De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4)

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
eelco_akker schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:09:
Is het nog niemand gelukt om te downgraden naar 2003 SE ?

SD image oplossing hebben meerdere mensen geprobeerd maar werkt schijnbaar niet.
Bij het SD image krijg ik de melding "Not allow update!", werkt dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:03:
hey.. ik moet m'n sim over zetten, maar nu zie ik dus dat er geen standaard simmanager op de c500 zit? (itt de oude spv). Is daar een programmatje voor ofzo?
Zal kijken of ik er ergens eentje vandaan kan halen.
DaJohn schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Ik krijg ook een checksum error en ik heb een Apacer 256 MB kaartje... denk dat ut iets te maken heeft met de SPL...
Als je denkt dat het te maken heeft met je SPL post je versie dan voor de grap eens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Interresant om te zien hoeveel upgrade (help) requests je krijgt en daarna hoeveel downgrade (help) request..
Zijn er nu al een berg mensen die al langer dan 2 weken naar alle tevredenheid WM2005 draaien en het iedereen aan willen raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:05
Mijn SPL is 1.01.0109 en krijg dus ook die OS Checksum Error

Vanmiddag foon aan, mensen bellen mij gaat over, alleen op foon niks te zien. 2 Voicemails waren ingesproken ook hiervan niks gezien.

Wil dus heel graag terug naar 2003 SE.

2005 draait wat mij betreft nog niet 100% op mijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
eelco_akker schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:07:
Mijn SPL is 1.01.0109 en krijg dus ook die OS Checksum Error
Idem dito..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Krijg trouwens ook niet via het tooltje van spv-developers de SPL gedowngrade.. welke mogelijkheden kan ik nog meer doen om te proberen terug naar de WM 2003 te gaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een paar x geprobeerd (upgraden), maar het lukte me niet.
Zo te zien maar goed ook.. ik wacht wel op de final build :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een final wm2005 build voor onze telefoon komt er noooit ze hebben nog geen eens een update 4.2.1.1 voor de c500 !!!

GREETS MARCO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 14:20
http://wiki.xda-developer...phoon_downgrade_to_WM2003

misschien hebben jullie hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
@ sWORDs of Jerome!

De stappen (howtotxt) in de zip-file van origineleOrangeRom.zip, zijn dat de enige dingen die uitgevoerd moeten worden ?

Of moet ik eerst de bootloader vervangen door een oude versie.

Wil nml. heel graag terug naar 2003 SE.

Is de .bin file misschien corrupt, of omdat het een Nederlandse ROM is misschien ?

Moet ik miss. de Engelse ROM/BIN juist hebben, als ik nu de franse update uitvoer staat er bij langue(taal) English.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eelco_akker schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:52:
@ sWORDs of Jerome!

De stappen (howtotxt) in de zip-file van origineleOrangeRom.zip, zijn dat de enige dingen die uitgevoerd moeten worden ?

Of moet ik eerst de bootloader vervangen door een oude versie.

Wil nml. heel graag terug naar 2003 SE.

Is de .bin file misschien corrupt, of omdat het een Nederlandse ROM is misschien ?

Moet ik miss. de Engelse ROM/BIN juist hebben, als ik nu de franse update uitvoer staat er bij langue(taal) English.
Ik heb hetzelfde probleem, maar denk toch dat het probleem wordt veroorzaakt door een corrupte BIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Heb me nog niet verdiept in het teruggaan naar de 2003 versie, wetende dat de mogelijkheid om terug te gaan bestond, was voor mij voldoende.
Zal even kijken wat ik te weten kan komen... maar in principe moet je er met de wiki pagina en
het SPV developers forum (links die eerder gepost werden) er toch uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee mensen,

net aangemeld voor het forum na zo ongeveer alle posts gelezen te hebben :S

Heb mijn c500 uiteindelijk ook op windows mobile 5.0 gekregen en hij draait voorals nog redelijk goed, met hier en daar een keer dat ie blijft hangen.

maar goed, ben zo`n beetje bij heel veel andere forums geweest om te zoeken naar een oplossing voor het downgrade probleem, maar tot zover kan ik alleen de mogelijkheid vinden om te downgraden met cardreader. Helaas die heb ik (nog) niet.

Mijn vraag is: Bestaat er uberhaupt de mogelijkheid om van windows mobile 5.0 te downgraden naar een versie van wm 2003 zonder de sd backup met cardreader manier????

