Het Creative Zen Micro topic deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej,

zou het kunnen dat die usb connecter u batterij ongelofelijk verslecht?
want nu heb ik hem volledig leeg laten lopen en volledig terug opgeladen (duurde 3 uur) en nu speelt hij 3 uur en er is nog geen blokje af gegaan dus...

maar andere keren wel :x
raar geval.

xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:21
Klantendienst (dus voor garantie en dergelijke):
Nederland http://nl.europe.creative.com/support/contact/

En ja, het voelt wat raar in het begin, maar je mag de usb draad er hard induwen. Het zou kunnen dat het bij jou aan dat ligt (of aan een gebrek aan geduld ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah nu durft ik hem niet via pc op te laden...

want ik moet gwn 10 uur non stop kunnen luisteren.

xyus

en nog iets,
om hem snel te laten leeglopen, maakt het veel uit als de oortjes er niet insteken? gwn om hem et laten leeglopen (harste volume) en dan weer helemaal op te laden.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:47:
he,

ik krijg maar geen reply van creative...

vind het echt niet leuk van die slechte batterij! Ik koop dat ding zodat ik naar italie ga lekker in de auto kan luistere en nu krijg ik dit =(

dit kan gewoon niet... (ik koop dus nix meer van creative)

xyus
Ik heb voor mijn piep en rumble al een week geleden een mail gestuurd naar Creative. Maar nix geen reply (24 uur? dagen zullen ze bedoelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek goede oordopjes voor mijn zen micro liefst met zo een stekkertje zonder knik .. net zo als bij de creative oordopjes dus maar niet al te duur, weten jullie miss wat ??
Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/188526/17983.jpg
is dit iets?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:24:
ik zoek goede oordopjes voor mijn zen micro liefst met zo een stekkertje zonder knik .. net zo als bij de creative oordopjes dus maar niet al te duur, weten jullie miss wat ??
[afbeelding]
is dit iets?
Valt moeilijk te zeggen natuurlijk. Merk? Gebruikerservaringen? Met een foto ben je niet veel.
Wat is 'niet duur' ? Kwaliteit heeft een prijs, en voor zo'n kwalitatief goede speler zijn duurdere oortjes geen overkill. Voor minder dan 50€ heb je Sharp MD33's, zo ongeveer de top binnen die prijsklasse. Helaas niet in europa te verkrijgen. Gelukkig heeft creative net dezelfde oortjes (EP830 of zoiets, kijk in het topic 'wat zijn goede oordopjes? deel 5'.) Ik zelf heb Sony EX-71SL's (hier in belgie 54€) . Deze vind ik schitterend klinken, maar ze hebben hun nadelen, zoals de gebrekkige draadkwaliteit. Ik zou alleszins voor in-ear oortjes gaan. Eens je die kent, wil je niets anders, echt ongelooflijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 27-06-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt ik zal even kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb vanmiddag mijn Zen Micro 5 Gb gehaald, hij is nu aan het opladen, heb net de firmware geupgrade. :)
het is schijnbaar een oudere versie want ik heb er gewoon een riemclip bij gekregen enzo.

Mooi is ie hè.. :D *geeft hem een aai O+ *

Maar nu vraag ik me af, zijn er al andere applicaties voor geschreven..?

Lijkt mij een perfect scherm voor tetris oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn zen micro een paar dagen maar volgens mij heb ik wat vreemds aan de hand met de microfoon functie. Ik meende me te herrineren van de test-micro in de winkel dat bij de microfoon-functie die 2 balkjes die je ziet heel snel reageren.
Bij mij micro komen de balkjes nooit onder helft (??) en reageren heel laat en weinig op geluiden. Het opgenomen heeft ook een zoemend geluid in de achtergrond ...

nog iemand die dit heeft, is het normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren Creative Zen Micro gekocht.
Dacht dat ik de noodzakelijke programma's van de bijgeleverde cd had geinstalleerd, maar krijg bij het aansluiten van de Zen via (gecontroleerde) usb-poort de boodschap: onbekend apparaat.
Ben niet zo'n handige en ervaren computergebruiker. Wel een nieuwe verder goed functionerende computer met adsl, eerder creative muvo geinstalleerd.
Heeft iemand een tip voor me?
Alles eerst weer de-installeren of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:42:

Alles eerst weer de-installeren of zo?
Dat lijkt me een goed begin, zorg er dan ook voor dat de software van de Muvo verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:28

d-motion

zow... en dan nu...

Kun je eigenlijk ook joggen met dit soort apparaten aangezien je hier een hdd inzit?

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ook ooit last gehad met die riemclip? Die van mij is nu dood. Althans, het veertje. Maar ik had opgebeld (via skype: 2 cent per minuut, 14 cent in totaal ;) ) En nu krijg ik een nieuwe opgestuurd, prima service! Battery ben ik nog steeds niet heel erg over te spreken, maar 6 uur haalt ie nu wel. Komt langzaam op gang, maar geduld is een schone zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Zen Micro. Ik heb hem per ongeluk laten vallen en nu krijg ik alleen nog maar het Creative logo te zien :'( . Kheb een andere accu geprobeerd, die doet niet :'(
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:38:
Ik heb een probleem met mijn Zen Micro. Ik heb hem per ongeluk laten vallen en nu krijg ik alleen nog maar het Creative logo te zien :'( . Kheb een andere accu geprobeerd, die doet niet :'(
als je hem hebt laten vallen denk ik dat ie gewoon kapot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disclaimer :Geheel op eigen risico!!! Je kunt me niet verantwoordelijk houden hiervoor.

