Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.013 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:55:
[...]

Volgens mij zal het nog een aardig tijdje duren eer die 6Gb versie er is, want zelfs op de (internationale) site van creative is hij nog maar te pre-orderen. Dus eer die speler in Belgie/Nederland is ??
Een maand of 2, misschien langer
Dat is lang genoeg, mijn garantie loopt tot februari volgend jaar :P dus ik wacht nog wel ff.
Deslaw schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:22:
hoe bedoel je met voor aankoop bedrag een nieuwe uitzoeken?
Die van mij was 230 euro, mag ik hem dan ook in het oranje laten retourneren? (hijz nu zwart)
Ik heb mijn Zen bij Dixons besteld en daar geven ze een garantie waarmee je voor het zelfde aankoop bedrag een nieuw MP3 speler mag uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/zenrecoverymode.jpg

kent iemand dit ik krijg hem met geen mogelijkhijd meer aan het spelen
hij kan alleen aangezet worden als hij aan de usb is aangesloten
en dan krijg ik deze opties
en alle 4 de opties halen niks uit

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:33:
Ik heb gelezen dat de nieuwe zen micro's NIET meer met adapter verkocht worden en het dus in principe alleen mogelijk is ze op te laden via usb. Het is ook niet mogelijk adapter via internet te bestellen op de Amerikaanse creative site (europese verkoopt ze zelfs niet) , je kan hem niet laten opsturen naar Europa!

Het kan toch niet onmogelijk zijn om aan zo een adapter te geraken ... kan me niet voorstellen dat er meer mensen zijn die niet altijd een pc/laptop in de buurt hebben als ze hun micro willen opladen (is geen nut meer om je zen mee op vakantie te nemen dan )

Weet iemand een winkel waar ze die adapters verkopen please ?

thanks in advance
Of je knutselt zelf wat, als echte tweaker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:07
MokerHamer schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:24:
[afbeelding]

kent iemand dit ik krijg hem met geen mogelijkhijd meer aan het spelen
hij kan alleen aangezet worden als hij aan de usb is aangesloten
en dan krijg ik deze opties
en alle 4 de opties halen niks uit
Kijk eens op vorige pagina een post van mij om 20u54, er is iemand ùet hetzelfde probleem

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 12-05-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:04:
[...]

Kijk eens op vorige pagina een post van mij om 20u54, er is iemand ùet hetzelfde probleem
Hee MMach, ik heb al een paar keer geprobeerd om de batterij eruit te halen en er weer in te stoppen maar dat hielp niks... M'n pc herkent de speler nog wel dus dat is gelukkig goed nieuws.
Nu dan dus toch maar die firmware upgrade proberen, maar moet ik dan perse m'n muziek er eerst afhalen? En zo ja, hoe doe ik dat? (stapsgewijs)
Verder, zijn er bepaalde opties die niet meer werken met die nieuwe firmware? Ik heb namelijk iets gehoord over dat de radio functie het dan niet meer zou doen?
En heb je de meegeleverde soft-ware cd nodig om de firmware te kunnen updaten? Die heb ik namelijk niet bij de hand... 8)7
In ieder geval alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

ps
Wat is "de" europese creative site?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:40:
[...]

Ik kan 'm bij de winkel waar ik 'm kocht terug ruilen voor een nieuwe, dat kan dus ook?
(winkel:Dixons)
Ja, eerst naar de winkel gaan als je hem gewoon in een winkel hebt gekocht. Via webshop gaat het het snelst door direct contact op te nemen met creative zelf. Elke winkel geeft overigens een niet goed geld terug garantie. Dat houd in dat je hem binnen 7/8 dagen terug kan brengen/sturen. En je krijgt je geld terug, zo ver in de voorwaarde staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:30:
[...]

Hee MMach, ik heb al een paar keer geprobeerd om de batterij eruit te halen en er weer in te stoppen maar dat hielp niks... M'n pc herkent de speler nog wel dus dat is gelukkig goed nieuws.
Nu dan dus toch maar die firmware upgrade proberen, maar moet ik dan perse m'n muziek er eerst afhalen? En zo ja, hoe doe ik dat? (stapsgewijs)
Verder, zijn er bepaalde opties die niet meer werken met die nieuwe firmware? Ik heb namelijk iets gehoord over dat de radio functie het dan niet meer zou doen?
En heb je de meegeleverde soft-ware cd nodig om de firmware te kunnen updaten? Die heb ik namelijk niet bij de hand... 8)7
In ieder geval alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

ps
Wat is "de" europese creative site?
Firmware op de Micro zetten is erg moeilijk.
Hier een stappenplan:
1. Ga naar de officiële site waar je firmware kunt downloaden.
2. Kies de goeie firmware.
3. Lees op de site hoe je de firmware moet installeren.
To install the new firmware in your Zen Micro

1. Download ZenMicro_PCFW_LB_1_02_05_PDE.exe.
2. Connect your player to your computer.
3. Double-click (filename).
4. Choose your language.
5. Click the Upgrade button and follow the instructions that appear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:52:
[...]

Of je knutselt zelf wat, als echte tweaker... ;)
je krijgt er gewoon wel één bij.. zou beetje stom zijn, zelfde als je telefoon koopt zonder lader |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Bedankt!
Ik heb nog garantie tot volgend jaar.
De garantie houdt dus in: als een speler stuk is dat ik dan voor het aankoop bedrag (€280) een nieuwe mag uitzoeken.
Ik ben dus van plan om op de 6GB versie te wachten, wanneer komt hij uit?
Maar je krijgt dan op die 6GB toch geen nieuwe garantie? Anders zou je kunnen blijven vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik eerst m'n muziek van m'n Micro afhalen voordat ik de firmware kan upgraden, of niet?
En zo ja, hoe doe ik dat? (afgezien van helemaal formatteren)

En moet m'n Zen geinstalleerd zijn op de computer voordat ik de upgrade kan doen? Of hoef ik hem alleen maar in te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:31:
Moet ik eerst m'n muziek van m'n Micro afhalen voordat ik de firmware kan upgraden, of niet?

En moet m'n Zen geinstalleerd zijn op de computer voordat ik de upgrade kan doen? Of hoef ik hem alleen maar in te pluggen?
Je hoeft je muziek er niet af te halen, maar bij het installen van de firmware wordt de harde schijf gewist. Dus als je je muziek wil behouden kan je die bet naar je pc overzetten. Je doet dit uiteraard op de zelfde manier als bij het muziek er op zetten. Heb je die muziek dubbel (dus de originel mp3's nog op je pc), dan zou ik die muziek gewoon op je zen laten staan en gewoon firmware upgraden.