Ik mag het hopen. Heel veel bedankt in ieder geval voor alle vette tweaks met internet en de updates!!

oh btw... heb een mailtje gestuurd naar dynafix met de vraag hoe het zit met reparatie als je wm5 op je c500 zou hebben staan. ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben, ben alleen wel bang dat het niet al te positief zal zijn :(

mzzls

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
@ Jerome

Alvast bedankt voor het kijken.

Ik snap niet waarom die .bin file niet werkt, SwordS had het volgens mij getest.

Wiki gedeelte is een beetje vaag.

Collega heeft een C500 met 2003, zou ik daar een volledige SD Backup van kunnen maken en restoren op mijn foon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eelco_akker schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:51:
@ Jerome

Alvast bedankt voor het kijken.

Ik snap niet waarom die .bin file niet werkt, SwordS had het volgens mij getest.

Wiki gedeelte is een beetje vaag.

Collega heeft een C500 met 2003, zou ik daar een volledige SD Backup van kunnen maken en restoren op mijn foon ?
Volgens mij moet dat gewoon werken ja, mits je collega zijn cell heeft (provider)unlocked.
Ik hoor graag van je of het met zijn BIN is gelukt om terug te gaan naar WM2003.
Ik heb zelf nog een beetje zitten zoeken gisteren op internet naar andere BIN's, maar tot nu toe zonder success helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
eelco_akker schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:51:

Als dit werkt, zou je dan die bu mij dan ook kunnen mailen.. of ergens neerzetten zodat ik deze ook kan gebruiken.

hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
Zijn Cell is Unlocked, vraag me af of dit werkt nml.

Kijk maar naar wiki-page mbt On-Chip DiskID...

Misschien ook controle op IMEI nummer.

Vervelende is dat er eigenlijk geen verdere info overs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
nog 1 link gevonden over het terugzetten van een rom image als je een werkende fone hebt met wm2003se en een met wm2005.

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=128813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Is het nu al iemand gelukt om zonder probs van 2005 naar 2003 te flashen ?

Ik heb nu ook 2005, maar ondanks veel verbeteringen wil ik denk ik ook wel terug naar 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:41:
Is het nu al iemand gelukt om zonder probs van 2005 naar 2003 te flashen ?

Ik heb nu ook 2005, maar ondanks veel verbeteringen wil ik denk ik ook wel terug naar 2003.
Volgens mij is het alleen sWords gelukt, maar voor de rest niemand.
Er zijn genoeg beschrijvingen hoe het moet, maar wat we nu eigenlijk allemaal nodig hebben is een niet-corrupte (rom) BIN. En het maakt mij niet uit of dit een franse, engelse of nederlandse versie is.
Daarom wacht ik met smart op Eelco z'n bevindingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
YES YES YES ben terug op 2003 SE

De bovenstaande link van Racekabouter werkte hoor.

Foon van collega gepakt, backupje, restoren en weer 2003 SE.

IK BEN WEER GELUKKIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
vraagje:

M'n vriendin heeft op haar K500i een mooie bewegende achtergrond [roterende dingen etc] niet extreem druk, wel mooi..

bestaan die ook voor de spv? Het heet bij haar een screensaver, maar een screensaver als in een windows screensaver zoek ik niet. een bewegende achtergrond...

zijn er tweakers die hele mooie hebben hier of weten waar ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Carnagy: http://www.gigabytesol.com/anitoday.htm
edit:
Sorry, deze software werkt alleen op pocketpc's

[ Voor 40% gewijzigd door Canaria op 27-06-2005 14:21 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
eelco_akker schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:56:
YES YES YES ben terug op 2003 SE

De bovenstaande link van Racekabouter werkte hoor.

Foon van collega gepakt, backupje, restoren en weer 2003 SE.

IK BEN WEER GELUKKIG
Stuur mij anders ook die file eens.. of kun je hem ergens neerzetten. Dan wil ik het ook gaan proberen. Zodat ook ik terug kan naar 2003SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
De SD kaart is niet vanuit Windows te benaderen, dus kan helaas file niet copien oid.

Daarna moet je SD ook formatteren met een format tool, de standaard format van Windows werkt niet.

VAIOSoft Recovery Manager V1 is een hele goede, kies dan voor quickformat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
eelco_akker schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:29:
De SD kaart is niet vanuit Windows te benaderen, dus kan helaas file niet copien oid.

Daarna moet je SD ook formatteren met een format tool, de standaard format van Windows werkt niet.

