The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Het rare is, dat allen nu op me wachten en zodra ik de Orc Leader vermoord, de rest niet komt helpen. Ook nadat ik het groepje van 3 noordelijk vd temple vertel dat de Orcleader dood is, deze aangeeft dat ik dat aan de rest door moet geven, maar met hun kan ik geen andere dialoog hebben
Het rare is ook dat de Orcs wat nog leven niet echt hostile zijn, nadat ik de leader heb vermoord.
euh...ja
Rfce schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:20:
ik heb onderstaande vraag mbt de temple al shedim:
spoiler:Je kunt de Orcs die er zijn aanvallen, door de 4 groepjes van Nomads je hulp te vragen.
Het rare is, dat allen nu op me wachten en zodra ik de Orc Leader vermoord, de rest niet komt helpen. Ook nadat ik het groepje van 3 noordelijk vd temple vertel dat de Orcleader dood is, deze aangeeft dat ik dat aan de rest door moet geven, maar met hun kan ik geen andere dialoog hebben. Is dit een bug, mis ik iets?? Gewoon zelf maar alle Orcs afmaken??
Het rare is ook dat de Orcs wat nog leven niet echt hostile zijn, nadat ik de leader heb vermoord.
Ik heb dus ook niet met de noamds de orcs aangevallen, maar ben met de 4 keys naar de leader gegaan en heb geweigerd mijn keys aan hem te geven. Toen viel hij me aan en heb ik hem zonder gevolgen kunnen neerslaan (niet vermoorden!) en zijn key gepakt.
Vervolgens zonder problemen de temple leeggehaald
PS: ik heb eventueel ook nog wel een tip voor IN de temple mocht je daar vast komen te zitten!
GamiQ, de game notes app met game maps!
-SaveMe- schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:39:
[...]
spoiler:Omdat ik nog niet teveel de kant van of de orcs / nomads / hashishin wil kiezen, doe ik ook geen quests die echt tegen een van de factions gericht is, tenzij het niet anders kan.
Ik heb dus ook niet met de noamds de orcs aangevallen, maar ben met de 4 keys naar de leader gegaan en heb geweigerd mijn keys aan hem te geven. Toen viel hij me aan en heb ik hem zonder gevolgen kunnen neerslaan (niet vermoorden!) en zijn key gepakt.
Vervolgens zonder problemen de temple leeggehaald
PS: ik heb eventueel ook nog wel een tip voor IN de temple mocht je daar vast komen te zitten!
euh...ja
Kun je hem ook niet afmaken dmv pijl en boog oid?Mister_X schreef op zondag 12 november 2006 @ 10:40:
eeek ik heb een irri bug, ik had zo'n buddy mee, Corn geloof ik, nu schijnt ie ergens 'in ene rots' vast te zitten (kan hem niet zien meer, maar hij is er wel). Nu kan ik helaas geen andere 'buddies' meenemen, omdat die dude nog me buddy is ...
Nee, het is heel stom eigenlijk, als je voor die grot staat, en je gaat dan links (gaat beetje naar boven kronkelend) kom je die bandit camp tegen, als die op me gaan schieten, dan hoor je wel heel ver die gast lullen dat ie je komt helpen ofzo, maar als ik dan weer daar naar toe gaat, zie ik hem niet, iik heb al geprobeert met zwaard in de rots te slaan enzo.RoD schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:25:
[...]
Kun je hem ook niet afmaken dmv pijl en boog oid?
Voordat het 'gebeurde' zat ie al 'vast' tegen de wand aan, ik dacht zoiets van mwa, boeiend ik ga effies verderop kijken, toen was ie daarna dus ineens 'in de muur/rotswand' verdwenen, hij zit er dus nog wel!.
Anyway, ik ben nu al veeeeels te ver, om voor het 'ongeval' te laden en door te spelen
En "Kill naamNPC" invoeren in de console geeft geen oplossing??Mister_X schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:49:
[...]
Nee, het is heel stom eigenlijk, als je voor die grot staat, en je gaat dan links (gaat beetje naar boven kronkelend) kom je die bandit camp tegen, als die op me gaan schieten, dan hoor je wel heel ver die gast lullen dat ie je komt helpen ofzo, maar als ik dan weer daar naar toe gaat, zie ik hem niet, iik heb al geprobeert met zwaard in de rots te slaan enzo.
-SaveMe-
spoiler:PS: ik heb eventueel ook nog wel een tip voor IN de temple mocht je daar vast komen te zitten!
euh...ja
Rfce schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:14:
spoiler:Ik had niet echt problemen in die tempel... wat was dan je tip?? Anyway die waterrobe komt goed van pas!
-SaveMe- schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:37:
spoiler:In die temple zitten toch 3 van die mages ? Of ben ik in de war? En die robe is idd wel lekker. Kleurt ook zo goed in Nordmar
euh...ja
Dit spel is groot.
(wat leuk om die tombes in nordmar te "clearen". 68 skeletons om je heen en maar hakken en rammen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ik ga je volgen! Lang leven tentame-week!Shao Kahn schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:27:
heb nu zo'n 60 uur gespeeld, moet nog 1 Chalice, heb pas 2 artifacts en ben gisteren pas voor het eerst naar de Monestary geweest. en er zijn nog een stad of 4, 5 waar ik nog niet geweest ben.
Dit spel is groot.