De Zen moet wel geinstalleerd zijn op je pc om firmware up te graden. Ik veronderstel dat er bij jou nog de originele firmware op staat? Dan moet je gewoon de bijgeleverde cd eens installen op je pc.
Dat firmwareprogrammatje wil de firmware trouwens niet installeren als hij de zen niet vindt. hierboven een uitleg van RoD hoe je de firmware er op pleurt, een retemakkie. :)
Maar remember: loopt hij vast tijdens het upgraden, niet loskoppelen, maar opnieuw upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Hier diegene met hetzelfde probleem :(

Ik probeerde gisteren te bellen naar creative (belgië), kreeg echter geen antwoord.
Dit was het telefoonnummer die op de site staat: +353 1 4333291, om eerlijk te zijn, hier graak ik niet echt aan uit O+ . Ik heb het maar geïnterpreteerd als 014 33 32 91, mss dat ik het verkeerde nummer droei? Iemand die kan zeggen welk nummer ik in dit geval moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:33:
Ik heb gelezen dat de nieuwe zen micro's NIET meer met adapter verkocht worden en het dus in principe alleen mogelijk is ze op te laden via usb. Het is ook niet mogelijk adapter via internet te bestellen op de Amerikaanse creative site (europese verkoopt ze zelfs niet) , je kan hem niet laten opsturen naar Europa!

Het kan toch niet onmogelijk zijn om aan zo een adapter te geraken ... kan me niet voorstellen dat er meer mensen zijn die niet altijd een pc/laptop in de buurt hebben als ze hun micro willen opladen (is geen nut meer om je zen mee op vakantie te nemen dan )

Weet iemand een winkel waar ze die adapters verkopen please ?

thanks in advance
Ik heb de Zen nu 2 weken ofzo en ik heb er wel gewoon een adapter bijgekregen, als op de internetsites zoals www.mp3man of www.mp3.direqt.nl staat dat die erbij geleverd wordt, dan moet hij ook geleverd worden dus beetje rare vraag. Je kunt toch ook altijd opbellen of mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:31:

vraag 1 weet ik niet,

vraag 2: ik heb gewoon eerst die bijgeleverde software geinstalled, of ja alleen de dingen voor de creative zen micro, zoals de handleiding en media explorer. Dan gewoon bestand voor de firmware update downen naar de plaats waar je maar wil, je zen aankoppelen en dan dubbelklik op de .exe file en dan is het een eitje, 5 min. wachten en klaar is kees, wijst zich echt allemaal vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterijduur is trouwens echt kut, die van mij gaat maar zo'n 5 uurtjes mee denk ik en heb het scherm maar op 5 sec. staan, een duidelijk minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Ook hier een kersverse zen-bezitter :) Heb de donkerblauwe gehaald bij de Mediamarkt, zat gewoon een stroomadapter bij hoor :?

Meteen verse firmware erop gezet, was een eitje.. batterij performance heb ik nog niet kunnen testen.. Overigens laat de ontvangst van de radio nogal wat te wensen over :D meer mensen ervaring mee?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje over de mogelijkheden van de zen. meer bepaald de taken en evenementen. ik heb gemerkt dat je met firmware 2 00 12 je contactpersonen van outlook met alle gegevens kan overzetten naar je zen. Maar ik heb geen idee hoe je taken en dergelijke kunt instellen? dat moet blijkbaar ook via de pc om daarna over te zetten. iemand?

heb de nieuwe firmware nu maar ik geraak geen wijs uit de werking van mediaplayer om muziek te organiseren. vroeger gebruikte ik enkel itunes ...

tis wennen om ermee te werken.
Heeft iemand al zo een leren hoesje gekocht? waar ergens? hoeveel kosten ze nu in feite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
De radio verschilt per locatie..
zo kan de ontvangst super zijn als je even buiten op een bankje zit
en bagger zijn als je aant fietsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Frigolamptje schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:57:
Hier diegene met hetzelfde probleem :(

Ik probeerde gisteren te bellen naar creative (belgië), kreeg echter geen antwoord.
Dit was het telefoonnummer die op de site staat: +353 1 4333291, om eerlijk te zijn, hier graak ik niet echt aan uit O+ . Ik heb het maar geïnterpreteerd als 014 33 32 91, mss dat ik het verkeerde nummer droei? Iemand die kan zeggen welk nummer ik in dit geval moet draaien?
Wat je moet draaien is 00353 1 4333291.
Je belt dan naar Ierland (+353)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39
Ik heb er vanavond een gekocht. Bij de Mediamarkt in Utrecht. Na het lezen van dit topic gelijk de firmware maar even geupgrade, en hij is nu druk bezig met het kopieren van nummers. Ik laat wel even weten wat ik ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:08:
Ook hier een kersverse zen-bezitter :) Heb de donkerblauwe gehaald bij de Mediamarkt, zat gewoon een stroomadapter bij hoor :?

Meteen verse firmware erop gezet, was een eitje.. batterij performance heb ik nog niet kunnen testen.. Overigens laat de ontvangst van de radio nogal wat te wensen over :D meer mensen ervaring mee?
JA! Gevonden ;)

Ik heb best goede radioontvangst volgens mij hier in amstelfun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
bij vlagen is het wel okay, maar als ik bijv. op de fiets zit is het heel erg afhankelijk van hoe ik dat koptelefoonsnoer hou (als ik 't in m'n binnenzak frot omdat het anders los bungelt is de ontvangst al minder)

Over die remote> is die alleen in het wit of in het zwart te krijgen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Chiron schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:28:
bij vlagen is het wel okay, maar als ik bijv. op de fiets zit is het heel erg afhankelijk van hoe ik dat koptelefoonsnoer hou (als ik 't in m'n binnenzak frot omdat het anders los bungelt is de ontvangst al minder)

Over die remote> is die alleen in het wit of in het zwart te krijgen?
Ik weet niet of die in het wit of zwart te krijgen zijn.
Maar even over de radio ontvangst. Bij mij binnen beneden heb ik ook geen goede ontvangst en in de auto eigelijk ook nie techt. Maar op de fiets is het wel weer goed, en boven op mijn slaapkamer de meeste zenders ook wel. Dus het ligt aan lokatie, je kunt het niet vergelijken met een autoradio of iets dergelijks omdat dat gewoon een veel grotere antenne is (meestal!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 6 maanden oude zen micro geupgrade naar 1.02.05 , deze upgrade ging bijna helemaal volgens het boekje.
Alleen bij de melding dat de speler bezig was opnieuw op te starten bleef hij hangen.
Na een uur gewacht te hebben heb ik m zelf aan en uit gezet, hierna kwam de melding dat
de upgrade voltooid was.

Bij de upgrade naar 2.00.1.2 bleef ie op hetzelfde punt hangen, bij het opnieuw opstarten.
Ook na zelf de speler aan en uit te hebben gedaan kwam er geen upgrade.
Alleen de melding "kies voor afspelen in de muziekbibliotheek" bleef in beeld staan.
Het leek wel of de speler gedeeltelijk was geupgrade ofzo.

Hierna wilde ik weer terug naar de 1.02.05.

De update erover heen gedraaid.

Nu krijg ik alleen nog het begin scherm van creative in beeld.
De speler reageert nergens meer op, ook niet als ik de batterij er uit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Levi Strauss schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:35:
[...]