VAIOSoft Recovery Manager V1 is een hele goede, kies dan voor quickformat
Dus maw ik kan nog steeds niet terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaceKabouter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:35:
[...]

Dus maw ik kan nog steeds niet terug :(
Zelfde geldt voor mij helaas.
Maar wat ik dan niet begrijp is hoe sWords dan aan die originele Orange BIN file komt. Is die misschien dan uit 1 van die Orange UK / FR ROM update installers (EXE bestanden) te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Carnagy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:04:
vraagje:

M'n vriendin heeft op haar K500i een mooie bewegende achtergrond [roterende dingen etc] niet extreem druk, wel mooi..

bestaan die ook voor de spv? Het heet bij haar een screensaver, maar een screensaver als in een windows screensaver zoek ik niet. een bewegende achtergrond...

zijn er tweakers die hele mooie hebben hier of weten waar ze staan?
Onlangs is er een nieuwe site geopend met alleen maar animated smartphone themes.
Ze hebben er 4 gratis beschikbaar gesteld, je moet maar eens langsfietsen op http://www.phonethemes.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
You need an SD card bigger than 16 mg (i have used 1 GB card. Dont know the exact size needed...) and 2 phones. One is the WM2005 phone you have muted , and the other must to be another C500, SMT5600, or similar phone. You only need the second phone for about 2 minutes, so a friend´s phone i a good solution.

- Put the SD on the working wm2003 phone. Start the phone on bootloader screen (with the phone off, insert usb cable while pressing camera button).

-Stop wcescomm.exe from task manager.

-Start mtty1.42, and choose usb (hey. You must to know this if you have installed WM2005 )

-In the command window type "r2sd all" without the quotes. In less than a minute the backup to the sd will be efectuated.

-Extract sd card from phone and put it on the damn wm2005 phone . Put it on bootloader screen. Ignore IU mode.

-When prompted press volume DOWN button, and wait. Your phone will be flashed (bootloader and SO rom).

Done.

-Now if you want you can flash again with your favourite rom with the traditional metod. (exe file).
Racekabouter, zie jij mogelijkheid jou back van 2003 van je SD kaart op internet te zetten. Als je geen opslag ruimte heb, dan heb ik die wel cantact me op msn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Mich schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:53:
[...]

Racekabouter, zie jij mogelijkheid jou back van 2003 van je SD kaart op internet te zetten. Als je geen opslag ruimte heb, dan heb ik die wel cantact me op msn dan.
Helaas heb ik zelf geen bu, ben ook op zoek naar iemand die een bu heeft en beschikbaar wil stellen zodat ook ik terug kan naar wm2003SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!

Net zoals de vorige keer: om te voorkomen dat dit een opsomtopic wordt met request voor de downgrade rom heb ik mijn email adres in mijn profiel gezet. Mocht je meer info willen daar graag heen mailen met als onderwerp "Request Downgrade C500"! Ter info; dit is een andere rom (UK 4.1.1.4) dan die van swords, hopelijk niet corrupt.

Oke heb zojuist begrepen dat de methode van sWORDs ook te gebruiken is.
Heb de howto wat aangepast zodat deze te gebruiken is met mijn rom. Je hoeft dus niet meer te frotten met winhex zoals hier eerst beschreven stond. Download hier

[ Voor 161% gewijzigd door Jerome! op 27-06-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Canaria schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:06:
Carnagy: http://www.gigabytesol.com/anitoday.htm
edit:
Sorry, deze software werkt alleen op pocketpc's
ik heb wat info gevonden

www.phonethemes.com

je hebt de homescreen animation plugin nodig [moet je voor betalen] er is een demo beschikbaar. en dan kan je nog best mooie beweegelijke achtergronden gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Carnagy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:44:
[...]

ik heb wat info gevonden

www.phonethemes.com

je hebt de homescreen animation plugin nodig [moet je voor betalen] er is een demo beschikbaar. en dan kan je nog best mooie beweegelijke achtergronden gebruiken :D
Kijk eens voor de grap 4 posts omhoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Jerome! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:45:
[...]

Kijk eens voor de grap 4 posts omhoog :P
woeps 8)7

die plugin is dus betalen... bummer... maarja, misschien vind ik um wel ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

RaceKabouter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:07:
[...]

