mijn browser hebben, kan ik blij mededelen dat er een nieuwe versie is: 1.0.1.7

In deze versie heb ik een paar oude dingen vervangen door nieuwe dingen met dezelfde functie (alleen netter gecodeerd en ziet er misschien ook netter uit) Best wel vaag, maar de changelog is duidelijker.
Versie 1.0.1.7 (21 augustus 2008)
[toegevoegd] Zoekmachine ondersteuning voor "#" en "%"
[veranderd] Tijdens zoeken worden spaties automatisch door + vervangen ipv het + teken.
[veranderd] Nieuw zoektekstvak
[veranderd] Nieuw thuisurl-veld in het instellingen venster
[veranderd] MicroSE Framework 1.3.4.8
[verwijderd] Zoekknop
[bug-fix] Crashbug bij surfen naar verkeerde url
[bug-fix] Verkeerde afhandeling zoekbalk verbergen/tonen.
[bug-fix] Verkeerde afhandeling browsercommando's
[verder] Wat kleine "Tweaks" hier en daar om het programma nog beter te laten werken.
Download kan via de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite of MicroSE Connect.

Have fun.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 23:56 . Reden: typo, het was al laat ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een nieuwe versie, sorry voor de snelle update.. ;)
Versie 1.0.1.8 (22 augustus 2008)
[nieuw] Zoekmachines via een website toevoegen: <a href="zm:naam;url (met %zoek of TEST in de url waar je gaat zoeken);keyletter)">..</a>
[nieuw] Gebruik de standaard zoekmachine door meerdere woorden in te voeren in het adresvak.
(Onthoud wel dat je ook favorieten een nickname die uit meerdere woorden bestaat, kan geven.)
[veranderd] De code achter het adresvak is herschreven.
[veranderd] Nieuwe stijl Over-scherm.
[verwijderd] icoon uit beheer zoekmachines.
[bugfix] Crashbug na het verwijderen van de standaard zoekmachine
Download kan via de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unite of MicroSE Connect.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vraagje, hoe zit het nu met je render engine? Want op zich zou ik je software best wel willen proberen, maar zolang het gebaseerd is op IE zie ik er opzich weinig toegevoegde waarde in, ik ben opzoek naar een browser die CSS2.1 bijna volledig ondersteunt en grote delen van CSS 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Anti-phising filter? Je bedoelt natuurlijk phishing ;)

Ik mis eigenlijk nog support voor een proxy-server.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:44:
Anti-phising filter? Je bedoelt natuurlijk phishing ;)
Hmm.. dat heb ik dus echt overal verkeerd staan (in mn browser, maar ook op het ACP van mn website) In de volgende versie staat het goed.
Ik mis eigenlijk nog support voor een proxy-server.
Als ik weet hoe ik het kan implementeren zonder dat IE er last van heeft komt het er in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.0.1.9 (1 september 2008)
[nieuw] Heropen gesloten tabs (geld alleen voor zelfgesloten tabs, niet voor js gesloten tabs en about:blank is uitgezonderd)
[nieuw] Downloaden van favicon van zoekmachine.
[veranderd] Afhandeling Tabs in Tabs-menu
[veranderd] Phising in Phishing.
Je ziet het goed, een update. De nieuwe functies is veelvoudig aangevraagd. Het downloaden van de favicons van de zoekbalk is threaded en wordt uitgeschakeld als je het downloaden van favicons uitschakeld. (Dus dat is hetzelfde als bij de "gewone" fav icons ;)) De gesloten tabs kan je in het "Tabs"-menu terugvinden.

Of via MicroSE Connect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een 100% rewrite van de browser.

