Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Dat kun je ook vinden bij andere producten en daarnaast staat er niks achter refurbished dus lijkt het me dat het hier niet om zo een product gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:09
Volgens mij klopt het wel, er staat namelijk dat het een aanbieding is die geldt van 24 april t/m 27 april. Het is dus echt voor de mensen die er op tijd bij zijn. Heb hem net iig besteld :) :) :)

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golflars schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:59:
Volgens mij klopt het wel, er staat namelijk dat het een aanbieding is die geldt van 24 april t/m 27 april. Het is dus echt voor de mensen die er op tijd bij zijn. Heb hem net iig besteld :) :) :)
jo, dan wordt het morgen bestellen denk ik :D Fakking goedkoop, wel alleen in die kleur verkrijgbaar of niet? dat is wel minder maarja...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Ik vind die grijze toch de mooiste, samen met de zwarte. Is inderdaad erg goedkoop, scheelt met veel winkels wel bijna 100 euro. :) :) :)
146,97 is ie nu incl. btw en verzendkosten. Was al lang aan het kijken naar een mini-harddisk speler en mede dankzij dit topic _/-\o_ heb ik toch besloten er eentje te kopen. :)

Canon EOS R | EF 16-35mm f/4.0L IS USM | RF 24-105mm f/4.0L IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF 70-300mm f/4.0-5.6 II IS USM | EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golflars schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:22:
Ik vind die grijze toch de mooiste, samen met de zwarte. Is inderdaad erg goedkoop, scheelt met veel winkels wel bijna 100 euro. :) :) :)
146,97 is ie nu incl. btw en verzendkosten. Was al lang aan het kijken naar een mini-harddisk speler en mede dankzij dit topic _/-\o_ heb ik toch besloten er eentje te kopen. :)
ja ik was er eindelijk uit welke speler ik nou ging kopen: de Iaudio M3 (nog niet gekocht omdat mp3spelers niet open is, daar voor maar 200 euro), maar dit is een dikke aanbieding en met die grijze kleur kan ik nog wel leven, maar twijfel toch |:( Kan echt geen keuze maken.

Of even wachten totdat mp3spelers weer opengaat óf deze aanbieding kopen. Voor 147 euro kun je de zen micro nergens kopen, bij dell trouwens dus ook maar tijdelijk zoals hierboven vermeld is. Als ik hem koop bij dell verwacht ik goede service (al is het bij de pricewatch wat aan de slechte kant) en hoop op weinig gezeik bij defect van het apparaat met retourneren en garantie of iets dergelijks. Vind de site niet handig en onduidelijk.
ah, gvd, ik weet het echt niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Ik heb m'n laatste 2 pc's bij Dell gekocht, en de service vind ik uitstekend. Goede helpdesk enzo.
Bij zo'n producten kun je je ook altijd wenden tot Creative Labs, en die zijn met service meestal ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist toch de Zen Micro besteld via mp3.direqt.nl :D

Voor 188.70 mag ik morgen een prachtproduct ontvangen :) Ik heb gekozen voor de zwarte, omdat ik die toch het mooiste vind. Twijfelde tussen de witte en de zwarte, maar die witte lijkt een beetje een cloon van de Ipod, dat wil ik absoluut niet. Kan niet wachten tot morgen :+

Ik zal zsm een uitgebreide review geven over mijn bevindingen met dit product.

Ik wil de mensen nog bedanken die mij geholpen hebben met het beantwoorden van de door mij gestelde vragen. Ik heb me niet normaal breed georienteerd en weet nu onderhand alles van de mp3spelermarkt. Toch is mijn keuze gevallen op de Zen Micro Black :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:39

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:33:
Ideaal, de aanbieding is al voorbij zie ik, hij wordt gewoon weer aangeboden voor 201 euro |:(
Vreemd, want ik geloof dat de aanbieding t/m de 27e was. Jammer, want ik geloof dat m'n broertje wel geinteresseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:17:
Ik heb me niet normaal breed georienteerd en weet nu onderhand alles van de mp3spelermarkt. Toch is mijn keuze gevallen op de Zen Micro Black :)
duh ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MMach op 25-04-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
MPmad schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:10:
Vreemd, want ik geloof dat de aanbieding t/m de 27e was. Jammer, want ik geloof dat m'n broertje wel geinteresseerd was.
Is idd raar, stond toch echt de 27e. Gelukkig ben ik er snel genoeg bij geweest :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck ik wilde hem vandaag bestellen, te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik heb Dell er nog over gebeld en die zeiden dat de hele aanbieding een foutje was. Ik ben benieuwd of de mensen die hem wel besteld hebben voor 135, hem voor die prijs geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Ik hoop het toch he, anders had ik hem maybe niet eens gekocht :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golflars schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:31:
Ik hoop het toch he, anders had ik hem maybe niet eens gekocht :( :( :(
vooral niet bij dell, 20 euro duurder dan op andere plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij hebt me aardig op weg geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt interessant. Heb vanochtend Dell gebeld om te informeren of ie niet refurbished was en of er andere adders onder het gras zaten. Dell zei dat er niks aan de hand was. Prima, daarna direct gekocht voor de "oude" prijs van 146 :+ + facturen per email binnengekregen.

Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan en zijn ze verplicht om te leveren tegen de "oude" prijs. Dat heb ik op een blauwe maandag tijdens een studie rechten geleerd. Zgn aanbiedingen kunnen alleen maar ongedaan gemaakt worden indien er sprake was van ongeloofwaardige verlagingen (bijvoorbeeld een nulletje vergeten) en dat is in deze niet het geval. Dus mocht Dell er anders over denken, kom maar op :P .

Trouwens, iemand nog het typisch Amerikaans keuze menu van Dell gezien waarbij je moet aangeven waarvoor je het product gaat gebruiken? Absurd gewoon 8)7
De keuzes voor de Zen Micro waren;
1) Thuisgebruik
2) Civiel gebruik
3) Militair gebruik
4) Nuclear gebruik
5) Rakettechnologie
6) Chemische wapens
7) Biologische wapens

Conclusie => verbaasd me niks dat er eens in de zoveel tijd een KLM vliegtuig teruggestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
:+ Heb ik ook gezien, lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Ik heb 'm zondag ook besteld voor 135 euro en op de factuur staat dus een bedrag van 146. Bij orderstatus staat dat ie verzonden is en dat ik hem vandaag binnenkrijg. Ben benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hanky74 op 26-04-2005 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt 8)7

Ik heb hem gister dus besteld voor de normale prijs, omdat ik te laat was en er vanuit ging dat de actie tot de 27e liep.

Inmiddels heb ik de Micro Black al binnen en wat een prachtapparaat. Hij ziet er erg mooi uit en ik schrok van de grootte; de speler is voor mij veel kleiner dan op foto's. Ik heb er al even mee gepield onder het opladen en de bediening vind ik gemakkelijk. Touchpad is alleen even wennen met het drukken, maar ik had het menu eigenlijk zo onder de knie. Nu is ie aant opladen en dadelijk firmware upgrade naar 2.0.12. De site van Creative ligt er echter uit, maar ik had de .exe file gisteren al gedowned :D

Wat moet ik nu precies doen? Gewoon de Zen Micro aansluiten en dan dubbelklik op de file en dan wijst het vanzelf???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware inmiddels geinstalleerd. Ik heb echter een probleem. Sommige files wil ie niet naar de speler kopieren, omdat ze al door een andere programma in gebruik zijn of omdat ze al bestaan :? Ik heb geen programma aanstaan. Sommige nummers zet hij er wel op en andere niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:42:
Ik heb de firmware inmiddels geinstalleerd. Ik heb echter een probleem. Sommige files wil ie niet naar de speler kopieren, omdat ze al door een andere programma in gebruik zijn of omdat ze al bestaan :? Ik heb geen programma aanstaan. Sommige nummers zet hij er wel op en andere niet.