Ik weet niet of die in het wit of zwart te krijgen zijn.
Heb tot nu toe alleen nog maar witte of zwarte gezien, aangezien ik een donkerblauwe zen heb lijkt het me wel leuk om ook een donkerblauwe remote te hebben ;)

Hier overigens met succes geupgrade naar de nieuwste v1 firmware, zit er nog over te dubben of ik 'm naar v2 ga flashen of niet (na het lezen van bovenstaand horrorscenario :{ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:18:
Heb mijn 6 maanden oude zen micro geupgrade naar 1.02.05 , deze upgrade ging bijna helemaal volgens het boekje.
Alleen bij de melding dat de speler bezig was opnieuw op te starten bleef hij hangen.
Na een uur gewacht te hebben heb ik m zelf aan en uit gezet, hierna kwam de melding dat
de upgrade voltooid was.

Bij de upgrade naar 2.00.1.2 bleef ie op hetzelfde punt hangen, bij het opnieuw opstarten.
Ook na zelf de speler aan en uit te hebben gedaan kwam er geen upgrade.
Alleen de melding "kies voor afspelen in de muziekbibliotheek" bleef in beeld staan.
Het leek wel of de speler gedeeltelijk was geupgrade ofzo.

Hierna wilde ik weer terug naar de 1.02.05.

De update erover heen gedraaid.

Nu krijg ik alleen nog het begin scherm van creative in beeld.
De speler reageert nergens meer op, ook niet als ik de batterij er uit haal.
Ik heb hetzelfde gehad, alleen lukte het terugzetten van 1.02.05 van mij wel... Een harde reset lukt dat? Dat is batterij eruit halen, aan knopje omzetten en dan batterij erin doen en knopje een paar seconden vasthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi Strauss schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:42:
[...]

Maar je krijgt dan op die 6GB toch geen nieuwe garantie? Anders zou je kunnen blijven vernieuwen?
Het klinkt raar maar het is waar.
Ik wacht dus nog wel ff totdat de 6GB versie in Nederland op de markt komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Even een ander vraagje/probleem

M'n batterij was gisteren helemaal op, en zit hier nu op m'n werk en probeer het beestje op te laden via de usb kabel. Nu zie ik wel het power tekentje afgewisseld worden met een leeg batterij tekentje, maar de lichtgevende rand gloeit niet meer aan en uit zoals ie normaal gesproken doet :?

Als ik de aan/uit knop aanraak gebeurt er ook niks, hij 'gloeit' een keer op en gaat verder uit... hou ik de aan/uit knop langer ingedrukt dan krijg ik het recovery menu te zien... is er wat mis of is de batterij gewoon dusdanig leeg dat ie zelfs niet meer gloeit?

**UPDATE

Inmiddels thuis, en het ding op de netstroomadapter aangesloten.. en nu doet ie wel weer gloeien zoals 't hoort 8)

Blijkbaar kwam er uit de usb aansluiting niet genoeg stroom :?

[ Voor 16% gewijzigd door Chiron op 19-05-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Blijkbaar beginnen veel mensen last te krijgen van het probleem waar ik te kampen mee heb. Kun je niet terugflashen kun je het vergeten, mijne is ondertussen bij Creative. Je krijgt gewoon een nieuwe. Toch jammer van de moeite... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Ik heb gisteren de witte Zen Micro besteld en hij is net een half uurtje geleden binnengekomen. :D
Ziet er erg gaaf uit en ik vind de touchpad erg lekker werken.

Radio ontvangst is best goed, maar geen idee hoe dat in de trein gaat. ;)

Ik heb meteen maar firmware 1.02.05 geinstalleerd. De "playsforsure" firmware (2.00.12) met MTP ondersteuning heb ik er (nog) niet opgezet. Na installeren van de driver ziet Windows Media player 'm nu ook goed. Om 'm als opslag te gebruiken hoef je helemaal geen drivers te installeren, maar dat is al genoeg gemeld in dit en het vorige topic.

Ik had begrepen dat alleen de limited edition een extra accu had, maar ik heb ook twee accu's zonder dat er limited edition op de doos staat. :D
Verder zit er in de doos gewoon alles wat hier staat.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
fmb schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:18:
Ik heb gisteren de witte Zen Micro besteld en hij is net een half uurtje geleden binnengekomen. :D
Ziet er erg gaaf uit en ik vind de touchpad erg lekker werken.

Radio ontvangst is best goed, maar geen idee hoe dat in de trein gaat. ;)

Ik heb meteen maar firmware 1.02.05 geinstalleerd. De "playsforsure" firmware (2.00.12) met MTP ondersteuning heb ik er (nog) niet opgezet. Na installeren van de driver ziet Windows Media player 'm nu ook goed. Om 'm als opslag te gebruiken hoef je helemaal geen drivers te installeren, maar dat is al genoeg gemeld in dit en het vorige topic.

Ik had begrepen dat alleen de limited edition een extra accu had, maar ik heb ook twee accu's zonder dat er limited edition op de doos staat. :D
Verder zit er in de doos gewoon alles wat hier staat.
Zit er wel een lichtnet-adapter bij? Waar heb je hem gekocht en wat heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja, zit standaard een lichtnet adapter bij. Je koopt toch ook geen mobile telefoon zonder lichtenet-adabter.. 8)7 Zou beetje stom zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Weet waarover je spreekt: bij de nieuwe (goedkope) Zen's zit er géén meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het kunnen vervangen van de batterij zo belangrijk? De batterij van mijn muziekspeler gaat nu al bijna 2 jaar mee en er is nog steeds niks mee gebeurd.
En ik vind het ook onzin om de ene muziekspeler (van een goed merk, dus niet zo'n Blokker-ding) boven de andere te kiezen vanwege de geluidskwaliteit. Het verschil in geluidskwaliteit tussen twee muziekspelers is nagenoeg verwaarloosbaar, tenzij je high-end oordopjes hebt zoals (minimaal) Shures of Etymotics. En ik denk niet dat veel mensen die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nou, omdat er soms wel is wat gebeurd met die batterij.. En dan is het makkelijk als je hem zo kan vervangen.

En ik heb me zen behoorlijk goedkoop en daar zat alles gewoon bij. De standaard accesesoires (hoe jet ook schrijft) maar mij lijkt het nogal logisch dat die er gewoon bij zit, anders heb je toch bijna niks aan het hele apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Er is door creative verteld dat er bij de nieuwe goedkope reeks inderdaad geen adapter zit. Echter, in vele pakketeen zit het nog wel.

Wat ik verwacht is dat over een maandje of 3 alle adapters eruit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 16-09 20:40
Mijn Micr uit de dood herrezen!!

Ook ik had de nieuwe firmware op mijn Micro gezet. Na een tijdje stopte de upgrade. Daarna kreeg ik alleen nog maar de recovery mode. Niets hielp, ook niet volledige herinstallatie vanaf de CD.
Terug naar de oude firmware ging niet want de speler werd niet herkend.
Creative support gebeld, en ik zou een nieuwe krijgen...