(wat leuk om die tombes in nordmar te "clearen". 68 skeletons om je heen en maar hakken en rammen
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Alles wat hier staat heb ik al gedaan, maar ik kan alleen die verdomde boerderij niet vindenmindcre8r schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:13:
wat een joy ditlees dit ffkes voor als je net aan de game gaat beginnen:
spoiler:In het begin: Haal het hele dorp leeg met attributes. nadat je de orcs hebt verslagen.ga het dorp uit aan de noordkant versla de ..rats en ga naar jack en ontvang daar je reward, trade vervolgens alle wapens met jack voor zijn goud.
Praat met de mensen in het dorp en doe de quest naar het rebel camp, voordat je het camp ingaat verzamel eerst 10 healing plants, staan er zat! loop dan het kamp binnen praat met de 2 mensen bij het kampvuur accept de 2/3 quests en loop de grot in.
in het eerste hokje zit de exfiremage daar kan je na een babbel je healing plants inleveren.
koop kennis alchemy en kennis acient knowledge.
Loop naar beneden..waaaay down en babbel met de mensen daar, doe 2 batles die je met gemak wint, strip ze van hun spullenen ga weer verder praten, accept de quest van de palladin en ga praten met de dude die je training kan geven, koop strengt 10+ en ga naar buiten.
Kill de Wild Boars (5 stuks) doe dit op de maniet dat je er 1 schiet met je pijl en boog,ren weg en schiet, doe dit vele malen en het lukt... kill de orcs een stukje verderop bij de wildboars (onthou als ze op de grond liggen rechtermuis ingedrukt houden naar de orc kijken en links klikken)
Ga dan naar de boerderij en kill die orcs ook en collect de laatste 3 weapon bundles) ga nu terug naar de rebel camp, collect je quests rewards en ga weer voor de vechttrainen (ook onderaan)!
koop de crossbow ability, want als je verder het land intrekt kom je rhinos lizzards en meer shit tegen, ga de grot in en kill die lizzards!!!... zow en nu weer aan het werkhoop dat mensen er wat aan hebebn.
Als je de temple of Al Shedim quest gaat doen probeer dan niet de deuren te openen voordat je de laatste sleutel van die watermage hebt, anders kan je aan de slag met MARVIN...
Onno b schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:04:
[...]
Alles wat hier staat heb ik al gedaan, maar ik kan alleen die verdomde boerderij niet vinden
Die is tochwel makkelijk te vinden.... als je vanuit Rebel camp Reddock recht naar voren loopt (stuk bos), en dan ietsje naar rechts, val je een stukje van een helling af, daar ligt ook die boerderij.
euh...ja
THX gevonden, dat stukje had ik f over het hoofd gezienRfce schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:52:
[...]
spoiler:Hmzz, je bedoelt die boerderij met 4 of 5 Orcs en een slaaf (die later smid wordt)??
Die is tochwel makkelijk te vinden.... als je vanuit Rebel camp Reddock recht naar voren loopt (stuk bos), en dan ietsje naar rechts, val je een stukje van een helling af, daar ligt ook die boerderij.
Oblivion was de eerste rpg die ik speelde en het gernre beviel gelijk enorm goed. Maar nu ik Gothic aan het spelen ben, besef ik ineens dat ik heeeel veel gemist heb door alleen maar shooters te spelen
Gothic 3 is in mijn ogen qua sfeer vele malen beter dan oblivion en ook de gameplay heeft wel iets meer diepgang. Ben natuurlijk pas net begonnen maar ben bang dat de uurtjes slaap weer aardig gaan slinken komende maand

Een zoeker komt verder,
Sommige stukken loop je btw langs hele stukken rotswand op, laat zeggen een gleuf tussen heuvel/berg door. (geen grot) Het voelt bij mij dan ook aan of de game beperkter is qwa toegangelijkheid met betrekking op de gebieden land als bij Oblivion. Klopt dat of zit ik er (hopelijk) naast. Omdat ik nog niet ver genoeg gevorderd ben in de game waardoor reizen door het landschap vooralsnog niet echt van toepassing is?
Anyone?Anoniem: 119335 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 02:50:
Iemand al gelukt dit spel draaiende te krijgen op vista???
Screeny;
http://img235.imageshack.us/img235/5163/naamloosvd9.jpg
Voor anderen die het ook willen, begin maar eens met het indrukken van de shift voor langere tijd en vervolgens op spatie muis oid. Weet het niet percies, maar kwijtraken doe je het niet. Lang niet gesaved dus wil liever niet opnieuw beginnen vandaar mijn vraag.
K*T het zit ook nog in al me savegames ook
Iets te veel paniek
[ Voor 11% gewijzigd door Onno b op 15-11-2006 21:07 ]
Jips, default zowat... ctrl+S levert aan/uit.Onno b schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:53:
Damn nou iets vaags, probeer in de sneak mode te lopen kom ik ineens in een of andere freefly mode. En een andere opgave van allerlei technische info. Leuk allemaal maar wie weet hoe ik er weer vanaf kom?
je moet dus ff marvin-mode ofwel de cheatmode uitzetten
[ Voor 9% gewijzigd door Rfce op 15-11-2006 23:16 ]
euh...ja
haha, screeny gemaakt, dus resolutie hoger gezetOnno b schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:53:
Damn nou iets vaags, probeer in de sneak mode te lopen kom ik ineens in een of andere freefly mode. En een andere opgave van allerlei technische info. Leuk allemaal maar wie weet hoe ik er weer vanaf kom?
