Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Het hoeft mijns inziens niet eens enkele weken te zijn, zoals op Doom9's forum. Eén of een paar dagen heeft volgens mij al een behoorlijk effect. Laat ze maar een dagje "zweten", dat kan een hoop ergernis schelen.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Alleen werkt het niet als het probleem niet te vinden is met de search. Je hebt bv. nieuwe hardware gekocht en bent de eerste op GoT die het probleem heeft.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn 2e topic (met een vraag dus) over een probleem ging waarover niets te vinden was. Er werd mij verteld dat ik het BIOS moest flashen en als de problemen niet weg zouden gaan het bord moet RMA'en.
Na een poos klooien kwam ik erachter dat het aan een HDD Ledje lag

[ Voor 35% gewijzigd door Thandor op 29-03-2005 21:49 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
dat gaat alleen maar ten koste van de sfeer.Thandor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:47:
1 dag een postverbod lijkt me niet slecht. Je wordt dan,indien het probleem heel erg is gedwongen om de oplossing te zoeken.
Als je al moeite hebt de netiquette te lezen die je een je eerste sluitpost krijgt aangereikt, dan is zoeken naar jouw probleem nog moeilijker. Je zult zien dat er dan sommige nieuwe gebruikers zijn die direct een 2e account aanmaken en het nogmaals proberen. Tja, dat gaat ten kost van de sfeer EN mods kunnen dan detectieve gaan spelen.
Waar ik wel voor zou zijn zou een tijdelijk slotje op een post. om een falmewar in wording effe een timeout te geven.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
De enige reden waarom ik in het begin namelijk terug kwam was omdat ik misschien nog een extra verduidelijking of iets dergelijks moest geven over m'n antwoord
Wanneer iemand die nog maar net geregged is een topic probeert te plaatsen, word er een tussenpagina ingebouwd. Wanneer hij op invoeren klikt, verschijnt er een venster dat via de search een X aantal topic ophoest met daarin de searchresults op alle keywords uit zijn TT. Dan ziet hij vanzelf dat zijn topic al eens voorbijgeweest is. Hij kan wanneer het antwoord daar volgens hem niet tussen staat alsnog een 2e keer op invoeren klikken zodat het topic ook echt word geplaatst.
Deze functie schakelt zichzelf uit na een bepaalde periode geregd te zijn.
Op die manier geef je de search een extra dimensie, het is tevens een vorm van prenataal modereren en scheelt een hoop (in jullie ogen) overbodige vragen.
Ga je ze ook iedere dag beantwoorden, de komende 2 jaar?Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:04:
Kortom: een beginner die op weg geholpen wil worden, wil ik graag helpen. Niets mis met een beginners forum in de devschuur, zolang jullie wel strak beleid blijven voeren. Geen hij-doet-het-niet-fix0r-het-even vragen tolereren. Maar ik kan me best voorstellen dat je als beginner niet helemaal snapt wat een DIV nou precies inhoudt en wat de voordelen van semantiek nou eigenlijk zijn.
Zoals gezegd: er zijn hier weinig eisen aan niveau, wel aan inzet. En zolang je met minieme inzet iedere simpele vraag met 5 minuten Google op kunt lossen stellen we dus impliciet een eis op niveau ja. Je kunt overigens niet makkelijk zonder gericht te zoeken met Google vinden wat de voordelen van semantiek en CSS zijn (daarvoor is de W&G FAQ een uitstekende plaats overigens) maar wel waarom je niet met tables moet designen. De discussie erover lijkt me echter uitstekend op z'n plaats in W&G..... maar niet iedere dag
Zeg eens, hoeveel HTML-topics zijn er eigenlijk mogelijk die a) niet in de W&G-archieven, op www.w3c.org of www.w3schools.com zijn terug te vinden en b) niet van genoeg niveau zijn voor W&G? Oftewel: wat zou het nut zijn van een n00bforum in de Devschuur?
Nietscurry684 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:38:
[...]
Oftewel: wat zou het nut zijn van een n00bforum in de Devschuur?
Ik heb in de tijd dat ik op GoT zit al heel veel n00bvragen beantwoord met kant en klare oplossingen en goede zetjes in de juiste richting. Vaak werd dat gewaardeerd en werd er wat mee gedaan, andere mensen deden er niets mee en bleven maar vragen neerplempen. Gelukkig werd/wordt met dat soort users snel afgerekend. Feit blijft dat veel van die n00bvragen wel met de search binnen een minuut te vinden waren.
