Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien al gevraagd maar ik heb iets. Ik heb net m'n nieuwe Zen Micro opgehaald en achter de accu gedaan. Alleen startte hij direct op toen ik de accu erin deed en toen ging perongeluk de taal op Engels ipv Nederlands. Hoe kan ik dit veranderen? Voor de rest, wat een super ding O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:31:
Het is misschien al gevraagd maar ik heb iets. Ik heb net m'n nieuwe Zen Micro opgehaald en achter de accu gedaan. Alleen startte hij direct op toen ik de accu erin deed en toen ging perongeluk de taal op Engels ipv Nederlands. Hoe kan ik dit veranderen? Voor de rest, wat een super ding O+
System->Language :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb een wicked cras aan de voorkant!

Het zilver heb ik per ongeluk ergens mee afgemaaid... zeker een keer bij m'n sleutelbos in m'n broekzak gedaan.. anyways door die kras komt nu ook blauw licht :)

krasje van 1,5mm^2 ofzo maar hoor.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerst even zeggen dat ik het topic helemaal doorgelezen heb, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk:

Als ik de "Creative Zen Micro Firmware 1.02.05" installeer op mn Micro, dan blijft verder alles hetzelfde, dwz, ik kan gewoon de bestaande software die ik nu op mn pc geinstalleerd heb zonder problemen blijven gebruiken? En deze firmware fixt ook iets met het touchpad zoals die 2.00.12 zoals het beschreven staat in de topicstart? :)
Of kan ik juist met die 2.00.12 alle bestaande software blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:29:
Als ik de "Creative Zen Micro Firmware 1.02.05" installeer op mn Micro, dan blijft verder alles hetzelfde, dwz, ik kan gewoon de bestaande software die ik nu op mn pc geinstalleerd heb zonder problemen blijven gebruiken?
Met de versie 1 firmware kun je de Creative-softwarebundel gebruiken. De 1.02.05 heeft alle fixes voor batterijduur en gevoeligheid van de touchpad.
Als je gebruik wilt maken van Windows Media Player 10 op Windows XP (zonder stuurprogramma's) kun je inderdaad de versie 2 installeren.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan installeer ik lekker 1.02.05 want ik vind de software ed. die ik nu heb prima werken :)
Bedankt voor het ophelderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb een klein probleempje met mijn ZEN.
Ik heb net mijn computer helemaal opnieuw geinstaleerd en ik ging er van uit dat ik mijn zen gewoon kon aansluiten aangezien ik de MTP firmware (2.00.12)op mijn zen heb.
Nou krijg ik als ik mijn ZEN aansluit gewoon de nieuwe hardware wizard en kies ik automatisch installeren, hij gaat vrolijk verder (je ziet de bestanden kopieren icoontjes) en dan krijg ik deze foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://img101.echo.cx/img101/1600/zen3oq.png
Ik heb al de volgende dingen geprobeerd om het probleem op te lossen
-de software van de ZEN cd instaleren = hij herkent de ZEN niet.
-de nieuwe software instaleren van nomadworld (de gene die geschikt is voor MTP firmware) na alle eerdere software te hebben verwijderd = hij begint de instalatie niet als de ZEN niet is aangesloten en dat krijgen we dus niet voor elkaar.
-de nieuwe software instaleren van nomadworld (de gene die geschikt is voor MTP firmware) zonder alle eerdere software te hebben verwijderd = hij begint de instalatie niet als de ZEN niet is aangesloten en dat krijgen we dus niet voor elkaar.
-andere USB poorten gebruikt = niks.
-andere computer gebruikt = zelfde melding.
Ik heb verder wel de meest up to date drivers voor alle andere relevante componenten (mobo/usb/etc) geinstaleerd dus daar ligt het denk ik ook niet aan.
Heeft iemand dit al een keer gehad en weet de oplossing, of heeft iemand suggesties van wat ik nog meer kan proberen?
Ik hoort het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 16:33:
[...]

Misschien een corrupte mp3? Meer gegevens AUB. Herkent de computer de speler nog?
Zo ja, haal eens alle mp3's eraf en kijk of hij dan nog vastloopt. Zo ja-> firmware updaten of een andere firmware opzetten. Zo nee-> er is een corrupte mp3 die de speler doet vastlopen, oplossing? geen id.

Probeer ook eens het volgende:
in de recovery mode: kies eens de optie 'rebuild library'
nog in de recovery mode: 'clean up'

en kijk wat er gebeurt

-edit-
wat nog een mogelijkheid is is dat de harddisk kapot is... Heb je hem laten vallen of zo? Hou je oor eens dicht bij de speler, maakt de harde schijf normaal geluid?
De hd hoor je heel zachtjes.. niet bijzonder volgens mij. Niet laten vallen of zo. Maar het probleem is opgelost nadat ik de batterij er 4x uit gehaald heb. De eerste 3 keer zonder resultaat, de 4e keer lukte het dan eindelijk. In elk geval bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie trouwens ook dat het batterij-klepje redelijk makkelijk losschuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:10
Bij mij is het juist omgekeerd, ik moet flink wat moeite doen wil ik em er vanaf krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nipie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:03:
Ik heb ook sinds kort een Zen, gekocht bij de Hema (voor 151 euro). Maarrr.. als ik een nummer kies hoor ik eerst een hoge pieptoon en wat "gegrom", alsof de harde schijf nog even wat activiteit ten beste geeft en stoort op het geluid. Daarna klinkt 'ie perfect. Elk volgende nummer (als je bv een mapje kiest om af te spelen) kent dit probleem niet. Alleen als ik zelf een volgend nummer kies. Mijn mp3's zijn varierend 112 tot 196 mbps. Help! moet ik 'm terugsturen?
151 euro?? is ie er nog steeds of was het een aanbieding??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05:06
Een kennis van mij heeft het volgende probleem:

De maximum capaciteit van 5GB is niet gebruikt en er is nog voldoende ruimte vrij, toch kunnen er maar 500 nummers op. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
PathFindeR_NL schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:18:
Een kennis van mij heeft het volgende probleem:

De maximum capaciteit van 5GB is niet gebruikt en er is nog voldoende ruimte vrij, toch kunnen er maar 500 nummers op. Is dat normaal?
(Beschikbare capaciteit 4700Mb)

Dat heeft alles te maken met de bitrate uiteraard.
MP3@128kbs->2-3 MB per liedje-> 4700/2.5=1880 liedjes
MP3@192kbs->5-6 MB per liedje -> 4700/5.5=854 liedjes

Dus hoe hoger de bitrate, hoe groter de liedjes hoe minder er op kunnen, logisch toch?
Aangeraden:
hoogkwaliteitsoortjes -> MP3@192kbs
gewone oortjes -> MP3@128kbs

Wil je gewoon ultra veel muziek er op, en is de kwaliteit niet zo belangrijk (bv als je gewone oortjes hebt hoor je het verschil tussen lage kwaliteit en hoge kwaliteit toch niet)
dan ga je voor WMA@64kbs, aanvaardbaar geluid tegen 1-2 MB per liedje! oftewel 3133 liedjes

