Ik heb hem inmiddels binnen

. Leuk pakketje.
Kwaliteit is goed. Goede radio-ontvangst, lekker geluid. Ik vind t bijna even goed als dat van de Rio Carbon (ook gehad) en de Carbon staat toch wel bekent om zijn SQ. De bijgeleverde oordopjes zijn ook prima (inclusief van die lekkere kussentjes). Het rechtersnoer is op een gegeven moment ook iets langer dan het linkersnoer, zodat je je rechteroor om je hals heen kan dragen. Dit schijnt lekker te (kunnen) zitten. Nog niet getest; ik heb de oortjes nog maar een half uurtje in mijn oren gehad
Lekker licht is hij ook. Ik had hem zwaarder verwacht met die dikke AA batterij, maar dat viel erg mee. Het klepje zit er bij
mij ook best stevig op (dus, zoals eerder gesuggereerd in een post, voor mij geen schuimrubber nodig).
Het navigeren is even wennen (van een scrollwieltje van een Carbon naar een joystick), maar het werkt best aardig. Soms schiet je er wel eens langs, maar het is
veel relaxter dan knopjes. Wat belangrijker is, is dat de besturing vrij intuïtief is. Het zit dus "logisch" in elkaar.
Bij het besturen vond ik ook een voordeeltje van de driehoekvorm. Het houdt lekker vast. De drie knoppen boven zit precies op de goede plaats.
Hoewel hij best tegen een stootje schijnt te kunnen, maakt hij niet echt de indruk als honkbal (figuurlijk!) gebruikt te kunnen worden. Met het hoesje er omheen ziet hij er wel wat steviger uit. Ook dan is hij trouwens nog goed te bedienen!
Dit is zo ongeveer mijn eerste indruk ervan. Misschien later nog meer...
-----------------
@Yokozuna: Ik schat dat de G3 eenzelfde flashkaart heeft als de 79x. Snellere flashkaarten worden snel ook duurder en
zoveel duurder is hij ook weer niet. Je moet van die prijs namelijk ook nog kosten voor andere (betere) functies afhalen. Bovendien, bedoel je met sneller niet dat je er sneller muziek op kan zetten? Voor 1 GB toch niet zo'n vereiste hoor.
Over de batterijduur, dat kan nog wel eens kloppen. Ik heb één (denk dus niet gelijk dat het een feit is) geluid gehoord (head-fi.com) dat de batterijduur van de G3 minder hard daalt bij normaal gebruik. Alsnog schat ik dat de G3 niet een langere batterijduur dan 35 uur heeft.
Deze twee problemen zijn trouwens eenvoudigweg op te lossen met oplaadbare batterijen. 26 uur lijkt mij ook wel tijd zat om weer thuis te komen en een nieuwe batterij in je speler te zetten. Of je stop een opgelade in je broekzak

Ga je sowieso niet voor oplaadbare batterijen, dan zou ik serieus overwegen de G3 te nemen. De extra (en in enkele gevallen betere) functies heb je dan ook gelijk meegenomen.
Tot slot:
ik heb de vergelijking - waar Yokuzuna naar verwees - kloppend aangepast, zodat hij nu gebruikt kan worden zonder oproepende vragen
Zo, nu wel genoeg getypt. Ik ga met mn speler klooien