Het komt er dus op neer dat veel simpele vragen dus vaak wel een antwoord krijgen en anders wel een zetje in de goede richting. En als het echt te simpel is gaan ze op slot wat dus ook betekent dat de user een minuut moet zoeken en dan alsnog zijn antwoord heeft. Een apart n00bforum is dus zeker niet nodig.
Een apart n00b forum... Oplossen... Nee meer problemen krijgen heet dat. Als je als user alleen al de inzet toont hier een paar dagen in je forum gewoon te f5`en en kijken wat voor vragen er rondkomen zijn 99,99% van je vragen al beantwoord. Maargoed is de beginner rustig genoeg even een paar dagen te wachten tot een juiste oplossing en daarnaast 120% meer kennis in zijn aarschje, dat is de vraag die ik mij afvraag bij het soort mensen die een beginnersforum aanvragenAndré schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:56:
[...]
Het komt er dus op neer dat veel simpele vragen dus vaak wel een antwoord krijgen en anders wel een zetje in de goede richting. En als het echt te simpel is gaan ze op slot wat dus ook betekent dat de user een minuut moet zoeken en dan alsnog zijn antwoord heeft. Een apart n00bforum is dus zeker niet nodig.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Zie ook de vele discussies die daarover gevoerd zijnDeeD2k2 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:13:
Is het geen idee om mensen tot een korte tijd na het registreren geen bevoegdheid te geven om te posten? Ik kan mij herinneren dat dit op het forum van Doom9.org, het meest vooraanstaande forum op DVD-gebied, ook het geval was. Dan moet de user dus wel zoeken. Zo heb ik bijv. geleerd dat je met zoeken een heel eind komt (en daar profiteer ik nu nog van, want, zoals al zo vaak gezegd is, kan je alle basic informatie hier wel vinden zonder te posten.) En als iemand dat te streng vind, blijft-ie wat mij betreft maar weg; dan blijkt al dat-ie lui is...

[ Voor 53% gewijzigd door JHS op 30-03-2005 10:38 ]
1 dag postverbod zet imho helemaal geen zoden aan de dijk als de originele post blijft staan. Als het een lastig probleem is wat je niet via google kan vinden is de vraag zowiezo geoorloofd en zou een modje er niks van kunnen zeggen, als de vraag een zoekop vraag is waarvoor een gebruiker zich alleen even geregd heeft, wat is het risico dat de gebruiker binnen 5 seconden weer een nieuw topic opent? Goed, die gebruikers zijn er wel, maar dat zijn dan ook de n00bs die het ook na die ene dag blijven proberen. Nee, dan kun je beter een sluitmessage zetten met relevante pointers naar FAQ's.Thandor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:47:
1 dag een postverbod lijkt me niet slecht. Je wordt dan,indien het probleem heel erg is gedwongen om de oplossing te zoeken.
Signatures zijn voor boomers.
Een apart n00b forum leidt alleen maar tot luie users. Veel dingen zijn toch gewoon een kwestie van uitzoeken uitproberen en manuals lezen.André schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:56:
[...]
Niets
Ik heb in de tijd dat ik op GoT zit al heel veel n00bvragen beantwoord met kant en klare oplossingen en goede zetjes in de juiste richting. Vaak werd dat gewaardeerd en werd er wat mee gedaan, andere mensen deden er niets mee en bleven maar vragen neerplempen. Gelukkig werd/wordt met dat soort users snel afgerekend. Feit blijft dat veel van die n00bvragen wel met de search binnen een minuut te vinden waren.
http://hawvie.deviantart.com/
[ Voor 113% gewijzigd door MrJ op 30-03-2005 21:44 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Dit topic heeft een serieuze insteek en wordt dus ook serieus behandeld. Reacties als die van jou zijn daarbij overbodig.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Mja, er zijn genoeg argumenten te vinden om het niet te doen. Maar hoeveel argumenten kunnen we vinden om wél een noobspeelhoekje in te richten?HawVer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:10:
[...]
Een apart n00b forum leidt alleen maar tot luie users. Veel dingen zijn toch gewoon een kwestie van uitzoeken uitproberen en manuals lezen.
