Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132001

M'n remote is binnen! En hij is moooooooooooi. :D

Extra pluspuntje: de plug van de remote is iets steviger dan die van de koptelefoon, dus wellicht wat minder kans op draadbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WTF???

Zit ik naar m'n Micro te kijken, zie ik dat er een barstje in de bovenkant gesprongen; in dat doorzichtige gedeelte vlak onder de koptelefoonaansluiting. :'(

Damagtochnie? Een speler van 230 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 11:14
oei dat klinkt ernstig! Laten vallen misschien?

heb je ook foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik heb er niets bijzonders mee gedaan, ben er juist superzuinig op. Hij zit altijd in z'n (knalroze :) ) tasje, of in de houder.

Heb ff geen camera bij de hand, maar het is een barstje van ongeveer 5 mm, in het transparante gedeelte, vlak naast het koptelefoon-tekentje.

Geen ramp voor het functioneren van het ding, maar toch niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Over die firmware... er zijn er nu twee te downloaden, maar welke moet ik nu hebben?

Ik zit nu op 1.01.03 en is het nu zo dat 1.02.05 een upgrade verder is dan 2.00.12? dwz bevat 1.02.05 alles wat ook in 2.00.12 zit?

Beschikbare firmwares op de site:
1. Creative Zen Micro Firmware 1.02.05 (2.01 MB) 11 Mar 05 Download Now
This web release enables you to upgrade the firmware for your 1, 4, 5 or 6GB Creative Zen Micro player. You can upgrade from Creative Zen Micro firmware 1.01.03 or earlier, or Zen Micro PlaysForSure™ firmware 2.00.12 or later. After upgrading, you cannot go back to a pre..... Show Details...
Filename: ZenMicro_PCFW_LB_1_02_05_PDE.exe
Creative Zen Micro Firmware 1.02.05
ZENM-FWPDE-2-LB

2. Creative Zen Micro *PlaysForSure/MTP Firmware 2.00.12 (1.62 MB) 28 Dec 04 Download Now
This firmware update adds "PlaysForSure" or Media Transfer Protocol (MTP) functionality to your Zen Micro. As a PlaysForSure/MTP-enabled device, your Zen Micro will be recognized on Microsoft® Windows® XP systems, without having to install drivers or software. Windows Media® Player 10 will be the primary application for content management between your Zen Micro and your computer. Show Details...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Had geen zin meer om te wachten... geupgrade naar 1.02.05 en vooral de tuchpad werkt merkbaar beter.. ben nog een beetje aan het klooien met filetransfer ed...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07 09:08
ja best de laatste firmware er op zetten. Kan je niets mee fout doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124508

Ik ben sinds een paar uurtje gelukkige eigenaar van een zilvere zen micro.
Alleen nu heb ik het gevoel dat mijn touch pad niet echt lekker werkt.
Kan ik dit op lossen door een firmware update.
En ik ben ook op zoek om mijn geleende mp3`s goed te kunnenn taggen.
Ik zoek eigenlijk een programma die op internet gaat zoeken en niet dat ik het handmatig hoef te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 124508 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:09:
Ik ben sinds een paar uurtje gelukkige eigenaar van een zilvere zen micro.
Alleen nu heb ik het gevoel dat mijn touch pad niet echt lekker werkt.
Kan ik dit op lossen door een firmware update.
En ik ben ook op zoek om mijn geleende mp3`s goed te kunnenn taggen.
Ik zoek eigenlijk een programma die op internet gaat zoeken en niet dat ik het handmatig hoef te doen.
Check de startpost zou ik zeggen :-) De touchpad werkt idd een stuk beter me de nieuwe firmware (zie mijn post hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

weet iemand waar ik een extra accu voor de zen kan kopen en hoe duur dat ding is

edit waarom heet de firmware uit maart 2005 1.2 en uit dec 2004 2.0??

ik d8 ik gooi 2.0 erop dies newer maar toen keek ik naar de datum :/

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 86899 op 08-04-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-07 20:43

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zag net bij mp3man.nl een ab voor de zen... maar van het merk Koss?

http://www.mp3man.nl/accessoire/15428/262

beetje vaag :?

Ooh zie het nu :S stom ding... alleen volume ... potmetertje zegmaar.

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 08-04-2005 15:39 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik kan de mijne weer terug sturen.

De ingang waar mijn koptelefoontje in moet was na een week al lam :/
Nu moet ik zegmaar elke keer dat jackje iets naar achter duwen om normaal geluid uit het ding te krijgen.

