Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej mensen,

een klein prob,

batterij is in +-2 uur helemaal op... heb hem opgeladen terwijl hij in pc stak via usb datakabel...

2 uur???
of moet ik hem via het stopcontact opladen..

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:07
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:23:
hej mensen,

een klein prob,

batterij is in +-2 uur helemaal op... heb hem opgeladen terwijl hij in pc stak via usb datakabel...

2 uur???
of moet ik hem via het stopcontact opladen..

xyus
Op pagina 23 van dit topic. Gebruiker mabili had (heeft?) hetzelfde probleem, deze vraag is al zodanig veel voorbijgekomen dat een kleine zoektocht via de search jou (en mij) deze moeite had kunnen besparen. 3x volledig opladen en volledig leegtrekken bij het eerste gebruik. Daarna moet je 100% capaciteit hebben. Kijk ook even of je firmware up-to-date is. Batterijperikelen kunnen immers liggen aan een verouderde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste firmware,

jaja sry da'k search niet gebruikte,
maar de batterij is ook in 20min volledig opgeladen... ga hem gwn hele avond late afspele

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:58:
nieuwste firmware,

jaja sry da'k search niet gebruikte,
maar de batterij is ook in 20min volledig opgeladen... ga hem gwn hele avond late afspele

xyus
Het kan ook zijn dat je batterij gewoon brak is, in dat geval moet je em gewoon terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

heb dus onieuw getest,

de eerste 2 batterij blokjes zyn in 80 minuten weg maar de 3de gaat meer dan 3 uur mee... volgens mij is het iets met de firmware (heb nieuwste)

vind het echt kloten!!!! wou zofel een mp3 speler met een duidelijke batterij aanduiding maarja... :(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:04:
hej,

heb dus onieuw getest,

de eerste 2 batterij blokjes zyn in 80 minuten weg maar de 3de gaat meer dan 3 uur mee... volgens mij is het iets met de firmware (heb nieuwste)

vind het echt kloten!!!! wou zofel een mp3 speler met een duidelijke batterij aanduiding maarja... :(
Batterij is gewoon brak, ik zou em gewoon terugbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

laatste reply voor een tijdje :P

MMach had gelijk, ik heb hem helemaal leeg late lopen en helemaal terug opgeladen,

draaid nu al 1 uur en nog geen batterij streepje weg :)
ga hem paar keer laten vol laden en weer leeg laten lopen.

thx voor jullie hulp ;)
tot nu toe vind'k et ech een geweldig ding!! (kome wel snel kleine krasjes op)

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat er rond de Zen Micro zoveel problemen zijn, bij mij werkt hij tot nu toe nog steeds perfect en het apparaatje is een verademing voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:56:
jammer dat er rond de Zen Micro zoveel problemen zijn, bij mij werkt hij tot nu toe nog steeds perfect en het apparaatje is een verademing voor mij :)
Overschot van gelijk. Ik vind het trouwens heel irritant dat de zogenaamde 'problemen' voor 90% gewoon gevolgen zijn van verkeerd handelen van de gebruiker of het niet voldoende geïnformeerd zijn. (Zoals dat gezeik over de batterij telkens weer, en de firmware die niet werkt zoals het hoort, etc.), deze stellen de speler ten onrechte in kwaad daglicht . Bij mij werkt ie ook nog steeds perfect, en ik ben er meer dan tevreden over.

offtopic:
Het lijkt wel alsof ik aandelen heb in creative , maar dat is niet zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Heb ook nog nooit problemen gehad...prima hoopje electronica :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Mijn zen is ook helemaal de bom! En dat mag een wonder heten want m'n gadgetkarma is niet zo'n hele goede...

Zo heb ik altijd camera's met hotpixels, afstandbedieningen met lamme knopjes, etc...

offtopic:
en m'n aandelen creative gaan ook lekker!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:27:
Ik heb net bij de 30%-uitverkoop van Dunnet Rotterdam een zilverkleurige Zen Micro gekocht, leuk ding :) Nu nog kijken waarom ik alleen links geluid hoor.

Edit:
Okee, ik hoor rechts alleen geluid als ik de koptelefoonplug hard in de connector duw, oftewel de connector flink aandruk. :/ Is dit de bekende koptelefoon-bug? Het was de laatste die ze hadden bij Dunnet, kan ik de speler dan het beste naar Creative opsturen?
Hoe duur was hij dan nu bij Dunnet met die 30% korting ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik had zaterdag ineens dat m'n Zen bleef hangen bij het Creative logo :'(

Ook de recovery mode hielp niet, dus vandaag meteen ff gebeld en wat een topservice! Ik kon meteen een nieuwe halen bij de winkel waar ik em gekocht had (natuurlijk wel o.v.v. een creative rma/klantnummer). Helaas hadden ze geen zilveren zens meer op voorraad, dus die kerel van de helpdesk had meteen ff een rma zending voor me klaargemaakt, hoef alleen m'n speler zonder accu op te sturen naar eindhoven en binnen 5 dagen krijg ik een nieuwe teruggestuurd :D

das nou nog eens service :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Gisteren was ik het zat, ben weer teruggegaan van v2 beta firmware naar v1 :) flashen ging in 1x goed, dus snap niet waar ze het over hebben dat je niet terug zou kunnen naar oude firmware? :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel het topic doorgespit en twee vraagjes:

1. Ik las ergens dat de Micro niet geschikt zou zijn om mee te gaan hardlopen (e.d.). Ik snap niet helemaal wat het probleem zou zijn dan?

2. Ook las ik weer ergens dat de radio functie niet al te denderend is. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Ok, ik ben een Ex-micro'er maar vindt datk dit toch maar moet poste ff snel
Creative heeft nieuwe firmware uitgebracht voor zen micro veel updates iets met sleep time ofzo, lees het op forums.creative.com
Gewoon voor geintereseerden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:28:

1. Ik las ergens dat de Micro niet geschikt zou zijn om mee te gaan hardlopen (e.d.). Ik snap niet helemaal wat het probleem zou zijn dan?

2. Ook las ik weer ergens dat de radio functie niet al te denderend is. Hebben hier meer mensen last van?
1. zit een hdd in die kan overslaan.. en kapot kan gaan als hij schokt.
2. je hebt het helemaal doorgelezen dus al sveel mensen er problemen mee hebben kan je een optel sommetje maken aangezine je alle berichten kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:28:

Helemaal doorgespit, jaja ;) , dan heb je vast ook gezien:
How, How how, LET OP!. Dit is een harddiskspeler, en een harddisk is NIET bestand tegen repetitieve schokken, je hebt geluk dat je er dit keer vanaf komt met 'overslaan' van de speler, maar de volgende keer heb je grote kans op een Hard Disk crash! Dit is niet alleen zo met de zen, maar met alle andere harddiskspelers. Voor hardlopen en andere sporten met langdurige harde schokken koop je best een flash-speler, deze zijn wel bestand tegen schokken.