Je kan de eerste (en enige) snapshot hier downloaden.
http://microse.nl/downloads/bestanden/MSEReUnite.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mn herschreven browser heeft vandaag een 2e Beta stadium behaalt.
Meer informatie op mijn (zelfgeschreven) blog: http://microse.nl/blog/?r=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer ff wat tijd vrijgemaakt voor de oude versie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Versie 1.0.2.0 (22 november)
Dit kan wel eens de laatste update van dit programma in deze vorm zijn. Ik ben al een tijdje bezig aan een vervanger.
Als die uit komt, gaat deze versie verder als MicroSE Unite Classic.
[bijgewerkt] De .MSE framework versie is bijgewerkt.
[nieuw] SplitButton in Popup-blocker venster
[veranderd] Aangepast voor de MicroSE Scene.
[veranderd] Wat stabiliteit verbeterd.

Download via MicroSE Connect of klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En er is weer een update van de nieuwe versie!
Je kan meer info vinden op het MicroSE Blog: http://microse.nl/blog/?r=33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MicroSE Unite anti-phising (herschreven tov. de anti-phising in de oude browser)

Phishing :P

Je browser scrollt trouwens wel heerlijk vlot.

Met het oog op UI design valt nog wel een hoop te doen, vanuit de notificatie ook instellingen toestaan (pop up geblocked, rechtermuisknop pop-up allow), centrale instellingen/config zoals about:config van firefox.

[ Voor 58% gewijzigd door Alternativ op 06-12-2008 14:48 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alternativ schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:40:
MicroSE Unite anti-phising (herschreven tov. de anti-phising in de oude browser)

Phishing :P

Je browser scrollt trouwens wel heerlijk vlot.

Met het oog op UI design valt nog wel een hoop te doen, vanuit de notificatie ook instellingen toestaan (pop up geblocked, rechtermuisknop pop-up allow),
Dat zit er in ;)
centrale instellingen/config zoals about:config van firefox.
Dat kan helaas niet, IE is daar te beperkt voor. (Anders zou ik bv zelfs een webserver moeten inbouwen, waar ik echt geen zin in heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat zitten programmeren aan mijn browser. Dus hier is een nieuwe versie. Dit is de laatste pre-alpha.

Nieuw in deze versie:

[nieuw] Favorieten
[nieuw] Engels Taalbestand
[nieuw] Urls openen vanaf commandline
[bugfixes] Verschillende grote en kleine bugs gefixed.

Overige veranderingen zijn niet gedocumenteerd, dit zal ik de volgende keer wel doen.

Download: http://microse.nl/downloa...tanden/MSEUnite_beta4.zip
Meer info: http://microse.nl/blog/?r=38

En nog een heel gelukkig 2009 iedereen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké mensen, het is eindelijk zo ver. De pre-alpha's zijn afgelopen, ik presenteer (met trots) de eerste Alpha versie van de nieuwe browser! De oude browser valt nu onder "MicroSE Unite Classic" en zal vanaf de volgende update zo gaan heten. De nieuwe browser heeft de volgende verbeteringen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
MicroSE Unite 0.0.0.1 (09-01-2009)
Veranderingen sinds de vierde pre-alpha build.
[nieuw] Broncode weergeven.
[nieuw] Tab niet activeren bij vernieuwen (optie)
[nieuw] Instellen als standaard browser (optie)
[nieuw] Website - programma (optie)
[nieuw] Url open venstern 
[nieuw] 'Systeem' tab in het instellingen venster.
[nieuw] Weergave favoriet (url) in statusbalk bij selectie in menu.
[nieuw] Alles selecteren (menu bewerk)
[bugfix] Overbodig weergeven seperatiebalk in de favorieten als er geen favorieten zijn.
[bugfix] Verkeerde titel instellingenscherm
[veranderd] Indeling instellingenscherm

Download kan zoals altijd via MicroSE Connect of via deze link: http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse

Meer info: http://microse.nl/blog/?r=39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tweede alpha van MicroSE Unite is alweer klaar. Nieuwste functie: zoekbalk. Verder heb ik nog wat kleinere/grote bugs verholpen en wat stabiliteit verbeterd.