Maak je Zen open, dan zie je een rode emulsator. Die moet je erafhalen (voorzichtig!!!) Dan ga je naar de snackbar, koopt een potje mayonaise en een lolly (lees verder om te zien waar het voor is) . Je koopt ook een klein beiteltje bij de gamma ofzo... Nu sla je met de beitel je Zen aan gort, en troost je je zelf met een lolly en mayo als dipsaus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:31:
[...]
Disclaimer :Geheel op eigen risico!!! Je kunt me niet verantwoordelijk houden hiervoor.
[...]
:/
Doe eens aardig, die jongen z'n Zen is stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Prang schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:27:
Kun je eigenlijk ook joggen met dit soort apparaten aangezien je hier een hdd inzit?
Voor joggen is een harddisk-based speler niet geschikt, tenzij je een plaats kunt vinden waar hij niet continu schokken ontvangt. (In je hand, bijvoorbeeld. Daar heb ik mijn speler ook als ik aan het rennen ben voor de bus. Zorg dat hij onderweg je hand niet verlaat).
Een flash-based speler is meer geschikt, die heeft geen bewegende onderdelen. Een N200 van 1GB is misschien een optie?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Laat de speler zijn harde schijf controleren in het verborgen menu. Schakel de speler uit, haal de batterij eruit en zorg dat de USB-kabel niet is aangesloten.
Haal nu de aan/uit-schakelaar naar de aan-stand, en houd deze daar vast terwijl je de batterij terug in de speler stopt. Laat de schakelaar niet los tot je Recovery mode ziet staan.
Kies hier voor Clean Up; en geef de speler een uur de tijd om de harde schijf op te ruimen. Kies daarna voor Reboot, en probeer of deze nu verder komt.
Vallen is een breed begrip, hoeveel meter heeft hij afgelegd?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:25:
[...]

Laat de speler zijn harde schijf controleren in het verborgen menu. Schakel de speler uit, haal de batterij eruit en zorg dat de USB-kabel niet is aangesloten.
Haal nu de aan/uit-schakelaar naar de aan-stand, en houd deze daar vast terwijl je de batterij terug in de speler stopt. Laat de schakelaar niet los tot je Recovery mode ziet staan.
Kies hier voor Clean Up; en geef de speler een uur de tijd om de harde schijf op te ruimen. Kies daarna voor Reboot, en probeer of deze nu verder komt.
Als hij valt geeft hij meestal de geest. I heb hem enkele keren laten vallen maar de laatste keer was er ook te veel aan. Schijfje was gecrasht, oplossing: nieuwe halen met je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:25:
[...]

Thx, hij is nu aan het 'up cleanen' :P Ik hoop dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij,

ik heb de oplos voor mijn probleem gevonden.
de batterij duur.
als ik hem via de usb kabel op lade (pc connectie) ging de batterij 120m mee of stel dat ik nog 50proc batterij juice had en ik stak hem dan in mijn p hetzelfde prob DUS wat doe ik om dit te omzeilen.

ik laad de batterij helemaal vol via stopcontact - steek hem dan in pc - pc kan hem dan niet meer bijladen.
prob opgelost =)

Xyus (batterij gaat bij mij 9 uur mee op vol 25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:19:
[...]

Als hij valt geeft hij meestal de geest. I heb hem enkele keren laten vallen maar de laatste keer was er ook te veel aan. Schijfje was gecrasht, oplossing: nieuwe halen met je garantie.
Lomp vind ik dat, je laat hem toch zelf vallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan makkelijk. slaat echt niet over ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:48:
kan makkelijk. slaat echt niet over ofzo.
Het is dan ook geen grammofoonplaat. De harddisk draait alleen als de buffer (bijna) leeg is. Op dat moment is de speler gevoelig voor schokken.
Daar is geen indicatie voor op de speler; dus het is van belang dat je er normaal mee omgaat. Als je moet rennen voor een trein of bus; hou de speler in je hand, of houd hem door je jaszak heen vast zodat het niet alle kanten op stuitert.
Als je daar niet op kunt/wilt letten zijn er speciale flash-spelers ontwikkeld zonder bewegende delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn Zen via usbkabel met computer verbind dan blijft computer melden: onbekend apparaat.
Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en die me kan helpen (besturingssysteem Windows XP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:01

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb het iemand zien doen in Schotland, dat viel wel op want hij was de enige die niet met een Ipod liep :) En hij had een goede conditie dus hij deed het wel vaker :Y)

Het is dat ik zelf ook nog een flashplayer heb liggen die ik in die gevallen pak, anders loop ik zonder muziek denk ik, dat geshake kan gewoon niet goed zijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Nog even één vraag. ben hem nu aan t opladen, wanneer is ie vol?
Hij geeft nu 3 streepjes aan, en wisselt dat af met het stroomteken.

Stopt ie vanzelf met opladen, of is 3 streepjes echt vol? :)

Staat trouwens niet in het boekje. :|
Als ik mijn Zen via usbkabel met computer verbind dan blijft computer melden: onbekend apparaat.
Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem en die me kan helpen (besturingssysteem Windows XP)?
Windows XP, eerst de software installeren etc. Dan pas de Zen eraan hangen. (Dit is met veel externe hardware trouwens, eerst de drivers installeren dan pas hardware eraan koppelen. :) )

Dus: Zen afkoppelen, software eraf gooien, drivers eraf gooien.
Dan drivers erop (eventueel de gedownloade) en dan pas je Zen eraan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

endless schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:00:
Nog even één vraag. ben hem nu aan t opladen, wanneer is ie vol?
De verlichting van de Play/Pause knop pulseert zolang de speler aan het laden is. Zodra het pulseren ophoudt is hij klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Tony Vroon schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:42:
[...]

