De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Modaco is sowieso een erg handig forum qua smartphone weetjes... Er zijn nog een aantal extra handelingen die je moet verrichten wil je de Nederlandse T9 werkend krijgen. Je moet namelijk met een Regeditor een string schrijven en deze toevoegen in het register van je telefoon...

Morgen ga ik ermee verder, het gaat me lukken :+
Heb iig wel al ROM versie 2.1.32.11 erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 12:13
Boeie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:38:
[...]

Erg bedankt! Ik ga het nu even proberen op mijn Engelse rom.

Overigens ben ik erachter gekomen, zelf heb ik firmware 1.2.32.11 en andere telefoons die ik hierbinnen krijg zijn 1.4.32.11. Deze heeft oa. een veel heldere beltoon en er zullen nog wel een paar dingen anders zijn.

Weet iemand overigens wat de bluetooth 'versie' is van de telefoon en waar je dit kunt vinden?
Waar kan ik die firmware versie vinden? Ik zie het namelijk niet terug in het "Info" bij de instellingen, of moet ik gewoon ergens anders zoeken?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spiderbalm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Wie kan mij helpen. Ik heb geprobeerd een skin te installeren voor de media player, ik heb hiervoor PHM editor gebruikt en het "pad" ingevuld voplgens de instruktie. Daarnaast heb ik de originele skin gedelete, stom. De nieuwe skin werkt niet en oude skin is verdwenen waardoor de mediaplayer het niet meer doet. Wie kan mij helpen aan het "pad"van de oude mediaplayerskin?

Samsung UE55C7700 - oneplus 6 - BD C6900 - T-Valduec 3008 - HDD Medion 320 - @smit CI + ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
DaLass schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:37:
[...]

Waar kan ik die firmware versie vinden? Ik zie het namelijk niet terug in het "Info" bij de instellingen, of moet ik gewoon ergens anders zoeken?
Ja, Firmware versie, het is ROM versie oid..

Kijk bij Start>Settings>About
Daar staat het bij "ROM update versions: Operator:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu enige tijd een nieuwe SPV gekregen nadat ik op wat software bugs was gestuit, echter ik blijf problemen houden met mijn koptelefoon/headset (met kabel), als ik muziek luister heeft ie namelijk nogal eens de neiging ook over de speaker te loeien. Rete-irritant. Weet iemand hier een oplossing voor...?

Nou vind ik de koptelefoon zowiezo lelijk en zou graag een andere willen gebruiken. Weet iemand of je een verloopstekkertje kunt krijgen om een 'standaard' koptelefoon aan te sluiten, of weet iemand misschien of er andere koptelefoons te verkrijgen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
Een 2,5mm male naar 3,5mm female Stereo jack kost €1,15 bij de electroboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 15-09 12:13
Boeie schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:26:
[...]

Ja, Firmware versie, het is ROM versie oid..

Kijk bij Start>Settings>About
Daar staat het bij "ROM update versions: Operator:
Ooooh, bedoel je dat.... zeg dat dan! ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde even mijn ervaring met jullie delen wat betreft de nokia 6600,
en dit moet wel op dit forum, dit om een grote fout voor de mensen die een spv c500 aan willen schaffen.

ik heb bijna 2 jaar geleden de nokia 6600 bij mijn abbonnement aan geschaft, deze heb ik een jaar gedraaid zonder problem, maar toen eenmaal mijn abo afgelopen was, ging ik dus naar de winkel voor een andere telefoon + abbo, toen vielen mijn ogen op de "SPV C500" dit is echt werkelijk de grootste klere telefoon die er is. Ik heb het hele forum op tweakers over de spv gelezen en bij gehouden, en er bleven maar problemen komen, het grootste probleem was "stof onder het scherm" dit kan dan nog een productiefoutje zijn, maar orange wil dit bijna niet verhelpen en als de telefoon dan opgestuurd was kreeg je hem schoon terug maar 3 weken later was het weer zo ver. dat was dus het grootste probleem, zo zitten er in de telefoon ook een hoop software fouten, spellen die er op vast lopen, beeld wat tijdens spellen knipper (verholpen met nieuwe firmware) en ga zo maar door. ik heb nu dus mijn telefoon verkocht (spv c500) en een mooie 2ehandse nokia 6600 terug gekocht. en waarom, ik heb namelijk een emtac gps ontvanger en natuurlijk tomtom. dit werkte op de spv c500 met bepaalde tooltjes tweaks en andere rommel wel (tijdelijk). maar ik kon dat tijdelijk niet permiteren omdat ik navigatie zakelijk nodig heb. maar ik denk dan ga ik mijn nokia 6600 gebruiken voor tomtom dit was allemaal geen enkel probleem instaleren en hoppa draaien nix tooltjes tweaks en rotzooi. hij pakt mijn gps direct. ten 2e het is ook nog veel sneller op de nokia.
dit vind ik wel blangrijk om geen iritaties bij mij op te wekken. dus mijn eindconclusie is SVP C500 Klote telefoons :( NOKIA 6600 RULES _/-\o_