Is er geen overijverige mediaspeler aan het werk? Kan je die nummers die hij er niet opzet afspelen op jouw pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:05:
[...]

Is er geen overijverige mediaspeler aan het werk? Kan je die nummers die hij er niet opzet afspelen op jouw pc?
ja dat kan ik gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Zou vandaag binnenkomen, net uit school en nog niets gezien, blijf hopen op vandaag en anders maar morgen. Weet iemand hoe UPS het regelt als je niet thuis bent, komen ze de volgende dag terug ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:42:

Ik had dit ook bij de firmware update, bij mij hielp het om de PC omnieuw op te starten, toen ging het probleemloos.. Als dat echter nog niet helpt probeer dan wat programma's af te sluiten met de ctrl+alt+del modus! ;)

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja,

Sluit je Zen altijd op een usb poort aan de ACHTERKANT van je pc aan. De usb poorten aan de achterkant zijn krachtiger dan die aan de voorkant. Als je hem aan de voorkant hebt aangesloten kan de overdracht nog wel eens vastlopen. Dit was bij mij een groot probleem. Toen de meneer van de helpdesk mij aanraadde de usb in de achterkant te prikken waren alle problemen voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:11:
Ohja,

Sluit je Zen altijd op een usb poort aan de ACHTERKANT van je pc aan. De usb poorten aan de achterkant zijn krachtiger dan die aan de voorkant. Als je hem aan de voorkant hebt aangesloten kan de overdracht nog wel eens vastlopen. Dit was bij mij een groot probleem. Toen de meneer van de helpdesk mij aanraadde de usb in de achterkant te prikken waren alle problemen voorbij!
bij mij is ie ook al is vastgelopen. Gelukkig is dat niet kut voor de speler, maar voor de bestanden alhoewel ik daar nog niks van gemerkt heb :) Ik zal het is met de usb aan de achterzijde proberen, misschien helpt dat... Voor de rest werkt het apparaat prima en ik sta er van te kijken hoeveel muziek er eigenlijk wel niet op 5 gb alleen al kan... Heb nog 2.5 gig te gaan ofzo, maar die krijg ik makkelijk vol uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 2 nummers geeft de speler een afspeelfout aan, dan hapert ie en stopt ie. Ik heb die 2 bestanden gewoon maar weggegooid, maar heeft iemand een verklaring hiervoor? Ligt het aan het apparaat of aan de mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk gewoon aan de MP3, sommige files zijn niet goed omgezet naar MP3 (Bijvoorbeeld door onstabiele pc) en daardoor zitten er fouten in, je speler weet dan niet wat die moet doen. Op de PC zal de musicplayer er waarschijnlijk over heen spelen..

Download ehm opnieuw of convert ehm opnieuw naar MP3..

Ik hoop dat die formware die je MP3 speler uit zet na x aantal uur snel komt, je moet eigenlijk gewoon kunnen instellen na hoe lang je speler volledig uit gaat! Voor mij zou 1 uur prima zijn, die langere opstart tijd maakt me niks uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 5 minuten sluit het automaat toch automatisch af :? Bij mij staat er dan: Afsluiten wegens. Dan sluit hij gewoon netjes af, maar staat hij dan nog niet helemaal uit?

Heb nu nog 519 mb over, 34 albums en 439 songs eropstaan :) Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee en heb geen hinder van iets ondervonden. Ik vind die tags wel niet chill af en toe. Ik heb gewoon overal hetzelfde en dan deelt ie albums soms nog in 2, staat er twee keer 2 Faced in album rij. In ene map, 4 mp3's en in andere 8 ofzo... Snap er niks van, heb ze gecontroleerd, maar overal staat hetzelfde, dit doet ie gelukkig maar bij 4 albums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:14:
Heb nu nog 519 mb over, 34 albums en 439 songs eropstaan :) Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee en heb geen hinder van iets ondervonden. Ik vind die tags wel niet chill af en toe. Ik heb gewoon overal hetzelfde en dan deelt ie albums soms nog in 2, staat er twee keer 2 Faced in album rij. In ene map, 4 mp3's en in andere 8 ofzo... Snap er niks van, heb ze gecontroleerd, maar overal staat hetzelfde, dit doet ie gelukkig maar bij 4 albums
Ik heb ook iets van 55 albums erop. Nog 300 mb geloof ik :P
Je kan misschien controleren of je niet per ongeluk een album zonder hoofdletters hebt gespeld. De Zen ziet dat als 2 verschillende albums als 1tje wel hoofdletters heeft en de andere niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax

Rax

Webdevver

Heeft al iemand hem gekregen die hem bij dell voor 135 euro heeft besteld?
Ik heb hem zaterdag besteld en direct het geld overgemaakt (via internet )(vooraf betaald) maar op de betalingsinstructies na nog niks gehoord. Weet iemand hoe snel dell is als je vooraf betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:14:
Na 5 minuten sluit het automaat toch automatisch af :? Bij mij staat er dan: Afsluiten wegens. Dan sluit hij gewoon netjes af, maar staat hij dan nog niet helemaal uit?

Hij sluit niet helemaal af als je hemt uit zet, dan staat die nog op een soort standby stand.. :(

In page 12 of 13 zei iemand dat er eind mei nieuwe firmware kwam die ehm na 4 uur helemaal liet uit gaan, dan gaat de accu dus veel langer mee! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
rax666 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:43:
Ik heb hem zaterdag besteld en direct het geld overgemaakt (via internet )(vooraf betaald) maar op de betalingsinstructies na nog niks gehoord. Weet iemand hoe snel dell is als je vooraf betaald?
Vandaag is UPS bij mij aan de deur geweest, m'n moeder was een half uur weg en dan komen ze net dan. Nu komen ze vrijdag nog een keer, dan ben ik zelf ook thuis (vrij van school :) ;) :) ) Komt dus wel goed :) Moet wel erbij vertellen dat ik met creditcard heb betaald, dus vooraf zou ik niet precies weten, dat duurt meestal iets langer dan met creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensche dit wordt mijn eerste reply/bericht op dit magnifieke forum.

Het heeft betrekking op mijn ZEN en mijn achterstallige intelligentie :D Na mijn eerste ZEN ge-RMA-ed te hebben kreeg ik een nieuwe, geweldig ding, alles werkt perfect. totdat ik em wou opladen via de ac-adapter. Toen liep ie vast,..........enkel als ik hem langzaam aansloot op mijn ac-adapter die al in het net zat. Deed ik het heel snel dan laadde hij wel goed op zonder vast te lopen. OH nee dacht ik toch wat fout. En ik struinde het net af naar een oplossing. Toen las ik toevallig dit:

"it has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on.

While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure that our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this, which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware."

HUH not the conventional way???? Dan toch maar ff RTFM-en en jawel hoe stom kon ik zijn. JE MOET EERST DE SPELER AANSLUITEN EN DAN PAS DE AC-ADAPTER IN HET NET DOEN!!!!!

MWHAHAHAHHAHAHA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hey, mijn broertje heeft zijn nieuwe (silver) Zen Micro binnen, dus die heb ik even kunnen bewonderen. Hij had intussen ook dat plastic houdertje getest, maar hij kreeg zijn speler er niet meer uit :P Dus ik denk, nou kom maar hier ik zal dat ding wel even...