Maar nu heb ik in Windows bij hardware toevoegen een 'draagbare speler met windows' handmatig toegevoegd. Je krijgt dan een MTP-apparaat erbij. En voila, de computer herkende de speler weer en ik kon de good old 1.02.05 weer op mijn Micro zetten. _/-\o_

Een zucht van verlichting...

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:56
Hallo,
ik zag een aantal keren de vraag van de "stevigheid" van de harddisk in de zen micro
Dat men er heel voor zichtig mee deed etc!
(ik doe dat overgens ook!!) maar ik ben er achter gekomen dat hij wel tegen een stootje kan!
Ik was op school vandaag (hehe) en had me zen op e tafel gelegt die ik ging verplaatsen.
Zoals je dan al met verplaatsen kan verwachten ging me tafel kantelen O-)
Met me Zen erop die aanstond!!
hij is ongeveer een meter gevallen WEL MET beschermings hoes (harde plastice geval wat mee geleverd wordt)
En hij heeft dit overleeft en ook ZONDER krassen :9 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dus hij kan wel tegen een stootje :)

Onno :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

EmilneM schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 17:33:
[...]
Zit er wel een lichtnet-adapter bij? Waar heb je hem gekocht en wat heb je ervoor betaald?
Ja, lichtnetadapter zat er ook bij. Ik heb 'm (online) gekocht bij Direqt voor € 188,70 inclusief verzenden
Ik wilde de witte hebben en dit was de goedkoopste die 'm nog op voorraad had. Hij is nu vast wel weer goedkoper ergens anders (zie pricewatch) :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
fmb schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:08:
[...]

Ja, lichtnetadapter zat er ook bij. Ik heb 'm (online) gekocht bij Direqt voor € 188,70 inclusief verzenden
Ik wilde de witte hebben en dit was de goedkoopste die 'm nog op voorraad had. Hij is nu vast wel weer goedkoper ergens anders (zie pricewatch) :)
Er staat op de site van Direqt.nl niet dat er een extra accu bij zit, maar jij hebt deze er dus wel bij...? Vraag me af of bij deze winkel elke doos zo'n extra accu erin heeft...Dan ga ik daar wel ff bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door EmilneM op 21-05-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35
Nieuwe binnen, Khad alles hier gelaten dus alleen de speler geruild, krijg ik teruggestuurd:

nieuw tasje
batterij
usb kabel
en nieuwe zen
en een netadapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
Ik probeerde net de 2.00.12 erop te zetten.. maar dit lukte dus niet, ik had ook het probleem dat ie niet opnieuw kon opstarten. Ik heb het meerdere malen geprobeert maar het lukte steeds maar niet.
Ik heb nu maar de 2.11.02 Beta er op gezet, want de 1 versie geeft bij mij problemen met het overzetten van muziek, mislukt vaak (brakke usb?).
Ik hoop dat ik niet te veel problemen ga kijgen met de beta versie en dat het overzetten van muziek nu wel beter gaat. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door JaPa op 21-05-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
JaPa schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:01:
Ik probeerde net de 2.00.12 erop te zetten.. maar dit lukte dus niet, ik had ook het probleem dat ie niet opnieuw kon opstarten. Ik heb het meerdere malen geprobeert maar het lukte steeds maar niet.
Ik heb nu maar de 2.11.02 Beta er op gezet, want de 1 versie geeft bij mij problemen met het overzetten van muziek, mislukt vaak (brakke usb?).
Ik hoop dat ik niet te veel problemen ga kijgen met de beta versie en dat het overzetten van muziek nu wel beter gaat. ;(
Probeer eens een andere USB poort of zo (achteraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinkie schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:59:
Nieuwe binnen, Khad alles hier gelaten dus alleen de speler geruild, krijg ik teruggestuurd:

nieuw tasje
batterij
usb kabel
en nieuwe zen
en een netadapter :)
Dus nu heb je alles dubbel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

EmilneM schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:14:
[...]
Er staat op de site van Direqt.nl niet dat er een extra accu bij zit, maar jij hebt deze er dus wel bij...? Vraag me af of bij deze winkel elke doos zo'n extra accu erin heeft...Dan ga ik daar wel ff bestellen.
Het was dan ook een aangename verassing dat die extra accu erbij zat.
Geen idee of bij alle Zen Micro's van Direqt een extra accu zit, mail of bel ze ff als je daar achter wilt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej, ik heb mn micro zen een week of drie, maar heb al sinds het begin problemen met de batterij. Ze gaat namelijk belange niet de twaalf uur mee die ze zou moeten doen. Ze houdt het hoogstens drie uur uit, dit is toch niet normaal?!
Wat moet ik hiermee doen? Terug naar de winkel, of.. ?
Vind t wel jammer, heb als student bijna al mn geld hieraan gespendeerd, en dan werkt dat ding niet naar behoren, beetje zonde van het geld :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:49:
hej, ik heb mn micro zen een week of drie, maar heb al sinds het begin problemen met de batterij.
Welke firmware heb je erop staan?
De nieuwste lost wat batterij problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fmb schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Welke firmware heb je erop staan?
De nieuwste lost wat batterij problemen op.
Hoe kan je zien dewelke erop staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:36:
[...firmware...]
Hoe kan je zien welke erop staat?
Zie de site van creative, maar vooruit:

Menu - Systeem - Informatie, daar staat de versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Op dit forum staan een aantal interessante topics. Zo hier en daar reageert ook iemand die bij Creative werkt:
Nomadness.net Forum Index -> Nomad Zen Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 15:52
Zie de frontpage: Creative lanceert de Zen Neeon:
Creative heeft een naar eigen zeggen modieuse nieuwe mp3-speler aan het assortiment toegevoegd. De Zen Neeon is, met een capaciteit van 5GB, een van de kleinste mp3-spelers die op dit moment te verkrijgen is en meet 8 bij 4,7 bij 1,6 centimeter. Naast de mogelijkheid om mp3's af te spelen, is er ook een FM-radio en microfoon ingebouwd en kan de Neeon direct naar mp3 coderen. Het display heeft twee regels, maar de gebruiker kan de kleur van de backlight zelf kiezen uit zeven kleuren. Om de Neeon nog hipper te maken, zal Creative ook een lijn stickers en frontjes uitbrengen waarmee de Neeon een uiterlijk naar persoonlijke wens kan krijgen. De Zen Neeon komt voor een adviesprijs van 329 dollar.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1116922368.jpg
Dat vind ik een zeer net spelertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
cocico schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:06:
Zie de frontpage: Creative lanceert de Zen Neeon:

[...]