ik denk dat verschillde mensen deze conclusie ook erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Nokia 6600 ook gehad en ik moet zeggen, nette GSM. De reden dat ik mijn 6600 heb weggedaan is omdat het toestel veel te traag vind. Persoonlijk vind ik dat wanneer ik een SMS aanmaak dat ik die zonder 'lag' moet kunnen invoeren. Heb te vaak meegemaakt dat de 6600 het niet bij kon houden, of type ik gewoon te snel? :P
Verder vind ik het syncen met Outlook met (alle) Nokia toestellen niet je van het :(

Nu heb ik een C500, en ik moet zeggen dat ik het toch een top toestel vind. Heb er aan gedacht om de M500 te nemen of misschien de 6230i, of k750i. Maar voor mij hebben deze toestellen (op de M500 na) een te laag tweak gehalte. Heb de 6230 gehad, dus ik weet waar ik het over heb ;)

Wat ik goed vind:
- syncen met Outlook (agenda als contacten, mail, taken en (bij mij) memo's.)
- snel
- standby-tijd
- tweaks
- software
- themes
- plugins
- support van andere gebruikers
- Orange bakcup tool
- standaard Caller ID

Wat ik minder goed vind:
- stof onder het scherm

Verder zou ik zo niet een ander nadeel kunnen bedenken. Ja mensen die problemen hebben met TT nadat ze er een ander ROM op hebben gezet. Maar dat is voor de gebruiker zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:59:
Ik heb nu enige tijd een nieuwe SPV gekregen nadat ik op wat software bugs was gestuit, echter ik blijf problemen houden met mijn koptelefoon/headset (met kabel), als ik muziek luister heeft ie namelijk nogal eens de neiging ook over de speaker te loeien. Rete-irritant. Weet iemand hier een oplossing voor...?
ik zou ook graag de oplossing voor dit probleem willen weten. Wat bij mij alleen werkt is uit en aan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Orange SPV-C500 Car Kit zag ik net op eBay staan. Ik heb niet het hele topic doorgenomen maar volgens mij was dit nog niet te krijgen. De vraag is: zou het iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85 euro.. lijkt me wel beetje erg duur ..
meen me te herrineren dat ik op modaco ook wel eens een (zelfgemaakte of aangepaste) carkit ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Het is mij inmiddels ook gelukt om een T9 nederlands woordenboek op de 8010 werkend te krijgen.
Nu er nog een auto installfile voor maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Sinds ik de spv c500 heb vertellen mensen die ik bel mij dat ze zichzelf terug horen, of dat er ruis (je hoort dan ook even niets anders dan de ruis) tussendoor komt.

:? Is dit op te lossen?

En ik heb hem tweedehands gekocht en hij was simlockvrij. Is dat een probleem voor de garantie? En zo ja, hoe zet ik dat simlock er weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:13:
Sinds ik de spv c500 heb vertellen mensen die ik bel mij dat ze zichzelf terug horen, of dat er ruis (je hoort dan ook even niets anders dan de ruis) tussendoor komt.

En ik heb hem tweedehands gekocht en hij was simlockvrij. Is dat een probleem voor de garantie? En zo ja, hoe zet ik dat simlock er weer op?
Simlock terugzetten lijkt me niet nodig voor de garantie. Als je een aankoopbon hebt moet je toch gewoon garantie kunnen krijgen?
Het probleem ken ik helaas wel - ook ik krijg regelmatig te horen dat er een echo in het gesprek aanwezig is. Dacht dat dit door Orange zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
WTF!

ik had bijna een ban te pakken omdat ik de link gepost had, en nu 'mag' er ineens wel over gediscussed worden?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
hemiparo schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:15:
[...]

Simlock terugzetten lijkt me niet nodig voor de garantie. Als je een aankoopbon hebt moet je toch gewoon garantie kunnen krijgen?
Het probleem ken ik helaas wel - ook ik krijg regelmatig te horen dat er een echo in het gesprek aanwezig is. Dacht dat dit door Orange zou komen...
ik heb er vodafone in zitten. Maar dan ligt het dus aan de c500?
Klagen mensen bij jou ook over die ruis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Onder het downgraden naar de Franse ROM vanaf de Qtek ROM ging mijn PC hangen (waarschijnlijk tijdelijk oververhit geraakt... hij was toen net 40% bezig... dus ik kon niet meer verder gaan... Kl*te.. wat nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hoe krijg jij het voorelkaar om te downgraden vanaf de qtek rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
met een speciale prog maar dat wil me nog niet lukken :| damn.. probee van alles uit maar dat wil niet lukken.. Qtek ben ik voor beu eigk..