RMA procedure is wel ok. je belt een nummer in Dublin waar je een Nederlander aan de telefoon krijgt.
Je hoeft dan alleen het apparaat terug te sturen zonder batterij e.d. en volgens zeggen heb je dan na een week een nieuwe, hoewel er drie weken voor staat.

ga hem nu inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 18:23
Weetje, ik kan echt niet kiezen 8)7

Of de Zen micro 5gb
Of een Ipod mini 4GB :) (Groene versie)

Voordeel van de zen over de ipod is de FM radio :)
Maar aan de andere kant kan ik met de Ipod weer veel langer naar mp3's luisteren.

(ja ik weet het, ik heb al veel reviews gelezen, maar ik wil het ook ff van jullie horen :)

Is er een geluids kwaliteit verschil merkbaar tussen de zen en de ipod?
En welke standaard meegeleverde oordopjes klinken / zitten beter :? :)

Bvd :) Ik kies nml morgen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Uhm de Zen Micro heeft betere geluidskwaliteit en betere oordopjes, ze zitten voor mij goed, sommigen vinden ze te groot. Zen Micro is natuurlijk origineel, meer opslag ruimte, en de batterij vind ik wel in orde hoor! De zen micro all the way! Design is trouwens ook veel gaver, en het schermpje lijkt mooier (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140653

Deslaw schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:06:
Uhm de Zen Micro heeft betere geluidskwaliteit en betere oordopjes, ze zitten voor mij goed, sommigen vinden ze te groot. Zen Micro is natuurlijk origineel, meer opslag ruimte, en de batterij vind ik wel in orde hoor! De zen micro all the way! Design is trouwens ook veel gaver, en het schermpje lijkt mooier (vind ik)
en die plug-in voor de oordopjes is geweldig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 18:23
Anoniem: 140653 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:10:
[...]

en die plug-in voor de oordopjes is geweldig......
bekend probleem?

Maar hoe zit het igg met de ontvangst van de FM tuner?

Want ik hoorde van paar vrienden dat die nogal brakjes is. En die fm tuner is igg de enige reden waarom ik ook naar de zen kijk.
Ik wil slam fm luisteren (trance) in rotterdam, is dat een beetje te doen? :)
(in kantoor / redelijk zware auto)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 09-04-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
misschien een stomme vraag, maar zijn de Zens over de hele wereld hetzelfde???

dus als ik er eentje in Singapore koop, werkt de FM radio en alles gewoon hier??? Ik hoorde nl iets vaags en ik wilde mijn pa als ie toch in Singapore zit de opdracht geven uit te kijken naar de Zen hoeveel ie daar kost...

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Je kunt kiezen in welke regio je zit te weten: International/Japan

Dus volgens mij wel overal te gebruiken

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Deslaw schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:06:
perfect samengevat :). Ik twijfelde ook tussen de mini en de micro, en ik heb de micro gekozen en heb er geen moment spijt van gehad :) De zen micro all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
De plugin voor de zen micro oordopjes is enkel bij sommige mensen een probleem, bij mij niet. Anyway, de FM tuner doet het voor mij ipc vaak goed genoeg, soms wel geruis, hangt er echt vanaf waar ik ben. Thuis doet ie het goed, op school minder goed..maarja :) Zen microalltheway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
ViperGTS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:46:

dus als ik er eentje in Singapore koop, werkt de FM radio en alles gewoon hier??? Ik hoorde nl iets vaags en ik wilde mijn pa als ie toch in Singapore zit de opdracht geven uit te kijken naar de Zen hoeveel ie daar kost...
Reken er niet op dat ie daar veel goedkoper is... scheelt echt niet meer dan 10 euro ofzow

Ik heb mijn Zen Micro in November gekocht toen ik in Singapore was... en werkt hier (inclusief FM) prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:14

Magic666

No one's neighbour!

damn.... ik ben op zoek naar een nieuwe mp3 speler en na een hoop gelezen te hebben twijfel ik tussen de Rio carbon en de Zen Micro.

Enig idee wat de pluspunten van de zen zijn tov de Carbon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte laatst op dat rechtsonderin het beeldscherm een klein wit stofje aanwezig was. Een wit puntje achter het 'glas' dus. Hoe kan dat er nu tussen zijn gekomen? Verder natuurlijk niks aan de hand, maar laat ik het er gewoon bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Heb ik wel vaker over gelezen (op de creative forums), oplossing zou bijv. zijn met een speciaal luchtspuitertje tussen de kiertjes ofzo..iets anders kan ik niet bedenken!

