Het is 190 million.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:44:
He does the numbers: 90 million units of hardware,
bron
Het enige wat ik wil weten is of het 10x beter als x360 of niet
Het is 190 million.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:44:
He does the numbers: 90 million units of hardware,
bron
Sony confirms the name and release window of its next-generation console in Los Angeles, will use Blu-Ray disc format.
LOS ANGELES--Today saw the second of the big three console makers announce their next-generation platform. At its pre-E3 press conference, Sony Computer Entertainment gave the world its first look at the PlayStation 3, as it now is officially called. It also confirmed that the console will arrive in 2006 and will use Blu-Ray discs as its media.
The name was not unexpected, since Sony had been running an extensive teaser-ad campaign prepping the public for the PlayStation 3. The company had laid a blanket of posters around the Los Angeles Convention Center, site of the Electronic Entertainment Expo (aka E3).
Bus stalls and billboards around the convention center proclaimed "Prepare for Chang3" in the distinctive PlayStation font with partial shots of the Dual Shock controller's square-circle-X-Y buttons. The same message was also borne on static-adhesive stickers, which were stuck to the screens of the televisions of many hotel rooms...hopefully by the maids.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 01:04 ]
Sony also confirmed the PlayStation 3, will use Blu-Ray discs as its media format. The discs can hold up to six times as much data as current-generation DVDs. It will also support CR-ROM, CDR+W, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R formats. It also confirmed the machine would be backwards compatible all the way to the original PlayStation. It will also have slots for Memory Stick Duo, a SD slot, and a compact flash memory slot. It will also sport a detachable 2.5 inch HDD.
Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers. It will also have six USB slots for peripherals--four up front and two in the back.
Sony also laid out the technical specs of the device. The PlayStation 3 will feature the much-vaunted Cell processor, which will run at 3.2 Ghz and feature 2.18 teraflops of performance. It will sport 256mb XDR main RAM at 3.2 Ghz, have 256MB of GDDR VRAM at 700mhz.
The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, internet access, digital photo viewing, digital audio and video. Sony Computer Entertainment head Ken Kutaragi introduced it as a "Super computer for computer entertainment."
Verwijderd
Ja, volgens mij is de PS3 duidelijk krachtiger.Caboman schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:19:
Internetactivity is omhoog gegaan met 20%
Maar dit alles is toch beter dan de X360?
NVidia is working with Sony on the "RSX Reality Synthesizer" for the PS3. It will be able to produce "movie quality" graphics at 60 FPS.
Sony also unveiled the PS3's graphics chip, the RSX "Reality Synthesizer based on Nvidia technology. The GPU will be capable of 128bit pixel precision, 1080p resolution, some of the highest HD resolution around. It also has over 300 million transistors lager than any processor available commercially today. It was manufactured using the 90nm process with 8 layers of metal. The RSX is more powerful than two GeForce 6800 ultras, which would cost rough $1000 if bought today.
[ Voor 65% gewijzigd door Flint op 17-05-2005 01:24 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Extera op 17-05-2005 01:24 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 01:25 ]
Heb je mijn post niet gezien?Extera schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:26:
juist, en met game's als GT, GTA, SOCOM, en nog 100, ga ik denk ik voor de ps3...
maar hou zit het nu met HD ondersteuning en de controller? 2 belangrijke punten voor mijn keuze...
[ Voor 61% gewijzigd door Cabo op 17-05-2005 02:03 ]
To show off the PlayStation 3's graphical brawn, Sony showed several game demos, including an Unreal 3 tech demo of what appeared to be Unreal Tournament 2007. In what must come as a relief to developers, Epic Games' Tim Sweeney was on hand to vouch for the PS3, saying it was "easy to program for" and that Epic had received its first PS3 hardware two months ago. He proved the tech demo was real time by showing it again and manipulating the camera and zooming in.