Pfffiew! Hij kan weer verder zie ik gelukkig... zucht... dacht dat ik ver van huis was... maar gelukkig gaat ie weer verder met downgraden... das iig wel een opluchting.. zal mijn moeder op mijn donder geven... die dacht een hoes om de computer te doen zodat er minder stof uit de PC kwam... nou dat was bijna fataal geworruh voor mijn SPV C500

[ Voor 104% gewijzigd door DaJohn op 09-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Oh ja lekker dat had ik niet verwacht. Is dat nieuw ofzo dat je programmas moet gebruiken om iets te bewerkstelligen via de pc?

Welk prog |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
MindedRaptor schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:46:
[...]

Oh ja lekker dat had ik niet verwacht. Is dat nieuw ofzo dat je programmas moet gebruiken om iets te bewerkstelligen via de pc?

Welk prog |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
een gepatcht RUU_update bestand ofzoiets... heb ik gekregen van McCune..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
hemiparo schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:19:
Orange SPV-C500 Car Kit zag ik net op eBay staan. Ik heb niet het hele topic doorgenomen maar volgens mij was dit nog niet te krijgen. De vraag is: zou het iets zijn?
Sinds eergisteren heb ik er een. Hier staat een foto:
http://img231.echo.cx/img231/4691/seidioc5002oo.jpg

Hij is wel een stuk breder dan je eigenlijk verwacht. Maar ik moet zeggen dat hij echt heel degelijk uitgevoerd is. Niet te vergelijken met die carkits die je in de sigarettenaansteker moet stoppen.
Links zie je nog de zwanehals die naar mijn zijraam gaat. Hij rust wel op mijn dashboard omdat hij dan minder trilt. Maar door de kogelscharnier waar hij aan vastzit is hij prima te draaien indien nodig.
Op het apparaat zelf zie je aan de linkerkant de stekker van de meegeleverde microfoon en rechts de stekker van de stroom toevoer. Als je nog een oudere of goedkope GPS met draad hebt, dan kun je die bovenin er in stoppen. Rechts zit nog een mogelijkheid om een stekkertje er in te stoppen naar een draadloze GPS, zodat deze ook opgeladen wordt.
Zodra je de auto start gaat hij keurig over in hoofdtelefoon stand. Een beetje raar, maar dat maakt verder niet uit, want die kun je op dezelfde manier instellen als handsfree. Het geluid wordt versterkt weergegeven en het microfoontje werkt prima als je hem aan je kleren vastmaakt.
Kortom ik vind het een uitstekende carkit!! _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:22:
85 euro.. lijkt me wel beetje erg duur ..
Ik heb eens uitgerekend wat een losse houder en autolaadsnoer kost en dan kom je ook al snel aan ± 40,- euro. Dan moet je zelf elke keer het snoertje (om op te laden) eraan vastmaken.
Verder is het dan geen echte carkit, want het geluid komt dan nog steeds uit de C500.
Maar je hebt gelijk 85,- euro zonder verzendkosten vond ik ook erg veel, dus ben ik verder gaan kijken. Ik ben uitgekomen op een site van Wim Duiverman (http://www.duiverman.nl/shop_details/5/2735) Daar kost hij incl verzendkosten 71,75 euro. :*)

En nee, hij is geen familie :P , het is geen kennis van me O-), maar gewoon een vertrouwd adres waar je deze carkit kunt kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door funske op 09-06-2005 19:26 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

DaJohn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:48:
[...]

een gepatcht RUU_update bestand ofzoiets... heb ik gekregen van McCune..
Kunnen we die ook ergens vinden of niet? Zou wel fijn zijn idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
MindedRaptor schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:56:
[...]

Kunnen we die ook ergens vinden of niet? Zou wel fijn zijn idd
Kun je niet echt vinden... heeft er even op gestaan op spv-developers.com

Eindelijk! eindelijk ben ik weer terug op de Franse ROM! HeHe dat had wat geduurt! Maar ik ben er eindelijk bij gekomen...

Off topic: Go Helmond Sport! Dit wordt spannend! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door DaJohn op 09-06-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:43:WTF!

ik had bijna een ban te pakken omdat ik de link gepost had, en nu 'mag' er ineens wel over gediscussed worden?
Discussie? Ik zeg alleen dat 'het' perfect werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

DaJohn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Kun je niet echt vinden... heeft er even op gestaan op spv-developers.com

Eindelijk! eindelijk ben ik weer terug op de Franse ROM! HeHe dat had wat geduurt! Maar ik ben er eindelijk bij gekomen...

