Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:49:
Kan je nu, met de nieuwe firmware, vanaf elke computer muziek op de micro zetten (en vervolgens beluisteren)?
Als je onder de term "elke computer" wilt lezen "elke Windows XP computer met Media Player 10", dan is de versie 2 PlaysForSure firmware precies wat je zoekt. :)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Als je onder de term "elke computer" wilt lezen "elke Windows XP computer met Media Player 10", dan is de versie 2 PlaysForSure firmware precies wat je zoekt. :)
Top! ik heb geen enkel idee wat firmwares zijn, maar ik hou er wel van! ;)

voor de DIY'ers:

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=103957

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:35:
[...]

Top! ik heb geen enkel idee wat firmwares zijn, maar ik hou er wel van! ;)

voor de DIY'ers:

http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=103957

_/-\o_
Gaaf hoor :)
Wat zijn dat eigenlijk voor tinnen dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Exocet schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:16:
Gaaf hoor :)
Wat zijn dat eigenlijk voor tinnen dingen?
zijn pepermunt doosjes

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 12:17
en ook verkrijgbaar in nederland. :)

http://www.penguincandy.nl/producten.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deja-vu, deja-vu: zit ik net hier over batterijproblemen te lezen, krijg een mailtje van Creative met precies hetzelfde advies. Afzender: een zekere Tony :*)

Bedankt, ik ga de nieuwe firmware meteen even uitproberen.

Wil er trouwens nog iemand een vijf keer gebruikte afstandsbediening overnemen? Niets mis mee, ik gebruik hem alleen nooit, omdat ik nogal random door m'n liedjes zap. Dat gaat wat handiger op m'n Zenneke zelf.
Reinier schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:38:
[...]

En toch denk ik dat Tony het beste weet hoe je het moet aanpakken, kijk maar eens heel goed naar de telefoonnummers die hij noemde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:35:
Voor de beste batterijduur op je Zen Micro ga je alsvolgt te werk:
- firmware updaten naar 1.11.01
- volledig opladen (wachten tot play/pause niet meer pulseert)
- lange playlist aanzetten, koptelefoontjes gewoon in de speler, normaal volume
- loopen tot 'ie leeg is (niet met de knopjes spelen)
- volledig opladen (wachten tot play/pause niet meer pulseert)

De batterij is een lithium-ion zonder geheugeneffect; maar het laadcircuit moet "leren" hoe lang de batterij meegaat. Als je de bovenstaande procedure gevolgd hebt, en er valt dan nog iets te klagen over de batterijduur, dan mag je me gewoon even bellen:
00353 1 4333272 NL
00353 1 4333291 BE
op deze site: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm , lees ik dit:

Preparing new lithium-ion for use

Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation

gaat dit over andere batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:41:
[...]

op deze site: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm , lees ik dit:

Preparing new lithium-ion for use

Unlike nickel and lead-based batteries, a new lithium-ion pack does not need cycling through charging and discharging. Priming will make little difference because the maximum capacity of lithium-ion is available right from the beginning. Neither does a full discharge improve the capacity of a faded pack. However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation

gaat dit over andere batterijen?
Nee, ook Li-Ion. En batteryuniversity zegt hetzelfde.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:47:
[...]

Nee, ook Li-Ion. En batteryuniversity zegt hetzelfde.
Batteryuniversity zegt toch juist dat het geen zin heeft om enkele keren volledig leeg te laten lopen, of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:41:
However, a full discharge/charge will reset the digital circuit of a 'smart' battery to improve the state-of-charge estimation
Dat gaat inderdaad over precies dezelfde batterijen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tony Vroon op 08-07-2005 16:06 . Reden: Lithium-Polymer opmerking verwijderd. Verkeerde batterij bekeken. ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-08 14:41
Hallo,

Ik ben van plan mn zen micro mee te nemen op vakantie. Nu ga ik camperen en dan hebben we over het algemeen geen stroom. Nu leek het me het handigst om de mp3 speler op te laten laden via de sigaretten aansteker in de auto. Maar dan moet je natuurlijk wel een adapter hebben die in de sigaretten aansteker gaat en verolgens naar de usb aansluiting van de zen.

Ik heb op internet gekeken of zoiets bestond en Creative verkoopt blijkbaar 1 speciaal voor de zen:

http://us.creative.com/pr...ubcategory=&product=12211

Alleen het lijkt erop dat die alleen in amerika te krijgen is.