[afbeelding]
Dat vind ik een zeer net spelertje!
Hier een directe link:http://www.creative.com/products/mp3/zenneeon/
Bwah, ik weet niet of ik hem zo stijlvol/mooi vind als de micro
Wel zalige gladde voorkant. Dat doet mij wel een beetje denken aan de M-Robe
-edit-
:'( Geen tiptoetsen, gewoon een gladde voorkant

[ Voor 15% gewijzigd door MMach op 24-05-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 17-09 11:08
Ik heb ook sinds kort de Zen Micro.
Een leuk ding maar ook hier zat het eerst niet mee..
Had eerst een Zen die niet wou opstarten.. Na enkele dagen omgeruild voor een andere.
Deze werkt dan wel goed alleen ook hier het vreemde batterij probleem.
Had eerst de firmware er opstaan die er al op stond toen ik hem kocht.
Gelijk firmware 2.00.12 erop gezet.
Maar nog steeds dat de Zen binnen 4 uur leeg is.
Al laad ik hem de hele nacht op dan nog is hij binnen 4 uur leeg.
Er hoeft toch geen andere firmware dan de 2.00.12 erop gezet te worden?

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Mabili schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:28:
Ik heb ook sinds kort de Zen Micro.
Een leuk ding maar ook hier zat het eerst niet mee..
Had eerst een Zen die niet wou opstarten.. Na enkele dagen omgeruild voor een andere.
Deze werkt dan wel goed alleen ook hier het vreemde batterij probleem.
Had eerst de firmware er opstaan die er al op stond toen ik hem kocht.
Gelijk firmware 2.00.12 erop gezet.
Maar nog steeds dat de Zen binnen 4 uur leeg is.
Al laad ik hem de hele nacht op dan nog is hij binnen 4 uur leeg.
Er hoeft toch geen andere firmware dan de 2.00.12 erop gezet te worden?
De eerste 3 keer dat je de batterij hebt moet je ze volledig opladen, en volledig leegtrekken. Dan heb je de volledige batterijcapaciteit. Ik vermoed dat je ook een 2de batterij hebt? Probeer eens of daarmee hetzelfde voorvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Ik heb helaas geen extra batterij erbij gekregen..
Deze heb ik gekocht bij de Dixons voor 219 euro .. en heeft gewoon de standaard uitvoering..

Ik ga wel binnenkort even zo'n leren tasje en een extra batterij er bij kopen omdat het toch handig is.

Maar zal even doen wat je zei want ik heb hem nog geen 1x echt helemaal leeg getrokken.
Nu pas voor de eerste keer dat ik de melding kreeg lage batterij..

Mvg,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

MMach schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:32:
[...]De eerste 3 keer dat je de batterij hebt moet je ze volledig opladen, en volledig leegtrekken.[...]
Ik dacht dat ook, totdat ik deze site vond: BatteryUniversity. Hier staat o.a. het volgende over de lithium-ion batterij:

In de tekst:
[...] Lithium-ion is a low maintenance battery, an advantage that most other chemistries cannot claim. There is no memory and no scheduled cycling is required to prolong the battery's life.[...]
[...]Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.[...]

En verder:
Advantages
* [...]
* Does not need prolonged priming when new. One regular charge is all that's needed
* Low Maintenance - no periodic discharge is needed; there is no memory

De informatie op BatteryUniversity lijkt betrouwbaar, want:
About the Author
Isidor Buchmann is the founder and CEO of Cadex Electronics Inc., in Vancouver BC.
Mr. Buchmann has a background in radio communications and has studied the behavior of rechargeable batteries in practical, everyday applications for two decades. Award winning author of many articles and books on batteries, Mr. Buchmann has delivered technical papers around the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
fmb schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:47:
[...]

Ik dacht dat ook, totdat ik deze site vond: BatteryUniversity. Hier staat o.a. het volgende over de lithium-ion batterij:

In de tekst:
[...] Lithium-ion is a low maintenance battery, an advantage that most other chemistries cannot claim. There is no memory and no scheduled cycling is required to prolong the battery's life.[...]
[...]Lithium-ion is a very clean system and does not need priming as nickel-based batteries do. The 1st charge is no different to the 5th or the 50th charge. Stickers instructing to charge the battery for 8 hours or more for the first time may be a leftover from the nickel battery days.[...]

En verder:
Advantages
* [...]
* Does not need prolonged priming when new. One regular charge is all that's needed
* Low Maintenance - no periodic discharge is needed; there is no memory

De informatie op BatteryUniversity lijkt betrouwbaar, want:
About the Author
Isidor Buchmann is the founder and CEO of Cadex Electronics Inc., in Vancouver BC.
Mr. Buchmann has a background in radio communications and has studied the behavior of rechargeable batteries in practical, everyday applications for two decades. Award winning author of many articles and books on batteries, Mr. Buchmann has delivered technical papers around the world.
Ja, dat klopt, maar het zijn Lithium ion polymeer batterijen bij de Zen Micro. Daarbij is het van belang om ze eerst een aantal keer leeg te trekken (bij het eerste gebruik), en volledig op te laden. Geeft echt een wereld van verschil. Verder moet je ze dan zo vaak mogelijk bijladen als je kan. Want het is niet goed voor zo'n batterij om volledig leeg te zijn. Elke keer een beetje bijladen is beter. En om de 30 laadcyclussen moet je ze eens leegtrekken en volladen omdat het circuitje in de batterij dat aangeeft hoeveel stroom er nog rest dan weer gekalibreerd is. In het vorige topic vrij uitvoerig behandeld zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej mensen,

Ik lig paar nachten wakker omdat ik niet weet wat te kopen,

Zen micro of Ipod...

Ik wil nu eens iets DEFTIG ,
maar is het echt de moeite om aan te schaffen vanwege de tip toetsen? heb nu een crappy sweex (echte rommel) en haat het eigenlijk.

maar ik heb slechts +-200 euro gespaard , is het de moeite om terug helemaal blut te zijn?

Btw weet iemand als er prijsdalingen komen in de zomer?
groeten, Xyus

vraag: Word al u muziek automatisch volgens artiest/album gerangschikt? dus kunt ge gwn al u muziek met kopieren/plakken doen? dus dat u zen herkend wordt als externe opslag plaats bij deze computer en dan gwn alles derin plakke, word het dan nog altyd mooi gerangschikt?

& kan iemand mij es deftig uitlegge wat et probleem is met die firmware updates?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

MMach schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:24:
[...] Ja, dat klopt, maar het zijn Lithium ion polymeer batterijen bij de Zen Micro. [...]
Je hebt gelijk, maar ik betwijfel of dat zoveel uitmaakt, maar het zal iig. niet slecht zijn voor de batterij (mits je 'm niet te leeg trekt).
Maar weer een quote:
With gelled electrolyte added, what then is the difference between classic lithium-ion and lithium-ion-polymer? Although the characteristics and performance of the two systems are similar, the lithium-ion-polymer is unique in that solid electrolyte replaces the porous separator. The gelled electrolyte is simply added to enhance ion conductivity.
En om de 30 laadcyclussen moet je ze eens leegtrekken en volladen omdat het circuitje in de batterij dat aangeeft hoeveel stroom er nog rest dan weer gekalibreerd is. In het vorige topic vrij uitvoerig behandeld zelfs.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn (had ik idd. gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:46:
[...]
vraag: Word al u muziek automatisch volgens artiest/album gerangschikt? dus kunt ge gwn al u muziek met kopieren/plakken doen? dus dat u zen herkend wordt als externe opslag plaats bij deze computer en dan gwn alles derin plakke, word het dan nog altyd mooi gerangschikt?
& kan iemand mij es deftig uitlegge wat et probleem is met die firmware updates?
Als je nou eerst "efkes" de mooie startpost van MMach leest, daar worden bijna al je vragen beantwoord.
Probeer het daarna nog eens een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hmm nu bezig met upgraden naar 2.00.12, na het formatteren blijft ie hangen op 'bezig met herstarten speler' en dan doet ie niks meer :?

kan daarna wel gewoon usb kabel loshalen en speler uit en aan zetten, maar blijft nog steeds firmware v1 aangeven :?