Off topic: Go Helmond Sport! Dit wordt spannend! _/-\o_
ik weet niet heo moeilijk de hint is. Kun je mij die niet even passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
MindedRaptor schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:05:
[...]

ik weet niet heo moeilijk de hint is. Kun je mij die niet even passen?
Zelfde e-mailadres? Weet namelijk niet meer welke mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Stuur maar naar mindedraptor at gmail.com als je wil.

[ Voor 97% gewijzigd door Sayko op 09-06-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of het ook mogelijk is om met een ander programma te syncen dan outlook?
Was namlelijk benieuwd met welk programma je nog meer goed je contacten en agenda mee zou kunnen syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

cornelixnootje1 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:13:

Hier liep ik ook tegen aan, bij mij was de oplossing te vinden in het zachter zetten van het geluid. Kennelijk vangt de interne mic het geluid op en seint dat misschien weer door naar andere kant van de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:27:
ik heb er vodafone in zitten. Maar dan ligt het dus aan de c500?
Klagen mensen bij jou ook over die ruis?
Ruis valt volgens mij wel mee... heb er in ieder geval niet vaak klachten over gehoord ;) maar de echo is dus een veel gehoorde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend over de opvolger de C550? Ik hoorde dat hij eind mei beschikbaar zou zijn, echter is dat nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ik weet niet of jullie het al weten maar er is een progje uit welke gesprekken kan opnemen:

http://www.poccosoftware.com/ella.html

Works deliciously

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Iemand ervaring met popmail-instellingen van @home op je c500? Bij voorkeur met de Orange-proxy-instellingen ('gratis internet'). Kan het? Zo ja, hoe?

2. Zoek trouwens al heel lang naar een theme dat de volgende zaken bevat op het homescreen:
-taken
-agenda
-geheugenbeheer
-sms
-batterij beheer
-goed leesbare klok
-profiel

Ik heb wel thema's gevonden die enkele onderdelen combineren, maar zoek er eentje die het bovenstaande allemaal samen heeft. Ik beschik inmiddels over alle benodigde plugins....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom maak je niet zelf een skin met de benodigde onderdelen? Kun je 'm maken zoals jij wilt :D Kijk anders even op LemondeDuSkin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik ben altijd erg voorzichtig met dit soort dingen, maar ik wil upgraden naar de franse update.

ik heb nu een gesimlockte spv [standaard bij abo] is gesimlocked denk ik toch?

als ik nu upgrade? welk progje kan ik het best gebruiken? moet ik eerst naar de engelse update?

is er ergens een heel makkelijk tutorial te vinden waar je dit kan doen? Raden jullie het me af om een of andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 12-09 22:57
Ik heb mijn telefoon laatst ook van de nederlandse naar de franse Rom geupgrade.
Ik kon niet echt een duidelijke tutorial vinden, maar ik ben er wel uitgekomen.
Ik heb het zo gedaan: (Op eigen risico)

Stap 1: download de franse rom: http://www.orange-entrepr...oolkit/php/dl.php?id=1445
Stap 2: Pak deze file uit, maar pak die installer ook uit met winzip
Stap 3: http://www.spv-developers.com/content/TyphoonNbfTool.zip
Stap 4: Start NBF Tool.
Stap 5: File -> Open: nk.nbf
Stap 6: Klik Tools -> Edit Header Data...
Stap 7: Vul in:

Manufacturer: HTC
Model: SPV C500
Language: DUTCH
Operator: ORANGE (of leeg laten indien SIM lock vrij)

Stap 8: Klik OK en kies Tools -> Recalc. Header CRC32
Stap 9: File -> Save As.....(Vorige file overschrijven)
Stap 10: Start ROMUpdateUtility en klik steeds op verder (zo nu en dan vinkjes plaatsen).

En gaan met die banaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
wat verdwijnt er als ik hem flash?

sms games etc?

de telefoon moet uitstaan?

[ Voor 23% gewijzigd door Carnagy op 14-06-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel SMSjes kunnen er in de C500? Ik wil hem namelijk kopen.. moet namelijk wel wat opslag hebben..

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb er nu 300 ingekomen instaan en 500 verzonden en hij is bij lange an nog niet vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:49:
ik heb er nu 300 ingekomen instaan en 500 verzonden en hij is bij lange an nog niet vol...
Ohh das wel beter dan.. gaat het gewoon om de bytes ofzo?
En is er geen metertje voor de berichtbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
het gaat inderdaad om bytes.

Ik gok dat ze van de standaard 25 mb afgaan die je telefoon als geheugen heeft. bovendien heb je extenties in outlook express zodat je ej sms-jes daar ook kan opslaan. jeyo mobile etc is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:55:
het gaat inderdaad om bytes.

