Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:41:
[...]

Wel, ik wil eerst wel weten of er effectief een volumebeperking opzit hoor...
Snap ik. :)

Tegenwoordig verkoopt sony discmans met 1.5 mW output. Ik heb er zelf eentje gehad. Met gewone oordopjes kan die (net) hard genoeg in een stille kamer. En ik hou ervan om het volume niet al te hoog te zetten om mijn gehoor te behouden, maar dat was belachelijk.

Dit staat er op de iriver site:
-. EU version(V1.30) has lower Audio output level(16 ohm, 15mW ) according to it's regulation in France.
Als dat waar is is er weinig aan de hand voor normaal gebruik. Andere firmwares hebben 18mW. Dus het is iets minder, maar met mijn koptelefoon heb ik gewoon veel nodig. En ik ben ook een beetje bang dat ze niet 15 maar 1.5 bedoelen, aangezien dat de Franse wetgeving is...

Voor de goede orde. 2x15mW betekent bij gemiddelde oordopjes dat je in een stille kamer het volume niet hoger zet dan 1/10 van wat kan. En dan heb je een lekker volume. Alles daarboven beschadigt je gehoor als je lang achterelkaar luistert (vandaar die Franse wetgeving met 1.5mW)

Klopt dit ongeveer met hoe hard je de ifp899 kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:52:Je koopt niet-oplaadbare batterijen? Schande. Die troep moet geboycot worden.
Ik gebruik ook oplaadbare, maar niet in m'n mp3speler ^^

Over de beperking op het uitgangsvermogen:
eerste keer dat ik ervan hoor

M'n vorige 795 en de nieuwe 795 van m'n zus gingen/gaan behoorlijk hard, in die zin dat volume 20 hier in de eetkamer bijna oorverdovend is (en dan nog wel met de bijgeleverde oortjes, wanneer je echte in-ears neemt, klinkt het nog veel harder). Beide spelers hadden/hebben EU-firmware, en konden meer dan hard genoeg om bijvoorbeeld het lawaai van en in bus of metro te overstemmen :p
Maar volgens mij kan je er ook gewoon niet-EU firmware opgooien, mocht het ding echt niet luid genoeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dus je koopt elke keer nieuwe batterijen voor je mp3speler? Dat slaat toch nergens op?
Voor de goede orde. 2x15mW betekent bij gemiddelde oordopjes dat je in een stille kamer het volume niet hoger zet dan 1/10 van wat kan. En dan heb je een lekker volume. Alles daarboven beschadigt je gehoor als je lang achterelkaar luistert (vandaar die Franse wetgeving met 1.5mW)
Das inderdaad zat, volgens mij is dat volume maar 10% lager dan bij de andere firmware, geen nadeel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:41:
Dus je koopt elke keer nieuwe batterijen voor je mp3speler? Dat slaat toch nergens op?
So? Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over mijn koopgedrag. Als het té vervuilend is moet de overheid het maar zwaarder belasten of verbieden.
Zo kan je ook beginnen melken dat het schandalig is om een auto met drielitermotor te kopen als een 1500'tje al volstaat 8)7
Dit is trouwens helemaal off-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:58:
[...]

Snap ik. :)

Tegenwoordig verkoopt sony discmans met 1.5 mW output. Ik heb er zelf eentje gehad. Met gewone oordopjes kan die (net) hard genoeg in een stille kamer. En ik hou ervan om het volume niet al te hoog te zetten om mijn gehoor te behouden, maar dat was belachelijk.

Dit staat er op de iriver site:

[...]

Als dat waar is is er weinig aan de hand voor normaal gebruik. Andere firmwares hebben 18mW. Dus het is iets minder, maar met mijn koptelefoon heb ik gewoon veel nodig. En ik ben ook een beetje bang dat ze niet 15 maar 1.5 bedoelen, aangezien dat de Franse wetgeving is...

Klopt dit ongeveer met hoe hard je de ifp899 kan zetten?
Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe hard ie gaat, ik heb wel steeds de indruk dat van zodra ik 30 passeer (gaat van 0 tot 40), dat het dan niet/nauwelijks harder gaat :p. Maar meestal zet ik 'm niet veel hoger dan 25.

Wat het flashen betreft: haal de VS-firmware van de site, lees de howto grondig door, gebruik dan de meegeleverde software (hopelijk geïnstalleerd op je pc) om dan te flashen. Piece of cake. Je hebt een optie 'firmware-update' in het menu. Ik ga 'm niet opnieuw flashen voor dat beetje meer volume, denk dat ik nu al beetje gehoorbeschadiging heb :) - al ligt dat niet aan de iRiver. Aan dat flashen is in ieder geval niets aan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ulixes schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:54:
So? Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen over mijn koopgedrag. Als het té vervuilend is moet de overheid het maar zwaarder belasten of verbieden.
Zo kan je ook beginnen melken dat het schandalig is om een auto met drielitermotor te kopen als een 1500'tje al volstaat 8)7
Dit is trouwens helemaal off-topic :P
Je vergelijking gaat niet op, oplaadbare batterijen kunnen net zoveel vermogen leveren als niet-oplaadbare, alleen zitten er verder alleen voordelen aan. Dat gaat voor dat 1500'tje niet op.

Oplaadbare batterijen zijn voor jezelf goedkoper (opladen is veel goedkoper dan nieuwe kopen), voor de overheid (minder recyclingskosten) en je hoeft niet meer naar de winkel te fietsen voor nieuwe maar je loopt even naar de oplader. Daarom snap ik niet waarom je nieuwe batterijen koopt, er zitten voor jezelf en voor de rest eigenlijk alleen maar nadelen aan. Maar it's a free choice + aan opdringerige milieu activisten heb ik ook een hekel, dus houdt het maar op offtopic :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

offtopic:
Over mooie MP3 spelers gesproken:
Afbeeldingslocatie: http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aving.co.kr/newproduct/mobiblue/dah1500b.jpg

Zie: http://aving.co.kr/newpro...read&table_id=MP3&num=281
voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
grappig dingetje (allebij ja :P ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MobiBlu maakt wel meer hippe mp3spelers, vind ze wel mooi :)
Apart merk is het wel, ze zijn niet van die na-apers, maar ze komen echt met originele ideëen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand met welk mAh oplaadbare batterijen Duracell 1,5 Volt batterijen vergelijkbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb vandaag ook maar een ifp 795 gehaald en meteen firmware geupdate naar 1.29 Koreaanse versie maar ik kan als nog andere talen kiezen.

Ik heb het ook van achtergrond ruis gemerkt maar alleen bij bepaalde mp3 bestandjes dus niet bij alle mp3 bestanden.

En ja het was even leren hoe navigation werkte maar geluid is echt goed. Ik heb aantal andere elcheapos ook gehad maar deze is gewoon veel beter. :)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DJkim schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:
Ik heb vandaag ook maar een ifp 795 gehaald en meteen firmware geupdate naar 1.29 Koreaanse versie maar ik kan als nog andere talen kiezen.

Ik heb het ook van achtergrond ruis gemerkt maar alleen bij bepaalde mp3 bestandjes dus niet bij alle mp3 bestanden.

En ja het was even leren hoe navigation werkte maar geluid is echt goed. Ik heb aantal andere elcheapos ook gehad maar deze is gewoon veel beter. :)
iRiver staat dan ook bekend om zn kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:15:

Was het menu volledig in Koreaans of in het Engels en dat het Koreaans ondersteunt in the id3 tags?