Changelog
MicroSE Unite 0.0.0.2 (25-01-2009)
[nieuw] Zoekbalk
[nieuw] Beheer zoekmachines. (ctrl+s)
[veranderd] Broncode viewer uitgeschakeld voor about:blank
[veranderd] Sneltoets voor Help > Over (ctrl+f1)
[veranderd] Nieuwe versie .MSE (1.3.5.0)
[veranderd] Verbeteringen in de interne werking van de applicatie.
[bug-fixes] Meerdere kleine bugs gefixed.
Download via MicroSE Connect (die ook geüpdatet is) of via de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse

Meer info: http://microse.nl/blog/?r=43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En weer een nieuwe versie 0.0.0.3 :D

De USB installer werkt nu ook met MicroSE Unite, verder heb ik de zoekbalk functionaliteit verbeterd. Ook kan je nu je Vorige/volgende knop van je toetsenbord/muis gebruiken* om te browsen.

MicroSE Unite 0.0.0.3 (27-01-2009)
[nieuw] Ondersteuning voor de MicroSE USB installer.
[nieuw] Rechtsklik menus zoek/url balk
[nieuw] Bestuur de browser met je voor/achteruit bladerknoppen op je media toetsenbord/muis.
[nieuw] Resize zoekbalk met kleine control tussen zoakbalk en Surf knop.
[veranderd] Text zoekbalk niet langer cursief.
[veranderd] Favicon zoekbalk naar links verplaatst.
[bug-fix] Niet opslaan taal bij installatie.

*) Toensenbord / muis met vorige / volgende knoppen vereist. Werkt niet op alle modellen.

Download via MicroSE Connect of via de MicroSE Website: http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse

Meer info: http://microse.nl/blog/?r=46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Werkt al aardig goed, lekker simpel.
IE is ondertussen al echte bloatware, dit werkt gewoon soepel.
Veel success met verder ontwikkelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tjtristan schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:17:
Werkt al aardig goed, lekker simpel.
IE is ondertussen al echte bloatware, dit werkt gewoon soepel.
Ik gebruik Opera voor het uitgebreide bladerwerk, mijn eigen browser is dan ook voor het simpelere bladerwerk ontworpen, dus heb ik geen zin er bloatware van te maken. En om WindowsUpdate uit te voeren..
Veel success met verder ontwikkelen ;).
Thx. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb vandaag alweer versie 0.0.0.4 van MicroSE Unite af ;) Deze versie heeft voornamelijk verbeteringen in de tabbalk.
MicroSE Unite 0.0.0.4 (08-02-2009)
Deze versie heeft vooral veranderingen in de tabbalk.
[nieuw] Kruisknopje op de actieve tab.
[nieuw] "Nieuwe Tab" menuitem in rechtsklik menu tabknoppen.
[nieuw] Rechtsklik menu wanneer je niet met de muis op een tabknop zit. (Maar wel op de tabbalk)
[nieuw] "©MicroSE®" op de tabbar (onzichtbaar als je MicroSE WebLink gebruikt)
[code-change] Code tabbalk verbeterd.
[bugfixes] Kleine bugs in de tabbalk gefixed.
De nieuwe versie is zoals vanouds te downloaden op: http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse
Meer info: http://microse.nl/blog/?r=47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen drie dagen na de vorige uitgave presenteer ik de nieuwe versie: 0.0.0.5. Deze versie heeft wat bugfixes, en een aantal nieuwe functies. ;) Zie het changelog voor meer info..
MicroSE Unite 0.0.0.5 (10-02-2009)
low-level meer dan 1000 regels code is veranderd, hier de zichtbare verbeteringen:
[Nieuw] Verberg zoekbalk (optie)
[Nieuw] Heropen gesloten tabs
[Nieuw] Focus van inactieve tabs wordt nu goed weergegeven.
[Nieuw] Veilige modus.
[Nieuw] Mogelijkheid om FavIconen NIET te downloaden.
[bugfix] Bug in afhandeling voor/achteruit gaan browser.
[bugfix] Fout in het USB installer-script gefixed.
[bugfix] Fout in USB modus gefixed
[gui] Tabstops van alle GUIs goedgezet.
[gui] Verbeteringen in het overscherm.
Verder:
[code] Alle code nagelopen op vreemde constructies.
Download: http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse
Meer info: http://microse.nl/blog/?r=48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig de laatste tijd :P Alleen maar goed, naturulijk ;) Want hier is MicroSE Unite 0.0.0.6. Deze versie introduceert weer 2 functies uit de oude Unite Classic browser. (browser commando's en zoekmachine commando's) Ook zijn er wat bugs gefixed.

