De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4)

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mich schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:02:
Ik heb ook nog een vraagje.hoe kan je zorgen dat in je contactlijst alle sim contacten niet zichtbaar zijn ?
Instellingen, Telefoon, Gespreksopties, vinkje bij SIM-contacten weghalen.

(ik weet het... niet de meest logsiche plek ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:31:
[...]

Thanks pwhooftman, _/-\o_

Je hebt me iig al geholpen met het 5 en 2005 misterie. Ik heb dus mobile 2005 (4.40) en daarin zit die keuze die jij nu beschrijft schijnbaar niet. :O Weet jij hoe ik deze versie aan de praat krijg?

Ik begin er een hard hoofd in te krijgen... 8)7 |:( ;(
Dan zou je de zogenaamde Traffic Plugin patch moeten gebruiken waardoor ook niet-TomTom GPSén gebruikt kunnen worden. Haal die van het adres wat enkele regels hieronder genoemd wordt.

Uit één van de eerste berichten van deel 3 van dit topic heb ik onderstaande tekst gehaald:

Je kunt TomTom (v4.40) ook werkend krijgen op de C500 ook al is dat officieel nog niet ondersteund, dmv de traffic plugin patch. Dit werkt ook met de GPS ontvangers die hierboven zijn genoemd.
http://support.tomtom.com/traffic/software/ttm_sp.zip

Dit zijn de instructies die je moet gebruiken met de originele tomtom ontvanger.

Other information you need to get Mobile working on the C500 are as follows,
* If gps connection does not work on C500, you might need to follow these steps:
To connect with bluetooth:
* throw away all TomTom Wireless GPS - devices from your BlueTooth settings (menu Settings (4) - BlueTooth ( )
* DISABLE COM7 - support (menu Configurations (997) - BT SerialPortSetup (2) - second checkbox)
* start TomTom MOBILE (wait 1:30 minute; there should be a beep and another question 'This application is not known...')
* exit TomTom MOBILE
* switch your phone off and on again
* start TomTom MOBILE and you should have a connection with the TomTom Wireless GPS

Dit zijn de instructies die je moet gebruiken voor een andere muis dan de originele tomtom ontvanger.

Zet de 3 mapjes "Benelux Navigator map", "TomTom" en "2577" op je Storage kaart.
Het mapje System heb je niet nodig, die is voor Symbian telefoons.

Installeer de Traffic-update (ook op je Storage kaart)

Zet je gps muis aan.

Zet Com 6 en 7 aan, druk op Done. (dit vind je in BT SerialPortSetup in het 'Configuraties' menu.
(Wanneer ze al aan staan, eerst uit zetten en op "Done" drukken)
Daarna pairen met de bij de muis geleverde code, code 0000 of geen code.
(Is per gps-muis verschillend.)
De naam van je Bluetooth apparaat laten staan.
Of wijzig deze in "TomTom Wireless GPS"

Dan moet het werken
(Let wel op dat je binnenshuis weinig tot geen bereik hebt, dus buiten testen na installatie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33

jerry_a

doei

Ik zag net dat de nieuwe Opera voor de c500 er is.

http://www.opera.com/down...=Certified%20for%20Orange

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
offtopic:
Iemand al bezig met een deeltje 5? We zijn over de 1000 heen.

Vandaag ook maar eens de franse rom vervangen voor de nieuwe NL. Werkt hopelijk mn MMS ook eens goed.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

offtopic:
Deeltjes hoeven niet meer sinds de nieuwe layout

[ Voor 3% gewijzigd door Boboga op 17-07-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Met de nieuwe update krijg ik TomTom (met Rikaline 6030 muis) niet meer aan de praat. In het configuratiescherm (zie ook de uitleg van pwhooftman) krijg ik in de nieuwe versie de com poorten niet meer te zien. Niet goed dus...
Nu denk (lees: hoop) ik dat ik de oplossing over het hoofd zie en even ergens anders moet kijken/instellen maar ik kan het niet vinden. Zijn er al mensen die het wel werkend hebben gekregen (en het hoe even willen melden ;)) of moet ik terug naar de originele rom... en hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het vandaag met veel moeite aan de praat gekregen.

Eerst bij Bluetooth alle apparaten weggooien dan telefoon uit en muis uit.
Gps muis laten zoeken met Bluetooth, Com 6 (outgoing) pairen met je gpsmuis. Volgens mij heb je Com7 niet nodig. In TomTom andere gps muis selecteren. TomTom verlaten.
Dan weer TomTom opstarten en werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Welke versie van TomTom heb je (ik zelf 4.430). Reden waarom ik het vraag: hier werkt het dus niet :(
Alle verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, verbinding gemaakt met Rikaline (die meteen gevonden en verbonden wordt, zoals altijd eigenlijk), daarna Com 6 (outgoing) gepaird met de Rikaline. Zowel beveiligd als onbeveiligd. Daarna opnieuw de telefoon gestart en TomTom opgestart. Na 10 minuten nog steeds geen GPS gevonden... hopelijk krijg ik mijn setje vanavond nog werkend (vakantie enzo...).