Ik had trouwens een emailtje naat iriver gestuurd en die zeiden dat je idd gewoon de Koreaanse firmware kan gebruiken voor de eu versie, maar de taal even moet veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:32:
[...]

Je vergelijking gaat niet op, oplaadbare batterijen kunnen net zoveel vermogen leveren als niet-oplaadbare, alleen zitten er verder alleen voordelen aan. Dat gaat voor dat 1500'tje niet op.

Oplaadbare batterijen zijn voor jezelf goedkoper (opladen is veel goedkoper dan nieuwe kopen), voor de overheid (minder recyclingskosten) en je hoeft niet meer naar de winkel te fietsen voor nieuwe maar je loopt even naar de oplader. Daarom snap ik niet waarom je nieuwe batterijen koopt, er zitten voor jezelf en voor de rest eigenlijk alleen maar nadelen aan. Maar it's a free choice + aan opdringerige milieu activisten heb ik ook een hekel, dus houdt het maar op offtopic :)
Daar komt bij dat het spelertje ook nog eens stroomt vreet als een uitgehongerde als het moet uploaden (helft Duracell batterij voor 1 GB :/) Het komt voor mij (helaas) als een verplichting zowat ook oplaadbare batterijen + lader te kopen. Gelukkig bestaat er een budget-vriendelijke HEMA met nog redelijke kwaliteit ook. Voor de echte centenjagers bestaat er ook nog VapexTech, maar ik heb zo mijn vraagtekens bij de kwaliteit (al een draadje over geopend in Overige Hardware)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:11:
[...]

Was het menu volledig in Koreaans of in het Engels en dat het Koreaans ondersteunt in the id3 tags?

Ik had trouwens een emailtje naat iriver gestuurd en die zeiden dat je idd gewoon de Koreaanse firmware kan gebruiken voor de eu versie, maar de taal even moet veranderen. :)
Setup menu is wel 100% Koreaans maar verder zitten er ook wat engelse woorden. Ik heb deze geinstalleerd omdat ik nog wat Koreaanse mp3 bestanden heb en ik kan ondertiteling opzoeken en in mijn mp3 bestanden toevoegen (soort Karaoke.. wel grappig maar na 20 liedjes ben je uitgespeeld) verder Study optie is extra.

BTW
Ik heb die Sennheiser MX400 oordopjes maar weer in doos gedaan omdat het beetje te zacht klonk. Ik had een kortere oordopjes van mijn SONY MD nog liggen en die klonk toch voller .. nog meer mensen iets gemerkt van Sennheiser MX400 kwaliteit?

[ Voor 16% gewijzigd door DJkim op 16-04-2005 16:03 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim,

Bedankt voor het antwoord! Ik heb een ifp899 besteld. :*)

Ik geloof dat the Sennheiser MX400 dopjes 32 ohm zijn en veel Sony dopjes 16 Ohm. Als de gevoeligheid van de dopjes hetzelfde is dan kunnen die Sony dopjes harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Graag gedaam Gemma. ga je ook koreaanse firmware erop zetten? 2.9 is laatste versie en die kun je via Music manager updaten. Verder iets over ruis. Sommige mensen merkten ruis in het achtergrond op maar ik heb 1 dag ermee zitten spelen en het is echt bij bepaalde MP3 bestanden die slecht geripped zijn. Bij mij in ieder geval 5 op 100 bestanden hebben last van maar het is niet zo erg.

Oh ja hij is echt zuinig met batterij..... ongelooflijk. Bij elcheapo flash mp3 spelers ging een AA 8-10 uur maar mee en met mijn ifp 795... vanaf gisteren avond 8 uur aangehad.. bestanden geupload... ben met mp3 aan in slaap gevallen.. vanmorgen constant aan... en 1 vakje maar leeggelopen. Ik heb nog 4 oplaadbare voor mijn ouwe digitale camera liggen dus kan nog langer.

En nog iets over Sennheiser... het is voor mij eerst keer dat ik SennheiserMX400 heb geprobeerd maar voor mij is het veel te bagger (persoonlijk mening) en die oordopjes van mijn Sony is waarschijnlijk betere kwaliteit maar ik heb geen spec.

[ Voor 47% gewijzigd door DJkim op 16-04-2005 17:04 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:00:
Graag gedaam Gemma. ga je ook koreaanse firmware erop zetten? 2.9 is laatste versie en die kun je via Music manager updaten.
Ja, denk het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:00:
Oh ja hij is echt zuinig met batterij..... ongelooflijk. Bij elcheapo flash mp3 spelers ging een AA 8-10 uur maar mee en met mijn ifp 795... vanaf gisteren avond 8 uur aangehad.. bestanden geupload... ben met mp3 aan in slaap gevallen.. vanmorgen constant aan... en 1 vakje maar leeggelopen. Ik heb nog 4 oplaadbare voor mijn ouwe digitale camera liggen dus kan nog langer.
Heb je de volle 1GB vol geupload of hoeveel heb je erop gezet? Ik las dat je de helft van die duracell batterij kwijt bent als je hem helemaal vol stouwt. En ging het trouwens lekker snel? Dat USB 2.0 schijnt niet helemaal tot zijn recht te komen las ik verder terug in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:11:
[...]
Heb je de volle 1GB vol geupload of hoeveel heb je erop gezet? Ik las dat je de helft van die duracell batterij kwijt bent als je hem helemaal vol stouwt. En ging het trouwens lekker snel? Dat USB 2.0 schijnt niet helemaal tot zijn recht te komen las ik verder terug in dit topic...
Als je em op de pc aansluit kost dat je meer batterij dan dat je gewoon luistert.
Verder komt USB 2.0 nooit tot zijn recht bij Flash geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nee dat klopt Flashgeheugen is eenmaal langzamer dan harddisk mp3 maar goed met Music Manager kun je redelijk makkelijk navigeren alleen neemt die software veel geheugen in beslag want zodra ik bestanden aan het uploaden ben, loopt alles van mijn computer opeens trager.

Verder iets over Batterij ifp 795 is 512mb versie en ja ik had het helemaal volgestampt met mp3 en gisteren hele dag muzie geluisterd en vandaag ook 1 uurtjes ofzo... nog steeds helft vol :)

En die 40 uur afspeeltijd op Iriver was gebaseerd op een 2300mAh batterij dus normale AA gaat korter mee.

Nog iets... misschien ben ik gewend aan normale headset maar is het normaal dat base zo zacht klinkt bij oordopjes?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kun je eigenlijk allemaal met een nummer doen behalve afspelen? On the fly playlists is supported neem ik aan, anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:14:
Wat kun je eigenlijk allemaal met een nummer doen behalve afspelen? On the fly playlists is supported neem ik aan, anders nog iets?
Wat wil jij met een nummer doen behalve afspelen? daar zijn ze toch voor?
Ow, je kunt nummers ook nog deleten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
DJkim schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:23:
Nog iets... misschien ben ik gewend aan normale headset maar is het normaal dat base zo zacht klinkt bij oordopjes?
De bijgeleverde oordopjes (Sennheiser MX400) klinken (overigens net zoals de MX500) zuiver, maar erg bas-arm. Voor betere oortjes, zie die andere thread op gadget talk (wat zijn goede oordopjes deel 4). Als je het wat goedkoper wil houden dan koop je oordopjes met een rubberen tunneltje aan dat in je gehoorgang komt te zitten (zowel sony als philips maken er zo'n).