Changelog:
code:
1
2
3
4
5
6
MicroSE Unite 0.0.0.6 (11-02-2009)
[nieuw] Zoekmachine commando's (zm;naam_van_zoekmachine;url (inclusief TEST);keyword)
[nieuw] Browsercommando's (unite:<naam> boven, onder, nieuw, over, sluit, afsluiten, instellingen)
[gui] Icoon "paste and go"
[bugfix] Fout in ctrl+a gefixed (gemeld door sabatino)
[overig] Resources opgeruimd.

Meer info: http://microse.nl/blog/?r=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijd van geen updates, is hier de laatste alpha van MicroSE Unite (0.0.0.7)! Deze versie heeft een korte changelog, maar er is zeker wel veel veranderd. Nieuw in deze versie is de mogelijkheid om sessies op te slaan.

Deze functie zat al in de oude browser en is nu geperfectioneerd en in de nieuwe browser ingebouwd. Dit is tevens de laatste functie die uit de oude browser overgezet moest worden ;)

code:
1
2
3
MicroSE Unite 0.0.0.7 (14-03-2009)
[nieuw] Sessies!
[bugfix] Bug in het fav.icon downloaden gefixed.

Meer info: http://microse.nl/blog/?r=51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe versie! 0.0.1.0

Lees mijn Tweakblog voor meer info over deze release: Sander's Tweakblog: MicroSE Unite 0.0.1.0 de eerste beta.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MicroSE Unite 0.0.1.0
Dit is de eerste beta :D
[nieuw] Sessies opslaan / laden vanuit menu Bestand > Sessies.
[nieuw] Programma crashes (niet dat die voorkomen, ofzo) worden nu afgevangen.
[nieuw] Velige modus met netwerk (Windows) zorgt ervoor dat programma in veilige modus draait (opstarten met -v voor veilige modus ongeacht windows modus)
[nieuw] Programma kan niet starten in Veilige modus zonder netwerk (windows).
[veranderd] Sessies worden uitgeschakeld in veilige modus.
[veranderd] De xmlopmaak van de sessiebestanden is verbeterd. (wordt automatisch toegepast op oude bestanden)
[bug-fix] Wisselen van zoekmachine liep "stroef".
[bug-fix] Crossthread call bugs gefixed.

Download via MicroSE Connect of http://microse.nl/downloads/?snm=unitemse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Is het misschien mogelijk om de tekst 'about:blank' direct te selecteren als je een nieuwe tab/venster opent?
Dan kan je namelijk direct het adres intypen, wel zo handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou juist het vervelende, die code zit er in. Maar omdat alles nogal custom werkt word dat nogal genegeerd :p Maar voor de komende beta wil ik zulke kleine dingen (die heel belangrijk zijn) en vooral veel code zien te verbeteren. Voor beta 1 moest ik gewoon nog wat grote functies (veilige modus en sesies) uitbreiden. Nu moet ik op bugjacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, even een mededeling.

Vanaf vandaag is de oude versie van de MicroSE Unite webbrowser niet meer te downloaden vanaf de MicroSE website. Dit komt omdat de ontwikkeling van de oude browser helemaal stil is komen liggen en de nieuwe browser al meer functionaliteit biedt.

Dus, na ruim 4 jaar ontwikkelen nemen we afscheid van MicroSE Unite (1e gen). Bedankt aan iedereen die het getest / gebrukt heeft.
Pagina: 1 2 3 Laatste