Rio of Zen

zou ik gaan voor zen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Deslaw schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:39:
Rio of Zen

zou ik gaan voor zen
De hamvraag is natuurlijk waarom?

pluspunten van de Zen (die mij erg opvallen) is de wisselbare batterij en het "gapless" spelen
pluspunt van de Rio is de lange speelduur. Qua prijs zijn ze, mp3spelers, hetzelfde

Minpunt van de Rio is dat, als je een nummer speelt, hij niet verder gaat met de folder waarin het nummer staat. Doet de Zen dat wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Magic666 op 10-04-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07 10:16
Speelt de Micro gapless??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit er op de zen ook een tijdsfunctie, zoals tijd, timer? Ook dat je kunt instellen dat de speler op een bepaald moment begint op te nemen via de Radio (net als bij de Iriver Ifp 799/899?

En over de verwisselbare schijfmodus, moet je van te voren instellen hoeveel ruimte die in beslag neemt? Zie ik net in de openingspost. Het is dus plug&play iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik citeer van de openingspost:
Een ongelooflijk pluspunt is het gapless afspelen. Er zijn echt heel weinig spelers op de markt die perfect gapless kunnen afspelen, deze dus wel. Dat is bewonderenswaardig! Ideaal voor mixen die opgesplitst zijn in verschillende liedjes. Dat de speler gapless kan afspelen heeft waarschijnlijk te maken met de vrij grote 16 MB buffer.
Maar uit jou reactie begrijp ik dat dat dus niet zo is?

je hebt het dus zelf al gezien :D

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 10-04-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Staat inderdaad ook in de startpost. Kijk ook eens op pagina 2 en 3 van dit topic. hij speelt echt gewoon door met 0 seconden pauze. Vreemd is dat eigenlijk niet want een 16MB buffer is goed voor 3 tot 4 liedjes, en die buffer is flashgeheugen dus snel. Het is niet het enige dat sneller is dan bij de andere HD spelers. Bv de opstarttijd van de micro is belachelijk snel. Hij begint al na een halve seconde of zo al te spelen. Als je dat even vergelijkt met de iriver H10 die er bijna 5 seconden of zo over doet... Ik heb eens een filmpje gezien van een h10 die opgestart werd, en ik kon een grijns niet onderdrukken toen ik die speler lekker loom zag opstarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zit het eigelijk met de koptelefoonaansluiting? Daar lees ik toch veel verhalen over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.goaudio.co.uk/images/editorsreviews/creative-zen-micro/zenmicrostandandcharger.jpg

Ik weeet niet of dit in een stopcontact past hoor... :? Is deze adaptor wel te gebruiken op een gewone stekkeraansluiting zoals wij die kennen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86899

Anoniem: 140653 schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:04:
[afbeelding]

Ik weeet niet of dit in een stopcontact past hoor... :? Is deze adaptor wel te gebruiken op een gewone stekkeraansluiting zoals wij die kennen :?
mijn adapter ziet er ook zoiets uit, maar er zit een blokje overheen zodat ie op een "normaal" stopcontact past. Ik denk dat ze dat zo gedaan hebben zodat je em ook in andere landen kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:24
Magic666 schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:38:
Hoe zit het eigelijk met de koptelefoonaansluiting? Daar lees ik toch veel verhalen over....
Een collega van mij en een vriend van hem hebben toen de Micro net uit was allebei een Micro besteld. Mijn collega had in begin februari de koptelefoonaansluiting los zitten, die vriend van hem 2 weken geleden ook. Gelukkig is de service van Creative goed want ze hadden een nieuwe Micro in 1 tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik neem aan dat het een designfout is en dat in de nieuwere dat probleem niet meer voorkomt?

Maar goed om te horen dat de service goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Tsja, bij mij is het nog niet voorgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Als de service goed is kun je die gok gewoon nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Klopt, maar niet slowchatten he..hehe

Anywayy, er worden tegenwoordig al een stuk meer cases gemaakt voor de ZEN. zoek op google naar

PDADEN
KRUSSEL

en natuurlijk een aantal silicone cases op ebay enzo..
en verder is in de USA al de officiele leather case micro uitgebracht, dus tis wachten tot het in nederland uitkomt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nah, zo'n leren hoesje met een klepje lijkt me niet zo handig.
Er zit toch al een toetsen lock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125127

Twee vragen:
- Mijn koptelefoonaansluiting is ook stuk. Ik heb al gebeld met Creative en kan de Zen Micro terugsturen. Ze vertelden me dat de aansluiting verbeterd is. Kan iemand dit bevestigen?
- Hoe lang is de snoer die aan de afstandbediening van de Zen Micro zit?