Nouja niet dus, er zal wel een of ander trucje voor zijn, maar ik heb het nog niet door...

Hoe krijg je de speler uit dat plasticen geval...

/edit:
Whaa, gelukt :P Waarom zetten ze dat niet in de f****** handleiding :|

[ Voor 10% gewijzigd door Shapeshifter op 27-04-2005 21:23 . Reden: Ik zag licht... ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Woei, ik heb m'n remote binnen! Hij bevalt prima!
Shapeshifter schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:18:
Hey, mijn broertje heeft zijn nieuwe (silver) Zen Micro binnen, dus die heb ik even kunnen bewonderen. Hij had intussen ook dat plastic houdertje getest, maar hij kreeg zijn speler er niet meer uit :P Dus ik denk, nou kom maar hier ik zal dat ding wel even...

Nouja niet dus, er zal wel een of ander trucje voor zijn, maar ik heb het nog niet door...

/edit:
Lol, ruimtelijk inzicht is altijd handig he :>

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:16:
Hey mensche dit wordt mijn eerste reply/bericht op dit magnifieke forum.

Het heeft betrekking op mijn ZEN en mijn achterstallige intelligentie :D Na mijn eerste ZEN ge-RMA-ed te hebben kreeg ik een nieuwe, geweldig ding, alles werkt perfect. totdat ik em wou opladen via de ac-adapter. Toen liep ie vast,..........enkel als ik hem langzaam aansloot op mijn ac-adapter die al in het net zat. Deed ik het heel snel dan laadde hij wel goed op zonder vast te lopen. OH nee dacht ik toch wat fout. En ik struinde het net af naar een oplossing. Toen las ik toevallig dit:

"it has been reported by some of our customers that they have experienced reduced battery life after charging their Zen Micro. Our product development team has researched these reports and determined that the users may have experienced this after they plugged their Zen Micro into the AC adapter that was already inserted into a wall socket with the AC power on.

While this is not the conventional way to plug in a player for charging, we wanted to ensure that our customers did not experience this problem, so we have developed a solution to address this, which simply involves upgrading the Zen Micro's firmware."

HUH not the conventional way???? Dan toch maar ff RTFM-en en jawel hoe stom kon ik zijn. JE MOET EERST DE SPELER AANSLUITEN EN DAN PAS DE AC-ADAPTER IN HET NET DOEN!!!!!

MWHAHAHAHHAHAHA
Had je heel misschien de moeite had gedaan om de topicstart te lezen, dan zou je hebben gezien dat dat er in vermeld was. Upgraden naar een nieuwere firmware en je hebt dat probleem niet meer.

Doe eens wat moeite, en btw Capsen zijn irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Laatst online: 20-10-2011
rax666 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:43:
ik heb hem maandag besteld en ook sinds de betalingsinstructies nog niets gehoord naja ik heb geduld :)

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:31:
[...]

Ik heb ook iets van 55 albums erop. Nog 300 mb geloof ik :P
Je kan misschien controleren of je niet per ongeluk een album zonder hoofdletters hebt gespeld. De Zen ziet dat als 2 verschillende albums als 1tje wel hoofdletters heeft en de andere niet.
Dat is het 'm juist, ik heb de tags gewoon nieuw ingevoerd bij die verkeerde nummers, staat er nog steeds twee keer 2 Faced, precies hetzelfde geschreven :? :? Zo doet ie dat ook wel eens bij artiesten zoals 50 Cent, staat er 2 keer letterlijk gewoon hetzelfde. Ook bij N.E.R.D

Snap er de ballen niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shapeshifter schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:18:

/edit:
ik haal hem er niet uit, had hem gister gekregen, mijn broer moest er weer mee piele, hij drukt gewoon dat ding er boven uit en hoppa :+ Naar mijn mening dus gewoon hard duwen boven bij de opening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:55:
[...]

Had je heel misschien de moeite had gedaan om de topicstart te lezen, dan zou je hebben gezien dat dat er in vermeld was. Upgraden naar een nieuwere firmware en je hebt dat probleem niet meer.

Doe eens wat moeite, en btw Capsen zijn irritant :/
Nee dat probleem wordt daar, althans aan de topicstart van deze thread niet behandeld, i.i.g. niet het probleem dat ik ondervind, wel goed lezen he. En ja het probleem dat ik beschreef blijft zich voordoen ook als je de 1.02.05 FW hebt geflashed. Het ging over het vastlopen van de speler als je die aansluit aan de ac-adapter indien die al aangesloten is op het net, en niet over eventuele battery-drain

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:57:
[...]

Nee dat probleem wordt daar, althans aan de topicstart van deze thread niet behandeld, i.i.g. niet het probleem dat ik ondervind, wel goed lezen he. En ja het probleem dat ik beschreef blijft zich voordoen ook als je de 1.02.05 FW hebt geflashed. Het ging over het vastlopen van de speler als je die aansluit aan de ac-adapter indien die al aangesloten is op het net, en niet over eventuele battery-drain

groetjes
Ok, ok daar heb je een punt :D . Sorry het was gisteren mn dagje niet.
Is het probleem intussen al opgelost? Ik bedoel als je de speler nu op de 'normale' manier charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt niet uit joh kan iedereen hebben.

Maar hij doet het goed nu, gelukkig wel. Wel raar dat je eerst het apparaat moet aansluiten en dan pas de ac in het net moet doen.

Hey en bedankt nog voor de mooie/goede topicstart.

zag bovendien op mp3man.nl dat ze binnenkort de afstandbediening gaan verkopen voor 30 euro

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Laatst online: 07:35
Gaat niet door|A schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:00:
[...]

ik heb hem maandag besteld en ook sinds de betalingsinstructies nog niets gehoord naja ik heb geduld :)
Ik heb 'm ook bij Dell besteld voor 135 en heb 'm dus gisteren mogen ontvangen. Mooi apparaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax

Rax

Webdevver

Hanky74 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:58:
[...]

Ik heb 'm ook bij Dell besteld voor 135 en heb 'm dus gisteren mogen ontvangen. Mooi apparaatje :)
Orderbevestiging gekregen dus krijg hem waarschijnlijk maandag binnen (volgens de site).
Het is toch de zilvere die je bij dell krijgt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Klopt, mijn broertje had hem ook bij Dell vandaan. 135 Euro, was er binnen 5 werkdagen (kan 4 geweest zijn) Voor de rest, compleet met

- Stylisch doos.
- Speler
- Zakje
- Houdertje met riemclip en steunding.
- Een set oordopjes
- Handleiding / cd
- USB Datacable / Adapter (Dat ding laadt via USB op, had ik niet eens gezien :P)

Wel compleet dus :)

Ze verkopen inderdaad alleen de zilvere, maar die ziet er m.i. zeer goed uit.

Toen wij hem openmaakte zat er wel linksonderin een soort "inktvlek" maar die konden we zo wegwrijven. - Raar :P -

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik kocht dinsdag mij creative zen micro en ben nu de wanhoop nabij!
Ik installeerde de beta versie van de firmware 2.11.02 en nu kan ik mijn speler niet meer herkennen op een andere pc.

Nu kan ik niet meer terug naar de versie 2.00.12,
Ik probeerde dan ook terug te keren naar de versie 1.02.05, maar wanneer ik dit probeer, krijg ik voordat de upgrade start de volgende melding: 'please install the latest jukebox driver that support your player'

Ik heb geprobeerd van de laatste drivers te installeren en nog lukt het niet,

Wie kan mij helpen?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Op mijn Zen Xtra is het zo dat je een rescue menu hebt door de resetknop ingedrukt te houden (met een paperclip) en tijdens deze actie de playknop indrukt. Ik weet niet of ze zoiets op de micro hebben en of het hetzelfde werkt.