Oh ja, in TomTom had ik nergens de mogelijkheid om een andere GPS te selecteren...

[ Voor 8% gewijzigd door hemiparo op 18-07-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In TomTom bij (5) wijzig voorkeuren kiezen voor stel GPS in. Dat wijzigen in andere GPS muis en volgende drukken. Ik heb App. versie 5.000 (4180) GPS stuurprogramma v1.20. Kaart: Benelux-F-map v390. Taal Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
is ook een manier :) kun je even contact met me opnemen via e-mail? (kon in je profiel geen e-mail vinden...)

Verder geen mogelijkheid om terug te keren naar de oude rom?

[ Voor 23% gewijzigd door hemiparo op 18-07-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: oeps verkeerde topic.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:56:
Iemand die weet waar ik een acculader en accu kan krijgen voor deze telefoon?
Kijk hier eens. Heb niet gekeken naar de goedkoopste ;) dus het kan zijn dat het ergens anders goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:29:
[...]

Kijk hier eens. Heb niet gekeken naar de goedkoopste ;) dus het kan zijn dat het ergens anders goedkoper is...
Bedankt, maar ik bedoelde een accu/lader voor de c550, dus verkeerde topic sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
hemiparo schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:06:
Welke versie van TomTom heb je (ik zelf 4.430). Reden waarom ik het vraag: hier werkt het dus niet :(
Alle verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, verbinding gemaakt met Rikaline (die meteen gevonden en verbonden wordt, zoals altijd eigenlijk), daarna Com 6 (outgoing) gepaird met de Rikaline. Zowel beveiligd als onbeveiligd. Daarna opnieuw de telefoon gestart en TomTom opgestart. Na 10 minuten nog steeds geen GPS gevonden... hopelijk krijg ik mijn setje vanavond nog werkend (vakantie enzo...).

Oh ja, in TomTom had ik nergens de mogelijkheid om een andere GPS te selecteren...
Is het al gelukt? Ik dacht dat Com6 inbound moest zijn, heb je dat geprobeerd?
En heb je de 'Traffic plugin' patch geïnstalleerd die het mogelijk maakte met niet-TomTom Gps'en te pairen?
En heb je de pairing hernoemt naar TomTom Wirelss GPS?

Ik heb al een tijdje TTM5 dus ik weet het niet meer zeker, maar ik dacht dat bovenstaande nodig was voor TTM4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Jongens er zit een nieuwe versie van Windows Mobile 5 aan te komen. Verwacht wordt dat deze in de loop van de week uitkomt. Details: OS 5.1.29 (Build 14728.0.0.0)
Nou niet allemaal als een gek gaan lopen mailen, ik hou jullie op de hoogte, weet nog geen concrete verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoer? wordt die verder ontwikkeld door mensen ? of is dit gewoon een test versie die ze bij microsoft (of vul maar in) nog op de plank hadden liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:21:
stoer? wordt die verder ontwikkeld door mensen ? of is dit gewoon een test versie die ze bij microsoft (of vul maar in) nog op de plank hadden liggen?
Afkomstig van Bill, en men moet deze alleen modificeren zodat deze rom op elk toestel werkt. Er zit een soort van watermerk in de ROM wat gedisabled moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou. klinkt mooi :) hopelijk de problemen van de vorige versie opgelost en een betere camera driver !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superinteresante info jerome hoop dat we snel iets mogen vernemen in dit forum hierover ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

is het nou ook mogelijk met dit toestel om meerdere verbindingen tegelijk te maken via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey hemiparo, je gmail werkt niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Omdat ik de nieuwe orange rom erop had gezet, en misschien de smaak van het flashen heb te pakken. Wilde ik meer. Eerst moest ik wat anders ... dat ging niet goed, schijnt aan de nieuwe bootloader te liggen. Kreeg dit mailtje terug. Ik weet namelijk niet of ik over unlock mag praten in dit forum.

Edoz

Hello,

we currently work on this (seems you use the new Orange NL ROM). You can expect
a solution within the next 12 hours.

Regards,

IMEI-CHECK Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de nieuwe bootloader, problemen gaat geven als ik andere roms wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

hmm... ik moet beter lezen.