Wat bedoel je precies? Een disc hoeft niet vol te staan. Een spel neemt meestal maar een klein deel van 't hele schijfje in beslag. Meestal zijn de filmpjes die de disc vol maken.Caboman schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:43:
Ben echt shocked, niet dat ik er veel van begrijp. Hoe hoge de cijfers hoe beter?![]()
Maar over die Blue-ray schijfjes. Ze kunnen een aantal GB's bevatten, hoe zit 't dan met de spellen?
Worden die dan ook 40GB? Of is 't alleen voor films, en andere dingen?
Of misschien exclusieve PS3 spellen van 40GB
[ Voor 45% gewijzigd door Flint op 17-05-2005 01:50 ]
[ Voor 75% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-05-2005 01:51 ]
This is the Way.
[ Voor 26% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-05-2005 01:52 ]
This is the Way.
[ Voor 69% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-05-2005 01:57 ]
This is the Way.
[ Voor 16% gewijzigd door Flint op 17-05-2005 02:24 ]
Cell processor. Werkt heel anders dan de normale bekende processors. Volgens mij zijn het gewoon allemaal kleine processors bij elkaar gezet. Die kunnen dus ook allemaal hun eigen taken uitvoeren.Extera schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 02:05:
kan iemand me uitleggen hoe die proccesor nou werkt?
ik zie 3,2 Ghz staan, en 7x 3,2 Ghz.....
.... Help
http://www.gamespot.com/n...1&tag=gs_hp_topslot_clickTo show off the PlayStation 3's graphical brawn, Sony showed several game demos, including an Unreal 3 tech demo of what appeared to be Unreal Tournament 2007. In what must come as a relief to developers, Epic Games' Tim Sweeney was on hand to vouch for the PS3, saying it was "easy to program for" and that Epic had received its first PS3 hardware two months ago. He proved the tech demo was real time by showing it again and manipulating the camera and zooming in.
However Sweeney's words were only the beginning. Later, Sony trotted out a whole host of publishers who are backing the PlayStation 3--and in the process confirmed several games for the console. Hideo Kojima introduced Konami's Metal Gear Solid 4, Capcom showed off Devil May Cry 4, Namco unveiled Tekken 6, Polyphony Digital trotted out Gran Turismo 5, SCEE showed off a brutal demo of the next Killzone.
http://www.gamespot.com/n...1&tag=gs_hp_topslot_clickSCEE showed off a brutal section of the next Killzone, and Rockstar Games mentioned that a Grand Theft Auto would be released for the console.
[ Voor 75% gewijzigd door Cabo op 17-05-2005 04:37 ]
[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-05-2005 08:28 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik ben benieuwd welke sneller is. Het schrijven van software voor meerdere cores is moeilijk en helemaal met heel veel cores. Misschien dat dat niet hoeft bij de cell omdat ie dat intern regelt maar dan zou het best kunnen dat dat niet zo heel efficient gaat waardoor je nooit de volle snelheid kan halen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:23:
De gpu en cpu van de PlayStation 3 is toch echt een stuk sneller dan die van Xbox 360. Denk niet dat Bill Gates dat leuk vind.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-05-2005 09:04 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 09:05 ]
[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 17-05-2005 09:11 ]
Waarschijnlijk omdat het niet de bedoeling is dat je 'm continue aan en uit zet. Je PC zet je toch ook niet uit met het knopje achterop ?Macer schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:09:
Waarom plakt sony de aan- en uitknop toch altijd op de achterkant???
Niet echt handig als hij in de kast staat. Misschien/waarschijnlijk ook wel te bedienen met afstandbediening, maar dan kom je waarschijnlijk niet verder dan standby.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
[ Voor 24% gewijzigd door M@cer op 17-05-2005 09:13 ]
http://www.gamespot.com/e3/e3live.htmlVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:52:
Het aantal FPU zegt ook nog niet alles over de performance trouwens (voor zover ik weet). Maargoed als ik die screens zo zie dat gaat de ps3 idd een stuk krachtiger worden, opzich ook niet zo vreemd als je bedenkt dat de xbox360 dit jaar nog te koop is en de ps3 pas volgend jaar. Het is dus een keuze die ms heeft gemaakt.