Screeny;
http://img235.imageshack.us/img235/5163/naamloosvd9.jpg
Voor anderen die het ook willen, begin maar eens met het indrukken van de shift voor langere tijd en vervolgens op spatie muis oid. Weet het niet percies, maar kwijtraken doe je het niet. Lang niet gesaved dus wil liever niet opnieuw beginnen vandaar mijn vraag.
K*T het zit ook nog in al me savegames ook
Iets te veel paniekherstarten deed de truc
, misschien ben ik nou al verslaafd
Ziet er zo wel heel erg bling-bling uit
[offtopic]Ik zie trouwens dat je de X-FI Extrememusic gebruikt. Werkt dit een beetje goed met de Z5500? Ik heb deze kaart namelijk ook, alleen dan icm met de Creative Inspire 5700 Digital. En ik krijg er alleen maar fatsoenlijk 2.1 geluid uit, mijn achterste speakertjes doen het niet... Ik heb een digitale module erbij om met behulp van een tulpstekker het aan te sluiten, maar dat helpt ook niet... Dit vraag ik je uit wanhoop, aangezien ik Gothic graag in 5.1 audio wil ervaren, en niet aldoor gesneaked worden van achteren omdat ik ze niet aan hoorde komen...[/offtopic]
[ Voor 14% gewijzigd door Xardas op 16-11-2006 22:59 ]
Ilja's artifect from the temple
Open Temple from Mora Sul
Presents for Gonzales
Nou de laatste key heeft Gonzales dus aan de bovenste 3 quests kan ik nog niet komen... blijft de laatste over... ik heb hem al geld, en een slavin gegeven?? Wat nog meer? Is dit de quest die voltooit moet worden voor de 75% te krijgen....
euh...ja
Psst..voor GonzalesRfce schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:33:
hmzz ik zit een beetje vast met de reputatie in Mora Sul... ik heb wederom 75% nodig om verder de stad in te kunnen. Ik zit op 70, en kan niets meer vinden... onderstaande quest's staan nog open:
spoiler:Kalesch wants the temple keys
Ilja's artifect from the temple
Open Temple from Mora Sul
Presents for Gonzales
Nou de laatste key heeft Gonzales dus aan de bovenste 3 quests kan ik nog niet komen... blijft de laatste over... ik heb hem al geld, en een slavin gegeven?? Wat nog meer? Is dit de quest die voltooit moet worden voor de 75% te krijgen....
2. Ga naar lago en mep daar wat Bloodflys voor de tuinman dood. Krijg je een pak hasj...ehm... Swampweed. Dat vindt Gonzales ook tof.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
hmzzL3TUC3 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 07:38:
[...]
Psst..voor Gonzales
spoiler:1. Geef hem de Moonblade. Kan je winnen in het gladiatorenstadium.
2. Ga naar lago en mep daar wat Bloodflys voor de tuinman dood. Krijg je een pak hasj...ehm... Swampweed. Dat vindt Gonzales ook tof.
2) Dat pack swampweed (lol he) heb ik hem volgensmij ook al gegeven... of kan het zijn dat iemand in de dorpen rond Lago daar ook interesse in had... ik kan me dat nl niet goed meer herinneren, maar heb dat pak dus niet meer in bezit.
Ik weet dat je in Mora Sul veeeel kanten op kunt met je missies (dat maakt het ook leuk), maar ik vind dat als je een bepaalde keuze maakt, je minimaal toch die 75% moet kunnen krijgen... anders kan ik alleen nog maar de tempel in door de Mora Sul te bevrijden.
Update
[ Voor 8% gewijzigd door Rfce op 18-11-2006 19:17 ]
euh...ja
Tja... wat moet ik daar op zeggen, iid iets te veel geld uitgegeve. Maar met quadcore en nieuwe vidzkaart wacht ik nog maar ff een jaartje ;-). Over het geluid ->Bij mij doen de achterste speakers het wel, maar om met sneaken ze aan te horen komen van achter moet je je volume wel aardig opschroeven. Aangezien ik veel snachts game zet ik me geluid vaak zacht waardoor eigenlijk de gehele het 5.1 ervaring wegvalt. Bij Gothic heb is mij het 5.1 geluid nog niet opgevallen, maar bv bij counterstrike en movies ed werkt het wel degelijk. Neem aan dat Gothic het dan ook gewoon moet doen tochXardas schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:50:
Dat is wel een heel uberse configuratie
[offtopic]Ik zie trouwens dat je de X-FI Extrememusic gebruikt. Werkt dit een beetje goed met de Z5500? Ik heb deze kaart namelijk ook, alleen dan icm met de Creative Inspire 5700 Digital. En ik krijg er alleen maar fatsoenlijk 2.1 geluid uit, mijn achterste speakertjes doen het niet... Ik heb een digitale module erbij om met behulp van een tulpstekker het aan te sluiten, maar dat helpt ook niet... Dit vraag ik je uit wanhoop, aangezien ik Gothic graag in 5.1 audio wil ervaren, en niet aldoor gesneaked worden van achteren omdat ik ze niet aan hoorde komen...[/offtopic]
Heb de meeste noordelijk tomb (die van baldar), net uitgemest en zonder het te weten tussen de vele skeletons ook Baldar een koppie kleiner gemaakt. Ik had verwacht dat hij wel een van die ancestr stones zou hebben, maar dat bleek niet zo te zijn. Achterin die tomb vind ik een pedestral waar je wat in kunt stoppen, en ik vermoed dat dat die ancestor stone zou moeten zijn.