Ik gebruik deze dopjes (28 euro bij Fnac) in combinatie met m'n 799 (pas binnen :9~ ) en het resultaat is, zeker qua bass, erg goed. Op volume 15 speelt het ding trouwens al oorverdovend hard, daar waar ik met m'n Sennheisers rustig tot volume 22 à 23 kon gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel Volt hebben ze eigenlijk nodig? Ik was nl. op zoek naar goed geprijsde oplaadbare batterijen, maar bij de HEMA hadden ze alleen 1,2 V. Zometeen doen ze het niet om hun te lage spanning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:35:
Hoeveel Volt hebben ze eigenlijk nodig? Ik was nl. op zoek naar goed geprijsde oplaadbare batterijen, maar bij de HEMA hadden ze alleen 1,2 V. Zometeen doen ze het niet om hun te lage spanning...
Elke standaard AA oplaadbare batterij doet het gewoon hoor.
Niet-oplaadbare batterijen hebben hogere spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:55:
[...]
Daar komt bij dat het spelertje ook nog eens stroomt vreet als een uitgehongerde als het moet uploaden (helft Duracell batterij voor 1 GB :/)
Vreemd, ik heb die van mij ook meteen volgezet, en m'n batterij heeft nog de volle vier streepjes (de duracell die in de doos zat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, hier op GoT zelfs, maar dit is klaarblijkelijk niet waar! Ben ik ff blij dat ik ongelijk heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:53:
Dat dacht ik ergens gelezen te hebben, hier op GoT zelfs, maar dit is klaarblijkelijk niet waar! Ben ik ff blij dat ik ongelijk heb. :D
Of iets niet waar is hangt van meer dan 1 persoonlijke ervaring af.
Het is wel zo dat er meer stroom verbruikt wordt als de speler aan de pc hangt, het is dus ook aan te raden om em niet te lang aan de pc te hangen als je je batterij vol wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Wat kun je zoal krijgen voor een budget van 100 euro?
Zag een tijd geleden een spelertje in de aanbieding bij de paradigit voor 99 euro.
Blijkbaar hebben ze die niet meer liggen... :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

crapserver schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:48:
Wat kun je zoal krijgen voor een budget van 100 euro?
Zag een tijd geleden een spelertje in de aanbieding bij de paradigit voor 99 euro.
Blijkbaar hebben ze die niet meer liggen... :(
Daar is de Pricewatch voor, en niet dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

ulixes schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:26:
[...]

De bijgeleverde oordopjes (Sennheiser MX400) klinken (overigens net zoals de MX500) zuiver, maar erg bas-arm. Voor betere oortjes, zie die andere thread op gadget talk (wat zijn goede oordopjes deel 4). Als je het wat goedkoper wil houden dan koop je oordopjes met een rubberen tunneltje aan dat in je gehoorgang komt te zitten (zowel sony als philips maken er zo'n).

Ik gebruik deze dopjes (28 euro bij Fnac) in combinatie met m'n 799 (pas binnen :9~ ) en het resultaat is, zeker qua bass, erg goed. Op volume 15 speelt het ding trouwens al oorverdovend hard, daar waar ik met m'n Sennheisers rustig tot volume 22 à 23 kon gaan...
Thnx ik ga even rond kijken :) Ik luister ook veel naar R&B en zonder bass is die waardeloos :P

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En die 40 uur afspeeltijd op Iriver was gebaseerd op een 2300mAh batterij dus normale AA gaat korter mee.
Nee, het belangrijkste verschil is dat die 40 uur gebaseerd is op het afspelen van mp3's met een lagere bitrate dan 128Kbps mp3's, waarschijnlijk 64kbit. Ook met 2300mAh kom je niet aan die 40 uur met 128/192kbit mp3's, wel aan 26 uur volgens een user hier en volgens TomsHardwareGuide.

2300mAh batterijtjes kun je ook gewoon kopen, niets bijzonders aan. GP Powerbank AA'tjes zijn er tegenwoordig al in 2500mAh capaciteit: http://www.digicamshop.nl/product/16186/11329/49

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 23-04-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar minpunten van de iRiver gepost door een Nederlander op head-fi.org
Some minors of the iFP-799; Dura
  • the batterylife of 40 hours gets considerbly less with EQ, shuffle and especially OGG. Less then 15 hours.
  • while gilling the player the energy comes from the AA, not from the USB; filling 1Gb takes the better half of a good alkaline cell.
  • white noise and spikey sounds sometimes, appearantly the noise has been cured in latter models.
  • good sound but very dynamic; this means in noisy environments (and I used canalphones!) you either listen to mainly trnsient instruments like the drums unless you raise the volume to get a balanced sound, bad for your ears and tiresome.
  • quirky sometimes; sometimes the player mysteriously reboots, or stopped playing.
Uit: www.head-fi.org
De "white noise" is bij nieuwere modellen al weggewerkt, dat van die batterij is bekend en de oplossing ligt bij oplaadbare batterijen (sommigen zeggen trouwens helemaal niet veel stroom kwijt te zijn aan uploaden), maar de rest daar heb ik vraagtekens bij. Kan iemand deze minpunten bevestigen of tegenspreken? En wat hij bedoelde met "trnsient" weet ik niet...

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
- batterijduur: ik gebruik nooit ogg en slechts zelden wma. Meestal gebruik ik CBR mp3 met een bitrate van 128, 160 of 192kbps; slechts enkele VBR-mp3s. Qua equalizer wissel ik af tussen "rock" en "ubass". Volume staat met mijn 'betere' oordopjes tussen 10 en 15 op de bus, en lager dan 10 in stillere omgevingen. En met die settings haal ik zéker 26u.

- Ik heb m'n 799 volgegooid terwijl de originele "iriver-duracell" erin zat en na een vijftal uur luisteren had ik nog altijd de volle vier streepjes. Detail: de display/battery select setting had ik voorafgaand gewijzigd in "alkaline", daar waar de standaard setting "rechargeable" was.
De handleiding verklaart het nut van deze setting als volgt:
De huidige batterij selecteren. De speler zal ervoor zorgen dat het
indicatorpictogram het verbruik van de batterij beter weergeeft.

- Duh dat je 'm in luidruchtige omgevingen luider moet zetten. En inderdaad: als je bvb in zo'n stadsbus zit die met brullende motor optrekt dan zijn stemmen en dergelijke minder goed te horen, in tegenstelling tot bvb drums. Hoe dan ook, met halve of volledige in-ears (of "canalphones" zoals die andere het noemt) heb ik daar persoonlijk veel minder last van. Ik kan me trouwens moeilijk inbeelden dat andere spelers hierin zoveel beter zouden scoren :| (met trnsient bedoelde hij wschl "transient")

- Reboots en dergelijke: nog nooit gebeurd, ook vroeger niet met m'n 795. Ik weet wel dat de speler beperkingen stelt aan de bitrates van ogg-files, misschien dat dergelijke "meer exotische formaten" soms problemen stellen. Met mp3's in elk geval nog nooit problemen gehad. En mochten er toch plots ernstige bugs opduiken dan past iRiver daar wel een mouw aan dmw nieuwe firmware.

-------

Had zelf ook nog een vraagje:
zou het kwaad kunnen om us-firmware op een eu-speler te flashen?
Ik lees hierboven dat de Koreaanse firmware geen problemen stelt, alleen wil ik mijn menu's nog leesbaar houden. Of sla ik de bal hier mis en kan je met koreaanse firmware ook voor volledig engelstalige menu's kiezen?