Fietsen enzo is wel te doen met een harddisk-mp3 speler.

-edit-
Voor de duidelijkheid eens uitleggen hoe de speler omspringt met zijn harde schijf.
De speler bezit een niet schokbestendige harde schijf van 5 gig, en een intern (buffer) flashgeheugen van 16MB dat uiteraard wel tegen schokken bestand is.
Stel dat je van één artiest het album wil beluisteren, zeg 16 nummers.
Dan start de harde schijf op en gaat op zoek naar de eerste 3-4 nummers van de playlist. Deze 3-4 nummers worden in het 16MB buffergeheugen gezet (in 2 à 3 seconden) en de harde schijf gaat weer uit. Dan speelt de speler verder vanop het interne geheugen. Komt hij dan aan bij het 3de liedje, dan gaat de harde schijf weer aan, en wordt het buffergeheugen weer volgegooid en gaat de schijf weer uit.

Het is dus duidelijk dat de harde schijf het grootste deel van de tijd uit is. Op die momenten zijn schokken niet zo erg. Maar als er een harde schok komt op het moment dat de schijf draait, dan heb je bijna gegarandeerd een HD-crash en is je HD naar de r**t. Let dus echt op bij repetitieve harde schokken=lopen/hardlopen.
En wat die radio betreft, dat hengt er vanaf waar op de wereldbol je je ergens bevindt. Er zijn mensen die perfecte ontvangst hebben, en er zijn er die geen perfecte ontvangst hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht toch echt dat ik alles had gelezen :)

Maar bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over het opladen: Er zit dus een Adapter bij de Zen Micro, gebruik je die adapter ook om de Zen op te laden? Of moet je hem via je pc opladen ? En mocht het zo zijn dat je hem met de adapter moet opladen; kun je deze dan alleen in Europa gebruiken of ook daarbuiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:59:
Ik heb een vraag over het opladen: Er zit dus een Adapter bij de Zen Micro, gebruik je die adapter ook om de Zen op te laden? Of moet je hem via je pc opladen ? En mocht het zo zijn dat je hem met de adapter moet opladen; kun je deze dan alleen in Europa gebruiken of ook daarbuiten ?
Nee, die adapter is compleet nutteloos ;)
Tuurlijk kun je em via de adapter opladen, en met de pc kan het ook.
En een adapter voor een Nederlands stopcontact werkt in veel andere landen niet, maar daar kun je een convertor voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bro heeft Ipod mini en ik de Zen micro, maar ik vind de ipod mini toch wel veel helderder geluid geven hoor... Ben van plan om mijn micro in te ruilen voor een Mini.

(Heb hetzelfde nummer en dezelfde oordopjes gebruikt, en bij elke de EQ's optimaal gezet).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Als je goede oordopjes koopt, klinkt jouw Zen Micro vele malen beter dan de iPod van je broer ;)

Grote voordeel van de Micro is dat deze wel een EQ heeft die te gebruiken is. De EQ van de iPod verkracht het geluid op alle fronten.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:11:
Als je goede oordopjes koopt, klinkt jouw Zen Micro vele malen beter dan de iPod van je broer ;)

Grote voordeel van de Micro is dat deze wel een EQ heeft die te gebruiken is. De EQ van de iPod verkracht het geluid op alle fronten.
Ja maar dan zou hij het toch ook met normale oordopjes beter moeten doen? Want neem aan dat wanneer je 2/3 factoren gelijk neemt, en een variabele dat je dan goed kunt vergelijken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

over die Ipod mini,

gebruiken jullie allebei dezelfde oortjes?
zoveel verschil zou er normaal niet zijn.

btw: prob met batterij is terug :s het is een keer geweldig gegaan maar nu is er nog een bloke over na 80 min... maar batterij heeft het vorige week 8-10 volgehouden dus :)
(zou het aan de firmware kunne ligge?)

Xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een zen micro te leen van een vriend van me om de liedjes ervan over te zetten op mijn ipod. Maar op het moment dat ik hem aansluit krijg ik nergens een verwisselbare harde schijf tussen mijn schijven.

De computer geeft wel gewoon mooi aan dat er een Zen micro gevonden is maar kan vervolgens geen dirvers vinden. Van de Creative site werd ik ook al niet veel wijzer want de drivers die daar aangegeven zijn kan ik wel installeren en aangeven als drivers van de zen maar windowps zegt verder dat hij er niks mee kan :(

iemand enig idee of goeie suggesties ?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:45:
hej,

over die Ipod mini,

gebruiken jullie allebei dezelfde oortjes?
zoveel verschil zou er normaal niet zijn.

btw: prob met batterij is terug :s het is een keer geweldig gegaan maar nu is er nog een bloke over na 80 min... maar batterij heeft het vorige week 8-10 volgehouden dus :)
(zou het aan de firmware kunne ligge?)

Xyus
Nou, ik heb de iPod mini oortjes gebruikt om ze te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
MMach schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:46:
[...]

Op pagina 23 van dit topic. Gebruiker mabili had (heeft?) hetzelfde probleem, deze vraag is al zodanig veel voorbijgekomen dat een kleine zoektocht via de search jou (en mij) deze moeite had kunnen besparen. 3x volledig opladen en volledig leegtrekken bij het eerste gebruik. Daarna moet je 100% capaciteit hebben. Kijk ook even of je firmware up-to-date is. Batterijperikelen kunnen immers liggen aan een verouderde firmware.
Het zelfde probleem inderdaad.
Email contact met creative gehad en moet mijn batterij terug sturen dan krijg ik vanuit dublin een nieuwe toegestuurd.

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
met de drivers alleen ben je er nog niet, je moet ook de software van creative hebben :)

welke firmware staat erop? v1 of v2? v2 werkte dacht ik uitsluitend op windows xp

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Chiron schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:19:
met de drivers alleen ben je er nog niet, je moet ook de software van creative hebben :)

welke firmware staat erop? v1 of v2? v2 werkte dacht ik uitsluitend op windows xp
Nope software van creative echt niet nodig. Bij mij staat er niets van creative op de pc, en toch ziet hij de zen micro (Win XP SP2), firmware versie (van de amerikaanse site):2.11.02, is voor zover ik weet de MPT -plays for shure firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:00:
Mijn bro heeft Ipod mini en ik de Zen micro, maar ik vind de ipod mini toch wel veel helderder geluid geven hoor... Ben van plan om mijn micro in te ruilen voor een Mini.