Weet iemand misschien of dit apparaatje ook in nederland is te krijgen en zo ja, hoe? Of anders binnen europa? Of zijn er misschien nog andere manieren om de zen micro op te laten laden in de auto?

alvast bedankt :)

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
@Eggbird: Mp3man heeft iets universeels in het assortiment zitten: http://www.mp3man.nl/product/10736/12396/11

Is dat niets?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Laatst online: 13-08 14:41
XanderH schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:42:
@Eggbird: Mp3man heeft iets universeels in het assortiment zitten: http://www.mp3man.nl/product/10736/12396/11

Is dat niets?
ah, geweldig, dat is zeker iets :*)

Heel erg bedankt :)

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Eggbird schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:40:
Maar dan moet je natuurlijk wel een adapter hebben die in de sigaretten aansteker gaat en verolgens naar de usb aansluiting van de zen.
Deze maar nemen dan? :) €29,99 inclusief BTW & bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had in het begin niet de batterij helemaal leeg laten lopen .. en toen helemaal opgeladen..
ik wist nog niet dat dat moest.. maakt dat uit voor de batterijduur??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:39:
ik had in het begin niet de batterij helemaal leeg laten lopen .. en toen helemaal opgeladen..
Nee.

Het is onmogelijk om Li-Ion batterijen helemaal leeg te laten lopen, want dan kan je ze niet meer opladen, hiervoor is een beveiliging ingebouwd.

Het is voor de levensduur van je Li-Ion batterij beter deze zo vaak mogelijk op te laden. Wanneer je de batterij telkens helemaal leeg laat lopen haal je een stuk minder cycles.
Wel kan de batterij-indicator van je apparaat in de war raken wanneer je de Li-Ion batterij nooit leeg laat lopen. Daarom kan het soms toch handig zijn het apparaat leeg te spelen, maar doe dit dus alleen wanneer de batterij-indicator raar doet.

[ Voor 51% gewijzigd door Kanarie op 08-07-2005 14:57 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:39:
lees het artikeltje wat ik enkele posts eerder plaatste.

volgens mij niet, als je e'm af en toe maar helemaal leeg laat lopen, maar je kan er nu toch niets meer aan veranderen.

Ik heb gister bij Mediamarkt een Micro gekocht en ben er happy mee! Alleen blijkt het een oudje te zijn, want er zat een houder, adapter ed. bij en ben daarom een beetje bang dat de headphone jack lam wordt.
Kreeg er ook een afstandsbediening bij die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Had liever een accu of tasje gehad. Dan maar proberen te verkopen of ruilen. Als iemand er nog eentje zoekt, laat maar weten dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan weet ik dat ook weer.. en dan heb ik dus ook de oude .. want bij mij zaten ook een houder tasje enz..dus ook maar hopen dat t goed gaat met de koptelefoon aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09
even ter zijde: in de zen micro zit een Li-ion polymere batterij, geen gewone Li-ion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

MMach schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:27:
even ter zijde: in de zen micro zit een Li-ion polymere batterij, geen gewone Li-ion
Lithium-Ion Polymer accupack inderdaad. Blijkt dat mijn unit een preproduction sample is, excuses voor de verwarring. Post is aangepast.
* Tony Vroon wou toch al eens wisselen van dark blue naar white, mooie gelegenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je er firmware op wilt zetten, moet je dan de taal kiezen die je op de speler gebruikt, of is het alleen voor het installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:53:
als je er firmware op wilt zetten, moet je dan de taal kiezen die je op de speler gebruikt, of is het alleen voor het installeren?
De taal die je daar kiest is voor de gebruiksovereenkomst. Als je daar dus Nederlands kiest krijg je de instructies en knoppen in het nederlands. Voor de taal van de firmware maakt het niet uit, die stel je later in, op de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb opgemeten hoelang mijn accu van mijn zen micro het deed.. het was ongeveer 11 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die firmware updaten, hoe doe je dat precies? En zijn er zeker geen risico's aan verbonden. Lijkt missch een domme vraag, maar ben nogal een leek, dus vandaar.. Ben bang dat er iets mis zou lopen en ik vervolgens mn zen in de vuilbak kan werpen.
Ik heb gehoord dat de batterijduur beter zou zijn door zo'n update, is dat waar?

Veel liedjes staan in mn zen als onbekend(gn artiest of titel bekend): wat doe ik daaraan? Want dit zorgt ervoor dat ik vrij lang moet zoeken naar een bepaald nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:15:
Veel liedjes staan in mn zen als onbekend(gn artiest of titel bekend): wat doe ik daaraan? Want dit zorgt ervoor dat ik vrij lang moet zoeken naar een bepaald nummer.
Zorgen dat je ID3 tags kloppen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Ik twijfel tussen de volgende 2 mp3spelers:

Zen Micro
+ 5GB
- 12 uur batterij tijd
+ 3 uur volledig opladen
+ Geen software nodig om muziek op de speler te zetten (plug and play)
+ Mooie looks, mooie kleuren ook
+ Power adaptor meegeleverd

Ipod mini
- 4GB
+ 16 uur batterij tijd
- Software nodig (iTunes)
- Niet zo heel mooi
- Power adaptor niet meegeleverd

Mijn voorkeur gaat uit naar de Creative Zen Micro. Maar wat ik me afvraag of de lijstjes die ik heb gemaakt kloppen, en of er nog dingen bij zouden moeten die ik vergeten ben? Wat ik handig vind is dat de Zen een power adaptor erbij heeft en geen software nodig heeft. Als ik het goed heb kan je hem gewoon in een computer pluggen en dan er bestanden op slepen en daarna afspelen?