Maar die heb ik dus niet. Waar kan ik die vinden ?
Niks gemist... Heb em nu
[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 19-11-2006 17:42 ]
Als het je lukt, zou ik het graag willen weten
Probeer het eens met pijl en boog en ga om een hoek staan. Pijl op de boog spannen, de hoek om, en nadat je geschoten hebt gelijk weer terug. Met een beetje geluk hebben ze je niet geraakt.Zerosum schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:14:
Kan iemand me misschien helpen vlakbij Mora Sul met:
spoiler:Ik heb nu alle sleutels van de temple Al Shedin (oid). Ik ben naar binnen gegaan en wordt continu afgeslacht door iig 3 Undead High Priests met hun fire dan wel ice beams... wordt er gek van. Ben level 50, dual wielding swords (110hp) en heb een boog met 115hp. Maar ik krijg die gasten niet kapot en op een of andere manier kan ik ze ook niet naar buiten lokken. Any tips zijn welkom!!!
Trouwens, dat dual wield is een beetje zwak. Ik vind een schild een stuk beter dankzij de extra defense die je krijgt. Dat tweede zwaard wordt helemaal niet gebruikt?
Daarnaast healen de undead priest zichzelf, dus het zou theoretisch gezien wel kunnen, maar dan moet je wel in een snelle tijd doen.
Ben daar trouwens zelf mee gestopt, na ik denk wel 30x laden wordt je er best simpel van

Zit nu in het ijzige nordmar.
[ Voor 20% gewijzigd door Xardas op 20-11-2006 18:32 ]
Begin er wel een beetje de balen van de krijgen, ze zijn ook niet uit de tent te lokken...
Dan maar weer terug naar Nordmar, misschien dat ik daar nog een oplossing voor het probleem vind.
Dat dual wield ziet er wel cool uit vind ik, zeker die power attack combo. Een orc gaat na 2, 3 klappen neer, toch handig. Heb nu twee El Bastardo zwaarden gemaakt en daar tik je de meeste redelijk snel mee omver.
oh en Nordmar is ook rete-moeilijk. Jij kunt niet naar een ander kamp komen zonder een paar keer te laden??? Ik vind niet eens de wég naar de andere kampen!!!. soms zie ik hun huisjes op je bergrand staan boven me maar als ik dan de weg volg die ik denk te volgen kom ik ergens anders uit.. ben lvl 63 nu en heb eindelijk de weg gevonden naar Fire Clan maar de Hammer Clan ben ik nog niet binnengekomen.
ik vind niet eens die Orc smidse terug terwijl dat gewoon in de pas is. maar die heeft opeens allemaal zijwegen gekregen die allemaal op elkaar lijken. aaarrrghh.. Navigatie-Nachtmerrie.
Oh ja , heb eindelijk de 12 chalices verzameld. Dat gaf me het laatste punt reputation voor de rebels dat ik nodig had. Heb nu eindelijk de Paladins armor. Niet dat het een drol uitmaakt maar het ziet er cool uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Shao Kahn op 21-11-2006 16:48 ]
Een P2 333mhz + 64mb ram en een 7950GTX is ook niet aan te raden!benchMarc schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:36:
Niet te draaien dit spel, met een 6800GT
Verdorie nog aan toe!
@daarboven: Nordmar is idd wel behoorlijk ingewikkeld. Een uitkomst zoals XarXar (Gothic-variant op TomTom) zou heelveel uit maken
Ik charter meestal mensen om mij naar de andere kamp te leiden.
[ Voor 29% gewijzigd door Xardas op 21-11-2006 18:50 ]
L3TUC3 schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:16:
[...]
Probeer het eens met pijl en boog en ga om een hoek staan. Pijl op de boog spannen, de hoek om, en nadat je geschoten hebt gelijk weer terug. Met een beetje geluk hebben ze je niet geraakt.
Trouwens, dat dual wield is een beetje zwak. Ik vind een schild een stuk beter dankzij de extra defense die je krijgt. Dat tweede zwaard wordt helemaal niet gebruikt?
Hmm ben inmiddels 56, maar ik vind Normar echt makkelijk ondertussen. Ik kan zelfs een black troll zonder moeite melee aan (hou ik zeker 50% health over!)Xardas schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:13:
Trouwens, Nordmar is wel een gigantisch moeilijke gedeelte zeg! Ik kan niet eens zonder een aantal keer laden naar een andere kamp/stad komen. Zijn er ook mensen die een hoge level zijn en zich gericht hebben op magier? Helpt dat? Is dat makkelijker? Of is dat best moeilijk?
Erg coole gevechten zijn dat en een prachtig gezicht de grond zo bezaaid met doden.
Ja, die kampen is ook absoluut geen probleem. Alleen de wildlife is echt zwaar minder fijn.-SaveMe- schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:09:
[...]
Hmm ben inmiddels 56, maar ik vind Normar echt makkelijk ondertussen. Ik kan zelfs een black troll zonder moeite melee aan (hou ik zeker 50% health over!)
spoiler:Ik kan echt zonder moeite en zonder potions en herladen een heel orc camp van 50+ orcs doden.
Erg coole gevechten zijn dat en een prachtig gezicht de grond zo bezaaid met doden.
