Hmmm, sta op het punt om een nieuwe 250GB hardeschijf aan te schaffen. En de shop waar ik mijn bestelling ga plaatsen heeft beide schijven op voorraad en voor dezelfde prijs wat mijn keuze helemáál moeilijk maakt.
Ik twijfel tussen de:
• Hitachi T7K250 250GB
• Samsung SP2504C 250GB
De schijven worden in eerste instantie op SATA gebruikt, daar mijn huidige moederbord helaas nog geen SATAII ondersteunt. Later, in de nabije toekomst als de Conroe uitkomt, ga ik een nieuwe moederbord aanschaffen met SATAII en NCQ ondersteuning.
Op het internet circuleren al diverse reviews maar sommigen spreken elkaar tegen.
Volgens
Tomshardware is de Samsung de beste keuze indien de schijf wordt toegepast ter verruiming van de opslagruimte. De Hitachi is de beste keuze wanneer de OS erop wordt geplaatst ivm de lage toegangstijd.
Een
ander review laat weer zien dat de Hitachi schijf overall de beste keuze is.
Maargoed, wat zal ik doen

. Ben momenteel al in het bezit van een Hitachi 7K250 160GB, en hier staat en blijft de OS op staan.
De nieuwe hardeschijf wordt voornamelijk gebruikt voor het opslaan van Video's en voor het Videobewerken (cache).
Edit: Heb zojuist de Hitachi besteld na lang lang twijfelen. Heb nu ook een Hitachi, en ben er tevreden mee dus zal deze mij ook wel tevreden stellen! Daarnaast zijn de verschillen denk ik minimaal, Op papier staat het mooi, maar in praktijk merk je er toch weinig van (hoop ik

).
[
Voor 11% gewijzigd door
Yellowneck op 13-07-2006 15:54
]