[ Voor 5% gewijzigd door ulixes op 24-04-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:58:
- Duh dat je 'm in luidruchtige omgevingen luider moet zetten. En inderdaad: als je bvb in zo'n stadsbus zit die met brullende motor optrekt dan zijn stemmen en dergelijke minder goed te horen, in tegenstelling tot bvb drums. Hoe dan ook, met halve of volledige in-ears (of "canalphones" zoals die andere het noemt) heb ik daar persoonlijk veel minder last van. Ik kan me trouwens moeilijk inbeelden dat andere spelers hierin zoveel beter zouden scoren :| (met trnsient bedoelde hij wschl "transient")
Hmm, nee dat bedoelde hij ook niet. Ik heb hem nog eens om uitleg gevraagd (het was trouwens een Nederlander, maar tis een Engels forum) en hij bedoelde ermee dat de speler zeer dynamisch is. Harde geluiden hoor je extra goed boven de zachte geluiden en hij vond dat je de zachte geluiden niet goed genoeg meer hoorde. Aangezien drums meestal hard zijn en bijvoorbeeld een basgitaar zacht, verlies je, volgens hem, het geluid van de basgitaar. Maar goed, dit is zijn mening en wie weet heeft hij wel een speler met wat productiefouten o.i.d. (per slot van rekening viel zijn ding best vaak uit :| )
Ik lees hierboven dat de Koreaanse firmware geen problemen stelt, alleen wil ik mijn menu's nog leesbaar houden. Of sla ik de bal hier mis en kan je met koreaanse firmware ook voor volledig engelstalige menu's kiezen?
Ik heb nooit een flashspeler gehad, maar kun je het er niet gewoon op flashen en als het problemen levert weer andere firmware erop flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 01:58:

Ik heb de Koreaanse firmware erop gezet. Het menu is dan idd in het Koreaans. Maar je kan het gewoon terugzetten naar Engels. Gewoon even vóór dat je de firmware flashed kijken hoe je de taal verandert in het menu. (Vrij makkelijk, zit bij de eerste optie van het menu.) Dat othouden. (Iets van 1 keer lang indrukken, 1 keer kort, 1 keer naar recht met de joystick. Check dit eerst ff zelf, ik kan de volgorde fout hebben, was al een aantal dagen terug dat ik het gedaan heb.) En dan kan je dat na de firmware flash doen en heb je je menu terug in het Engels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand ook er aan gedacht de iAudio G3 te kopen? Waarom voor de iRiver gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
@Aquablue: van die "dynamiek" heb ik toch nog geen last gehad hoor, lijkt me allemaal nogal head-fi muggenzifterij :p Wat ik wel regelmatig doe is de equalizer veranderen, omdat sommige nummers echt té dof klinken op ubass.
iAudio G3: ziet er inderdaad wel een leuke speler uit, goed design en evenveel mogelijkheden als de iRiver, maar: hij is duurder (zoals de meeste iAudio's) en het ding heeft maar een versterker van 2 x 13 mW aan boord.

@Gemma: is dan echt alles (general, display, timer, control, mode, sound en alle submenu's) terug in het Engels? De handleiding zegt nl over die taalfunctie:
Ondersteuning voor 40 talen
De naam van het nummer en de ID3-taginformatie van de mp3-bestanden zijn afhankelijk van de versie van het pc-besturingssysteem waarmee de nummers zijn aangemaakt. (Als de MP3-bestanden bijvoorbeeld zijn aangemaakt in een Engelse versie van Windows, dan moet de taalinstelling op Engels staan voor een juiste titelweergave).

Dit lijkt me niet meteen een invloed te hebben op de taal van het menu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:51:
Heeft hier iemand ook er aan gedacht de iAudio G3 te kopen? Waarom voor de iRiver gegaan?
Hij gaat 50 uur mee (bij 64kbit mp3's ofzo) dus misschien 25% langer dan de iRiver, vind je dat 40 euro extra waard?
en het ding heeft maar een versterker van 2 x 13 mW aan boord.
13mW is ruim voldoende, dat is geen nadeel.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Correctie: 26€ duurder (mp3man, ifp799 vs G3 1024mb) :P

Als 13 mW veel is, waarom klaagt men hierboven dan over de eu-firmware die de 18mW vermogen reduceert tot 15mW?

[ Voor 51% gewijzigd door ulixes op 24-04-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Correctie: ongeveer 40 euro:
pricewatch: Cowon iAudio G3, 1GB (USB 2.0, Radio)
pricewatch: iRiver iFP-899, 1GB (USB 2.0, Radio)

Er zijn nog meer winkels dan mp3man.

Zoveel mensen heb ik er niet over het vermogen horen klagen, 13mW is in ieder geval ruim voldoende, of je moet extreem ongevoelige oordopjes/ een zware koptelefoon hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ulixes schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:18:

@Gemma: is dan echt alles (general, display, timer, control, mode, sound en alle submenu's) terug in het Engels? De handleiding zegt nl over die taalfunctie:
Ondersteuning voor 40 talen
De naam van het nummer en de ID3-taginformatie van de mp3-bestanden zijn afhankelijk van de versie van het pc-besturingssysteem waarmee de nummers zijn aangemaakt. (Als de MP3-bestanden bijvoorbeeld zijn aangemaakt in een Engelse versie van Windows, dan moet de taalinstelling op Engels staan voor een juiste titelweergave).

Dit lijkt me niet meteen een invloed te hebben op de taal van het menu :?
Ja echt alles. Als je kijkt in het menu van de speler bij language dan kan je kiezen voor elke taal. Dit houdt neem ik aan verband met de ID3 tags. En welke taal daarin ondersteunt moet worden. Zoals een umlaut bij een duits liedje ofzo. (Lijkt mij.)

Maar de taal van het menu is bij wat je ook instelt altijd Engels in de EU firmware. Bij de Koreaanse firmware is de taal in het menu standaard Koreaans. Ik heb hem geloof ik terug gezet naar Nederlands. De taal in het menu is nu gewoon weer Engels. Heb ff in het menu zitten prutten en het is allemaal netjes in het Engels , het ziet gewoon uit als met de EU firmware.

Het valt trouwens reuze mee met het verschil tussen EU an KR firmware kwa volume. Alleen de moeite waard als je het laatste beetje eruit wil persen. Maar het ging mij ook om het idee en was bang dat het de geluidskwaliteit negatief beinvloedde. Zoals vroeger met die Sony discmans met "avsl" of zoiets. Als je dat aanzette dan booste de bass boost anders/minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Bedankt Gemma, speler is nu geflashed naar 1.29 korean 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:51:
Hij gaat 50 uur mee (bij 64kbit mp3's ofzo) dus misschien 25% langer dan de iRiver, vind je dat 40 euro extra waard?
Ja, ik weet het dus niet zeker :P.

