Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Heb gisteren maar eens een nieuwe firmware in m'n micro geschoten. de 2.00.12. omdat ik dacht dat het vullen van m'n micro een stuk handiger zou worden door verkenner het werk te laten doen. nou niet dus. alleen maar vastlopers, een nummer of twee en dan was het weer raak. alle usb poorten van m'n pc geprobeerd, maar dat maakt allemaal niets uit.media player 10, zelfde vehaal.

uit pure stress toen maar voor de beta versie 2.11.02 gekozen van de amerikaanse site, en wat schetst mijn verbazing, hij loopt als een trein. zelf in de uitbreidingspoorten werkt hij nu gewoon zonder vast te lopen. en via verkenner gaat inderdaad nu wel gemakkelijk.

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het nog steeds lekker via het bijgeleverde programma, ik vind t makkelijk zat, makkelijk nummers, genre's enzovoort aanpassen :)

Ik heb ook weinig muziek op mn pc, voornamelijk mp3cds en gewone cds die allemaal nog geript moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die beta vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

http://us.creative.com/su...n+Micro&OSName=Windows+XP

nog ff op agree drukken, en hij komt er aan

[ Voor 18% gewijzigd door PQR op 03-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

ik ben op zoek naar een paar kleine luidsprekers voor bij m'n micro, en nu ben ik vrij nieuwschierig of iemand van jullie de creative travelsound 200 al eens heeft geprobeerd in combinatie met de micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de micro 13 a 14 weken geleden gekocht, echt fantastisch mooi ding :D doet het ook perfect!
Echt meesterlijk in combinatie met mijn sennheiser PMX60 8)

het enige nadeel dat ik er aan beleef is dat er erg snel miniscule krasjes op komen, zowel aan de voor als achterkant :/ en dat als ik em alleen maar in de binnen zak van mijn jas doe waar niets anders zit :S

+ punt
- Alles afgezien van de min punt

- punt
- het gevoelig zijn voor krasjes :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PQR schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:09:
ik ben op zoek naar een paar kleine luidsprekers voor bij m'n micro, en nu ben ik vrij nieuwschierig of iemand van jullie de creative travelsound 200 al eens heeft geprobeerd in combinatie met de micro?
Imand bij mij op school had ie meegenomen, echt heel goed geluid komt er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:03:
Imand bij mij op school had ie meegenomen, echt heel goed geluid komt er uit :)
Waarom die :) erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:09
Mijn oordopjes waren kapot, ik van de week naar de winkel en ik kreeg daar meteen nieuwe mee. Ik heb nu dus weer goed geluid op mijn zen micro.
Verder komt als het goed is mijn soft jacket komende week met de post, dus kan ik jullie vertellen of het een goede/slechte keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PQR schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:45:
[...]

Waarom die :) erachter?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:07
heyhow, ik ben weer tevreden :)
Een week of 2 geleden heb ik eens mijn pc geformatteerd, en daarbij de gefinetunede configuratie van de Zen Micro in de formatteerdood meegenomen. Er stond intussen al de firmwareversie 2.03.05 op, van de europese site. Ik herrinnerde me nog dat het niet eenvoudig was om de software terug compatibel te maken met die firmwareversie. Nu ja ik had dus geformatted en daarbij was dus de werkende software ook gewist. De standaardprogramma's van op CD verwachten een Zen Micro met de oudste firmware en herkenden die natuurlijk niet. Na een weekje heb ik de Zen dan toch minof meer werkend kunnen krijgen met veel gepruts, maar toen kon ik enkel nummers beluisteren, vanop de zen via mijn pc, maar ik kon er geen afhalen of wissen. 8)7 . Dat was dus flink balen. Ik durfde ook niet proberen flashen met een minder recente firmware, omdat op de site van creative staat dat je niet meer terugkan. Maar gisteren was ik het beu, en heb ik op de amerikaanse site een beta firmware gaan halen (die van hier enkele posts boven), en wonder boven wonder, het flashen was een succes, en hij werkt weer zoals voorheen :) .Wat me wel opviel is dat het schermpje zwakker geworden is, terwijl het met de andere firmware duidelijker was. Het is alsof het schermpje minder stroom krijgt. Maar goed, ik kan er mee leven, het is nog steeds leesbaar.
Juich ende hoera ;)

-edit-
voor de minder aandachtige lezer: er was dus niets fout met de zen zelf, maar met de communicatie tussen de zen en de pc

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 04-05-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR

PQR

het komt nu een beetje sarcastisch op me over, en ik wil gewoon graag weten of het geluid een beetje goed is.

met andere woorden betekend de :) dat het wel goed is, of dat het niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb er ook weer een:

Hoe kan ik met winamp muziek uit mn zen lezen en afspelen? Of met een ander programma, maar het liefst met Winamp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Het bijgeleverde mediasource kan het wel... maarja dat werkt niet zo fijn als winamp

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Ik heb nu mijn soft jacket binnen en ik moet zeggen het is een hele verbetering is ten opzichte van het orginele hoesje. Er word standaard een keycord en riemclip meegeleverd, zodat je je micro onder alle omstandigheden kunt meenemen. Verder zit er een screenprotector bij, die je voor het scherm kunt schuiven. Er zit maar een nadeel aan: je aan/uit-, holdknop is niet meer zo heel goed bereikbaar. Voor de rest ben ik uiterst te vreden. 2 en een halve week levertijd.
Afbeeldingslocatie: http://pdaden.com/shop/images/CSJ4CreativeZen.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PathFindeR_NL schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:43:
Ik heb nu mijn soft jacket binnen en ik moet zeggen het is een hele verbetering is ten opzichte van het orginele hoesje. Er word standaard een keycord en riemclip meegeleverd, zodat je je micro onder alle omstandigheden kunt meenemen. Verder zit er een screenprotector bij, die je voor het scherm kunt schuiven. Er zit maar een nadeel aan: je aan/uit-, holdknop is niet meer zo heel goed bereikbaar. Voor de rest ben ik uiterst te vreden. 2 en een halve week levertijd.
[afbeelding]
dan snijd je toch gewoon een stukje rubber uit dat hoesje met een stanleymes? Kan heel netjes en je kunt weer goed bij je holdknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
MMach schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:21:
[...]

Wel er zijn 2 modi waarin de speler functioneert:

de USB-stick (verwisselbare schijf) modus: Daarmee wordt de speler herkend als verwisselbare schijf, je kan er dus vanalles op zetten, ook liedjes (maar die kan je niet beluisteren), groottes van 128MB tot 4GB (laatste nieuwe firmware). Van zodra je speler in de verwisselbare schijfmodus staat, kan je er niets anders mee doen. Stel dat je liedjes hebt op de zen toen hij in verwisselbare modus stond, dan zijn die niet meer bereikbaar als je terugswitcht naar de gewone modus. Ze staan er wel nog op, maar in een 'afgezonderd dee'l van de harde schijf van de zen.