Ik ben zelf lvl <40. Ik weet niet precies. Was al weer een tijdje geleden dat ik het kon spelen.
En veranderen in een beast werkt? Dat is wel uber. Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar ik moet wel zeggen dat diego toen wel zat te slayen in die kamer, en ik had mijn gezicht er ook al laten zien.
Binnenkort ff proberen.
[/spoiler]Xardas schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:58:
[...]
Ja, die kampen is ook absoluut geen probleem. Alleen de wildlife is echt zwaar minder fijn.
Ik ben zelf lvl <40. Ik weet niet precies. Was al weer een tijdje geleden dat ik het kon spelen.
En veranderen in een beast werkt? Dat is wel uber. Ik heb het zelf ook geprobeerd, maar ik moet wel zeggen dat diego toen wel zat te slayen in die kamer, en ik had mijn gezicht er ook al laten zien.
Binnenkort ff proberen.
spoiler:En zeg es, wat valt er te vinden??
In Nordmar? Niet zo veel bijzonders hoot. Qua items valt het spel echt tegen. Die divine artifacts zijn wel een beetje het beste wat er te halen valt ...
[/spoiler]
O rly?Xardas schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:49:
[...]
Een P2 333mhz + 64mb ram en een 7950GTX is ook niet aan te raden!
Verdorie nog aan toe!
Ik ben benieuwd, loop al een tijd rond met een Bastard Sword, sharpened, maar ik kom maar niks beters tegen. Misschien toch maar overstappen op de Large Weapons III, maar twee goeie zwaarden dualwielded lijkt me veel cooler.
Spel is niet echt spannend meer, wel nog leuk.
Heb trouwens Nordmar bevrijd, heb gehoord dat je dan ergens een zwaard krijg maar ben de 3 leiders van de Clans afgegaan maar geen gehoor. Iemand een idee?
Shao Kahn schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:28:
Ben nu lvl 70 met 730 HP en 575 strenght.
Spel is niet echt spannend meer, wel nog leuk.
Heb trouwens Nordmar bevrijd, heb gehoord dat je dan ergens een zwaard krijg maar ben de 3 leiders van de Clans afgegaan maar geen gehoor. Iemand een idee?
http://www.twitch.tv/jannustitannus
oh ok daar heb ik er al een paar van-SaveMe- schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:38:
[...]
spoiler:Ja krijgt inderdaad een zwaard, mits je de juiste dialog optie hebt gekozen. Je kon ook voor goud gaan. Maar maak je niet druk, je krijgt een Normarian sword, niks bijzonders, alleen goed voor de verkoop
Tenzijn zo'n pure ore one hander 200 damage doet. En dan nog mijn standaard Krush Tarach doet 210 schade.
ik ben die quest ook aan het doen maar de smiths geven mij niet die gespreksoptie, beetje kut, nu kan ik geen pure ore weapons maken
Ik heb in Varant alle missies gedaan en ben eens richting Isthar gegaan. Nou ik mag niet naar binnen, 75% nodig terwijl ik maar 30 heb. Ik heb zover ik kan zien echt alle missies gedaan, op de bounty missies na (vermoorden van de nomaden), en het vermoorden van de watermages.
Nou, om te testen of mijn perc. wat omhoog ging heb ik de nomands bij Braga omgelegd, maar krijg hier geen algehele vriendschap bij de hashisin bij, hij blijft mooi op 30 staan.
Is het zo dat ik eerst alle nomand en watermages om moet leggen voordat ik wat meer percentage krijg??
euh...ja
euh...ja
maar ik heb dat bewust gedaan, speel nu op de "goede manier".
trouwens, Dual Wielding is overrated
hmzz dat zal dan wel.... ik probeer me ook zoveel mogelijk aan de "good way" te houden....Ik zal zo eens kijken wat het oplevert als Varant nomad-vrij isShao Kahn schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:30:
speel nu op de "goede manier".
euh...ja
euh...ja
Maar het gene waar ik nu zeer onder de indruk van ben, is Silden. Tering wat een ontzettend mooie omgeving zeg! Niet normaal! Echt een aanrader als je er nog neit bent geweest.
Ik ben zelf trouwens ook overgestapt van een x800xt kaartje naar een x1950pro. Deze heeft hogere specs, en ik kan gothic 3 nu ook met een hogere detail spelen. (textures stonden op medium, nu op high). Het schokt uiteraard nog wel af en toe, maar dat was ik al gewendt.
Ik heb alle quests gedaan die ik kon doen, Sanfords zegt nu tegen mij dat ik Varek moet doden. Maar het lukt me niet om te doden, er staan te veel guards om hem heen.
Als ik een andere Orc dood gebeurd er niks, alleen de slaves krijgen wat wapens en komen in opstand. Maar alle Rebels buiten het kamp + Sanfords doen niks.
Wie o wie kan mij helpen?
[ Voor 5% gewijzigd door Aubergine op 03-12-2006 12:55 ]
Anoniem: 119762
Ik had al level 40 en een heleboel opdrachten uitgevoerd. Krijg ik tijdens een quick save de melding dat ie out of memory is. Terwijl ik 2 GB DDR2 geheugen heb
Maar dat ff terzijde. Verder vind ik het echt een super gaaf spel. Prachtige graphics en het draait nog lekker soepel ook.