Er zijn misschien wel een boel argumenten voor - maar beginners / luie mensen zijn gewoon niet onze doelgroep, niet ons interesse gebied, en niet het soort gebruikers waar wij kennis van hebben
Natuurlijk is er niets mis mee met een forum voor n00bs, maar dat heeft per definitie niets met GoT te maken - een forum voor n00bs heeft net zoveel te maken met GoT als een onderdeel over zwanger worden op GoT - het is niet onze doelgroep en niet onze interesse
Wat betreft die HK:
Je moet daar dus een toestemming voor aanvragen, om erin te mogen. Is het ook een mogelijkheid om een grappig HK-waardig topic in SG te openen om zo je toegang te verdienen?
Volgens mij kan dat nooitHTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:15:
Naja, het moeite aspect is iig duidelijk.
Wat betreft die HK:
Je moet daar dus een toestemming voor aanvragen, om erin te mogen. Is het ook een mogelijkheid om een grappig HK-waardig topic in SG te openen om zo je toegang te verdienen?
lees dit eens: [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]
Dat is gister in de MED geknikkerd om door te lezen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Nee, dat gaat averechts werken. Je kan beter gewoon goed gaan posten zoals het op GoT hoortHTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:15:
...
Verwijderd
Na elke startpost wordt er willekeurig door de GoT server een bericht geplaatst als:
-UTFS!!
-wat zegt google?
-Lees de FAQ
-SLOTJEÈÈÈ!!!!!!
-Dit is niet GoT waardig
-Bel de helpdesk
-Lees Registratievoorwaarden nog eens door.
-Het is hier geen FOK
-Ga naar partyflock
-Read the $*#*@&* manual
dan leren ze gelijk hoe GoT werkt, en zullen zij later meer inzet tonen
Het openen van een HK-topic in SG is net zo goed als het openen van een programmeerdiscussie in Network Troubleshooting gewoon 'met opzet het fout plaatsen van een topic' en dus geen goeie advertentie voor jezelfHTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:15:
Naja, het moeite aspect is iig duidelijk.
Wat betreft die HK:
Die bestaan alVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:25:
Ik vind ook dat er een n00b forum moet komen.
Mag ik dan bij deze toch nog even een toegang aanvragen zodat ik een plekje heb voor mijn creatieve uitbarstingen, welke geen uiting meer kunnen vinden sinds ik mijn account op fok door de trasher heb gehaald ?curry684 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:39:
[...]
Het openen van een HK-topic in SG is net zo goed als het openen van een programmeerdiscussie in Network Troubleshooting gewoon 'met opzet het fout plaatsen van een topic' en dus geen goeie advertentie voor jezelf![]()
muhahahah curryouterspace schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 09:19:
[...]
lees dit eens: [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]
Dat is gister in de MED geknikkerd om door te lezen
[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 31-03-2005 11:01 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Gisteren nog gekicked: [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]HTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:59:
[...]
Mag ik dan bij deze toch nog even een toegang aanvragen zodat ik een plekje heb voor mijn creatieve uitbarstingen, welke geen uiting meer kunnen vinden sinds ik mijn account op fok door de trasher heb gehaald ?
[edit]* curry684 mept outerspace[/edit]
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 31-03-2005 11:00 ]
de vraag is echter, van wie je dat hoortBor_de_Wollef schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:53:
Overigens hoor ik de argumenten dat de tweakers arrogant zouden zijn wel vaker.
precies, die "argumenten" krijg je van die personen die een topic openen zonder ook maar na te denken/zoeken/lezen etc.Vaak is dat een probleem van of niet goed lezen of onvoldoende inzet van de topicstarter in dat geval.
ehm, wie is er dan niet vriendelijk? Die user die de "mindere" topicstart maakt is vaak al niet vriendelijk door zijn/haar vraag gewoon te dumpen. Uiteraard dien je vriendelijk te reageren, en dat doen de mods afaik ook altijd (tenzij het herhalings gevallen zijn etc etc).Een stuk vriendelijkheid naar mensen die bv een "mindere" topicstart maken is soms wel meer nodig imho.
Andere users dienen niet in dergelijke topics te posten, maar melden via SM/TR en meer niet
Kreeg geen OW en ik kon dat goed waarderen, daar waar dit wel op zijn plaats was geweest en ik geen moer had om in te brengen( zeg maar het ontlopen van een gele kaart)
De houding van de Mod's vind ik hier oke en met zoveel aantrekkingskracht van mensen die ook hier willen posten vind ik dit beleid dat gevoerd wordt oke, daarbij komt dat als je het niet eens bent je dit kan melden en desnoods vertrekken en niet meer terugkomen.