-editje-
voldoende schijfruimte vrij? Wat zegt de zen dan als hij er het 501ste liedje er op zet? Zegt windows dan dat de schijf vol is? Misschien is de harde schijf van de zen wat vervuild door er op korte tijd veel liedjes op te zetten en af te wissen (in dat geval even de 'clean up' functie gebruiken in het recovery menu), helpt dat niet, dan een formatje zeker? (eventueel de muziek terug op de pc pleuren)

[ Voor 20% gewijzigd door MMach op 20-06-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:51:
Ok ik heb een klein probleempje met mijn ZEN.
Ik heb net mijn computer helemaal opnieuw geinstaleerd en ik ging er van uit dat ik mijn zen gewoon kon aansluiten aangezien ik de MTP firmware (2.00.12)op mijn zen heb.
Nou krijg ik als ik mijn ZEN aansluit gewoon de nieuwe hardware wizard en kies ik automatisch installeren, hij gaat vrolijk verder (je ziet de bestanden kopieren icoontjes) en dan krijg ik deze foutmelding.
[afbeelding]
Ik heb al de volgende dingen geprobeerd om het probleem op te lossen
-de software van de ZEN cd instaleren = hij herkent de ZEN niet.
-de nieuwe software instaleren van nomadworld (de gene die geschikt is voor MTP firmware) na alle eerdere software te hebben verwijderd = hij begint de instalatie niet als de ZEN niet is aangesloten en dat krijgen we dus niet voor elkaar.
-de nieuwe software instaleren van nomadworld (de gene die geschikt is voor MTP firmware) zonder alle eerdere software te hebben verwijderd = hij begint de instalatie niet als de ZEN niet is aangesloten en dat krijgen we dus niet voor elkaar.
-andere USB poorten gebruikt = niks.
-andere computer gebruikt = zelfde melding.
Ik heb verder wel de meest up to date drivers voor alle andere relevante componenten (mobo/usb/etc) geinstaleerd dus daar ligt het denk ik ook niet aan.
Heeft iemand dit al een keer gehad en weet de oplossing, of heeft iemand suggesties van wat ik nog meer kan proberen?
Ik hoort het graag!
Ik had het identieke probleem nadat ik mijn computer geformatteerd was een maand of zo geleden.
Oplossing:
Amerikaanse site van creative: en firmware versie 2.11.02 downloaden en er op zetten. Dan werkt ie weer normaal. Bij mij toch. Laat het weten van zodra het gelukt is he :)

Er is zelfs een logische verklaring voor:
Start: Je had eerst de standaard versie van de creative software (die op CD) en de eerste firmware versie (laten we zeggen versie:A)
Vervolgens zet je er firmware versie B op (de MTP versie), je moest je software licht aanpassen om het terug werkend te krijgen-> softwareversie B.

Format van PC,en creative soft er weer op gepleurd (versie A :) )
Situatie: Software versie A <->Firmware versie B, et voila een nieuw probleem.
Ge kunt niet terug naar firmware versie A want ge kunt niet downgraden
en ge kunt software versie B niet installeren, om één of andere reden die ik vergeten ben :P
Die amerikaanse firmware omzeilt dat precies allemaal. Ik weet niet of de amerikaanse versie dan weer samenwerkt met de software ook, want ik gebruik die software toch niet. Slepen is de boodschap.

[ Voor 19% gewijzigd door MMach op 20-06-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit met een dilemma: Ipod Mini (Rev.2) of Zen Micro. Wat ik er mee moet kunnen:
  • Bediening maakt niet uit, k ben vrij handig met dit soort speeltjes
  • Veel opslag ruimte
  • Batterijduur maakt niet uit, aangezien ik hem elke dag oplaad
  • Ook als USB-Stick te gebruiken
  • Opladen via netstroom
  • Alles in een pakket: incl. voedingsadapter, tas, kabels, ect.
Zelf denk k aan ZenMicro, maar wie heeft een goed argument voor een Ipod Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:53:
Ook ik zit met een dilemma: Ipod Mini (Rev.2) of Zen Micro. Wat ik er mee moet kunnen:
  • Bediening maakt niet uit, k ben vrij handig met dit soort speeltjes
  • Veel opslag ruimte
  • Batterijduur maakt niet uit, aangezien ik hem elke dag oplaad
  • Ook als USB-Stick te gebruiken
  • Opladen via netstroom
  • Alles in een pakket: incl. voedingsadapter, tas, kabels, ect.

, vraag je dat niet beter in het apple-freak forum, want dit is hier het kamp van de vijand >:)

Serieus nu: De zen bezit al deze kwaliteiten, de minipod ook dacht ik. Nu heeft de micro 1Gb meer, heeft enkele handigheidjes meer (dictafoon (!), werkt super, goede kwaliteit ook, en de radio, maar die is iets minder qua ontvangst). Geluid is vast en zeker beter (met goede oortjes), alhoewel de apple-mannen beweren van niet. Ik heb de kans gehad om ze te vergelijken, en raad eens wat mijn keuze was ;) . Eén van de hoofdredenen om de zen te kopen is omdat je een kwalitatief goede speler hebt, die meer is dan een naam alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:48:
[...]

Ik had het identieke probleem nadat ik mijn computer geformatteerd was een maand of zo geleden.
Oplossing:
Amerikaanse site van creative: en firmware versie 2.11.02 downloaden en er op zetten. Dan werkt ie weer normaal. Bij mij toch. Laat het weten van zodra het gelukt is he :)

Er is zelfs een logische verklaring voor:
Start: Je had eerst de standaard versie van de creative software (die op CD) en de eerste firmware versie (laten we zeggen versie:A)
Vervolgens zet je er firmware versie B op (de MTP versie), je moest je software licht aanpassen om het terug werkend te krijgen-> softwareversie B.

Format van PC,en creative soft er weer op gepleurd (versie A :) )
Situatie: Software versie A <->Firmware versie B, et voila een nieuw probleem.
Ge kunt niet terug naar firmware versie A want ge kunt niet downgraden
en ge kunt software versie B niet installeren, om één of andere reden die ik vergeten ben :P
Die amerikaanse firmware omzeilt dat precies allemaal. Ik weet niet of de amerikaanse versie dan weer samenwerkt met de software ook, want ik gebruik die software toch niet. Slepen is de boodschap.
Bedankt voor de reactie!
Ik heb die firmware versie die jij noemt gedownload, maar ook die kan ik niet instaleren.
Tijdens het runnen van dit proggie geeft hij namelijk ook aan dat de ZEN niet aangesloten is op de computer...
Het klopt wat jij zegt ik wil ook helemaal geen software van creative gebruiken, ik wil gewoon slepen met die hap maar ik dacht dat dat met deze firmware al kon (2.00.12).
Los van of het wel kan of niet met welke firmware dan ook, ik kan op dit moment dus helemaal niks met mijn ZEN (als het om verbinden met de pc gaat)
Doe ik iets fout of zit er iets anders fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Reinier

\o/

Jee, m'n nieuwe Zen Micro is inmiddels in Birmingham, dus hij zal met een paar dagen wel arriveren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:54:
[...]

151 euro?? is ie er nog steeds of was het een aanbieding??
Het was een speciale aanbieding bij de HEMA (extra koopavond met 20% korting op alle artikelen). Overigens ben ik erachter waarom hij de hoge piep, de ruis en de rumble laat horen. Met mijn normale (goede) hoofdtelefoon hoor ik niets van dit alles. Kortom, de meegeleverde oordopjes zijn bagger.