[ Voor 75% gewijzigd door |sWORDs| op 19-07-2005 22:31 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

ljt schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:51:
is het nou ook mogelijk met dit toestel om meerdere verbindingen tegelijk te maken via bluetooth?
JAAAAAAAAHAAAAAAAAAAAAA dzjeesz LEES DE DRAAD VOOR JE BLAAT! :(

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een domme vraag...maarre ik heb dit toestel nu ongeveer een week en ik ben benieuwd of je er ook een soort automatische toetsenbordvergrendeling op kunt zetten? (ik doe het nu handmatig met de rode knop...maar vergeet dit wel eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
het zit er iig niet standaard op bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er wel op.. je kunt instellen dat ie na x minuten automatisch op blokkering gaat (bij beveiliging ofzo geloof ik). dan moet je effe een de-blokkeer wachtwoord opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Welke file moet ik hebben om m'n contactpersonen/adresboek te backuppen? Ik wil het even niet syncroniseren met Outlook, dus dat is geen optie. Ik zocht naar een file genaamd personal.pab of personal.pst maar die staan er niet op. Welk bestand moet ik wel hebben?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jullie voor de antwoorden over de toetsblokkeringen........volgende vraag: ik wil eigenlijk een parrot ck3000 bluetooth carkit kopen......hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben namelijk benieuwd of de stemmen van TomTom ook over deze carkit komen en of de geluidskwaliteit een beetje redelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:28:
Ik heb even hulp nodig met mijn Orange world/internet GPRS verbinding.

Ik krijg het niet voor elkaar om een verbinding tot stand te brengen. Ik heb het setup proggie van orange geprobeerd en dat hielp niet. ik heb de "gratis" settings van Jerome! geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Uiteraard heb ik orange world (al 3 dagen geleden) geactiveerd.

Wie heeft voor mij een link naar of beschrijving van de standaard instellingen.....?

Overigens ben ik erg te spreken over de telefoon, ik vindt tomtom 5 een tikkeltje traag op de meegeleverde mini sd kaart. Zou een snelle sd kaart van extreme memory schelen of is het de CPU die te traag is.
UPDATE het GPRS probleem blijkt dus aan mijn SIM te liggen en niet het toestel!! Ben naar de Shop in Pumerend gereden en heb daar mijn sim in een andere C500 getest, ook geen verbinding. Andere sim in mijn toestel werkte wel.

Ondertussen een standaard 512 mb sandisk kaartje gekocht en TomTom lijkt niet langzamer te lopen. Wie heeft TomTom op een snelle mini-sd draaien en is het dan ook meteen een stuk sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:44:
zit er wel op.. je kunt instellen dat ie na x minuten automatisch op blokkering gaat (bij beveiliging ofzo geloof ik). dan moet je effe een de-blokkeer wachtwoord opgeven.
Dat is een phonelock en dan indirect een toetsenblokkering. Ik vind het vrij irritant dat je dan weer een password in moet voeren ipv de std. toetsenblokkering-handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. dan doe je denk ik niet zo'n handig pasword :p

toetsenblokkering handeling is 2 toetsen stukje uit elkaar.. phonelock wachtwoord gewoon 123 ofzo instellen is net zo snel :) (en nog veiliger ook ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:27:
dank jullie voor de antwoorden over de toetsblokkeringen........volgende vraag: ik wil eigenlijk een parrot ck3000 bluetooth carkit kopen......hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben namelijk benieuwd of de stemmen van TomTom ook over deze carkit komen en of de geluidskwaliteit een beetje redelijk is?
Hoi,

Nope. Heb de CK3300 (die met GPS) en TomTom doet het volgende:
Gebruikt je Speaker functie van de telefoon icm de GPS naar keuze (bij mij dus CK3300)
Als je gebeld wordt of zelf weet hoe je moet bellen dan blokkeerd :X t TomTom spraak weergave om de speaker te releasen voor gebuik van telefonie doeleinden.

Tot dusver heb ik nog nergens iemand hore roepen dat het via een connectie met de headset aansluiting werkbaar te maken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:20:
even een domme vraag...maarre ik heb dit toestel nu ongeveer een week en ik ben benieuwd of je er ook een soort automatische toetsenbordvergrendeling op kunt zetten? (ik doe het nu handmatig met de rode knop...maar vergeet dit wel eens)
Op de eigen site van een modaco member is een tooltje te downloaden wat dat automatisch doet, en wat ook volledig instelbaar is per programma.http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top-tip! Harstikke handig! _/-\o_
Jerome! schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:39:
[...]

Op de eigen site van een modaco member is een tooltje te downloaden wat dat automatisch doet, en wat ook volledig instelbaar is per programma.http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwhooftman schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:21:
[...]

Dan zou je de zogenaamde Traffic Plugin patch moeten gebruiken waardoor ook niet-TomTom GPSén gebruikt kunnen worden. Haal die van het adres wat enkele regels hieronder genoemd wordt.
.....