Anyway, hier kun je kiezen voor, "erase OS" of iets in die trant. Dan is je OS eraf, en kan je een nieuwe flashen... Correct me if i'm wrong

(Dit is de officiele manier om bij mijn Xtra een nieuwe firmware erop te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 12:05
Valt er iets aan te doen aan het feit dat de zen micro steeds begint te laden als je hem aan de usb hangt? Op zich niet echt een probleem, maar vind het toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shapeshifter schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:38:
Op mijn Zen Xtra is het zo dat je een rescue menu hebt door de resetknop ingedrukt te houden (met een paperclip) en tijdens deze actie de playknop indrukt. Ik weet niet of ze zoiets op de micro hebben en of het hetzelfde werkt.

Anyway, hier kun je kiezen voor, "erase OS" of iets in die trant. Dan is je OS eraf, en kan je een nieuwe flashen... Correct me if i'm wrong

(Dit is de officiele manier om bij mijn Xtra een nieuwe firmware erop te zetten)
Ik probeerde reeds Reload OS of Reload Firmware en ik kon ook niet een andere firmware installeren. Weet er iemand hoe je van 2.11.02 naar een vorige firmware kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:12:
[...]

Ik probeerde reeds Reload OS of Reload Firmware en ik kon ook niet een andere firmware installeren. Weet er iemand hoe je van 2.11.02 naar een vorige firmware kan?
Kan dat eigenlijk wel? Op de site van Creative, als je firmware wil downloaden, staat: After upgrading, you cannot go back to a pre.....
Hoop natuurlijk voor je dat het kan, maar denk het niet.
Ik ben btw erg benieuwd naar morgen, als m'n speler komt die ik bij Dell heb besteld. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Dat staat er idd, maar heb ergens anders gelezen, weet niet meer waar precies dat het gewoon wel kan... (denk trouwens dat het in dit topic was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 03:45
Frigolamptje schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:53:
Valt er iets aan te doen aan het feit dat de zen micro steeds begint te laden als je hem aan de usb hangt? Op zich niet echt een probleem, maar vind het toch irritant.
Ik snap niet wat het probleem is? Als je muziek op je zen zet, moet de hd hard werken, dat kost stroom en die wordt dan er weer bij gestort, dat is toch juist fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Laatst online: 12-06 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:24:
Beste mensen, ik kocht dinsdag mij creative zen micro en ben nu de wanhoop nabij!
Ik installeerde de beta versie van de firmware 2.11.02 en nu kan ik mijn speler niet meer herkennen op een andere pc.

Nu kan ik niet meer terug naar de versie 2.00.12,
Ik probeerde dan ook terug te keren naar de versie 1.02.05, maar wanneer ik dit probeer, krijg ik voordat de upgrade start de volgende melding: 'please install the latest jukebox driver that support your player'

Ik heb geprobeerd van de laatste drivers te installeren en nog lukt het niet,

Wie kan mij helpen?? :'(
Weet niet of je dit probleem nog steeds heb? Ik heb iets soortgelijks ook gehad. Bij mij hielp het volgende:

In Win XP, sluit je Zen met USB aan, ook al herkent XP 'm niet: Ga naar configuratiescherm>systeem>tab hardware>apparaatbeheer>USB controllers> daar zie je Creative Zen Micro staan, rechtermuis er op klikken> installatie ongedaan maken>OK. Nu Zen van USB afhalen en er weer op USB zetten, drivers worden dan weer opnieuw geinstalleerd en Zen wordt weer herkend. Hopelijk werkt het voor jou ook. Succes!

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook dat de speler langere tijd nodig heeft om op te starten als je 'm hebt opgeladen? Niets mis mee natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Net stond UPS aan de deur met een heel mooi pakketje :)
Snel uitgepakt en jezus wat een mooi ding. In het echt heel veel mooier dan op plaatjes. Is nu aan het opladen. Mooie pulse tijdens het opladen :)
Heb al een paar dingen gecheckt, er zat nog een beetje battery-life in. Opname is beter dan dat ik verwacht had en de geluidskwaliteit is erg goed.(in de standaard tests die er op staan dan), gewoon met de bijgeleverde oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax

Rax

Webdevver

Bij de orderstatus van dell staat nog steeds dat ze de order in elkaar aan t zetten zijn.
Een montage team zet de componenten in het systeem.
8)7 yeah right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb alles geprobeert maar niets lukte, dus ben ik er vanmorgen terug mee naar de winkel gegaan en ze hebben me er een andere gegeven. Nu laat ik er voolopig wel de standaart opstaan denk ik. toch bedankt voor de hulp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn prachtig mooie donkerblauwe micro mogen en ik ben er zeer blij mee. Dat touchpad was toch wel even wennen, maar nu kan ik er goed mee overweg. In het topic las ik dat er upgrades zijn van de firmware, maar er wordt met zoveel versies gesmeten dat ik het allemaal even niet meer weet.
Is het nu echt nodig om een andere versie firmware, dan de 1.01.03, te installeren? Waar is dat goed voor? En welke versie moet je dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:38:
Ik heb vandaag mijn prachtig mooie donkerblauwe micro mogen en ik ben er zeer blij mee. Dat touchpad was toch wel even wennen, maar nu kan ik er goed mee overweg. In het topic las ik dat er upgrades zijn van de firmware, maar er wordt met zoveel versies gesmeten dat ik het allemaal even niet meer weet.
Is het nu echt nodig om een andere versie firmware, dan de 1.01.03, te installeren? Waar is dat goed voor? En welke versie moet je dan nemen?
1.01.03 is hoedanook niet goed en moet vervangen worden door een van de volgende:

1)Voor volledige softwarecompabiliteit (nadat je de software op je pc een beetje hebt aangepast zoals in de TS staat) versie 1.02.12 nemen. Dit is de voorlaatste nieuwe firmware

2)De laatste nieuwe firmware is 1.03.05. Ik raad deze persoonlijk niet aan want je hebt niet de volledige softwarecompabiliteit meer (syncen enzo), dat zou kunnen opgelost raken in de toekomst. Bij mij staat deze versie er op.

3)Wachten op de nieuwe firmware die er aan zit te komen, ik dacht ergens in mei op de site van creative (de europese)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik 2.012 en ben er te spreken over. Je Zen wordt gewoon herkent als externe schijf (mp3speler icoontje) in 'deze computer' en gewoon draggen en droppen naar de map music. eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golflars
Ik heb een beetje zitten experimenteren en het is een heel fijne speler. De radio heeft niet heel veel zenders, maar dat kan eraan liggen dat ik in Zuid-Limburg woon :P
De navigatie is heel goed, helemaal geen problemen met het touch-pad. Ik heb nog geen firmware-update gedaan, ik wacht op de volgende en deze (1.01.03) werkt nog goed en de nummers zet ik er wel op met de bijgeleverde software, dit is misschien niet snel, maar zo werkt het iig goed.
Ik ben ook zeer te spreken over de kwaliteit van de muziek, deze is nog beter dan dat ik verwacht had :) De blauwe verlichting om de rand is zeer mooi, net als de pulse tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuDa
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Weet iemand al waar je in België of Nederland de cases voor de Zen Micro kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zoek eens op google (pagina's in het nederlands), zen micro + case, eerste hit is meteen raak. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Frigolamptje op 30-04-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57

Magic666

No one's neighbour!

