Meestal is het de soort spellen die je wenst die de keuze PSP/DS uitmaakt. Als je echt PDA functionaliteit wenst en weinig eisen stelt aan de spelletjes kan je imo beter voor een PocketPC gaan. Hier zijn ook emulators (SNES/GBA/NES/GAMEGEAR etc) voor en kan je al je oude spellen onderweg spellen. Zo kan je meteen je oude hardware netjes opbergen. Je kan zelfs een soort van foto-shoppen (Photogenics) op een PPC, zeer handig als die dezelfde flashcards als je digi-cam gebruikt. Een PSP/DS zal nooit de volledige functionaliteit van een PDA/Pocket PC kunnen evenaren. Bovendien zijn de meer ingeburgerde flashcards een stuk goedkoper.
Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Uiteraard zijn de games het belangrijkste in een handheld en daar kijk ik dan ook naar uit, en een eventuele keuze zal uiteraard ook daarop gebaseerd zijn. Het is eerder zo: ik wil wel de handheld gameconsole, maar wat PDA funcites (tekstje lezen, browsen, mail, foto viewer, agenda, planner, paar andere aardigheidjes) zouden voor zover dat mogelijk is een leuke extra zijn omdat ik toch ook al beetje ouder ben en die dingen wel zou gebruiken. Het zou ook gewoon handig zijn, ik zie mij die pocket pc aps wel gebruiken als ik er de beschikking over had (zit aan uni) (en das meteen ook een extra excuus om zoiets te kopen, wat ge in feite totaal ni nodig hebt as such

)
Wat jij voorstelt is natuurlijk ook een optie, maar PPC zijn niet gemaakt voor games en dat zie je er ook aan. Met slechte invoer, weinig tot geen 3d (vergelijk met psp). Daarbij, PPC spreken mij minder aan, laten mij nogal koud eigenlijk. Mijn hart klopt echt wel sneller voor gameconsoles (ook de handhelds) Dus vandaar de keuze voor handhelds. Handhelds zijn echt veel cooler dan die saaie pocket pc's

. Ik kan het precies niet zo goed onder woorden brengen, maar de handheld is gewoon veel meer kwijl kwijl en bling bling, en dan nog goede games.
Zo, das iets duidelijker, zoals het er voorstaat heeft de PSP precies wel een beetje de overhand op dit gebied