Nou vraag ik me alleen af hoe het met de revo gaat zitten, ik hoop dat ze rond de ps3 zitten.
Zijn er eigelijk al ergens downloads van de ps3 en xbox360 presentatie?
[ Voor 16% gewijzigd door TheKHing op 17-05-2005 09:17 ]
http://www.thekhing.cjb.net - zet iets in het gastenboek, is leuk!
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Verwijderd
Onzin. Ook al is Nintendo klein ze draaien wél winst op hun console...iets dat je niet van Microsoft kunt zeggen.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:18:
Nintendo heeft de slag al jaren geleden verloren; tegen beter weten in begeven ze zich opnieuw op de console markt, maar ik denk dat de Revolution de Dreamcast van Nintendo gaat worden. De N64 en Cube hebben niet het succes gebracht dat gehoopt/verwacht werd, en met de gigantische budgetten van Sony en MS heeft Nintendo ook nu weer het nakijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Extera op 17-05-2005 09:19 ]
Verwijderd
ziet er idd machtig mooi uit, helaas zal de gamplay niet veel beter zijn dan de laatste f1 game van sony, en die was de formule1 licentie onwaardigVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:19:
Heb net even een gameplay footage van de nieuwe formule 1 gezien. Ik kan echt niet wachten.
Voor iedereen die van het geluid houdt moet daar even naar kijken. Let ook even op het onboard shot van alonso als ie crashed. Is het al 2006?
http://www.gamespot.com/ps3/driving/f1/media.html
PSN: DutchTrickle PVoutput
Toch?
Met het gigantische budget is het MS anders niet gelukt om groter te worden dan Nintendo. Ik denk dus dat je eerst even moet afwachten voordat je dat zegt.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:18:
Nintendo heeft de slag al jaren geleden verloren; tegen beter weten in begeven ze zich opnieuw op de console markt, maar ik denk dat de Revolution de Dreamcast van Nintendo gaat worden. De N64 en Cube hebben niet het succes gebracht dat gehoopt/verwacht werd, en met de gigantische budgetten van Sony en MS heeft Nintendo ook nu weer het nakijken.
PC gaat niet helemaal uit als je hem afgesloten hebt, er blijft spanning op bepaalde onderdelen staan, dit is bij de ps2 ook het geval, de ps3 zal niet anders zijn.Macer schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:12:
Maar als ik een week geen gebruik maak van mijn console (terwijl ik dat van te voren niet weet) vindt ik het toch wel handig dat hij echt uit staat en niet op standby.
PC gaat natuurlijk helemaal uit zodra je afgesloten hebt. Hoe werkt dit bij de huidige playstation 2?
Bill Gates zal het redelijk aan z'n reet roesten. De Cell-processor haalt theoretisch in best possible optimized situatie wellicht die 1.8 of 2 teraflops, maar dat gaat uit van perfecte parallelle code zoals die enkel in wetenschappelijke software of audio/video-encoding situaties kan bestaan. De triple-core van de Xbox 360 zijn 3 zuivere autonome cores die ieder compleet onafhankelijk hun eigen werk kunnen doen. In de praktijk zullen ze elkaar naar iedere realistische schatting weinig tot niets ontlopen in pure FP-capaciteit. Je hebt zelfs kans dat de Xbox 360 een tikkie sterker is in integer-processing en datatransfer, waarmee ie FP-tekort kan compenseren.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:23:
De gpu en cpu van de PlayStation 3 is toch echt een stuk sneller dan die van Xbox 360. Denk niet dat Bill Gates dat leuk vind
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 10:06 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
[ Voor 29% gewijzigd door magnifor op 17-05-2005 10:17 . Reden: Bron toegevoegd ]
Verwijderd
ja een psp en een ipod, wat is de link nu precies? volgens mij mis ik nog wat info aan de rechterkantmagnifor schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:13:
Op de Xbox 360 persconferentie:
[afbeelding]
Altijd leuk om te zien.
