Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:16:
Statische aard van .NET??? verklaar je nader. Of een applicatie statisch aanvoelt of niet is zaak van die applicatie, niet van het onderliggende OS, framework, virtual machine of wat dan ook.
Idem voor de 2 "beperkingen van .NET" excuses.
Statische dingetjes in dotnet: geen aanpassingen aan OpenFileDialog, SafeFileDialog, je kan zelfs geen menu aan tabknoppen koppelen. Hiervoor heb ik zelf een Tabcontrol moeten maken. Het dynamisch laden van tabs op zich is niet standaard. Iedere Tab is bijvoorbeeld een losse instantie van de engine.
Iedere control heb ik óf zelfgemaakt, óf uit .Net gehaald. Dus een "custom" control door een ander ga ík niet implementeren. Daarnaast zijn er géén goede voorbeelden voor veel dingen in VB.
Daarnaast zijn ook alle comboboxen zelf aangepast.
De grootste functuie is echter het meertalige systeem wat ik ontwikkeld heb (MSE MLI). Deze functie werkt zonder dat je je systeem instelling moet aanpassen, of het programma moet herstarten. Zoals bij meeste .Net applicaties.
Misschien dat VB.NET meer beperkingen oplegt dan C#, managed C++ of Delphi 2006, maar het .NET framework kent deze beperkingen zeer zeker niet.
VB.Net = C# je kan exact hetzelfde met C# als met VB. C++ en Delphi gaan natuurlijk wél verder. Alleen heb ik daar geen kennis van. Zelfs al zou ik een C# versie gaan maken, moet ik het programma gaan herschrijven, en mijn C# kennis is ook niet super. .Net is zoverre beperkt dat er standaard geen dynamiek in zit, deze moet je er zelf aan toevoegen.
Mijn browser mag dan wel statisch aanvoelen, maar dat is hij dus echt niet. 90% van de hele browser is "custom". Zichtbare dynamiek (mooie animaties, flitsende tab-functies, beste beveiliging die er is, etc) is gedeeltelijk al in het ontwikkel proces. Maar het zal nooit een "eye-candy" worden. Ieder van de gevraagde functies zal een paar honderd kilobyte aan mijn programma gaan toevoegen, en ook dáár zit ik niet echt op te wachten.
Tot slot: probeer 'm eens zelf. En als je het niks vind, dan ga je terug naar FireFox/Opera/IE/etc. en vind je het wel wat, dan blijf je 'm gebruiken

Een sessionsaver
^^ die functie zit er in...
link omhoog slepen om te openen in een nieuwe tab die focus krijgt
Link slepen vanuit een ActiveX IE window. IE zélf kan dat nog niet eens.
.Net is een framework. De mogelijkheid is oneindig. Het feit dat JIJ geen gestures kan programmeren, zegt iets over jou programmeerkennis.
Dat zal ik nooit ontkennen. FireFox, IE en Opera worden door een heel team van programmeurs gemaakt. FireFox is zonder Extenties helemaal niks, en met nog minder (vind ik), Opera is een goede maar al erg oude browser, IE is gemaakt door het grootste software bedrijf wat er bestaat, hoe wil ik hier ooit tegen concureren? Dat kan ik niet. Mousegestures zal misschien
nooit een functie worden, misschien wel. Mijn browser zal eerder bijzonder worden. Met functies die je niet in andere browsers ziet...
En onthoud dat het nog steeds een beta is.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 11-03-2006 23:55
]