De gewone modus: Sluit je de speler dan aan op de computer, dan zie je hem in 'deze computer' staan als MP3-speler (wel een lelijk icoontje met die nieuwe firmware), open je dat, dat zit je direct op de harde schijf van de zen. Je sleept je liedjes er dus gewoon in. Je kan mappen enzo ook aanmaken.

Ik hoop dat het duidelijk is . Wieehee, we zitten bijna aan de 1000 posts.
Bij een vriend van me krijg ik na een herinstallatie de Zen niet meer in Deze computer zichtbaar. Hij is wel gewoon te benaderen via de software. Dus hoe schakel ik weer terug naar die gewone modus waar jij over spreekt? Die is namelijk een stuk makkelijker, als je gebruik maakt van die Zen software wordt de laptop ook zo traaaaaagg.

P.S. Staat ook in deel 1 excuus daar voor, misschien een idee om die dicht te gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 05-05-2005 22:11 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Welke firmware staat er nu op die zen dan? Want voor die manier zoals MMach beschreef moet je de 2.xxx versie hebben geloof ik.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Volgens mij moet het met elke firmware lukken hoor. Even resumeren, er staat op mijn pc een cleane install van de originele software op de bijgeleverde CD. Het zou kunnen dat ik ook de Zen Jukebox driver heb geinstalleerd van op nomadworld, maar dat kan ik nergens checken. En dan dus die amerikaanse firmware van enkele posts hierboven, en de speler werkt weer normaal. En zou moeten herkend worden door elke computer met WMP10, maar dat heb ik nog niet getest. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 16-09 12:05
Nu heb ik wel iets heel vervelends voor... :(

Tijdens het installeren van de nieuwe (beta) firmware, zie paar posts hierboven, liep hij halfweg vast. Ik kon wel nog met de speler werken, maar hij wilde niet meer herkend worden in windows. Na alle mogelijkheden geprobeerd te hebben in de recovery mode is er totaal niets meer mee aan te vangen. Bij het opstarten zie je nog iets van "firmware problem" en dan kom je in het recovery menu terecht. Onmogelijk om de firmware up te daten want hij vraagt steeds om hem aan te sluiten.

Creative forum

Exact hetzelfde probleem, jammergenoeg geen oplossing....

Wie O wie helpt mij... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik heb geen idee (ik ben ook nog een zen noob :P ). maar misschien weet iemand hier het antwoord wel op: Kun je nieuwe nummers op de zen zetten als je al 2 uur van de batterij hebt gebruikt?? is dat onverstandig ivm de levensduur van de batterij of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niet veel uit want als je je zen aan de pc hangt wordt ie automatisch ook opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 10:46:
Sorry ik heb geen idee (ik ben ook nog een zen noob :P ). maar misschien weet iemand hier het antwoord wel op: Kun je nieuwe nummers op de zen zetten als je al 2 uur van de batterij hebt gebruikt?? is dat onverstandig ivm de levensduur van de batterij of maakt dat niks uit?
Waarom zou dat niet kunnen?
Als je de Zen aan de pc hangt gaat de batterij welliswaar sneller leeg, maar zo lang de batterij maar niet leegraakt terwijl ie aan de pc hangt en data aan het oversturen is, is er niks aan de hand.

Edit: ow, hij wordt dus ook via de pc opgeladen :) dan is er helemaal niks aan de hand natuurlijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 06-05-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PathFindeR_NL schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:43:
[afbeelding]
waar heb je dit hoesje besteld en waar is het van gemaakt? Van zacht rubber of iets dergelijks? Hoe duur en hoe moet je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu ook maar eentje aangeschaft. Erg leuk ding.
Kvind t alleen lelijk dat bij sommige liedjes belanden in VA ( various artist ) Begrijpelijk als dat niet bij de MP3 staat, maar als ik t wil veranderen moet ik helemaal naar dat progr van creative en dat is vervelend. Is er geen manier om t bij de verkenner te veranderen?

En ik las een paar dagen geleden dacht ik dat de zen micro netzoals winamp de liedjes in elkaar kan laten overlopen. Hoe doe je dat want ik kan t niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Frigolamptje schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 23:53:
Nu heb ik wel iets heel vervelends voor... :(

Tijdens het installeren van de nieuwe (beta) firmware, zie paar posts hierboven, liep hij halfweg vast. Ik kon wel nog met de speler werken, maar hij wilde niet meer herkend worden in windows. Na alle mogelijkheden geprobeerd te hebben in de recovery mode is er totaal niets meer mee aan te vangen. Bij het opstarten zie je nog iets van "firmware problem" en dan kom je in het recovery menu terecht. Onmogelijk om de firmware up te daten want hij vraagt steeds om hem aan te sluiten.

Creative forum

Exact hetzelfde probleem, jammergenoeg geen oplossing....

Wie O wie helpt mij... ;(
Oei, dat lijkt op een ernstig probleempje. Wat was de vorige firmware die erop stond?
Is het niet mogelijk om de firmware te verwijderen? Das een optie in het recovery menu van de zen.
Als de pc hem niet meer herkent, probeer dan misschien een USB poort achteraan. Probeer alleszins de firmware opnieuw te flashen
Dus eerst firmware verwijderen, misschien de originel creative software herinstallen of zo.
Laat ons weten of er iets werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:58:
Ik heb er nu ook maar eentje aangeschaft. Erg leuk ding.
Kvind t alleen lelijk dat bij sommige liedjes belanden in VA ( various artist ) Begrijpelijk als dat niet bij de MP3 staat, maar als ik t wil veranderen moet ik helemaal naar dat progr van creative en dat is vervelend. Is er geen manier om t bij de verkenner te veranderen?

En ik las een paar dagen geleden dacht ik dat de zen micro netzoals winamp de liedjes in elkaar kan laten overlopen. Hoe doe je dat want ik kan t niet vinden.
ID3tags aanpassen met een ID3tagger (google), ofwel in verkenner:rechtermuisklik->eigenschappen->geavanceerd, en daar de velden invullen. Zeker de velden artiest en album invullen.