Zijn er misschien nog andere mp3spelers waar ik naar zou kijken? Ik zie veel mp3spelers van Creative met een 20gb harde schijf maar van ongeveer dezelfde prijs, kan ik dan toch beter deze micro nemen of een oude mp3speler maar dan met 20gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij kloppen je lijstjes wel.
De iRiver H10 is eenzelfde soort mp3speler, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Ik weet niet wat je voor eisen stelt, dus je kunt eigenlijk naar elke andere mp3speler kijken :P

Of je beter een oudere (Zen Touch?) kunt nemen met 20GB laat ik aan jezelf over, dat is gewoon een persoonlijke afweging.

Ik denk dat je met de Zen Micro geen slechte keus maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
RoD schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:41:
Volgens mij kloppen je lijstjes wel.
De iRiver H10 is eenzelfde soort mp3speler, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.
Ik weet niet wat je voor eisen stelt, dus je kunt eigenlijk naar elke andere mp3speler kijken :P
Ik doelde meer op een speler van ongeveer dezelfde prijs. Qua grote lijnen zijn ze allemaal gelijk, geluidskwaliteit zal ook niet veel verschillen, maar meestal gaat het om de kleine dingen in de firmware die de usability verhogen.
Of je beter een oudere (Zen Touch?) kunt nemen met 20GB laat ik aan jezelf over, dat is gewoon een persoonlijke afweging.
Ik vraag me gewoon af wat het grote verschil is tussen die 2, behalve afmetingen en de harde schijf capaciteit.
Ik denk dat je met de Zen Micro geen slechte keus maakt.
Dat denk ik ook niet :>

Kan iemand mij nog wat vertellen over de equalizer, indien die erop zit, en de hoeveelheid geproduceerde bass en de diepte van de bass? De H10 ziet er ook wel redelijk uit, maar ik vraag me af in hoeverre de kleurdisplay van toegevoegde waarde is?

[ Voor 14% gewijzigd door dev icey op 08-07-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Tony Vroon schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:22:
Dat is mogelijk, de faceplate is iets aangepast. (Je back-knop zal ook een pijltje zijn zonder tekst in dat geval).
Even terugkomen op mezelf, zie ook dit topic en dit plaatje.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je die 2 lijstjes toch ziet dan is het toch duidelijk :+ Ik heb een persoonlijke hekel aan apple dus dan is het duidelijk _/-\o_ Trouwes, ik zou gaan voor de Zen Touch omdat die een batterij heeft van 24-32 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dev icey schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:57:

Ik vraag me gewoon af wat het grote verschil is tussen die 2, behalve afmetingen en de harde schijf capaciteit.
Moet je ff de specs vergelijken ;)
De Zen Touch heeft dus een langere batterijduur, en heeft een hogere geluidsoutput.
De Micro heeft een FM Tuner+FM en voice recorder.
Verder zijn er geen verschillen volgens mij.
Kan iemand mij nog wat vertellen over de equalizer, indien die erop zit, en de hoeveelheid geproduceerde bass en de diepte van de bass? De H10 ziet er ook wel redelijk uit, maar ik vraag me af in hoeverre de kleurdisplay van toegevoegde waarde is?
Je kunt jpeg bestanden laten zien met de H10, verder heeft het eigenlijk geen functie.
Kleurendisplay heeft niet veel toegevoegde waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt de batterijduur die wordt gegeven ook echt bereikt? want bij een vriend van mij staat op de doos 15 uur maar hij haalt er maar hooguit 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:01:
wordt de batterijduur die wordt gegeven ook echt bereikt? want bij een vriend van mij staat op de doos 15 uur maar hij haalt er maar hooguit 12.
Dat is bij de meeste mp3spelers zo, wat er op de doos staat is theoretisch, onder de gunstigste omstandigheden, zoals geluid niet te hard, niet skippen, en niet shufflen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg er ook een afstandsbediening bij die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken. Had liever een accu of tasje gehad. Dan maar proberen te verkopen of ruilen. Als iemand er nog eentje zoekt, laat maar weten dus ;)
mavave,
ik zoek er idd één. Had ik liever gehad dan een tasje. Snap alleen niet dat je geen pm kan sturen hierzo. Je mag me wel ff toevoegen op msn, als je hem nog kwijt wilt.
veenvd_tom@h0tmail.com

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
Ik heb net een witte gekocht voor 175 euro bij de paradigit. Hij is nu aan het opladen en ik ga morgen al op vakantie dus ervaringen hoor je pas over een paar weken. Ik had liever wel de groene of oranje gehad, maar die was toch weer 25 euro duurder. Overigens erg netjes van de paradigit aangezien deze aanbieding eigenlijk al afgelopen was, en de originele prijs alweer 200 euro was :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wel naar welk formaat men hier gebruikt (MP3 of WMA) en welke kwaliteit (Kbps) en dan vooral bij het rippen van CD's, daar je bij downloads ed. afhankelijk bent van wat er is.