(Heb hetzelfde nummer en dezelfde oordopjes gebruikt, en bij elke de EQ's optimaal gezet).
de EQ's optimaal gezet, dat klinkt verdacht, wat bedoel je daarmee? Je custom bepaalde EQ is meestal niet zo goed als een preset (bv Pop).

Persoonlijk vind ik het geluid van de Micro onovertroffen!, ik heb Sony EX-71 oortjes, en daarmee hoor je echt de sublieme geluidskwaliteit.
Ik heb een zware en goede pioneer geluidsinstallatie op mijn kamer, en toch klinkt de micro op sommige vlakken zelfs beter, en dat wil echt wat zeggen.

Dus ofwel heb je bagger-oren, ofwel moet je je test eens overdoen met echte oortjes (geen apple rommel) ;)

Voor er hier iemand valt over 'geen apple rommel', de bijgeleverde Creative oortjes zijn ook rommel :+

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 09-06-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf vandaag mijn geliefde Zenneke. Ik heb hem gekocht via www.mp3man.be voor 189 euro (inclusief zendkosten) Het is een mooooooi, stijlvol dingetje (ik vond wit de chiqueste) en ben er heel tevreden mee. En tot mijn verbazing had ik er nog een tweede batterij bijgekregen!! :D Het geluid is fantastisch maar ik ga wel een andere headphones halen want die zachte dingetjes vallen uit mijn oren. Ik ga wel de Sony MDR ED 21LP koptelefoon voor betere bas en die hebben topjes die perfect in je oor passen. De FM radio van mijn Zenneke werkt niet zo goed, op veel zenders redelijk veel ruis en ik kan maar een paar zenders ontvangen. Ach ja

Het installeren van de driver ging wel vlot, ik kon dus meteen mp3's erop zetten. Ook heb ik de laatste firmware eropstaan dus 1.10.02 (ik wil niet die met PlayForSure want wil niet met WMP10 werken en het moet ook op andere en oude pc's werken) Ik had daarvoor wat moeite met de touchpad maar dankzij de nieuwe firmware gaat dat veeeeeeel beter.
Alleen de software (Mediasource en Zen Micro Media Explorer) krijg ik niet geïnstalleerd. Ik krijg steeds de foutmelding "Unable to load CtCab.ex.DLL" :s Ik weet niet goed wat dat is dus met die software kan ik niet veel doen. Ik kan dus ook die syncmanager niet gebruiken, krijgt ie ook niet geïnstalleerd. Ik heb ook de nieuwste software proberen te installeren, dezelfde foutmelding.

Ach ja niet zo erg, dan drag en drop ik maar gewoon, dat gaat nog vlot. Ik heb dan nog een vraagje, kun je die PDADEN case ergens in de Benelux online bestellen? Het zijn zooooo'n mooie cases!

En dan nog een vraagje: kan ik in realtime een muziekbestand in Zen aanpassen? Dus via de computer in de gewone Creative Zen Map bedoel ik dan. Je ziet daar al je nummers dus, kan je daar namen wijzigen, ID3 tags veranderen zodat deze in realtime ook op de Zen wordt veranderd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Laatst online: 14-09 21:22
Op je vraag over de software kan ik geen antwoord geven, misschien desebetreffende dll opzoeken en vervangen door die van een andere windows machine.

Als je de speler aansluit op de computer kan je niet meer afspelen vanaf de speler, wel kan je via de manager alles realtime bewerken (speelijsten maken en de id3 tags aanpassen enz), al raad ik je wel aan als je veel bestanden wil taggen om dit even op je comp hd te doen met een tag programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:17:
[...]

de EQ's optimaal gezet, dat klinkt verdacht, wat bedoel je daarmee? Je custom bepaalde EQ is meestal niet zo goed als een preset (bv Pop).

Persoonlijk vind ik het geluid van de Micro onovertroffen!, ik heb Sony EX-71 oortjes, en daarmee hoor je echt de sublieme geluidskwaliteit.
Ik heb een zware en goede pioneer geluidsinstallatie op mijn kamer, en toch klinkt de micro op sommige vlakken zelfs beter, en dat wil echt wat zeggen.

Dus ofwel heb je bagger-oren, ofwel moet je je test eens overdoen met echte oortjes (geen apple rommel) ;)

Voor er hier iemand valt over 'geen apple rommel', de bijgeleverde Creative oortjes zijn ook rommel :+
Met optimaal bedoel ik : het beste wat er uit te halen valt imo... Dus bijvoorbeeld als jij de EQ's instelt op waardes die in jouw oren het beste klinken.

En btw, waar haal je die EX-71? Heb ze overal gezocht, geen resultaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 07:09:
[...]

Met optimaal bedoel ik : het beste wat er uit te halen valt imo... Dus bijvoorbeeld als jij de EQ's instelt op waardes die in jouw oren het beste klinken.

Ik heb ze via eBay besteld. Daar vind je ze in het wit en inclusief verzendkosten zo'n 20 euro goedkoper als in Nederland, dwz voor iets meer als 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week ook Sony EX71-dopjes, via ebay besteld bij Profelectronics voor 43 dollar (ongeveer 30 euro geloof ik). Had ze binnen 10 dagen in huis en ben er supertevreden mee, heb ze het liefst de hele dag in :) De bassen zijn bijna nog mooier dan die van m'n (Teac) stereo, en ik ontdek zo af en toe zelfs nieuwe dingen in m'n muziek.

Bijkomend voordeel: omdat het snoertje iets korter is dan die van een standaard koptelefoon, kan ik nu eindelijk m'n afstandsbediening gebruiken zonder dat ik struikel over kilometers snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
[...]

Ik heb ze gehaald bij LinuxBelgiumshop, 54€. Een beetje veel geld, maar je krijgt er heel wat voor terug. Oh ja, dat is een belgische shop he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Vraagje: ik heb mijn Zen nu een kleine week. Prima deluxe apparaat, ben er erg tevreden mee. Had 'm geupdate naar de nieuwste firmware, als voorzorgsmaatregel - ik hoorde namelijk dat zaken als batterijverbruik e.d. met de nieuwste firmware beter worden.
Maar! Ik heb gisteren geformatteerd, en vandaag weer nieuwe muziek gedownload die ik graag op mijn Zen zetten wilde. Ik dus gewoon netjes vanaf de CD de hele boel installeren, en weer mp3's naar de 'music' dir op de Zen zelf zetten - precies als voor de format. Maar nu stopt de Zen deze niet in zijn library? De tags van deze nieuwe muziek zijn allemaal wel goed ingesteld. Waar ligt dit aan, en hoe is dit te verhelpen?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

[...]