Ik gok dat ze van de standaard 25 mb afgaan die je telefoon als geheugen heeft. bovendien heb je extenties in outlook express zodat je ej sms-jes daar ook kan opslaan. jeyo mobile etc is dat.
zo dat is wel beter! bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Ik heb net de franse update uitgevoerd en alles hier is naar ik weet goed gegaan.

Nu staat er als provider Service Binnenland en niet Orange. Ik kan ook via het netwerk dit niet aanpassen, ik zie geen orange, alleen een leeg tekstvak. Ik kan dus ook niet bellen, als ik wil bellen dan krijg ik te horen dat ik naar een niet bestaand nummer bel...

o2 tmboile etc staan er allemaal wel. orange is niet te vinden. Ik heb via regtweaks mijn operator naar orange NL veranderd. misschien is dat iets wat ik niet heb mogen doen?

het lijkt erop alsof ik niet wordt geaccepteerd.

Tussentijdse update:

Er staat inmiddels weer orange en ik zie nu dat ik wel gebeld kan worden.

er is volgens mij iets mis met uitgaande gesprekken. sms'jes van orange krijg ik en m'n voicemail kan ik ook gewoon bellen.

alleen vrienden van me kan ik dus niet bellen...

[ Voor 89% gewijzigd door Carnagy op 14-06-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Heb je de header wel goed aangepast? Operator: ORANGE gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
PcFer schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:06:
Heb je de header wel goed aangepast? Operator: ORANGE gezet?
deze stond al goed naar mijn weten maar hier heb iok wel op gelet ja. Ik weet 99% zeker dat er Orange stond. Ik kan dus inmiddels wel gebeld worden...

alleen ik blijf de melding krijgen dat ik een niet bestaand nummer wil bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
er staat weer service binnenland na een reboot :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
hoe kan ik downgraden naar de nl versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
haha, relax. Je kunt niet downgraden naar de NL versie, omdat daar geen nederlandse rom te downloaden is.
Ik geloof dat er wel wat trukjes zijn om hem te downgraden naar de UK versie.
Hiervoor moet je even in dit topic zoeken en je kunt even op deze fora een kijkje nemen:
http://www.modaco.com/index.php?act=idx
http://www.pocketpc-club.nl/forum/forumdisplay.php?f=33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik was idd een beetje opgefokt :)

uk rom nog flinke nadelen aan? kan ik via orange geen NL versie krijgen ofzo?

of nog een x de franse eroverheen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
De UK rom heeft volgens mij geen nederlandse t9, maar daar is wel een dll file voor die een stukkie hierboven is gepost.
Ik weet niet of orange die rom geeft. Je kunt het altijd vragen, maar ik zou niet persoonlijke gegevens geven (IMEI o.id.). Misschien geven ze je in de toekomst geen garantie meer.

Ik weet niet of het lukt om de franse er nog een keer overheen te doen, je kunt het altijd proberen. Al denk ik wel dat het niet zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik zag dat ik dus wel ORANGE had staan als provider...

weet niet waarom ik Service Binnenland zie staan

phone stond aan toen de update begon. ging vanzelf uit.

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ok, ik gooi nu opnieuw de franse update eroverheen...

so far so good. iig, zoals het eerst ook leek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
YES YES YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!

heb het gevonden!!!

Ik kwam er dus achter dat al mijn nummers ineens de + voor het nummer kwijt waren!

daarom kon ik dus niet bellen!!!

ben zo ontzettend blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen maand ook een C500
Heb altijd een SPV Classic gehad dus vrij bekend gebied voor mij.
Deze is echter veel sneller, compacter, mooier en uitgerust met meer functies :)
Ben er dus zeer tevreden mee.

Maar omdat ik 'm pas sinds afgelopen maand heb, betekend het dan ook dat ik de nieuwste ROM heb of is dit niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
nederland heeft maar 1 rom versie.

de meeste mensen hier flashen naar de franse rom omdat daar het flikkeren tijdens een spelletje wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flikkeren tijdens een spelletje? :o
Geld dat voor elk spelletje dan.

Als ik standaard spelletjes zoals Patience speel heb ik hier geen last van.
Trouwens ook niet als ik Worms oid speel..
Tenminste als ik denk te weten wat jullie onder flikkeren verstaan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
niet onder elk spelletje. patiance en worms doen het hier ook goed.

maar bijvoorbeeld candy catchup flikkert weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:48:
niet onder elk spelletje. patiance en worms doen het hier ook goed.

maar bijvoorbeeld candy catchup flikkert weer wel.
Hmmm ok.
Dan moet ik maar eens gauw meer games gaan proberen.
Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:21:
[...]