En weet waar je die spell scroll kan kopen dat iemand al je misdaden vergeet? Want die quest giver hield me aan voor een dief, en ik zei Bite Me. Nu staat hij op oranje en wilt hij niet meer met me praten.
edit: Ik zit nu in Gilden, maar er komen soms plosteling Orcs mij aanvallen, overal het maakt niet uit waar. Reddock en Okara worden ook regelmatig aangevallen door Orcs, ik zie overal lijken liggen en als ik Teleport Stone gebruik zie ik ze zelfs nog vechten elke keer etc. Ook komen er opeens shamans(nog nooit gezien) achter me aan, ook zelfs paar hoge leiders(zo zagen ze eruit) waarvan 1 genaamd "Kan". Ik heb zover alleen Gotha, Montera, Cape dun en Ardea bevrijd. Ik ben nu bezig met Gilden. Wie kan mij vertellen hoe dit opeens komt?
[ Voor 59% gewijzigd door Aubergine op 03-12-2006 15:38 ]
Als je 3+ steden hebt bevrijd van orc's dan worden ze ageresief naar jou. Maar dat ze je opzoeken om je af te maken ken ik nog niet.Aubergine schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:01:
Heb net Varek met veel geluk en met behulp van Gorn gedood. Wat gebeurd er? Niks. Een guard zeg dat ik wanted for murder ben. En de rebels buiten het kamp blijven gewoon staan, alleen de slaves kregen wapens. En die gingen na een halve minuut al dood, dus ik heb heel Montera alleen bevrijd... kut bugged game
En weet waar je die spell scroll kan kopen dat iemand al je misdaden vergeet? Want die quest giver hield me aan voor een dief, en ik zei Bite Me. Nu staat hij op oranje en wilt hij niet meer met me praten.
edit: Ik zit nu in Gilden, maar er komen soms plosteling Orcs mij aanvallen, overal het maakt niet uit waar. Reddock en Okara worden ook regelmatig aangevallen door Orcs, ik zie overal lijken liggen en als ik Teleport Stone gebruik zie ik ze zelfs nog vechten elke keer etc. Ook komen er opeens shamans(nog nooit gezien) achter me aan, ook zelfs paar hoge leiders(zo zagen ze eruit) waarvan 1 genaamd "Kan". Ik heb zover alleen Gotha, Montera, Cape dun en Ardea bevrijd. Ik ben nu bezig met Gilden. Wie kan mij vertellen hoe dit opeens komt?
En een tip voor iedereen.
Er zit zoals veel wel zullen weten een momory leak in. Dus als je slim bent start je elke 2 uur je game opnieuw op.
[ Voor 5% gewijzigd door ErikRedbeard op 03-12-2006 18:42 ]
Heb je de game gepatched met 1.09? Die bug zou gefixed moeten zijn in die patch. Wel kut voor je ik heb het zelf nog niet gehad gelukkig.Anoniem: 119762 schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:01:
Ik baal als een stekker![]()
Ik had al level 40 en een heleboel opdrachten uitgevoerd. Krijg ik tijdens een quick save de melding dat ie out of memory is. Terwijl ik 2 GB DDR2 geheugen hebNu is mijn save file beschadigd en moet ik opnieuw beginnen. Klote zooi.
Maar dat ff terzijde. Verder vind ik het echt een super gaaf spel. Prachtige graphics en het draait nog lekker soepel ook.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
daarom save ik regelmatig om en om, 5 savegames totaal... als er een corrupt raakt heb ik er nog 4 waardoor ik dus maar "weinig" kwijt zal zijn. Gelukkig is het tot nu toe nog niet voor gekomen dat een savegame corrupt raakt, en dat terwijl ik toch al lvl 73 ben, zuiden en middden zowat uitgespeelt heb en al aardig op weg ben in het noorden ;-)Anoniem: 119762 schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:01:
Nu is mijn save file beschadigd en moet ik opnieuw beginnen. Klote zooi.
euh...ja
Ik save nu om beurten met quick save en met gewoon save. Dan heb ik (mocht het zich weer voor doen) altijd een goede save game over. Daarnaast maak ik iedere keer dat ik het spel afsluit, een backup van mijn save games. Just in case. Wil het straks niet weer allemaal over doen.Tr!gger schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:01:
[...]
Heb je de game gepatched met 1.09? Die bug zou gefixed moeten zijn in die patch. Wel kut voor je ik heb het zelf nog niet gehad gelukkig.
Wat ik ook zo leuk vind aan deze game is het detail waarmee gewerkt wordt. Als het nacht is liggen de meeste ook echt te slapen. Zelfs de varkens op de boerderijen liggen dan lekker te ronken
Erg strak gedaan dat je die steden kan bevrijden, las hier boven echters iets dat als je 3 steden bevrijdt hebt de orcs agresief worden. Betekend dit dat je dan niet meer "undercover" een stad van de orcs kan betreden?
Ook het skills systeem is mij een beetje vreemd, begrijp ik het nou goed dat als je lvl up gaat je alleen learning points krijgt en verder geen extra health en strenght en de standaard shit krijgt? Je moet dus alle skills kopen?
Aangezien ik het vechten niet echt lekker vindt (hoezo loopt je mannetjes naar voren terwijl je slaat, en hoezo dodgen alle dieren mijn slagen?) wou ik graag een magic mannetjes worden, kan iemand vertellen of dit een beetje leuk is? Of dat het hakken op hoger level intresanter wordt, aangezien ik echt altijd een warrior speel in dit soort games en ik gewoon wil hakken ivp van vuurballtjes schieten
Iemand verder nog wat algemene tips voor skills, classes en gear enzo voor een gothic newbie?