Verwijderd
Verwijderd
Ehrm, de reden dat ze een apple gebruiken is dat de architectuur van de xbox 360 apple based is, lijkt me nogal logisch dat je het dan daar op gaat testenVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:18:
owww...pijnlijk.....van nu.nl
Microsoft presenteerde de nieuwe Xbox vorige week met veel tamtam. Computerdeskundigen hebben echter al snel de nodige vraagtekens gezet bij de mogelijkheden die het nieuwe apparaat volgens het concern biedt. Bij gebruikelijke tests bleek de spelcomputer minder krachtig te zijn dan het softwareconcern had gezegd.
Volgens de Amerikaanse computerinformatiedienst CNET heeft Microsoft gezegd dat de beelden die de afgelopen week bij de presentatie van de Xbox 360 waren te zien, niet uit de spelconsole kwamen, maar uit een computer van Apple. Het zou om een tussenoplossing in de ontwikkeling gaan.
ach ja...MS dat apple computer gebruikt..alles kan tegenwoordig...ik dacht nog dat ze alle medewerkers in redmond verboden om de Ipod te gebruiken....
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-05-2005 10:42 ]
This is the Way.
Ik betwijfel of de 3 cores wel zoveel sneller zijn. Vergeet niet, dat 3D games veelvuldig floating point operaties uitvoeren en maar weinig (relatief) management dat met integermath af kan. Die CELL met zn 8 FP beesten zorgt ervoor dat bv een scenegraph of geometry morphing e.d. echt beestachtig rap loopt. Dan heb je nog een 3.2ghz proc over voor de code om het geheel aan te sturen, lijkt me meer dan zat.curry684 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:50:
Bill Gates zal het redelijk aan z'n reet roesten. De Cell-processor haalt theoretisch in best possible optimized situatie wellicht die 1.8 of 2 teraflops, maar dat gaat uit van perfecte parallelle code zoals die enkel in wetenschappelijke software of audio/video-encoding situaties kan bestaan. De triple-core van de Xbox 360 zijn 3 zuivere autonome cores die ieder compleet onafhankelijk hun eigen werk kunnen doen. In de praktijk zullen ze elkaar naar iedere realistische schatting weinig tot niets ontlopen in pure FP-capaciteit. Je hebt zelfs kans dat de Xbox 360 een tikkie sterker is in integer-processing en datatransfer, waarmee ie FP-tekort kan compenseren.
Nou, marketingblaat IS het belangrijkste punt. Microsoft heeft de afgelopen paar jaar telkens benadrukt dat de XBox sneller was / is dan de PS2. Leken denken dus: "Oh, de XBox is sneller, daarop zijn de games dus beter". Lariekoek, dat hangt van heel veel dingen af. Kijk bv naar de PS3 game trailers / demos en leg daarnaast de trailers / demos voor de XBox 360 games. Door de bank genomen zijn de PS3 trailers gemiddeld gezien, veel beter verzorgt. Content, daar draait het om, maar marketing poep verkoopt de console. Sony heeft nu beide: een console die beter oogt qua specs in de marketing en beter verzorgde gamecontent. Microsoft is misschien wel eerder op de markt en ze gokken erop dat veel huishoudens een XBox 360 kopen en daardoor geen Sony meer want "Jantje, je HEBT al een spelletjescomputer!", maar het is maar te bezien of die gok slaagt, als men weet wat er in voorjaar 2006 komt. Ik wacht iig zeker totdat de ps3 er is.Probleem is dat nog geen kip die stoere Cell-architectuur in de praktijk op een gameconsole heeft losgelaten. Totdat er een side-by-side test is met 100 real-world examples kan niemand een nuttige uitspraak doen welke van de 2 beter is, tot die tijd mag Sony zoals vantevoren verwacht de marketingblaat met z'n 2 teraflops maken, op het risico dat ze het niet kunnen waarmaken in de praktijk.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Helemaal mee eens.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
NopeArx schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:03:
[...]
Helemaal mee eens.