.....de instructies die je moet gebruiken voor een andere muis dan de originele tomtom ontvanger.

Zet de 3 mapjes "Benelux Navigator map", "TomTom" en "2577" op je Storage kaart.
Het mapje System heb je niet nodig, die is voor Symbian telefoons.

Installeer de Traffic-update (ook op je Storage kaart)

Zet je gps muis aan.

Zet Com 6 en 7 aan, druk op Done. (dit vind je in BT SerialPortSetup in het 'Configuraties' menu.
(Wanneer ze al aan staan, eerst uit zetten en op "Done" drukken)
Daarna pairen met de bij de muis geleverde code, code 0000 of geen code.
(Is per gps-muis verschillend.)
De naam van je Bluetooth apparaat laten staan.
Of wijzig deze in "TomTom Wireless GPS"

Dan moet het werken
(Let wel op dat je binnenshuis weinig tot geen bereik hebt, dus buiten testen na installatie.)
PWHooftman: Bedankt voor je hulp: _/-\o_ Toch nog wat vraagjes:

Ga je er vanuit dat de orginele ROM versie wordt gebruikt? De laatste (4.21.1088, buld 15045.2.6.0) werkt niet op de manier zoals je beschrijft...

Verder is het verhaal hierboven wat verwarend door de vele haakjes. Moet ik nou 6 en 7 aan zetten en dan pairen? Dat kan volgens mijn telefoon niet. :) ;) En als ik eerst moet pairen, moet ik 6 dan in of outbound zetten en dezelfde vraag geld ook voor 7.

Wat een toestand allemaal. Kunnen ze nou niet gewoon eens software maken die echt plug & play werkt?.. :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 17:08 . Reden: typo's en quote wat ingekort... Er is al genoeg redundancy in dit topic.. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help, dankzij die but update ben ik dus al me favorieten kwijt.
zijn er mensen die me kunnen helpen.
ik ben de link kwijt voor de webmail en die coole startpagina die er bestaat voor deze phone.
vroeger kon je op de startpagina komen via orange world maar die ziet er nu ook anders uit.
eeuwige dank voor diegene die me kan helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:05:
[...]

PWHooftman: Bedankt voor je hulp: _/-\o_ Toch nog wat vraagjes:

Ga je er vanuit dat de orginele ROM versie wordt gebruikt? De laatste (4.21.1088, buld 15045.2.6.0) werkt niet op de manier zoals je beschrijft...

Verder is het verhaal hierboven wat verwarend door de vele haakjes. Moet ik nou 6 en 7 aan zetten en dan pairen? Dat kan volgens mijn telefoon niet. :) ;) En als ik eerst moet pairen, moet ik 6 dan in of outbound zetten en dezelfde vraag geld ook voor 7.

:/
Hoi, hier de topic waar ik het stap voor stap met TomTom Mobile 5 in de originele ROM beschrijf . In de nieuwere rom zitten de seriele poorten niet meer in het BT Serial setup menu in Configuraties, maar onder de ''menu' knop in het scherm waarin je je BT status zichtbaar is (het scherm waar 'aan' of 'identificeerbaar' zichtbaar is). tevens weet ik niet of deze volgorde op gaat voor versie 4.40
pwhooftman in "Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:25:
[...]

Hoi,

Gebruikt je Speaker functie van de telefoon icm de GPS naar keuze (bij mij dus CK3300)
Als je gebeld wordt of zelf weet hoe je moet bellen dan blokkeerd :X t TomTom spraak weergave om de speaker te releasen voor gebuik van telefonie doeleinden.

Tot dusver heb ik nog nergens iemand hore roepen dat het via een connectie met de headset aansluiting werkbaar te maken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses voor de vorige post...maar dit was de bedoeling:

Hoi,

Tot dusver heb ik nog nergens iemand hore roepen dat het via een connectie met de headset aansluiting werkbaar te maken is[/quote]

niemand hier die weet hoe je de stemmen van TomTom over de carkit krijgt? :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@denis:

offtopic
Je kunt rechtsboven je post zelf altijd op ''edit'' klikken en vervolgens je ''stommiteit'' herstellen... scheelt weer een extra post.. :)
/offtopic

@pwhooftman:

Dank. Jammer dat het voor TomTom 5 is. Die versie heb ik dus niet. En ook al niet de oude rom. dubbel pech dus.
Ik wacht wel tot September. Dan mag ik mijn contract weer verlengen en kan ik dus mooi een combinatie deal sluiten met een orginele tomtom muis en de laatste versie. Zou fijn zijn als de C550 dan al geschikt is middels een patch. Ik overweeg ook nog de m500... zucht...

