Nu ga ik geen 30 voorbeelden aanhalen, maar deze quote uit een slotpost brengt mijn nekharen recht overeind.Back to the drawing tables zou ik zeggen.
Ik lurk nu al een tijdje mee, post hier en daar ook eens wat, maar ik erger me dood aan de houding die sommige mod's en users tegenover anderen aannemen.
Allereerst word gesteld dat er andere fora zijn waar de technisch minder bedeelden zich maar moeten scharen, omdat tweakers te hoog gegrepen zou zijn voor die mensen. Dit staat min of meer (natuurlijk niet in die bewoordingen) beschreven in de intro voor GoT.
Dat vind ik dus gewoon dikke vette b*ll. Dit is een openbaar forum en jullie geven iedereen het recht hier te registreren, dus ik vind het niet juist dat daar onderscheid in word gemaakt. Wanneer mensen ervoor kiezen hier te registreren, so be it. De kennis komt vanzelf, het initiatief was goed, daar ik ervanuit ga dat het doel van GoT niet alleen is om er zelf beter van te worden, maar ook om de mensen te helpen die er geen snars van snappen.
Ten tweede: Wanneer iemand een topic opent dat niet in dat forum thuishoort, of wat nergens op slaat, dan hoort daar een slotje op. Maar sommige mod's zijn erg cryptisch en soms vrij uit de hoogte wanneer ze iemand vertellen hoe het wél moet. Ik krijg lichtelijk het idee (en ga niet roepen dat het onzin is, niet voor niets hebben andere fora het altijd over "die twiekers van got") dat sommige mensen tot een elite status willen behoren omdat ze de waarheid in pacht menen te hebben. Jullie zijn gewoon een forum, zoals alle andere, jullie doen alleen even nét even iets harder je best om diegenen te weren die er volgens sommigen niet thuishoren.
Naar mijn mening gaat er, kortgezegd, een verkeerd beeld uit van gebruikers hier op GoT, te wijten aan de manier waarop sommige users en mod's zich gedragen. Dit is ten nadele van vele andere gebruikers, die zich daar helemaal niet aan schuldig aan maken. Sterker nog, ik weet dat er een hoop users, die, zonder verwijten richting te TS te maken over het al dan niet juist zijn van zijn vraag cq forumkeuze, hem wel hadden willen helpen, ware het niet dat de mod het topic een prenataal slotje gaf omdat het in zijn ogen niet professioneel genoeg was.
Probeer je in te denken, JSS, dat die persoon het topic in jouw forum plaatste, vanuit het oogpunt dat hij geen thuisgebruiker, maar een organisatie was, die dus met een bedrijfsnetwerk te maken had, en niet een josti-met-de-pet aldi thuisnetwerk van medion. In zijn ogen was het juist. Een slinger was op zijn plaats geweest.
Nogmaals, begrijp mij allen niet verkeerd, ik prijs de technische expertise van de users en mod's hier aanwezig, en ben blij dat er een hoop mensen rondlopen hier die tenminste niet uit hun nek lullen wanneer ze iemand pogen te helpen, maar er zijn er genoeg bij die een status willen ontlenen aan hun modschap of useraccount hier op GoT, en daar irriteren ze een hoop mensen mee.
Ik snap natuurlijk dat de harde hand die hier gehanteerd word bedoeld is om een vaste regel te stellen, een waar niet vanaf geweken word, en gelijk heb je, duidelijkheid moet er zijn, en die consistentie is ook nodig. Als je kijkt naar hoe het er af en toe op FoK aan toe gaat/ging, mag duidelijk zijn wat inconsistentie met je forum doet. Het zou echter ook iets minder fel kunnen, zonder de rode draad aan te tasten die hier aanwezig is. Het is een technisch forum, met veel kennis en veel onderwerpen, maar er moet ook plek zijn voor een beetje begrip en lol.
Brengt mij tot het onderdeel HK. Je moet bewijzen dat je het verdient daar binnen te mogen. Discriminatie in mijn ogen. De meeste mensen zitten toch voor hun lol op internet, en nemen alles met een korreltje zout. Hoe raar (vergeef me de woordkeuze) denk je dat het voor buitenstaanders overkomt als blijkt dat dit forum best humor kent, maar alleen voor ingewijden? Een dergelijk kliekjesbeeld is funest voor je imago. Wees open naar buiten toe, dat nodigt mensen uit mee te doen. Ze zullen dan ook mee begrip opbrengen voor jullie keuze naar een streng beleid.
Zo zie ik het, en ik weet zeker dat een heleboel mensen hier wel commentaar op hebben, ook op punten waar ik de plank misschien compleet missla. Daar is een forum voor, dus kom maar op met dat commentaar
Ik hoop dan ook dat users én mods hier een reactie op zullen plaatsen en niet aankomen met een cryptisch cq nutteloos slotje, want om de vraag van déze user te beantwoorden, en zijn visie te weerleggen moet je je slotjes juist achterwege laten en de discussie beantwoorden