Ik had ook een probleem met het vastlopen van de zen micro, zelfs herhaaldelijk verwijderen van de accu mocht niet baten. Naar alle waarschijnlijkheid is de accu gewoon leeg (slecht: als je de accu erin laat zitten loopt 'is binnen een dag leeg!!). Hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:36:
[...]
Naar alle waarschijnlijkheid is de accu gewoon leeg (slecht: als je de accu erin laat zitten loopt 'is binnen een dag leeg!!). Hebben meer mensen deze ervaring?
Daar staat volgens mij iets over in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:52:
[...]

Bedankt voor de reactie!
Ik heb die firmware versie die jij noemt gedownload, maar ook die kan ik niet instaleren.
Tijdens het runnen van dit proggie geeft hij namelijk ook aan dat de ZEN niet aangesloten is op de computer...
Het klopt wat jij zegt ik wil ook helemaal geen software van creative gebruiken, ik wil gewoon slepen met die hap maar ik dacht dat dat met deze firmware al kon (2.00.12).
Los van of het wel kan of niet met welke firmware dan ook, ik kan op dit moment dus helemaal niks met mijn ZEN (als het om verbinden met de pc gaat)
Doe ik iets fout of zit er iets anders fout ?
Misschien WMP10 op uw pc zetten? Ik weet het ook niet zo direct meer. Bij mij maakte de plaats van de usb wel uit dacht ik. De front USB poorten werkten niet naar behoren, dus pleur hem er eens in achteraan en probeer de install nog eens.

-edit-
Misschien heb je hier wat aan, dit zijn de installers die ik ooit al eens gebruikt heb voor mijn zen micro, ik weet niet meer precies wat wat is, en waar ik het gehaald heb, dus zoek eens op google naar die bestandsnamen. Vervolgens: In usbpoort achteraan en proberen maar :P
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Screenie.JPG
-supaedit-
Ik denk dat het het voorlaatste is dat je moet hebben, die komt ook van de amerikaanse site denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door MMach op 21-06-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:36:
Overigens ben ik erachter waarom hij de hoge piep, de ruis en de rumble laat horen. Met mijn normale (goede) hoofdtelefoon hoor ik niets van dit alles. Kortom, de meegeleverde oordopjes zijn bagger.
Dat is niet wat ik gewend ben van de meegeleverde oordopjes. Ik ben er zeker van dat je een nieuw setje oordopjes ontvangt als je de helpdesk belt.
Draai je de 1.02.05 firmware?

[ Voor 37% gewijzigd door Tony Vroon op 21-06-2005 15:38 . Reden: Quote doet irri ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus kan ik de batterijen gewoon in een normale oplader duwen ?
En nog een vraagje, omdat de ipod Itunes nodig heeft ipv mp3 liedjes is mijn vraag: kan ik gewoon de liedjes die ik gedownload heb van bijv limwire toch beluisteren op deze speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hey, snap ik dit goed:

DateTimeLocationNo of ParcelsStatus
21 Jun 200503:54Birmingham Hub1Sorted by offshore gateway
20 Jun 200520:08Netherlands1Exported by international gateway
20 Jun 200519:11Birmingham Hub1Forwarded to International EC

Stuitert m'n pakketje tussen Birmingham en Nederland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:52:
Dus kan ik de batterijen gewoon in een normale oplader duwen ?
En nog een vraagje, omdat de ipod Itunes nodig heeft ipv mp3 liedjes is mijn vraag: kan ik gewoon de liedjes die ik gedownload heb van bijv limwire toch beluisteren op deze speler ?
tuurlijk kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Reinier schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:54:
Hey, snap ik dit goed:
Stuitert m'n pakketje tussen Birmingham en Nederland? :P
ParceLine geeft het wat raar weer. Na sortering voor Nederland is het pakket nog in het depot in Birmingham. Wel in een andere hal trouwens :)

Volgende stap is het DPD-depot in Best; security check.
Daarna "left depot for delivery", dan ligt hij in het busje van de koerier.

Duurt niet lang meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mensen op een ander forum zeiden, dat je een speciale winamp mod nodig had om op de Ipod mp3 liedjes af te spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even mag ... Op m'n ZEN Micro staan nu 870 nummers, die heb ik bij manier van spreken 'geteld' tijdens het overzetten, en ook bij 'info' op m'n speler staat er 870. Maar als ik nu kies voor "alles willekeurig afspelen", dan staat er bv. "449 of 559" of "102 of 559", dus nooit 870, maar 559 ... Hoe kan dit? Er staan zeker geen 'dubbele' nummers op (kan ook niet via drag-'n-drop ...).

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Dat is niet wat ik gewend ben van de meegeleverde oordopjes. Ik ben er zeker van dat je een nieuw setje oordopjes ontvangt als je de helpdesk belt.
Draai je de 1.02.05 firmware?
Ja, de 1.02.05 firmware zit standaard op de micro geïnstalleerd. Met mijn Sennheiser koptelefoon hoor ik geen piep of rumble (maar het moet gezegd dat deze koptelefoon minder hard weergeeft, wel diepere bas :9 ). Ik bel morgen maar weer de helpdesk. Zij verwezen mij in eerste instantie ook naar de firmware :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Weet iemand waar je een "armtasje" voor de Zen micro kunt kopen ? (voor de Ipod mini is er dit, maar voor de Zen micro ben ik dit nog niet tegengekomen)
Ik gebruik de Zen micro tijdens het fietsen, en wordt er een beetje moe van om hem elke keer uit de broekzak te halen en van de keylock af te halen.

Ik wil hem op mijn bovenarm hebben zitten en kunnen bedienen tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tnx voor de info :)
Hij is nu in Best: "Sorted by distribution center", dus dat duurt zéker niet lang meer!

[ Voor 3% gewijzigd door Reinier op 21-06-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:31:
Ik bel morgen maar weer de helpdesk.
Als je dan even naar Keith vraagt, dan kun je gewoon in het nederlands uitleggen dat je oordopjes defect zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Tony Vroon op 21-06-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:35:
[...]

Misschien WMP10 op uw pc zetten? Ik weet het ook niet zo direct meer. Bij mij maakte de plaats van de usb wel uit dacht ik. De front USB poorten werkten niet naar behoren, dus pleur hem er eens in achteraan en probeer de install nog eens.