Stuur mij anders ook die file eens.. of kun je hem ergens neerzetten. Dan wil ik het ook gaan proberen. Zodat ook ik terug kan naar 2003SE
Dat is nou net wat er bij mijn rom mis is gegaan, de backup was prima, het terug flashen vanaf sd ging ook prima, echter het kopieeren van de kaart en weer terug zetten op kaart ging mis.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:19:

Net zoals de vorige keer: om te voorkomen dat dit een opsomtopic wordt met request voor de downgrade rom heb ik mijn email adres in mijn profiel gezet. Mocht je meer info willen daar graag heen mailen met als onderwerp "Request Downgrade C500"! Ter info; dit is een andere rom (UK 4.1.1.4) dan die van swords, hopelijk niet corrupt.

Zelfde recept als de vorige keer:
Eerst onderstaande instructies doorlezen
Alles op eigen risico!

Clear your SD card to 00's using winhex, copy and paste the data in the orange.bin file on to the physical SD card (using winhex again), put card in phone, turn on phone by holding the camera button and inserting the USB lead. Ignore the "Want an IU?" question, and press the volume down button when prompted. The flash is quite quick, when it reboots onto the tri colour screen, turn the phone off, and then on again using the power button. First boot is SLOW, you must be patient, but it will fire up again.
Super Jerome ! Het werkt ! _/-\o_
Ik heb de instructies van sWords gebruikt die in z'n zipfile staan verder terug in dit topic en jou BIN ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:47:
[...]

Super Jerome ! Het werkt ! _/-\o_
Ik heb de instructies van sWords gebruikt die in z'n zipfile staan verder terug in dit topic en jou BIN ! _/-\o_
Kun je deze bin misschien sharen via rapidshare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
DaJohn schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:11:
[...]

Kun je deze bin misschien sharen via rapidshare?
Check je mail eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Jerome! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:19:
[...]

Check je mail voor eens ;)
Hmm heb ut nog niet binnen of het is verkeerd gegaan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Jippie, het is me gelukt om naar wm2003SE terug te keren, weliswaar de engelse versie, maar mijn programma's werken weer.
Maar weet iemand als er ook ergens een werkende nl versie te krijgen is? Dan wil ik die nl liever terug hebben. dan werkt mijn internet en msn ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
DaJohn schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:33:
[...]
Hmm heb ut nog niet binnen of het is verkeerd gegaan :Y)
Heb 'm nog een keer gestuurd. Geef even een sein als ie niet aankomt. Ik sta toch niet op een blacklist ofzo? :9
RaceKabouter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:54:
Jippie, het is me gelukt om naar wm2003SE terug te keren, weliswaar de engelse versie, maar mijn programma's werken weer.
Maar weet iemand als er ook ergens een werkende nl versie te krijgen is? Dan wil ik die nl liever terug hebben. dan werkt mijn internet en msn ook weer.
Dat is natuurlijk een non-argument om terug te willen naar NL origineel. Gewoon je telefoon laten instellen door de orange settings nl.cab van Orange.nl en je bent weer klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 27-06-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Jerome,

Dat had ik idd ook gehoopt, maar helaas, krijg geen i-net verbinding, zelfs niet met orange world.
ook msn lukt niet meer.
instellingen heb ik via de orange cab erin gezet.
Wie o Wie heeft een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Jerome! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:09:
[...]

Heb 'm nog een keer gestuurd. Geef even een sein als ie niet aankomt. Ik sta toch niet op een blacklist ofzo? :9
[...]
Ik heb um ontvangen!
alleen klote dat mijn Cardreader nu vreemd doet.. hij herkent mijn miniSD kaart niet terwijl die dat wel ooit gedaan heeft :(

edit: merk ut al.. miniSD adapter is kapot.. er viel een ijzertje uit.. damn! Binnenkort ff terug gaan daarvoor..

[ Voor 16% gewijzigd door DaJohn op 27-06-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb net via de orange site m'n telefoon spv c500 proberen te unlocken. je zou een melding krijgen op je scherm. die heb ik (nog) niet gehad.

owhjah ik heb trouwens de franse rom draaien :D

ik wilde namelijk gister de ripple animated background installeren maar kon dat niet omdat ik niet de juiste systeemrechten had.