Waarom zou je die dopjes nog kopen als er _VEEL_ betere alternatieven zijn voor hetzelfde (en minder) geld???

Creative ep680 (in NL te koop - 45 euro)
Sharp MD33 (niet in NL te koop - $39)

Ik wil geen mensen voor de kop stoten hier, maar iedereen heeft het recht om te weten dat de EX71's ronuit brak klinken als je ze vergelijkt met de MD33's. Als je niet de gelegenheid krijgt om ze beide te luisteren, zal je de EX71's prima vinden, maar als je ze beide hebt geluisterd geef je me gelijk :)

Laatste keer dat ik deze 'waarschuwing' geef :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 10-06-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Bleh. Dit is echt te vreemd. Na een format, herkent geen van de Creative software mijn Zen nog. Dit terwijl ik hem wel nog in 'My Computer' zie, en nog spullen erop kan zetten. Maar wat ik erop zet, stopt ie niet in zijn Media Library, dus kan ik niet afluisteren. Ook kan ik geen dingen eraf halen, of naar mijn harde schijf kopieren. Ik heb alle versies van Media Explorer geprobeerd, die ik vinden kon. Dus ook die van de topicstarter. Heeft iemand enig idee wat er hier aan het handje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Alle software er af gooien en nog een keer proberen. Als je de 2.x firmware hebt, moet je wel de juiste Explorer + drivers installeren. Zen goed opladen en/of accu eruit/erin helpt ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Windows Media Player (10) herkent em wel, maar ook als ik daarmee muziek erop zet ("synch"), komt het weliswaar wel op de Zen te staan, maar niet in de Media Library - dus kan ik 't niet afspelen. :(

Ik heb dus precies alles gedaan, wat er in het starttopic stond: alle creative rommel geuninstalled, en daarna die versie van Media Explorer gedownload van Nomadworld. Maar volgens die Media Explorer is mijn Zen nog altijd domweg 'not connected'. Nou, ik ben 'not amused'. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Dan gebruik je waarschijnlijk de verkeerde versie van Explorer bij je Zen. Welke firmware staat er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Mooooody schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:14:
Dan gebruik je waarschijnlijk de verkeerde versie van Explorer bij je Zen. Welke firmware staat er op?
Firmware versie 2.11.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Probeer dit eens:

1. zorg dat de accu voldoende is opgeladen
2. Upgrade naar 1.10.02
3. uninstall alle software en drivers, opnieuw opstarten
4. Installeer de drivers
5. opnieuw opstarten
6. installeer deze versie van Explorer

Vergeet ook niet de speler los te koppelen wanneer dat wordt gevraagd.
Zou moeten werken....

[ Voor 22% gewijzigd door Mooody op 10-06-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Mooooody schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:42:
Probeer dit eens:

2. Upgrade naar 1.10.02
3. uninstall alle software en drivers, opnieuw opstarten
4. Installeer de drivers
5. opnieuw opstarten
6. installeer deze versie van Explorer

Vergeet ook niet de speler los te koppelen wanneer dat wordt gevraagd.
Zou moeten werken....
Het probleem is, dat ik bang ben om bij het updaten van de firmware al mijn MP3's die er nu opstaan, te verliezen. Zoals eerder gezegt, ik heb net geformatteerd, en dus niet meer de orginele mp3's op mijn harde schijf staan.
Nuuja, ik heb mijn mp3 speler dit weekend nodig, met alle mp3's die er nu opstaan, en na het weekend zal ik dan de firmware upgraden op de manier die jij voorstelt. Bedankt voor het advies, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Das niet slim :)
Je moet altijd je zooi op 2 plekken bewaren, niet alleen op een mp3-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ben ik even langs de vestiging van mp3man.nl hier in Rotterdam geweest en heb de Creative Zen Micro 5 GB black nu ook in mijn bezit :) Voor 179,- terwijl hij bij de Media Markt 219,- kost :7

De batterij was trouwens wel snel opgeladen, duurde maar 1.5 uur. Zometeen maar even gaan klooien met dat ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Heb me Zenneke terug...

Headfone plug was gaar... vorige week donderdag opgestuurd en heb hem vandaag binnen..

WAT IS HET TOCH EEN LEKKERDING _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:34:
Vanmiddag ben ik even langs de vestiging van mp3man.nl hier in Rotterdam geweest en heb de Creative Zen Micro 5 GB black nu ook in mijn bezit :) Voor 179,- terwijl hij bij de Media Markt 219,- kost :7
199 bij MM Rotterdam B)

Ik heb hem voor 160 bij Dunnet gekocht, maarja, inclusief verzendkosten (vanwege RMA -> opsturen naar Creative) kom ik alsnog duurder uit :(
VerkerkSander schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:18:
Headfone plug was gaar... vorige week donderdag opgestuurd en heb hem vandaag binnen..
Hoe heb jij dat geregeld? Ik werd door Creative terug naar de winkel verwezen, maar ik regel het liever via Creative zelf aangezien Dunnet failliet schijnt te zijn (of toch niet, maar er is sowieso iets niet pluis daar ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door Reinier op 10-06-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Mooooody schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:42:
Probeer dit eens:

2. Upgrade naar 1.10.02
.
Ik zou niet upgraden naar 1.10.02 als ik jou was. Zijn nogal wat problemen met deze versie firmware, zie http://forums.creative.co...d.id=dap&message.id=61244

Ik zelf heb dit probleem ook gehad, ik ben imiddels weer terug naar de "ouwe" vertrouwde firmware 1.02.05. Bij Creative USA hebben ze die 1.10.02 ook al weer van de website af gehaald en de 1.02.05 er weer op gezet. Op de europese site staat die 1.10.02 er vreemd genoeg nog steeds op :?

[ Voor 3% gewijzigd door bigmouth op 11-06-2005 16:18 ]

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 22:11
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:22:

Ach ja niet zo erg, dan drag en drop ik maar gewoon, dat gaat nog vlot. Ik heb dan nog een vraagje, kun je die PDADEN case ergens in de Benelux online bestellen? Het zijn zooooo'n mooie cases!