Bij mijn weten is het in en uitfaden niet mogelijk met de Zen Micro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:29:
[...]

waar heb je dit hoesje besteld en waar is het van gemaakt? Van zacht rubber of iets dergelijks? Hoe duur en hoe moet je betalen?
Het hoesje komt bij PDADEN.com vandaan en die zijn gevestigd in Hongkong. Ze shippen over de hele wereld. Het is idd gemaakt van een zacht soort rubber, wat meteen ook een stuk bescherming bied tegen krassen.
Ik kan helaas nog geen definitieve prijs mededelen, omdat ik die zelf ook nog niet weet. Je moet betalen met creditcard en aangezien ik er geen heb, heb ik het via een kennis besteld. Hij heeft nog geen afschrift binnen gekregen dus ik weet nog niet wat ik hem schuldig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn Zen Micro had ook het headphone-aansluiting probleem. Ik heb vorige week een RMA aangevraagd. Het duurde even (3 dagen) voordat Creative terug mailde, maar zodra ze dat deden ging het snel.
Dinsdag kreeg ik via e-mail een RMA-nummer en een adres etiket. Woensdag is mijn Zen naar Eindhoven verstuurd, vandaag is hij in Ierland aangekomen. Nu staat de status bij Parceline op "Booked in for delivery on 10 May 2005 at 12:00"
Als hij er dinsdag is, heeft het dus 7 dagen geduurd, wat ik zeker niet lang vind.
I'll keep you updated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Heb alles geprobeerd wat je opnoemt mmach ;). Firmware was 1.02.05. Bij 1 iemand was het probleem opgelost door een update voor windows te installeren voor DRM, bij mij echter niet. Bij al de andere werd het een RMA... Vind het wel erg vervelend dat ik hem toch zeker een week zal moeten missen + de moeite van het verzenden ed daar er niets kapot is, maar enkel een stomme fout in software van creative. :( Heb trouwens contact opgenomen met creative, zien wat dat oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Frigolamptje schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:06:
Heb alles geprobeerd wat je opnoemt mmach ;). Firmware was 1.02.05. Bij 1 iemand was het probleem opgelost door een update voor windows te installeren voor DRM, bij mij echter niet. Bij al de andere werd het een RMA... Vind het wel erg vervelend dat ik hem toch zeker een week zal moeten missen + de moeite van het verzenden ed daar er niets kapot is, maar enkel een stomme fout in software van creative. :( Heb trouwens contact opgenomen met creative, zien wat dat oplevert...
Nochtans was het te vermijden hoor. Als je halfweg bij een firmwareflash vastloopt, dan probeer je de flash opnieuw zonder de speler los te koppelen, en dan lukt het vaak wel. Heb ik al gehad met iemand anders zijn Zen Micro. En dat is ook gelukt. Maar nu is dat er dus te laat voor. Maar ik ben er zeker van dat je het zelf kan oplossen met veel gepruts eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Tja...Veel gepruts, heb er geen idee meer van wat nog te doen. Originene creative software van de cd terug geïnstalleerd, alles van het recovery menutje geprobeerd,... Als ik hem aan de pc koppel, krijg ik eerst zo'n scherm waarin hij vraagt wat je wil doen (synchroniseren met mediaplayer, map openen,...) mediaplayer herkent hem niet |:( . Onder apparatbeheer staat hij als "zen micro" en werkt alles correct, hij is dus wel degelijk goed aangekoppeld en de pc herkent hem ook, maar dat resulteert enkel in een "eervolle" :| vermelding in apparatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb je toevallig de Zen wel aan een van de USB-poorten aan de achterkant van je PC gekoppeld?
Zo ja, heb je daar meer dan twee aansluitingen -> probeer eens op een andere.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Alle poorten al geprobeerd, maar aangezien hij correct herkent wordt in apparatbeheer lijkt het me dat het probleem puur softwarematig is. Logisch ook sinds het probleem zich stelt na een mislukte flash...

Van het forum op nomadness:
i'm on my 3rd micro because of this! do not upgrade to new firmware 2.00!!! it reboots after format and then refuses to be recognized by windows xp... then firmware upgrade cvannot be finished! even after recovery mode firmware canot be put back on as the drive is not recognised as connected to the computer!!! if i'm doing something wrong i'd like help yet i've tried it twice to no success and had to return the micro back! one more time then i'm switchin to iriver or apple...
Ben steeds tevreden geweest over m'n micro, maar als je met zulke dommigheden te maken krijgt begin je idd wel te twijfelen... :(

[ Voor 63% gewijzigd door Frigolamptje op 07-05-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik ben van plan binnenkort een zen micro te kopen. Ik heb echter in sommige reviews gehoord dat mensen problemen hebben met de track nummers in een album (terwijl ze hun track nummer in hun tag toch hadden ingevuld...). De zen micro zou deze niet herkennen en de tracks van het album in willekeurige volgorde afspelen ??
Heeft er nog iemand dit probleem? Weet iemand hoe dit komt en hoe dat je het kan verhelpen ?

thanks a million :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:56:
hoi,

ik ben van plan binnenkort een zen micro te kopen. Ik heb echter in sommige reviews gehoord dat mensen problemen hebben met de track nummers in een album (terwijl ze hun track nummer in hun tag toch hadden ingevuld...). De zen micro zou deze niet herkennen en de tracks van het album in willekeurige volgorde afspelen ??
Heeft er nog iemand dit probleem? Weet iemand hoe dit komt en hoe dat je het kan verhelpen ?

thanks a million :)
Dat is zever, kijk maar in het vorige topic, of gebruik de search 'zen micr ordening', ik heb de test in het vorige topic zelf gedaan, en de zen micro speelt ze af in de volgorde waarbij ze op de pc geordend zijn

-edit-
pagina 28 van het eerste topic van de zen micro, helemaal onderaan

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 07-05-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik wil ook zo'n ding kopen..maar straks hebbik de versie zonder adapter....weet iemand waar ik ergens een adapter voor de micro kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zo dat als je een hogere bitrare in je mp3 hebt dat je batterij sneller leegloopt ? :-s ... mijn bitrates zijn namelijk nogal erg hoog en om constant te moeten stoppen om op te laden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
Bij hogere bitrates gaat de batterijduur idd achteruit, maar om nu te zeggen dat je constant moet opladen...... Het is niet zo, dat als je alleen maar 256kbps gebruikt, je batterij maar 4 uur meegaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 13:55

Rax

Webdevver

Limited edition Zen Micro 5GB comes bundled with these additional accessories*:

Power Adaptor
Belt Clip & Stand
Pouch
Krijg je deze dan niet standaard bij iedere zen micro 5gb die je koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rax666 schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:50:
[...]

Krijg je deze dan niet standaard bij iedere zen micro 5gb die je koopt?
zoals in mijn review al gezegd is, ik heb 'm gewoon bij mp3.direqt.nl besteld en op de doos staat niets van limeted blabla en er zit gewoon een adapter bij, dat staat toch ook bij in de doos. Als het er staat moet je het krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:41
Weet iemand of je met je Zen aan pod casting kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat rondgelezen op de creative site en blijkbaar maakt het ook uit als je de EQ aan zet ivm de batterijduur ... nu heb al mijn mp3's in VRB rond de 192-220 en ik gebruik momenteel altijd een EQ als ik die mogelijkheid heb ...

Hoelang gaat mijn batterij dan meegaan ... ?