Met andere woorden, geen n00b forum daar zijn genoeg alternatieven voor( zie Balus C) en ga vooral zo door en onderscheid je van de rest op het internet.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ik heb een duidelijk antwoord geplaatst waaraan iedereen wel kan afleiden dat ik en een topicreport heb geplaatst en dat de ts zelf eerst meer inzet moet tonen. Toch word er daarna nog weer gepost met zinloze dubbelpost achtige zaken. Deze laatste posts voegen totaal niets toe, zeggen of hetzelfde wat ik al eerder zei of erger, het zijn onzin replies. Overigens is hier weinig aan te doen omdat een van de weinige oplossingen een heel snel slotje zou zijn. Echter kun je maar een bepaalde reactiesnelheid van een drukbezette mod verwachten vind ik. Een soort indicator in / boven een topic dat er een topicreport "pending" is is ook geen oplossing vind ik.
Maar onzinnige, overbodige of flamerige replies in een topic dat gesloten wordt zijn net zo fout als in een "goed" topic, ondanks dat "men" er minder last van heeft, en zouden dan ook net zo hard bestraft moeten worden. En ik heb toch wel redelijk het vertrouwen in het feit dat dat wel zal gebeuren.
Omdat iedereen wel iets nerderigs in zich heeft en zich daarom als door een onzichtbare aantrekkinskracht aangetrokken voelt tot topics en topics vol met technisch geneuzel om van te smullen en thuis uit te testen?zeef schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:21:
Dat geklaag over arrogantie van users & mods wordt zo langzamerhand een self fulfilling prophecy. Als het allemaal zo slecht&erg zou zijn, hoe komt het dan dat we zo druk bezocht worden en een enorme club aan vaste bezoekers hebben?
Kijk, en dit vind ik dan weer heel erg jammer. Een meer kleinerende reactie had ik niet kunnen bedenken. Ik vraag netjes toegang met beweegreden, voldoe aan het usernummereisje, en het topic word met bovenstaande melding dichtgegooid. En kom niet aan met probeer het over 3 maanden nog een keer, want het is complete onzin dat mijn postgedrag ongeschikt zou zijn voor HK.MED lezen is lastig hè. Bovendien doe je het nu wel heel erg lijken alsof je alleen voor HK komt, niet slim.
Dit is nu precies wat ik bedoel met arrogantie. Ik ben al een jaar lid en heb dus imo wel al een beetje laten zien dat ik niet voor 1 dagje de HK wil komen verpesten. Maar de regelgeving hier is me toch een beetje te dictatoriaal.
Het is sowieso dom dat je die toegang openbaar moet aanvragen, doe dat dan via mail, is net zo effectief. En minder vervelend als je met een dergelijke kneuterige slotpost op de database moet blijven staan.
Meerdere keren wordt je gezegd dat je moet aanvragen in Schop een Modje en dat je een UserId in de titel moet zetten, zodat er snel opgezocht kan worden. Dat is je al een keer eerder gezegd en in verschillende linkjes naar dat topic. En wederom gaat het verkeerdHTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 12:01:
[...]
Kijk, en dit vind ik dan weer heel erg jammer. Een meer kleinerende reactie had ik niet kunnen bedenken. Ik vraag netjes toegang met beweegreden, voldoe aan het usernummereisje, en het topic word met bovenstaande melding dichtgegooid. En kom niet aan met probeer het over 3 maanden nog een keer, want het is complete onzin dat mijn postgedrag ongeschikt zou zijn voor HK.
Daar hebben we een screeningforum voorEn kom niet aan met probeer het over 3 maanden nog een keer, want het is complete onzin dat mijn postgedrag ongeschikt zou zijn voor HK.
Dat is het meest praktisch. Je post wordt, meestal al binnen enkele minuten, verplaatst naar een apart screeningforum. Daar worden door meerdere moderators (minimaal 2) een screening uitgevoerd en reacties geplaatst, vervolgens blijft het daar staan als archief. Mail biedt bij lange na niet die functionaliteit.Het is sowieso dom dat je die toegang openbaar moet aanvragen, doe dat dan via mail, is net zo effectief. En minder vervelend als je met een dergelijke kneuterige slotpost op de database moet blijven staan.
[ Voor 45% gewijzigd door gorgi_19 op 31-03-2005 12:05 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik vergelijk dat een beetje met wanneer ik op een forum voor autosleutelhobbisten zou posten met een vraag waarom m'n auto niet start, ik heb het sleuteltje er al uit gehad en er weer ingedaan maar het hielp niet.