ik moet nog een keertje een vergelijk doen tussen verschillende kwaliteiten.

ps. ik snap ook niet hoe iedereen z'n Zen 3x heeft kunnen dischargen voor gebruik:?. iedere dag gaat er muziek op bij mij, dus leeg wil ie niet lopen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik gebruik zelf altijd MP3, WMA vind ik niks.
Mijn streven is 192kbps of meer bij downloaden, en cd's rip ik ook altijd in 192kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Ik zet gewoon alles direct vanaf mn HD op mn Zen zonder iets te converten omdat ik gewoon erg ongeduldig ben. De meeste liedjes zijn dan ook gewoon 192kbps in MP3. Maar als ik ze ga converten dan zou ik wel kiezen voor 128kpbs in MP3, WMA is kleiner maar de geluid is zo verschrikkelijk 'duf' en vlakkig. Maar jammer dat de Zen geen OGG ondersteund anders zou ik dat wel gelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies een week na het opsturen van mijn defecte Zen heb ik nu al een nieuwe binnen!
Hulde voor de wijze waarop Creative deze zaak afgehandeld heeft.
Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

weebl

YARR!

Ik heb hem ook besteld in het zwart. Hij was € 179,= bij www.mp3man.nl. Ik heb er ook meteen een afstandsbediening bij gekocht, dus met de rembourskosten ben ik in totaal € 219,= kwijt. Volgens de site en de e-mail die ik kreeg krijg ik hem morgen binnen. Heeft een van jullie ervaring met mp3man.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

weebl schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:56:
Ik heb hem ook besteld in het zwart. Hij was € 179,= bij www.mp3man.nl. Ik heb er ook meteen een afstandsbediening bij gekocht, dus met de rembourskosten ben ik in totaal € 219,= kwijt. Volgens de site en de e-mail die ik kreeg krijg ik hem morgen binnen. Heeft een van jullie ervaring met mp3man.nl?
Hier is de ShopSurvey voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
weebl schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:56:
je kon beter naar de mediamarkt gaan, 189 incl. afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35

weebl

YARR!

Mr.C4 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:17:
[...]

je kon beter naar de mediamarkt gaan, 189 incl. afstandbediening.
Ja, maar dan moet ik eerst met de fiets naar Hilversum, daar dan op de trein naar Utrecht of de Arena, en weer terug. Dit is een stuk makkelijker, en die € 20,= maakt me dan ook niet zoveel uit.
RoD schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:57:
[...]

Hier is de ShopSurvey voor :)
Ja, dat bedacht ik me later ook pas 8)7 Maargoed, volgens mij komen ze er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb hem vorige week bij MP3Man besteld en hij werd de dag erna al door de postbode aan de deur afgeleverd. Erg tevreden dus.

Verder een vraag die vast al heel veel gesteld is, maar het hele topic doorlezen duurt me te lang (bij voorbaat excuses dus): kun je I-tunes bestand op de een of andere manier op je Zen afspelen (zonder ze eerst naar een CD te branden en dan naar MP3 te rippen)?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mr. D schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:07:
Verder een vraag die vast al heel veel gesteld is, maar het hele topic doorlezen duurt me te lang (bij voorbaat excuses dus): kun je I-tunes bestand op de een of andere manier op je Zen afspelen (zonder ze eerst naar een CD te branden en dan naar MP3 te rippen)?
De Zen Micro speelt zoals eerder genoemd MP3 & WMA-bestanden. Met een "iTunes bestand" bedoel je waarschijnlijk AAC, al dan niet DRM-beveiligd. Dit kan niet worden afgespeeld zonder het eerst om te zetten.

[ Voor 2% gewijzigd door Tony Vroon op 11-07-2005 17:41 . Reden: Tagfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Laatst online: 29-11-2021
Okay, daar was ik al bang voor. Bedankt voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze ''case'' heb ik vanmiddag gemaakt voor mijn zen micro 8)
Afbeeldingslocatie: http://img326.imageshack.us/img326/2673/p71200064ol.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/5924/p71200080ff.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img351.imageshack.us/img351/5353/p71200101wb.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi gemaakt, ziet er erg tof uit :)
Wat voor bekleding heb je daarvoor gebruikt? ik heb zelf ook van die doosjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eehmm van dat stomme rubber waar kindertjes mee knutselen.. zal het even opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks gevonden.. maar je kan het wel bij de bartsmit kopen denk ik .. kindertjes kunnen er mee knippen en knutselen en sieraadjes van maken enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aha, bedankt :)

offtopic:
je kan trouwens beter de editknop gebruiken in plaats van 2 posts achter elkaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Kabam, ik heb prijs. De koptelefoonaansluiting is ook losgekomen bij mij. Altijd voorzichtig behandeld, en toch is het nu van dat. Ergens ben ik wel blij dat het gebeurd is, want nog tijdens de garantie en je krijgt een nieuwen terug :D . Ik ben hem nu 2 weken kwijt (Belgie he, daar gaat alles trager ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

update: Zen is omgeruild. Binnen 7 dagen dus alles afgehandeld, klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heey,

na een tijdje afwezigheid, toch weer terug meteen probleempje...

ik heb al mijn mp3tjes in creative mediasource met mijn Zen perongeluk in de tag een tracknummer gegeven... (in PC-muziekbibliotheek rechtklikken op een afspeellijst en dan: "tracknur. voor titel plaatsen")

het probleem is nu dat mijn plalylist van +200 nr.s met singles er als volgt uitzien [artiest - <001> - titel]

weet iemand hoe ik dit, zonder een voor een aan te passen terug kan zetten?