Nog een (redelijk domme) vraag : als ik mijn micro gekocht heb wil ik graag meteen firmware 2.** erop zodat ik gewoon kan drag en droppen ... moet ik dan toch eerst de drivers van de bijgeleverde cd installeren voor de zen micro ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:15:
Heb wat rondgelezen op de creative site en blijkbaar maakt het ook uit als je de EQ aan zet ivm de batterijduur ... nu heb al mijn mp3's in VRB rond de 192-220 en ik gebruik momenteel altijd een EQ als ik die mogelijkheid heb ...

Hoelang gaat mijn batterij dan meegaan ... ?

Nog een (redelijk domme) vraag : als ik mijn micro gekocht heb wil ik graag meteen firmware 2.** erop zodat ik gewoon kan drag en droppen ... moet ik dan toch eerst de drivers van de bijgeleverde cd installeren voor de zen micro ?
Lijkt me wel hè, als die firmware voor UMS is, dan is ie dat eerst nog niet, dus zul je drivers moeten installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:44:
[...]

Lijkt me wel hè, als die firmware voor UMS is, dan is ie dat eerst nog niet, dus zul je drivers moeten installeren ;)
ja ik dacht aangezien het met die versie van firmware mogelijk is je zen aan te sluiten op alle computers en dat windows em dan ziet als een ATM-device ... anyway, ik zal toch maar die driver eerst installeren :P

even voor de zekerheid : de zen micro ondersteunt toch wel degelijk variabele bitrate hé ? :/
Anders ben ik zo vies erbij...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn scherm gewoon gaan beschermen via een zo'n doorzichtige stikker die erop het begin ook op zat, waar kan ik die kopen????

En is boeklon ook te gebruiken denken jullie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die dingen kun je bijvoorbeeld voor PDA's kopen, bij www.pdashop.nl
Je kunt ze dan gewoon op maat knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pda.direqt.nl/site/php/product-show-9058.php

zoiets kan ik dus gewoon op maat knippen?

Ik ga effe kijken of ik ze niet gewoon bij de plaatselijk boekenshop kan halen ofzo, want dat is handiger. Dan vind ik mijn Zen Micro goed genoeg beschermd tegen krassen op scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:55:
http://pda.direqt.nl/site/php/product-show-9058.php

zoiets kan ik dus gewoon op maat knippen?

Ik ga effe kijken of ik ze niet gewoon bij de plaatselijk boekenshop kan halen ofzo, want dat is handiger. Dan vind ik mijn Zen Micro goed genoeg beschermd tegen krassen op scherm
Ik heb geen ervaring met die screenprotectors, wat ik wel weet is dat die van Palm PDA's goed op maat te knippen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt de speler toch ook gewoon uitzetten door bij de holdknop het knopje even het tijdje naar links te duwen als hij aanstaat? :? Dan gaat hij toch ook gewoon weer verder waar hij gebleven is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je geen firmware update doet kan je dan ook muziek overzetten met drag en drop ? Ik heb begrijpen uit meerdere posts dat wanneer je er versie 2.** erop zet je het ook kan doen met WMP10 ... maar ik wil eigenlijk gewoon drag & droppen met windows verkenner

ik lees op het creative forum dat veel mensen problemen hebben met hun muziek te syncen via WMP10 en de firmware 2.** (hangt bij 100%) ... maar wat ik niet begrijp is dat niet iedereen gewoon hun muziek sleept via windows verkenner :s ?

Ik heb op www.nomadworld.com ook de manual van de micro al eens gedownload en er staat bij "aanradingen om je batterij langer mee te laten gaan" dat de zen batterij verbruikt als er gezocht moet worden op de hard disk en dat het daarom aan te raden is om hem niet helemaal vol te zetten ... waarom heb je dan in godsnaam 5 gig ? 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Omdat ik denk dat in dit topic meer word gekeken. Zou ik even willen vragen of jullie hier willen klikken als je zelf ook een zen hebt. Alvast bedankt voor het reageren.. Want dan zou ik hem eventueel (met de garantie) even terug kunnen sturen voor reparatie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Levi Strauss schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:39:
Omdat ik denk dat in dit topic meer word gekeken. Zou ik even willen vragen of jullie hier willen klikken als je zelf ook een zen hebt. Alvast bedankt voor het reageren.. Want dan zou ik hem eventueel (met de garantie) even terug kunnen sturen voor reparatie. _/-\o_
Meen je dat nu echt dat je je Zen Micro zal terug sturen voor een echt nauwelijks hoorbaar pokje, dat nauwelijks invloed heeft op het volume? 8)7 . Qua vallen over futiliteiten kan dit tellen ;) .
Maar goed ik zal ook eens luisteren

-edit-
Ik hoor geen pokje, dus 2 mogelijkheden:
ofwel is mijn gehoor zodanig afgestompt dat ik een héél licht pokje niet kan horen
ofwel heeft jouw zen een énorm probleem. Wat is er nu erger dan een nagenoeg onhoorbaar pokje
rond volume 18-25 (merk de lichte vorm van sarcasme op).

Ik vind het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die klagen over zulke dingen, maar goed als je dat mateloos irriteerd...
Btw, steveman hoorde het ook, dus ik houd het op mijn afgestompte gehoor.

-edit edit-
Ik heb wel geen standaard oortjes maar Sennheiser MX550's, mss is dit nuttig om weten

[ Voor 32% gewijzigd door MMach op 09-05-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:12:
Wanneer je geen firmware update doet kan je dan ook muziek overzetten met drag en drop ? Ik heb begrijpen uit meerdere posts dat wanneer je er versie 2.** erop zet je het ook kan doen met WMP10 ... maar ik wil eigenlijk gewoon drag & droppen met windows verkenner

ik lees op het creative forum dat veel mensen problemen hebben met hun muziek te syncen via WMP10 en de firmware 2.** (hangt bij 100%) ... maar wat ik niet begrijp is dat niet iedereen gewoon hun muziek sleept via windows verkenner :s ?

Ik heb op www.nomadworld.com ook de manual van de micro al eens gedownload en er staat bij "aanradingen om je batterij langer mee te laten gaan" dat de zen batterij verbruikt als er gezocht moet worden op de hard disk en dat het daarom aan te raden is om hem niet helemaal vol te zetten ... waarom heb je dan in godsnaam 5 gig ? 8)7
Dat snap ik eigenlijk ook niet. Het is inderdaad makkelijker om je muziek er met de verkenner op te slepen. Ik heb dit altijd al gedaan eigenlijk. Firmware 2.xxx and off you go.