Vaak pik je dat soort mensen er uit doordat ze zich net hebben geregistreerd en 1 post hebben (hun probleemtopic). Ikzelf geef nog wel eens antwoord of een zetje in de goede richting met een hint over het niveau. Het kunnen immers beginnende tweakers zijn die interesse krijgen doordat ze dit forum hebben gevonden!
Wel vervelend vindt ik de gebruikers die het noodzakelijk vinden om na 5 posts in de trant van: google, search en slotje nog maar eens zoiets te roepen. Dat geeft idd een onvriendelijk imago aan GoT en zorgt er alleen maar voor dat het topic hoog blijft staan.
Even over 2 andere punten die ik hier voorbij zag komen:
-een apart forum voor noobs
Lijkt me een slecht idee omdat dat zoals eerder genoemd een groep gebruikers aantrekt die niet onder de categorie "tweakers" vallen, en daarvoor is dit forum toch bedoeld.
-een knowledgebase met links naar info
Goed plan als het een beetje haalbaar is, gewoon een database die door gebruikers gevuld en beoordeeld wordt. Als het een beetje haalbaar is lijkt het me heel nuttig om daar info vandaan te halen. Ik zou er zelf waarschijnlijk ook regelmatig gebruik van maken omdat het gewoon lekker is om ergens informatie vandaan te halen waarvan je weet dat het goede info is.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
"je moet er wat vanaf weten en inzet tonen om mee te mogen doen". Vanuit een n00b oogpunt is dat arrogant. Je kunt bijna met zekerheid stellen dat iemand die tweakers arrogant vind, een n00b is (zo, arrogantie in de praktijk
Een 'TR Pending' iets is denk ik niet handig. Ik begrijp van de mods dat men ook kijkt naar het aantal topic reports, bv. als ze hun forum openen en er staat er eentje met 20 TR's dan weet je gewoon dat daar echt iets mis is. Curry684 heeft zelfs al eens toegegeven dat hij dan de TR's niet leest (de onverlaat
@Bor_de_Wollef
Als je dan ietwat 'belerend' reageert (zoals in dat SERV-U topic), zorg dan wel dat je de juiste termen gebruikt. Port-forewarding bestaat niet, als hij daarop gaat googlen, zal hij niet zo heel veel krijgen.. dat fenomeen heet portforwarding of port-forwarding. Dus zonder die 'e'
Jouw postgedrag moet ten eerste geschikt zijn voor GoT.Kijk, en dit vind ik dan weer heel erg jammer. Een meer kleinerende reactie had ik niet kunnen bedenken. Ik vraag netjes toegang met beweegreden, voldoe aan het usernummereisje, en het topic word met bovenstaande melding dichtgegooid. En kom niet aan met probeer het over 3 maanden nog een keer, want het is complete onzin dat mijn postgedrag ongeschikt zou zijn voor HK.
Tot nu toe werkt deze manier anders primaHet is sowieso dom dat je die toegang openbaar moet aanvragen, doe dat dan via mail, is net zo effectief.
Dat heb je dan aan jezelf te danken, gewoon goed lezen scheelt dan weerEn minder vervelend als je met een dergelijke kneuterige slotpost op de database moet blijven staan.
Dat heb je aan jezelf te danken, dat betekent niet dat je naar GoT kan vluchten en in de HK kan gaan posten.HTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:59:
[...]
Mag ik dan bij deze toch nog even een toegang aanvragen zodat ik een plekje heb voor mijn creatieve uitbarstingen, welke geen uiting meer kunnen vinden sinds ik mijn account op fok door de trasher heb gehaald ?
Technisch geneuzel? Ik heb genoeg van jouw HK-style posts hier, HTT-Thalan. Hier op GoT gaan we netjes en met respect met elkaar om, iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Jouw manier hoort hier niet in LA thuis, dus deze gaat dicht, jammer maar helaas. Weer een kneuterige slotpost voor in de database: ook die heb je aan jezelf te danken.HTT-Thalan schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:53:
[...]
Omdat iedereen wel iets nerderigs in zich heeft en zich daarom als door een onzichtbare aantrekkinskracht aangetrokken voelt tot topics en topics vol met technisch geneuzel om van te smullen en thuis uit te testen?
Dit topic is gesloten.