Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14

Magic666

No one's neighbour!

Dat van het leeglopen van de batterij als ie uitstaat merk ik ,tot op heden, nog niks. Nu een paar dagen in gebruik en hij staat nog steeds op 2 streepjes. :)

En even over het gapless spelen.... echt helemaal gapless doet ie niet maar nagenoeg perfect! Mijn "oude" Ihp-120 deed er éénentwintig twee hey kijk nou het volgende nummer over. De Zen is echt éé hey het volgende nummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze speler eigenlijk toch gaan kopen, maar hoe weet ik nou of ik te maken heb met de 1e of 2e versie??? Ik vind het ronduit slecht dat die koptelefoon aansluiting kapot gaat bij de eerste versie. Als ik hem koop is het op www.mp3man.nl of op www.mp3.direqt.nl, daar staat dat ik een adapter meegeleverd krijg, heb ik dan te maken met de eerste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

een adapter krijg je altijd... om op te laden...
Ik heb hem afgelopen dinsdag gekocht bij Paradigit in Leiden (199,-) Eigelijk 2 stuks... ;)

Eerste of tweede generatie? Geen idee maar mocht de aansluiting kapot gaan is Creative zeer goed met zijn klantenservive zoals je hier en daar kunt lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Dat met die kopaasluiting moet je niet bang voor worden, je moet het zo zien, de meeste mensen die iets te zeggen hebben over de Zen bijv. zijn mensen die problemen hebben. Je hoort dus alleen van de mensen die problemen hebben met de koptelefoonaansltuiing, terwijl dit werkleijk 1 op de 100 kan zijn die het overkomt..Mij is het niet overkomen..gelukkig! haha, anyway

Versie 2.00.12 ofzo is een beta versie, en is ouder, ik zou gewoon 1.02.05 ofzo instaleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golivier bedankt Deslaw _/-\o_

Ik hoopte al dat het ''zoiets'' was.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
hahaha!

Anyway, hier zijn wat foto's van de Creative CASE for the ZEN HIER

Dusse, mischien iets voor in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

OMG! Wat een huge foto's! De zen op m'n scherm is gewoon groter dan m'n eigen :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
steveman schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:05:
OMG! Wat een huge foto's! De zen op m'n scherm is gewoon groter dan m'n eigen :D
:O Poeh heej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
offtopic:
arme 56 kb'tertjes })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 15:50
Zo, de link staat in de startpost+ een geresized fotootje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Denk dat dit voor alle bezitters van de zen micro (en andere op li ion batterij spelende spelers).

Levensduur li ion accu vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

-Stef-

Slainthe!

Enige nadeel vind ik echter wel, althans ik heb de oplossing nog niet gevonden, dat wanneer je een nummer afspeelt en je gaat per ongeluk door je lijsten browsen omdat je bv je geluid wat zachter wilde zetten, je een tijdje moet wachten voordat het display weer naar het afgespeelde nummer terugspringt.

Je kan dus niet snel het afgespeelde nummer op je scherm laten tonen wanneer je per ongeluk naar een ander album gaat en dat gebeurt nogal eens wanneer je loopt en je je speler bedient.

Verder uiterst tevreden na een maand of 4.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
-Stef- schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:57:
Enige nadeel vind ik echter wel, althans ik heb de oplossing nog niet gevonden, dat wanneer je een nummer afspeelt en je gaat per ongeluk door je lijsten browsen omdat je bv je geluid wat zachter wilde zetten, je een tijdje moet wachten voordat het display weer naar het afgespeelde nummer terugspringt.

Je kan dus niet snel het afgespeelde nummer op je scherm laten tonen wanneer je per ongeluk naar een ander album gaat en dat gebeurt nogal eens wanneer je loopt en je je speler bedient.

Nee hoor, gewoon op back duwen, en je bent terug bij het vorige schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 20:41

-Stef-

Slainthe!

MMach schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:48:
[...]

Nee hoor, gewoon op back duwen, en je bent terug bij het vorige schermpje
Nee, want dan ga je juist nog een folder terug.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zit het eigelijk met doorspelen nadat ie een album heeft afgespeeld? Tot nu toe stopt ie dan gewoon. Is er een optie om gewoon door te gaan met het volgende album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat ik fout doe maar ik heb de nieuwe firmware op de zen gezet en probeer er nummers op te zetten via het bijgeleverde programma.
Soms gaat di goed en soms geeft ie een foutmelding waardoor de boel vastloopt.
Ook zegt de computer dat de speler niet is aangesloten terwijl hij zeker goed in de usb hangt.
Ik probeerde de nieuwe software voor de pc te installeren maar ook dan vraagt ie of de speler is aangesloten. Ook al is de speler aangesloten herkent de pc het apparaat niet.

Wat doe ik fout?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
-Stef- schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:57:

Nee, want dan ga je juist nog een folder terug.
Als je tijdens het afspelen drukt op de verticale schuifbalk ipv van te wrijven voor het volume, dan kom je terecht in een lijstje die de afspeellijst is. Je kan je dus geen albums selecteren, dus volgens mij is jouw uitleg fout. Je kan alleen maar tussen albums kiezen, als je met de 'back' toets gaat naar je vorige menu en daar in de lijst met albums van de artiest komt, dus je kan je zeker niet misdrukken met het verticale toutchpad.
De oplossing (als je het al een oplossing kan noemen) is blijven klikken op back tot je in je hoofdmenu komt en daar 'nu afspelen' selecteert. Das alleszins sneller dan wachten tot het vanzelf er op komt

[ Voor 5% gewijzigd door MMach op 16-04-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:03:
Ik weet niet wat ik fout doe maar ik heb de nieuwe firmware op de zen gezet en probeer er nummers op te zetten via het bijgeleverde programma.
Soms gaat di goed en soms geeft ie een foutmelding waardoor de boel vastloopt.
Ook zegt de computer dat de speler niet is aangesloten terwijl hij zeker goed in de usb hangt.
Ik probeerde de nieuwe software voor de pc te installeren maar ook dan vraagt ie of de speler is aangesloten. Ook al is de speler aangesloten herkent de pc het apparaat niet.

Wat doe ik fout?

Thnx
Er zijn problemen tussen de software die bij de speler geleverd is en de nieuwe firmware. Je kan de software alleen gebruiken ofwel met de oude firmware op uw zen, ofwel met firware 2.00.12, maar dan moet je de software aanpassen (zie ergens in het vorige topic).
De beste manier (en de snelste) is via windows explorer en de nieuwste Firmwareversie op uw zen. De software van creative kan je beter mijden, die is toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Magic666 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:59:
Hoe zit het eigelijk met doorspelen nadat ie een album heeft afgespeeld? Tot nu toe stopt ie dan gewoon. Is er een optie om gewoon door te gaan met het volgende album?
Dan moet je in het menu 'afspeelmodus' het bolletje zetten bij 'alles herhalen', dan speelt hij terug van in het begin af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:18:
[...]