Iemand die me hiermee kan helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Carnagy op 28-06-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
Mail sturen naar developers@orange.com, onder staat een voorbeeld

Dear Sir/Madam,

The unlocking site for Disabling the security (Application Unlock) for my SPV C500 does not work with my handset/iMEI (imei number is not in database)

Could you send me a compiled unlock program for my device

Model: Orange SPV C500
imei : 'jouw imei-nummer'

Thank you in advance

je naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 20:23
een *.gif werkt dus niet als achtergrond bij een smartphone? Althans hij beweegt niet. Moet je daar dan zo'n themes dinges voor installeren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
*iedereen lacht slitch uit*
ik had em naar uk rom geflashed, alles super!
toen was ik bezig op windows start hij die zooi van magneto op (WM 2005) dat mtyy? en voert hij comande LR nog iets uit...
ik op mn telefoon kijken, niets
probeer em oppnieuw optestarten krijg ik elke keer dat scherm van die rood groen blau voor me...
hij doet verder dus niets meer... ook niet met datzelfde proggie
eigenlijk best sjit want kheb em niet zlef verneukt :(
iemand oplossing/suggestie?
denk je dat ze er bij orange iets aan willen/kunnen doen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Boeie schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:06:
een *.gif werkt dus niet als achtergrond bij een smartphone? Althans hij beweegt niet. Moet je daar dan zo'n themes dinges voor installeren? :?
ja je moet inderdaad Homescreen animation plugin installeren.

demo versie is te vinden op www.madbeetle.com

ik las dat de volle versie een tijdje free op de sitev te vinden was. iemand die die van toen nog heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ff andere vraag:

Sinds ik de franse update heb gedraaid kan ik niet meer op internet op m'n telefoon. MMS dingen ontvangen lukt ook niet. Hij probeert wel verbinding te maken maar 't lukt niet.

iemand die me hiermee kan helpen. ben namelijk een prutser op dat gebied

heeft dit met orange world te maken? Moet ik gewoon via de orange site de orangec500.cab file draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door Carnagy op 28-06-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Dat zal em in je gprs instellingen zitten idd. Je kan proberen die cab te draaien, heb ik zelf geen ervaring mee. En anders de instellingen handmatig invoeren, staan meer dan eens gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/uploads/sec820.jpg

Vind dit net op een site! gaaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Klinkt idd erg goed, maar bied wm5 smartphone wel ondersteuning voor wifi? Ben ook benieuwd hoe ze zoiets met bereik en alles doen, op c500 zit ie goed geisoleerd :)

En die gewone SD-wifi kaartjes steken er juist bewust een flink stuk uit.

Op welke site kwam je et tegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Carnagy schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:38:
[...]

ja je moet inderdaad Homescreen animation plugin installeren.

demo versie is te vinden op www.madbeetle.com

ik las dat de volle versie een tijdje free op de sitev te vinden was. iemand die die van toen nog heeft?
hmm ik zie hem toch niet echt staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:12

jerry_a

doei

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dan zonder geheugen volgens mij, dus heb je wel wlan maar geen "storage card" meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
jammer dat er geen geheugen op zit, anders had ik er zo 1 besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:00:
jammer dat er geen geheugen op zit, anders had ik er zo 1 besteld :P
uit taiwan? ik weet het niet zeker hoor maar ik kan nergens vinden dat er wel geheugen op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
zou goed kunnen idd, dat zou dan wel jammer zijn icm met het ontbreken van een storage op de huidige wm5 rom :)

Ik las net ergens anders dat je minisd slot ook I/O moet ondersteunen oid, vraag me af of de onze dat kan. En ze steken 6mm uit, dus er zal hier en daar wat gevijld moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:19:

Oke heb zojuist begrepen dat de methode van sWORDs ook te gebruiken is.
Heb de howto wat aangepast zodat deze te gebruiken is met mijn rom. Je hoeft dus niet meer te frotten met winhex zoals hier eerst beschreven stond. Download hier
Zou deze graag downloaden want heb hetzelfde probleem :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
edit: nvm lukt al :)

[ Voor 82% gewijzigd door Slitch op 28-06-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk nieuws over de c550 en zelfs al in voorinschrijving te verkijgen met een gratis headset:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Slitch schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:12:
ik krijg die swords dus niet echt aan de praat :P
en hoe formateer je een kaartje bij winhex? :$
Heb mijn post wat aangepast. Je hoeft niet meer te frotten met winhex. Gewoon de howto.rar downloaden en dan moet het lukken.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:57:
[...]