De verlichting van de Play/Pause knop pulseert zolang de speler aan het laden is. Zodra het pulseren ophoudt is hij klaar. :)
Toch niet alleen die knop? Ook de fancy rand rondom de voorkant :) En van de witte versie geeft zo'n beetje de hele voorkant licht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Reinier schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:46:
[...]

Toch niet alleen die knop? Ook de fancy rand rondom de voorkant :) En van de witte versie geeft zo'n beetje de hele voorkant licht 8)
hehe, nee alles stopt dan met pulseren. Je hoort trouwens ook de 'plong' van windows die je hoort als je externe hardware loskoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

MMach schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:09:
[...]

hehe, nee alles stopt dan met pulseren. Je hoort trouwens ook de 'plong' van windows die je hoort als je externe hardware loskoppelt.
Ook als je hem via het stopcontact oplaadt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch jammer dat zoveel mensen problemen met het apparaat hebben, terwijl hij bij mijn nog tip top in orde is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:28:
toch jammer dat zoveel mensen problemen met het apparaat hebben, terwijl hij bij mijn nog tip top in orde is ;(
Jah hier ook, ach laten we ons troosten met de gedachte dat het ding bij ons piekfijn werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:28:
Ik denk dat het beeld toch al snel vertekend. Er zijn weinig postings als:
"De mijne doet het al vanaf het begin perfect _/-\o_ "

Het blijft namelijk toch zo dat iemand pas post als er wat te vragen of op te merken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne doet het al vanaf het begin perfect _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De eerste die ik had werkte dus níet perfect, deze is snel door Creative vervangen en de witte die ik nu een weekje ofzo heb werkt vanaf het begin perfect _o_

Over een paar dagen hoop ik ook de afstandsbediening te hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Oké, danku voor het antwoord kwa opladen. Ik laadt hem trouwens op via t stopcontact.. :)
Nu maar wachten tot het pulserende lichtje uit is.. Dan muziek luisteren! :7

Heb net trouwens nog even zitten luisteren.. Er komt echt supergeluid uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:57:
De mijne doet het al vanaf het begin perfect _O_
Same here, ik had toch wel wat zorgen nadat ik dit topic door had gelezen, maar hij werkt perfect hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag ook mijn zwarte Zen Micro ontvangen. Na de eerste keer opladen Firmware upgrade gedaan naar firmware 2.11.02. Muziek erop gezet. Beetje geluisterd, en veel door de menu's gelopen was de batterij na een uurtje of 4 leeg. 2e keer opgeladen en 's avonds nog een uurtje geluisterd zonder verder veel toetsen aan te raken. Nu 2 dagen later zet ik net de Micro aan. Hij had al wat moeite met opstarten. Duurde een seconde of 15. Bleef op Creative logo staan. Wat blijkt staat mijn batterij nog maar op 1 streepje. 8)7 Daar wordt ik niet zo blij van. Ik eerst dit forum en het forum van creative doorzocht, maar echt veel wijzer wordt ik niet.
Dus ik heb hier een paar vragen over:

Heeft deze firmware 2.11.02 nu last van batterie drain?
Of kan ik beter terug gaan naar firmware 1.02.05, indien mogelijk. Want zover ik heb kunnen vinden heeft deze firmware geen last van batterie drain. Moet dan alleen weer de software van Creative gebruiken wat ik eigenlijk niet wil.

En dan las ik nog het verhaal van over het wel of niet verwijderen van de koptelefoon plug uit je micro als je hem een tijdje niet gebruikt. Dat schijnt ook batterie drain te voorkomen.

Oh en dan las ik in de topicstart nog het punt dat je eerst het nummer moet stoppen voordat je de micro uitzet. Maar een echte stoptoets heeft ie toch niet. Hier wordt vast bedoeld, eerst op pauze drukken en dan Zen Micro uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:01

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:08:
Afgelopen vrijdag ook mijn zwarte Zen Micro ontvangen. Na de eerste keer opladen Firmware upgrade gedaan naar firmware 2.11.02. Muziek erop gezet. Beetje geluisterd, en veel door de menu's gelopen was de batterij na een uurtje of 4 leeg. 2e keer opgeladen en 's avonds nog een uurtje geluisterd zonder verder veel toetsen aan te raken. Nu 2 dagen later zet ik net de Micro aan. Hij had al wat moeite met opstarten. Duurde een seconde of 15. Bleef op Creative logo staan. Wat blijkt staat mijn batterij nog maar op 1 streepje. 8)7 Daar wordt ik niet zo blij van. Ik eerst dit forum en het forum van creative doorzocht, maar echt veel wijzer wordt ik niet.
Dus ik heb hier een paar vragen over:

Heeft deze firmware 2.11.02 nu last van batterie drain?
Of kan ik beter terug gaan naar firmware 1.02.05, indien mogelijk. Want zover ik heb kunnen vinden heeft deze firmware geen last van batterie drain. Moet dan alleen weer de software van Creative gebruiken wat ik eigenlijk niet wil.

En dan las ik nog het verhaal van over het wel of niet verwijderen van de koptelefoon plug uit je micro als je hem een tijdje niet gebruikt. Dat schijnt ook batterie drain te voorkomen.