Er zijn problemen tussen de software die bij de speler geleverd is en de nieuwe firmware. Je kan de software alleen gebruiken ofwel met de oude firmware op uw zen, ofwel met firware 2.00.12, maar dan moet je de software aanpassen (zie ergens in het vorige topic).
De beste manier (en de snelste) is via windows explorer en de nieuwste Firmwareversie op uw zen. De software van creative kan je beter mijden, die is toch niet nodig.
Ik heb het inmiddels al gevonden.

De software voor op de PC werkte niet met de firmware die ik op mijn ZEN had gezet. Nadat ik de goede firmware (2.0.nogwat) op mn ZEN had gezet werte het installeren van de software op de PC wel.
Ik vind het programmaatje van creative wel makkelijk, het is overizhtelijk alleen soms loopt ie nog vast. Ik vind het met dat programma wel makkelijk om de Genre's Artiest en Album tags te maken.
Welk proggie kan ik daar ook nog meer goed voor gebruiken? Wat sneller is dan de creative software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmp 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een heel dome vraag over WMP10 maar hoe krijg ik het voor mekaar om in mn media Bibliotheek bijvoorbeeld alleen de Cd rom te laten zien ipv. Artiest/Genre/Alle Muziek etc.

Als ik mn cd open via bestand links bovenin komt ie meteen in mn afspeellijst te staan.
Ik wil van sommige Mp3 cds nog Genre's e.d. kunnen bewerken voordat ik ze op mn ZEN zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:05:
Ik heb misschien een heel dome vraag over WMP10 maar hoe krijg ik het voor mekaar om in mn media Bibliotheek bijvoorbeeld alleen de Cd rom te laten zien ipv. Artiest/Genre/Alle Muziek etc.

Als ik mn cd open via bestand links bovenin komt ie meteen in mn afspeellijst te staan.
Ik wil van sommige Mp3 cds nog Genre's e.d. kunnen bewerken voordat ik ze op mn ZEN zet.

Gewoon in 'deze computer' rechtsklikken op het icoontje van uw CD-romspeler en kiezen 'afspelen met Media Player'. Dan komen alle liedjes van op de cd in de afspeellijst van WMP.
(verstond de vraag verkeerd denk ik)
Een goed programma om mp3's te taggen is ID3-tagger, even googlen en je hebt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meteen maar een vraag:

hebben jullie ook dat bij het overzetten van Mp3s heel vaak het overzetten vastloopt?
Hij geeft geen foutmelding of wat dan ook maar loopt gewoon vast. Ik kan het programma wel gewoon afsluiten.
Ik zet Mp3s over van een cd naar mn Zen, misschien dat het hiermee te maken heeft?

Ik heb dit probleem zowel met de software van Creative als met WMP10.

Beetje rot dit omdat ik de hele tijd opnieuw alle genre's artist name enz. moet aanpassen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:53:
[...]

Gewoon in 'deze computer' rechtsklikken op het icoontje van uw CD-romspeler en kiezen 'afspelen met Media Player'. Dan komen alle liedjes van op de cd in de afspeellijst van WMP.
(verstond de vraag verkeerd denk ik)
Een goed programma om mp3's te taggen is ID3-tagger, even googlen en je hebt het.
Dit is een klein beetje wat ik bedoel, maar als je doet wat je net doorgestreept zei krijg je ze idd in je afspeellijst, en daar kun je ze dus niet meer bewerken.
Mijn bedoeling is eigelijk om de bestanden op mn Mp3 cds nog te bewerken voordat ik ze op de Zen zet maar tegelijkertijd wil ik NIET de mp3 cd op mn computer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:18:
Misschien een hele duffe, domme vraag...

Eerst even een inleiding ;) Sinds vanochtend beschik ik over een Zen Micro (ja, ja een zwarte...), thuis meteen trots uitgepakt, opgeladen (kreeg eerst nog een ''hang up'', maar daar heb ik nu geen last meer van, was wel even schrikken :x). Software op de pc geinstalleerd, de opgeladen micro eraan gehangen. Vervolgens wat nummertjes erop gezet om te kijken of het allemaal werkte, en ja er was geluid ;) Maar toen... naar de site van Creative gegaan, Auto update... Update hij eerst de firm ware van xx.xx naar 1.02.05, vervolgens wilde hij hem updaten naar de laatste 2.00.12, alles lijkt goed te gaan... Opnieuw opstarten... nog een keer opnieuw opstarten (en dat in maximaal vijf minuten...) nog een keer opnieuw opstarten... Wil hij niet opnieuw opstarten :S Dan maar handmatig... uit/aan, zegt hij dat hij aan het updaten is (de pc, niet eens de micro, die was wel leuk op het ''Docked scherm'' aan het draaien, maar geen Firm ware update :x). Zo gaat dat nog een tijdje door.. zat al tien minuten te wachten.. en nog geen resultaat (het balkje van het upgraden was al buiten het scherm :S). Ik heb het vervolgens maar gesloten.. En gekeken welke Firm Ware er nu op mijn Micro stond.. Dat was dus versie 1.02.05, ik balen... nog een keer proberen... Ik heb het nog vier keer geprobeerd.. en het resultaat was hetzelfde.. Niets ! Nog steeds versie 1.02.05...

Las ik in het start topic dat de laatste versie, 2.00.12, voor de batterijprocedure etc. zou zorgen.. Er staat echter op de creative site, dat dit versie 1.02.05 is die hiervoor zorgt. Versie 1.02.05 is ook ''nieuwer'' (release datum ergens in maart 2005). Versie 2.00.12 is er sinds december, en zorgt er alleen maar voor dat je iets kan doen met de micro betreffende de Play For Sure functie... Nu komt dus mijn vraag... Is er iets met mijn Zen waardoor hij het niet pakt ? Ligt het aan mij en moet ik door blijven gaan totdat balkje er aan de zijkant van mijn monitor uitkomt ? Of hebben jullie andere suggesties ? (of zeur ik gewoon en is 1.02.05 wel de laatste versie en kan ik niet lezen... 8)7)

Alle hulp is welkom, alvast bedankt !
Dat probleem heb ik nou ook...iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet eerst de goede software op je pc hebben voordat je de goede software op je zen kunt zetten?

Daar had ik last van teminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:14:
[...]