Groeten, Mark van der Heijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 125127 schreef op maandag 11 april 2005 @ 09:48:
Twee vragen:
- Mijn koptelefoonaansluiting is ook stuk. Ik heb al gebeld met Creative en kan de Zen Micro terugsturen. Ze vertelden me dat de aansluiting verbeterd is. Kan iemand dit bevestigen?
- Hoe lang is de snoer die aan de afstandbediening van de Zen Micro zit?
40 centimeter ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141644

Weet iemand wanneer de 20 gb versie in NL te krijgen is?

http://www.creative.com/p...ategory=214&product=11519

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als die plug van de oortelefoon kapot gaat, repareren ze (Creative) die dan ook nog buiten de garantietijd? Lijkt me niet maar ik vraag het toch voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 140653 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:41:
Als die plug van de oortelefoon kapot gaat, repareren ze (Creative) die dan ook nog buiten de garantietijd? Lijkt me niet maar ik vraag het toch voor de zekerheid.
Nee.
Normaal gesproken gebeurt dit niet, maar als je em bij een winkel gekocht hebt die niet te moeilijk doet, dan kun je er nog wel ns mee weg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:30

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mr.C4 schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:54:
nah, zo'n leren hoesje met een klepje lijkt me niet zo handig.
Er zit toch al een toetsen lock op.
* pjottum is creatief geweest met fleece stof.

Of je laat je moeder het doen, stof kost 4 euro de meter, en geloof me, zoveel heb je niet nodig.
:)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou de Zen echt willen kopen, maar zit met die kutgarantie in mijn maag, maar 12 maanden. Als die plug van de koptelefoon na die 12 maanden het begeeft ben ik echt mooi de lul en een reparatie kost vast een hele hoop duiten. Op mp3man kon ik de garantie al niet verlengen, nu maar hopen dat het op mp3.direqt wel kan.

Kan dat vast wel bij een winkel doen, maar daar is de zen meteen stukken duurder of weten jullie nog een winkel waar dat wel voro een prikkie kan en de zen ook rond de 190 kost inclusief adapter???
Baal echt als een stekker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 140653 schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:07:
Ik zou de Zen echt willen kopen, maar zit met die kutgarantie in mijn maag, maar 12 maanden. Als die plug van de koptelefoon na die 12 maanden het begeeft ben ik echt mooi de lul en een reparatie kost vast een hele hoop duiten. Op mp3man kon ik de garantie al niet verlengen, nu maar hopen dat het op mp3.direqt wel kan.

Kan dat vast wel bij een winkel doen, maar daar is de zen meteen stukken duurder of weten jullie nog een winkel waar dat wel voro een prikkie kan en de zen ook rond de 190 kost inclusief adapter???
Baal echt als een stekker :(
Volgens mij is dat gedoe met de plug een probleem met de eerste versie.... en als je het probleem hebt merk je het snel genoeg.... (de mensen hier op het forum wel iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe weet je wanneer het een 1e of 2e versie is? :?

Ja als dat zo is dat deze mensen binnen een jaar al last kregen van die plug, dan is het wel te doen idd. Jammer dat ze bij Creative geen 24 maanden garantie geven net als bij iRiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ViperGTS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:46:

Stekker is zelfs hetzelfde volgens mij, dus dat is helemaal mooi toch?

Verder zal het wel schelen in prijs vanwege de lage dollarkoers, verder nauwelijks btw (krijg je zelfs terug) en prijzen zijn onderhandelbaar.

Hmm... zie net 399 dollar = 186 euro (voor 5gb versie). Wel met riemclip, tasje en stroomadapter.....
Straatprijs zal waarschijnlijk wel lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
de 20 gig versie van de Zen die nu alleen in Asie verkrijgbaar is...er zijn nog GEEN plannen het uti te brengen in USA dus al helemaaaal niet in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141677

ik heb dit weekend mijn zen meegenomen naar een concert
heb opnames gemaakt maar er zit een hoop gekraak in
is het mogelijk om deze qualiteit te verbeteren
is het mogelijk om deze opname te zuiveren?
en wat kan ik doen om voortaan zonder kraak op te nemen?

alvast super bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Sorry als ik het ergens in deze topic gemist heb, maar is er al een datum bekend waarop de 6GB versie leverbaar wordt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Laatst online: 09:22

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 141677 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:07:
ik heb dit weekend mijn zen meegenomen naar een concert
heb opnames gemaakt maar er zit een hoop gekraak in
is het mogelijk om deze qualiteit te verbeteren
is het mogelijk om deze opname te zuiveren?
en wat kan ik doen om voortaan zonder kraak op te nemen?

alvast super bedankt _/-\o_
ligt het niet gewoon aan je mic? breuk in de kabel mss?

Maar geluid met kraak is denk ik niet beter te krijgen. Mss dat het trouwens kan met van die software om oude (lp) platen naar mp3 te zetten mogelijk, maar geef je weinig kans eigelijk.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62374

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Zen Micro. Ik ben er al even mee bezig geweest, maar op een of andere manier is de bestandsoverdracht er traag.
Het overzetten van 70 Mb vraagt minimaal 2 minuten. Dat lijkt mij wat lang voor USB 2.0, of niet?

Ik heb een Asus K8n E-Deluxe MB met AMD64 3200+ cpu.
Firmware: 1.02.05

Zou het kunnen zijn dat de USB 2.0 drivers niet geinstalleerd zijn en alles dus op USB 1.0 werkt? Is dit ergens te controleren? Ik kan namelijk geen USB 2.0 drivers voor dit MB vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

De zen heeft in ingebouwde mic Hu9o ;)

Wellicht dat het geluid bij het concert te hard was? Dat op die manier de mic overstemd is geraakt, hij is ook bedoeld voor spraak eigenlijk... en niet voor concerten bootleggen ;)

70mb hoort voorbij te vliegen ongeveer, geen 2 minuten over doen. Klink als 1.0 snelheid en da's wel raar gezien je specs

Misschien moboupdate dingen :?

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 12-04-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141677

Hu9o schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:54:
[...]
ligt het niet gewoon aan je mic? breuk in de kabel mss?

Maar geluid met kraak is denk ik niet beter te krijgen. Mss dat het trouwens kan met van die software om oude (lp) platen naar mp3 te zetten mogelijk, maar geef je weinig kans eigelijk.
uh? mic? die zit er in dus knak in kabel :? lijkt me niet..... maar bedankt voor de tip over de software
steveman schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:59:
De zen heeft in ingebouwde mic Hu9o ;)

Wellicht dat het geluid bij het concert te hard was? Dat op die manier de mic overstemd is geraakt, hij is ook bedoeld voor spraak eigenlijk... en niet voor concerten bootleggen ;)
ja dacht ook al waar ik dan een losse mic moest halen :?
denk ook dat ik te dicht bij het geluid stond....
en ja ik weet dat het stout is om te bootleggen........ }) maar als je nou eenmaal zoon opneem dingie heb.... wil ik toch proberen of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:25
Hmm ik heb ook even een vraagje

Ik heb afgelopen zaterdag ook de Zen Micro gekocht bij de Media Markt (was in de aanbeiding voor 188euro) , alleen nu is het zo dat ik geen 2e batterij heb meegeleverd. Klopt dit :? . De batterij die er nu in zit gaat maar 4/5 uur mee ongeveer. ik wel de 1 na nieuwste firmware erop. Gaat het helpen om met deze nieuwste versie 1.0.1.05 te updaten zodat de batterij langer mee gaat i..p.v 4/5 uur ? (de versie nu er nu op staat is 1.0.1.03)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik geloof niet dat firmware het betterijverbruik enorm zal verbeteren en die tweede batterije was maar een actie ten tijde van de introductie, die zit er nu niet meer bij.

Verder dacht ik dat zo'n accu pas na enkele keren opladen maximale prestaties gaat leveren, hoewel je die 12 uur waarschijnlijk nooit gaat halen, want die is gemeten onder perfecte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 62374 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 01:23:
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Zen Micro. Ik ben er al even mee bezig geweest, maar op een of andere manier is de bestandsoverdracht er traag.
Het overzetten van 70 Mb vraagt minimaal 2 minuten. Dat lijkt mij wat lang voor USB 2.0, of niet?

Ik heb een Asus K8n E-Deluxe MB met AMD64 3200+ cpu.
Firmware: 1.02.05

Zou het kunnen zijn dat de USB 2.0 drivers niet geinstalleerd zijn en alles dus op USB 1.0 werkt? Is dit ergens te controleren? Ik kan namelijk geen USB 2.0 drivers voor dit MB vinden.
Moet je usb 2.0 niet aanzetten in de bios?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Possible schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:12:
Hmm ik heb ook even een vraagje

Ik heb afgelopen zaterdag ook de Zen Micro gekocht bij de Media Markt (was in de aanbeiding voor 188euro) , alleen nu is het zo dat ik geen 2e batterij heb meegeleverd. Klopt dit :? . De batterij die er nu in zit gaat maar 4/5 uur mee ongeveer. ik wel de 1 na nieuwste firmware erop. Gaat het helpen om met deze nieuwste versie 1.0.1.05 te updaten zodat de batterij langer mee gaat i..p.v 4/5 uur ? (de versie nu er nu op staat is 1.0.1.03)
Ik zou 1.02.05 erop zetten... is de nieuwste

Daarnaast zijn een paar cycles van ontladen (bijna helemaal leeg maken) en weer opladen ook goed voor het uithoudingsvermogen van je batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ik ga zo meteen 2 Micro's halen :)

Ben erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Magic666 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:09:
Ik ga zo meteen 2 Micro's halen :)

Ben erg benieuwd...
Dan heb je wel 2 accu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134574

Ik ga m ook zo kopen, eens bij de media markt kijken wattie kost en anders bestel ik hem online.

Moet ik nog ergens op letten als ik hem online koop? Garantie? en dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Over de batterij, het is aangetoond en bewezen en onderbouwd door gebruikers dat de batterij langer meegaat als je de nieuwe firmware erop zet, gewoon dus die 1.02.05 ofzo erop zetten dus!. Enne verder, dat met die 2e batterij was lang geleden bij de eerste 15000 zens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122757

Ik heb gister een zen micros gekocht een zwarte. Helaas geen 2de gratis battery.
Maar goed, ik ben wel zo blij als een klein kind er mee, ik ontdek allerlei nieuwe dingen...

:)
Meteen effe de firmware geupdate... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 134574 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:18:
Ik ga m ook zo kopen, eens bij de media markt kijken wattie kost en anders bestel ik hem online.

Moet ik nog ergens op letten als ik hem online koop? Garantie? en dat soort dingen?
Bij mm kost hij 188 euro, staat 3 posts hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:25
yup klopt. idd een aanbieding bij de mediamarkt voor 188 euro. Thx voor de replys alvast. dan ga ik even de firmware updaten :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe hoor je trouwens het alarm :S Komt toch niet uit de oordopjes of wel dan 8)7

En hoe kun je nu weten of het een 1e versie of een tweede versie is?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Hu9o schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:05:
[...]

Dan heb je wel 2 accu's :)
Hoe leg ik mijn vriendin uit dat haar Zen het niet doet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 140653 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:24:
Hoe hoor je trouwens het alarm :S Komt toch niet uit de oordopjes of wel dan 8)7

En hoe kun je nu weten of het een 1e versie of een tweede versie is?????
Sluit je em aan op je speakers oid ;)

offtopic:
btw ":S" is een msn smiley, en geen GoT smiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de mediamarkt issie dus gewoon 199 euro, ik ben er vanmiddag geweest...

En ze hadden alleen nog maar de zilveren |:(

Dat wordt online bestellen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disiesel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:01
Hoi, ik had een vraagje.
Aangezien ik van plan ben een Zen Micro aan te schaffen zodat ik hem mee kan nemen voor mijn schoolreis naar Engeland.
Vroeg ik me af of dat het een universele adapter is of moet ik er een losse bijkopen?
Ik heb al rondgekeken, maar kon niks echt vinden aan info.

Sorry als dit toch al voorbij is gekomen, dan heb ik erover heengekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Anoniem: 134574 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:44:

Iedere Mediamarkt is ook anders qua prijs en assortiment.
Of het was gewoon een aanbieding die niet meer geldt, kan ook :)

[ Voor 53% gewijzigd door Piggen op 12-04-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Disiesel schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:48:
Hoi, ik had een vraagje.
Aangezien ik van plan ben een Zen Micro aan te schaffen zodat ik hem mee kan nemen voor mijn schoolreis naar Engeland.
Vroeg ik me af of dat het een universele adapter is of moet ik er een losse bijkopen?
Ik heb al rondgekeken, maar kon niks echt vinden aan info.

Sorry als dit toch al voorbij is gekomen, dan heb ik erover heengekeken 8)7
kijk op pag. 6 van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18

ko9

Anoniem: 134574 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:44:

ik was vandeweek bij MM R'dam centrum en daar was ie 216,- maar ze hadden hem nog in bijna alle kleuren volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha, ik was in Amsterdam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm dat zijn nog behoorlijke prijsverschillen dus... had ik eigenlijk niet verwacht!

offtopic:
[quote]Anoniem: 134574 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:44:

Dat wordt online bestellen dus :)[/quote]

hey, niets tegen zilver he! O-)

[ Voor 66% gewijzigd door steveman op 13-04-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 12:03

Shapeshifter

Get it over with

Het is toch zo dat iedere vestiging van de Mediamarkt haar eigen prijzen bepaald voor de prodicten. Of zit ik er nu naast :?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

stomme vraag misschien maar waar zit de stop knop? Ik mis hem compleet?
Of is de speler uit zetten de enige manier om het te stoppen? (hij speelt belachelijk snel de muziek weer als je hem aanzet! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja als ik de supermarkt oid in loop zet ik het uit... en weer aan als ik naar buiten loop, speelt ie idd heel snel weer je mp3tje af :)

Als ie even moet stoppen zet ik hem op pauze.