Edit: lijst hieronder gewijzigd, zodat mensen deze lijst als goede vergelijking kunnen gebruiken

Hier een paar voordeeltjes van de G3:
  • Je kunt de G3 gebruiken als UMS, zonder firmware die andere functies van de speler uitzet. Maar wie weet brengt iRiver nog eens andere firmware uit, wie weet ook niet...
  • De batterij van de G3 is waarschijnlijk iets beter. Ik geloof niet dat hij 50 uur mee gaat. Wat gezegd wordt over 25% langer mee, kan goed kloppen. 26 x 1,25 levert 32,5 uurtjes op :9
  • De G3 is bijna twee keer zo klein in volume (hxbxd, om verwarring te voorkomen ;))
  • De G3 kan, in tegenstelling tot de 79x/89x WAVE en ASF formaten afspelen. Maar volgens mij gebruik ik die formaten niet. Sterker nog, ik weet niet wat ASF is... :P
  • De G3 gebruikt, integenstelling tot de 79x/89x, stroom gebruiken uit de USB, zodat er geen stroom uit de batterij gebruikt wordt als hij aan de pc hangt
Voordeeltjes iRiver serie:
  • Prijs. Gemiddeld is de 79x/89x €35 goedkoper
  • Sterkere output. 2 x 18mW tegenover 2 x 13 mW.
Volgens mij schiet ik er niet zoveel mee op, behalve dat UMS puntje. Ik vind de G3 wel iets mooier, maar €30 extra in je hand zijn ook errug mooi :P (26 + 4 extra meer die je betaalt om zo'n CompitFX500 + 4 2400 mAh NiMH batterijen te krijgen. Raar rekenen daar. Bij verschillende spelers moet je andere bedragen erbij betalen om zo'n oplaadset erbij te krijgen: iRiver 799/899 + 35 euro; iAudio G3 + € 39 )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Of 30 à 40 euro extra om aan degelijke oordopjes te besteden ^^

- output van de iRivers is 2 x 18mW ;)
- iRivers spelen ook asf af (vraag me ook af wat het is). Wave = neemt enorm veel plaats in + de spelers nemen toch rechtstreeks op in mp3 (direct encoding). Wat mij betreft dus overbodig :p

Wat UMS en omvang van de speler betreft zal je wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 03:25
ik vind het spelertje nog steeds top alleen ben ik mijn batterijen klepje kwijtgeraakt :(

weet iemand of iriver daar gratis 1 zal opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Geen idee, maar ik betwijfel het...

Hoe kan je nu zoiets kwijtspelen :? Bij mij zit het ding de hele tijd in z'n hoes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het klepje ook wat losjes zitten en heb hem daarom ook altijd in zijn hoesje zitten. Houdt ook makkelijker vast. Mocht ik het hoesje niet willen gebruiken dan zal ik een stukje schuimrubber ofzo onder het klepje doen, dan zit het klepje een stuk steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Had trouwens niet gedacht dat er mp3 spelers waren die NOG langer meegingen dan de iRiver 799/899/999 serie, een prestatie opzich vind ik :) Ik zal eerst zoeken naar reviews, geloof er eigenlijk niet zoveel van, haha.

Misschien een voordeel van de iAudio G3: sneller flashkaart -> sneller uploaden van pc naar speler? Misschien is het niet waar, maar het zou mooi zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ook al heel vaak m'n klepje ergens anders moeten gaan zoeken dan waar mijn mp3-speler lag :). Ik vind het hoesje een beetje te ambetant eigenlijk, had het er ook eerst aan, maar hij is niet half zo mooi zo...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17

Piggen

Lekker bakkie

hellrazor schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:19:
ik vind het spelertje nog steeds top alleen ben ik mijn batterijen klepje kwijtgeraakt :(

weet iemand of iriver daar gratis 1 zal opsturen :P
Ik denk van wel, want ik vroeg laatst of ze er één wilden opsturen voor mijn broertje z'n iFP-390T en dat is ook gebeurd.

Gewoon even iRiver Europe contacteren :)
http://www.iriver.at/contact_us.html?&no_cache=1&L=

offtopic:
Dit topic is trouwens wel lang open voor een 'welke mp3-speler moet ik kopen' topic. Hoewel het tegenwoordig eerder het 'iRiver iFP-700/800-topic is' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de 799 halen, zo goed als overtuigd. :D

@ MPMad: Je zou idd de naam moeten veranderen. Wel gaaf eigenlijk, we overstijgen inmiddels het Rio Carbon topic :). Misschien een echte TS maken als we de 500 passeren :P (alhoewel ik denk dat er niet zo heel veel over deze spelertjes te vertellen valt..)

Wel relax dat er een mogelijkheid is klepjes opgestuurd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind het al vreemd dat de iRiver 7xx/8xx series geen eigen topic hadden, gewoon de (bijna) perfecte flash mp3 speler met alles erop en eraan voor een fatsoenlijke prijs.

Graag zou ik nog willen weten wat de microfoon-opname kwaliteit is van deze speler en of dat alleen 32kbit mono of ook nog 64/96/128kbit mono kan. En de mogelijkheid een externe microfoon te gebruiken heeft volgens mij ook nog niemand getest...

Ik weet al wel dat de radio ontvangst erggg goed is.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MPmad schreef op maandag 25 april 2005 @ 08:37:
[...]

offtopic:
Dit topic is trouwens wel lang open voor een 'welke mp3-speler moet ik kopen' topic. Hoewel het tegenwoordig eerder het 'iRiver iFP-700/800-topic is' :P
offtopic:
Dat had ik ook al ns opgemerkt, en aan een mod gemeld, maar die heeft er niks mee gedaan :>

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 26-04-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
RoD schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:05:
offtopic:
Dat had ik ook al ns opgemerkt, en aan een mod gemeld, maar die heeft er niks mee gedaan :>
Wat zou je willen dat ermee gebeurt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:52:
Wat zou je willen dat ermee gebeurt dan?
Titel veranderen in "HET IRIVER 79x/89x TOPIC" zoals je wel vaker ziet.

Over geluidopnamekwaliteit: hier las ik dat de hoogste kwaliteit 96kbps is. Er stond ook "44 k" achter, maar als dit betekent dat het opnamebestand maximaal 44kb groot kan zijn... ben ik blij dat ik nauwelijks behoefte heb om op te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
@Yokozuna: heb de ingebouwde mic al een paar keer getest in een weliswaar stille ruimte, maar ik vond de kwaliteit toch erg goed. Hij lag toen gewoon op de tafel, dus 't is niet dat je 'm vlak tegen je mond moet gaan houden. Hoe het in andere omgevingen zit, weet ik niet.

De mogelijke bitrates per opnamemodus vind je terug op pagina's 21 en 22 van de Nederlandstalige handleiding (zie iRiver site => support => download => manual). Ik heb nu versie 1.29 van de koreaanse firmware erop staan en bij line-in recording kan ik nog steeds 44KHz en 320kbps kiezen. Dat van die limiet op 96kbps had ik ook al gehoord, maar misschien is het gewoon een van die leuke europese regeltjes waarvan je geen last hebt in andere firmwares. En wees gerust: je kan zolang opnemen als je zelf wilt (tijdens het opnemen krijg je trouwens een soort countdown-timer te zien die op basis van de gekozen bitrate en de hoeveelheid vrij geheugen berekent hoe lang je nog kan opnemen. Die 44k slaat op KHz ofzo, je kan die waarde ook lager instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Laatst online: 10-09 11:44
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:53:
[...]
Titel veranderen in "HET IRIVER 79x/89x TOPIC" zoals je wel vaker ziet.

Over geluidopnamekwaliteit: hier las ik dat de hoogste kwaliteit 96kbps is. Er stond ook "44 k" achter, maar als dit betekent dat het opnamebestand maximaal 44kb groot kan zijn... ben ik blij dat ik nauwelijks behoefte heb om op te nemen :P
44 KHz hoor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

44 KHz of 44 kb, ik heb hem besteld. Morgen is hij er :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

sinds gister ben ik ook een troste 899 eigenaar, ziet er errug goed uit, even wennen aan de navigatie, maar dan werkt ie heerlijk.

een dingetje wat ik me afvroeg: ik zit een beetje te kloten met m3u playlists, maar krijg ze niet aan de praat. kan eigenlijk ook nergens terugvinden of deze uberhaupt wel door de 899 ondersteund worden. kan iemand me wellicht uit de illussie van m3u verhelpen, of me anders vertellen hoe ik ze aan de praat kan krijgen?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Geen support voor .m3u playlists op de ifp 700/800 serie:
Hi all,

I thought this might be of interest to iFP-700 users. I would assume it applies to iFP-800 users also.