Iemand al zo'n hoesje binnen? En hoe bevalt ie? (+pics natuurlijk als dat kan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuDa
Frigolamptje schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:17:
Zoek eens op google (pagina's in het nederlands), zen micro + case, eerste hit is meteen raak. ;)
Als je dan op die site nogeens goed leest voor je commentaar geeft, zie je dat ze niet beschikbaar zijn ! ;)
Beschikbaarheid: Beschikbaar voor pre-order
Wie weet hoelang het nog duurt ...
Ik heb veel gezocht niks gevonden, daarom dat ik het hier vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Apple Ipod Mini en de Creative Zen Micro mp3 spelers.

Ik heb een vraag over typen bestanden. Kan ik muziek bestanden opslaan en luisteren terwijl ik ook een deel van de geheugenruimte gebruik voor bijvoorveeld word documentjes???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuDa
Ja, dat gaat met gemak, je moet wel opletten dat je je 5 gig niet overschrijd, bvb : ja kan 3 gig gebruik voor muziekruimte en die andere 2 gig dan voor je bestanden op op te slaan, of 4 en 1 of 1 en 4 en etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaRuDa schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:58:
Ja, dat gaat met gemak, je moet wel opletten dat je je 5 gig niet overschrijd, bvb : ja kan 3 gig gebruik voor muziekruimte en die andere 2 gig dan voor je bestanden op op te slaan, of 4 en 1 of 1 en 4 en etc ...
Hoe wou jij de max overschrijden dan?

ik ben vandeweek voor de ipod gegaan, en heb er geen spijt van

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:02:
[...]

ik ben vandeweek voor de ipod gegaan, en heb er geen spijt van
Ah, heb je ook een zen gehad?

Kun je verder wat meer vertellen over dde ipod.. ervaringen etc.? Kun je de ipod ook gebruiken als HD tegelijk met muziek en kun je die bestanden ook aanspreken zonder iTunes?

En hoe duur is het vervangen van de batterij van de ZEN en hoe duur is dat voor de IPOD? Hoe lang gaan de batterijen mee (ik bedoel niet 18 of 12 uur, maar totale levensduur)?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:51:
[...]

Ah, heb je ook een zen gehad?

Kun je verder wat meer vertellen over dde ipod.. ervaringen etc.? Kun je de ipod ook gebruiken als HD tegelijk met muziek en kun je die bestanden ook aanspreken zonder iTunes?

En hoe duur is het vervangen van de batterij van de ZEN en hoe duur is dat voor de IPOD? Hoe lang gaan de batterijen mee (ik bedoel niet 18 of 12 uur, maar totale levensduur)?
offtopic:
nee, heb geen zen gehad... M'n neefje heeft er wel een, waar ik ff mee gespeeld heb... Bediening van de ipod is wat handiger... De hd kan ook bestanden bevatten, die gewoon met de verkenner te bekijken zijn... Rest is op internet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
Eej,

Ik heb hem ook gekocht ik zat al ene beetje tekijken in dit topic, en toen kwam oppeens het Paradigit reclame foldertje, dit was het punt dat ik hem gewoon ECHT moest hebben :).
Ik he gewoon wat tegen Ipod :9 , en ik wou toch een relaxte mp3 speler met veel functies dus kwam ik bij deze uit! _/-\o_

Echt SUPER ding meer kan ik niet zeggen!, echt top!
Voor de mensen die zitten tetwijfelen wat ze zullen nemen De Zen of een Ipod.. heb ik hier een url: ik had gezocht op google welke mp3 speler beter is omdat ik oneinigheid kreeg met een vriend.
Hij had namenlijk net een Ipod en zei dat ipod beter was dan de Zen, toen noemde ik wat voorbeelden zoals: de Zen heeft een verwisselbare accu, 5GB hdd en een radio ontvanger erin.
Maar toch haalde hij de Zen nog naar beneden, dus ik ben gaan zoeken op google met: "Creative Zen micro VS Ipod"

Urls: 9dit zijn de 1e 3 die google vond :)
http://www.mp3.com/iPod+Mini+vs.+Zen+Micro/stories/1149.html
http://www.playerblog.com/archives/000454.shtml
http://blogs.msdn.com/omars/archive/2005/03/06/386245.aspx
En wat staat bij al die revieuws? dat de Zen wint _/-\o_ _/-\o_
Toen was hij uitgelult.. maar gaf niet toe :/ tjah je moet toch wat he als je hem net hebt ookal is de Zen beter _/-\o_

Alleen nu heb ik nog wat vragen want ik snap echt helemaal niets van die firmware ;)
Ik heb gewoon die standaard er nog op (werkt best goed hoor :Y) ) maar jullie zeggen dat de 1.02.12 firmware versi beter is..
Ik kan die link om die firmware versi tedownloaden echt NIET vinden :(, met google gezocht enzo is startpost gekeken, maar daar staat een andere versi iets met 2.0 blabla ofzow :'(
en met google vond ik dit op tweakers http://www.tweakers.net/meuktracker/8130
maar dat is 1 of andere 2.00.12 versi :S:S kan iemand mij dit even uitleggen hoe en wat?
En graag een PRECISE link geven van de firmware :P
Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met versie 2.012 wordt je zen herkend als verwisselbare schijf. Je krijgt dan een icoontje te zien van een mp3-speler in 'deze computer'. Dubbelklik en je zit op de harde schijf van de zen. Kopieren plakken en hoppakeej. Voor mij werkt het perfect :) Gewoon naar www.nomadworld gaan en dan bij downloads kijken of gewoon naar http://www.europe.creative.com/ gaan, je land/taal kiezen en dan is het even op de site zoeken en je hebt het zo gevonden (kijk bij ondersteuning). Die andere versie die op de site staat, van maart volgens mij (1.02.05) is ook een nieuwe officiele firmware, maar die firmware bevat niet de 'plug&play' zoals de 2.012. Voor 2.012 moet je wel wmp 10 hebben geinstalleerd, een link naar de update daarvoor is ergens in dit topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds... Ik heb ergens gelezen dat je de ZEN en de IPOD oplaad via USB poort. Dit zou betekenen dat ik het hele apparaat niet op vakantie zou kunnen gebruiken 8)7 . Kun je de apparaatjs ook gewoon via het normale netstroom opladen dmv een adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:30:
Kun je de apparaatjs ook gewoon via het normale netstroom opladen dmv een adapter?
Zowel bij de Zen als bij de iPod kan je een netstroomadapter erbij kopen als optie.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:22:
met versie 2.012 wordt je zen herkend als verwisselbare schijf. Je krijgt dan een icoontje te zien van een mp3-speler in 'deze computer'. Dubbelklik en je zit op de harde schijf van de zen. Kopieren plakken en hoppakeej. Voor mij werkt het perfect :) Gewoon naar www.nomadworld gaan en dan bij downloads kijken of gewoon naar http://www.europe.creative.com/ gaan, je land/taal kiezen en dan is het even op de site zoeken en je hebt het zo gevonden (kijk bij ondersteuning). Die andere versie die op de site staat, van maart volgens mij (1.02.05) is ook een nieuwe officiele firmware, maar die firmware bevat niet de 'plug&play' zoals de 2.012. Voor 2.012 moet je wel wmp 10 hebben geinstalleerd, een link naar de update daarvoor is ergens in dit topic te vinden.
Dus als het goed is is is dit de goede?
http://files.europe.creat...o_PCFW_LB_1_02_05_PDE.exe

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Creative Zen Micro 5GB Black