Dus ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Opzich wel vreemd natuurlijk.... echt te laten stoppen door hem uit te zetten?
Geeft verder niet hoor ;)

Maar wat een verdomd mooi spelertje! In mijn ogen stukken beter dan mijn oude Ihp-120!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Je zet m op pauze en met een minuut of wat gaat ie automatisch uit...... Vind dat wel prettig werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 07:30
In principe is pauze ook stop. Alleen vind ik pauze beter, omdat de speler dan onthoud waar je gebleven bent, dat is bij stop niet het geval.

Ik ben nu sterk aan het overwegen om dit hoesje te halen, heeft iemand deze al?
Afbeeldingslocatie: http://pdaden.com/shop/images/CLC4CreativeZen_opened.jpgAfbeeldingslocatie: http://pdaden.com/shop/images/CLC4CreativeZen_top.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

ah ok! Hij gaat idd na 5 minuten automatisch uit. Dat ie, als je hem op pauze zet, dan verder gaat wist ik niet. Maar dat is wel beter ja :)

Hoesje heb/ken ik niet, maar als ik heel eerlijk ben vind ik ze niet zo mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Hij is van PDADEN, is al vaker dit topic langsgevlogen..in dit deel zelfs *zucht*

ANYWAY, heb een aantal mensen gesproken die elders wonen, die hebben em besteld, duurde paar weken voordat ie er was, maarja, ze leveren internationaal dus...ik vind em erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je 'm op pauze zet en hij gaat uit, staat ie dan op stand-by na enkele minuten of is hij dan ook helemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
Zoals je het zelf al zegt, hij gaat dan helemaal..uit (i think)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 21-07 08:55

Videopac

Rommelt wat aan.

Wanneer komt de 6GB versie?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Das nog niet bekend.... zie startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ben me momenteel aan het orienteren op mp3 gebied. De Zen Micro lijkt wel een aantrekkelijke optie met al z'n mogelijkheden voor een redelijke prijs. Wat me echter zorgen baart zijn die berichten van een leeglopende batterij als de speler uit staat. Hoe zit het daar nu mee? Hebben alle Zen's dat, of is het iets dat incidenteel voorkomt? Ik zie het echt niet zitten om iedere keer bij het uitschakelen de batterij eruit te halen, en een speler die ik niet een paar dagen kan laten liggen zonder bij te laden is voor mij geen optie. Daarnaast ben ik een beetje huiverig door de vele verhalen van defecte koptelefoon-aansluitingen. Maar misschien dat ze daar iets aan gedaan hebben bij de nieuwe 6GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 12-07 21:41
Zag dit in een review staan:
Creative Labs rates the battery life of their Zen Micro at 12 hours of use in between charges. Initially we found this to be pretty accurate with about 10-11 hours of use before we had to charge our unit. What we also found out was after about a month and a half of use that we were lucky to get 4 hours out of the battery before we had to charge it. Creative uses lithium-ion battery packs, but for some reason our batteries would drain very quickly. We even left the player plugged into its charger for a day and a half, and then unplugged it to see if it could keep its charge. After three days of simply sitting there and not in use, our test unit was drained dry. We tried this on two separate Zen Micro players just to be sure, and they both did this. Hopefully Creative finds a fix or there will be a lot of upset people out there.
http://reviews.designtech...2180_main10908_page3.html

Nu had ik ook wel graag geweten hoe het hiermee zit. Het is namelijk niet echt praktisch dat ie leegloopt terwijl hij "uit" staat. Laat staan telkens de batterij eruithalen.... 8)7

[edit]

Kan het ook niet zijn dat dit enkel bij de eerste revisie voor kwam/komt?

[ Voor 5% gewijzigd door Frigolamptje op 14-04-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dit is niet hoe ik het beleef eigenlijk...

Ik heb m'n zen nu ruim 4 maanden en na een dagje in de taxi, waar ik er zo'n 5 uur naar luister, kom ik thuis met soms wel 2 streepjes power over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb hem gister ff opgehaald van de mediamarkt. Heb voor de zwarte gelozen want vond die toch wat cooler als die andere kleurtjes. Moet zeggen ik vind het gefade oplichten er wel vetjes uitzien.
Na een nieuwe firmware upgrade draait hij als een trein. Stond wel verbaasd te kijken dat het HDtje van 5Gb maar 4,7Gb aangeeft, maar dat is natuurlijk logisch.
De gebruiksvriendelijkheid van de Creative Zen Media Explorer vind ik een beetje laag, ik gooi liever me mp3tjes er zelf op ipv het gebruiken van de Media Explorer. Het is ook een stuk sneller ;)
Uiteindelijk ben ik er tervreden mee, en ben blij dat ik niet heb gekozen voor de Pispod van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140318