Oh en dan las ik in de topicstart nog het punt dat je eerst het nummer moet stoppen voordat je de micro uitzet. Maar een echte stoptoets heeft ie toch niet. Hier wordt vast bedoeld, eerst op pauze drukken en dan Zen Micro uitschakelen?
Volgens mij op pauze zetten en naar het begin van een nummer zappen, dan hoeft ie niet te onthouden waar ie is lijkt me. Maar ik snap werkelijk niets van die toestanden, heb ik geen last van, kan er ook door komen omdat ik hem dagelijks gebruik misschien...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Sjit. Het was vrij donker op mijn kamer, ik was een spelletje aan het spelen, ik zat ongemakkelijk en schuif dus mijn pc een centimeter of twintig naar voren, verder onder mijn bureau in. Blijkt nu dat ik hem bij dat schuiven/verplaatsen precies met zo'n pootje op de uitgang van de PC-Zen kabel heb gezet, waardoor dit dus verbogen is. Zijn die kabels standaard, of uniek voor de Zen?

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De kabel is standaard. Het is gewoon een mini-USB plug, weet niet of die een officiële naam heeft, maar je komt dezelfde plug tegen bij andere mp3-spelers en digitale camera's (mijn Canon Powershot S45 bijvoorbeeld).
Kabeltjes zijn vast wel ergens los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

De kabel:
Deze, of deze, of bijvoorbeeld deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Of anders deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Maar eigenlijk moet de kabel wit zijn, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

fmb schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:10:
[...]
Gistermiddag ontdekte ik dat mijn geluid (op een of beide oordopjes) uitviel zodra je ook maar iets de stekker aanraakte. Het wordt allemaal goed opgelost, ben nog steeds erg happy met mijn Zen Micro, ik zal het alleen een paar dagen zonder hem/haar moeten stellen. :'(
Met een beetje mazzel heb ik morgen weer de beschikking over een Zin Micro :D
30 Jun 200505:26Birmingham HubSorted by offshore gateway

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 30-06-2005 18:19 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

fmb schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:17:
[...]

30 Jun 200505:26Birmingham HubSorted by offshore gateway
Ik kreeg hem inderdaad 1 dag na bovenstaande melding, dus de kans is aanwezig dat je hem morgen hebt :)
Veel plezier alvast met je nieuwe unit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje, kan iemand kijken bij de microfoonmodus of zijn 2 balkjes nooit onder de helft uitkomen ? Zou dit gewoon graag even willen weten

Dank bij voorbaat voor degene die even wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:52:
Kort vraagje, kan iemand kijken bij de microfoonmodus of zijn 2 balkjes nooit onder de helft uitkomen ? Zou dit gewoon graag even willen weten

Dank bij voorbaat voor degene die even wil kijken
als het hier gewoon stil is staan de 2 balkjes idd ongeveer op de heflt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hier ook, de helft. Ik vind het sowieso niet echt een geweldige functie, het reageert allemaal zo traag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kwaliteit toch zeer acceptabel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:41:
[...]
Volgens mij op pauze zetten en naar het begin van een nummer zappen, dan hoeft ie niet te onthouden waar ie is lijkt me. Maar ik snap werkelijk niets van die toestanden, heb ik geen last van, kan er ook door komen omdat ik hem dagelijks gebruik misschien...
Als je hem inderdaad dagelijks gebruikt merk je niks van het leeglopen van de batterij.
Wat ik ook al bemerkt heb is dat als je de koptelefoon uit de ZM haalt, dat ie dan niet leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

fmb schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:17:
[...]

Ik heb mijn Zen Micro inderdaad een uurtje geleden gekregen. :*)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Creative Zen Micro Firmware 1.11.01 is zojuist uitgebracht, met verbeterd energiebeheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Tony Vroon schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:05:
Creative Zen Micro Firmware 1.11.01 is zojuist uitgebracht, met verbeterd energiebeheer :)
Kijk, goed nieuws!

Trouwens, ligt het nou aan mij of schijnen de blauwe leds bij mijn nieuwe Zen Micro meer door de witte voorkant heen dan bij mijn vorige?

[ Voor 25% gewijzigd door fmb op 01-07-2005 17:33 . Reden: Opmerking doorschijnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag heeft een collega op mijn verzoek zijn micro zen meegenomen naar het werk omdat ik deze wil aanschaffen en toch eens IRL wilde bekijken: zo lief klein en zo mooi en lekker in de hand liggend hebbeding! :>
Ik ga em afhalen bij Paradigit (eentje gereserveerd), daar issie momenteel E175,00 voor de liefhebbers, in allerlei kleuren. Ik moet zeggen dat ik meteen al de bediening aardig onder de knie had en het geheel erg degelijk overkwam in de tijd dat ik er mee kon prutsen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel gelezen over de Zen Micro en ik wil er nu ook 1tje hebben.
Ik kan nu kiezen tussen 2 verschillende winkels. De zen is bij allebei even duur maar het verschil is dat de ene winkel geen riemclip en houder erbij levert en de andere wel. Nu gaat natuurlijk mijn voorkeur uit naar de winkel waar ik de riemclip en de houder erbij krijg. Ik heb ook gelezen dat er veel mensen waren die problemen hadden met de plug-in voor de oordopjes bij een oudere versie en dat dit verholpen is bij de nieuwere versie. Ik vraag me nu af of de Zen van de winkel die de riemclip en houder erbij levert de oudere versie is en dat als ik die ga kopen ook kans heb op het probleem met de plug-in voor de Zen Micro oordopjes (waar ik niet echt op zit te wachten).
Wat kan ik volgens jullie het beste doen? Met of zonder riemclip en houder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:41

Chiron

Moderator Discord
Rocco88> check ook even of bij de versie zonder riemclip en houder er wel een ac adapter bij zit.. anders ben je voor het opladen aangewezen op de usb kabel.