Dat van die harddisk lijkt mij nogal onnozel. Als je er één liedje opzet, dan zal hij minder de harde schijf gebruiken, dat lijkt me duidelijk. Maar om nu te zeggen dat je je batterij op die manier kan sparen lijkt me nogal over the top. Een auto verbruikt inderdaad minder benzine als je er per dag maar 100 meter mee rijdt, waarom dan een benzinetank van 50 liter?
Pleur die Zen vol met 5Gb muziek en geniet er van, misschien 10 minuutjes korter, dan als je er maar 1 liedje op zet, maar kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
MMach schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:29:
[...]

Meen je dat nu echt dat je je Zen Micro zal terug sturen voor een echt nauwelijks hoorbaar pokje, dat nauwelijks invloed heeft op het volume? 8)7 . Qua vallen over futiliteiten kan dit tellen ;) .
Maar goed ik zal ook eens luisteren

-edit-
Ik hoor geen pokje, dus 2 mogelijkheden:
ofwel is mijn gehoor zodanig afgestompt dat ik een héél licht pokje niet kan horen
ofwel heeft jouw zen een énorm probleem. Wat is er nu erger dan een nagenoeg onhoorbaar pokje
rond volume 18-25 (merk de lichte vorm van sarcasme op).

Ik vind het onvoorstelbaar dat er mensen zijn die klagen over zulke dingen, maar goed als je dat mateloos irriteerd...
Btw, steveman hoorde het ook, dus ik houd het op mijn afgestompte gehoor.

-edit edit-
Ik heb wel geen standaard oortjes maar Sennheiser MX550's, mss is dit nuttig om weten
Heb je btw je muziek op pauze gezet. En ik stuur hem niet terug om dat pokje.. Maar om dat ik rechts de muziek iets harder hoor dan links. Dus ook dat "pok" is iets harder rechts daar mee heb ik alleen gekeken of het ook zo was!! En rechts was het ook harder, dus ik vraag.. Is dat bij jou ook zo!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Aristos schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 21:51:
Weet iemand of je met je Zen aan pod casting kan doen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:56

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb even gekeken op een podcast pagina (ik heb er zelf geen verstand van) en het zijn gewoon MP3 files, dus het zou wel moeten werken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Ja dat werkt gewoon. Dat kan met alle mp3spelers. Misschien dat het synchronizeren iets anders gaat. Maar ik heb een Zen Micro en ik kan gewoon podcast luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Levi Strauss schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:03:
[...]

Heb je btw je muziek op pauze gezet. En ik stuur hem niet terug om dat pokje.. Maar om dat ik rechts de muziek iets harder hoor dan links. Dus ook dat "pok" is iets harder rechts daar mee heb ik alleen gekeken of het ook zo was!! En rechts was het ook harder, dus ik vraag.. Is dat bij jou ook zo!?
Nu je het zegt. ik heb de muziek even op pauze gezet en toen kon ik als ik mij heel goed concentreerde een heel klein plofje horen bij de overgang van 24 naar 25. Ik weet niet of het dat is waarop je doelt, maar het is alleszins bijna onhoorbaar (jochei, toch geen afgestompt gehoor ;) ).
Heb je al gekeken op jouw pc met een of ander monitoringsprogramma of het geluidslevel van Links en Rechts hetzelfde is? Ik zou zeggen, kabeltje in de koptelefoonuitgang en andere eind in de Mic in van jouw pc. Dan bv Cooledit even laten opnemen, en de levels vergelijken. Misschien pak je dan beter een mono-muziekje (anders kan het verschil in levels even goed aan het stereoeffect liggen).

Is er een verschil te merken, dan moet je voor jezelf besluiten of je er mee kan leven, ja al dan nee. Het is trouwens niet gezegd dat Creative dat zal willen 'repareren' of zelfs kúnnen repareren. Dan ben je mss je Micro kwijt voor een weekje of 3 voor niets.

Is er geen verschil dan zijn er een 2tal mogelijkheden:
-De oortjes veroorzaken die verschillen in geluidssterkte-> eens proberen met andere oortjes
-Of misschien zijn jouw oren wel verschillend :), dat is toch even goed mogelijk. ik heb zo het ID dat jij een muzikant bent, want geen normaal mens merkt zoiets op. Misschien heb je een te verfijnd gehoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Nou, ik ben geen muzikant.. Maar ik wil heel graag de radio wereld in.. Misschien dat het daar aan ligt. Maar jij hebt dus ook eigelijk het *pok* gehoord. En hoorde je dat aan allebei even hard? Of hoorde je het aan één kant ietjes harder? Door het pok hoor ik in een ieder geval duidelijker het verschil omdat dan 2 de zelfde geluiden over 2 verschillende kanalen komt.

Het ligt overigens niet aan mijn oor. Zoals ik al in het andere topic (Hangups...) heb gemeld heb ik het ook geprobeerd in steeds het zelfde oor en dan wisselen. Maar dan hoor ik toch dat links iets zachter is. Laat ik het zo zeggen.. Rechts is het gewoon duidelijk harder als links! Als je voor mij nou nog even zou willen luisteren aan welke kan jij de pok hoord (het hardst) dan weet ik voorlopig even genoeg!! iig bedankt voor je hulp! :)

>> Edit
Ik heb het al met andere oortjes geprobeerd. Het zelfde eigelijk (kan niet extra testen door ze om te draaien want dat past niet ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Levi Strauss op 09-05-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Levi Strauss schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:24:
Nou, ik ben geen muzikant.. Maar ik wil heel graag de radio wereld in.. Misschien dat het daar aan ligt. Maar jij hebt dus ook eigelijk het *pok* gehoord. En hoorde je dat aan allebei even hard? Of hoorde je het aan één kant ietjes harder? Door het pok hoor ik in een ieder geval duidelijker het verschil omdat dan 2 de zelfde geluiden over 2 verschillende kanalen komt.

Het ligt overigens niet aan mijn oor. Zoals ik al in het andere topic (Hangups...) heb gemeld heb ik het ook geprobeerd in steeds het zelfde oor en dan wisselen. Maar dan hoor ik toch dat links iets zachter is. Laat ik het zo zeggen.. Rechts is het gewoon duidelijk harder als links! Als je voor mij nou nog even zou willen luisteren aan welke kan jij de pok hoord (het hardst) dan weet ik voorlopig even genoeg!! iig bedankt voor je hulp! :)

>> Edit
Ik heb het al met andere oortjes geprobeerd. Het zelfde eigelijk (kan niet extra testen door ze om te draaien want dat past niet ;) )
Ik hoor alleen rechts een pokje, links hoor ik niets eigenlijk (van het pokje he ;) ). Het valt trouwens op dat er op nivau 24 nagenoeg geen ruis is, en op niveau 25 wel hoorbare ruis is (op pauze). Van muziekniveau merk ik geen verschil qua sterkt L of R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
MMach schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:52:
Ik hoor alleen rechts een pokje, links hoor ik niets eigenlijk (van het pokje he ;) ). Het valt trouwens op dat er op nivau 24 nagenoeg geen ruis is, en op niveau 25 wel hoorbare ruis is (op pauze). Van muziekniveau merk ik geen verschil qua sterkt L of R
Ja ik hoor dan dat muziek verschil wel (this maar heel mini hoor!) En die pok is op niveau 25 goed hoorbaar vind ik in mijn rechter oor. Misschien hoor ik wat harder als jou, of mijn apparaat produceert harder geluid. Maar nu weet ik dat het hoord (want anderen hebben het ook!) Bedankt voor het kijken!!