Here is the response from iRiver customer support regarding M3U and the iFP-799.

>>>>>>>>>>>>

Dear Chris,

Thanks for your email. We are sorry that iRiver does not have plan for support m3u playlist on iFP-799 by future firmware upgrade at this moment.
If you have further enquiries, please feel free to contact us again.

Regards
Shira
------------------------------------------------------
iRiver Global Customer Service Center
E-mail : cs@iriver.com
Our Web Page : http://www.iRiver.com
------------------------------------------------------
Gelezen ergens op het iRiverforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ik ben van plan een mp3 speler met flash geheugen te kopen en mijn oog viel al snel op de iRiver 895/795 en de Cowon iAudio G3. Zelfde functionaliteit en beiden kwalitatief goede producten.

Belangrijk vind ik een goede FM tuner, fatsoenlijke voice recording (bv in het stadion een keer wat opnemen :P ) is ook leuk en boven alles geluidskwaliteit. Het uiterlijk maakt me niet zoveel uit, als het maar klein en licht is. Is er iemand die mij kan helpen een keus te maken op basis van kennis/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
iRiver 895: 118 euro
Cowon G3: 152 euro

pricewatch: Cowon iAudio G3, 512MB (USB 2.0, Radio)
pricewatch: iRiver iFP-895, 512MB (USB 2.0, Radio)

Niet dezelfde prijs dus.
Ik heb nu versie 1.29 van de koreaanse firmware erop staan en bij line-in recording kan ik nog steeds 44KHz en 320kbps kiezen. Dat van die limiet op 96kbps had ik ook al gehoord, maar misschien is het gewoon een van die leuke europese regeltjes waarvan je geen last hebt in andere firmwares. En wees gerust: je kan zolang opnemen als je zelf wilt (tijdens het opnemen krijg je trouwens een soort countdown-timer te zien die op basis van de gekozen bitrate en de hoeveelheid vrij geheugen berekent hoe lang je nog kan opnemen.
Oke perfect! Kost het trouwens niet flink wat rekenkracht om te encoden naar mp3? Dat in verband met de batterijduur. En ik neem aan dat hij voicerecording+externe microfoon opnames in mono mp3 opslaat? Je hebt ten slotte maar 1 kanaal (1 microfoon). Dan is 96kbit mono mp3 vaak al voldoende voor near-to optimale geluidskwaliteit.

[ Voor 173% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Hmm... Ik dacht dat ik de G3 voor 120 had gezien in de pricewatch, kennelijk verward met een andere iAudio speler. Keuze lijkt me dan makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er zijn wel verschillen. De voordelen zijn op de vorige pagina al gepost: Verwijderd in "iRiver iFP-899 of andere MP3 speler?" Het hangt van jezelf af of je die voordelen de meerprijs vindt rechtvaardigen.

Ikzelf weet het nog niet. De iRiver 8xx vind ik klein genoeg, maar de wat langere batterijduur van de iAudio spreekt me wel aan, misschien heeft hij ook een snellere ingebouwde flash kaart, want die van de iRiver is erg sloom, maar misschien is de radio ontvangst van de iRiver wel beter, want die gebruikt de koptelefoon/oordopjes als ontvanger en dat is heel effectief, FM ontvangst is erg goed. Staat ergens in dit topic een sample geloof ik. Moet nog even denken dus :)

In het iAudio topic is er ook over gesproken, zie hier: [rml]RoD in "[ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers"[/rml]

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Hmm... eerder in dit topic werd de FM tuner ook al goed genoemd, de ontvangst is zeker een voordeel. En ergens vind ik de 795 toch wat mooier dan de G3.

Alleen... die verhalen over de ruis op zeer lage volumes vind ik nogal verontrustend (bij de iRiver 79x en 89x), is dit inmiddels verholpen of niet? Ik moet er niet aan denken op bij stille momenten bij m'n muziek een constante zachte ruis te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Volgens mij ligt ruis aan wat voor mp3 bestanden je hebt. Ik heb tot nu toe alleen met 3-4 bestanden wat ruist gehoord verder gewoon goed.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
http://www.ivorysky.com/i...River-iFP-790-Review.html
Lijkt me niet dat het aan de mp3s ligt, gezien de vele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Even titelfixje voor de duidelijkheid, dat het wat meer over die 7xx en 8xx serie kan gaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Remy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 08:19:
Even titelfixje voor de duidelijkheid, dat het wat meer over die 7xx en 8xx serie kan gaan :)
_/-\o_

Volgens mij hebben ze gewoon een serie spelers uitgebracht die die storing hebben bij mp3's, aangezien veel mensen er last van hadden, en dat ze het nu verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nou mijne had firmware 1.24 ofzo dacht ik en ik heb totaal geen last van ruis .. alleen bij bepaalde mp3 bestanden. Wie nog meer?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DJkim schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:00:
Nou mijne had firmware 1.24 ofzo dacht ik en ik heb totaal geen last van ruis .. alleen bij bepaalde mp3 bestanden. Wie nog meer?
Wat voor mp3 bestanden zijn dat dan? VBR? CBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Ik heb hem inmiddels al besteld, in zijn prijsklasse is het gewoon de beste keus, ook al zou die ruis op lage volumes er zijn je merkt er toch niks van als je muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels binnen :D. Leuk pakketje.

Kwaliteit is goed. Goede radio-ontvangst, lekker geluid. Ik vind t bijna even goed als dat van de Rio Carbon (ook gehad) en de Carbon staat toch wel bekent om zijn SQ. De bijgeleverde oordopjes zijn ook prima (inclusief van die lekkere kussentjes). Het rechtersnoer is op een gegeven moment ook iets langer dan het linkersnoer, zodat je je rechteroor om je hals heen kan dragen. Dit schijnt lekker te (kunnen) zitten. Nog niet getest; ik heb de oortjes nog maar een half uurtje in mijn oren gehad :P

Lekker licht is hij ook. Ik had hem zwaarder verwacht met die dikke AA batterij, maar dat viel erg mee. Het klepje zit er bij mij ook best stevig op (dus, zoals eerder gesuggereerd in een post, voor mij geen schuimrubber nodig).

Het navigeren is even wennen (van een scrollwieltje van een Carbon naar een joystick), maar het werkt best aardig. Soms schiet je er wel eens langs, maar het is veel relaxter dan knopjes. Wat belangrijker is, is dat de besturing vrij intuïtief is. Het zit dus "logisch" in elkaar.
Bij het besturen vond ik ook een voordeeltje van de driehoekvorm. Het houdt lekker vast. De drie knoppen boven zit precies op de goede plaats.

Hoewel hij best tegen een stootje schijnt te kunnen, maakt hij niet echt de indruk als honkbal (figuurlijk!) gebruikt te kunnen worden. Met het hoesje er omheen ziet hij er wel wat steviger uit. Ook dan is hij trouwens nog goed te bedienen!