De problemen met de plug zaten in de versie waar nog 2 accu's bij geleverd werden voorzover ik weet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:20:
Rocco88> check ook even of bij de versie zonder riemclip en houder er wel een ac adapter bij zit.. anders ben je voor het opladen aangewezen op de usb kabel.
Allebei de winkels leveren er een ac adapter bij. Het enige verschil is de riemclip en de houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:28:
[...]

Allebei de winkels leveren er een ac adapter bij. Het enige verschil is de riemclip en de houder.
Ik had die ene genomen met die houder :). Ik heb sinds eergisteren ook een zen micro (white). Heb gelijk de nieuwste firmware opgezet, daarna opgeladen en sindsdien zo vaak mogelijk luisteren.. nu na ongeveer 8 a 9 uur luisteren is de accu eindelijk leeg (dit terwijl ik nogal aardig actief met dat ding was bezig geweest).

Echt supertevreden met dit ding! Enige kleine nadeel vind ik toch wel over de manier hoe het menu werkt.. wel een beetje omslachtig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

fmb schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:30:
Trouwens, ligt het nou aan mij of schijnen de blauwe leds bij mijn nieuwe Zen Micro meer door de witte voorkant heen dan bij mijn vorige?
Dat is mogelijk, de faceplate is iets aangepast. (Je back-knop zal ook een pijltje zijn zonder tekst in dat geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 22:30
Vanmiddag dit dingetje ook maar aangeschaft!

Gekocht voor 189 euro bij de Electro World, prima apparaatje!
Alleen de drag en drop krijg ik nog niet voor elkaar, maar dat komt ongetwijfeld nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

T7D_Sneezy schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:30:
Vanmiddag dit dingetje ook maar aangeschaft!

Gekocht voor 189 euro bij de Electro World, prima apparaatje!
Alleen de drag en drop krijg ik nog niet voor elkaar, maar dat komt ongetwijfeld nog
Al wel nieuwste firmware erop?
Bij mycom trouwens voor 179.... ;)

Iemand trouwens enig idee waar je die bijbehorden luidsprekers kan kopen? (en nee ik heb nog niet echt goed gezocht, maar als iemand toevallig een link heeft scheelt het me weer extra zoekwerk he? :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Tony Vroon schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:22:
Dat is mogelijk, de faceplate is iets aangepast. (Je back-knop zal ook een pijltje zijn zonder tekst in dat geval).
De faceplate is idd. duidelijk andeer. het gedeelte rond het touchpad schijnt meer door. Niet erg, vind dit ook mooi. Of er iets veranderd is aan de back-knop weet ik niet, het verschil is igg. niet zo groot dat het mij opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Mordeth schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Al wel nieuwste firmware erop?
Bij mycom trouwens voor 179.... ;)

Iemand trouwens enig idee waar je die bijbehorden luidsprekers kan kopen? (en nee ik heb nog niet echt goed gezocht, maar als iemand toevallig een link heeft scheelt het me weer extra zoekwerk he? :P).
ik heb er nu 1.02.05 op gezet, kom ik opeens op internet die Playsforsure firmware tegen, kan die er nu nog op?

[ Voor 11% gewijzigd door T7D_Sneezy op 03-07-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

T7D_Sneezy schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:55:
ik heb er nu 1.02.05 op gezet, kom ik opeens op internet die Playsforsure firmware tegen, kan die er nu nog op?
Firmware kun je gewoon van de Creative-website downloaden. De nieuwste versie is niet 1.02.05 maar 1.11.01; uitgebracht 1 juli. Dit is de firmware die je gebruikt met de Creative-softwarebundel.

De PlaysForSure firmware gebruik je als je zonder stuurprogramma's met een Windows XP computer wilt werken. Je kunt er alleen de nieuwste Zen Media Explorer en Windows Media Player 10 mee gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:48
Even nieuwsgierigheid: Gaat die PlaysForSure firmware ook werken met Windows 2003 (met mediaplayer 10 dan wel)? Het OS is nieuwer dan win XP....

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 03-07-2005 16:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu wel te twijfelen of ik hem niet zal ruilen voor een iPod mini. Want ik vind toch dat de batterij erg snel leeg gaat en die bediening blijft soms ook tegenwerken. Bij een iPod heb ik dan 1 gig meer en (volgens de specs) 6 uur meer batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XanderH schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:10:
Gaat die PlaysForSure firmware ook werken met Windows 2003 (met mediaplayer 10 dan wel)? Het OS is nieuwer dan win XP....
Windows 2003 is een server OS. Is dus niet getest door Creative, en staat niet in het lijstje van ondersteunde besturingssystemen. Om precies te zijn is dat:
Microsoft Windows XP x64, Windows XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition of Windows 98 Second Edition.
Je zou eens kunnen proberen of het werkt, het ligt redelijk dicht bij Windows XP qua stuurprogramma-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:48
Tony Vroon schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Windows 2003 is een server OS. Is dus niet getest door Creative, en staat niet in het lijstje van ondersteunde besturingssystemen. Om precies te zijn is dat:
Microsoft Windows XP x64, Windows XP, Windows 2000, Windows Millennium Edition of Windows 98 Second Edition.
Je zou eens kunnen proberen of het werkt, het ligt redelijk dicht bij Windows XP qua stuurprogramma-ondersteuning.
Het ging me even specifieker om de nieuwste PlaysForSure firmware. Die werkt toch alleen met XP en niet meer met Windows 2000, ME, 98SE die jij wel in je post opnoemt?
Ik neem gewoon aan dat een Zen Micro gewoon gaat werken met de oudere firmware en de creative software, daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Maar met die PlaysForSure firmware zou hij alléén nog met winXP werken toch? Vraag me af of hij dan ook nog wel in win2k3 werkt.
En proberen gaat niet, ik heb geen Zen Micro (Ik zou hem misschien gaan overwegen mocht die nieuwe firmware werken met windows 2003 :P). En al had ik die wel denk ik niet dat het zo verstandig is om het te gaan proberen? :P Mocht die nieuwste firmware niet werken met windows 2003 kan ik ook niet meer terug toch...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 22:33