Dit is een klein beetje wat ik bedoel, maar als je doet wat je net doorgestreept zei krijg je ze idd in je afspeellijst, en daar kun je ze dus niet meer bewerken.
Mijn bedoeling is eigelijk om de bestanden op mn Mp3 cds nog te bewerken voordat ik ze op de Zen zet maar tegelijkertijd wil ik NIET de mp3 cd op mn computer zetten...
Dan gebruik je het beste de mediasource van creative, die kan de mp3's bv eerst een andere bitrate geven en ze daarna er opzetten, gaat el at trager natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
austin_77 schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:17:
[...]

Dat probleem heb ik nou ook...iemand suggesties?
Eerst de firmware 2.00.12 er opzetten. Kijken of ie werkt. Dan software van creative updaten (hoeft zels niet), en dan pas 2.02.05 er opzetten. Dus in die volgorde. bij mij lukte het zo, dus eerst de tussenfirmware(2.00.12) erop zetten en dan de finale firmware (2.02.05)

(het zou kunnen dat de nummerkes fout zijn hier. Gewoon hetgeen met de '12' in eerst en dan di met de '5' in :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een heel andere versie op mn zen:

De 2.11.02 ??

Is dit wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMach schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:43:
[...]

Eerst de firmware 2.00.12 er opzetten. Kijken of ie werkt. Dan software van creative updaten (hoeft zels niet), en dan pas 2.02.05 er opzetten. Dus in die volgorde. bij mij lukte het zo, dus eerst de tussenfirmware(2.00.12) erop zetten en dan de finale firmware (2.02.05)

(het zou kunnen dat de nummerkes fout zijn hier. Gewoon hetgeen met de '12' in eerst en dan di met de '5' in :) )
Ik je startpost van deze topic zeg je dat ie 2.00.12 de laatste versie is die je erop moet zetten.

Nu zeg je dat 1.02.05 (11 maart) (dat issum) de laatste is. Welke klopt nou?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Luister, die gene die met 2 begint is een beta. THan,s was , en ik geloof nu nog steeds. IK zou gewoon 1.02.05 erop zetten aangezien dit de nieuwste datum heeft! Kijk dus vooral NIET naar de serienummer..maarja, that is my opinion...ik heb ze alle 2 gehad en vind 1.02.05 beter, maarja, zet ze er anders is alle 2 op, en oordeel zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:26:
[...]

Waarop heb je dit gebasseerd?
Ten eerste heeft hij geen geen raio, en ik vind de zen veel mooier, ben nooit zo'n fan geweest van apple :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik wordt er een beetje moedeloos van...

Ik ben maar steeds software en firmware aan het downloaden en op mn pc en zen aan het zetten maar nog steeds werkt het niet goed....

Ik heb nu de firmware 1.02.05 er op gezet, dit lijkt mij nu de goede aangezien de andere (2.11.02) niet lekker werkte.

Maar nu herkent mn computer de Zen niet meer, teminste Zen media explorer herkent m niet.

Moet ik nou ook weer nieuwe software op mn pc zetten?

Moeilijk gedoe allemaal |:( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Zen Media Explorer zou hem moeten herkennen. IK begrijp niet waarom hij dit niet doet..probeer anders weer is gewoon die CD te instaleren :/

[ Voor 25% gewijzigd door Deslaw op 18-04-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de vele vragen, maar ja, waar moet ik ze anders stellen...

Klopt het dat als ik de cd geinstalleerd heb de Creative Media Explorer nog niet op mijn computer staat?

En hoe kan ik in WMP10 bij het tabblad synchroniseren een cd met met mp3's die in mn cd rom zit te zien krijgen en laten synchroniseren met mn ZEN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.... Ik ben eruit hoor...

Ik heb even de Helpdesk gebeld om al mn vragen te laten beantwoorden.

Het steeds vastlopen van de overdracht van de muziek kwam doordat ik de usb aan de voorkant gebruikte. Nadat ik m in de usb aan de achterkant stak deed hij het feilloos.

Ook weet ik het verschil tussen de verschillende firmware's.

De 1.02.05 is te gebruiken met media explorer, media source en windows media player.
De 2.00.12 of die andere met 11 of 12 op het eind is niet te gebruiken met media explorer en media source.

Heeeeeeeeeeeeehe, eindelijk werkt het een beetje :D

Nou nog ff uitvinden welk programma ik het best kan gebruiken om de muziektags aan te passen die al OP mn zen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Oke, ik heb dat van johannez in de topicstart gezet.

Over de firmwareversies:
In tegenstelling tot wat deslaw zegt is 2.00.12 GEEN betaversie (althans op de europese site van creative). Deze versie is ondertussen al opgevolgd door de versie 2.02.05 (iets met een 5 in :)).
We leven in Europa, dus gaan we naar de Europese site van creative. De amerikaanse site durft te verschillen, omdat daar wel een BETA versie tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
mochten mensen geintereseerd zijn in een ab, ik heb hier nog een nieuwe liggen. Mail maar ff als je m wil kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ik heb er ook nog eentje, vind hem namelijk erg onhandig! Duuzze, smirnmeister@hotmail.com

OT

Sorry dat ik het net fout had. Ik heb idd op de amerikaanse site gekeken, iemand enig idee waarom die info verschild? Zou ipc niet nodig moetenzijn toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom vind je de ab zo onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
De AB van de Zen Micro heeft een erg lang draad, en de oordopjes ook, dus dan zit ik met anderhalve meter draad..en dat moet ik dan in m'n broekzak laten! Dat vind ik nogal lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee iedereen.. ik heb nu ook een Micro.. :) Heel leuk allemaal maar de 1e die ik had deed het al niet goed, de scroll touch pad werkte slecht! :( Ik heb ehm nu geruild allen bij mijn nieuwe werkt de play, menu en cancel toets in het begin niet, naar een tijdje wel gewoon goed! En als ik ehm dan weer uit doe dan werkt die daarna weer niet.. :(

Ligt dit dus aan de oude firmware? Want ik ga ehm zo updaten maar ben nu ff mediaplayer 10 aan het downloaden.. Wel errug vervelend zo hoor dat ie niet direct fatsoenlijk werkt.. ik hoop dat het straks met 2.0.12 wel goed werkt! :)

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter de 1.02.05 erop zetten, lees een paar posts terug en je weet waarom...

Ik heb er ook erg mee lopen kloten, daarna de helpdesk gebeld.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, thx.. ik zet hem er nu op, ik hoop dat mijn touchpad dan wel goed werkt, anders moet ik weer terug.. :(

Edit: Okeej, nu lijkt mijn touchpad in orde met 1.02.05! :) Ik blij! Hehe! Nou ja, ik moet ehm eerst maar even opladen.. Dan kijk ik morgen weer verder!