Zou deze graag downloaden want heb hetzelfde probleem :))
Tjsa dit was nu juist niet de bedoeling 8)7 Lees mijn post nog maar eens rustig door.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:13:
Eindelijk nieuws over de c550 en zelfs al in voorinschrijving te verkijgen met een gratis headset:)
Waar zie jij dat dan? Op shop.orange.nl/ontdek.aspnvstaat nog steeds oude informatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Jerome! op 28-06-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
uhm zoals ik al zei is alles gewist... kan iemand misschien aan een bootloader komen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Slitch schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:16:
*iedereen lacht slitch uit*
ik had em naar uk rom geflashed, alles super!
toen was ik bezig op windows start hij die zooi van magneto op (WM 2005) dat mtyy? en voert hij comande LR nog iets uit...
ik op mn telefoon kijken, niets
probeer em oppnieuw optestarten krijg ik elke keer dat scherm van die rood groen blau voor me...
hij doet verder dus niets meer... ook niet met datzelfde proggie
eigenlijk best sjit want kheb em niet zlef verneukt :(
iemand oplossing/suggestie?
denk je dat ze er bij orange iets aan willen/kunnen doen? :O
Sorry ik begreep je net niet helemaal goed. Ik begrijp dus dat je aan het flashen bent gegaan zonder de bootloader in IU modus te zetten?
Wat je kunt proberen is de SPL van spv-developers.com op je sd te programmeren en dan te laten flashen. Heb geen idee hoe.

Of je kunt proberen terug te gaan naar de UK rom door de downgrade te gebruiken die eerder beschreven staat. Lijkt me de meest makkelijke en veilige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Ik heb tijdens het flashen naar wm5 ook de gekste dingen gezien :)

Op een gegeven moment ook gehad dat ie enkel nog maar in de bootloader wou, ik had gelukkig wel de UI mode erop staan. Het gebeurde toen tijdens het flashen mtty crashde. Kon daarna gewoon nog een xtje het flash cmd uitvoeren, toen wel met succes! Loopt inmiddels als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
ja rutje ik krijg dus ook alleen de bootloader
hij pakt IO mode wel... als ik hem in de usb steek krijg ik ook USB te zien...
dus ik denk dat het daaraan niet ligt...
ik heb verder via een sd lezer de originele rom erop proberen te zetten maar dit werkte niet kreeg ik checksum error (door nieuwere bootloader??)

Welk commando heb jij dan uitgevoerd rutje?
@jerome: ik weet niet wat je met SPL bedoeld...
iedereen thnx voor de hulp _/-\o_

edit:
Cmd>l *******.bin
clean up the image temp buffer at 0x8C080000 Length 0x01B00000
MTTYDownloadImage "magneto.bin"
:F=*******.bin
start download
SAddress 82040000Hh Length 01B00000h
Format BINFS...
Format BINFS Completed. Continue to set BINFS type.
Set BINFS_TYPE success.
Before flashing new image , formatting old OS is completed!!

Start flashing new image!!!

en nu?

[ Voor 31% gewijzigd door Slitch op 28-06-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Je zit goed zo (volgens mij), precies op het punt waar je nu zit kreeg ik een crash.

Die stap duurt een tijdje, laat je pc (tb & muis) even met rust. Als het goed is verschijnt dan vanzelf de melding dat de flash succesvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
ow dus ik moest em laten lopen? :P
ook al staat er niets meer na start flashing new image?
edit: eerste keer zelfde foutmelding als jij....
nu tweede pogin
na poging 2:
Download Fails !!!
OEMFlashWrite error(12)
Error : DownloadImage return error (code = 0xFFFFFFFF)

zou ik mn flash kaart eens moeten formatten?

[ Voor 62% gewijzigd door Slitch op 28-06-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Je flash kaart heeft hier toch weinig mee te maken? Ik neem aan dat je bovenstaande via mtty deed met de foon in de bootloader.