Tys

Woei, ik heb er ook een gekocht, de zwarte (met een berg gratis troep, beschermhoesje ed), zag wat te laat dat ik hem 25 euro goedkoper had kunnenhalen :p

Werkt vrij goed, komt flinke herrie uit bij vol volume, alleen die playlist aanmaken gaat niet lekker, ook saved ie zonder gezeur alle files dubbel? Je kan gewoon een mp3 bestand slepen en daarna nog een keer en dan staan er 2 op ... :/

Firmware zo eens upgraden.

Alleen de 12 uur haalt ie dus echt niet, doe er gemiddeld 3 a 4 uur mee; verlichting uit en volume @ ~20.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ik vind de baterij nog wel goed! gisteren voor het eerst opgeladen, en na 3 uur spelen staat hij nog op het 2e streepje!

noobmode:
wat ik nog niet begrijp aan die firmware, is het enige verschil tussen 1.11.... en p4S dat p4s zonder extra drivers op een XP pc gebruikt kan worden, of zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thiaz schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:33:
Woei, ik heb er ook een gekocht, de zwarte (met een berg gratis troep, beschermhoesje ed), zag wat te laat dat ik hem 25 euro goedkoper had kunnenhalen :p

Werkt vrij goed, komt flinke herrie uit bij vol volume, alleen die playlist aanmaken gaat niet lekker, ook saved ie zonder gezeur alle files dubbel? Je kan gewoon een mp3 bestand slepen en daarna nog een keer en dan staan er 2 op ... :/

Firmware zo eens upgraden.

Alleen de 12 uur haalt ie dus echt niet, doe er gemiddeld 3 a 4 uur mee; verlichting uit en volume @ ~20.
zoeits zal ik ook halen. 3 a 4 uur. belachelijk weinig. Hmmmm ipod.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In het begin wil het nog wel ns helpen om de batterij helemaal te ontladen en weer op te laden, dan doet ie het meestal beter.
3-4 uur is gewoon te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn exemplaar (donkerblauw) gekocht bij MediaMarkt (178 EUR).
Heb er voorlopig al veel plezier mee beleefd. Gisteren kreeg ik hem plots niet meer uitgeschakeld :? ik heb dan maar automatisch uitschakelen bij inactiviteit aangezet op 5min en hem laten doen. Daardoor is hij uitgeschakeld en daarna werkte het weer perfect. Ik heb de firmware nog niet aangepast (v. 1.02.05) maar ga dat strax eens doen. Mensen hebben ook al vaak gevraagd of een firmwareupdate omkeerbaar is maar daar heb ik nog niets over gelezen, iemand die dat weet?

Ik vraag me ook af of het mogelijk is muziek die op je micro staat naar de pc te verplaatsen/kopieeren
... ik heb zelf al wat geprobeert maar het is me nog niet gelukt.

Voor de rest ben ik heel tevreden over mijn micro ook over de besturing :*)

-Edit- ik heb gevonden hoe ik muziek naar computer plaats en ik heb nu firmware v.1.11.01

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

helaas ben ik ook slachtoffer geworden van een loszittende koptelefoonaansluiting; het geluid valt nu dus regelmatig weg :(

In februari gekocht, dus 4 maanden levensduur is wel erg kort wat dat betreft..

Mijn vraag is: kan iemand me uit ervaring vertellen wat ik het beste kan doen? Regelrecht RMA'en richting Creative of e.e.a. via de winkel afhandelen? Heb 'm bij Mycom gehaald; service is daar over het algemeen zeer fatsoenlijk natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol 12 uur moet die batterij het doen ? bij mij houd hij het max 4-5 uur uit op ongeveer 18sound :/ wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis_vodka schreef op maandag 04 juli 2005 @ 09:03:
helaas ben ik ook slachtoffer geworden van een loszittende koptelefoonaansluiting; het geluid valt nu dus regelmatig weg :(

In februari gekocht, dus 4 maanden levensduur is wel erg kort wat dat betreft..

Mijn vraag is: kan iemand me uit ervaring vertellen wat ik het beste kan doen? Regelrecht RMA'en richting Creative of e.e.a. via de winkel afhandelen? Heb 'm bij Mycom gehaald; service is daar over het algemeen zeer fatsoenlijk natuurlijk..
ik heb sinds vorige week ook hetzelfde probleem. naar aanleiding van ervaringen van anderen heb ik de klantenservice van creative gebeld (+353 1 4333272) en hen uitgelegd wat het probleem was. Het is duidelijk een probleem wat bij hen bekend is, want toen ik het probleem omschreef en zei dat ik mijne tijdens de introductieperiode had aangeschaft, kon ik hem gelijk opsturen in ruil voor een nieuwe. Ik kreeg diezelfde dag een mailtje met alle benodigde info, en heb hem vandaag opgestuurd. De nieuwe zou direct opgestuurd worden als die van mij ontvangen was.
Ik zou dus ook gewoon de klantenservice bellen als ik jou was.