UPDATE:

usb kabel tijdens 't hangen even uit de speler gehaald, en er weer ingestoken.. nu connect ie weer, en gaat 't balkje verder :)

UPDATE2:

het ziet er naar uit dat ie tijdens het upgrade proces wat moeite heeft met de speler opnieuw op te laten starten... ik trek nu de usb kabel eruit als er staat 'bezig met opstarten van de speler'.. so far so good...

UPDATE3:

na 20x de kabel in en uitgeplugd te hebben maar es in een gekke bui op de website van creatve gekeken, en daar staat nu de 2.11? dus ik wat de hell :Z gewoon proberen.... en het werkt! in 1x zonder herpluggen 8-)

nu nog uitvinden hoe ik muziek op m'n speler ga krijgen via mplayer

[ Voor 71% gewijzigd door Chiron op 26-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de 6GB versie van Zen Micro eigenlijk uit ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hejla mense,

'k ga die zen micro kopen :)
www.mp3spelers.nl is er momenteel niet ma kom ;)

Xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:56
Kijk alsjeblieft ook even op een pagina als deze, wellicht is 'ie ergens anders namelijk wél op voorraad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er aan om mijn speler te verkopen en de Zen Neeon te gaan kopen.
Heeft er mischien meer info over deze speler.
Bijvoorbeeld waneer hij uitkomt en eventuweel de batterij duur.
Als iemand nog een mooie zen micor zoekt de zilveren versie kan je mailen op vespa(underscore)si(at)hotmail(dot)com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

besteld =)

in het wit, anders hebt ge zwart met die witte band, wit vind'k zeer mooi.

Xyus =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grote voordeel van zen micro tov zen neon is natuurlijk het touchpad, dat gaat veel rapper dan scrollen met zo'n scrolwieltje aan de zijkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Laatst online: 14-09 21:22
Ik heb sinds november al de micro, mij viel vooral de batterijduur wat tegen soms maar netaan 8 uur (laatste firmware). Nu ruisde door een val mijn koptelefoon aansluiting. Heb hem via teruggestuurd en heb nu onderhand een nieuwe, maar het lijkt wel of ze wat aan de batterij hebben gedaan want ik ben nu bezig met de eerste 3 keer laden en leeg laten lopen, maar bij mij loopt hij nu al 20 uur nostop (albumtje wma 192 kbps) Verder viel het mij op dat het materiaal van het touchpad wat ruwer is en dat er nu waarschijnlijk al een latere firmware opstaat aangezien ik geen last meer heb van irritant scrollen zonder eerst een firmware update ui te voeren. Ik vind dit zelf een positieve ontwikkeling. Hebben andere mensen dezelfde ervaring?

[ Voor 4% gewijzigd door bartsidee op 29-05-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
20 uur? :o . Nu had ik vroeger wel iets gelezen van opkomende firmware die ging zorgen voor een langer levensduur van de batterij, maar onmogelijk dat dit zo een effect zou hebben.Trouwens, bij de eigenschappen van het apparaat (via apparaatbeheer) kun je zien welke firmware er opzit.
vriesman schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:05:
Mijn Micr uit de dood herrezen!!

Ook ik had de nieuwe firmware op mijn Micro gezet. Na een tijdje stopte de upgrade. Daarna kreeg ik alleen nog maar de recovery mode. Niets hielp, ook niet volledige herinstallatie vanaf de CD.
Terug naar de oude firmware ging niet want de speler werd niet herkend.
Creative support gebeld, en ik zou een nieuwe krijgen...

Maar nu heb ik in Windows bij hardware toevoegen een 'draagbare speler met windows' handmatig toegevoegd. Je krijgt dan een MTP-apparaat erbij. En voila, de computer herkende de speler weer en ik kon de good old 1.02.05 weer op mijn Micro zetten. _/-\o_

Een zucht van verlichting...

Dirk
Nu heb ik nogmaals hetzelfde probleem, dit is reeds de 2e x :( :(

Bij mij wordt de speler wel herkend onder apparaatbeheer, maar verder niet... Mss dat jij (of iemand anders) me toch nog kan helpen. Overigens, wnr kan ik mijn geld terug eisen? (tenzij het waar is van die 20 uur batterij duur ;) ) Ik vind dit te belachelijk voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de geluidskwaliteit van de zen micro tov de ipod mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je zo'n leren beschermhoesje kunt kopen of bestellen voor de Zen Micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:08:
Hoe is de geluidskwaliteit van de zen micro tov de ipod mini?
Zie de vgl tussen de ipod mini en de zen micro (link in de startpost). Voor mij staat het vast dat de zen beter is, anders had ik m niet gekocht. In combinatie met een paar goede dopjes is het geluid heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Goed na een mail naar creative te hebben gestuurd en het onderstaande antwoord van hun terug te hebben gehad. Toch maar na het lezen van de mail de beta er op gezet.

Ik kreeg de volgende antwoord van Creative.

De nieuwste MTP/PlaysForSure firmware voor uw Zen Micro is 2.11.02; dit is een beta-release. Deze firmware heeft dezelfde verbeterde batterijduur als de 1.02.05 firmware van 11 maart 2005.
Als u merkt dat ook met de nieuwe firmware de batterijduur erg kort is, probeert u dan de lader los te nemen op het moment dat de speler stopt met laden (het pulserende licht stopt dan). U wacht 10 seconden en steekt de lader opnieuw in. Als de speler vervolgens verder gaat met laden blijft u dit herhalen tot de batterij duidelijk vol is (dus de speler stopt binnen 20 seconden met pulseren als de lader insteekt).

ik ga nu eens kijken of het allemaal wat beter loopt..
Moet wel zeggen dat de firmware upgrade wat minder soepel loopt met de beta versie ( firmware programma loopt op het eind vast maar de Zen is dan wel geupdrade) maar alles doet het gewoon netjes.

Gr,

Mabili

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Érg gebruikersvriendelijk advies van Creative.. Net als bij een telefoon waarvan de simkaart niet goed zit, dat de fabrikant dan adviseert: doe een papiertje bij de SIM-kaart.. (voorbeeld wat ik verzin hoor, advies nooit gehad).