Hmmm ok.
Dan moet ik maar eens gauw meer games gaan proberen.
Tips? :)
skyforce is errug leuk

candy catchup dus

explode arena

wel allemaal betaal spellen dus ze kosten je geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Je moet ermee bellen, geen spelletjes spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Boeie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:43:
Je moet ermee bellen, geen spelletjes spelen :+
ik luister er ook muziek mee en gebruik hem als m'n agenda :D

bellen kon ik gister dus even niet :D

Trouwens, ik kon de telefoon wel weer gewoon flashen...

Moest ook wel de taal opnieuw aanpassen. dat werd niet automatisch gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik zag dit hier! best goed nieuws toch?

http://www.modaco.com/Ora...obleem_c500_-t206777.html

zou dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws voor de mensen die er last van hebben, ik gelukkig persoonlijk (nog) niet.

Overigens is bellen ook wel hetgeen ik vooral met m'n C500 doe hoor :P
Alleen af en toe een potje patience is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb er al wel flink last van...

zal orange eens mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is... doet TomTom5 het nu wel of niet op de Franse Rom. Ik denk er aan om een 512mb
MiniSD te kopen, samen met zo'n Bluetooth GPS receiver van eBay. Maar aangezien ik niet mijn
rom kan downgraden, moet ik wel weten of iemand succes heeft gehad met de franse rom en
TomTom. Graag even laten weten, thank you!

Pagina 17 onthult het antwoord. Verder nog ervaringen met TomTom5 dan? Werkt het een beetje
goed op de C500? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:40:
Mijn vraag is... doet TomTom5 het nu wel of niet op de Franse Rom. Ik denk er aan om een 512mb
MiniSD te kopen, samen met zo'n Bluetooth GPS receiver van eBay. Maar aangezien ik niet mijn
rom kan downgraden, moet ik wel weten of iemand succes heeft gehad met de franse rom en
TomTom. Graag even laten weten, thank you!

Pagina 17 onthult het antwoord. Verder nog ervaringen met TomTom5 dan? Werkt het een beetje
goed op de C500? :)
Ik heb de Bluetooth GPS van ebay,
Ik heb een 512mb mini SD
Ik heb de Franse Rom

en het werkt perfect, totaal geen problenen verder, ik hoefde niets in te stellen, het was installeren en werken! _/-\o_

Ik heb laatst met een pda met tomtom5 gereden en met mijn c500 er naast, alleen het scherm is natuurlijk wat kleiner maar voor de rest is er totaal geen verschil qua navigatie en scherminformatie enz.. Het viel mij 100% mee met hoe goed het op een telefoon en een 'klein' scherm werkt!

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfight op 15-06-2005 16:15 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:55
Ik heb een probleempje. Ik zat even in de taskmanager. In de map Storage\Windows\Start Menu zag ik een aantal lege mappen. Bijv. de map Games, de map Accessoires, en nog een aantal. Er stond bij dat ze allemaal leeg waren. Ik heb daarom de mappen gewist.

Als ik nu de telefoon aan zet en druk op Begin, Meer... etc. dan mis ik opeens een aantal mappen. Bijvoorbeeld de map Ontspanning, de map Bureau Accessoires, etc.

Hoe krijg ik de verwijdering weer ongedaan? Please help me....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb net ook de c500 gekocht ;)
Alleen nu zit er nog een software lock op..
Hoe krijg ik deze eraf? dat programmatje in de OP werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
nathalia schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:31:
Ik heb een probleempje. Ik zat even in de taskmanager. In de map Storage\Windows\Start Menu zag ik een aantal lege mappen. Bijv. de map Games, de map Accessoires, en nog een aantal. Er stond bij dat ze allemaal leeg waren. Ik heb daarom de mappen gewist.

Als ik nu de telefoon aan zet en druk op Begin, Meer... etc. dan mis ik opeens een aantal mappen. Bijvoorbeeld de map Ontspanning, de map Bureau Accessoires, etc.

Hoe krijg ik de verwijdering weer ongedaan? Please help me....
De klopt wel, de mappen hebben in de fileexplorer een andere naam dan als je in het startmenu kijkt, 'games' in de fileexplorer is bijvoorbeeld 'ontspanning' in het start menu. Denk dat dit door het vertalen is gekomen, maar het is inderdaad een stom iets.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
question:

Ik heb de franse update, maar het stil icoontje blijft zichtbaar ook als het profiel op normaal staat, tipsof ervaringen?

mp3 ringtones zie ik niet als beltoon... hoe los ik dit op. heb via regtweaks naar storage card\tones gelinked

[het stil icoontje is nadat mijn koptelefoon erin geweest is weg en komt ook niet meer terug]

[ Voor 17% gewijzigd door Carnagy op 16-06-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Nogmaals ringtones gewoon in je my documents map doen (storage of storage card). Dan pakt die rom ze automatisch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Heb mn c500 met de franse rom geupdated en alle settings met de orange cab weer veranderd. Nu zie ik alleen telkens als ik gprs gebruikt heb dat "g" logo boven mijn antenneontvangstbalkje staan (alsof die nonstop online is) terwijl dat logo eerder als ik op de "gespreksbeeindigingsknop" drukte gewoon terug naar zijn plaats ging. Is dit normaal of moet ik nu telkens naar vliegtuigmodus over en weer switchen?