>> Edit
Ik heb nog maar een keer voor de zekerheid geluisterd. Ik wist dat er een verschil was maar of het nou hardheid of bass ofzo was. Maar ik weet het niet zeker, maar ik heb wel het idee dat er uit het rechter oortje meer bass komt. (Ligt niet aan de oordopjes, is ook getest met panasonic walkman doppen..) Ligt niet aan mijn mp3's want het is ook bij radio..

Ik weet gewoon bijna zeker dat het nu de bass is. Het is gewoon platter geluid. Minder vol!

[ Voor 42% gewijzigd door Levi Strauss op 09-05-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw hier (hoera! :) ) en ik overweeg om een zen te kopen.. maar ik heb een paar vragen:
1. Hoe bevalt de batterij?
2. Is het probleem met "de losse oordopjes" al gefixt in de nieuwe versies?

Ik zit namelijk ook nog te overwegen een Iriver h10 te kopen.... kan iemand me dan ook nog vertellen wat de voor en nadelen van beide zijn?

Merci,
HG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
batterij gaat voor mij goed..

en oordopjes zijn in de nieuwe serie gefixed, je moet dus zeker zijn dat je er 1tje hebt van de nieuwe lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is dus geen sprake meer van het "battery drain problem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Niet echt, dat schijnt gefixed te zijn in de nieuwe firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
ohyo, vandaag gebeld met creative.. en ik heb mijn verhaal gedaan.. en ik krijg gewoon een nieuwe! SuperService :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ik ook, maar alleen een nieuwe ZEN, dus geen nieuwe batterij/oordopjes etc.

Maar evengoed alsnog erg blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 21:10
MMach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Dat is zever, kijk maar in het vorige topic, of gebruik de search 'zen micr ordening', ik heb de test in het vorige topic zelf gedaan, en de zen micro speelt ze af in de volgorde waarbij ze op de pc geordend zijn

-edit-
pagina 28 van het eerste topic van de zen micro, helemaal onderaan
Dan doe ik dus toch wat fout, want bij mij ordend ie sommige albums gewoon op volgorde als op de computer, en sommige ordend ie op alfabetische volgorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Deslaw schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:09:
Ik ook, maar alleen een nieuwe ZEN, dus geen nieuwe batterij/oordopjes etc.

Maar evengoed alsnog erg blij :P
Ja ik krijg ook alleen een nieuwe zen! Maar sommige bedrijven gaan eerst helemaal moeilijk doen of repareren. Hier krijg je zo gelijk een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Das dus erg mooi, heeft er iemand trouwens nog een set zen oordopjes voor mij die ik..gratis ofzo kan overnemen omdat hij/zij ze niet relaxt vind?

OT: als je nog iets te vragen hebt, en je kan het hier aanvankelijk niet vinden zoek dan op forums.creative.com daar staat eeeerg veel info!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een probleem dat een hoop andere mensen op dit forum ook hebben.
Mijn hoofdtelefoon doet namelijk raar.
Nu lees ik echter bij andere mensen dat zij direct contact opnemen met Creative, ik heb mijn speler echter ongeveer 3 weken geleden gekocht bij Mycom in Eindhoven.
Moet ik nou naar de winkel toe gaan of direct contact opnemen met Creative?

Groeten,
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Bij mycom kan je binnen 30 dagen een defect apparaat dat je dus binnen 30 dagen hebt gekocht regelrecht vervangen met een nieuwe! IN de winkel! DOEN DUS! MORGEN NOG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn Zen is inmiddels terug van de RMA _/-\o_ Hij doet het weer goed.
Ze stonden wel vroeg aan de deur (9:30), ik sliep nog. Die man moet wel hebben gedacht....
Het heeft dus in totaal een week geduurd, maar dat komt denk ik ook door het weekend ertussen.
Ik vind het meevallen.
Ook goed verpakt enzo, dus ik zeur niet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de input van de oortjes aanraak, komt er een heel raar zacht geluid uit.
Ook als ik 'm in mijn binnenzak stop en de input zit niet goed dan krijg ik hetzelfde probleem.
Het ziet er ook naar uit dat de input van mijn zen een speling heeft.
Ik heb verder ook andere oortjes geprobeerd maar het probleem is er nog steeds.
Zal het aan de MP3 speler liggen, en zal ik mn zen maar op de RMA doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn zen micro van eind maart gekocht. Ik durfde geen ipod mini aanschaffen omdat er teveel problemen mee zouden zijn. de batterij van de zen is immers vervangbaar. De hoofdreden dat ik een mp3 speler gekocht heb is dat ik kort na de aankoop op erasmus ben vertrokken naar zweden voor 3 maand. Daar ben ik dus nu.

Alhoewel ik het nog niet veel gebruikt heb, ben ik erg tevreden van de werking van het toestel maar ik stel me SERIEUZE vraagtekens over de batterij...

ze gaat bijlange niet zolang mee als beloofd.

deze week erger nog. Maandag heb ik hem opgeladen. Tot vanmorgen niet gebruikt en de batterij is praktisch leeg ondertussen. dat is toch niet normaal te noemen. Wat nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus nog duidelijk niet de nieuwe firmware.. Met de oude firmware heb je een accu drain probleem! Dus nieuwe firmware zou je probleem moeten oplossen.

Is er ook al een probleem met losse oordopjes ofso?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al aan m'n tweede toestel. Ik ben er zeer tevreden over hoor. De batterij gaat idd niet lang mee maar dat vind ik niet erg. Ik laad deze toch om de twee dagen op. Het is een routine zoals de batterij van je gsm opladen. Wat ik jammer vind is dat hij niet in doorlopend uit één kleur bestaat. Ik vond zwart megatof tot ik zag dat de achterkant wit was. Daarom heb ik een volledig witte gekocht en ik ben er tevreden over. Mooi scherm, veel opslag, verlicht toetsenbord, compact, radio, mooie audiokwaliteit op een deftig volume (hiervoor heb je wel een goede koptelefoon nodig)... kortom alles wat ik verwacht van een mp3 speler.