Een vraagje aan de anderen die dit ook gedaan hebben, hoelang duurde het ongeveer voor de nieuwe binnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

@Revo: thanks voor de info. Ik denk dat ik dat maar even doe.

Wat ben je overigens kwijt voor verzending en dergelijke aangezien 'ie naar het buitenland moet? Dat krijg je vast niet vergoed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij hoeft niet naar het buitenland. Je krijgt een mailtje met een adres in eindhoven. Ik was 5,75 kwijt voor verzending, heb hem wel aangetekend verstuurd. Bubbeltjesenvelop kostte me een kwartje, dus voor 6 euro ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede tip mensen. Neem nooit je Zen mee naar het strand! Ik heb dit dus vorige week gedaan en er zitten op de achterkant drie diepe maar kleine krassen op. |:( Ik heb het wel in de riemclp gelaten en dan in de strandzak maar door na afloop de strandlaken en nog wat bezand spul mee in de zak te doen, is er toch wat zand achter de Zen gekropen in de riemclip.

Toen ik mijn Zen in de auto terug bovenhaalde was ik echt geschrokken, oh neeeee zand op mijn Zenneke!!! Ik vlug met een zakdoekje het zand er proberen af te halen en de Zen uit de riemclip te halen. Er was dus ook zand in de riemclip gekomen maar kennelijk had ik er niet alles uitgehaald. Want ik dat de diepe krassen (3 maar...) op de achterkant van de Zen door een paar zandkorrels zijn in gekrast toen ik de Zen terug in de riemclip schoof. Thuis idd zag ik dat er nog wat zandkorrels in waren. Nu is alles gelukkig zandvrij.

Maar damn, mijn Zen is niet smetteloos meer. Op de voorkant zijn er tien minikrasjes, (door het schoon te wrijven denk ik van al dat zand) en dat zie je goed als je het schuin houdt. En op de achterrkant (op de batterij deksel) dus 3 diepe maar kleine krasjes die parallel naast elkaar liggen met een 0,5 cm van elkaar.

DUS ZAND IS PIJNLIJK VOOR DE ZEN!!! :(

Maar ja ik denk dat iedereen wel na een tijd krassen zal hebben op zijn Zennetje niet? Kan je aan Creative geen vervangcase vragen ofzo? Of gewoon een batterijdekseltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 08:50:
Ik heb de firmware nog niet aangepast (v. 1.02.05) maar ga dat strax eens doen. Mensen hebben ook al vaak gevraagd of een firmwareupdate omkeerbaar is maar daar heb ik nog niets over gelezen, iemand die dat weet?
Een firmware-upgrade is omkeerbaar; in het verborgen menu kun je een firmware reload laten doen. Hierna is de Zen leeg, en heeft hij dus geen firmware meer, waarna je elke 1.XX.XX versie erin kunt schrijven.
Voor het langste speelplezier kun je echter het beste gewoon 1.11.01 gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:11:
hij hoeft niet naar het buitenland. Je krijgt een mailtje met een adres in eindhoven. Ik was 5,75 kwijt voor verzending, heb hem wel aangetekend verstuurd. Bubbeltjesenvelop kostte me een kwartje, dus voor 6 euro ben je klaar.
Thanks. ff bellen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 19:25
hey,

Ik hoop dat de volgende vraag nog niet gesteld is want ik heb nog geen tijd gehad de 2 delen volledig na te lezen.

Ik heb nu 2 maanden een Zen Micro en in de handleiding stond dat het opstartscherm gewijzigd kon worden. Volgens mij is dat opstartscherm hetgeen je te zien krijgt als je de Zen aan zet, maar bij mij kan ik deze functie niet gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0PAAlA3kQ0tMqxCiiaWOL62i0TVNv1z*j2uc*A*6xOhAn8yy!nhRnrNgUNGw6A7IhPEUjSnxCJ!xQaeUMlGoAWvol*j6TSDBg/ZEn.JPG?dc=4675529365530397388

Wie mij kan helpen bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Baffel op 04-07-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het iig eens even bij mn eigen proberen. Toch wel geinig :+

Maar iets anders; ik heb nu nieuwe oordopjes en nu gaat me pas opvallen dat ik eigenlijk vind dat de zen niet zoveel bass weergeeft. Misschien zou een EQ instelling dat kunnen verbeteren, maar de veranderingen zijn echt minimaal als je de EQ gebruikt...

Ja, ik heb het nog eens vergeleken. Als ik mn koptelefoontje (Sony E931) in mn normale versterker stop is het geluid mooi vol met een strakke bas. Als ik dan hetzelfde liedje op mn Zen draai is er gewoon veels te weinig bas :? Hebben jullie dit ook gemerkt :?

Ik ben wel net buiten mn ruilperiode, maar kan iemand met zeggen of de iPod mini de bas beter weergeeft of een soort loudness functie heeft? Want dan ga ik proberen of ik hem morgen nog kan ruilen...