-edit-
Misschien heb je hier wat aan, dit zijn de installers die ik ooit al eens gebruikt heb voor mijn zen micro, ik weet niet meer precies wat wat is, en waar ik het gehaald heb, dus zoek eens op google naar die bestandsnamen. Vervolgens: In usbpoort achteraan en proberen maar :P
[afbeelding]
-supaedit-
Ik denk dat het het voorlaatste is dat je moet hebben, die komt ook van de amerikaanse site denk ik.
Bedankt voor je hulp zover !
Ik heb er voor gezorgd dat ik al die progies die jij aanwisjt heb binnengehaalt en ik heb ze allmemaal geprobeerd maar ik kan er geen een gebruiken.
Zowel de apps als de firmware upgrades melden mij dat mijn ZEN moet worden aangesloten.
Het enige stukje software dat ik wel kan draaien van creative dat is de "Creative Zen Micro Driver version 1.27.02 (1.03 MB)", maar ook hier schiet ik niks mee op want zodra deze klaar is met instaleren melt hij mij vrolijk dat ik mijn ZEN opnieuw moet aansluiten om de instalatie te voltooien, en wat schets de verbazing; ik krijg weer de zelfde nieuwe hardware window voor een MTP device te zien. (die du niet succesvol kan worden afgerond)
Ik reageer ook even op het idee van WMP10, maar die heb ik reeds geinstaleerd(en opnieuw geinstaleerd) dus daar ligt het volgens mij ook niet aan.
Ik weet niet of jullie nog ideen hebben maar anders bel ik donderdag creative wel ff.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:38:
Ik weet niet of jullie nog ideen hebben
Als het MTP niet lukt dan zou ik een firmware downgrade uitvoeren naar 1.02.05; download deze vast vanaf de Creative website. Hou er rekening mee dat dit je muziek zou kunnen wissen.
Hiervoor start je de Zen op in het verborgen menu (recovery mode). Speler uitzetten, batterij eruit. Ook de USB-kabel los. Dan aan/uit knop in de aan-stand vasthouden terwijl je de batterij terugplaatst. Blijven vasthouden tot je het Recovery menu ziet, dan mag je loslaten.
Hier kies je voor de derde optie, Reload Firmware. De speler wist de huidige 2.XX firmware, na afloop verschijnt het bericht "Reload Firmware Now". Sluit de USB-kabel aan, en geef Windows een moment om de nieuwe hardware te installeren. Dit is geen MTP-device meer, maar het standaard Zen Micro apparaat. Als er iets autostart, sluit het af.
Start nu de 1.02.05 firmware updater, na afloop is je Zen weer bruikbaar.

Ik zou een MTP-upgrade uitstellen tot je eens tijd hebt om je Windows opnieuw te installeren. Lijkt iets defect te zijn daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Tony Vroon op 21-06-2005 23:52 . Reden: Vasthouden, niet vastzetten. Voorkomt verwarring met Hold-stand. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je er oordopjes bij dan :?
Dat word nergens op een pagina vermeld :/
pricewatch: Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)

Dank u :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ja, je krijgt er een setje oordopjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb juist in mijn uitgebreide archieven gezien dat het voorlaatste firmwarebestand in mijn screenshot de beta versie is van een vroegere firmware (mijn speler geeft 2.00.12 aan, terwijl het bestand 2.00.5 of zoiets heet) en deze versie kwam van de amerikaanse creative site. Wat wordt het verwarrend allemaal :o .

Laten we dus hopen dat het op de manier van Tony Vroon lukt. Ik heb het nog nooit aangedurft om te downgraden op die manier omdat Creative het afraadt, maar volgens mij is de kans op slagen wel reëel op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:19:

Dat word nergens op een pagina vermeld :/
Dat komt omdat het standaard is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:33:
voor de geinteresseerden, de zen micro remote is weer (bijna) leverbaar op de site van creative.
je kan hem nu vooruitbestellen voor 20 eetjes incl, ze verwachten levering op 30 maart.

[afbeelding]
http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=889

ik heb er gelijk eentje besteld
Wat is dat voor iets ? zeg maar een opladertje ofzo ? ik dacht dat hij gewoon oplaade als je heb in je usb kabeltje duwde.
Ik ga hem denkelijk vandaag kopen, maar een vriend van me zei dat de oordopjes niet goed waren en de software nogal moeilijk te begrijpen was :?
Trouwens, als je voor bijv 2 gig aan muziek erop hebt en je hebt ze ingedeeld in verschillende klasses bijv: rock pop bla bla, kan je dan ook een grote shuffle doen zodat je alle soorten door elkaar hoort ? :) en trouwens. Werkt de radio functie goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:45:
[...]

Wat is dat voor iets ? zeg maar een opladertje ofzo ? ik dacht dat hij gewoon oplaade als je heb in je usb kabeltje duwde.
Afstandsbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

M'n nieuwe Micro is bezorgd, vanavond kan ik uitproberen of deze wel goed werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 22-08 15:27
MMach schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Ja, ga eens (op je speler) naar ' Extra's ' ->' Verwisselbare schijf ' , en dan kan je kiezen hoe groot die moet zijn 128Mb, 256Mb, ..., 2Gb. Klik op een waarde, en de speler voorziet dan een deel van de harde schijf als memorystick gebruik. Daarna gaat de speler in verwisselbare schijfmodus (muziek afspelen is dan niet meer mogelijk). Wil je terug naar de gewone mp3 modus gaan, klik op back (niet als hij nog aan de pc hangt). De volgende keer dat je de verwisselbare schijf start, moet je de grootte uiteraard niet meer opgeven.

Kijk ook eens in de startpost naar de uitleg van de verwisselbare schijfmodus en de gewone modus

voila, en veel plezier er mee :+
Ben je dan eingelijk verplicht om altijd een minimale ruimte te reserveren als verwisselbare schijf? Stel dat ik dit niet wil, maar vol wil zetten met mp3's, kan dat?

Ik heb er zelf nog geen, maar overweeg om eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:54

Phobos

je bent een soepkip

ik heb sinds kort ook een zen, maar na vanochtend heb ik een vreemd probleem. De aan/uit schuifknop werkt niet meer. Voordat ik naar school ging werkte het allemaal nog gewoon. Voor de les wou ik em uitzetten, maar dat werkte niet. Ik kan em nog wel locken, naar aan of uit zetten niet (aanzetten lukt met batterij eruit en daarn weer erin doen). Is het apparaat stuk of heb ik in mijn onwetenheid ergens iets uit gezet waarom ie het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Tom_G schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:39:
[...]

Ben je dan eingelijk verplicht om altijd een minimale ruimte te reserveren als verwisselbare schijf? Stel dat ik dit niet wil, maar vol wil zetten met mp3's, kan dat?

Ik heb er zelf nog geen, maar overweeg om eentje aan te schaffen.
Nee niet nodig, je kan ook gewoon de volledige capaciteit (4.7Gb) gebruiken als mp3-ruimte. Je kan deze usb ruimte op elk ogenblik maken, je moet natuurlijk wel zien dat op dat moment je nog wat ruimte over hebt op de hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nieuwe firmware een must?
Heb hem sinds een week zo uit de winkel gehaald voor 200,-
Merk trouwens wel dat ik een oudere versie / verpakking heb omdat alles er bij zit, pootje etc etc.
Heb hem bij een zaak weg ergens in een gehucht, was er bij toeval :)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hem net gekocht en ik heb een vraagje over de FM tuner, ik wil 93.4 maar hij gaat maar tot 93.1 hoe kan ik de 93.1 veranderen in 93.4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:09:
Kheb hem net gekocht en ik heb een vraagje over de FM tuner, ik wil 93.4 maar hij gaat maar tot 93.1 hoe kan ik de 93.1 veranderen in 93.4 ?
Volgens mij kan je de FFWD knop even ingedrukt houden en vervolgens naar rechts en naar links klikken totdat je op de gewenste frequentie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:55:
Heb hem sinds een week zo uit de winkel gehaald voor 200,-
Was hij bij de Hema niet in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:11:
[...]