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/menu/leftchicklets/leftnav_chicklet_zenmicrob_3_31_61.jpg

Eigenaar / auteur: Bart Hesen
Prijs: 188.70 mp3.direqt.nl
Bezit: 1 week

Design en grootte:

Verbluffend. Het klinkt overdreven, maar ik kan je werkelijk zeggen dat het apparaat er in het echt veel en veel mooier uitziet dan op de pictures op internet. Ik heb de Black Zen Micro, maar ik weet zeker dat de andere kleuren ook prachtig staan bij het witte omhulsel, zoals de witte of de blauwe.Het touchscreen is mooi blauw verlicht en het scherm is erg duidelijk. Een plus is de mooie weergave van album nummer en artiest op het scherm bezig met afspelen. Zo ook de balk die de status van het nummmer weergeeft. Aan de ene kant telt hij op en aan de andere kant onder de tijdbalk wordt er afgeteld. Erg handig. De randverlichting is ook erg mooi, een absoluut pluspunt voor het design. Ook is het mooi en creatief dat er gekozen is voor een standaard behuizing in het wit, maar de touchscreenkleur (voorkant) naar eigen keuze. De tekens die het touchscreen bevat vind ik ook stijlvol en niet lelijk gekozen, goed voorbeeld is het symbooltje rechtsonder. Ook de structuur op het touchscreen spreekt mij aan.
Over de grootte heb ik ook nog iets te melden: het apparaat is veel kleiner dan op de pictures. Misschien is dit persoonlijk, maar die foto's vertekenen echt heel erg. Kijk maar naar de foto in de startpost. Als je hem dan in het echt vasthebt dan is het apparaat echt klein, zo klein dat ik er gewoon erg van schrok, wel in positieve zin.

Cijfer: 8.5

Bediening:
De bediening is naar mijn mening erg gemakkelijk en goed. Werken met het touchpad vind ik erg handig. Het scrollen door grote lijsten gaat lekker snel en met een snelle vingerbeweging springt hij gelijk helemaal naar boven of naar onder. De opbouw van het menu is degelijk en ook gemakkelijk in gebruik. Het mooie is dat je het menu zelf kunt wijzigen. Dit heb ik echter nog niet gedaan, maar dit kan erg handig zijn. Je kunt dus zelf bepalen wat in het hoofdminu komt te staan en wat in de submenu's. Zo kun je bijvoorbeeld Radio meteen naar het hoofdmenu verplaatsen. Het spoelen door een nummer gaat razend snel, hij moet even op gang komen, maar dan vliegt hij ook echt door het nummer heen. Ook de knop rechtsonder is erg handig. Mensen heb ik horen klagen dat het volume aanpassen irri is als je aan het browsen bent. Nou een kwestie van een paar vingerbewegingen. Ik vind er niets mis mee. Een playlist maken is een eitje. Alles komt in de lijst geselecteerde muziek te staan en dan hoe je de lijst maar op te slaan. Ook is het handig dat de 'cursor' blijft staan op de plek, dus als je steeds bij artiesten of nummers 'toevoegen aan selectie' wilt doen, blijft hij daar mooi op staan bij het volgende nummer. Geen onnodig gescroll steeds.
Al met al is de bediening dus ook zeker een pluspunt. Als mensen zeggen dat het touchpad niet lekker werkt, kan ik dit niet begrijpen.

Cijfer: 8.5

Degelijkheid:
Hier kan ik nog weinig over zeggen, maar ik kan wel zeggen dat de speler erg degelijk aanvoelt. Je hebt niet het gevoel dat er iets stuk kan gaan. Zo zitten er geen knoppen op die los kunnen gaan zitten. Het touchpad geeft mij een gevoel van zekerheid, dit kan naar mijn mening enkele jaren mee vooruit. Fijn is dat er niets uitsteekt, dit is fijn voor in je broekzak. De speler kun je zelf helemaal degelijk maken door het meegeleverde houdertje erom heen te laten zitten. De speler is klein genoeg, ook nog met het plastic houdertje dus absoluut aan te raden. Zo wordt de witte behuizing goed beschermd.
Wat me minder degelijk lijkt aan de speler is de HD. Ik ben bang dat hij misschien soms te grote schokken zal krijgen, waardoor hij problemen kan gaan ondervinden. Maar dit valt te verwachten als je een HD koopt dus dit is te verwaarlozen. Het apparaat lijkt me wel krasgevoelig, dus dat is een minpunt. Ik reken de garantie ook even bij de degelijkheid, deze is mager. Je hebt 1 jaar garantie, gaat de speler hierna stuk, zit je met de gebakken peren. Zaak dus dat je er voorzichtig mee omgaat. Bij Iriver bijvoorbeeld krijg je 24 maanden, veel betere garantieservice en meer zekerheid.
Inmiddels is de speler één keer vastgelopen, maar zoals je een aantal posts hieronder kunt lezen heeft dit geen nadelige consequenties gehad. Ik hoop dat dit het apparaat niet negatief kan beïnvloeden en dat hij dit niet te vaak gaat doen (mentaal niet relaxt). Als het apparaat het op kan lossen is het voor mij niet zo'n heel groot probleem. Het blijft immers een soort computer dus opzich is het niet gek dat het kan gebeuren.

Cijfer: 7.5

Geluidskwaliteit:

Hier kan ik niets over zeggen eigenlijk, ik ben hier niet zo in thuis. Ik vind het goed klinken en ik vind er niets op aan te merken. Aangezien ik geen expert ben op het gebied van geluid, laat ik het cijfer achterwege.

Cijfer: -

Firmware:
Deze staat goed aangegeven op de site en is gemakkelijk te installeren:
Je download de .exe file, koppelt je zen aan de computer en je dubbelklikt op de .exe file. Volg de instructies en na ongeveer 5 minuten staat er nieuwe firmware op. Mooi gedaan, dus geen gepiel met vereiste software voor updates.
Versie 2.012: Ik vind het een goede firmware. Ik heb echter nog geen andere firmware uitgeprobeerd dus ik kan geen vergelijking geven. Ik kan alleen maar zeggen dat het play for sure ideaal werkt en dat ik dit erg belangrijk vind. Ik heb geen zin om te werken met software en bijbehorend gezeik, dus dit is een prachtige oplossing.

Cijfer voor de firmware en ondersteuning:
8

Assecoires:
Ik vind de meegeleverde assecoires behoorlijk. De plastice bescherming is een prachtige aanvulling op het pakket en daar ben ik dan ook heel dankbaar mee. Het zorgt voor degelijk voor je speler en dus ook een stukje mentale zekerheid. Ook het er af te halen standaartje is handig met opladen en dergelijke. Een mooie extra in de doos naar mijn inziens. De adapter voelt stevig en degelijk aan, er is mooi een beschermkapje meegeleverd. De oordopjes lijken mij wat fragiel. Ze doen het voor mij goed genoeg, maar ik vind ze er een beetje krakkemikkig uitzien. Ook de draad voelt wat slap en ondegelijk. Dit vind ik minder aan de extra's. Het beschermzakje wat je meekrijgt vind ik niet veel soeps. Het beschermt tegen krassen, maar het zakje geeft zelf kleine haartjes af van binnen met als gevolg dat je speler onder de zwarte haartjes zit. Dit vind ik niet kunnen en irri. Voor mij moet het ook gewoon een bescherming voor stof zijn, maar dit bevordert het dus niet. Er zit ook 1 of ander clipje in, maar ik weet niet waar ik het moet monteren en ik heb er ook nog geen moeite voor genomen om dit uit te zoeken, hier kan ik dus niets over zeggen. De meegeleverde USB-Kabel voelt degelijk, dus hier verwacht ik geen problemen mee. Het enige wat dus ontbreekt naar mijn gevoel is een goede beschermhoes. Dit kun je dus wel kopen, maar daar heb ik eigenlijk geen trek in.