Alvast bedankt,

Nauzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:55:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ziet er goed uit man! heb gister ook zo´n doosje gehaald (Altoids, bij ´t Kruidvat), maar moet ze eerst opeten. Ik zie dat je alleen een gat gemaakt hebt voor je oordoppen, had je niet liever ook voo USB en evt. Mic. gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nee vond ik niet nodig.. als ik oplaad of voor de usb moet gebruiken haal ik hem er gewoon een stukje uit .. zo gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die gaten kun je er eventueel nog wel bijmaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja natuurlijk kan dat .. ik zelf heb dat gat gemaakt met de dremel ..maar als je een groter gat of meerdere gaten wilt kan je dat natuurlijk ook maken :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:05
MMach schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:35:
Kabam, ik heb prijs. De koptelefoonaansluiting is ook losgekomen bij mij. Altijd voorzichtig behandeld, en toch is het nu van dat. Ergens ben ik wel blij dat het gebeurd is, want nog tijdens de garantie en je krijgt een nieuwen terug :D . Ik ben hem nu 2 weken kwijt (Belgie he, daar gaat alles trager ;) )
Heb de mijne 2x opgestuurd naar Creative en 2 maal exact een week later teruggekregen. En raad eens, Frigolamptje is ook Belg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Frigolamptje schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:08:
Heb de mijne 2x opgestuurd naar Creative en 2 maal exact een week later teruggekregen. En raad eens, Frigolamptje is ook Belg :9
Dat klopt, als iedereen meewerkt lukt het in 1 week.
Mocht het alleen slecht uitkomen (er zit een weekend tussen, er wordt een terroristische aanslag in Londen gepleegd waardoor daar alles stil ligt, etc) dan kan het wel eens een paar dagen langer duren.
Als ik dus zeg dat het maximaal 2 weken duurt, heb ik altijd gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Heel typisch: mijn nieuwe Zen doet het veel langer op 1 batterij dan de vorige. Ter verduidelijking, het gaat om gebruik van exact dezelfde accu en dezelfde firmware.

De oude deed het met een lijstje van 128kbit zonder koptelefoon weliswaar 12 uur, maar bij 'normaal' gebruik (192kbit mp3's) slechts een paar uur. De nieuwe gaat aanzienlijk langer mee per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is Play for sure eigenlijk kzag dat bij firmwareupdates wat houd dit precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

klik
Eerste hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:47:
[...]

zoeits zal ik ook halen. 3 a 4 uur. belachelijk weinig. Hmmmm ipod.... :P
bij een ipod kan je de accu niet vervangen, dus als die naar een jaar of anderhalf beduidend minder word ben je een beetje de sigaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst gemeten en ik kwam op ongeveer 11 uur uit :) qua batterij duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nou ik heb er na die vele goede ervaringen die ik hier zag, ook maar is 1 gekocht :) Alleen nu vroeg ik mij af wat kan ik het beste installeren, ik ben altijd een beetje bang dat je zoveel troep er bij krijgt waar je niks aan hebt.

Dus wat ik nou uit nature altijd doe is dus even naar site van fabrikant gaan en kijken of er updates voor dat ding uit zijn voor ik al die handel installeer.

en er staan wat updates op die site maar waar mee moet ik beginnen om dus te verkomen dat windows hem niet herkend en ik een halve dag bezig ben hem aan de praat te krijgen.

Moet ik nou eerst die Creative Zen and Jukebox Driver Upgrade installeren en daarna Creative Zen Micro Media Explorer Web Update of andersom?

Of kan ik beter eerst braaf die cd volgen die er bij zat om daarna pas die updates te installeren, of moet je het juist dan eerst weer uninstallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 19-07-2005 16:03 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het lijkt mij dat je de firmware van de speler pas kunt upgraden als je computer hem herkent. Als je dus eerst de software van de cd installeert kun je daarna zonder problemen de firmware van de speler doen. Bovendien kwam ik er achter dat de software zichzelf ging upgraden/ bijwerken nadat ik het geinstalleerd had.

Ik vroeg mij trouwens af: je hebt de mogelijkheid om de afspeelmodus 1 track 1x spelen te kiezen. Wanneer de speler dat gedaan heeft stopt de speler dus echt met spelen ipv het op pauze zetten. Als je de speler vervolgens uitschakelt, zit er dan nog verschil in, in vergelijking met het een nummer op pauze zetten en de speler uitschakelen, bijvoorbeeld in batterij verbruik?