Edit 2: Hij is dus toch niet goed.. Ik begin het wel een kloteshit te vinden dat dit nu al de 2e is die niet werkt.. :( Iemand nog oplossingen voor niet werkende toetsen?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heel mooi allemaal.. Maar ik heb dus al 2 kapotte Zens achter elkaar! :( Bij beide een niet werkend touchpad, ja alleen als die aan de adapter of usb kabel zit werken de toetsen.. Tis net of ie een power tekort heeft.. :( Erg jammer dat ik zo kennis heb moeten maken met deze speler.

Ik ga morgen nog 1 keer ruilen en als het dan weer zo is zoek ik wel verder.. :| (Sorry, voel me gewoon een beetje klote, was jarig.. Krijg ik 1 doet die het niet, ruilen we ehm, doet die het ook niet.. Mijn vriendin erg teleur gesteld want heb ehm van haar gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd op hogere gevoeligheid te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deslaw schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:29:
De AB van de Zen Micro heeft een erg lang draad, en de oordopjes ook, dus dan zit ik met anderhalve meter draad..en dat moet ik dan in m'n broekzak laten! Dat vind ik nogal lastig..
Ja, da's inderdaad irritant, ik zit er ook over te denken om hem maar weer te verkopen. Bovendien zit ik vaak te zappen, dus dan moet ik toch m'n knalroze tasje weer open doen :)

De Zen-versie waarbij de AB standaard wordt meegeleverd heeft een koptelefoon met een korter snoer, dus daar heb je dat probleem niet. Tis verder wel een mooi dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:01:
[...]

Ja, da's inderdaad irritant, ik zit er ook over te denken om hem maar weer te verkopen. Bovendien zit ik vaak te zappen, dus dan moet ik toch m'n knalroze tasje weer open doen :)

De Zen-versie waarbij de AB standaard wordt meegeleverd heeft een koptelefoon met een korter snoer, dus daar heb je dat probleem niet. Tis verder wel een mooi dingetje.
Zou je die draadjes niet zelf kunnen verkorten? je kan het draadje van de remote naar de speler waarschijnlijk simpel verkorten, helaas is dan natuurlijk het hele id van een afstandsbediening een beetje tenietgedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:41:
Al geprobeerd op hogere gevoeligheid te zetten?
Yep, had ik ook al geprobeerd.. Maar maakt niet uit, ik heb alweer een nieuwe! Eindelijk 1 die goed is! :D Dit keer een licht blauwe, was de laatste op 6 roze na.. :P Hiervoor had ik een zwarte, daarvoor een zilveren.. haha, nu 3 kleuren gehad en ik vind eigenlijk de licht blauwe het mooist! _/-\o_

Nog wel even wat vraagjes?

- Er zit nog de oude firmware in, welke kan ik het beste installeren? 1.02.05 of 2.0.12? Ik wil wel via Windows Explorer gewoon muziek kunnen drag en droppen.. Kan dat ook met die 1.02.05? Want daar staat niet dat ATM bij ofso..
- Als je die drag en drop manier hebt moet je dan ook de software installeren? Of helemaal niks?

Momenteel ben ik tevreden, deze is super gevoelig en ik heb de gevoeligheid op laag staan.. Ben alleen bang dat ik na de firmware mijn touchpad weer anders werkt, zo is die echt chill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
gfeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:20:
[...]

Yep, had ik ook al geprobeerd.. Maar maakt niet uit, ik heb alweer een nieuwe! Eindelijk 1 die goed is! :D Dit keer een licht blauwe, was de laatste op 6 roze na.. :P Hiervoor had ik een zwarte, daarvoor een zilveren.. haha, nu 3 kleuren gehad en ik vind eigenlijk de licht blauwe het mooist! _/-\o_

Nog wel even wat vraagjes?

- Er zit nog de oude firmware in, welke kan ik het beste installeren? 1.02.05 of 2.0.12? Ik wil wel via Windows Explorer gewoon muziek kunnen drag en droppen.. Kan dat ook met die 1.02.05? Want daar staat niet dat ATM bij ofso..
- Als je die drag en drop manier hebt moet je dan ook de software installeren? Of helemaal niks?

Momenteel ben ik tevreden, deze is super gevoelig en ik heb de gevoeligheid op laag staan.. Ben alleen bang dat ik na de firmware mijn touchpad weer anders werkt, zo is die echt chill!
Voor drag&drop hoef je geen software te installeren, anders zou het geen drag&drop zijn.
Welke firmware je het beste kunt nemen kun je in dit topic lezen, het staat zelfs nog op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk gaat het me om dit:

1) De snelste simpelste en beste manier:
Gewoon drag en droppen, gelijk wat (of het nu mappen met mp3's of mp3's alleen zijn, het maakt niet uit), naar de map 'Music' op uw Zenneke. Uw mapindeling enzo gaat verloren(= speler houdt er geen rekening mee) omdat de speler let op de tags (de artiest en het album, en de titel). Je moet dus je nummers goed taggen. Ik wil bevoorbeeld de rustige nummers gegroepeerd zien staan: dat kan op 2 manieren a) je maakt een afspeellijst, simpel en efficient, b) je groepeert de nummers door ze de zelfde artiest en albumtag te geven (in Windows explorer uiteraard) je selecteert al die nummers->rechtermuisklik->eigenschappen (geavanceerd)->Artiest:"Rustig"-> album "Rustige liedjes". Op deze manier doe ik het altijd, ik vind dat simpeler.
De map music(dus rechtstreeks op de zen):

Komt uit de startpost dit.. Is dit ook mogelijk met Firmware 1.02.05? Dit lijkt mij dus de makkelijkste manier en deze wil ik ook gebruiken.. Maar als ik eenmal 1.02.05 erop gezet heb kan ik niet meer terug.. Dus daarom vraag ik het. Anders kan ik beter de 2.00.12 erop zetten, daarmee weet ik zeker dat het kan:

Dus waar ik eigenlijk op doel, is de nieuwste 1.02.05 net zo in gebruik als 2.00.12? Want dan 1.01.05 is heel anders, hier moet je via media explorer werken.. (Met drag & drop bedoel ik dus niet het gebruiken als verwijderbare hdd maar gewoon om MP3's erop te zetten)

Thx alvast!

Nog een vraag: Zorgt de play for sure functie ervoor dat je via Windows Explorer muziek erop kunt zetten? Als dit zo is dan ben ik namelijk 2.00.12 nodig geloof ik.. :)

Edit: Ik heb nu de 2.00.12 Play for Sure firmware erin gezet.. :) Werkt echt geweldig, hoef nu helemaal niks te installeren! Door deze mogelijkheid wou ik deze speler ook.. Dataoverdracht gaat lekker snel via USB 2.0! :9

Zou er nog een nieuwere NIET beta Play for Sure firmware komen? Niet dat ik problemen heb hoor, helemaal niet. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nadeel van het draggen en droppen vind ik dat de muziek in de zen dan niet meer geordent staat mits je natuurlijk al een heel nette library op je pc hebt, maar bij mij is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:40:
Het nadeel van het draggen en droppen vind ik dat de muziek in de zen dan niet meer geordent staat mits je natuurlijk al een heel nette library op je pc hebt, maar bij mij is dat niet het geval.
Kwestie van je files taggen ;) daar zijn hele goeie programma'tjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja dat heb ik.. Gewoon zodra je een MP3 download de naam goed zetten, de tags veranderen doe ik met een programma.. Deze maakt de tag hetzelfde als de bestandsnaam! Dus als die naam goed is, dan de tag ook!