En dan nog een vraagje: kan ik in realtime een muziekbestand in Zen aanpassen? Dus via de computer in de gewone Creative Zen Map bedoel ik dan. Je ziet daar al je nummers dus, kan je daar namen wijzigen, ID3 tags veranderen zodat deze in realtime ook op de Zen wordt veranderd?
Ik heb enkele weken geleden zo'n hoes van PDADEN besteld uit Hongkong. Ging perfect, minder dan 5€ leveringskosten, wel een week of 2 moeten wachten (maar is natuurlijk niet erg)...

Voor dat realtime aanpassen: dat gaat niet met de software van creative volgens mij.
Wel met 'NomadSync' (zoek ff op google). Je past dus gewoon je tags lokaal aan en dan synchroniseer je met NomadSync...
Werkt ook onder linux trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Zojuist bij mp3man de zwarte creative micro besteld, kan niet wachten....

Heeft iemand hier (goede) ervaringen met de Koss Porta pro of Sporta pro ?
Dit schijnt ook een zeer goede koptelefoon te zijn dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door arjan571 op 12-06-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arjan571 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:53:
Zojuist bij mp3man de zwarte creative micro besteld, kan niet wachten....

Heeft iemand hier (goede) ervaringen met de Koss Porta pro of Sporta pro ?
Dit schijnt ook een zeer goede koptelefoon te zijn dacht ik.
Ik denk dat je dat beter hier kunt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25

Piggen

Lekker bakkie

Kun je beter niet doen. Vragen over koptelefoons stellen ze daar niet zo op prijs :)

De search en head-fi.org zijn betere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MPmad schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:07:
Kun je beter niet doen. Vragen over koptelefoons stellen ze daar niet zo op prijs :)

De search en head-fi.org zijn betere bronnen.
offtopic:
Nouja, hier in ieder geval niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het iemand aanbelangt, maar vanaf woensdag in de Belgische Makro-vestigingen: de Zen Micro aan 178,- euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik heb wat problemen met de Creative Mediasource software. Onder XP heb ik 2 user-accounts, 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vrouw. Nu heb ik de software geïnstalleerd onder het Administrator-account, ging allemaal vlekkeloos. Vervolgens onder mijn account cd's rippen en overzetten naar de Zen, ook geen probleem.
Hierna hetzelfde geprobeerd onder het account van mijn vrouw. Hier gaat het mis met het rippen. Ik krijg de melding dat de cd-rom geen ondersteuning biedt voor digitaal rippen. Terwijl ik dezelfde cd onder mijn account wel kan rippen.

Overigens kan ik met mijn vrouw's account de cd wel rippen met Windows Media Player.

Heeft iemand hier enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Welk programma gebruik je voor het rippen?
Je zou een ander programma kunnen gebruiken, er zijn genoeg goede freeware cd-rippers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik gebruik het mediasource programma van creative. Zelf kan ik ook best ander gebruiken, maar voor mijn vrouw lijkt mij juist mediasource zo handig omdat je er meteen je mp3's mee kan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok er zijn idd GROTE problemen met de 1.10.02 firmware. Ik laad de Zen Micro op, ik doe de Zen micro eraf als het helemaal opgeladen is. De volgende dag, nadat ik mijn Zenneke amper heb aangeraakt is de batterij helemaal LEEEEEG??? Hoe kan dit nu?? Nu weet ik dat het door de slechte firmware is. Echt niet goed. Ik kreeg hem helemaal niet aan maar je moet hem dan gewoon aan het stroomnet ff koppelen. De firmware is nu idd van de site gehaald en is terug 1.02.05. Maar hoe haal ik nu die corrupte firmware van mijn Zen??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de oude firmware er gewoon weer op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Reinier schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:29:
[...]

199 bij MM Rotterdam B)

Ik heb hem voor 160 bij Dunnet gekocht, maarja, inclusief verzendkosten (vanwege RMA -> opsturen naar Creative) kom ik alsnog duurder uit :(

[...]

Hoe heb jij dat geregeld? Ik werd door Creative terug naar de winkel verwezen, maar ik regel het liever via Creative zelf aangezien Dunnet failliet schijnt te zijn (of toch niet, maar er is sowieso iets niet pluis daar ;) )
De eerste 30 dagen heb je garantie bij de winkel waar je hem hebt gekocht.. probeer het nog een keer bij Creative als ze je dan weer tergu sturen heb je pech... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

VerkerkSander schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:04:
[...]

De eerste 30 dagen heb je garantie bij de winkel waar je hem hebt gekocht.. probeer het nog een keer bij Creative als ze je dan weer tergu sturen heb je pech... 8)7
Ik heb al wat met Creative geregeld, dus het komt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Reinier schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:11:
[...]

Ik heb al wat met Creative geregeld, dus het komt goed 8)
Chill... :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ik heb net mn nieuwe Zen binnen, alles netjes geinstalleerd maar nu heb ik het volgende probleem..

Wat ik ook probeer (via explorer, via creative software of via Windows Media Player 10) ik kan maar geen mp3'tjes op m'n Zen krijgen. Hij begint wel met syncen of kopieeren, maar dan lijkt ie vast te lopen, meteen al bij het eerste nummer :( Heb ook al nieuwe firmware geprobeerd maar dat helpt niks.. Is dit een bekend probleem? Of kan het aan m'n usb poorten liggen?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ik zag net in de krant dat die bij de hema in de aanbieding is voor € 189,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo,

Ik heb mijn zenneke nu ongeveer een week. Ben er best erg blij mee. Probleempje vind ik alleen nog dat het touchpad niet heel erg goed werkt, vooral als je hem net hebt opgestart.
Maar het irritantst vind ik wel dat de accu niet langer dan 4 uurtjes mee gaat. Ik las dat meer mensen daar last van hadden. Maar wat hebben uliie er aan gedaan, dat lees ik nergens terug.
Ik heb de eerste frimware er nog op staan, omdat ik niet alles wil formatteren 1.01.03 dus.

