Ik zie niet in wat daar mis mee is. Van die topicstart gaan mijn nekharen recht overeind.HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:14:
Nu ga ik geen 30 voorbeelden aanhalen, maar deze quote uit een slotpost brengt mijn nekharen recht overeind.
Dat onderscheid is juist van levensbelang voor GoT. Ken je de 'no i will not fix your computer' t-shirts? Waarom denk je dat die verkocht worden? Zodra je 'iets' van computers afweet, en de gemiddelde n00b komt daar achter, zal hij gelijk trachten jou te bombarderen tot zijn 'IT-mannetje', wat inhoudt dat je al zijn computerproblemen mag oplossen, het liefst zonder dat hij er wat voor hoeft te doen. Iedereen die ook maar een beetje affeniteit met IT heeft, kent dit fenomeen. Laat op een verjaardagsfeestje voor de gein eens vallen dat je 'met computers' werkt. Wedden dat gelijk de helft van de mensen hun computerproblemen aan je voor gaan leggen? Dat is toch absurd, als iemand vertelt dat ie schilder is, geef je 'm toch ook niet gelijk een kwast en zeg je ook niet van 'als je hier toch bent, wit dat muurtje even voor me'.Allereerst word gesteld dat er andere fora zijn waar de technisch minder bedeelden zich maar moeten scharen, omdat tweakers te hoog gegrepen zou zijn voor die mensen. Dit staat min of meer (natuurlijk niet in die bewoordingen) beschreven in de intro voor GoT.
Dat vind ik dus gewoon dikke vette b*ll. Dit is een openbaar forum en jullie geven iedereen het recht hier te registreren, dus ik vind het niet juist dat daar onderscheid in word gemaakt.
GoT heeft als doelgroep niet de digibeet. Dat hoeft ook niet, want er zijn voldoende fora te vinden (beginnersweb, forum van PCM, enzovoort) waar de beginners/digibeten terecht kunnen.
Ga je het hier toestaan, dan duurt het misschien twee a drie maanden en dan heb je een forum vol met n00b vragen, en blijven 'de kenners' weg. Die hebben daar geen zin in, dat gezeik hebben ze IRL al genoeg.
Dat is dus NIET waar. De kennis (als in users met kennis) rennen hard weg als er 95% n00b vragen overblijven. Als je het hebt over dat de n00b vanzelf kennis vergaart, ook dit is niet waar. De gemiddelde n00b wil alleen maar dat iemand anders zijn problemen oplost.Wanneer mensen ervoor kiezen hier te registreren, so be it. De kennis komt vanzelf
Uit de hoogte? Ik denk het niet. Er zijn regels, die staan heel duidelijk omschreven. Ze zijn niet veeleisend en verdedigbaar binnen het kader van dit forum. Je kunt ook zeggen dat de user die die regels domweg aan z'n laars lapt, dat die asociaal bezig is. Zeker als het al meerdere keren tegen zo'n user gezegd is (bij botte slotjes meestal het geval).Ten tweede: Wanneer iemand een topic opent dat niet in dat forum thuishoort, of wat nergens op slaat, dan hoort daar een slotje op. Maar sommige mod's zijn erg cryptisch en soms vrij uit de hoogte wanneer ze iemand vertellen hoe het wél moet.
Dat kan allemaal wel, maar het was niet juist. Er sprak geen enkel eigen initiatief uit de topicstart. Wat er wel uit sprak, was 'ik ben de designated n00b die dit mag gaan regelen, en dat mogen jullie allemaal voor mij uit gaan zoeken'. Het betreft duidelijk een zakelijke kwestie, laat TS maar mensen inhuren die 't voor 'm uitzoeken. Of laat hij zelf de moeite nemen en met nog geen één minuut google het antwoord vinden. Sterker nog, het antwoord staat zelfs in de handleiding van dat ene accespoint wat hij al heeft.Probeer je in te denken, JSS, dat die persoon het topic in jouw forum plaatste, vanuit het oogpunt dat hij geen thuisgebruiker, maar een organisatie was, die dus met een bedrijfsnetwerk te maken had, en niet een josti-met-de-pet aldi thuisnetwerk van medion. In zijn ogen was het juist.
Duidelijk is dus dat de user niet van plan is er zelf werk in te steken. Daarnaast post hij het in het verkeerde forum (want de vraag an sich was niet van PNS nivo, eerder NT).
Besef je dan ook dat die expertise het eerste weg is, als je n00b vragen gaat toestaan. Want nu zijn het misschien een handvol slotjes per dag, zodra je het toe gaat staan krijg je er 100-den per dag.Nogmaals, begrijp mij allen niet verkeerd, ik prijs de technische expertise van de users en mod's hier aanwezig,
Die ruimte is er echt wel hoor. In alle techfora is genoeg humor, begrip en lol te vinden. Daarnaast is er nog de HK.Het is een technisch forum, met veel kennis en veel onderwerpen, maar er moet ook plek zijn voor een beetje begrip en lol.
Goed plan, we maken de HK gewoon weer openbaar. Dan hebben we morgen 1000 nieuwe leden die nooit ene techpost zullen maken, maar zuiver reggen om in de HK te kunnen. Binnen een half jaar zijn de t.net servers niet meer toereikend, zuiver vanwege de traffic die de HK genereert. Of we krijgen elke dag weer 100 topics met titels als 'ik ga poepen, ben over 5 minuten terug'. Daarnaast moeten er nog eens 10 modjes aangesteld worden, wiens schone taak het zal zijn al die posts te modereren.Brengt mij tot het onderdeel HK. Je moet bewijzen dat je het verdient daar binnen te mogen. Discriminatie in mijn ogen. De meeste mensen zitten toch voor hun lol op internet, en nemen alles met een korreltje zout. Hoe raar (vergeef me de woordkeuze) denk je dat het voor buitenstaanders overkomt als blijkt dat dit forum best humor kent, maar alleen voor ingewijden?
Om eens een vergelijking te maken.. vergelijk GoT met een voetbalclub. Iedereen mag hier komen voetballen, zolang hij zelf maar wil voetballen. Iemand die op het veld gaat staan en verwacht dat anderen de bal in beweging houden, is niet welkom. De kantine (HK) is voor leden die zich gedragen.
Lijkt me een heel normaal beleid.