Volgens mij kan je de FFWD knop even ingedrukt houden en vervolgens naar rechts en naar links klikken totdat je op de gewenste frequentie uitkomt.
Dankje, maar toch werkt het niet echt, radio maastricht is op 93.4 maar als ik daar op "freqentueer :P" dan geeftie gewoon ruis

Straks ff me firmware update want de oordopjes doen het ook niet echt prima, als ik radio luister hoor ik lichte ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
je moet gewoon met je vingers tippen.. niet ingedrukt houden, als je hem ingedrukt houd pak hij de auto search. gewoon je zennetje onder de knie krijgen dus! :)

edit:
Je moet niet vergeten, zo'n radio op zo iets werkt nooit zo heel super hoor. Je zal altijd wel een beetje ruis horen. Dus dat ligt niet aan je oordopjes ofzo, dat hoort nou eenmaal!

[ Voor 39% gewijzigd door Levi Strauss op 22-06-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vind de radio tot nu toe (heb pas een paar uur geleden m'n pakketje uit Dublin opengemaakt :) ) iets beter dan die van mijn I-Bead spelertje, en die was ook al erg goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi Strauss schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:02:
je moet gewoon met je vingers tippen.. niet ingedrukt houden, als je hem ingedrukt houd pak hij de auto search. gewoon je zennetje onder de knie krijgen dus! :)

edit:
Je moet niet vergeten, zo'n radio op zo iets werkt nooit zo heel super hoor. Je zal altijd wel een beetje ruis horen. Dus dat ligt niet aan je oordopjes ofzo, dat hoort nou eenmaal!
ik heb het leuke speelte voor 99% onder de knie, ik weet wat je bedoelt met dat tippen, dat ode ik ook ;) maar ik krijg de zender gewoon niet te pakken onder 93.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dan zit die Limbozender niet op 93.4 :) Of er stoort iets, heb je al een eindje gefietst op zoek naar ontvangst? Ik merk ook wel eens dat ik op bepaalde plekken 3FM en 538 niet kan ontvangen, en tien meter verderop wel. Die kleine spelertjes hebben nou eenmaal niet de allerbeste antennes, dus de ontvangst kan flink fluctueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:51:
[...]

Als het MTP niet lukt dan zou ik een firmware downgrade uitvoeren naar 1.02.05; download deze vast vanaf de Creative website. Hou er rekening mee dat dit je muziek zou kunnen wissen.
Hiervoor start je de Zen op in het verborgen menu (recovery mode). Speler uitzetten, batterij eruit. Ook de USB-kabel los. Dan aan/uit knop in de aan-stand vasthouden terwijl je de batterij terugplaatst. Blijven vasthouden tot je het Recovery menu ziet, dan mag je loslaten.
Hier kies je voor de derde optie, Reload Firmware. De speler wist de huidige 2.XX firmware, na afloop verschijnt het bericht "Reload Firmware Now". Sluit de USB-kabel aan, en geef Windows een moment om de nieuwe hardware te installeren. Dit is geen MTP-device meer, maar het standaard Zen Micro apparaat. Als er iets autostart, sluit het af.
Start nu de 1.02.05 firmware updater, na afloop is je Zen weer bruikbaar.

Ik zou een MTP-upgrade uitstellen tot je eens tijd hebt om je Windows opnieuw te installeren. Lijkt iets defect te zijn daar.
Ik wil je in iedergeval bedanken voor je hulp, maar ik vrees dat ook dit niet heeft geholpen.
Ik heb de recovery menu gebruikt om de firmware te wissen en vervolgens geeft hij inderdaad aan dat je de nieuwe firmware dan mag herladen, maar als ik dan de usb kabel aan mijn ZEN hang dan krijg ik weer de windows instalatie voor een MTP apparaat ?!
Ik heb deze procedure een paar keer geprobeerd maar ik blijf de zelfde melding krijgen.
Waar je zegt dat het MTP probleem mischien aan de windows xp instalatie ligt lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ik hem ook al op een andere pc heb geprobeerd.
Ik ga morgen creative wel ff bellen.
ps. ik kan nu helemaal niks meer met mn ZEN omdat er geen firmware op zit hehe, maar dat is geen ramp want ik heb hem niet persee ergens voor nodig binnenkort ofzo dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou breekt echt mn klomp.
We hebben in huis nog een derde pc staan dus ik had zoiets van god zege de greep en ik probeer het daar nog ff.
Dus ik hang hem aan een USB poort en ik zie onderin het gewoonlijke nieuwe hardware gevonden schermpje (mtp device) en voor ik het weet staat er hardware installed succesully 8)7
Dus ik daar een nieuwe frimware er inlezen (wel de Play for shure want dat is toch wat ik wil) en ja hoor hij doet het weer gewoon en ik kan op die pc nu ook gewoon liedjes heen en weer verplaatsen tussen de pc en de ZEN.
Maar op mijn pc doet hij het ook met de nieuwe frimware (was 2.00.12 is 2.11.02) nog steeds niet.
Dus dan vraag ik me toch af waar het hem inzit, want als het te maken heb met mijn xp instalatie waarom deed hij het dan op een andere pc ook niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe je alle albums door elkaar kunt shuffles ?

Kheb bij menu configureren: alles willekeurig afspelen aangevinkt, alle nummers en albums aangevinkt maar nog steeds hoor ik 2 mappen, hardstyle en de standaard stuff die erop staat
Bij shuffle heb ik dit, ik kan gewoon alles door elkaar afspelen maar wat heeft de shuffle mode dan voor nut ? :S

Jees wat een zooi toch :(
Ik wil 2 liedjes van masters of hardstyle in een Albumduwen genaamd Hardstyle, in deze Hardstyle map staat al 1 liedje, maar als ik de masters of hardstyle liedjes in het Album van Hardstyle wil duwen veranderd de album naam steeds ook al verander ik hem :(

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:01:
Nou breekt echt mn klomp.
We hebben in huis nog een derde pc staan dus ik had zoiets van god zege de greep en ik probeer het daar nog ff.
Dus ik hang hem aan een USB poort en ik zie onderin het gewoonlijke nieuwe hardware gevonden schermpje (mtp device) en voor ik het weet staat er hardware installed succesully 8)7
Dus ik daar een nieuwe frimware er inlezen (wel de Play for shure want dat is toch wat ik wil) en ja hoor hij doet het weer gewoon en ik kan op die pc nu ook gewoon liedjes heen en weer verplaatsen tussen de pc en de ZEN.
Maar op mijn pc doet hij het ook met de nieuwe frimware (was 2.00.12 is 2.11.02) nog steeds niet.
Dus dan vraag ik me toch af waar het hem inzit, want als het te maken heb met mijn xp instalatie waarom deed hij het dan op een andere pc ook niet ?
Daar zou zelfs mijn klomp van breken :D . Zal misschien iets te maken hebben met die service packs van XP? of met mediaplayer 10 of zo. Vergelijk die 3pc's eens onderling en de oorzaak zal snel gevonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:12:
[...]