Brother in crime, Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
m@fkeez schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:56:
ik zag net in de krant dat die bij de hema in de aanbieding is voor € 189,-
zat daar ook een ac adapter bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem ook gewoon bij www.mp3man.nl bestellen voor €179. Heb ik vorige week gedaan. Had hem een dag na betaling binnen. En met alles er op en er aan. Alleen een niet zo goede accu dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Hema heeft 'm nu voor 189 euro....

edit: ow, was al gezegd :)

[ Voor 36% gewijzigd door Mooody op 15-06-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
kheb m gisteren binnengekregen via mp3man, ziet er erg goed uit moet ik zeggen.

kheb nog wel een vraagje over de nieuwste firmware (staat er reeds op)

kan je de speler dan al zonder drivers als removable disk gebruiken ? en moet je van tevoren ruimte toewijzen die gebruikt gaat worden als opslag, of maakt dat niet uit?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
marko77 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:40:
kheb m gisteren binnengekregen via mp3man, ziet er erg goed uit moet ik zeggen.

kheb nog wel een vraagje over de nieuwste firmware (staat er reeds op)

kan je de speler dan al zonder drivers als removable disk gebruiken ? en moet je van tevoren ruimte toewijzen die gebruikt gaat worden als opslag, of maakt dat niet uit?
Ja, ga eens (op je speler) naar ' Extra's ' ->' Verwisselbare schijf ' , en dan kan je kiezen hoe groot die moet zijn 128Mb, 256Mb, ..., 2Gb. Klik op een waarde, en de speler voorziet dan een deel van de harde schijf als memorystick gebruik. Daarna gaat de speler in verwisselbare schijfmodus (muziek afspelen is dan niet meer mogelijk). Wil je terug naar de gewone mp3 modus gaan, klik op back (niet als hij nog aan de pc hangt). De volgende keer dat je de verwisselbare schijf start, moet je de grootte uiteraard niet meer opgeven.

Kijk ook eens in de startpost naar de uitleg van de verwisselbare schijfmodus en de gewone modus

voila, en veel plezier er mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zo, mijn kapotte zilveren spelertje is aangetekend en wel op weg naar Dublin waar hij omgewisseld gaat worden voor een werkende, witte Zen 8)
Hij wordt daardoor € 5,50 duurder, maar dat is alsnog veel goedkoper dan bij de Mediamarkt of de Hema ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:48
Ok na een aantal dagen het internet afzoeken en bijna 1000 posts in dit topic gelezen te hebben kom ik dan toch maar alsnog met een post.

Net zoals die tientallen anderen die mij voor gingen zit ik te overwegen tussen de zen micro en de ipod mini...

Ik moet zeggen dat mijn voorkeur STERK uitgaat naar de zen micro, maar ik ben ook ontiegelijk risico avers...

Heb dus absoluut geen zin om binnen 2 weken mn ding naar ierland te moeten verschepen, zoals inmddels al ruim 20-30 mensen hebben moeten doen in dit topic...

De batterij problemen zijn heb ik begrepen bijna helemaal verholpen, zeker met de nieuwere firmware, misschien is een enkeling nog de lul en moet hem verschepen.

Ook is volgens mij het koptelefoon probleem zo goed als verholpen, alleen is een enkeling wederom de lul.

Enfin tenslotte de firmware, zoals ik het hier lees gaat zeker de 2.xxx versie bij bijna iedereen fout, maar niks wat een 10x opnieuw proberen niet helpt, en wederom alleen een enkeling moet zijn micro op vakantie sturen.

volgens mij heeft de ipod ook hier en daar zn kure's maar is dat in net iets mindere mate als bij de zen...

Dussss vraag ik mij beste dames en heren af, gezien jullie veel meer topics hierover hebben gelezen, en zelf de pijn hebben ervaren van een dode geliefde op de post doen...

Is de zen aan te raden? is het de risico's waard? of is dat ding in feite net zo stabiel als de ipod?

tis namelijk alleen de angst dat dat ding in mn handen doodgaat en gezeik met zich mee brengt (heb eventjes genoeg RMA's gezien met mn computer :/ ) die voorkomt dat ik hem nog niet heb aangeschaft (ik wacht nu zoiezo tot mn verjaardag :P)

alvast bedankt, enne sorry voor de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Als je al een voorgeschiedenis hebt van elektronische toestellen die in jouw handen kapot gaan, zou ik niet voor de zen gaan :). Geloof me vrij: 90% van al die vastlopers en rariteiten liggen puur aan de onkunde en onwetendheid van de gebruiker. Als je weet wat je doet is de zen uiterst stabiel. Ikzelf heb er amper problemen mee gehad. Als je zoals je zelf zegt de 1000 posten hebt gelezen, dan weet je de zwakke punten intussen al. Het minst goede punt van de speler is de ietwat brakke communicatiemanier met de pc. Ikzelf heb er geen problemen mee, maar mensen die per sé de creative software willen gebruiken, stoten vaak op vastlopers. Ligt waarschijnlijk wel aan de creative software. En nogmaals, als je een schijnbare vastloper hebt bij een firmware update, probeer het opnieuw tot het wel gaat, koppel hem niet los. Mensen die dat(loskoppelen) wel doen hebben kans op een fataal corrupte speler. Over de speler zelf kan ik niet anders dan vol lof zijn. Het is een uiterst betrouwbaar wonder der techniek vind ik. Schitterend geluid, en easy te bedienen. Voorzie in je budget wel een paar goede oortjes (dat moet je ook doen als je de ipod koopt), want de bijgeleverde dopjes zijn gewoon zwak. Aanraders: Sharp MD33 en Sony EX-71 (die heb ik), daarmee geniet je optimaal van de geluidskwaliteit van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm ik overweeg dus zelf ook de Micro Zen te nemen in plaats van iPod Mini. Alleen ik ben mijn IOPS 325 gewend met zijn 15 uur standby tijd. Hoe zit het met de Micro Zen? Ik heb gelezen dat het in praktijk maar ongeveer 8 uurtjes mee gaat, maar er zijn ook problemen met de batterij zoals dat het maar 4 uurtjes meekan. Dus wat is nou het eind oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar. Heeft het nu zin om te upgraden naar een 1.02 versie? of 2.xx? Welke is de beste?

Ik ben het er mee eens dat ie echt retemakkelijk is te bedienen en heb nog geen communicatieproblemen gehad met de pc.
Wat nog een voordeel boven de iPod is, is dat ie een beltclip heeft. heb hem altijd daar in zitten. Extra bescherming en makkelijk bevestigen.
Ja, en de blauwe rand blijft geniaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Misschien een stomme vraag als newbie (ben pas een uurtje met mijn nieuwe zen micro aan het klooien) maar tijdens versneld spoelen hoor je gen geluid.
Kan deze speler dit niet ?

Mijn vorige Mpio flash speler deed dit wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
arjan571 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:23:
Misschien een stomme vraag als newbie (ben pas een uurtje met mijn nieuwe zen micro aan het klooien) maar tijdens versneld spoelen hoor je gen geluid.
Kan deze speler dit niet ?