Weetje: eind dit jaar komt nokia ook uit met een eerste ipod-killer!! De nokia N91. Een series 60 smartphone met harde schijf van 4GB. Ik kan bijna niet wachten om dit toestel te kopen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
In hoeverre is hardlopen goed/slecht voor je Zen?? Ik ben vandaag wezen hardlopen en hij sloeg toch een paar keer over, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Als je upgrade naar 2.00.12 moeten jullie dan je ZEN ook 5x handmatig opnieuw opstarten??? Het Win programmatje zegt Upgrade in Uitvoering > dan Speler wordt opnieuw gestart > Dat moet ik dus handmatig doen > en dan gaat hij weer overnieuw... Lijkt me een loop.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:28:
Als ik de input van de oortjes aanraak, komt er een heel raar zacht geluid uit.
Ook als ik 'm in mijn binnenzak stop en de input zit niet goed dan krijg ik hetzelfde probleem.
Het ziet er ook naar uit dat de input van mijn zen een speling heeft.
Ik heb verder ook andere oortjes geprobeerd maar het probleem is er nog steeds.
Zal het aan de MP3 speler liggen, en zal ik mn zen maar op de RMA doen?
Bel even met Creative in Dublin (Meer infor op www.creative.com en dan onder support)..
En als hun zeggen dat je hem mag opsturen danne word dat geregeld! Ik zou dat iig wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi Strauss
  • Niet online
Aristos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:47:
Als je upgrade naar 2.00.12 moeten jullie dan je ZEN ook 5x handmatig opnieuw opstarten??? Het Win programmatje zegt Upgrade in Uitvoering > dan Speler wordt opnieuw gestart > Dat moet ik dus handmatig doen > en dan gaat hij weer overnieuw... Lijkt me een loop.

Iemand?
Als hij op nieuw start moet je gewoon wachten. Hij start zelf opnieuw op en dat moet je niet ZELF doen! Als er niet staat dat je het zelf moet doen, moet je het aan de computer overlaten.. die zal dat dan voor je doen!
Aristos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:16:
In hoeverre is hardlopen goed/slecht voor je Zen?? Ik ben vandaag wezen hardlopen en hij sloeg toch een paar keer over, iemand een idee?
Huh, ik heb daar nog nooit vangehoord. Ja ik ga ook niet hardlopen, met fietsen heb ik er iig geen last van. Mij lijkt dat hij niet zou moeten overslaan ten zij hij wel heel erg hardschokt!

[ Voor 28% gewijzigd door Levi Strauss op 11-05-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Over die oordopjes, dat is een fout in de eerste reeks fabrikage producten, in de nieuwe serie is dit probleem gefixed. Je mag dus gewoon beroep doen op je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aristos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:47:

Iemand?
Ik heb hetzelfde voorgehad; omdat alles bleef hangen bij "speler wordt opnieuw opgestart" (zelfs na een uurtje wachten), heb ik 'm toch maar ontkoppeld en dan uitgezet. Vervolgens PC opnieuw opgestart, vanaf nul begonnen, en toen lukte het wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:43:
Je hebt dus nog duidelijk niet de nieuwe firmware.. Met de oude firmware heb je een accu drain probleem! Dus nieuwe firmware zou je probleem moeten oplossen.

Is er ook al een probleem met losse oordopjes ofso?? :S
als ik naar de site van creative kijk zin er nogal wat downloads te vinden voor de zen micro. welke zijn de beste of meest nodig?En kan je die playsforsure firmware ook downloaden of si dat enkel voor nieuwere modellen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
Oke, voor de 2e x me arme zen kwijt. weer de koptelefoon aansluiting :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Levi Strauss schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:59:

[...]

Huh, ik heb daar nog nooit vangehoord. Ja ik ga ook niet hardlopen, met fietsen heb ik er iig geen last van. Mij lijkt dat hij niet zou moeten overslaan ten zij hij wel heel erg hardschokt!
Maar hoe zit het dan met zo een schrijver van die Harde Schijven? Dat is toch zo een pin? Dat kan toch niet goed zijn als dat zo beweegt...? Of ben ik nu te voorzichtig met mijn Zen?

Over dat upgraden, zelfs na een reboot van mijn computer, ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar automatisch rebooten doet mijn ZEN niet... Gezeik...

[ Voor 14% gewijzigd door Aristos op 11-05-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Boinkie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:00:
huh dacht dat dat ondertussen verholpen was en niet meer voor zou moeten komen??? :{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Aristos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Maar hoe zit het dan met zo een schrijver van die Harde Schijven? Dat is toch zo een pin? Dat kan toch niet goed zijn als dat zo beweegt...? Of ben ik nu te voorzichtig met mijn Zen?

Normaal gezien zou de harde schijf shock resistant moeten zijn. Dat is met de meeste draagbare schijven zo en zeker met de hard drive mp3 players. Ik zou zeggen: niet te voorzichtig zijn, anders zou murphy wel eens kunnen toeslaan...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb sinds een week een witte zen micro en je kan wel stellen dat ik redelijk onhandig ben als het aankomt op firmware en dat soort lastige dingen. B)
Ik heb wel uit dit forum begrepen dat een firmware upgrade aan te raden is (zeker vanwege die batterydrain waar ik ook last van heb), maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende versies dat ik ECHT niet weet welke ik moet kiezen.

Daarom dacht ik dus in eerste instantie: laat maar zitten! Ik heb 4 gig muziek op m'n fijne spelertje gezet en vond het allemaal wel prima. Tot ie dus vanavond grandioos vastloopt en me alleen nog maar de opties geeft om:
1) de disk te cleanen (heb ik geprobeerd maar hij loopt halverwege steeds vast)
2) alles te formatteren (NEE!! ben ik al mn muziek ook weer kwijt)
3) de firmware te reloaden (weet niet hoe dat moet :? )
4) te rebooten (doet ie helemaal niet)

Dussss... Om een lang verhaal kort te maken. Kan iemand mij misschien vertellen wat de voor en nadelen zijn van verschillende firmware versies en welke dan het meest aan te raden is. Verder ook WAAR ik die dan kan vinden ennn (in lekentaal ;)) hoe ik die nieuwe firmware uiteindelijk moet installeren.

Help me PLEASE want ik ben in tranen omdat mijn "new best friend" geen tekens van leven meer vertoont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boinkie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:00:
Wat is er dan precies met de koptelefoon aansluiting, volgens mij heb ik dezelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levi Strauss schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:56:
[...]

Bel even met Creative in Dublin (Meer infor op www.creative.com en dan onder support)..
En als hun zeggen dat je hem mag opsturen danne word dat geregeld! Ik zou dat iig wel doen!
Ik kan 'm bij de winkel waar ik 'm kocht terug ruilen voor een nieuwe, dat kan dus ook?
(winkel:Dixons)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Aristos schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:16:
How, How how, LET OP!. Dit is een harddiskspeler, en een harddisk is NIET bestand tegen repetitieve schokken, je hebt geluk dat je er dit keer vanaf komt met 'overslaan' van de speler, maar de volgende keer heb je grote kans op een Hard Disk crash! Dit is niet alleen zo met de zen, maar met alle andere harddiskspelers. Voor hardlopen en andere sporten met langdurige harde schokken koop je best een flash-speler, deze zijn wel bestand tegen schokken.