Ik heb de speler aan mijn vriendin gegeven, dus ik kan het niet meer controleren, maar ik *dacht* dat wanneer de speler echt gestopt is met spelen en je schakelt hem uit, hij compleet uit gaat, terwijl, als je hem met een nummer op pauze uitschakelt, meer in een soort standby modus gaat. Ik dacht bijvoorbeeld het verschil gezien te hebben dat in het eerste geval je eerste creative in het beeld ziet staan en daarna het zen/druppel logo en in het tweede geval meteen het zen/druppel logo.

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten ?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nou bij mij checked ie helemaal niet op nieuwe firmware hoor als ik al die software installeer, die optie kan ik overigens ook nergens vinden in al die progeltjes.

En als ik de firmware wil upgraden wil die van 1.01.03 naar 1.11.01 nu is dat wel nieuwer maar dat is niet die 2.x.x versie die in topic start stond?

[ Voor 32% gewijzigd door SithWarrior op 19-07-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Weet iemand waar ik een directe vergelijking kan vinden qua geluidskwaliteit van de Zen Micro, Zen Touch, en Iriver H10 bijvoorbeeld?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:05:
Weet iemand waar ik een directe vergelijking kan vinden qua geluidskwaliteit van de Zen Micro, Zen Touch, en Iriver H10 bijvoorbeeld?
Media Markt in Amsterdam bijvoorbeeld ;) . Ik weet niet hoe het is in andere vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

SithWarrior schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:07:
Nou bij mij checked ie helemaal niet op nieuwe firmware hoor als ik al die software installeer, die optie kan ik overigens ook nergens vinden in al die progeltjes.

En als ik de firmware wil upgraden wil die van 1.01.03 naar 1.11.01 nu is dat wel nieuwer maar dat is niet die 2.x.x versie die in topic start stond?
Nee, firmware checkt hij inderdaad niet, wel updates aan de software die je net geinstalleerd hebt. Ik heb de speler trouwens gewoon geupdated naar 1.11.01 onder het motto dat de nieuwste firmware ook wel de beste zal zijn.
Ik denk dat je zonder audiofiele dopjes (Shure, Etymotic, UE, enz.) geen verschil zult horen. Alle spelers hebben een goede geluidskwaliteit en bij het merendeel van de gebruikers zijn de dopjes de bottleneck, niet de speler. (tenzij je een Ipod hebt en de equalizer wilt gebruiken natuurlijk :P )

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Rudedadude schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:05:
Ik denk dat je zonder audiofiele dopjes (Shure, Etymotic, UE, enz.) geen verschil zult horen. Alle spelers hebben een goede geluidskwaliteit en bij het merendeel van de gebruikers zijn de dopjes de bottleneck, niet de speler. (tenzij je een Ipod hebt en de equalizer wilt gebruiken natuurlijk :P )
Ik heb Sharp MD33 inears :)
Heb nu een Modiblu DAH-1000, en een Iriver IFP-595T geleend van iemand. Met dezelfde dopjes en dezelfde mp3 geeft die Iriver een beduidend beter geluid :) Ben wel benieuwd hoe dat met deze spelers zit.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Help, zijn er tegenwoordig nog mensen hier te vinden zonder Sharps :P

Het enige wat echt aan cijfers bekend is, is dat de Zen micro een hogere signaal/ruis verhouding heeft (is beter) dan de H10. Zen Touch weet ik niet. Overigens is het, zelfs op de manier zoals je het beschreef, denk ik lastig om te vergelijken omdat elke speler ook weer verschillende basis eq instellingen heeft. Het lijkt me daarom van belang dat de speler ieg goede eq mogelijkheden heeft die niet oversturen.

Je kunt even op headfi rondkijken, in sommige topics worden ook om verglijkingen tussen de verschillende spelers gevraagd:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwste firmware (1.11...) die is niet play for sure toch, maar die nieuwste play for sure (2.11.02) is die nu wel te gebruiken en heeft die geen kuren meer?, want bven ok vakantie geweest en heb de speler 10 dage niet gebruikt en wel toen nog opgeladen, hij ging niet meer aan en was helemaal leeg en ik ben hem nu op aan het laden. Is het verstandig als ik de 2.11... installeer voor de betere batterijiduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:54:
Die nieuwste firmware (1.11...) die is niet play for sure toch, maar die nieuwste play for sure (2.11.02) is die nu wel te gebruiken en heeft die geen kuren meer?, want bven ok vakantie geweest en heb de speler 10 dage niet gebruikt en wel toen nog opgeladen, hij ging niet meer aan en was helemaal leeg en ik ben hem nu op aan het laden. Is het verstandig als ik de 2.11... installeer voor de betere batterijiduur?
De 2.11.02 heeft last van battery drain. Oftwel als de speler uitstaat loopt de batterij toch leeg. De nieuwste firmware 1.11.01 is inderdaad niet Play For Sure. In 1.11.01 zou het batterij leeglopen wel verholpen moeten zijn. Ik heb mijn Zen gister ook maar van 2.11.02 naar 1.11.01 geflashed. Dit heb ik gedaan om van dat batterij leeglopen af te zijn.
Vandaag trouwens ook mijn afstandbediening gekregen voor de Zen. Leuk dingetje. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook van (negatief) invloed kan zijn op de levensduur van de batterij, zijn de equalizer en de shuffle mode. Zet deze uit en het kan een hoop schelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heel leuk dingetje :9~