Nogmaals thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 09:39 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik bootloader 1.01.0064 erop moet zetten.
Ik lees in het forum dat je deze moet hebben om de optie '0' te krijgen om te flashen.
Ik snap alleen niet hoe je dat moet doen. Is het ook mogelijk om te zelfde methode te hanteren die gebruikt word bij het downgraden (de rom op een sdkaart te zetten via het dos command) maar dan een andere rom file te gebruiken (bv. magneto.bin) ? het downgraden heb ik geprobeerd (dat ging goed) ik dacht laat ik eerst downgraden proberen voor te upgraden. Kan iemand mij helpen. Ik heb begrepen uit de post op het forum dat ik eerst naar bootloader 1.01.0064 moet hebben, omdat ik geen '0' krijg om te flashen. en in PatchedRUU.exe krijg ik de meldingen dat het downloaden niet kan. Is deze conclusie nu juist ? heb ik het goed begrepen uit de posts? dat men niet gaat denken dat ik niet goed lees, maar dat ik het gewoon niet snap.
Edoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Je hebt het inderdaad niet helemaal goed begrepen. De downgrade is alleen bedoeld om na het flashen van WM5 terug te gaan naar een 2003 versie.
De bootloader die jij zoekt is hier te vinden. Je telefoon moet sim-lock vrij zijn voor de upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerome! op 22-07-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt, alleen de batterij status werkt nog niet... effe forum lezen. Bedankt, Ik snapte eerst niet goed wat je moest doen, maar je moet dat spl rom update programma runnen.

Edoz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik een voicemail van iemand krijg dan kan ik bij sommige mensen niet ophangen totdat ik de hele voicemail boodschap heb gehoord. Ik vind dit echt een heel vreemd probleem, want hoe weet de telefoon dat ik een voicemail aan de lijn heb? Het vreemde is dus ook dat het niet bij iedereen is. Ik weet wel dat het bij de voicemail van mijn vriendin en van mijn moeder zo is, maar bij mijn vader weer niet. Mijn moeder en vriendin bellen met een ander netwerk en mijn vader heeft weer hetzelfde netwerk als mijn moeder, dus daar ligt het niet aan. Is er iemand die er iets van snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Dat had ik ook met orange roms. Nu met qtek niet meer................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:15:

Hoi,

niemand hier die weet hoe je de stemmen van TomTom over de carkit krijgt? :( :( :([/quote]

Dat kan alleen als je telefoon een bluetooth audio gateway heeft, zie ook het boekje van je ck3300.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jerome! schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:37:
[...]

Afkomstig van Bill, en men moet deze alleen modificeren zodat deze rom op elk toestel werkt. Er zit een soort van watermerk in de ROM wat gedisabled moet worden.
Al meer info hierover?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ik na een tijdje de spv c500 aan heb staan dat ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden, terwijl ik voldoende bereik heb (geeft de telefoon ook weer) nadat ik hem opnieuw opgestart heb dan doet ie het wel maar soms een paar minuten en soms een paar uur later werkt ie niet meer.

Nu heb ik standaard wel 1gig sd kaartje van Mobymemory erin, en nadat ik die eruit haal dan lijkt ie wel gewoon te werken. dus mijn vraag is of meer mensen dit probleem kennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Nope nog niet. Zodra ik iets weet post ik het hier.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:36:
Ik heb dat ik na een tijdje de spv c500 aan heb staan dat ik niet meer kan bellen of gebeld kan worden, terwijl ik voldoende bereik heb (geeft de telefoon ook weer) nadat ik hem opnieuw opgestart heb dan doet ie het wel maar soms een paar minuten en soms een paar uur later werkt ie niet meer.

Nu heb ik standaard wel 1gig sd kaartje van Mobymemory erin, en nadat ik die eruit haal dan lijkt ie wel gewoon te werken. dus mijn vraag is of meer mensen dit probleem kennen ?
Ben niet in het bezit van zo'n kaartje, maar het lijkt me stug dat anderen dit nog niet gemeld hebben. Of heb je een WM5 beta op je telefoon? Die wil af en toe ook wel eens hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
denis schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 02:15:
wekt de mr. handsfree bluetooth versie wel volledig?....er staat namelijk dat deze alle carkitprofielen ondersteund op hun website?