[ Voor 20% gewijzigd door DRvDijk op 30-05-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17
Beste MedeZen liefhebbers!!!

Mijn zenneke is half dood..
Het is een probleem dat jullie wel kennen.. dat je gaatje waar je oordopjes ingaan vet vaag doet.. veel uitvalt enz...

Nu heb ik al andere oordopjes geprobeert maar dit helpt echter niet.. ligt dus aan me zen :(

Ik heb hem gekocht bij Mp3spelers.nl begin dit jaar.. dit valt toch gewoon onder garantie?
Heeft iemand een brief ofzo hoe ik dit het beste kan omschrijven richting Mp3spelers.nl?

Please help me.. ik mis hem nu al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej mede forum leden :)

verwacht al maar wat pics ;)
in de loop deze week/begin volgende zou ik hem moetten binnen krijgen.
heb hem besteld van mister-q, iemand ervaringen met deze site?
http://www.mister-q.nl/osc/oscommerce-2.2ms2/catalog/

nog een vraag:
Ik heb een MSI K8N neo platinum, zit hier USB 2.0 op? of moet ik eerst sp1 downloaden?
vind dit verwarrend, en usb 1.1 is zoooo traag! maar ik zal het wel merken denk ik.

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja, dat bord heeft USB 2.0
Had je ook zelf kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik had ergens gehoord dat bij sommige moederborden je Service pack 1 moest downloaden voordat je pas usb 2.0 had, zever? of waar?

dus ik heb usb 2.0 zonder service pack 1 (heb gwn xp geinstalleerd en service pack 1/2 niet geinstalleerd, vertraagd pc imo)

maar binnenkort lange autotrip, het gedacht van door AL myn muziek te kunnen scrollen lijkt me al zalig :) heb crap mp3 speler waar ge op zo een staafje moet duwen :@

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
VerkerkSander schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:36:
Beste MedeZen liefhebbers!!!

Mijn zenneke is half dood..
Het is een probleem dat jullie wel kennen.. dat je gaatje waar je oordopjes ingaan vet vaag doet.. veel uitvalt enz...

Nu heb ik al andere oordopjes geprobeert maar dit helpt echter niet.. ligt dus aan me zen :(

Ik heb hem gekocht bij Mp3spelers.nl begin dit jaar.. dit valt toch gewoon onder garantie?
Heeft iemand een brief ofzo hoe ik dit het beste kan omschrijven richting Mp3spelers.nl?

Please help me.. ik mis hem nu al...
Ja volgens mij is dat probleem bij creative zelf goed genoeg gekend (Zen's die al wat ouder zijn hebben dat soms), dus moeilijk gaan ze niet doen over garantie. Je zal hem helaas wel een tijdje kwijt zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:42:
ja maar ik had ergens gehoord dat bij sommige moederborden je Service pack 1 moest downloaden voordat je pas usb 2.0 had, zever? of waar?

dus ik heb usb 2.0 zonder service pack 1 (heb gwn xp geinstalleerd en service pack 1/2 niet geinstalleerd, vertraagd pc imo)

maar binnenkort lange autotrip, het gedacht van door AL myn muziek te kunnen scrollen lijkt me al zalig :) heb crap mp3 speler waar ge op zo een staafje moet duwen :@

xyus
Jeps SP1 is een vereiste voor USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=572&art=Yes

" Een belangrijke nieuwe functie van Windows XP na installatie van SP1 is de ondersteuning voor USB 2.0. Tot nu toe waren voor het gebruik van apparaten met USB 2.0 steeds drivers van derden nodig. Daar komt met SP1 een einde aan. Verder is er nu ook, niet direct zichtbaar voor u als gebruiker, ondersteuning voor de nieuwe technologieën Mira en Freestyle van Microsoft"

sp1 ;)

Xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
MMach schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:36:
[...]

Ja volgens mij is dat probleem bij creative zelf goed genoeg gekend (Zen's die al wat ouder zijn hebben dat soms), dus moeilijk gaan ze niet doen over garantie. Je zal hem helaas wel een tijdje kwijt zijn :'(
Thanks,

Moet dan maar als het hiermee opgelost word... _/-\o_

EDIT:
Zo juist een mailtje gestuurd.. nu is het afwachten :(

[ Voor 10% gewijzigd door Daros op 30-05-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 22-08 15:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:54:
Wanneer komt de 6GB versie van Zen Micro eigenlijk uit ?? :?
In de usa bestaat die al, maar ik ben wel eens benieuwd wanneer die ook naar hier komt. Je vind ze hier terug: http://www.creative.com/p...ategory=214&product=10795

[ Voor 18% gewijzigd door Tom_G op 30-05-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
OVER DE ZEN OORDOPJES INGANG:

bel de creative klantenservice. Geef een omschrijving van het probleem, ze sturen dezelfde dag ong een email met info over hoe garaantie verlooopt. Je zet hem voor 5 euro op de post en BINNEN 1 week heb je een nieuwe in huis!

trust me, happend to me
and to others

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:34:
hej mede forum leden :)

verwacht al maar wat pics ;)
in de loop deze week/begin volgende zou ik hem moetten binnen krijgen.
heb hem besteld van mister-q, iemand ervaringen met deze site?
http://www.mister-q.nl/osc/oscommerce-2.2ms2/catalog/

nog een vraag:
Ik heb een MSI K8N neo platinum, zit hier USB 2.0 op? of moet ik eerst sp1 downloaden?
vind dit verwarrend, en usb 1.1 is zoooo traag! maar ik zal het wel merken denk ik.

xyus
Ja ik ook besteld hebben @ mister-q. Nadat ze het geld hebben sturen ze het meeten op (als je overmaakt op hun rekening dur het even hoor), binnen een dag na betaling was hij hier. Goed ingepakt en wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb sinds een paar dagen ook een zen micro in mijn bezit. Hij deed het erg goed en ik had de firware al upgadated naar versie 1.02.05 daarmee deed hij het nog beter.

echter, ik wilde mijn zen micro ook als opslagmdium gebruiken en hem ook op andere computers kunnen aansluiten. daarom installeerde ik firmware versie 2.11.02 (net als de andere versie gewoon van de creative-site gehaald)

Tijdens de installatie bleef het installatie programma op de computer zeggen dat hij de zen micro opnieuw aan het opstarten was, dit deed hij een paar minuten lang, terwijl de zen micro al lang opnieuw opgestart was. ik keek in de systeemeigenschappen op de zen micro, daar stond: Versie: 2.11.02
Ik wachtte nog een paar minuten maar de computer bleef maar hangen bij het opnieuw opstarten. Toen heb ik het installatie prgramma afgesloten. Toen ik die zen micro weer aansloot op de computer, gaf hij het windows geluidej dat hij altijd geeft als er een niuew usb product is gevodnen en er werd gevraagd welke actie ik wilde uitvoeren (windows media player starten; realplayer starten of geen actie uitvoeren) op welke ik ook klik, hij blijft hierna maar zeggen dat de zen micro niet is aangesloten op de computer. Als ik naar de zen micro explorer ga, of naar mediasource van creative, dan zegt hij ook dat hij niet is aangesloten, en als ik een andere firmware versie wil installeren dan zegt de pc ook dat de zen micro niet is aangesloten. Hoe krijg ik hem weer aan de praat, want ik baal nu als een stekker natuurlijk.