Bij mij staat in de Zen alles super goed, nog geen foutje ontdekt.. Alles mooi onder zelfde artiest of onder album! :D

Edit: Nog een vraagje.. Als je zeg maar helemaal geen nummer af speelt en dan 1 wil afspelen dan duurt het even 2 seconde voor dat die begint te spelen.. Wordt het nummer dan in het flasg geheugen gezet? Dus hebben jullie dat ook? Want ik dacht eerst dat ie vast liep..

Of kan het komen omdat ik alles gewoon op de HDD gooi? Of zeur ik gewoon en is dit normaal dat je dan zo'n 2 a 3 seconde moet wachten?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een probleem heb. Ik heb sinds vanavond de Zen Micro, maar ik vind de transfersnelheden niet erg snel. In de startpost wordt vermeld dat dit ongeveer 2,2 MB/s is, maar ik haal dit bij verre niet.
Ik moet tussen de 5 a 7 seconden wachten voor een nummer van 5 mb. Het ging in ieder geval sneller met m'n vorige mp3 speler, en dat was een goedkoop 256mb dingetje.

Ik kreeg zelfs eerst een melding dat ik de Zen had aangesloten op een usb poort die non high speed was, maar dat heb ik verholpen door de usb 2.0 drivers van m'n mobo cd te installeren.
Maar ik vraag me dus af of deze snelheden normaal zijn? Ik weet zeker dat ik geen 2 gb haal in 15 minuten zoals beschreven in de startpost. Iemand een idee om dit op te lossen? :)

edit: ik heb zojuist een cd'tje van 65 mb getransferd, en daar deed hij 90 seconden over. Iets te lang als je het mij vraagt?
Ook kan ik geen mapjes aanmaken op de hd van de Zen als ik hem via Deze Computer open? Ik heb nog veel te leren blijkbaar :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:25:
Ook kan ik geen mapjes aanmaken op de hd van de Zen als ik hem via Deze Computer open? Ik heb nog veel te leren blijkbaar :P
Dit klopt, kijk maar in de startpost.. Je mapindeling gaat verloren dus de nummers komen gewoon op je Zen te staan.. Dus goed taggen die handel! :) Dan zie je dus ook alles netjes in je speler! :D

Nog een vraagje.. Als je zeg maar helemaal geen nummer af speelt en dan 1 wil afspelen dan duurt het even 2 seconde voor dat die begint te spelen.. Wordt het nummer dan in het flash geheugen gezet? Dus hebben jullie dat ook? Want ik dacht eerst dat ie vast liep..

Of kan het komen omdat ik alles gewoon op de HDD gooi? Of zeur ik gewoon en is dit normaal dat je dan zo'n 2 a 3 seconde moet wachten?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, als je de muziek op je pc hebt staan ist makkelijk ja, ik heb al mn mp3s op mp3cds staan dus dat wordt moeilijk omtaggen, via de bijgeleverde software gaa t prima!

Een cd op mn zen zetten duurt trouwes ong. 20 sec. (als ie al geript is dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:37:
Kijk, als je de muziek op je pc hebt staan ist makkelijk ja, ik heb al mn mp3s op mp3cds staan dus dat wordt moeilijk omtaggen, via de bijgeleverde software gaa t prima!

Een cd op mn zen zetten duurt trouwes ong. 20 sec. (als ie al geript is dan)
heb ook alles op mp3cd, heb er nu al rond de 30 helemaal vol met sets, albums en losse nummers, vandaar dat ik een 20 gb speler prefereer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 08:21
Deslaw schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:29:
Dan kun je ook gewoon een setje sennheiser MX 400 RC aanschaffen voor 15eu, die hebben een korter snoertje, speciaal voor ab's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:
[...]
Nog een vraagje.. Als je zeg maar helemaal geen nummer af speelt en dan 1 wil afspelen dan duurt het even 2 seconde voor dat die begint te spelen.. Wordt het nummer dan in het flash geheugen gezet? Dus hebben jullie dat ook? Want ik dacht eerst dat ie vast liep..

Ja die pauzes zijn normaal, het is nu eenmaal een Hardeeschijfspeler , en die zijn wat trager dan ultrasnelle flasspelers (das niet alleen zo bij creative, maar bij allemaal). Op die momenten zoekt hij eerst het nummer (1-2sec) en zet hij in het flashgeheugen (zeer snel). Dus niets fout, gewoon gewoonworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:23:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Zen Micro. Ik ben er al even mee bezig geweest, maar op een of andere manier is de bestandsoverdracht er traag.
Het overzetten van 70 Mb vraagt minimaal 2 minuten. Dat lijkt mij wat lang voor USB 2.0, of niet?

Ik heb een Asus K8n E-Deluxe MB met AMD64 3200+ cpu.
Firmware: 1.02.05

Zou het kunnen zijn dat de USB 2.0 drivers niet geinstalleerd zijn en alles dus op USB 1.0 werkt? Is dit ergens te controleren? Ik kan namelijk geen USB 2.0 drivers voor dit MB vinden.
Weet niet of je het probleem al hebt opgelost... Ik had namelijk hetzelfde probleem, zelfde moederboard, en het overzetten van 70Mb duurde ook ongeveer 2 minuten :*) . Ik heb dit probleem opgelost door de nieuwste Nvidia Chipset drivers, van de Asus site, te downloaden(http://www.asuscom.de/pub...54/K8N-E_DX/K8NE_2KXP.zip). Klaaaar.... erop gezet, en ja hoor nu duurt het nog maar 10/15 seconden voor 70 Mb :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golivier, kan jij de drivers vinden voor de A7N8X-E Deluxe? Ik kan ze niet vinden op de Asus site...
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Moet ik misschien SP1 of 2 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Normaal moet service pack 1 minimaal geinstalleerd zijn om usb 2.0 drivers te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:26:
Golivier, kan jij de drivers vinden voor de A7N8X-E Deluxe? Ik kan ze niet vinden op de Asus site...
Na veel geworstel op de Asus site ;) (wat een rag site blijft dat toch...) heb ik de ze gevonden !
Hier staan de laatste updates (van audiodriver tot manual...) die er zijn wat betreffende de A7N8X-E Deluxe: http://www.asus.com/suppo...8X-E%20Deluxe&Type=Latest