Die foutmelding zegt mij niks. Misschien iets met schrijfrechten, had je alle beveiligingen eraf gehaald voor die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
nou ja ik heb de originele orange rom erop gekregen... \
nu vraagt hij bij boot clean HIVe ne format par.
wat moet ik doen?
edit2:
hij start al door (A) heb ut goed gedaan
iedereen tenks voor de hulp
btw ik heb zat webspace ter beschikking.. pm me maar ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Slitch op 28-06-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Is een C500 nou echt veel beter dan een E200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
smartphone van het jaar geworden, is kleiner enz..
zoek gewoon eens naar reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd mijn C500 als modem voor m'n laptop te gebruiken. Alle instellingen goed gedaan (en werkt ogenschijnlijk), maar de verbinding is zo ontiegelijk traag dat het dus niet werkt.
Enig idee waar het aan kan liggen en wat eraan te doen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:43:
Ik heb geprobeerd mijn C500 als modem voor m'n laptop te gebruiken. Alle instellingen goed gedaan (en werkt ogenschijnlijk), maar de verbinding is zo ontiegelijk traag dat het dus niet werkt.
Tja :+ het is GPRS he, zal niet veel sneller zijn dan 4kb/s. en je moet practisch naast een zendmast staan om wat bandbreedte te krijgen. Ik woon dus naast een zendmast, en haal max 7kb/s :). ben er trots op; tis het hoogst haalbare!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder melde is de C550 zeer binnenkort beschikbaar. Ik heb net gehoord dat Orange de telefoons waarschijnlijk morgen al binnenkrijgt en volgende week gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Carnagy op 29-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik ben benieuwd. Ik krijg vandaag mijn C500. Maar dat dat andere scherm beter is vind ik wel jammer, dan had ik ook liever de C550 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Ik zat vandaag een mailtje te vesturen via Gmail/IE, was met wm2003 geen doen (alleen al al die bevestigingen voor de beveiligde verbinding :x) maar met wm5 gaat het een stuk soepeler, erg goed zelfs.
Alleen op het moment dat je het mailtje gaat typen, krijg je zon apart invoer scherm. Hier is de tekstgrootte opeens extreem klein, wat onnodig is omdat je door dat nieuwe scherm juist alle ruimte krijgt.

Zou je de tekstgrootte van een dergelijk vak ook kunnen aanpassen (reg tweakje?) zonder de grootte op andere plekken binnen IE/WM5 te veranderen. Voor de rest vind ik alles juist wel goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Slitch schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:40:
wat moet ik doen?
edit2:
Slitch, heb jij de nederlandse Rom erop gekregen?
Hoe heb je het voor elkaar gekregen...

Zelf wil ik die namelijk ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help mijn telefoon start niet meer op :{! (win 2005) hij laad niet meer door zodra ik het sim password invoer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu start hij wel alleen als ik op start druk ofzo werkt hij niet mee :{ er staat ook no service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:40:
wat moet ik doen?
edit2:
Ja graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
ik had in eerste instantie de orange rom erop gekregen (voordat wm05 echt erop zat)
nu zitk ook vast met wm 2005
mn tellie wil zelfs niet meer opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slitch schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:34:
ik had in eerste instantie de orange rom erop gekregen (voordat wm05 echt erop zat)
nu zitk ook vast met wm 2005
mn tellie wil zelfs niet meer opladen
Jij had em toch terug naar 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Heeft er hier iemand aan te raden movie instellingen? Ik heb nou alles op xvid 600kb/s lopen met 64kb/s sound. De kwaliteit hiervan is super! (hoogste instellingen volgens de betaplayer/tcpmp benchmark zonder frame verlies!). Ik zoek echter instellingen om plaats te sparen. Het geluid wil ik dezelfde kwaliteit houden alleen de video kwaliteit moet lager zonder dat ik nonstop artifacts zie. Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat de video kwaliteit beter is met 320x240, volgens mij is dit toch alleen van nut als je de zoom functie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 2005 gefixt. (Opluchting)

Alleen nu wil ik toch wel graag terug naar 2003. iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
DutchieSmokah schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:22:
Heeft er hier iemand aan te raden movie instellingen? Ik heb nou alles op xvid 600kb/s lopen met 64kb/s sound. De kwaliteit hiervan is super! (hoogste instellingen volgens de betaplayer/tcpmp benchmark zonder frame verlies!). Ik zoek echter instellingen om plaats te sparen. Het geluid wil ik dezelfde kwaliteit houden alleen de video kwaliteit moet lager zonder dat ik nonstop artifacts zie. Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat de video kwaliteit beter is met 320x240, volgens mij is dit toch alleen van nut als je de zoom functie gebruikt?
Gebruik altijd de settings van PocketDivX encoder, werkt als een trein.
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:19:
Ik heb windows 2005 gefixt. (Opluchting)

Alleen nu wil ik toch wel graag terug naar 2003. iemand die mij hiermee kan helpen?
Mail is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik zit weer op 2003!