En btw werken die gratis internet settings nog steeds? (bij mij nl. na de update niet meer ;( )

[ Voor 4% gewijzigd door DutchieSmokah op 16-06-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
MindedRaptor schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:19:
Nogmaals ringtones gewoon in je my documents map doen (storage of storage card). Dan pakt die rom ze automatisch mee.
Ik heb nu een paar mp3 bestanden die ik als sms toon wil gebruiken. in de map met de andere sms tones erbij zetten werkt niet want m'n spv ziet ze niet.

in my documents werkt ook niet want dan kan ik ze alleen als beltoon kiezen...

Hoe fix ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
DutchieSmokah schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:39:
Heb mn c500 met de franse rom geupdated en alle settings met de orange cab weer veranderd. Nu zie ik alleen telkens als ik gprs gebruikt heb dat "g" logo boven mijn antenneontvangstbalkje staan (alsof die nonstop online is) terwijl dat logo eerder als ik op de "gespreksbeeindigingsknop" drukte gewoon terug naar zijn plaats ging. Is dit normaal of moet ik nu telkens naar vliegtuigmodus over en weer switchen?

En btw werken die gratis internet settings nog steeds? (bij mij nl. na de update niet meer ;( )
Hier had ik ook last van. Je moet orange shell downoaden en installeren. Daarin kun je instellen dat hij automatisch de GPRS verbinding weer verbreekt.

De .cab file is hier te downloaden.

[ Voor 8% gewijzigd door PcFer op 16-06-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een probleem met mijn BT headset in combinatie met de c500. Ik gebruik een Logitech Mobile Freedom headset. Mijn c500 heeft nog steed de originele nederlandse firmware :( .

Dit is wat ik ontdekt heb tot nu toe.

Als ik de headset verbind als de toetsen NIET gelocked zijn kan ik de volume-knoppen op de headset gewoon gebruiken. De headset geeft een luidere piep iedere keer als ik het volume hoger zet. Als ik de toetsen lock dan werken de volume knoppen niet meer. Ik hoor nog steeds de bevestigingspiep maar die wordt niet luider/zachter.

Als ik de headset verbind terwijl de toetsen al gelocked zijn dan kan ik het volume voor een gedurende een paar seconden wijzigen via de headset maar daarna werkt dit niet meer.

Ligt dit aan de headset of de telefoon?

Zijn er meer mensen met dit probleem? of kunnen een aantal mensen bevestigen dat ze dit probleem niet hebben? Indien mogelijk noem dan ook je headset en de firmware in je telefoon.
Ik heb deze vraag ook al gesteld op modaco maar daar kreeg ik niet veel (nul) respons, ik hoop dat dat hier onder tweakers iets beter is.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het goede formaat om een filmpje af te spelen fullscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb windows mobile 2005 draaiend op de c500, ziet er super uit en draait als een speer, booten gaat zeker 2 tot 3 keer sneller. Nou nog kijken of de bluetooth audio gateway inderdaad er in zit, dan zou tomtom mobile via mijn parrot ck3300 ook over de speakers te horen moeten zijn. Voor als nog kan ik iedereen aan raden over te stappen naar 2005, maar let op, terug gaan is niet simpel!

Ik weet alleen niet of ik een zipje van de files hier mag posten.

Modbreak:nope, en ook de instructies niet; zie Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware

[ Voor 76% gewijzigd door Korakal op 24-06-2005 00:00 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

sWORDs,

Kun je mij de bestanden mailen? gertitombo@hotmail.com
Bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door jamesbond007uk op 18-06-2005 12:19 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:10

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

dubbel gepost

[ Voor 113% gewijzigd door jamesbond007uk op 18-06-2005 12:20 . Reden: dubbel op ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:57
Mij ook AUB :) Ik wil ook wel WM 2005 erop!

rubenbalsters@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor meer info: 2005 draadje @ modaco

kortom niet veel boeiends met wat redelijke nadelen:
-slechtere camera driver
-geen NL t9 (ook niet via trucjes dus!)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Naar mij mag je zo ook maieln hoor. Mindedraptor@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Misschien dat de t9 wel werkt op manier 2 (duits overschrijven inplaats van een extra taal toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope.. het gebruikt een hele andere layout.. dus oude T9 files gaan niet werken! (schijnt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
kan er ook iemand naar mij de bestanden toesturen?
mailto:johnvdschaaf@gmail.com

sWORDs... ik lees over provider unlocked... je bedoelt dan de simlock verwijderen of de application lock?