Cell wordt passief gekoeld!Hoe het met die GPU zit weet ik niet, maar NVIDIA heeft te kennen gegeven dat de G70 (waarop de GPU is opgebasseerd) niet warm wordt, dus misschien wordt die ook passief gekoeld.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:37:
[[url=url=http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/615/615008/e3-2005-revolution-revealed-20050517010646774.jpg]afbeelding[/url]]
Plaatje van de Revolution? Mocht dat zo zijn dan moet ik toch zeggen dat het duidelijk is dat de Rev het mooiste design heeft. Gewoon strak en geen rare rondingen. En die blauwe verlichting in de slot-in ziet er ook zeer stijlvol uit. Maar goed, het is niet zeker dat dit hem is. Zal niet de eerste keer zijn dat er verkeerder plaatjes uitlekken.
'k Had ergens een rumour gelezen dat je oude spellen kon downloaden. Even kijken of ik die kan terugvindenBen trouwens benieuwd hoe ze hem hiermee backwards compatible willen maken. Ik ken geen slot-in's die mini-dvd's kunnen laden. Misschien zit ik er naast of misschien is dat wel het revolutionaire dat Nintendo het wel voor elkaar heeft gekregen
[ Voor 24% gewijzigd door Thunder op 17-05-2005 13:28 ]
MS heeft zijn medewerkers nooit verboden een Ipod te gebruiken. Dat nieuws was afkomstig van een anonieme onbevestigde bron zonder extra informatie. Er werd gesproken over een e-mail naar al het personeel, maar niemand heeft dit mailtje ooit gezien.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:36:
dat snap ik wel alleen een beetje raar verhaal als je je werknemers verbied om de ipod te gebruiken op het werk omdat het van de concurrent is, maar dan wel lekker andere dingetjes op de machine van je concurrent ontwikkelen...
overigens ben ik geen sony fanboy en heb ik naast de ps2 ook de xbox waarvan ik beide geniet, dus dit is niet als flame bedoelt,
[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 17-05-2005 13:49 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
In principe is SMS natuurlijk ook al een paar jaar oud, me dunkt dat er voor Nintendo vrij weinig meer te halen valt bij de verkoop van die game. Het is echter wél een goed verkoopargument voor de Rev dat je oude Cube games gewoon kunt downloaden!Thunder schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:23:
[...]
'k Had ergens een rumour gelezen dat je oude spellen kon downloaden. Even kijken of ik die kan terugvinden
Op IGN staat dat je oude en nieuwe games kan downloaden. En als voorbeeld wordt er ook Supermario Sunshine genoemd, dus ook Cube games blijkbaar.
jazeker, tis wel een lange zit hoorHIValicious schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:25:
de persconferentie van de ps3 is die ergens te d/loaden?
[ Voor 11% gewijzigd door Blaz0r op 17-05-2005 13:59 ]
This is the Way.
Dat van die 3 ethernet poorten snap ik ook nog niet helemaal nee, maar daar horen we vast nog wel meer over.HIValicious schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:57:
waarom heeft de ps3 eik 2 x gigabit ethernet?
Verwijderd
Tuurlijk zit dr 'n fan in. Als ie alleen maar rechtop zou staan dan zou 't heel misschien kunnen, maar als ie plat ligt dan moet de lucht gewoon eruit geblazen worden.MaCe1337 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:21:
Hoezo nope, het kan nog steeds, de warmte moet toch ergens heen? misschien zijn het gewoon fanloze venilatiesleuven ofzo.
Maar ik denk eerlijk gezegd wel dat er actieve koeling is, het zou mooi zijn als het niet zo is maar...
inderdaad dé vraag of dat ingame is...Joenes schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:10:
Iemand de footage van Killzone 2 al gezien?
link naar gamespot
Ik zit dus echt te twijfelen of dit ingame is of gepre-rendered. Als je kijkt naar de Unreal Tech demo voor de ps3 is dit ongeveer van dezelfde kwaliteit, alleen in de Killzone footage gebeurd er 10x zo veel tegelijk. Ik hoop echt zo ontzettend erg dat dit ingame is... kun je trots zijn dat dit spel van Nederlandse bodem komt
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq