Afgelopen vrijdag ook mijn zwarte Zen Micro ontvangen. Na de eerste keer opladen Firmware upgrade gedaan naar firmware 2.11.02. Muziek erop gezet. Beetje geluisterd, en veel door de menu's gelopen was de batterij na een uurtje of 4 leeg. 2e keer opgeladen en 's avonds nog een uurtje geluisterd zonder verder veel toetsen aan te raken. Nu 2 dagen later zet ik net de Micro aan. Hij had al wat moeite met opstarten. Duurde een seconde of 15. Bleef op Creative logo staan. Wat blijkt staat mijn batterij nog maar op 1 streepje.

Daar wordt ik niet zo blij van. Ik eerst dit forum en het forum van creative doorzocht, maar echt veel wijzer wordt ik niet.
Dus ik heb hier een paar vragen over:
Heeft deze firmware 2.11.02 nu last van batterie drain?
Of kan ik beter terug gaan naar firmware 1.02.05, indien mogelijk. Want zover ik heb kunnen vinden heeft deze firmware geen last van batterie drain. Moet dan alleen weer de software van Creative gebruiken wat ik eigenlijk niet wil.
En dan las ik nog het verhaal van over het wel of niet verwijderen van de koptelefoon plug uit je micro als je hem een tijdje niet gebruikt. Dat schijnt ook batterie drain te voorkomen.
Oh en dan las ik in de topicstart nog het punt dat je eerst het nummer moet stoppen voordat je de micro uitzet. Maar een echte stoptoets heeft ie toch niet. Hier wordt vast bedoeld, eerst op pauze drukken en dan Zen Micro uitschakelen?