Hoi,

Als je gebeld wordt of zelf weet hoe je moet bellen dan blokkeerd t TomTom spraak weergave om de speaker te releasen voor gebuik van telefonie doeleinden.

niemand hier die weet hoe je de stemmen van TomTom over de carkit krijgt? :([/quote]

Dat kan alleen als je telefoon een bluetooth audio gateway heeft, zie ook het boekje van je ck3300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 14:04
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:36:

Het ligt denk ik niet aan het kaartje.
Ik heb sinds een week ook de SPV c500 met de nieuwe Orange Rom. En ook ik merk dat ik soms niet kan bellen... Hij geeft geen boodschap maar laat de telefoon niet overgaan en zegt gelijk 0:00 minuten en gaat terug naar home.
Na een tijdje werkt het weer, maar ook na opnieuw booten van de SPV werkt het weer.
Ik heb de originele 16mb SD erin zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaosonline schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:19:
[...]

Het ligt denk ik niet aan het kaartje.
Ik heb sinds een week ook de SPV c500 met de nieuwe Orange Rom. En ook ik merk dat ik soms niet kan bellen... Hij geeft geen boodschap maar laat de telefoon niet overgaan en zegt gelijk 0:00 minuten en gaat terug naar home.
Na een tijdje werkt het weer, maar ook na opnieuw booten van de SPV werkt het weer.
met stom.. heb ik ook.. 512mb kaartje.. hij belt.. maar geen toon die over gaat .. net alsof hij geen bereik heeft oid :/ .. beetje vaag wat het gebeurd af en toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb nu dat keylock programma, echt geweldig! Maar je kunt ook instellen dat hij als "screensaver" de tijd laat zien, net als bij Nokia en SE. Na een aantal seconden gaat het scherm echter echt helemaal uit en verdwijnt ook dat uit beeld. Is dat nog te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aangenaam nieuws: Klik

De specs zeggen weinig atm, plaatje ziet er wel goed uit vind ik. Geen kiddy mediabuttons >:)
Tis hopen op WM5, extern mini-sd slotje, snellere cpu etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Specs lijken wel heel erg op de specs van de c550. Had toch wel wat meer verwacht bv een 2mpix camera, flitser (zou wer wel op kunnen zitten) en radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had de c550 al geen 220k kleuren?
Sowieso niet echt een vooruitgang ofzo.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben prima te vreden met m'n c500 .. ik ga pas weer een nieuwe telefoon kopen als er echt toevoegingen zijn (fm radio + degelijke camera + flits). En hij moet natuurlijk net zo klein zijn als de c500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat dus een fake Rutje...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens de installatie van de nieuwe nederlandse rom viel mijn pc uit

nu is ie blijven hangen in het typhoon kleurenscherm en kan niks meer ook geen harde reset.

Iemand een oplossing? HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Gewoon opstarten in driekleuren scherm en opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarvoor moet de spv wel een active sync verbinding hebben? en dat lukt nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:01:
daarvoor moet de spv wel een active sync verbinding hebben? en dat lukt nu niet
Als je me mailt stuur ik je een link naar de backup die oorspronkelijk gebruikt werd om terug te flashen van WM5. Deze zet je telefoon terug naar UK 4.1.1.4 en dan kun je eventueel opnieuw flashen naar de NL update, maar zorg wel dat je het dan doet op een stabiele pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:14:
hey hemiparo, je gmail werkt niet meer :(
Vreemd... krijg nog wel binnen? Heb jou ook verzonden nu, komt dit wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, het zip bestandje werd gewoon gewiegerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een groot probleem. Nieuwe rom geinstalleerd. Lekker mee gewerkt in het vliegtuig in vliegtuigmodus. Na aankomst wil ik omschakelen. Niet meer uit vliegtuigmodus te krijgen. Iemand enig idee of kan ik alleen een harde reset doen? Alle tips zijn welkom, kan nu geen kant uit. Wellicht weet iemand waar ik de registry key kan vinden voor vliegtuigmodus. Kan ik die misschien aanpassen. Wie heeft dit probleem ook na de nieuwe romupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Heb jij een geluk gehad, ik kreeg het in een "turkse bomber" aan de stok, omdat ik met mn phone aan het klooien was. Ik hem in het Engels en later in het Duits uitgelegd dat er dus een vliegtuigmodus opzat en wij geen gevaar lopen, wat een kneus, deed alsof die mij niet begreep en zat al naar andere stewards te seinen dat die hulp nodig had! Waar zijn toch al die mooie stewardessen gebleven?