Mijn vorige Mpio flash speler deed dit wel...
Nee, idd geen geluid tijdens het versneld afspelen. Mijn vorige speler kon dit ook niet hoor (Creative Rhomba). Het zou ook heel raar klinken denk ik, want de snelheid waarmee verder gespoeld wordt, varieert bijna logaritmisch (steeds sneller), dat zou dan weinig nu hebben om dat ook op die manier te horen

[ Voor 18% gewijzigd door MMach op 16-06-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
hehe thnx MMach, ik heb opzich geen slechte ervaringen met techniek...

Maar ik ben altijd vrij voorzichtig met wat ik koop en ik heb zelden zoveel "klachten" gelezen over een product...

En idd volgens mij is de kans op een kapotte batt of headplug inmiddels vrij klein geworden.

Meeste gezeur komt puur van het updaten van de firmware... zal me niks verbazen als ik daar ook over begin over een maandje :P het is alleen zo dat ik als ik hem heb vlak daarna op vakantie ben en geen zin heb in een RMA dan.

Maar ik denk dat ik het er toch maar op waag over een maandje :P kan alvast gaan sparen en of zeuren voor mn geboortedag enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
MMach schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Ja, ga eens (op je speler) naar ' Extra's ' ->' Verwisselbare schijf ' , en dan kan je kiezen hoe groot die moet zijn 128Mb, 256Mb, ..., 2Gb. Klik op een waarde, en de speler voorziet dan een deel van de harde schijf als memorystick gebruik. Daarna gaat de speler in verwisselbare schijfmodus (muziek afspelen is dan niet meer mogelijk). Wil je terug naar de gewone mp3 modus gaan, klik op back (niet als hij nog aan de pc hangt). De volgende keer dat je de verwisselbare schijf start, moet je de grootte uiteraard niet meer opgeven.

Kijk ook eens in de startpost naar de uitleg van de verwisselbare schijfmodus en de gewone modus

De startpost had ik wel gelezen :P echter het werd niet echt duidelijk of de nieuwe firmware de speler makkelijker als verwisselbare schijf laat fungeren (b.v. zonder drivers)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
marko77 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:30:
[...]

De startpost had ik wel gelezen :P echter het werd niet echt duidelijk of de nieuwe firmware de speler makkelijker als verwisselbare schijf laat fungeren (b.v. zonder drivers)
Mja, maar de speler heeft altijd al kunnen functioneren als verwisselbare schijf. Alleen zorgt de nieuwe firmware ervoor dat hij ook gededecteerd kan worden als 'audio device', zonder dat er drivers geinstalled zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik ga zeer binnenkort eentje halen ik zit alleen te twijfelen nu....

De Creative Zen Touch 20 GB, 228,95 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/152_1.jpg

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152

De Creative Zen Micro 5 GB black, 178,95 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/227_1.jpg

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=227

De Zen Micro ziet er veel mooier uit,maar de Zen Touch heeft 20 GB, hallo zeg..dat is nog even een verschil zeg, en zo idioot groot is het prijsverschil ook niet...Wat is er echt beter aan de Zen Touch vergeleken met de Micro afgezien van de 20 GB natuurlijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
devilsnight schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:49:
Ik ga zeer binnenkort eentje halen ik zit alleen te twijfelen nu....

De Creative Zen Touch 20 GB, 228,95 euro

[afbeelding]

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152

De Creative Zen Micro 5 GB black, 178,95 euro

[afbeelding]

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=227

De Zen Micro ziet er veel mooier uit,maar de Zen Touch heeft 20 GB, hallo zeg..dat is nog even een verschil zeg, en zo idioot groot is het prijsverschil ook niet...Wat is er echt beter aan de Zen Touch vergeleken met de Micro afgezien van de 20 GB natuurlijk???
Ik denk dat je ze in het echt moet vergelijken. Het grootste verschil (naast de 15Gb :o ), is de grootte van de speler zelf. De touch is vrij fors, terwijl de zen micro echt klein is. Het valt je pas op als je hem vasthebt. Verder is het design wel mooier, de geluidskwaliteit waarschijnlijk ook, echt subliem geluid de micro, verder misschien iemand die beide al eens in het echt heeft vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat het qua geluidskwaliteit wat uitmaakt, of je nou de Zen Touch, of de Micro hebt.
Het verschil zit em gewoon in wat je in de specificaties ziet, en je zult dus je eigen afwegingen moeten maken.
Als je die 20GB toch niet volkrijgt, moet je gewoon voor de Micro gaan, en als je wel behoefte hebt aan meer ruimte, neem je de Touch, als het je qua grootte niet veel uitmaakt.

Ik voor de Micro gegaan, omdat die kleiner is, en ik die 20GB toch niet volkrijg, maar das dus persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat de Touch een afstandsbediening heeft is ook wel een leuk verschil, zeker als je bedenkt dat een AB voor de Micro voor bijna 40 euro op de site van Creative stond! Overigens kan ik hem nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Reinier schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:23:
Dat de Touch een afstandsbediening heeft is ook wel een leuk verschil.
Let wel, er staat duidelijk:
1. Als optie is er voor Zen Touch een geavanceerde afstandsbediening met FM tuner met 32 voorkeuze zenders en een ingebouwde microfoon leverbaar.
2. In de doos:
Creative Zen Touch 20GB
Stereo oor telefoon (Neodymium series)
Oplaadbare lithium-ion batterij
Draagtasje met riemclip
USB aansluitingskabel
Startergidsje (Engels)
Installatie CD
AC Adapter 220v

Dus die afstandsbediening bij de Zen Touch zit er niet standaard bij en er zit dus ook niet standaard een FM tuner op. De Zen Micro heeft een ingebouwde FM Tuner. Misschien ook iets om bij je keuze mee te laten wegen.

NB: De Zen Micro heeft ook een ingebouwde microfoon, de Zen Touch zo te lezen niet.