Cijfer: 7.5

Batterij:
Bij mij heeft hij het nog niet heel lang uitgehouden, maar dat komt ook omdat ik er de hele tijd mee aan het pielen ben nog. Dadelijk is daar de lol vanaf natuurlijk en dan kan ik pas echt weten hoe lang ik met een volle batterij kan doen. Het opladen duurt bij mij zo'n 2.5 uur en kan via usb en met adapter. Ik kan dus nog niets zinnigs zeggen over de daadwerkelijke batterijduur. Hier zal ik in een later stadium op terugkomen en dit zal ik dan wijzigen in deze review.

Extra's op het apparaat zelf:
Ik vind dat het apparaat mooie extra's heeft. Ik vind de klok persoonlijk erg handig, zeker een pluspunt. Ik heb nog geen opnamen gemaakt dus hier kan ik niets over zeggen. Wel over de radio. Ik woon in Noord-Limburg en ik kan zo'n 3 radiozenders goed ontvangen. Dit vind ik wat weinig, maar misschien heeft dit ook met de regio te maken. Het bereik hier is dus niet zo goed.
De radio is verder makkelijk in te stellen en werkt goed bij de radiozenders die ik kan ontvangen. De Outlook-features heb ik nog niet gebruikt. De vewisselbare schijf vind ik ook een pluspunt. Ik houd gewoon 128 mb vrij op de speler, zodat ik deze altijd kan gebruiken in geval van nood. De playlists on the go maken is echt een mooie feature en daar ben ik dan ook heel blij mee.

Cijfer: 8

EINDCIJFER (gem.) : Precies een 8, dit is denk ik ook wel terecht als je kijkt naar de pluspunten die dit apparaat heeft.

Volgens mij heb ik nu onderhand wel alles gehad, heb je vragen, stel ze gerust. Ik zal een goed antwoord proberen te geven. Verder staat er ook nog veel nuttige info in de startpost. Eén ding klopt wel niet en dat is dat er staat dat er geen adapter meer wordt meegeleverd in de nieuwere Zen's. Dit is dus niet waar, want je krijgt hem wel gewoon.

Een laatste opmerking is dat ik het product pas een kleine week heb, dus problemen met niet meer opstarten, laten vallen etc. heb ik dus nog niet gehad. Mocht dit voorkomen, dan zal ik dit eerlijk melden en mijn RMA bevindingen weergeven als dit nog binnen de garantie valt. Ik verwacht echter dat dit een degelijk product is waar ik hoop ik zo´n 3 jaar mee vooruit kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel 1.0.205, niet 2.012. Gewoon downen die je wilt van de officiele creative site, zit je altijd goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Het enige wat mij een beetje stoort is dat ie, na het afspelen van een album, niet verder gaat met het volgende album van dat genre..
Misschien een idee voor de volgende firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuDa
Kunt ge da ni instelle via afspeelmodus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen idee. Ik heb de ZEN micro (nog) niet.

Toch nog twee vraagjes (jullie worden vast gek van me gevraag... :X ):

Word er nu wel of geen netstroom adapter meegeleverd? Ik lees overal wat anders 8)7 ?

En is de speler nu helemaal stevig? Breekt der niks meer af of zo waardoor je hem meteen naar de schroothoop kan zenden na je 12 maanden garantie (hoe kan er iets afbreken / hoe voorkom je het)???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:54:
Nee geen idee. Ik heb de ZEN micro (nog) niet.

Toch nog twee vraagjes (jullie worden vast gek van me gevraag... :X ):

Word er nu wel of geen netstroom adapter meegeleverd? Ik lees overal wat anders 8)7 ?

En is de speler nu helemaal stevig? Breekt der niks meer af of zo waardoor je hem meteen naar de schroothoop kan zenden na je 12 maanden garantie (hoe kan er iets afbreken / hoe voorkom je het)???
1. Kijk ns in die hele mooi review van Palliske, daar staat dat ie nu wel meegeleverd word ;)
2. Voorzover ik weet heeft de Micro geen last van spontaan afbrekende onderdelen.
Als je er gewoon mee omgaat, gaat er ook niks mis, dat ding is gestroomlijnt, en heeft (zoals je ook kunt zien) geen rare uitstekende antennes, knopjes, weet ik veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey, ik ben overtuigd... Het wordt de zen _/-\o_ ! Ik heb vooral geen zin om later voor de ipod nog een stroom adapter te gaan halen. Kost alleen maar weer extra geld. Bovendien schijnt de geluidskwaliteit van de ZEN beter te zijn. Iets waar ik meer waarde aan hecht dan gebruikersgemak. Dat laatste is namelijk gewoon een kwestatie van ervaring. Hoe langer je der mee omgaat, des te beter kun je hem bedienen en hoe simpeler hij voor jouw dus in gebruik word. De geluidskwaliteit zal niet verbeteren na aanschaf... Daarnaast heeft de ZEN meer functies (FM radio etc.).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 20:51:
Het enige wat mij een beetje stoort is dat ie, na het afspelen van een album, niet verder gaat met het volgende album van dat genre..
Misschien een idee voor de volgende firmware?
Ik vond het op het begin ook storend en ergerde me er ook aan, maar dan browse je even door je muziek, drukt bij een aantal albums op toevoegen aan selectie en je 'playlist' is gemaakt, dus opzich is dat gewoon slim gedaan door Creative. Ik vind het nu iig niet meer zo storend, want je weet dat je snel een playlistje kan maken naar eigen keuze en deze zelfs nog op kunt slaan, zodat je 'm nog een keer kunt afluisteren. Mooie feature zoals al gezegd.

2 Darkrush:
Het apparaat heeft geen uitsteeksels, met het plastice beschermhoesje is de speler goed beschermd vind ik. alleen het touchpad is dus bloot om het zo maar even te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:44:
[...]

1.01.03 is hoedanook niet goed en moet vervangen worden door een van de volgende:

1)Voor volledige softwarecompabiliteit (nadat je de software op je pc een beetje hebt aangepast zoals in de TS staat) versie 1.02.12 nemen. Dit is de voorlaatste nieuwe firmware

2)De laatste nieuwe firmware is 1.03.05. Ik raad deze persoonlijk niet aan want je hebt niet de volledige softwarecompabiliteit meer (syncen enzo), dat zou kunnen opgelost raken in de toekomst. Bij mij staat deze versie er op.