HELP MIJ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met firmware 2.xxx kun je de programma's die op de cd staan niet meer gebruiken.. Of je moet helemaal niet die programma's gebruiken of degene die geschikt zijn voor play for sure..

Ook om je Zen te kunnen vinden MOET je windows media player 10 hebben, dus download die eerst! Ik denk dat dit het probleem is omdat hij je zenneke wel eerst vind.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
software om met firmware 2.x te gebruiken is ook gewoon te downloaden vanaf de creative site hoor :)

enige minpuntje wat ik ontdek is dat je nu niet meer in de 'browse' modus van meerdere titels tegelijk de album/artiest/genre aanpassen :( dat vond ik echt relaxed van de oude firmware/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte Zen Micro besteld!

Hij komt vrijdag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Deslaw schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:22:
OVER DE ZEN OORDOPJES INGANG:

bel de creative klantenservice. Geef een omschrijving van het probleem, ze sturen dezelfde dag ong een email met info over hoe garaantie verlooopt. Je zet hem voor 5 euro op de post en BINNEN 1 week heb je een nieuwe in huis!

trust me, happend to me
and to others
Net even gebeld...
Toppiej !! krijg vandaag of morgen dat mailtje.. en dan kanik hem opsturen.

Je hoeft ook alleen maar de speler op te sturen zonder meuk dus lkkr klein en goedkoop _/-\o_

Jammer alleen dat er een kans in zit dat ik een refubisht (of hoe je dat ook schrijft) krijg...
Maar ben supper blij dat het zo snel en simpel geregelt was ;) >:) :9~
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

ben bezig met al myn muziek op de zen te zette (usb 1.1 helaas, heb sp1 geinstalleerd maar als ik hem insteek staat er melding "snel usb toestel op trage usb hub" ..)

hoe maak je afspeel lijsten? bv met Itunes kan je kiezen welk muziek genre je wilt in de afspeellijst, ook mogelijk met Creative zyn jukebox?

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:46:
hej,

ben bezig met al myn muziek op de zen te zette (usb 1.1 helaas, heb sp1 geinstalleerd maar als ik hem insteek staat er melding "snel usb toestel op trage usb hub" ..)

hoe maak je afspeel lijsten? bv met Itunes kan je kiezen welk muziek genre je wilt in de afspeellijst, ook mogelijk met Creative zyn jukebox?

xyus
Je moet natuurlijk wel de gepaste USB 2.0 drivers voor je moederbord ook nog installeren he, of je moet het activeren in apparaatbeheer, kijk eens op de site van je moederbordfabrikant, daar is dat wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef eens wat meer uitleg hoe je ze kan activeren in aparaatbeheer?

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:42:
geef eens wat meer uitleg hoe je ze kan activeren in aparaatbeheer?

xyus
*kuch* kijk eens op de site van jouw moederbord. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 16-09 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:13:
hallo,

ik heb sinds een paar dagen ook een zen micro in mijn bezit. Hij deed het erg goed en ik had de firware al upgadated naar versie 1.02.05 daarmee deed hij het nog beter.

echter, ik wilde mijn zen micro ook als opslagmdium gebruiken en hem ook op andere computers kunnen aansluiten. daarom installeerde ik firmware versie 2.11.02 (net als de andere versie gewoon van de creative-site gehaald)

Tijdens de installatie bleef het installatie programma op de computer zeggen dat hij de zen micro opnieuw aan het opstarten was, dit deed hij een paar minuten lang, terwijl de zen micro al lang opnieuw opgestart was. ik keek in de systeemeigenschappen op de zen micro, daar stond: Versie: 2.11.02
Ik wachtte nog een paar minuten maar de computer bleef maar hangen bij het opnieuw opstarten. Toen heb ik het installatie prgramma afgesloten. Toen ik die zen micro weer aansloot op de computer, gaf hij het windows geluidej dat hij altijd geeft als er een niuew usb product is gevodnen en er werd gevraagd welke actie ik wilde uitvoeren (windows media player starten; realplayer starten of geen actie uitvoeren) op welke ik ook klik, hij blijft hierna maar zeggen dat de zen micro niet is aangesloten op de computer. Als ik naar de zen micro explorer ga, of naar mediasource van creative, dan zegt hij ook dat hij niet is aangesloten, en als ik een andere firmware versie wil installeren dan zegt de pc ook dat de zen micro niet is aangesloten. Hoe krijg ik hem weer aan de praat, want ik baal nu als een stekker natuurlijk.

HELP MIJ :'(
Lees mijn bericht over hetzelfde onderwerp van twee weken geleden even. Ik vond een oplossing die voor mij werkte..
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Iemand enig idee wanneer de Zen Neeon hier te koop komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 18:56
[CSC]Outlaw schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:10:
Iemand enig idee wanneer de Zen Neeon hier te koop komt?
Vraag ik me ook af, het lijkt me namelijk best een interessant apparaatje (iets kleiner dan de Zen Micro en relatief goedkoper, met line-in en volgens mij met een mappenstructuur zoals bij de meeste flash mp3-spelers ipv een systeem enkel gebaseerd op de ID3-gegevens zoals bij de Zen Micro). Ik vind de Zen Micro er jammergenoeg wel mooier uitzien en ik vraag me ook heel erg af waarom die Zen Neeon alleen beschikbaar komt met een achterkant in allemaal wazige kleurtjes en niet ook gewoon in zwart of wit.. (Voor de kleurtjes, check dit hier)

[ Voor 8% gewijzigd door mathijsv op 02-06-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik zou de Neon veel mooier hebben gevonden mocht die glazende voorkant hetzelfde principe zijn als bij de olympus m-robe, met oplichtende tiptoetsen dus. Nu vind ik hem niet bijzonder, alleszins niet ivgl met de Zen Micro. Hij is veel minder stijlvol, en waarschijnlijk gericht op de jongere klanten. Wel weer een paar leuke designelementen, en het is dus geen misbaksel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Reinier

\o/

Ik heb net bij de 30%-uitverkoop van Dunnet Rotterdam een zilverkleurige Zen Micro gekocht, leuk ding :) Nu nog kijken waarom ik alleen links geluid hoor.

Edit:
Okee, ik hoor rechts alleen geluid als ik de koptelefoonplug hard in de connector duw, oftewel de connector flink aandruk. :/ Is dit de bekende koptelefoon-bug? Het was de laatste die ze hadden bij Dunnet, kan ik de speler dan het beste naar Creative opsturen?

[ Voor 47% gewijzigd door Reinier op 03-06-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Reinier

\o/

Volgens Creative moet ik hem terugbrengen naar Dunnet en kan ik hem niet naar Creative sturen. Stom :(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.