Was hij bij de Hema niet in de aanbieding?
Meer een impuls :X
Oude was gejat :/

Maar een firmware update = een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:44:
ps. ik kan nu helemaal niks meer met mn ZEN omdat er geen firmware op zit hehe, maar dat is geen ramp want ik heb hem niet persee ergens voor nodig binnenkort ofzo dus....
Dan bel je me morgen even op, en dan ruil ik 'm voor je om, okay?
00353 1 4333272 (werkt maar 1 Tony dus dat moet goed gaan)

Moet je me wel beloven dat je op de nieuwe geen MTP probeert tot je Windows opnieuw geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 00:06:
[...]

Dan bel je me morgen even op, en dan ruil ik 'm voor je om, okay?
00353 1 4333272 (werkt maar 1 Tony dus dat moet goed gaan)

Moet je me wel beloven dat je op de nieuwe geen MTP probeert tot je Windows opnieuw geinstalleerd hebt.
Zie mijn post direkt onder die post.
Dus het is niet nodig maar dankjewel voor het aanbieden.
Het enige waar ik nu nog naar opzoek ben is de oplossing van het probleem m.b.t. het aansluiten op die andere pc's.
Alle drie de pc's hebben de zelfde versie van windows met SP2 en WMP10.
Het enige verschil is dat ik op die laatste pc (waar hij het dus wel deed) geen creative software heb geinstaleerd.
Op die andere 2 ben ik aan het kloten geweest met allerhande drivers en apps van creative, maar het lijkt me toch sterk dat waneer je een app of driver van creative instaleert de ZEN meteen niet meer met windows kan comuniceren (waar hij de creative software dus helemaal niet voor nodig heeft).
Ik heb op mijn pc al geprobeerd om alles van creative te verwijderen maar dat scheelt niet.
Wie weet wat voor'n ddl's endergelijk er in de system32 map staan dus een volledige uninstall zal hij toch wel niet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:07:
Heeft iemand enig idee hoe je alle albums door elkaar kunt shuffles ?

Kheb bij menu configureren: alles willekeurig afspelen aangevinkt, alle nummers en albums aangevinkt maar nog steeds hoor ik 2 mappen, hardstyle en de standaard stuff die erop staat
Bij shuffle heb ik dit, ik kan gewoon alles door elkaar afspelen maar wat heeft de shuffle mode dan voor nut ? :S

Jees wat een zooi toch :(
Ik wil 2 liedjes van masters of hardstyle in een Albumduwen genaamd Hardstyle, in deze Hardstyle map staat al 1 liedje, maar als ik de masters of hardstyle liedjes in het Album van Hardstyle wil duwen veranderd de album naam steeds ook al verander ik hem :(
de zen micro werkt niet met mappen he,

je zult o.b.v. tags alles in moeten delen.
als ik shuffle aanzet en all tracks selecteer werkt het toch echt wel goed hoor.

je tweede probleem heeft daar ook mee te maken denk ik.
Ik gebruik zelf the godfather om mn mp3 tags up te daten en dat werkt uit de kunst!

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:56:
[...]

de zen micro werkt niet met mappen he,

je zult o.b.v. tags alles in moeten delen.
als ik shuffle aanzet en all tracks selecteer werkt het toch echt wel goed hoor.

je tweede probleem heeft daar ook mee te maken denk ik.
Ik gebruik zelf the godfather om mn mp3 tags up te daten en dat werkt uit de kunst!
Jah want eigenschappen en de naam veranderen van liedjes helpt ook niet echt, maar tis wel een beetje raar gemaakt eigenlijk ;) maar ik heb een map genaamd : Mijn Documenten, moet ik het Album dan dus Mijn Documenten noemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Dat zou je kunnen doen ja.

Overigens in mijjn zen micro kapot gegaan (headphone jack issue :P) en word een van deze opgestuurd.
offtopic:
Er is trouwens al vervanging gekomen door een iPod Photo, Gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
ik zit er nu ook ontzettend te twijfelen welke mp3-speler ik zal halen.

Creative Zen Micro --> + de prijs - lange wachttijd bij laden nummers
Ipod Mini (6 GB) --> + langere batterijduur
Creative Zen Touch --> + capaciteit - "lomper"
Creative Zen Xtra --> + capaciteit - "lomper"

iemand enige tips welke ik wel, en vooral niet moet halen, ik zit nu echt in hevige twijfel.

de bovengenoemde mp3spelers liggen volgens mij allemaal rond het prijsmarche 180-220 euro, vandaar dat ik de normaal duurdere zen xtra er ook bij heb gezet...

weet iemand overigens de actuele prijzen bij de mediamarkt, die staan niet op de site, en je kan er niet naartoe bellen met vragen over de prijs?

bij voorbaat dank ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Lan Mandragoran op 23-06-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lan Mandragoran schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:04:
ik zit er nu ook ontzettend te twijfelen welke mp3-speler ik zal halen.

Creative Zen Micro --> + de prijs - lange wachttijd bij laden nummers
Ipod Mini (6 GB) --> + langere batterijduur
Creative Zen Touch --> + capaciteit - "lomper"
Creative Zen Xtra --> + capaciteit - "lomper"

iemand enige tips welke ik wel, en vooral niet moet halen, ik zit nu echt in hevige twijfel.

weet iemand overigens de actuele prijzen bij de mediamarkt, die staan niet op de site, en je kan er niet naartoe bellen met vragen over de prijs?

bij voorbaat dank ;)
Als je slim bent koop je de Zen Micro bij de paradigit daar kostie 175, maar trouwens, die lange wachttijden vallen mee hoor, 1 of 2 secs daar ga je heus niet dood van ;) trouwens de ipod mini 6gb is een stuk duurder
En trouwens, dat "lange wachttijd" is alleen maar als je voor de 1ste keer een liedje opstart ... dus als je eenmaal aan je liedje bent begonnen duurt het nog geen 0.2sec :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:09:
[...]

Als je slim bent koop je de Zen Micro bij de paradigit daar kostie 175, maar trouwens, die lange wachttijden vallen mee hoor, 1 of 2 secs daar ga je heus niet dood van ;) trouwens de ipod mini 6gb is een stuk duurder
En trouwens, dat "lange wachttijd" is alleen maar als je voor de 1ste keer een liedje opstart ... dus als je eenmaal aan je liedje bent begonnen duurt het nog geen 0.2sec :P
hm, ik dacht dat ik die een tijd geleden bij de mediamarkt zag liggen voor 220. En die Zen Xtra 930 GB) staat hier op internet voor maar 200 euro, is dat eigenlijk wat?

met die wachttijd bedoel je btw dus de alleen het eerste liedje wanneer je je Zen opstart? En daarna gaat ie snel?