[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 11-12-2006 10:06 ]
De orcs beginnen gelijk op je in te slaan. Ik had er twee bevrijd en was toen naar nordmar gegaan om daar orks te mollen.evilpin0 schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:04:
Erg strak gedaan dat je die steden kan bevrijden, las hier boven echters iets dat als je 3 steden bevrijdt hebt de orcs agresief worden. Betekend dit dat je dan niet meer "undercover" een stad van de orcs kan betreden?
Juistem. Ga eens bij een shrine langs, of een leraar. Die dingen zijn best goedkoop.Ook het skills systeem is mij een beetje vreemd, begrijp ik het nou goed dat als je lvl up gaat je alleen learning points krijgt en verder geen extra health en strenght en de standaard shit krijgt? Je moet dus alle skills kopen?
Ik heb me niet erg gericht op magic, maar op pijl en boog. Met een beetje degelijk mikken en hoge skill kan je heel makkelijk beestjes omleggen. Enige probleem is nieuwe pijlen vinden.Aangezien ik het vechten niet echt lekker vindt (hoezo loopt je mannetjes naar voren terwijl je slaat, en hoezo dodgen alle dieren mijn slagen?) wou ik graag een magic mannetjes worden, kan iemand vertellen of dit een beetje leuk is? Of dat het hakken op hoger level intresanter wordt, aangezien ik echt altijd een warrior speel in dit soort games en ik gewoon wil hakken ivp van vuurballtjes schietenHeb echter geen zin elke keer quikload als een wolf weer een mooi combo maakt en ik kansloos dood ga.
Um, tot dusver zo'n beetje van alles wat gedaan. Dual wield ziet er leuk uit maar niet erg handig, een schild houdt met een beetje geluk nog een pijl tegen. Hunting skill is wel handig, vooral het villen van dieren en extra damage vs beesten. Kun je nog wat leuke prijzen voor dierenvellen en klauwen krijgen.Iemand verder nog wat algemene tips voor skills, classes en gear enzo voor een gothic newbie?
Ook handig is moch je wat dieren omgelegd hebben, om het vlees boven een vuurtje te roosteren. +20% health voor weinig moeite, scheelt weer een paar potions.
Thx ! handige tips.
Als ik het goed begrijp heb je de derde stad niet bevrijdt om eerst nog even te questen voor de orcs?
Haha, nee, ik was er gewoon niet aan toe gekomen. Na het bevrijden van montera en het ongelofelijke gekneuzel wat ik daar heb moeten doen liet ik steden bevrijden voor wat het was. Ik ga niet nog eens zo'n buggy 200 tegen 1 fragfest doen. De enige uitzondering was Gotha, maar daar zaten undead.evilpin0 schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:22:
[...]
Thx ! handige tips.
Als ik het goed begrijp heb je de derde stad niet bevrijdt om eerst nog even te questen voor de orcs?
Toevalligerwijs las ik hier en op andere fora dat de orcs aggro worden na de derde stad. Ik kreeg al wat opmerkingen van orks na de tweede maar tot dusver kan ik nog voor ze questen. Is handig voor je reputatie.
In nordmar daarentegen zijn alle steden nog vrij en geen vriendjes meet de orks, dus kan je alle orks daar zonder problemen mollen (wat eigenlijk best maf is) en krijg je er nog een goede rep voor ook.
Nog een handige tip, mocht je in een gevecht raken waarvan je weet dat je het niet zal winnen; de sprintknop is je vriend. Na een bepaalde afstand resetten de mobs zich weer, kan jij healen en weer terug de strijd in.
Het princiepe en het verhaal spreken me wel heel erg aan, toch wel super sfeervol dat je de steden moet bevrijden maar eerst moet infriltreren en respect winnen.
Las ook dat de steden weer terug verovert of althans aangevallen kunnen worden, weer een leuk sfeer vergrootend element
Maar toch blijf erbij dat het combat systeem van b-game niveau is, echt ongeloofelijk slecht gedaan. Soms is het zo frusterend dat ik denk: Dit spel moet door mongolen gemaakt zijn, ik kan het beter eraf flikkeren. Maar dan zet je ff door en kom je daarna weer in een relext stukje
wel weer relext dat maar 1 tegenstander tegelijk je aanvalt, nu ik dat eenmaal goed daarhad slacht ik halve orc legionen, ff snel sprintje een huisje en potions nemen en weer hakken.Anoniem: 119762 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:26:
Ja dat naar voren lopen tijdens vechten is heel irritant. Ik ga wel eens op een trap staan of zo, als ik tegen een grote groep Orcs moet vechten. Dan kan je ze nml 1 voor 1 af slachten. Maar omdat je naar voren loopt, sta ik voor ik het weet midden in de groep. Niet echt handig dus.

euh...ja
Anoniem: 200674
Oow die is makkelijk te vinden... naast het huis van die mercenery waar je veel opdrachten voor moet doen, is een "abandoned house" (die mercenery zegt dat je dat huis mag hebben btw)... daarbinnen ligt op een tafeltje de teleporter stone!Anoniem: 200674 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:44:
de transportstone van montara
euh...ja
Had de boel via de ini ook nog wat getweaked zodat het beter uitziet, oa 2x meer view distance op grass, objecten en blur. Wel zo fijn
Anoniem: 200674
ah merci ehRfce schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:42:
[...]