Fietsen enzo is wel te doen met een harddisk-mp3 speler.

-edit-
Voor de duidelijkheid eens uitleggen hoe de speler omspringt met zijn harde schijf.
De speler bezit een niet schokbestendige harde schijf van 5 gig, en een intern (buffer) flashgeheugen van 16MB dat uiteraard wel tegen schokken bestand is.
Stel dat je van één artiest het album wil beluisteren, zeg 16 nummers.
Dan start de harde schijf op en gaat op zoek naar de eerste 3-4 nummers van de playlist. Deze 3-4 nummers worden in het 16MB buffergeheugen gezet (in 2 à 3 seconden) en de harde schijf gaat weer uit. Dan speelt de speler verder vanop het interne geheugen. Komt hij dan aan bij het 3de liedje, dan gaat de harde schijf weer aan, en wordt het buffergeheugen weer volgegooid en gaat de schijf weer uit.

Het is dus duidelijk dat de harde schijf het grootste deel van de tijd uit is. Op die momenten zijn schokken niet zo erg. Maar als er een harde schok komt op het moment dat de schijf draait, dan heb je bijna gegarandeerd een HD-crash en is je HD naar de r**t. Let dus echt op bij repetitieve harde schokken=lopen/hardlopen.

[ Voor 42% gewijzigd door MMach op 11-05-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:32:
Hallo mensen,

ik heb sinds een week een witte zen micro en je kan wel stellen dat ik redelijk onhandig ben als het aankomt op firmware en dat soort lastige dingen. B)
Ik heb wel uit dit forum begrepen dat een firmware upgrade aan te raden is (zeker vanwege die batterydrain waar ik ook last van heb), maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende versies dat ik ECHT niet weet welke ik moet kiezen.

Daarom dacht ik dus in eerste instantie: laat maar zitten! Ik heb 4 gig muziek op m'n fijne spelertje gezet en vond het allemaal wel prima. Tot ie dus vanavond grandioos vastloopt en me alleen nog maar de opties geeft om:
1) de disk te cleanen (heb ik geprobeerd maar hij loopt halverwege steeds vast)
2) alles te formatteren (NEE!! ben ik al mn muziek ook weer kwijt)
3) de firmware te reloaden (weet niet hoe dat moet :? )
4) te rebooten (doet ie helemaal niet)

Dussss... Om een lang verhaal kort te maken. Kan iemand mij misschien vertellen wat de voor en nadelen zijn van verschillende firmware versies en welke dan het meest aan te raden is. Verder ook WAAR ik die dan kan vinden ennn (in lekentaal ;)) hoe ik die nieuwe firmware uiteindelijk moet installeren.

Help me PLEASE want ik ben in tranen omdat mijn "new best friend" geen tekens van leven meer vertoont!
Het lijkt erop dat hij steeds heropstart in de service-mode. Haal eens de batterij er uit en steek ze er opnieuw in. Doet hij het dan nog?

Herkent de pc de Zen? Dit is belangrijk.
Zo ja-> liedjes eraf pleuren (en bewaren op jouw pc) en firmware 2.02.12 vanop de europese creative site downloaden en erop zetten.
Zo nee-> vrij zwaar probleem. Dan kan je alleen nog maar formatteren, en ben je dus je muziek kwijt.

Een nieuwe firmware installen is easy as shit. Speler aakoppelen en dubbelklikken op de gedownloade firmware, en alles gaat vanzelf.
Let echter op: als het voorkomt dat de installatie lijkt vast te lopen, koppel de speler dan NIET los, maar probeer nogmaals de firmware te installen, meestal lukt het de 2de keer wel. Koppel je de speler wel los na een half mislukte firmware flash, dan loop je de kans dat jouw speler niet meer herkend wordt door jouw pc en kan je spelertje zelfs onherstelbaar vastlopen (zoals iemand hier enkele pagina's geleden heeft voorgehad)

Meestal lukt dat flashen zonder problemen, ik heb al een stuk of 4-5 keer de firmware geflashed en hij werkt nog helemaal zoals het hoort. Persoonlijk vind ik firmware versie 2.02.12 vanop de europese creative site de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:40:
[...]

Wat is er dan precies met de koptelefoon aansluiting, volgens mij heb ik dezelfde probleem?
Bij de oudere series van deze speler komt het soms voor dat de koptelefoonaansluiting loskomt. (in de spelerbehuizing zelf welliswaar) Dit schijnt opgelost te zijn in de nieuwere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50
Begin maart had ik hem omgeruild dus ik denk dat ik nog 1 van de oude had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:57:
[...]

Bij de oudere series van deze speler komt het soms voor dat de koptelefoonaansluiting loskomt. (in de spelerbehuizing zelf welliswaar) Dit schijnt opgelost te zijn in de nieuwere series.
Bedankt!
Ik heb nog garantie tot volgend jaar.
De garantie houdt dus in: als een speler stuk is dat ik dan voor het aankoop bedrag (€280) een nieuwe mag uitzoeken.
Ik ben dus van plan om op de 6GB versie te wachten, wanneer komt hij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:14:
[...]

Bedankt!
Ik heb nog garantie tot volgend jaar.
De garantie houdt dus in: als een speler stuk is dat ik dan voor het aankoop bedrag (€280) een nieuwe mag uitzoeken.
Ik ben dus van plan om op de 6GB versie te wachten, wanneer komt hij uit?
Volgens mij zal het nog een aardig tijdje duren eer die 6Gb versie er is, want zelfs op de (internationale) site van creative is hij nog maar te pre-orderen. Dus eer die speler in Belgie/Nederland is ??
Een maand of 2, misschien langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
hoe bedoel je met voor aankoop bedrag een nieuwe uitzoeken?
Die van mij was 230 euro, mag ik hem dan ook in het oranje laten retourneren? (hijz nu zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat de nieuwe zen micro's NIET meer met adapter verkocht worden en het dus in principe alleen mogelijk is ze op te laden via usb. Het is ook niet mogelijk adapter via internet te bestellen op de Amerikaanse creative site (europese verkoopt ze zelfs niet) , je kan hem niet laten opsturen naar Europa!

Het kan toch niet onmogelijk zijn om aan zo een adapter te geraken ... kan me niet voorstellen dat er meer mensen zijn die niet altijd een pc/laptop in de buurt hebben als ze hun micro willen opladen (is geen nut meer om je zen mee op vakantie te nemen dan )

Weet iemand een winkel waar ze die adapters verkopen please ?

thanks in advance
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.