Maar even back to topic..met dat vliegtuigmodusprobleem van jou. Heb je al probeerd de rom opnieuw erop te zetten (welke zat er trouwens op, toch niet wm2005)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik heb een maand de Franse update. Helemaal geen problemen mee gehad.
Nu klagen mensen dat ze me niet horen enzo. Ik denk eigenlijk niet dat het aan mij ligt maar ok.
Maar misschien dat ik de NL update er over heen wil halen?
Kan ik dat gelijk doen vanaf de Franse update? Of moet ik de originele NL weer hebben?
Zoja waar kan ik die vinden? Alvast bedankt!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de enige echte vooruitgang die je zou moeten zoeken in een C600 is de battery-life. Mn c500 leeft
echt niet veel langer dan 1,5 dag, dan is het echt afgelopen. Echt kut is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bbfreak schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:43:
Ik heb een maand de Franse update. Helemaal geen problemen mee gehad.
Nu klagen mensen dat ze me niet horen enzo. Ik denk eigenlijk niet dat het aan mij ligt maar ok.
Maar misschien dat ik de NL update er over heen wil halen?
Kan ik dat gelijk doen vanaf de Franse update? Of moet ik de originele NL weer hebben?
Zoja waar kan ik die vinden? Alvast bedankt!
Gebruik hem al tijden zonder problemen, zou me verbazen. Eerder je microfoontje die fucked is
lijkt me, ik zou eens gaan vragen bij de Orange shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:14:
de enige echte vooruitgang die je zou moeten zoeken in een C600 is de battery-life. Mn c500 leeft
echt niet veel langer dan 1,5 dag, dan is het echt afgelopen. Echt kut is dat.
Dan gebruik jij je telefoon denk ik superintensief, want ik laad hem denk ik 1 keer per week op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.. 1 x per week.. dan gebruik jij je telefoon wel weer erg weinig ;) maar 4 dagen is bij normaal gebruik makkelijk te doen (itt tot de 1e spv die het hoogstends 2 dagen uit hield bij beetje gebruik :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosonline
  • Laatst online: 07-05 14:04
chaosonline schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:19:
[...]

Nog even een *kick* over bovenstaand probleem, wat RamirezReturn, Mockingbird en ik hebben. Heb nog meer mensen dit? En weet iemand misschien een oplossing? Ik vind het toch best irritant worden na een tijdje... Ik moet nu iedere keer, als het optreedt, of rebooten of in-uit vliegtuigmodus voor ik (gebeld kan worden?) / kan bellen.

Er is in ieder geval voldoende bereik (4streepjes)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:38:
nou.. 1 x per week.. dan gebruik jij je telefoon wel weer erg weinig ;) maar 4 dagen is bij normaal gebruik makkelijk te doen (itt tot de 1e spv die het hoogstends 2 dagen uit hield bij beetje gebruik :X)
nou 4 dagen is toch 1x per week :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 juli 2005 @ 16:08:
Ik heb nu dat keylock programma, echt geweldig! Maar je kunt ook instellen dat hij als "screensaver" de tijd laat zien, net als bij Nokia en SE. Na een aantal seconden gaat het scherm echter echt helemaal uit en verdwijnt ook dat uit beeld. Is dat nog te wijzigen?
Dat kun je wijzigen door achtereenvolgens het volgende te kiezen:
Begin
instellingen
9 meer
5 Batterij beheer
en dan bij Time-out verlichting én weergeven "Nooit" kiezen, dan blijf ik de klok zien. :)

Op deze manier blijft het scherm ook aan als hij aan de lader zit.

Bij het programma zelf kun je aangeven wat hij in welke situatie moet doen. Werkt echt prima!!

[ Voor 12% gewijzigd door funske op 02-08-2005 18:31 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een spv c500 en ik wil weten hoe ik hem kan vergrendelen, ik ben het boekje kwijt en ik heb niet zo veel zin om het hele topic door te lezen. Dus als iemand het weet, heel graag.

Ook heb ik wel eens problemen met het wisselen van geluid aan, geluid aan. Vaak moet ik die keuze meerdere malen selecteren voordat hij hem pakt zeg maar. Ook heb ik wel eens last van vastlopers a la windows. Hebben jullie hier ook wel eens last van?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel natuurlijk geluid aan/geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je ook te lui om even 1 post terug te kijken? :Z

en ja.. we hebben hier een edit knop :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry ik ben nooit op dit forum en kon hem zo snel niet vinden.
Maar de vorige post gaat niet over vergrendelen, kan je het alsnog uitleggen als je toch post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. waar denk je dat "keylock" voor staat?
als ik het je nu vertel, moet ik het ook eerst voor je op zoeken.. dat kan je net zo makkelijk zelf doen aangezien dezelvde vraag in 1 van de laatste pagina's gesteld is.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kon natuurlijk ook zo zijn dat je het zo snel even uit je hoofd wist, maar ik heb het al gevonden hoor. De rode knop ingedrukt houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Heeft er iemand ervaring met dat klote toetsenbord "click" geluidje wat gecreeerd wordt bij het afsluiten van de smartgear emulator? Is er misschien een mogelijkheid het click-wavbestandje om te wisselen met een leeg/stil wavje? Of misschien een registry tweak die dit oplost? Het is nogal irrie telkens naar het soundsettings menu te gaan om het geluid uit te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Hoe heet dat proramma met automatisch keylock en tijd als screensaver ? Ik heb daar serieuze intresse in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
nevermind, en ik heb het progje gevonden :)