Ik herken trouwens de procedure net als de SPV Classic... Toen stond daar WM 2002 op en kon er dmv de SD kaart een backup gemaakt worden en op de zelfde manier weer terug geplaatst worden...

[ Voor 70% gewijzigd door DaJohn op 18-06-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
@ sWORDs: welke build heb je erop gezet? Ik heb hier deze build: Windows Mobile 2005 Codename Magneto 5.1.1700 Build 14326.0.0.0. Heb alleen nog een risico genomen om hem te installeren, er zal best wat voordeel zijn maar heb het idee dat de nadelen van deze 'beta' daar niet tegenop wegen... Ik ga eerst nog maar eens nader ondzoek doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Hoe komen jullie trouwens aan de ROM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit gaat alleen over de "sim"lock (het is een providerlock, simlock zou zijn dat er maar 1 sim op werkt, op je c500 werken alle orange sims, dus provider lock). Application Lock is niet belangrijk (daar flash je toch weer overheen) OS 5.1.1700 (Build 14343.0.0.0) Trouwens het flashen van een andere rom kan ik je afraden tenzij ze iets met devauth.exe gedaan hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door |sWORDs| op 18-06-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
sWORDs schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:54:
Dit gaat alleen over de "sim"lock (het is een providerlock, simlock zou zijn dat er maar 1 sim op werkt, op je c500 werken alle orange sims, dus provider lock). Application Lock is niet belangrijk (daar flash je toch weer overheen) OS 5.1.1700 (Build 14343.0.0.0) Trouwens het flashen van een andere rom kan ik je afraden tenzij ze iets met devauth.exe gedaan hebben.
Ben er ook al achtergekomen dat de rom wie ik hier heb voor PPC's is en niet voor Smartphones. Ik kon jouw versie rom niet zo 1-2-3 vinden, als je mij een handje wilt helpen dan kan je mijn email adres in mijn profiel vinden ;).

Nog ff een klein vraagje: Werkt TomTom Mobile 5 erop?

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 18-06-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Damn... nu moet ik wel een geheugenkaart kopen haha! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij die 2005 versie sturen? of een linkje (vervalt de garantie dan ook?)
tim@thebaitshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Goed waarschijnlijk nog een kant tekening dat waarschijnlijk de 900 band niet werkt. (kpn/vodafone) aangezien de amerikanen alleen 850/1800/1900 hebben. Voor orange is er echter geen probleem. Er zijn een aantal amerikaanse roms aangepast naar de 900 band. Ik ga eens kijken of ik de 850 naar 900 kan veranderen. (hoop dat itsme (=goeroe) weet hoe de modaco gasten het geflikt hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 18-06-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een groot risico? flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het probleem is dat je niet zo maar even terug kan. Ik heb maar 1 rom waarmee je weer terug kan (volgens anderen, nog NIET getest) (en heb deze alleen op het werk liggen) en kan op internet geen andere vinden. Er is wel een goeroe bezig met kijken naar andere mogelijkheden om weer terug te flashen, echter is die er nog mee bezig.

Indien je eerst een backup maakt (naar sdcard, zoek maar even op modaco) moet het wel mogelijk zijn, but again untested.

Edit:

Net een mailtje gehad van degene met kpn en na een handmatige selectie en een reboot werkt het wel.
Tomtom 2005 met een niet rikaline GPS heb ik nog niet aan de praat.

Vooralsnog de voordelen:
Email is stukken leesbaarder met wm2005.
Zoals eerder vermeld gaat booten veel sneller.
Telefoongesprekken zijn duidelijk beter van kwaliteit.
De menu's zijn makkelijker en uitgebreider.
Mooiere schermen

Vooralsnog de nadelen:
Indien je provider zich op de 900 band bevind kan het wel eens niet goed werken.
Terug flashen (misschien voorlopig niet mogelijk en) moeilijk.
Geen nederlandse t9
Geen tomtom indien de GPS niet van rikaline (dit kan aan mij liggen, is bij de franse rom ook nooit gelukt)
Camera minder scherp
Resco explorer laat de phone crashen (andere explorer doet het waarschijnlijk wel)
De orange gprs cab werkt niet (je moet je gprs dus met de hand instellen)

[ Voor 58% gewijzigd door |sWORDs| op 18-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het aan te raden om te wachten tot dat er een zekerheid is dat je terug kan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.