[ Voor 9% gewijzigd door Lan Mandragoran op 23-06-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lan Mandragoran schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:16:
[...]

hm, ik dacht dat ik die een tijd geleden bij de mediamarkt zag liggen voor 220. En die Zen Xtra 930 GB) staat hier op internet voor maar 200 euro, is dat eigenlijk wat?

met die wachttijd bedoel je btw dus de alleen het eerste liedje wanneer je je Zen opstart? En daarna gaat ie snel?
Als ik jou was zou ik dit ding echt kopen tis een echte aanrader :) en die radio functie is natuurlijk ook erg relax, maar goed over de tijd tussen de liedjes, als je een liedje aanklikt voor de eerste keer nadat je je Zen hebt opgestart duurt het 1 a 2 secs voordat deze start, daarna als je je playlist wilt afspelen gaat het gewoon prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag m'n zen micro gekocht bij de mediamarkt voor 175 euro :D
Laten opladen, drivers installeren en firmware update gedaan (2.11.02) en alles werkt perfect!
Ben (tot nu toe) nog zeer tevreden over de micro. Bij de vorige firmware was de touchpad nog 'n btje lastig voor me, maar met de nieuwe gaat dit wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:37:
Heb vandaag m'n zen micro gekocht bij de mediamarkt voor 175 euro :D
Laten opladen, drivers installeren en firmware update gedaan (2.11.02) en alles werkt perfect!
Ben (tot nu toe) nog zeer tevreden over de micro. Bij de vorige firmware was de touchpad nog 'n btje lastig voor me, maar met de nieuwe gaat dit wel goed :)
Ist eigenlijk nodig om de firmware te updaten ? kheb namelijk geen enkel probleem ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:02:
[...]

Ist eigenlijk nodig om de firmware te updaten ? kheb namelijk geen enkel probleem ;)
Heb ik al 4 keer gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:02:
[...]

Dan geldt het alomwijze adagium: "if it aint broke don't fix it".

For the record, ik heb ook nog altijd de oude firmware erop staan terwijl ik hem kocht toen hij net uit was. Werkt prima allemaal.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, het MOET niet, maar er zitten wel een aantal verbeteringen in de nieuwe firmware.
En ik vind het een stuk makkelijker om gewoon explorer te bebruiken zonder allemaal software te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:57:
Tjah, het MOET niet, maar er zitten wel een aantal verbeteringen in de nieuwe firmware.
En ik vind het een stuk makkelijker om gewoon explorer te bebruiken zonder allemaal software te installeren :)
^^Met hem, en het gaat ook een stuk sneller dan via de software :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hem dan vandaag eindelijk ook in huis gehaald bij Paradigit. Maar nog een vraagje: zorgt firmware 2.11.02 voor de verlengde batterij leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:26:
[...]

Jah want eigenschappen en de naam veranderen van liedjes helpt ook niet echt, maar tis wel een beetje raar gemaakt eigenlijk ;) maar ik heb een map genaamd : Mijn Documenten, moet ik het Album dan dus Mijn Documenten noemen ?
de TAG data van de mp3's heeft niets met mappen te maken, je kunt met heel veel tools de tag data wijzigen, de zen pakt o.a. de tags album, artist en genre.

o.b.v. die tags kan je later dan een selectie maken.
De mappen waar je m3's instaan maken dus NIETS uit.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

fmb schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:18:
Ik heb gisteren de witte Zen Micro besteld en hij is net een half uurtje geleden binnengekomen. :D
Ik had begrepen dat alleen de limited edition een extra accu had, maar ik heb ook twee accu's zonder dat er limited edition op de doos staat. :D
Die extra accu betekent dat mijn Zen Micro eentje uit de eerste serie is. Dat is dus de serie met de wat zwakkere koptelefoonaansluiting. En waar ik een beetje bang voor was gebeurde dus ook.

Gistermiddag ontdekte ik dat mijn geluid (op een of beide oordopjes) uitviel zodra je ook maar iets de stekker aanraakte. Het wordt allemaal goed opgelost, ben nog steeds erg happy met mijn Zen Micro, ik zal het alleen een paar dagen zonder hem/haar moeten stellen. :'(

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

mijn stuur ik terug,
batterij is in 120 minuten volledig leeg en dit kan NIET!!!!

ik heb dit ding gekocht wegens lange batterij duur!

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ondertussen heb ik er vanmiddag mij ook eentje aangeschaft. Firmware update gedaan, drivers en applicaties geïnstelleerd en werkt perfect.

Er zat ook nog een ac adaptor bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Over de firmware: ga naar de creative sites, lees de uitleg die naast elke firmware staat, en kijk wat je wil hebben, it's that easy.

Nu heb ik eens een vraagje. Ik las in het creative forum dat er iemand kloeg over die refrubished spelers die je terug krijgt als je je kapotte speler opstuurt (het was wel geen zen micro maar kom). Nu zijn hier al een paar mensen die de speler hebben teruggestuurd, hoe zag de speler er uit toen je hem weerkreeg? Als nieuw? Of zag je dat het geen nieuwe was? Ik ben daar wel benieuwd naar, want aangezien ik nog een oude speler heb is die koptelefoonaansluiting een potentiele roet-in-het-eten -zaaier. Als dat zo is, dan wil ik natuurlijk dat dat ,voor de garantieperiode eindigt, voorvalt. En aangezien mijn speler altijd met zorg is behandeld zou ik niet willen dat ik dan een doffe speler terugkrijg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mijnes binnen gekregen maar ik kreeg ook de accesoirers erbij en hij was pas 2 dagen geleden weer leverbaar dus ik denk dat mijnes wel nieuw is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
waar bestellen/kopen jullie tegenwoordig met de laagste prijs??? en waar krijg je die accesoires erbij?? vooral AC adapter wil ik er wel bij... :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon bij de MM krijg je hem met AC adapter enz :)

/me heeft hem daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

MMach schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:25:
Nu heb ik eens een vraagje. Ik las in het creative forum dat er iemand kloeg over die refrubished spelers die je terug krijgt als je je kapotte speler opstuurt (het was wel geen zen micro maar kom). Nu zijn hier al een paar mensen die de speler hebben teruggestuurd, hoe zag de speler er uit toen je hem weerkreeg? Als nieuw? Of zag je dat het geen nieuwe was? Ik ben daar wel benieuwd naar, want...
Het creative forum is idd.ook erg nuttig.

Ik ben ook zeer benieuwd wat voor speler ik terug krijg. Zodra ik meer weet horen jullie het. ;)
Maar ik neem aan dat Creative ook wel snapt dat het geen verstandige zet is om (bijvoorbeeld) bekraste spelers terug te sturen naar een klant die misschien al niet al te happy is met het defect raken van zijn Zen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Op een ander creative forum staat van een Creative medewerker:
As far as the situation goes, we do often send units that are marked as refurbished. However as SSR stated this does not mean that the unit is used, merely that the unit has been removed from the retail packaging.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

ik heb nu wel heel veel berichten gehoord over de hoofdtelefoon aansluiting ( kapot ) en de batterij levensduur (6 uur).
wanneer ik nu een zen haal in de winkel zijn die productie foutjes er toch wel uit?!
en hoe weet je wanneer je een nieuwe versie koopt?
of kun je toch beter voor een ipod mini gaan? langere bat duur en geen probs met hoofdtel. aansl.?
iemand nog tips of argumenten bij de aanschaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cky schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 02:00:
ik heb nu wel heel veel berichten gehoord over de hoofdtelefoon aansluiting ( kapot ) en de batterij levensduur (6 uur).
wanneer ik nu een zen haal in de winkel zijn die productie foutjes er toch wel uit?!
en hoe weet je wanneer je een nieuwe versie koopt?
of kun je toch beter voor een ipod mini gaan? langere bat duur en geen probs met hoofdtel. aansl.?
iemand nog tips of argumenten bij de aanschaf ?
ik zou die zen kopen hoor. heb je nog een radiotje + een ding wat niet iedereen heeft + gewoon een oplader erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heb net zen micro gekocht en erg tevreden maar heb een vraagje ...
is het mogelijk om willekeurig alle nummers van een bepaalde artiest af te spelen ongeacht het album ... ?
Want als je arties kiest komt daarna altijd het album en als je dan shuffle doet dan is er enkel shuffle binnen het album...