Alleen die prijs :|

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:04:
Heel leuk dingetje :9~

Alleen die prijs :|
Ja lekker goedkoop he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb een budget van maar €160 mijn nieuwe speler :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

nog even 20 tot 30 euro door sparen dan :P

Ik heb hem nu een paar dagen en ik vond hem die 180 euro echt waard :)

[ Voor 47% gewijzigd door SithWarrior op 21-07-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

€180? :o Waar? Ik zie ze alleen voor €200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:30:
€180? :o Waar? Ik zie ze alleen voor €200
iedereen hier kent de Pricewatch toch wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

pricewatch: Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)

Heb em zelf voor E175,00 bij de Paradigit gehaald een tijdje geleden, geen spijt van gehad :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemengde gevoelens over de Zen. Er zijn onmiskenbaar pluspunten (prijs, uiterlijk, gebruiksgemak) maar ook minpunten.

- De standaard dopjes geven een piep en ruis (gerelateerd aan activiteit van de harde schijf), kennelijk als gevolg van interferentie met de Zen. Een stereoinstallatie of andere hoofdtelefoons geven dit probleem niet.
- De Zen lekt stroom. Na opladen heb ik precies 1 uur naar muziek geluisterd. Een paar uur nadat ik de zen uitdeed kreeg ik m niet meer aan. Hij bleef hangen in het opstartscherm. Dat ken ik: dan moet de batterij weer worden opgeladen. Dit probleem heb ik niet als ik de batterij eruit haal na gebruik. Ofwel: een giga-stroomlek!!! ik gebruik 1.11.01 als firmware...

Ik heb begrepen dat de accu een paar keer moet worden opgeladen, en dan weer leeggetrokken. De reden: de oplaadunit moet geijkt worden op de capaciteit van de accu. Betekent dat, dat je deze handeling opnieuw moet doen als je een nieuwe Zen hebt gekregen (en de oude accu nog hebt) ??

--> zijn er accu's met een grotere capaciteit op de markt die in de Zen kunnen?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp van een buitenlandse site, dat dit een bekende bug is. Waarschijnlijk een hardware probleem (gerelateerd aan de headphone jack) die ze proberen met workarounds te omzeilen.

http://www.seiya-subtitles.net/ZenMicroPowerLoss.html

Op die site staat dat de ZEN maar op een manier geflashed kan worden: de firmware geheel verwijderen in de recovery mode, en dan flashen. Anders blijft de oude firmware staan.

lekker. Heeft iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:12:
Ik begrijp van een buitenlandse site, dat dit een bekende bug is. Waarschijnlijk een hardware probleem (gerelateerd aan de headphone jack) die ze proberen met workarounds te omzeilen.
Er is een 1.10 firmware geweest die niet voor iedereen goed werkte en daarom van de website is verwijderd. Om daar gelijk een grote conspiracy-website over op te zetten vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Hoewel de tip die daar staat, om de firmware te laten wissen met de optie "Reload Firmware", en daarna de firmware opnieuw in de speler te schrijven wel zin heeft.
Als die oordopjes nog steeds storen kun je zo een nieuw paar krijgen, maar dan moet je dat uiteraard wel op officiële wijze laten weten.
De batterij-instructies van een paar threads geleden geleden kun je inderdaad opnieuw uitvoeren nadat je de firmware hebt "ge-reload".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begreep op die site inderdaad dat dit kon liggen aan de versie 1.10. Ik had die website overigens nog niet beschouwd als een conspiracy site, maar vooral als een site die infomatie gaf over de problemen die gebruikers tegenkwamen.

De tip van het verwijderen van de firmware werkt. Mijn Zen liep eerst nadat ik 1.11 had gëinstalleerd vast na 3 a 4 nummers. Nu heb ik de firmware opnieuw geïnstalleerd, en werkt hij al 4 uur naar behoren (ik laat 'm volgens de instructies geheel leeglopen en dan laadt ik de batterij weer op).