Als je dan op ''all'' klikt kom je bij een hele waslijst met drivers en zooi, en ergens in dat lijstje staat hij dan... !!! De USB 2.0 Driver voor Windows XP, oftewel: http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/usb20/usb20_wxp.zip

Verder heb ik gewoon SP 2 geinstalleerd staan, en alles werkt prima, mijn Asus cdtje zegt ''ook'' dat ik SP1 er op moet hebben staan... maar dit hoeft dus niet ;)

Voor dat je hiermee begint, kan je ook nog kijken of het Bios zo ingesteld staat dat hij wel USB 2.0 ''gebruikt'' (moet staan op 480 MB/s, ipv. 12 MB/s) Normaal staat dit standaard al goed ingesteld.. maar je weet het nooit ;)

Ik hoop dat dit werkt, mocht dit niet werken... dan kan je misschien nog de ''NVIDIA nForce all in one'' drivers downloaden. Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of dit werkt....

Veel succes met proberen, ik wacht op het resultaat B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl... dubbele post |:( haal maar weg :X
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:26:
Na veel geworstel op de Asus site ;) (wat een rag site blijft dat toch...) heb ik de ze gevonden !
Hier staan de laatste updates (van audiodriver tot manual...) die er zijn wat betreffende de A7N8X-E Deluxe: http://www.asus.com/suppo...8X-E%20Deluxe&Type=Latest

Als je dan op ''all'' klikt kom je bij een hele waslijst met drivers en zooi, en ergens in dat lijstje staat hij dan... !!! De USB 2.0 Driver voor Windows XP, oftewel: http://www.asuscom.de/pub/ASUS/misc/usb20/usb20_wxp.zip

Verder heb ik gewoon SP 2 geinstalleerd staan, en alles werkt prima, mijn Asus cdtje zegt ''ook'' dat ik SP1 er op moet hebben staan... maar dit hoeft dus niet ;)

Voor dat je hiermee begint, kan je ook nog kijken of het Bios zo ingesteld staat dat hij wel USB 2.0 ''gebruikt'' (moet staan op 480 MB/s, ipv. 12 MB/s) Normaal staat dit standaard al goed ingesteld.. maar je weet het nooit ;)

Ik hoop dat dit werkt, mocht dit niet werken... dan kan je misschien nog de ''NVIDIA nForce all in one'' drivers downloaden. Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of dit werkt....

Veel succes met proberen, ik wacht op het resultaat B)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de usb 2.0 driver gedownload, maar het installeren wil nog niet werken. Er zit een install.exe bij, maar als ik daar op klik vraagt ie of ik de 'new color icon utility' wil installeren, en als ik op yes klik krijg ik 'cannot find the usb storage device for this patch driver'...
M'n Zen zit gewoon ingeplugd, maar tevergeefs. Ik had ook SP1 gedownload, maar zonder resultaat.

De transfers gaan wel sneller in de Media Explorer, maar via drag and drop gaat het nog steeds langzaam...
Ik zal nu eventjes de Nvidia all in one drivers downloaden :)
Bedankt voor je hulp Golivier :)

edit: vergeten te zeggen dat m'n bios gewoon usb2.0 geactiveerd heeft staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de geluidskwaliteit van mijn Micro vergeleken met wat andere spelers.. Ik moet zeggen, het is hoorbaar beter (Ook al gebruik ik de standaard oordoppen).. Je zou bjina zeggen dat er een Sounblaster Audigy in zit! >:) Maar heeft iemand al ondervonden of de kwaliteit beter wordt met dure Sony oordoppen? Of zijn de standaard doppen al goed?

Tot nu toe ben ik super tevreden, die 2 kapotte Zens moet ik dan maar voor liev nemen.. Deze heeft het weer helemaal goed gemaakt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:32:
Ik heb vandaag de geluidskwaliteit van mijn Micro vergeleken met wat andere spelers.. Ik moet zeggen, het is hoorbaar beter (Ook al gebruik ik de standaard oordoppen).. Je zou bjina zeggen dat er een Sounblaster Audigy in zit! >:) Maar heeft iemand al ondervonden of de kwaliteit beter wordt met dure Sony oordoppen? Of zijn de standaard doppen al goed?

Tot nu toe ben ik super tevreden, die 2 kapotte Zens moet ik dan maar voor liev nemen.. Deze heeft het weer helemaal goed gemaakt! _/-\o_
Ligt er geheel aan welke dure sony oordoppen ;), maar zelfs met een Sennheiser mx400(15 euro ongeveer) klinkt het geluid lekkerder vind ik :)

Edit: zelf ben ik fan van Koss " The Plug", kosten 25 euro bij de Freerecord Shop, maar hebben imo een zeer lekkere bas, en zuivere midden en hoge tonen.

[ Voor 11% gewijzigd door heracles op 20-04-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dure Sony oordoppen bedoel ik de EX71.. Die lijken me wel wat, maar dan wel witte natuurlijk, pas beter bij mijn Zen.. (Licht blauw) Ik heb ook gekeken naar die Koss oordoppen maar die zijn volgens het oordoppen topic niet zo goed in geluidskwaliteit.. Dan koop ik toch voor die paar euro meer de Sony's!

Nou ja, jullie horen het nog! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n probleem met usb snelheden is grotendeels opgelost. Via verkenner de inhoud bekijken is eigenlijk toch vrij nutteloos, alleen voor losse nummers kan het wel handig zijn.
Ik ben zelf ook op zoek naar nieuwe oordopjes, is het geluid echt merkbaar beter als je wat duurdere koopt?
Ik heb namelijk geen zin om 20 euro te betalen als er amper kwaliteitsverschil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Outlawz

Hoe bedoel je dat via de verkenner geen zin heeft? Het kopieeren gaat veel sneller in de verkenner en je kunt ook je playlists erop gooien! Ik kan het op die manier veel sneller! :) Draai jij dan firmware 2.00.12?

Eigenlijk zitten de oordopjes van Creative mij perfect, maar als ik de geluidskwaliteit kan verbeteren met betere oordopjes dan ga ik daarvoor! Ik zoek ze eigenlijk rond de 40€, Sony heeft in die klasse wel mooie dopjes! Liefst wil ik dus ook in ears omdat ze gewoon beter zitten en niet snel uit gaan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:12:
Met dure Sony oordoppen bedoel ik de EX71.. Die lijken me wel wat, maar dan wel witte natuurlijk, pas beter bij mijn Zen.. (Licht blauw) Ik heb ook gekeken naar die Koss oordoppen maar die zijn volgens het oordoppen topic niet zo goed in geluidskwaliteit.. Dan koop ik toch voor die paar euro meer de Sony's!