[ Voor 7% gewijzigd door fmb op 17-06-2005 10:55 . Reden: NB erbij ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen die -net als ik- een zen hebben waarvan de koptelefoon ingang stoort? Als íe in mijn broekzak zit is het geen doen omdat ie steeds beweegt. Valt het geluid steeds weg. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds kort een Zen, gekocht bij de Hema (voor 151 euro). Maarrr.. als ik een nummer kies hoor ik eerst een hoge pieptoon en wat "gegrom", alsof de harde schijf nog even wat activiteit ten beste geeft en stoort op het geluid. Daarna klinkt 'ie perfect. Elk volgende nummer (als je bv een mapje kiest om af te spelen) kent dit probleem niet. Alleen als ik zelf een volgend nummer kies. Mijn mp3's zijn varierend 112 tot 196 mbps. Help! moet ik 'm terugsturen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:57:
Zijn er ook mensen die -net als ik- een zen hebben waarvan de koptelefoon ingang stoort? Als íe in mijn broekzak zit is het geen doen omdat ie steeds beweegt. Valt het geluid steeds weg. Erg irritant.
bekend probleem wat enkele zen's hebben...

contact opnemen met Creative en om een RMA vragen (retourneren) 95% van de keren sturen ze je gewoon een nieuwe op die je binnen 2 weken zou moeten ontvangen....

Bel of mail ze dus even :)

(ps MMach gezien jij je zen al maanden hebt zonder problemen, heb jij een hoesje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:03:
Ik heb ook sinds kort een Zen, gekocht bij de Hema (voor 151 euro). Maarrr.. als ik een nummer kies hoor ik eerst een hoge pieptoon en wat "gegrom", alsof de harde schijf nog even wat activiteit ten beste geeft en stoort op het geluid. Daarna klinkt 'ie perfect. Elk volgende nummer (als je bv een mapje kiest om af te spelen) kent dit probleem niet. Alleen als ik zelf een volgend nummer kies. Mijn mp3's zijn varierend 112 tot 196 mbps. Help! moet ik 'm terugsturen? :/
klinkt alsof de speler gewoon even het nummer moet zoeken/laden...

Net als een PC die soms gaat knetteren als hij overstuur raakt en veel moet doen...

Of is het echt vrij serieus en klopt er iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:10
(ps MMach gezien jij je zen al maanden hebt zonder problemen, heb jij een hoesje?)
ik heb de mijne inmiddels ook weer bijna 4 maanden en heb geen hoesje, maar toch is de speler amper bekrast. Normaal heb ik hem in mijn binnenzak van m'n jas zitten of in m'n broekzak. Verder ook helemaal nergens problemen mee, naar mijn mening een prachtapparaat!(alhoewel een afstandsbedieninkje wel handig kan zijn als ie in je zak zit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Na een aantal maanden (een stuk of 6 denk ik, ik zou eens moeten kijken), ziet de voorkant er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/krasjesvoor.JPG,
dus nagenoeg krasloos.
Wat de achterkant betreft, daar is het heel wat slechter mee gesteld: :/
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/krasjesachter.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/krasjesachter2.JPG
Dus hoewel de speler nagenoeg altijd in zijn harde witte beschermkap zit, is er toch een overload aan krassen achteraan. Ik moet er wel bijzeggen dat de krassen enkel zichtbaar zijn als er licht onder een bepaalde hoek op valt. Verder steek ik de speler ook in zijn zwarte zakje, als ie in mijn zak zit. Vermoedelijk zijn de krasjes er af te krijgen met koperpoets, maar ik heb voorlopig geen zin om dat te testen omdat ik niet zo direct koperpoets bij de hand heb. Koperpoets anyone? :+

Maar dan, als je dit ziet, dan smelt je gadgethart toch O+
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/MetdeT610.JPG

[ Voor 45% gewijzigd door MMach op 18-06-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davidov schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:14:
[...]

klinkt alsof de speler gewoon even het nummer moet zoeken/laden...

Net als een PC die soms gaat knetteren als hij overstuur raakt en veel moet doen...

Of is het echt vrij serieus en klopt er iets niet?
Dat is mijn indruk ook. Mijn oude laptop had dit probleem ook als ik MP3's afspeelde. Dat ligt m.i. aan een slechte geluids-chip die snel gestoord wordt door andere electronica (harde schijf). Maar ik had niet verwacht dat een MP3 speler ditzelfde zou overkomen!

Het houdt 1 a 2 seconden aan, en dan is de piep ineens weg. Heel vreemd. Als niemand anders dit hoort, neem ik toch maar contact op met Creative..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die vage piep en geskwiek :P ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
dan zou ik toch maar ff contact opnemen met creative misschien...

@mmach, hmm misschien schaf ik dan toch maar een hoesje erbij aan... denk niet dat ik (voorlopig) een extra batt wil (doe ik wel als ik weer eens ver in europa weg ga)...

trouwens ik denk dat die achterkant veel krasjes heeft omdat het volgens mij zacht plastic is... en niet van het harde spul zoals bijv een telefoon...

Trouwens van die laatste foto smelt je hart ja, en die zen is ook best mooi.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door davidov op 18-06-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:08:
[...]

Duidelijk verhaal, maar hoe kan ik als ik eenmaal de grootte van de "verwisselbare schijf" heb aangegeven, deze weer wijzigen? Dat is me niet gelukt en ik vraag me af of en hoe dat mogelijk is??

Ben er al achter, had niet goed gekeken B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn ZEN Micro... Hij loopt steeds vast bij het opstarten. Heb hem nu al 4x in een vastgelopen toestand leeg laten lopen en weer opnieuw opgeladen. Maar ik krijg het ding helemaal niet meer aan de praat. Hij loop vast wanneer hij de media library moet updaten. Dit gebeurt bij de eerste keer opstarten na het opladen, dus kan er totaal niets mee doen. Frustrerend. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:19:
Ik heb een probleem met mijn ZEN Micro... Hij loopt steeds vast bij het opstarten. Heb hem nu al 4x in een vastgelopen toestand leeg laten lopen en weer opnieuw opgeladen. Maar ik krijg het ding helemaal niet meer aan de praat. Hij loop vast wanneer hij de media library moet updaten. Dit gebeurt bij de eerste keer opstarten na het opladen, dus kan er totaal niets mee doen. Frustrerend. Kan iemand mij helpen?
Misschien een corrupte mp3? Meer gegevens AUB. Herkent de computer de speler nog?
Zo ja, haal eens alle mp3's eraf en kijk of hij dan nog vastloopt. Zo ja-> firmware updaten of een andere firmware opzetten. Zo nee-> er is een corrupte mp3 die de speler doet vastlopen, oplossing? geen id.

Probeer ook eens het volgende:
in de recovery mode: kies eens de optie 'rebuild library'
nog in de recovery mode: 'clean up'

en kijk wat er gebeurt

-edit-
wat nog een mogelijkheid is is dat de harddisk kapot is... Heb je hem laten vallen of zo? Hou je oor eens dicht bij de speler, maakt de harde schijf normaal geluid?

[ Voor 11% gewijzigd door MMach op 18-06-2005 16:35 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.