Hmm het ligt misschien toch aan de dopjes, met de standaard iPod dopjes van mn pa klinkt het al een stuk beter. :( :(

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

Nou, mijn Zen is weg, richting Creative. Nu maar hopen dat ze snel een nieuwe leveren :)

@ Repeat: dit kan best kloppen; vreemd genoeg vond ik de bas van mijn Sony EX71's matig, terwijl deze met de Sharp MD33 stukken beter is. Nu ik het zeg, die Sharps zijn eigenlijk op alle fronten beter dan die Sony's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:13:
[...]

ik heb sinds vorige week ook hetzelfde probleem. naar aanleiding van ervaringen van anderen heb ik de klantenservice van creative gebeld (+353 1 4333272) en hen uitgelegd wat het probleem was. Het is duidelijk een probleem wat bij hen bekend is, want toen ik het probleem omschreef en zei dat ik mijne tijdens de introductieperiode had aangeschaft, kon ik hem gelijk opsturen in ruil voor een nieuwe. Ik kreeg diezelfde dag een mailtje met alle benodigde info, en heb hem vandaag opgestuurd. De nieuwe zou direct opgestuurd worden als die van mij ontvangen was.
Ik zou dus ook gewoon de klantenservice bellen als ik jou was.

Een vraagje aan de anderen die dit ook gedaan hebben, hoelang duurde het ongeveer voor de nieuwe binnen was?
Ik had een nieuwe binnen 8 dagen binnen !
Ze hadden hem alleen in de brievenbus gestopt (*groene ding omhoog getrokken en erin gegooid) maarja lkkr belangrijk ik heb hem terug !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Een slechte bass..?

Met de originele oordopjes vind ik dat de Zen de beste Bass heeft van een mp3-speler die ik ooit heb gehoord. Met de Eq. uit.
Het klinkt echt heerlijk.

En ja, ik vind het beter klinken dan een Ipod mini.

(Hoewel ik niet op alletwee hetzelfde lied heb geluisterd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endless schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:53:
Een slechte bass..?

Met de originele oordopjes vind ik dat de Zen de beste Bass heeft van een mp3-speler die ik ooit heb gehoord. Met de Eq. uit.
Het klinkt echt heerlijk.

En ja, ik vind het beter klinken dan een Ipod mini.

(Hoewel ik niet op alletwee hetzelfde lied heb geluisterd.)
met de originele dopjes is de bas zeer matig als ik eerst gewoon op mn versterker + boxen geluisterd heb hoor, door die vergelijking valt het erg tegen imo :/

en dan heb ik het niet over gewoon een harde beuk ofzo, maar over subtiele basloopjes die je bijna niet opvallen enz.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
maar als je een beetje fatsoenlijke versterker hebt, kan daar geen enkele mp3 speler tegenop denk ik....die vergelijking zou ik dus niet maken..

mijn discman is ook vele malen minder dan als ik via mn versterker luister, maar ik vind dat eigenlijk wel logisch....

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu mijn zen een 3 daggen kon hem bij een bedrijf dat dicht ging voor een prikkie (€50) kopen nieuw in doos . dus ja ben hier tevreden over en heb net de firm ware geflast . hellemaal toppie
:Y) ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Vijftig eurooo!? Ik dacht dat ík er weinig voor betaald had! Goed gedaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan hem te halen, maar ik lees nu een paar berichtjes over de batterij dat hij 3-5 uur mee gaat per keer opladen . Heeft iedereen hier last van of valt dit reuze mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Heb m'n micro eens getest na al die verhalen over de batterij. gisteren opgeladen en rond 8 uur aangezet op shuffleplay. Vanochtend rond 7 uur gekeken en toen speelde ze nog steeds. rond 7:30 niet meer. met andere woorden zo'n 11 uur speeltijd met m'n eerste generatie micro _/-\o_

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:52:
Ik ben ook van plan hem te halen, maar ik lees nu een paar berichtjes over de batterij dat hij 3-5 uur mee gaat per keer opladen . Heeft iedereen hier last van of valt dit reuze mee? :?
Na de eerste keer opladen gaat de batterij idd kort mee. Maar na een paar cycles is dat voorbij... ik haal makkelijk 7-8 uur....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

mijn zen (die nu dus weg is) ging max 4 uur mee, veelal 192kbit mp3's.

Aangezien hij met 128kbit mp's, geloopt en zonder geluid, wel 12 uur mee ging kon ik op geen vervanging rekenen bij Creative.

Nu dus, wel, zij het door een ander defect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor de beste batterijduur op je Zen Micro ga je alsvolgt te werk:
- firmware updaten naar 1.11.01
- volledig opladen (wachten tot play/pause niet meer pulseert)
- lange playlist aanzetten, koptelefoontjes gewoon in de speler, normaal volume
- loopen tot 'ie leeg is (niet met de knopjes spelen)

De batterij is een lithium-ion zonder geheugeneffect; maar het laadcircuit moet "leren" hoe lang de batterij meegaat. Als je de bovenstaande procedure gevolgd hebt, en er valt dan nog iets te klagen over de batterijduur, dan mag je me gewoon even bellen:
00353 1 4333272 NL
00353 1 4333291 BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Tony Vroon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:35:

De batterij is een lithium-ion zonder geheugeneffect; maar het laadcircuit moet "leren" hoe lang de batterij meegaat. Als je de bovenstaande procedure gevolgd hebt, en er valt dan nog iets te klagen over de batterijduur, dan mag je me gewoon even bellen:
00353 1 4333272 NL
00353 1 4333291 BE
en wat is nu jouw gemiddelde batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tony Vroon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:35:

00353 1 4333272 NL
00353 1 4333291 BE
Wat ook helpt is het volgende;
Je laat je zen helemaal leeg spelen, je laad hem op via de netvoeding totdat het pauze lampje en display uit zijn. Daarna haal je de stekker eruit en stop je de stekker er weer in. Het laden gaat nu gewoon verder. Dit blijf je herhalen totdat je batterij-logo veranderd in een stekkertje. Nu is je batterij pas echt vol! :)

/dev/null

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.