Nou ja, jullie horen het nog! >:)
Ik heb Sony MDR-EX71SL oordopjes en het geluid is veel beter. Helderder, geluidafsluitend en met een fantastische bas. Snoer bestaat uit twee delen dus is goed te combineren met een afstandbediening (tenminste dat lijkt me, ik heb zelf geen afstandbediening).
De oordoppen heb ik gekocht via eBay, zo'n 10 euro goedkoper als hier in de winkel en bovendien in wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:46:
@ Outlawz

Hoe bedoel je dat via de verkenner geen zin heeft? Het kopieeren gaat veel sneller in de verkenner en je kunt ook je playlists erop gooien! Ik kan het op die manier veel sneller! :) Draai jij dan firmware 2.00.12?
Via de verkenner gaat het bestanden overzetten veel trager dan met de Media Explorer. Ik weet ook niet hoe dat komt.
Bij de instellingen van de Zen staat dat ik versie 1.01.03 heb. Ik neem aan dat dit de firmware versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Heeft iemand al een van die hoesjes gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Ik ga binnenkort die van PDADEN kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:48:
[...]

Via de verkenner gaat het bestanden overzetten veel trager dan met de Media Explorer. Ik weet ook niet hoe dat komt.
Bij de instellingen van de Zen staat dat ik versie 1.01.03 heb. Ik neem aan dat dit de firmware versie is?
Je Firmware versie is inderdaad 1.01.03, dit is het nummer wat op je Zen bij de informatie staat. Ik raad je echter wel aan om een nieuwere versie erop te zetten. Zoals je kan lezen in dit topic zijn er op dit moment twee ''nieuwe'' Firmware versies uit. Het gaat om versie 1.02.05, en versie 2.00.12, beide versies zorgen ervoor dat je batterij langer mee kan gaan (staat echter niet in de changelog van versie 2.00.12, maar het staat hier wel op de site, en ik neem dat voor waar aan ;)) naast de batterij zorgen deze versies voor nog een aantal andere verbeteringen.

De verschillen tussen deze versies is hierboven :P ook al uitgebreid uitgelegd. Mocht je, je Firmware willen updaten, kan je er voor kiezen hem gewoon te downloaden, maar je kan natuurlijk ook van de auto update van creative gebruik maken (ziet hij meteen of er ook updates zijn voor je Zen Micro Media Explorer).

Voor de auto update:
http://nl.europe.creative...hdDspLangID=1043&OCXType=

Voor het handmatig binnenhalen:
http://nl.europe.creative.com/support/downloads/

Ik zelf gebruik 1.02.05, en ben hier zeer tevreden over... B) 8) Welke Firmware versie het beste bij je past, hangt van jezelf af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, klopt.. :) Je moet wel van tevoren kiezen welke firmware je wil gaan gebruiken, want als je 1.02.05 erin heb geladen kun je niet meer terug naar een andere, beetje vreemd maar toch..

- 1.02.05 is net als de 1.01.03, alleen dan met de verbeteringen! Alleen de firmware heeft dezelfde basis zeg maar! Met deze firmware kun je gewoon nog je programma's gebruiken!
- 2.00.12 is eigenlijk helemaal anders! Hier mee wordt je Zen een MTP audioapparaat, dat wil zeggen dat je de Zen gewoon aan sluit en windows ehm vind.. Je kunt dan gewoon via Windows Verkenner drag & droppen! :) Let wel op, als je 1.02.05 al hebt, dan kun je niet terug naar deze! (VOOR DEZE DRIVER MOET JE WEL WINDOWS MEDIA PLAYER 10 HEBBEN!) Je kunt ook nog een aantal van de oude programma's gebruiken, alleen een andere versie! Staat wel in de startpost..

Suc6 met je keuze, ik heb gekozen voor 2.00.12 omdat ik nu gewoon overal mijn Zen kan aansluiten.. En ik geen Creative software in mijn pc hoef t hebben.. :) Volgens mij zijn de 2 voor de rest gelijk en hebben dezelfde fixes! _/-\o_

Edit: Je kunt wel van 2.00.12 naar 1.02.05! Dus als je niet tevreden bent met de 2.00.12 kun je altijd verder!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 03:45
Magic666 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:42:
Heeft iemand al een van die hoesjes gekocht?
Ik heb momenteel een bestelling openstaan bij pdaden.com. Ik heb gekozen voor zo'n soft jacket.

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisteren rare tikken in het geluid en nu blijkt dus een knik in de kabel te zitten net onder de aansluiting van het linker oortje. Verder viel diezelfde dag ook mijn 'kussentje' van het oortje af. Ik ga creative maar eens mailen, want dit is gewoon rotzooi.

edit: Kun je wel van 2.00.12 naar 1.01.03?

[ Voor 6% gewijzigd door PathFindeR_NL op 22-04-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PathFindeR_NL schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:53:
[...]

Ik heb momenteel een bestelling openstaan bij pdaden.com. Ik heb gekozen voor zo'n soft jacket.

Tot mijn grote verbazing hoorde ik gisteren rare tikken in het geluid en nu blijkt dus een knik in de kabel te zitten net onder de aansluiting van het linker oortje. Verder viel diezelfde dag ook mijn 'kussentje' van het oortje af. Ik ga creative maar eens mailen, want dit is gewoon rotzooi.

edit: Kun je wel van 2.00.12 naar 1.01.03?
Nee, geloof het niet.. Maar dat zou je moeten proberen! Wel van 2.00.12 naar 1.02.05! 1.02.05 is eigenlik hetzelfde als 1.01.03 alleen dan met wat fixes..

En over die oordoppen.. Dat soort spul gaat vaak kapot, bij alle merken! Wees blij dat je plus van je Zen niet kapot is! :) Maar je kunt ze idd mailen, kijken of je nieuwe krijgt! Zelf zou ik gewoon voor betere doppen gaan, Sony's ofso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Misschien niet de juiste plaats om mijn vraag te stellen, maar ik heb jullie hulp nodig...

Ik ben momenteel erg aan het twijfelen tussen een iPod mini en de creative zen micro...
En ik kom er echt niet uit, moet ik zeggen... Dus als jullie me kunnen helpen met een vraag:

- Ik heb flink naar informatie gezocht, en heb daarbij gevonden dat de zen micro geen mappenstructuur ondersteunt... Ervaren jullie dit als vervelend? (zou namelijk voor mij een argument kunnen zijn om voor de ipod te kiezen) En het gebrek aan firewire? Beperkende factor?

Andere argumenten om vóór de Micro te kiezen (of tegen de mini, mag ook) hoor ik natuurlijk ook graag... Ik neem aan dat er mensen zijn die met hetzelfde dilemma hebben geworsteld... Alvast bedankt...!