Oow die is makkelijk te vinden... naast het huis van die mercenery waar je veel opdrachten voor moet doen, is een "abandoned house" (die mercenery zegt dat je dat huis mag hebben btw)... daarbinnen ligt op een tafeltje de teleporter stone!
heb ik heel de tijd verkeert aan het zoeken geweest
Heb je al met de hashishin boven de warehouse en in de inn gepraat? Heb de gladiatoren al inelkaar gebeukt? Heb je al met de rebellen rondom montera gepraat?evilpin0 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:18:
Ik probeer de stad montegro of iets in die richting te veroveren, de tweede stad die je tegenkomt. Maar nu zei een undercover rebel genaamd Standford dat ik eerst de orcs moet infliteren, echter heb ik daar 75 rep voor nodig en nu heb ik maar 67 rep! En geen enkele quest meer in de stad en buiten op de boederijtjes, zitten er nog seaky wat questen verstopt of zijn er andere manieren om je rep te laten stijgen?
Had de boel via de ini ook nog wat getweaked zodat het beter uitziet, oa 2x meer view distance op grass, objecten en blur. Wel zo fijn
euh...ja
Toen even naar de king geweest, ook erg leuk gedaan achter dat force field. Toen op weg naar de stad noord van daar, probeer nu toegang tot het kasteel te krijgen, heb vernomen dat er daar mooie wapens voor oppikken liggen
Helaas werd mijn speel plezier ruw verstoord door een out of memory bug toen ik wou quiksaven, erg irritant
Hopelijk is je savegame niet corrupt geraakt... heb je de laatste patch (1.09), deze zou dit moeten tegen gaan.evilpin0 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:47:
Helaas werd mijn speel plezier ruw verstoord door een out of memory bug toen ik wou quiksaven, erg irritant
euh...ja
helaas wel corrupt, echter save ik regelmatig in andere slots dus niks aan de handRfce schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:48:
[...]
Hopelijk is je savegame niet corrupt geraakt... heb je de laatste patch (1.09), deze zou dit moeten tegen gaan.

Download Gothic 3 Patch V1.12 @ piranha-bytes (64 mb)
changelog Build 1.12:
- fixes a bug with ambient sounds (vond ik zwaar irritant)
- improves sound occlusion tuning
- improves camera behavior in certain situations
- fixes several physics and movement related bugs
- fixes several story glitches
- improves questlog entries
- NPCs will now survive fights agains monsters for a far
longer time, making party members more useful
- parrying now deducts less stamina
Volledige changelog
Denk vooral ook aan onderstaande:
To avoid using patches as an exploit:
1) unequip all items
2) save game
3) apply patch
4) load game
Otherwise equipment bonuses will be counted doubly after
reequipping.
euh...ja
Anoniem: 70203
Met mijn vorige videokaart Asus 7600GT had ik het probleem dat hij regelmatig (+/- elke 20 sec) even schokt, en dan bedoel ik dat hij letterlijk 1a2 seconde vast slaat.
Als alle textures in het geheugen geladen zijn dan loopt het vloeiend, todat ik weer een gebied in loop waar hij nieuwe textures moet inladen.
Ik heb nu een Geforce 8800GTX gekocht en exact hetzelfde probleem blijft bestaan
Ongeacht op ik op 800x600 LOW speel op 1600x1200 HIGH.
Als ik ALT-TAB naar windows word er ongeveer 1300MB gebruikt aan geheugen
Min configuratie.
Athlon 64 4000+
2048MB Kingston DDRII 667
Geforce 8800GTX
SATA II Raid 0 opstelling
Wat heb ik al geprobeerd.
Harde schijven gedefragmenteerd.
Swapfile van windows op een andere harddisk gezet.
In de gothic3 .ini files de cache instellingen aanpassen.
Nieuwste videokaart drivers
Nieuwste moederbord drivers.
Spel geupdate naar v1.12
Spel opnieuw geinstalleerd op een andere hdd
Wat ik ook probeer ik krijg het niet lekker aan het lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 70203 op 10-01-2007 10:55 ]
Anoniem: 204143
hier een simpele vraag.
Ik heb G2 gespeeld (keigaaf) en speel nu G3. Heb soms wel een schokkerig beeld, bij rennen en zo, maar verder niks aan de hand. Nu vraag ik mij toch wel af, zal ik die patches nu wel of niet downloaden. Kom ik die bugs sowieso tegen of kan je geluk hebben?
Ik weet ook niet precies hoe te downloaden. Bijv. moet je in volgorde downloaden of kan je de laatste patch downloaden en zo alles ineen krijgen? Moet ik ze allemaal downloaden?
Omdat ik dit nooit eerder gedaan heb, ben ik bang dat het mis gaat en het spel niet meer kan spelen. Kan iemand mij hierover uitleg geven? Alvast heel erg bedankt.
Anoniem: 154012
Hier kan je o.a. de laatste patch downloaden
Wat je ook moet doen is even alle items unequipen, dan saven. Als je dat namelijk niet doet kunnen wel eens voorwerpen dubbel voorkomen.
euh...ja
Heb de laatste patch gebruikt, maar ik merk zelf niet echt verschil.
Maar maakt niet uit.
Allemaal aan het spelen nu.....?