[ Voor 89% gewijzigd door Mich op 05-08-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mich schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:38:
nevermind, en ik heb het progje gevonden :)
En wilt het niet delen met ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snack Clip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik heb nu net een 512mb kaartje voor mijn c500, maar kan ik het kaartje ook op een of andere manier formateren terwijl deze in de telefoon zit. Ik zie namelijk dat er 130mb op het kaartje staat terwijl ik via active-sync alle folders en bestanden van het kaartje verwijderd heb. Heeft iemand anders hier ervaring mee dat het lijkt of alles eraf is, maar wel een x aantal mb op het kaartje wordt ingenomen? In mijn geval is dat 130mb.
Alvast bedankt
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Is wel mogenlijk met een of andere explorer (weet niet meer zo gauw welke), maar waarom haal je niet even een kaartlezer. Is tig keer sneller. Die €12,- heb je zo terugverdient.
.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Snack Clip schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:30:
Ik heb nu net een 512mb kaartje voor mijn c500, maar kan ik het kaartje ook op een of andere manier formateren terwijl deze in de telefoon zit.
SmartExplorer

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:47
Is er al wat meer bekend over de nieuwe NL update (heb zelf de Franse)? Ik lees hier wel over een aantal probleempjes, maar echter geen bevestiging of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Na de Engelse, Franse nu de Nederlandse (nieuwe) erop gezet en nergens problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En enige verbetering ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Ben ik ook benieuwd naar??? :) Hoef je voor de ROM installatie
geen dingen in de nbf aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 probleempjes met de nieuwe update:

Ik kan nu geen enkele toets t tegelijk indrukken (eerst kon dat met de nummertoetsen nog wel). Geen Zelda op de GnuBoy meer :'(

Tevens is mijn telefoon weer applicatie-gelocked. Bij de developers site duurt het nu al 20 minuten.... is dit normaal? Mijn telefoon geeft wel aan dat er een GPRS-verbinding is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Hmm ik (en mijn collega) hebben nergens last van, TomTom 5 werkt normaal, we hoefden niks aan te passen met de nbf tool, niet vanaf de UK en niet van de Franse rom. Zit nu een tijdje te prutsen weer, maar kan nog niks 'vreemds' of nieuws ontdekken anders dan de Franse update.
Vliegtuigmode aan/uit werkt allemaal goed, bellen gaat prima.

Enige item wat me opviel: ik hoor eerst een lichte 'tik' als ik de speaker activeer bij het bellen van bijv. voicemail. Dat is 'nieuw' zeg maar..
De favorieten van IE zijn ook in het Engels behalve de Orange World. Kon me herinneren dat dat anders was.
De T9 moet je ook weer even op Nederlands zetten...

Wat is die applicatielock eigenlijk? Ik heb stapels applicaties/games geinstalleerd, maar never een applicatielock ontdekt??? Wel moet ik bevestigen als iets niet gecertificeerd is, maar ja 1x op Accepteer klikken en klaaro.

[ Voor 28% gewijzigd door Birdstrike op 08-08-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
Birdstrike schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:50:
Wat is die applicatielock eigenlijk? Ik heb stapels applicaties/games geinstalleerd, maar never een applicatielock ontdekt??? Wel moet ik bevestigen als iets niet gecertificeerd is, maar ja 1x op Accepteer klikken en klaaro.
Die applicatie lock blokkeerd sommige applicaties om te installeren.
Homescreens worden ook vaak geblokkeerd. Kun je email naar Orange sturen
en dan gaat het goed. Ik zal denk ik die update even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nu er een nieuwe update is misschien de startpost even aanpassen? Ook de opmerking over wel of geen TomTom mogelijk lijkt me duidelijk beantwoord.(of omdat het aantal postings weer erg veel aan het worden is een nieuw topic met startpost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Nu online
Er is een wifi kaartje in mini-sd formaat beschikbaar, zou deze ook in de c500 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cnsmr schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:15:
Er is een wifi kaartje in mini-sd formaat beschikbaar, zou deze ook in de c500 passen?
Dat is best wel tof. Kan je eigenlijk ActiveSync doen via een netwerk? En zou de driver hiervoor ook werken met DHCP? Kan je zo vet een telnet servertje gaan draaien op je mobiel thuis, ofzo. Lekker kutten ermee, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a

jerry_a

doei

Als het al zou passen, zou het nog weinig bereik hebben zo onder de accu. Maar is al véél eerder over geschreven.

hoi

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.