3)Wachten op de nieuwe firmware die er aan zit te komen, ik dacht ergens in mei op de site van creative (de europese)
Nog even over die firmware. Ik heb dus windows 98 en als ik het goed gezien heb op de site van creative werkt de 2.00.12 alleen met windows xp. De enige andere firmware die ik kan vinden is 1.02.05. Ook op nomadworld kan ik alleen deze vinden.
Beide versies die jij noemt kan ik nergens vinden. Volgens mij moet ik maar gewoon die 1.02.05 downloaden. Klopt dit, of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn blauwe Zen Micro krijgt heel snel krasjes en het licht schijnt er doorheen.
Ik hou hem altijd in mn zak (zonder zakje die je erbij krijgt).
Is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb vanmorgen ook een Zen gekocht maar wat een geweldig apparaat _/-\o_ . Zoals iedereen al zegt je moet eerst erg wennen aan het scroll gedeelte. Maar na loop van tijd valt dit heel erg mee en zul je hier snel en eenvoudig mee over weg kunnen. Respect _/-\o_ creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:05:
Mijn blauwe Zen Micro krijgt heel snel krasjes en het licht schijnt er doorheen.
Ik hou hem altijd in mn zak (zonder zakje die je erbij krijgt).
Is dit normaal??
Heb ook iets dergelijks, gebruik hem altijd samen met het zakje. Is nu nog niet echt irritant, maar ik vrees wel voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn speler is rond 14.00 vastgelopen:
Ik zette de speler aan en begon te scrollen, koos een album en ging vervolgens in bezig met afspelen op de knop rechtsboven drukken (volgend nummer), dit duurt soms een tijdje en hier had ik niet meer aan gedacht, vervolgens drukte ik weer een aantal keer op vorig nummer (linksboven) en toen op de toets terug. Hij bleef vervolgens hangen in een lijst met nummers van een album. Je hoorde nog wel de click van het scrollen, maar het scherm bleef alsmaar hetzelfde. Toen was ik even in paniek, ik heb toen geprobeerd of opladen zou helpen, hij ging wel gewoon opladen (bliksempje steeds bij batterij), maar het scherm bleef hetzelfde. Gelukkig lostte de speler het probleem zelf op. De batterij was helemaal leeg, dat zag ik al toen ik hem aanzette, dit gaf hij niet aan, maar de speler viel opeens gewoon binnen de 5 minuten uit. Toen heb ik de speler gewoon opnieuw opgeladen (moest toch, want ik kreeg hem ook niet meer aan, volgens mij gewoon een teken dat dan de batterij echt leeg is of niet???) en heb de speler zojuist weer aangezet. Ik kreeg na het begin-Creative schermpje een schermpje met Re-Building the Library, een balkje werd vol en ik kwam weer gewoon in mijn library. Alles was weer het oude. Uiteindelijk niets aan de hand dus, denk dus gewoon dat ik te snel gedrukt heb, dit kon hij niet bewerkstelligen en daardoor is hij vastgelopen.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Op zich geen probleem, maar hoop niet dat het te vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey mensen, bedankt voor alle informatie.. Ik heb de ZEN nu thuisliggen :P !!! Prachtig apparaat en verbazingwekkend genoeg ZEER EENVOUDIG te bedienen. Ik snap de kritiek op de slechte bedienbaarheid echt niet |:( . Maargoed, ik ben er tot zover erg tevreden mee. Hij is nu aan het opladen. Strakjes het doosje vol smijten met wat muziek >:) .

Hoe zet ik het apparaatje eigenlijk op HOLD?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:02:

Hoe zet ik het apparaatje eigenlijk op HOLD?
Door de gebruiksaanwijzing te lezen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:31:
[...]

Ik vond het op het begin ook storend en ergerde me er ook aan, maar dan browse je even door je muziek, drukt bij een aantal albums op toevoegen aan selectie en je 'playlist' is gemaakt, dus opzich is dat gewoon slim gedaan door Creative. Ik vind het nu iig niet meer zo storend, want je weet dat je snel een playlistje kan maken naar eigen keuze en deze zelfs nog op kunt slaan, zodat je 'm nog een keer kunt afluisteren. Mooie feature zoals al gezegd.
Zit wel wat in natuurlijk, maar als extra optie zou het wel handig zijn IMHO.
Maar idd een playlist bestaande uit een genre kan geen kwaad natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:10:
[...]

Door de gebruiksaanwijzing te lezen. :o
LOL, ik was al zo aan het rommelen met dat ding, had de hele gebruiksaanwijzing niog niet nodig (behalve voor oplaad en aansluit instructies).. maar nu je het zecht ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig hoor.
Mijn Zen Micro komt niet verder dan het "Creative Logo" bij het opstarten.
De speler zelf hoor je allerlei rare tikjes maken.
Bah, en Creative reageert ook nog niet na 4 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:18:
[...]

Nog even over die firmware. Ik heb dus windows 98 en als ik het goed gezien heb op de site van creative werkt de 2.00.12 alleen met windows xp. De enige andere firmware die ik kan vinden is 1.02.05. Ook op nomadworld kan ik alleen deze vinden.
Beide versies die jij noemt kan ik nergens vinden. Volgens mij moet ik maar gewoon die 1.02.05 downloaden. Klopt dit, of zit ik er nu helemaal naast?
Ow ja, srry
Het is 2.00.12. ik ben niet zo goed in het onthouden van random cijfers ;)
Diegene met een 5 in is de recentste, en diegene met de 12 in is de voorlaatste :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:46:
Mijn speler is rond 14.00 vastgelopen:
Ik zette de speler aan en begon te scrollen, koos een album en ging vervolgens in bezig met afspelen op de knop rechtsboven drukken (volgend nummer), dit duurt soms een tijdje en hier had ik niet meer aan gedacht, vervolgens drukte ik weer een aantal keer op vorig nummer (linksboven) en toen op de toets terug. Hij bleef vervolgens hangen in een lijst met nummers van een album. Je hoorde nog wel de click van het scrollen, maar het scherm bleef alsmaar hetzelfde. Toen was ik even in paniek, ik heb toen geprobeerd of opladen zou helpen, hij ging wel gewoon opladen (bliksempje steeds bij batterij), maar het scherm bleef hetzelfde. Gelukkig lostte de speler het probleem zelf op. De batterij was helemaal leeg, dat zag ik al toen ik hem aanzette, dit gaf hij niet aan, maar de speler viel opeens gewoon binnen de 5 minuten uit. Toen heb ik de speler gewoon opnieuw opgeladen (moest toch, want ik kreeg hem ook niet meer aan, volgens mij gewoon een teken dat dan de batterij echt leeg is of niet???) en heb de speler zojuist weer aangezet. Ik kreeg na het begin-Creative schermpje een schermpje met Re-Building the Library, een balkje werd vol en ik kwam weer gewoon in mijn library. Alles was weer het oude. Uiteindelijk niets aan de hand dus, denk dus gewoon dat ik te snel gedrukt heb, dit kon hij niet bewerkstelligen en daardoor is hij vastgelopen.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Op zich geen probleem, maar hoop niet dat het te vaak voorkomt.
In zo'n gevallen haal je de batterij er toch even uit? 8)7 . Dat doet meestal wel the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:02:
[...]

In zo'n gevallen haal je de batterij er toch even uit? 8)7 . Dat doet meestal wel the trick.
jij hebt het dus ook al meerdere malen meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Heeft iemand ook het probleem dat de eerste 2 streepjes van de batterij na pakweg 1-1.30 uurtje spelen ( :( )spontaan verdwijnen? Met de rest van de streepjes speelt ie nu al 4.45 uur en nog steeds is er 1 streepje over, dus uiteindelijk haalt hij wel een respectabele batterij duur. (Is nog maar 2 keer opgeladen, dus de batterij heeft wel nog wat marge). Maar ik vind het gewoon erg vervelend en denk dat de batterij toch nog wat langer mee kan, ware het niet van de eerste 2 streepjes die zo snel (gelijktijdig!) verdwijnen...

Firmware versie is btw 1.02.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:11:
[...]

jij hebt het dus ook al meerdere malen meegemaakt?
nee, dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar het lijkt mij wel logisch dat je de batterij er even uithaalt. althans dat is het eerste wat ik zou doen mocht ik zo een probleem hebben. Ik vond het raar dat jij dat niet hebt gedaan, vandaar die reactie.
Ik heb zelf al 1 of 2 vastlopers gehad bij een filetransfer, twas wel een groot bestand.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.