thanks
*edit*

ik heb het zelf gevonden, je moet die knop rechtsonder nemen en dan "view all" als je in het menu zit...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:35:
Hoi,

heb net zen micro gekocht en erg tevreden maar heb een vraagje ...
is het mogelijk om willekeurig alle nummers van een bepaalde artiest af te spelen ongeacht het album ... ?
Want als je arties kiest komt daarna altijd het album en als je dan shuffle doet dan is er enkel shuffle binnen het album...

thanks
*edit*

ik heb het zelf gevonden, je moet die knop rechtsonder nemen en dan "view all" als je in het menu zit...
Wanneer je op een bepaalde artiest staat, gewoon op play klikken ipv op de touchpad te klikken. Dan speelt hij alle albums van die artiest.

Om ze dan nog willekeurig af te spelen, moet je je afspeelmodus op shuffle zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 02:02:
[...]

ik zou die zen kopen hoor. heb je nog een radiotje + een ding wat niet iedereen heeft + gewoon een oplader erbij :P
gedaan :)
ben nu al tevreden en goede afspraken gemaakt over de garantie.
ik heb overigens de versie met de 2 accu's en broekclip enz, hopen dat de hoofdtelefoon aansluiting goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ik heb hier nu wel iets vreemds aan de hand.

Volgens het onderdeel informatie staan er nu 916 nummers op de Zen Micro (dit klopt ook als ik op m'n pc kijk naar de map van getransferde nummers, het gaat allemaal om mp3's). Echter, als ik bvb ervoor kies om alle nummers willekeurig af te spelen, telt hij er maar 885.

Iemand een idee hoe dit komt of kan komen?

[ Voor 22% gewijzigd door Tom_G op 26-06-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe je een playlist kan maken door maar 1 liedje tegelijk toe te voegen op een playlist? De manier die beschreven werd bij Afspeellijst in de menu werkt niet goed, ik krijg dan naast dat ene liedje ook heleboel andere erbij. Wat ik wil is gewoon een lijst met paar lievelings liedjes die ik vaak luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Tom_G schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:59:
Iemand een idee hoe dit komt of kan komen?
Misschien een aantal bestanden met dezelfde ID3-tag informatie maar met een andere bestandsnaam?

Ik weet niet precies hoe de Zen Micro met zo'n situatie omgaat, wsch. staan die nummers dan gewoon meerdere keren in de afspeellijst. In dat geval gaat mijn redenatie niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

FlipFlink schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:13:
Weet iemand misschien hoe je een playlist kan maken door maar 1 liedje tegelijk toe te voegen op een playlist?
Makkelijkst: Gebruik de Zen Micro media Explorer of de Creative MediaSource organizer.

Ik kan het nu helaas niet uitproberen, mijn Zen Micro is onderweg naar Eindhoven en het vervangende exemplaar ergens in Dublin wacht op aankomst van mijn Zen Micro in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
fmb schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:20:
[...]

Misschien een aantal bestanden met dezelfde ID3-tag informatie maar met een andere bestandsnaam?

Ik weet niet precies hoe de Zen Micro met zo'n situatie omgaat, wsch. staan die nummers dan gewoon meerdere keren in de afspeellijst. In dat geval gaat mijn redenatie niet op...
Hmm, betwijfel ik.

Maar het blijft dus bizar.

De muziek heb ik dus overgezet via kopiëren - plakken (of gewoon slepen) naar de zen.

Het vreemde is dan, wanneer ik dat via de Zen Micro Media Explorer doe, dat dezelfde hoeveelheid muziek er niet op kan (1 nummer kon er niet meer bij, terwijl ik de vorige keer nog 2 MB vrij had). Dus heb ik één album moeten weglaten, echter nu zijn al die nummers wèl afspeelbaar (904 stuks) via shuffle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
FlipFlink schreef op zondag 26 juni 2005 @ 01:13:
Weet iemand misschien hoe je een playlist kan maken door maar 1 liedje tegelijk toe te voegen op een playlist? De manier die beschreven werd bij Afspeellijst in de menu werkt niet goed, ik krijg dan naast dat ene liedje ook heleboel andere erbij. Wat ik wil is gewoon een lijst met paar lievelings liedjes die ik vaak luister.
op de speler zelf:
ga op het toe te voegen liedje staan-> klik op 'opties'-> toevoegen aan selectie.
That's it, duw daarna op back, en je zal zien dat enkel dat liedje is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Tom_G schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:37:
[...]

Hmm, betwijfel ik.

Maar het blijft dus bizar.

De muziek heb ik dus overgezet via kopiëren - plakken (of gewoon slepen) naar de zen.

Het vreemde is dan, wanneer ik dat via de Zen Micro Media Explorer doe, dat dezelfde hoeveelheid muziek er niet op kan (1 nummer kon er niet meer bij, terwijl ik de vorige keer nog 2 MB vrij had). Dus heb ik één album moeten weglaten, echter nu zijn al die nummers wèl afspeelbaar (904 stuks) via shuffle...
Volgens mij komt het door onvolledige ID3-tags. Soms kan je in windows bv niet de artiest aanpassen, of het album. Dit heb ik al enkele keren tegengekomen. Dat moet dus liggen aan een verkeerde indeling voor de ID3-tags van het liedje zelf. maar ik ben dat niet zeker natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:06:
[...]

Volgens mij komt het door onvolledige ID3-tags. Soms kan je in windows bv niet de artiest aanpassen, of het album. Dit heb ik al enkele keren tegengekomen. Dat moet dus liggen aan een verkeerde indeling voor de ID3-tags van het liedje zelf. maar ik ben dat niet zeker natuurlijk
Hmm, ik heb net hetzelfde probleem (hoger al vermeld, maar geen reactie gekregen): ik heb pakweg 650 nummers erop staan, allemaal perfect getagged, maar bij shuffle speelt ie er maar 559 (althans: volgens de info op de display) ... Gek hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he,

ik krijg maar geen reply van creative...

vind het echt niet leuk van die slechte batterij! Ik koop dat ding zodat ik naar italie ga lekker in de auto kan luistere en nu krijg ik dit =(

dit kan gewoon niet... (ik koop dus nix meer van creative)

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:47:
he,

ik krijg maar geen reply van creative...

vind het echt niet leuk van die slechte batterij! Ik koop dat ding zodat ik naar italie ga lekker in de auto kan luistere en nu krijg ik dit =(

dit kan gewoon niet... (ik koop dus nix meer van creative)

xyus
Klantendienst al gebeld?
Normaal gezien is er dan binnen de 24u reactie, maar ja, het is nu wel weekend. Je hebt alleszins gelijk dat je die slechte batterij niet pikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bellen?

als het zo een nummer wat 1 euro per minuut is.. NO WAY...

heb al 2 mails gestuurd na klantenservice, niks...

ge moet toch via dat formuleer zenden hè?

of is er een e-mail adres?

xyus
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.