Dit is zo ongeveer mijn eerste indruk ervan. Misschien later nog meer... 8)

-----------------
@Yokozuna: Ik schat dat de G3 eenzelfde flashkaart heeft als de 79x. Snellere flashkaarten worden snel ook duurder en zoveel duurder is hij ook weer niet. Je moet van die prijs namelijk ook nog kosten voor andere (betere) functies afhalen. Bovendien, bedoel je met sneller niet dat je er sneller muziek op kan zetten? Voor 1 GB toch niet zo'n vereiste hoor.
Over de batterijduur, dat kan nog wel eens kloppen. Ik heb één (denk dus niet gelijk dat het een feit is) geluid gehoord (head-fi.com) dat de batterijduur van de G3 minder hard daalt bij normaal gebruik. Alsnog schat ik dat de G3 niet een langere batterijduur dan 35 uur heeft.

Deze twee problemen zijn trouwens eenvoudigweg op te lossen met oplaadbare batterijen. 26 uur lijkt mij ook wel tijd zat om weer thuis te komen en een nieuwe batterij in je speler te zetten. Of je stop een opgelade in je broekzak :P
Ga je sowieso niet voor oplaadbare batterijen, dan zou ik serieus overwegen de G3 te nemen. De extra (en in enkele gevallen betere) functies heb je dan ook gelijk meegenomen.

Tot slot: ik heb de vergelijking - waar Yokuzuna naar verwees - kloppend aangepast, zodat hij nu gebruikt kan worden zonder oproepende vragen

Zo, nu wel genoeg getypt. Ik ga met mn speler klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor firmware of *ware gaan je gebruiken dan?

Ik krijg die van mij (iRiver iFP 899) morgen binnen.

Maar ik heb dus geen idee wat voor firmware ik erop moet zetten, verder weet ik dus ook niet wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe zit dat met de joystick bij jou? Zit ie goed stevig op zn plaats? of beweegt ie licht, als je em aanraakt?
D.w.z. moet je echt "drukken" om em te verplaatsen (wat dus goed is) of is aanraken al genoeg? (is dus slecht)
Ik heb bij veel van deze spelers gezien dat de joystick nog wel ns wat "los" wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15 mW is voor mij wel genoeg. Op volumeniveau 10 heb ik mijn volume al. Dat is het enige verschil met andere firmware. Het maakt dus vrij weinig uit.

Edit: Sorry RoD, je post niet gezien (wat antwoorden die mensen hier snel :P). Hij zit behoorlijk stevig. Ik zou bijna zeggen te stevig.

Oh ja: ook geen white noise of wat dan ook. Omdat iedereen het zegt, dacht ik wat te horen toen er niets gespeeld was, maar ik moest ontieglijk mn best doen (geluidsniveau 5) om wat te horen. Ik test zo wel ns met niveau 1

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 15:46
Prachtig apparaatje hoor. Maar is de 7xx/8xx nu ook als USB-stick te gebruiken (dus rechtstreeks op de USB-ingang op je PC zetten), of heb je altijd een kabeltje nodig om bestanden over te zetten?

Zou ze graag eens in het echt zien, weet iemand winkels in A'dam waar ze liggen? Raf heeft niets meer van iRiver liggen omdat volgens hen de iRiver-importeur failliet is en er nog geen nieuwe is...

[ Voor 3% gewijzigd door wallum op 28-04-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wallum schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:49:
Prachtig apparaatje hoor. Maar is de 7xx/8xx nu ook als USB-stick te gebruiken (dus rechtstreeks op de USB-ingang op je PC zetten), of heb je altijd een kabeltje nodig om bestanden over te zetten?

Zou ze graag eens in het echt zien, weet iemand winkels in A'dam waar ze liggen? Raf heeft niets van iRiver liggen omdat volgens hen de importeur failliet is en er nog geennieuwe is...
Kijk ns naar de plaatjes ;)
Ja, je hebt altijd een kabeltje nodig.

Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar de MediaMarkt heeft vaak een heel breed assortiment.
En anders kijk je in de pricewatch waar ze te koop zijn, en kijk je ff waar de "echte" winkel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
Ik twijfel tussen de 799, 899 en 999.

Om de prijs zou ik de 999 niet laten liggen, maar is hij in de praktijk beter dan de 799/899.

En zitten er voordelen aan de 799 tov. de 899? Anders laat ik de 799 links liggen omdat ik de 899 mooier vind..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DKasemier schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:01:

Om de prijs zou ik de 999 niet laten liggen, maar is hij in de praktijk beter dan de 799/899.

En zitten er voordelen aan de 799 tov. de 899? Anders laat ik de 799 links liggen omdat ik de 899 mooier vind..
799=899, alleen de kleur is anders.
Of de 999 beter is, zul je zelf moeten beslissen, ik dacht dat die niet UMS was, dus dat is een nadeel lijkt me.
Vergelijk de specs ns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 15:46
RoD schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:58:
[...]

Kijk ns naar de plaatjes ;)
Ja, je hebt altijd een kabeltje nodig.

Ik weet niet waar ze te koop zijn, maar de MediaMarkt heeft vaak een heel breed assortiment.
En anders kijk je in de pricewatch waar ze te koop zijn, en kijk je ff waar de "echte" winkel zit :)
tnx... dat kon ik nou juist niet zien op de plaatjes 8) Wel jammer trouwens dat je een kabeltje nodig hebt, bij de It liggen goedkope spelertjes die wel echt als USB-stick werken (en door die aansluiting ook wel wat groter zijn). Mediamarkt = goeie tip, daar liggen er idd wel 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wallum schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:06:
[...]

tnx... dat kon ik nou juist niet zien op de plaatjes 8) Wel jammer trouwens dat je een kabeltje nodig hebt, bij de It liggen goedkope spelertjes die wel echt als USB-stick werken (en door die aansluiting ook wel wat groter zijn). Mediamarkt = goeie tip, daar liggen er idd wel 100.
Ach, ik vind die USB sticks meestal een stuk minder mooi, dus ik vind het een voordeel :)
Met kabeltje kun je de speler ook in je hand houden, anders zit ie ergens achterin/onderaan je pc (of waar die USB poort ook maar zit).
Nu kun je mooi het kabeltje erin houden, en als je em weer aan moet sluiten, pak je gewoon het kabeltje en sluit je em aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
DKasemier schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:01:

799 is (letterlijk) een paar gram lichter en volgens mij ietsje minder dik, even kijken bij de specs. Persoonlijk vind ik de 7xx serie mooier.

En zo'n klepje met een USB aansluiting, zodat je de mp3 speler direct in je PC kunt pluggen, zie je meer bij de goedkopere spelers (USB sticks met MP3 afspeel mogelijkheid noem ik ze liever). Voelt toch wat cheapy aan imo. Voor mij is het iig geen nadeel dat er een kabeltje tussen moet.

[ Voor 23% gewijzigd door hershel op 28-04-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo kijk naar de specificaties is de 999 niet veel beter, maar ik heb geen ervaring ermee.

Het verschil tussen de 799 en 899 is dat de 799 ieeetsie kleiner is en een plastic schuifklepje over de USB poort heeft, waar de 899 een rubber klepje heeft. Bij sommige mensen schijnt het rubbertje wat te gemakkelijk af te scheuren, maar als je de 899 mooier vindt, zou ik gewoon die nemen. Tenzij je zeker weet dat je dat rubbertje eraf gaat scheuren :P. Volgens mij kun je trouwens dat plastic klepje er ook wel af krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:35
Ik ga de 995 testen van mn werk. Ik zie dat alle spelers nauwelijks leverbaar mere zijn, dus dan orienteer ik me eerst even met een testje. De 995 is wel moeilijk geil al is het alleen maar om even te laten zien hoe stoer je bent. Bling-factor. Hij is wel wat groter natuurlijk, maar ach ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo tevreden over de software. Om één of andere reden - geen idee welke - loopt het programma heel sloom. Volgens mij ben ik niet de eerste die dat in dit topic meldt.

Wat wel weer gaaf is, zijn de talrijke manieren om te 'shufflen' of 'repeaten'. Sterker nog, ik weet niet wat ze allemaal inhouden. Kan iemand mij dat vertellen?

Oh ja, het uploaden gaat prima snel hoor, maar het selecteren gaat dus niet lekker (zeg maar k*t) door die slome software. Iemand weet waardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:22:
Ik ben niet zo tevreden over de software. Om één of andere reden - geen idee welke - loopt het programma heel sloom. Volgens mij ben ik niet de eerste die dat in dit topic meldt.

Wat wel weer gaaf is, zijn de talrijke manieren om te 'shufflen' of 'repeaten'. Sterker nog, ik weet niet wat ze allemaal inhouden. Kan iemand mij dat vertellen?

Oh ja, het uploaden gaat prima snel hoor, maar het selecteren gaat dus niet lekker (zeg maar k*t) door die slome software. Iemand weet waardoor?
Ik kreeg die van mij dus zonet binnen 's avonds, en ik moet zeggen dat hij geweldig klinkt!

Maar ik zat dus te kijken naar die icoontjes van shuffle en repeat en ik snap er geen drol van. |:(

Iemand messchien mij ook uitleggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:34:
[...]
Maar ik zat dus te kijken naar die icoontjes van shuffle en repeat en ik snap er geen drol van. |:(
RTFM? :p

Nee serieus, heb mijn 899 net ook een paar dagen en snapte de icoontjes ook niet helemaal. Vond echter dat een en ander vrij duidelijk stond uitgelegd in het (dikke) instructieboekje, misschien dus even de moeite om daar te kijken? Weet in ieder geval nu dat de 'D' modus degene is die ik wil hebben :)

Van Firmware heb ik niet veel verstand, heb maar gewoon de 1.30 eu (nieuwste versie) van de iRiver site geplukt, en verder geen klachten.

Verhalen over white-noise kan ik niet bevestigen; luister tot nu steeds op volume 4 of 5, en daar heb ik gewoon prima geluid. Zachter zal ik em toch niet gaan zetten, dus mocht daar onder die white-noise te horen zijn vind ik dat eerlijk gezegd volkomen irrelevant.

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Mijn mening op enkele reacties hierboven (heb geen zin om iedereen te quoten :p )

- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door, ik zou toch overwegen om andere oordopjes aan te schaffen. Met betere dopjes kan je het volume trouwens ook iets lager laten staan.

- Het joystickje voelt vrij stevig aan. Aanvankelijk is het nogal stroef maar na een tijdje wordt de bediening wat soepeler, zonder dat het ding te los komt te zitten.

- White noise was/is normaal onafhankelijk van het volume. Al zet je de speler op 40, de ruis zal er niet harder door klinken.

- Belangrijkste verschillen tussen 7/8xx en 9xx zijn volgens mij 1) kleurenscherm <=> monochroom lcd 2) vormgeving 3) ingebouwde accu <=> penlites. Persoonlijk vind ik een ingebouwde accu niet zo denderend (je bent afhankelijk van een stopcontact + is de ingebouwde accu versleten/stuk dan is je speler waardeloos)

- Kabeltje vind ik persoonlijk ook handiger, zeker wanneer je niet over een front-usbpoort beschikt. Zoals gezegd: je laat de kabel in een onbereikbare usb-poort zitten en het andere uiteinde leg je ergens bij je toetsenbord.

- Software is inderdaad nogal sloom bij het selecteren van bestanden, weet ook niet waaraan het ligt. Nu gebruik ik versie 3.16, vroeger had ik een oudere versie en voor zover ik me kan herinneren ging die toch wat sneller.

- Mijn favortiete afspeelmodus is SFL A 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White noise kom ik bij mij alleen maar tegen bij bepaalde liedjes, als het volume laag staat dan hoor je het niet.
Verder is alles perfect, ik snap nu ook de icoontjes. (handig zo een boekje :Y))

Ik ga waarschijnlijk Sony E51 oordopjes kopen, bij E71 krijg je 0,5 of 1,5 m snoer, das veels te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zoals gezegd, de 999 heeft een groter en mooier schermpje. Mij boeit dat geen drol, je koopt een mp3 speler om muziek te luisteren, niet om je mp3's op een extra mooi schermpje te selecten. Liever een kleiner scherm (899 = groot genoeg) en de speler zelf ook wat kleiner + goedkoper.

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.

De ingebouwde accu vind ik ook een nadeel, je bent daardoor afhankelijker.
- Imo laten de bijgeleverde oortjes de sublieme geluidskwaliteit van de speler niet tot z'n volle recht komen. Bassen komen er gewoon niet door
Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).

Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yokozuna schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:10:

Overbodige luxe en typisch voor materialistische patsers.
Waarom? Een kleurenscherm is toch leuker ten opzichte van een monochroom scherm?
Ook al gebruik je het misschien niet vaak, het blijft gewoon leuk.
En daar hoef je geen materialistische patser voor te zijn, dat kan met een iPod ook wel.
Ik heb eigenlijk nog geen enkel traditioneel oordopje gehoord dat een hard genoeg en mooi laag gaf. En altijd staan er maar kreten als 'frequencyresponse 8-20.000Hz' op de verpakking. Dikke stierenstront, misschien gemeten op -15dB ozfo. De 3 paar traditionele dopjes die hier liggen hebben al moeite met 40Hz tonen (getest met cooledit).
De oordopjes die iRiver meelevert zijn anders in vergelijking met andere spelers van goeie kwaliteit.
Ze kunnen ook moeilijk super oordopjes mee gaan leveren, want dan zou de prijs nogal omhoog gaan, en kunnen ze niet meer concurreren met hun toch al niet goedkope spelers.
Naar mijn idee moet je gewoon een koptelefoon/in ear dopjes kopen als je een echt fatsoenlijk laag wilt.
Dat is zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Even een vraagje over de IFP 899. Ik ga binnenkort een aantal interviews afnemen en wilde daarvoor de voice recorder gebruiken. Echter ik heb geen idee hoe efficient de IFP 899 is met het terug afspelen van opgenomen stemmen. Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. Belangrijk is dat dit soepel gaat. Is het mogelijk met de IFP 899 snel en gemakkelijk een kort stukje mee terug kan gaan om dingen opnieuw te luisteren.
Als je eenmaal een stukje hebt opgenomen kan je besluiten om hem meteen af te luisteren of je kan nog een stukje opnemen.

Maar als je 4 stukjes hebt opgenomen kan je gewoon in de directory 1 van de 4 bestanden aanklikken om het te beluisteren.

Dus het antwoord: Ja.

Tenzij je bedoelt terug en vooruit spoelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Eigenlijk bedoelde ik inderdaad voor- en achteruit spoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
pascoa schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:06:
Aangezien ik de interviews wil uittikken, moet ik regelmatig even een stukje terug gaan om dingen voor een tweede, derde of vierde keer (ik ben soms wat traag :-) terug te luisteren. .
Als je gaat uittikken neem ik aan dat dat op een PC is. Dan is het handiger om de opgenomen audio naar die PC te uploaden en het daar af te spelen met je favoriete afspeelprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
Is waar, maar ik wil hem in volgend jaar ook gaan gebruiken om een aantal interviews in de rimboe in Latijns Amerika op te nemen en daar kan het verdomd lastig overzetten zijn :) .
Pagina: 1 2 3 Laatste