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 22-04-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je met de firmware 1.02.05 ook draggen en droppen in winexplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Laatst online: 13-09 09:33
MikeyMan schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:49:
Misschien niet de juiste plaats om mijn vraag te stellen, maar ik heb jullie hulp nodig...

Ik ben momenteel erg aan het twijfelen tussen een iPod mini en de creative zen micro...
En ik kom er echt niet uit, moet ik zeggen... Dus als jullie me kunnen helpen met een vraag:

- Ik heb flink naar informatie gezocht, en heb daarbij gevonden dat de zen micro geen mappenstructuur ondersteunt... Ervaren jullie dit als vervelend? (zou namelijk voor mij een argument kunnen zijn om voor de ipod te kiezen)

Andere argumenten om vóór de Micro te kiezen (of tegen de mini, mag ook) hoor ik natuurlijk ook graag... Ik neem aan dat er mensen zijn die met hetzelfde dilemma hebben geworsteld... Alvast bedankt...!
Ik erger me er niet aan, als je een map een album toewijst, dan krijg je het prima in je album lijst en je kunt afspeellijsten maken met wmp 10 bijvoorbeeld.

Geloof dat een nadeel van de ipod's is dat de accu minder lang mee gaat en bij de zen micro kun je ook accu's wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
de micro ziet er beter uit
met de micro ga je niet mee met de rest
betere geluidskwaliteit
je hoeft geen itunes te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig waar ik een xtra accu kan kopen voor de zen? want in de bus naar hongarije red ik t niet met 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:54:
weet iemand toevallig waar ik een xtra accu kan kopen voor de zen? want in de bus naar hongarije red ik t niet met 1 :+
Eerste hit met Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had pricewatch gesjekt maar kon nix vinden google niet aan ged8 sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:49:

- Ik heb flink naar informatie gezocht, en heb daarbij gevonden dat de zen micro geen mappenstructuur ondersteunt... Ervaren jullie dit als vervelend? (zou namelijk voor mij een argument kunnen zijn om voor de ipod te kiezen) En het gebrek aan firewire? Beperkende factor?

ik heb ook met hetzelfde dilemma geworsteld.
En dit zijn de belangrijkste redenen:

Zen Micro:
- Je kunt met windows verkenner slepen enz. Dat ie niet mappen structuur ondersteunt is helemaal niet erg, je geeft dan de album naam de naam van je map.
- Je kunt batterij makkelijk verwisselen (handig voor later).
- USB 2.0 is snel genoeg.
- Je krijgt een lader erbij, bij de nieuwe ipod mini niet. Ik heb geen zin om m'n pc speciaal aan te doen omdat ik wil opladen maar als je pc 24/7 aan staat dan is het geen probleem.
- 1 Gb meer.
- Xtra kleine accesoires.
- van meerdere mensen gehoord dat geluidskwaliteit beter is maar heb het zelf niet getest.
- Je moet wel wennen aan de bediening. Mensen zonder ervaring met zen micro kunnen het moeilijk bedienen vind ik.
- geeft mooi licht in het donker als je aan het laden bent maar daar heb je niet zo veel aan.

Ipod mini:
- Bediening is makkelijker.
- bij de nieuwe ipods gaat de batterij wel tot 2x zo lang mee dan de zen micro. Handig als je echt heel lang onderweg bent.
- je hebt wel persé Itunes nodig.

Ik vind beide oordopjes best wel slecht. Ik raad jullie aan om betere te kopen, zie andere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
met mijn twee batterijen heb ik 24 uur muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichiel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:13:
met mijn twee batterijen heb ik 24 uur muziek...
je haalt nooit 12 uur per batt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Dat hangt sterk af van verschillende factoren maar is wél mogelijk. Hangt af van bitrates, volume, bestandstypen,gebruik.
Een realistische batterijduur is +- 9u, dat haal ik er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 08:49

Rax

Webdevver

Mischien leuke tip voor diegene die de zen nog niet gekocht hebben: bij dell kost ie maar € 135.
Dat is € 85 euro goedkoper dan de mediamarkt (!!):
http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rax666 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:38:
Mischien leuke tip voor diegene die de zen nog niet gekocht hebben: bij dell kost ie maar € 135.
Dat is € 85 euro goedkoper dan de mediamarkt (!!):
http://accessories.euro.d...&page=productlisting.aspx
Daar komt nog wel ff 12 euro verzendkosten overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
dan nog blijft het goedkoop, ik heb oot 259 betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bij Dell gekeken wordt naar de precieze specs dan kom je op een gegeven moment op de volgende link uit;

http://accessories.euro.d...InStock=&refurbished=&fe=

De laatste verwijzing in de link doet vermoeden dat het hier refurbished materiaal betreft. Heb nog even verder gezocht, maar niks in de voorwaarden van Dell geeft aan dat het hier om producten gaat die al een keer naar de fabriek zijn teruggebracht.
In de openingspagina van Dell wordt niet verwezen naar deze spectaculaire aanbieding. Ook andere sites van Dell kennen deze aanbieding niet.
Dat sterkt mijn vermoeden dat er iets niet aan de haak is. })

Vreemd, denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Of weet iemand hier de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws...(ik weet niet of al hierover geschreven is...)

Volgens de site van creative komt er eind mei een firmware patch uit waarmee de Zen micro na vier uur op standby te zitten automatich de shutdown procedure start. Dit zou de levensduur van de batterij aanzienlijk verhogen...

Volgens mij zou het toch beter zijn als je zelf kon bepalen waneer de het kunt "shutdownen" zonder dat je daarbij de batterij moet verwijderen, maar toch een goede patch... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:50:
Als bij Dell gekeken wordt naar de precieze specs dan kom je op een gegeven moment op de volgende link uit;

http://accessories.euro.d...InStock=&refurbished=&fe=

De laatste verwijzing in de link doet vermoeden dat het hier refurbished materiaal betreft. Heb nog even verder gezocht, maar niks in de voorwaarden van Dell geeft aan dat het hier om producten gaat die al een keer naar de fabriek zijn teruggebracht.
In de openingspagina van Dell wordt niet verwezen naar deze spectaculaire aanbieding. Ook andere sites van Dell kennen deze aanbieding niet.
Dat sterkt mijn vermoeden dat er iets niet aan de haak is. })

Vreemd, denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Of weet iemand hier de oplossing?
Dat vroeg ik me dus ook al af, 135 euro is echt een koopje namelijk. Too good to be true zou je haast zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij ook onmogelijk haast, supergoedkoop voor een 5gb kwaliteitspeler en andere winkels bieden 'm veel duurder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
tvp; van die Dell aanbieding wil ik ook meer weten...

PIII 800@804 Mhz

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.