quicksilvernet schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:22:
en ben blij dat ik niet heb gekozen voor de Pispod ipod van Apple.
Waarop heb je dit gebasseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha....Jerry!! Jerry!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Heb mijn Micro ook al een behoorlijke tijd en ben er wel blij mee. Qua uiterlijk en functionaliteit is hij beter dan de iPod Mini IMO en daarbij is-ie ook nog eens een tikkie goedkoper :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:41:
Heb mijn Micro ook al een behoorlijke tijd en ben er wel blij mee. Qua uiterlijk en functionaliteit is hij beter dan de iPod Mini IMO en daarbij is-ie ook nog eens een tikkie goedkoper :)
welke functionaliteiten zijn dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 12-07 21:41
Fm radio/recorder, verwijderbare batterij, microfoon,.... er zijn er zoveel... :)

Bekijk zelf eens de specs en je kan niet ontkennen dat de zen micro op papier hel wat meer te bieden heeft.

Laten we er nu aub geen ipod mini-zen micro discussie over maken. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ding klinkt toch steeds verlijdelijker ...

ipod mini is 200 en de zen micro ook (@ media)

denk zodra me vakantie geld er is echt goed na ga denken.

batterij duur vind ik allen wel laag 10 uur vs 18 van ipod

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 140318 op 15-04-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124963

Misschien een hele duffe, domme vraag...

Eerst even een inleiding ;) Sinds vanochtend beschik ik over een Zen Micro (ja, ja een zwarte...), thuis meteen trots uitgepakt, opgeladen (kreeg eerst nog een ''hang up'', maar daar heb ik nu geen last meer van, was wel even schrikken :x). Software op de pc geinstalleerd, de opgeladen micro eraan gehangen. Vervolgens wat nummertjes erop gezet om te kijken of het allemaal werkte, en ja er was geluid ;) Maar toen... naar de site van Creative gegaan, Auto update... Update hij eerst de firm ware van xx.xx naar 1.02.05, vervolgens wilde hij hem updaten naar de laatste 2.00.12, alles lijkt goed te gaan... Opnieuw opstarten... nog een keer opnieuw opstarten (en dat in maximaal vijf minuten...) nog een keer opnieuw opstarten... Wil hij niet opnieuw opstarten :S Dan maar handmatig... uit/aan, zegt hij dat hij aan het updaten is (de pc, niet eens de micro, die was wel leuk op het ''Docked scherm'' aan het draaien, maar geen Firm ware update :x). Zo gaat dat nog een tijdje door.. zat al tien minuten te wachten.. en nog geen resultaat (het balkje van het upgraden was al buiten het scherm :S). Ik heb het vervolgens maar gesloten.. En gekeken welke Firm Ware er nu op mijn Micro stond.. Dat was dus versie 1.02.05, ik balen... nog een keer proberen... Ik heb het nog vier keer geprobeerd.. en het resultaat was hetzelfde.. Niets ! Nog steeds versie 1.02.05...

Las ik in het start topic dat de laatste versie, 2.00.12, voor de batterijprocedure etc. zou zorgen.. Er staat echter op de creative site, dat dit versie 1.02.05 is die hiervoor zorgt. Versie 1.02.05 is ook ''nieuwer'' (release datum ergens in maart 2005). Versie 2.00.12 is er sinds december, en zorgt er alleen maar voor dat je iets kan doen met de micro betreffende de Play For Sure functie... Nu komt dus mijn vraag... Is er iets met mijn Zen waardoor hij het niet pakt ? Ligt het aan mij en moet ik door blijven gaan totdat balkje er aan de zijkant van mijn monitor uitkomt ? Of hebben jullie andere suggesties ? (of zeur ik gewoon en is 1.02.05 wel de laatste versie en kan ik niet lezen... 8)7)

Alle hulp is welkom, alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124963 op 15-04-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb mijn Zen Micro vorige week vrijdag terug gestuurd als RMA naar Creative. ze zijn vrij snel in het terugsturen van het apparaat, ook hebben ze track-and-trace waarmee je kan zien waar je zending op het moment is.

Heb hem nog niet binnen maar hij is alweer op Schiphol dus ik denk dat hij maandag wel ariveerd.
goed van ze hoor.

Nu nog hopen dat die koptelefoonaansluiting inderdaad beter is in de "nieuwe" versie. mij is verteld van wel. maarja, dan kan ook zijn gezecht om moeilijke vragen te verkomen. ;)

ik mis het wel. elke dag treinen duurt nu gewoon veel langer :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.