Ik zal via het officiële kanaal bellen over de oordopjes. Helaas zijn het dus de oordopjes (ik heb via jou een nieuwe zen gehad, maar dat was het dus niet). Maar ligt het specifiek aan deze oordopjes? Of is dit een algeheel probleem van de zen oordopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dat lijken me specifiek jouw oordopjes. Mijn bijgeleverde oordopjes doen dat niet, ik heb ze net ter controle nog even aangesloten. (Normaal heb ik de Creative in-ear dopjes in gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over alles tevreden, behalve over die batterijduur. Hij kan bij maar zon 4 a 5 uur leeg en dan is ie echt leeg. Verder heeft hij last van battery drain, maar dat was geen verrassing. Ik snap niet waarom dat de batterij maar zo kort meegaat, terwijl ik hem nooit zo hard heb staan en er doordeweeks als ik naar school amper aanzit, alleen om aan en uit te zetten.

De Zen kan trouwens ook meteen uit doorg ewoon even het hendeltje naar links te trekken - vasthouden - en dan komt er uitschakelen te staan. Scheelt dit batterij of is het beter om hem op pauze te zetten en dan na 5 min. uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:37:
Ik ben over alles tevreden, behalve over die batterijduur. Hij kan bij maar zon 4 a 5 uur leeg en dan is ie echt leeg.
Zou je "Reload Firmware" willen gebruiken in het verborgen menu om je firmware volledig te wissen? Zodra "Reload Firmware Now" verschijnt start je de versie 1.11.01 updater op je PC. Daarna:
- volledig opladen met de netstroomlader
- repeat all met een lange playlist en aangesloten oordopjes
- niet aankomen, laat 'm zichzelf rustig leegspelen, time het eventueel eens
- na afloop volledig opladen met de netstroomlader

Om in het verborgen menu uit te komen haal je de batterij los, en steek je die terug met de aan/uit knop vastgehouden in de aan-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Is die manier van flashen voor elke Zen Micro aan te raden of zijn het de uitzonderingsgevallen die via het recovery menu de firmware er opnieuw op moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Rudedadude schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:12:
Is die manier van flashen voor elke Zen Micro aan te raden of zijn het de uitzonderingsgevallen die via het recovery menu de firmware er opnieuw op moeten zetten?
Dat is een uitzondering, alleen nodig als het lijkt dat de nieuwe firmware niet "pakt"; de effecten van 1.11.01 zijn bijvoorbeeld niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:52:
[...]

Zou je "Reload Firmware" willen gebruiken in het verborgen menu om je firmware volledig te wissen? Zodra "Reload Firmware Now" verschijnt start je de versie 1.11.01 updater op je PC. Daarna:
- volledig opladen met de netstroomlader
- repeat all met een lange playlist en aangesloten oordopjes
- niet aankomen, laat 'm zichzelf rustig leegspelen, time het eventueel eens
- na afloop volledig opladen met de netstroomlader

Om in het verborgen menu uit te komen haal je de batterij los, en steek je die terug met de aan/uit knop vastgehouden in de aan-stand.
fijn dat je me die handige tips aanbiedt, maar ik wil eignelijk alleen werken met de playforsure firmware. Weet jij misschien wanner een soortgelijke playforusure firmware uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn zen is nu al 8 uur aan het spelen (196 kbps) om de batterij leeg te laten lopen. Dat gaat de goede kant op. Ik ben benieuwd of de batterij ook leegloopt als ik 'm vanavond (opgeladen) wegleg.

Een goede ervaring dus bij het verwijderen van de firmware, alvorens de firmware te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ondertussen blijft het rustig aan het Belgische front...
11 dagen na het verzenden van mijn zen micro vanuit gent naar opglabeek (120 km verder), nog steeds geen nieuws. Drie hoeraatjes voor de Belgische post. Ik hoop dat Creative op z'n minst een mailtje stuurt als ze mijn Zen hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

MMach schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 16:11:
Ondertussen blijft het rustig aan het Belgische front...
11 dagen na het verzenden van mijn zen micro vanuit gent naar opglabeek (120 km verder), nog steeds geen nieuws. Drie hoeraatjes voor de Belgische post. Ik hoop dat Creative op z'n minst een mailtje stuurt als ze mijn Zen hebben ontvangen.
We sturen een mailtje zodra je vervangproduct is opgestuurd.
Ik stel voor dat we maandag eens een kijkje nemen wat er precies gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm misschien heb ik het ergens gemist maar hoe krijg je nou die oude firmware er af dan, ik heb nergens een tooltje gezien waar je dit mee kunt doen? En hoe weet ik of hij die nieuwe firmware gepakt heeft? Wat me bijvoorbeeld op viel is dat ik nergens die nieuwe optie kan vinden om de hybernate time van 4 uur hoger of lager te maken.

Is dat dan een teken dat ie firmware update niet goed is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

SithWarrior schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 20:06:
Hmm misschien heb ik het ergens gemist maar hoe krijg je nou die oude firmware er af dan, ik heb nergens een tooltje gezien waar je dit mee kunt doen?
Met de optie "Reload Firmware" in het verborgen menu, uitgebreid uitgelegd nauwelijks 10 postings geleden dus ik hou het deze keer kort :)
Het klopt dat de standby-tijd is ingekort naar 4 uur. Dat is geen instelling in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
1000ste post, dus gaan we beter hier verder:
Zen Micro topic Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online