_O_ Jerome _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
jerome zou je mij ook kunnen helpen? :)
max.heijnen [at] gmail.com

alvast bedankt!
btw werkt dat met sd kaartje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga toch maar even wachten tot er een andere WM05 ROM komt, eentje niet voor testing purposes. Deze werkt niet helemaal lekker. Zo lang moet dat niet meer duren, als ik iets vindt laat ik het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik ken iemand met een nokia 6600 hij heeft een vga camera erin, maar hij heeft een programmatje erop waarmee je foto's op 1024x resolutie kan maken.
Bestaat dat ook voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:43:
Het lukt mij niet om een connectie te krijgen met mijn notebook.
Ik kan nergens vinden welke stappen ip moet doorlopen.
ik heb activesync en kan gewoon browsen op mijn telefoon
ik heb vervolgend internet access van orange site gedownload
tijdens setup van dit programma kan ik kiezen voor een serial cable or infra red connectie
usb is gedisabled.
er is wel een infra red connectie maar op poort 5 en 8 wordt door het programmateje geen connectie gevonden/gemaakt
wat kan ik doen, waar gaat het fout?
bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
als ik ergens toch niet uitkom is het die PERL gids :S
damn wat een takke werk!

hoe heb jij dat gedaan tonks? :$
als ik iemand mijn back up geeft kan die dan met die gids een image voor mij maken
ben echt hopeloos :(

[ Voor 32% gewijzigd door Slitch op 30-06-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Heren,

Hebben jullie nog problemen met Windows mobile 2005? Ik heb nu geen enkele probleem.
Alleen kan iemand mij vertellen of er een taskmanager er op zit?

In mijn vorige post heb ik gemeld dat ik problemen heb met TomTom 2005. De vastlopende telefoon komt alleen in TomTom 2005 voor als ik de volledige kaart gebruik met navigeren. Gebruik ik gewoon de richting aanwijzingen etc dan kan ik normaal navigeren met tomtom. Bij kaart navigatie gebruikt hij erg veel batterij en wordt erg warm. Heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Voor de rest "No problems at all"

Tot horens.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik krijg de volgende melding bij het flashen naar een vorige rom. Ik heb nu deze rom 2.00.0013 (French Update 2). En voor het installeren van 2005 zou ik toch eerst terug moeten gaan naar de meegeleverde SPVDEVS-SPL.nbf?

TyphoonNBFTools.exe:
Failure before SPL flash (Unknown bootloader SHA1 signature (NOT FLASHED))

Iemand?

[ Voor 33% gewijzigd door Erhnam op 30-06-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Ey, ik ging dus proberen terug te flashen

na deze opdracht

psdwrite.exe g: orange.bin

kopiert die dus bestanden op men flash kaart, maar als ik hem daarna open zie ik geen files, ook geeft die aan dat die nog helemaal leeg is (100%) vrij.

Als ik opstart en dan gaat die aftellen van 5 naar 0 en dan blijft die daar hangen. Hij vraagt dus niet om te flashen.

Komt dit omdat die bestanden niet op de SD kaart staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:09:
Ey, ik ging dus proberen terug te flashen

na deze opdracht

psdwrite.exe g: orange.bin

kopiert die dus bestanden op men flash kaart, maar als ik hem daarna open zie ik geen files, ook geeft die aan dat die nog helemaal leeg is (100%) vrij.

Als ik opstart en dan gaat die aftellen van 5 naar 0 en dan blijft die daar hangen. Hij vraagt dus niet om te flashen.

Komt dit omdat die bestanden niet op de SD kaart staan ?
Ik zag ze bij mij ook niet bij staan op de sd. maar ze stonden er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Opera 8 Final voor Windows Mobile Devices is uit. [Download]

Na installatie wilde ik 'm direct even uitproberen, en wat blijkt... opstarten, laden, niets...
Na wat geneuzel blijken meer SPV C500 gebruikers hier dus last van te hebben :X :

* Modaco Forum
* Opera Forums

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Erhnam schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:30:
Ik krijg de volgende melding bij het flashen naar een vorige rom. Ik heb nu deze rom 2.00.0013 (French Update 2). En voor het installeren van 2005 zou ik toch eerst terug moeten gaan naar de meegeleverde SPVDEVS-SPL.nbf?

TyphoonNBFTools.exe:
Failure before SPL flash (Unknown bootloader SHA1 signature (NOT FLASHED))

Iemand?
iemand?

Verder leuk plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.richarddawson.co.uk/photoalbums/mobilemod/fascia2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 01-07-2005 08:52 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.